Heb helaas hetzelfde. Vorig jaar overgestapt naar het mijn.host Wordpress/Litespeed Expert pakket. Zeker met Litespeed en alle caching ingeschakeld liep de voorkant als een trein. De achterkant en de voorkant bij geen caching redelijk (natuurlijk niet zo snel als bij hetzner maar goed voor de prijs).onoweb schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 23:28:
Heel enthousiast enkele maanden geleden een aantal wordpress websites naar hun grootste reseller pakket (4core/4gb) gemigreerd omdat ik onder de indruk was van prijs/snelheid van de hosting.
Sindsdien is het enkel maar bergaf gegaan met de snelheid. Momenteel kan het nog enkel een heel lichtgewicht informatief wordpress website vlot draaien. Van het moment je iets als woocommerce introduceert, bolt het voor geen meter meer. (Het zijn woocommerce webshops met enkele 10-tallen unieke bezoekers per dag per website, dus dat zou perfect op een shared hosting moeten kunnen draaien)
Ze blijven volhouden dat de load op hun server goed is, en na een maand is er nog altijd geen verbetering (eerder erger). Zelfs het op eigen houtje betalend verhogen van de woocommerce websites naar 12 cores in hun reseller pakket bracht weinig verbetering. Het verschik met enkele maanden is enorm.
Ik heb helaas deze week 4 woocommerce webshops weg gemigreerd van mijn.host reseller naar een veel goedkoper hetzner 4 core / 8gb VPS. De 4 shops reageren nu vliegensvlug en hebben een gemiddelde load van 50 van de 400% (4cores), met pieken tot 150%. Ik zou er dus gerust nog eens 4 kunnen bijplaatsen en dan zou de server nog steeds geen problemen ondervinden.
Hun bewering dat de verschillende resellers en users die op dezelfde server geplaatst worden geen impact van elkaar ervaren lijkt me echt volledig onwaar. En de tools waarmee ze de performantie van hun server meten zijn toch ook aan een grondige inspectie toe. Het ticket staat nog steeds open, ik wacht nog even af hoe ze het probleem verder aanpakken. Momenteel staan er nog enkele kleine wordpress websites op, die nog werkbaar zijn omdat deze zeer lichtgewicht zijn.
Het is niet allemaal slecht, ze hebben domeinnamen aan zeer scherpe prijzen en een overzichtelijk beheer paneel. De support reageert over het algemeen ook vlot op tickets (met grote uitzondering van het ticket ivm de verschrikkelijk trage reseller hosting)
Maar de laatste tijd gaat het flink achteruit, zeker de achterkant (en de voorkant bij dingen in winkelwagen stoppen en afrekenen) gaat steeds langzamer, soms zelfs met timeouts. Elke pagina 20-60 seconden wachten... En het is een low traffic site.
Nu heb ik natuurlijk al het een en ander onderzocht, zoals heftige plugins etc. Maar daar is eigenlijk weinig veranderd. Ja Woocommerce is heftig maar het is een WP hosting pakket...
Maar hier komt het: aan het eind vd avond wordt het plotseling een stuk sneller, en dat ligt niet aan ons verkeer wat al weinig was. Hier lijkt dus sprake van overselling en dat is zeer spijtig. Onze ticket hierover staat nog steeds open, dit gaat blijkbaar ook steeds langzamer. Jammer. Ik hoop dat het snel weer in orde komt want anders moeten we weer overstappen.
:strip_exif()/f/image/Lag4nz4KJHGcj75FmtJmBmlO.png?f=user_large)
/f/image/bGs1sl17rSRh4HzgaeVRVpWM.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YgC3os11VI7p0IUVdqwIXMgp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sK1Aw7FZFTxsfL5cU61EdRjl.png?f=user_large)
/f/image/qrAtmhU5AkT0KMUYVDGgdw9t.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1zTeWmRI2MCXWhIvWIeF7qgh.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/DF5QAyqHvVYhXUc5d86FisUF.png?f=user_large)
/f/image/AF3fj2BYIavSMSEMECztCT7B.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/87uoYKoyD2RvDCRQsP8pINqF.png?f=user_large)