Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoopBok schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:54:
[...]

Ik heb hem net een minuutje gedraaid op de PS5, maar het is duidelijk geen 60 FPS :(
:-(

//edit ik zie al wel meteen allemala mods komen op de website haha ! (van giants)

//edit 2: ik hoopte op de Case IH 1455XL , maar helaas

[ Voor 24% gewijzigd door lord_fh op 12-11-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe is de ps5 versie trouwens ? Zie je wel druppels en alles op de tractoren en reflecties en op het water bijvoorbeeld of is dat alleen op pc ?

[ Voor 11% gewijzigd door lord_fh op 12-11-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17
lord_fh schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:04:
[...]

:-(

//edit ik zie al wel meteen allemala mods komen op de website haha ! (van giants)

//edit 2: ik hoopte op de Case IH 1455XL , maar helaas
Mooi dat er mods beschikbaar zijn :*)
Maar dan nog snap ik niet waarom ze die niet in de base game opnemen. Nu kost het alleen maar onnodige 'mods-opslag-ruimte'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:16
lord_fh schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:30:
[...]

17,98gb , wellicht komt er wat bij bij release maar daar staat hij nu op iig, minder dan m'n huidige 22 haha
Nu aan het downloaden/installeren. 45gb.

Lees veel over performance, dat die niet helemaal lekker is. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-10 21:27
Op pc nu een goed uur gespeeld. Ik speel op 3440x1440p (21:9 1440p dus), en met een RTX 3080. V-Sync uitgezet, en de Very High preset, die werd aanbevolen, aangehouden.

Tot nu toe alleen wat kleine flickering problemen (scherm wordt soms voor een gedeelte zwart), verder loopt het qua FPS'en etc. allemaal wel prima. Wel is het bekende probleem van FS22 nog aanwezig, dat je bij het inladen even alle shaders moet inladen/cachen, maar dit is niet anders dan voorheen.

Slordig natuurlijk dat dit soort duidelijke render fouten er in zitten op dag 1, maar geen ramp, en zeker niet onspeelbaar. De hinder die ik ervaar is in ieder geval niet groot en niet regelmatig.

EDIT:
Grafisch vind ik het trouwens op de very high preset er allemaal netjes uitzien, maar dat vond ik met FS22 ook al. Ik heb FS22 al een tijdje niet meer gespeeld, dus side by side zal het er echt wel anders uitzien, maar ik vind het wel echt een incrementele update.

Dat je nu geen Courseplay (persé) nodig hebt is ook nice, al werkt het systeem nog niet helemaal zoals ik had gedacht, zo zijn headlands bijvoorbeeld mandatory(?), en als je rows skipt, dan skipt hij ze daadwerkelijk, en gaat hij ze niet om en om doen, zoals in courseplay, maar heel fijn dat dit en GPS nu in de basegame zit. Vooral GPS maakt het zelf besturen van een combine of eg weer een stukje leuker.

[ Voor 73% gewijzigd door tjallo op 12-11-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
tjallo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:57:
Op pc nu een goed uur gespeeld. Ik speel op 3440x1440p (21:9 1440p dus), en met een RTX 3080. V-Sync uitgezet, en de Very High preset, die werd aanbevolen, aangehouden.

Tot nu toe alleen wat kleine flickering problemen (scherm wordt soms voor een gedeelte zwart), verder loopt het qua FPS'en etc. allemaal wel prima. Wel is het bekende probleem van FS22 nog aanwezig, dat je bij het inladen even alle shaders moet inladen/cachen, maar dit is niet anders dan voorheen.

Slordig natuurlijk dat dit soort duidelijke render fouten er in zitten op dag 1, maar geen ramp, en zeker niet onspeelbaar. De hinder die ik ervaar is in ieder geval niet groot en niet regelmatig.

EDIT:
Grafisch vind ik het trouwens op de very high preset er allemaal netjes uitzien, maar dat vond ik met FS22 ook al. Ik heb FS22 al een tijdje niet meer gespeeld, dus side by side zal het er echt wel anders uitzien, maar ik vind het wel echt een incrementele update.

Dat je nu geen Courseplay (persé) nodig hebt is ook nice, al werkt het systeem nog niet helemaal zoals ik had gedacht, zo zijn headlands bijvoorbeeld mandatory(?), en als je rows skipt, dan skipt hij ze daadwerkelijk, en gaat hij ze niet om en om doen, zoals in courseplay, maar heel fijn dat dit en GPS nu in de basegame zit. Vooral GPS maakt het zelf besturen van een combine of eg weer een stukje leuker.
Speel hier ook op very high met een 3060 TI wel op 1080p resolutie.
In het begin was het inderdaad enorm stotteren, daarna begon dat wel te beteren.
Nog niet heel lang kunnen spelen, maar dat helpen met sturen is echt hemels.

Voorlopig op easy begonnen, met 100k voor wat te wennen aan de game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LB0L3wX4asO34OKWZhmiTtSbngw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fc9zaDAXpsZoVspQkkAbPNYe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door KBE91 op 12-11-2024 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:52
Iemand die het op PS5 speelt?
Ik ga het zeker kopen maar laat eerst de kinderziektes eruit gaan ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik maar vanavond kan dienpas aan hah.
Hij is wel geüpdatet al naar 1.0.50 versie oid (was gister 1.0.40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
Ik heb de season pas gekocht via bol.com.
Helaas doet de site het nu niet om hem te downloaden.

Hebben meer mensen hier mast van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke ik heb em op gestart.

30fps op ps5 valt meteen op, afgrijselijk wat een stap terug dat geschok.... daarvoor heb ik geen ps5 gekocht.

Verder, alsk overdag de lampen aan doe eb over een weiland rij, dan zie je voor je gewoon het licht ineens oppoppen, en in de verte soms flikkeren. Door die 30fps draaien je wielen ook heel irritant zeker met bagger erop.

Meteen weer uitgezet. Ik speel voorlopig wel fs22 , die 30fps vind ik echt een killer op het moment

Eerst maar wat updates erover en wat mods
Wad echt zo hyped maar sinds ik vanmiddag al las dat het 30fps was op console dacht ik echt van nooo

[ Voor 13% gewijzigd door lord_fh op 12-11-2024 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
makkie schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:34:
Ik heb de season pas gekocht via bol.com.
Helaas doet de site het nu niet om hem te downloaden.

Hebben meer mensen hier mast van?
hier de game aan t downloaden, maar het gaat wel tergend langzaam. heb de collectors edition, en ging er eigenlijk van uit dat het via steam was. via hun website is het wel echt super duper langzaam momenteel. ben al uur aan t downloaden en heb nog niet de helft binnen

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Nu aantal uren in zitten op Xbox Series S.

Hopelijk komt er snel een update die de performance wat beter maakt. Is zeker niet slecht IMHO maar voelt soms stroperig als je probeert rond te kijken.

De GPS en verbeterde workers is echt een vooruitgang. De memes van Helper B kunnen de kast in.

Aanbod tractoren en equipment is karig maar is wel mee te werken. Wat je nodig hebt, is gewoon beschikbaar.

Wat ik erg jammer vind is dat GPS standaard beschikbaar is op elke tractor. Zou IMHO een optie moeten zijn.
Ook jammer dat voor spinazie en boontjes enkel de schandalig dure machines beschikbaar zijn en geen goedkopere starter opties. Dit maakt het echt een end-game crop. Maar beide dingen had ik al keer gemeld geloof ik :)

Verder wel vertrouwen erin dat ik mij hier de komende jaren zeker mee ga vermaken. Zeker als de mods op gang komen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@lord_fh ze willen gewoon dat je een PS5 Pro koopt ;)

#PCMR

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:28:

#PCMR
Die draait ook 30fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MadMarky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:28:

#PCMR
_/-\o_ :)

Heerlijk :)
Bedankt voor de update; dan wacht ik idd nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
ook leuke bug. Je velden worden altijd als "mulched" gemarkeerd zo te zien. Mijn velden hebben die status terwijl ik nog niks er mee gedaan hem. Als ik mulcher erover haal veranderd de texture maar op de map blijft status mulched.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
Heb de Year One Edition een maand geleden gepreorderd, beetje gek dat dan niet álle DLC erbij zit :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zs1G0-SY0Ga7KFUPrgbuxBtfxFg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L8U3PwTfdFN2IgwowkLhLVVW.png?f=user_large

Niet dat me die combine skin een donder uitmaakt, maar wel gekkig

[ Voor 12% gewijzigd door tjallo op 12-11-2024 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Weet iemand waar je op Riverbed springs heen kan om je trekker te configureren? Bij de winkel zie ik geen markering :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:24

Oxigeon

En zo is dat!

tjallo schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:59:
Heb de Year One Edition een maand geleden gepreorderd, beetje gek dat dan niet álle DLC erbij zit :?

[Afbeelding]

Niet dat me die combine skin een donder uitmaakt, maar wel gekkig
Die skin zit toch ingesloten bij de collectors edition? Of zit deze ook bij de yearpass?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 19:14
SnoopBok schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:38:
Weet iemand waar je op Riverbed springs heen kan om je trekker te configureren? Bij de winkel zie ik geen markering :o
Dat vroeg ik me ook al af.

----------

Zitten nog wel een paar bugs in. Als een auto me inhaalt dan stopt die ineens om vervolgens het nog eens te proberen.
AI helper begint soms spontaan in het midden ipv op de hoeken.

En ik vind het menu wat raar in elkaar zitten, maar dat kan ook wennen zijn.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
Oxigeon schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:07:
[...]

Die skin zit toch ingesloten bij de collectors edition? Of zit deze ook bij de yearpass?
Er was in ieder geval geen optie voor collectors editon bij Steam, was er wel vanuit gegaan dat alle Year 1 content, bij de Year 1 pass in zat, zeker omdat de combine dus niet exclusive is aan de collectors edition, aangezien je hem gewoon kan kopen.

Daar zat vooral mijn verbazing in
Ik kon hem ook nog niet vinden! Heb voor nu maar zelf een workshop gekocht voor 45k

[ Voor 24% gewijzigd door tjallo op 12-11-2024 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb al wat bugs report by giants. O.a. als je cultiveren na ploegen, duurt het even voor de texture van het veld veranderd en dat gaat dan nog in delen ook. Ook flikkeren velden best wat.

Mn reports zaten op iets van 16.250 🤣🤣🤣🤣 dus zijn er al genoeg gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LILLI
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 16:54
Ik heb de FS 25 Mac versie gekocht via de Apple store zodat ik deze op mijn nieuwe Mac Mini met M4 chip kan spelen. Maar ik krijg het spel niet werkend met mijn Xbox series X & S draadloze controller en ook niet met de Stadia controller.

Heb de controllers verbonden via Bluetooth. In mac os onder instellingen - Bluetooth zie ik de controller staan en ze hebben beide de status verbonden.
Maar in FS 25 zie ik wel de naam van de controller (xbox series X Controller of Google Stadia Controller), maar er zijn geen knoppen toegewezen aan de controller.
De gamepads/ stuurwielen optie in FS25 heb ik aan staan, dus hier kan het niet aan liggen.

Als ik een nieuwe game start, dan doet mijn controller helemaal niets omdat er geen knoppen zijn toegewezen. Muis en toetsenbord doet het wel.

Andere games zoals Death stranding en Grid legends doen het wel gewoon met m'n Xbox controller.

Heb FS 25 voorheen op Xbox gespeeld, en ben daardoor gewend dit met de controller te spelen en dat zou ik nu dus weer graag doen op de mac.

Iemand enig idee hoe ik mijn controller werkzaam krijg?

[ Voor 4% gewijzigd door LILLI op 12-11-2024 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BugWorks
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Als je bij de winkel met de rug naar het winkelmand icoon staat, het gebouw waar je dan naar kijkt (voor de graan silo opslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:55
Inmiddels 2uur in de game zitten, toen ik net begon had ik een beetje last van lagg. Nu enkel nog wat vage zwarte flitsen als ik aan het rijden ben. Verder nog niks geks tegengekomen en bevalt goed!

Ik speel op PC met een 3090 en 3900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu ook het eerste halfuur erop zitten, op easy gestart op Riverbed springs om eens wat dingen uit te proberen. Het zit er allemaal net weer wat mooier uit en het geluid is ook uitstekend, motor van de John Deere geeft een mooie diepe roffel en de werktuigen klinken ook zoals ze zouden moeten horen.
Na wat eerste gehaper draait het strak 60fps op 3440x1440 op Ultra settings.

Er zijn genoeg nieuwigheden, maar wat ik alvast mooi vindt om te zien is dat er bij koeien die buiten lopen het gras in de weide apart wordt meegeteld als voer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PKKvFq6hKRckit7raahWpsM6dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPNOfUDVAXxB6t7ZnKHo7crC.jpg?f=fotoalbum_large

En voor de mensen met koeien: ze hebben eerst genoeg voer maar vergeet ze geen water te geven! ;)
Je kunt je tankwagen gewoon vullen uit de rivier, geen gedoe met vulpunten.

De AI worker is wel wat gedoe met die focus op kopakkers. Normaal maai ik die zel eerst los en wil ik gewoon dat de helper heen en weer gaat. Dat is nu kennelijk geen optie, de kopakkers worden óf gemaaid óf compleet genegeerd 8)7

@Derbiss welke game-breaking bugs moeten eerst nog opgelost worden dan? Het is geen Bethesda game he :+

[ Voor 12% gewijzigd door MadMarky op 12-11-2024 22:11 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
BugWorks schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:46:
[...]

Als je bij de winkel met de rug naar het winkelmand icoon staat, het gebouw waar je dan naar kijkt (voor de graan silo opslag).
Heel erg bedankt. Had ik nooit gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook een kleine 2 uurtje in de game zitten op een multiplayer server waar ik mer mijn broer op speel. Speelt lekker weg. Je merkt alleen her en der dat er nog wat bugs inzitten.

Af en toe wil hij nog weleens wat stotteren. Hier en daar mist wat geluid (bij de grote loods in Riverbed).

Verder ziet het er allemaal wat gelikter uit. Ik vraag me wel af wat is nu goedkoper. Een kant en klaar gebouw neerpoten of zelf de materialen inkopen en ernaartoe brengen? Als je ze zelf produceer zal het wel veel goedkoper zijn. Maar wat zijn de verschillen als je alles zelf moet kopen.

Verder krijg je inderdaad 3 koeien bij veld 1 op Riverbed. Is enkel water geven voldoende zodat ze gaan paren? Of moet je ze echt meerdere soorten voer geven? Want weide hebben ze eigenlijk genoeg

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 13-11-2024 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baftrol
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-09 12:36
Net ook gespeeld. Year bundle gekocht.
Is flink wennen het menu, verder zeker tevreden en kan niet wachten op een paar mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Ik vraag het even hier.

Het lukt mij niet om de Kärcher watermachine te gebruiken.
Ik kan de slang pakken, maar kan hem verder niet gebruiken.

Ik heb nieuwe save geprobeerd.
Alle keys meerdere keren opnieuw reset naar standaard waardes.
Controllers afgesloten zodat ik alleen met toetsenbord en muis speel.

Elke toets aangeklikt die er maar op mijn toetsenboard te vinden is en geen resultaat!

Meerdere mappen ook getest

[ Voor 3% gewijzigd door Pykow op 13-11-2024 07:48 ]

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
Als ik een stuk land koop in Riverbed Springs en het vervolgens wil verkopen krijg ik een melding dat het niet kan omdat er nog een voorwerp op het land staat. Terwijl er niks op staat, dit heb ik bij alle stukken land die ik koop en wil verkopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:48:
Ik vraag het even hier.

Het lukt mij niet om de Kärcher watermachine te gebruiken.
Ik kan de slang pakken, maar kan hem verder niet gebruiken.

Ik heb nieuwe save geprobeerd.
Alle keys meerdere keren opnieuw reset naar standaard waardes.
Controllers afgesloten zodat ik alleen met toetsenbord en muis speel.

Elke toets aangeklikt die er maar op mijn toetsenboard te vinden is en geen resultaat!

Meerdere mappen ook getest
Is een bekende bug, hoorde het ook al in de livestreams.
Op de PS5 als jeje zaklamp gebruikt en weer uit doet, blijft hij in je hand zeg maar. pas als je van view switched bijv ff naar 3rd , dan is ie weg.

De menu's zijn echt bizar wennend haha ik druk steeds verkeerd met de controller.

Maargoed nu het nog buggy is enzo gun ik mezelf de tijd alles gewoon uit t3 proberen en vooral te wennen aan die 30fps... t voelt echt weer als de ps4 (ook als je bijv. Door stof loopt achter een harvester, dan schokt het wat meer)

[ Voor 7% gewijzigd door lord_fh op 13-11-2024 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
lord_fh schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:58:
[...]

Is een bekende bug, hoorde het ook al in de livestreams.

De menu's zijn echt bizar wennend haha ik druk steeds verkeerd met de controller.

Maargoed nu het nog buggy is enzo gun ik mezelf de tijd alles gewoon uit t3 proberen en vooral te wennen aan die 30fps... t voelt echt weer als de ps4 (ook als je bijv. Door stof loopt achter een harvester, dan schokt het wat meer)
Ik vind die 30 FPS ook echt wennen. FS19 en daarvoor heb ik altijd op PC gespeeld, met minimaal 60 FPS. Om heel eerlijk te zijn begint het ook wel te wennen na een uurtje spelen.

Third person view vind ik erg fijn, daardoor ervaar je veel meer hoe groot de machines daadwerkelijk zijn. GPS is een heerlijke aanvulling _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SnoopBok schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:03:
[...]

Ik vind die 30 FPS ook echt wennen. FS19 en daarvoor heb ik altijd op PC gespeeld, met minimaal 60 FPS. Om heel eerlijk te zijn begint het ook wel te wennen na een uurtje spelen.

Third person view vind ik erg fijn, daardoor ervaar je veel meer hoe groot de machines daadwerkelijk zijn. GPS is een heerlijke aanvulling _/-\o_
volledig met je eens!

yep 3rd person maakt het weer wat meer immersive, alleen die skoda auto lijkt best klein, in het echt zijn die een stuk groter haha

de extra geluiden van aanhangers en andere implements is wel lekker hoor

verkoop menu is wel slechter dan eerst, bij FS22 kon je gewoon in het menu links naar het "huisje" gaan en zag je al je eq, nu zit dat wat meer verstopt en moet je maar net weten wat wat is adhv de tekst. ik snap die keus niet helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pOZOR jED
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-10 22:21
Gewoon bij het kopen in 1x goed doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Ik heb bij mijzelf camera sensitivity naar 300% gezet. Het rondkijken gaat nu stuk beter en "vloeiender". Minder stroperig dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:56:
Ik heb bij mijzelf camera sensitivity naar 300% gezet. Het rondkijken gaat nu stuk beter en "vloeiender". Minder stroperig dan voorheen.
Yes ook gedaan ! Scheelt al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
Ik heb inmiddels waterbuffalos in mijn koeienstal staan, deze hebben een productiviteit van 100%, maar ik zie nergens een markering waar de pallets met buffalo-melk komen te staan? Is iemand er al achter hoe dit werkt in FS25? Bij de normale koeien kon ik ook niks vinden over melk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Nwi6qLMb35XM3ZohXk-8ZEHf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGJQ7sJYOODLQAGudceHNhY5.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Oh ik denk dat ik het al zie. ik heb en ''fok stal'' gekocht, hier is geen melk productie beschikbaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Dappzor op 13-11-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
lord_fh schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:16:
[...]

Haha, hier ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Laatst online: 09-10 11:51
lord_fh schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:16:
[...]

Dat ga ik ook eens proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Andere vraag; iemand enig idee hoe de mod VG Livemap zou moeten werken? Gisteravond even snel toegevoegd in een savegame, maar geen idee wat er zou moeten gebeuren of wat ik kan verwachten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
Dappzor schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:30:
Ik heb inmiddels waterbuffalos in mijn koeienstal staan, deze hebben een productiviteit van 100%, maar ik zie nergens een markering waar de pallets met buffalo-melk komen te staan? Is iemand er al achter hoe dit werkt in FS25? Bij de normale koeien kon ik ook niks vinden over melk?

[Afbeelding]

Edit: Oh ik denk dat ik het al zie. ik heb en ''fok stal'' gekocht, hier is geen melk productie beschikbaar :P
Dat zal het zijn inderdaad. Ik vindt het wel mooi gedaan dat er nu onderscheid is tussen fok- en melkstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 01:03:

[...]

Verder krijg je inderdaad 3 koeien bij veld 1 op Riverbed. Is enkel water geven voldoende zodat ze gaan paren? Of moet je ze echt meerdere soorten voer geven? Want weide hebben ze eigenlijk genoeg
Het voer heeft enkel betrekking op productiviteit, dus melkproductie en op hoe snel ze aankomen in gewicht. Op het fokken zelf heeft het geen invloed zolang ze de basis van eten + drinken maar beschikbaar hebben.

Ik verwacht overigens wel dat je in de wintermaanden wat hooi nodig gaat hebben als het gras niet groeit?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 15:29
Ze hebben de werker en/of GPS wel heel fijn geïntegreerd. Gisteravond een poosje op een server gespeeld met Hutan Pantai. Super eenvoudig in gebruik die GPS.

En vandaag een combine op Riverbend Springs even aan het werk gezet. Na een maffe start, begint op headland rondje 1 en maakt die maar voor de helft af, verder prima.

Het is geen Courseplay en of autodrive. Maar, zeker als je op console speelt, is dit een hele verbetering.

Alleen dat geknipper. Zag dat Nvidia een nieuwe driver heeft, die zo maar eens proberen. Wie weet. En anders, iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
Inderdaad, die GPS en werkers zijn heel erg fijn. Gisteren een paar uurtjes kunnen spelen op Riverbend Springs. Veldwerk met autosteer ging heel erg fijn. Ook die werkers deden goed hun best door eerst de headlands te doen bij oogsten en bij het ploegen de headlands juist als laatste te doen.

Voor een contract wilde ik alvast een trekker met wagen naar een veld sturen zodat ik zelf met een combine de rit ging maken. Helaas is me het niet gelukt om die route in te stellen - "could not find route" of zoiets. Uiteindelijk dus zelf de trip met de trekker gemaakt. Dit was ook maar 1 poging met 1 veld, dus misschien ergens anders op de map dat het wel goed gaat.

De contracts vind ik echt prettig. Leuke variatie. Van alles wat. Geen lucratieve baling contracts meer, nu opgesplitst in kleinere contractjes. Ik vind het prima, maar ik kan me indenken dat anderen daar anders over denken.

Grafisch (PC) op zich prima in orde. Zeker niet het niveautje Red Dead Redemption 2 of zo maar acceptabel. Misschien mag ik het niet vergelijken maar we zijn ook wel verwend geraakt. Wel genoeg grafische flikkeringen gezien. Hopelijk worden die in de loop der tijd nog opgelost.

Die NPC's hadden wat mij betreft niet gehoeven, maar voor nieuwe spelers die nog nooit een Farming Simulator hebben gespeeld is het een mooie manier om aan het handje genomen te worden.

De constructiesites lijken me wel erg leuk om te gaan doen. Nu is er op Riverbend Springs al bij je start boerderij een schuurtje wat je kunt bouwen en zijn er nog meer projecten op te pakken. Leuke uitdagingen waar ik wellicht ook mee aan de slag ga. Hangt wel heel erg af van hoe gemakkelijk de controls zijn bij het laden van boompjes bijvoorbeeld. Steentjes verzamelen om die naar een cement fabriek te sturen ga ik niet doen want ik heb een hekel aan steentjes rapen in een veld. Dus die functie heb ik ook uitgeschakeld. Ik zal dus bakstenen en andere materialen moeten kopen in plaats van zelf te maken.

Een paar kleine schoonheidsfoutjes maar prima speelbaar. Ik vermaak me wel :)

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
MisterMichel schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:18:
... Steentjes verzamelen om die naar een cement fabriek te sturen ga ik niet doen want ik heb een hekel aan steentjes rapen in een veld. Dus die functie heb ik ook uitgeschakeld. Ik zal dus bakstenen en andere materialen moeten kopen in plaats van zelf te maken.

Een paar kleine schoonheidsfoutjes maar prima speelbaar. Ik vermaak me wel :)
Volgens mij is er ergens een "stenenmijn" die constant stenen uitspuwt.
Die heb ik voorbij zien komen in een video van MrSealyP. Maar, die had het erover dat hij de stenen niet kon pakken. Zelf - nog - niet geprobeerd deze te vinden en dan de stenen te pakken.

Toevoeging: Op Riverbend is het bij de baggerboot in de buurt van veld 2

[ Voor 4% gewijzigd door [Mad Max] op 13-11-2024 13:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
[Mad Max] schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:21:
[...]

Volgens mij is er ergens een "stenenmijn" die constant stenen uitspuwt.
Die heb ik voorbij zien komen in een video van MrSealyP. Maar, die had het erover dat hij de stenen niet kon pakken. Zelf - nog - niet geprobeerd deze te vinden en dan de stenen te pakken.

Toevoeging: Op Riverbend is het bij de baggerboot in de buurt van veld 2
Ja, die heb ik ook gezien. En gezien in een filmpje van SimFarmer dat je de stenen niet kunt oppikken zodra je de mijn gekocht hebt. Lijkt dus nog een bug te zijn in de map.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KBE91
Zou er een Tweakers server komen ? Alleen is ook maar alleen en dat begint snel te vervelen eigenlijk.

Geen weet hoeveel man er maximum erop kunnen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem1995
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:55
KBE91 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:18:
Zou er een Tweakers server komen ? Alleen is ook maar alleen en dat begint snel te vervelen eigenlijk.

Volgens mij max 16 tegelijk, lijkt me wel een goed plan! Ik loop er ook tegenaan dat ik het heel leuk vind maar het wel een beetje eenzaam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Laatste keer dat ik die route bewandeld heb is door de crew mijn berichtje snoeihard weggehaald.
Dus bezint eer gij begint.

En ja, er is een server voor Hutan Pantai en voor Riverbend Springs.
Maar ik kan je niet uitnodigen, want dat mag niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
[Mad Max] schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:41:
Laatste keer dat ik die route bewandeld heb is door de crew mijn berichtje snoeihard weggehaald.
Dus bezint eer gij begint.

En ja, er is een server voor Hutan Pantai en voor Riverbend Springs.
Maar ik kan je niet uitnodigen, want dat mag niet.
Ja, beetje vreemd hoe dat liep. Terwijl we dus aan het begin van FS22 wel een Tweakers discord hadden hiervoor en bijbehorende server die nog best wel goed bezocht werd (in het begin dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Voor diegene die nog zoeken naar de Year One Pass - losse verkoop.

https://www.farming-simul...nl&dlc_id=fs25seasonpass1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacnoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
[Mad Max] schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:56:
Alleen dat geknipper. Zag dat Nvidia een nieuwe driver heeft, die zo maar eens proberen. Wie weet. En anders, iemand suggesties?
De game op Exclusive fullscreen draaien heeft het knipperen voor mij verholpen. Hopelijk kunnen ze dit in een patch nog verbeteren.

Ik loop zelf tegen een vreemde issue aan met mijn controller. de B knop werkt niet om de helpers te starten/menu te openen. wel om terug uit menus te gaan, en andere functies te doen, alleen de helper activatie werkt dus niet hiervoor moet ik H op mijn keyboard gebruiken. In andere games nooit problemen gehad, maar het is wel een ongewoon merk. EasySMX. hopelijk kunnen ze dit fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem

Jochem1995 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:28:
[...]

Volgens mij max 16 tegelijk, lijkt me wel een goed plan! Ik loop er ook tegenaan dat ik het heel leuk vind maar het wel een beetje eenzaam is.
16 is de max inderdaad. Tweakers server zou wel tof idee zijn inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
sacnoth schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:08:
[...]

De game op Exclusive fullscreen draaien heeft het knipperen voor mij verholpen. Hopelijk kunnen ze dit in een patch nog verbeteren.

Ik loop zelf tegen een vreemde issue aan met mijn controller. de B knop werkt niet om de helpers te starten/menu te openen. wel om terug uit menus te gaan, en andere functies te doen, alleen de helper activatie werkt dus niet hiervoor moet ik H op mijn keyboard gebruiken. In andere games nooit problemen gehad, maar het is wel een ongewoon merk. EasySMX. hopelijk kunnen ze dit fixen.
Wat ik in hun Discord zie zou de nieuwe NVidia driver het flickeren / knipperen moeten verhelpen (y) Zelf geen NVidia, dus kan het niet testen helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
Rohem schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:14:
[...]

[...]

16 is de max inderdaad. Tweakers server zou wel tof idee zijn inderdaad!
Server is altijd leuk, meer onderlinge interactie. Elkaar helpen. Is gewoon leuker.
sacnoth schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:08:
[...]

...
Ga ik dat vanavond eens proberen.
De nieuwe Nvidia driver heb ik er volgens mij net opgezet. Maar, nu even geen kans om goed te testen.

[ Voor 26% gewijzigd door [Mad Max] op 13-11-2024 15:17 . Reden: Te snel op enter rammen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hoe werkt multiplayer in FS25? Beetje soepel? In FS22 als ik een game host op mijn pc en ik speel met 1 vriend die een woonplaats verderop zit heb ik continue haperingen.

Grote gehoste servers zijn vaak nog erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
FastFred schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:09:
Hoe werkt multiplayer in FS25? Beetje soepel? In FS22 als ik een game host op mijn pc en ik speel met 1 vriend die een woonplaats verderop zit heb ik continue haperingen.

Grote gehoste servers zijn vaak nog erger
Speel al een tijdje op een server met FS22 en sinds gisteren een FS25 server. Herken dit nog niet. Maar, het aantal spelers is nu nog beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024

Met FS 22 hebben we een tijdje een eigen server gehad/gehost. Ik ben verhuisd en heb momenteel niet mijn 2de pc/server bij de hand. Maximaal is inderdaad 16 man, als je deze echter moet huren valt het best duur uit en de kwaliteit is ook best bagger.

Is wel heel leuk en aangezien console nu ook in-game GPS heeft is crossplatform wel een aanrader.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Nu online
diknmuis schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:07:
[...]

Met FS 22 hebben we een tijdje een eigen server gehad/gehost. Ik ben verhuisd en heb momenteel niet mijn 2de pc/server bij de hand. Maximaal is inderdaad 16 man, als je deze echter moet huren valt het best duur uit en de kwaliteit is ook best bagger.

Is wel heel leuk en aangezien console nu ook in-game GPS heeft is crossplatform wel een aanrader.
Mwa, genoeg andere script mods die ik er graag bij zou willen hebben waardoor cross platform voor mij geen optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Draait op zich soepel, wel veel geknipper van t scherm.. (nvidia 4070 super)
Diverse contracts zijn buggy,,zo liep percentage niet op bij cotton harvest op veld 77, en leverde maar 97% op van de hoeveelheid die je moest afleveren… koste me bijna 20k toen ik t contract cancelde….
Verder een wortel harvest die ook niet wilde voltooien gehad.. ook 16k verloren daaraan.

Mis ook nog best wel wat apparatuur, maar eens een maandje parkeren en lekker terug naar 22.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKluit
  • Nu online
LoneWolf schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:37:
Draait op zich soepel, wel veel geknipper van t scherm.. (nvidia 4070 super)
Diverse contracts zijn buggy,,zo liep percentage niet op bij cotton harvest op veld 77, en leverde maar 97% op van de hoeveelheid die je moest afleveren… koste me bijna 20k toen ik t contract cancelde….
Verder een wortel harvest die ook niet wilde voltooien gehad.. ook 16k verloren daaraan.

Mis ook nog best wel wat apparatuur, maar eens een maandje parkeren en lekker terug naar 22.
Met de contracten moet je sowieso opletten. Als je apparatuur erbij huurt, wanneer het contract op 100% is dan werkt dat niet meer. Dus je kan dan het veld bv niet meer volledig omploegen. Of bij een oogst contract kan je het laatste deel niet meer oogsten. Zeker bij die moet je dus opletten, wil je bijvoorbeeld nog wat extra verdienen aan de oogst die over is. Door bijvoorbeeld eerst alle oogst in je eigen silo te dumpen voordat het het naar een verkooppunt brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
MadMarky schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:08:

@Derbiss welke game-breaking bugs moeten eerst nog opgelost worden dan? Het is geen Bethesda game he :+
Niks speciaals hoor maar ik lees hier en daar (op dit forum) nog bugs ed tijdens het spelen. Ik ben toch nog in Hogwarts bezig dus heb tijd om te wachten; vandaar dus laat ik er eerst de kinderziektes uitgehaald worden :). Maar dat wil niet zeggen dat het niet jeukt om te spelen; geloof me. Alleen al om tegen mijn vrouw te kunnen zeggen 'ja, ik heb 3u gewoon mais zitten afdoen in een virtueel spel' :P

edit: en ook omdat er tegen dan wellicht meer voertuigen beschikbaar zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Derbiss op 13-11-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjallo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CANfBGE9xLrjnbWm427RZYYVRgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CrhTMdZzbJhTwmWSv9M7KKsC.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg net een melding 'New Holland CR11 Gold Edition is downloaded and ready to play', schijnbaar zit hij dus nu alsnog bij de year one pass in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Nu online
Rohem schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:56:
Andere vraag; iemand enig idee hoe de mod VG Livemap zou moeten werken? Gisteravond even snel toegevoegd in een savegame, maar geen idee wat er zou moeten gebeuren of wat ik kan verwachten :?
Die is voor als je je map op een website wilt laten zien, geloof ik. Dus de data uit de game halen en ergens anders weergeven. Dit is niet een mod waar je ingame iets mee kan doen. Als ik het goed begrijp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Old-school balentransport in een old-school pickup truck.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzmfHYRZ4PRPdL03Nt_MbbFNIUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4V6Y0c7cdHHwbHh6X6icpuNF.jpg?f=fotoalbum_large

Heb nog geen balesplosions gezien maar ik zou de game engine er nog steeds niet teveel mee vertrouwen. Begint naarmate de stapel hoger wordt nog steeds wel iets te wiebelen en glitchen als de spanbanden niet vast zitten.

🖥️ | 🚗

• KBE91
Dat flikkeren is wel enorm irritant, nieuwe drivers van Nvidia zijn ook al up to date.
Heb mijn fps gelocked op 60fps, krijg af en toe drops naar 54 fps.

GPU is ook maar voor 60 % benut, misschien toch maar nog wat hogere settings proberen ?

• tjallo
KBE91 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 05:30:
GPU is ook maar voor 60 % benut, misschien toch maar nog wat hogere settings proberen ?
Dit klinkt inderdaad alsof je CPU de bottleneck is, niet je GPU. Hogere settings zijn zeker het proberen waard. Bij mij zit mijn GPU praktisch constant op 100%

• KBE91
tjallo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:43:
[...]

Dit klinkt inderdaad alsof je CPU de bottleneck is, niet je GPU. Hogere settings zijn zeker het proberen waard. Bij mijn zit mijn GPU praktisch constant op 100%
Ryzen 5 5600 met een 3060 TI, zou dat zo een grote bottleneck zijn op 1080p ?
Volgens deze site https://pc-builds.com/bot...t/1fB17E/1/general-tasks/

26% bottleneck, zou dat wat kunnen kloppen ?

Heb alles omhoog gedaan wat er maar omhoog kon gedaan worden.
99 % nu en af en toe een drop naar 90 %.

[ Voor 26% gewijzigd door KBE91 op 14-11-2024 09:06 ]

• Rohem
DaKluit schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:52:
[...]

Die is voor als je je map op een website wilt laten zien, geloof ik. Dus de data uit de game halen en ergens anders weergeven. Dit is niet een mod waar je ingame iets mee kan doen. Als ik het goed begrijp.
Dat is idd ook hoe ik de beschrijving lees. Maar de mod moet sowieso onderdeel zijn van de game toch? Maar waar moet ik dan de bestanden verwachten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd of we snel een major update krijgen om iig de ergste dingen eruit te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohem
lord_fh schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:55:
Ik ben wel benieuwd of we snel een major update krijgen om iig de ergste dingen eruit te halen.
Ik denk (hoop) het wel. Ik zie in de steamdb al updates voor versie 1.3.0 verschijnen. Dus die verwacht ik eigenlijk wel met een aantal dagen. Zou me niet verbazen als deze versie al in de betatest zit nu.
Heb net een contract gedaan om dood hout te rooien. Je mag het hout houden dus ik denk ik gebruik de JD tree harvester die bij het contract zit en lease er zo'n Ponsse zelfladend bosbouwding bij voor $7000
Bleek een hele hoop werk, sowieso al met het vinden van alle gemarkeerde bomen (11 stuks) en daarna natuurlijk nog het rooien en opladen. Blijkt na een vol uur met bomen slepen mijn eerste lading hout (+/- 5 bomen) maarliefst $1200 waard te zijn |:(

Ik vond bosbouw altijd al erg bewerkelijk maar dit ga ik al helemaal nooit meer doen. Zonde van mijn tijd.

En wat me ook nog opviel is dat de schaduwen bij kunstlicht echt heel erg lelijk zijn. het lijkt verdorie wel of ik op ultra settings naar een 8-bit gifje zit te kijken 8)7

Zie de velg van de machine en het hout als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtXYa4Uahbh6hUXxs-Ub2r383CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGYaYQjOkxsLIAWXnhhCeVSG.jpg?f=fotoalbum_large
*clickety*

🖥️ | 🚗

Hier nog een stemmige screenshot van wat ochtendmist. Wat wel leuk gedaan is dat mist, net als in het echt, vooral ook bij water hangt. Iets verderop is een riviertje en dat kun je duidelijk terugzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6p8hXmmYgmSuOjQfFeV6yyvbUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipIHvQDBYN2Y4sxcdzVwlkam.jpg?f=fotoalbum_large

@Oxigeon wat die koeien betreft, de drie koeien waarmee je begint hebben de weide binnen een maand al leeg. Als je ze wil houden is bijvoeren met bijv hooi per direct al nodig.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:33
Ik heb op Reddit de volgende info gekregen met betreft de VG-Live mod.
Hi,

It only works with VeryGames FS25 servers:
https://www.verygames.com...-simulator-25-host?af=red

The demo:
https://livemap.verygames.com
Dit werkt dus alleen als je een dedicated Multiplayer Server huurt bij VeryGames.com. Anders heb je er dus niets aan.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
HMaster_II schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:09:
Ik heb op Reddit de volgende info gekregen met betreft de VG-Live mod.

[...]

Dit werkt dus alleen als je een dedicated Multiplayer Server huurt bij VeryGames.com. Anders heb je er dus niets aan.
Slimme zet van ze. Maar wel jammer dat de mod elders niet werkt.. Zit in een community met een Nitrado server, daar hadden we hem graag gebruikt :)

Heel erg bedankt voor het uitzoeken en de informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-10 22:05
Net even over de verschillende fora heen gelezen en pwoe de console versies worden echt wel afgemaakt met hun 30fps. Is toch bijzonder jammer want veel mensen keken er naar uit maar dit zal hun heel veel klanten kosten. Is natuurlijk ook onbegrijpelijk dat je van op 22 die een redelijke leuke ervaring gaat naar dit op de 25. Let op, enkel console natuurlijk. Mensen op PC zullen wel degelijk een leuke ervaring hebben als alles beetje gepolijst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luigi1981 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:50:
Net even over de verschillende fora heen gelezen en pwoe de console versies worden echt wel afgemaakt met hun 30fps. Is toch bijzonder jammer want veel mensen keken er naar uit maar dit zal hun heel veel klanten kosten. Is natuurlijk ook onbegrijpelijk dat je van op 22 die een redelijke leuke ervaring gaat naar dit op de 25. Let op, enkel console natuurlijk. Mensen op PC zullen wel degelijk een leuke ervaring hebben als alles beetje gepolijst is.
Ik denk console ook wel uiteindelijk, maar fs22 draaide zo soepel op 60fps, die 30 hakt er zo als onverwacht erg in, t loopt gewoon veel minder vloeiend en dan zijn de reflecties van alles etc ook nog eens belabberd en spiked de frame rate ook nog naar onder de 30. Ik hoop dat dat met updates in ieder geval geoptimaliseerd wordt.

Ik zit echt met smart op de 1e grote update te wachten, want nu speel ik eigenlijk niet de nieuwe FS, wat zonde is want het is echt wel een stap voorwaarts.

[ Voor 8% gewijzigd door lord_fh op 15-11-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Luigi1981 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:50:
Ik merk het voornamelijk aan de wielen op de ps5. Deze lijken niet echt te draaien maar stotteren een soort van. Ziet er niet echt accuraat uit. Ga er vanuit dat na een aantal patches dit echt wel opgelost is. Dit is ook niet game breaking voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Oxigeon schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 11:59:
[...]

Ik merk het voornamelijk aan de wielen op de ps5. Deze lijken niet echt te draaien maar stotteren een soort van. Ziet er niet echt accuraat uit. Ga er vanuit dat na een aantal patches dit echt wel opgelost is. Dit is ook niet game breaking voor mij
Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. De game ziet er echt wel mooi en verbeterd uit, maar de 30 FPS went wel/niet. Soms heb ik er geen erg in, maar bij sommige onderdelen zoals het draaien van de wielen valt het heel erg op en vind ik het echt storend. Denk ook niet dat Giants dit kan fixen, waarom hadden ze dan niet gelijk gereleased op 60 FPS? Of ze moeten op een nog lagere resolutie gaan renderen en dan upscalen?

Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn op een PS5 Pro? Is de framerate dan ook gelocked op 30 FPS of is de performance beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dat van de wielen vind ik ook op PS5 idd, zeker met modder erop stoort het echt heel erg.
Inderdaad merk je het dus ook erg als er achter ene harvester bijvoorbeeld stof is van het dorsen, en je loopt daar langs dan voelt het ook als slomo aan.

PS5 Pro is ook 30fps locked, maar wel hoger gerenderd geloof ik, dus qua mooiheid zou het iets beter moeten zijn, maar schijnt nauwlijks merkbaar te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Gisteravond een contractje opgepakt om worteltjes te rooien.
Oefg, dat heeft me uiteindelijk een flinke smak geld gekost. Het contract niet afgemaakt vanwege frustratie van de AI worker.

De AI worker in de oogstmachine gezet waarbij ik zelf in de trekker ging zitten met kar voor het opvangen van de worteltjes.
Op rechte stukken en ook flauwe bochten geen enkel probleem. Het probleem zit hem vooral in de hoeken waar de AI worker extra bochtjes wil maken om de hoek wat groter te oogsten. Leuk idee, maar gruwelijk lastig als je daar met je trekker naast wil blijven rijden. Ook het keren van de oogstmachine gaat niet goed want zodra die vooruit gaat om aanstalte te maken te gaan oogsten - dan staat die nog niet in de goede richting en wil nog draaien - dan wacht de werker tot je met je trekker naast de machine staat.

Dit was dus de eerste en laatste keer dat ik een oogstmachine gebruik zonder opvangbak. Helaas geen worteltjes, uitjes en ander spul. Dan maar wachten op goede mods die wel zelfstandig kunnen oogsten.

Contract afgekapt puur uit frustratie (bijna 2 uur bezig geweest) - maar 25% geleverd. Dan heb je dus 75% niet geleverd en dat is dan de boete - omgerekend bijna 20.000 euro kwijt. Ugh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:16
Op Steam las ik dit https://steamcommunity.co...ns/0/6589423683861799071/

Misschien dat het voor jullie helpt tegen het flickeren

[ Voor 7% gewijzigd door lifeguard op 15-11-2024 16:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Ben ik de enigste die al heel autistisch weer modhub controleert einde van de (werk)dag om te kijken of er al nieuwe mods zijn? 8)7

Bij FS22 deed ik dat ook al dagelijks meerdere keren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Player1S schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:50:
Ben ik de enigste die al heel autistisch weer modhub controleert einde van de (werk)dag om te kijken of er al nieuwe mods zijn? 8)7

Haha, herkenbaar. Ik was net al teleurgesteld dat er niks nieuws bij stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Nu online
Player1S schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:50:

Haha ja doe ik ook. Deed ik bij FS22 ook, maar wel alleen de eerste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKluit
  • Nu online
SnoopBok schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:02:
[...]

Denk ook niet dat Giants dit kan fixen, waarom hadden ze dan niet gelijk gereleased op 60 FPS? Of ze moeten op een nog lagere resolutie gaan renderen en dan upscalen?
Ja, dan zal er op een lagere resolutie gerenderd moeten worden. En dan kan je wel wat gaan upscale, maar de kwaliteit wordt dan wel minder.
Maar hopelijk wordt het na 1 of 2 patches beter voor jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dappzor
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 09:23
tjallo schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:22:
[Afbeelding]

Ik krijg net een melding 'New Holland CR11 Gold Edition is downloaded and ready to play', schijnbaar zit hij dus nu alsnog bij de year one pass in :)
Yes, bij mij nu ook zie ik :)

Trouwens, even een tip vanuit mijn kant: zet bij instellingen de FOV (field of view) voor third-person op 60°, in plaats van de 40° waar het standaard op staat. Dit geeft een veel beter beeld in third-person in mijn geval ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Dappzor op 15-11-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
DaKluit schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:14:
[...]

Haha ja doe ik ook. Deed ik bij FS22 ook, maar wel alleen de eerste paar maanden.
Ja hier ook maar in het begin lijk ik net een stalker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadMarky schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:57:
[ _O- URL="https://tweakers.net/i/iwChki2cubJkfUgvgvtRrXoW-Lg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XV2J4LBfvwDCh86955XDjlJ9.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
:P
Hahahahahaha kappen _O- _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallo
lifeguard schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:47:
Op Steam las ik dit https://steamcommunity.co...ns/0/6589423683861799071/

Misschien dat het voor jullie helpt tegen het flickeren
Hielp hier helaas niet, ik heb het idee dat ik er zelfs een ander soort flickering van terug kreeg, wel bedankt voor de hint :*)

[ Voor 4% gewijzigd door tjallo op 15-11-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 17:47:
[...]

Ja hier ook maar in het begin lijk ik net een stalker :+
Ik spam die modhub altijd meerdere keren per dag , guilty! Blij dat ik niet de enige ben hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 17:39
Ik ben net begonnen. Klein landje (10) gekocht in Riverbend Springs. Dit landje had een hoekje met bomen en struiken, die stonden mij in de weg. De zaag er in!

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVQCSHdMOVKknJJ7mTwgWEodsPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GaXYGvd3eVmokXlLZSgSnE9v.png?f=fotoalbum_large

Na:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUR4i6MsrVowITMqXpAp1fi9hbs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/asu7k1eIsA0Q5OASgbwq0CVU.png?f=fotoalbum_large

Veel werk wel, maar wel leuk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaLBOqVn5X6gHtCEqj61lFIFiRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z6i0RGW8ZToMtVJGq825Ux6H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS5JNZnyDeMcb4YwnvkW817ARJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XalUktcaOvh99DqMkzIlP3yl.png?f=fotoalbum_large

Alleen 1 probleempje, ik krijg 1 stronk niet weg. Met de kettingzaag al geprobeert maar dat werkt niet. De stobbenfrees lijkt steeds een heel klein hoekje weg te halen, of helemaal niks. Bug?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbDX0rTiN0Cj8Eb-vHvqkYSnyQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vC02Z1WVVZMkqgQwwRGV2bwR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bojaaper schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:19:
[...]

Alleen 1 probleempje, ik krijg 1 stronk niet weg. Met de kettingzaag al geprobeert maar dat werkt niet. De stobbenfrees lijkt steeds een heel klein hoekje weg te halen, of helemaal niks. Bug?

[Afbeelding]
Het is gewoon een hele grote, volgens mij zijn stronken nu ook dikker dan in FS22. Dus ik zou zeggen doorzetten of zien dat je een grotere frees vindt ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
MadMarky schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:47:
[...]

Het is gewoon een hele grote, volgens mij zijn stronken nu ook dikker dan in FS22. Dus ik zou zeggen doorzetten of zien dat je een grotere frees vindt ;)
Het is na even klooien wel gelukt. Het is net alsof de frees bij grotere stronken zijn 'triggers' niet raakt en dus de stronk niet weg haalt. Kleine stronkjes is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

bojaaper schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:55:
[...]

Het is na even klooien wel gelukt. Het is net alsof de frees bij grotere stronken zijn 'triggers' niet raakt en dus de stronk niet weg haalt. Kleine stronkjes is geen probleem.
Wat is de goedkoopste manier om die bomen te rooien? Is dat gewoon een kwestie van een kettingzaag kopen en onder die boom afzagen?

Daarna de boom in stukken zagen en in een bak gooien? En met welke machine haal je die stronk dan uit de grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Hebben er meer mensen last van dat je de AI-helper niet kan gebruiken om gras te maaien? Ik heb inmiddels verschillende maaiers geprobeerd maar werkt met geen enkele. Met GPS gaat het wel …

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SnoopBok schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:33:
Hebben er meer mensen last van dat je de AI-helper niet kan gebruiken om gras te maaien? Ik heb inmiddels verschillende maaiers geprobeerd maar werkt met geen enkele. Met GPS gaat het wel …
Ik heb nog maar 1x gemaaid voor een contract en heb dat de AI laten doen zonder problemen. Was met een Elho Duett in de achter hef.
Oxigeon schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:40:
[...]

Wat is de goedkoopste manier om die bomen te rooien? Is dat gewoon een kwestie van een kettingzaag kopen en onder die boom afzagen?

Daarna de boom in stukken zagen en in een bak gooien? En met welke machine haal je die stronk dan uit de grond?
Gewoon afzagen idd, stukken hout <200kg kun je met de hand oppakken en verplaatsen.
De boomstobbe weghalen kan met een frees in de hef (€27.000) maar als je al een bobcat hebt kan je daar een stobbenfrees bij kopen voor maar €2500.

Heb trouwens ook een manier gevonden om wél fatsoenlijk geld te verdienen met bosbouw en specifiek de contracts om dood hout weg te zagen. Als je het dode hout rechtstreeks verkoopt levert het geen klap op maar als je zelf de simpelste zagerij hebt van 36K kun je er eenvoudig planken en balken van laten zagen. Die leveren best een leuke duit op en kun je evt ook gebruiken voor constructs (bouwpakketten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ptey6E10223trbxxQ34WthKKVq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELBmDSW5zTbylCxpA6IaVtlK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het hout van twee dode bomen. Maar goed dat er geen politie in FS zit :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
MadMarky schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:13:
[...]

Ik heb nog maar 1x gemaaid voor een contract en heb dat de AI laten doen zonder problemen. Was met een Elho Duett in de achter hef.

[...]

Gewoon afzagen idd, stukken hout <200kg kun je met de hand oppakken en verplaatsen.
De boomstobbe weghalen kan met een frees in de hef (€27.000) maar als je al een bobcat hebt kan je daar een stobbenfrees bij kopen voor maar €2500.

Heb trouwens ook een manier gevonden om wél fatsoenlijk geld te verdienen met bosbouw en specifiek de contracts om dood hout weg te zagen. Als je het dode hout rechtstreeks verkoopt levert het geen klap op maar als je zelf de simpelste zagerij hebt van 36K kun je er eenvoudig planken en balken van laten zagen. Die leveren best een leuke duit op en kun je evt ook gebruiken voor constructs (bouwpakketten).
[Afbeelding]

Dit is het hout van twee dode bomen. Maar goed dat er geen politie in FS zit :+
Dat had ik eerder moeten weten. Ik had alleen de zagerij van 3 ton gezien, nooit geweten dat er ook een goedkopere versie was. Thnx!
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste