[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Erg benieuwd hoe jullie de game spelen vwb tijds instelling. Ik speel op 1 dag per maand en de tijd staat vrijwel altijd op x6. Een nieuwe dag start om 8:00 en op de echt hele drukke dagen met veel planten, oogsten en van alles ben ik vaak gewoon voor 19:00 klaar.

Ik zie namelijk mensen soms spelen op 4 dagen per maand, aangezien een plant of oogst periode 2 maand duurt, heb je dan dus 8 dagen de tijd. Wat doen die mensen de rest van de tijd? Eindeloos heen en weer rijden over een veld heb ik geen zin in, ik wil afwisseling.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 17-03-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:52
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, aangezien ik op een server speel.

1x snelheid, 7 dagen per maand. Nachten worden geskipped, en wanneer er geen werk meer is te doen op alle boerderijen wordt er verder gegaan naar de volgende maand.
Servertijd staat stil wanneer er niemand online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:36
Ik speel met één dag per maand, tijd x5. Als ik veel dingen moet doen zet ik de tijd terug naar x1.
Nu ik vaker werkers gebruik (dat deed ik de eerste 100 uur niet) blijft de tijd vrij vaak op x5 staan.
Nachten worden net als bij DaKluit hierboven, geskipt.
Mocht ik straks een veelvoud aan velden hebben van wat ik nu heb dan ga ik wellicht over naar óf twee dagen per maand, óf wat vaker op tijd x1.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Zit eraan te denken om ook met FS te gaan beginnen. Is de Switch een okay platform om dit te doen?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Elk platform is oké om FS22 op te spelen imo.
Je mist alleen wat functionaliteiten (lees: mods) die pc only zijn (oa course play), daar heb ik op de PS5 ook last van. Of nou ja, ik mis ze niet en heb er eigenlijk helemaal geen last van :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelbo940
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 14:21
Dean Martin schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:54:
Zit eraan te denken om ook met FS te gaan beginnen. Is de Switch een okay platform om dit te doen?
Grappig, ben net een week bezig met FS17 Nintendo Switch Edition. Had online begrepen dat deze versie meer een soort volledige versie is en dat de FS20 Switch een port is van een mobile game?
Voor 20 euro via MP gekocht. Ben begonnen in Goldkreek na alle tutorials. Dan kun je al best een goed begin maken. Ook opdrachten voor anderen levert veel geld op.
Ik heb aardig wat playthrough's gekeken, ik mis eigenlijk alleen de landscaping mogelijkheid op de Switch.
Verder speelt het prima, zowel in het dock als handheld. Zijn wel erg veel knoppen om te gebruiken. Hout zagen gaat bijvoorbeeld nog wel, maar houtblokken in je pickup stapelen is een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Jelbo940 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Grappig, ben net een week bezig met FS17 Nintendo Switch Edition. Had online begrepen dat deze versie meer een soort volledige versie is en dat de FS20 Switch een port is van een mobile game?
Voor 20 euro via MP gekocht. Ben begonnen in Goldkreek na alle tutorials. Dan kun je al best een goed begin maken. Ook opdrachten voor anderen levert veel geld op.
Ik heb aardig wat playthrough's gekeken, ik mis eigenlijk alleen de landscaping mogelijkheid op de Switch.
Verder speelt het prima, zowel in het dock als handheld. Zijn wel erg veel knoppen om te gebruiken. Hout zagen gaat bijvoorbeeld nog wel, maar houtblokken in je pickup stapelen is een uitdaging.
Ik zat naar FS23 te kijken. Goed punt om even uit te zoeken of het meer een port is dan een volledige game.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo die Patch 1.9 heeft toch wel heel wat dingen "gefixt" die in mijn ogen nu echt niet kloppen:
  • Kalk blijft nu zichtbaar op het land liggen, ook na een bewerking zoals bijv ploegen.
  • Het volume van lopende banden is nu compleet onrealistisch. Zodra ik de banden inschakelde bij mijn TMR bunker (1x Lizard S-710 pickup, 2x Grimme TC816 transport, 1x Grimme SL80 Quantum overladen) werd er in een paar seconden tijd even 100.000L uit de bunker gehaald die vervolgens in het normale trage tempo werd getransporteerd naar de bak van de biogas centrale. De banden bevatten nu zoveel volume dat je het product niet eens meer naar het eind ziet bewegen nadat de pickup uitgeschakeld is 8)7
  • De camera beweegt nu dynamisch mee als de center of mass van je voertuig verplaatst. Dat is heel raar met een zijkipper waarbij de bak opzij beweegt en de camera dus ook.
En dat is de lijst na slechts 15 minuten spelen...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hmm vreemd, ik heb gisteren nog een veld voorzien van kalk maar dat probleem niet ondervonden. Was een veld suikerbuiten dat net geoogst was, heb geploegd, toen kwam ik er achter dat er kalk op moest, dus dat gedaan en daarna nog gecultiveerd, maar daarmee verdween de kalk texture wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat ik wel merk met de nieuwe update is dat de knop voor binnen en buiten de cabine view op PS5 (L3) in het help menu nu staat benoemd als iets in de trend van "schakel naar fototoestel"

ehhhh,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lord_fh schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:37:
wat ik wel merk met de nieuwe update is dat de knop voor binnen en buiten de cabine view op PS5 (L3) in het help menu nu staat benoemd als iets in de trend van "schakel naar fototoestel"

ehhhh,,
Ik speel zelf de game in het Engels, maar m'n broer heeft wel NL taal (en geüpdate) en viel dat ook op. Soms slaan ze (in het algemeen, niet alleen in Farming Simulator) wat door met vertalingen naar NL. Bepaalde woorden zijn nou eenmaal Engels bijvoorbeeld (een camera...tja). Beetje Google-translate vertaling :P

Moest er eigenlijk ook wel om lachen, deed een beetje denken aan de NL ondertiteling bij Star Trek Voyager (we hebben die serie op dvd's) waar de vertaling ook zo over-the-top was soms, dat bepaalde woorden/zinnen dusdaning vertaald waren dat je echt zoiets had van ; "He wat?!" . Downloaden word 'naar beneden laden' , of matrix een 'matrijs' (wtf is een matrijs??).

Maar waren volgens mij al wel eerder vage vertalingen. Volgens mij bij een van de cultivators of eggen, werd ook vertaald naar een 'hoef' .

Volgens mij zitten er wel Nederlanders in het development team, die hadden dat toch ook door moeten hebben dat zulke vertalingen iets over-the-top zijn... ik bedoel, 'over het hoogste punt heen' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Die pallet opslag is wel tof, werkt hetzelfde als graansilo's, rij naar het laadpunt, kies wat je wilt hebben en hoeveel en het wordt voor je gespawned zodat je in kunt laden.

Zoveel beter dan zelf alles sorteren en weet ik het wat. Zelfs met autoload is dat iedere keer weer een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben na lange tijd afwezig weer eens begonnen. Dit keer koeien op de Drentsevaart. Nu probeer ik TMR te maken in een mixer, maar de (losse) hooi wordt niet geaccepteerd. Moet dat in balen worden gevoed?

En zo ja, welke mod heeft een TMR mixer (vast of verrijdbaar) die wel losse hooi accepteert?

Edit; inmiddels probleem gevonden: ik mijn hooi in een bunker opgeslagen en dan wordt het dus automatisch chaff.

[ Voor 16% gewijzigd door Skyaero op 20-03-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Skyaero schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:47:

Edit; inmiddels probleem gevonden: ik mijn hooi in een bunker opgeslagen en dan wordt het dus automatisch chaff.
Herkenbaar had dat vorige week ook toen dacht ik pak nog even wat uit de bunker...niet dus dat was kaf geworden.

The sky is the limit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
In FS22 heb ik eigenlijk alleen nog maar gespeeld op HautB, volgens mij op makkelijk/normaal. Gisteren op Erlengrat begonnen op moeilijk.

Land gekocht met 3 weilanden waarvan 2 vlak genoeg dat ik er in de toekomst de boerderij kan bouwen, kleine trekker gekocht (beetje puzzelen wat breed inzetbaar is (voorladeroptie, aftakas voor, voldoende vermogen en niet te duur, uit eindelijk bij de Fendt 500 Favorit beland. 1 maaier gehuurd en een balenpers wikkelaar om beide grasvelden te maaien en kuilvoer te maken voor verkoop. En dan maar 's verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Ik speel dit spel voor het eerst, ik heb gegoogled maar kom er niet uit,
Ik speel op de Drente map, ik heb een tiental koeien gekocht en die produceren mest.
Hoe krijg ik die mest eruit?
Met google kom ik zover dat die mest in de ronde bak buiten (die ook luistert naar de naam 'tank vloeibare mest') moet ophalen. Echter blijft die helemaal leeg? In de stal zelf zie ik wel honderden liters vloeibare mest aanwezig.

Met de grote 'Schouten V130' krijg ik ook niets voor elkaar. Als ik voor de tank ga staan staat er wel 'beginnen met vullen' maar als ik dat doe gebeurt er ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:06:
Hmm vreemd, ik heb gisteren nog een veld voorzien van kalk maar dat probleem niet ondervonden. Was een veld suikerbuiten dat net geoogst was, heb geploegd, toen kwam ik er achter dat er kalk op moest, dus dat gedaan en daarna nog gecultiveerd, maar daarmee verdween de kalk texture wel.
Zie hier als voorbeeld, een missie voor ploegen op een ander z'n land. Helemaal rechts het werk van voor de patch (zwarte grond), daarna zie je dat alleen de stoppels omgeploegd zijn maar de kalk blijft liggen.Links is het land nog ongeploegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B51P0IMngddgx1BIc3LOAKkWexw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gsV7vLRmaP6X5Z0dEA4Zvz8j.jpg?f=fotoalbum_large

@Aomi je bedoelt Drentsevaart? Die map is sowieso vaag. Het ziet er allemaal heel authentiek uit enzo maar technisch rammelt er van alles. Er is bijvoorbeeld geen slaap trigger bij het huis en die keer dat ik deze map heb gespeeld had ik na een kwartier nog steeds de plek niet gevonden waar ik uberhaupt silage uit kan laden om de koeien te voeren }:O
Tip: probeer liever een andere map die wél gewoon goed in elkaar steekt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
MadMarky schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Zie hier als voorbeeld, een missie voor ploegen op een ander z'n land. Helemaal rechts het werk van voor de patch (zwarte grond), daarna zie je dat alleen de stoppels omgeploegd zijn maar de kalk blijft liggen.Links is het land nog ongeploegd.
[Afbeelding]

@Aomi je bedoelt Drentsevaart? Die map is sowieso vaag. Het ziet er allemaal heel authentiek uit enzo maar technisch rammelt er van alles. Er is bijvoorbeeld geen slaap trigger bij het huis en die keer dat ik deze map heb gespeeld had ik na een kwartier nog steeds de plek niet gevonden waar ik uberhaupt silage uit kan laden om de koeien te voeren }:O
Tip: probeer liever een andere map die wél gewoon goed in elkaar steekt.
Zijn er nog meer Nederlanderse maps maar die wel goed zijn?
Heb ook Terschelling geprobeerd maar daar was het veld heel klein en helemaal omgeven door hekjes waardoor maaien al niet te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aomi schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Zijn er nog meer Nederlanderse maps maar die wel goed zijn?
Heb ook Terschelling geprobeerd maar daar was het veld heel klein en helemaal omgeven door hekjes waardoor maaien al niet te doen was.
GreenRiver is best leuk, beetje zoals Drentsevaart maar met wat grotere velden. Gelderland is er ook nog maar die heb ik nog niet geprobeerd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
MadMarky schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:04:
[...]

GreenRiver is best leuk, beetje zoals Drentsevaart maar met wat grotere velden. Gelderland is er ook nog maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Gelderland kreeg ik mn land al niet gemaaid door AI helper omdat er geen veld gevonden werd.
Zal greenriver eens proberen dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Ik ben begonnen op de Osada map, die zag ik in een vintage survival serie op YouTube. Erg fijne map, geen enkel veld is recht, smalle strookjes onkruid tussen de velden, als er al ruimte is... En een typische gevoel van een krap heuvelachtig Europees dorpje met veel kleinere velden. Leuk spelen met de vooral de kleinere categoriën van voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Aomi schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:36:
[...]

Gelderland kreeg ik mn land al niet gemaaid door AI helper omdat er geen veld gevonden werd.
Zal greenriver eens proberen dankjewel
GreenRiver22 moet je wel even opletten, dat de machines verstopt staan bij bedrijf a bovenin, terwijl bedrijf b onderin meer boerderij is.

Ik ga nog even een check doen op Terschelling. En ik had liever gehad, dat de Hollandscheveld op fs22 hadden over gezet... (niet de fake-mod)

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
HMaster_II schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:06:
[...]

GreenRiver22 moet je wel even opletten, dat de machines verstopt staan bij bedrijf a bovenin, terwijl bedrijf b onderin meer boerderij is.

Ik ga nog even een check doen op Terschelling. En ik had liever gehad, dat de Hollandscheveld op fs22 hadden over gezet... (niet de fake-mod)
Yes thanks, kwam ik gelukkig al snel achter. Eerst flink wat tijd bezig geweest al mn machines over te brengen haha.

Map zelf ziet er goed uit. Wel rot dat het eerste veld dat je krijgt vol staat met maïs maar je daar geen geschikte maaier voor hebt, meteen het halve kapitaal uit moeten geven aan een goede maaier. Maar die verdient zichzelf vrij snel terug gelukkig.

Tot nu toe vind ik het een leuk spel, even alles uitvogelen hoe het werkt enz. Heb nu een paar koeien gekocht, maar als die buiten grazen telt dat niet als voeding? Ze produceren namelijk niets. Dus moet er alsnog zelf gras oid in gaan proppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Aomi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:20:
[...]

Yes thanks, kwam ik gelukkig al snel achter. Eerst flink wat tijd bezig geweest al mn machines over te brengen haha.

Map zelf ziet er goed uit. Wel rot dat het eerste veld dat je krijgt vol staat met maïs maar je daar geen geschikte maaier voor hebt, meteen het halve kapitaal uit moeten geven aan een goede maaier. Maar die verdient zichzelf vrij snel terug gelukkig.

Tot nu toe vind ik het een leuk spel, even alles uitvogelen hoe het werkt enz. Heb nu een paar koeien gekocht, maar als die buiten grazen telt dat niet als voeding? Ze produceren namelijk niets. Dus moet er alsnog zelf gras oid in gaan proppen?
Stro heb je nodig voor een zacht bed voor je koeien.
Daarnaast heb je of TMR (mix van stro, hooi en kuilvoer), of gras of hooi nodig. Voor het beste resultaat kan je gaan voor de TMR optie.
TMR mix kan je trouwens ook kopen in palet vorm bij de machine winkel vlak bij over het bruggetje. En koop niet van die jonge koeien (pinken), maar wat oduere die meteen melk geven. En poep... veul poep.

Ik ga GreenRiver ook weer oppakken... Maar dan wel met de machines die ik wil en niet met de basic stuff uit de andere boerderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
HMaster_II schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Daarnaast heb je of TMR (mix van stro, hooi en kuilvoer), of gras of hooi nodig. Voor het beste resultaat kan je gaan voor de TMR optie.
TMR mix kan je trouwens ook kopen in palet vorm bij de machine winkel vlak bij over het bruggetje. En koop niet van die jonge koeien (pinken), maar wat oduere die meteen melk geven. En poep... veul poep.

Ik ga GreenRiver ook weer oppakken... Maar dan wel met de machines die ik wil en niet met de basic stuff uit de andere boerderij.
Thanks. Ik koop wel TMR of kuilvoer bij de winkel dan, lijkt me de makkelijkste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
HMaster_II schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Is dat makkelijk / beter / goedkoper om te doen dan om die TMR te kopen ipv deze zelf te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TMR kopen is altijd veel duurdere optie, volgens mij kan dat alleen maar uit als je op easy speelt. Voordeel is natuurlijk wel dat je de bunkersilo en de voermengwagen niet hoeft aan te schaffen maar die verdienen zich op de langere termijn al snel terug.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
Swaxie schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:37:
[...]

Is dat makkelijk / beter / goedkoper om te doen dan om die TMR te kopen ipv deze zelf te maken?
Goedkoper.. nee
Beter... misschien
Makkelijker...JA, maar omdat je dan snel aan je veestapel kan beginnen ipv wachten. Want om kuilvoer te hebben, moet je gras hebben om te maaien en de vervolg machines om te maaien, rapen, pletten en verder. En tijd, want kuilvoer moet gisten en dat kost ook weer een maand. Het hele proces kost even tijd en geld.
Zoals MadMarky ook al aangeeft.
Maar als je eindelijk de zut aan de loop hebt, dan is het wel een voldoening.

Enne.... probeer anders wat jobs te doen waarbij je balen moet inpakken in folie. Vaak hou je balen over van de job en die kan je dan mooi weer in je eigen voorraad stoppen. Dan heb je kuilvoer in een bolletje of pak voor je koeien en je krijgt er nog geld voor ook uit de job. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
Voor TMR gebruik ik zelf altijd de mod 'TMR Mixing Station'. Dat is gewoon een productie huis waar je je Silage, Hooi etc ingooit en TNR uitkomt. Werkt perfect en voelt niet als 'cheaten' gewoon een Huisje in plaats van een wagen waarin je mixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
wuzzy schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:36:
Voor TMR gebruik ik zelf altijd de mod 'TMR Mixing Station'. Dat is gewoon een productie huis waar je je Silage, Hooi etc ingooit en TNR uitkomt. Werkt perfect en voelt niet als 'cheaten' gewoon een Huisje in plaats van een wagen waarin je mixt.
Kan ook :)

Alleen heeft de GreenRiver22 map een boerderij met een koeienstal met feed-robot. Daar hoef je alleen maar in de bunkers naast de stal stro, hooi en kuilvoer te dumpen. Als je voldoende hebt ge dumpt, dan gaat er ieder uur een robot rijden vanuit zijn mixer ruimte om de koeien te voeren. 8)

Maar dan nog moet je in GreenRiver wel kuilvoer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
HMaster_II schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Kan ook :)

Alleen heeft de GreenRiver22 map een boerderij met een koeienstal met feed-robot. Daar hoef je alleen maar in de bunkers naast de stal stro, hooi en kuilvoer te dumpen. Als je voldoende hebt ge dumpt, dan gaat er ieder uur een robot rijden vanuit zijn mixer ruimte om de koeien te voeren. 8)

Maar dan nog moet je in GreenRiver wel kuilvoer hebben.
Nou ik dacht dus ook dat het zo makkelijk was maar er gebeurde maar niets... Op een andere map gingen de koeien al produceren met enkel gras maar hier moet je dus de hele zooi erin stoppen maar OOK mineralen, anders doet die hele robot niets.
Kuilvoer koop ik weer bij de shop maar ik neem aan dat je dit ook zelf kan produceren? Dat moet ik iig nog eens uitzoeken.

Iig is het wel een hele klus (en flink wat uitgaven) om vanaf 0 gras te gaan maaien. Je hebt er best veel machines voor nodig en je moet een veld (deels) opofferen (eerst weer oogsten, cultiveren, zaaien enz).
Ben nu 4 uur verder en ben bijna klaar met het walsen, maar dan is het startveld (in greenriver) ook voor 1/3e gras 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
Aomi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:28:
[...]

Nou ik dacht dus ook dat het zo makkelijk was maar er gebeurde maar niets... Op een andere map gingen de koeien al produceren met enkel gras maar hier moet je dus de hele zooi erin stoppen maar OOK mineralen, anders doet die hele robot niets.
Kuilvoer koop ik weer bij de shop maar ik neem aan dat je dit ook zelf kan produceren? Dat moet ik iig nog eens uitzoeken.

Iig is het wel een hele klus (en flink wat uitgaven) om vanaf 0 gras te gaan maaien. Je hebt er best veel machines voor nodig en je moet een veld (deels) opofferen (eerst weer oogsten, cultiveren, zaaien enz).
Ben nu 4 uur verder en ben bijna klaar met het walsen, maar dan is het startveld (in greenriver) ook voor 1/3e gras 8)
Kuilvoer / Silage kan je produceren door gras te maaien en in te pakken met een bale wrapper of je gooit het op een hoop in een bunker, drukt het plat en dekt het af. In het tweede geval kan je ook kaf gebruiken dacht ik. In beide gevallen heeft het dan even tijd (ik geloof een maand of 2) nodig voordat het echt kuilvoer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aomi en je hoeft er niet persé land voor op te offeren, als je niet al teveel gras nodig hebt kun je ook alleen de bermen maaien rondom het land dat je bezit :P
Verder is gras erg makkelijk, het is 1x inzaaien en daarna blijft het terug groeien na het maaien. Rollen of bemesten zorgt voor een hogere opbrengst maar is niet nodig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
MadMarky schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:18:
@Aomi en je hoeft er niet persé land voor op te offeren, als je niet al teveel gras nodig hebt kun je ook alleen de bermen maaien rondom het land dat je bezit :P
Verder is gras erg makkelijk, het is 1x inzaaien en daarna blijft het terug groeien na het maaien. Rollen of bemesten zorgt voor een hogere opbrengst maar is niet nodig.
Ah goed om te weten, thanks!
Ik elke dag met een roller er overheen gaan... Maargoed.

Recent een veldje gekocht met suikerbieten en die geoogst met een gehuurde machine (holmer terra dos), tof om te doen, joekel van n ding zeg 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Aomi op 28-03-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Aomi schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:48:
[...]

Ah goed om te weten, thanks!
Ik elke dag met een roller er overheen gaan... Maargoed.

Recent een veldje gekocht met suikerbieten en die geoogst met een gehuurde machine (holmer terra dos), tof om te doen, joekel van n ding zeg 8)
Bieten duurt zolang voor dat je die een keer geoogst hebt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarbig18
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
is beantwoord

[ Voor 97% gewijzigd door Haarbig18 op 30-03-2023 22:05 . Reden: is beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H83ZL1Qr6qN7XWpxNCM9_QrvydY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXUiOc7x1iTOxr9u0tnmsbAr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb bovenstaande kar gevuld met mineraalvoer. Maar hoe krijg ik deze nou in mijn schuur/voerrobot ?
Als ik daar ging staan met een losse pallet ging het er volgens mij vanzelf in. Maar nu gebeurt er niks? Er is wel een optie "lossen" maar dan krijg ik de melding dat er geen ruimte is om te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Zorg dat je een beetje van het gebouw afstaat, voordat je de pallet lost. Zo te horen, is de pallet in die kar geladen (met autoload?). Dan kan je die niet zo in de stal direct lossen. Haal de pallet uit de kar, en houdt het daarna boven de trigger. Dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Aomi schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:32:
[Afbeelding]

Ik heb bovenstaande kar gevuld met mineraalvoer. Maar hoe krijg ik deze nou in mijn schuur/voerrobot ?
Als ik daar ging staan met een losse pallet ging het er volgens mij vanzelf in. Maar nu gebeurt er niks? Er is wel een optie "lossen" maar dan krijg ik de melding dat er geen ruimte is om te lossen
Zo te zien is het gordijn van de loadingbays dicht. Dat gebeurt ieder uur in game tijd. Dan wordt de robot gevuld met de mix van het voer. Je moet wachten tot de robot zijn rondje heeft gedaan en het scherm weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
HMaster_II schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:14:
[...]

Zo te zien is het gordijn van de loadingbays dicht. Dat gebeurt ieder uur in game tijd. Dan wordt de robot gevuld met de mix van het voer. Je moet wachten tot de robot zijn rondje heeft gedaan en het scherm weer omhoog gaat.
Thnx voor het meedenken maar helaas dat was ook de oorzaak niet.

Heb die kar maar weer verkocht en rij nu maar weer handmatig mn pallets naar de schuur (of zijn er makkelijkere opties die wel werken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
Aomi schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:22:
[...]

Thnx voor het meedenken maar helaas dat was ook de oorzaak niet.

Heb die kar maar weer verkocht en rij nu maar weer handmatig mn pallets naar de schuur (of zijn er makkelijkere opties die wel werken?)
Je kan het gewoon laden in een (kleine) trailer.
en dan dumpen bij de stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hmm, dit is ook mooi zonde. Speel sinds kort Erlengrat op moeilijkste niveau. Ik dacht even mooi te cashen aan het einde van het jaar door mijn kuilvoer balen te verkopen want veel geld valt er nu nog niet te verdienen.

Maar de BGA accepteert niet meer dan 1 of 2 balen en ik heb 2 platte wagens vol inmiddels (een deel is nog aan het fermenteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Kun je de rest niet verkopen bij de animal dealer of is de prijs die zij ervoor willen betalen te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
FastFred schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:01:
Hmm, dit is ook mooi zonde. Speel sinds kort Erlengrat op moeilijkste niveau. Ik dacht even mooi te cashen aan het einde van het jaar door mijn kuilvoer balen te verkopen want veel geld valt er nu nog niet te verdienen.

Maar de BGA accepteert niet meer dan 1 of 2 balen en ik heb 2 platte wagens vol inmiddels (een deel is nog aan het fermenteren).
Het is een productie, dus het heeft tijd nodig om te verwerken. Als je de tijd kort doorspoelt, dan kan je wel weer een deel er in lossen. Al vind ik 2 balen maximaal wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Bij de BGA in HautB kon ik namelijk gewoon alles verkopen in 1x, was ook een veel grotere installatie dan deze trouwens.

Ik heb het inmiddels voor 15k bij de veehandelaar verkocht, de prijs was nagenoeg hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

FastFred schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:56:
Bij de BGA in HautB kon ik namelijk gewoon alles verkopen in 1x, was ook een veel grotere installatie dan deze trouwens.
Nou, als je echt een zooi kuilvoer hebt, moet je op HautB ook wachten, hoor. Op een gegeven moment is vol…vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe gaat het met de mede boeren hier ?

Ik ben toch maar van Ostzeekuste afgestapt. Probleem is dat die map een eigen "colorgrading" heeft. het felle van standaard game ben je kwijt, maar op een PS5 met HDR krijg je het niet goed. het beeld is wat fletser, in het begin heb je daar niet zon last van maar na een X aantal uren spelen is het bloed irritant want door schaduwen etc zie je bijna niet wat je doet....

Dus jammer maar helaas...

Overgestapt naar Drentse vaart (update) . Moet zeggen, speelt ook heerlijk, main farm wel wat aangepast want 2 koeienstallen is wat overdreven.

Ik denk alleen wel dat ik straks naar Galgenberg map overstap als die ge-update is, de 1.1 versie is in de maak en bevat enorm veel aanpassingen en toevoegingen (ik volg Jogy op Youtube om dit proces te volgen)

Volgens mij heeft die kaart ook geen custom colorgrading dus dat zou top zijn.

zal weer is wat foto's erop knallen binnenkort :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:26
lord_fh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:31:
Vanochtend veel te vroeg wakker dus had er vóór de werkdag al drie speeluurtjes op zitten. Ben recent weer begonnen op Elmcreek op Medium, speel op de PS5 met een paar mods (vooral Liftable bales and pallets). Vooral een paar grote contracten gedaan in het begin om mijn eigen boerderij uit te bouwen en heb inmiddels de olieproductie aardig op gang, spinnerij aangekocht en vooral lekker bezig op mijn eigen land met koolzaad en gras. Paar schapen, kippen en bijen voor de afwisseling.

Onlangs begonnen met de survival serie van Daggerwin op (volgens mij) Osada. Als ik klaar ben met Elmcreek ga ik zoeken naar iets soortgelijks om te starten. Ik houd wel van het kneuterige/kleinschalige.

Ik ben heel snel uitgekeken op de 7 hectare aardappelcontracten waarbij ik voornamelijk AI-werkers inhuur. :+

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Ik open dit topic om een vraag te stellen en bovenaan gaat het over de map Green River, koeien, voeren etc :P
Daar heb ik dus ook een vraag over :P

Ik ben op Green River rustig begonnen met bewerken van land en heb pas een handvol koeien gekocht toen ik voldoende geld had om ook de kuilsilo te vullen etc.

Paar vraagjes over het voeren van de koeien. In de stal zit een voerrobot.
Ik heb nu stro ín de stal gelost, evenals gras en een klein beetje hooi. Toen zat de stal al vol, ik had wat minder gras moeten lossen maar dat probleem lost zich wel op.

1e kuilsilo is bijna vol en 100% aangereden, dus dat volgt tzt ook wel (als er ruimte is).

Is het lossen ín de stal, dus letterlijk middenin in de stal, de juiste manier? Of moet/kan het ook aan de zijkant waar de bunkers van de robot zitten?
Daarnaast zie ik aan de voor- en achterkant ook nog "triggers" waarvan ik niet weet wat ze doen. Eentje logischerwijs voor melk, eentje voor het dierenmenu maar dan houd ik er nog één over volgens mij.

Water is dat überhaupt nodig? Pal naast de stal zit een watersilo, die is niet te vullen maar die vult juist wel een aanhanger. Kortom, deze vult automatisch de stal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
B-Real schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:31:
Ik open dit topic om een vraag te stellen en bovenaan gaat het over de map Green River, koeien, voeren etc :P
Daar heb ik dus ook een vraag over :P

Ik ben op Green River rustig begonnen met bewerken van land en heb pas een handvol koeien gekocht toen ik voldoende geld had om ook de kuilsilo te vullen etc.

Paar vraagjes over het voeren van de koeien. In de stal zit een voerrobot.
Ik heb nu stro ín de stal gelost, evenals gras en een klein beetje hooi. Toen zat de stal al vol, ik had wat minder gras moeten lossen maar dat probleem lost zich wel op.

1e kuilsilo is bijna vol en 100% aangereden, dus dat volgt tzt ook wel (als er ruimte is).

Is het lossen ín de stal, dus letterlijk middenin in de stal, de juiste manier? Of moet/kan het ook aan de zijkant waar de bunkers van de robot zitten?
Daarnaast zie ik aan de voor- en achterkant ook nog "triggers" waarvan ik niet weet wat ze doen. Eentje logischerwijs voor melk, eentje voor het dierenmenu maar dan houd ik er nog één over volgens mij.

Water is dat überhaupt nodig? Pal naast de stal zit een watersilo, die is niet te vullen maar die vult juist wel een aanhanger. Kortom, deze vult automatisch de stal?
De 3 losplaatsen zijn voor Stro, Hooi en Kuilvoer. Als je dat er gelost hebt (let op de logo's op de muur achter in de losplaats), dan gaat de robot rijden ieder uur. De schermen gaan dan dicht en de bovengrijper graait dan zijn bak vol om de mixer te vullen.
Water is volgens mij voor de koeienstal niet nodig.
En water is voor kassen als je die hebt en/of andere waterbehoevende stallen.
Sommige stallen hebben en verkoopzuil er bij om automatisch melk te verkopen (je kan een melkwagen laten komen). Andere stallen moet je zelf ontdoen van melk met een eigen melkwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
De 3 losplaatsen zijn voor Stro, Hooi en Kuilvoer. Als je dat er gelost hebt (let op de logo's op de muur achter in de losplaats), dan gaat de robot rijden ieder uur. De schermen gaan dan dicht en de bovengrijper graait dan zijn bak vol om de mixer te vullen.
En ik heb dus gelost in de stal. Je kunt er doorheen rijden. Niet met een mengvoer wagen, maar eerst een lading gras en vervolgens een klein beetje hooi. Totdat ik de melding kreeg dat het vol zat.
Stro op dezelfde manier gelost, maar is niet om te voeren natuurlijk.

Heeft dit dan hetzelfde effect als lossen bij die drie losplaatsen? Ik zag wel dat op elke plek een heel klein hoopje gras/hooi/stro lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lord_fh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:31:

Ik ben toch maar van Ostzeekuste afgestapt. Probleem is dat die map een eigen "colorgrading" heeft. het felle van standaard game ben je kwijt, maar op een PS5 met HDR krijg je het niet goed. het beeld is wat fletser, in het begin heb je daar niet zon last van maar na een X aantal uren spelen is het bloed irritant want door schaduwen etc zie je bijna niet wat je doet....

Dus jammer maar helaas...

Overgestapt naar Drentse vaart (update) . Moet zeggen, speelt ook heerlijk, main farm wel wat aangepast want 2 koeienstallen is wat overdreven.

[...]
Kun jij me dan misschien zeggen waar je voer kunt lossen in die koeienstallen op Drentsevaart?
Ik heb een kwartier lang de verschillende zichtbare triggers geprobeerd en ben op verschillende manieren door die stallen gereden, maar niets werkte.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:42:
[...]

Kun jij me dan misschien zeggen waar je voer kunt lossen in die koeienstallen op Drentsevaart?
Ik heb een kwartier lang de verschillende zichtbare triggers geprobeerd en ben op verschillende manieren door die stallen gereden, maar niets werkte.
Ik kan voer gewoon lossen als ik naar de trigger rij ? Lukt dat niet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lord_fh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:52:
[...]

Ik kan voer gewoon lossen als ik naar de trigger rij ? Lukt dat niet ?
Welke van de vele triggers is die voor voer?

edit:
laat maar, die zit gewoon in de stal. En het helpt als je je voermengwagen aan de juiste kant laat lossen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door MadMarky op 20-04-2023 15:03 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Slappyjoez schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:13:
[...]

Onlangs begonnen met de survival serie van Daggerwin op (volgens mij) Osada. Als ik klaar ben met Elmcreek ga ik zoeken naar iets soortgelijks om te starten. Ik houd wel van het kneuterige/kleinschalige.

Ik ben heel snel uitgekeken op de 7 hectare aardappelcontracten waarbij ik voornamelijk AI-werkers inhuur. :+
Ik heb nu al meerdere uren in Osada zitten en inderdaad vind ik het niet nodig om een AI het werk te laten doen. Zelfs met maar 3m werk breedte zijn de meeste velden prima zelf te doen. Het is een mooie map, maar wel een ander uiterste vergeleken met bijvoorbeeld Elmcreek. In Osada heb je amper ruimte om een trailer in de berm te parkeren. En rijdt je een wat grotere machine nog wel eens klem onder een boom die wat dicht op de weg of de rand van een akker staat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
B-Real schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:41:
[...]

En ik heb dus gelost in de stal. Je kunt er doorheen rijden. Niet met een mengvoer wagen, maar eerst een lading gras en vervolgens een klein beetje hooi. Totdat ik de melding kreeg dat het vol zat.
Stro op dezelfde manier gelost, maar is niet om te voeren natuurlijk.

Heeft dit dan hetzelfde effect als lossen bij die drie losplaatsen? Ik zag wel dat op elke plek een heel klein hoopje gras/hooi/stro lag.
Als je bij de robot lost, dan maakt de robot zoals gezegd elk uur voer. Er wordt dan TMR gemaakt, waarmee je de hoogste productiviteit kan behalen met de koeien. Gras en hooi kan je ze ook voeren, maar dan is de productiviteit lager. Dit werkt wel alleen wanneer alle drie de producten aanwezig zijn en je ook nog mineral feed hebt toegevoegd.

Met betrekking tot die trigger: ik gok dat het de trigger is om vloeibare mest in een trailer te pompen.

Stro als bedekking heeft, geloof ik, geen effect op de productiviteit. Zorgt er alleen voor dat er vaste mest gemaakt wordt. Moet je wel een mesthoop hebben bij de stal waar je dit uit kan scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zit nu net in jaar 3 op Erlengrat op Hard mode en het gaat best goed moet ik zeggen. Het enige eigendom dat ik tot nu toe heb is
  • 3 velden, waarvan 2 gras waarvan 1 deels bebouwd is/gaat worden en 1 groot veld (veld 4) waar ik nu tarwe op verbouw
  • Fendt Vario 515 met voorlader
  • Platte wagen
  • Kleine schapenschuur met 15 schapen (begonnen met 5)
  • wat supplies zoals landbouwkalk, hooi (over na contractwerk), zaden
Verder huur ik alle materiaal. Toen ik de velden kocht stond er Sorgum op veld 4 die ik meteen oogsten kon. Daarna tarwe geplant en de eerste oogst leverde een mooie cent op, ook strobalen gemaakt en alles op het juiste moment verkocht. De andere 2 velden (1 vlak voor bebouwing en 1 heuvelachtig) maai ik nu 2/3x per jaar en maak er kuilvoer balen van voor verkoop. Verder af en toe wat contractwerk doen.

Nu aan het nadenken over de volgende investering, heb nu 71k in de bank :) Denk dat dat kippen gaan worden ofzo. Eigen cultivator/ploeg en dergelijke heeft weinig zin denk ik, die heb ik nu maar 1x per jaar nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 25-04-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Top tip: kippen. Hun eieren leveren echt goud geld op en ze produceren behoorlijk rap.
Niet zo'n kippenrennetje voor 30 kippen maar een fatsoenlijke kippenschuur nemen. De tarwe verbouw je al lees ik dus dat kun je ze gelijk voeren.

Zowel kippen als schapen zijn echt prima geschikt om makkelijk geld mee te verdienen.
En anders kun je altijd nog een paar medium of grote kassen plaatsen waar je iets van sla in verbouwt.

*oh lol, je ninja edit heeft hetzelfde idee zie ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hard mode is trouwens nog veel verder vooruit denken. Het duurt bijvoorbeeld veel langer voordat gras kuilvoer wordt heb ik gemerkt, op Easy was dit 1 ingame maand dacht ik, het is nu 3.

En er is meer kans op sneeuw en de winter kan ook langer duren, dus gras kan i.p.v. februari ook pas gaan groeien in maart of zelfs later want ook in maart kan er sneeuw liggen. Hierdoor kun je ook pas veel later maaien, en vervolgens 3 ingame maand moet wachten tot je weer kuilvoer klaar is. Je moet dus echt voorraden aanleggen in het jaar ervoor.

En dan heb ik nog de spelregel voor mezelf dat ik geen gras mag maaien/hooi maken als er regen voorspeld wordt. Dus letterlijk 'gotta make hay while the sun shines'.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 25-04-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 13:23
Je zou dan ook eigenlijk gras moeten maaien dan een tijd laten drogen en dan pas balen maken voor hooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, eigenlijk wel. Volgens mij gras waar je balen van maakt kun je direct balen, wil je kuilvoer dan mag het niet te vochtig zijn voor je het inwikkelt anders gaat het rotten. Wil je hooi dan moet je het schudden, 5 dagen laten liggen, en dan balen. Dacht ik, irl

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 25-04-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is (schijnbaar) alweer een nieuwe patch voor Farming Simulator.

Paar nieuwe voertuigen, en wat fixes (al zie ik geen fixes voor de problemen die bij de vorige patch erbij zijn gekomen :P zoals buggy conveyor belts).

Ik wacht nog wel weer even, kan ik mooi kijken of m'n broer tegen rare bugs aanloopt of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik zag het, een paar trekkers en balenpersen/wikkelaars van Massey Ferguson en Fendt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die nieuwe update heeft bij mij de Claas Rollant 455 balenpers en wikkelaar gesloopt. De animatie van het inwikkelen is stuk :P

Trouwens die 2 nieuwe rondebalenpersers van MF en Fendt zijn dezelfde, alleen het kleurtje is anders :/

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 26-04-2023 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@FastFred als je nog een mooie passieve bron van inkomsten zoekt: bijen!
Je zet ergens op je boerderij een of meerdere (liefst grote, want: effectiever) bijenkorven neer, plaatst ergens een spawnpunt voor honingpallets en de bijen doen de rest. Die beestjes produceren aan de lopende band honing en die levert behoorlijk wat op per 1000L.

Zonnepanelen en windmolens worden in het constructie menu ook als goede passieve inkomstenbronnen gepresenteerd maar dat valt in de praktijk vies tegen. Ik heb het idee dat de inkomsten die weergegeven worden gebaseerd zijn op 24/u per dag constante zonneschijn en 24/u per dag constante wind. Als je er een aantal hebt staan leveren ze wel genoeg op om je dagelijkse (productie- en onderhouds-) kosten te compenseren, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind zonnepanelen, windmolens en in zekere zin ook bijen toch een lichte vorm van cheaten :P

Die eerste twee hoef je niets voor te doen, bij de bijen alleen af en toe wat kratjes droppen.

Voor kippen moet je dan op z’n minst nog zorgen dat ze voldoende te eten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Oh als je echt snel geld wilt dan moet je dan wat ik laatst per ongeluk deed.

Ik wilde wat bomen rooien om velden te combineren. Ik vind het zo'n geklooi met reguliere bosbouwmachines. Dus een mod geinstalleerd waarbij de bomen in 1x (incl stam) gerooid werden, binnen een seconde. Na 1 of 2 bomen zat het apparaat echter vol met houtsnippers.

Dus grote kar erachter die ook in no-time gevuld werd. Tsja, dat moest ik toch kwijt en heb ik dus verkocht €€€€

Voelde ook een beetje als vasspelen, mijn insteek is toch om het vooral op eigen houtje te doen. Naja, bij een volgende save game maar anders oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik snap je punt maar dat het is wel realistisch natuurlijk. Er zijn hier in Brabant genoeg agrarische bedrijven die de daken van hun stallen vol met zonnepanelen hebben liggen. Daarom vind ik het niet onder 'cheaten' vallen, in tegenstelling tot mods die onrealistische dingen kunnen.

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 26-04-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Nee snap ik en ik spreek mijzelf ook tegen :P
Als ik het vooraf had geweten met die bomen dan had ik het anders gedaan, maar wilde graag velden combineren en wist vanuit FS19 hoe irritant ik het rooien van bomen op een realistische manier vind (op de PS5 althans).

Ik dacht dat de bomen weggingen zonder dat dit iets op zou leveren, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op woensdag 26 april 2023 @ 08:59:
Die nieuwe update heeft bij mij de Claas Rollant 455 balenpers en wikkelaar gesloopt. De animatie van het inwikkelen is stuk :P

Trouwens die 2 nieuwe rondebalenpersers van MF en Fendt zijn dezelfde, alleen het kleurtje is anders :/
Das knap, die ronde balenpers (wikkel animatie) was in een van de eerste patches ook stuk, toen gefixed, nu weer stuk :P

Van die Fendt en MF pers klopt, maar dat zijn ze in het echt ook. Beide merken zijn van AGCO en die brengen dezelfde apparaten uit met een ander kleurtje en naam, maar qua werking (en uiterlijk) vrijwel identiek.

Case/New Holland balenpersen zijn ook hetzelfde. De Claas shovels zijn bijvoorbeeld gewoon van Liebherr (misschien een paar kleine details anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Voor het eerst in twee maanden de game weer eens opgestart. Tot mijn verbazing zag ik €580.000 op de rekening staan :D Het was januari dus waarschijnlijk heb ik de laatste keer dat ik speelde veel goederen verkocht. Ik weet nog dat ik aan het wachten was op een aanbieding voor een mooie (medium) tractor en een zaaier en nu het ingame april is heb ik ze maar gewoon tegen de volle prijs gekocht, er moet immers sorghum geplant worden op veld 39.
Omdat ik ook voor €277.000 aan kleren heb kunnen verkopen (wat een goudmijn!) heb ik na een kleine 150 uur spelen eindelijk mijn eigen spullen! En er was nog een kleine €280.000 over, dus toen de grote Masey Furgesson baler in de uitverkoop kwam deze ook gelijk aangeschaft. Het leven is goed op de boerderij :*)

De tractor (mod) is een Deutz Fahr 9340 TTV Warrior met 405pk geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNecWJ3NUqzkXfefbMhajhEuKow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1d9RyGdQ5nONXhe11UdKh7o.jpg?f=fotoalbum_large

De seeder (ook een mod) een Vaderstad Rapid 800S multifruit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUV-BQNU4mil5lLnbXpgnHAD8Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIQv7mspsdPgu3SwmZDE2S4s.jpg?f=fotoalbum_large

Eveneens een clothing factory (mod) gekocht die zonder tussenkomst van een spinnerij kleren produceert; een stuk sneller en effectiever dan de reguliere productie-keten. Jammer genoeg kan ik kan ik de 45.000L wol en katoen niet uit mijn spinnerij halen dus het even wachten tot die alles verwerkt heeft voordat ik die kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
Voor wie een nieuwe uitdaging zoekt in FS22?
De nieuwe Azura map mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
Stiekem toch jammer dat ik op PS5 speel en een gebrek aan tijd heb. Super gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Omdat ik tijdens het spelen ook langzaam de trophies (voor de pc/Xbox spelers: achievements) aan het wegwerken ben heb ik mezelf ook een mooi paardenstal incl twee paarden aangeschaft. Die vergen een pak minder werk dan ik gedacht had. Er lagen 5 balen hooi en 3 balen stro klaar maar zoveel gaat er helemaal niet in de stal. En nu zit de hooimeter helemaal vol waardoor er geen ruimte meer is voor oats. Sowieso is er weinig ruimte op de plek waar je het voer en de stro dient te dumpen, liever had ik de afleverplaats aan de buitenzijde gezien.
Als ik in een later stadium koeien aanschaf neem ik sowieso de variant met voederrobot, dan kan ik tenminste overal makkelijk bij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Patch 1.9.1 is uit met een content update met wat Massey Ferguson en Fendt spullen

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ja, is al sinds afgelopen dinsdag uit ;)
Maar altijd fijn om wat gratis extra voertuigen en baalpersers er bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wist eigenlijk niet zo goed wat ik nu als volgende stap zou doen. Ja kippen of bijen, maar bijen is een kwestie van zo'n hok neerplempen en wachten. Daar had ik geen zin in. Kippen kan, maar die schuur kost geld, het duurt best lang voor het wat oplevert tenzij je alle kippen in 1x koopt wat weer duur is. Het duurt lang voor je het terug verdiend en het kost een deel van mijn tarwe opbrengst.

Dus toch maar op zoek naar een eigen cultivator en planter in plaats van telkens die te huren. Kon niet te zwaar zijn want mijn trekker (eigendom) heeft 'maar' 150pk. Dus opzoek naar een mod, en dat is deze geworden, nog niet uitgeprobeerd, en hij vraagt eigenlijk iets teveel vermogen, maar het veld is gewoon geheel vlak, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Kippen planten zich wel vlot voort, dus zoveel hoef je er in principe niet te kopen aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Klopt zeker, maar je hebt er amper omkijken meer naar en daar hou ik niet van in dit stadium van de game, kan ik net zo goed heftruck simulator gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
Ik ben weer eens een nieuwe playtrough begonnen (edit: Op The Valley the Old farm, prachtige map). Zou graag eens een wat realistischere playtrough doen zonder direct het beste gereedschap te beginnen maar ik merk dat ik toch snel naar de zelfde oplossingen beweeg. de fertilizer spreader met 42m bereik. TLX Phoenix truck, Seeder die ook het cultivaten meteen regelt etc. Even kijken of ik nu een start kan maken met wat standaard gereedschap.

[ Voor 5% gewijzigd door wuzzy op 03-05-2023 13:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:17
Ik ben ook weer opnieuw begonnen, op Elm Creek. Nooit echt veel op gespeeld, dus vers begonnen en starten met goedkoop basis spul. Proberen langzaam uit te groeien zonder direct van start los te gaan met dure meuk. En om de kosten te drukken alles zo goed als zelf doen ipv worker te gebruiken. Dat helpt ook wel om het wat realistischer te houden. Kost wat meer tijd maar geeft meer voldoening als direct groot spul te gebruiken.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Welke plek heb je gekozen als startpunt op Elmcreek? Er zijn aardig wat interessante opties om uit te kiezen op die map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Nu ik de clothing factory heb staan wilde ik eigenlijk de spinnery verkopen. Toch ben ik net van gedachten veranderd omdat ik een oogstcontract voor katoen kreeg die ik moest inleveren bij, juist, de spinnery. Mijn spinnery zit nu weer vol met gratis katoen en ik heb nog geld voor het contract gekregen ook, win win :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 04-05-2023 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:17
Superkiwi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:08:
Welke plek heb je gekozen als startpunt op Elmcreek? Er zijn aardig wat interessante opties om uit te kiezen op die map.
Begonnen op easy mode dus met de default locatie en apparatuur. Wellicht dat ik later nog verhuis maar gezien ik de map nog niet echt kende was dit een mooi startpunt.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Laatst online: 19:49

Oxigeon

En zo is dat!

Hier wil ik eigenlijk ook nog een keertje opnieuw starten. Vorige keer was op Elmcreek. Nu wil ik op een nieuwe map starten. Eventueel een mod... graag zou ik ook nog wat apparatuur willen toevoegen qua mods. Worden dan de achievements uitgeschakeld?

Verder zoek ik dan als starter een methode om wat geld te verdienen zonder het land te bewerken. Zijn er dan methodes om een leuk centje te verdienen zonder groot spul te kopen? Daar wat geld mee te verdienen en dan groter spul en de tractoren te kopen?

Zou natuurlijk kunnen beginnen met wat tomaten of sla. Maar of dit wat gaat verdienen weet ik natuurlijk ook niet.

Wat raden jullie aan en welke map is wel leuk om te spelen op de ps5?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:38:
Nu ik de clothing factory heb staan wilde ik eigenlijk de spinnery verkopen. Toch ben ik net van gedachten veranderd omdat ik een oogstcontract voor katoen kreeg die ik moest inleveren bij, juist, de spinnery. Mijn spinnery zit nu weer vol met gratis katoen en ik heb nog geld voor het contract gekregen ook, win win :)
Ik kwam bij mij achter, dat ik de Käserei (kaas fabriek) niet meer kon verkopen. Dacht dat het wel kon (net als grond), maar kon nergens een sell-optie vinden.

Reden dat ik er weer vanaf wilde, is omdat ik erg weinig sell-points heb in de map (Erlengrat), en bijvoorbeeld melk maar naar 3 sell-points kan waarvan ik er dus 1 van heb gekocht (en dan krijg je geen geld meer voor melk, maar word alleen gebruikt voor productie van kaas en boter...wat na omrekenen volgens mij minder opbrengt dan de melk zelf...).

Had ik liever dus de Käserei weer aan 'de computer' verkocht, en als ik dan toch kaas of boter wil produceren dat ik zelf m'n eigen zuivelfabriek zou plaatsen.

Dus weet niet hoe het op andere maps zit, maar heeft mij wel aan het denken gezet dat ik beter de andere production gebouwen maar niet zelf ga kopen (zoals de Spinnery), want dan heb ik nog minder sell-points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik dacht ooit een keer in een video gezien te hebben dat je sell points weer kunt verkopen via het construction menu en dan de optie 'demolish'.
Let wel, ik heb het over sell points die al op de map stonden en die je gekocht heb, niet de sell points die je zelf geplaatst heb via het construction menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:39:
Ik dacht ooit een keer in een video gezien te hebben dat je sell points weer kunt verkopen via het construction menu en dan de optie 'demolish'.
Let wel, ik heb het over sell points die al op de map stonden en die je gekocht heb, niet de sell points die je zelf geplaatst heb via het construction menu.
Had ik volgens mij ook geprobeerd, maar het gebouw is dan niet selecteerbaar.
De manier van grond verkopen (op de map) werkte ook niet, en bij het 'wrench' kun je alleen maar naar production options gaan (oorspronkelijk moest je daar ook klikken om het gebouw te kopen).

't Is alweer een tijdje geleden, dus weet niet meer welke opties ik allemaal al geprobeerd heb, maar volgens mij had ik die wel gecheckt.

Maar kan ook een bug/glitch zijn in de map hoor en dat het op andere maps wel kan. Erlengrat is ook eigenlijk een FS19 map die ze convert hebben naar FS22 (in FS19 waren dat gewoon sellpoints, en in FS22 hebben ze van een aantal dingen 'production chains' gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ik geloof dat wanneer je producties koopt, die sellpoints waren, dan verdwijnt de sellpoint wanneer je de productie verkoopt. Je kan die productie niet terug verkopen aan de computer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ik heb mijn "safe heaven" gevonden voor FS22 denk ik. (PS5)

sinds de start van Fs22, en dat had ik ook bij FS19 en 17, switch ik mega snel en vaak van map. Ik kan max paar uurtjes per week spelen dus het hele opzetten van een map dat lukt vaak wel maar om echt te blijven spelen blijkt lastig, Ostzeekuste was een map die echt realistisch was maar toch weer te groot naar mijn smaak (dingen kosten teveel tijd) en toch de belichting helemaal ruk uiteindelijk. Dus met incab view zie je heel slecht wat je doet als de tractor wat viezig is bijvoorbeeld.

Anyhow, ik speel vooral met medium grootte spul, grote trekkers NOOIT. Dit omdat ik dat ken vanuit mijn verleden/jeugd dat ik bij familie op de boerderij/loonbedrijf meeliep. (de Inter 1455 was de grootste in mijn tijd in de jaren 90 dat ik als klein kind mee ging haha)

Liefst heb ik een klein boerderijtje met wat koetjes en alles beetje bij de hand, map die niet te klein maar zeker niet te groot is, dus waar ik met klein EN met medium spul goed uit de weg kan, wat verkooppunten her en der (of te creeeren bij huizen) , map met normale belichting en realistisch vormgegeven, hobbel weggetjes naar het land etc.

Dat is Rehbach 22. Wat een fijne map is dit, precies wat ik zocht, ook qua schuren en opzet. heb hier nu echt al een paar uur inzitten en blijft lekker keuvelen. De map is qua grootte precies goed zodat ik altijd wat aan het doen ben en niet in de weinige tijd die ik heb alleen aan het zaaien ben bijvoorbeeld. ik kan het echt afwisselen en roleplay/realistisch spelen, heerlijk! , koeien in het weiland, stal voor 30 koeien (zijn ook grotere boerderijen evt om ooit naar door te groeien) , kan deels als loonwerker aan de gang zonder veeeeeel te druk op de boerderij te zijn met mega stal etc. qua afstand is alles behapbaar bij realistisch spelen qua rijden etc. Ik gok dat ik hier blijf _/-\o_

}:O }:O

[ Voor 10% gewijzigd door lord_fh op 08-05-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:34:

sinds de start van Fs22, en dat had ik ook bij FS19 en 17, switch ik mega snel en vaak van map. Ik kan max paar uurtjes per week spelen dus het hele opzetten van een map dat lukt vaak wel maar om echt te blijven spelen blijkt lastig, Ostzeekuste was een map die echt realistisch was maar toch weer te groot naar mijn smaak (dingen kosten teveel tijd) en toch de belichting helemaal ruk uiteindelijk. Dus met incab view zie je heel slecht wat je doet als de tractor wat viezig is bijvoorbeeld.

Anyhow, ik speel vooral met medium grootte spul, grote trekkers NOOIT. Dit omdat ik dat ken vanuit mijn verleden/jeugd dat ik bij familie op de boerderij/loonbedrijf meeliep. (de Inter 1455 was de grootste in mijn tijd in de jaren 90 dat ik als klein kind mee ging haha)

Liefst heb ik een klein boerderijtje met wat koetjes en alles beetje bij de hand, map die niet te klein maar zeker niet te groot is, dus waar ik met klein EN met medium spul goed uit de weg kan, wat verkooppunten her en der (of te creeeren bij huizen) , map met normale belichting en realistisch vormgegeven, hobbel weggetjes naar het land etc.

Dat is Rehbach 22. Wat een fijne map is dit, precies wat ik zocht, ook qua schuren en opzet. heb hier nu echt al een paar uur inzitten en blijft lekker keuvelen. De map is qua grootte precies goed zodat ik altijd wat aan het doen ben en niet in de weinige tijd die ik heb alleen aan het zaaien ben bijvoorbeeld. ik kan het echt afwisselen en roleplay/realistisch spelen, heerlijk! , koeien in het weiland, stal voor 30 koeien (zijn ook grotere boerderijen evt om ooit naar door te groeien) , kan deels als loonwerker aan de gang zonder veeeeeel te druk op de boerderij te zijn met mega stal etc. qua afstand is alles behapbaar bij realistisch spelen qua rijden etc. Ik gok dat ik hier blijf _/-\o_

Heel herkenbaar verhaal! Ik heb de game een paar weken geleden gekocht. En vind het echt tof spel om te spelen, maar de tijd is met twee kinderen en m'n werk erbij gewoon beperkt. Ben als n00b op Elmcreek begonnen en merk bij vlagen dat ik dingen te lang vind duren.

Ik ga deze week eens kijken of deze map er ook voor de PC is, thnx voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rohem schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Heel herkenbaar verhaal! Ik heb de game een paar weken geleden gekocht. En vind het echt tof spel om te spelen, maar de tijd is met twee kinderen en m'n werk erbij gewoon beperkt. Ben als n00b op Elmcreek begonnen en merk bij vlagen dat ik dingen te lang vind duren.

Ik ga deze week eens kijken of deze map er ook voor de PC is, thnx voor de tip!
https://www.farming-simul...od_id=267451&title=fs2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
lord_fh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:34:

Bedankt voor de tip, zal ook eens die map checken. Ik ben afgelopen weekend op Drentsevaart begonnen maar is het toch niet helemaal voor mij.

Mijn grootste ergernis bij maps met kleinschalige velden is dat er veel bomen langs/over de wegen hangen. Ik rijd eigenlijk nooit in first person view waardoor de camera erg veel moeite heeft om alles goed in beeld te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@lord_fh ik heb dat met Ravenport, een map van FS19 die ik nu ook weer op FS22 speel. Een biogas plant bovenop een grote heuvel met veel ruimte eromheen voor extra gebouwen. Verder allemaal velden op korte afstand zonder slootjes en ander geneuzel. Kan daar helemaal mijn ei kwijt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0186UD1jh6nrVZZECm9KnJAZtM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cneh3ip7jTnGXWcmmt18r7Ka.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvW66p9OAqhpKAHMOlzebJF90Bo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bYcNekjWVN5TYTcaoXWkFiMc.jpg?f=user_large
Screenshots zijn nog van FS19 maar het geeft een goed idee van de opzet.
DaKluit schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:43:
Ja, is al sinds afgelopen dinsdag uit ;)
Maar altijd fijn om wat gratis extra voertuigen en baalpersers er bij te hebben.
Je bent zelf ook vrij om hier updates te posten hoor ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Voor wat extra realisme gisteren de Manual Attach mod geprobeerd. Trekker bij je werktuig zetten, uitstappen, naar de achterkant van de trekker lopen, op Q drukken om te koppelen, Q ingedrukt houden om slangen/kabels aan te sluiten en evt. nog met Z de aftakas aankoppelen. Erg gaaf. Jammer alleen dat het met sommige default werktuigen al gewoon niet werkt....

Met een Kuhn maaier (dat model dat achterop de trekker gaat) alles aangesloten, maar X om uit te klappen werkt niet, als je V drukt dan klapt ie wel uit en gaat ie naar beneden, maar vervolgens is inklappen niet meer mogelijk, en B om in te schakelen werkt ook niet terwijl de aftakas wel aangesloten zit.

Inmiddels voldoende geld binnen dat ik de Fendt Vario 515 met 45 werkuur ingeruild heb op de John Deere 7810. Om in de toekomst zwaardere werktuigen te kunnen gebruiken was er wat sterkers nodig en dit was vermogen/prijs gezien de beste keuze. Wat een heerlijke trekker O+

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 08-05-2023 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
Klopt het dat de verfstaat (paint condition) geen invloed heeft op de onderhoudsconditie van het voertuig zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:48:
Voor wat extra realisme gisteren de Manual Attach mod geprobeerd. Trekker bij je werktuig zetten, uitstappen, naar de achterkant van de trekker lopen, op Q drukken om te koppelen, Q ingedrukt houden om slangen/kabels aan te sluiten en evt. nog met Z de aftakas aankoppelen. Erg gaaf. Jammer alleen dat het met sommige default werktuigen al gewoon niet werkt....

Met een Kuhn maaier (dat model dat achterop de trekker gaat) alles aangesloten, maar X om uit te klappen werkt niet, als je V drukt dan klapt ie wel uit en gaat ie naar beneden, maar vervolgens is inklappen niet meer mogelijk, en B om in te schakelen werkt ook niet terwijl de aftakas wel aangesloten zit.

Inmiddels voldoende geld binnen dat ik de Fendt Vario 515 met 45 werkuur ingeruild heb op de John Deere 7810. Om in de toekomst zwaardere werktuigen te kunnen gebruiken was er wat sterkers nodig en dit was vermogen/prijs gezien de beste keuze. Wat een heerlijke trekker O+
helaas niet op de PS5 te gebruiken :'(
Slappyjoez schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:06:
Klopt het dat de verfstaat (paint condition) geen invloed heeft op de onderhoudsconditie van het voertuig zelf?
Klopt, is losgekoppeld van elkaar. Wat prima is, want dan kan je materieel er wel verrot uitzien, maar wel goed "onderhouden" zijn. in FS19 was dat niet zo, als je repareerde was hij ook weer helemaal als nieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
MadMarky schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Je bent zelf ook vrij om hier updates te posten hoor ;)
Had Nemesizz al gedaan op de dag dat het uit kwam, 25 april. Wel ff bij blijven he ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Ok ik ben een flapdrol, ik heb Manual Attach aan de praat, of eigenlijk werkte het al. Ik drukte gewoon op de verkeerde knop dus de hydrauliek was niet aangesloten, dus ik kon de maaier niet in/uit klappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaKluit schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:21:
[...]

Had Nemesizz al gedaan op de dag dat het uit kwam, 25 april. Wel ff bij blijven he ;)
@MadMarky @DaKluit
Stukje tekst wat ik had zie je ook makkelijk over het hoofd tov een video van een trailer ;)

Soms is de indeling van het forum toch raar, klik je op 'laatste pagina' kan zijn dat het bericht er nét niet op staat, en als je door de losse pagina's gaat (de getalletjes) dat het bericht ineens een pagina eerder of toch nog op de laatste staat, waardoor je heel makkelijk een bericht kan missen.

---
Gisteren de patch pas geïnstalleerd, moest videokaart driver updaten (voor Diablo 4...) en moest dus toch weer shader-cache aanmaken, dus de patch er ook maar bij gedaan (is het aanmaken van shader-cache een stuk heftiger dan alleen de driver, weer gigantische framedrops terwijl de driver alleen minor-drops waren).

Nouja, in short, shader cache aanmaken sucked :P helemaal voor mij omdat ik motion-sick word.

M'n mooie oplossing, Autodrive door de map laten gaan werkte ineens niet zo goed meer.
Voorgaande patches gebruikt, en ging prima (bij de spoorweg overgang is het natuurlijk altijd even een risico en hopen dat er geen trein aan komt :+ ).

Echter, deze patch, zal er wel wat qua physics veranderd zijn, want m'n karretje (zo'n 'Gator' geval) schoot zo een paar keer van de weg af na een klein hobbeltje. Dus eerste rondje vast tegen een lantaarnpaal, 2e rondje vast in de hefboom bij de spoorweg overgang (misschien dat die nog dicht zat), 3e rondje heeft die het gepresteerd om bovenop een bloembak terecht te komen in de binnenbocht.... 8)7 (m'n gemaakte route houdt gewoon netjes de rechterkant van de weg aan, en heb geen bochten afgesneden, dus hoe dat ding daar terecht is gekomen is een raadsel).

Volgens mij is het 4e rondje wel gelukt zonder ongelukken.... wat eigenlijk raar is, want waarom gingen die eerste paar zo mis?

Goed, meeste cache wel weer aangemaakt, dan zijn de drops is minder heftig dus kon ik zelf even wat doen.

Kwam er achter dat de physics van planten ineens weg is. Dus als je tegen planten aanloopt / rijdt buigen ze niet meer door. Beetje jammer omdat het iets meer 'immersion' geeft, nu zijn planten (gras enz) weer zo 'statisch' en reageren dus niet meer. Typisch gevalletje van "If it ain't broken, we break it anyway in a patch".
Interieur verlichting (niet dat ze werken maar toch) hebben verkeerde texture, kijkt er nu groen op ipv wit, contactsloten lijken ineens allemaal wel heel erg verchroomd.

Ik weet het, allemaal minor details, maar valt mij altijd snel op... heb nogal een oog voor afwijkende dingen volgens mij :+ .

Hopelijk de volgende sessie weer mais hakselen. BGA bunker even leeg gemaakt, en de boel klaar gezet.
Eigenlijk een dag / maand te laat (op een na laatste groei stage brengt mais voor hakselen meer op), maar kon niet anders, dus nu de bruine plantjes maar hakselen. Kan ik misschien wat langer door voordat de trailer vol is :P
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste