[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Hmm bijzonder. Heb niet echt gelet op de beweging van de planten, maar de licht/kleur change zijn mij niet opgevallen (Xbox SX).

Overigens ben ik nog steeds lekker bezig met mijn nieuwe start op Elm Creek. Eerste paar maanden heeeeeel veel contracts opgepakt, proberen de gene te starten met grootste gear en daar de zooi van te lenen. Daarna alle andere contracten oppakken met initieel gehuurde spul. Daar heb ik inmiddels redelijk aan verdiend en bunkers liggen vol met overgebleven producten, zodat ik die in de beste maanden kan verkopen. Denk dat ik los van de contracts zelf voor zo'n 250-300K heb liggen.

Maak wel gebruik van helpers, maar dit vind ik nog redelijk realistisch gezien boeren vaak hulp inhuren (hebben niet altijd eigen combine e.d.). Zo ben ik inmiddels uit de schulden en begin ik wat te sparen, al kon ik het niet laten met korting 1 van de trekkers te upgraden en een grote trailer te kopen. Deze laatste helpt ook goed bij het tegelijkertijd afhandelen van meerdere contracts.

Doel is nu om nog meer contracts te doen + voorraad te verkopen zodat ik op termijn kan investeren in eigen velden (mest / kalk / bijen) en misschien een kleine kas kan neerzetten.

Overigens, die witte Valtra die je bij veel contracten krijgt is echt helemaal kut. Door de gear-ratio + lage torque onderin trekt die initieel echt heel slecht, pas op snelheid begint die goed te rijden 😅

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Hey Hey, Na een tijdje niet spelen toch terug de FS22 microbe binnen gekregen. Nu, ik ben iemand die eerder speelt als farm manager en met de nodige mods snel een grote boerderij wil uitbouwen. Zelf rijden doe ik niet, ik speel heel erg graag met CoursePlay.

2 vraagjes waar ik mee zit :
- Momenteel heb ik een QHD scherm, is 4K een toegevoegde waarde ?
- Iemand een idee voor goede maps voor een CoursePlay player ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:36
Hoi,

Iemand ervaring met het volgende ? Ik heb in Erlengrat de trein laten vullen met zonnebloemen. Nadat ik deze heb laten vertrekken komt er geen geld binnen. Ik heb de tijd 2 maanden vooruit laten zetten maar er komt niets binnen. Ik begrijp niet waar het gebleven is ?

Stap voor stap, ik heb de trein opgeroepen bij het station rechts op de kaart. Vervolgens de trein gereden naar links bovenin, hier gevuld en direct bij het spoorweg overgangejte de trein laten vertrekken.

Het lijk mij toch niet dat er meer als 2 maanden tussen vertrek trein en ontvangen geld zit.... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
@Arebij Je moet wel zelf de trein naar het einde van de map rijden, dan krijg je een popup of je je oogst wilt verkopen in Marisonne. En dan moet direct je geld binnen komen.

Dus trein huren, wachten tot de trein komt, instappen, de wagons vullen met je oogst en dan naar het eind van de map rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
FastFred schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:41:
@Arebij Je moet wel zelf de trein naar het einde van de map rijden, dan krijg je een popup of je je oogst wilt verkopen in Marisonne. En dan moet direct je geld binnen komen.

Dus trein huren, wachten tot de trein komt, instappen, de wagons vullen met je oogst en dan naar het eind van de map rijden.
Ah dan heb ik dat verkeerd gedaan. Ik zal dan de trein opnieuw oproepen en hopen dat de goederen nog in de wagons zitten :-)

Zal het laten weten in ieder geval !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En die trein betaal je per uur, dus terwijl je zit te wachten op de trein ff de tijd op x1 zetten, is goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@aidanl
Overigens, die witte Valtra die je bij veel contracten krijgt is echt helemaal kut. Door de gear-ratio + lage torque onderin trekt die initieel echt heel slecht, pas op snelheid begint die goed te rijden 😅
Ik weet niet precies welke Valtra je bedoeld, maar ik ga er even vanuit dat je met automatische versnellingsbak speelt (ik overigens ook), en dat pakt soms niet helemaal goed uit met trekkers die een schakelbak / powershift hebben. Dan springt die automatisch vaak te snel naar een te hoge versnelling waardoor de boel traag op trekt. Bij de CVT versnellingsbakken is dat minder een probleem.

Al moet ik zeggen, dat de meeste trekkers eerder in de game wat meer power hadden (en dat was al minder dan in FS19 en FS17 bijvoorbeeld). Zelfs m'n 500PK Fendt komt moeilijker opgang dan eerder in de game (eerste paar patches, later plots voelden alle machines wat 'slapper' aan).

Maar dat trage optrekken is dus eventueel op te lossen door handmatig schakelen als je er zin in hebt / knoppen vrij hebt.

@FightingFalcon
- Momenteel heb ik een QHD scherm, is 4K een toegevoegde waarde ?
Dat zal voor iedereen persoonlijk zijn, zelf hou ik het spreukje aan "Wat je niet kent, dat mis je niet" :+
Dus als je (nog) geen 4K scherm gehad hebt, mis je niks als je op 1440P of 1080P zit, het verschil merk je pas als je van een hogere resolutie terug moet naar een lagere (meestal).
Zelfde met de hoge refreshrate schermen, als je gewent bent aan een scherm van laten we zeggen 144Hz, en dan terug moet naar eentje van 60Hz dan denk je "Oef...niet om aan te zien". Maar als je nooit sneller gehad hebt, mis je het niet.

Of het echt meerwaarde heeft tov QHD? Denk het niet.
Zelf draai ik het wel op 4K omdat ik al een paar jaar een 4K scherm heb (en absoluut niet meer lager wil), maar zelfs een game als Farming Simulator krijgt je videokaart dan aan het zweten.

Denk dus niet dat je veel mist.

@Arebij Inderdaad wat @FastFred aangeeft, je moet zelf de trein vullen en besturen en naar het einde van de map rijden.
Dus je oogst lever je af bij het station (dit geval zonnebloemen), dan huur je de trein, die vul je dan (moet je dus ook zelf doen, juiste wagon op de vul-trigger zetten en dan vullen), en dan zelf de trein naar het einde van de map rijden dan krijg je een pop-up scherm en geef je aan de boel willen verkopen.

Weet overigens niet precies wat er gebeurt met de goederen op de manier die je zelf beschreef, hoop voor je dat ze er nog zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11
FastFred schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:00:
En die trein betaal je per uur, dus terwijl je zit te wachten op de trein ff de tijd op x1 zetten, is goedkoper :P
Ik druk pas op de 'huur trein' knop vlak voordat ie op het station aankomt, kost hooguit €30,- op die manier. En in plaats van de hele map over rijden gooi ik 'm na het vullen op vol vermogen in z'n achteruit :P
(Op Elmcreek zit het sellpoint net als het station aan de rand van de map)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hGznFlHdyeBd4UwbnkUcoZEmD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNRPs4WanxU4V11iLf4zXgFu.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeg op vandaag op Rehbach! Het land moet gemest. Even met de trailered kraan de verspreider volscheppen!

Heerlijk dit gekeuvel, wordt je rustig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nemesizz schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:18:
@aidanl
Ik weet niet precies welke Valtra je bedoeld, maar ik ga er even vanuit dat je met automatische versnellingsbak speelt (ik overigens ook), en dat pakt soms niet helemaal goed uit met trekkers die een schakelbak / powershift hebben. Dan springt die automatisch vaak te snel naar een te hoge versnelling waardoor de boel traag op trekt. Bij de CVT versnellingsbakken is dat minder een probleem.
Dat automatisch schakelen is helemaal ruk idd, ik speel puur met keyboard maar ik schakel gewoon handmatig, ik zorg wel altijd dat als ik een trekker heb met handmatige bak, dat ik er 1 kies met powershift. De gearing met NUMPAD 7 en 9 en de Powershift met Numpad + en -. Werkt super.

Huur je vervolgens een AI helper in dan zie je 'm ook continue prutsen met de versnellingen, midden op een perfect vlak veld begint ie dan ineens druk te roeren in die bak en kakt de snelheid helemaal in en komt ie niet meer vooruit, heeft ie eindelijk weer wat snelheid dan begint ie weer te schakelen en kakt de snelheid weer in.
Dat en de AI rijd ook geregeld in de toerenbegrenzer. Nergens voor nodig, kies je de juiste versnelling maakt niet uit welke trekker je hebt, dender je overal doorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 16-05-2023 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schakel ook altijd zelf, en inderdaad de ai ramt maar wat in die bak 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
FastFred schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:41:

Thanks, heb de trein opnieuw op geroepen en bovenstaande manier gedaan. Kon gelijk de goederen verkopen.

Thanks, ik heb weer money :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:00
Arebij schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:39:
[...]

Thanks, heb de trein opnieuw op geroepen en bovenstaande manier gedaan. Kon gelijk de goederen verkopen.

Thanks, ik heb weer money :)
Opletten dat de trein niet net voorbij is, dus oproepen net voor het station.

Scheelt weer geld.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Speel met controller, zou even moeten kijken hoe het daar werkt mbt manueel schakelen. Kom eigenlijk knoppen te kort; toch handig een keyboard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n planten physics waren gisteren ineens wel weer goed. Misschien dat er toch iets mis ging bij het eerste keer laden van de save-game na de patch, of een conflict met een mod. Maar gisteren reageerden de plantjes gewoon weer als je er door heen loopt, of tegen aan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben een beetje aan het landscapen* geweest op de plek waar mijn paardenstal geplaatst ging worden. Het gaat hier om een stuk grond met bermgras dus niet op een akker of iets dergelijks. Nu is tijdens het landscapen een deel van het bermgras verdwenen en er is 'platte groene grond' overgebleven, het bermgras groeit ook niet meer terug. Is er een manier om bermgras weer terug te laten komen? Ik gebruik mijn stukken bermgras namelijk om hooibalen vanaf te halen en buiten dat, het platte groen ziet er ook gewoon niet uit.

*ik heb enkel gebruik gemaakt van de level en smoothing tool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

Superkiwi schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:15:
Ik ben een beetje aan het landscapen* geweest ... Is er een manier om bermgras weer terug te laten komen? Ik gebruik mijn stukken bermgras namelijk om hooibalen vanaf te halen en buiten dat, het platte groen ziet er ook gewoon niet uit.

*ik heb enkel gebruik gemaakt van de level en smoothing tool.
Wat jij zoekt is denk ik de 'painting' mode, dat is het andere deel van het landscapen menu.
Je kunt dan kiezen uit gravel, gras, rots, bloemetjes, etc. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Volgens mij heb ik die op het andere deel van mijn boerderij gebruikt, maar daarmee groeit het bermgras niet terug toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:00:
Volgens mij heb ik die op het andere deel van mijn boerderij gebruikt, maar daarmee groeit het bermgras niet terug toch?
(moet het even uit m'n hoofd doen) Bij painting / landscaping staat ook ergens iets van 'plants' , de eerste plant is dan 'wild gras' wat ook weer te maaien is en aangroeit.

Als je de grond textures aanpast met painting, groeit gras inderdaad niet terug. Maar met de categorie 'plants' (ik speel op Engels uiteraard) kun je het gras wel weer erover plaatsen. Let wel; gras op die manier planten is wel wat prijzig (meende 50 euro per klik/blokje), maar is ook meteen volle lengte en maaibaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat is precies waar ik naar op zoek was, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
sinds vandaag ook fs op de switch
is kijken of dat wat is.
Het is meer voor mijn kleine boertje ( 6 jaar)
nu nog is kijken of er een money cheat is. Zodat hij kan kopen wat hij wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:30
Ik zie in filmpjes op YouTube soms dat als men met de hakselaar bezig is dat de trekker met Silage wagen netjes meerijd en volgt terwijl die gevuld wordt . Is dat een optie in het werkers menu of spelen ze met 2 personen ofzo? Ik speel op console (ps5) maar heb nooit een hakselaar gekocht omdat ik geen 2 machines tegelijk kan besturen en er geen bulk opslag op zo’n ding zit .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Codeoranje schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:18:
Ik zie in filmpjes op YouTube soms dat als men met de hakselaar bezig is dat de trekker met Silage wagen netjes meerijd en volgt terwijl die gevuld wordt . Is dat een optie in het werkers menu of spelen ze met 2 personen ofzo? Ik speel op console (ps5) maar heb nooit een hakselaar gekocht omdat ik geen 2 machines tegelijk kan besturen en er geen bulk opslag op zo’n ding zit .
Zijn mods voor (al weet ik niet of die ook op consoles werken, in voorgaande delen hadden ze die mods niet), of inderdaad multiplayer.

Courseplay en FollowMe zijn bijvoorbeeld mods die dat mogelijk maken (al vind ik FollowMe helaas erg buggy in FS22).

Je kan ook een worker op de hakselaar (of andere oogstmachine) zetten, en er zelf met een trekker naast gaan rijden (vind ik persoonlijk niet leuk, maar het is eventueel een optie).

Je kan ook een trailer direct achter een hakselaar aankoppelen. Is in FS22 gelukkig weer iets beter dan in FS19, dus je kan bijvoorbeeld ook een overlaadwagen (zitten er standaard 2 in de game waar ook silage in kan) aansluiten, of meteen een (grote) silagewagen. Alleen de (mod) Jaguar 900 serie kan niet (is overgezet van FS19 naar FS22, maar hebben ze helaas niet de trailer attachments aangepast, op PC is dit zelf aan te passen dat het wel kan, maar op console helaas niet).

Momenteel gebruik ik zelf overlaadwagens achter de hakselaar, en als die vol is trekker met wagen erbij, overladen, en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Ik speel de game ook sinds een aantal weken. Vooral nog aan het leren en m'n boerderij aan het uitbreiden, maar met de vondst van dit topic moet dat goed gaan komen :9

Wel een vraagje; zijn er hier mensen die wel eens de multiplayer spelen? Of is er een tweakers multiplayer server? Niet dat ik dit direct ga proberen, maar ik heb zeker interesse om dit in de toekomst eens te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:38
Er was een tweakers multiplayer server een jaar geleden. Maar die was helaas weer een beetje doodgebloed. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje.
2 punten mbt mijn server: we gaan nu richting de zomer dus het is er een stuk minder druk. En we hebben zo'n beetje alle dlc's actief (zowel season packs als bv p&h dlc als extra bonus content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Mmm, ik moet mijn veld preparatie wat gaan aanpassen.

Voorheen gebruikte ik de Vaderstad Rapid 800S (doet cultiveren/zaaien in één keer) en mijn werkschema na het oogsten zag er als volgt uit:
fertilizen, zaaien en daarna gelijk weer fertilzen. Zo was het veld 100% fertilized met een 95% yield bonus, dit alles nog vóór de eerste groeistage.

Nu heb ik een Vaderstad Rapid 800S-BD multifruit (=mod) met ingebouwde solid fertilizer tank en ik krijg het niet voor elkaar om vóór de eerste groeifase 100% fertilization status te bereiken. Of ik nu voor het zaaien met de sproeier over het land heen ga of direct erna, de status blijft op 50% fertilized. Nu ben ik dus verplicht om te wachten op de eerste groeifase alvoor ik de tweede keer met de sproeier eroverheen ga.

Waarom dit een 'probleem' is? Omdat ik het in de eerste groeifase ontzettend lastig vind om te zien wat er gesproeid is en wat niet, op een kale grond zijn gesproeide banen veel makkelijker te herkennen.
Het leven van een boer gaat niet altijd over rozen.

Ik zal de autosave eens uitzetten en kijken of het met de non-mod nog wel lukt, dan koop ik die gewoon en verkoop ik mijn multifruit model.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2023 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

@Superkiwi En als je guided steering (GPS) zou gaan gebruiken?

Dat werkt voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 27-05-2023 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
NaN schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:38:
@Superkiwi En als je guided steering (GPS) zou gaan gebruiken?
Hoe zeg je? Ik speel op console (PS5), daar hebben we al dat soort fancy rij-hulpjes niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Superkiwi schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Hoe zeg je? Ik speel op console (PS5), daar hebben we al dat soort fancy rij-hulpjes niet ;)
Ah, ik dacht gelezen te hebben dat je wel met mods speelde, my bad..,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat klopt inderdaad.
Hebben we dat soort mods op de console? Dat wist ik dan weer niet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:31
Oh ik dacht dat die er ook niet waren op de PS5 (gps steering etc), ben ook wel benieuwd welke ik moet hebben dan.

Heb namelijk hetzelfde probleem als kiwi. Ik bemest altijd in de 1e groeifase (dacht altijd dat het niet anders kon, maar ook nog nooit geprobeerd) en laat dat dan door een werker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

NaN schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Ah, ik dacht gelezen te hebben dat je wel met mods speelde, my bad..,
PS5 heeft wel mods, maar geen 'AI hulp' mods naar mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Heb inmiddels mijn eerste koeien en dus drijfmest. Drijfmest zat vol en toevallig was het materieel om te bemesten in de uitverkoop, dus een 30 m3 tankje gekocht maar na twee volle tanks had ik nog geen half veld gedaan en was de drijfmest al op :p

Flink blijven fokken met die koeien dus :p
Had er 10 gekocht en de rest moet er op natuurlijke wijze komen. Heb er nu 20 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Grappig, ik ben nu ook koeien aan het plannen. Gisteren veld 38 (Elmcreek) gekocht, waar in die rare uitham de koeienstal (met voeding robot) komt te staan. De rest van het veld is al ingezaaid met gras. In de tussentijd heb ik al een redelijke voorraad silage-, straw- en hooibalen verzameld.
Ik neem enkel melkkoeien, om zo producten bij de zuivelfabriek te kunnen maken. Wat voor koeien ben jij voor gegaan, de vleeskoeien of ook de melkkoeien?

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik weet niet meer waar ik met al mijn drijfmest heen moet. Ik ben al bijna helemaal van de kunstmest af :P doe al mijn velden met sleepslang bemesting

Maar goed 2 volle robotstallen met totaal 160 melkkoeien...

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 28-05-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

B-Real schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:07:
Oh ik dacht dat die er ook niet waren op de PS5 (gps steering etc), ben ook wel benieuwd welke ik moet hebben dan.

Heb namelijk hetzelfde probleem als kiwi. Ik bemest altijd in de 1e groeifase (dacht altijd dat het niet anders kon, maar ook nog nooit geprobeerd) en laat dat dan door een werker doen.
Hehe, ja zo kan het ook! Met een werker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Superkiwi
Nu heb ik een Vaderstad Rapid 800S-BD multifruit (=mod) met ingebouwde solid fertilizer tank en ik krijg het niet voor elkaar om vóór de eerste groeifase 100% fertilization status te bereiken. Of ik nu voor het zaaien met de sproeier over het land heen ga of direct erna, de status blijft op 50% fertilized. Nu ben ik dus verplicht om te wachten op de eerste groeifase alvoor ik de tweede keer met de sproeier eroverheen ga.
Dat kan kloppen, en was / is altijd al een 'probleem' in Farming Simulator series geweest.

Als je zaait met fertilizer moet je inderdaad wachten tot de 1e groei fase voordat je weer kan. Als je al bemest vóór het zaaien, doet de fertilizer tijdens het zaaien eigenlijk niks.

Het gekke is, als je het bemest, en dan vervolgens een worker laat inzaaien, is het wél 100% bemest...
(tenminste, als ik drijfmest / vaste mest gebruikt heb, dan een worker laat zaaien is het wel 100%, niet helemaal zeker bij kunstmest).

Of als je genoeg drijfmest hebt, kun je ook dubbele lading aanbrengen, en meteen al 100% fertilized hebben :+

Eerst is het wat lastig om aan voldoende drijf/vaste mest te komen, nu heb ik inmiddels zoveel dat ik het regelmatig wel op moet gebruiken omdat zowel de stallen als de mest opslag (drijfmest opslag van 500.000 liter) nog wel eens vol zit. Dat met 2 koeien stallen (mod, kunnen 200 koeien in, heb 1 van 200 vol, de andere zitten... 150 in geloof ik) en 2 varkensstallen (beide vol met 270 varkens) , plus tussen de stallen in een vaste mest opslag.

Vind namelijk met vaste en drijfmest leuker dan alles met kunstmest doen, en digestaat bij de BGA schiet niet op... (misschien is de BGA in Erlengrat gewoon te klein, maar als je daar afhankelijk bent van je mest... nou, kun je eens in de 4 jaar een veldje doen ofzo :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mod erinndoen dat je mest kan kopen, ik plaats dat altijd bij een andere "boerderij" om zo roleplay realistisch te houden. Dus kopen bij een ander. (En verkopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

B-Real schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:07:
...
Je kunt ook nog direct na de oogst een groenbemester zaaien, als je dit cultiveert, heb je al een bemeste status. Het is in zaaikosten ook goedkoper dan de kunstmest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat deed ik in FS19 altijd ja, best handig was dat. De zaadjes voor oilseed radish (de groene bemester) zijn goedkoper dan vloeibare kunstmest. Het kost alleen wat extra tijd op de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Heb precision farming aan staan, vind het dan sowieso verwarrend mbt mest. 1x vooraf, dan zaaien. 9 van de 10 keer heeft het daarna weinig zin om nog te bemesten gezien de waardes nog goed zijn en je ook kan zien dat er niets verspreid wordt ondanks dat je er overheen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
De volgende DLC is aangekondigd:
https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=464

Verkrijgbaar vanaf 13 juni.
(Is onderdeel van year 2 season pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaKluit schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:52:
De volgende DLC is aangekondigd:
https://www.farming-simul...en&country=nl&news_id=464

Verkrijgbaar vanaf 13 juni.
(Is onderdeel van year 2 season pass)
Zag em ook voorbij komen. Zit wel leuk spul in.... maaarrrr... ik vrees dat ik de meeste dingen waarschijnlijk niet zal gebruiken en dan is 8 a 9 euro een beetje veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
laten we nog meer maaiers schudders en wierzers implementeren...

buiten dat zijn de MOD versies 9 vd 10x beter en mooier, it's a no for me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
De titel van dit pack is ook "Machines to rule the mountains". Is dus gebaseerd op de omgeving van de Erlengrat map gok ik zo.

Ik zal ze zeker wel een keer gaan proberen, maar het lijkt mij geen equipment wat je gaat gebruiken op een veld van 10ha of groter. Maar, mocht ik ooit nog een keer op Erlengrat gaan starten (vanilla) dan is dit wel leuk denk ik ipv de Krone BigM.

Maar, waar ik nog meer benieuwd naar ben. Pack 2 (deze dus) mid-2023.
Pack 3 is het bonus pack. Ook mid-2023. Wanneer komt die dan....

Tot nu toe heb ik in alle DLC die Giants heeft uitgebracht wel iets zitten wat ik gebruik. Maar geen enkele DLC gebruik ik volledig. Ik heb de beide year passes gekocht, dus ik zie het wel. Maar, eerlijk is eerlijk. Los zou ik ze misschien niet gekocht hebben. Ik hoop daarom ook maar op een mooie map aan het eind. (whisfull thinking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lord_fh schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:06:
laten we nog meer maaiers schudders en wierzers implementeren...
Ja, maar een fatsoenlijke 2-element hark laten ze (telkens) achterwege...

't Is meteen zo'n grote 4 element of (weer) een bandhark, of meteen zo'n klein enkel dingetje.

In voorgaande delen had je nog een leuke 2-element hark van... Kuhn volgens mij, niet te groot, niet te klein mooi ding. Nu heb je alleen zo'n 'draak' hark van Samas als ik me niet vergis, ziet er lelijk uit en reageert niet fijn (heel traag met op en neer gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Dacht ik een leuke NL map te hebben gevonden zit er een gruwelijke bug in.
Map "Oost Groningen" heeft een bug waarbij de balen die je maakt bij het uitrollen van je Baler meteen in het luchtledige verdwijnen. De teller blijft ook op 0 staan. De baler is niet het issue, want die heb ik op de basic map ook gebruikt.

Hopen op een bug-fix/update van de map.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HMaster_II schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:33:
Dacht ik een leuke NL map te hebben gevonden zit er een gruwelijke bug in.
Map "Oost Groningen" heeft een bug waarbij de balen die je maakt bij het uitrollen van je Baler meteen in het luchtledige verdwijnen. De teller blijft ook op 0 staan. De baler is niet het issue, want die heb ik op de basic map ook gebruikt.

Hopen op een bug-fix/update van de map.
werd aan gewerkt las ik ergens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb al enige tijd een clothing factory op mijn boerderij staan. Het is een mod die wol/katoen als inproduct vraagt en kleding als uitproduct geeft, dus zonder tussenkomst van een spinnerij.
Het grappige is dat ik net een contract krijg voor het oogsten van katoen, die afgeleverd moet worden bij... juist, mijn clothing factory.
Leuk dat de game productie mods ook meeneemt :)

In ander nieuws: het is weer tijd om de eieren te verkopen. Om even aan te geven hoe lucratief die zijn: mijn 3 grote kippenstallen (400 kippen per stal) produceren samen iets meer dan 100.000L aan eieren per jaar, waar ze ongeveer 72.000L wheat aan voer voor nodig hebben.
De verkoop van de eieren levert een kleine €250k op.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 02-06-2023 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
DaKluit schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:09:
Er was een tweakers multiplayer server een jaar geleden. Maar die was helaas weer een beetje doodgebloed. Mocht je interesse hebben, stuur me een berichtje.
2 punten mbt mijn server: we gaan nu richting de zomer dus het is er een stuk minder druk. En we hebben zo'n beetje alle dlc's actief (zowel season packs als bv p&h dlc als extra bonus content).
Hmm jammer. Leek me juist wel leuk, heel Tweakers de boer op :+

Thnx voor het aanbod voor je eigen server, ga het zeker in gedachten houden! _/-\o_ Al heb ik niet alle DLC's. Nog niet tenminste, wie weet koop ik die season passes wel een keer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://farming-simulator.com/cms/uploads/news_64773c7094f4d.jpg

Nu maar met afbeelding (hoop ik, ben geen wonder met al die webcodes), valt meer op dan ;)

Patch 1.10, met verborgen patchnotes! (zag patch in launcher, maar notes lieten alleen nog 1.9.1 zien... die ik al had, en dus wat raar vond). Zelf nog niet geïnstalleerd (vanwege de shadercache) maar paar kleine fixes en een nieuwe combine toegevoegd. En e-sports ding...iets (not my cup of tea :P ).

Notes:
New additions

Esports-Modes: Arena Mode + Bale Stacking Mode

New Vehicles & Tools

New Holland CR 10.90 Revelation
New Holland Varifeed 41FT
New Holland 3162 Superflex Draper 45FT

Changes & Improvements

Fixed multiplayer map filtering if map uses localized name
Fixed several physics joint simulation issues
Updated to Intel XeSS 1.1 upscaling
Fixed capacity of Brantner DD 24073 & Z 18051
Visual fixes on Hardi Mega 1200L, Versatile 4WD, John Deere 4755, KUHN SLC 141, HAWE SUW 5000, Bührer 6105, CLAAS XERION 5000, DEUTZ-FAHR Series 8 TTV, FARESIN PF 2.24 Plus, Manitou MLT 737-130 PS+, Schäffer 9660T-2, Plöger AT5104 LNMS & Vervaet Hydro Trike 5x5
Fixed issues with multiple storage areas for object storage
Added maxHeight attribute for storage areas on object storage
It's now possible to storage mission bales inside object storage
Object storage capacity and supported fill types are now shown in the shop as well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
Ik zag in een filmpje op YouTube over koeien dat ze zowel bij het voeren van gemixt rantsoen met of zonder mineraalvoer alswel alleen kuilgras evenveel melk geven.
Ook de voortplanting zou bij alleen kuilvoer voeren gewoon doorgaan . Kan iemand dit bevestigen ? Scheelt een hoop acties bij het voeren als er alleen kuilvoer naar de stal hoeft.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Codeoranje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:36:
Ik zag in een filmpje op YouTube over koeien dat ze zowel bij het voeren van gemixt rantsoen met of zonder mineraalvoer alswel alleen kuilgras evenveel melk geven.
Ook de voortplanting zou bij alleen kuilvoer voeren gewoon doorgaan . Kan iemand dit bevestigen ? Scheelt een hoop acties bij het voeren als er alleen kuilvoer naar de stal hoeft.
Koeien voeren in FS22 gaat iets anders dan voorgaande delen (FS19 en ouder). Toen kon je gewoon met alleen kuilvoer af, maar in FS22 mag je niet alleen kuilvoer voeren helaas*. Alleen hooi kan wel, kom je aan 80% efficiëntie (en als het goed is gaat voortplanting en melk productie gewoon door, alleen iets minder dan de volle 100%).

Wat ik vermoed, gezien je specifiek 'kuilgras' noemt, denk ik dat degene in het filmpje de mod 'Maizeplus' (als ik dat goed schrijf) gebruikt. Dan is er een verschil tussen ingekuilde mais en/of gras, en zijn meer opties mogelijk qua voeren. Zelf gebruik ik die mod niet, maar m'n broer wel, helaas weet ik alleen het fijne er niet van ;) .

Bij TMR (of gemixed rantsoen), is mineraalvoer overigens niet nodig, zelf doe ik alleen kuilvoer en hooi (de verhouding moet een beetje kloppen, anders mixed die het in een prutje waar niks mee kan :+ , gezien het formaat van m'n voerwagen doe ik 2 hooibalen en 1 silage/kuil baal).

* = Eerder in de game mocht alleen kuilvoer niet in elk geval. Misschien dat het veranderd is in een latere patch, maar heb het eigenlijk nooit weer geprobeerd. Het was óf mixed rations, of alleen hooi, of alleen gras, maar alleen kuilvoer mocht niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 18:55
Volgens mij is TMR 2 hooi 1 stro en de rest kuilvoer. Iig in de mixer die ik gebruik. Die mineraal voer gebruik ik ook niet meer.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Codeoranje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:36:
Mineraalvoer is alleen nodig eigenlijk als je de grote stal met voerrobot hebt. Zonder mineraalvoer doet die robot niks.

Ga je zelf mengen dan maakt mineraalvoer geen verschil voor de melk opbrengst inderdaad. Ik heb nu 2 van die grote stallen met robot staan, 2x80 melkkoeien.
HMaster_II schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:05:
Volgens mij is TMR 2 hooi 1 stro en de rest kuilvoer. Iig in de mixer die ik gebruik. Die mineraal voer gebruik ik ook niet meer.
De hoeveelheid stro maakt eigenlijk niet uit. Ga je zelf mengen dan doe ik 2 balen hooi, 1% stro is al voldoende en dan aanvullen met kuilvoer, of met stro net wat beter uit komt/waar je meer van hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 15-06-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind dat mineraalvoer (in elk geval op de PS5) wel gedoe.
Ik heb de mod liftable pallets/big backs al geïnstalleerd, dus dat scheelt al.

Vervolgens koop ik een x aantal pallets met mineraalvoer. Gooi die in m'n pick up en lever ze af bij de koeien. Autoload werkt niet met die dingen, dus moet dat handmatig doen. Dat betekend, met de nodige koeien, dat je best regelmatig op en neer rijdt.

Iemand nog een tips hoe je makkelijker mineraalvoer in bulk koopt/vervoert/aflevert?
Is er niet iets van een silo waar je dat uit kan "tappen" in een kieper oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@B-Real Ik heb de autoload variant van die grijze, platte balenwagen. Die stauw ik vol met mineraalvoerpallets en die unload ik bij de stallen door met de trailer over het unload punt te gaan staan. Komt geen handwerk bij kijken. En voor ik autoload had, deed ik dat allemaal met een trekker met voorlader.

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 15-06-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Bedankt voor jullie ervaringen en daaruit voortvloeiende tips hierboven :)
Nu ik alle paarden achievements binnen heb is het hier ook tijd om een koeienstal te plaatsen. Daarvoor heb ik veld 38 gekocht, op de kleine uitstulping komt de stal met robot te staan, letterlijk om de hoek bij de zuivelfabriek. De rest van het veld heb ik gras gezaaid voor de hooi- en kuilvoerbalen.

De liftable pallet mod kan ik niet installeren omdat ik de hoge capaciteitsmod al heb geinstalleerd, maar daar is vast wel een oplossing voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
Je kan de pallets met mineraalvoer ook laden in een gewone trailer waar je ook bv graan mee vervoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Poah, kunnen we eindelijk wortels verbouwen :+

Ene kant wel leuk (zelfrijdende worteloogstmachine) maar monsterlijk wild word ik er ook niet van.
Central European map *kuch * oostblok *kuch * lijkt dan wel weer grappig wat ik zo snel zie op screenshots.

In Farming Simulator 17 (ja...17 alweer) was een van m'n favoriete maps Sosnovka...ofzoiets, ook zo'n oostblok map. Normaal heb ik niks met die regio/gebieden, maar in FS17 vond ik het wel een leuke map wat wel redelijk sfeervol overkwam (wat aan de ene kant raar is, want het is vooral een oude grauwe bende :P ).
Misschien wel een beetje door het post-apocalypse sfeertje.

Achja, we zien wel, kan me ook nog steeds prima redden in Erlengrat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:26
Giants lijkt in de recyclestand te zitten. Dit doen meer gameontwikkelaars, al is de worteloogstmachine wel een noviteit. Tenzij je het werk van The Farming Agency (TheAlienPaul) meerekent, dan zijn wortels er al even.

Met recyclen doel ik op de meest recente Hay & Forage pack. Wat feitelijk een kopie is van de Alpine DLC uit FS19. Nu komt eind deze maand de Agrovation Pack uit. Dit was altijd de gratis te downloaden Horsch DLC verschenen in FS15, 17 en 19. Nu maakt het onderdeel uit van de Year 2 Season Pass en bestelbaar als losse DLC.

Met het plaatsvinden van Farmcon in Deutz Fahr Arena hadden veel mensen (waaronder ik) gehoopt op een SDF Group DLC (waar Deutz Fahr deel van uitmaakt). Commercieël een veel interessanter thema. Zeker gezien merken als SAME, Lamborghini en Hürlimann geen grote rol spelen in FS22. Een gemiste kans als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het vooral van de Season Pass bezitters moet hebben en de eventuele losse verkoop van een DLC een stuk minder meetelt, is het vooral van belang dat je met enige regelmaat nieuw materiaal uitbrengt. Recyclen is dan wel verleidelijk.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Consilium schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:20:
Giants lijkt in de recyclestand te zitten. Dit doen meer gameontwikkelaars, al is de worteloogstmachine wel een noviteit. Tenzij je het werk van The Farming Agency (TheAlienPaul) meerekent, dan zijn wortels er al even.

Met recyclen doel ik op de meest recente Hay & Forage pack. Wat feitelijk een kopie is van de Alpine DLC uit FS19. Nu komt eind deze maand de Agrovation Pack uit. Dit was altijd de gratis te downloaden Horsch DLC verschenen in FS15, 17 en 19. Nu maakt het onderdeel uit van de Year 2 Season Pass en bestelbaar als losse DLC.

Met het plaatsvinden van Farmcon in Deutz Fahr Arena hadden veel mensen (waaronder ik) gehoopt op een SDF Group DLC (waar Deutz Fahr deel van uitmaakt). Commercieël een veel interessanter thema. Zeker gezien merken als SAME, Lamborghini en Hürlimann geen grote rol spelen in FS22. Een gemiste kans als je het mij vraagt.
BAM, dat is het idd ! ik zag het filmpje en vooral de zaaimachine en dacht , he dat heb ik toch al gehad ? , dat klopt dus idd... (FS17 en 19)

Blij dat ik uberhaupt geen year pass gekocht heb, ik koop een DLC wel los als ik het echt wat vind zoals de GOWEILL DLC omdat dat echt wat moois toevoegde waar ik de toegevoegde waarde van inzag voor m'n roleplay. maar die Horsch DLC en hay blabla laat ik allemaal links liggen. Vind de premium dan wel weer interessant met wortels... aangezien dat iets nieuws is dat op de PS5 nog nooit er was.

We gaan het zien. Ondertussen farm ik zo af en toe op mn gemakje door. Vanavond maar weer even gok ik aan gezien het gaat regenen.

Enige wat ik ECHT zou willen, is fatsoenlijke stuur ondersteuning voor fs; die ver$@$#!de centering van het stuur UIT zodat ik gewoon met 1 hand kan sturen en met de ander de controller (of TOBO) , nu is gewoon niet te spelen op de playstation met een stuur aangezien de centering force zo hoog staat dat je niet eens met 1 hand je stuur kan overpakken zonder dat hij terug stuurt, waar-de-loos

[ Voor 10% gewijzigd door lord_fh op 04-07-2023 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Heeft iemand ervaring met het volgende. Ik heb een suikerfabriek staan waar ik de pallets in de Schmidts trailer met autoload afhaal. Deze sla ik op ergens buiten in de hoek waarna ik wacht tot de prijs hoog genoeg is. Nu wil ik dit lossen bij bv de chocolatrie maar die neemt niet alles aan. De opslag is vol en ik moet dan weer een maand wachten voor ik weer wat mag leveren. Dit is natuurlijk niet fijn, ik produceer meer suiker als ik kan leveren. Is dit te voorkomen ?

Ook; de suikerfabriek produceert niet meer omdat de (suikermolen)opslag te vol zit. Er komen echter geen pallets bij de uitgave terecht. Ik moet eerst suiker verkopen bij verkoop punten voordat er weer pallets tevoorschijn komen. Ik heb denk totaal 2 trailers vol met suiker. Is er een max aan suikeropslag oid ?

Ik heb diverse mods voor pallet opslag geprobeerd maar niet een vind ik fijn werken. Vanuit de Schmidts trailer wil ik direct lossen in het "ontvang" vak wordt elke keer tegengehouden door "geen ruimte om te lossen". Als ik de pallets ernaast lost en dit met bijvoorbeeld een heftruck in het vak lost, slaat ie het wel op in de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bepaalde sellpoints hebben inderdaad (en helaas) een limiet hoeveel je van een bepaald product daar kan verkopen. Zijn vaak ook de sellpoints die ook als production-chain kunnen fungeren (chocolade fabriek, of bakkerij bijvoorbeeld).

Weet niet welke map je zit, en welke sell-points allemaal suiker accepteren, maar in Erlengrat bijvoorbeeld kan ik wel bijna alles (en ongelimiteerd) verkopen bij de supermarkt. Niet altijd de beste prijs, maar soms de enige plek waar ik bepaalde producten kwijt kan (melk bijvoorbeeld, kan ik bijna nooit verkopen aan de chocolade fabriek, omdat die altijd nog vol zit, Kaasfabriek had ik helaas gekocht, dus is production chain geworden dus kan ik ook niet meer verkopen).

Ik heb m'n production chains eigenlijk allemaal op auto-sell staan. Levert minder op dat weet ik, maar heb ik geen omkijken naar pallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Nemesizz schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:36:
Bepaalde sellpoints hebben inderdaad (en helaas) een limiet hoeveel je van een bepaald product daar kan verkopen. Zijn vaak ook de sellpoints die ook als production-chain kunnen fungeren (chocolade fabriek, of bakkerij bijvoorbeeld).

Weet niet welke map je zit, en welke sell-points allemaal suiker accepteren, maar in Erlengrat bijvoorbeeld kan ik wel bijna alles (en ongelimiteerd) verkopen bij de supermarkt. Niet altijd de beste prijs, maar soms de enige plek waar ik bepaalde producten kwijt kan (melk bijvoorbeeld, kan ik bijna nooit verkopen aan de chocolade fabriek, omdat die altijd nog vol zit, Kaasfabriek had ik helaas gekocht, dus is production chain geworden dus kan ik ook niet meer verkopen).

Ik heb m'n production chains eigenlijk allemaal op auto-sell staan. Levert minder op dat weet ik, maar heb ik geen omkijken naar pallets.
Ik speel inderdaad op Erlengrat. Bedankt voor de supermarkt tip, ik denk dat ik alles geprobeerd hebt behalve de supermarkt. Waarschijnlijk door de prijs :-)

Duidelijk verhaal. Het is wel jammer dat ik geen fijne mod voor pallet opslag kan gebruiken door het eerder omschreven losprobleem. Als dat was opgelost had ik fijn alles kunnen opsparen tot de supermarkt een goede prijs had. Ook het opslaan in trailers lijkt niet goed te werken omdat de productie dan lijkt te stoppen...Misschien maar eens met autosale gaan werken inderdaad...Niet ideaal maargoed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Arebij schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:39:
[...]

Ik speel inderdaad op Erlengrat. Bedankt voor de supermarkt tip, ik denk dat ik alles geprobeerd hebt behalve de supermarkt. Waarschijnlijk door de prijs :-)

Duidelijk verhaal. Het is wel jammer dat ik geen fijne mod voor pallet opslag kan gebruiken door het eerder omschreven losprobleem. Als dat was opgelost had ik fijn alles kunnen opsparen tot de supermarkt een goede prijs had. Ook het opslaan in trailers lijkt niet goed te werken omdat de productie dan lijkt te stoppen...Misschien maar eens met autosale gaan werken inderdaad...Niet ideaal maargoed
Is de nieuwe balen en pallet schuur die Giants heeft ingebouwd in (meen ik) versie 1.9 niet een goed alternatief? Kan je 250 pallets of balen (of mix daarin) opslaan en zijn ze even om je voeten weg.
Omatana heeft ook een paar schuurtjes gemaakt. De default moet ook console geschikt zijn, die van Omatana weet ik zo niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 17:32
@Arebij Klinkt alsof je aan die limitiet zit voor Pallets (50 voor console, 100 voor PC). Daarom spawnt je fabriek geen nieuwe pallets meer. Mogelijk is de nieuwe opslaghal daar wel een optie voor, maar ik heb hem zelf niet getest.

Als je meer suiker produceert dan de productie aan kan dan kan je eventueel zelf een nieuwe productie plaatsen of bij andere verkooppunten terecht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
[Mad Max] schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:42:
[...]

Is de nieuwe balen en pallet schuur die Giants heeft ingebouwd in (meen ik) versie 1.9 niet een goed alternatief? Kan je 250 pallets of balen (of mix daarin) opslaan en zijn ze even om je voeten weg.
Omatana heeft ook een paar schuurtjes gemaakt. De default moet ook console geschikt zijn, die van Omatana weet ik zo niet.
Ik snap er nog niet veel van. Ik heb nu een schuur waar ik de pallets in los, alleen hij plaatst ze gelijk weer op het laadplatform. Ik wil natuurlijk diverse producten hierin kwijt wat ook kan, alleen wil ik wel kiezen middels een laadmenu wat de schuur moet geven. Nu staat er altijd suiker buiten terwijl ik chocolade wil laden.

Hoe kan je een auto selling aanmaken? Deze optie kan ik ook niet zo 123 vinden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUuYcNvMuD12bl-GRP8sbgDitnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix10SCR62Cf5mmbMNjeSl0Rk.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iZyCQ-n11MuaHAZ4wZdrUFtRRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RGrpSCZMoeoEAX4DHLvW5oRK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Deactiveer die suiker eens. Best kans dat je dan geen pallets meer buiten krijgt staan, nadat je alle pallets wat al naar buiten zouden gaan opgeruimd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
DaKluit schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:56:
Deactiveer die suiker eens. Best kans dat je dan geen pallets meer buiten krijgt staan, nadat je alle pallets wat al naar buiten zouden gaan opgeruimd hebt.
Dat werkt helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Hmmm, vreemd. Als ik je foto zo zie, is die opslag een productie. Je stopt er de producten in en worden ze opgeslagen bij "inkomende producten". Wanneer je dan een productie activeert, worden die verplaatst naar "uitgaande producten" (of hoe het ook genoemd mag zijn). Die staan iets lager in de lijst aan de rechterkant.
Wanneer er plek is om pallets te spawnen, dan zullen die pallets gespawned worden totdat er geen ruimte meer is. Maar ze blijven wel nog in die uitgaande producten staan.

Dus je hebt zeker weten eerst die suikerproductie uitgezet, dan alle pallets weggehaald totdat er bij "uitgaande producten" niets meer was? In mijn optiek is dan die opslag leeg, en zouden je chocolade pallets moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
DaKluit schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:23:
Hmmm, vreemd. Als ik je foto zo zie, is die opslag een productie. Je stopt er de producten in en worden ze opgeslagen bij "inkomende producten". Wanneer je dan een productie activeert, worden die verplaatst naar "uitgaande producten" (of hoe het ook genoemd mag zijn). Die staan iets lager in de lijst aan de rechterkant.
Wanneer er plek is om pallets te spawnen, dan zullen die pallets gespawned worden totdat er geen ruimte meer is. Maar ze blijven wel nog in die uitgaande producten staan.

Dus je hebt zeker weten eerst die suikerproductie uitgezet, dan alle pallets weggehaald totdat er bij "uitgaande producten" niets meer was? In mijn optiek is dan die opslag leeg, en zouden je chocolade pallets moeten verschijnen.
Ik begrijp wat je zegt, maar werkt nog niet zoals het zou moeten. (Of ik zie wat gigantisch over het hoofd)

Ik bouw het gebouw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8FfJcUL_XLEd-wXdlih34p2bPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8jRVUI1rscMu6nE6ARbWBJx.jpg?f=fotoalbum_large

De productie staat helemaal uit, geen blauw balletje achter suiker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NazEqbtp_rmmsDepnGg90UjqD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXFGgDkPKkDHto68ktOXU0ih.jpg?f=fotoalbum_large

En zodra ik los gooit ie het meteen in het “laadvak “
De andere optie, balen en pallet opslag van 250 stuks wil de producten niet automatisch lossen. Hij blijft maar aangeven “geen ruimte om te lossen” je moet echt naast het losvak gaan staan, 4 pallets lossen en de pallets in het losvak duwen. Dan weer 4 pallets… ook geen doen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeZ216d9g3u22_QMpiQIZV3M-RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VynkE8Dd0Z9RZrV5CIwPSiP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWtPAoaW2C7u02lpsynwQOyy0rA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFFzEBU9Hm32S5xyTrN7nXso.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Arebij schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar werkt nog niet zoals het zou moeten. (Of ik zie wat gigantisch over het hoofd)

Ik bouw het gebouw
[Afbeelding]

De productie staat helemaal uit, geen blauw balletje achter suiker

[Afbeelding]

En zodra ik los gooit ie het meteen in het “laadvak “
De andere optie, balen en pallet opslag van 250 stuks wil de producten niet automatisch lossen. Hij blijft maar aangeven “geen ruimte om te lossen” je moet echt naast het losvak gaan staan, 4 pallets lossen en de pallets in het losvak duwen. Dan weer 4 pallets… ook geen doen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Even uit m'n hoofd hoor. Maar zag dit recent in een video van YaraskyGaming voorbij komen. In je tweede screenshot, als je daar in de meest rechtse kolom waar 'Gebouwopslag' staat, naar beneden scrollt. Daar kun je volgens mij aanpassen of je wilt verspreiden of opslaan.

Nogmaals uit m'n hoofd, heb het 1x gezien en deze opslag zelf (nog) niet. Maar dacht dat het daar stond. Als het niet lukt kan ik morgen thuis nog wel even kijken of ik de video kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Staan de goederen op "storing"? Net als met alle andere warehouses en productieketens zet ie de pallets zoals ik nu begrijp buiten in het palletvak neer, zoals bij elke productieketen die op "storing" staat. Noot: de Engelse term 'storing' bedoel ik dan he ;)
Je wil je niet op auto-selling hebben en ook niet op distribueren. Mijn eerste ingeving zou ook zijn om de productie te deactiveren (ondanks dat het niet echt een produktiegebouw is) zodat ie de goederen gewoon in het gebouw vasthoudt ipv ze gelijk weer buiten te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUhm4V48c778RGefBCkpkiyJ-5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rhvX9KxrVmxde4UNUJY1lPpg.png?f=user_large

Dit gebouw (tweede van links) is het gebouw wat ik een tijdje terug benoemde.
Dit is door Giants in het spel ingebouwd en daar moet je zonder problemen pallets in kunnen opslaan. Nee, niet via een distributiesysteem gewoon zelf erheen brengen.

Je kan ze dan via een menu er weer uithalen naar believen en transporteren.
Puur opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dammit, dat hadden ze eerder moeten doen.
Nu ben ik al veel opslag verloren door over te gaan naar de 'increased pallet capacity' mod en ik weet zeker dat er wéér iets fout gaat als ik terug naar normale capaciteit ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arebij
Daar kan je inderdaad kiezen voor opslaan, verkopen of verspreiden. Alles staan standaard op opslaan, wat ik ook wil….

Als je het filmpje op kan zoeken graag ! Hoeft niet per see vanavond hoor, geen haast haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Arebij schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:36:
Daar kan je inderdaad kiezen voor opslaan, verkopen of verspreiden. Alles staan standaard op opslaan, wat ik ook wil….

Als je het filmpje op kan zoeken graag ! Hoeft niet per see vanavond hoor, geen haast haha
Heb even gezocht.

Hier legt hij uit hoe je het vanuit (in dit geval de broeikas) naar de opslag kunt krijgen. En in dezelfde video vanaf 30 minuten ongeveer kun je zien hoe hij het ingesteld heeft en hoe je het weer kunt laten verspreiden.

Hopelijk beantwoord het je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-09 09:47
Hallo allemaal. Ik speel momenteel dutch polder en ik doe voornamelijk melkvee. Ik heb 3 stallen van 200 koeien maar in de stallen zelf lopen maar 15 a 20 koeien. Dit stoort mij toch wel. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Verder rijden helpers de sloot in. Als ik dan de kopakker baan alvast ploeg/cultiveer/maai dan blijft hij er binnen... hier ook een oplossing voor?

Ik hoor graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Loeck schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:16:
Hallo allemaal. Ik speel momenteel dutch polder en ik doe voornamelijk melkvee. Ik heb 3 stallen van 200 koeien maar in de stallen zelf lopen maar 15 a 20 koeien. Dit stoort mij toch wel. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Verder rijden helpers de sloot in. Als ik dan de kopakker baan alvast ploeg/cultiveer/maai dan blijft hij er binnen... hier ook een oplossing voor?

Ik hoor graag!
Voor punt 1 geen idee en punt 2: dat is de oplossing, helpers in farming is alrijd een ding geweest...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Loeck schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:16:

Ik hoor graag!
1. Hier is geen oplossing voor, dit is zoals Giants het gemaakt heeft. Zal wel met performance te maken hebben.

2. Daar heb je dus al de oplossing voor gevonden, het is niet anders. Het liefst willen werkers zoveel mogelijk vierkante velden.

Ik weet niet of je op een pc speelt, dan kan je je verdiepen in CoursePlay. Daarmee kan je wat slimmere werkers inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Arebij schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:36:

Er is wel iets geks inderdaad. Ik heb deze opslag nu ook. En alles wat rechtstreeks komt, bijv. vanuit een kas, lijkt wel opgeslagen te worden. Maar als ik zelf een pallet sla breng staat deze direct weer buiten.. Heel vreemd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKluit
Hey allemaal,

Even peilen of er bij mensen nog behoefte is om multiplayer te spelen. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn server al eens beschikbaar gesteld voor Tweakers, en na wat terugloop van actieve spelers had ik dat stop gezet.
Ik ben afgelopen donderdag begonnen met een survival gameplay op No Man's Land, net zoals anderhalf jaar geleden. Maar nu met het idee dat iedereen zijn/haar eigen boerderij heeft. Mocht je interesse hebben, laat het mij dan even weten. Dan kan ik je de info geven.
Ik gebruik een discord voor de coördinatie ed, welke engelstalig is. Daarnaast is het PC-only, en een flink aantal mods moet geen probleem voor je zijn (we zitten nu op 8,4GB).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsqGKP8twTCHfaHdAnCTI5nI35E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dso4FoCMtZnWzBGO7Hn8Mw7T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Cni0gffN7BiIMAGm0gL45io46g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkNtsPbI1WHuI7KnqGgKwkVk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WW-I9rjvpxKzIgwRtkzfI6Sa7fM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgY5TvMcLxt71c3bFXwG1XEw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8ddwazdxQhcXuzDfNbJIcbW1-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QDAoD6uXkNHesX996NQNDX1k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOjptKyqf4VvfXCIb6kmzH4oFUY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aaMf2FPo8H6Qosz8w32gdLg8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Gisteren weer flink bezig geweest. Nou ja flink, ik hoefde slechts één veldje (Elmcreek, veld 38) te maaien.
Uiteindelijk wel 2 uur mee bezig geweest:
Veld maaien; de ene helft met swath dropping, de andere helft wide spreading.
De swath helft nogmaals met de baler, daarna nog een keer met de wrapper en tenslotte met de balentrailer.
De wide spreading helft nogmaals met de tedder, daarna nogmaals met de windrower, toen nog een keer met de baler en uiteindelijk nog een keer met de balenmaker.
Het houd je lekker bezig zullen we maar zeggen ;)

Er begint zich al een behoorlijke voorraad silage, hooi- en strobalen op te bouwen voor als de koeienstal met robot straks geplaatst gaat worden. Het is nu februari, dat betekent dat komende maand de honing (wat produceren die bijen veel!) verkocht gaat worden, gevolgd door de kleren in april. Er staat nu 7 ton op de bank dus inclusief die opbrengsten is dat ruim voldoende om de stal, een fiks aantal koeien én wellicht een mooie veetrailer + truck te kopen. Misschien blijft er zelfs nog genoeg over om gelijk de melkfabriek over te nemen. De paarden zitten rond die tijd ook op de max van wat ze waard zijn dus die gaan, inclusief stal, ook gelijk de deur uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Superkiwi
Misschien blijft er zelfs nog genoeg over om gelijk de melkfabriek over te nemen.
Kun je beter niet doen, ipv daarvan zelf een melkfabriek ergens plaatsen.

Ik heb namelijk de fout gemaakt de kaasfabriek over te nemen, en dan ben je gewoon een sellpoint kwijt. Beter kun je dus zelf ergens een melk/kaas fabriek neerzetten en die gebruiken voor productionchain als je dat wil, maar de melkfabriek in de map gewoon van de computer/NPC laten, zodat je in elk geval daar ook nog melk kan verkopen.

Ik had in Erlengrat namelijk de kaasfabriek over genomen, en kon ik dus melk nog maar op 2 ipv 3 plekken verkopen, waarvan 1 (chocolade fabriek) altijd maar een klein deel melk accepteerd , dus effectief heb ik nog maar 1 sell plek over.
Kaas en boter produceren is soms minder waard dan melk los verkopen (en duurt veel langer).

En, je kan een aangekochte productionchain (zoals melkfabriek) achteraf niet meer verkopen... (kwam ik later pas achter, toen het mij dus handiger leek een eigen melkfabriek te hebben en die van de map zelf terug te verkopen... maar dat kan/mag dus niet meer).

Don't say I didn't warn you ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Goeie, dan gaan we dat doen! Die past mooi op de plek waar nu de paardenstal staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Mijn farm dan ook maar eens beschrijven. Ik speel bij vlagen, maar eigenlijk al sinds aanschaf van FS22 op dezelfde map namelijke GreenRiver 22. Ik speel op de PS5

Standaard begonnen. Contracten doen, eigen veldje bewerken, standaard tractors gebruiken, tweedehands spul kopen, veldje erbij kopen etc.

Veld 27 krijg, je daar heb ik aangrenzend veld 29 gekocht en aan elkaar gemaakt.
Daarna veld 26 aan de overkant van kanaal gekocht en daar veld 25 aan vast gemaakt. Daarmee dus twee behoorlijk grote velden.

Met het kleinere materieel ben je dan wel even bezig om die te bewerken. Inmiddels heb ik 2x Claas Lexion 8900 met een 18,2 meter maaibord. Dat schiet wat beter op :)
Diverse tractors om kiepers te trekken en wat ander klein spul.

Toen begonnen met 10 koeien bij de standaard stal en de standaard kuilsilo gevuld. Daarvoor veld 34 gekocht, lekker dichtbij en die gebruik ik alleen voor gras. Toen ik na verloop van tijd 80 koeien had, kwam ik erachter dat er niet meer in de stal pasten. Ik heb daarmee echter niet genoeg drijfmest, dus gezocht naar een mod voor een grotere stal en die gevonden. Eentje voor 500 koeien :)

Ik wil al mijn velden doen met eigen drijfmest en dan ben je veul, heul veul mest nodig :P

Ook daar begonnen met 10 koeien, die hebben zich nu 1x voortgeplant. De stal heb ik in de hoek van veld 34 geplaatst met het idee dat er desnoods nog één (of meer, wie weet) bij kunnen. Naast de stal de grootste kuilsilo die ik kon vinden, daar zit op dit moment 2.000.000 kg (of is het ton?) in.

De kuilsilo is inmiddels wel een uitdaging om nog verder te vullen. Ik kom er, met welke trekker dan ook, lastig door heen met een volle aanhanger. Het netjes verdelen doe ik met de pistenbully, al is het ook daarmee lastig om het goed vlak te krijgen. Daarvoor gebruik ik aanvullend nog Claas Xerion op rupsbanden en gereedschap om het plat te rijden.

De kuilsilo vul ik met gras en deels met een gehakseld ander gewas. Heb namelijk ook een Krone hakselaar.

Al met al dus opgebouwd vanaf klein materieel, naar nu eigenlijk alleen maar groot spul. Vind ik mooi :)
Ik heb voor mijzelf wel wat spelregels:
- alles met eigen geld, dat is inmiddels wat makkelijker
- materieel koop ik in principe alleen maar tweedehands. Soms dus best wel een tijdje wachten op een koopje van die ene nieuwe mod
- wel enigszins realistisch, dus geen short cuts om snel geld te verdienen
- alle velden altijd netjes helemaal maaien, 2x bemesten, kalken en walsen. Geen uitzondering.

Enige neppe wat ik gebruik ik is een grasopraapwagen waar 200.000 in kan, met het standaard spul blijf ik heen en weer rijden. En dus het 18,2 meter brede maaibord, al zijn die er in het echt misschien ook wel?
Daarnaast maak ik ook best veel gebruik van werkers, anders is er geen doorkomen aan.

Soort van doelstelling is nu dus om al mijn velden met eigen drijfmest te kunnen doen, daarvoor moet ik mijn grote koeienstal vol krijgen. Als ik zie hoeveel voer je voor 80 koeien nodig hebt, wordt het voeren van 500 koeien nog wel een klusje.

Productieketens heb ik niet. Ik verkoop al mijn gewassen op de momenten dat ze het meeste opleveren. Doelstelling is dus vooral de koeien. Al ben ik erachter gekomen dat ik mijn melk eigenlijk al niet meer kwijt raak, wellicht daar nog iets op verzinnen (extra verkooppunt of overstappen op andere koeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 07:53
Avond, iemand een wellicht een idee. Sinds de laatste patch, die van vandaag meende ik, is mijn volledig scherm geen volledig scherm meer. Ik maak gebruik van 2 schermen maar als ik nu met mijn muis rondkijk dan gaat deze dus naar mijn 2de scherm heen ipv dat hij in het spel blijft.

Ik heb bij de instellingen al de scherm instellingen van volledig naar met randen en weer terug gezet maar dat helpt niet. Als ik mijn rechtermuisknop in hou dan kan ik wel gewoon rond kijken. Aanpassen van de muis knoppen heeft helaas ook niet geholpen.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Mooi de ruimte zo, de robot doet prima zijn werk. Gelijk maar een melkfabriek op het terrein gezet om kaas te maken (dank voor de tip @Nemesizz!).
Nu alleen nog een multifruit silo plaatsen zodat ik mineral feed in een trailer kan vullen in plaats van met een vorkheftruck in de weer te moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW7wtydBrdsDQyMiHZd_KSjNPjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jzz1to9MUptX1YDVOCGkWahv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• [Mad Max]
Lekker bezig in No Man's Land (Server van @DaKluit).

Alles bereikt door uren. Heb een paar collectibles gepakt (die waren iets meer waard dan leuk was) maar voor de rest uren.

Tweedehands winkel was ook goed voor mij, mooie spullen kunnen kopen.
Scheelt toch dat je dan net iets goedkoper uit bent met aanschaf. Misschien is het onderhoud wat duurder, maar dat komt wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxnyjxH4pKXmgB7yWfkNBPiO9ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OwR2nrpNwn3xizGEth7sTggB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0_2cp_bcACAuPJTGQI04cn9oXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2YN6lBF1HHz2dpSt20QWO0RL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUooQYVJlHoGUKjeOTAxfe1IsOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OOVDflvjDaocZ82L5J4lkuIf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door [Mad Max] op 27-07-2023 21:43 . Reden: Extra foto erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
Ik zag ergens dat je goed geld kunt verdienen door bijvoorbeeld 3 contracten te doen in dezelfde soort werk met 1 set gehuurde machines . Zo huur je slechts 1 keer en lever je een beetje van 1 contact in om de machines te huren om vervolgens de andere contracten ook direct te doen. Werkt dit ook met je eigen velden ? Dus dat je eerst bijvoorbeeld een contract aantikt om aardappels te rooien . De rooier huurt en dan vervolgens je eigen veld oogst en daarna het contact met de gehuurde machine ? Zou wel aardig geld schelen denk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nee, je mag die machines alleen gebruiken voor velden waarop je een contract hebt. Kan ik me herinneren…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Mad Max]
NaN schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:08:
Nee, je mag die machines alleen gebruiken voor velden waarop je een contract hebt. Kan ik me herinneren…
Klopt. Je kan contracthuur machines gebruiken op andere contractvelden maar niet op je eigen velden.
Uitzondering zijn vaak de trekkers en karren. Gaat echt om de gereedschappen wat niet kan.

Maar, gewoon proberen. Als het lukt, lukt het. En anders...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Codeoranje schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:21:
Ik zag ergens dat je goed geld kunt verdienen door bijvoorbeeld 3 contracten te doen in dezelfde soort werk met 1 set gehuurde machines . Zo huur je slechts 1 keer en lever je een beetje van 1 contact in om de machines te huren om vervolgens de andere contracten ook direct te doen. Werkt dit ook met je eigen velden ? Dus dat je eerst bijvoorbeeld een contract aantikt om aardappels te rooien . De rooier huurt en dan vervolgens je eigen veld oogst en daarna het contact met de gehuurde machine ? Zou wel aardig geld schelen denk.
Dit werkt inderdaad wel, weleens gedaan *O*

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Zodra veld 71 (Elmcreek) met een silage bale contract komt pak ik er altijd twee andere silage bale contracten op kleinere veldjes bij. Nadat de kleinere veldjes klaar zijn lever ik die in en pak er nog wat silage bale contracten bij, mits die open staan uiteraard. Pas als alles klaar is lever ik het contract voor veld 71 in, waarmee alle gehuurde machines verdwijnen.
Het combineren van contracten levert me elke keer 120-140k op en dat is wel lekker.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 30-07-2023 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Let alleen wel op dat als je meerdere contracten hebt en degene waarvan je alles gehuurd hebt al gecomplete is, je bij afsluiten en opnieuw starten van FS soms de gehuurde voertuigen niet meer hebt. Dit is bij mij nu al aantal keer voorgekomen op de Xbox versie. Vermoed dat het ook iets te maken kan hebben met de de Xbox quickstart functionaliteit, maar weet dus niet 100% zeker wat nou de oorzaak is.

Ik probeer nu dus altijd eerst alles af te ronden voor ik de game afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:40:
Let alleen wel op dat als je meerdere contracten hebt en degene waarvan je alles gehuurd hebt al gecomplete is, je bij afsluiten en opnieuw starten van FS soms de gehuurde voertuigen niet meer hebt. Dit is bij mij nu al aantal keer voorgekomen op de Xbox versie. Vermoed dat het ook iets te maken kan hebben met de de Xbox quickstart functionaliteit, maar weet dus niet 100% zeker wat nou de oorzaak is.

Heeft m'n broer ook gehad op de PC versie. Maar was wel een aantal patches geleden, wie weet dat het gefixed is inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Kwestie van gewoon dat contract als laatste doen, lijkt me.

Merk in multiplayer ook dat er een kleine bug zit met voltooide contracten. Waarbij iedereen jou voltooide contract kan zien, en ook op voltooien kan klikken. (Het geld gaat dan wel gelukkig nog naar de boer die het contract genomen had)
En wanneer jij dan bezig bent met een aantal contracten en die wat al voltooid is degene is waar de voertuigen van zijn, ben je ook je voertuigen kwijt.
Ik geloof dat dit alleen gebeurd bij een herstart van de server, dus er zit iets bij het opslaan van voltooide contracten wat niet helemaal goed gaat.

Maar zolang je het contract van de voertuigen als laatste doet, is er niets aan de hand
aidanl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:40:

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste