@
MadMarky @
DaKluit
Stukje tekst wat ik had zie je ook makkelijk over het hoofd tov een video van een trailer
Soms is de indeling van het forum toch raar, klik je op 'laatste pagina' kan zijn dat het bericht er nét niet op staat, en als je door de losse pagina's gaat (de getalletjes) dat het bericht ineens een pagina eerder of toch nog op de laatste staat, waardoor je heel makkelijk een bericht kan missen.
---
Gisteren de patch pas geïnstalleerd, moest videokaart driver updaten (voor Diablo 4...) en moest dus toch weer shader-cache aanmaken, dus de patch er ook maar bij gedaan (is het aanmaken van shader-cache een stuk heftiger dan alleen de driver, weer gigantische framedrops terwijl de driver alleen minor-drops waren).
Nouja, in short, shader cache aanmaken sucked

helemaal voor mij omdat ik motion-sick word.
M'n mooie oplossing, Autodrive door de map laten gaan werkte ineens niet zo goed meer.
Voorgaande patches gebruikt, en ging prima (bij de spoorweg overgang is het natuurlijk altijd even een risico en hopen dat er geen trein aan komt

).
Echter, deze patch, zal er wel wat qua physics veranderd zijn, want m'n karretje (zo'n 'Gator' geval) schoot zo een paar keer van de weg af na een klein hobbeltje. Dus eerste rondje vast tegen een lantaarnpaal, 2e rondje vast in de hefboom bij de spoorweg overgang (misschien dat die nog dicht zat), 3e rondje heeft die het gepresteerd om bovenop een bloembak terecht te komen in de binnenbocht....

(m'n gemaakte route houdt gewoon netjes de rechterkant van de weg aan, en heb geen bochten afgesneden, dus hoe dat ding daar terecht is gekomen is een raadsel).
Volgens mij is het 4e rondje wel gelukt zonder ongelukken.... wat eigenlijk raar is, want waarom gingen die eerste paar zo mis?
Goed, meeste cache wel weer aangemaakt, dan zijn de drops is minder heftig dus kon ik zelf even wat doen.
Kwam er achter dat de physics van planten ineens weg is. Dus als je tegen planten aanloopt / rijdt buigen ze niet meer door. Beetje jammer omdat het iets meer 'immersion' geeft, nu zijn planten (gras enz) weer zo 'statisch' en reageren dus niet meer. Typisch gevalletje van "If it ain't broken, we break it anyway in a patch".
Interieur verlichting (niet dat ze werken maar toch) hebben verkeerde texture, kijkt er nu groen op ipv wit, contactsloten lijken ineens allemaal wel heel erg verchroomd.
Ik weet het, allemaal minor details, maar valt mij altijd snel op... heb nogal een oog voor afwijkende dingen volgens mij

.
Hopelijk de volgende sessie weer mais hakselen. BGA bunker even leeg gemaakt, en de boel klaar gezet.
Eigenlijk een dag / maand te laat (op een na laatste groei stage brengt mais voor hakselen meer op), maar kon niet anders, dus nu de bruine plantjes maar hakselen. Kan ik misschien wat langer door voordat de trailer vol is