Acties:
  • +5 Henk 'm!
franssie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Ik wens dat niet van een forum actief te moeten halen maar verwacht gewoon actieven communicatie van een producent/verkoper in email.
Is dat tegenwoordig teveel gevraagd?

Dus nee, communicatie in dit forum is voor mij (en ik neem aan mensen die niet op dit forum zitten zeker) secundair.
Primair moeten ze actief communiceren via het bestelkanaal, zoals je van willekeurig elke andere leverancier/producent zou verwachten, ik zie werkelijk niet in waarom dat hier anders zou zijn.

edit: maar dank, geannuleerd en in gebreke gesteld. Ik ga op zoek naar een leverancier van een vergelijkbaar product.
En ik zat in de eerste batch, dus mazzel voor de lezers hier die later in de rij stonden :P
Wat moeten ze melden dan? Je besteld een product. Krijgt daar netjes berichtgeving van per mail. Je weet ook wanneer de levering dan zal zijn. Dit zou November worden in 1e instantie. Wil je dan wekelijks een mail dat je bestelling nog steeds loopt?

Nadat voor HW inzichtelijk werd dat November niet haalbaar was hebben we netjes een mail gehad met excuses en een nieuwe deadline. Daarnaast dat je je aanbetaling kon terugvragen. Wil je dat ook iedere week krijgen?

Wat moet je als bedrijf dan melden? Wel eens een auto gekocht (nieuw). Levertijd maaaaaanden. Denk je dat de dealer je iedere week gaat bellen of mailen?

Beetje vermoeiend dat gebash zonder dat het product al in handen is geweest van iemand. Wacht af. Lees de ervaringen. Besluit. Is het hem niet dan een dikke prima. Is het hem wel.... aanschaffen dan. Wil je een ander merk promoten? Dr zijn eigen topics voor. Wil je hem vergelijken met anderen? Prima ook daar is een stekkerbatterij topic voor. (Apart topic).

Kritisch zijn mag maar wel graag feitjes op basis van in bezit hebben en ervaringen.

Kunnen we nu weer aub ontopic verder gaan?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easywoods
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18:18
Misschien heeft ‘ie toch wel een punt… ik ontving ook nooit mail van HW anders dan bestel bevestigingen en ben een week bezig geweest met ene Robert van de helpdesk die niet verder kwam dan zet je voorkeur nog maar eens aan en uit en zie verder maar totdat een collega van ‘m er wat dieper in dook en wist te achterhalen dat alle mail door een softbounce niet aan kwamen…🤷🏻‍♂️
Ik heb het op kunnen lossen en nu komt mail van HW gewoon netjes binnen maar dan moet je wel net ff die helpdesk medewerker treffen die wat verder voor je wil kijken dan de standaard afwimpel antwoorden 😀

[ Voor 20% gewijzigd door easywoods op 16-01-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@pizzapieter dat gaat bij jou dan wel goed. Ik heb de app, maar daar (notificaties staan aan) maar ook via email nooit wat gehoord verder. Ik heb er eens een email an gewaagd, van check je systemen of ik er wel goed in sta, toem kreeg ik een link naar een Youtube webinar over de huisaccu ... nogmaals gereageerd en nooit meer wat gehoord helaas.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Devke een mail per twee maanden teveel gevraagd? Ding is in F** juni besteld |:(
Levering November - nooit wat vernomen :z
ik ken kickstarter bedrijven (ok weinig, maar toch) die het beter voor elkaar hadden. Dit is gewoon onder de maat.

[ Voor 51% gewijzigd door franssie op 16-01-2025 22:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:31
Strontvlieg schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:40:
[...]

Heb je pech omdat je op de verkeerde fase of einde van de lijn zit, of heb je een te dunne of te lange kabel van omvormer naar meterkast? Over dat stukje kabel kun je een paar volt verliezen als ie te dun is. Aangezien alle energieopwekkers niet boven de 253 volt mogen leveren en en er spanningsverlies naar de meterkast is zal de spanning bij de meterkast lager dan 253 volt zijn.
Draad naar zolder is 2.5mm2 dus dat is niet het probleem. Verlies wat ik meet is ongeveer 4volt wat de omvormer meet en wat de HW kwh SDM230 meet. Ik denk dat ik dus pech heb dat ons huis net op de verkeerde fase zit in de wijk waarop verhoudingsgewijs net iets meer zonnepanelen aansluitingen zitten.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Draad naar zolder is 2.5mm2 dus dat is niet het probleem. Verlies wat ik meet is ongeveer 4volt wat de omvormer meet en wat de HW kwh SDM230 meet. Ik denk dat ik dus pech heb dat ons huis net op de verkeerde fase zit in de wijk waarop verhoudingsgewijs net iets meer zonnepanelen aansluitingen zitten.
In verhouding is 2.5mm2 veel te dun voor naar de omvormer.
Ga minimaal voor 4 of 6mm2.
En dat is puur voor het spanningverlies.
Terwijl het max vermogen zat kan over een 2.5mm kabel volgens specificaties.
Deze fout wordt vaak gemaakt.
Gewoon een dikkere kabel pakken om te voorkomen dat de omvormer afschakeld bij 253 volt. (Dikkere kabel lagere spanning)

Ps natuurlijk afhankelijk van het totaal PV opwek.

[ Voor 4% gewijzigd door peterbier op 16-01-2025 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
peterbier schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:37:
[...]

In verhouding is 2.5mm2 veel te dun voor naar de omvormer.
Ga minimaal voor 4 of 6mm2.
En dat is puur voor het spanningverlies.
Terwijl het max vermogen zat kan over een 2.5mm kabel volgens specificaties.
Deze fout wordt vaak gemaakt.
Gewoon een dikkere kabel pakken om te voorkomen dat de omvormer afschakeld bij 253 volt.

Ps natuurlijk afhankelijk van het totaal PV opwek.
Max is 3500 watt, maar klapt er soms al uit op 3000watt. De heren van (erkende) installateur (die ook om omvormer binnen 10 jaar vervangen hebben) hadden dikte ook gecheckt. Maar goed wellicht dat het nog nut heeft dikkere draden te laten trekken. Andere opties blijven Stedin vragen naar andere fase of besluiten naar 3 fase groepenkast/aansluiting en dan de minst drukke fase te pakken. Wellicht straks accu lenen(proberen) om te zien of het toch wel een paar volt eraf snoept. Haha O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Max is 3500 watt, maar klapt er soms al uit op 3000watt. De heren van (erkende) installateur (die ook om omvormer binnen 10 jaar vervangen hebben) hadden dikte ook gecheckt. Maar goed wellicht dat het nog nut heeft dikkere draden te laten trekken. Andere opties blijven Stedin vragen naar andere fase of besluiten naar 3 fase groepenkast/aansluiting en dan de minst drukke fase te pakken. Wellicht straks accu lenen(proberen) om te zien of het toch wel een paar volt eraf snoept. Haha O-)
Als je 3500watt terug drukt kan de spanning al snel oplopen via een 2.5mm draad.
Ik weet niet hoe lang deze is maar dit kan zeker het uitschakelen van de omvormer zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
peterbier schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:05:
[...]

Als je 3500watt terug drukt kan de spanning al snel oplopen via een 2.5mm draad.
Ik weet niet hoe lang deze is maar dit kan zeker het uitschakelen van de omvormer zorgen.
Zal gok ik een slordige 20/25m zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Dat is vragen om problemen met een omvormer die 3500watt kan leveren zal dan bij piek momenten snel oplopen naar 253 volt bij de omvormer en deze zal dan afschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:27

aip

Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Mijn 6VWO natuurkunde ligt al een 35 jaar achter me, maar op zo'n afstand is de weerstand behoorlijk, reken maar eens uit. Dat een installateur zegt dat het goed is geloof ik zo, het past in de regels en is ook niet onveilig. Maar het duwt de boel echt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 19:36
easywoods schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:24:
Misschien heeft ‘ie toch wel een punt… ik ontving ook nooit mail van HW anders dan bestel bevestigingen en ben een week bezig geweest met ene Robert van de helpdesk die niet verder kwam dan zet je voorkeur nog maar eens aan en uit en zie verder maar totdat een collega van ‘m er wat dieper in dook en wist te achterhalen dat alle mail door een softbounce niet aan kwamen…🤷🏻‍♂️
Ik heb het op kunnen lossen en nu komt mail van HW gewoon netjes binnen maar dan moet je wel net ff die helpdesk medewerker treffen die wat verder voor je wil kijken dan de standaard afwimpel antwoorden 😀
Ik moet zeggen dat ik de reacties op de helpdesk ook niet altijd snel en fijn inhoudelijk vindt. Het filmpje online (t interview) is tenenkrommend, maar bevat wel de belangrijkste info.
Maar goed, ik hoef de medewerkers en helpdesk niet in mn huis, maar wel hun apparaten en daarover ben ik meer dan tevreden. Dus denk dat t goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
peterbier schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:13:
[...]

Dat is vragen om problemen met een omvormer die 3500watt kan leveren zal dan bij piek momenten snel oplopen naar 253 volt bij de omvormer en deze zal dan afschakelen.
Goed ga ik eens een installateur zoeken hier. Installatie van 10 jaar geen problemen, en afgelopen jaar door 253v eruit klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:34:
[...]

Goed ga ik eens een installateur zoeken hier. Installatie van 10 jaar geen problemen, en afgelopen jaar door 253v eruit klappen.
Tsja, dat herken ik wel. Toen wij onze eerste set lieten plaatsen, was de gemiddelde spanning hier zo'n 224v. Inmiddels zelfs in de winter rond de 240v op fase 1 zo rond 14u in de middag. En in de zomer komen we richting de 250. Daar kan zo'n installateur ook niet zo veel aan doen. Het was 10 jaar terug gewoon nog geen issue, nu helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
[...]

1e ik ken het product nog niet maar als je zo,n HomeWizard batterij kan plaatsen bij de PV verdeler bij de omvormer kun je dit drukken.
Ik ga dit toepassen is de paarden stal.
Ik zit met een 5g2.5mm kabel en ga de 2 HW batterijen als buffer gebruiken.
Hier komt later een vorst bestendig accu te staan van 20Kw.
Maar dat ga ik pas doen na 2027.
Nu nog 12 x 405p zonnepanelen en ga er 16 bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
peterbier schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:52:
[...]

1e ik ken het product nog niet maar als je zo,n HomeWizard batterij kan plaatsen bij de PV verdeler bij de omvormer kun je dit drukken.
Ik ga dit toepassen is de paarden stal.
Ik zit met een 5g2.5mm kabel en ga de 2 HW batterijen als buffer gebruiken.
Hier komt later een vorst bestendig accu te staan van 20Kw.
Maar dat ga ik pas doen na 2027.
Nu nog 12 x 405p zonnepanelen en ga er 16 bij bestellen.
Lastig, omvormer zit op eigen groep en draden gaan rechtstreeks de omvormer in op zolder.
Hw batterij is stekker oplossing dus dan zou ik dat moeten loshalen, WC ertussen zodat de HW battery daarop kan. Alles kan natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:05

Aardedraadje

Met kabelschoen

pizzapieter schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:22:
Ik heb op 19 december ook een update bericht gehad van HW overigens. Wel algemeen voor de 'maart-bestellers', maar toch.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bijzonder, ik heb ook levering maart en nooit deze mail gehad. Net nog eens gecheckt, alleen de reservering in Juni heb ik mail van gehad. Staat ook niet in spam. Er lijkt dus wat mis te gaan bij @HomeWizard_NL met mailings. @franssie is dus niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Aardedraadje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 06:51:
[...]

Bijzonder, ik heb ook levering maart en nooit deze mail gehad. Net nog eens gecheckt, alleen de reservering in Juni heb ik mail van gehad. Staat ook niet in spam. Er lijkt dus wat mis te gaan bij @HomeWizard_NL met mailings. @franssie is dus niet de enige.
Same here. Twee bestellingen (1 prive, 1 zakelijk), en op geen van beide mailadressen iets binnen zien komen wat lijkt op de mail die is aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:37
[...]

Veel zonnepanelen bijgekomen in de buurt laatste tijd? Voltage in de wijk gestegen, netcongestie? Dat was hier een issue. Is jaren goed gegaan op mijn 1 phase aansluiting, tot de omvormer iedere keer uitschakelde bij zonnig weer. Overgestapt op 3 fasen en de omvormer op juiste fase gezet en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
BGFG schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:40:
[...]

Veel zonnepanelen bijgekomen in de buurt laatste tijd? Voltage in de wijk gestegen, netcongestie? Dat was hier een issue. Is jaren goed gegaan op mijn 1 phase aansluiting, tot de omvormer iedere keer uitschakelde bij zonnig weer. Overgestapt op 3 fasen en de omvormer op juiste fase gezet en geen problemen meer.
Correct, precies dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

elsinga

=8-)

Hier een prima en vlotte reactie op een mail gekregen. Ging bovendien om een feature request, niet om iets waar ze geld mee verdienen.

Ook de mail nav de reservering van de thuisbatterij was duidelijk: levering verwacht eind april, een week voor de levering krijg ik mail. Ik verwacht pas een mail als daar wat in verandert. Dat gebeurt ook (maar soms ook niet) bij andere online bestellingen. Amazon stuurt bij elke verandering van status een mail (besteld, betaald, soms ingepakt, verzonden, afgeleverd). Andere bedrijven iets minder, maar wel steeds als verzonden. Ook daar verwacht ik alleen mail bij veranderingen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pizzapieter schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:22:
Ik heb op 19 december ook een update bericht gehad van HW overigens. Wel algemeen voor de 'maart-bestellers', maar toch.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze heb ik ook niet gezien. Aangezien het interview benoemd is gok ik dat jij van de Maart batch hebt? Andere dien hem niet gehad hebben toevallig ook de November batch?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:14:
[...]

Deze heb ik ook niet gezien. Aangezien het interview benoemd is gok ik dat jij van de Maart batch hebt? Andere dien hem niet gehad hebben toevallig ook de November batch?
Nope, 2x maart batch, en niets gehoord/gezien.

Nou had ik dat ook niet verwacht hoor, dus ik klaag niet, maar als ik hier zie dat anderen wel een mail kregen, dan gaat er denk ik wel wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik hoop vooral dat ze over een paar maanden vlot kunnen leveren, als het product aanslaat en doet wat het beloofd moet je binnen een paar dagen na aankoop de stekker erin kunnen doen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:51
Hier een mail gehad dat November hem niet ging worden en vervolgens een mail voor het event. Wat mij betreft genoeg mails. Er was geloof ik wel wat gedoe dat niet iedereen de mails ontving. Hopelijk is dit de aankomende 2 weken niet het geval.

Bij Ali krijg ik al een mail als ze daar naar de wc gaan 🤡

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

elsinga schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:10:
Hier een prima en vlotte reactie op een mail gekregen. Ging bovendien om een feature request, niet om iets waar ze geld mee verdienen.

Ook de mail nav de reservering van de thuisbatterij was duidelijk: levering verwacht eind april, een week voor de levering krijg ik mail. Ik verwacht pas een mail als daar wat in verandert. Dat gebeurt ook (maar soms ook niet) bij andere online bestellingen. Amazon stuurt bij elke verandering van status een mail (besteld, betaald, soms ingepakt, verzonden, afgeleverd). Andere bedrijven iets minder, maar wel steeds als verzonden. Ook daar verwacht ik alleen mail bij veranderingen.
Dat is allemaal prima natuurlijk, ik had ook niet anders verwacht. In de praktijk blijkt dus echter dat men (ik, @Devke @easywoods) een mail niet hebben gehad, die blijkbaar wel verstuurd is. En bij ons maakt het niet zoveel uit, wij wachten op een levering in maart. Geen update was prima geweest.

@franssie had echter in november een levering verwacht en heeft nooit de melding gekregen van de vertragingen. Daar draait de discussie nu feitelijk om. Er gaat dus gewoon wat mis bij HomeWizard.

Daarnaast kun je de discussie starten, dat als deze updates niet binnen komen, komen de mails met betaallinks straks vlak voor de levering dan wel goed aan? Zou toch zuur zijn als je je levering mist omdat een mailing niet goed geconfigureerd staat. Want op dat laatste lijkt het nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aip schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Nope, 2x maart batch, en niets gehoord/gezien.

Nou had ik dat ook niet verwacht hoor, dus ik klaag niet, maar als ik hier zie dat anderen wel een mail kregen, dan gaat er denk ik wel wat mis.
Ah oke dan ligt het niet aan de lichting daar de November batch het interview "live" kon bekijken en al e.a. aan info had gekregen. Voor @HomeWizard_NL dan wellicht eens goed te kijken naar hun mailings. Die van 17 december heb ik wel. De jaarwisseling en (reclame mail)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aardedraadje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:19:
[...]

Dat is allemaal prima natuurlijk, ik had ook niet anders verwacht. In de praktijk blijkt dus echter dat men (ik, @Devke @easywoods) een mail niet hebben gehad, die blijkbaar wel verstuurd is. En bij ons maakt het niet zoveel uit, wij wachten op een levering in maart. Geen update was prima geweest.

@franssie had echter in november een levering verwacht en heeft nooit de melding gekregen van de vertragingen. Daar draait de discussie nu feitelijk om. Er gaat dus gewoon wat mis bij HomeWizard.

Daarnaast kun je de discussie starten, dat als deze updates niet binnen komen, komen de mails met betaallinks straks vlak voor de levering dan wel goed aan? Zou toch zuur zijn als je je levering mist omdat een mailing niet goed geconfigureerd staat. Want op dat laatste lijkt het nu.
Betaallink missen is zeker zuur. Misschien zit er een reminder op. Meer kans op ontvangen. Misschien is de mail wel verstuurd maar onderweg geblokkeerd? Volle mailbox? Of idd een issue bij verzender. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvee
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:42
Tebbie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:26:
[...]

voltage kan zo 7v zakken. kijk eens op
https://www.jcalc.net/voltage-drop-calculator-as3008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Bij mij was het probleem dat de mail werd gesoftbounced omdat de server de mails die HW verstuurd met Mailchimp niet vertrouwd. Nu het hele domein whitelisted staat laat ‘ie alles van HW wel door en is het probleem opgelost…
Maar ik denk dat HW het probleem beter aan hun kant kan oplossen zodat de ontvanger niet zelf actie moet ondernemen om hun email te ontvangen 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17:02
Waar stelt iedereen binnenkort zijn batterij op? Er zijn best wat randvoorwaarden om rekening mee te houden, ik noem er een paar, maar zal niet uitputtend zijn:
- voldoende vrije ruimte ivm warmteafgifte
- vorstvrij, boven +10 omgevingstemperatuur ?
- opstelruimte zonder brandbare materialen
- niet in een verblijfsruimte
- vrije wcd aanwezig
- ..?

Ik kom nu uit op mijn aangebouwde schuur, daarin zit een ruime meterkast waarin een ketel hangt. Deze blijft + 10, de schuur zelf niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• easywoods
Deze van 19-12-24 heeft dan waarschijnlijk ook niet iedereen die in de maart batch zit ontvangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHLeKgq8CJB-wF4WaMqM7gVSRCg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oj7jqRasSAYQnIFtEGhsTi4C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7HKB7glD9jnBNa5jh9Q0rKKpIU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XCGHQKZC8mMqKWNvLXc0u79p.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QtfvxGiZgPlPKJjQkoHRve2X2c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KlJDe0wf67MTYkF0NYrcTf3h.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqwzgbCc3GeJny9Vd_j0wLvgwM0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zPvEoSfA8fuwLKCFN0IIE1Eu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Chupachups schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:51:
Waar stelt iedereen binnenkort zijn batterij op? Er zijn best wat randvoorwaarden om rekening mee te houden, ik noem er een paar, maar zal niet uitputtend zijn:
- vrije wcd aanwezig
- ..?

Ik kom nu uit op mijn aangebouwde schuur, daarin zit een ruime meterkast waarin een ketel hangt. Deze blijft + 10, de schuur zelf niet.
Op zolder. Daar heb ik ook mijn CV en zonneomvormer staan en heb ik meerdere stopcontacten vrij.
De vloer van de zolder is beton, geen brandbare dingen in de buurt en vriest nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56
aip schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:14:
[...]

Mijn 6VWO natuurkunde ligt al een 35 jaar achter me, maar op zo'n afstand is de weerstand behoorlijk, reken maar eens uit. Dat een installateur zegt dat het goed is geloof ik zo, het past in de regels en is ook niet onveilig. Maar het duwt de boel echt wel op.
Berekenen is weten. https://www.eclecticsite.be/calc/weerstand.htm Bij 2.5mm kwadraad koper is de weerstand bij 10 meter 0.07 ohm (afgerond) 3500 Watt is 3500/230= 15 Ampere Spanningsverlies over dat stuk draad is (U=IxR) 0.07 * 15 = 1 Volt. Dit moet je verdubbelen want 2 draden. Laten we het heel erg naar boven afronden op 3 Volt

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
easywoods schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:40:
Bij mij was het probleem dat de mail werd gesoftbounced omdat de server de mails die HW verstuurd met Mailchimp niet vertrouwd. Nu het hele domein whitelisted staat laat ‘ie alles van HW wel door en is het probleem opgelost…
Maar ik denk dat HW het probleem beter aan hun kant kan oplossen zodat de ontvanger niet zelf actie moet ondernemen om hun email te ontvangen 😜
Dit is sowieso een probleem heden ten dage, als je Microsoft of Google mailserver hebt wordt er ontzettend snel geblokkeerd als het “massa”mailings zijn. En massa is dan subjectief ten opzichte van het verzendende domein…

Kan goed zijn dat sommige klagers in het topic inderdaad geen mail hebben ontvangen, ondanks dat ze wel in de verzendlijst stonden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:57
easywoods schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:54:
Deze heeft dan waarschijnlijk ook niet iedereen die in de maart batch zit ontvangen?
Ik zit in de maart batch, maar heb deze mail niet ontvangen.
Zit ook niet in de spam map.
Is die mail van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vale Ouwe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:25:
[...]

Ik zit in de maart batch, maar heb deze mail niet ontvangen.
Zit ook niet in de spam map.
Is die mail van vandaag?
Nee, van heel wat langer geleden.

Het probleem met Microsoft en Google mailboxen was ook dat sommige massamails niet eens de spambox van de ontvanger bereiken maar 'in quarantaine' worden geplaatst.

Daar wordt ie na een paar week verwijderd. Als je het nu niet kunt vinden, zal je het daar ook niet kunnen vinden dus. Te lang geleden.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnvanderster
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:25
Na een mail van 17-10-2024 en het event geen mail meer over de batterij ontvangen. Alles is gewhitelisted en mails over bestelling komen wel binnen. Weird. Goed als @HomeWizard_NL er nog eens naar kijkt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
- vrije wcd aanwezig
- ..?

Pilovali schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:09:
Op zolder. Daar heb ik ook mijn CV en zonneomvormer staan en heb ik meerdere stopcontacten vrij.
De vloer van de zolder is beton, geen brandbare dingen in de buurt en vriest nooit.
Hier ook de zolder gekozen. Van het genoemde lijstje voorwaarden ontbrak alleen de vrije wcd, dus een tijdje geleden een kabel mijn huis doorgepuzzeld direct van een nieuwe aardlekautomaat in de meterkast naar de gewenste opstelplek van de accu op zolder. (Heb gelijk een 5 aderige kabel getrokken, en een 3 fase aardlekautomaat. Dan kunnen beide accu's (heb er 2 besteld) op een eigen dedicated groep, én op een verschillende fase)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

- vrije wcd aanwezig
- ..?

In de keuken heb ik laatst een inbouwkoelkast uitgebouwd. Die kastruimte gaat niet meer gebruikt worden voor iets anders, beschikt over een stopcontact met eigen groep en heeft (passieve) ventilatie. Nu zal de batterij wat anders doen dan een koelkast kwa warmteontwikkeling, maar daar valt nog wel wat aan te tweaken.

Op dat stopcontact zit overigens wel een oven, maar niks dat teruglevert en ook geen andere stopcontacten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aip

aip

JanHenk schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Dit is sowieso een probleem heden ten dage, als je Microsoft of Google mailserver hebt wordt er ontzettend snel geblokkeerd als het “massa”mailings zijn. En massa is dan subjectief ten opzichte van het verzendende domein…

Kan goed zijn dat sommige klagers in het topic inderdaad geen mail hebben ontvangen, ondanks dat ze wel in de verzendlijst stonden.
Hier 1 bestelling via een gmail adres (prive), 1 via een zakelijk e-mail adres die bij een kleine aanbieder draait (yourhosting, volgens mij wel via een microsoft platform), beiden geen mail. En ik klaag verder niet, maar als dit er toe kan leiden dat ik ook de mail met de betaallink mis, zou ik daar wel van balen.

Wellicht iets voor Homewizard om naar te kijken dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 12:56

Pixelmagic

Ubergeek

Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:28:
[...]

Betaallink missen is zeker zuur. Misschien zit er een reminder op. Meer kans op ontvangen. Misschien is de mail wel verstuurd maar onderweg geblokkeerd? Volle mailbox? Of idd een issue bij verzender. We gaan het zien.
Toevallig deze week nog met support gechat, ik heb de "het komt later" email niet gehad, de reclamemail erna wel. Gevraagd hoe het kan dat ik de vertraging email niet heb gehad, ze lijken geen idee te hebben.

Wat ze wel aangaven is dat in de betaal email een methode zit waarmee ze kunnen zien of je hem gelezen hebt en een backup methodiek hebben om contact te zoeken als de mail niet gelezen is. Als dat de bekende image van hun server is dan werkt dat al niet bij Google dus hoop dat ze wat beters hebben bedacht.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aip schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:22:
[...]

Same here. Twee bestellingen (1 prive, 1 zakelijk), en op geen van beide mailadressen iets binnen zien komen wat lijkt op de mail die is aangehaald.
Ik heb de mail wel ontvangen!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Hier komt hij ook op de zolderoverloop.
Vrije WCD, zeil op de grond, voldoende ruimte eromheen en altijd minimaal 15 graden :)

Misschien net iets vaker stofzuigen daar omdat ook de (warmtepomp)droger en wasgoed daar staat :P

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:51
@HomeWizard_NL zoals je wellicht gelezen hebt zijn er wat problemen met het wel of niet ontvangen van jullie mails. Is het mogelijk bij het vrijgeven van de betaallink(mails) jullie hier kunnen melden om welke range aan order nummers het gaat of is dat lastig?

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
29-6-24 besteld,
Direct een bestel bevestiging gekregen.
Product: Plug-in Battery
Aantal: 1
Aanbetaling: €50
Resterend bedrag: €1345
Verwachte levering: maart
Een week vóór de levering sturen we je per mail een betaallink voor het resterende bedrag van €1345. Zodra de betaling is voltooid, sturen we de Plug-In Battery naar je toe.
Een week voor levering verwacht ik een mail, verder vind ik het heerlijk dat ik verder geen onzin mails in tussen tijd krijg.
Ik heb liever dat HomeWizard goede spullen maakt ipv tijd tijd te besteden aan onnodig mail verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Pixelmagic schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Toevallig deze week nog met support gechat, ik heb de "het komt later" email niet gehad, de reclamemail erna wel. Gevraagd hoe het kan dat ik de vertraging email niet heb gehad, ze lijken geen idee te hebben.

Wat ze wel aangaven is dat in de betaal email een methode zit waarmee ze kunnen zien of je hem gelezen hebt en een backup methodiek hebben om contact te zoeken als de mail niet gelezen is. Als dat de bekende image van hun server is dan werkt dat al niet bij Google dus hoop dat ze wat beters hebben bedacht.
Ah, dan heb je waarschijnlijk Robert gesproken, als je even naar Danielle vraagt kan ze wel zien waarom je geen email hebt ontvangen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easywoods
Peterhardenberg schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:29:
29-6-24 besteld,
Direct een bestel bevestiging gekregen.

Een week voor levering verwacht ik een mail, verder vind ik het heerlijk dat ik verder geen onzin mails in tussen tijd krijg.
Ik heb liever dat HomeWizard goede spullen maakt ipv tijd tijd te besteden aan onnodig mail verkeer.
Totdat blijkt dat er een betaallink naar je gestuurd is die ergens is blijven hangen natuurlijk 🤷🏻‍♂️

[ Voor 22% gewijzigd door easywoods op 17-01-2025 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Peterhardenberg schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:29:
Hoewel goed bedoeld, is dit soort reactie ruis op de lijn en geen oplossing. Feit blijft dat er tussendoor dus wél mails verstuurd zijn, en die zijn niet aangekomen. Dat duidt op problemen in het mailverkeer, ook als je het persoonlijk fijn vindt om tussendoor geen mails te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
easywoods schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:45:
[...]

Totdat blijkt dat er een betaallink naar je gestuurd is die ergens is blijven hangen natuurlijk 🤷🏻‍♂️
Mocht ik eind februari niets gehoord heb neem ik contact op. Of als hier mensen zijn die de betaallink voor de maart levering wel hebben en ik niet. dan is het vroeg genoeg om iets te ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik-1978
  • Laatst online: 09-09 10:23
- vrije wcd aanwezig
- ..?
Ik ga de batterij(en) in de inpandige garage plaatsen, ik maak onder de werkbank compartiment afgewerkt met gipsplaatjes (bouwrestant heb ik nog liggen) & plaats een (extra) rook- en/of warmte-melder.

Ruimte is warm genoeg aangezien ook de CV-ketel, binnendeel WP en PV omvormer daar hangen.

Of ik er 1 of 2 ga plaatsen hangt nog even af van de (micro)grid analyze / modellering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Laatst online: 18:22
- vrije wcd aanwezig
- ..?

Wij gaan die van ons plaatsen in een extra slaapkamer die vooral gebruikt wordt voor het drogen van de was :)
Hij staat daar droog, de temperatuur zal niet onder de 10 graden komen en waarschijnlijk ook niet boven de 30 graden.

Aangezien we voor de batterij op die kamer een rookmelder gaan hangen hebben we besloten ook bezig te gaan met de veiligheid ontrent onze andere kleine thuisbatterij welke beneden in de gang aan de muur hangt. Voor ons betekent dat een kaart met instructies wat te doen (op een veilige manier) in geval van nood (spontane problemen, brand of dreigende overstroming). We zorgen ook voor gereedschap ter plekke zodat altijd binnen enkele minuten de batterij veilig van de muur verwijderd kan worden wanneer nodig.

Uiteraard kunnen we niet overal aan denken, maar het overgrote deel van de batterijen, zaklampen en accupacks liggen bij elkaar in een koffertje zodat we in geval van brand of overstroming ook die snel naar buiten kunnen werken.

We hopen dat er nooit zoiets gebeurt maar wanneer dat wel zo is, is het te laat om er over na te gaan denken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjamo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Wij gaan die van ons plaatsen in een extra slaapkamer die vooral gebruikt wordt voor het drogen van de was :)
Hij staat daar droog, de temperatuur zal niet onder de 10 graden komen en waarschijnlijk ook niet boven de 30 graden.
Hij mag dan wel droog staan maar hoe zit het met de luchtvochtigheid als je het gebruikt voor het drogen van was? Ik zou er nog eens goed over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
hanev001 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:46:
[...]

Hij mag dan wel droog staan maar hoe zit het met de luchtvochtigheid als je het gebruikt voor het drogen van was? Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Er wordt goed geventileerd, luchtvochtigheid is geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:55
Het is natuurlijk geen oplossing, maar als de betaal-links er komen zal deze thread knetteren van activiteit en enthousiasme.

Dan effe zien of jouw mail er wel of niet is (cfr jou bestellings-batch) , en dan contact opnemen zal allicht meer uithalen.
Dan nu verwachten dat HW elke bit moet omdraaien waarom er enige tijd geleden emails zijn zoek geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Wat ik me afvraag... hoe zit het met brandveiligheid? Er zitten allerlei sensoren in om het te voorkomen, maar mocht de accu gaan fikken, hoe makkelijk is het geblust?
Ik lees allerlei horror verhalen over elektrische auto's die niet te blussen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
Pilovali schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:11:
Wat ik me afvraag... hoe zit het met brandveiligheid? Er zitten allerlei sensoren in om het te voorkomen, maar mocht de accu gaan fikken, hoe makkelijk is het geblust?
Ik lees allerlei horror verhalen over elektrische auto's die niet te blussen zijn.
Auto's zijn vaak (tegenwoordig minder vaak) een ander type dan de homewizard batterij. In auto's zit vaak nmc, homewizard is lfp. Beide kunnen ze last krijgen van een thermal runaway (niet of nauwelijks te blussen), maar de kans daar op is bij lfp veel kleiner dan bij nmc omdat de temperatuur waarbij dat gebeurt bij lfp een stuk hoger ligt. Althans, zo heb ik het begrepen.

Beide (nmc en lfp) zijn overigens batterijen in de lithium ion groep.

In oa mobiele telefoons, ebikes etc gebruikt men ook meestal nmc, omdat deze efficiënter zijn qua gewicht en omvang.

Er zijn wel nmc thuisbatterijej dus het is altijd goed daar naar te kijken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:14
We begrijpen jullie bezorgdheid over het ontvangen van e-mails en willen benadrukken dat we ons best doen om iedereen goed op de hoogte te houden. Als we merken dat een bestelling langere tijd openstaat, zullen we proberen persoonlijk contact op te nemen waar mogelijk. Helaas vinden veel mailservers mails die naar heel veel mensen gaan niet zo leuk.

Daarnaast kijken we ook naar andere manieren om updates te delen. Bijvoorbeeld door hier te laten weten wanneer een volledige batch (zoals de betaallinks voor batch 1 november) is verstuurd. We begrijpen dat niet iedereen op Tweakers actief is en dat dit niet dé oplossing is, maar omdat hier vraag naar is, onderzoeken we de mogelijkheden.

Dank jullie wel voor het geduld en begrip! 😊

[ Voor 36% gewijzigd door HomeWizard_NL op 17-01-2025 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Pilovali schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:11:
Goede opmerking,
De accu cellen die in EV worden gebruikt zijn in de meeste gevallen andere dan de LFP cellen die in de thuisaccu's worden gebruikt. LFP heeft per kilo accu minder kWh opslag en dat is belangrijk bij voertuigen.
DE TECHNIEK VAN DE IJZERFOSFAAT- OF LFP-ACCU

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- vrije wcd aanwezig
- ..?

Hij komt hier op zolder te staan. Daar is het altijd flink koud en vochtig. In de zomer kneiter warm. 😜

Alle gekheid op een stokje. Hij komt idd op zolder. We willen hem niet in een vluchtroute hebben staan. Gaat het daar mis dan is er alle ruimte op onderliggende verdiepingen het huis te verlaten. Bij de batterij hangen we een rookmelder. Deze rookmelder zorgt voor acties. Bijvoorbeeld een lamp aan als het al donker is. Zolang er stroom op de hut staat zal dit werkt deze aanvullende maatregel beseffen we ons.

De temperatuur op zolder is in de winter niet lager dan 10 graden. De zomer is het er wel een stuk warmer maar de 30 gaan we verwacht ik niet aantikken. Vlgs mij is ideaal 30 met uitloop naar 40. Maar de 1e zal al niet gehaald worden.

Hij zit op een geaard stopcontact. Op dit stopcontact zit een vriezer en wasmachine. Meer dan 2750 Watt gaan beide niet tegelijk trekken. Dus er is ruimte voor de batterij om het veilig te houden. Het gaat om 1 batterij. Aan beide kanten van de batterij is zeker de vereiste 10 cm beschikbaar. Hij staat op een laminaat vloer in een hoek waar ook geen zonlicht op de batterij zal vallen.

Vochtigheid varieert van 50 - 70 %. Een HA automatisering grijpt in als het te vochtig wordt. Daarnaast kunnen er ramen open. Deze staan regelmatig ook open. Vergeten we het dan pakt de automatisering het aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Devke op 17-01-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Hij komt hier op zolder te staan. Daar is het altijd flink koud en vochtig. In de zomer kneiter warm. 😜

Alle gekheid op een stokje. Hij komt idd op zolder. We willen hem niet in een vluchtroute hebben staan. Gaat het daar mis dan is er alle ruimte op onderliggende verdiepingen het huis te verlaten. Bij de batterij hangen we een rookmelder. Deze rookmelder zorgt voor acties. Bijvoorbeeld een lamp aan als het al donker is. Zolang er stroom op de hut staat zal dit werkt deze aanvullende maatregel beseffen we ons.

De temperatuur op zolder is in de winter niet lager dan 10 graden. De zomer is het er wel een stuk warmer maar de 30 gaan we verwacht ik niet aantikken. Vlgs mij is ideaal 30 met uitloop naar 40. Maar de 1e zal al niet gehaald worden.

Hij zit op een geaard stopcontact. Op dit stopcontact zit een vriezer en wasmachine. Meer dan 2750 Watt gaan beide niet tegelijk trekken. Dus er is ruimte voor de batterij om het veilig te houden. Het gaat om 1 batterij. Aan beide kanten van de batterij is zeker de vereiste 10 cm beschikbaar. Hij staat op een laminaat vloer in een hoek waar ook geen zonlicht op de batterij zal vallen.

Vochtigheid varieert van 50 - 70 %. Een HA automatisering grijpt in als het te vochtig wordt. Daarnaast kunnen er ramen open. Deze staan regelmatig ook open. Vergeten we het dan pakt de automatisering het aan.
Deze manier van aansluiten lijkt geen probleem, maar is niet conform NEN1010, wat weer problemen zou kunnen opleveren met de verzekering in geval van schade.

Een wasmachine gebruikt meer dan 2000W en heeft daarom een eigen groep nodig. hier mogen geen andere gebruikers bij op worden gezet.

Algemene installatie-eisen

Toegankelijkheid en overzichtelijkheid van installaties
Installaties moeten toegankelijk zijn en overzichtelijk worden geïnstalleerd.
Bescherming door aardlekschakelaars
Alle groepen moeten worden beveiligd door een aardlekschakelaar van 30 mA.
Een installatie moet over minstens 2 aardlekschakelaars worden verdeeld.
Er mogen maximaal 4 eindgroepen achter één aardlekschakelaar worden geplaatst
(NB: dit is losgelaten in NEN 1010:2020, maar deze is nog niet van kracht).
Dimensionering en beveiliging tegen overbelasting
Apparaten met een vermogen van meer dan 2000 watt moeten worden aangesloten op een aparte eindgroep.

Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Deze manier van aansluiten lijkt geen probleem, maar is niet conform NEN1010, wat weer problemen zou kunnen opleveren met de verzekering in geval van schade.

Een wasmachine gebruikt meer dan 2000W en heeft daarom een eigen groep nodig. hier mogen geen andere gebruikers bij op worden gezet.

Apparaten met een vermogen van meer dan 2000 watt moeten worden aangesloten op een aparte eindgroep.

Bron
Gaan we nu weer over de NEN beginnen. Dat is niet relevant voor een bestaand huis. Mijn woning is 30 jaar oud en voldoet aan de eisen uit die tijd. Geen enkele instantie kan eisen dat je bij elke wijziging van de voorschriften je de installatie laat keuren en aanpassen.

Het enige echte voorschrift is: Gebruik je gezonde verstand. Kijk hoe je gebruik over de groepen verdeeld is en zorg er voor dat je ruim binnen de grenzen van zekering en bekabeling blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:50:
[...]

Bron
Dank voor je input en ik snap wat je zegt.

Ik denk wel dat veel mensen niet eens weten wat NEN1010 is. De gemiddelde Nederlander pakt een apparaat en stopt deze in een beschikbare WCD. Die vragen zich niet af of het mag, laat staan overbelasting geeft. Daarnaast HW lanceert een product met stekker. Geeft aan dat je er 1 mag bij prikken maar bij meer stuks een eigen groep adviseerd. Die gedachte kan ik ook wel volgen. Ik heb hier in kaart gebracht waar de batterij het veiligst staat voor ons maar ook voor zichzelf. Daarnaast wat er is aangesloten op die WCD's en groepen. Binnen de 3600W blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
hanev001 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Gaan we nu weer over de NEN beginnen. Dat is niet relevant voor een bestaand huis. Mijn woning is 30 jaar oud en voldoet aan de eisen uit die tijd. Geen enkele instantie kan eisen dat je bij elke wijziging van de voorschriften je de installatie laat keuren en aanpassen.

Het enige echte voorschrift is: Gebruik je gezonde verstand. Kijk hoe je gebruik over de groepen verdeeld is en zorg er voor dat je ruim binnen de grenzen van zekering en bekabeling blijft.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat NEN een norm is geen verplichting,
Maar dat wil niet zeggen dat deze norm onzin is. Wat staat je gezonde verstand in de weg om volgens de laatste veiligheids inzichten te werken?
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid hoe je hier mee omgaat, en voel je vrij om alles volgens eigen inzichten aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

- vrije wcd aanwezig
- ..?

Ik heb in een bergkamer nog ruimte in een hoek naast de vriezer en daar zit ook nog een vrije wcd. Rondom en er boven meer dan genoeg ruimte en geen last van zelfs het hele harde geluid 8)7 van de ventilator.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elsinga schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Ik heb in een bergkamer nog ruimte in een hoek naast de vriezer en daar zit ook nog een vrije wcd. Rondom en er boven meer dan genoeg ruimte en geen last van zelfs het hele harde geluid 8)7 van de ventilator.
Harde geluid van de ventilator???? Hoe weet je het geluid nivo? Er is nog geen enkele batterij in het wild dus waar baseer je dat op?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazemo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 07:29
Hallo allemaal ik ben nieuw hier

begrijp ik nu goed dat nog geen enkele thuisbatterij geleverd is

waarom dan nu al oordelen over werking,aansluiten ,rendement etc.?....of is dit voorpret! *O*

[ Voor 13% gewijzigd door kazemo op 17-01-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazemo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:56:
Hallo allemaal ik ben nieuw hier

begrijp ik nu goed dat nog geen enkele thuisbatterij geleverd is

waarom dan nu al oordelen over werking,aansluiten ,rendement etc.?....of is dit voorpret! *O*
Voorpret 😉. Al de nodige pagina's zijn er geschreven. Kun je nagaan als de levering dus start 🙈. Gelijk een antwoord op je vraag dus. Nee er staan er nog geen bij mensen thuis. Als het goed is gaan de betaallinks volgende week komen en de eerste uitleveringen de week daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

hanev001 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:24:
[...]

Harde geluid van de ventilator???? Hoe weet je het geluid nivo? Er is nog geen enkele batterij in het wild dus waar baseer je dat op?
Ah, mijn sarcasme kwam niet over met de emoticon er bij.... Er is een user hier die daar enorm over zeurt. Maar max 45(?) dB bij max ventilator is iets waar ik me geen zorgen over maak. Ik verwarm met mijn lucht/lucht warmtepomp (ook wel airco genoemd), die maakt veel meer lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

elsinga schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Ah, mijn sarcasme kwam niet over met de emoticon er bij.... Er is een user hier die daar enorm over zeurt. Maar max 45(?) dB bij max ventilator is iets waar ik me geen zorgen over maak. Ik verwarm met mijn lucht/lucht warmtepomp (ook wel airco genoemd), die maakt veel meer lawaai.
Nou nou, enorm over zeurt viel ook wel weer mee. Don't feed... nou ja, laat maar.

Maar inderdaad. Als je een airco gewoon bent (wij hier ook), maak ik me over het geluid hiervan geen zorgen. Hoewel ik er over nadenk om 'm in de schuur te zetten. Die is vorstvrij (komt eigenlijk nooit onder de 5-6 graden, ook niet bij flinke vorst), en redelijk beschut dus ook in de zomer niet boven de 26-27 graden.

Die op de zaak komen in de loods onder mijn kantoor, dus dat is sowieso geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
aip schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Nou nou, enorm over zeurt viel ook wel weer mee. Don't feed... nou ja, laat maar.

Maar inderdaad. Als je een airco gewoon bent (wij hier ook), maak ik me over het geluid hiervan geen zorgen. Hoewel ik er over nadenk om 'm in de schuur te zetten. Die is vorstvrij (komt eigenlijk nooit onder de 5-6 graden, ook niet bij flinke vorst), en redelijk beschut dus ook in de zomer niet boven de 26-27 graden.

Die op de zaak komen in de loods onder mijn kantoor, dus dat is sowieso geen issue.
Ik geloof dat de kwestie van geluid ging over een andere Tweaker gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kettwiesel
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-09 20:16
[quote]Chupachups schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:51:
- enz.

Komt in de CV-kast (ong. 1m2 groot) op de 2e etage, betonnen vloer, betonnen plafond (plat dak) en gips wanden. Accu wordt aangesloten via een opbouw WCD met 3x2,5 draad (15 meter tot in de meterkast). Dat is de enige WCD op die kabel en op die installatieautomaat. Er ligt nog een 5x2,5 ongebruikte kabel om later eventueel meerdere accu's via een wandverdeler aan te sluiten op de 3 fase aansluiting. Plaats er waarschijnlijk een 'BrandBlusBal' boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Peterhardenberg schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:43:
[...]

Ik geloof dat de kwestie van geluid ging over een andere Tweaker gaat
Ik weet welke ;)

Genoeg woorden aan vuil gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:49

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Waar de accu te plaatsen?
In de zomer plaatsing in een oude stal, in de winter in een stookhok in de woning, waar een voorraad boiler aanwezig is.
Niet te warm in de zomer, niet te koud in de winter.
Wel op dezelfde fase, aan een eigen groep in de pv verdeler(s)

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.Baarda
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-09 18:10

F.Baarda

zelfbenoemd deskundige

Hier komt ie in de bijkeuken op de groep van de wasdroger (die we niet hebben) ik heb in het wasmachinemeubel nog ruimte vrij om hem geventileerd weg te stoppen. En met de voetjes op de vloerverwarming...

Niet gehinderd door enige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazemo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-09 07:29
Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:52:
[...]

Voorpret 😉. Al de nodige pagina's zijn er geschreven. Kun je nagaan als de levering dus start 🙈. Gelijk een antwoord op je vraag dus. Nee er staan er nog geen bij mensen thuis. Als het goed is gaan de betaallinks volgende week komen en de eerste uitleveringen de week daarop.
:) Aha,we gaan het afwachten

er is een oud hollands spreekwoord...,, de baat gaat voor de kost :)F ,, of dat voor een thuisbatterij zo is?? is voor mij toch twijfelachtig!

ik ga dit forum eens volgen wat het resultaat is/word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
kazemo schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:53:
[...]....

er is een oud hollands spreekwoord...,, de baat gaat voor de kost :)F ,, of dat voor een thuisbatterij zo is?? is voor mij toch twijfelachtig!...
Het is net andersom; de kosten gaan voor de baten (eerst kosten maken/investeren, pas daarna kan het wat opleveren). ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@kazemo en @Vale Ouwe dit project kost gewoon geld 🤣. In mijn situatie een paar ct per cyclus. Zal per energieleverancier iets verschillen. Doel is hier ervaring. Daarom ook 1 besteld. Meerdere kan altijd nog of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:18:
dit project kost gewoon geld 🤣
Rijk zal je er idd niet van worden, het is gewoon een leuk hebbeding.

Zelf heb ik tot begin 2027 salderen en een boetevrij GC contract, hoop dat HW tegen die tijd versie 2.0 met (nog) betere specs op de markt heeft... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:33
Wilmaas schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:12:
Waar de accu te plaatsen?
In de zomer plaatsing in een oude stal, in de winter in een stookhok in de woning, waar een voorraad boiler aanwezig is.
Niet te warm in de zomer, niet te koud in de winter.
Wel op dezelfde fase, aan een eigen groep in de pv verdeler(s)
Dat laatste, bedoel je bij de PV installatie op? Ik heb “slechts” 1 batterij besteld, die wil ik eigenlijk ook op zolder neerzetten. Maar ja, daar heb ik een groep voor wasmachine en droger (2,1-2,4kW + 900W), een groep voor de airco, één voor de PV en een rest groep voor WCDs op zolder enzo.

Ik probeer het me even voor te stellen of die thuis accu dan prima bij de PV op zou kunnen en mogen, of juist niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanmorgen met 2500 watt geladen en vanmiddag met 1500 watt.
Beide keren doet hij het laatste stukje met 1200 watt dus daar zal een stukje intelligentie zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nInGEFW509uCV3taasP_zfNbwPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJwnD8BwkeL7oyvf4drLDdqB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-8F9c5CwoxfCRCQyUVl5c2pqug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mwEEf9UOvz1rBwHBmEhFlzc8.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hoevenpe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Rijk zal je er idd niet van worden, het is gewoon een leuk hebbeding.

Zelf heb ik tot begin 2027 salderen en een boetevrij GC contract, hoop dat HW tegen die tijd versie 2.0 met (nog) betere specs op de markt heeft... d:)b
Prijs je gelukkig met boetevrij contract nog. Hier zit er een 10 ct per kWh op. Dan nog levert het netto 16 ct op. Dus beter dan niets. Het is zeker een leuk hebbeding. Hopelijk draait het naar wens. HW blijft zich hopelijk ontwikkelen. Zonee dan zien we bij einde saldering wel weer wat de beste opties zijn. 1 ter lering en vermaak en daarnaast bespaart het de boete in ieder geval deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
Stalensnuitje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:26:
Ik probeer het me even voor te stellen of die thuis accu dan prima bij de PV op zou kunnen en mogen, of juist niet :?
Als het totale pv vermogen + 800W van de hw batterij onder het maximum van de zekering valt dan kan het. Heb je 3200Wp liggen dan kan het niet

Je moet er namelijk rekening mee houden dat je bijvoorbeeld je ev gaat laden. Dan krijg je import en je batterij gaat dat compenseren. Dat gaat goed tot je de zekering overtreft

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbel :+

[ Voor 98% gewijzigd door Ronald.42 op 17-01-2025 20:41 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Stalensnuitje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Dat laatste, bedoel je bij de PV installatie op? Ik heb “slechts” 1 batterij besteld, die wil ik eigenlijk ook op zolder neerzetten. Maar ja, daar heb ik een groep voor wasmachine en droger (2,1-2,4kW + 900W), een groep voor de airco, één voor de PV en een rest groep voor WCDs op zolder enzo.

Bij pv ja, gaat om 1650 wattpiek, is een aparte groep.
Als de pv opbrengst heeft gaat de accu opladen, zon weg, accu gaat terug leveren. Er komt nooit meer dan 16 ampere richting de meterkast, al zou het verkeerd gaan, de verdeler is met aparte groepen en een alamat 16 ampere beveiligd.
Door de accu is er zelfs minder richting de meterkast.

[ Voor 3% gewijzigd door Wilmaas op 17-01-2025 20:50 ]

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:18:
@kazemo en @Vale Ouwe dit project kost gewoon geld 🤣. In mijn situatie een paar ct per cyclus. Zal per energieleverancier iets verschillen. Doel is hier ervaring. Daarom ook 1 besteld. Meerdere kan altijd nog of niet.
Tot oktober 2026 heb ik een vast contract a €0,30/kWh zonder terug leverboete (Vattenfall).
Tot einde contract verdien ik alleen maar (ik lever iets meer terug dan ik verbruik op jaarbasis).
Dus: doel is hier ook ervaring.

Ik heb er drie besteld.
1e batterij is net niet voldoende om het nachtverbruik te dekken (mijn eigen knutsel kan dat in de zomer bijna).
2e batterij gaat dat waarschijnlijk wel oplossen, en ook bijdragen op momenten dat er meer vraag is en de zon even laat afweten.
3e batterij is waarschijnlijk minder (kosten)efficient, maar kan de piekvraag (2400W, mits vrijgegeven) wel opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

asing schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:35:
[...]

Als het totale pv vermogen + 800W van de hw batterij onder het maximum van de zekering valt dan kan het. Heb je 3200Wp liggen dan kan het niet

Je moet er namelijk rekening mee houden dat je bijvoorbeeld je ev gaat laden. Dan krijg je import en je batterij gaat dat compenseren. Dat gaat goed tot je de zekering overtreft
Daarom moet er gebruik gemaakt worden van een pv verdeler, om nooit meer dan 16 ampere terug te kunnen leveren, is wel een punt ja, bij meer dan 2800 terug leveren en 800 uit de batterij er bij!

Daarom een aparte groep!!, nooit apparaten tussen de verdeler en meterkast!!

[ Voor 5% gewijzigd door Wilmaas op 17-01-2025 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vale Ouwe schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:53:
[...]

Tot oktober 2026 heb ik een vast contract a €0,30/kWh zonder terug leverboete (Vattenfall).
Tot einde contract verdien ik alleen maar (ik lever iets meer terug dan ik verbruik op jaarbasis).
Dus: doel is hier ook ervaring.

Ik heb er drie besteld.
1e batterij is net niet voldoende om het nachtverbruik te dekken (mijn eigen knutsel kan dat in de zomer bijna).
2e batterij gaat dat waarschijnlijk wel oplossen, en ook bijdragen op momenten dat er meer vraag is en de zon even laat afweten.
3e batterij is waarschijnlijk minder (kosten)efficient, maar kan de piekvraag (2400W, mits vrijgegeven) wel opvangen.
Ik snap je gedachte. Panelen wekken hier tops 3000 Watt op. Die zou je willen opvangen en zoveel mogelijk dmv meerdere batterijen leveren als de woning erom vraagt. Tis wel idd een ding of je ze vol krijgt maar ook allemaal leeg trekt. Zonde als er kWh's staan die niks doen.

Ik heb nog een EV. Kan helaas niet thuis laden (nog). Als dit mogelijk wordt (gemeente is bezig met beleid) dan staat er 77 kWh extra ter beschikking 😜. Tenminste als hij thuis staat. Op dat moment switch ik denk ik ook naar dynamisch. Heb nu ook Vattenfall. Variabel 26 ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a2aan
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09-09 20:33
Devke schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:52:
Voorpret 😉. Al de nodige pagina's zijn er geschreven. Kun je nagaan als de levering dus start 🙈.
Dan gooi ik er ook nog maar een uitdrukking tegenaan: 'bezit van de zaak, is het einde van het vermaak'.

Zeker als HW het voor elkaar krijgt om wél in een keer een (zo goed als) feilloos werkend systeem neer te zetten, zonder al te veel toeters, bellen en tweakmogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koosjuh85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 12:57
Ik wou een extra groep in de meterkast laten zetten en mijn 2 batterijen daar op aansluiten. Meterkast is droog, niet warm niet te koud. Anders weet ik eigenlijk niet waar ik het netjes kan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
a2aan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 22:40:
[...]

Dan gooi ik er ook nog maar een uitdrukking tegenaan: 'bezit van de zaak, is het einde van het vermaak'.

Zeker als HW het voor elkaar krijgt om wél in een keer een (zo goed als) feilloos werkend systeem neer te zetten, zonder al te veel toeters, bellen en tweakmogelijkheden...
Hmmmm in een feilloos systeem geloof ik niet. Daarnaast stilstand is achteruit gang.

Mocht het wel feilloos werken, dus NOM dan doet het wat het moet doen. Efficient inzetten is een andere zaak. HW heeft al aangegeven te kijken naar open API mits veilig. Doen ze dit niet dat zijn het 1 van de weinig die het niet doen. Voor een doorsnee huishouding prima voor een iemand die bewust bezig is met energie prijzen ze zichzelf uit de markt. Dus nee ze gaan niet leveren en daarna op hun handen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koosjuh85 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:04:
Ik wou een extra groep in de meterkast laten zetten en mijn 2 batterijen daar op aansluiten. Meterkast is droog, niet warm niet te koud. Anders weet ik eigenlijk niet waar ik het netjes kan laten.
Kan de warmte weg? Meterkasten zit meestal een deur voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Devke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:10:
[...]

Kan de warmte weg? Meterkasten zit meestal een deur voor.
Meterkast hoort te kunnen ventileren. Zeker als er ook een gas aansluiting zit/zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Devke schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:09:
Voor een doorsnee huishouding prima voor een iemand die bewust bezig is met energie prijzen ze zichzelf uit de markt. Dus nee ze gaan niet leveren en daarna op hun handen zitten.
Denk ook dat er een API komt, maar mensen die bewust (handelen) met energie hebben meer aan een grote batterij.

Los daarvan moeten we de besparing niet overdrijven: het is net als afvallen, in het begin was ik erg fanatiek maar na mijn verbouwing en alle nieuwe gadgets heeft het kWh-jojo effect genadeloos toegeslagen.

Kom net van een paar dagen wintersport met vrienden, twee rondjes in Trofana Alm en je jaarbesparing is weg... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hoevenpe schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Denk ook dat er een API komt, maar mensen die bewust (handelen) met energie hebben meer aan een grote batterij.

Los daarvan moeten we de besparing niet overdrijven: het is net als afvallen, in het begin was ik erg fanatiek maar na mijn verbouwing en alle nieuwe gadgets heeft het kWh-jojo effect genadeloos toegeslagen.

Kom net van een paar dagen wintersport met vrienden, twee rondjes in Trofana Alm en je jaarbesparing is weg... :P
Je mist 1 voordeel t.o.v. afvallen. De batterij kun je dan met open API zelf automatiseren. Als dat draait geen omkijken naar. Afvallen uhhh ja dat automatiseren is lastig 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

[...]

Maar door hun rol in maart 2020 heeft Trofana dan wel weer gezorgd voor heel veel besparingen in de winter van 2020/2021 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
aip schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 09:53:
Maar door hun rol in maart 2020 heeft Trofana dan wel weer gezorgd voor heel veel besparingen in de winter van 2020/2021 :)
offtopic:
Dat was de Kitzloch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
[...]
mensen die bewust (handelen) met energie hebben meer aan een grote batterij.
Mensen die inzetten op handel hebben sowieso een dynamisch contract nodig. Anders valt er niks te handelen. Sessy, de andere Nederlandse thuisaccu, werkt daar hard aan. Als je dat topic leest dan zie je dat er een verschil van minimaal 10 cent in de stroomprijs moet zitten om rendabel te zijn.

Dan heb je ook nog de situatie waarbij je je overtollige zonnestroom opslaat op het moment van opwekken, en verkoopt aan het net op het moment dat de prijs hoog is (avond). Ook hier moet je weer rekening houden met die 10 cent en je moet voldoende capaciteit hebben om je overschot in op te slaan. 2,7kWh is dan te weinig.

Nu was eind 2023 een prima tijd voor dynamische contracten, het waaide als een malle. Eind 2024 was bewolkt en windstil, dus de dynamische kWh prijzen gingen door het dak O-) . Toen was het geen goed idee om dynamisch te zitten.

Alles afwegende zocht ik een systeem om mijn meter op nul te krijgen, maar niet met de bijbehorende kosten van een Sessy of risico's als een hoge stroomprijs. Dit past perfect in het plaatje.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

hoevenpe schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:41:
[...]

offtopic:
Dat was de Kitzloch
Even offtopic- niet volgens the Guardian (ik herkende de naam uit dit artikel van een paar jaar terug): https://www.theguardian.c...rt-a-covid-19-ground-zero

En nu terug ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easywoods
asing schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 10:47:
[...]

Nu was eind 2023 een prima tijd voor dynamische contracten, het waaide als een malle. Eind 2024 was bewolkt en windstil, dus de dynamische kWh prijzen gingen door het dak O-) . Toen was het geen goed idee om dynamisch te zitten.
Grappig dat alleen die hoge prijzen als het windstil is in het oog springen en als de prijzen laag of zelfs negatief zijn ineens niet meer meetellen 😀

4 maanden hoge prijzen strepen ruimschoots weg tegen 8 met lage prijzen in de praktijk…

[ Voor 8% gewijzigd door easywoods op 18-01-2025 11:09 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 65 Laatste

Dit topic is gesloten.