Wat is op dit moment de zin en onzin van whois privacy bescherming? Ik zie dat mijn.host hier 2 euro per jaar voor rekent. Maar is het niet zo dat in de EU geregistreerde domeinen (waaronder .com) vanwege AVG/GDPR sowieso geanonimiseerd moeten worden?
Ik zie dat mijn.host een eigen site builder heeft uitgebracht. Wel interessant dat het draait op WordPress.
Bij mij is het al geanonimiseerd zonder dat ik daar wat voor heb hoeven doen? Misschien omdat ik het bij Vimexx ook al had en het is overgenomen door mijn.host. Enige wat niet geanonimiseerd is, is het mailadres. Maar daar heb ik een alias opgegeven gezien ik een catch-all gebruik.Ronwiel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:34:
Wat is op dit moment de zin en onzin van whois privacy bescherming? Ik zie dat mijn.host hier 2 euro per jaar voor rekent. Maar is het niet zo dat in de EU geregistreerde domeinen (waaronder .com) vanwege AVG/GDPR sowieso geanonimiseerd moeten worden?
Ronwiel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:34:
Ik kreeg van mijn.host als antwoord op mijn vraag daarover:ThinkPad schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:32:
[...]
Bij mij is het al geanonimiseerd zonder dat ik daar wat voor heb hoeven doen? Misschien omdat ik het bij Vimexx ook al had en het is overgenomen door mijn.host. Enige wat niet geanonimiseerd is, is het mailadres. Maar daar heb ik een alias opgegeven gezien ik een catch-all gebruik.
quote: mijn.host | Klantenservice - support@mijn.hostvoor een .nl mag je niet meer anoniem registreren (nieuws: SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden ger...).
Maar als je dit particulier doet dan is enkel je e-mailadres zichtbaar dus als je hier een 'anoniem' e-mailadres voor gebruikt zal niemand dit kunnen achterhalen.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
voor domeinen buiten de EU misschien?Ronwiel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:34:
Biep Biep Byte Byte
@Room42 @Eric_23 Toevallig net bericht gehad. Dit gaat om een .com domein:
Dat land kan je dan weinig aan doen. Provincie hoef je vaak in je profiel voor domeinnaam registratie niet verplicht in te vullen. Dus als je dat leeglaat wordt dat niet getoond.In verband met GDPR worden de gegevens al standaard voor particulieren afgeschermd maar niet alles. De provincie en het land worden bijvoorbeeld nog wel getoond.
Sinds kort .be registrar. Nu ook een AI tool voor WordPress website
https://mijn.host/blog/ai-website-builder-gelanceerd/
Top dat jullie een filmpje hebben toegevoegd.
https://mijn.host/blog/ai-website-builder-gelanceerd/
Top dat jullie een filmpje hebben toegevoegd.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Was zelf ook wel even nieuwsgierig als concullega maar het is deze builder: https://zipwp.com/for-hosts/ (vergelijk de screenshots).
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Ben benieuwd naar de ervaringen!
In de zoektocht naar een hosting provider voor een kleinschalige applicatie kwam ik o.a. bij mijn.host uit als mogelijk geschikt. Aangezien @mijn.host hier ook actief is, mogelijk dat ik ook hier antwoord kan vinden.
De applicatie betreft een React Next.js applicatie in combinatie met een Express API.
Voor zowel de API als de Next.js applicatie is de wens zowel een staging als production versie te draaien.
Database hosting separaat geregeld via MongoDB atlas.
Nu zie ik dat jullie onder webhosting aangeven ondersteuning te hebben voor node.js.
Als ook ondersteuning voor staging.
Maar in de documentatie kan ik niet duidelijk achterhalen hoever deze support reikt.
Voor beide functionaliteiten lijkt het erop dat jullie softaculous gebruiken, klopt dit?
Qua ondersteuning lees ik op het softaculous forum in de volgende post dat er januari 2024 in ieder geval nog geen ondersteuning voor React applicaties lijkt te zijn:
https://www.softaculous.com/board/index.php?tid=15881
Ik kan niet goed achterhalen of dit inmiddels anders is, oftewel of de webhosting optie eventueel bruikbaar is als gekozen hosting optie voor Next.JS applicaties, aangezien dit React-based is.
Idem dito, kan ik bijzonder weinig bevestiging vinden of een Express applicatie draait als node applicatie met softaculous of niet.
Voor wat betreft staging zie ik in de documentatie een wordpress voorbeeld. Maar hoe zit dit, indien ondersteuning überhaupt aanwezig voor Next.js en Express. Is in de staging stap er een automatisch schakelen tussen development en production Environment Variables mogelijk?
De applicatie betreft een React Next.js applicatie in combinatie met een Express API.
Voor zowel de API als de Next.js applicatie is de wens zowel een staging als production versie te draaien.
Database hosting separaat geregeld via MongoDB atlas.
Nu zie ik dat jullie onder webhosting aangeven ondersteuning te hebben voor node.js.
Als ook ondersteuning voor staging.
Maar in de documentatie kan ik niet duidelijk achterhalen hoever deze support reikt.
Voor beide functionaliteiten lijkt het erop dat jullie softaculous gebruiken, klopt dit?
Qua ondersteuning lees ik op het softaculous forum in de volgende post dat er januari 2024 in ieder geval nog geen ondersteuning voor React applicaties lijkt te zijn:
https://www.softaculous.com/board/index.php?tid=15881
Ik kan niet goed achterhalen of dit inmiddels anders is, oftewel of de webhosting optie eventueel bruikbaar is als gekozen hosting optie voor Next.JS applicaties, aangezien dit React-based is.
Idem dito, kan ik bijzonder weinig bevestiging vinden of een Express applicatie draait als node applicatie met softaculous of niet.
Voor wat betreft staging zie ik in de documentatie een wordpress voorbeeld. Maar hoe zit dit, indien ondersteuning überhaupt aanwezig voor Next.js en Express. Is in de staging stap er een automatisch schakelen tussen development en production Environment Variables mogelijk?
@psychodude: We hebben inderdaad ondersteuning voor Node.js. Hiervoor gebruiken we niet Softaculous, maar is dit een onderdeel van CloudLinux (het OS wat op onze servers draait).
Next.JS zou hier prima op moeten kunnen draaien.
Een staging omgeving aanmaken voor een Node.js app werkt dus niet hetzelfde zoals het bijvoorbeeld voor WordPress werkt, omdat dat via Softaculous gaat.
Je kunt wel 2 environments aanmaken (twee verschillende Node.js apps, een staging en live omgeving). De staging moet je dan alleen zelf live zetten.
Optioneel kun je ook kiezen voor een VPS voor nog meer controle.
Mocht je hier meer specifieke vragen over hebben, is het wellicht beter om hiervoor een ticket aan te maken.
Next.JS zou hier prima op moeten kunnen draaien.
Een staging omgeving aanmaken voor een Node.js app werkt dus niet hetzelfde zoals het bijvoorbeeld voor WordPress werkt, omdat dat via Softaculous gaat.
Je kunt wel 2 environments aanmaken (twee verschillende Node.js apps, een staging en live omgeving). De staging moet je dan alleen zelf live zetten.
Optioneel kun je ook kiezen voor een VPS voor nog meer controle.
Mocht je hier meer specifieke vragen over hebben, is het wellicht beter om hiervoor een ticket aan te maken.
je kan gewoon react js / next js /vue js draaien daar test ik ook mee op die shared servers voor ik het op mijn eigen vps zet. Dan weet ik zeker dat het voor elke gebruiker te draaien is op een shared hosting server. Op mijn vps kan ik alles lekker zelf bepalen maar ik merk niet zoveel verschil. Los dat je geen root bent maar via die virtual environment zit je in een eigen root omgeving. Best wel chill.psychodude schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:26:
Je maakt een virtual environment aan met die cloudlinux node js app en daarna kan je zelf alles doen, is meer dat je een environment meteen hebt die met die webserver van ze werkt (litespeed)
NPM etc is allemaal voor je beschikbaar. Dat vind ik best wel tof van ze.
En die staging kan je gewoon doen door bijvoorbeeld een staging en productie .env files te maken.
Of gewoon PM2 te installeren via NPM en via die manier je nodes beheren. Weet niet of je ook wil "pushen" of dat je gewoon aparte installs wil die je dan build als production.
Maar die helpdesk medewerkers weten je ook wel te helpen anders
Biep Biep Byte Byte
Dat is een illusie, team.blue focus is winst en bezuinigingen. Intern rommelt het ook.Ronwiel schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:39:
@Kecin Vimexx is bijvoorbeeld iets groter met 18 personen. Maar vind ik het qua security dan weer een fijn idee dat het onderdeel is van team.blue en er eenvoudige externe expertise ingevlogen kan worden.
Ik denk dat je dan beter af bent bij een bedrijf waar de werknemers nog passie hebben. Ben het er wel mee eens dat een onderneming van maar 4 een risico is, maar zo te zien zijn ze gegroeid.
Ik probeer die toko juist te vermijden.
Helaas hier hetzelfde probleem gehad Antagonist, na jaren klant te zijn geweest werden de prijzen 4-5x zo hoog en ben ik vertrokken. Had alleen wat kleine sites zonder traffic en ook domeinen verhuist naar mijn.host. En op deze manier is ook mijn website uit 2001 gesneuveld.
Zoals eerder gemeld, de naam is waardeloos. Je kan niet zoeken op mijn.host.
Hoop wel dat ze iemand aannemen / inhuren voor het stukje cyber security. Als er zaken via dit topic gemeld worden is een beetje waardeloos. Maar laat wel de kracht van een kleine onderneming zien, direct oppakken en oplossen.
Maarja, binnen een x jaar worden ze toch overgenomen zoals de rest. Misschien mooi business model, goedkoop ik de markt springen, veel klanten werven en daarna terug verkopen aan bedrijven waar die klanten vandaan kwamen
Druk en zetfouten voorbehouden.
Inderdaad, vroeger innoveerde bijv. TransIP best vaak met nieuwe producten en features, hoewel de diensten die ze leveren verder wel gewoon goed zijn. Je ziet nu voornamelijk dat team.blue overnames in andere EU-landen doet. Ben wel benieuwd waarop je baseert dat het intern rommelt, kun je daar meer over vertellen?EiT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:18:
[...]
Dat is een illusie, team.blue focus is winst en bezuinigingen. Intern rommelt het ook.
@mijn.host Klein puntje, maar Phyton ondersteuning op mijn.host/webhosting moet denk ik Python ondersteuning zijn
@handy112: Bedankt voor het melden! We hebben dit aangepast.
Hier ook een tevreden gebruiker van mijn.host. Ik draai nog een aantal domeinnamen bij Versio waar ik graag wil vertrekken zit ik er nog een aantal jaren aan vast omdat ik destijds heb verlengd voor een aantal jaar. 
Helaas konden ze de extra jaren niet overnemen, daarom moet ik nog even geduld hebben.
Helaas konden ze de extra jaren niet overnemen, daarom moet ik nog even geduld hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Step op 21-08-2024 14:55 ]
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Op Mijn.Host is het zeker niet mogelijk om anonieme WHOIS-gegevens te krijgen.
Bij Vimexx lijkt dat wel mogelijk.
Weet iemand of bovenstaande klopt?
PS, het lijkt erop dat adresgegevens tegenwoordig afgeschermd zijn (het gaat om een .nl adres).
Erg bizar namelijk dat het adres altijd maar gewoon in de WHOIS verscheen.
PS, het lijkt erop dat adresgegevens tegenwoordig afgeschermd zijn (het gaat om een .nl adres).
[ Voor 36% gewijzigd door brambello op 24-08-2024 09:53 ]
Dan houd Vimexx zich niet aan de regels dat kan/mag namelijk niet meer zie: nieuws: SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden ger....brambello schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:46:
Adres bij .nl is al vele jaren afgeschermd (sinds 2010). Zie: nieuws: SIDN anonimiseert whois-gegevens. In 2009 waar daar al een aankondiging van: nieuws: SIDN gaat volgend jaar deel whois-gegevens anonimiseren.PS, het lijkt erop dat adresgegevens tegenwoordig afgeschermd zijn (het gaat om een .nl adres).
Voor de .com kon je vroeger extra betalen om bij .com je adres af te schermen. Door GDPR word dit nu ook verborgen zonder extra kosten (meer info). Dus die dienst kun je ook schrappen om af te nemen.
[ Voor 41% gewijzigd door RobbyTown op 24-08-2024 10:51 ]
Als je toch bezig bentmijn.host schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:
@handy112: Bedankt voor het melden! We hebben dit aangepast.
Onze medewerkers staan je graag ter woord.
Dit onderscheid onze hosting van veel andere hostingproviders.
Ik ben verder een tevreden klantWanneer je op dat moment ook een domein besteld
Ik heb nu Wordpress geinstalleerd via mijn.host op mijn domeinnaam, maar ik zou Wordpress weer willen verwijderen omdat ik toch Wix wil gebruiken.
Weet iemand hoe ik Wordpress weer verwijder in Mijn Host?
Weet iemand hoe ik Wordpress weer verwijder in Mijn Host?
Bij Vimexx is dat bij nieuwe/verhuisde domeinen ook niet meer mogelijk, toevallig laatst nog geprobeerd maar de anonieme houder die ik erbij had staan kon ik niet meer kiezen.brambello schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:46:
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik ga denk ik ook maar overstappen, want waar ik bij Antagonist t/m 2020 nog 35 euro per jaar betaalde is dat voor komend jaar opeens 150 per jaar 
Dat vind ik toch wat veel voor mijn eigen 'hobbysite', wel jammer want ook al bijna 15 jaar bij Antagonist.

Dat vind ik toch wat veel voor mijn eigen 'hobbysite', wel jammer want ook al bijna 15 jaar bij Antagonist.
Ben op zoek naar een VPS provider, en zag dit topic voorbij komen. Heeft mijn.host een telefoonnummer of e-mailadres? Kan het niet vinden op de website, contact-opties gaan richting webformulier.
Of is telefoon of e-mail niet meer van deze tijd voor een VPS provider? (niet sarcastisch bedoeld)
Of is telefoon of e-mail niet meer van deze tijd voor een VPS provider? (niet sarcastisch bedoeld)
@nzbee support@mijn.host. Ze hebben geen telefonische support.
Ik ben overigens overgestapt, bevalt tot nu toe prima.
Tickets worden snel beantwoord, vanmorgen was ie binnen 20 minuten beantwoord/opgelost.
Ook de ingebouwde imapsync-tool is echt genot. Mailboxen zijn zo over
Tickets worden snel beantwoord, vanmorgen was ie binnen 20 minuten beantwoord/opgelost.
Ook de ingebouwde imapsync-tool is echt genot. Mailboxen zijn zo over
https://mijn.host/blog/tarieven-voor-2025/
SIDN heeft weer een prijsverhoging lees ik? Ik kan hierover niks vinden op de website van SIDN.
SIDN heeft weer een prijsverhoging lees ik? Ik kan hierover niks vinden op de website van SIDN.
SIDN heeft vanmiddag per email de deelnemers van SIDN een aankondiging van de prijsverhoging gestuurd.dbzokphp schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:23:
Elk geval netjes dat mijn.host prijzen binnen perken wil houden en niet minimaal 2 euro of meer erbij (wat dus nog meer is dan de verhoging zelf is
), wat andere dus doen.

Hier nog een, had een reseller pakket, van 64 euro, word ineens 230 euro.Pino112 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:06:
Ik ga denk ik ook maar overstappen, want waar ik bij Antagonist t/m 2020 nog 35 euro per jaar betaalde is dat voor komend jaar opeens 150 per jaar
Dat zijn geen grappen
Weet iemand hoe ik DNSSEC weer kan genereren/enablen voor een van mijn domeinen? Staat nu uit/verwijderd omdat ik even met Cloudflare aan het klooien was. Aanzetten lukt niet omdat ik een key moet invullen.
Omdat je even aan het klooien was. Waar staan je nameservers nu op mijn.host op Cloudflare?
Mijn.host dan zou dat via dit moeten kunnen:
https://mijn.host/kb/domeinnaam/wat-is-dnssec
https://developers.cloudf...resolution/enable-dnssec/
Niet op mijn.host maar Cloudflare op naar Cloudflare dan....Wanneer je in het mijn.host controle paneel zit, ga je naar je gewenste domein. Eenmaal daar zie je onder domein instellingen 'DNSSEC actief' met deze hoogst waarschijnlijk al actief. Wanneer je het domein verwijst naar externe nameservers kan het zijn dat DNSSEC is uitgeschakeld, dit is omdat mijn.host geen beheer heeft over de andere nameservers.
https://developers.cloudf...resolution/enable-dnssec/
Daar staat niet wat je bij "sleutel beheren" in moet geven. Ik neem aan dat die gegevens gewist zijn bij het uitschakelen.RobbyTown schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:51:
Volgens mij moet je opnieuw de mijn.host nameservers toekennen aan je domeinnaam, bij mij ging DNSSEC dan automatisch aan.
Klopt dat citeerde ik al uit het artikel van mijn.host. nog even stukje vet gedrukt gemaakt.rvk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:24:
[...]
Daar staat niet wat je bij "sleutel beheren" in moet geven. Ik neem aan dat die gegevens gewist zijn bij het uitschakelen.
Daarom belangrijk welke nameservers worden er gebruiktWanneer je in het mijn.host controle paneel zit, ga je naar je gewenste domein. Eenmaal daar zie je onder domein instellingen 'DNSSEC actief' met deze hoogst waarschijnlijk al actief. Wanneer je het domein verwijst naar externe nameservers kan het zijn dat DNSSEC is uitgeschakeld, dit is omdat mijn.host geen beheer heeft over de andere nameservers.
Indien mijn.host dan zou het automatisch moeten goed gaan.
Indien Cloudflare zie: https://developers.cloudf...resolution/enable-dnssec/
Dank voor de hulp, ik na het uitstapje naar Cloudflare de nameservers weer op die van mijn.host gezet. DNSSEC werd toen actief. Later kwam ik erachter dat DNSSEC uitstond en de key weg was.
Ik heb nu nogmaals voor de nameservers van mijn.host gekozen en DNSSEC staat weer aan, inclusief key.
Hopelijk blijft 't zo!
Ik heb nu nogmaals voor de nameservers van mijn.host gekozen en DNSSEC staat weer aan, inclusief key.
Hopelijk blijft 't zo!
Geen black friday/cyber monday deals dit jaar bij mijn.host trouwens?
Dank voor de tips, overgestapt.
Controversiële mening: gelukkig niet. De prijzen die ze voeren zijn marginaal. Genoeg, zeker, maar onder de streep zal er geen gigantische miljoenenwinst zijn.BaSsDruM schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:21:
Geen black friday/cyber monday deals dit jaar bij mijn.host trouwens?
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Ik krijg opeens marketing email van websitevhjaar.nl voor "Website van het Jaar certificatie" op mijn email alias dat ik exclusief voor @mijn.host gebruik. Hier heb ik niet om gevraagd, en ik kan me op mijn.host nergens uitschrijven voor marketing emails.
Als ik wil dat dit stopt, dan moet ik eerst een "unsubscribe" ping geven aan een derde commerciële website emerce.nl zodat ze weten wat mijn ip-adres is, welke browser ik gebruik, dat het een warm email adres is, etc.
Ik dacht dat ik in zee ging met één partij. Hier heb ik al 10 jaar geen geduld meer voor. Meestal gaat zo'n alias per direct offline en dan krijg ik helemaal geen email meer. Maar omdat ik een dienst af neem ga ik er van uit dat ik open moet staan voor belangrijke emails.
Bij voorkeur kan ik via mijn.host zelf - en dus niet via een partij waar ik geen dienstverband mee heb - me uitschrijven van alle externe mailings waar mijn.host me voor opgegeven heeft, en me tevens afmelden van alle toekomstige mailings.
Als ik wil dat dit stopt, dan moet ik eerst een "unsubscribe" ping geven aan een derde commerciële website emerce.nl zodat ze weten wat mijn ip-adres is, welke browser ik gebruik, dat het een warm email adres is, etc.
Ik dacht dat ik in zee ging met één partij. Hier heb ik al 10 jaar geen geduld meer voor. Meestal gaat zo'n alias per direct offline en dan krijg ik helemaal geen email meer. Maar omdat ik een dienst af neem ga ik er van uit dat ik open moet staan voor belangrijke emails.
Bij voorkeur kan ik via mijn.host zelf - en dus niet via een partij waar ik geen dienstverband mee heb - me uitschrijven van alle externe mailings waar mijn.host me voor opgegeven heeft, en me tevens afmelden van alle toekomstige mailings.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Is dit een serviceverzoek?Sando schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mijn.host heeft je hier niet voor opgegeven. Jij staat als domeinhouder geregistreerd en (een klein deel van) die informatie is publiekelijk zichtbaar. Kijk maar eens op SIDN.nl, vul je domein in en klik op "Toon mij de gegevens". Het is niet wenselijk als mijn.host (of welke registrar dan ook) het domein op hun naam registreert. Nu kun je bij een dispuut nog arbitrage beginnen bij SIDN. En het registreren op een privacy/proxy adres is niet toegestaan.Sando schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:
Wat je wel kunt doen is zorgen dat er verschil zit in het e-mailadres welke mijn.host gebruikt en degene in de publieke whois. Meest handige is dan om voor de eerste een nieuwe alias aan te maken, omdat de huidige nu al publieke kennis is. Je kunt ook, zoals @Room42 hiervoor een ticket openen.
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Ik zit eens te kijken naar een overstap naar, voornamelijk, een andere registrar (ja, ik zit nu bij TransIP die nogal duur wordt
).
V.w.b. puur DNS/nameservers ga ik de boel waarschijnlijk onder brengen bij deSEC.io. Dus domeinnaam registreren bij mijn.host en dan de nameservers aanpassen naar deSEC. Wat ik zo kan zien moet dat allemaal prima lukken incl. het gebruik van DNSSEC? Ik heb nu ook al wat niet .nl domeinen bij Porkrbun, ook met deSEC als nameserver, en dat werkt in zoverre prima met alle toeters en bellen zoals DNSSEC. Mogelijk dat ik die ook verhuis naar mijn.host, maar dat is een latere zorg. Mijn "oude" .nl is momenteel de enige die bij TransIP staat en daar wil ik sowieso weg zijn tegen de tijd dat verlenging aan de orde komt.
"Voor de lol" zat ik ook even te kijken naar tools als DNSControl en octoDNS, waarmee je DNS vast legt in code / configuratie en de tool dit kan uitrollen naar eender welke ondersteunde nameserver (deSEC, Cloudflare, TransIP, ...). Dit zou dan ook makkelijk zijn bij overstappen, of als ik bv van deSEC toch terug wil naar de nameserver van de registar. Maar helaas lijken beide tools geen ondersteuning te hebben voor mijn.host? "lego", de Go library voor Lets Encrypt zoals o.a. gebruikt door Traefik, ondersteund mijn.host dan weer wel dus dat is in ieder geval een plus. Een alternatief waar ik naar zat te kijken lijkt helemaal geen API te hebben dus is sowieso al een dikke streep door gegaan.
Daarnaast zit ik ook even te kijken naar het mail pakket. Maar kun je dit ook "zelfstandig" afnemen? Of is dit gekoppeld aan een hosting pakket? Uit de handleiding lijk ik op te maken dat een hosting pakket vereist is? Terwijl mail hosting dat uiteraard niet zou hoeven vereisen. Nu begrijp ik best dat ze het niet "zomaar" aanbieden en de respectievelijke domeinnaam wel bij hun ondergebracht moet zijn, maar als je ook webhosting moet afnemen vind ik dat wel een beetje iffy. Ik heb een VPS bij een andere partij, waar ik web hosting op doe, dus ik ben niet op zoek naar een oplossing daarvoor.
V.w.b. puur DNS/nameservers ga ik de boel waarschijnlijk onder brengen bij deSEC.io. Dus domeinnaam registreren bij mijn.host en dan de nameservers aanpassen naar deSEC. Wat ik zo kan zien moet dat allemaal prima lukken incl. het gebruik van DNSSEC? Ik heb nu ook al wat niet .nl domeinen bij Porkrbun, ook met deSEC als nameserver, en dat werkt in zoverre prima met alle toeters en bellen zoals DNSSEC. Mogelijk dat ik die ook verhuis naar mijn.host, maar dat is een latere zorg. Mijn "oude" .nl is momenteel de enige die bij TransIP staat en daar wil ik sowieso weg zijn tegen de tijd dat verlenging aan de orde komt.
"Voor de lol" zat ik ook even te kijken naar tools als DNSControl en octoDNS, waarmee je DNS vast legt in code / configuratie en de tool dit kan uitrollen naar eender welke ondersteunde nameserver (deSEC, Cloudflare, TransIP, ...). Dit zou dan ook makkelijk zijn bij overstappen, of als ik bv van deSEC toch terug wil naar de nameserver van de registar. Maar helaas lijken beide tools geen ondersteuning te hebben voor mijn.host? "lego", de Go library voor Lets Encrypt zoals o.a. gebruikt door Traefik, ondersteund mijn.host dan weer wel dus dat is in ieder geval een plus. Een alternatief waar ik naar zat te kijken lijkt helemaal geen API te hebben dus is sowieso al een dikke streep door gegaan.
Daarnaast zit ik ook even te kijken naar het mail pakket. Maar kun je dit ook "zelfstandig" afnemen? Of is dit gekoppeld aan een hosting pakket? Uit de handleiding lijk ik op te maken dat een hosting pakket vereist is? Terwijl mail hosting dat uiteraard niet zou hoeven vereisen. Nu begrijp ik best dat ze het niet "zomaar" aanbieden en de respectievelijke domeinnaam wel bij hun ondergebracht moet zijn, maar als je ook webhosting moet afnemen vind ik dat wel een beetje iffy. Ik heb een VPS bij een andere partij, waar ik web hosting op doe, dus ik ben niet op zoek naar een oplossing daarvoor.
Kun je de mail ook niet zelf onderbrengen op die VPS?
Zelf ook recent overgestapt naar mijn.host van transip, ook een eigen (dedicated) server, waarop ik mijn eigen DNS, mail en webhosting draai. Kortom gebruik alléén mijn.host voor de registratie en doorzetten van het "hoofddomein" m.b.t. dns.
.nl domein kun je op elk moment overzetten, daar zitten geen kosten aan, totdat de daadwerkelijke verlenging plaats vind, dat was wel fijn! Andere extensies is direct betalen en worden met 1 jaar verlengt.
DNSSEC ging zonder problemen overigens voor het "hoofddomein".
Geen ervaringen met de hosting van mijn.host, echter lijken ze wel aparte e-mail hosting pakketten aan te bieden.
Zelf ook recent overgestapt naar mijn.host van transip, ook een eigen (dedicated) server, waarop ik mijn eigen DNS, mail en webhosting draai. Kortom gebruik alléén mijn.host voor de registratie en doorzetten van het "hoofddomein" m.b.t. dns.
.nl domein kun je op elk moment overzetten, daar zitten geen kosten aan, totdat de daadwerkelijke verlenging plaats vind, dat was wel fijn! Andere extensies is direct betalen en worden met 1 jaar verlengt.
DNSSEC ging zonder problemen overigens voor het "hoofddomein".
Geen ervaringen met de hosting van mijn.host, echter lijken ze wel aparte e-mail hosting pakketten aan te bieden.
Nja, eigenlijk doe ik dat ooknalletje schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:53:
Kun je de mail ook niet zelf onderbrengen op die VPS?

Jij draait eigen nameserver?Zelf ook recent overgestapt naar mijn.host van transip, ook een eigen (dedicated) server, waarop ik mijn eigen DNS, mail en webhosting draai. Kortom gebruik alléén mijn.host voor de registratie en doorzetten van het "hoofddomein" m.b.t. dns.
Jup, het staat wel op de website. Maar hier en daar in de handleiding wordt verwezen naar hostingpakket / DirectAdmin en dat soort termen. Wat mij dus doet twijfelen of je mail ook kunt afnemen zonder webhosting.Geen ervaringen met de hosting van mijn.host, echter lijken ze wel aparte e-mail hosting pakketten aan te bieden.
Ik ben bijna klaar met het verhuizen van 25 domeinen en websites naar Mijn.Host en wil in het kader van ervaringen delen even een bedankje en een duim omhoog/omlaag geven.
Allereerst mijn dank aan andere deelnemers aan dit topic, die mij op het spoor hebben gebracht (ik weet niet meer wie mij het zetje gaf). Ik betaal nu ook flink minder dan aan mijn oude provider (nog minder dan de helft) en de verhuizing is eigenlijk prima verlopen. Dus dank voor de tip, mede-tweakers!
Ik was van plan om alles dat ik beheer in de afgelopen twee weken over te zetten. Ja, ik kon voorzien dat de feestdagen niet de beste tijd zijn als je support nodig hebt. Maar voor mij wel de beste tijd want ik heb nu meer tijd om het te doen en krijg deze periode weinig bezoekers. dus ben ik aan de slag gegaan.
Voor twee domeinen was ik afhankelijk van mijn oude provider (weet niet of ik de naam kan noemen) maar deze gaf aan (via handgeschreven mail) tot 6 januari alleen iets te willen doen bij storingen. Duim omlaag wat mij betreft, maar duim omhoog voor mijn.host. Zij reageerden namelijk wel in deze periode.
In algemene zin: als alles lekker loopt heb je natuurlijk weinig support nodig. Maar het is wel fijn als men bereikbaar is als er toch iets niet goed gaat en... ook fijn als er antwoord komt als je een vraag stelt die iets buiten 'de scope' van het pakket ligt dat je afneemt. Mijn vorige provider scoorde ooit ook heel goed op deze twee punten, maar is dus geleidelijk gezakt in service (maar in prijs dus niet)
Allereerst mijn dank aan andere deelnemers aan dit topic, die mij op het spoor hebben gebracht (ik weet niet meer wie mij het zetje gaf). Ik betaal nu ook flink minder dan aan mijn oude provider (nog minder dan de helft) en de verhuizing is eigenlijk prima verlopen. Dus dank voor de tip, mede-tweakers!
Ik was van plan om alles dat ik beheer in de afgelopen twee weken over te zetten. Ja, ik kon voorzien dat de feestdagen niet de beste tijd zijn als je support nodig hebt. Maar voor mij wel de beste tijd want ik heb nu meer tijd om het te doen en krijg deze periode weinig bezoekers. dus ben ik aan de slag gegaan.
Voor twee domeinen was ik afhankelijk van mijn oude provider (weet niet of ik de naam kan noemen) maar deze gaf aan (via handgeschreven mail) tot 6 januari alleen iets te willen doen bij storingen. Duim omlaag wat mij betreft, maar duim omhoog voor mijn.host. Zij reageerden namelijk wel in deze periode.
In algemene zin: als alles lekker loopt heb je natuurlijk weinig support nodig. Maar het is wel fijn als men bereikbaar is als er toch iets niet goed gaat en... ook fijn als er antwoord komt als je een vraag stelt die iets buiten 'de scope' van het pakket ligt dat je afneemt. Mijn vorige provider scoorde ooit ook heel goed op deze twee punten, maar is dus geleidelijk gezakt in service (maar in prijs dus niet)
Voor zover ik zie hebben ze mail only.[b]RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:14:
Jup, het staat wel op de website. Maar hier en daar in de handleiding wordt verwezen naar hostingpakket / DirectAdmin en dat soort termen. Wat mij dus doet twijfelen of je mail ook kunt afnemen zonder webhosting.
https://mijn.host/e-mail-hosting/
Biep Biep Byte Byte
Privé heb ik al een tijdje 3x een Microsoft 365 Business Basic account + 2 tal domeinen.
De kosten gingen elk jaar omhoog. Niet alleen voor 365, maar ook voor de domeinen (Argeweb).
Ik heb voor wat andere zaken ook wat sites bij Vimexx gehost; daar is mail via imap & webmail nogal traag + altijd veel spam. Dus Vimexx viel af als mailhost.
Mede door dit topic, ben ik bij mijn.host gekomen voor mijn mail, agenda & contacten.
(Overigens: OneDrive-achtige-taken heb ik verhuisd naar Hetzner [NextCloud]).
Qua tooling is de controlpanel van mijn.host prima.
Ook de snelheid van webmail en imap is ook dik in orde.
Tot zoverre heb ik daarover niets te klagen.
Helaas is het wel jammer dat je geen agenda uitnodigingen kan sturen via CalDAV. Beter gezegd: deze kan de ontvangende partij niet accepteren. Je moet als ontvanger inloggen op de CalDAV-server van mijn.host (wat logischerwijs niet kan, want je hebt geen inloggegevens).
Helaas is het ook jammer dat de helpdesk niet echt antwoord geeft wat de oplossing is en dat je telkens om een status update moet vragen.
Ik heb het idee dat de servicedesk van mijn.host onderbemand is.
De kosten gingen elk jaar omhoog. Niet alleen voor 365, maar ook voor de domeinen (Argeweb).
Ik heb voor wat andere zaken ook wat sites bij Vimexx gehost; daar is mail via imap & webmail nogal traag + altijd veel spam. Dus Vimexx viel af als mailhost.
Mede door dit topic, ben ik bij mijn.host gekomen voor mijn mail, agenda & contacten.
(Overigens: OneDrive-achtige-taken heb ik verhuisd naar Hetzner [NextCloud]).
Qua tooling is de controlpanel van mijn.host prima.
Ook de snelheid van webmail en imap is ook dik in orde.
Tot zoverre heb ik daarover niets te klagen.
Helaas is het wel jammer dat je geen agenda uitnodigingen kan sturen via CalDAV. Beter gezegd: deze kan de ontvangende partij niet accepteren. Je moet als ontvanger inloggen op de CalDAV-server van mijn.host (wat logischerwijs niet kan, want je hebt geen inloggegevens).
Helaas is het ook jammer dat de helpdesk niet echt antwoord geeft wat de oplossing is en dat je telkens om een status update moet vragen.
@ezra070 , neem je alleen mail af of is dit gekoppeld aan een hosting pakket? Ik heb hier laatst naar gevraagd in dit topic maar geen echt antwoord op ontvangen.
Nu ik zelf mijn eigen domein heb verplaatst* kan ik nog niet echt zien dat het mogelijk is om alleen mail, zonder hosting, af te nemen. Dit voor iemand waarvoor ik website op mijn VPS host, maar het overnemen van mail "tricky" vind (reputatie etc, gaat ook om ZZP gebruik). Liefst heb ik dat dus bij een andere partij (is nu TransIP, incl. ongebruikte hosting, wat het relatief aan de prijs maakt voor wat je aan mail krijgt, iets van 5 adressen, geen aliassen en maar paar GB opslag meen ik).
* Migratie ging gewoon prima en snel, TransIP => mijn.host En ook DeSEC.io als nameserver instellen ging snel en makkelijk. Zelfs DNSSEC werd automatisch ingevuld / overgenomen meen ik.
Nu ik zelf mijn eigen domein heb verplaatst* kan ik nog niet echt zien dat het mogelijk is om alleen mail, zonder hosting, af te nemen. Dit voor iemand waarvoor ik website op mijn VPS host, maar het overnemen van mail "tricky" vind (reputatie etc, gaat ook om ZZP gebruik). Liefst heb ik dat dus bij een andere partij (is nu TransIP, incl. ongebruikte hosting, wat het relatief aan de prijs maakt voor wat je aan mail krijgt, iets van 5 adressen, geen aliassen en maar paar GB opslag meen ik).
* Migratie ging gewoon prima en snel, TransIP => mijn.host En ook DeSEC.io als nameserver instellen ging snel en makkelijk. Zelfs DNSSEC werd automatisch ingevuld / overgenomen meen ik.
@RobertMe, omdat het maar een paar Euro scheelde, heb ik een hostingpakket genomen.
Ik heb de .advance, mede omdat ik erg grote mailboxen heb.
[edit]
@RobertMe, ik zie dit nu pas: je kan ook voor dit gaan: https://mijn.host/microsoft-365/
Microsoft 365 of voor Exchange online.
Ik weet niet of ze exchange online zelf hosten of dat "gewoon" een Microsoft 365 dienst is die bij Microsoft draait.
[edit 2]
Exchange Online
Exchange Online is de gehoste e-mailservice van Microsoft zonder de andere diensten van de Microsoft 365-suite. Het biedt krachtige e-mailfunctionaliteit, inclusief e-mailverzending en -ontvangst, agenda's, contactpersonen en taken, allemaal gehost in de cloud. Gebruikers kunnen toegang krijgen tot hun e-mails en agenda's via een webinterface of compatibele e-mailclients zoals Outlook*, waardoor ze overal en altijd verbonden kunnen blijven met hun werk. Exchange Online biedt ook geavanceerde beveiligings- en compliancefuncties om de e-mailcommunicatie te beschermen en te voldoen aan regelgevende vereisten.
Ik heb de .advance, mede omdat ik erg grote mailboxen heb.
[edit]
@RobertMe, ik zie dit nu pas: je kan ook voor dit gaan: https://mijn.host/microsoft-365/
Microsoft 365 of voor Exchange online.
Ik weet niet of ze exchange online zelf hosten of dat "gewoon" een Microsoft 365 dienst is die bij Microsoft draait.
[edit 2]
Exchange Online
Exchange Online is de gehoste e-mailservice van Microsoft zonder de andere diensten van de Microsoft 365-suite. Het biedt krachtige e-mailfunctionaliteit, inclusief e-mailverzending en -ontvangst, agenda's, contactpersonen en taken, allemaal gehost in de cloud. Gebruikers kunnen toegang krijgen tot hun e-mails en agenda's via een webinterface of compatibele e-mailclients zoals Outlook*, waardoor ze overal en altijd verbonden kunnen blijven met hun werk. Exchange Online biedt ook geavanceerde beveiligings- en compliancefuncties om de e-mailcommunicatie te beschermen en te voldoen aan regelgevende vereisten.
[ Voor 92% gewijzigd door ezra070 op 18-02-2025 13:31 ]
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Laatst een keer een ticket ingeschoten omdat ik mijn DirectAdmin server naar mijn.host shared hosting aan het verplaatsen ben, mijn vraag was concreet of het mogelijk was om sub-addressing (dus dat je bijv. oon+tweakers@domeinnaam.nl kunt gebruiken) te activeren.ezra070 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:30:
Daar kreeg ik dan wel op een woensdag om half 11 nog antwoord op, maar het was niet echt een super professioneel antwoord, en daarna heb ik nooit meer een follow-up gehad.
Verder ben ik overigens heel tevreden over mijn.host, het enige dat ik mis is een goedkopere disk upgrade optie. Ik heb één klant die een WP website heeft met foto's vanuit een extern systeem en dat blaast iedere keer weer op naar 25-30GB aan foto's (als ik oudere niet meer gebruikte content voor ze opruim), zou heel mooi zijn als ik ze op het goedkoopste pakket + 20GB opslag zou kunnen zetten ofzo, maar dan moet je meteen 100GB erbij voor 25 euro per maand..
@Oon ik ben zo'n 2 uur geleden naar iemand anders doorgezet die nu mijn probleem oppakt.
Het lijkt erop dat de intake van de 1ste lijn niet (altijd) goed gaat.
Leuk die foto's ;-)
Leuk die foto's ;-)
Ook ik ben overgestapt naar mijn.host. Heb niet heel veel eisen betreft website opties. Het gaat mij voornamelijk om mijn domeinen en het gebruik van mijn email.
Zo af en toe wil ik nog wat proberen met het maken van een website. Maar (nog) nooit iets wat echt online is gekomen. Misschien dat ik in de toekomst wel een volledige website ga maken maar voorlopig nog geen plannen hoe en wat.
Mijn ervaring met mijn.host zijn tot nu toe erg positief. Snel antwoord op mijn vragen via een support ticket en het aanmaken en verhuizen van mijn host/domeinen is erg vlot verlopen. En oja, de prijs is wat ik "vroeger" ook gewend was bij Antagonist. Lekker betaalbaar voor dat kleine beetje wat ik gebruik
Zo af en toe wil ik nog wat proberen met het maken van een website. Maar (nog) nooit iets wat echt online is gekomen. Misschien dat ik in de toekomst wel een volledige website ga maken maar voorlopig nog geen plannen hoe en wat.
Mijn ervaring met mijn.host zijn tot nu toe erg positief. Snel antwoord op mijn vragen via een support ticket en het aanmaken en verhuizen van mijn host/domeinen is erg vlot verlopen. En oja, de prijs is wat ik "vroeger" ook gewend was bij Antagonist. Lekker betaalbaar voor dat kleine beetje wat ik gebruik
(weer een) Kleine aanvulling; mijn probleem is gefixt, alles werkt nu naar behoren.ezra070 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:34:
@Oon ik ben zo'n 2 uur geleden naar iemand anders doorgezet die nu mijn probleem oppakt.
Leuk die foto's ;-)
Check dan altijd https://status.mijn.host/ even. Als het echt een storing aan hun kant lijkt, vol deze in: https://mijn.host/kb/algemeen/ik-wil-een-storing-melden0fbe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:27:
Net mijn domeinen aan het moven naar mijn.host, lijkt hun hele website offline te zijn gegaan?!
Stomme vraag misschien, maar kan je bij mijn.host ook glue records instellen? Ik zie t niet in de knowledge base en heb (nog) geen domein om het zelf te proberen.
These are my principles. If you don't like them I have others.
Glue wordt automatisch aangemaakt als je je domein waar je glue voor wilt op je eigen gekozen nameservers instelt.kiekerjan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:37:
Stomme vraag misschien, maar kan je bij mijn.host ook glue records instellen? Ik zie t niet in de knowledge base en heb (nog) geen domein om het zelf te proberen.
Je kunt zowel de records voor het hele domein instellen als NS records voor subdomeinen.kiekerjan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:37:
:strip_exif()/f/image/tsqcUbWY1oXMmPj3Hn5NlqQa.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/WSBWkuQSr2fNNLQ9gI8UIfgD.png?f=user_large)
Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?Nenoki schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:13:
Glue wordt automatisch aangemaakt als je je domein waar je glue voor wilt op je eigen gekozen nameservers instelt.
En daarna kun je hier kijken of dat goed gaat met de glue records. https://intodns.com/kiekerjan.nlkiekerjan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:27:
[...]
Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?
(Ben benieuwd
En hoe is het afgelopen?0fbe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:27:
Net mijn domeinen aan het moven naar mijn.host, lijkt hun hele website offline te zijn gegaan?!
Ik had hier ook last van. Tijdelijk (ik dacht voor een minuut of 5 of 10) word je ip geblokkeerd. Destijds mailtje naar support gedaan (elke keer ging ftpen blokkeerde de boel en leek alles offline). IP werd binnen 10 minuten gewhitelist daarna geen blokkade meer gehad.
https://downforeveryoneorjustme.com/ gaf tijdens de verstoring ook aan dat ze down waren. Ik denk dus niet dat het aan mij of een blokkade van mijn IP lag.RobbyTown schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:53:
[...]
En hoe is het afgelopen?
Ik had hier ook last van. Tijdelijk (ik dacht voor een minuut of 5 of 10) word je ip geblokkeerd. Destijds mailtje naar support gedaan (elke keer ging ftpen blokkeerde de boel en leek alles offline). IP werd binnen 10 minuten gewhitelist daarna geen blokkade meer gehad.
Anyway! Het werkte weer na een paar minuten en ik heb de DNS zelf toch bij https://desec.io/ staan (tip!) dus ik maak me niet enorm veel zorgen.
Ja je moet zogen dat je ns1.kiekerjan.nl en ns2.kiekerjan heb aangemaakt op de server waar je deze NS wilt gaan draaien met A records met beide een uniek IP.kiekerjan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:27:
[...]
Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?
Daarna kan je in je mijn.host account een nameserver profiel maken Domeinnamen -> Nameserver profielen
https://mijn.host/cp/domains/nameservers/
Bij het opslaan worden deze nameservers toegevoegd bij SIDN met GLUE. Daarna kan je het nameserver profiel toepassen op je kiekerjan.nl domein en vervolgens de andere domeinen die je op deze NS wilt draaien.
Ik zie het! Maar het werkt toch niet helemaal zoals ik had verwacht. Bij Nameserver 1 vul ik in: ns1.kiekerjan.nl, en het bijbehorende ipv4 en ipv6 adres. Dat snap ik. Bij nameserver 2 wil ik een andere DNS server invullen die niet onder mijn beheer is, bijv: ns2.afraid.org, Maar ook dan ben ik verplicht een ipv4 en ipv6 op te geven. Dat gaat toch niet werken? Ik heb geen controle over afraid.org, en mijn.host vermoed ik ook nietNenoki schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:37:
Ja je moet zogen dat je ns1.kiekerjan.nl en ns2.kiekerjan heb aangemaakt op de server waar je deze NS wilt gaan draaien met A records met beide een uniek IP.
Daarna kan je in je mijn.host account een nameserver profiel maken Domeinnamen -> Nameserver profielen
https://mijn.host/cp/domains/nameservers/
Bij het opslaan worden deze nameservers toegevoegd bij SIDN met GLUE. Daarna kan je het nameserver profiel toepassen op je kiekerjan.nl domein en vervolgens de andere domeinen die je op deze NS wilt draaien.
Misschien is dit al dermate detail werk dat ik er maar een vraag richting mijn.host aan moet wagen
Bij het aanmaken van een nameserver profiel worden volgens mij standaard de ip adressen van de betreffende nameservers ook opgeslagen. Maar deze worden alleen daadwerkelijk gebruikt wanneer het nodig is, dus bij glue records.
Klinkt allemaal goed. Ik ga het gewoon proberen.dbzokphp schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:00:
Bij het aanmaken van een nameserver profiel worden volgens mij standaard de ip adressen van de betreffende nameservers ook opgeslagen. Maar deze worden alleen daadwerkelijk gebruikt wanneer het nodig is, dus bij glue records.
Weet iemand of mijn host een storing heeft? Probeerde gisteren een domein naar ze te verhuizen maar kreeg een timeout als ik het formulier wilde versturen. Momenteel lijkt de hele website niet te werken.
Website opent bij mij gewoon. Maar ik zag hier vorige week wat berichten van iemand anders waar de website ook niet werkte. Maar dat leek om een actieve blokkade, op IP adres, te gaan? Door bv teveel requests te doen.Captain Obvious schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:19:
Weet iemand of mijn host een storing heeft? Probeerde gisteren een domein naar ze te verhuizen maar kreeg een timeout als ik het formulier wilde versturen. Momenteel lijkt de hele website niet te werken.
Iets dat mij dan weer niet heel fijn lijkt. Je zult maar (accuut) een wijziging willen doen en vervolgens geblokkeerd worden van hun website.
Captain Obvious schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:19:
Room42 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:31:
[...]
Check dan altijd https://status.mijn.host/ even. Als het echt een storing aan hun kant lijkt, vol deze in: https://mijn.host/kb/algemeen/ik-wil-een-storing-melden
De grap is natuurlijk dat de kans best aanwezig is dat als ze een storing hebben die website ook onbereikbaar is. Bv alleen al het feit dat het status.mijn.host is, als hun DNS niet werkt waardoor de nameserver van mijn.host niet werkt wordt het resolven van het subdomein ook lsstig. En dan is het ook nog maar de vraag of die pagina niet op een eigen server in het normale DC staat. Want als dat zo is en er is een storing in hun deel van het DC/... wordt het ook best lastig om die status pagina te raadplegen.
Daarom zie je ook vaak dat bedrijf X een statuspagina op Xstatus.... heeft. Los domein, en hopelijk ook echt ergens anders gehost.
Edit:
Zo te zien is status.mijn.host in ieder geval een cname, naar een totaal andere partij (hyperping.io). Dus het hosting deel zal wel zijn opgelost. Blijft staan dat het waarschijnlijk wel in de normale nameserver staat en met een storing daarvan alsnog die pagina niet bereikbaar is doordat de domeinnaam niet geresolved kan worden.
[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 25-02-2025 09:30 ]
Hoe gaat het met deze aanpassing?mijn.host schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:24:
Daarnaast kan ik ook een update melden m.b.t. het tonen van BTW op onze website. We hebben dit vandaag intern overlegd en we zijn het unaniem eens dat dit beter kan. Zowel om te voldoen aan de regelgeving, alsook om verwarring voor particuliere klanten te voorkomen. We geven onder ieder hostingpakket wel aan dat het exclusief BTW is, maar we gaan de optie inbouwen om onze tarieven inclusief BTW op de website te tonen.
Dit zal enige tijd in beslag nemen omdat deze aanpassing tot diep in het core van ons systeem zit. We kunnen nog geen harde datum hiervoor geven, maar we verwachten dat dit binnen uiterlijk 2 maanden gereed zal zijn, waarschijnlijk eerder.
Bovenstaande update is ook gemaild naar klanten die dit afgelopen week bij ons hebben aangekaart per mail. We willen jullie bedanken voor jullie feedback.
Vandaag suggereert de prijslijst dat ik een .nl domein kan krijgen voor 4,99 euro per jaar. Er staat niet bij de tabel dat dit exclusief btw is. Wel staat er "Geen verborgen kosten, altijd transparant."
Helemaal onderaan de pagina staat "Alle getoonde prijzen zijn exclusief btw" maar het schakelaartje daarvoor staat uit (is grijs). Dan verwacht ik dus gewoon een prijs inclusief btw te zien.
Bij het bestellen van een domeinnaam wordt dan echter toch weer 21% btw in rekening gebracht. Totaal bedrag 6,04 euro per jaar.
@Albert_x wanneer je op onze website komt zou je direct een btw-schakelaar in beeld moeten krijgen, zoals in onderstaand voorbeeld. Alle tarieven op onze website worden dan direct inclusief 21% BTW getoond. Je kunt inderdaad ook onderaan de pagina deze schakelaar later in- of uitschakelen.
/f/image/izNb7USbxOc6NvvK9qeXlyTj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door mijn.host op 03-03-2025 15:03 ]
@mijn.host
Ik zie ook geen BTW schakelaar en de knop onderaan de pagina werkt niet (bij mij).
Browsers firefox en orion.
Ik zie ook geen BTW schakelaar en de knop onderaan de pagina werkt niet (bij mij).
Browsers firefox en orion.
@mijn.host
Die btw voorkeur krijg ik niet te zien en de schakelaar werkt niet. Firefox met adblocker en chromium zonder adblocker.
Die btw voorkeur krijg ik niet te zien en de schakelaar werkt niet. Firefox met adblocker en chromium zonder adblocker.
Ik krijg de schakelaar direct op Firefox voor Android. Het zit verwerkt in de cookie popup.
[ Voor 25% gewijzigd door Ernemmer op 03-03-2025 15:25 ]
Ik heb het gelijk voorgelegd aan onze developer, en oorzaak is gevonden. De BTW-toggle wordt geladen i.c.m. de cookiebanner, en deze wordt in sommige browsers geblokkeerd door privacy instellingen.
We gaan hier een aanpassing voor maken dat het altijd zichtbaar is, we zullen een update plaatsen in dit topic als dit is doorgevoerd.
We gaan hier een aanpassing voor maken dat het altijd zichtbaar is, we zullen een update plaatsen in dit topic als dit is doorgevoerd.
Bedoel je daarmee ook het knopje onderaan? Daarnaast werkt de cookiemelding ook niet in een schoon Firefox- en Chromium-profiel. Als dat bekend is, heb ik niks gezegd en zie ik de fix graag tegemoet.mijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:26:
Ik heb het gelijk voorgelegd aan onze developer, en oorzaak is gevonden. De BTW-toggle wordt geladen i.c.m. de cookiebanner, en deze wordt in sommige browsers geblokkeerd door privacy instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 03-03-2025 15:46 ]
Onze dev heeft direct een update doorgevoerd! Mocht het nog niet goed werken, laat het gerust even weten.
Wordt ie van cdn-cookieyes.com geladen? Want die doet het niet, bij mij. Zal wel een privacy-ding zijn. Kan die code niet gewoon van mijn.host geladen worden?mijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:31:
Onze dev heeft direct een update doorgevoerd! Mocht het nog niet goed werken, laat het gerust even weten.
edit:
Overigens heel fijn dat je snel reageert. Ik bedoel het niet zo zuur als ik hier mogelijk klink. [ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 03-03-2025 17:29 ]
Heeft al iemand een DDNS updater gebouwd wellicht? De documentatie om een enkel record te updaten ziet er zeer toegankelijk uit
Zoek eigenlijk een handig Docker containertje die dit kan bijhouden.
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 24-03-2025 21:57 ]
Zag dit van een tweaker:ThinkPad schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:56:
Heeft al iemand een DDNS updater gebouwd wellicht? De documentatie om een enkel record te updaten ziet er zeer toegankelijk uitZoek eigenlijk een handig Docker containertje die dit kan bijhouden.
LukasDice in "Aanbevelingen voor domein registratie met Dynamic DNS?"
Niet getest overigens. Mijn voorkeur heeft gewoon de dyndns te gebruiken van OPNsense.
Ik had er wel naar gekeken (ze hadden zelfs de mogelijkheid dat je één record aan kon passen toegevoegd naar aanleiding van een opmerking van mij, want daarvoor kon je alleen de hele DNS range tegelijk updaten). Maar het probleem is ook dat hun API key maar een beperkt aantal maanden geldig is (max.6 maanden geloof ik). Dus dan moet je elke 6 maanden je API key opnieuw aanmaken en je script updaten. Niet handig.ThinkPad schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:56:
Heeft al iemand een DDNS updater gebouwd wellicht? De documentatie om een enkel record te updaten ziet er zeer toegankelijk uitZoek eigenlijk een handig Docker containertje die dit kan bijhouden.
[ Voor 44% gewijzigd door rvk op 25-03-2025 17:19 ]
maximaal 2 jaar.rvk schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:15:
[...]
Ik had er wel naar gekeken (ze hadden zelfs de mogelijkheid dat je één record aan kon passen toegevoegd naar aanleiding van een opmerking van mij, want daarvoor kon je alleen de hele DNS range tegelijk updaten). Maar het probleem is ook dat hun API key maar een beperkt aantal maanden geldig is (max.6 maanden geloof ik). Dus dan moet je elke 6 maanden je API key opnieuw aanmaken en je script updaten. Niet handig.
Haha, ik zie inderdaad nét dat ze dat inmiddels verhoogd hebben naar max. 2 jaar. Waarschijnlijk ook vanwege mijn vraag (alleen hebben ze dat nooit doorgegeven)
28-10-2024:
Tevens zag ik dat er geen mogelijkheid was via de API, om slechts 1 A record aan te passen.
Je moet dan gelijk alle DNS records verzenden. Of zie ik iets over het hoofd????
Via de API moet je inderdaad elk record opgeven. Eventueel kan je eerst de DNS opvragen via API, en die output bewerken met het nieuwe record. Zie ook: https://mijn.host/api/doc/api-3563906
28-10-2024:
Tevens is een API-key maximaal maar 6 maanden geldig.
Ik weet niet of er ook een instelling bij jullie is voor een permanente key????
Nee we hebben dit expres op maximaal 6 maanden gezet per key. Dit doen we voor de veiligheid.
29-10-2024
Ik wil nog even laten weten dat we vandaag een update hebben doorgevoerd waarmee je een enkel DNS record kan updaten, zie hier de documentatie: https://mijn.host/api/doc/api-3600003
[ Voor 36% gewijzigd door rvk op 25-03-2025 17:21 ]
ik zit net even te kijken naar die api en aanmaken/updaten van 1 record gaat prima, maar enig idee hoe ik een record kan verwijderen? Ik gebruik een pyhton scriptje..
Ik denk dat je daar nog gewoon een GET DNS records (volledig) voor moet doen, je gewenste DNS verwijderen uit de JSON, en dan een PUT moet doen van de volledige JSON (exclusief de te verwijderen sub-domein).idef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:40:
ik zit net even te kijken naar die api en aanmaken/updaten van 1 record gaat prima, maar enig idee hoe ik een record kan verwijderen? Ik gebruik een pyhton scriptje..
Dat was precies ook de reden van mijn vraag aan mijn.host vorig jaar. Als er wat mis zou gaan bij het updaten van één A record, zou je je hele DNS lijst kunnen vernachelenidef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 18:21:
dus het gehele domein (alle records) overschrijven?? Lijkt me een beetje over de top?
Ik moet wel zeggen dat ze dat dus redelijk snel opgepikt hadden en die PATCH als oplossing gemaakt hebben om één A record te wijzigen
Okee, dus verwijderen maar handmatig doen.. Komt toch niet zo vaak voor, maar updaten wel als je ddns wil doen. Mijn Homeassistant checkt al regelmatig mijn WAN ip adres en als ie wijzigd, stuurt ie me een mailtje met het huidige adres.. Kwestie van dan ook gelijk de dns updaten via de api..
Dank voor de info!
Dank voor de info!
Zo heb ik dat nu met mijn Raspberry Pi ook. Mijn IP veranderd niet zo vaak. Mocht dat wel gaan gebeuren (als ik b.v. naar K&K zou gaan) dan wilde ik een php pagina maken op mijn mijn.host domein, waarbij ik met mijn router gewoon die pagina (beveiligd) aan kan roepen. Vergelijkbaar met de bestaande ddns services. Voordeel is dan wel dat je n.l. vrijwel gelijk op moment van IP wijziging de verandering in je DNS krijgt. En scheelt ook weer wat polling/script op de serveridef1x schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:15:
Mijn Homeassistant checkt al regelmatig mijn WAN ip adres en als ie wijzigd, stuurt ie me een mailtje met het huidige adres.. Kwestie van dan ook gelijk de dns updaten via de api..
Interessant, ze bieden nu ook een public cloud aan: https://mijn.host/blog/mi...nederlandse-public-cloud/
Ik heb nu een vps bij ze, zou het interessant zijn op hierop over te stappen?
Als je maar 1 VPS hebt, heeft het weinig zin daar een virtuele datacenter voor op te zetten. Maar wij hebben geen idee wat jouw use case is met de VPS, dus ik zou gewoon even zelf kijken wat de verschillende features zijn en misschien zelfs gewoon testen.dbzokphp schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:47:
Interessant, ze bieden nu ook een public cloud aan: https://mijn.host/blog/mi...nederlandse-public-cloud/
@mijn.hostmijn.host schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:31:
Ik heb nog steeds een btw toggle die gedeactiveerd is.
Na wat spitten: Firefox met Ghostery met `never consent` geactiveerd. Dit blokkeert de cookie, die zo te zien ook de BTW optie bevat. Als ik de optie uitzet en herlaadt krijg ik de `cookie consent popup`, met de BTW optie en werkt de toggle onderaan de pagina ook.
Edit: waarom niet gewoon de excl/incl prijs in het overzicht zetten? Aangezien de concurrentie (voor zover ik kan zien) alleen excl. gebruikt is het een aardige manier om aan te geven dat jullie transparant zijn over de prijs _en_ het een signaal kan zijn voor een geïnteresseerde om dat te vergelijken met anderen?
[ Voor 22% gewijzigd door Raypie op 17-04-2025 13:53 ]
@Raypie Onze dev heeft hier nu een aanpassing voor gemaakt en de btw-toggle volledig losgekoppeld van het cookie-script. Ik verwacht dat het nu ook met Ghostery aan zou moeten werken.
De reden dat we niet beide tarieven tonen, is dat dit design-technisch niet overal goed past. In een tarieventabel gaat dat nog wel, maar tarieven worden op veel verschillende plekken op de website getoond. Dan is het dus niet altijd duidelijk of een tarief inclusief of exclusief btw is. Nu iedereen in principe de btw-toggle te zien krijgt zou het duidelijk genoeg moeten zijn, gezien je bewust een keuze maakt.
De reden dat we niet beide tarieven tonen, is dat dit design-technisch niet overal goed past. In een tarieventabel gaat dat nog wel, maar tarieven worden op veel verschillende plekken op de website getoond. Dan is het dus niet altijd duidelijk of een tarief inclusief of exclusief btw is. Nu iedereen in principe de btw-toggle te zien krijgt zou het duidelijk genoeg moeten zijn, gezien je bewust een keuze maakt.
Top! Het werktmijn.host schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:11:
@Raypie Onze dev heeft hier nu een aanpassing voor gemaakt en de btw-toggle volledig losgekoppeld van het cookie-script. Ik verwacht dat het nu ook met Ghostery aan zou moeten werken.
Helaas gaat ook hier niet alles goed, ik ben enige tijd geleden begonnen met het overzetten van al mijn domeinnamen naar @mijn.host.
Op 1 van de domeinnamen zit GLUE, gevraagd of het goed gaat als ik deze verhuis.
Was geen probleem, en nu zit ik met 50 domeinnamen, emailadressen, monitoring, mailboxen, forums alles offline en niet meer bereikbaar. Ticket ingeschoten, maar daar wordt op dit tijdstip op een feestdag niet op gereageerd. Helaas......
Op 1 van de domeinnamen zit GLUE, gevraagd of het goed gaat als ik deze verhuis.
Was geen probleem, en nu zit ik met 50 domeinnamen, emailadressen, monitoring, mailboxen, forums alles offline en niet meer bereikbaar. Ticket ingeschoten, maar daar wordt op dit tijdstip op een feestdag niet op gereageerd. Helaas......
Je kunt toch zelf de ns records wijzigen bij mijn.host. Zoek in dit topic even naar glue. Volgens mij is het al eerder ter sprake gekomen.DennisV1984 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:05:
Natuurlijk kan ik dat zelf, daar gaat het niet om.
Ik heb gevraagd, van te voren, of dat goed gaat.
Reactie:
Ik heb gevraagd, van te voren, of dat goed gaat.
Reactie:
Dus, met goed vertrouwen de domeinnaam verhuisd, en na korte tijd gaan alle allarmbellen, ik heb dit natuurlijk zelf weer recht kunnen zetten, maar vervelend is het wel.Glue wordt bij ons automatisch aangemaakt als de NS gelijk is aan de domeinnaam zelf.