Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Taro schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:43:
[...]

Nee, ik draai geen NOM, ik laad maximaal bij lage prijzen en ontlaad maximaal bij hoge prijzen aangezien ik dynamische tarieven heb.

Voorbeeld van vandaag, de blauwe lijn is het verbruik. De Y-as begint bij -2000, ik heb bijv. tijdens het avondeten teruggeleverd toen de prijs hoog was:
[Afbeelding]

En dat resulteert vandaag bij Zonneplan in dit overzicht met mooie lage afnameprijs (En de hele week heen en weer naar werk met 2 EV's voor nog geen tientje ;) ) :
[Afbeelding]

Er zit nog +-12 kWh in de accu's wat ik morgen in ga zetten.

Stiekem vind ik NOM wel het leukste, maar ik krijg regelmatig vragen wat "zo'n thuisbatterij nou oplevert" en wat de ROI is. Daarom ben ik misschien teveel voor anderen bezig er het maximale uit te halen en dat vast te leggen, al is het natuurlijk financieel gezien voor mijzelf ook het beste ;)

NOM kost mij geld omdat ik dan goedkope stroom niet alleen op de dure momenten gebruik. En door de laadverliezen kan NOM dus nadelig werken omdat je het bijv. op 15 ct/kWh inkoopt en op 16 ct/kWh inzet, dat is zonde, dat doe ik dus nu pas bij bijv. 27-28 ct/kWh.

Ik heb Devke al beloofd dat ik de RTE vanaf nu goed ga bijhouden, zodat we tussen systemen kunnen vergelijken. Maar wil ook best wel een keer een paar dagen of een weekje op NOM draaien om goed te kunnen vergelijken. Nadeel is trouwens ook dat bij NOM de accu wordt leeggetrokken als ik de EV's laad en dan kan je zien zoals met een verbruik van 80 kWh vandaag je met 17 kWh aan accu's niet zo ver komt.
Fijn dat je de RTE gaat bijhouden. Dan kunnen wij mooi vergelijken. Doe je dit handmatig of via een HA sensor?

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | HW Batterij | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Soms zit je zonder mobiel op de wc en heb je tijd om na te denken, en ik bedacht het volgende: Een aantal mensen die de accu hebben besteld willen deze gaan draaien in een woning waar ook al een ander accu-systeem is (of gepland is). Nu is er al eens gesproken over een "fake/virtuele" P1 meter, om je HW accu's te kunnen aansturen volgens een eigen planning. Daar is HW niet echt bepaald van gecharmeerd. Maar zou omgekeerde ook kunnen: een "fake/virtuele" HW accu, die zich nesteld in je 'cluster' van echte accu's, en de commando's van de HW P1 dan kan doorsturen/vertalen naar iets wat de API van alt-accu kan aansturen om lief mee te spelen met de echte jongens?

Zo, weer uitgemijmerd, nu de track&trace van GoParcel weer refreshen, want die werkt ook voor geen meter: geen datum/tijd, de dag-selectie werkt niet, en nog steeds op "bestelling verzamelen", dus daar lijkt iets lekker buggy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 13:05
Nou, TransMission komt vandaag en gaat dus voor een dichte deur staan. Ik vind het wel jammer (en zonde van de tijd/moeite) dat de communcatie tussen HW en GoParcel niet goed gaat.
Ook de website van GoParcel is nog extreen buggy en kan geen datums kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/67817Tdb.png
Ik wil graag woensdag, weekend of maandag. Maar als ik iets kies, kan ik het niet opslaan. Er gebeurd helemaal niks.

[ Voor 25% gewijzigd door Pilovali op 28-01-2025 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:36
Pilovali schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:09:
Nou, TransMission komt vandaag en gaat dus voor een dichte deur staan. Ik vind het wel jammer (en zonde
Wat voor mij werkte is om Transmission te bellen, die konden iig de notitie maken dat het vandaag niet hoefde en proberen het voor morgen in te plannen. Of de bezorger dat op tijd meekrijgt is de vraag, maar dan heb ik het iig al doorgegeven :)

Even hier bovenaan "zoek dichtstbijzijnde vestiging" aanklikken, postcode invullen en dat telefoonnummer bellen. https://trans-mission.nl/nl/

[ Voor 13% gewijzigd door HikariMisako op 28-01-2025 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb überhaupt geen keuzemenu via GoParcel laat staat via de Track en Trace van Transmission. Wellicht omdat ik een bedrijfsadres heb opgegeven?

Ben op kantoor en lijkt erop dat ie binnen nu en een uurtje al binnen is, echter. Perfect :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
HikariMisako schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:12:
[...]

Wat voor mij werkte is om Transmission te bellen, die konden iig de notitie maken dat het vandaag niet hoefde en proberen het voor morgen in te plannen. Of de bezorger dat op tijd meekrijgt is de vraag, maar dan heb ik het iig al doorgegeven :)
Goeie tip! Zojuist de lokale transporteur gebeld die voor Trans-Mission bezorgd. Ze gaat de bezorger bellen en aangeven dat die volgende week maandag van harte welkom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:15:
Ik heb überhaupt geen keuzemenu via GoParcel laat staat via de Track en Trace van Transmission. Wellicht omdat ik een bedrijfsadres heb opgegeven?

Ben op kantoor en lijkt erop dat ie binnen nu en een uurtje al binnen is, echter. Perfect :)
Edit : Niet goed gelezen. Succes vandaag :)

[ Voor 10% gewijzigd door Devke op 28-01-2025 09:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
Hier netjes gebracht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AI9n0CDUh9-_hh2bd98QaT6xHj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjJfcR2bJqeAz9oHPNv8s2le.jpg?f=fotoalbum_large

Straks komen ook nog de 12 extra zonnepanelen.
Kan weer mooi aan het klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 07:11
Rond 14:00 is dus iets ruimer gezien ik 100 procent zeker weet dat ik 14:10 betaalde en in november zit :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:14
@Taro
Ik erger me gruwelijk over alle berichten over zendingen (en aanverwante opmerkingen) die dit topic erg vervuilen! Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben. Misschien een idee om een topicwarning aan te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 28-01-2025 09:46 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:36
SpeedingWilly schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:45:
@Taro
Ik erger me gruwelijk over alle berichten over zendingen (en aanverwante opmerkingen) die dit topic erg vervuilen! Kan me voorstellen dat ik niet de enige ben. Misschien een idee om een topicwarning aan te maken?
En ik niet? Ik vind het juist leuk om het enthousiasme te zien! Wordt vanzelf minder zodra levering minder 'spannend' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HikariMisako schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:49:
[...]

En ik niet? Ik vind het juist leuk om het enthousiasme te zien! Wordt vanzelf minder zodra levering minder 'spannend' is.
Je kunt er ook een (klein beetje) uit afleiden hoe groot de batch is. En deze enthousiastelingen gaan straks beschrijven hoe het werkt. Dat zal ook overlap geven. Ik ben blij met de posts.

Het is wel echt mooi uitgekiend met de datum dat de zon op de weg terug is, heel slim gedaan van HW :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
HikariMisako schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Laat ik daaraan toevoegen dat een stukje feedback over de leveringen ook goed is voor anderen en HomeWizard. Je wilt je levering netjes kunnen plannen op een dag dat je thuis bent.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 28-05 21:11
phYzar schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:08:
Soms zit je zonder mobiel op de wc en heb je tijd om na te denken, en ik bedacht het volgende: Een aantal mensen die de accu hebben besteld willen deze gaan draaien in een woning waar ook al een ander accu-systeem is (of gepland is). Nu is er al eens gesproken over een "fake/virtuele" P1 meter, om je HW accu's te kunnen aansturen volgens een eigen planning. Daar is HW niet echt bepaald van gecharmeerd. Maar zou omgekeerde ook kunnen: een "fake/virtuele" HW accu, die zich nesteld in je 'cluster' van echte accu's, en de commando's van de HW P1 dan kan doorsturen/vertalen naar iets wat de API van alt-accu kan aansturen om lief mee te spelen met de echte jongens?
Een HW-batterij emuleren is vele malen complexer (zo niet onmogelijk), aangezien de HW-dongle encrypted en geäutoriseerd tweewegcommunicatie heeft met de HW-batterij. Het zou me niks verbazen als de HW-dongle alleen batterijen vertrouwt die zijn voorzien van een 'eigen' certificaten, iets waar 'wij' nooit aan kunnen komen.

De data van de P1-poort naar de HW-dongle (of welke andere P1-dongle dan ook) is een (unencrypted) seriële datastroom die maar in een richting loopt, dus die kan je makkelijk 'namaken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Een HW-batterij emuleren is vele malen complexer (zo niet onmogelijk), aangezien de HW-dongle encrypted en geäutoriseerd tweewegcommunicatie heeft met de HW-batterij. Het zou me niks verbazen als de HW-dongle alleen batterijen vertrouwt die zijn voorzien van een 'eigen' certificaten, iets waar 'wij' nooit aan kunnen komen.
Hier ga je denk ik een beetje nat. Om bij de data van de P1 meter te komen moet je de lokale API aanzetten. Dat moet overigens voor alle HW apparaten die je wilt uitlezen met je domotica. Communicatie gaat daarna zonder naam/ww combi.

Om die reden werkt de Marstek batterij sinds deze week ook met de HW P1 meter.

HW had er met jouw voorstel een gesloten ecosysteem van kunnen maken maar deed dat niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:58

Bravo

Second Best

asing schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Hier ga je denk ik een beetje nat. Om bij de data van de P1 meter te komen moet je de lokale API aanzetten. Dat moet overigens voor alle HW apparaten die je wilt uitlezen met je domotica. Communicatie gaat daarna zonder naam/ww combi.

HW had er met jouw voorstel een gesloten ecosysteem van kunnen maken maar deed dat niet.
Dit klopt voor de helft; namelijk helemaal voor de V1 versie van de API en half voor de V2.
Er is nu ook een V2 versie van de API (ook voor de P1-meter), deze krijg je alleen als je een Plug-in Battery in je huis opneemt. Deze V2 werkt op een aantal punten net anders en vereist een authenticatie om toegang te krijgen tot de API (https://api-documentation....com/docs/category/api-v2). Niet heel omslachtig met wachtwoorden en usernames, maar door even een knop in te drukken tijdens het pairen.
Hierdoor is de API alleen nog toegankelijk voor toegelaten apparaten, en niet ieder device wat het IP-adres uitleest.

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Voor commerciële toepassingen, dus toestemming nodig en HomeWizard heeft hier aangegeven dat dit ongeoorloofd is. Ze zullen de software / API niet aanpassen, maar wellicht wel Marstek vragen om te betalen of te stoppen met de ondersteuning.
Dat vind ik erg persoonlijk erg fijn aan de opzet van hun producten. Zo kan zowel ik er perfect mee uit de voeten (met lokale registratiedrift en voor wat eigen lokale toepassingen zoals evcc) als mijn ouders (met Energy+). :)

De batterij is hier net bezorgd :) . Voegt verder niets toe in het topic natuurlijk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 16:39

HE1

@Taro
ik totaal niet, vindt het leuk om te lezen wat er gebeurt qua uitlevering nu het ff "hot" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Taro
Graag een topicreport aanmaken ipv mij persoonlijk taggen. Ik ben geen actieve moderator voor dit forumonderdeel.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a2aan

Er zijn diverse manieren om met de HW-producten te interacteren, met zowel lees- als aanstuurmogelijkheden.

Waar het hier specifiek over ging was of je een eigen batterij zou kunnen maken, die zich zo gedraagt dat de HW-dongle 'denkt' dat hij een HW-batterij aan aan het aansturen is (wat volgens mij dus ingewikkeld, of zelfs onmogelijk is).

Dat is dus iets heel anders dan via de API de actuele waarden van de HW-P1-dongle uitlezen (wat Marstek inderdaad vrij simpel heeft kunnen realiseren), of via de API de SoC van een HW-batterij uitlezen, of via een API de HW-P1-dongle de opdracht geven de batterijen op een bepaald vermogen te laten op- of ontladen (dat laatste lijkt voorlopig nog niet te kunnen, vandaar dat mensen kijken of ze het via een P1-emulator kunnen doen).

Overigens vind ik het wel een grijs gebied wanneer iets 'commercieel' is. Volgens mij vindt HW het prima als wij via de API hun P1-dongle uitlezen, en op basis daarvan een zelfbouwbatterij aansturen. Ze lijken het niet zo leuk te vinden als een commerciële partij hetzelfde doet om hun (concurrerende) product aan te sturen. Maar waar ligt de grens? Mogen wij wel zelf via HA een integratie bouwen die de HW-dongle uitleest, en de API van een thuisbatterij van een concurrent aanstuurt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:38
Dit is toch het Homewizard plug-in batterij topic?
Ik ben al lang blij dat het daar weer over gaat. Over de verzending er van, de bestelling er van, de eerste ervaringen die zeer uitgebreid en nuttig worden geplaatst in mijn beleving.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjamo op 28-01-2025 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Helaas wat problemen met bestellingen van meerdere batterijen. Onderstaande mail kreeg ik van Homewizard;
Ik heb ondertussen begrepen dat het bij alle zendingen met meerdere batterijen gisteren niet helemaal gelukt is, en dat deze zendingen vandaag opgepakt worden, dus ik ga er van uit dat je vandaag een bericht krijgt.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | HW Batterij | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Laatst online: 10:19
Bij mijn betaling staat ook verzending in behandeling terwijl ik voor levering voor vandaag had gekozen.
nu zijn er mensen thuis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
gielz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:00:
Helaas wat problemen met bestellingen van meerdere batterijen. Onderstaande mail kreeg ik van Homewizard;

[...]
Ik heb de vraag nog uit staan, waarom ik maar de helft van de order geleverd krijg vandaag (2 orders van 1 batterij, binnen 1 minuut van elkaar betaald, beide orders alles bevestigd, incluisief packing door go parcel, transmission komt er vandaag maar 1 leveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:24:
[...]

Fijn dat je de RTE gaat bijhouden. Dan kunnen wij mooi vergelijken. Doe je dit handmatig of via een HA sensor?
HW Energy Socket en daarna de kWh waarden in een Excel overzicht. Of een export uit HA, ik kijk nog even.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Er zijn diverse manieren om met de HW-producten te interacteren, met zowel lees- als aanstuurmogelijkheden.

Waar het hier specifiek over ging was of je een eigen batterij zou kunnen maken, die zich zo gedraagt dat de HW-dongle 'denkt' dat hij een HW-batterij aan aan het aansturen is (wat volgens mij dus ingewikkeld, of zelfs onmogelijk is).

Dat is dus iets heel anders dan via de API de actuele waarden van de HW-P1-dongle uitlezen (wat Marstek inderdaad vrij simpel heeft kunnen realiseren), of via de API de SoC van een HW-batterij uitlezen, of via een API de HW-P1-dongle de opdracht geven de batterijen op een bepaald vermogen te laten op- of ontladen (dat laatste lijkt voorlopig nog niet te kunnen, vandaar dat mensen kijken of ze het via een P1-emulator kunnen doen).

Overigens vind ik het wel een grijs gebied wanneer iets 'commercieel' is. Volgens mij vindt HW het prima als wij via de API hun P1-dongle uitlezen, en op basis daarvan een zelfbouwbatterij aansturen. Ze lijken het niet zo leuk te vinden als een commerciële partij hetzelfde doet om hun (concurrerende) product aan te sturen. Maar waar ligt de grens? Mogen wij wel zelf via HA een integratie bouwen die de HW-dongle uitleest, en de API van een thuisbatterij van een concurrent aanstuurt?
Homewizard lijkt me op dit moment een van de weinige accumakers die fatsoenlijk multi-device NOM kan draaien, waar een aantal anderen al moeite hebben om meerdere exemplaren van hun eigen model te laten samenwerken. Daarom kwam het idee in me op, de 'master' van HW wat 'buitenechtelijke slaves' te geven. Maar misschien willen ze er zelf wel over nadenken, ze hebben tenslotte ook 3rd party omvormer support toegevoegd waarmee ze hun eigen kWh-meter verkoop hadden kunnen raken/beschermen, maar toch de samenwerk-route hebben gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a2aan
phYzar schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:20:
Homewizard lijkt me op dit moment een van de weinige accumakers die fatsoenlijk multi-device NOM kan draaien, waar een aantal anderen al moeite hebben om meerdere exemplaren van hun eigen model te laten samenwerken. Daarom kwam het idee in me op, de 'master' van HW wat 'buitenechtelijke slaves' te geven. Maar misschien willen ze er zelf wel over nadenken, ze hebben tenslotte ook 3rd party omvormer support toegevoegd waarmee ze hun eigen kWh-meter verkoop hadden kunnen raken/beschermen, maar toch de samenwerk-route hebben gekozen.
Ah, ja, 'officiële' ondersteuning vanuit HW om accu's van andere merken aan te (kunnen) sturen, is iets dat HW zou kunnen overwegen (ook afhankelijk van hoe moeilijk/makkelijk/standaard andere accu's zich dan laten aansturen).

Ik dacht dat je de HW-dongle 'voor de gek' wilde houden door hem te laten denken dat er een HW-batterij achter zit, terwijl het in werkelijkheid iets anders is. Dat lijkt me dus lastig/onmogelijk, terwijl het 'voor de gek houden' van de HW-dongle door hem te laten denken dat hij naar de 'echte' elektriciteitsmeter luistert wel relatief simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu zal een relais best een tijd mee kunnen gaan. Ik hoorde dat het relais vanmorgen wat vaker stond te schakelen. Hieronder een plaatje daarbij. De situatie. De wasmachine draait. Dat zie je denk ik duidelijk terug in de intervallen waarin de trommel draait en weer stil staat. De panelen leveren net niet genoeg om het draaien op te vangen. Het gevolg is dat de batterij dus veel moet schakelen tussen opladen en ontladen. De relaisschakelingen die duidelijk door de 0 Watt heen gaan kun je als 1x per doorgang tellen. Zo ervaar ik het ook puur op geluid. De schakelingen die net boven de 0 Watt hangen daar hoor ik het relais 4x schakelen per keer. Snel geteld in deze 20 minuten een 100x dus. Links in de grafiek gaat het wel goed daar je dan net wel genoeg vermogen hebt op de panelen om de trommel te laten draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5nMcUWcNpG-me7GUSMbgajf9vY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP0vi036rfaZp7eu5vzcj0UX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnord
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-05 03:56
Nu lees ik hier dat een APIv2 is, als ik vanavond mijn accu koppel wat is dan de impact op apiv1? Kan ik mijn p1 meter nog wel uitlezen in HomeAssistant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
arnord schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:55:
Nu lees ik hier dat een APIv2 is, als ik vanavond mijn accu koppel wat is dan de impact op apiv1? Kan ik mijn p1 meter nog wel uitlezen in HomeAssistant?
Voor zover ik weet blijven beide (voorlopig) naast elkaar bestaan op de producten die de v1 api (de P1 meter dus voornamelijk) al hadden.

Ooit zal v1 uitgefaseerd worden, maar is nog geen datum voor.

Hier staat het overigens uitgelegd: https://api-documentation...ioning#deprecation-policy

[ Voor 18% gewijzigd door JanHenk op 28-01-2025 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 07:11
arnord schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:55:
Zelf nog niet geprobeerd, maar als je software op een goeie manier bouwt maak je bewust een /v1 en een /v2 zodat de gebruikers van /v1 niet omvallen.

Dus het is een pure aanname maar het lijkt me dat /v1 gewoon naast de /v2 api draait en het dus nik laat omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Zelf nog niet geprobeerd, maar als je software op een goeie manier bouwt maak je bewust een /v1 en een /v2 zodat de gebruikers van /v1 niet omvallen.

Dus het is een pure aanname maar het lijkt me dat /v1 gewoon naast de /v2 api draait en het dus nik laat omvallen.
Dat zou inderdaad vervelend worden, dan valt mijn Domoticz integratie om. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
asing schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Dat zou inderdaad vervelend worden, dan valt mijn Domoticz integratie om. :o
V1 en V2 bestaan voorlopig naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48
Hmmmmm mijn batterij komt vandaag dus niet doordat deze op ADR staat.

Net even gebeld met TransMission. Zou dus morgen moeten komen. Maar meteen aangepast naar donderdag.

Had geen flauw idee wat ADR is maar blijkbaar is dit:
Het ADR (Accord Européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route) is een Europese overeenkomst voor het internationale vervoer van gevaarlijke goederen over de weg. Hierin worden regels gesteld waaraan het vervoer van gevaarlijke stoffen moet voldoen.
Volgens mij waren ze bang dat ie BIEM! zou zeggen onderweg? Anyhow die twee dagen overleef ik ook nog wel. Wel beetje ruk dat ze eerst aangaven dat ie vandaag zou komen en nu dus toch niet... Communicatie laat wel een beetje de wensen over qua transport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
Alpha89 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:50:
Hmmmmm mijn batterij komt vandaag dus niet doordat deze op ADR staat.

Net even gebeld met TransMission. Zou dus morgen moeten komen. Maar meteen aangepast naar donderdag.

Had geen flauw idee wat ADR is maar blijkbaar is dit:

[...]

Volgens mij waren ze bang dat ie BIEM! zou zeggen onderweg? Anyhow die twee dagen overleef ik ook nog wel. Wel beetje ruk dat ze eerst aangaven dat ie vandaag zou komen en nu dus toch niet... Communicatie laat wel een beetje de wensen over qua transport.
Chauffeur moet ADR certificering hebben, anders mag deze de weg niet op. Ik kan me best voorstellen dat er een beperkt aantal chauffeurs zijn die dat hebben in je regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:52:
Nu zal een relais best een tijd mee kunnen gaan. Ik hoorde dat het relais vanmorgen wat vaker stond te schakelen. Hieronder een plaatje daarbij. De situatie. De wasmachine draait. Dat zie je denk ik duidelijk terug in de intervallen waarin de trommel draait en weer stil staat. De panelen leveren net niet genoeg om het draaien op te vangen. Het gevolg is dat de batterij dus veel moet schakelen tussen opladen en ontladen. De relaisschakelingen die duidelijk door de 0 Watt heen gaan kun je als 1x per doorgang tellen. Zo ervaar ik het ook puur op geluid. De schakelingen die net boven de 0 Watt hangen daar hoor ik het relais 4x schakelen per keer. Snel geteld in deze 20 minuten een 100x dus. Links in de grafiek gaat het wel goed daar je dan net wel genoeg vermogen hebt op de panelen om de trommel te laten draaien.

[Afbeelding]
Hé, een van de scenario's waar ik nieuwsgierig naar was.

Heb je toevallig (in de 'live' weergave) gezien hoe goed de HW-batterij NOM kan benaderen? Hoeveel seconden loopt 'ie achter de feiten aan, waardoor er batterijstroom het net op gaat, en netstroom je wasmachine in? Misschien ook aardig om morgen te kijken hoeveel energie je deze uren (volgens Vattenfall) hebt teruggeleverd. Misschien is het alsnog maar geneuzel in de marge...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-05 13:55
Hier vanochtend ook gearriveerd. Staat rustig te snorren. Wel sloeg hij bij opsrten een paar in in 'storing' omdat het te koud was. Maar dat was alleen omdat hij uit een koude vrachtwagen kwam. Na 15 minuten deed hij gewoon zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Webarcher schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:08:
Hier vanochtend ook gearriveerd. Staat rustig te snorren. Wel sloeg hij bij opsrten een paar in in 'storing' omdat het te koud was. Maar dat was alleen omdat hij uit een koude vrachtwagen kwam. Na 15 minuten deed hij gewoon zijn ding.
Hoe kun je zien wat de reden is waarom hij in storing gaat? Staat dat in de app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webarcher
Pilovali schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:10:
[...]

Hoe kun je zien wat de reden is waarom hij in storing gaat? Staat dat in de app?
Dan is de lichtbalk oranje. In de app staat dan waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Heb je toevallig (in de 'live' weergave) gezien hoe goed de HW-batterij NOM kan benaderen? Hoeveel seconden loopt 'ie achter de feiten aan, waardoor er batterijstroom het net op gaat, en netstroom je wasmachine in?
Een groot deel van het antwoord is afhankelijk van je slimme meter. Niet alle meters zijn gelijk. Een deel van de modellen stuurt iedere 10 sec de standen, andere modellen iedere seconde.

De laatste is uiteraard veel preciezer en geeft een betere NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
asing schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:16:
Een groot deel van het antwoord is afhankelijk van je slimme meter. Niet alle meters zijn gelijk. Een deel van de modellen stuurt iedere 10 sec de standen, andere modellen iedere seconde.

De laatste is uiteraard veel preciezer en geeft een betere NOM.
Ja, inderdaad. Weet iemand of de meters die iedere 10sec een update sturen, de momentaanwaarde sturen, of een gemiddelde over de afgelopen 10sec? Zeker met schakelende vermogens, zoals de wasmachine, maar ook de Quooker, oven en magnetron, loop je het risico dat je met oudere meters steeds 10sec 'het verkeerde' aan het doen bent.

Als we de Quooker als voorbeeld nemen: die vraagt >100.000x per jaar gedurende 5sec 2000W. Als je iedere 10sec een momentopname doet, dan is de kans dat die de Quooker 'ziet' 50%. Als je vervolgens gedurende 10sec 800W uit de accu gaat ontladen, zit je er door de vertraging vrijwel altijd voor het grootste deel 'naast', en ben je vanuit je batterij naar het net aan het leveren.

Maar @Devke heeft een modernere slimme meter, dus als de wasmachine draait is dat een mooi moment om te kijken wat de vertraging van de HW-accu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Webarcher schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:08:
En die storing was omdat de temperatuur lager dan 10 graden was? Of een ander ijkpunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webarcher
Teleluvr schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:26:
[...]

En die storing was omdat de temperatuur lager dan 10 graden was? Of een ander ijkpunt?
Neem aan lager dan 10 graden. Hij voelde koud aan. Buiten is ook kouder dan 10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:01:
[...]

Heb je toevallig (in de 'live' weergave) gezien hoe goed de HW-batterij NOM kan benaderen? Hoeveel seconden loopt 'ie achter de feiten aan, waardoor er batterijstroom het net op gaat, en netstroom je wasmachine in? Misschien ook aardig om morgen te kijken hoeveel energie je deze uren (volgens Vattenfall) hebt teruggeleverd. Misschien is het alsnog maar geneuzel in de marge...
Ik heb het niet live gevolgd. Even bezig met iets anders. Ik heb even in HA gekeken. De p1 meter info daar van hetzelfde interval ziet er zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wakn4tEp0zZb7q8TmGSx07vtkr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gxb4I9zeQNxSIc1B1dTKnZBV.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik moet gokken is het schakelen door de 0 weers kanten op met een vertraging denk ik van 3-5 sec. Als het krap bij de 0 is dan hoor je hem 4 klikken direct achter elkaar maken. Het is ook best moeilijk denk ik om hem heel straks op 0 te houden. Iedere seconde veranderd hier de waarden van de p1 al.

Morgen zal ik eens kijken wat Vattenfall gedaan heeft. Ik verwacht dat het best mooi in balans zal zijn. Het is meer het schakelen denk ik. Is dit veel? Weinig? Dan doel ik meer op de belasting vh relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:24:
[...]

Ja, inderdaad. Weet iemand of de meters die iedere 10sec een update sturen, de momentaanwaarde sturen, of een gemiddelde over de afgelopen 10sec? Zeker met schakelende vermogens, zoals de wasmachine, maar ook de Quooker, oven en magnetron, loop je het risico dat je met oudere meters steeds 10sec 'het verkeerde' aan het doen bent.

Als we de Quooker als voorbeeld nemen: die vraagt >100.000x per jaar gedurende 5sec 2000W. Als je iedere 10sec een momentopname doet, dan is de kans dat die de Quooker 'ziet' 50%. Als je vervolgens gedurende 10sec 800W uit de accu gaat ontladen, zit je er door de vertraging vrijwel altijd voor het grootste deel 'naast', en ben je vanuit je batterij naar het net aan het leveren.

Maar @Devke heeft een modernere slimme meter, dus als de wasmachine draait is dat een mooi moment om te kijken wat de vertraging van de HW-accu precies is.
Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik heb ooit een wiki gezien met de verschillende slimme meters en hun specificaties. Daar stond die 10 en 1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vahalis
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:19
excuus niet de goede reactie, kan weg.

[ Voor 91% gewijzigd door Vahalis op 28-01-2025 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fbenniks
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:11
Ik heb de batterij net geïnstalleerd en ervaar een continue tikkend geluid bij wisselen tussen laden en terug leveren. Naast het tikken hoor ik ook de fan op spinnen en weer uit gaan. Dit gedrag duurde nu ongeveer 10 minuten en komt soms terug afhankelijk van wat de zonnepanelen opleveren en het verbruik in de woning. Dit lijkt mij niet goed voor de levensduur van de relay en de fan en komt niet overeen met zo stil als een koelkast. Een harde tik elke 10-15 seconden is raar. @HomeWizard_NL is dit by design? Zie bij horende grafiek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUseduFH_ZrBQPnwuiUW3Wyg_38=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IYl8j6zkgX6xusKVYcqrQT01.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josseg
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 06:25
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:24:
[...]

Bij Stedin kun je de SMR4 laten vervangen door een SMR5 mits de SMR4 tien jaar oud is. Ik zag het probleem van de SMR4 aankomen en heb een SMR5 aangevraagd. Komt aanstaande maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
fbenniks schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:04:
Ik heb de batterij net geïnstalleerd en ervaar een continue tikkend geluid bij wisselen tussen laden en terug leveren. Naast het tikken hoor ik ook de fan op spinnen en weer uit gaan. Dit gedrag duurde nu ongeveer 10 minuten en komt soms terug afhankelijk van wat de zonnepanelen opleveren en het verbruik in de woning. Dit lijkt mij niet goed voor de levensduur van de relay en de fan en komt niet overeen met zo stil als een koelkast. Een harde tik elke 10-15 seconden is raar. @HomeWizard_NL is dit by design? Zie bij horende grafiek [Afbeelding]
Neem even contact met met support, en stuur dan ook even een gelijktijdige afbeelding mee van wat de batterij aan het doen is. naast het stroom totaal. Mogelijk reageert jouw slimme meter net anders dan waar wij rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:29:
Als ik moet gokken is het schakelen door de 0 weers kanten op met een vertraging denk ik van 3-5 sec. Als het krap bij de 0 is dan hoor je hem 4 klikken direct achter elkaar maken. Het is ook best moeilijk denk ik om hem heel straks op 0 te houden. Iedere seconde veranderd hier de waarden van de p1 al.

Morgen zal ik eens kijken wat Vattenfall gedaan heeft. Ik verwacht dat het best mooi in balans zal zijn. Het is meer het schakelen denk ik. Is dit veel? Weinig? Dan doel ik meer op de belasting vh relais.
Verschillende wasmachines zullen verschillend gedrag vertonen, en ik heb nooit met een stopwatch naast die van mij gezeten, maar voor mijn gevoel doet 'ie steeds 5sec draaien, en dan 2sec niks. Dus iedere keer dat 'ie start met draaien trek je gedurence een paar seconden 200W uit het net (want de batterij is nog niet omgeschakeld), en als 'ie dan stopt dan levert je batterij gedurende die 2 sec 200W naar het net toe (want de batterij is nog niet teruggeschakeld).

Zonder batterij had je óók import naar je wasmachine gehad, en export van je zonnepanelen naar het net, maar dan wel zonder de 25% verlies van de batterij.

Onder normale omstandigheden zou je met NOM 0,000kWh export, en 0,000kWh import moeten zien, bij Vattenfall (en de screenshots die je hebt laten zien zaten daar super dichtbij!), maar door dit naijlen i.c.m. de wasmachine zullen ze allebei wat hoger zijn. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat de import wat hoger zal zijn dan de export. Maar of het in zo'n wasmachine-uur dan 0,010kWh is, of richting 0,100kWh gaat, ben ik dus wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• (RSH)
(RSH) schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 11:11:
[...]

Ik heb de vraag nog uit staan, waarom ik maar de helft van de order geleverd krijg vandaag (2 orders van 1 batterij, binnen 1 minuut van elkaar betaald, beide orders alles bevestigd, incluisief packing door go parcel, transmission komt er vandaag maar 1 leveren 8)7
Transmission is geweest!

1 Collie, 1 tracking nummer bestaande uit 3 ! HW batterijen met hetzelfde collie nummer 8)7 ......

Uiteraard de 3e HW Batterij geweigerd O-) na wat heen en weer gebel door de chauffeuse is het waarschijnlijk een fout intern bij Transmission, maar kon ik de 2 accu's binnenzetten :)

Dus de 3e accu gaat terug zodat iemand anders de accu geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSnow
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-03 09:39
Heb plug-in battery nog niet in huis, maar kan je de HomeWizard Plug-in Battery handmatig opladen vanaf het home scherm van de app? Of waar zit deze functie? Lees er nog niks over terug in de handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnSnow schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:37:
Heb plug-in battery nog niet in huis, maar kan je de HomeWizard Plug-in Battery handmatig opladen vanaf het home scherm van de app? Of waar zit deze functie? Lees er nog niks over terug in de handleidingen.
Instellingen (tandwieltje), Meters. Batterij selecteren en dan onderin. Staat op NOM modus. Ff aanklikken en je krijgt een 2e optie. Wel zorgen dat je over de laatste app versie beschikt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• phYzar
Gefeliciteerd met je 2 batterijen en hond!

Afbeeldingslocatie: https://www.purina.nl/sites/default/files/styles/ttt_image_510/public/2024-03/sitesdefaultfilesstylessquare_medium_440x440public2022-07collie-rough-compressed-0.jpg?itok=NJdzGuP-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:56
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:15:
Mogelijk reageert jouw slimme meter net anders dan waar wij rekening mee houden.
Met welke slimme meters houden jullie dan rekening? Is daar een overzicht van? Ik heb sinds gisteren een nieuwe (Kaifa SMR 5.5 MA304, Liander), en het zou fijn zijn als de boel gelijk werkt zoals het zou moeten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Onze batterij is inmiddels ook afgeleverd. Alles netjes binnen de gecommuniceerde tijd. Zal rond 17.30u thuis zijn. Ik verwacht dat we hem eerst een aantal uur laten staan voor we hem aansluiten. Misschien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11:40

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ik hoor geen klikken alleen gezoem van de ventilatoren (koelkast niveau).
De rechterkant van de batterij blijft koud, de linker kant blaast warme lucht.

Nog geen API mogelijkheid in de app (edit: v2 heeft geen schakelaar, API altijd aan, met token)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HM1T8Vgd9GEsxon547PJ2uc5q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XtsS7dOmJwgVVtprcnrseJIz.png?f=fotoalbum_large
(NU-grafiek)

[ Voor 60% gewijzigd door PeteSplit op 28-01-2025 22:16 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Napsju schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:43:
[...]

Met welke slimme meters houden jullie dan rekening? Is daar een overzicht van? Ik heb sinds gisteren een nieuwe (Kaifa SMR 5.5 MA304, Liander), en het zou fijn zijn als de boel gelijk werkt zoals het zou moeten.
Er zijn echt honderden verschillende meters, dus een lijst heb je niet zo veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
PeteSplit schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:53:
[
Nog geen API mogelijkheid in de app.
Die 'mogelijkheid' van 'lokale api' zoals api v1, krijg je ook niet te zien in de app. De batterij heeft namelijk alleen de api v2. De api v2 is 'altijd aan' en hoeft dus geen toggle in de app te hebben. Om er gebruik van te maken moet je een authenticatie token verkrijgen middels curl of dergelijke, per toepassing. Zie documentatie online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
PeteSplit schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:53:
[Afbeelding]

Kraan opengedraaid 3300 W doorstromer, batterij reageert niet met de volle 800 W, maar met 350 W.
In Home Assistant zie ik de HomeWizard producten maar om de 5 seconden,
de batterij reageert dus binnen 10 seconden (grafiek P1-meter).

Ik hoor geen klikken alleen gezoem van de ventilatoren (koelkast niveau).
De rechterkant van de batterij blijft koud, de linker kant blaast warme lucht.
De warme lucht ruikt naar kunststof. :+
Nog geen API mogelijkheid in de app.

[Afbeelding]

Geleverd met 47% nu heb ik nog 11% (NU-grafiek)
Batterij heeft v2 api, die hoef je niet aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
fbenniks schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:04:
Ik heb de batterij net geïnstalleerd en ervaar een continue tikkend geluid bij wisselen tussen laden en terug leveren. Naast het tikken hoor ik ook de fan op spinnen en weer uit gaan. Dit gedrag duurde nu ongeveer 10 minuten en komt soms terug afhankelijk van wat de zonnepanelen opleveren en het verbruik in de woning. Dit lijkt mij niet goed voor de levensduur van de relay en de fan en komt niet overeen met zo stil als een koelkast. Een harde tik elke 10-15 seconden is raar. @HomeWizard_NL is dit by design? Zie bij horende grafiek [Afbeelding]
Zit je daar in een soort grensgebied waarbij je panelen je verbruik net wel of net niet opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SldfZYYLMxRPEuMkzh0M5ORLvy0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cz6nQSDjqvK0zofdWCldhEOo.png?f=fotoalbum_large

Ik snap niet waarom de accu niets levert. Ik gebruik stroom van het net terwijl de accu nog half vol zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Webarcher schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:36:
[Afbeelding]

Ik snap niet waarom de accu niets levert. Ik gebruik stroom van het net terwijl de accu nog half vol zit
Als je een probleem ziet waar de batterij zich niet gedraagt zoals je verwacht, neem dan even contact met onze klantenservice via thuisbatterij@homewizard.nl. <- gebruik dit mail adres enkel voor technische vragen bij problemen of over de levering. Andere vragen worden niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Webarcher schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:36:
[Afbeelding]

zou je de "zonverbruik" grafiek er ook even bij kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Hmm, de handmatige oplaadmodus weil nog niet helemaal lekker, indien ik deze (op 1 van de 2 ) batterij selecteer dan krijg ik:

Mutation failed (921) Device state is not available for P1dongle 3c39372xxxxx

Is er al iemand meer die er 2 of meer geïnstalleerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-03 23:06
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 15:42:
[...]

Instellingen (tandwieltje), Meters. Batterij selecteren en dan onderin. Staat op NOM modus. Ff aanklikken en je krijgt een 2e optie. Wel zorgen dat je over de laatste app versie beschikt.
Ik heb het geprobeerd echter de app geeft de melding “Mutation Failed (921)” als ik de batterij in de handmatige laadstand wil zetten.
Iemand anders ook dit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(RSH) schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:45:
Hmm, de handmatige oplaadmodus weil nog niet helemaal lekker, indien ik deze (op 1 van de 2 ) batterij selecteer dan krijg ik:

Mutation failed (921) Device state is not available for P1dongle 3c39372xxxxx

Is er al iemand meer die er 2 of meer geïnstalleerd heeft?
p1 meter is geupdate ook naar versie 6?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yfka
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:59
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik heb het geprobeerd echter de app geeft de melding “Mutation Failed (921)” als ik de batterij in de handmatige laadstand wil zetten.
Iemand anders ook dit gezien?
Hier dezelfde foutmelding. Ik heb het doorgegeven via thuisbatterij@homewizard.nl. Het is intern doorgezet, dus er wordt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Als je een probleem ziet waar de batterij zich niet gedraagt zoals je verwacht, neem dan even contact met onze klantenservice via thuisbatterij@homewizard.nl. <- gebruik dit mail adres enkel voor technische vragen bij problemen of over de levering. Andere vragen worden niet beantwoord.
Maar is dit geen normaal gedrag van de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Ja, uiteraard, anders loopt het toevoegen van de batterij niet door. Al ging dat minder soepel als ik normaal gewend ben, Ik heb 2 keer op opnieuw koppelen moeten klikken, maar ik stond niet dicht bij de accu, en ver weg van de P1 dongle.

Overigens ging het toevoegen van de 2e batterij weer wel zo soepel als ik van Homewizard gewend ben.

Overigens is dit op een Iphone met 18.2.1 IOS

[ Voor 16% gewijzigd door (RSH) op 28-01-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
HE1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:42:
[...]

zou je de "zonverbruik" grafiek er ook even bij kunnen zetten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q4N4JgFgussC98kkis6rmGGeEY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N57SxfJT0Jzjm0xdGHzSeIVI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Yfka schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Hier dezelfde foutmelding. Ik heb het doorgegeven via thuisbatterij@homewizard.nl. Het is intern doorgezet, dus er wordt naar gekeken.
Wel vervelend wilde juist het laden zien van de batterij, inmiddels is de batterij helemaal leeg en staat op 0% te wachten tot de zon weer gaat schijnen of totdat het handmatig laden wel werkt.

Kan de batterij hier wel tegen, zo laag ontladen want hij is echt 0% op dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonpaneel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-05 17:32
Hier exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hentt
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-05 10:02
Zit nog 8% in, is al eens eerder vermeld hier.
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Wel vervelend wilde juist het laden zien van de batterij, inmiddels is de batterij helemaal leeg en staat op 0% te wachten tot de zon weer gaat schijnen of totdat het handmatig laden wel werkt.

Kan de batterij hier wel tegen, zo laag ontladen want hij is echt 0% op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Laatst online: 13:44
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:02:
[...]

0% is geen al te groot probleem, net zoals bij je telefoon, auto, laptop, … Buffer zit daar nog onder. Beetje vertrouwen in het product 🙂

3060Wp Zuid (LG) | 2kW Sunny Boy (SMA), aanpassing gepland naar ZO/ZW 7kWp | Tesla Model Y RWD 2025 | Hyundai Ioniq Electric 38kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
Ik heb de Iphone geupdate naar 18.3 IOS en nu werkt de handmatige laadmodus wel correct.

Als je 1 van de 2 batterijen de modus naar handmatige laadmodus schakeld dan krijg ik geen foutmelding en gaan beide ! batterijen laden.

Feature request, kan dit eventueel losgekoppeld worden? 1 batterij handmatig laden terwijl de andere op nulmodus staat?

Overigens heb ik de batterijen nog niet op de 1600Watt modus geschakeld, dus nog op default 800Watt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
(RSH) schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:24:
Overigens heb ik de batterijen nog niet op de 1600Watt modus geschakeld, dus nog op default 800Watt staan.
Die grens van 800W geldt voor ontladen.

Dus ik neem aan dat opladen nu wel met 2x800=1600W gaat?! Net als je pv-opwek >800W zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kebEl9HEHBzkBHuXl0oDCH6kIq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbZhy5iWPN9SPFcz6zHQQkes.jpg?f=fotoalbum_large

Hoppa, hier ook geleverd en geïnstalleerd. Eitje... Nu airfryer en kookplaat aan. Was 49% vol toen ik hem kreeg om 17:15.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
a2aan schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Die grens van 800W geldt voor ontladen.

Dus ik neem aan dat opladen nu wel met 2x800=1600W gaat?! Net als je pv-opwek >800W zou zijn.
Ja sorry, dat is correct, het laden gaat (op dit moment) met 1600Watt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flodder325
RobinDH1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:18:
[...]

0% is geen al te groot probleem, net zoals bij je telefoon, auto, laptop, … Buffer zit daar nog onder. Beetje vertrouwen in het product 🙂
Goed nieuws HW heeft de fout in het opladen verholpen in de app (server kant denk ik) mijn accu staat nu te laden zoals het hoort 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmAWxsMYB4vbutiIRCix_G7c7y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWiOHA1iqiQChBnLSHofyoXy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Laatst online: 12:04
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:51:
[...]

Goed nieuws HW heeft de fout in het opladen verholpen in de app (server kant denk ik) mijn accu staat nu te laden zoals het hoort 👍
[Afbeelding]
Dit roept wel vragen op:
- het laden wordt toch lokaal gestuurd door de p1 meter? Hoe kan de HW server dit verstoren?
- 2% lading zou toch niet mogelijk moeten zijn ivm ondergrens om batterij te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:52:
[...]

5.19 hier....wanneer is die versie 6 gekomen? hij geeft aan dat ik de recente versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online
HE1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:09:
[...]

5.19 hier....wanneer is die versie 6 gekomen? hij geeft aan dat ik de recente versie heb.
Versie 6 is er alleen als je een batterij hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Chupachups schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Dit roept wel vragen op:
- het laden wordt toch lokaal gestuurd door de p1 meter? Hoe kan de HW server dit verstoren?
- 2% lading zou toch niet mogelijk moeten zijn ivm ondergrens om batterij te beschermen?
Elk apparaat stuurt continue data naar de cloud, de batterij heeft ook verbinding met de cloud. Of de P1 meter ook echt lokaal het commando naar de batterij stuurt vraag ik me af, kan ook zijn dat het uit de cloud komt, maar dan wel op basis van de p1 data in de cloud uiteraard.

Zal @HomeWizard_NL uitsluitsel over moeten geven.

[ Voor 6% gewijzigd door HE1 op 28-01-2025 18:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chupachups schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Dit roept wel vragen op:
Soms moet je even een paar posts terug bladeren 😉.

De batterij laat aan jouw zien dat je van 0 tot 100% kunt laden en visa versa kunt ontladen. Die 100% is gebasseerd op 92% van de batterij capaciteit. Dus als jij op 0% staat weer met de batterij heb je eigenlijk nog die 8% veilige marge. Die is gereserveerd door HW. Alleen zie je dat niet in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:32:
[...]

Soms moet je even een paar posts terug bladeren 😉.

De batterij laat aan jouw zien dat je van 0 tot 100% kunt laden en visa versa kunt ontladen. Die 100% is gebasseerd op 92% van de batterij capaciteit. Dus als jij op 0% staat weer met de batterij heb je eigenlijk nog die 8% veilig marge. Die is gereserveerd door HW. Alleen zie je dat niet in de app.
Thanks! Duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Hier inmiddels de batterij geïnstalleerd. Het proces was precies zo eenvoudig als Homewizard had beloofd.

We zitten met verbazing te kijken hoe rond 0W de plug-in battery het verbruik houdt.

Klikjes horen we hier alleen wanneer de batterij schakelt tussen bijvoorbeeld "nom" en laden. Niet luid maar duidelijk hoorbaar op 3m afstand.

Onze andere batterij was leeg omdat er vandaag geen zon was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc-JdYS4SLcKzRbyLZdCH8hU4jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ND0RBqpA05gWYQTOSheK1MSU.jpg?f=fotoalbum_large

Op dit moment laden we beide batterijen op om de oude batterij wat gevuld te krijgen. Door beide te laden voorkomen we dat de ene batterij de andere leeg trekt.

@HomeWizard_NL ook hiervoor zou het een prettige toevoeging zijn wanneer je in de app naast de optie van laden tot 100% (waarvoor erg veel dank), zou het erg fijn zijn als je de optie had gewoon via de app laden/ontladen uit te kunnen stellen, om te voorkomen dat de ene batterij reageert op de andere. Maar het uitstellen van laden van zon tot een moment dat helpt de middagpiek te dempen blijft wel mijn hoofdreden voor deze vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvZ7ZIkyFepyJoScu9YH5xeUtng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mTmV68BFBqOFvJEoyPJCK2Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Sjamo op 28-01-2025 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
HE1 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:15:
[...]

Elk apparaat stuurt continue data naar de cloud, de batterij heeft ook verbinding met de cloud. Of de P1 meter ook echt lokaal het commando naar de batterij stuurt vraag ik me af, kan ook zijn dat het uit de cloud komt, maar dan wel op basis van de p1 data in de cloud uiteraard.

Zal @HomeWizard_NL uitsluitsel over moeten geven.
De app communiceert via de cloud naar de P1, en P1 stuurt de batterijen dan aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
(RSH) schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:24:
Ik heb de Iphone geupdate naar 18.3 IOS en nu werkt de handmatige laadmodus wel correct.

Als je 1 van de 2 batterijen de modus naar handmatige laadmodus schakeld dan krijg ik geen foutmelding en gaan beide ! batterijen laden.

Feature request, kan dit eventueel losgekoppeld worden? 1 batterij handmatig laden terwijl de andere op nulmodus staat?

Dat is een vreemde feature, dan ga je namelijk met de ene batterij de andere opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikon.
  • Laatst online: 24-05 12:56
Zijn er al mensen die de batterij hebben aangemeld bij de netbeheerder via energieleveren.nl? Zo ja, welke gegevens hebben jullie daar ingevuld bij merk type, omvormer vermogen etc.?

Homewizard staat nog niet op de lijst met merken zo te zien.

Of hoef je deze accu niet aan te melden omdat hij niet terug levert aan het net?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
nikon. schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:02:
Zijn er al mensen die de batterij hebben aangemeld bij de netbeheerder via energieleveren.nl? Zo ja, welke gegevens hebben jullie daar ingevuld bij merk type, omvormer vermogen etc.?

Of hoef je deze accu niet aan te melden omdat hij niet terug levert aan het net?
Bij mijn weten is dat niet verplicht bij 800W. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peterbier

Ga ik niet doen.
Ik heb 10 zonnepanelen aangemeld maar heb er nu 12 actief.
Wat je gaat aanmelden heb ik het idee dat je hier later op "gepakt" wordt
Vandaag de HomeWizard batterij binnen nog niet aangesloten net als de 12 zonnepanelen. 😀
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqOlhNgS5k6tQZWpeChKYD4jOx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGmHl3jmZYbcI0uis1Y5cowu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door peterbier op 28-01-2025 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper-NL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-05 22:26

Nee hoeft idd niet omdat je niet aan het net levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
peterbier schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:10:
[...]

Ga ik niet doen.
Vandaag de HomeWizard batterij binnen nog niet aangesloten net als de 12 zonnepanelen. 😀
[Afbeelding]
Ik zie APSystems! Goed bezig! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 19:57 . Reden: Adres uit afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flodder325
Ik ga de batterij of in toekomst batterijen echt niet aanmelden, op zeker dat er een batterij vergoeding betaald moet worden zodra de energie boeren hiervan weten.

Het enige dat hun moeten weten is dat het net langzaam meer in balans zal komen door de vele batterijen.

Zodra ze zien dat ik veel minder terug lever zullen ze er als de kippen bij zijn om de teruglever vergoeding te verhogen want tja dat levert dan minder op voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:29:
Ik ga de batterij of in toekomst batterijen echt niet aanmelden, op zeker dat er een batterij vergoeding betaald moet worden zodra de energie boeren hiervan weten.

Het enige dat hun moeten weten is dat het net langzaam meer in balans zal komen door de vele batterijen.

Zodra ze zien dat ik veel minder terug lever zullen ze er als de kippen bij zijn om de teruglever vergoeding te verhogen want tja dat levert dan minder op voor ze.
Als je NOM draait dan ziet de energieleverancier al wel dat je een batterij moet hebben. Iemand die in de avond/nacht geen stroomverbruik heeft dan zal best een vraagteken oproepen bij ze. Ze bedenken wel iets tzt om toch het geld uit je knip te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
asing schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:26:
[...]

Ik zie APSystems! Goed bezig! ;)
Off topic
Maar veel in te stellen en mooi de Micros onder de zonnepanelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf-2OsLiMZfq7Nv6nO1x-eIGrZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xa40rPZC5CDVzfikjKd7EYA8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Flodder325 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:29:

Energieleveranciers lopen de polonaise als jij minder terug levert bij een vast contract. Daar verliezen ze heel veel geld op, daarom de compensatie via terugleverkosten. Dus je maakt ze juist blij met je batterij. Want je gaat ook nog de teruglevering in goedkope uren gebruiken in dure uren. En door steeds meer batterijen zal de spread tussen hoog en laag minder worden en daarmee risico minder voor een leverancier.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Devke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:33:
[...]

Als je NOM draait dan ziet de energieleverancier al wel dat je een batterij moet hebben. Iemand die in de avond/nacht geen stroomverbruik heeft dan zal best een vraagteken oproepen bij ze. Ze bedenken wel iets tzt om toch het geld uit je knip te trekken.
Iedereen met een accu die zonnestroom opslaat zorgt ervoor dat het overschot vermindert. Het aantal dagen dat de dynamische stroomprijs 0 of negatief is zal daarmee af gaan nemen. In zekere zin is dat positief voor de energiemaatschappijen. Zeker als zij/wij een beetje gaan sturen op de echte piek ipv dat de accu om 10 uur al vol is.

Dat we met zijn allen in het donker geen stroom meer afnemen wordt dan weer wat minder. We zullen met zijn allen dagen hebben dat we de netbeheerder alleen nodig hebben om een sinus op onze aansluiting te hebben zodat de rest blijft draaien. :)

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 28-01-2025 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chupachups
peterbier schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:10:
[...]

Ga ik niet doen.
Ik zou je naam en adres even blurren ..

Blurren done

[ Voor 22% gewijzigd door Septillion op 28-01-2025 20:30 ]

Pagina: 1 ... 62 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.