sorry, wat wil je met mogelijke goedkope stroom uit het net (dan heb je wel een dynamisch contract nodig waarbij de voorwaarden ook nog zo zijn als deze nu zijn, en juist daar wordt op dit moment wel enige vraagtekens bij gezet of dat wel nog zo blijft (maar dat is weer een andere discussie) met slechts 2,7 kWh aan opslagcapaciteit.Erasmo schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:08:
Ik heb er een tijdje over lopen peinzen maar ik denk dat ik hem toch aan me voorbij laat gaan.
Het is bijna de perfecte batterij voor mij (heb al p1 lezer en pv) en het is zo fijn om het grootste gedeelte van het jaar je nachtverbruik te kunnen bedekken met een plug-in batterij die het automagisch voor je doet. Het is alleen jammer dat er niet de optie bestaat om groene/goedkope (nacht)stroom te importeren, helemaal in de wintermaanden. Het zou zo fijn zijn om de ochtendspits te kunnen bekrachtigen met windstroom uit een periode dat er weinig vraag was. De Quatt krijgt de batterij iedere nacht wel leeg hier in de winter die snort de hele dag met een paar honderd W door.
Als ik nu al zie dat ik in de donkere uurtjes tussen maart en oktober selfs net die 2,7 kWh uur verbruik (met tussen 5-10% ietsjes (+/- 1 kWh meer) een hoger verbruik heb. Wat is dan mijn winst hiermee ?
Ja, in die andere maanden zou dat iets kunnen bijdragen, maar ook dan is dit niet wezelijk en wie weet, gaat ooit deze optie wel komen. Wil je dat echt dan is dit gewoon geen product voor jou en zou ik veel eerder naar een Anker solix x1 gaan omkijken.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge