[mijn.host] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:01
RobbyTown schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:53:
[...]

En hoe is het afgelopen?

Ik had hier ook last van. Tijdelijk (ik dacht voor een minuut of 5 of 10) word je ip geblokkeerd. Destijds mailtje naar support gedaan (elke keer ging ftpen blokkeerde de boel en leek alles offline). IP werd binnen 10 minuten gewhitelist daarna geen blokkade meer gehad.
https://downforeveryoneorjustme.com/ gaf tijdens de verstoring ook aan dat ze down waren. Ik denk dus niet dat het aan mij of een blokkade van mijn IP lag.

Anyway! Het werkte weer na een paar minuten en ik heb de DNS zelf toch bij https://desec.io/ staan (tip!) dus ik maak me niet enorm veel zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 09:05
kiekerjan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:27:
[...]

Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?
Ja je moet zogen dat je ns1.kiekerjan.nl en ns2.kiekerjan heb aangemaakt op de server waar je deze NS wilt gaan draaien met A records met beide een uniek IP.

Daarna kan je in je mijn.host account een nameserver profiel maken Domeinnamen -> Nameserver profielen
https://mijn.host/cp/domains/nameservers/

Bij het opslaan worden deze nameservers toegevoegd bij SIDN met GLUE. Daarna kan je het nameserver profiel toepassen op je kiekerjan.nl domein en vervolgens de andere domeinen die je op deze NS wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 21:42
Nenoki schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:37:

Ja je moet zogen dat je ns1.kiekerjan.nl en ns2.kiekerjan heb aangemaakt op de server waar je deze NS wilt gaan draaien met A records met beide een uniek IP.

Daarna kan je in je mijn.host account een nameserver profiel maken Domeinnamen -> Nameserver profielen
https://mijn.host/cp/domains/nameservers/

Bij het opslaan worden deze nameservers toegevoegd bij SIDN met GLUE. Daarna kan je het nameserver profiel toepassen op je kiekerjan.nl domein en vervolgens de andere domeinen die je op deze NS wilt draaien.
Ik zie het! Maar het werkt toch niet helemaal zoals ik had verwacht. Bij Nameserver 1 vul ik in: ns1.kiekerjan.nl, en het bijbehorende ipv4 en ipv6 adres. Dat snap ik. Bij nameserver 2 wil ik een andere DNS server invullen die niet onder mijn beheer is, bijv: ns2.afraid.org, Maar ook dan ben ik verplicht een ipv4 en ipv6 op te geven. Dat gaat toch niet werken? Ik heb geen controle over afraid.org, en mijn.host vermoed ik ook niet ;) En ook al zou het wel werken, als ns2.afraid.org ooit een ander ip adres krijgt, moet ik dat hier ook weer doorvoeren, en dat wil ik niet. Ik dacht eigenlijk dat je alleen glue records moet opgeven voor eigen domeinen.

Misschien is dit al dermate detail werk dat ik er maar een vraag richting mijn.host aan moet wagen :+

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 23:28
Bij het aanmaken van een nameserver profiel worden volgens mij standaard de ip adressen van de betreffende nameservers ook opgeslagen. Maar deze worden alleen daadwerkelijk gebruikt wanneer het nodig is, dus bij glue records.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 21:42
dbzokphp schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:00:
Bij het aanmaken van een nameserver profiel worden volgens mij standaard de ip adressen van de betreffende nameservers ook opgeslagen. Maar deze worden alleen daadwerkelijk gebruikt wanneer het nodig is, dus bij glue records.
Klinkt allemaal goed. Ik ga het gewoon proberen.

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Laatst online: 16-07 14:27
Weet iemand of mijn host een storing heeft? Probeerde gisteren een domein naar ze te verhuizen maar kreeg een timeout als ik het formulier wilde versturen. Momenteel lijkt de hele website niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Captain Obvious schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:19:
Weet iemand of mijn host een storing heeft? Probeerde gisteren een domein naar ze te verhuizen maar kreeg een timeout als ik het formulier wilde versturen. Momenteel lijkt de hele website niet te werken.
Website opent bij mij gewoon. Maar ik zag hier vorige week wat berichten van iemand anders waar de website ook niet werkte. Maar dat leek om een actieve blokkade, op IP adres, te gaan? Door bv teveel requests te doen.

Iets dat mij dan weer niet heel fijn lijkt. Je zult maar (accuut) een wijziging willen doen en vervolgens geblokkeerd worden van hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Captain Obvious schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:19:
Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:31:
[...]

Check dan altijd https://status.mijn.host/ even. Als het echt een storing aan hun kant lijkt, vol deze in: https://mijn.host/kb/algemeen/ik-wil-een-storing-melden
:)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
De grap is natuurlijk dat de kans best aanwezig is dat als ze een storing hebben die website ook onbereikbaar is. Bv alleen al het feit dat het status.mijn.host is, als hun DNS niet werkt waardoor de nameserver van mijn.host niet werkt wordt het resolven van het subdomein ook lsstig. En dan is het ook nog maar de vraag of die pagina niet op een eigen server in het normale DC staat. Want als dat zo is en er is een storing in hun deel van het DC/... wordt het ook best lastig om die status pagina te raadplegen.

Daarom zie je ook vaak dat bedrijf X een statuspagina op Xstatus.... heeft. Los domein, en hopelijk ook echt ergens anders gehost.

Edit:
Zo te zien is status.mijn.host in ieder geval een cname, naar een totaal andere partij (hyperping.io). Dus het hosting deel zal wel zijn opgelost. Blijft staan dat het waarschijnlijk wel in de normale nameserver staat en met een storing daarvan alsnog die pagina niet bereikbaar is doordat de domeinnaam niet geresolved kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 25-02-2025 09:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:18
mijn.host schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:24:
Daarnaast kan ik ook een update melden m.b.t. het tonen van BTW op onze website. We hebben dit vandaag intern overlegd en we zijn het unaniem eens dat dit beter kan. Zowel om te voldoen aan de regelgeving, alsook om verwarring voor particuliere klanten te voorkomen. We geven onder ieder hostingpakket wel aan dat het exclusief BTW is, maar we gaan de optie inbouwen om onze tarieven inclusief BTW op de website te tonen.

Dit zal enige tijd in beslag nemen omdat deze aanpassing tot diep in het core van ons systeem zit. We kunnen nog geen harde datum hiervoor geven, maar we verwachten dat dit binnen uiterlijk 2 maanden gereed zal zijn, waarschijnlijk eerder.

Bovenstaande update is ook gemaild naar klanten die dit afgelopen week bij ons hebben aangekaart per mail. We willen jullie bedanken voor jullie feedback.
Hoe gaat het met deze aanpassing?
Vandaag suggereert de prijslijst dat ik een .nl domein kan krijgen voor 4,99 euro per jaar. Er staat niet bij de tabel dat dit exclusief btw is. Wel staat er "Geen verborgen kosten, altijd transparant."
Helemaal onderaan de pagina staat "Alle getoonde prijzen zijn exclusief btw" maar het schakelaartje daarvoor staat uit (is grijs). Dan verwacht ik dus gewoon een prijs inclusief btw te zien.
Bij het bestellen van een domeinnaam wordt dan echter toch weer 21% btw in rekening gebracht. Totaal bedrag 6,04 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijn.host
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-07 09:30

mijn.host

Bedrijfsaccount mijn.host
@Albert_x wanneer je op onze website komt zou je direct een btw-schakelaar in beeld moeten krijgen, zoals in onderstaand voorbeeld. Alle tarieven op onze website worden dan direct inclusief 21% BTW getoond. Je kunt inderdaad ook onderaan de pagina deze schakelaar later in- of uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XaeZeExeD4An4c7cwJRLamLDKo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/izNb7USbxOc6NvvK9qeXlyTj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mijn.host op 03-03-2025 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariosCube
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:23
@mijn.host

Ik zie ook geen BTW schakelaar en de knop onderaan de pagina werkt niet (bij mij).
Browsers firefox en orion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_x
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:18
@mijn.host
Die btw voorkeur krijg ik niet te zien en de schakelaar werkt niet. Firefox met adblocker en chromium zonder adblocker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik krijg de schakelaar direct op Firefox voor Android. Het zit verwerkt in de cookie popup.

[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 03-03-2025 15:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

Ik heb het gelijk voorgelegd aan onze developer, en oorzaak is gevonden. De BTW-toggle wordt geladen i.c.m. de cookiebanner, en deze wordt in sommige browsers geblokkeerd door privacy instellingen.
We gaan hier een aanpassing voor maken dat het altijd zichtbaar is, we zullen een update plaatsen in dit topic als dit is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:26:
Ik heb het gelijk voorgelegd aan onze developer, en oorzaak is gevonden. De BTW-toggle wordt geladen i.c.m. de cookiebanner, en deze wordt in sommige browsers geblokkeerd door privacy instellingen.
We gaan hier een aanpassing voor maken dat het altijd zichtbaar is, we zullen een update plaatsen in dit topic als dit is doorgevoerd.
Bedoel je daarmee ook het knopje onderaan? Daarnaast werkt de cookiemelding ook niet in een schoon Firefox- en Chromium-profiel. Als dat bekend is, heb ik niks gezegd en zie ik de fix graag tegemoet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 03-03-2025 15:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

Onze dev heeft direct een update doorgevoerd! Mocht het nog niet goed werken, laat het gerust even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:31:
Onze dev heeft direct een update doorgevoerd! Mocht het nog niet goed werken, laat het gerust even weten.
Wordt ie van cdn-cookieyes.com geladen? Want die doet het niet, bij mij. Zal wel een privacy-ding zijn. Kan die code niet gewoon van mijn.host geladen worden?

edit:
Overigens heel fijn dat je snel reageert. Ik bedoel het niet zo zuur als ik hier mogelijk klink. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 03-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:36
Heeft al iemand een DDNS updater gebouwd wellicht? De documentatie om een enkel record te updaten ziet er zeer toegankelijk uit :) Zoek eigenlijk een handig Docker containertje die dit kan bijhouden.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-07 19:36
ThinkPad schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:56:
Heeft al iemand een DDNS updater gebouwd wellicht? De documentatie om een enkel record te updaten ziet er zeer toegankelijk uit :) Zoek eigenlijk een handig Docker containertje die dit kan bijhouden.
Zag dit van een tweaker:
LukasDice in "Aanbevelingen voor domein registratie met Dynamic DNS?"

Niet getest overigens. Mijn voorkeur heeft gewoon de dyndns te gebruiken van OPNsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27

rvk

ThinkPad schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:56:
Ik had er wel naar gekeken (ze hadden zelfs de mogelijkheid dat je één record aan kon passen toegevoegd naar aanleiding van een opmerking van mij, want daarvoor kon je alleen de hele DNS range tegelijk updaten). Maar het probleem is ook dat hun API key maar een beperkt aantal maanden geldig is (max.6 maanden geloof ik). Dus dan moet je elke 6 maanden je API key opnieuw aanmaken en je script updaten. Niet handig.

[ Voor 44% gewijzigd door rvk op 25-03-2025 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-07 19:36
rvk schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Ik had er wel naar gekeken (ze hadden zelfs de mogelijkheid dat je één record aan kon passen toegevoegd naar aanleiding van een opmerking van mij, want daarvoor kon je alleen de hele DNS range tegelijk updaten). Maar het probleem is ook dat hun API key maar een beperkt aantal maanden geldig is (max.6 maanden geloof ik). Dus dan moet je elke 6 maanden je API key opnieuw aanmaken en je script updaten. Niet handig.
maximaal 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Haha, ik zie inderdaad nét dat ze dat inmiddels verhoogd hebben naar max. 2 jaar. Waarschijnlijk ook vanwege mijn vraag (alleen hebben ze dat nooit doorgegeven) :*)
28-10-2024:
Tevens zag ik dat er geen mogelijkheid was via de API, om slechts 1 A record aan te passen.
Je moet dan gelijk alle DNS records verzenden. Of zie ik iets over het hoofd????

Via de API moet je inderdaad elk record opgeven. Eventueel kan je eerst de DNS opvragen via API, en die output bewerken met het nieuwe record. Zie ook: https://mijn.host/api/doc/api-3563906
28-10-2024:
Tevens is een API-key maximaal maar 6 maanden geldig.
Ik weet niet of er ook een instelling bij jullie is voor een permanente key????

Nee we hebben dit expres op maximaal 6 maanden gezet per key. Dit doen we voor de veiligheid.
29-10-2024
Ik wil nog even laten weten dat we vandaag een update hebben doorgevoerd waarmee je een enkel DNS record kan updaten, zie hier de documentatie: https://mijn.host/api/doc/api-3600003

[ Voor 36% gewijzigd door rvk op 25-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
ik zit net even te kijken naar die api en aanmaken/updaten van 1 record gaat prima, maar enig idee hoe ik een record kan verwijderen? Ik gebruik een pyhton scriptje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

idef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:40:
ik zit net even te kijken naar die api en aanmaken/updaten van 1 record gaat prima, maar enig idee hoe ik een record kan verwijderen? Ik gebruik een pyhton scriptje..
Ik denk dat je daar nog gewoon een GET DNS records (volledig) voor moet doen, je gewenste DNS verwijderen uit de JSON, en dan een PUT moet doen van de volledige JSON (exclusief de te verwijderen sub-domein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
dus het gehele domein (alle records) overschrijven?? Lijkt me een beetje over de top?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

idef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:21:
dus het gehele domein (alle records) overschrijven?? Lijkt me een beetje over de top?
Dat was precies ook de reden van mijn vraag aan mijn.host vorig jaar. Als er wat mis zou gaan bij het updaten van één A record, zou je je hele DNS lijst kunnen vernachelen :o

Ik moet wel zeggen dat ze dat dus redelijk snel opgepikt hadden en die PATCH als oplossing gemaakt hebben om één A record te wijzigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
Okee, dus verwijderen maar handmatig doen.. Komt toch niet zo vaak voor, maar updaten wel als je ddns wil doen. Mijn Homeassistant checkt al regelmatig mijn WAN ip adres en als ie wijzigd, stuurt ie me een mailtje met het huidige adres.. Kwestie van dan ook gelijk de dns updaten via de api..

Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

idef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:15:
Mijn Homeassistant checkt al regelmatig mijn WAN ip adres en als ie wijzigd, stuurt ie me een mailtje met het huidige adres.. Kwestie van dan ook gelijk de dns updaten via de api..
Zo heb ik dat nu met mijn Raspberry Pi ook. Mijn IP veranderd niet zo vaak. Mocht dat wel gaan gebeuren (als ik b.v. naar K&K zou gaan) dan wilde ik een php pagina maken op mijn mijn.host domein, waarbij ik met mijn router gewoon die pagina (beveiligd) aan kan roepen. Vergelijkbaar met de bestaande ddns services. Voordeel is dan wel dat je n.l. vrijwel gelijk op moment van IP wijziging de verandering in je DNS krijgt. En scheelt ook weer wat polling/script op de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Nu online
Klopt.. Zo heb ik idd een soort whatsmyip.php op mijn vps bij Hetzner staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 23:28
Interessant, ze bieden nu ook een public cloud aan: https://mijn.host/blog/mi...nederlandse-public-cloud/

Ik heb nu een vps bij ze, zou het interessant zijn op hierop over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dbzokphp schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:47:
Interessant, ze bieden nu ook een public cloud aan: https://mijn.host/blog/mi...nederlandse-public-cloud/

Ik heb nu een vps bij ze, zou het interessant zijn op hierop over te stappen?
Als je maar 1 VPS hebt, heeft het weinig zin daar een virtuele datacenter voor op te zetten. Maar wij hebben geen idee wat jouw use case is met de VPS, dus ik zou gewoon even zelf kijken wat de verschillende features zijn en misschien zelfs gewoon testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 13:53
mijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:31:
@mijn.host

Ik heb nog steeds een btw toggle die gedeactiveerd is.
Na wat spitten: Firefox met Ghostery met `never consent` geactiveerd. Dit blokkeert de cookie, die zo te zien ook de BTW optie bevat. Als ik de optie uitzet en herlaadt krijg ik de `cookie consent popup`, met de BTW optie en werkt de toggle onderaan de pagina ook.

Edit: waarom niet gewoon de excl/incl prijs in het overzicht zetten? Aangezien de concurrentie (voor zover ik kan zien) alleen excl. gebruikt is het een aardige manier om aan te geven dat jullie transparant zijn over de prijs _en_ het een signaal kan zijn voor een geïnteresseerde om dat te vergelijken met anderen?

[ Voor 22% gewijzigd door Raypie op 17-04-2025 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@Raypie Onze dev heeft hier nu een aanpassing voor gemaakt en de btw-toggle volledig losgekoppeld van het cookie-script. Ik verwacht dat het nu ook met Ghostery aan zou moeten werken.

De reden dat we niet beide tarieven tonen, is dat dit design-technisch niet overal goed past. In een tarieventabel gaat dat nog wel, maar tarieven worden op veel verschillende plekken op de website getoond. Dan is het dus niet altijd duidelijk of een tarief inclusief of exclusief btw is. Nu iedereen in principe de btw-toggle te zien krijgt zou het duidelijk genoeg moeten zijn, gezien je bewust een keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raypie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-07 13:53
mijn.host schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:11:
@Raypie Onze dev heeft hier nu een aanpassing voor gemaakt en de btw-toggle volledig losgekoppeld van het cookie-script. Ik verwacht dat het nu ook met Ghostery aan zou moeten werken.
Top! Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-07 01:46
Helaas gaat ook hier niet alles goed, ik ben enige tijd geleden begonnen met het overzetten van al mijn domeinnamen naar @mijn.host.

Op 1 van de domeinnamen zit GLUE, gevraagd of het goed gaat als ik deze verhuis.
Was geen probleem, en nu zit ik met 50 domeinnamen, emailadressen, monitoring, mailboxen, forums alles offline en niet meer bereikbaar. Ticket ingeschoten, maar daar wordt op dit tijdstip op een feestdag niet op gereageerd. Helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

DennisV1984 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:05:
Op 1 van de domeinnamen zit GLUE, gevraagd of het goed gaat als ik deze verhuis.
Je kunt toch zelf de ns records wijzigen bij mijn.host. Zoek in dit topic even naar glue. Volgens mij is het al eerder ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Natuurlijk kan ik dat zelf, daar gaat het niet om.
Ik heb gevraagd, van te voren, of dat goed gaat.
Reactie:
Glue wordt bij ons automatisch aangemaakt als de NS gelijk is aan de domeinnaam zelf.
Dus, met goed vertrouwen de domeinnaam verhuisd, en na korte tijd gaan alle allarmbellen, ik heb dit natuurlijk zelf weer recht kunnen zetten, maar vervelend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:52
Ligt een webhosting server uit bij mijn.host (s4). Al sinds +/- 12:15. Staat wel netjes op de statuspagina, maar nog niet eerder meegemaakt dat een storing zo lang duurde.

Edit: Het is ondertussen weer opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 13-06-2025 13:28 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 19:46
Zijn er meer mensen die geen DNS aanpassingen kunnen doen op dit moment?

Bij iedere wijziging die ik probeer, krijg ik een momenteel een foutmelding:
Duplicate RRset domein.nl. IN TXT with changetype: REPLACE
Inmiddels tickets voor geopend. Niet fijn zo op vrijdagmiddag....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

DennisV1984 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:05:
Helaas gaat ook hier niet alles goed, ik ben enige tijd geleden begonnen met het overzetten van al mijn domeinnamen naar @mijn.host.

Was geen probleem, en nu zit ik met 50 domeinnamen, emailadressen, monitoring, mailboxen, forums alles offline en niet meer bereikbaar. Ticket ingeschoten, maar daar wordt op dit tijdstip op een feestdag niet op gereageerd. Helaas......
Vervelend dat dit niet goed was gegaan inderdaad. Ik heb je ticket gevonden en zie dat mijn collega binnen een uur had gereageerd, op een feestdag en in de avond. Dus die aanname klopt niet helemaal.
Wel zie ik dat we dit intern aan het uitzoeken zijn om herhaling in het vervolg te voorkomen.
EnigmA-X schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 14:22:
Zijn er meer mensen die geen DNS aanpassingen kunnen doen op dit moment?

Bij iedere wijziging die ik probeer, krijg ik een momenteel een foutmelding:

[...]

Inmiddels tickets voor geopend. Niet fijn zo op vrijdagmiddag....
Ik zie via het ticket dat ook dit binnen een uur is opgelost. Wel excuus voor het ongemak die je hebt ervaren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 19:46
Het is zeker zeer snel opgelost, dus (wederom) dikke duim!

Zover mijn ervaring is, zijn jullie er altijd snel bij *en* de communicatie is meteen goed -- daar kunnen andere partijen nog een puntje aan zuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

@mijn.host aangezien jullie hier ook actief zijn; ik heb een tijdje geleden een ticket ingeschoten (#156781) met de vraag of het mogelijk is om sub-adressen voor mail te activeren (wat ik bij een DirectAdmin server bij een andere provider wel heb ingesteld). Ik maak groot gebruik van deze optie om met Sieve automatisch dingen in de juiste mappen te zetten en om bij het registreren op een website de naam van de website erbij te zetten (bijv. oon+tweakers@domein.nl), en het is wel een groot gemis dat mijn.host dat niet (standaard) heeft.

Afijn, ticket aangemaakt, maar de reactie daarop vond ik toch wel redelijk frappant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0SlxbnqVCfCPrAjrRNl2wwOt6c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PjxK2X0bBlWRZNCoNN3AEyBE.png?f=user_large

Daarna is het ticket gesloten, dus ik weet niet goed wat ik hier mee moet. Misschien dat jullie via deze route een concreter antwoord kunnen geven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@Oon Toevallig kan ik melden dat we bijna gereed zijn met het uitrollen van deze feature op al onze shared hosting servers! Een deel is al gereed, en onze NOC verwacht dat dit in de loop van volgende week volledig geïmplementeerd zal zijn.

Mee eens dat we je hierover beter op de hoogte hadden kunnen houden. Ik zal de betreffende collega ook verzoeken je via het ticket op de hoogte kan houden van de voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

mijn.host schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 16:10:
@Oon Toevallig kan ik melden dat we bijna gereed zijn met het uitrollen van deze feature op al onze shared hosting servers! Een deel is al gereed, en onze NOC verwacht dat dit in de loop van volgende week volledig geïmplementeerd zal zijn.

Mee eens dat we je hierover beter op de hoogte hadden kunnen houden. Ik zal de betreffende collega ook verzoeken je via het ticket op de hoogte kan houden van de voortgang.
Vet, heel fijn dat jullie er mee bezig zijn! En bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hmm, dit is wel minder... Net begonnen met het verhuizen (transfer) van twee domeinen.

Alleen, na het bestellen moet je eerst een verhuiscode invoeren. Je kunt niet alvast je DNS-records editen. Echter, al voordat het domein vrijgegeven wordt in het control panel, heeft mijn.host al hun landing page geplaatst (DNS), en is de website die er draait dus onbereikbaar.

Je hebt dus altijd downtime bij een verhuizing, terwijl dit prima voorkomen had kunnen worden als ik vooraf de DNS-records goed had kunnen zetten.

Of zie ik iets over het hoofd, @mijn.host?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 22-06-2025 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:12
hier liep ik ook tegenaan, en destijd een support ticket aan gewaagd.

Je kan op deze plek een DNS template maken, welke je kan selecteren bij het verhuizen, dan zet hij automatisch alle records uit het template in de DNS zone tijdens de verhuizing.

https://mijn.host/cp/domains/dns-templates/

EDIT: dit kon wel alleen tijdens het verhuizen, staat het domein al in je controlepaneel kon het destijds niet meer

[ Voor 16% gewijzigd door Mitssz op 22-06-2025 18:49 ]

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mitssz schreef op zondag 22 juni 2025 @ 18:48:
[...]

EDIT: dit kon wel alleen tijdens het verhuizen, staat het domein al in je controlepaneel kon het destijds niet meer
Ah, ja, daar was ik nu naar aan het zoeken maar daar was ik ook al bang voor. :) Kijken of support dit voor me kan fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wederom idioot snel antwoord van de servicedesk! _/-\o_
Je kunt de DNS van de domeinnaam alvast wijzigen via deze deeplink: https://mijn.host/cp/domains/<jouw-domein.tld>/dns-settings/.
Daar kun je dus de benodigde bewerkingen doen.

Ik zal dit intern even opgooien bij onze developers, zodat we deze link gewoon toegankelijk kunnen maken tijdens het verhuisproces.
Dank, Marijn (als je hier meeleest)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
mijn.host schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 15:19:
[...]

Vervelend dat dit niet goed was gegaan inderdaad. Ik heb je ticket gevonden en zie dat mijn collega binnen een uur had gereageerd, op een feestdag en in de avond. Dus die aanname klopt niet helemaal.
Wel zie ik dat we dit intern aan het uitzoeken zijn om herhaling in het vervolg te voorkomen.

[...]

Ik zie via het ticket dat ook dit binnen een uur is opgelost. Wel excuus voor het ongemak die je hebt ervaren!
Dat er binnen een uur gereageerd is, dat klopt, dat verbaasde mij ook! Keurig! Petje af, had ik niet verwacht!
Het probleem had ik toen zelf al opgelost door de nameservers weer te wijzigen.
Ik heb er wel flink last van gehad, op sommige locaties zelfs 2 dagen later nog, (DNS cache).

Extra vervelend omdat ik dit van te voren had nagevraagd, juist ter voorkoming hiervan.

Er is inderdaad gezegd dat dit intern onderzocht word, tot op heden heb ik echter nog niet vernomen wat de uitkomst van dat onderzoek is. Ik wacht af.

EDIT: Typo's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Voor wie met Node.js speelt. Zojuist geupdate!

Had gisteren een mailtje naar support gedaan (Kutt heeft Node.js 20 of hoger nodig). mijn.host draaide nog tot max versie 19. Dus kreeg het ondanks een poging niet werkend (of het ligt aan mij, maar om dat uit te sluiten versie 20 of hoger nodig ;) ).

Binnen 24 uur reactie
Bedankt voor je bericht. We hebben de node selector even voor je bijgewerkt. Versie 20.x en 22.x zijn nu ook beschikbaar! :-)
Binnenkort ermee hobbyen d:)b

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjbos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07 11:03
Sinds een jaar voor een groot deel overgestapt naar mijn.host. Ben erg tevreden. (voorheen had ik meerdere servers bij Antagonist en daar vond ik dat de helpdesk compleet de weg kwijt was en ook nog eens een enorme prijsverhoging (of op eens veel lagere limieten, zodat je wel over moest stappen naar een duurder pakket). Zelfs na 20 jaar klant werd daar weinig to niet mee gedacht naar oplossingen (lees: ik host veel kleine websites die waar weinig traffic is).

Enfin, nu gedeelte dus bij mijn.host. Bevalt goed. :)

groeten GJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zat altijd bij Argeweb, en sinds die zijn overgenomen door Yourhosting is de support minimaal en de prijzen zijn sterk verhoogd.

Gebruik het voornamelijk voor domeinregistratie met aangepaste DNS voor 365 en Google Workspace, ook voor klanten (ZZP'er).

Ben gestart met alles verhuizen en dat loopt heel soepel, als ik een vraag heb wordt die snel beantwoord.

Binnenkort ga ik ook een domein met imap mail verhuizen en gebruik maken van de verhuisservice, ben benieuwd hoe dat bevalt.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 15:54
Na hier meegelezen te hebben zal ik ook een van mijn test domeinen eens verhuizen, kijken of dat goed gaat voor een verhuizing van andere domeinen die niet zomaar down kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:24
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is op een VPS je eigen OS te installeren? Stel dat ik bij bestellen een gratis Linux-optie kies, valt dan naderhand (via een rescue-omgeving o.i.d.) alsnog FreeBSD erop te krijgen?

Is mijn.host überhaupt aan te raden hiervoor, of kan ik die beter bij TransIP houden? (In tegenstelling tot domeinnamen niet onredelijk geprijsd daar.)

[ Voor 26% gewijzigd door Z-Dragon op 17-07-2025 09:54 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

Z-Dragon schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:19:
Kan iemand me vertellen of het mogelijk is op een VPS je eigen OS te installeren? Stel dat ik bij bestellen een gratis Linux-optie kies, valt dan naderhand (via een rescue-omgeving o.i.d.) alsnog FreeBSD erop krijgen?
Een eigen OS is wel mogelijk, we kunnen handmatig de ISO voor je klaarzetten.
Ik ga ook even intern kijken of we FreeBSD standaard kunnen ondersteunen als optie.
Pagina: 1 2 Laatste