Net gekocht in de ps store, het is de eerste keer dus hoe kan ik het best men carriere beginnen welk budget etc?
Gewoon op easy starten en de tutorial berichtjes aan hebben staan voor hulp.Jovinho99 schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:20:
Net gekocht in de ps store, het is de eerste keer dus hoe kan ik het best men carriere beginnen welk budget etc?
Nu bezig met een contract om spinazie te oogsten.
Nooit meer!
Leuk voor een klein veldje maar zo'n groot veld is gewoon niet te doen zo langzaam gaat het.
En dat voor maar 7k ofzo..
Dan is GPS icm cruise control wel ideaal.
Nooit meer!
Leuk voor een klein veldje maar zo'n groot veld is gewoon niet te doen zo langzaam gaat het.

[ Voor 10% gewijzigd door thijsco19 op 17-11-2024 16:43 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dan zou ik de wortels maar helemaal laten staan als ik jou wasthijsco19 schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:41:
Nu bezig met een contract om spinazie te oogsten.
Nooit meer!
Leuk voor een klein veldje maar zo'n groot veld is gewoon niet te doen zo langzaam gaat het.![]()
Voor de mensen die nog een dashboard op hun tablet willen. Ik heb hem gisteren getest, werkt wel prima!
YouTube: Sim Dashboard is Back For FS25 and now on iOS
YouTube: Sim Dashboard is Back For FS25 and now on iOS
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 18-11-2024 08:39 ]
Ik heb vant weekend even wat maar op de ps5 gespeeld toch maar, maar qua graphics weet jk het niet tov fs22, vind er meer een soort wettige waas over zitten eb zwart ie soms niet echt zwart maar eerder grijzig. Ben er niet helemaal over uit.
Viel me 2el op dar de achteruitkijkspiegels, daar zie je wel wat in, maar in de verte in de spiegel is het met opzet een waas. Bizar dat het blijkbaar zoveel trekt op de ps5
Viel me 2el op dar de achteruitkijkspiegels, daar zie je wel wat in, maar in de verte in de spiegel is het met opzet een waas. Bizar dat het blijkbaar zoveel trekt op de ps5
Meer mensen die het opvalt dat de damage op voertuigen echt heel erg snel oploopt...? Dat kan niet juist zijn toch?
's morgens een tractor repareren die 's avonds weer op 100% damage zit lijkt me niet juist toch..
's morgens een tractor repareren die 's avonds weer op 100% damage zit lijkt me niet juist toch..
Ja, dat viel mij ook op! In FS22 ging dit een stuk langzamer.Rohem schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:30:
Meer mensen die het opvalt dat de damage op voertuigen echt heel erg snel oploopt...? Dat kan niet juist zijn toch?
Is dit bij nieuwe voertuigen of bij die oude zooi die je in het begin krijgt. Overigens geeft die balk weer wat je slechtste onderdeel van je combinatie is. Bijvoorbeeld gewicht-tractor-ploegRohem schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:30:
Dus het hoeft niet perse je tractor te zijn. Volgens mij was er in FS22 een soort van ‘gulden regel’ dat als je meer dan 100uur op de teller hebt dat het onderhoud een stuk sneller gaat
Steam - PTR83
Het gaat om een geval op een multiplayer server waar ik speel, daar zijn alle voertuigen nieuw gekocht. En deze specifieke zat sowieso onder de 100 uur. Op het moment dat ik het zag, waren er geen andere werktuigen gekoppeld aan de tractor. Ben me ervan bewust inderdaad dat het balkje het "slechtste" onderdeel van de combinatie weergeeftCoronelHimself schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:46:
[...]
Is dit bij nieuwe voertuigen of bij die oude zooi die je in het begin krijgt. Overigens geeft die balk weer wat je slechtste onderdeel van je combinatie is. Bijvoorbeeld gewicht-tractor-ploeg
Dus het hoeft niet perse je tractor te zijn. Volgens mij was er in FS22 een soort van ‘gulden regel’ dat als je meer dan 100uur op de teller hebt dat het onderhoud een stuk sneller gaat
De beginvoertuigen hebben inderdaad bak aan uren erop zitten 200+.
Mij lukt het nog niet zo goed om ze te vervangen want ik wil niet teveel contracten doen om zo snel geld te verdienen en heb eerst paar velden erbij gekocht (hutan Pantai) om meer oogst te hebben om in de el cheapo production facilities te verwerken.
Ook twijfel ik sterk aan welke tractor ik aanschaf om de White te vervangen. Of je koopt goedkoop the AGCO (in 1 van de 3 vormen) met hoogste PKs of de Deutz voor weinig of je komt al snel op 200k voor een moderne tractor met genoeg pk.
Mij lukt het nog niet zo goed om ze te vervangen want ik wil niet teveel contracten doen om zo snel geld te verdienen en heb eerst paar velden erbij gekocht (hutan Pantai) om meer oogst te hebben om in de el cheapo production facilities te verwerken.
Ook twijfel ik sterk aan welke tractor ik aanschaf om de White te vervangen. Of je koopt goedkoop the AGCO (in 1 van de 3 vormen) met hoogste PKs of de Deutz voor weinig of je komt al snel op 200k voor een moderne tractor met genoeg pk.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die white is toch die AGCO? En is toch op te upgraden naar meer pk?Player1S schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:15:
De beginvoertuigen hebben inderdaad bak aan uren erop zitten 200+.
Zelf nog niet op die map gespeeld maar dacht het ergens gezien te hebben.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ja maar die je krijgt heeft zo'n 200+ uur erop en geen front 3-point.thijsco19 schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:53:
[...]
Die white is toch die AGCO? En is toch op te upgraden naar meer pk?
Zelf nog niet op die map gespeeld maar dacht het ergens gezien te hebben.
Dus als je meer PK's wilt en front 3-point kom je uit bij de oude Deutz met 230pk of de Kubota met 200pk maar al half zo duur. En als je wat anders wilt met nog meer PK ga je al gauw richting de 200k voor een nieuwe.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Meer mensen die last hebben van random crashes? Gisteren zelfs in het menu. Geen mods of iets dergelijks.
Ik speel op de ps5.
Ik speel op de ps5.
Tot nu toe 2 vastlopers gehad op Series S.small2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:09:
Meer mensen die last hebben van random crashes? Gisteren zelfs in het menu. Geen mods of iets dergelijks.
Ik speel op de ps5.
Wil ik in store iets bekijken en loopt ie helemaal vast.
Op PC nog geen enkele crash, inmiddels +/- 15u ingame.small2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:09:
Ik speel op de ps5.
PC speler, dus niet helemaal vergelijkbaar.small2 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:09:
Ik speel op de ps5.
Via mijn game een MP spel gehost. Medespeler en ik zijn gewoon met onze trekkers onderweg. Paar werkers actief en ineens loopt mijn spel dermate hard vast dat ik zonder vermelding in de log ineens op mijn desktop ben gekomen. Maar dat is de enige crash tot nu toe.
ergens ging ik er vanuit dat we na en week wel een update hadden, of in ieder geval een hotfix voor de fundamentele problemen. maar het s volledig stil. ik vind dat wel bizar... of ligt dat aan mij ?
Is Giants Software met FS22 wel helder geweest over updates en bijbehorende release-momenten? Ik weet het zo niet meer.lord_fh schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:15:
ergens ging ik er vanuit dat we na en week wel een update hadden, of in ieder geval een hotfix voor de fundamentele problemen. maar het s volledig stil. ik vind dat wel bizar... of ligt dat aan mij ?
Maar, neemt niet weg dat ik ook wel gehoopt had op een patch intussen. Maar, de crossplay logica kan natuurlijk ook in de weg zitten.
PC update is makkelijk (die hosten ze naar verwachting zelf). Maar console zal toch via Sony / Microsoft moeten. En dan wil je ook niet iedere minor fix pushen gok ik zo.
Maar:
* Stenen bij de baggerboot
* Lossen niet kunnen stoppen in multiplayer games
* Grote bijen farm op RBS waar je niets kan kopen (en zelfs een spawnpoint lijkt te zitten)
* Kippenren naast een schuur die een spawnpoint heeft voor de eieren, maar verder niets. Kan het niet eens slopen.
* Niet werkende sleeptriggers in MP games.
Enfin. Just to name a few. Zal vast niet allemaal een snelle fix zijn.
Ik heb nu een aantal machines staan die ik voor 2 contracten heb gehuurd terwijl die contracten afgelopen zijn (geannuleerd en tijd voorbij).
Eerst stonden de machines voor 1 contract er en laatst zijn de machines voor die 2e contract er ineens bij gekomen.
Kan er gewoon mee rijden, gebruiken weet ik niet omdat ik daar geen mogelijkheid tot heb.
Kan ze niet verwijderen of inleveren oid.
Eerst stonden de machines voor 1 contract er en laatst zijn de machines voor die 2e contract er ineens bij gekomen.
Kan er gewoon mee rijden, gebruiken weet ik niet omdat ik daar geen mogelijkheid tot heb.
Kan ze niet verwijderen of inleveren oid.
Dit ging voor mijn gevoel in FS22 ook al veel te snel. Ik had bij FS22 een mod geïnstalleerd waarmee je de schade en reparatiekosten zelf met een percentage kunt instellen. Ik zette het dan op 50% of 25%. Ik speel nu bewust op easy totdat die mod er weer is.Rohem schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:30:
Ik merk dat er een bug zit in de houttrailerkraan. Ik kan die niet optillen/uitschuiven. Dan gaat er alleen aan de onderkant van de trailer een houtbeugel naar buiten. De rechtermuisknop doet niet zijn goede functie.
Ik moet kijken of ik de Saitek controller hier voor moet inrichten.
The S in IOT stands for security.
Niet toevallig de verkeerde controlgroup actief? Soms heeft een voertuig/gereedschap 2 controlgroups.HMaster_II schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:32:
Ik merk dat er een bug zit in de houttrailerkraan. Ik kan die niet optillen/uitschuiven. Dan gaat er alleen aan de onderkant van de trailer een houtbeugel naar buiten. De rechtermuisknop doet niet zijn goede functie.
Kan je zien aan een heel klein symbool boven het voertuig (1 of 2 zou dan zichtbaar moeten zijn).
Ik weet het niet. Gisteren ben ik begonnen met het wegzagen van wat bomen. Daarna komt het probleem dat je die meuk ook moet opruimen.
Heb dus de verrijker gepakt met een boomklem. Die boomklem werkt dus voor geen meter. Hoe pleuren jullie die boomstammen in jullie trailer/kar.
Kleine takjes kin je uiteraard gewoon in je trailer gooien (met de hand). Maar hoe doe je de grotere stammen. Zagen jullie de kleine takken eerst van de stam af?
Heb dus de verrijker gepakt met een boomklem. Die boomklem werkt dus voor geen meter. Hoe pleuren jullie die boomstammen in jullie trailer/kar.
Kleine takjes kin je uiteraard gewoon in je trailer gooien (met de hand). Maar hoe doe je de grotere stammen. Zagen jullie de kleine takken eerst van de stam af?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ze zijn daar druk mee bezig. Bij fs22 kwam de eerste patch (1.2) op 16 december, de release datum was 21 november. Dus 3 weken aanhouden voordat de eerste patch komt, lijkt mij realistisch.lord_fh schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:15:
Ja, je moet sowieso alle zijtakken van de hoofdstam afzagen. Anders wordt het een grote puinzooi.Oxigeon schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:02:
En dan moet je allemaal die kleine takjes handmatig in de kar gooien? Pfoe. Dat is toch ook wel een werkje. Dan zijn mijn karren te groot. Krijg daar van beneden bijna niks in gegooit (moet te hoog gooien)DaKluit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:03:
[...]
Ja, je moet sowieso alle zijtakken van de hoofdstam afzagen. Anders wordt het een grote puinzooi.
Nee, het is het probleem, dat de "boom" niet niet wil liften. Niet in G1 en niet in G2... De functie blijft het zelfde.[Mad Max] schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:36:
[...]
Niet toevallig de verkeerde controlgroup actief? Soms heeft een voertuig/gereedschap 2 controlgroups.
Kan je zien aan een heel klein symbool boven het voertuig (1 of 2 zou dan zichtbaar moeten zijn).
The S in IOT stands for security.
Dit inderdaad. We kunnen met z'n allen er wat van vinden. Maar Giants heeft ook de tijd nodig om dingen te fixen, testen en uit rollen op alle platformen. De game is, weliswaar met wat bugs, wel speelbaar en ik vermaak me er prima mee. Dus ik kan het geduld prima opbrengenDaKluit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:02:
[...]
Ze zijn daar druk mee bezig. Bij fs22 kwam de eerste patch (1.2) op 16 december, de release datum was 21 november. Dus 3 weken aanhouden voordat de eerste patch komt, lijkt mij realistisch.
Zelf had ik bijvoorbeeld ook al gehoopt op de Giants Editor. Maar ergens ben ik blij dat deze er nog niet is, want dat betekent hopelijk dat ze alle tijd en energie steken in de Day 1 patch
Ik liep hier bij een contract voor het vervoeren van boomstammen ook tegenaan. Ik vond vervolgens in de keybindings dat ik ook de keys K/M en J/N (kan ook andere keys zijn geweest, doe het even uit mijn hoofd) moest gebruiken. Die stonden echter niet in de HUD links bovenin mijn scherm.HMaster_II schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:23:
[...]
Nee, het is het probleem, dat de "boom" niet niet wil liften. Niet in G1 en niet in G2... De functie blijft het zelfde.
Op pc zitten de meeste controls hiervoor op de muis. Ik heb iig bij een contract zonder problemen alle boomstammen in de trailer gekregen. Nadat ik wel even moest uitvinden hoe welke control ging natuurlijk.joopvossen schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:46:
[...]
Ik liep hier bij een contract voor het vervoeren van boomstammen ook tegenaan. Ik vond vervolgens in de keybindings dat ik ook de keys K/M en J/N (kan ook andere keys zijn geweest, doe het even uit mijn hoofd) moest gebruiken. Die stonden echter niet in de HUD links bovenin mijn scherm.
Het roteren van de bak ging bij mij niet met de muis, daar moest ik J/N voor gebruiken. Ook waren er aparte controls voor K/M. Hiermee kon ik een deel van de giek van een kraan bewegen. Mijn muis heeft geen extra knoppen, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.DaKluit schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:49:
[...]
Op pc zitten de meeste controls hiervoor op de muis. Ik heb iig bij een contract zonder problemen alle boomstammen in de trailer gekregen. Nadat ik wel even moest uitvinden hoe welke control ging natuurlijk.
Het hangt er natuurlijk ook van af welke machine je gebruikt. Een front loader of telehandler kan ik ook volledig met de muis besturen, maar die heeft dan ook minder bewegende delen dan bijvoorbeeld een kraanwagen voor boomstammen.
Gister mijn White ingeruild voor een 200pk sterke Kubota. Rijdt toch weer net wat fijner.
Nu nog een roller en dan toch maar eerst mijn lening aflossen want zit dan qua equipment goed al wil ik mijn 2e tractor ook vervangen. Jammer dat er geen kleinere Kubota is. Voor een Aziatische map wil ik liefst ook een Aziatische tractor. De Iseki mist een front 3-point of gewicht dus niet geschikt als sprayer tractor als je de 3-point aangesloten sprayer hebt.
Zat gister beetje te googlen en zag dat Kubota ook rice harvesters en planters maken. Op het oog gelijk aan de Iseki maar net anders.
Hopelijk gaan de modders die maken want stiekem vind ik rijst best leuk om te doen.
Nu nog een roller en dan toch maar eerst mijn lening aflossen want zit dan qua equipment goed al wil ik mijn 2e tractor ook vervangen. Jammer dat er geen kleinere Kubota is. Voor een Aziatische map wil ik liefst ook een Aziatische tractor. De Iseki mist een front 3-point of gewicht dus niet geschikt als sprayer tractor als je de 3-point aangesloten sprayer hebt.
Zat gister beetje te googlen en zag dat Kubota ook rice harvesters en planters maken. Op het oog gelijk aan de Iseki maar net anders.
Hopelijk gaan de modders die maken want stiekem vind ik rijst best leuk om te doen.
Na 560 uur in fs19 en 230 uur in Fs22 (weird flex, i know. Ben er trots op:) heeft fs25 ook weer mijn interesse gekregen.
Wat voor mij de voorgaande versies leuk maakte was eigenlijk de mod Courseplay. De verregaande manier waarop je alles kon automatiseren vond ik echt fantastisch. Nu zie ik dat fs25 zelf ook enkele features vanuit Courseplay (matig) heeft geïmplementeerd dus wellicht dat ik het spel haal voordat Courseplay uit is.
Vooralsnog lees ik hier met plezier mee en volg ik de heerlijk oubollige avonturen van daggerwin op YouTube.
Wat voor mij de voorgaande versies leuk maakte was eigenlijk de mod Courseplay. De verregaande manier waarop je alles kon automatiseren vond ik echt fantastisch. Nu zie ik dat fs25 zelf ook enkele features vanuit Courseplay (matig) heeft geïmplementeerd dus wellicht dat ik het spel haal voordat Courseplay uit is.
Vooralsnog lees ik hier met plezier mee en volg ik de heerlijk oubollige avonturen van daggerwin op YouTube.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Inmiddels 27u in het spel zitten en dit is eigenlijk de eerste Farming Simulator die ik niet na een paar uur zat ben omdat ik me verveel ik me eentje, ik ben een speler die veel helpers inhuurt en zelf dingen verkoopt en contracten doet.
De 'AI'-Helpers zijn een stuk verbeterd en dat speelt een stuk fijner, wel heb ik nog een aantal problemen. Niks wat het onspeelbaar maakt maar het is wel fijn als het allemaal gefixed wordt.
- 'AI'-Helpers lijken geen AI te bevatten. Ze crashen tegen auto's, blijven gewoon gas geven en komen zo niet verder. Een dichte spoorwegovergang gaan ze gewoon op en worden aangereden door een trein en ook dan gaan ze niet verder. Als je ze instrueert om naar velden boven de Boerenmarkt te rijden, dan rijden ze altijd langs het huis ernaast en blijven dan vasthangen op een te laag schuurtje waar ze niet onderdoor kunnen.
- Zwarte flitsen. Lijkt al beter te worden maar een bekend probleem bij iedereen
- Het ploegen kost erg veel tijd, ook kan je daar de minimale koppakkers niet onder het 'advies' instellen, enkel omhoog.
- Regelmatig stuur je de AI-helper op pad om naar een veld te rijden maar regelmatig kan hij het niet vinden en stopt de hulp. Een straat eerder naartoe bevelen helpt soms maar lang niet altijd.
- Veld 90 lijkt bugged als je daar een helper op zet. Al twee contracten op gedaan en beide geeft aan 'geen veld gevonden'.
- Ik durf nog niet aan boomcontracten te beginnen, zie af en toe wat klachten over voorbij komen dat het niet helemaal lekker werkt.
- Rijstzaaiingen kweken is een leuke toevoeging maar de prijs is erg laag. Misschien ligt het aan m'n skills met de heftruck maar ik wacht wel op een autoload mod hiervoor.
- Voertuigen gaan erg snel kapot, lijkt echt een stuk sneller dan in FS22.
- Het verdienmodel van sommige contracten lijken niet helemaal te kloppen. 800,- voor een contract krijgen maar als je spullen huurt ben je al 1000,- kwijt.
- Overige verkeer rijdt door rood, geeft geen voorrang en crasht zo tegen je aan.
Ik speel op Riverbend Springs met een Ryzen 3900X, Nvidia 3090 en Alienware 32inch Oled scherm. Haal daar overigens gemiddeld zo'n 40-60FPS met alles op Ultra.
De 'AI'-Helpers zijn een stuk verbeterd en dat speelt een stuk fijner, wel heb ik nog een aantal problemen. Niks wat het onspeelbaar maakt maar het is wel fijn als het allemaal gefixed wordt.
- 'AI'-Helpers lijken geen AI te bevatten. Ze crashen tegen auto's, blijven gewoon gas geven en komen zo niet verder. Een dichte spoorwegovergang gaan ze gewoon op en worden aangereden door een trein en ook dan gaan ze niet verder. Als je ze instrueert om naar velden boven de Boerenmarkt te rijden, dan rijden ze altijd langs het huis ernaast en blijven dan vasthangen op een te laag schuurtje waar ze niet onderdoor kunnen.
- Zwarte flitsen. Lijkt al beter te worden maar een bekend probleem bij iedereen
- Het ploegen kost erg veel tijd, ook kan je daar de minimale koppakkers niet onder het 'advies' instellen, enkel omhoog.
- Regelmatig stuur je de AI-helper op pad om naar een veld te rijden maar regelmatig kan hij het niet vinden en stopt de hulp. Een straat eerder naartoe bevelen helpt soms maar lang niet altijd.
- Veld 90 lijkt bugged als je daar een helper op zet. Al twee contracten op gedaan en beide geeft aan 'geen veld gevonden'.
- Ik durf nog niet aan boomcontracten te beginnen, zie af en toe wat klachten over voorbij komen dat het niet helemaal lekker werkt.
- Rijstzaaiingen kweken is een leuke toevoeging maar de prijs is erg laag. Misschien ligt het aan m'n skills met de heftruck maar ik wacht wel op een autoload mod hiervoor.
- Voertuigen gaan erg snel kapot, lijkt echt een stuk sneller dan in FS22.
- Het verdienmodel van sommige contracten lijken niet helemaal te kloppen. 800,- voor een contract krijgen maar als je spullen huurt ben je al 1000,- kwijt.
- Overige verkeer rijdt door rood, geeft geen voorrang en crasht zo tegen je aan.
Ik speel op Riverbend Springs met een Ryzen 3900X, Nvidia 3090 en Alienware 32inch Oled scherm. Haal daar overigens gemiddeld zo'n 40-60FPS met alles op Ultra.
Ik vind het voor nu storender dat het gras in de weide van een koeienstal niet terug groeit en dat de Kuhn frees + zaaimachine combi (die ook in FS22 zat) enkel maar wordt aangezien als zaaimachine. Daarvoor heb ik hem niet gekocht 
Ik heb er inmiddels al heel wat uurtjes in zitten, maar wacht nu de eerste patch af voordat ik verder ga en aan koeien ga beginnen.
Ik heb er inmiddels al heel wat uurtjes in zitten, maar wacht nu de eerste patch af voordat ik verder ga en aan koeien ga beginnen.
Inmiddels ook mijn eerste uurtjes erin zitten en alle bovenstaande bugs ook tegen gekomen.
Is er al meer duidelijkheid over wanneer we de eerste patch mogen verwachten?
Ben trouwens begonnen op de Europese kaart, zielonski oid. Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Vindt het tot nu toe niet echt een fantastische map maar dat kan nog veranderen. Groot voordeel is dat de dealer je overbuurman is. Toch zit ik er nu al over na te denken om de boerderij in zijn geheel te verhuizen.
Ben trouwens begonnen op de Europese kaart, zielonski oid. Weet nog niet echt wat ik ervan moet vinden. Vindt het tot nu toe niet echt een fantastische map maar dat kan nog veranderen. Groot voordeel is dat de dealer je overbuurman is. Toch zit ik er nu al over na te denken om de boerderij in zijn geheel te verhuizen.
Zielonka is een upgraded versie van de Zielonka map van de vegetable DLC voor FS22.AtlAntA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:07:
Inmiddels ook mijn eerste uurtjes erin zitten en alle bovenstaande bugs ook tegen gekomen.
Ik vond het wel een fijne map
Zelf druk bezig op Hutan Pantai. Ben blij dat die cheap workplace mod uit is voor FS25. Na de komende oogst ga ik veld naast de silo omtoveren tot yard met een shed en de werkplaats. Mijn combine is nodig toe aan onderhoud

Inmiddels heb ik alle nodige materialen. Seeder, roller, sprayer, weeder, mulcher.
Volgende stap is seeder vervangen met andere. Die ik op het oog heb vereist 300pk dus moet nieuwe tractor. Maar ook mijn combine moet vervangen worden en mijn rijst equipment ook.
Trouwens vraagje voor iedereen die ook al tig uren in FS22 e.d. hebben zitten.
Ik had in 22 en heb in 25 periodic plowing aan staan. Ik weet 99,9% zeker dat in 17 en iirc 19 dat dan na aantal oogsten de velden de status "needs plowing" kregen. Was ongeveer elke 3 oogsten voor gewoon gewas en elke oogst van een rootcrop (mais).
In 22 en 25 hebben mijn velden dus letterlijk nog nooit die status gekregen nadat ik ze initieel geploegd heb(met een subsoiler want fuck ploegen).
In 25 heb ik zelfs een veld met zonnebloemen gekocht en zelfs die hoefde niet geploegd te worden.
Anderen hier ook "last" van?
Mijn velden moesten wel geploegd worden bij aankoop, iig die melding kreeg ik. Maar ik ben nog niet zo ver dat ik die melding ook zou krijgen na 3 oogsten.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
De voertuigen gaan inderdaad echt supersnel kapot. in mijn ogen veel te snel haha
Had een paar bugs gemeld bij Giants. Een van de antwoorden was:
The issue will be fixed in the upcoming patch. (There is currently no date
officially announced)
We moeten dus gewoon nog even wachten. Ik meen dat @DaKluit genoemd had dat FS22 drie weken duurde voor de eerste patch.
officially announced)
We moeten dus gewoon nog even wachten. Ik meen dat @DaKluit genoemd had dat FS22 drie weken duurde voor de eerste patch.
Van de 9 bugs die ik gemeld heb, heb ik op 1 bug antwoord gekregen. Alle bugs die ik gerapporteerd heb, gaan over multiplayer. In FS22 gingen ze ook niet op deze bugs in. Ook niet als je er vragen over stelde via Discord, het forum, de livestreams e.d.[Mad Max] schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:37:
Had een paar bugs gemeld bij Giants. Een van de antwoorden was:
officially announced)
Voor de goede orde: alle bug rapportages en vragen zijn vriendelijk opgesteld.
Laatste keer dat ik keek waren er al over de 16k bug reports aangemaakt. Kan me voorstellen dat ze niet op elke report gaan reageren.
Het gaat er ook om dat je de bugs meld, en dat je daarna je bug gefixt ziet in de patch notes.
Ik lees hier al het een en ander over bijvoeren van dieren. Ik heb nu een stal voor koeien, schapen en varkens. Bij alle 3 staat weide op 0L. Hoe kan ik die dieren bijvoeren?
Als je een nachtje gaat slapen (tijd skippen) dan staat hij daarna niet meer op 0%, bij mij tenminste.gwoon_Paul schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:15:
Ik lees hier al het een en ander over bijvoeren van dieren. Ik heb nu een stal voor koeien, schapen en varkens. Bij alle 3 staat weide op 0L. Hoe kan ik die dieren bijvoeren?
Bij blijft de weide bij alle dieren op 0 staan, ook na een aantal dagen...Dappzor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:23:
[...]
Als je een nachtje gaat slapen (tijd skippen) dan staat hij daarna niet meer op 0%, bij mij tenminste.
Je moet helemaal niksOxigeon schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:17:
[...]
En dan moet je allemaal die kleine takjes handmatig in de kar gooien? Pfoe. Dat is toch ook wel een werkje. Dan zijn mijn karren te groot. Krijg daar van beneden bijna niks in gegooit (moet te hoog gooien)
:strip_exif()/f/image/aGuEDDog0sCHWRWwLPk7BBUs.jpg?f=fotoalbum_large)
Gewoon hiermee op de sale trigger van de houtzagerij gaan staan en klaar
Hoe krijg je die zo op die auto gelegd? Ik heb geen machine die de boom zo op een auto kan leggen hahaMadMarky schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:04:
[...]
Je moet helemaal niks
[Afbeelding]
Gewoon hiermee op de sale trigger van de houtzagerij gaan staan en klaar
Je kunt de super strenght mod installeren. Dan kan je hem zelf zo op de auto leggen.Oxigeon schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:24:
[...]
Hoe krijg je die zo op die auto gelegd? Ik heb geen machine die de boom zo op een auto kan leggen haha
Als ik het goed begrepen heb dan blijft het meadow gras inderdaad op 0% als je bij aanbouw aangeeft dat je de grond wilt omzetten naar meadow. Doe je dit niet (omdat je op grasland bouwt bijvoorbeeld) dan blijft het gewoon gras en groeit het ook weer terug.gwoon_Paul schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 20:04:
[...]
Bij blijft de weide bij alle dieren op 0 staan, ook na een aantal dagen...
Wel opvallend hoeveel oude bugs er terug zijn.
die van het meadow gras was er eerder ook als je zelf gras plaatste vanuit het constructie menu. 1x maaien en het groeide nooit terug.
Dan nog het niet kunnen wisselen van radio stations. Je moet dan eerst heen en weer tabben tussen voertuigen.
De ffb van thrustmaster spul valt weg na alt tabben. Nieuwste drivers lossen dit deels op. Toch echt een farmsim bug want heb dit niet met andere games.
Flickering textures was in Fs22 ook alleen werd toen grotendeels overschaduwd door de flickering trees.
En zo zullen er vast nog wel meer zijn. Ik vind het echt weer een fantastische game maar de Q&A was wederom belabberd.
Ja valsspelen is niet echt de bedoeling natuurlijk.gwoon_Paul schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:31:
[...]
Je kunt de super strenght mod installeren. Dan kan je hem zelf zo op de auto leggen.
Is die mod er al??? Ik hoop dat FollowMe er ook snel komt.gwoon_Paul schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:31:
[...]
Je kunt de super strenght mod installeren. Dan kan je hem zelf zo op de auto leggen.
Er zijn gisteravond nog een aantal mods bijgekomen op de modhub waaronder de lumberjack mod en daarbij kan je super strength ook gebruiken.NaN schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:51:
[...]
Is die mod er al??? Ik hoop dat FollowMe er ook snel komt.
Edit: start net de game op en alle controls zijn weer terug gezet naar default.. Iets wat met fs 22 ook gebeurde in het begin. Frustrerend zeg.. Vermoed in dit geval wel een mod trouwens
[ Voor 22% gewijzigd door AtlAntA op 23-11-2024 10:35 ]
Yep, ik had hem net gevonden! Handige mod, ook dat je weer de stompen weg kan zagen.AtlAntA schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:16:
[...]
Er zijn gisteravond nog een aantal mods bijgekomen op de modhub waaronder de lumberjack mod en daarbij kan je super strength ook gebruiken.
Ik hou je niet tegen om 3/4 van de tijd pallets in een vrachtwagen te zetten, maar ik heb daar geen zin in.Luigi1981 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 05:51:
[...]
Ja valsspelen is niet echt de bedoeling natuurlijk.
Zoals aangegeven is Zielonka de kaart die overgekomen is van fs22. Dat is ook aan alles echt te zien. Wil je de echte fs25 beleving zien, dan kan je beter op Riverbend Springs of Hutan Pantai gaan spelen.AtlAntA schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:07:
Oxigeon schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:24:
[...]
Hoe krijg je die zo op die auto gelegd? Ik heb geen machine die de boom zo op een auto kan leggen haha
gwoon_Paul schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:31:
[...]
Ik heb het zelf met de hefmast achter de trekker gedaan, die gebruik ik ook voor het verplaatsen van de stapels planken van de zagerij. Maar daar zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden: een heftruck, een verreiker, een wiellader, een kraan en misschien dat een bobcat met grijper hem ook nog wel van de grond krijgt zonder om te vallenLuigi1981 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 05:51:
[...]
Ja valsspelen is niet echt de bedoeling natuurlijk.
Ja zoeits dacht ik inderdaad al, thanks. De setting is iets wat mij wat meer trekt. Normaliter vind ik de US maps ook wel leuk maar van wat ik tot nu toe op YT heb gezien is dat je echt erg vaak met de veerboot zal moeten en ik weet vrij zeker dat dat me gaat tegen staan.DaKluit schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 23:29:
[...]
Zoals aangegeven is Zielonka de kaart die overgekomen is van fs22. Dat is ook aan alles echt te zien. Wil je de echte fs25 beleving zien, dan kan je beter op Riverbend Springs of Hutan Pantai gaan spelen.
Gisteravond even wat met graqphics settings aan het prutsen geweest omdat ik regelmatig en merkbaar dipte onder de 60fps (3440x1440, 3080ti, 5950x) FSR3 met frame gen leek in eerste instantie echt fantastisch. 120fps voelde heerlijk. Maar er was zo goed als geen anti alliassing wat vooral in een game als FS25 met al die kleine gewassen en gras en dergelijke een gigantisch verschil maakt. Ben toen nog lang aan het proberen geweest om DLSS met FSR framegen aan de praat te krijgen via https://github.com/Nukem9/dlssg-to-fsr3
maar of ik deed het niet goed of het werkt niet met FS25
Ik ga echt nooit met de veerboot en doe veel contract werk! Zelf omrijden of de AI helper laten omrijden.AtlAntA schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:48:
[...]
Ja zoeits dacht ik inderdaad al, thanks. De setting is iets wat mij wat meer trekt. Normaliter vind ik de US maps ook wel leuk maar van wat ik tot nu toe op YT heb gezien is dat je echt erg vaak met de veerboot zal moeten en ik weet vrij zeker dat dat me gaat tegen staan.
Gisteravond even wat met graqphics settings aan het prutsen geweest omdat ik regelmatig en merkbaar dipte onder de 60fps (3440x1440, 3080ti, 5950x) FSR3 met frame gen leek in eerste instantie echt fantastisch. 120fps voelde heerlijk. Maar er was zo goed als geen anti alliassing wat vooral in een game als FS25 met al die kleine gewassen en gras en dergelijke een gigantisch verschil maakt. Ben toen nog lang aan het proberen geweest om DLSS met FSR framegen aan de praat te krijgen via https://github.com/Nukem9/dlssg-to-fsr3
maar of ik deed het niet goed of het werkt niet met FS25
Ik heb al sinds December sneeuw, het is inmiddels Juli. Vaste visuele maand staat uit. Enig idee hoe je de sneeuw weg krijgt? Lijkt op een bug, m'n heftruck staat vast in de sneeuw....
Kun je de heftruck resetten? Misschien dat de maand daarna de sneeuw ook weg is?Jochem1995 schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:38:
Ik heb al sinds December sneeuw, het is inmiddels Juli. Vaste visuele maand staat uit. Enig idee hoe je de sneeuw weg krijgt? Lijkt op een bug, m'n heftruck staat vast in de sneeuw....
Sneeuw uitzetten bij de opties, gaat het uiteindelijk wel wegJochem1995 schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:38:
Dit is opgelost in versie 10.0.2 die intussen uit is.Nu nog uitzoeken waarom ik geen mapitems kan kiezenRohem schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:23:
Meer mensen die deze fout krijgen bij het opstarten van de nieuwe editor? Iemand toevallig een oplossing hiervoor? Of moeten we wachten op Giants..?
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/bcCXYn4khgqhxoVAXJ9u0XVr.png?f=user_large)
Iemand hier al eens tegenaan gelopen?
Inmiddels 4 maanden verder, sneeuw uitgezet en helaas nog niks.. Waardeloos zo, krijg veel minder opbrengst van m'n oogst omdat er sneeuw doorheen zit. Ook de oogstcontracten werken niet omdat je opbrengst te weinig is..Hammie schreef op zondag 24 november 2024 @ 19:45:
[...]
Sneeuw uitzetten bij de opties, gaat het uiteindelijk wel weg
Inmiddels 45u in deze savegame zitten en dit is echt ....
Ben benieuwd naar de changelog. Daar al iets over gehoord?Jochem1995 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:48:
In de Discord van HaaDeeGames is zojuist gedeeld dat Patch 1.3.0.0 onderweg is en afgerond wordt. Geen idee qua tijd maar ze zijn er mee bezig in ieder geval.
Heel abrupt alles met 'snow' in de FS25 folder verwijderd maar helaas, dan zijn alle gronden zwart ipv sneeuw. Jammer, als iemand een fix weet dan hoor ik het graag!Jochem1995 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:44:
[...]
Inmiddels 4 maanden verder, sneeuw uitgezet en helaas nog niks.. Waardeloos zo, krijg veel minder opbrengst van m'n oogst omdat er sneeuw doorheen zit. Ook de oogstcontracten werken niet omdat je opbrengst te weinig is..
Inmiddels 45u in deze savegame zitten en dit is echt ....
Je zou kunnen proberen dit bij Giants zelf te melden als issue. Of misschien op hun forum zoeken of navragen? Of misschien is het een mod die in de weg zit? Weet niet of je mods in de game hebt zitten, anders zou je deze er eens uit kunnen halen. Kijken of het dan wel werkt.Jochem1995 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:07:
[...]
Heel abrupt alles met 'snow' in de FS25 folder verwijderd maar helaas, dan zijn alle gronden zwart ipv sneeuw. Jammer, als iemand een fix weet dan hoor ik het graag!
Dank voor je tips, heb alle mods uitgeschakeld en geen resultaat helaas. Ook is de bug gemeld bij Giants!Rohem schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:18:
[...]
Je zou kunnen proberen dit bij Giants zelf te melden als issue. Of misschien op hun forum zoeken of navragen? Of misschien is het een mod die in de weg zit? Weet niet of je mods in de game hebt zitten, anders zou je deze er eens uit kunnen halen. Kijken of het dan wel werkt.
Afwachten dan maar en hopen dat de patch snel komtJochem1995 schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:36:
[...]
Dank voor je tips, heb alle mods uitgeschakeld en geen resultaat helaas. Ook is de bug gemeld bij Giants!

Even een vraag van hele andere orde. Zijn er hier mensen op PC die een joystick gebruiken voor bijv. het bedienen van een verreiker? Ben benieuwd naar de ervaringen en welke joystick er dan gebruikt wordt.
Zit zelf te twijfelen of ik een joystick zal kopen namelijk. Zal waarschijnlijk wel een goedkope worden, hoeft niet spectaculair voor dit doel
Zit zelf te twijfelen of ik een joystick zal kopen namelijk. Zal waarschijnlijk wel een goedkope worden, hoeft niet spectaculair voor dit doel
Ik heb een simpele Logitech Extreme 3D joystick die ik wel eens gebruikt heb voor kranen en grijparmen in FS22. Kan handig zijn als je jezelf het goed aanleert maar je komt voor de lastige klussen (bijv boomstammen laden) assen tekort, dus daar moet je alsnog wat improviseren. Voor verreikers en wielladers zijn de JNKM toetsen hier zo ingesleten dat ik de joystick niet eens pakte al stond die gewoon naast me.Rohem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:41:
Even een vraag van hele andere orde. Zijn er hier mensen op PC die een joystick gebruiken voor bijv. het bedienen van een verreiker? Ben benieuwd naar de ervaringen en welke joystick er dan gebruikt wordt.
Weet iemand of de hooibalenschuur nog steeds bugged is? Ik begin op mijn multiplayer server een beetje om te komen in de hooibalen die kuilvoer aan het worden zijn.
Maar er schijnt een bug te zitten dat de hooibalen niet meer uit de schuur komen nadat je ze er eenmaal in hebt gegooit
Maar er schijnt een bug te zitten dat de hooibalen niet meer uit de schuur komen nadat je ze er eenmaal in hebt gegooit
Belangrijkste is gelukkig gefixtFixed bug preventing to pet the dog
Even zonder gekheid. Zaten toch nog wel een paar serieuze bugs in. Dat deze niet opgevallen zijn met testen of desnoods een vergelijking met FS22, welke deze bugs op het moment niet heeft.
In de patch notes zie ik overigens niet specifiek die schuur maargoed dat kan ook onder various zitten
Ik heb de farmstick van thrustmaster besteld. Komt zaterdag binnen. Als ik eraan gewend ben dan geef ik wel even een mening hierover.Rohem schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:41:
Maar wellicht zit het er wel in .das de vraag , net als bij die hooischuurMadMarky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:19:
Ik mis ook de fix in de changelog voor niet groeiend gras bij de koeienstal, daar zit ik best wel op te wachten.
Thnx, zal hier eens naar kijken.MadMarky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:27:
[...]
Ik heb een simpele Logitech Extreme 3D joystick die ik wel eens gebruikt heb voor kranen en grijparmen in FS22. Kan handig zijn als je jezelf het goed aanleert maar je komt voor de lastige klussen (bijv boomstammen laden) assen tekort, dus daar moet je alsnog wat improviseren. Voor verreikers en wielladers zijn de JNKM toetsen hier zo ingesleten dat ik de joystick niet eens pakte al stond die gewoon naast me.
Thnx, zal deze ook eens bekijken. En hoor graag de ervaringenAtlAntA schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:21:
[...]
Ik heb de farmstick van thrustmaster besteld. Komt zaterdag binnen. Als ik eraan gewend ben dan geef ik wel even een mening hierover.
Zag dat die ook voor Xbox gaat komen. Dus stiekem wel benieuwd.AtlAntA schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:21:
[...]
Ik heb de farmstick van thrustmaster besteld. Komt zaterdag binnen. Als ik eraan gewend ben dan geef ik wel even een mening hierover.
Oxigeon schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:05:
Weet iemand of de hooibalenschuur nog steeds bugged is? Ik begin op mijn multiplayer server een beetje om te komen in de hooibalen die kuilvoer aan het worden zijn.
De gecombineerde balen / palletopslag is gefixed als het goed isMadMarky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:47:
@Oxigeon je bedoelt die schuur waar de in- en uit triggers op fysiek dezelfde plek zitten?
Er staat niets over genoemd in de changelog, als het nog steeds optreedt zou ik adviseren indien mogelijk een ander type schuur (evt mod) te gebruiken.
Heb jij mods geïnstalleerd?
Hier namelijk geen problemen met de ps5, inclusief diverse mods.
3 mods, maar niet actief in deze mapthijsco19 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:27:
Heb jij mods geïnstalleerd?
Helaas is m’n altijd sneeuw bug er nog… verder wel mooie patch notes!
Ik denk dat je daar beter een nieuw save voor kan beginnen.Jochem1995 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:25:
Heel misschien dat je in de bestanden van de save kan zoeken naar snowheight oid.
Speelt je op pc? Dan je vehicles en geld meenemen naar nieuwe save?Jochem1995 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:25:
Ja klopt, het enige verschil wat ik zag is een throttle slider erbij en losse kabels. En zo het nu lijkt de eerste leveringen pas half '25. Dus wou er maar niet op wachten. Was maar 70 euro bij amazon.Player1S schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:02:
[...]
Zag dat die ook voor Xbox gaat komen. Dus stiekem wel benieuwd.
Kan bevestigen dat de bug er nog steeds is. Gras in de standaard weide op Riverbend Springs is een maand later nog steeds 0%MadMarky schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:19:
Ik mis ook de fix in de changelog voor niet groeiend gras bij de koeienstal, daar zit ik best wel op te wachten.
Ja ik speel op pc, heb er over na gedacht maar zit inmiddels ruim 50u in deze save. Voelt een beetje zonde eigenlijk…Vos schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:06:
[...]
Speelt je op pc? Dan je vehicles en geld meenemen naar nieuwe save?