Op pc nu een goed uur gespeeld. Ik speel op 3440x1440p (21:9 1440p dus), en met een RTX 3080. V-Sync uitgezet, en de Very High preset, die werd aanbevolen, aangehouden.
Tot nu toe alleen wat kleine flickering problemen (scherm wordt soms voor een gedeelte zwart), verder loopt het qua FPS'en etc. allemaal wel prima. Wel is het bekende probleem van FS22 nog aanwezig, dat je bij het inladen even alle shaders moet inladen/cachen, maar dit is niet anders dan voorheen.
Slordig natuurlijk dat dit soort duidelijke render fouten er in zitten op dag 1, maar geen ramp, en zeker niet onspeelbaar. De hinder die ik ervaar is in ieder geval niet groot en niet regelmatig.
EDIT:
Grafisch vind ik het trouwens op de very high preset er allemaal netjes uitzien, maar dat vond ik met FS22 ook al. Ik heb FS22 al een tijdje niet meer gespeeld, dus side by side zal het er echt wel anders uitzien, maar ik vind het wel echt een incrementele update.
Dat je nu geen Courseplay (persé) nodig hebt is ook nice, al werkt het systeem nog niet helemaal zoals ik had gedacht, zo zijn headlands bijvoorbeeld mandatory(?), en als je rows skipt, dan skipt hij ze daadwerkelijk, en gaat hij ze niet om en om doen, zoals in courseplay, maar heel fijn dat dit en GPS nu in de basegame zit. Vooral GPS maakt het zelf besturen van een combine of eg weer een stukje leuker.
[
Voor 73% gewijzigd door
tjallo op 12-11-2024 16:03
]