[Multi] Farming Simulator 22 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 11:18
hallo,

Ik ben ook nieuw met FS 22, dit omdat het op de ps plus is.
ben helemaal verslaafd.

maar wat FabianGTI ook al zei, het is behoorlijk lastig.
heb idd veel filmpjes gekeken maar dan nog is het heel lastig om te weten welk materiaal je moet hebben voor welke klus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:22
Denk dat belangrijkste eerst is het process begrijpen. Welke stappen, en in welke volgorde, moet je nemen om van een leeg veld te gaan tot een veld klaar voor het oogsten tot het oogsten en verhandelen van de producten. Zaken als strobalen, hooibalen en houden van dieren is dan een volgende stap. Maar de basis snap je dan wel en dan is het ook logischer wat voor apparatuur je nodig hebt.

Voor het process zelf (en alles er omheen) kan je ook even de website van FS zelf checken:
https://www.farming-simul...wsArticle.php?news_id=280

[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 12-10-2023 20:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bauke Frl
  • Laatst online: 18-11-2024
Wij hadden geluk.
Mijn zoon starte FS19 op.
Ik zei: we gaan FS22 wel 2x kopen ivm multiplayer
Even googlen zie dat het gratis is bij PS+ 😃

Gratis gedownload op beide ps4
Dacht dat mijn zoon een abbonement op ps+ moest hebben. Maar spelen nu thuis met 1 ps+ account beide online 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Hoe krijg je een andere kleur bestrating?
Welke mod moet ik dan hebben?

Dan bedoel ik je hebt bijvoorbeeld gras, grind, zand enz. Ik wil graag donkere bestrating.
Ik speel op de ps4

[ Voor 32% gewijzigd door Baftrol op 13-10-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:50
Leuk om een aantal nieuwe enthousiaste boeren te zien d:)b
Baftrol schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:08:
hallo,

Ik ben ook nieuw met FS 22
(...) het is behoorlijk lastig.
Hoi! Welkom :)

Wat helpt om het als nieuwkomer wat overzichtelijker te houden is enkele zaken uit te schakelen.
Zo speel ik zelf zonder onkruid, zonder kalk, zonder verplicht ploegen na een x aantal oogsten en zonder 'aangroei' van stenen. De purist zal daar waarschijnlijk wel wat van vinden maar hé, het moet wel leuk blijven.
Het mooie is dat je al deze en nog meer zaken op elk moment aan of uit kunt vinken in het menu; de game geeft je wat dat betreft alle vrijheid die je zelf wil.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 14-10-2023 00:14 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Riqy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:31:
Tevens wil mijn vriendin wat met dieren gaan doen (schapen en misschien later koeien)
Schapen zijn heel eenvoudige 'instap-dieren' en vragen slechts weinig werk, je geeft ze af en toe een beetje gras en dat is het. De wol die ze produceren levert (vooral in een productieketen) een aardig zakcentje op, wat schapen vrij lucratieve dieren maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baftrol
Superkiwi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:04:
Leuk om een aantal nieuwe enthousiaste boeren te zien d:)b

[...]

Hoi! Welkom :)

Wat helpt om het als nieuwkomer wat overzichtelijker te houden is enkele zaken uit te schakelen.
Zo speel ik zelf zonder onkruid, zonder kalk, zonder verplicht ploegen na een x aantal oogsten en zonder 'aangroei' van stenen. De purist zal daar waarschijnlijk wel wat van vinden maar hé, het moet wel leuk blijven.
Het mooie is dat je al deze en nog meer zaken op elk moment aan of uit kunt vinken in het menu; de game geeft je wat dat betreft alle vrijheid die je zelf wil.
Ja klopt dat heb ik dus ook allemaal uitstaan, kan ik me meer richten op het houden van dieren, heb nu een grote kippenren 2x neergezet en wil later, als ik meer gevorderd ben andere dieren houden. En met het gewas hoef ik me alleen maar te richten op zaaien en bemesten enz.

En idd wat fijn dat er nog zoveel mensen fs 22 doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baftrol schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:47:
Hoe krijg je een andere kleur bestrating?
Welke mod moet ik dan hebben?

Dan bedoel ik je hebt bijvoorbeeld gras, grind, zand enz. Ik wil graag donkere bestrating.
Ik speel op de ps4
Je kan geen andere grond "verven" dan wat in de kaart beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
DaKluit schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Je kan geen andere grond "verven" dan wat in de kaart beschikbaar is.
Toch zie ik op filmpjes van youtube dat sommige donkere bestrating hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baftrol schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:58:
[...]

Toch zie ik op filmpjes van youtube dat sommige donkere bestrating hebben.
Sommige mapmakers voegen wat extra grondsoorten toe. Maar dat zijn dan dus andere dan de standaard, en zitten niet bij elke map.
Maar ze moeten wel in de map zitten, deze kunnen niet met een mod toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
DaKluit schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:27:
[...]

Sommige mapmakers voegen wat extra grondsoorten toe. Maar dat zijn dan dus andere dan de standaard, en zitten niet bij elke map.
Maar ze moeten wel in de map zitten, deze kunnen niet met een mod toegevoegd worden.
Klopt idd, ik ben nu bezig op de east Groningen map. Super mooi nederlands allemaal.
Alleen kan ik helaas mijn huis niet slopen want ik wil een ander huis. Iemand ideen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Baftrol schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Klopt idd, ik ben nu bezig op de east Groningen map. Super mooi nederlands allemaal.
Alleen kan ik helaas mijn huis niet slopen want ik wil een ander huis. Iemand ideen ?
Ergens anders je huis neer zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Dat is een goeie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-06 16:18
Superkiwi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 00:04:
zonder verplicht ploegen na een x aantal oogsten
Nu speel ik zelf al vanaf FS17 maar hebben ze dit nou gewijzigd in FS22? Ik heb het aan staan en dat hield in in FS17 en FS19 dat na paar keer oogsten de kaart aangaf dat je moest ploegen. Nu doet de kaart dat niet meer na x keer oogsten.
Moet ook zeggen dat ik dus nauwelijks nog ploeg (nou ja, subsoil in mijn geval want dat vind ik fijner werken). Qua opbrengst merk ik er ook weinig van. Al speel ik 99,9% van de tijd met Precision farming aan.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Baftrol schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Ik heb die map een tijdje terug ook eens opgestart. Ik vind alleen al die slootjes irritant, hoort absoluut bij die omgeving, maar ik wil nog wel eens een paar veldjes aan elkaar maken en dat kan dus niet.
Of nouja, dan moet je al het land met slootjes kopen wat meer dan een miljoen kost en vervolgens alle slootjes nog netjes egaliseren.
Player1S schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:34:
[...]

Nu speel ik zelf al vanaf FS17 maar hebben ze dit nou gewijzigd in FS22? Ik heb het aan staan en dat hield in in FS17 en FS19 dat na paar keer oogsten de kaart aangaf dat je moest ploegen. Nu doet de kaart dat niet meer na x keer oogsten.
Moet ook zeggen dat ik dus nauwelijks nog ploeg (nou ja, subsoil in mijn geval want dat vind ik fijner werken). Qua opbrengst merk ik er ook weinig van. Al speel ik 99,9% van de tijd met Precision farming aan.
Aangezien je het al langer speelt dan ikzelf weet je onderstaand wellicht al.

Niet voor elk gewas is het nodige om (periodiek) te ploegen. Daarnaast zijn er een aantal cultivators en zaaimachines waarbij het ook niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
B-Real schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:41:

Niet voor elk gewas is het nodige om (periodiek) te ploegen. Daarnaast zijn er een aantal cultivators en zaaimachines waarbij het ook niet nodig is.
Ik zou zweren dat in de vorige FS versies het veld alsnog de status "needs plowing" kreeg als je periodic plowing aan had staan ongeacht het gewas.

Maar goed, ik doe voornamelijk granen in mijn saves. De enige root crop die ik aanraak is Mais want dat is nog te oogsten in je eentje.
Bieten of aardappels op xbox is 1 groot drama 8)7
Al zit ik nu op pc dus met course play misschien toch eens in duiken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Ik zou zweren dat in de vorige FS versies het veld alsnog de status "needs plowing" kreeg als je periodic plowing aan had staan ongeacht het gewas.

Maar goed, ik doe voornamelijk granen in mijn saves. De enige root crop die ik aanraak is Mais want dat is nog te oogsten in je eentje.
Bieten of aardappels op xbox is 1 groot drama 8)7
Al zit ik nu op pc dus met course play misschien toch eens in duiken.
bieten gaaat toch ook prima ? grote bieten rooier met werker laten rijden en dan jij af en toe de kar dr onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik doe ook voornamelijk granen. Heel af en toe mais, maar dan moet ik wel ploegen en dat is waarom ik er een hekel aan heb.
Echt lekker grote ploegen zijn er niet (en ik heb hele grote velden), dus dan laat ik vaak een drietal kleinere tractors met kleinere ploegen rijden zodat het wat vlotter gaat. Vroeg of laat rijden ze elkaar echter in de weg.

Bieten, aardappels, katoen doe ik ook nooit. Duurt een eeuwigheid en de opvangbakken van de bieten/aardappel rooiers zitten in no-time vol zodat je af en aan blijft rijden en niet even iets anders tussendoor kan doen.

Ik ben het overigens ook niet nodig.
Ik heb veeeeuul kippen en koeien en dus voornamelijk bezig met het verzamelen van graan, maar vooral om te zorgen dat ik voldoende hooi en stro heb en mijn kuilsilo gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
lord_fh schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

bieten gaaat toch ook prima ? grote bieten rooier met werker laten rijden en dan jij af en toe de kar dr onder
Duurt nog een eeuwigheid -O-
Idem met aardappels.

Beide machines hebben kleine header dus schiet niet op. En het is een mega investering om het up and running te krijgen. Idem met cotton trouwens.

Ik limiteer me voornamelijk tot combineable crops.
Idem met dieren. Schapen, kippen en koeien doe ik wel. Varkens blijf ik toch vaak uit de buurt omdat die eigenlijk ook bieten nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haha ja klopt, maar levert wel veel op ook. Ik vind het voor de afwisseling wel leuk, maar verder ben ik het volledig met je eens hoor! ik plant ook alleen maar bieten of aardappelen op kleine velden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Player1S schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:34:
[...]

Als ik het goed hebt geldt dat alleen voor gewassen zoals zonnebloemen en mais en niet voor graansoorten.

*edit
@B-Real had het al geantwoord zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-06 18:54
Laatste getest op Court Farms. Heb de aardappel oogster zelf onder bewind, naast het veld staat een trekker met een aardappel auger wagen. Middels de default AI kan er een karretje naar de auger komen, laad en gaat naar het lospunt en komt weer terug. Dit werkte prima.

Niet dat ik hiermee wil stellen dat het voor iedereen en iedere kaart zo werkt, maar voor console players misschien een beetje hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
[Mad Max] schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:58:
Laatste getest op Court Farms. Heb de aardappel oogster zelf onder bewind, naast het veld staat een trekker met een aardappel auger wagen. Middels de default AI kan er een karretje naar de auger komen, laad en gaat naar het lospunt en komt weer terug. Dit werkte prima.

Niet dat ik hiermee wil stellen dat het voor iedereen en iedere kaart zo werkt, maar voor console players misschien een beetje hoop.
Is dat niet met autodrive op pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Player1S schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Is dat niet met autodrive op pc?
Met autodrive kan je dit op de PC ook prima doen. Maar voor console is er geen CP en AD.
Court Farms dus, gaat het goed op die manier. Wel op PC getest, misschien zit daar verschil.
Maar het ging best redelijk op die manier.

--

Wil dus ook alleen maar mijn ervaring delen, dat het met aardappelen zonder autodrive en CP dus best te doen kan zijn. Gewoon, delen van kennis.

[ Voor 16% gewijzigd door [Mad Max] op 16-10-2023 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
[Mad Max] schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:25:
[...]

Met autodrive kan je dit op de PC ook prima doen. Maar voor console is er geen CP en AD.
Court Farms dus, gaat het goed op die manier. Wel op PC getest, misschien zit daar verschil.
Maar het ging best redelijk op die manier.

--

Wil dus ook alleen maar mijn ervaring delen, dat het met aardappelen zonder autodrive en CP dus best te doen kan zijn. Gewoon, delen van kennis.
mmmm ok. Mijn ervaring is namelijk dat de AI wel van silo naar sellpoint kan maar heb nog nooit gehoord dat ze standaard AI ook kan lossen van de harvester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
B-Real schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb die map een tijdje terug ook eens opgestart. Ik vind alleen al die slootjes irritant, hoort absoluut bij die omgeving, maar ik wil nog wel eens een paar veldjes aan elkaar maken en dat kan dus niet.
Of nouja, dan moet je al het land met slootjes kopen wat meer dan een miljoen kost en vervolgens alle slootjes nog netjes egaliseren.

[...]

Ja klopt. Welke map vinden jullie tof om te spelen? Ben nu een week op vakantie dus flink afkikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Player1S schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:04:
[...]

mmmm ok. Mijn ervaring is namelijk dat de AI wel van silo naar sellpoint kan maar heb nog nooit gehoord dat ze standaard AI ook kan lossen van de harvester.
Het is dus niet letterlijk van de harvester. Het is de auger die ik naast het veld heb staan en zelf met de oogster daarheen rijd om te lossen. Daarmee is er dus een vast punt voor de AI om naar toe te gaan. En heb ik een buffer om te kunnen lossen. Want, AI is niet slim. Je moet niet meerdere willen laten rijden want dan gaat het denk ik niet goed. Zeker niet op Court Farms waar het niet altijd even breed is.

Nogmaals, dit is op PC met Court Farms maar niet met Autodrive gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ah, ik snapte het al niet helemaal maar denk dat ik het nu begrijp. Console spelers hebben gewoon pech :P

Ik laat de harvester als werker gewoon lekker zijn ding doen. Zodra ik de melding 80% vol krijg race ik erheen om de oogst over te laden. Is de harvester 100% vol dan stopt deze automatisch en doe ik eigenlijk hetzelfde.

Het probleem met bieten/aardappels is dat die harvesters echt in no-time vol zitten en je dus blijft rijden. Een normale combine doet daar (afhankelijk van het type én het gewas) vaak wat langer over.

Ook een reden waarom ik een voorkeur heb voor sojabonen. Die leveren meer op, maar er komt ook wat minder van een veld af en dus duurt het wat langer voordat een harvester vol zit. Soja levert dan weer geen stro op, dus heb ook wat velden met tarwe/gerst.
Baftrol schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Ja klopt. Welke map vinden jullie tof om te spelen? Ben nu een week op vakantie dus flink afkikken.
Ik heb al veel te veel tijd in Green River zitten.
Lekker grote velden die je ook nog kunt combineren als je wilt. Ruimte genoeg om nog andere zaken te plaatsen.

Ik wil wel eens wat anders, maar heb hier alles vanaf nul opgebouwd en gezien de beperkte tijd die ik heb heb ik nog geen zin om ergens anders overnieuw te beginnen en allerlei contractjes te doen voor wisselgeld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Consilium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-06 23:25
Voor wie het leuk vind... Wij hebben al bijna 1,5 jaar een eigen VPS server met FS22. We zijn ooit begonnen met zijn 6-en. Nu is daar de helft nog van over. We spelen regelmatig (paar avonden in de week). Feel free. Geen verplichtingen. Wel verwachten we dat je je farm bijhoudt. Zodat we niet onnodig hoeven te wachten met spoelen. Lukt een keer niet, dan vind geen van ons het erg om je uit de brand te helpen.

In principe heeft iedereen zijn eigen farm. Momenteel speel ik met een andere tweaker op 1 farm. Weer een ander speelt wel solo. We hebben in principe plek voor nog 3 personen. Wel moet je alle DLC's hebben... dat hebben wij ook en actief op de server.

We zijn alledrie 30+ (32, 35 en 37). We spelen allemaal realistisch. Voel je vrij in hoe ver je daarin wilt gaan. Natuurlijk gebruiken wij ook wel eens lumberjack. We hebben way too much mods op de server. Ze zijn allemaal wel gecontroleerd op fouten. Desondanks moeten we wel wat saneren. Dat willen we bij de volgende map gaan doen. We spelen momenteel op Ostseekueste (zonder Maizeplus).

Laatste puntje: we zoeken geen beginner. Het liefst wel iemand met een beetje ervaring. Natuurlijk zijn we behulpzaam en staan we voor elkaar klaar. Maar we hebben geen zin om alle basis beginselen van de game uit te moeten leggen.

Bij vragen... hoor ik het wel!

Aanvulling: we zijn PC-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
B-Real schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:47:
Ah, ik snapte het al niet helemaal maar denk dat ik het nu begrijp. Console spelers hebben gewoon pech :P

Ik laat de harvester als werker gewoon lekker zijn ding doen. Zodra ik de melding 80% vol krijg race ik erheen om de oogst over te laden. Is de harvester 100% vol dan stopt deze automatisch en doe ik eigenlijk hetzelfde.

Het probleem met bieten/aardappels is dat die harvesters echt in no-time vol zitten en je dus blijft rijden. Een normale combine doet daar (afhankelijk van het type én het gewas) vaak

[...]

Ik heb al veel te veel tijd in Green River zitten.
Lekker grote velden die je ook nog kunt combineren als je wilt. Ruimte genoeg om nog andere zaken te plaatsen.

Ik wil wel eens wat anders, maar heb hier alles vanaf nul opgebouwd en gezien de beperkte tijd die ik heb heb ik nog geen zin om ergens anders overnieuw te beginnen en allerlei contractjes te doen voor wisselgeld :P
Ja dat heb ik nu met Groningen east, wil daar echt ff ervaring in opdoen, daarna wellicht dan naar green River

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Vraagje

Hoe maak je het beste kuilvoer?
Kan dit nergens vinden en waar sla je dit op?
Ik wil koeien gaan houden maar dan moet ik kuilvoer hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Kuilvoer (silage) is niks anders dan gefermenteerd gras.
Je kunt dit op twee manieren verkrijgen:

1. Gras maaien, balen maken, balen inpakken, even geduld en voilà.
2. Gras maaien, in een kuilvoer-bunker droppen, platwalsen, afdekken, even geduld en voilà.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Kuilvoer (silage) is niks anders dan gefermenteerd gras.
Je kunt dit op twee manieren verkrijgen:

1. Gras maaien, balen maken, balen inpakken, even geduld en voilà.
2. Gras maaien, in een kuilvoer-bunker droppen, platwalsen, afdekken, even geduld en voilà.
Of optie 3: Mais hakselen :P , in kuilvoer-bunker, platwalsen, afdekken en voila :+

@Baftrol In FS22 kun je (helaas) niet alleen kuilvoer aan koeien geven. Dat moet je mengen met hooi om aan TMR te komen. Dus als je gras gaat inkuilen, zorg dan dat je ook wat overhoudt en hooi van maakt (maaien, schudden, harken dan oprapen / balen maken, maar NIET in een kuilvoer silo doen want dan maakt die er weer kuilvoer van) ;)

Koeien is in het begin van de game vaak niet zo rendabel. Veel duur materiaal nodig (voor het maken van voer, dus maaier, hark, opraapwagen/balenpers enz) , en dan heb je vaak niet genoeg koeien om goed te verdienen aan de melk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
oplossing 4: zakken met TMR kopen in de winkel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Allen super bedankt voor de reacties, dit ga ik zeker meenemen.

En dan nog een vraag haha
Welke map vinden jullie het fijnste en gemakkelijkste om in te delen hoe je het wilt hebben?

En bestaan er bijvoorbeeld tutorials of voorbeelden ? Heb al veel op YouTube gekeken maar foto's zou super zijn.

Wel tof dat jullie zoveel helpen.

Nog tot maandag wachten en dan kan ik weer spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij spelen hier weinig mensen op de PS5 of XBX ,maar ik loop echt tegen een muur aan steeds met HDR op de PS5. Court Farms gaat qua lightning opzich prima, ook al heeft die custom lightning.

Maar ik wil graag weer terug naar Ostsee Kuste, echter dan krijg ik zon soort white wash over het scherm. echt bloed irritant na een paar uur spelen. als ik dan incab zit kan ik bijv. het veld zowat niet zien door het licht wat door het raam schijnt etc. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, ik ga nl ook niet mijn HDR voor FS22 uitzetten en als ik dan een ander spel doe, weer aanzetten. het is namelijk alleen FS22 die dit probleem heeft.

heeft iemand dit wel eens gehoord/oplossing gelezen oid ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Baftrol je hebt overigens niet persé kuilvoer nodig om koeien te kunnen houden. Ze kunnen ook enkel gras of hooi eten, alleen geven ze dan minder melk en/of groeien ze wat minder snel (bij vleesvee).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
MadMarky schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:05:
@Baftrol je hebt overigens niet persé kuilvoer nodig om koeien te kunnen houden. Ze kunnen ook enkel gras of hooi eten, alleen geven ze dan minder melk en/of groeien ze wat minder snel (bij vleesvee).
Thankss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Welke maps spelen jullie?
Ik speel op de ps4
Ben nu met Groningen east bezig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baftrol schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:04:
Welke maps spelen jullie?
Ik speel op de ps4
Ben nu met Groningen east bezig..
Court Farms op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Nog een vraagje,

Ik zie op vele youtube filmpjes dat mensen op een andere boerderij beginnen als waar ze eigenlijk moeten beginnen.
(Bijv waar je tractoren al staan of waar je boerderij staat) wilt iemand mij uitleggen hoe je dat kan doen?

En waarom spelen sommige alleen op een server en niet dan de singleplayer gebruiken?

Weer bedankt voor het helpen

[ Voor 13% gewijzigd door Baftrol op 21-10-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Baftrol schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:52:
Nog een vraagje,

Ik zie op vele youtube filmpjes dat mensen op een andere boerderij beginnen als waar ze eigenlijk moeten beginnen.
(Bijv waar je tractoren al staan of waar je boerderij staat) wilt iemand mij uitleggen hoe je dat kan doen?

En waarom spelen sommige alleen op een server en niet dan de singleplayer gebruiken?

Weer bedankt voor het helpen
Ik vind het gezellig om samen met anderen te spelen. Zelfs als we allemaal een eigen boerderij hebben. Ik vind het leuk om te zien hoe anderen zich ontwikkelen op een map.
In singleplayer krijg ik moeilijk een connectie met een map. Waarschijnlijk deels omdat op de server een map gekozen wordt, en dan is het voor de komende paar weken/maanden die map. In singleplayer is het klik, klik en je hebt een nieuwe map.
En als laatste, niet geheel onbelangrijk, is het mijn server. Dus vind ik het zonde om een singleplayer spel op te starten, terwijl de server aan staat.

Mbt je andere vraag: je moet dan bij het starten op een nieuwe map, ipv new farmers mode 1 van de twee andere opties aanklikken. Farm Manager of Start from Scratch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baftrol
DaKluit schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Ik vind het gezellig om samen met anderen te spelen. Zelfs als we allemaal een eigen boerderij hebben. Ik vind het leuk om te zien hoe anderen zich ontwikkelen op een map.
In singleplayer krijg ik moeilijk een connectie met een map. Waarschijnlijk deels omdat op de server een map gekozen wordt, en dan is het voor de komende paar weken/maanden die map. In singleplayer is het klik, klik en je hebt een nieuwe map.
En als laatste, niet geheel onbelangrijk, is het mijn server. Dus vind ik het zonde om een singleplayer spel op te starten, terwijl de server aan staat.

Mbt je andere vraag: je moet dan bij het starten op een nieuwe map, ipv new farmers mode 1 van de twee andere opties aanklikken. Farm Manager of Start from Scratch.
Nou super bedankt _/-\o_ ik kan vooruit de komende tijd

Thanksss

Acties:
  • +5 Henk 'm!
In navolging van sommigen hier, ook maar eens mijn voortgang hier gaan delen. Misschien vinden mensen het leuk.

IRL 2 weken geleden zijn we op mijn server gestart op Court Farms. Je startte met 0euro, maar wel met 2 velden en wat basis materiaal. Zie foto hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsOhP22wv8960LlTaD_VSmR8Cxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4u0rb9t2HMr0Isza87SQqn7I.png?f=fotoalbum_large

Na even getwijfeld te hebben, want ik moest mijn lening maximaliseren hiervoor, besloten om de graanmolen te kopen, het stuk grasland wat er omheen zit en veld 10. De grasvelden zijn handig, want gras kuil (Maize+ is actief) is een redelijk makkelijke manier om inkomsten te hebben. Na 1 jaar met 3 keer maaien had ik een flinke hoeveelheid balen op voorraad om te verkopen (270+). Ondertussen ook wat graan via contracten gekregen en wat graan kunnen kopen van andere spelers, dus ook een flinke hoeveelheid aan pallets vol met bloem. Dit zorgde voor een prettige financiele situatie van waar ik mijn boerderij heb kunnen uitbreiden. Vooralsnog gefocust op meer, grotere en/of sterkere machines, maar ook al 1 klein akker kunnen kopen met het maximale opbrengstpotentieel (Precision Farming is actief). Zie hieronder hoe het er nu uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYcTRDhoWQkU2YqOofyFfcUAQOg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9FqNOP8Nf2cWWwNXWgrFtQVe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u38o3vzkW7BK1g3sJuDf2P7cjXY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hHdyckY505oSVZ8tYARGCAG7.png?f=fotoalbum_tile

Ondertussen zitten we in februari van het 2de jaar, en de andere boeren hebben zich ook al verspreid over de map. Zie hieronder voor een overzicht van de huidige situatie en hoe hun boerderijen er nu uit zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UP-LzhXtYrHah7ZAN5olajt07-k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xmjkCFVXY1VGfvTlGkf8y1dP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaZO4mu0l0j5VLxdT1B7VElr4uY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/93RbwH5DCFmJSvDVGdeClZYR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OclLuGDjJReJ1HNyRJkfiTpMdiM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QLevV3H6TZe7LzI8WZtRoxo1.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BN0BZeGRr3j6RVCvDiTC0GUiVw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PZ6mn7VKl8Gdh8hlr3hT6sOr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0GOXljj-qLX5j5zPL6jKlwyPdc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/94elUDEh3THKPmbiPViky7sZ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Dit weekend Court Farms ook eens uitgeprobeerd, maar snel weer afgesloten.

Het ziet er waanzinnig mooi uit, daar ligt het zeker niet aan. Ik zat echter met de standaard harvester al vast in de standaard schuur en kon de draai uit de schuur niet krijgen. Dus voertuigen gereset.

Dan rijd je een stukje naar een tarweveld om te oogsten. Onderweg is het echt prachtig, maar allemaal wel erg krap. Hoort er bij, dat weet ik.

Nee dit is niets voor mij. Ik wil spelen met grote voertuigen en grote oogsten, die velden zijn er zeker wel. Kijk in voorgaand bericht naar de map en beeld je in dat je de velden 10 tm 24 gestaag aan elkaar koppelt.
Tot die tijd zie ik vooral de horror voor mij van het vastzitten met voertuigen in paaltjes, muurtjes, bomen etc

Is puur persoonlijk, maar ik erger mij op ruimer opgezette maps er soms ook al aan dat je bij een net wat te krap genomen bochtje ineens muurvast zit in/tegen/op een muurtje of paaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
B-Real schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:26:
Dit weekend Court Farms ook eens uitgeprobeerd, maar snel weer afgesloten.

Het ziet er waanzinnig mooi uit, daar ligt het zeker niet aan. Ik zat echter met de standaard harvester al vast in de standaard schuur en kon de draai uit de schuur niet krijgen. Dus voertuigen gereset.

Dan rijd je een stukje naar een tarweveld om te oogsten. Onderweg is het echt prachtig, maar allemaal wel erg krap. Hoort er bij, dat weet ik.

Nee dit is niets voor mij. Ik wil spelen met grote voertuigen en grote oogsten, die velden zijn er zeker wel. Kijk in voorgaand bericht naar de map en beeld je in dat je de velden 10 tm 24 gestaag aan elkaar koppelt.
Tot die tijd zie ik vooral de horror voor mij van het vastzitten met voertuigen in paaltjes, muurtjes, bomen etc

Is puur persoonlijk, maar ik erger mij op ruimer opgezette maps er soms ook al aan dat je bij een net wat te krap genomen bochtje ineens muurvast zit in/tegen/op een muurtje of paaltje.
Herkenbaar niet herkenbaar. Ik ben een van de spelers op de server van @DaKluit.
Court Farms is zeker niet ruim bemeten, maar dat is een deel van de charme van zo'n kaart. En met een iets kleiner model en een beetje handig sturen kom je overal. En... De heggetjes zijn niet met collision voorzien. Dus een beetje smokkelen gaat.

Ik heb er nu al een paar uurtjes inzitten en het is echt een fantastische kaart. En dus helemaal geen last van te krap. Alleen de weg vinden, dat is soms de echte uitdaging.

Maar, ik kan ook best genieten op NF Marsch met de wat grotere velden.

Oh, dat veld 10 - 24 aan elkaar knopen kan je ook vergeten. Struiken zijn niet te verwijderen (is mij althans niet gelukt met een ploeg). Dus je krijgt nooit echt 1 veld.

[ Voor 5% gewijzigd door [Mad Max] op 24-10-2023 09:48 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Oh, dat veld 10 - 24 aan elkaar knopen kan je ook vergeten. Struiken zijn niet te verwijderen (is mij althans niet gelukt met een ploeg). Dus je krijgt nooit echt 1 veld.
Ik ben vanzelfsprekend niet zover gegaan om het uit te proberen in de korte tijd dat ik op de map gekeken heb. Geld dat ook voor andere velden die obv de map gunstig liggen?

Als dit niet kan dan ga ik ook niet de moeite nemen om de map nog een kans te geven :)

Verschil van smaak uiteraard, verder ziet het er ongelofelijk mooi uit en snap ik zeker dat mensen hier graag op spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
B-Real schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Ik ben vanzelfsprekend niet zover gegaan om het uit te proberen in de korte tijd dat ik op de map gekeken heb. Geld dat ook voor andere velden die obv de map gunstig liggen?

Als dit niet kan dan ga ik ook niet de moeite nemen om de map nog een kans te geven :)

Verschil van smaak uiteraard, verder ziet het er ongelofelijk mooi uit en snap ik zeker dat mensen hier graag op spelen.
Voor wat ik nu weet, kan je niets aan elkaar ploegen tenzij je de heggen negeert. Ik neem dan wel aan dat de bomen netjes zijn om te zagen en de stompen te verwijderen.
Het is de sfeer van de kaart, ik kan daar prima mee leven, dan maar wat meer kleine velden.

Dus, als je velden groter wil maken is het misschien verstandiger Court Farms links te laten liggen. Wil je wat kleiner en genieten van een prachtige kaart, steek er dan wat tijd in. Leer het jezelf aan in de kleine ruimte te werken. Het kan echt. En de kaart is het waard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuBxTM39UyWYOA0s1Gva_FSBG2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BB8CccH0POBoV4zbt2F3y8Cq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door [Mad Max] op 24-10-2023 09:59 . Reden: Wel een screenshot toevoegen als je dat van plan bent... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je zou nog kunnen proberen met de mod object hider de heggen weg te krijgen. Of in de editor de map verwijderen. Maar dan zit je nog steeds met dat de wegen niet gemaakt zijn voor grote machines. Of je moet zoals Jeremy Clarkson in zijn Lambo er overheen willen scheuren😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Uitstapjes naar court farm e.d. , allemaal haak ik af , door of niet immersive genoeg of door de belichting (custom) die op ps5 met HDR ruk beeld geeft...

Kom elke keer weer terug op Rehbach. Zon mooie map, kuilen in de weg en op de juiste plekken (grindpaden , modder poelen) , spullen op de juiste plek, boerderij goed: voor mij is hij perfect!

Vandaag is tevens de ursus 1614 tractor uitgekomen van "kazstann" en die is zo gedetailleerd en hoge kwaliteit: de geluiden van schakelen (zelfs tandenpoetsen als je te snel alle versnellingen terug schakelt) , hefrichting bij iets optillen of losmaken, stoel mechanisme, deuren en dingen als het schudden/trillen van de voor spatborden tijdens rijden en de spatlappen. Must have in mijn ogen!

Hieronder een paar screenshots van rehbach, de koeien die je ziet langs de trailers, wat overtollige ruige mest verkopen met de IH 1255XL , en veld voor Maïs omploegen met de Ursus (lizard op console) 1614.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lkh7gIsx5OTcuZlUmmJsp0tkZi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhLgJHMSyqwpWWoDUiAnloFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KFKEgeVXYZLPScFLsEJXE-uenM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCqIH9oaaL1YS5UpcP5LrGik.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agD42acRqwMgeQx-R7PWE27pNGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wq5rY2Mbj5Yw15lwfdoKDK7f.jpg?f=fotoalbum_large

Ja,, ik ben weer even hooked !! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
Ikspeel nog steeds singleplayer, ga mij er nog niet aan wagen op een server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal2014
  • Laatst online: 28-10-2023
Hoihoi jullie kunnen vast antwoord geven op mijn vraag..

Ik zou graag online het spel spelen met een maatje maar hij speelt op de ps4 en ik op de ps5 is dit gewoon mogelijk?

Bij sommige ps5 spelletjes kan je geen online spellen doen met iemand die op de ps4 draait ( zoals gta)

Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
Stuiterbal2014 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:30:
Hoihoi jullie kunnen vast antwoord geven op mijn vraag..

Ik zou graag online het spel spelen met een maatje maar hij speelt op de ps4 en ik op de ps5 is dit gewoon mogelijk?

Bij sommige ps5 spelletjes kan je geen online spellen doen met iemand die op de ps4 draait ( zoals gta)

Ik hoor het graag.
FS22 is in principe crossplay. PC kan met PS4/5 en xbox spelen. Met de belangrijke kanttekening dat de eventuele gebruikte mods beschikbaar zijn op console. Zodoende zouden jullie ook gewoon moeten kunnen spelen ondanks dat jij een PS5 hebt en hij een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal2014
  • Laatst online: 28-10-2023
Dank voor de reactie !

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF4t7aF1N970Rll1h-R3xQF6xX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJYTjnzTR5tGDrXaCB0ZUJeG.jpg?f=fotoalbum_large

Wachtend op het voorjaar, zal ie nog starten na alle kou ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Ben van de week een nieuwe save begonnen op Kolonia.
Even wat afwisseling van Court Farm.

Aangezien het een Poolse map is ook maar wat oostblok spul gebruikt
Bijvoorbeeld deze MTZ Tractor

In mijn andere saves past ie vaak niet. Ben nogal picky en autistisch met keuze. Een tractor uit Belarus hoort niet thuis op een boerderij in de VS, Engeland of Duitsland. :+

Begonnen met 1 veld en wat ouder en kleiner equipment. Daarna geld op 5000 gezet en zo aan de slag gegaan.
Economie op normaal. Deze keer geen Precision farming. Wel seasons aanstaan dus kan niet continue zaaien-oogsten. Zal dus echt aan de kalender moeten houden.

Tot nu toe schiet het niet op. Net 2e oogst gehad en levert geen drol op. Dus even flink doorsparen voordat ik 2e veld kan kopen.

wel links en rechts wat equipment moeten aanpassen want bepaalde mods waren niet helemaal fijn. Had eerst een kleinere MTZ tractor erbij maar dat ding deed het niet lekker. Daarna een oude Fiat maar als je stuurde en optrok kwam ie niet van de plaats. Deze is uiteindelijk ook vervangen door een Zetor.
De combine die ik had ging de pijp niet hoog genoeg dus ook vervangen. Grotendeels gedaan door via de tools wat geld toe te voegen en geld weer naar oude stand terug te zetten. Vanaf nu moet ik het hiermee doen.

Geen leningen en geen leasen. Ben benieuwd hoe hard het gaat. Heb wel 2 kleine zonnepanelen geplaatst om de maandelijkse kosten te dekken. Dat was meer dan 400 per maand. Dat snoept je geld zo weg anders. Nu draai ik over een heel jaar beetje winst met de panelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lord_fh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:14:
[Afbeelding]

Wachtend op het voorjaar, zal ie nog starten na alle kou ?!
"Een Inter start altijd, behalve in de winter! " ;)

(een van de vele quotes die ik wel eens voorbij zie komen tussen de eeuwige plagerijen van verschillende merk liefhebbers ). Kan soms hoog oplopen tussen vooral John Deere en Case/International fans :+

Gelukkig ben ik merk onafhankelijk... (al is Hesston het beste >:) ...ookal is dat geen trekker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:37
Player1S schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:35:
Ben van de week een nieuwe save begonnen op Kolonia.
Even wat afwisseling van Court Farm.

Aangezien het een Poolse map is ook maar wat oostblok spul gebruikt
Bijvoorbeeld deze MTZ Tractor

In mijn andere saves past ie vaak niet. Ben nogal picky en autistisch met keuze. Een tractor uit Belarus hoort niet thuis op een boerderij in de VS, Engeland of Duitsland. :+

Begonnen met 1 veld en wat ouder en kleiner equipment. Daarna geld op 5000 gezet en zo aan de slag gegaan.
Economie op normaal. Deze keer geen Precision farming. Wel seasons aanstaan dus kan niet continue zaaien-oogsten. Zal dus echt aan de kalender moeten houden.

Tot nu toe schiet het niet op. Net 2e oogst gehad en levert geen drol op. Dus even flink doorsparen voordat ik 2e veld kan kopen.

wel links en rechts wat equipment moeten aanpassen want bepaalde mods waren niet helemaal fijn. Had eerst een kleinere MTZ tractor erbij maar dat ding deed het niet lekker. Daarna een oude Fiat maar als je stuurde en optrok kwam ie niet van de plaats. Deze is uiteindelijk ook vervangen door een Zetor.
De combine die ik had ging de pijp niet hoog genoeg dus ook vervangen. Grotendeels gedaan door via de tools wat geld toe te voegen en geld weer naar oude stand terug te zetten. Vanaf nu moet ik het hiermee doen.

Geen leningen en geen leasen. Ben benieuwd hoe hard het gaat. Heb wel 2 kleine zonnepanelen geplaatst om de maandelijkse kosten te dekken. Dat was meer dan 400 per maand. Dat snoept je geld zo weg anders. Nu draai ik over een heel jaar beetje winst met de panelen.
Kijk de video's van Dagwin. Hij begint met 0 geld.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nemesizz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:51:
[...]

"Een Inter start altijd, behalve in de winter! " ;)

(een van de vele quotes die ik wel eens voorbij zie komen tussen de eeuwige plagerijen van verschillende merk liefhebbers ). Kan soms hoog oplopen tussen vooral John Deere en Case/International fans :+

Gelukkig ben ik merk onafhankelijk... (al is Hesston het beste >:) ...ookal is dat geen trekker).
hahaha goeie!

Mijn opa had vroeger een 533 inter, altijd dekentje op de motorkap haha }:O

Oja, een neef van mijn pa heeft een loonbedrijf, 1455XL nieuw gekocht, meer dan 30k uren erop, en gewoon door donderen! (en nee die is niet lief behandeld in z'n leven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Naar aanleiding daarvan ben ik juist op deze map begonnen. Alleen heb ik het mezelf net iets minder moeilijk gemaakt :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oke ik zal niet blijven spammen,, maar dit was ff lekker. Ik dacht ik ga ff kijken wat ik voor leuks kan doen qua roleplay op rehbach (ps5) , tis winter, het blijft sneeuwen en rijden is bijna onmogelijk haha, ik had de kleine 30pk nog bij een fabriek staan met aanhanger, en die kwam Bijna niet vooruit letterlijk. Oke, ik heb ergens een sleepkabel mod, perfect voor nu! De ursus 1614 erbij en let's go!! Kleintje in z'n vrij, en trekken maar!

Zie hieronder het resultaat, incl. Filmpje haha, (let vanaf 32 sec op het tandenpoetsen van de versnellingsbak en het piepen van de stoel, dat zijn details waar ik echt lekker op ga !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYWAhsFvS7_c0BEhHpzsk7uZw-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Pm3cSW0lTCnRyu1uLT90JFX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah29Tusi7aAk1qC9glpJf8zEZhw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mI9uUGOhMCQChr5ge8mN6ipK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWhJKE-Ad2B4CNSKeoIrUYU38-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPueBmN7xQVt6qWTYW00rpDU.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: towing during winter, FS22 PS5 Rehbach

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-03 18:55
Beste allemaal,

Ik en m'n maat spelen vaak multiplayer. Ik creëer de game want die staat bij mij opgeslagen. Is het ook mogelijk dat mijn maat verder kan met de game zonder dat ik online ben / de game creëer?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:40:
Beste allemaal,

Ik en m'n maat spelen vaak multiplayer. Ik creëer de game want die staat bij mij opgeslagen. Is het ook mogelijk dat mijn maat verder kan met de game zonder dat ik online ben / de game creëer?

Groet
Als je een dedicated server huurt, bij bijvoorbeeld Gportal dan kan dat.

Ander alternatief is het iedere keer uitwisselen van de savegame (indien PC!). Andere opties zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Oke en hoe wissel je je savegame uit? Allebei PC inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:05:
Oke en hoe wissel je je savegame uit? Allebei PC inderdaad..
Mapje savegame<x>, inhoud zippen en mailen.
Of Google Drive, OneDrive, Dropbox etcetera..

Maar, precisie is noodzakelijk. Geen fouten maken. Juiste map. Op tijd delen. Anders ben je je voortgang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Gisterenavond en vanochtend dit spel ook eens geprobeerd. Ik snap volkomen dat je hier helemaal in op kunt gaan. Speel op de ps5. Beetje zoekende nog, er is weinig tot geen uitleg in game voorhanden. De tutorial stelde geen fluit voor.

Hoe beginnen jullie bijvoorbeeld. Koop een veld en knal daar de noodzakelijke gebouwen op en accepteert zo dat je te verbouwen grond op dat veld kleiner is?

Begrijp dat er ook velden zijn met gebouwen, maar ik wil dat graag zelf opbouwen en volgens mij kan ik die bestaande dingen niet slopen. Is me nog niet gelukt tenminste.

Wat zijn must have mods voor de ps5?

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
sjufke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:31:
Hoe beginnen jullie bijvoorbeeld. Koop een veld en knal daar de noodzakelijke gebouwen op en accepteert zo dat je te verbouwen grond op dat veld kleiner is?
Wat zijn noodzakelijke gebouwen? Een huis om in te slapen? Daar kun je ook een tentje voor gebruiken; ik slaap al ruim 200 uur in een leuk tentje in de bossen ;)
Een silo om je graan in op te slaan? Je kunt je graan gratis opslaan in de silo bij het treinstation. Je hebt, zeker in het begin, niet echt gebouwen nodig.
Wil je toch per se enkele gebouwen plaatsen, koop dan een stuk grond waar naast de akker ook plaats is voor je gebouwen, je kunt immers zelf kiezen op welk stuk grond je begint.

Voor wat betreft het slopen/verkopen van bestaande gebouwen, dat gaat inderdaad niet altijd. Sommige gebouwen zijn decoratief en die horen nu eenmaal bij de map, hoe vervelend in de weg ze soms ook staan.

Betreffende de gebrekkige tutorial: heb je de help-sectie in het menu al eens bekeken? Daar wordt voor elke tak van farmen goed uitgelegd wat het inhoudt.
Als je qua werkzaamheden en welke machines je daarvoor nodig hebt snel dingen wil leren raad ik je aan om veel verschillende contracts te doen en de machines te huren. Het heeft mij ten tijde van Farming Sim 19 heel veel geholpen.

Oh, en welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe Emergency Pack DLC beschikbaar:

Brandweerman spelen in Farming Simulator, deze had ik niet zien aankomen 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Brandweerwagen gekocht en maar eens een missie begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxuvxIJEqtggwdbhH0sJD8jvQRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B649S6t1mncdXu8ojqozsi7W.jpg?f=fotoalbum_large
Ojee, er is een auto tegen een graansilo gecrasht, notabene op mijn eigen erf. Verboden toegang bordje gemist zeker? }:|

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk0RiCAs-E24mHy51z9w1brW8f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV5MpwyRWBXXpZzwAvovQ4fi.jpg?f=fotoalbum_large
Alle benodigde tools liggen netjes voor je klaar langs de kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG4Wt3L_DmWjVtstyHs0yZ1obLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs01FKGwBOJrtXOgytUDFKTO.jpg?f=fotoalbum_large
Auto stabiliseren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mcgxt0arNksFzd5jqwaFylI4NfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifqRDNyEEK4I8ns02kufWZue.jpg?f=fotoalbum_large
Deuren knippen. Zodra je hierna met de wervelplank langs de auto loopt is de missie ook ineens klaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e537l48x19MKBmioIkDurfqNlyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqAIzAsCv6QthjvnejOWAcaR.jpg?f=fotoalbum_large
Ojee, er is een afvalcontainer verschenen naast mijn meelfabriek. En hij staat nog in brand ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hw6g-wF1w1tUehw0ZIx3U9xHqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9TGHHNPtOd6AkbYOdmlDnLz.jpg?f=fotoalbum_large

Het werkt best grappig, maar zoals het Farming Simulator betaamd ook net een beetje knullig. Het is absoluut geen Rescue Sim en je moet missies bijv ook handmatig stoppen, ookal heb je je doel allang behaald.
Een brandweerwagen is trouwens duur (€420K-450K) en de missies betalen slecht. Het is wel even grappig maar ik ga dit niet blijven doen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Waarom kun je in het voorjaar geen tarwe gewassen zaaien? Dat kan ik real life toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loeck schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:57:
Waarom kun je in het voorjaar geen tarwe gewassen zaaien? Dat kan ik real life toch ook?
Ik denk dat de makers van het spel zijn uitgegaan van wintertarwe.
Als je op de PC speelt zijn er wel mods beschikbaar waarmee de groeikalender van gewassen wordt aangepast naar die van een andere regio. Daarmee kun je er eentje kiezen die voor jou realistischer oogt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Zouden ze niet eerst eens alle bugs en glitches fixen voor ze met een brandweer 'DLC' komen? Man man man

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 10-11-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consilium
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-06 23:25
FastFred schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:56:
Zouden ze niet eerst eens alle bugs en glitches fixen voor ze met een brandweer 'DLC' komen? Man man man
Het is een third-party DLC van Creative Mesh. Het irriteert mij ook mateloos dat de game nog steeds zoveel release bugs kent. Er valt mee te werken hoor, maar na 14 patches had ik iets meer verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
Aantal content creators hebben de early access al van de nieuwe content.

Ziet er leuk uit maar hoop dat course play optie krijgt om het oogsten te doen want je moet er telkens naast blijven rijden. Ook met de grote harvester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MadMarky Kun je met de brandweer wagen ook het vuil van je trekkers afspuiten? :+
Deuren knippen. Zodra je hierna met de wervelplank langs de auto loopt is de missie ook ineens klaar?
Ik denk een 'gewonde' op een brancard of iets dergelijk niet mag in een Pegi 3 game... net als wijn bijvoorbeeld (want oh wat erg, er zit alcohol in wijn... dat kan écht niet in een Pegi 3 game 8)7 ).
Dat een gecrashte auto al mag is volgens mij al op het randje ;)

(ik verzin het niet, maar volgens mij zijn die Pegi ratings soms echt heel pietluttig van wat wel of niet kan bij een bepaalde rating).

======
Nog even een algemene vraag, aan degene met goed geheugen of nog een oude patch van de game :+

Ik zou toch zweren dat je eerst in de game ook hooi kon hakselen met een veldhakselaar (forage harvester), maar ik probeerde eergisteren een veldje hooi te hakselen en dat ging niet. Kijk ik bij de gewassen van de pickup (alle merken) staat er alleen nog gras icoontje (en zou toch zweren dat die eerst ook hooi kon).

Zit ik er nou naast?, of is dat toch in een patch verwijderd? (in FS19 kon het wel, weet ik heel zeker want heb toen vele hectares hooi gehakseld in een een hooischuur gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loeck schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:57:
Je kan het groeiseizoen ook uitzetten in de gameopties. Zodat je alles kan zaaien wanneer je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb wat ondedzoek gedaan en volgens mij is het antwoord 'ja' maar toch even ter verificatie:
Als ik de Platinum Expansion DLC aanschaf krijg ik de Silverrun map, inclusief boathouse en rollercoaster missie?
Ik heb nog nooit iets met bomen gedaan en deze uitbreiding lijkt me daar uitermate geschikt voor, zeker vanwege de Snowrunner-achtige rollercoaster bouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Nemesizz hooi hakselen heeft in FS22 nooit gekund, je bent in de war met 19 ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:51:
@Nemesizz hooi hakselen heeft in FS22 nooit gekund, je bent in de war met 19 ;)
Tja ik wist het ook niet zeker meer. Meestal haksel ik gewoon gras en mais, maar nu een keer iets bij een veldje hooi "ach kan ik ook wel hakselen". Maar zal dan inderdaad in de war zijn met FS19 want daar kon het wel.

Had eerst nog in de gamefiles willen kijken (game installeren op een andere PC zonder patches), maar kwam er al snel achter dat het niet duidelijk in de gamefiles staat. Ze werken overal met templates, en niet echt duidelijk wat wel (of niet) opgepakt word qua gewassen (was in voorgaande delen vaak iets duidelijker / simpeler weergegeven).

Nouja, jammer dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Superkiwi schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 20:15:
Ik heb wat ondedzoek gedaan en volgens mij is het antwoord 'ja' maar toch even ter verificatie:
Als ik de Platinum Expansion DLC aanschaf krijg ik de Silverrun map, inclusief boathouse en rollercoaster missie?
Ik heb nog nooit iets met bomen gedaan en deze uitbreiding lijkt me daar uitermate geschikt voor, zeker vanwege de Snowrunner-achtige rollercoaster bouw.
Ja
https://www.farming-simul...22platinum&code=SIMULAGRI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Danku DaKluit! :*)

Ik wacht Black Friday nog even af, misschien komen er wel wat dlc's in de aanbieding.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen al previews van de Premium DLC gezien ?

wortels rooien gaat heel mooi! je ziet de wortels echt de machine door gaan zeg maar. ook de wieder voor tussen de teilen positioneert zichzelf zodat hij altijd TUSSEN de rijen zit.

Qua tractors zeg ik mwa, die Fiat is oke maar die Zetor daar zijn mods van die 100x gedetailleerder zijn.

De map zelf, vind ik wel erg mooi ik denk dat ik die ook ga spelen. 1 vd eerste Giants mappen die echt mooi qua detail zijn ook qua modder sporen enzo.

Dus ik gok dat ik hem ga kopen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
lord_fh schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:41:

wortels rooien gaat heel mooi! je ziet de wortels echt de machine door gaan zeg maar. ook de wieder voor tussen de teilen positioneert zichzelf zodat hij altijd TUSSEN de rijen zit.

Qua tractors zeg ik mwa, die Fiat is oke maar die Zetor daar zijn mods van die 100x gedetailleerder zijn.

De map zelf, vind ik wel erg mooi ik denk dat ik die ook ga spelen. 1 vd eerste Giants mappen die echt mooi qua detail zijn ook qua modder sporen enzo.

Wat filmpjes van Daggerwin gezien. Ziet er leuk uit.
Heb de seasonpass/yearpass, dus heb het al. Nu alleen nog downloaden.

Maar, wortels/bieten/parsnips oogsten is wel erg bewerkelijk (en onlogisch).
Je moet iedere keer de andere kant van het veld opzoeken.

Enfin, morgenavond tijd genoeg. Helaas een bijeenkomst over KI (ja, welke) afgelast. Ach, dan vul ik de tijd wel met wat anders. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
lord_fh schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:41:

De Fiat zijn ook gewoon 2 mods van O-)
Voordeel dat ze nu officieel zijn is dat ze 100% compatible zijn met precision farming welke ik zelf eigenlijk altijd aan heb staan.
Nog teveel mods ondersteunen dit niet

Het oogsten ziet er inderdaad bewerkelijk uit maar vermoed dat het in het echt ook gewoon zo is dus helaas.

Wat mij wel erg tegen staat is de texture van de producten in de trailer. Is altijd al wel zo-zo geweest maar vind het nu echt matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Mad Max] schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:47:
[...]

Wat filmpjes van Daggerwin gezien. Ziet er leuk uit.
Heb de seasonpass/yearpass, dus heb het al. Nu alleen nog downloaden.

Maar, wortels/bieten/parsnips oogsten is wel erg bewerkelijk (en onlogisch).
Je moet iedere keer de andere kant van het veld opzoeken.

Enfin, morgenavond tijd genoeg. Helaas een bijeenkomst over KI (ja, welke) afgelast. Ach, dan vul ik de tijd wel met wat anders. :*)
Ach, gewoon Courseplay aanzetten en op 800 headlands zetten😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

En dan rechtsom, he… ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
DaKluit schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:10:
[...]

Ach, gewoon Courseplay aanzetten en op 800 headlands zetten😅
Ik vermoed dat Courseplay nog wel met een update gaat komen voor deze machines/gewassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
[Mad Max] schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:56:
[...]

Als je een dedicated server huurt, bij bijvoorbeeld Gportal dan kan dat.

Ander alternatief is het iedere keer uitwisselen van de savegame (indien PC!). Andere opties zijn er niet.
Hoi madmax.

Ik heb voor 30dagen wat gekocht bij gportal. Hoe werkt dit verder? Kan er niet echt wijs uit worden...
Gr loeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Oke ik begin het te snappen. Alleen de map dutch polder waar we graag in willen spelen doet het niet. Als ik hem op de server heb geïmporteerd zegt hij: placeable xml size to big. Max 0.25 en hij is in de mod 0.28..... iemand weet hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:06:
[...]

Hoi madmax.

Ik heb voor 30dagen wat gekocht bij gportal. Hoe werkt dit verder? Kan er niet echt wijs uit worden...
Gr loeck
Hey Loeck,

Je dit even uitleggen - was druk bezig in de nieuwe DLC - via een forum is ook niet mijn ding. Maar, ik begrijp dat je er al deels uit bent gekomen.

Je kan het beste de mods uploaden via - bijvoorbeeld - Filezilla middels FTP (gegevens hiervoor staan in Gportal vermeld. Dit is hoe ik het zelf doen.
Het los uploaden via de webinterface is meestal een beetje een drama (mijn mening!)

Als laatste, heb je misschien de 25GB modspace niet bijgekocht? Dan heb je denk ik maar 250MB opslag (0,25GB kort door de bocht). Daar zijn maar twee oplossingen voor.

1. Andere kaart
2. MODspace uitbreiden (kost geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Oke voor het mods uploaden zal ik vanavond even kijken hoe dat werkt via die manier...

De 25gb space heb ik er bij gekocht. Het is puur dutch polder die oranje blijft. Als je er dan op klikt zegt hij bij issue: placeable xml to big...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op woensdag 15 november 2023 @ 05:18:
Oke voor het mods uploaden zal ik vanavond even kijken hoe dat werkt via die manier...

De 25gb space heb ik er bij gekocht. Het is puur dutch polder die oranje blijft. Als je er dan op klikt zegt hij bij issue: placeable xml to big...
Oke, even geprobeerd op mijn eigen server. Nu snap ik je. Je krijgt de melding dat er een bestand te groot is IN de map. Gezien deze vanaf de modhub komt en wij ook wel eens mods hebben die oranje zijn, lekker negeren.

Als ik dat bestand bekijk zit het er normaal uit. En, als je flink los gegaan bent in een savegame zal de placeable.xml daar ook wel over die 256KB heen gaan.

Dus, ik denk dat je op de goede weg bent en deze fout (DutchPolder, xml to big) lekker negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Ja klopt. Maar het is een nieuwe savegame een start vanaf t begin.

Als ze oranje zijn kun je ze niet gebruiken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:46:
Ja klopt. Maar het is een nieuwe savegame een start vanaf t begin.

Als ze oranje zijn kun je ze niet gebruiken toch?
Misschien niet allemaal, maar gewoon proberen. Ik zou niet weten waarom deze niet zou werken. Er zijn genoeg maps die een oranje status hebben omdat er iets niet voldoet aan de Giants Standard (wat dat ook mag zijn) en prima werken.

Slopen doe je de server niet. Kan hooguit vastlopen en dan moet je opnieuw starten.
Dus, gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loeck
Oke bedankt!!

Kun je mij vertellen hoe je die mods toevoegt? Kan er op jou manier nog niet echt uit komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Mad Max] schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:52:
[...]

Misschien niet allemaal, maar gewoon proberen. Ik zou niet weten waarom deze niet zou werken. Er zijn genoeg maps die een oranje status hebben omdat er iets niet voldoet aan de Giants Standard (wat dat ook mag zijn) en prima werken.

Slopen doe je de server niet. Kan hooguit vastlopen en dan moet je opnieuw starten.
Dus, gewoon proberen.
Die oranje status kan je negeren. Meestal is er iets niet helemaal correct in de mod, maar niet dusdanig dat je het niet kan gebruiken.
Als de mod in het rood staat, dan kan je wel problemen krijgen.

• [Mad Max]
Loeck schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:23:
Oke bedankt!!

Kun je mij vertellen hoe je die mods toevoegt? Kan er op jou manier nog niet echt uit komen
Wat wil je precies doen?
Je kan via de website (de Farming Simulator Dedicated Server) de mods uploaden.
Je kan ook via Filezilla (FTP protocol) de mods uploaden.

Als je in Gportal bij de status kijkt, staan daar toegangsgegevens.
Hostnaam (ipadres) waar je mee moet verbinden, poortnummer (heel belangrijk!) en je gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikersnaam begint (vermoed ik) met gpftp en dan een nummer.

In Filezilla heb je bovenin de balk:
Host:
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Poort:
En de knop snelverbinden.

Voer de gegevens in zoals je die hebt staan op de GPortal site en voila. Je kan dan in het linkerdeel van je scherm de mods opzoeken op je lokale PC (downloadsmap, mods map van FS22) en rechts de server.
Kies hier voor de mods map, selecteer links alle mods en klik met rechts op een van de geselecteerde bestanden en kies voor uploaden.

Afhankelijk van je internetverbinding en hoeveelheid mods, pak een kop koffie.

Als dit klaar is, zou je in de admin pagina van de dedicated server onder het kopje mods alles moeten zien staan.
Op de home tab (zwarte balk bovenin) kan je selecteren welke mods je wil activeren / deactiveren.

Hopelijk kan je hier weer iets verder mee. Ik heb er geen handleiding voor liggen, dus meer dan dit kan ik je niet geven.

Oh en stop de server eerst. Scheelt gedoe mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Loeck schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:23:
Oke bedankt!!

Ben je er nog uit gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
*nvt

[ Voor 111% gewijzigd door Superkiwi op 23-11-2023 19:14 . Reden: Probleem opgelost ]

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste