Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:14
HomeWizard_NL schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:09:
[...]

Je kan in principe alleen een dag kiezen, je krijgt daarna dan een mail voor het exacte levermoment op die dag.

De mail die je krijgt over postnl is incorrect, alles is geleverd via transmission.

Dat er meerdere dagen dubbel staan moeten we even checken bij goparcel. Helaas hebben wij hier nu direct geen invloed op.
Dat is mijn probleem, als ik een datum kies, krijg ik 0 feedback. Alsof er niks gebeurd.
Inmiddels ben ik in contact via de chat van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 17:32
Nou, als je meerdere HW accu's hebt kan je dat ook zo in HA weergeven. Dit zijn 3 sessy's. Maar blijft hetzelfde principe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1soWJC1LEIKLZgP7_VVcHUlrCZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iENAVv2MzrYw2XXm5PYD1nvf.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik krijg nu een mail via GoParcel maar kan geen datum of tijd kiezen ('uw pakket is onderweg'). Nu maakt mij dat niet zoveel uit, want blijkbaar heb ik bij bestelling mijn kantooradres opgegeven. Daar ben ik toevallig dagelijks, dus kom maar op :+

Iemand een idee hoe dat werkt met het shoptegoed? Krijg ik vast een mail over? Ik zou dat meteen wel willen inwisselen :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
JanHenk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:16:
Ik krijg nu een mail via GoParcel maar kan geen datum of tijd kiezen ('uw pakket is onderweg'). Nu maakt mij dat niet zoveel uit, want blijkbaar heb ik bij bestelling mijn kantooradres opgegeven. Daar ben ik toevallig dagelijks, dus kom maar op :+

Iemand een idee hoe dat werkt met het shoptegoed? Krijg ik vast een mail over? Ik zou dat meteen wel willen inwisselen :P
Daar krijg je nog een mailtje van.

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1ic8yT7b4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:47
JanHenk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:16:

Dat was dus ook mijn vraag :)

Nu hebben wij ook een bedrijf opgegeven als verzendadres, omdat mijn partner daar altijd is overdag. Zou het kunnen zijn dat ze dat zien als bedrijfsmatig en dat je dan dus geen shoptegoed krijgt? Ik ben benieuwd.

Aanvulling, ik kan mijn aluminium hoedje weer afzetten. Email binnen over shoptegoed, en erg blij mee. Ons huis stort in elkaar zodra je Homewizard fluistert, maar een schermpje hebben we nog niet. Wie weet komt daar verandering in :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjamo op 27-01-2025 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Remco2001

Ehm, ok...

Starck schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:14:
[...]

Nice 3!

Letterlijk een tower of power :D
Wellicht dat ik er nog een 4e bijzet, maar eerst even kijken met 1. (Andere 2 mogen familie/buren testen; leek het ook interessant).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
De mails zijn eruit, alles tot 25 juni, 11:36 heeft een betaallink ontvangen.

De shoptegoed mail krijg je zodra je battery in verzending gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-01-2025 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:12
@Remco2001 Ik heb de mail ook binnen voor levering van mijn 3 accu's
Wat wel jammer is of je er nu 1 of 3 hebt genomen je krijgt maar 60 euro shoptegoed.
had dat wel x3 ook verwacht :P
HomeWizard_NL schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:29:
Klopt

[ Voor 35% gewijzigd door SpikeHome op 27-01-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dank, heb dus 20 minuten te lang gewacht met daadwerkelijk bestellen :D

Kun je aangeven hoeveel dat er (ongeveer) zijn? of is dat teveel bedrijfsinformatie?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:38

Gemist op 1.5 uur wanneer de volgende batch?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Wie o wie heeft er 11:37 besteld... 8)7

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Volgende batch staat geplanned voor volgende week maandag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

SpikeHome schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:29:
@Remco2001 Ik heb de mail ook binnen voor levering van mijn 3 accu's
Wat wel jammer is of je er nu 1 of 3 hebt genomen je krijgt maar 60 euro shoptegoed.
had dat wel x3 ook verwacht :P

[...]

Klopt
Nice!

En wat betreft die bonus, ze hoeven het niet te doen hè? :P
(ik zag je sarcasme in je opmerking ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Wat ik me trouwens nog wel even afvroeg; je dient 50cm ruimte boven de batterij vrij te houden. Maar je mag ze wel stapelen? Dat lijkt zo tegenstrijdig? @HomeWizard_NL ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Remco2001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:40:
Wat ik me trouwens nog wel even afvroeg; je dient 50cm ruimte boven de batterij vrij te houden. Maar je mag ze wel stapelen? Dat lijkt zo tegenstrijdig? @HomeWizard_NL ?
50cm boven de bovenste ;-) komt ook terug in de handleiding.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-01-2025 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Sjamo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Aanvulling, ik kan mijn aluminium hoedje weer afzetten. Email binnen over shoptegoed, en erg blij mee. Ons huis stort in elkaar zodra je Homewizard fluistert, maar een schermpje hebben we nog niet. Wie weet komt daar verandering in :)
Hier ook binnen 8)

Tot nu toe gaat het best soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Dat begrijp ik. Maar kan de onderste batterij dan wel z´n warmte kwijt? Of is het design van de behuizing hier op ingericht?

(Enkel uit nieuwsgierigheid)

[ Voor 5% gewijzigd door Remco2001 op 27-01-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:57
Ahhhhw! Veel te laat besteld kennelijk (13:42). ;) Vandaag waren de batterijen al bijna vol met de huidige opwek! Jammerrrr! We wachten geduldig af.

Edit: thanks voor de updates @HomeWizard_NL

[ Voor 14% gewijzigd door SXForce op 27-01-2025 11:53 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Remco2001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Dat begrijp ik. Maar kan de onderste batterij dan wel z´n warmte kwijt? Of is het design van de behuizing hier op ingericht?

(Enkel uit nieuwsgierigheid)
Hier is uiteraard op ingericht.

Om de verwachtingen een beetje onder controle te houden. Volgende week verwachten we ongeveer uit te sturen tot 12:15. De eerste levering daarna zal mogelijk een paar dagen langer duren dan de maandag daarop.

Rond 14:00 waren de laatste bestellingen die nog net onder batch 1 vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The - DDD schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:46:
[...]

Verwijderen van de Grafiek geschiedenis doet niks?
Je kunt de geschiedenis wel verwijderen maar de socket zelf heeft ook waarden voor import en export. Die "interne" waarden kun je niet resetten naar 0.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36

Dat is wel akkelig dichtbij. :D

Bevesting mail om 11:49 gehad. Dus 13 minuten te laat.

Wie komt er dichterbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac-aroni
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 16:18
HomeWizard_NL schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Om de verwachtingen een beetje onder controle te houden. Volgende week verwachten we ongeveer uit te sturen tot 12:15. De eerste levering daarna zal mogelijk een paar dagen langer duren.

Met een besteltijd van 13:57 zit ik gelukkig nog in batch 1 dan. Stiekem had ik wel gehoopt dat ik vandaag een mail kreeg.

Het is me nog niet duidelijk of ik nu nog 2, 3, 4 of nog meer weken moeten wachten.

Gelukkig hebben we de saldeerbatterij nog tot onze beschikking zullen we maar denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 19:47
[...]
Om de verwachtingen een beetje onder controle te houden. Volgende week verwachten we ongeveer uit te sturen tot 12:15. De eerste levering daarna zal mogelijk een paar dagen langer duren.

Dank je voor deze informatie, ik heb mijn bestelling gedaan even na half 1 dus ik zit over 2 weken in de batch :) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
[...]

Met order tijd 15.58 nog even geduld hebben dus.
Zal eind februari worden denk ik.

Deze updates worden gewaardeerd 😉

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doggieman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 09:18
mac-aroni schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:11:
[...]

Gelukkig hebben we de saldeerbatterij nog tot onze beschikking zullen we maar denken :+
Juist, en die is in tegenstelling tot de HW batterij gelukkig nog geheel gratis. En je kunt er (mits je optijd een nieuw contract hebt afgesloten) ook nog 2 jaar lang gebruik van maken zonder TLK! Daar kan voorlopig nog geen thuisbatterij tegen op.

Ik heb geen batterij Weet ook nog niet zeker of ik hem (überhaupt) wel wil. Misschien met twee jaar? Vandaar dat ik hier mee lees en intresse heb in de reviews.

Nogmaals... Ik snap het enthousiasme. Maar man man... wordt wel een beetje moe van al dat gejammer over levertijden, wel of niet een betaal mail enz, enz. Het lijkt wel een klas met dreinende kleuters af en toe.

Het is als met alles in het leven. Bijna raak is ook mis. Net niet geslaagd is ook gezakt.
Dus wacht het gewoon even lekker af verder. Lees de reviews van diegene die hem al wel hebben. Geef je eigen review zodra je hem binnen hebt. De onzekerheid en het ongewisse is nu eenmaal het nadeel van een early adopter zijn (denk ik dan) .

4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03
Zullen we het topic een beetje 'schoon' houden en alleen inhoudelijke posts doen over de HW batterij!

Niemand zit te wachten dat Jantje z'n batterij wel uitgeleverd wordt en Pietje helaas nog geen mail heeft gehad... :X 8)7

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33

HE1

@HomeWizard_NL ik weet niet hoeveel nieuwe bestellingen jullie zo dagdagelijks binnenkrijgen, maar als nieuwe bestellingen vandaag binnenkomen hebben jullie dan ongeveer idee wanneer die uitgeleverd gaan worden? grove schatting is prima komt niet op 1-2maandjes maar dan heb ik een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

HE1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:44:
@HomeWizard_NL ik weet niet hoeveel nieuwe bestellingen jullie zo dagdagelijks binnenkrijgen, maar als nieuwe bestellingen vandaag binnenkomen hebben jullie dan ongeveer idee wanneer die uitgeleverd gaan worden? grove schatting is prima komt niet op 1-2maandjes maar dan heb ik een idee.
De site zegt nu eind april. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HE1

HE1

Remco2001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:44:
[...]

De site zegt nu eind april. :)
2025 neem ik aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Nee, 2027 geloof ik. :P ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:53
Hier ook de batterij is onderweg.
Besteltijd was iets over 11 toen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FdcuorwKhVpkG6s3SmayrT5Dzns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi8JUvQiRWsDjZRjo0LEUXv3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elparia
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 12:44:
Pas geleden de aanbetaling gedaan en toen was de verwachting eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
peterbier schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:35:
Hier ook de batterij is onderweg.
Besteltijd was iets over 11 toen.
[Afbeelding]
En op welke dag had je besteld :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
woutertje6 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:50:
[...]

En op welke dag had je besteld :)?
Alles tot 11:36 uur heeft een betaallink ontvangen.

Volgende batch : maandag aanstaande, vermoedelijk tot 12:15 uur.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a2aan schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:03:
[...]

Als je een (gemiddelde) over langere tijd bekijkt speelt de SoC niet echt meer een rol. Maar wat we volgens mij (ook) willen, is ontdekken welke factoren de meeste invloed hebben op de RTE, om die te kunnen maximalseren. Daarvoor wil je juist wel over kortere intervallen de RTE bepalen.

Feitelijk zijn er maar twee (echt) betrouwbare SoC's: helemaal leeg, en helemaal vol. Volgens mij wil je bij iedere keer dat je zo'n punt bereikt, de RTE berekenen sinds de vorige keer dat hetzelfde punt was bereikt. Als je NOM draait kom je in principe minimaal 1x per dag langs ofwel leeg (in de winter), ofwel vol (in de zomer)...

En jij en @hanev001 hebben natuurlijk gelijk dat het nu nog vroeg is om 'harde conclusies' te trekken over RTE, maar mijns inziens geeft het wel al een beeld. En ik ben zeker benieuwd naar de RTE over de hele maand april, maar 'moet' wel voor die tijd besluiten of ik mijn plekje in de wachtrij ga verzilveren of niet...

Ik hoop dat de batterij van @Devke nog moet worden 'ingewerkt', en dat hij over een week (of twee) betere RTE's gaat rapporteren, maar de (uit mijn hoofd) 77% die hij rapporteerde over de eerste volledige cyclus van leeg naar vol naar leeg, was met relatief hoge vermogens (dus gunstig voor de RTE), maar wel bij koele omstandigheden (hoeveel zou dat uitmaken?). Ik had op een getal aan de andere kant van de 80% gehoopt...

Waar ik 'bang' voor ben is het volgende:
  • Van oktober t/m maart doet de batterij niet zo veel omdat de warmtepomp bijna alle pv-opwek opslokt
  • Van mei t/m augustus ontlaadt de batterij voornamelijk op 100-150W (wat slecht is voor de RTE), en wordt maar voor de helft benut (want raakt 's nachts niet leeg)
  • Dan blijft er nog maar weinig tijd over waarin de batterij 'lekker' kan draaien
Ik heb een stukje code geplakt in HA om de RTE te bepalen maar wel zonder SoC nog. Wat @Peterhardenberg al schreef is dat de kleine marge straks opgaat in de grote getallen. Ik laat hem lekker meelopen en weet dat er pas waarde aan gehecht kan worden als je er steeds naar kijkt op dezelfde momenten. Ik laat hem lekker mee hobbelen vanaf vanmorgen. Het getal is nu zeer laag, maar dat is niet raar, dat ligt aan dat de energie er ook nog uit moet komen. Ik laat hem een paar dagen mee hobbelen, zal dan een x wat delen weer. Ik laat de batterij even zijn werk doen zoals bedoeld. Optimaliseren gaat denk ik echt wel komen nu er lekker meer mensen hier blij gemaakt zijn! Kan bijna niet wachten :-)

@gielz dan voor het stukje yaml. Opgenomen in config.yaml (let op het moet wel een template sensor zijn).

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Ik kreeg net op Android een update van de HomeWizard app aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Ik heb een stukje code geplakt in HA om de RTE te bepalen maar wel zonder SoC nog. Wat @Peterhardenberg al schreef is dat de kleine marge straks opgaat in de grote getallen. Ik laat hem lekker meelopen en weet dat er pas waarde aan gehecht kan worden als je er steeds naar kijkt op dezelfde momenten. Ik laat hem lekker mee hobbelen vanaf vanmorgen. Het getal is nu zeer laag, maar dat is niet raar, dat ligt aan dat de energie er ook nog uit moet komen. Ik laat hem een paar dagen mee hobbelen, zal dan een x wat delen weer. Ik laat de batterij even zijn werk doen zoals bedoeld. Optimaliseren gaat denk ik echt wel komen nu er lekker meer mensen hier blij gemaakt! Kan bijna niet wachten :-)

@gielz dan voor het stukje yaml. Opgenomen in config.yaml (let op het moet wel een template sensor zijn).
Je kunt hem ook als helper toevoegen. dan hoe je niet aan de yaml te sleutelen.

Instellingen > Apparaten en diensten > Helpers > Template > Template a sensor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3EqBMPHJghNuH3F9qB9LoXIEkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/us2oIfm9Xin3J2C1a3gyG9b2.jpg?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ik heb trouwens voor HA nu een Apexchart klaar staan die werkt op basis van de sensoren die out-of-the-box moeten gaan werken zodra de HA core een update heeft gehad. Hierdoor is dan goed te volgen bij meerdere batterijen hoe ze zich gaan gedragen.

De volgende sensoren worden gebruikt;
code:
1
2
3
4
energy_import_kwh
energy_export_kwh
state_of_charge_pct
power_w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPKvpSWw43CLPc4eONne4E5tV80=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j0xxO9x0CSUZOkbOGyg3MVTp.jpg?f=user_large
Ps de grafiek ziet er nu niet uit maar zal na verwachting meteen gaan werken straks.

Hij is niet helemaal gelijk aan de weergave zoals in de energy app. Maar past binnen mijn eigen HA configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:37
2 betaal linken ontvangen , beide betaald, beide bevestigd, beide klaar voor verzending, echter maar 1 track and trace code ontvangen, voor 1 van de orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:37
(RSH) schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:53:
2 betaal linken ontvangen , beide betaald, beide bevestigd, beide klaar voor verzending, echter maar 1 track and trace code ontvangen, voor 1 van de orders.
Maar ook 2 x 60 euro shop tegoed :)

misschien een extra display dedicated voor de HW batterijen? Kan je eigenlijk 2 displays gebruiken met ieder een eigen layout / config?

een splitter voor een eventuele grotere opslag ala marstek / duravolt / eva-power / zendure als deze HW accus bevallen?

De rest heb ik eigenlijk al. 2 dedicated HW plugs voor de batterijen? al zal dat waarschijnlijk alleen in het begin interessant zijn.

Hmmm, keuze stress :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaUdH5__tdSYSlWvZxRNYp6m7zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9O6vKpBODxLhBedLSL1qOz90.jpg?f=fotoalbum_large

Update van de app nu ook voor Android, m.b.t. handmatig laden.
Zoals ook door @asing net gemeld, zie ik nu...

[ Voor 13% gewijzigd door Knurt op 27-01-2025 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Knurt schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:02:
[Afbeelding]

Update van de app nu ook voor Android, m.b.t. handmatig laden.
Erg blij met deze update. Normaal stel ik updates vaak uit maar deze keer direct in de Playstore de update gehaald :)

@HomeWizard_NL
Als er nou ook nog een update bij komt om het laden van zonnestroom een "x" aantal uren uit te stellen via de app, om mensen zonder ha een makkelijke manier te geven indien gewenst netbeheer te ondersteunen door juist tijdens de piek een stuk opwek weg te pakken ipv direct in de ochtend dan is dat wat mij betreft perfect. Maar hier ben ik ook al erg blij mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjamo
Mochten er nog mensen zijn die denken dat een thuisbatterij niets kan doen in deze tijd van het jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AlIk_VaY7qGgcImh2cj_k_C8ZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yofzrHsAjQWoPG1ARUxMWZ3T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SDHhEEHpXU7SBN8Uqj0zpukScY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1uiKrWHlgj0FTCVXKVAULF0.jpg?f=fotoalbum_large

En ok, met temperaturen een paar graden onder en boven 0 hadden wij onze kleine batterij (3,5kWh, geen homewizard) uit staan omdat die batterij vrij veel verbruikt in stand by. Maar dagen als deze gaan al weer pima. Ondanks verwarmen huis en water, gebruik oven en overig standaard verbruik bleef er voldoende over om de batterij naar 100% te laden,wat zeker een groot deel van ons verbruik in de avond en misschien zelfs een stukje nacht weg zal pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjamo op 27-01-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(RSH) schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:02:
[...]

misschien een extra display dedicated voor de HW batterijen? Kan je eigenlijk 2 displays gebruiken met ieder een eigen layout / config?

een splitter voor een eventuele grotere opslag ala marstek / duravolt / eva-power / zendure als deze HW accus bevallen?

De rest heb ik eigenlijk al. 2 dedicated HW plugs voor de batterijen? al zal dat waarschijnlijk alleen in het begin interessant zijn.

Hier zit een plug tussen. Ik zie een verschil in wat de interne kWh meters van de batterij meten en wat de energy sockets meten. Het RTE verschil is een 2%. Bv de via de socket berekenen is 74% via de batterij 76%. Dat betekend dus ook import en export verschillen. Ik kan hem (nog) niet verklaren. Wellicht zit in de batterij meting 1% en in de socket meting 1% onnauwkeurigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Is het niet zo dat de import op de batterij zelf de netto import is en dus niet het stroomverbruik van de omvormer + ventilatoren mee neemt. dat ding draait namelijk niet van zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
(RSH) schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:02:
[...]

Ja je kunt alles op het display weer laten geven wat je in je HomeWizard lijst hebt staan.
Bijvoorbeeld het verbruik van je TV als je hier een HomeWizard plug tussen hebt.
Ik gebruik 3 van die displays.
En werken onafhankelijk van elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbrNagL4teGpRIRFJoSU40h3k0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md0qUunJsw8po6VMuLJtB48l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:48:
Is het niet zo dat de import op de batterij zelf de netto import is en dus niet het stroomverbruik van de omvormer + ventilatoren mee neemt. dat ding draait namelijk niet van zelf.
Het zou een verklaring kunnen zijn. Dan betekend het dus dat je voor de correcte cijfers dus moet meten via de Energy Socket. Corrigeer me als ik het verkeerd zie. Dan heb je namelijk wel het complete plaatje. Wat stop je de batterij in en wat komt eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peterbier schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:50:
[...]

Ja je kunt alles op het display weer laten geven wat je in je HomeWizard lijst hebt staan.
Bijvoorbeeld het verbruik van je TV als je hier een HomeWizard plug tussen hebt.
Ik gebruik 3 van die displays.
En werken onafhankelijk van elkaar.
[Afbeelding]
Is "De Bar" nu offline of het display 😈😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Is "De Bar" nu offline of het display 😈😜
Dat klopt daar zit een "hoofdschakelaar" voor alles.
Als ik in de bar zit is deze display online.😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Het zou een verklaring kunnen zijn. Dan betekend het dus dat je voor de correcte cijfers dus moet meten via de Energy Socket. Corrigeer me als ik het verkeerd zie. Dan heb je namelijk wel het complete plaatje. Wat stop je de batterij in en wat komt eruit.
Zou je hier homewizard is over kunnen mailen met voorbeelden? Als het goed is stond er op dat handschreven kaartje bij de levering een emailadres. Ze zullen vast ook zelf eens een energysocket er tussen hebben gepropt.

@HomeWizard_NL Of is het antwoord al wel bekend alleen nog niet hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

iemand met een HW display + batterij al gekeken wat er van de batterij allemaal op een display kan worden getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is denk ik een discutabel punt.
Als je het puur over de RTE van de batterij cellen wil hebben niet.
Als je het effect van het totale apparaat wil zien dan weer wel.
Ligt er dus aan wat je wilt weten. Dat in de combinatie met de vraag of de aanschaf kosten van een apart meetapparaat (de scocket of iets anders) de extra informatie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22:26
Volgens mij heet @HomeWizard_NL hier in het verleden aangegeven dat de cijfers van de batterij 'in principe' overeen moeten komen met wat een Socket zou aangeven. Voor de omvormer klopt dat in ieder geval (i.t.t. bijvoorbeeld Marstek), en 2% is (voor mij) dicht genoeg in de buurt om het als een 'eerlijke meting' te bestempelen, maar toch ook weer groot genoeg om wel vraagtekens op te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
Sjamo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:42:
Mochten er nog mensen zijn die denken dat een thuisbatterij niets kan doen in deze tijd van het jaar:
Dat hangt natuurlijk af van ieders persoonlijke situatie. Hier had ik (met 4250Wp O/W in de randstad) vandaag 2,7kWh export (bijna een volle HW-batterij!), maar mijn (hybride) warmtepomp is nog steeds stuk. Als ik door mijn oogharen naar de HW-grafiek kijk dan denk ik dat de warmtepomp wel minimaal 80% van de export zou hebben opgeslokt, en intussen zou de HW-batterij al wel weer leeg zijn geweest, vermoed ik (ben alweer ruim een uur netto aan het importeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:14:
[...]

Dat is denk ik een discutabel punt.
Als je het puur over de RTE van de batterij cellen wil hebben niet.
Als je het effect van het totale apparaat wil zien dan weer wel.
Ligt er dus aan wat je wilt weten. Dat in de combinatie met de vraag of de aanschaf kosten van een apart meetapparaat (de scocket of iets anders) de extra informatie waard is.
Ik wil het graag snappen. De socket had ik al dus niet extra hiervoor aangeschaft. De vraag is net door @gielz ook gesteld hier aan HW. Dan is het maar gelijk ook bekend hier...... anders waag ik dr wel een mailtje aan.

@a2aan klopt idd dat HW heeft aangegeven dat een socket niet nodig was.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 27-01-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:53:
[...]

De batterij toont de meting in grafieken van tusen de omvormer en de 230V stekkeraansluiting. Dus niet tussen de omvormer en de cellen. Een energy socket op de kabelaansluiting zetten heeft dus een ''dezelfde'' meting als resultaat.
Hier dus @a2aan. Eigenlijk zouden ze dus "gelijk" moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Devke op 27-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Hier dus @a2aan. Eigenlijk zouden ze dus "gelijk" moeten zijn.
Nee, want je mist nog het gebruik van de ventilatoren en overige electronica die rechtstreeks gebruik maken van de 230V input van de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hanev001 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:31:
[...]

Nee, want je mist nog het gebruik van de ventilatoren en overige electronica die rechtstreeks gebruik maken van de 230V input van de stekker.
Stroomverbruik van de ventilatoren en overig komt door de socket heen (import) en die gaat niet van de opgeslagen stroom af bedoel je? Verbruik je direct nadat het gemeten is en de omvormer niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sjamo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:42:
Ik heb vandaag 146 watt uur geëxporteerd van de 3.5 kWh die ik heb opgewekt.
In heel januari zit ik net over de 1 kWh aan export.

Van begin november tot vandaag zit ik onder de 4 kWh aan export.

Plat dak en full electric zorgen gewoon voor bijna 100% vol verbruik van de panelen 3 a 4 maanden per jaar. (Totale opwek per jaar is zo'n 4500, verbruik rond de 6000 kWh)

Dus echt genoeg situaties waarbij de batterij en heel lange tijd redelijk nutteloos is. Andere kant van het verhaal is dat ik in voor en najaar weer meer dan 1 cycle per dag haal.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:12:
[...]

Stroomverbruik van de ventilatoren en overig komt door de socket heen (import) en die gaat niet van de opgeslagen stroom af bedoel je? Verbruik je direct nadat het gemeten is en de omvormer niet haalt.
Dat was mijn gedachte ook. De omvormer zelf gebruikt ook stroom anders gaat hij niet zijn ding doen. Heb je wat data wat de verschillen zijn van de energy socket tov de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je de Energy Socket gebruikt voor de RTE kan je ook bepalen hoeveel zonnestroom je op de heenweg tussen stopcontact en accu weggooit en er op de terugweg wederom van verloren gaat. Hanteer je de RTE van de accu dan weet je alsnog niet hoeveel stroom vanaf de PV omvormer richting een verbruiker uiteindelijk echt verloren gaat en of bijv. de business case (als je die belangrijk vindt) wel of niet sluitend is.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
asing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Alles tot 11:36 uur heeft een betaallink ontvangen.

Volgende batch : maandag aanstaande, vermoedelijk tot 12:15 uur.
Dat had ik gelezen! Maar was even benieuwd op welke dag je had besteld? Hoeveel juni was dit? De dag van de launch neem ik aan? Ik heb pas de 26ste besteld, dan moet ik nog ff wachten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:34:
[...]

Dat was mijn gedachte ook. De omvormer zelf gebruikt ook stroom anders gaat hij niet zijn ding doen. Heb je wat data wat de verschillen zijn van de energy socket tov de batterij?
Jazeker. Hierbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkDUzq2J5ecW2KryLnhDhMtZaPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPVThjChy1TCSTUleneMzjdn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
@Devke als je dan bij die dagen even het aantal uren dat de batterij echt actief is geweest weet kun je de watt uitrekenen. Ben benieuwd wat er dan uit komt.

Maar 0,2 kwh in 4 dagen dat is iets meer als 18 kwh in een jaar. Maar wel leuk om uit te rekenen wat het nou echt aan watt is. :9

[ Voor 29% gewijzigd door gielz op 27-01-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeltz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-07 16:06
Kan het niet zo zijn dat de 2% gemeten RTE verschil door het verbruik van de energy socket zelf komt?

(Ik heb er zelf nog geen een, dus wellicht klets ik uit m'n nek)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:31
Ik had vandaag van de 4,8kWh opwek 3,0kWh teruglevering, betekend dat ik een volle accu zou hebben tegen 17u. En de rest van de avond en nacht op de accu zou draaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnTK3FZoOO7CwFZT4QwQmXTvbVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AlkNqRgfspUFr7mGsIDyhKQm.jpg?f=fotoalbum_large

Als morgen weer zo'n dag wordt en de accu een beetje op tijd komt ben ik benieuwd hoe dat in de praktijk eruit gaat zien... Kan niet wachten.

(Oh laat maar, rest van de week regen :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door fredhuizinga op 27-01-2025 19:14 ]

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yeltz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:12:
Kan het niet zo zijn dat de 2% gemeten RTE verschil door het verbruik van de energy socket zelf komt?

(Ik heb er zelf nog geen een, dus wellicht klets ik uit m'n nek)
De Energy Socket zelf wordt ook wel warm door de ingebouwde elektronica, maar dat is heel makkelijk te meten door er 2 op elkaar te zetten. Wacht!

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
woutertje6 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:39:
[...]

Dat had ik gelezen! Maar was even benieuwd op welke dag je had besteld? Hoeveel juni was dit? De dag van de launch neem ik aan? Ik heb pas de 26ste besteld, dan moet ik nog ff wachten haha
Ja, iedereen die voor 14:00 op launch day had besteld zit in deze batch. Iedereen die na dat moment heeft besteld zit in de maart batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb een HW Energy Socket in een Shelly plug gedaan: De HW Energy Socket gebruikt 1.1-1.2 Watt zonder verlichting, 1.5 Watt met verlichting op max.

Let op: Aangezien de HW Energy Socket natuurlijk niet zijn eigen stroomverbruik meet, mag je dit dus niet in mindering brengen op de gemeten RTE.

Hierbij:

Zonder verlichting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4XJ1fzoa2w15-UGztRXl9tbdYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KTGro22FrKIlW4DHQ6aiE8w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVtEfnAeqPkcMeROxRnLC23wYNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkfNFo3rUE6FeHkQ7NeHAk2R.jpg?f=fotoalbum_large

Met verlichting op 100%:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DuPrw0UsmlLKrvaho4B8B7sQDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFkViUy6GDrja4NynJLa8WZh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 27-01-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
0,036 kwh per dag, is de rest dan niet gewoon de ventilator? En dan klopt de import/export wel in de energy app zou je zeggen.

Haal even de kap er af en unplug even de ventilatoren /s :+

[ Voor 55% gewijzigd door gielz op 27-01-2025 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Vind het verschil ook niet dusdanig dat ik nu naar de shop ren om een socket erbij te bestellen. Ik heb wel meer “stand-by verbruik” hier dat veel meer impact heeft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
HE1 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:12:
iemand met een HW display + batterij al gekeken wat er van de batterij allemaal op een display kan worden getoond?
Ook wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:31
Morgen krijg ik de batterij en de gratis display, zodra alles binnen is ga ik ermee aan de slag. Ben ook benieuwd.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Zo ziet dat er uit op het display van HW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUP8hcfAATLhLFaVDRKLMuvVVPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wCA6DHK3EuMjJShVYKgaYEVn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gielz als ik kijk naar de meting van @Taro dan verbruikt de socket 1 Watt. Per dag dus 24 Watt. 4 dagen is dus afgerond al 100 Watt. Nog 100 Watt te gaan 🤣🙈. Die kan ik denk ik verklaren. De batterij heeft ook een standby verbruik. Vlgs de specs 1 watt. Tel daar ook maar een paar uur per dag voor in deze periode. Nu gaat het echt gerommel in de marge worden. Ik kan hiermee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:31:
Vind het verschil ook niet dusdanig dat ik nu naar de shop ren om een socket erbij te bestellen. Ik heb wel meer “stand-by verbruik” hier dat veel meer impact heeft…
Ach als hij er toch ligt........ had er nog 1 over weer. Ik zou er ook niet 1 voor bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:13:
@gielz als ik kijk naar de meting van @Taro dan verbruikt de socket 1 Watt. Per dag dus 24 Watt. 4 dagen is dus afgerond al 100 Watt. Nog 100 Watt te gaan 🤣🙈. Die kan ik denk ik verklaren. De batterij heeft ook een standby verbruik. Vlgs de specs 1 watt. Tel daar ook maar een paar uur per dag voor in deze periode. Nu gaat het echt gerommel in de marge worden. Ik kan hiermee leven.
Nee, zo werkt dat niet, zie ook de opmerking in dat bericht: De HW Energy Socket geeft 0 Watt aan als er niets op aangesloten zit. Als je dus verbruik meet, dan is dat 100% afkomstig van het aangesloten apparaat, het verbruik van de Energy Socket zelf zit daar niet bij inbegrepen. Het is dus echt onderdeel van de RTE van de accu, het verbruik van de stekker staat daar compleet los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 13:57
Hoe vrij ben je in het inrichten van dat schermpje? Kan het ook de ‘live’ grafiek (of daggrafiek) uit de HW app tonen? Vind ik leuker dan een stel cirkels.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:16:
[...]

Nee, zo werkt dat niet, zie ook de opmerking in dat bericht: De HW Energy Socket geeft 0 Watt aan als er niets op aangesloten zit. Als je dus verbruik meet, dan is dat 100% afkomstig van het aangesloten apparaat, het verbruik van de Energy Socket zelf zit daar niet bij inbegrepen. Het is dus echt onderdeel van de RTE van de accu, het verbruik van de stekker staat daar compleet los van.
Ahh goed dat je het weerlegd. Dan heb ik het niet goed gelezen. Dan blijft het dus overeind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
@Devke zou je dan toch eens kunnen kijken hoeveel uur de batterij actief was op die dagen? Dan kunnen wij beginnen met rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EvaluationCopy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:17:
Hoe vrij ben je in het inrichten van dat schermpje? Kan het ook de ‘live’ grafiek (of daggrafiek) uit de HW app tonen? Vind ik leuker dan een stel cirkels.
Grafieken niet, links 3 (1 groot+2 klein) cirkels en rechts 3 waardes.

Heb hier het live verbruik in de grootste cirkel, werkt op zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a2aan
In screenshots van @Devke leek ik zo'n 1% verschil te zien in de 'live' weergave van de Socket vs de batterij. Uit mijn hoofd 807 vs 800, en 406 vs 400. Geen wereldschokkende verschillen, maar wel genoeg om mij nieuwsgierig te maken waar dat nou in zit. En dit was dus één richting op, als het de andere kant op ook zo is kom je op 2% totaal.

@Taro ik was, blijkbaar onterecht, in de veronderstelling dat de HW Socket wél ook zijn eigen verbruik meerekende. Weer een illusie armer nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20:53

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Schermpje is wat aan de kleine kant qua uitlezen van alle data...ik doe ook altijd de live de tempratuur en luchtvochtigheid uitlezen in de zij-balk samen met het totale stroomverbruik.
In de cirkels heb ik de actuele stroomopwek/verbruik, water en gasverbruik staan.

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:19:
@Devke zou je dan toch eens kunnen kijken hoeveel uur de batterij actief was op die dagen? Dan kunnen wij beginnen met rekenen.
Wat @a2aan aangeeft klopt. Er zit idd verschil tussen socketwaarde in de app en de batterij waarde.

22-1 : 4 uur 50 min (dag van levering alleen ontladen).
23-1 : 6 uur 0 min
24-1 : 9 uur 20 min
25-1 : 13 uur 10 min
26-1 : 13 uur 50 min

[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 27-01-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Devke op 27-01-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gielz en @a2aan hierbij 3 screens nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CH12reCxZmm7plwGgA9SJlQvs0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwqQLDviYHIdjrblhECuBNLW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1EBY6C3SchLALBsSjJXHXOXDR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3x9K7R0EYa6JXTm9WFmTDEKi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFNauV7jB98tW02qwroP3JeDTGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80iXrX3AmILFBTCfzejxeiXS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:42
asing schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:14:
[...]

Ja, iedereen die voor 14:00 op launch day had besteld zit in deze batch. Iedereen die na dat moment heeft besteld zit in de maart batch.
Neehoor 14:10 zit in de november batch :)

14:23 in maart :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Wat @a2aan aangeeft klopt. Er zit idd verschil tussen socketwaarde in de app en de batterij waarde.

22-1 : 4 uur 50 min (dag van levering alleen ontladen).
23-1 : 6 uur 0 min
24-1 : 9 uur 20 min
25-1 : 13 uur 10 min
26-1 : 13 uur 50 min
Zit iig niet in het verbruik van de batterij;
26-01 0,0027 watt
25-01 0,0047 watt
24-01 0,0073 watt
23-01 0,0073 watt

ik zou de schuld geven aan de niet 100% nauwkeurige energy socket. met een KWH meter zouden wij een betere test hebben maar of dat het waard is voor die pak hem beet 18kwh per jaar. Ik zou persoonlijk die socket er tussen uit halen en dan maar een lamp minder aanzetten in de huiskamer. :+

[ Voor 7% gewijzigd door gielz op 27-01-2025 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Zit iig niet in het verbruik van de batterij;
26-01 0,0027 watt
25-01 0,0047 watt
24-01 0,0073 watt
23-01 0,0073 watt

ik zou de schuld geven aan de niet 100% nauwkeurige energy socket. met een KWH meter zouden wij een betere test hebben maar of dat het waard is voor die pak hem beet 18kwh per jaar. Ik zou persoonlijk die socket er tussen uit halen en dan maar een lamp minder aanzetten in de huiskamer. :+
Hoe heb je dit berekend dan? Standby batterij is vlgs HW 1 watt.

Die 18 kWh per jaar overleven we wel hoor, zelfs met de extra lamp...🤣.

Nu zien dat de RTE naar 80% of verder te krijgen is 😜. De 70% uit de range van 70-90% lukt me wel. Nu de 90 nog 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Devke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:20:
[...]

Hoe heb je dit berekend dan? Standby batterij is vlgs HW 1 watt.

Die 18 kWh per jaar overleven we wel hoor, zelfs met de extra lamp...🤣.

Nu zien dat de RTE naar 80% of verder te krijgen is 😜. De 70% uit de range van 70-90% lukt me wel. Nu de 90 nog 🙈
ik heb het verschil wat je had met de socket berekend in het aantal uren en daar dan het verbruik watt laten berekenen. Werkt inmiddels wel de RTE in HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:30:
[...]

ik heb het verschil wat je had met de socket berekend in het aantal uren en daar dan het verbruik watt laten berekenen. Werkt inmiddels wel de RTE in HA?
Ja werkt. Kakt in met laden natuurlijk. Loopt weer op met ontladen. Heb verder de SoC niet meegenomen. Dit zie je dan :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AnR52u6bOWSr1MovB7oPJPYvR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSZjZThLgisI9KOaq3rcA9rI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joUgh0etKxKdWIkC2whKohH5zx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2M8yNvEPgnYqhUkn5Cx2hrNu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had een verkeerde sensor erin gezet vandaar pas later beweging in de grafiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 27-01-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
crryp schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:01:
[...]

Neehoor 14:10 zit in de november batch :)

14:23 in maart :)
Ik had het hier vandaan :)

HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Zou je met software tweaks de RTE kunnen verbeteren of zit dat echt in de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brampie
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-08 21:22
Ik heb op 25 juni besteld maar nog niets gehoord. Ook geen betaal link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:36
Brampie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:05:
Dan zal je waarschijnlijk na 11:36 hebben besteld op 25 juni.

Zie HomeWizard_NL in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Pilovali schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:01:
Zou je met software tweaks de RTE kunnen verbeteren of zit dat echt in de hardware?
Wellicht in de toekomst dat je zelf meer invloed hebt op het laden en ontladen. Maar zelf denk ik dat het nog te vroeg is om naar de RTE te kijken omdat er erg weinig data is.

Voor nu heb ik een HA template klaar liggen die dagelijks de RTE gaat berekenen en daar dan de SOC ook nog eens in gaat meenemen. Hopelijk werkt hij in 1x en dan zal ik hem hier delen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pilovali schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:01:
Het enige dat je met de software zou kunnen bereiken is sturen richting het vermogen waarop de omvormer het efficiëntst werkt.

Als dat bijv. 800 Watt is en de zonnepanelen leveren maar 700 Watt terug zou je 100 Watt van het net kunnen trekken om op de optimale 800 Watt laden uit te komen. Of niet met nul op de meter draaien, maar gewoon 800 Watt richting het huis/net knallen ipv te fluctueren tussen 100-800 Watt.

Dus ja, het kan met software, maar, geeft dus ook weer andere negatieve effecten. Uiteindelijk ontstaat verlies door hardware. Daarom zie je ook dat verschillende merken bijv. met "GaN (Gallium nitride)" adverteren, daardoor worden verliezen verminderd. Zie ook Wikipedia: Gallium nitride. De omvormers die ik hier heb adverteren daar bijv. ook mee en tot nu toe zit ik zo rond de 80-81% RTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Taro schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:27:
[...]

Het enige dat je met de software zou kunnen bereiken is sturen richting het vermogen waarop de omvormer het efficiëntst werkt.

Als dat bijv. 800 Watt is en de zonnepanelen leveren maar 700 Watt terug zou je 100 Watt van het net kunnen trekken om op de optimale 800 Watt laden uit te komen. Of niet met nul op de meter draaien, maar gewoon 800 Watt richting het huis/net knallen ipv te fluctueren tussen 100-800 Watt.

Dus ja, het kan met software, maar, geeft dus ook weer andere negatieve effecten. Uiteindelijk ontstaat verlies door hardware. Daarom zie je ook dat verschillende merken bijv. met "GaN (Gallium nitride)" adverteren, daardoor worden verliezen verminderd. Zie ook Wikipedia: Gallium nitride. De omvormers die ik hier heb adverteren daar bijv. ook mee en tot nu toe zit ik zo rond de 80-81% RTE.
Maar draai jij met die 80% RTE volledig NOM? Als je gewoon volle bak gaat laden en ontladen op de goedkopere en dure uren dan ga je snel naar een leuke RTE. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar wat er met de RTE gaat gebeuren bij die onbalans batterijen als ze die NOM laten draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
Brampie schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:05:
HomeWizard_NL schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:35:
Volgende batch staat geplanned voor volgende week maandag.
[...]

Om de verwachtingen een beetje onder controle te houden. Volgende week verwachten we ongeveer uit te sturen tot 12:15. De eerste levering daarna zal mogelijk een paar dagen langer duren dan de maandag daarop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gielz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Maar draai jij met die 80% RTE volledig NOM? Als je gewoon volle bak gaat laden en ontladen op de goedkopere en dure uren dan ga je snel naar een leuke RTE. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar wat er met de RTE gaat gebeuren bij die onbalans batterijen als ze die NOM laten draaien.
Nee, ik draai geen NOM, ik laad maximaal bij lage prijzen en ontlaad maximaal bij hoge prijzen aangezien ik dynamische tarieven heb.

Voorbeeld van vandaag, de blauwe lijn is het verbruik. De Y-as begint bij -2000, ik heb bijv. tijdens het avondeten teruggeleverd toen de prijs hoog was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISxc3ObcCtxnihaggtlbKizdeDo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dgX094DII8UGGtiCGhxbMGHR.png?f=user_large

En dat resulteert vandaag bij Zonneplan in dit overzicht met mooie lage afnameprijs (En de hele week heen en weer naar werk met 2 EV's voor nog geen tientje ;) ) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0acB0DaIGrsSLKNzbXcczaOCOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32OfeU4sk3YFb5IU9pYNyggs.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit nog +-12 kWh in de accu's wat ik morgen in ga zetten.

Stiekem vind ik NOM wel het leukste, maar ik krijg regelmatig vragen wat "zo'n thuisbatterij nou oplevert" en wat de ROI is. Daarom ben ik misschien teveel voor anderen bezig er het maximale uit te halen en dat vast te leggen, al is het natuurlijk financieel gezien voor mijzelf ook het beste ;)

NOM kost mij geld omdat ik dan goedkope stroom niet alleen op de dure momenten gebruik. En door de laadverliezen kan NOM dus nadelig werken omdat je het bijv. op 15 ct/kWh inkoopt en op 16 ct/kWh inzet, dat is zonde, dat doe ik dus nu pas bij bijv. 27-28 ct/kWh.

Ik heb Devke al beloofd dat ik de RTE vanaf nu goed ga bijhouden, zodat we tussen systemen kunnen vergelijken. Maar wil ook best wel een keer een paar dagen of een weekje op NOM draaien om goed te kunnen vergelijken. Nadeel is trouwens ook dat bij NOM de accu wordt leeggetrokken als ik de EV's laad en dan kan je zien zoals met een verbruik van 80 kWh vandaag je met 17 kWh aan accu's niet zo ver komt.

Pagina: 1 ... 61 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.