Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
Ik hoop dat de eigenaar van HW iets minder controversieel blijkt te zijnDoggieman schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:46:
Snap het enthousiasme deels wel, maar jongens.... het lijkt de Tesla fanboy dag wel hier hahaha!
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Laten we de politiek aub uit dit forum houden.ArthurMorgan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:47:
[...]
Ik hoop dat de eigenaar van HW iets minder controversieel blijkt te zijn![]()
...en ik heb een betaallink ontvangen
...en ik heb nog geen mail ontvangen
e.d. graag ook uit dit topic houden en ontopic blijven
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Dat zal een 5-10 werkdagen duren. Tenminste dat was de laatste info in dit topic.hoevenpe schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:41:
[...]
Wie heeft het eerste unboxing filmpje in dit draadje
Zonder zon is er weinig te reviewen.....Teleluvr schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:40:
Hamvraag is natuurlijk, wie gaat er als eerste reviewen voor Tweakers?
Ik heb al een grote bouwlamp klaarstaan, stekker bij de buren erin en simuleren
WP Daikin Altherma 3 / Thuisbatterij Marstek Venus 5,12 / EV Tesla / 54 zonnepanelen / Van Moof S3 / HomeWizard / Worx robotmaaier
Hopelijk laat de zon zich morgen toch ff zien..... of zit er al wat leuke lading in de batterij.
:strip_exif()/f/image/u32vn4K6zvCvUOq9dVqQdPOU.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarnaast de toekenning voor het shoptegoed. Deze is 3 maanden geldig en moet in 1 bestelling gebruikt worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Devke op 20-01-2025 17:36 ]
Het zou me verbazen als de batterij minder dan halfvol geleverd wordt.Devke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:26:
De eerste indrukken kunnen zomaar eens sneller zijn @hanev001.
Hopelijk laat de zon zich morgen toch ff zien..... of zit er al wat leuke lading in de batterij.
[Afbeelding]
Daarnaast de toekenning voor het shoptegoed. Deze is 3 maanden geldig en moet in 1 bestelling gebruikt worden.
Hier verwacht met de komende dagen 0 uur zon. Dat kan bij jou anders zijn natuurlijk. Zo krijg je wel gelijk goed inzicht in standby verbruik etc
Heb je niet het uitgebreide afleverpakket besteld?Sjamo schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:31:
Het zou me verbazen als de batterij minder dan halfvol geleverd wordt.
Zo krijg je ook de vloermatten en gevarendriehoek niet...
Hij is simpel met weinig poespas en/of mogelijkheden (tot nu toe). Dus lijkt mij zeer geschikt zeer voor mensen die niet echt Tweaker zijn of willen worden en dus gewoon een stekker in een stopcontact willen prikken en daarna hun eigen zonnestroom opwillen slaan (als dat er is) En er dan daarna eigenlijk niet meer naar omwillen kijken. Zo zou het naar mijn idee ook moeten zijn. Net als zonnepanelen. Die liggen er en doen hun werk wel. Geen omkijken naar verder.
Dus met inachtneming van het feit dat deze accu beperkt is in mogelijkheden....wat valt er dan eigenlijk nog te reviewen naast de omzetting efficiency v/d omvormer en 0 op de meter netjes werkt?
Of mis ik iets misschien?
4900Wp, 3500Wp, 2880Wp en 1665Wp aan PV. Atlantic Explorer V4 WPB, Gree duo split en 2x Mitsubitshi single L/L airco's. Pelletkachel 10 kW als backup verwarming. Als test: PV stroom dump (regelbaar vermogen) in WPB en elec boiler bij overschot.
Unboxing kan wel hè,morgen de eerste las ik.
Hij komt een dagje later. Iets mis gegaan bij transporteur waardoor er 1 dag vertraging is. Ach die ene dag. Dus morgen vanuit mij geen unboxing..... 😜Devke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:26:
De eerste indrukken kunnen zomaar eens sneller zijn @hoevenpe
[Afbeelding]
shoptegoed ?Devke schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:26:
@Devke hoeveel heb jij er besteld?
6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Topic doorzocht op shoptegoed, duidelijk wordt het niet...
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
[ Voor 10% gewijzigd door HomeWizard_NL op 20-01-2025 21:45 ]
Service!! Nou dat wordt zo'n mooi schermpje denk ikHomeWizard_NL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:38:
Alle batterij bestellers waarvan er veel later is geleverd dan eerder verwacht (november batch) krijgen bij hun plug-in batterij 60 euro shoptegoed als bedankje voor het geduld en vertrouwen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
@asing @hjs en @gielz. Ik had even een linkje moeten plaatsen naar mijn post. My bad. Afbeelding zoeken is idd niet handig. Ik heb er 1 besteld voor de duidelijkheid nog ff.gielz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:27:
Dat shoptegoed, is dat 60 euro per batterij of per order?
@Devke hoeveel heb jij er besteld?
Stel je koopt een tweede, derde of vierde batterij koppel je deze dan aan elkaar of moeten deze allemaal een eigen stopcontact.
Op dit moment heb ik namelijk een in bestelling staan (levering maart) maar overweeg een tweede. Wel met als voorwaarde dat deze 1600 watt kunnen ontladen dus komt er een extra groep voor enkel de accu's. Vraag is alleen of ik dan een of twee stopcontacten moet maken in de kelder of eventueel een derde direct erbij.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Je kan kiezen, of je maakt 3 stopcontacten(wandcontact) op die groep. (Geen stekkerdoos uiteraard) of je knipt de stekker eraf en verbind ze via lasdoppen.Leanderr schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:09:
Het enige wat ik afvraag en nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden.
Stel je koopt een tweede, derde of vierde batterij koppel je deze dan aan elkaar of moeten deze allemaal een eigen stopcontact.
Op dit moment heb ik namelijk een in bestelling staan (levering maart) maar overweeg een tweede. Wel met als voorwaarde dat deze 1600 watt kunnen ontladen dus komt er een extra groep voor enkel de accu's. Vraag is alleen of ik dan een of twee stopcontacten moet maken in de kelder of eventueel een derde direct erbij.
Het risico zit em uiteraard in de overgangsweerstanden maar zelf ben ik voor 4 wandcontact dozen gegaan direct op een eigen groep. (1 fase omvormer dus op dezelfde als de omvormer geplaatst)
Wat wel iets is om overna te denken is als je een 1 fase omvormer hebt en op een andere fase je accus plaatst je op een zonnige dag op een van de fases constant 3200 watt oplaad (met 4 accus tot ze vol zijn zeg 3 uur) als je uitgaat van 25a op een fase moet je wel kijken naar de verdeling van je andere groot verbruikers.
Heb er voor nu 2 in bestelling maar ruimte voor uitbereiding.
heb ik de unboxing en eerste ervaringen gemist?peterbier schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:18:
Ze zijn er snel bij nu al bugs opgelost.
[Afbeelding]
Als je op mijn unboxing wacht niks gemist. Ik had gister gemeld dat de batterij vandaag zou komen. Helaas door een foutje bij de transporteur (wat weet ik niet) komt hij niet vandaag maar morgen. Ben ik de enige tweaker die al een leverdatum had? Nee toch?SpikeHome schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:27:
[...]
heb ik de unboxing en eerste ervaringen gemist?
Alleen jij en @Starck hebben zich gemeld, voor zover ik heb gezien.Devke schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Als je op mijn unboxing wacht niks gemist. Ik had gister gemeld dat de batterij vandaag zou komen. Helaas door een foutje bij de transporteur (wat weet ik niet) komt hij niet vandaag maar morgen. Ben ik de enige tweaker die al een leverdatum had? Nee toch?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Na het lezen van deze reactie...JanHenk schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:34:
Alleen jij en @Starck hebben zich gemeld, voor zover ik heb gezien.
...ben ik bang dat ze er maar een paar uitleveren ('gelimiteerde batch') en die dan eerst willen zien werken ('support te monitoren') voor ze verder gaan. Dat zou jammer zijn. Maar goed, er was bij het bestellen geen "kom-maar-door-met-dat-ding-ik-ben-een-tweaker"-knop, dus zij kunnen ook niet ruiken met welke klanten ze 'voorzichtig' moeten zijn en welke klanten graag mee-experimenteren.HomeWizard_NL schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:08:
De allereerste gelimiteerde batch is semi op provincie gesorteerd om zo snel mogelijk uit te rollen en op support te monitoren welke vragen er binnen komen. Daarna chronologisch, voor nu niets om je zorgen over te maken.
Gelimiteerd geeft idd aan dat ze niet aan het dozenschuiven zijn gegaan. Als ik het Marstek topic lees dan is dat daar wel het geval en toch wel wat gemopper. Maar aan de andere kant als je een heel nieuw product koopt dan weet je dat er kinderziektes in zitten. Hoe groot gelimiteerd is geen idee. Ook niet iedereen die hem krijgt zal op dit platform zitten.phYzar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:41:
[...]
Na het lezen van deze reactie...
[...]
...ben ik bang dat ze er maar een paar uitleveren ('gelimiteerde batch') en die dan eerst willen zien werken ('support te monitoren') voor ze verder gaan. Dat zou jammer zijn. Maar goed, er was bij het bestellen geen "kom-maar-door-met-dat-ding-ik-ben-een-tweaker"-knop, dus zij kunnen ook niet ruiken met welke klanten ze 'voorzichtig' moeten zijn en welke klanten graag mee-experimenteren.
Vlgs de transporteur (via mail aangegeven door hun) komt hij dus morgen. Met track & trace staat alles nog op vandaag en de melding dat de transporteur hem niet heeft nog.
Heel veel tweaken kun je toch niet bij read only API. Je kunt evt moeie plaatjes erbij maken als je gegevens wilt combineren in HA. Denk bv aan een efficiency berekening ofzo.
[ Voor 7% gewijzigd door Devke op 21-01-2025 14:03 ]
@Devke je gaat toch wel foto's plaatsen in de topic, toch?
Ja hoor komt goed.Pilovali schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:17:
Ik ben wel benieuwd hoe efficiënt de accu is in de echte wereld.
@Devke je gaat toch wel foto's plaatsen in de topic, toch?
Ik voldoe niet aan de 50cm namelijk, maar was wel van plan actieve koeling en temperatuurmonitoring toe te passen in de opstelplaats. Vraag me af hoe erg het dan is.
Alternatief kan ik ze naast elkaar zetten in 2x torentjes van 2, dan voldoe ik wel. 10 cm aan beide kanten en 50cm erboven, maar liever stapel ik ze op als 1 toren.
Bij mij is hij ook een dagje later. Als het goed is komt hij woensdag.Devke schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:30:
[...]
Als je op mijn unboxing wacht niks gemist. Ik had gister gemeld dat de batterij vandaag zou komen. Helaas door een foutje bij de transporteur (wat weet ik niet) komt hij niet vandaag maar morgen. Ben ik de enige tweaker die al een leverdatum had? Nee toch?
Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik nu de groep in ieder geval aanleggen met 3 opbouwdozen. Ons huis (jaren 30) heeft nog maar een ouderwetse 1 fase. Ik verwacht maximaal 3 accu's aan te schaffen.crryp schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:08:
[...]
Je kan kiezen, of je maakt 3 stopcontacten(wandcontact) op die groep. (Geen stekkerdoos uiteraard) of je knipt de stekker eraf en verbind ze via lasdoppen.
Het risico zit em uiteraard in de overgangsweerstanden maar zelf ben ik voor 4 wandcontact dozen gegaan direct op een eigen groep. (1 fase omvormer dus op dezelfde als de omvormer geplaatst)
Wat wel iets is om overna te denken is als je een 1 fase omvormer hebt en op een andere fase je accus plaatst je op een zonnige dag op een van de fases constant 3200 watt oplaad (met 4 accus tot ze vol zijn zeg 3 uur) als je uitgaat van 25a op een fase moet je wel kijken naar de verdeling van je andere groot verbruikers.
Heb er voor nu 2 in bestelling maar ruimte voor uitbereiding.
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Die ruimte houden we aan ter bevordering van de ventilatie, in de hoogte is vaker makkelijk ruimte te vinden dan in de breedte. Ook zou het kunnen dat dat wat je binnen 50cm erboven hangt mogelijk warm wordt en de hitte niet kwijt kan.Aardedraadje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:24:
@HomeWizard_NL Ik ben me alvast aan het voorbereiden op installatie van de batterijen rond maart en zit opnieuw te kijken naar de eis voor 50 cm vrije ruimte boven de bovenste batterij. Waarvoor dient deze ruimte? Opstijgen van warme lucht zodat de batterij z'n eigen lucht niet weer aanzuigt? Hij doet niet aan luchtafvoer aan de bovenkant toch?
Ik voldoe niet aan de 50cm namelijk, maar was wel van plan actieve koeling en temperatuurmonitoring toe te passen in de opstelplaats. Vraag me af hoe erg het dan is.
Alternatief kan ik ze naast elkaar zetten in 2x torentjes van 2, dan voldoe ik wel. 10 cm aan beide kanten en 50cm erboven, maar liever stapel ik ze op als 1 toren.
Hou er rekening mee dat er maar 1,5 meter kabel aan de accu zit...arjen888 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:36:
Korte vraag, ik heb in mn meterkast een stopcontact op de rails van mijn aardlek automaten zitten. Di stopcontact is een losse groep, kan ik de batterij hier op in pluggen?
Niet gehinderd door enige kennis.
Een verdeeldoos kan prima maar pak wel een die geschikt is voor het vermogen.
Als je een verdeeldoos pakt voor bijvoorbeeld bedoeld is voor een werkplaats die is voorzien van 2.5mm bedrading kun je hier rustig 2 of meer batterijen op aan sluiten.
! Het moet dan wel een eigen groep zijn. ! (Als je vrij schakeld meer dan 800watt leveren)
Bijvoorbeeld een beschikbare wcd van de oven die niet meer gebruikt wordt op die groep in de bijkeuken. (Voorbeeldje)
Het gebruiken van 2 batterijen zal dan max 1600watt zijn via die verdeeldoos.
:strip_exif()/f/image/eXjjE4MZMmLcPam1KvYyiXh4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie toevallig dit in de releasenotes;
The v2 API is available for P1 Meter devices with firmware version 6.00 and higher. This version is currently only available for owners of the Plug-In Battery.
6320wp | Zendure 2400 AC | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
5.19 hier. Zal eens kijken of ik morgen als de batterij eraan hangt ook kan updaten naar 6.0gielz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:43:
Nieuwe api is vandaag uitgebracht; https://github.com/homewizard/api-documentation/releases
Zie toevallig dit in de releasenotes;
[...]
Ik gebruik hier nu een 3x2,5mm2 stekkerdoos met daarop sinds een weekje 3 omvormers aangesloten op een HW Energy Socket op de wasmachine groep. Gisteravond nog 3x800=2400 Watt doorheen gejaagd op het toppunt van de dynamische stroompiek en de kabel en plug werden nauwelijks warmer dan met 2x800=1600 Watt wat ik al langer doe. Als je het juiste materiaal gebruikt kan dat, maar het belangrijkste is inderdaad een dedicated groep met goede kwaliteit stopcontact en kabels. Die laatste 3 factoren moet je echt niet onderschatten.peterbier schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:40:
Ik snap niet de reacties stekker afknippen enz.
Als je een verdeeldoos pakt voor bijvoorbeeld bedoeld is voor een werkplaats die is voorzien van 2.5mm bedrading kun je hier rustig 2 of meer batterijen op aan sluiten.
! Het moet dan wel een eigen groep zijn. ! (Als je vrij schakeld meer dan 800watt leveren)
Bijvoorbeeld een beschikbare wcd van de oven die niet meer gebruikt wordt op die groep in de bijkeuken. (Voorbeeldje)
[Afbeelding]
Ps. Deze set-up is alleen voor testdoeleinden, niet structureel.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik neem aan dat je meterkast zich in de gang bevindt? Dan is dat een vluchtroute, het wordt afgeraden daar accu's te plaatsen.arjen888 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:36:
Korte vraag, ik heb in mn meterkast een stopcontact op de rails van mijn aardlek automaten zitten. Di stopcontact is een losse groep, kan ik de batterij hier op in pluggen?
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ongetwijfeld een hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen deze verdeeldoos en een doorsnee stekkerdoos?peterbier schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:40:
Ik snap niet de reacties stekker afknippen enz.
[Afbeelding]
(In mijn situatie zou dit namelijk dé oplossing zijn, aan de tweede stekker in de doos 'hangt' mijn CV)
Deze zitten beide op een aparte groep en iedere groep zit op een aparte fase. Wel in één dubbele WCD.
Ik ga een verloopstekker van Nedis (Tweeweg, 16 A, Geaard) gebruiken om ze aan te sluiten.
Bij o.a. Univé raden ze aan om geen brandbare spullen dichtbij een thuisaccu te plaatsen. Los van dat je ventilatie nodig hebt, wil je bijv. ook geen brandbare materialen vlak boven de accu hebben hangen. Persoonlijk zou ik dus wel meer dan 50 cm marge aanhouden boven de accu en ernaast ook meer dan 10 cm.HomeWizard_NL schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:01:
[...]
Die ruimte houden we aan ter bevordering van de ventilatie, in de hoogte is vaker makkelijk ruimte te vinden dan in de breedte. Ook zou het kunnen dat dat wat je binnen 50cm erboven hangt mogelijk warm wordt en de hitte niet kwijt kan.
Warmte kan een probleem vormen, maar het liefst wil je een accu op een locatie tegen bijv. een niet brandbare muur (beton) zetten op een niet brandbare vloer, met niets erboven behalve het dak.
[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 21-01-2025 21:20 ]
Maar over het algemeen, lijkt het me een goed idee om stekkerdozen of verlengsnoeren af te raden. Anders gaat de goegemeente van die troep action verdeeldozen halen, waar je niet eens een stekker in krijgt zonder je handen te breken.
Verschil is er van buitenaf niet zo te zien.MRammeloo schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:16:
[...]
Ongetwijfeld een hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen deze verdeeldoos en een doorsnee stekkerdoos?
(In mijn situatie zou dit namelijk dé oplossing zijn, aan de tweede stekker in de doos 'hangt' mijn CV)
Vaak zijn deze stekkerblokken 0.75mm draad.
Ik heb hier standaard deze met 1.5mm draad.
Voor minder verlies of veel vermogen over een lange tijd 2.5mm pakken.
Ps ik ga dit gebruiken.
:strip_exif()/f/image/PID1hDyjkbtwVvqKx4Irzfkd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mwY9LzU2gK22ccBe05wpoJIb.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt o.a. 2 belangrijke factoren: De kabeldikte en de kwaliteit van het product. Dikkere kabels = minder warmteontwikkeling. 1,5mm2 kan naar mijn weten ook prima 2x800 Watt voor langere tijd aan, maar wat extra marge kan geen kwaad. De kwaliteit zal je terugzien in afwerking van het product en de juiste materialen. Daar zit ook wel verschil tussen een product van 1,50 Euro bij de Action vs een goed merk van bijv. 20-30 Euro. Uiteindelijk zit het belangrijkste risico hem in de enkele stekker + goed stopcontact + eigen groep.MRammeloo schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:16:
[...]
Ongetwijfeld een hele domme vraag, maar wat is het verschil tussen deze verdeeldoos en een doorsnee stekkerdoos?
Helaas zien veel mensen inderdaad alleen een stekkerblok, bijv. 2 accu's erop en denken dan dat dat zomaar kan. Daarom is dit ook zo'n lastig iets: Er zullen in de toekomst best wel vaak ongelukken gaan gebeuren.
Gaat allemaal om de dikte (oppervlakte van de doorsnede) van de draad.MRammeloo schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:16:
[...]
In de meterkast (verdeelkast) wordt 4 tot 6 mm2 draad gebruikt.
Tussen de meterkast (16A) en een wandcontactdoos wordt 2,5 mm2 draad gebruikt.
Om bijvoorbeeld een koelkast aan te sluiten op een WCD wordt vaak 1,5 mm2 draad gebruikt.
Op goedkope verdeeldozen staat er niet bij hoe dik de draden zijn, soms zijn deze maar 1 mm2 draad of minder en kunnen, als er hoge stromen lopen, erg warm worden met eventueel brand als gevolg.
Koop dus altijd verdeeldozen en kabels, waarop vermeld is hoe dik de draden zijn !
Voor apparaten die alleen op een eigen WCD geplaatst mogen worden, dan minimaal 2,5 mm2 kiezen
(ook voor de eventuele stekkers, geschikt voor 2,5 mm2 draden kiezen) .
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant
Besteldatum 25 juni 11.29 uur
Vanaf de meterkast eigen groepje met een 2.5mm2 YMVK kabel opgetrokken en dan uitkomen met een ABB 3640 opbouw 4 stopcontacten. Dat kan echt grotere vermogens aan zitten ook twee aparte fase draden in. Deze klemmen met Wago 221 en je hebt een zeer degelijke setup.
Stopcontact wel alleen online te bestellen of professionele bouwmarkt en de bijpassende onderbalk moet er los bij worden gekocht
Zie de fotootjes
:no_upscale():strip_exif()/f/image/T3p3lvJq3BUp3Fr1bwYLU6YQ.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/5Qd1p8A6J3I9D3skracYb1lY.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/ttNsgNH3mPMCTB2GDcCW8fzV.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/a81FNkofoBZEn5IVv28rf0lB.jpg?f=user_large)
[ Voor 45% gewijzigd door Erick12345678 op 21-01-2025 21:52 ]
Ja inderdaad. Bij die unboxing video had ik bijv. pas voor het eerst een goed idee van de real life afmetingen vs eerdere foto's en cm's genoemd bij de specs.
Ook benieuwd hoe het geluid wordt ervaren, al moeten we daarvoor waarschijnlijk op minder mistige dagen wachten.
Verder geloof ik dat er weinig extra gedeeld kan worden, uiteindelijk zal dat ding zijn werk wel doen en zie je dat voornamelijk terug in cijfers en grafiekjes die al langs zijn gekomen.
En dit soortgelijkend verkopen ze dus ook bij de doe het zelf bouwmarkten maar dan is die al voorbedraad met waarschijnlijk 1 of 1,5mm2.Erick12345678 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:50:
Hier vandaag de voorbereidingen getroffen voor de installatie van 2 HW plug in Batteries.
Besteldatum 25 juni 11.29 uurdus bijna hoop ik
Vanaf de meterkast eigen groepje met een 2.5mm2 YMVK kabel opgetrokken en dan uitkomen met een ABB 3640 opbouw 4 stopcontacten. Dat kan echt grotere vermogens aan zitten ook twee aparte fase draden in. Deze klemmen met Wago 221 en je hebt een zeer degelijke setup.
Stopcontact wel alleen online te bestellen of professionele bouwmarkt en de bijpassende onderbalk moet er los bij worden gekocht
En daar gaat het dan al weer fout. Dus goed opletten kan zeker geen kwaad.
Het lijkt hetzelfde maar is het niet.
Van ABB lijkt mij sterk.?mike123 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:57:
[...]
En dit soortgelijkend verkopen ze dus ook bij de doe het zelf bouwmarkten maar dan is die al voorbedraad met waarschijnlijk 1 of 1,5mm2.
En daar gaat het dan al weer fout. Dus goed opletten kan zeker geen kwaad.
Het lijkt hetzelfde maar is het niet.
Heb je een link.?
Van de meterkast naar dit onderstation een 5g6 kabel van 20 meter (door een 3/4 buis) gelegd. Daar bezuinig ik niet op. Voor de kast zit nog een 3-fasemeter van HomeWizard
[ Voor 10% gewijzigd door shthpnz op 21-01-2025 22:33 ]
Bj 1904; gasloos; HR++ x133; PV 9kWp; WP L/W 16kW; Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, EV’s
Ik heb daar geen link van maar ben ze wel ens tegengekomen.peterbier schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:15:
[...]
Van ABB lijkt mij sterk.?
Heb je een link.?
Maar dat is dus geen ABB. Maar een soortgelijkend atikel.
Net zoals je bij de TU een dubbele opbouw WCD haalt voor in bv de schuur, dan hebben ze bij de Gamma iets wat er erg op lijkt maar dat is dan 9 van de 10 keer met 1,5mm2 uitgevoerd. En van de TU met 2,5mm2.
[ Voor 26% gewijzigd door mike123 op 21-01-2025 22:31 ]
En daarom moet men opletten voor de rotzooi wat er te koop is.mike123 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:28:
[...]
Ik heb daar geen link van maar ben ze wel ens tegengekomen.
Maar dat is dus geen ABB. Maar een soortgelijkend atikel.
Net zoals je bij de TU een dubbele opbouw WCD haalt voor in bv de schuur, dan hebben ze bij de Gamma iets wat er erg op lijkt maar dat is dan 9 van de 10 keer met 1,5mm2 uitgevoerd. En van de TU met 2,5mm2.
@Taro ik denk dat je een goed punt hebt. Veel zal al bekend zijn. De nauwkeurigheid van NOM, de snelheid van omschakelen naar inschaken van een grootverbruiker in huis en geluid zijn nog wel de grote onbekenden.
Testen gaat natuurlijk afhankelijk van de vulling van de batterij. Het lijkt een druiliger dag te worden dus ik ga dr vanuir dat leeg ook is "heb geduld op de zon" 🙈🤣
Ik zal straks wat eerste plaatjes posten als hij binnen is.
Edit : Levering is verschoven naar middag. 4 uur opgeschoven 🙈. Nu is dit ook berekend met AI zag ik staan. Gevalletje File?
[ Voor 15% gewijzigd door Devke op 22-01-2025 07:52 ]
Zet alles uit in huis, dan kun je zelfs met mist testen. Ligt uiteraard ook een beetje aan hoeveel wp je hebt liggen.Devke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:22:
De HW batterij is onderweg zie ik. Hij zal vanmorgen geleverd worden. Dus @CopyCatz nog even geduld 😜.
@Taro ik denk dat je een goed punt hebt. Veel zal al bekend zijn. De nauwkeurigheid van NOM, de snelheid van omschakelen naar inschaken van een grootverbruiker in huis en geluid zijn nog wel de grote onbekenden.
Testen gaat natuurlijk afhankelijk van de vulling van de batterij. Het lijkt een druiliger dag te worden dus ik ga dr vanuir dat leeg ook is "heb geduld op de zon" 🙈🤣
Ik zal straks wat eerste plaatjes posten als hij binnen is.
Waar ik zelf vooral benieuwd naar ben of deze echt plug-in is. Ik heb een aantal collega’s die net snappen hoe een pc aan gaat en ze ook besteld hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door gielz op 22-01-2025 07:31 ]
Ik ga dr vanuit dat HW sws geen lege batterij stuurt. Doel is om hem op NOM gewoon te laten draaien maar wel ook te zorgen voor het leveren van piekvermogen. Ga ik hem horen? Schakelt hij snel?gielz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:25:
[...]
Zet alles uit in huis, dan kun je zelfs met mist testen. Ligt uiteraard ook een beetje aan hoeveel wp je hebt liggen.
Waar ik zelf vooral benieuwd naar ben of deze echt plug-in is. Ik heb een aantal collega’s die net snappen hoe een pc aan gaat en ze ook besteld hebben.
Ik ga kijken wat er evt even uit kan om stroomverbruik te temperen. Als zie je het laden ook maar even. Al zal dit lastig zijn met mistig regenachtig NL. Er ligt 3330 Wp op het dak.
Ik heb een variabel contract maar als ik de laadknop kan vinden druk ik er zeker op. Testfase zou dat prettig zijn 😜.... maar goed die is niet. Geen verrassing. Ik zal proberen dr bevindingen ook te beschrijven in een post.
[ Voor 11% gewijzigd door Devke op 22-01-2025 07:38 ]
In de instructiefilm hierboven ziet het er heel eenvoudig uit, als je de P1 meter aan de praat krijgt is de batterij koppelen geen probleem.gielz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:25:
Doorgaans worden accu's met 40-60% op transport gezet, want een LFP accu mag eigenlijk niet leeg raken, dat brengt een aantal uitdagingen met zich mee en is slecht voor het product. Dus er moet altijd voldoende SoC zijn om de reis te overleven en met minimaal 10-15% aan te komen.Devke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:35:
[...]
Ik ga dr vanuit dat HW sws geen lege batterij stuurt. Doel is om hem op NOM gewoon te laten draaien maar wel ook te zorgen voor het leveren van piekvermogen. Ga ik hem horen? Schakelt hij snel?
Maar dat zijn ook wel interessante zaken om te weten.
Ben vandaag vrij en ga dit topic in de gaten houden, heel benieuwd naar je foto's en eerste ervaringen
Als ze al in het ecosysteem van HomeWizard zitten dan gaat het ze zeker lukken, het installatieproces is vergelijkbaar met andere producten. Anders wordt het een stukje lastiger inderdaad.gielz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:25:
[...]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoeveel mensen dit product bestellen en het klakkeloos op een niet daarvoor bedoelde plek op een niet daarvoor geschikt stekkerblok onder bijv. een stapel brandbare jassen onder de kapstok gaan plaatsen.
Heel veel mensen lezen geen handleidingen, begrijpen het belang van de veiligheidswaarschuwingen niet (Ja, bij een boormachine of koffiezetapparaat lees ik ze ook niet, maar je moet dus begrijpen dat dit echt een ander type apparaat is). En normaal gesproken als er iets verkeerd gaat denk je: Ja eikel, had je de handleiding maar moeten lezen, maar om nou je punt te gaan maken terwijl er zojuist een huis is afgebrand met daarin een gezin is ook weer een ander uiterste...
Ben benieuwd. Met 10-15% doe je niet zo heel veel op een druilerige dag haha. Ennuh wat betreft het doorschuiven naar vanmiddag? Uhhh ik zwijg 😜Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:06:
[...]
Doorgaans worden accu's met 40-60% op transport gezet, want een LFP accu mag eigenlijk niet leeg raken, dat brengt een aantal uitdagingen met zich mee en is slecht voor het product. Dus er moet altijd voldoende SoC zijn om de reis te overleven en met minimaal 10-15% aan te komen.
Maar dat zijn ook wel interessante zaken om te weten.
Ben vandaag vrij en ga dit topic in de gaten houden, heel benieuwd naar je foto's en eerste ervaringenEn toen je eergisteren zei dat een dagje extra niet erg was, had je stiekem toch vast hetzelfde gevoel als de verschuiving van vanochtend naar vanmiddag
Ik ga als extra zekerheid sws een brandmelder direct plaatsen bij de batterij. Hij komt op een geaard WCD. Langs alle kanten is meer ruimte dan HW aangeeft en ja de handleiding pakken we er zeker nog ff bij. Ik hang sws een temperatuur sensor vlakbij de batterij die de temperatuur in zijn omgeving meet. In HA laten monitoren. Mocht het niet naar wens zijn dan meld de app dit van HW ook zelf al als ik het goed begrepen heb.
Hij komt niet in een vluchtroute. Hij komt in een toegankelijk hoekje te staan. Lijkt me de beste plek voor nu. Misschien later wel andere inzichten. Niks veranderlijke dan een mens. Eerst gevoel erbij krijgen ook mbt veiligheid.
Een beetje accu moet dat laadniveau toch wel maanden kunnen vasthouden ipv slechts de reis-duur lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat Homewizard nu 1000 accu's uit de doos gaat trekken in hun magazijn en aan de druppellader hangt totdat @Devke klaar is met zijn beta-test en ze gaan uitleveren.Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:06:
Doorgaans worden accu's met 40-60% op transport gezet, want een LFP accu mag eigenlijk niet leeg raken, dat brengt een aantal uitdagingen met zich mee en is slecht voor het product. Dus er moet altijd voldoende SoC zijn om de reis te overleven en met minimaal 10-15% aan te komen.
Hoe kom ik hier op? Ik heb weliswaar een 3x25A aansluiting in een moderne woning, maar de groepenkast is vol (ik heb een extra kastje moeten plaatsen voor de HW 3 fasen kWh meter) en zou dus liever geen eigen groep willen maken. Nu heb ik op 1 fase alleen de (helft van de) inductie kookplaat zitten en daar zou prima een extra groep bij kunnen voor terugleveren. Maar geen ruimte meer voor een extra groep zonder extra groepenkastje.
Uiteraard wel de mogelijkheid om meerdere accu's te verdelen over de 3 groepen, daar heb ik wel ruimte voor. Kan zelfs wel die inductie-only fase inten uitbreiden, zodat die ook ergens op wcd's beschikbaar is.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Klopt, maar is natuurlijk ook afhankelijk van waar de accu wordt geassembleerd en waar de cellen vandaan komen. Veel cellen komen uit China, kunnen soms wel maanden worden opgeslagen of bezig zijn de assemblage locatie te bereiken. Worden dan in het eindproduct geplaatst, mogelijk nog getest incl. iets bijladen, om daarna in een magazijn op te worden geslagen om na een paar weken of maanden op verzending naar de klant te wachten die zich mogelijk aan de andere kant van de wereld bevindt. De waarheid zal altijd anders zijn, aangezien HW heeft aangegeven dat de levering van cellen lastig was zullen ze dus geen maanden ergens in rust hebben gelegen, maar als ze bijv. in Nederland worden opgeslagen, geassembleerd, dan nog worden bijgeladen, dan worden ze bijv. met 50% op transport gezet en komen ze met bijv. 48-49% bij je thuis aan.phYzar schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:41:
[...]
Een beetje accu moet dat laadniveau toch wel maanden kunnen vasthouden ipv slechts de reis-duur lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat Homewizard nu 1000 accu's uit de doos gaat trekken in hun magazijn en aan de druppellader hangt totdat @Devke klaar is met zijn beta-test en ze gaan uitleveren.
Dit zijn allemaal fictieve getallen, maar de accu's die ik hier binnenkreeg waren enkele maanden eerder geproduceerd in China en in de tussentijd niet bijgeladen op de tussenlocatie in Duitsland en dan moet je er natuurlijk rekening mee houden dat als je flinke aantallen produceert die je niet direct zult verkopen dat er wel een goede marge in moet zitten. En uiteindelijk is de zakelijke stroomprijs van 1 kWh extra in zo'n accu knallen bij de productie verwaarloosbaar tov de kosten/waarde van het eindproduct, het kost alleen wat extra tijd gedurende het productieproces.
Maar goed, we gaan het zien, ik verwacht dat er 50-60% in zal zitten.
Dat kan, maar je omvormer zit rechtstreeks aangesloten op zijn groep. Je kunt dus een 'PV-verdeler' (beetje populaire term voor een onderverdeelkast(je)) installeren bij je omvormer en daar de stopcontacten op maken. Maar dan krijgen je batterijen dus alsnog hun eigen groep (installatieautomaat).elsinga schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:47:
Even een gedachtenkronkel: waarom zou je niet meerdere accu's op dezelfde groep als je zonnepanelen mogen aansluiten (en dan >800W terugleveren)?
De automaat is een beveiliging, geen rem. Als je in de rest van huis een vraag hebt ter groote van <zon+accu>, dan gaat er <zon+accu> door de bekabeling en de pv-groep in de meterkast. En dat kan best een tijd duren, en best flink warm worden voor de beveiliging ingrijpt. En als dat een keertje gebeurd, ok, maar met regelmaat? Daar wordt de boel niet beter van. Alsof je steeds de motor van je auto uitzet door de koppeling te laten schieten in stilstand.elsinga schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:47:
Even een gedachtenkronkel: waarom zou je niet meerdere accu's op dezelfde groep als je zonnepanelen mogen aansluiten (en dan >800W terugleveren)? De accu's laden op met overtollige zonnestroom, dus dat gaat achter de 16A automaat geen probleem zijn, de stroom haalt de automaat niet eens. En weer leveren is pas als er te weinig zonnestroom is, dus dan ook geen probleem (want piek zonnestroom is hoger). En als er toevallig op andere groepen heel veel gebruikt wordt (meer dan piek zonnestroom en accu's samen, dus max leveren door panelen en accu's), dan klapt de automaat er wel uit.
Ik denk dat HW swzs niet wacht op mij. Is me ook niks van bekend. Dus ik denk dat er al veel meer klanten bediend worden al. Het zijn niet allemaal mensen die hier actief zijn.phYzar schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:41:
[...]
Een beetje accu moet dat laadniveau toch wel maanden kunnen vasthouden ipv slechts de reis-duur lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat Homewizard nu 1000 accu's uit de doos gaat trekken in hun magazijn en aan de druppellader hangt totdat @Devke klaar is met zijn beta-test en ze gaan uitleveren.
Het gaat vooral om de mensen die een product met een bepaald doel voor ogen kopen (Zo snel en simpel mogelijk mijn eigen stroom gebruiken, geld overmaken, ding op de makkelijkste plek plaatsen en door met het leven...), een snelle installatie willen, maar eigenlijk nauwelijks het product begrijpen. En bij veel producten is dat prima, bij een thuisaccu heeft het wel toegevoegde waarde rekening te houden met eventuele consequenties van verkeerde keuzes.
Het kan een gevaarlijk product worden, passief, bij veel producten moet je interactie hebben om ze gevaarlijk te maken, hierbij kan dat ineens 's nachts of op vakantie plaatsvinden. Of als een kind zijn jas eroverheen gooit in de hoek van de garage, of als je de afzuigkap en oven maximaal aanzet en die groep toch ineens wel blijkt te worden gebruikt en je over de limiet van de bekabeling heen gaat.
En ter aanvulling, als er om welke reden dan ook kortsluiting ontstaat dat doet de automaat niets omdat de stroom er niet doorheen komt. Hierdoor is een kans op brand groter bij kortsluiting.phYzar schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:58:
[...]
De automaat is een beveiliging, geen rem. Als je in de rest van huis een vraag hebt ter groote van <zon+accu>, dan gaat er <zon+accu> door de bekabeling en de pv-groep in de meterkast. En dat kan best een tijd duren, en best flink warm worden voor de beveiliging ingrijpt. En als dat een keertje gebeurd, ok, maar met regelmaat? Daar wordt de boel niet beter van. Alsof je steeds de motor van je auto uitzet door de koppeling te laten schieten in stilstand.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V115 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Ja over de handleiding:Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:03:
@Devke Voor de volledigheid: Het niet lezen van de handleiding was zeker niet aan jou gericht, jij bent je er zeker wél bewust van.
Het gaat vooral om de mensen die een product met een bepaald doel voor ogen kopen (Zo snel en simpel mogelijk mijn eigen stroom gebruiken, geld overmaken, ding op de makkelijkste plek plaatsen en door met het leven...), een snelle installatie willen, maar eigenlijk nauwelijks het product begrijpen. En bij veel producten is dat prima, bij een thuisaccu heeft het wel toegevoegde waarde rekening te houden met eventuele consequenties van verkeerde keuzes.
Het kan een gevaarlijk product worden, passief, bij veel producten moet je interactie hebben om ze gevaarlijk te maken, hierbij kan dat ineens 's nachts of op vakantie plaatsvinden. Of als een kind zijn jas eroverheen gooit in de hoek van de garage, of als je de afzuigkap en oven maximaal aanzet en die groep toch ineens wel blijkt te worden gebruikt en je over de limiet van de bekabeling heen gaat.
https://www.homewizard.co...andleiding-NL-5-dec-2.pdf
Daar kom ik iets tegen wat een beetje een verrassing is, namelijk:
Capaciteit: 2688Wh (~ 92% bruikbaar)
De batterij is dus niet 2,7 kWh als wordt vermeld maar ca 2,5 kWh
De batterij is (afgerond) wel degelijk 2,7 kWh. Maar om de cellen te beschermen is de onderste 8 a 10% waarschijnlijk beveiligd tegen ontladen. Zoals eerder al gemeld wil je de accu niet helemaal tot 0 ontladen. Kan wel maar dan zou je misschien maar 3000 cycli overhouden ipv 6000. => Levensduur bescherming.hanev001 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:29:
[...]
Ja over de handleiding:
🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Hier verschillen we van mening. De technische waarde van de batterij mag dan 2,7 kWh zijn, de gebruiks waarde is door die begrenzing slechts 2,5 kWh en dat is waar ik nut van heb.JeffreyGorissen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:33:
[...]
De batterij is (afgerond) wel degelijk 2,7 kWh. Maar om de cellen te beschermen is de onderste 8 a 10% waarschijnlijk beveiligd tegen ontladen. Zoals eerder al gemeld wil je de accu niet helemaal tot 0 ontladen. Kan wel maar dan zou je misschien maar 3000 cycli overhouden ipv 6000. => Levensduur bescherming.
HW maakt nergens in hun verkoopgegevens dit onderscheid.
Ah, eindelijk het antwoord op een van de eerste vragen van mij in dit topic. De overhead valt mee met maar 8%hanev001 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:29:
[...]
Ja over de handleiding:
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Verschilllende fabrikanten van electrische autos gebruiken ook verschillende manieren van dit te melden. Sommige geven de totale capaciteit van de accu, sommige het bruikbare deel.hanev001 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:46:
[...]
Hier verschillen we van mening. De technische waarde van de batterij mag dan 2,7 kWh zijn, de gebruiks waarde is door die begrenzing slechts 2,5 kWh en dat is waar ik nut van heb.
HW maakt nergens in hun verkoopgegevens dit onderscheid.
Is geen wegeving voor.
Uit een pak yoghurt krijg je standaard ook niet alles er uit. Tenzij je gaat persen/lepelen/... Je koopt het voor de yoghurt maar krijgt (meestal) niet 100% er uit.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Maar je hebt de mogelijkheid wel om er 100% uit te halen, het gros doet het alleen niet.JeffreyGorissen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Verschilllende fabrikanten van electrische autos gebruiken ook verschillende manieren van dit te melden. Sommige geven de totale capaciteit van de accu, sommige het bruikbare deel.
Is geen wegeving voor.
Uit een pak yoghurt krijg je standaard ook niet alles er uit. Tenzij je gaat persen/lepelen/... Je koopt het voor de yoghurt maar krijgt (meestal) niet 100% er uit.
Bij de accu is de mogelijkheid er niet, geen goed vergelijk dus
Ja dat kan bij accus wel maar dan ga je tegen de specificaties in van het aantal cycli.Dirk0s schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:24:
[...]
Maar je hebt de mogelijkheid wel om er 100% uit te halen, het gros doet het alleen niet.
Bij de accu is de mogelijkheid er niet, geen goed vergelijk dus
Maar ik ben akkoord, er zou moeten vermeld worden wat de bruikbare capaciteit (nieuw) is.
je hebt in ieder geval de optie om het te proberen,.... Bij deze batterij betaal je dus ruim €110,- voor (geadverteerde) capaciteit die je nooit kunt gebruiken....JeffreyGorissen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Verschilllende fabrikanten van electrische autos gebruiken ook verschillende manieren van dit te melden. Sommige geven de totale capaciteit van de accu, sommige het bruikbare deel.
Is geen wegeving voor.
Rijd een EV daar is het niet anders. Als je een auto koopt met een 80 kW/h accu kun je ongeveer 75 kW/h gebruiken. Gewoon het bruto / netto verhaal.GM15 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:26:
[...]
je hebt in ieder geval de optie om het te proberen,.... Bij deze batterij betaal je dus ruim €110,- voor (geadverteerde) capaciteit die je nooit kunt gebruiken....
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Meer een marketing verhaal, en zonder regelgeving dus interessanter om 2.7 kWh te adverteren dan 2.4 kWh. Rijd ook EV maar bij die van mij is de geadverteerde capaciteit netto en de technische bruto (zoals het hoort naar mijn idee)winwiz schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:32:
[...]
Rijd een EV daar is het niet anders. Als je een auto koopt met een 80 kW/h accu kun je ongeveer 75 kW/h gebruiken. Gewoon het bruto / netto verhaal.
In de handleiding ja, op de site wordt geadverteerd met 2.7 kWh en in de technische specificties op de site zijn ze die ~92% usable nog even vergeten te vermelden.rvee schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:50:
Ik vind het netjes van HW dat ze de aangeven wat de capaciteit is incl. bruikbaar. Alle batterijen in de markt worden geadverteerd met de totale capaciteit. Alleen HW geeft ook de bruikbare % aan en daarmee dus completer qua info dan de rest van de markt.
Is die 2688 Wh 92% van het bruikbare percentage, of is er 92% bruikbaar van 2688 Wh. Daarnaast is de vraag of het bijv. 3 kWh betreft en men op de achtergrond al marge heeft gereserveerd om gewoon 0-100% te kunnen ontladen/laden zonder moeilijk te moeten doen met een restpercentage, of moet je dus 8% van de capaciteit niet gebruiken die wel beschikbaar komt als je dat wil.hanev001 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:29:
[...]
Ja over de handleiding:
Bij een Plug & Play device zou ik persoonlijk die veiligheidsmarge op de achtergrond toepassen en een klant gewoon de vrijheid tussen 0-100% geven (dus niets instelbaar maken). Bij een meer specialistisch product kan je dat aan de gebruiker overlaten, bij dit product vereist het achtergrondkennis om hem niet helemaal te legen en de vraag is of je dat van je doelgroep mag verwachten. Van de mensen in dit topic wel, maar van mensen die zoals hier eerder gezegd "niet eens een PC kunnen aansluiten" niet. Misschien via een Geavanceerd switch beschikbaar maken met een pop-up dat je begrijpt wat je doet.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/t98uUSgohSzyTjkFWkEVgl9H.gif?f=user_large)
Haha, ik denk niet persé letterlijk dat ze op jou zitten te wachten, ik ben gewoon een beetje jaloers dat ik langer moet wachten dan jij omdat er binnen de novemberbatch ook blijkbaar een onderverdeling in prioriteit zit en liet een klein beetje frustratie in m'n post doorschemerenDevke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:01:
Ik denk dat HW swzs niet wacht op mij. Is me ook niks van bekend. Dus ik denk dat er al veel meer klanten bediend worden al. Het zijn niet allemaal mensen die hier actief zijn.
Trommel geroffel...... wachten duurt nou 1 maal lang. Je herkend het vast bij de start van jouw Zendure project 😜. Ik zit in het interval waarop ze komen bezorgen met een uitloop van max 2 uur nu (garantie tot aan de voordeur) 🤣🙈Taro schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:13:
Zouden ze nu bij HomeWizard op kantoor een feestje vieren om de uitlevering van dit product waar ze jaren aan hebben gewerkt te vieren en zitten te wachten totdat @Devke of iemand anders verheugd de eerste afbeeldingen hier post? Lijkt mij wel een mooi moment na zo'n ontwikkeltraject
[Afbeelding]
Ik ben erg nieuwsgierig of het inderdaad in een keer werkt, hou rekening met de p1 update.Devke schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:46:
[...]
Trommel geroffel...... wachten duurt nou 1 maal lang. Je herkend het vast bij de start van jouw Zendure project 😜. Ik zit in het interval waarop ze komen bezorgen met een uitloop van max 2 uur nu (garantie tot aan de voordeur) 🤣🙈
In ieder geval licht in de duisternis 😉😊hoevenpe schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:49:
Anticlimax incoming als het ding gewoon werkt. Paar lampjes verder niets te zien...
Stiekem is dit wel gewoon wel gewoon wat ik wil van het ding...hoevenpe schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:49:
Anticlimax incoming als het ding gewoon werkt. Paar lampjes verder niets te zien...
Check. Eerst de batterij herkennen en daarna gelijk de p1 update doen. Had al gekeken maar andersom kan niet.obed112 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:53:
[...]
Ik ben erg nieuwsgierig of het inderdaad in een keer werkt, hou rekening met de p1 update.
Dit topic is gesloten.