/f/image/54fWtJ2hqvX9S4Xws7sboIOL.png?f=fotoalbum_large)
Over mijn.host
In dit topic verzamelen we ervaringen met en discussie over hostingprovider mijn.host.mijn.host is een Nederlandse hostingprovider, opgericht in 2016. Het bedrijf is naar eigen zeggen volledig onafhankelijk en geen onderdeel van een grotere groep. De servers staan uitsluitend in Nederland, in het Equinix AM6 datacenter in Amsterdam en Greenhouse DC Rotterdam; klantdata blijft binnen Nederland.
Kenmerken op een rij:
- 100% onafhankelijk, geen externe aandeelhouders
- Data en datacenter in Nederland (Equinix AM6 en Greenhouse DC)
- Webhosting op DirectAdmin
- Standaard IPv6, DNSSEC, DANE en LiteSpeed
- Eigen netwerk / AS (AS214673)
- Gegarandeerde uptime van 99,9%
- Support ook in het weekend; volgens de provider gemiddeld 1-2 uur reactietijd op tickets op werkdagen
Diensten
Domeinnamen · Webhosting · WordPress hosting · Reseller hosting · E-mail hosting / Microsoft 365 · VPS (managed & unmanaged) · Dedicated servers · Website Builder (AI) · SSL-certificatenNetwerk
mijn.host beheert een eigen netwerk onder AS214673. Te verifiëren via:- RIPEstat: stat.ripe.net/AS214673
- bgp.tools: bgp.tools/as/214673
API
mijn.host biedt een REST API aan. Mogelijkheden zijn onder andere:- Domeinen registreren, verhuizen, opzeggen en beschikbaarheid checken
- DNS-records uitlezen en aanpassen (los of in bulk), inclusief DNS-templates
- Nameservers en contact-/registrantprofielen beheren
- VPS-beheer: instances uitlezen, herstarten, herinstalleren, rescue mode, backups maken/terugzetten
- Account, facturen, orders en supporttickets uitlezen/aanmaken
Integraties
Voor o.a. geautomatiseerde (wildcard) Let's Encrypt-certificaten via een DNS-01 challenge en infra-as-code zijn er kant-en-klare koppelingen:- lego (go-acme), o.a. gebruikt door Traefik: go-acme.github.io/lego/dns/mijnhost
- Certbot DNS-plugin: github.com/mijnhost/certbot-dns-mijn-host
- Caddy DNS-module: github.com/caddy-dns/mijnhost
- Terraform (ACME-provider): registry.terraform.io/.../dns-providers-mijnhost
- Home Assistant add-ons: github.com/home-assistant/addons
Dynamic DNS (DDNS)
Sinds kort heeft mijn.host ook een eigen Dynamic DNS-feature voor hun domeinen. Ze kondigden dat zelf hier aan: mijn.host in "[mijn.host] Ervaringen & Discussie"De handleiding is hier te vinden: https://mijn.host/kb/dome...mische-dns-ddns-instellen
Handige links
- Website: mijn.host
- Statuspagina: status.mijn.host
- API-documentatie: mijn.host/api/doc
- Kennisbank: mijn.host/kb
- Trust Center: mijn.host/trust
- Controlepaneel: mijn.host/cp
- Development blogs: mijn.host/blog/categorie/development/
[ Voor 91% gewijzigd door Room42 op 06-07-2026 21:03 ]
/f/image/TEzeQ0u9zcMMF0WzyCjqosA4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tsqcUbWY1oXMmPj3Hn5NlqQa.png?f=user_large)