[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Ik merkte dat ik op mijn map (nog steeds HautB) de uitdaging een beetje mis. Dus ik was eens aan het neuzen op Steam en zag dat ik iets van de helft van de achievements nog niet heb.

Vanavond dus maar eens beginnen met varkens, paarden en katoen en daar alle achievements voor halen :P Naast de koeien, schapen, kippen, stof, aardbeientaart en alles wat daar bij komt kijken om zelf te maken.

@DaKluit ik speel eigenlijk nooit multiplayer maar wat ik moet ik me daar bij voorstellen? Je komt op die server en je koopt een lap grond en voertuigen die dan alleen van jou zijn en je eigen boerderij runnen? Is er Discord?

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 04-08-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:11
Zo hou ik het ook uitdagend, door langzaam alle achievements af te werken :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Eigenlijk wil ik ook wel eens weer helemaal opnieuw beginnen, maar meestal als ik dat doe heb ik al snel zoiets van 'wat duurt dit lang voor ik upgrades kan betalen' en sluit ik af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
Heeft ouderdom van voertuigen nog invloed op de hoeveelheid onderhoud?

Veel van mij materieel heb ik al lang, wordt veel gebruikt, maar heb het idee dat het ook wel erg veel onderhoud nodig heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@B-Real Ja, des te meer uren een voertuig of apparaat gewerkt heeft, des te sneller de slijtage. Enige dat daar geen invloed op heeft is de staat van de verf.

Ik heb al een mod draaien die de kosten met 50% vermindert, maar dan nog is het debiel veel. 6000 euro verfschade om een middelgroot veld te cultiveren...

[ Voor 57% gewijzigd door FastFred op 04-08-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hmm ik vrees dat ik dan heel mijn wagenpark kan gaan vervangen :')

De staat van verf gaat idd nergens over. Heb mij er maar bij neergelegd en repareer dat nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:38
B-Real schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:02:
De staat van verf gaat idd nergens over. Heb mij er maar bij neergelegd en repareer dat nooit.
Ik verf alleen wanneer ik iets ga verkopen. Je krijgt dan niets iets meer terug dan wat het verven kost. Elke euro telt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKluit
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:43:
@DaKluit ik speel eigenlijk nooit multiplayer maar wat ik moet ik me daar bij voorstellen? Je komt op die server en je koopt een lap grond en voertuigen die dan alleen van jou zijn en je eigen boerderij runnen? Is er Discord?
Ja, dat is hoe wij het spelen. En ja, er is een discord voor. Die is wel Engelstalig. Mocht je willen, dan kan ik je wel een uitnodigingslink sturen.

Andere manieren van online spelen is bijvoorbeeld het hebben van een gezamenlijke boerderij. Of je bent een farm hand of contractor. Dus andere boeren plaatsen opdrachten, en jij kan ze daarbij helpen. Mocht je zelf geen boerderij willen runnen, of er niet genoeg tijd voor hebben.
En daarnaast zijn er nog de e-sports welke je online kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:10
Vraagje; Old Stream Farm aan het bouwen op de main farm die je daar krijgt. En daar liggen allemaal stukken houdt en bladeren op de grond. Hoe kan ik dit weg krijgen? Iemand een idee?

Met landscaping tools ed. al geprobeerd, maar dat haalt niets uit..

Het gaat om dit spul;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFHwqLaiYNf_EuxGPGi6TufU9i8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rhH4Zl6xIt22v30RnEjE96Zj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rohem op 06-08-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de boomstronken frees misschien? Kon je soms ook decoratie mee weg krijgen (ligt er een beetje aan wat het is, als het gewoon geclassificeerd is als planten/struiken misschien dat het werkt).

Als dat ook niet helpt, en je zit op PC, dan zou je kunnen kijken naar de mod Objecthider (volgens mij heet die zo), kun je vrijwel alle decoratie verbergen (dus ook containers, autowrakken, hekken alles).

Volgens mij moet die er voor FS22 ook weer zijn (heb zelf tijdje gehad in FS19, wel goed opletten waar je op klikt want sommige objecten verbergen had soms wat gevolgen voor de map :o ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Nemesizz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:56:
Met de boomstronken frees misschien? Kon je soms ook decoratie mee weg krijgen (ligt er een beetje aan wat het is, als het gewoon geclassificeerd is als planten/struiken misschien dat het werkt).

Als dat ook niet helpt, en je zit op PC, dan zou je kunnen kijken naar de mod Objecthider (volgens mij heet die zo), kun je vrijwel alle decoratie verbergen (dus ook containers, autowrakken, hekken alles).

Volgens mij moet die er voor FS22 ook weer zijn (heb zelf tijdje gehad in FS19, wel goed opletten waar je op klikt want sommige objecten verbergen had soms wat gevolgen voor de map :o ).
Goed idee! Zal het vanavond eens met een mulcher proberen. Thnx voor de tip. En anders een mod zoeken idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:09
@Rohem Je zou kunnen proberen met de landscaping tools om er wat gras te plaatsen en vervolgens te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Nemesizz schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:56:

Net geprobeerd met twee verschillende mulchers, maar dat lukt beide niet. Ook de genoemde mod gevonden, maar ook dat werkt helaas niet
BugWorks schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:53:
@Rohem Je zou kunnen proberen met de landscaping tools om er wat gras te plaatsen en vervolgens te verwijderen.
Dit werkt, top dank je! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb niet veel tijd om te spelen, dus als ik dan eens een uurtje heb dan probeer ik meters te maken.

Dat mislukte gisterenavond.
Ik heb een mod gedownload met een kippenschuur waar er 5000 in kunnen. Dat zou een hoop eieren op moeten leveren :P
Alleen na een maand staat er één krat en meer past er niet in, wat je ook probeert.

Vervolgens dus zitten Googlen naar een oplossing. Dat is de liftable pallet/big bag mod uitzetten blijkbaar, tsja dat geeft weer andere uitdagingen.

Al met al dus een uur zitten zoeken naar de oorzaak van een probleem en een oplossing en niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
B-Real schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:08:
Ik heb niet veel tijd om te spelen, dus als ik dan eens een uurtje heb dan probeer ik meters te maken.

Dat mislukte gisterenavond.
Ik heb een mod gedownload met een kippenschuur waar er 5000 in kunnen. Dat zou een hoop eieren op moeten leveren :P
Alleen na een maand staat er één krat en meer past er niet in, wat je ook probeert.

Vervolgens dus zitten Googlen naar een oplossing. Dat is de liftable pallet/big bag mod uitzetten blijkbaar, tsja dat geeft weer andere uitdagingen.

Al met al dus een uur zitten zoeken naar de oorzaak van een probleem en een oplossing en niets gedaan.
Probeer deze mod eens. Je moet deze over het spawnpoint van de eieren plaatsen. Dus mogelijk free placement activeren.

https://www.farming-simul...od_id=237030&title=fs2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
In het begin spawnt er maar één krat, als die vol is dan is het klaar en komt er geen nieuw krat. Ook niet als je een maand vooruit gaat. Althans als je liftable pallet/big bag aan hebt staan.

Plus dat de trigger bij de "big chicken barn"-mod in het gebouw zit, dus ik vermoed dus dat deze mod niet gaat werken.

Heb nu een mod gevonden waar 1.500 kippen in gaan. Gisteren niet aan toegekomen om die nog uit te proberen, komt een volgende keer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Misschien is deze mod handig dan? Vergelijkbaar met die wat Max voorstelt, alleen hoef je deze niet te bouwen maar is het een verplaatsbare zak die je er bv met een traktor neer kan zetten. En wordt dan dus automatisch gevuld vanuit de dierenstal.
https://www.farming-simul...od_id=250753&title=fs2022

[ Voor 15% gewijzigd door DaKluit op 09-08-2023 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Goed, mijn doel om alle achievements te halen. Wat een werk zeg. Extra veld gekocht, vlak gemaakt, varkensstal en wagenloods geplaatst, beetje aangekleed met bomen en hekjes. Rest van het veld gebruikt voor sojabonen.

Er recht tegenover een groot veld gekocht voor katoen voor die achievements. Ik heb net mijn 2 vaste velden met tarwe geoogst en in plaats van meel productie, verdeel ik het nu over mijn kippen én varkens die ik net heb. Verder een veld met sorghum en een veld met sojabonen voor de varkens en mijn bestaande veld met aardappels, ook voor de varkens, die nog geoogst moeten worden. En ondertussen 160 koeien van eten blijven voorzien, dus veel grasmaaien, hooi maken, kuilvoer maken.

Ik zit ook te overwegen om 1 koeienstal met melkkoeien te behouden en de ander vleeskoeien van maken, of weg doen zodat ik het aardappelveld groter kan maken. Ik kom namelijk niet van mijn melk af, dat gaat al naar mijn eigen bakker en boter/kaas productie, en naar de supermarkt en de kaasfabriek verderop op de map, maar die nemen amper nog wat aan.

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 15-08-2023 10:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ballyspring (ps5) , balen gemaakt met de nieuwe hesston baler, wat een gedetailleerde machine ! Ook alle bewegingen en geluiden van die pers zijn echt geweldig !!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZIi-uejkPwUg0sXaAUTZFVIJFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACXunPwcWYjkU7oE2eSR4OfY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfQZguVHe8sbSnc0pux7BTwI48o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlUGfMIEsJsozIAyBXznNqT9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
@FastFred Ik weet niet of de achievements op alle platformen hetzelfde werken maar bij de katoen achievement zit (in elk geval op de consoles) een addertje onder het gras: alle 40 balen die nodig zijn voor de achievement moeten in één sessie verkocht worden.
Ik heb deze gehaald door met de Case harvester 40 10% balen te maken.

Voor de dierengereleateerde achievements ga ik beest voor beest af. Begonnen met schapen, daarna paarden. Toen de paardenachievements binnen waren heb ik de hele paardenhandel verkocht en heb ik een koeienstal geplaatst. Als de koeienachievements binnen zijn gaan die waarschijnlijk de deur uit om plaats te maken voor varkens.
Het enige wat blijft zijn de schapen; die zijn simpel te onderhouden en de kleding die ik van hun wol maak levert me ca 300k/jaar op.

Bij de balenachievement moet je ook even opletten: die is niet haalbaar met een basegame balenmakerwrapper, je moet daarvoor een mod (van Giants zelf) installeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 16-08-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Superkiwi Ja ik zag het, maar dat was iets met een bug in bepaalde versies van FS22?

Varkens voeren is wel irritant zeg. Ze moeten 5 soorten vreten hebben, maar met 1 soort kun je de stal al geheel vullen en dan past er niks meer bij van het andere soort....

[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 16-08-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Volgens mij is dat vanaf het begin al zo geweest. Denk niet dat het hoog op hun prio lijstje staat om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Superkiwi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:37:
Bij de balenachievement moet je ook even opletten: die is niet haalbaar met een basegame balenmaker, je moet daarvoor een mod (van Giants zelf) installeren.
Welke balen achievement is dat? Gras, hooi, stro, katoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
FastFred schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:48:
[...]

Welke balen achievement is dat? Gras, hooi, stro, katoen?
Ja :P (behalve katoen)
De achievement heet "that's a wrap", waarvoor je 40 balen moet wrappen. De Pöttinger Impress 125 FC Pro (mod) is de mod die je moet hebben om de balen te laten tellen voor de trophy.

Ik schreef balenmaker, ik bedoelde balenwrapper. Mijn fout ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 16-08-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah ok, dat is de That's a Wrap achievement, die heb ik al. Gehaald met de Claas Rollant 455.

En dat is 40 balen voor die achievement.

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 16-08-2023 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Oh, dan hebben ze dat opgelost :)

40 balen inderdaad. Ik was weer eens te snel met typen. Post inmiddels aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 16-08-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Die Rollant 455 vind ik een mooie machine, heb ik al heeeeeel lang dat ding. Ik gebruikte die altijd om kuilvoer balen te maken. Ik heb 1x een groot veld met mais neergezet om kuilvoer van te maken want dat zou minder tijd kosten. Met die ene kuil doe ik nu al 4 jaar ofzo :P

Maar het is ook veel minder leuk met 160 koeien want voor je de kuilvoer voorraad van 2 stallen vol hebt ben je alsnog een eeuwigheid bezig om met een verrijker zo'n trailer te vullen met kuilvoer.

Zodra die kuil eindelijk leeg is ga ik weer terug naar kuilvoerbalen, veel leuker werk.

ploatje d'r bi-j 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmGfDWRBgGzeCqE_jOiq8JptOrc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ULbgte5qI7zR1SYuDzGP3tGy.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 16-08-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat heb ik opgelost door een transportbandje bij mijn kuilsilo te zetten. Grote aanhanger eronder en lekker wat anders gaan doen totdat deze vol is :)
Andere optie is om ipv een verrijker te gebruiken een wiellader te gebruiken, daar kan een grotere bak op al heb ik nog geen grotere dan 8.000kg gevonden (PS5)

Want daar liep ik ook een beetje tegenaan met inmiddels +/- 250 koeien verspreid over twee stallen. Je blijft wel aan het bijvullen.

Stro bewaar ik in grote hoeveelheden in een silo. Af en toe even een veldje met tarwe oid maaien voor het hooi.
Voor hooi maai ik af en toe een veldje met gras, dat groeit vanzelf. Geen bemesting oid. Ook dat bewaar ik in een silo.

De kuilsilo vul ik met gras en deels met het hakselen van een ander gewas. Met grote velden en grote machines gaat dat nog best vlot.

Blijft over dat je je koeienstal regelmatig moet voorzien van hooi/stro/kuilvoer. Dat betekend nu nog regelmatig rijden, maar ik denk dat wanneer ik 500+ koeien heb ik voor elk soort gewoon een aanhanger vol klaar zet.

Ik gebruik de Lizard Tardis XL als aanhanger, daar gaat 200.000kg in. Zo ongeveer de enige onrealistische mod die ik gebruik, maar anders blijf ik aan het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het nadeel van een transport band wat ik ervaar is dat die regelmatig stilvalt en verplaatst moet worden. En als je verder uit de buurt bent van de transport band dan stopt ie helemaal met werken.

Ik gebruik dus helemaal geen transportbanden.

Hooi en stro heb ik in 180cm vierkante balen, haal ik met een autoload trailer van het land, en zet ik dan met een trekkertje met voorlader in de wagenloods. Heb ik ze nodig haal ik ze er met een voorlader weer uit, en gaan ze per autoload trailer naar de stallen.

Ik hou er van om het een beetje handmatig te houden, dat er nog een beetje werk gedaan moet worden zeg maar :P

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 16-08-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe ik ook. Ik gebruik de autoladers met "pro" instelling, dat de baal echt erop moet worden gezet voor hij hem pakt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koeien voer ik op het moment alleen nog hooi. Dan blijven ze nog steeds 100% gezond (en productief) en leveren ook nog genoeg melk op een dag.

Is qua voeren wat makkelijker, kan gewoon een ladewagen hooi leeggooien in de stal, of de voerwagen stampvol gooien met hooibalen en hoef dan niet te kijken naar de mix verhouding (hooi / kuilvoer).
Nu kan ik dus gewoon 4 of 5 hooibalen in m'n voerwagentje gooien en de stal in rijden (ja, niet geheel realistisch, maar is wel wat sneller dan 2 balen per keer). Dus in m'n 20.000L voerwagen gaat zo iets van 40.000 liter hooi in >:)

Varkens heb ik ook ooit de fout gemaakt door er te veel knollen (bieten) in de stal te gooien. Dat eten ze als minste, en blijft nu veel te lang te veel van de totale voerruimte innemen (kan dus minder van de andere voer soorten kwijt in de stal). Gaf ze een tijdje varkensvoer (gewoon uit de shop die zakken), maar dan vullen die bieten/aardappelen (aka ; knollen) ook steeds weer aan.
Nu dus een tijdje alleen op bieten laten teren (gezondheid 0... 8)7 ), maar anders krijgt ik die stallen niet meer leeg. Ze eten iets van 1000l knollen per dag dus... ik ben zo nog 14 a 15 ingame dagen bezig voordat ik ze weer normaal kan voeren.

Eigenlijk moet je dan volwassen varkens verkopen voor geld maar... heb ze eigenlijk voor de mest (al is mest inmiddels ook geen issue meer). Nu kosten varkens mij eigenlijk alleen maar geld...maar ach, ziet er ook wel grappig uit, 2 van die stallen en dan van die varkens rond te rennen. Ondanks dat het dus eigenlijk een money sink is, blijf ik ze wel houden (als ik varkensvoer moet kopen, uit zo'n mod silo, kost het me zo 150.000 euro per dag aan voer :+ ). De zakken uit de shop zijn wat goedkoper, maar dat vullen van een trailer duurt dan een eeuwigheid, en je moet echt enorm veel voer per dag hebben (basefood, grain, en protein vreten ze als een malle).

---
Had gisteren pas de game geupade naar de nieuwste patch (ik zat nog op 1.9.1 :+ ) omdat Windows weer eens besloten had m'n videokaart drivers te updaten. Dan is de shadercache toch al verkloot, dus kon dan net zo goed de game patchen.

In een van m'n geniale momenten, bedacht ik me dat ik misschien ook wel even de map door kan vliegen in de 'Construction' modus om een groot deel van de shadercache aan te maken. Dus uitgeprobeerd, en stutter galore, maar werkte wel voor een deel (vooral snel door het dorpje, dus cache voor de gebouwen enz).
Daarna nog wel de ai een paar rondjes laten rijden, maar dan waren de ergste cache-stutters wel geweest.

Tuurlijk nog wel met ieder 'nieuw' effect even weer een stutter, maar kon in elk geval wel even bezig zonder al te erg last te krijgen van motion-sickness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
@Nemesizz varkens broeden toch heel snel weer nieuwe biggetjes? Met schapen net zo, die verkoop ik zodra ze de €1000 aantikken en een paar dagen later staan er alweer nieuwe lammetjes in de stal. Zo trek ik elke paar dagen toch wat geld binnen van die beesten.
Dat werkt uiteraard niet als je al je beesten tegelijk gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:03:
@Nemesizz varkens broeden toch heel snel weer nieuwe biggetjes? Met schapen net zo, die verkoop ik zodra ze de €1000 aantikken en een paar dagen later staan er alweer nieuwe lammetjes in de stal. Zo trek ik elke paar dagen toch wat geld binnen van die beesten.
Dat werkt uiteraard niet als je al je beesten tegelijk gekocht hebt.
Ja heb er ook af en toe wel wat verkocht hoor. Maar volgens mij als ik het omreken blijven ze duurder in voer dan wat ze uiteindelijk opbrengen.

Was er eigenlijk toen mee begonnen voor de mest (koeien waren duur, had er te weinig van en was veel mest nodig), en varkens waren goedkoper in aanschaf en in voorgaande FS delen eigenlijk weinig mee gedaan dus leek me wel leuk om een keer wat varkens rond te hebben rennen.

Nadeel vind ik een beetje in deze FS (maar is wel logisch natuurlijk), is dat je zo'n hele waslijst aan beesten krijgt van allemaal verschillende leeftijden. Dus in 1 stal heb je dan beesten van 8 of meer verschillende leeftijden.

Nu als ik dus bij animals kijk heb ik de eerste varkensstal (eigenlijk de 2e, maar staat bovenin de lijst), 2 verschillende leeftijden, dan koestal 2 met 4 verschillende leeftijden, varkensstal 1, met... stuk of 8 verschillende leeftijden, dan doorscrollen naar beneden, en dan koestal 1 met... ook een stuk of 8 verschillende leeftijden :P

En dan ben je koeien aan het voeren, ene stal balkjes vullen, scrol scrol scrol scrol, andere koeien stal. Dan weer terug of ze stro hebben, hoeveel mest er nog in de kelder zit enz.

Maakt verder niet heel veel uit hoor, maar was in eerdere delen vaak iets simpeler / overzichtelijker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Klopt, dat is wel onoverzichtelijk. Als je ze niet verkoopt en je dierenverblijf lang genoeg vol zit dan worden op een gegeven moment alle dieren even oud en zie je dus maar één regel per soort, dan heb je weer overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:19:
Klopt, dat is wel onoverzichtelijk. Als je ze niet verkoopt en je dierenverblijf lang genoeg vol zit dan worden op een gegeven moment alle dieren even oud en zie je dus maar één regel per soort, dan heb je weer overzicht :)
Het leeftijd verschil blijft altijd. Koe A is 1 jaar oud, koe B 6 maanden, koe A blijft hoe dan ook altijd 6 maanden ouder dan koe B.

Inmiddels is m'n oudste koe al iets van 60 maanden.

M'n eerste koe stal is wat erger dan m'n 2e, want had eerst niet genoeg geld om veel koeien in 1x aan te schaffen. Dus had er eerst 35, toen even later er 15 bij (dan had ik mooi 50 rond...dacht ik), maar daar zit dus al een leeftijd verschil tussen. Die 35 koeien krijgen 35 kalveren (dus weer een extra rijtje koeien erbij), en even later die andere 15 ook 15 erbij. En na verloop van tijd krijg je weer 35 en 15 erbij totdat de stal vol is (kunnen 200 koeien in).

De 2e stal meteen 100 koeien aangeschaft, echter, kun je er niet meer dan 50 per keer aanschaffen. Dus heb daar nu inmiddels 4 rijen van 50. Zelfs als je ze een minuut later aanschaft heb je al te maken met leeftijd verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iWize
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-09-2023
Het leuk me een keer leuk om een contract van suikerbieten op te pakken. (Nu weet ik dat dit helemaal niet leuk is)
Omdat de beloning van 25k toch wel een beetje mager was voor een 8 hectare veld vol suikerbieten, die ook nog niet eens helemaal recht was waardoor er veel handwerk aan te pas kwam had ik besloten om de opbrengst maar zelf via de trein te verkopen.

Ik was erg tevreden met een opbrengst van 440k waar ik meteen een nieuwe Claas tractor en bijbehorende maaier mee heb gekocht.
Ik was minder blij toen ik twee maanden later nog maar 35k op mijn bankrekening had staan en zag dat er 360k vanaf was gegaan onder kopje "Contract income".
De eigenaar van het veld was denk ik niet akkoord met mijn verklaring dat al zijn suikerbieten vermist zijn geraakt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iHvOFom42zd7cxJiNpoeIYkdpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zlBqKMOUTi3JtYQ8owe1snhJ.png?f=fotoalbum_large

Dus letterlijk meerdere avonden ploeteren heeft mij uiteindelijk maar 80k opgeleverd. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb maar eens een video gemaakt van de Ravenport map waar ik nu zo'n 200 uur in heb zitten. De compressie van youtube is verschrikkelijk maar hopelijk is het allemaal nog herkenbaar genoeg.

In het begin zie je de kleine boerderij waar je als speler vaak zult beginnen. Ik verbouw daar sinds kort olijven en druiven. Naast de paarden zie je dan ook een druiven fabriek staan. In het midden is een werkplaats en langs de druivenranken staan nog twee kassen.

Na de (wat moeizame) rit omhoog kom je op de heuveltop waar normaal alleen de biogas plant zou staan en wat nu het kloppend hart van m'n boerderij is geworden. Meteen links is een meelfabriek en bij de biogas plant zelf heb ik schapen, kippen, een grote koeienstal met balenopslag en een bakkerij. En natuurlijk wat schuren voor groot en klein materieel. Op het einde van de video zie je nog een pallet opslag en de oliefabriek waar al mijn koolzaad, zonnebloemen en nu ook de olijven heen gaan.

Mijn savegame zit vol met mods. Als je iets leuks ziet dat je niet herkent (en zelf niet op console speelt :+) geef dan maar een gil.

🖥️ | 🚗

• B-Real
Nemesizz schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 19:43:
[...]

Het leeftijd verschil blijft altijd. Koe A is 1 jaar oud, koe B 6 maanden, koe A blijft hoe dan ook altijd 6 maanden ouder dan koe B.

Inmiddels is m'n oudste koe al iets van 60 maanden.

M'n eerste koe stal is wat erger dan m'n 2e, want had eerst niet genoeg geld om veel koeien in 1x aan te schaffen. Dus had er eerst 35, toen even later er 15 bij (dan had ik mooi 50 rond...dacht ik), maar daar zit dus al een leeftijd verschil tussen. Die 35 koeien krijgen 35 kalveren (dus weer een extra rijtje koeien erbij), en even later die andere 15 ook 15 erbij. En na verloop van tijd krijg je weer 35 en 15 erbij totdat de stal vol is (kunnen 200 koeien in).

De 2e stal meteen 100 koeien aangeschaft, echter, kun je er niet meer dan 50 per keer aanschaffen. Dus heb daar nu inmiddels 4 rijen van 50. Zelfs als je ze een minuut later aanschaft heb je al te maken met leeftijd verschil.
Bij mijn kippen is dat toch echt niet het geval. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het verkopen van mijn kippen. Ik heb nu dus 259 kippen en 1 haan en zie die op twee regels staan, terwijl ik ooit toch echt met 10 kippen begonnen ben. Wat er nu bij leeftijd staat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.

Mijn kippenschuur met 1.500 kippen en koeienschuur voor 500 koeien zitten nog niet vol, ook met 10 begonnen en daar zie ik per leeftijd een regel inderdaad. Flinke lijst om doorheen te scrollen inmiddels.

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
waarom is er eigenlijk een haan nodig?
Ik heb geen haan en ze leggen toch eieren.

volgens mij heb ik ooit wel is gehoord/gelezen
dat het de moeite waard is om de oudste kippen te verkopen.
die verbruiken dacht ik meer voer.

[ Voor 47% gewijzigd door chimera2 op 17-08-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkey79
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 10:44
chimera2 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:57:

Een haan is nodig als je wil dat kippen kuikentjes krijgen, anders leggen ze alleen eieren voor consumptie... ;)
B-Real schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Bij mijn kippen is dat toch echt niet het geval. Ik ben op een gegeven moment gestopt met het verkopen van mijn kippen. Ik heb nu dus 259 kippen en 1 haan en zie die op twee regels staan, terwijl ik ooit toch echt met 10 kippen begonnen ben. Wat er nu bij leeftijd staat durf ik uit mijn hoofd niet te zeggen.

Mijn kippenschuur met 1.500 kippen en koeienschuur voor 500 koeien zitten nog niet vol, ook met 10 begonnen en daar zie ik per leeftijd een regel inderdaad. Flinke lijst om doorheen te scrollen inmiddels.
Kippen heb ik (nog) niet. Maar denk dat het bij oa varkens en koeien uitgebreider is dan bij kippen. Koeien zitten dus in verschillende fases met leeftijd, dus kalf, jongvee en uiteindelijk echt melk koe die ook weer kalfjes kan krijgen. Zelfde bij varkens (exclusief de melk dan :P ).

Bij kippen maakt leeftijd en leeftijd fases niet veel uit, dus denk dat ze dat dan ook niet hebben.

@chimera2
Kippen weet ik niet, maar viel me wel op dat m'n oudste koeien in waarde dalen (verkoop waarde, niet dat ik ze verkoop, maar het staat er bij). Zijn verder net als de rest gewoon 100% gezond, maar hoe ouder ze zijn, hoe lager de verkoop waarde.
Of ze meer eten, of minder produceren weet ik eigenlijk niet. Ze eten in elk geval als een malle :P

Bij m'n varkens is tot nu toe alleen de gezondheid de grote factor hoeveel ze waard zijn. Zit nu even zonder base-food en dan knalt de gezondheid meteen omlaag en de waarde ook. Maar tot nu toe nog niet gezien dat (hele) oude varkens minder waard zijn dan jongere volwassen varkens (zit uiteraard wel een groot verschil tussen biggen, jonge varkens, en volwassen varkens).
@Nemesizz dat van die dalende waarde is me nooit zo opgevallen, maar het gewicht speelt wel een belangrijke rol. Koeien die net bevallen zijn, zijn lichter en daarmee ineens weer minder waard.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadMarky schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:26:
@Nemesizz dat van die dalende waarde is me nooit zo opgevallen, maar het gewicht speelt wel een belangrijke rol. Koeien die net bevallen zijn, zijn lichter en daarmee ineens weer minder waard.
Dat gewicht was mij dan weer niet opgevallen :P Dan zouden ze bij mij nu extra zwaar moeten zijn, want de stal is al een tijdje vol, dus moeten ze de kalveren maar 'ophouden' >:) :+

Het zijn overigens wel melk koeien, weet niet of dat veel verschil maakt met de vlees koeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
chimera2 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:57:
Omdat een menselijke vrouw ook zonder een man iedere maand een onbevrucht ei'tje laat gaan ;) :P Die man/haan is alleen nodig als je wil dat er wat groeit in dat ei.

Ik heb gisteravond het eerste katoenveld geoogst, met 8 ronde balen tot gevolg. Ik heb besloten het eerlijk te doen, dus geen 40 10% balen. Ik heb een tutorial gevonden op Youtube voor deze achievement maar die adviseert een mod te installeren waarmee je 40 balen kunt kopen, om ze vervolgens weer te verkopen. Dat is cheaten en dat gaan we dus niet doen.

Dus ik heb nu de ronde balen in opslag gelegd, volgend 'jaar' doe ik er nog 1 of 2 enorme velden met katoen bij en dan oogst ik die, en leg ik ze net zo lang in voorraad tot ik er 40 heb om in 1 spelsessie te verkopen.

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 18-08-2023 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik vind dat je voor een 'buggy' achievement als deze best wel mag cheaten. Je moet behoorlijk veel velden met katoen hebben wil je daar tijdens één oogst 40 volle katoenbalen vanaf halen. Het zou zoveel logischer zijn als je verspreid over je hele speeltijd 40 balen katoen moest verkopen. 40 Stuks in één sessie gaat toch helemaal nergens over? Ik gok dat dit ook niet de intentie was toen ze deze achievement bedacht hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Het hoeft niet allemaal in 1 oogst of 1 speelsessie. Het gaat om 40 balen in 1x verkopen, niet oogsten. Dus ik bewaar ze gewoon tot ik er 40 heb, en dan in 1 sessie verkopen.

Het enige dat buggy is met katoen is als je een contract aan neemt waar je zo'n John Deere harvester voor hebt, die kan geen halve balen lossen. Dus die contracten kun je nooit halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
FastFred schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:03:
Het hoeft niet allemaal in 1 oogst of 1 speelsessie. Het gaat om 40 balen in 1x verkopen, niet oogsten. Dus ik bewaar ze gewoon tot ik er 40 heb, en dan in 1 sessie verkopen.
We gaan een beetje langs elkaar heen hier, al bedoelen we hetzelfde ;)
De oogst hoeft inderdaad niet in één spelsessie, de verkoop (zoals je zelf ook al aangeeft) wél. En dat is iets wat ik heel raar vind, omdat niemand 40 balen katoen een x aantal ingame jaren gaat opslaan om ze later in één keer te verkopen.

Ik trok van mijn grote velden ongeveer 4 volle balen katoen, wat een normaal aantal is voor één seizoen. Dat zou betekenen dat ik 10 jaar katoen moet blijven verbouwen en mijn katoenbalen 10(!) jaar zou moeten opslaan, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Daarom ga ik ervan uit dat dit gewoon een foutje is van Giants.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Oh ja ik had je post maar half gelezen.

* FastFred moet niet multitasken, lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Lijkt mij inderdaad ook onbedoeld. Achievements zouden eigenlijk doelen zijn die je behaalt door langdurig en volledig het spel te spelen, en niet je speelwijze er op aan te passen om het maar te kunnen halen.

Al spreek ik mijzelf meteen tegen wanneer ik denk aan collection achievements zoals de beeldjes (of vlaggen e.d. in AC). Daar moet je vaak bewuster naar opzoek, af en toe kom je er wel toevallig tegen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
aidanl schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:19:
Al spreek ik mijzelf meteen tegen wanneer ik denk aan collection achievements zoals de beeldjes (of vlaggen e.d. in AC). Daar moet je vaak bewuster naar opzoek, af en toe kom je er wel toevallig tegen.
Daarvoor hoef je niet eens meer naar andere games te verwijzen want die zitten tegenwoordig ook gewoon in Farming Simulator :P

Uit mijn hoofd heb ik er nu ongeveer 65/100 gevonden, de rest zit goed verstopt. Ik vind het wel leuk om in de wintermaanden, waarin er op de boerderij niet zo veel gebeurt, op zoek te gaan naar die dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 18-08-2023 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:26:
[...]

We gaan een beetje langs elkaar heen hier, al bedoelen we hetzelfde ;)
De oogst hoeft inderdaad niet in één spelsessie, de verkoop (zoals je zelf ook al aangeeft) wél. En dat is iets wat ik heel raar vind, omdat niemand 40 balen katoen een x aantal ingame jaren gaat opslaan om ze later in één keer te verkopen.

Ik trok van mijn grote velden ongeveer 4 volle balen katoen, wat een normaal aantal is voor één seizoen. Dat zou betekenen dat ik 10 jaar katoen moet blijven verbouwen en mijn katoenbalen 10(!) jaar zou moeten opslaan, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Daarom ga ik ervan uit dat dit gewoon een foutje is van Giants.
Net als bij de bomen (25), je kunt met een kettingzaag het bos in rennen maar je kunt het ook over meerdere ingame jaren opsparen. Dus ik denk inderdaad een foutje met het bijhouden van de ingame teller.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:26
Superkiwi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Daarvoor hoef je niet eens meer naar andere games te verwijzen want die zitten tegenwoordig ook gewoon in Farming Simulator :P

Uit mijn hoofd heb ik er nu ongeveer 65/100 gevonden, de rest zit goed verstopt. Ik vind het wel leuk om in de wintermaanden, waarin er op de boerderij niet zo veel gebeurt, op zoek te gaan naar die dingen.
Ik heb ze grotendeeels met een guide erbij mijn dochter van 5 alle collectibles op Elm Creek laten pakken. Goed voor een middagje vermaak.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Leuk dat ze het doen maar Hori is volgens mij behoorlijk plastic fantastic.
Prijs zou zo'n €400 lees ik op reddit. Vind dat wel fors. Al zou ik best interesse hebben in alleen die sidepanel. Heb al een goede Trustmaster stuur+pedalen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iets fancier dan de heavy equipment bundle, maar ook twee keer de prijs.

Alleen een sidepanel kun je overigens nog altijd voor zo'n 130 euro krijgen
https://www.amazon.nl/Log...icle-Panel/dp/B01M8M8G23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Sinds dit weekend ook in het bezit van FS22 voor de pc na jarenlang 17, 19 en 22 op de xbox te hebben gespeeld.

Wat zijn volgens jullie must-have mods? En dan niet zozeer voertuigen en gereedschap maar dingen zoals course play.

CP en GPS Mod heb ik al gedownload.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit is hoe 40 balen katoen eruit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwsj-1wpavswJh_RfBrewEQALYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3f3ZgDq9wkrTIcx6xTlizvtX.jpg?f=fotoalbum_large

Man wat een werk, kostte me twee ingame jaren met meerdere grote velden katoen. En dat oogsten duurt zo lang...
Maargoed de achievement is binnen en de verkoop bracht een leuke duit op :P

@Player1S zijn Courseplay en GPS musthave mods dan?
Ik heb ze beide geprobeerd maar het gefrunnik met al die settings leverde me meer ergernis op dan dat een goed afgerichte helper ooit weer goed zou kunnen maken.

🖥️ | 🚗

• Superkiwi
Ik neem mijn (stro-)hoed voor je af _/-\o_

Wat wordt de volgende achievement?

• Player1S
MadMarky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:18:

Ik heb ze beide geprobeerd maar het gefrunnik met al die settings leverde me meer ergernis op dan dat een goed afgerichte helper ooit weer goed zou kunnen maken.
Heb nog niet het onderste uit de kan gehaald met Courseplay maar vind het nu al fijn :o
GPS Mod heb ik nog niet mee gespeeld omdat mijn role-play safe daar nog geen geld voor heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:21:
[...]

Ik neem mijn (stro-)hoed voor je af _/-\o_

Wat wordt de volgende achievement?
Op de katoenvelden komt straks sorghum dus die 500.000L moet volgend seizoen wel te doen zijn. Ook heb ik sinds kort druiven en olijven, maar dat spul is zo bewerkelijk om te verbouwen en de lat voor die achievements ligt zo hoog dat ik me afvraag of ik dat ooit ga redden.
Kan Courseplay toevallig overweg met werken tussen druivenranken? O-)

🖥️ | 🚗

• Superkiwi
Die sorghum achievement was ik ook mee bezig. Dacht dat het om 200.000L ging dus toen ik mijn laatste velden geoogst had kocht ik alvast de graanmolen en bakkerij om daar de rest van de sorghum in te stoppen. Nu moet ik dus nog 300.000L gaan verbouwen waardoor mijn broodproductie op een lager pitje komt te staan.

Dat is wat ik zo krom vind aan de achievements in FS22. Aan de ene kant sturen ze aan op het gebruik van productieketens en het houden van nieuwe beesten zoals paarden (die sotghum eten), terwijl ze aan de andere kant willen dat je 500.000L product op de normale manier verkoopt.
Ik zal eens kijken of de teller oploopt als ik sorghum in mijn graanmolen dump maar ik ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

MadMarky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:18:
Dit is hoe 40 balen katoen eruit zien:
[Afbeelding]

Man wat een werk, kostte me twee ingame jaren met meerdere grote velden katoen. En dat oogsten duurt zo lang...
Maargoed de achievement is binnen en de verkoop bracht een leuke duit op :P

CP is voor een beginner misschien eerst ff lastig, maar daarna... Ik speel niet meer zonder.

GPS mod gebruik ik nooit. Autodrive zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
MadMarky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:31:
[...]

Volgens deze wel. Wordt zo dus plots een stuk interessanter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:06:
Die sorghum achievement was ik ook mee bezig. Dacht dat het om 200.000L ging dus toen ik mijn laatste velden geoogst had kocht ik alvast de graanmolen en bakkerij om daar de rest van de sorghum in te stoppen. Nu moet ik dus nog 300.000L gaan verbouwen waardoor mijn broodproductie op een lager pitje komt te staan.

Dat is wat ik zo krom vind aan de achievements in FS22. Aan de ene kant sturen ze aan op het gebruik van productieketens en het houden van nieuwe beesten zoals paarden (die sotghum eten), terwijl ze aan de andere kant willen dat je 500.000L product op de normale manier verkoopt.
Ik zal eens kijken of de teller oploopt als ik sorghum in mijn graanmolen dump maar ik ben bang van niet.
Ik vind het meest vervelende van de achievements dat het doel er niet bij staat, maar dat ik die op internet moet opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

MadMarky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:31:
[...]

Yep, spreek uit ervaring, maar oogsten moet je weer wel zelf doen, de machine gaat niet vanzelf lossen.

Wel een hoop geklooi om een nette ‘course’ te krijgen, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 23:06:
Dat is wat ik zo krom vind aan de achievements in FS22. Aan de ene kant sturen ze aan op het gebruik van productieketens en het houden van nieuwe beesten zoals paarden (die sorghum eten), terwijl ze aan de andere kant willen dat je 500.000L product op de normale manier verkoopt.
Als je een product verkoopt aan je eigen productie faciliteit telt het ook mee voor een achievement, je verkoopt het tenslotte en er wordt ook gewoon een prijs voor geboden als je in het prijsoverzicht voor het product kijkt. Dat jij daar financieel niets van merkt is omdat het een gevalletje vestzak broekzak is.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ah kijk, dat is goed om te horen!
Dan pompen we mooi al onze sorghum in de graanmolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
NaN schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:20:
[...]

Yep, spreek uit ervaring, maar oogsten moet je weer wel zelf doen, de machine gaat niet vanzelf lossen.

Wel een hoop geklooi om een nette ‘course’ te krijgen, overigens.
Ik heb dit vorig jaar een keer geprobeerd, op die Italiaanse map dus veel ervaring heb ik er niet mee. Maar ik heb toen ook de druiven kunnen oogsten via Courseplay. Naja, soort van dan, omdat er nul ruimte was aan de randen van de wijngaarden op die map en die oogstmachine al stuurt als een slagschip wanneer je het zelf doet. Laat staan via Courseplay. Dus het was niet een hele geslaagde test, maar netjes de ranken afrijden deed de machine via Courseplay prima.

Ik heb niet geprobeerd of het lossen via Courseplay lukt, vanwege bovenstaand issue met die map. Maar de functie van de oogstmachine legen in een trailer die langs het veld staat zit in CP. Dus het zou moeten kunnen. In theorie.

En de netheid van de course die gemaakt werd, vond ik prima. Ging vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Yep, het oogsten gaat goed totdat de oogstmachine vol raakt, is (geloof ik) ook te zien in dat eerder gedeelde YouTube filmpje, die heb ik toen ook gezien.

Maar, ik speel FS22 al een paar maanden niet meer, misschien is CP ondertussen al ge-update hiervoor?

Mijn ervaring heb ik opgedaan op Haut- Beyleron (of zoiets), prune, bemesten, cultiveren ging prima, maar oogsten deed ik zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Tip: Farming Simulator 22 Premium Edition is nu in de aanbieding op Steam voor maar 28,80.
Dat is dus het basis spel, year 1 pass, year 2 pass en het Claas Xerion Saddlepack.

Ben sinds een jaar overgestapt van PS4 naar PC en was geduldig aan het wachten op een aardige aanbieding. Deze was - naar mijn mening - zo goed, dat ik 'm niet kon laten liggen.

Ben nu vooral benieuwd naar de PC specifieke maps en mods. Controls op PS4 vind ik prettig en dus niet de reden om over te stappen naar PC.

(Offtopic: Reden om over te stappen van PS4 naar PC was overigens het gemis van het fijn spelen van strategy games. Controller heb ik zelf nooit prettig gevonden bij strategy games.)

PSN ID: MrMichel_75

• Player1S
Ik speel nu ook paar weken op pc na jarenlang xbox.

Ik heb season 2 pass maar op steam kan ik nog niet de Oxbo toevoegen. Meer mensen last van? Hij staat ook niet tussen mijn DLC. Ik kan hem wel kopen in de winkel maar ga er niet voor betalen. Zo interessant vind ik de DLC ook weer niet. Maar heb er in feite al voor betaald via season 2 pass dus wil hem toch wel kunnen downloaden.

Op de xbox geen probleem.

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:26
Even een kleine tip, er is op steam een sale gaande voor FS22.
Zojuist de premium edition gekocht voor 10 euro. Alle season passes incl basegame en zelfs de premium expansion. Dit terwijl de losse premium expansion duurder is dan 10 euro.
Sommige dingen had ik al maar het blijft een koopje. Vraag mij af of dit wel de bedoeling was maar ik maak er graag gebruik van

-edit- prijs kan bij mij lager zijn door het reeds hebben van het nodige aan DLC, had de basegame en yearpass 1 reeds-

[ Voor 15% gewijzigd door Hammie op 20-09-2023 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Ook maar even gebruik van gemaakt. Heb wel de ESD versie van Giants zelf. Maar goedkoop een eigen serverlicentie is ook wel lekker. Hardware heb ik nog wel. Hoef ik geen Nitrado en co meer te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen gedurende de zomer bijna niet gespeeld, maar zo naar de herst toe kriebelt het wel weer.

Nu (PS5) Court Farms geinstalleerd, en my god wat is dat een mooie map , licht is goed en het detail al helemaal. Dit samen met nieuwe mods als de 1986 International 12/1455 van Sully, met het epische Fluit geluid van de inter maken het voor mij mega immersive. (behalve dat de modder van mij wel de seat suspension aan mag zetten...) , de mega gedetailleerde Hesston bailer achter de CVX200 series CASE mod (met de zware sound) en goooannnn !

Merk wel dat het spel nu echt qua mods ook toch steeds stapjes maakt op de consoles met mogelijkheden en geluid etc. zal zsm wel is wat fotos posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-09 12:48
Goed om te zien dat er nog een beetje een actieve community is voor FS22.

Kleine oproep om te kijken of er nog mensen zijn die mee willen doen op een dedicated servertje, lekker vanuit niks een hoop op gaan bouwen. Wel op console (ps5).. GPS en dergelijke mods kan dus niet....

MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zou ik graag doen echter heb ik geen PS+ op dit moment haha 8)7 (ook PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja potver, net nu ik aan een andere game ben begonnen :+
Als ik daar een beetje snel doorheen ben (waar ik niet vanuit ga want het is Demon Souls) heb je zeker mijn interesse! Tot nu toe nog nooit FS in co-op gespeeld, lijkt me wel leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
Hoop dat ze een keer die multiplayer big gaan fixen met de serverlist. Soms loop je tien minuten te proberen om de game te vinden om uiteindelijk maar af te haken imdat het niet getoond wordt.
Ze zijn bezig met een fix, maar hoe snel is helaas niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
Ja super irritante bug! Ik heb daarvoor zelfs de bot van FarmSimGame op mijn discord geïnstalleerd, waarmee daar dus te zien is of de server online is of niet.
Scheelt een hoop gezeur over of de server offline is, omdat mensen hem niet vinden in de server lijst.

(Enige nadeel is dat die bot beetje erg populair aan het worden is, geloof ik. De bot heeft nu zelf issues af en toe met aangeven of de server online is of niet🤦)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
cracking cloud schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:14:
Hoop dat ze een keer die multiplayer big gaan fixen met de serverlist. Soms loop je tien minuten te proberen om de game te vinden om uiteindelijk maar af te haken imdat het niet getoond wordt.
Ze zijn bezig met een fix, maar hoe snel is helaas niet bekend
Dit is echt een hele irritante inderdaad. Al lees ik net in hun discord dat er vannacht weer een patch is geweest;
We have rolled out a server side update that should reduce the multiplayer issue significantly.

When creating a new server, it should be visible for others within a few seconds now. Please let us know if it is working for you, and of course let us know if you are still having issues.

Thank you for your patience through this frustrating time, I know you all have been eager to get onto your servers and enjoy farming with your friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijk860
lord_fh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:32:
zou ik graag doen echter heb ik geen PS+ op dit moment haha 8)7 (ook PS5)
Mocht je snel weer een keer PS+ hebben dan kun je altijd even een pb sturen.
Superkiwi schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:51:
Ja potver, net nu ik aan een andere game ben begonnen :+
Als ik daar een beetje snel doorheen ben (waar ik niet vanuit ga want het is Demon Souls) heb je zeker mijn interesse! Tot nu toe nog nooit FS in co-op gespeeld, lijkt me wel leuk.
FS22 is in Co-op echt wel zeer vermakelijk, lekker iedere keer weer wat taken doen. Zeker met een mannetje of 4/5 gaat dat echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
spijk860 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 09:31:
[...]

Mocht je snel weer een keer PS+ hebben dan kun je altijd even een pb sturen.

[...]

FS22 is in Co-op echt wel zeer vermakelijk, lekker iedere keer weer wat taken doen. Zeker met een mannetje of 4/5 gaat dat echt goed.
Sluit ik me helemaal bij aan! Ben met single player begonnen, maar speel nu nog enkel multiplayer / coop. Werkt echt top als je beetje leuke server hebt gevonden waar regelmatig mensen online zijn! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hier ook geen PS+, maar dat is snel genoeg te regelen. Moet je dan ook altijd tegelijk online zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:40:
Hier ook geen PS+, maar dat is snel genoeg te regelen. Moet je dan ook altijd tegelijk online zijn?
Ligt eraan hoe de multiplayer is opgezet.
Als een van de spelers host door de savegame op zijn device te hebben, moet de host dus altijd online zijn om te kunnen spelen in die savegame.

Is de savegame gehost op een dedicated server, dan is het altijd beschikbaar.

Standaard speelt iedereen meestal op eigen devices. Ik speel zelf mee op de server van DaKluit, waar hij gekozen heeft voor een dedicated server, waar hij niet voor online hoeft te zijn om als andere speler in te kunnen loggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijk860
B-Real schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:40:
Momenteel heb ik gewoon een eigen dedicated server draaien voor 6 man. Up te scalen naar 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hoe zit het met mods dan, kan ik wel mn favo mods gebruiken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
lord_fh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:41:
Bedoel je dit in relatie tot de multiplayer? Alle spelers moet exact(!) dezelfde mods gebruiken.
Versie 1.0.0.0 bij de host / dedicated server, en jij hebt versie 1.0.0.1 is het al over en uit. Omgekeerd net zo.

Maar als iedereen het over de lijst met mods eens is, ja dan kan je dus je eigen mods gewoon gebruiken.

xBox/PS zijn natuurlijk modhub only. PC is wat vrijer. Mix tussen console en PC kan wel, maar alle mods moeten bij iedereen identiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijk860
lord_fh schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:41:
Als je mij laat weten welke mods je wilt hebben kan ik ze toevoegen en kun je prima joinen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02
*komt met een lijst van 500 obscure mods* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet of het al voorbij gekomen is (ja zie wel wat over PS+), maar deze maand (oktober) is FS22 'gratis' te spelen als je een PS+ abonnement hebt.

Ik weet het, degene die dit topic lezen hebben de game waarschijnlijk al, die het niet hebben...lezen dit topic waarschijnlijk niet... maar ik zeg het toch maar even ;) :+

Dus de gewone base game kun je dan in je library zetten en spelen zolang je een actief PS+ abo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Pfoe, sinds dit weekend ook FS22 op de PS5, maar het is toch een pittig moeilijk spel.

De tutorial aan het begin is echt de basics van besturing, maar als niet boer zijnde heb ik nog geen idee hoe het spel voor de rest werkt.
Iemand hier ergens een tutorial voor? De meeste tutorials gaan wederom over de besturing, het gaat bij meer erom wat ik allemaal moet doen en op welke volgorde. :D

De opzet van het spel is wel gaaf. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
FabianGTI schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:03:
Pfoe, sinds dit weekend ook FS22 op de PS5, maar het is toch een pittig moeilijk spel.

De tutorial aan het begin is echt de basics van besturing, maar als niet boer zijnde heb ik nog geen idee hoe het spel voor de rest werkt.
Iemand hier ergens een tutorial voor? De meeste tutorials gaan wederom over de besturing, het gaat bij meer erom wat ik allemaal moet doen en op welke volgorde. :D

Ja je moet wel even doorhebben wat je moet doen en welke equipment je moet hebben om bepaalde dingen te verrichten.
wellicht is het makkelijkste om te starten met de standaard gewassen als Tarwe of Haver of iets dergelijks. daar krijg je meestal als je als Nieuwe boer start ook de equipment voor om dat van je land te halen.

Edit: wellicht een goed idee voor je om even wat tutorials op te zoeken op Youtube. ik geloof dat Farmercop het eea aanbied op zijn kanaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Swaxie op 08-10-2023 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Er zit ook een hele fraaie guide in de game die alles zeer duidelijk uitlegt.
Een tip die ik je wil meegeven: doe in het begin veel verschillende contracts waarbij je het materiaal huurt, zo leer je heel snel wat je voor welke klus nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Rohem schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Dit is echt een hele irritante inderdaad. Al lees ik net in hun discord dat er vannacht weer een patch is geweest;

[...]
Waar had je dit gelezen? Ik wil ze heel graag bedanken voor deze patch. Het is echt een wereld van verschil met voorheen!
Vorige week was het soms 10x uit de server lijst gaan voordat je je server zag. Of een paar keer het spel herstarten. Of 15min wachten.
Nu is elke keer gelijk raak. Niet eens wachten. Nee, boem! Klik en go.
In mijn ogen 1 van de beste patches voor FS22.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
DaKluit schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:38:
[...]

Waar had je dit gelezen? Ik wil ze heel graag bedanken voor deze patch. Het is echt een wereld van verschil met voorheen!
Vorige week was het soms 10x uit de server lijst gaan voordat je je server zag. Of een paar keer het spel herstarten. Of 15min wachten.
Nu is elke keer gelijk raak. Niet eens wachten. Nee, boem! Klik en go.
In mijn ogen 1 van de beste patches voor FS22.
De patch is idd fantastisch! Heb een tijdje geleden hun Discord server gejoined. Vooral ook om dit soort updates te kunnen volgen. Daar heb ik de info vandaan.

Hun Discord is te vinden op https://discord.gg/giantssoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
FabianGTI schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:03:

Wat mij heel erg heeft geholpen zijn de YouTube kanalen van Yarasky en HaaDeeGames. Beiden hebben veel content over farming. Kun je goed van leren.

Yarasky heeft een hele reeks lopen. Als je die vanaf aflevering 1 terugkijkt heb je ook een hele goede start denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
Rohem schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

De patch is idd fantastisch! Heb een tijdje geleden hun Discord server gejoined. Vooral ook om dit soort updates te kunnen volgen. Daar heb ik de info vandaan.

Hun Discord is te vinden op https://discord.gg/giantssoftware
Bedankt. Ja, daar zit ik al in. En heb zelfs een kanaal op mijn eigen discord ingesteld waar de announcements van hun geplaatst worden.
Die melding van die server update stond daar op hun discord ook tussen. Maar die is niet bij die van mij doorgekomen. Geen idee waarom.

Maar, super patch:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NgB1kVp2KXE9qZG0NbFUOy2Kvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lxRabgmvnTQWgRYTPLczrru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mok_aA3vtqLV1Ux1c-GtpiqCkz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSPzLP4UwAQ83JrTb0PRzmwk.jpg?f=fotoalbum_large

Vant weekend weer een uurtje gespeeld, het laatste hooi binnen, 1 trailer hooi gaat weg voor verkoop, de puma is ondertussen aan het ploegen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ben zelf het weekend opnieuw begonnen op de Platinum edition map van vorig jaar, toch eens een poging doen die achtbaan af te maken. Om te beginnen iets meer geld toegevoegd om wat equipment te kopen en daarna ga ik alle geld zelf verdienen.

Heb nu 1 plot met bomen gekocht en de 3 normale velden om te gaan bewerken (voor mijn vriendin, die speelt ook lekker mee), leuk voor wat extra inkomen. Tevens wil mijn vriendin wat met dieren gaan doen (schapen en misschien later koeien), maar even kijken hoever we daarmee komen.

Eerste wat ik zelf ga doen is de houtfabriek aan het werk zetten.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Ik ben weer helemaal verliefd op deze game. Hele tijd was ik er klaar mee maar speel nu sinds paar weken op pc en met alle extra mods is het toch een totaal andere game.

Ben lekker bezig op Court Farms. Probeer realistisch te spelen. Heb die geld-leen mod er bijvoorbeeld op staan. Daarmee kun je niet meer 5.000 erbij doen maar leen je bepaald bedrag en moet je dat in x jaar afbetalen. Er gaat dus ook elke maand bedrag af met rente.

Gister wat geld geleend (125k) om extra veld te kopen en een grotere header. Standaard krijg je de 7.5m en ik heb nu de 8.5m gekocht.

Ook beetje zitten googlen welke merken het meest verkocht worden in de UK dus wil ook in dat rijtje kijken. JD is #1 gevolgd door Massey op 2. Dus had al kleine JD gekocht als 3e tractor en kijk nu naar een MF als vervanger van 1 van de 2 defaults.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste