Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:27
Ik zag dat er nog geen topic was over mijn.host. Bij deze :)

Van hun eigen "over ons" pagina:
In 2016 is mijn.host opgericht met de gedachte dat webhosting makkelijker, goedkoper en sneller kan dan de huidige hostingproviders. In de afgelopen jaren hebben wij veel nieuwe en nog belangrijker tevreden klanten mogen verwelkomen. Onze bedrijfsvoering gaat verder dan alleen hosten, maar ook hoe wij persoonlijk het verschil kunnen maken voor jou als klant.

We blijven telkens innoveren om te kunnen onderscheiden. Dit doen we door gebruik te maken van de nieuwste technieken, om jou de beste beleving te kunnen bieden. Deze visie heeft zijn vruchten afgeworpen, inmiddels zijn wij beoordeeld als beste webhoster en op veel beoordelingswebsites worden wij zeer hoog beoordeeld, gemiddeld met een 4.9 / 5.0.
En wat ik zelf wel belangrijk vind:
Volledig onafhankelijk
We zijn 100% onfhankelijk en niet van een grote partij. Wij hebben geen externe aandeelhouders welke de koers bepalen. Hierdoor kunnen we blijven focussen op kwaliteit en blijven we innoveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben in februari dit jaar met mijn .nl-domein naar ze overgestapt vanaf Vimexx, omdat Vimexx een prijsverhoging doorvoerde.

Tot nu toe erg tevreden, op een support ticket wordt ook snel gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:37
Zelf ben ik een aantal jaar reeds klant bij mijn.host. Mijn ervaring is ook snelle responstijden en goede dienstverlening.
Naar mijn idee 1 van de weinige hostingproviders die nog echt actief zijn zoals het "vroeger" was in de hostingwereld, qua innovatie en klantgerichtheid. De meeste grote namen in de hostingwereld zijn niet meer wat het geweest is na vele consolidaties de afgelopen jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Mijn ervaring is helaas wat minder. Maar zeker geen totale ramp.

Ben tijdje terug van Antagonist naar mijn.host gegaan omdat bij Antagonist de prijzen de pan uitreizen en mijn.host is/was net SIDN deelnemer geworden. Halen bij internet.nl de 100% score.

Prijzen voor domeinen zijn zeer gunstig.

Echter op hosting kwaliteit was het een achteruit gang. Mijn blog draait op WordPress. Plaatjes uploaden was behoorlijk traag, trager dan ik gewend was. Af en toe met blogs updaten koste ook tijd leek wel tegen soort timeout aan te lopen en daarna schoot het weer door.

Verder na een week ik zag nergens backups. Ticket gemaakt. De backups liepen in eerste instantie niet. Week later opgelost.

Paneel is zeer uitgebreid. Genoeg opties.

Heb het maandje aangekeken besloten om toch elders te gaan. Hier uitgebreid verslag. Voor wat ik afneem ook net iets gunstiger in totaal prijs.

Mijn.host is zeker niet slecht. Zeker als je een aantal domeinen wilt stallen zijn de prijzen scherp.

Wat in elk geval dit avontuur heb geleerd is dat webhosting willen de CPU en RAMs niet veel zeggen in de ervaring die ik ermee heb gehad.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mijn.host
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-04 15:11

mijn.host

Bedrijfsaccount mijn.host
RobbyTown schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:08:
Mijn ervaring is helaas wat minder. Maar zeker geen totale ramp.

Ben tijdje terug van Antagonist naar mijn.host gegaan omdat bij Antagonist de prijzen de pan uitreizen en mijn.host is/was net SIDN deelnemer geworden. Halen bij internet.nl de 100% score.

Prijzen voor domeinen zijn zeer gunstig.

Echter op hosting kwaliteit was het een achteruit gang. Mijn blog draait op WordPress. Plaatjes uploaden was behoorlijk traag, trager dan ik gewend was. Af en toe met blogs updaten koste ook tijd leek wel tegen soort timeout aan te lopen en daarna schoot het weer door.

Verder na een week ik zag nergens backups. Ticket gemaakt. De backups liepen in eerste instantie niet. Week later opgelost.

Paneel is zeer uitgebreid. Genoeg opties.

Heb het maandje aangekeken besloten om toch elders te gaan. Hier uitgebreid verslag. Voor wat ik afneem ook net iets gunstiger in totaal prijs.

Mijn.host is zeker niet slecht. Zeker als je een aantal domeinen wilt stallen zijn de prijzen scherp.

Wat in elk geval dit avontuur heb geleerd is dat webhosting willen de CPU en RAMs niet veel zeggen in de ervaring die ik ermee heb gehad.
Dankje voor het delen van je ervaring, deze feedback wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb je blogartikel gelezen (erg interessant!) en deze intern gedeeld met onze collega's. Vooropgesteld waren we niet op de hoogte van je ervaring en is dit niet aangekaart zover wij kunnen zien, wat overigens niet erg is. Maar we hadden hier graag naar willen kijken, want de problemen welke je ervaarde zouden zeker niet moeten. Timeouts en tragere laadtijden zouden bij ons juist niet moeten optreden.

Dat neemt niet weg dat er aan onze kant inderdaad dingen niet goed kunnen zijn gegaan. Op basis van je feedback gaan we dit wel verder uitzoeken en analyseren of we de problemen kunnen reproduceren en oplossen. Het eerste wat mij te binnen schiet is dat onze Web Application Firewall ergens iets te streng was, en bepaalde requests blokkeerde, maar dit is slechts een veronderstelling. We gaan hier in ieder geval naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@mijn.host Ook hier snelle response van mijn.host ;). Dat zou zomaar kunnen dat het streng stond. Had zelfs een moment dat ik totaal geblokt werd bij een link toevoegen in wordpress. Zie #512827 melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:14

jurroen

Security en privacy geek

Dit gaat wellicht wat offtopic - maar even een een stukje (mogelijke) context. Sommige plugins, zoals WP-Rocket en WordFence, optimaliseren het zwikkie op basis van de serverconfiguratie. Bijvoorbeeld de gebruikte webserver, de PHP SAPI (FPM, CGI, LSPHP, etc), de modules etc.

Als je een WordPress installatie klakkeloos overzet kan het heel goed zijn dat die optimalisaties onveranderd zijn - dus toegespitst op de oude configuratie. Dat zou je eens kunnen doorlopen. Kijk met name naar plugins voor caching, snelheid en beveiliging.
Dit klopt sowieso. Natuurlijk is iets als het aantal CPU cores niet heel veel zeggend. Zijn het bijvoorbeeld cores van een Xeon van tien jaar geleden of de nieuwste EPYC? Is de toegewezen RAM dedicated of overbooked? En natuurlijk het SSD fenomeen. Geen enkele shared hosting provider die je de volledige IOPS laat gebruiken - anders zou je als enkele klant de gehele server kunnen ontwrichten.

Technieken zoals LVE en CageFS laten de hoster limieten zetten op dat soort zaken, maar ook EPs, NPROCs etc.

Dat gezegd hebbende, @mijn.host heeft z'n zaakjes wel goed op orde - het zou mij wat verbazen als het een probleem aan hun kant is welke niet op te lossen is. Tuurlijk, het kan altijd :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric_23
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 13-04 21:59

Eric_23

\\______

Ik heb voor dit topic gewoon een account aangemaakt :) Normaal ben ik meer een lezer. Maar ik wil hier toch wel even wat over melden. Want ik ben echt zeer tevreden.

Ik ben ook overgestapt naar mijn.host sinds een jaar nu. Ik had eerst servers bij TransIP en mijn domeinen ook. Maar door alle overnames en belachelijke prijzen ook overgestapt.

Even reactie:
Die upload lijkt me meer aan iets anders liggen dan aan de servers. Ik heb dat nog nooit ervaren op een klein basic pakketje.

Wat betreft je IP adres opmerkingen uit je blog post. Als je iets verder zou kijken kan je zien dat de IP range van Voxility is die je aangeeft. Een UK bedrijf. Dus zegt misschien wel UK maar is gewoon in Nederland. Je kan dat trouwens gewoon vragen aan de helpdesk. Die geven netjes aan waar de servers staan (Amsterdam) en wie het IP levert daar en welke ISO/NEN er is.

En dat er 1000 domeinen naar dat IP pointen wil niet per definitie zeggen dat er 1000 websites draaien. Ik heb op mijn server misschien maar 20 websites draaien maar er pointen wel wat meer domeinen naar toe. Omdat dat qua DNS gewoon makkelijk is ook. En een DNS zone template die standaard is zodat na registratie van een domein er in ieder geval een zone is. Dus dat is wel beetje kort door de bocht IMHO
====

Wat betreft mijn.host, ik heb daar VPS/Dedicated en een kleine shared voor test en dev dingetjes. Zelfde als wat ik bij TransIP had. En ik vind het zelfs beter dan TransIP.

Servers:
Wat betreft servers (VPS en Dedicated) echt helemaal goed. Geen co-locatie (nog) maar daar wou ik toch van af. Maar de snelheid en makkelijkheid van installatie was echt relaxed. NVMe op de VPS en op Dedicated ook NVMe. En keuze voor Nederlandse plaatsing. Ze hebben zelfs aangeboden om te helpen met verhuizen ook al had ik geen Managed Servers. Soepel en bijvoorbeeld reverse DNS instellen kan heel makkelijk via CP. Maar ook snapshotje maken etc. En als je al hulp nodig hebt is de helpdesk technisch genoeg wat ik bij TransIP nog wel eens miste of moest ik wachten op een andere helpdesk.

Domeinen
Domeinnamen goedkoop. En de NS servers standaard met DNSSEC, TLSA/DANE op de shared hosting. En mogelijkheid om zelf DNSSEC te regelen als je eigen NameServers gebruikt. Daar kunnen andere providers nog wat van leren.
Enige wat ik miste is een directe NS koppeling vanaf een VPS of Dedi server naar de NS, zoals ze bij de shared hosting hebben maar dat snap ik ook wel weer.
Maar je kan ook gewoon een IP bijkopen en je eigen NameServers opzetten. Of de API gebruiken om het met je VPS toch automatisch te doen. Dus wat dat betreft mogelijkheden genoeg.

Shared:
Super relaxed met Cloudlinux en Litespeed webserver. NVMe disks ook. Je kan via SSH ook van alles doen. NodeJS/Python wat je maar wil. En ze zijn niet beroerd dingen voor je te installeren als je iets mist die je dan mag gebruiken. Op de shared ook geen INODE limiet (en dat zeggen ze ook op de knowledge base). Ook geen NPROC of IOPS limieten. Wat ik zie op mijn shared hosting is EP, CPU en RAM limits. CloudLinux is volgens mij gewoon dedicated qua RAM en CPU dus voor zover ik weet is het gewoon dedicated.
Ik heb even opgezocht ook toen ik vroeg hoe en wat de shared had qua hardware en kreeg dit van medewerker Jan:
Dat kan ik je zeker vertellen:

DDR4 (met Multi-BIT-ECC)
Locatie is Nederland (Amsterdam)
Intel Xeon Gold processor
Beveiliging door Imunify360 op de shared dat is wel relaxed maar is soms wel streng inderdaad. Maar ja je wil of goede beveiliging of geen gezeur en dan later toch gezeur hebben als shit infected is ofzo.
Maar ik had een WAF melding (voor mij meer een false positive) en de helpdesk zet na een melding bij ze die regel gewoon voor je domein uit zodat het wel weer werkt.

Helpdesk:
Super aardig. Technisch en snel genoeg antwoord. Meestal dezelfde medewerker ook. Wat mij betreft was dit een overstap die zo blijft. Tenzij ze ook verkocht worden.

Dus wat mij betreft top host. En dat ze hier ook meteen weer reageren zegt echt wel wat vind ik. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_23 op 20-06-2024 01:07 ]

Biep Biep Byte Byte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@jurroen @Eric_23 import via installatron gedaan en daarna voor de zekerheid nieuwe installatie. Beide maakte helaas geen verschil.

Ging om een schone installatie WordPress via installatron (zo ook via Antagonist destijds gedaan ideaal met backups en updaten). Heb daarna alles handmatig ingevoerd (vandaar de x aantal upload van plaatjes).

Plugin gebruik valt mee, die worden noemt gebruik ik in elk geval niet. Met litespeed aan of uit maakte in elk geval geen verschil in snelheid.

Dat de zaakjes (technische DANE enzo) op orde zijn geloof ik zeker. Anders haal je de 100% score niet op internet.nl

In het admin deel en dan link.php (oude linkjes module van WordPress zelf) werd ik na een weekje zelfs af en toe tijdelijk geblokkeerd door de mijn.host firewall na melding was dit gefixt en werd ik niet meer af en toe tijdelijk geblokkeerd. Apart is het wel dat eerste week linkjes toevoegen de fw niet aanslaat de 2de week wel.

Dus een goeie firewall vanuit mijn.host is ook aanwezig.

Merkte zelf op dat backups niet liepen/werden niet gemaakt gaat om de backups buiten installatron om, na melding werd dit ook gefixt. Waarom dit vanaf begin niet werkte is mij ook een raadsel het in gloednieuw pakket. Gelukkig niet nodig gehad maar het zou wel zo zijn geweest was het wel balen.

Als iemand hosting zoekt voor weinig geld en niet veel opslag nodig. Zeker bij mijn.host kijken ivm zelfstandig, scherpe prijs en sinds kort ook SIDN deelnemer.

Antagonist raad ik in elk geval niet meer aan. Niet meer zelfstandig en veel te duurder geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
@mijn.host Ik kan het op jullie site/control panel niet vinden: hebben jullie ook een API om geautomatiseerd DNS-records te kunnen wijzigen?

Ik zou dit willen gebruiken zodat ik niet meer van een externe DynDNS-partij afhankelijk ben. Heb VPN draaien thuis, heb dat eerder met een CNAME-record gedaan die dan doorverwees naar een DDNS partij, maar ik zou liever gewoon een A-record hebben met mijn IP-adres erin en die via tooling willen updaten zodra m'n IP-adres wijzigt.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, die had ik nog niet gevonden (en heb echt wel goed gegoogled, maar de term “mijn.host” zoekt lastig :p ). Ook in hun knowledgebase is er niks te vinden over een API.

Al zie ik daar niet direct de mogelijkheid om DNS-records te editten….

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dat zou toch moeten kunnen
https://mijn.host/domeinnaam/ daar 'adverteren' ze mee.

Google niet nodig onderaan de footer bij Ondersteuning staat API vermeld ;).

[ Voor 32% gewijzigd door RobbyTown op 25-06-2024 22:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@ThinkPad DNS beheer is inderdaad mogelijk via onze API. Gek genoeg werd het niet goed getoond in de documentatie. Onze developers hebben hier vanochtend naar gekeken en het zou er weer in moeten staan :)

Zie https://mijn.host/api/doc/api-3563907

[ Voor 9% gewijzigd door mijn.host op 27-06-2024 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zie een behoorlijke horde Tweakers die zijn overgestapt naar mijn.host na de prijsverhogingen bij grote partijen begin 2024. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de continuïteit bij mijn.host van de bedrijfsvoering omdat het, volgens LinkedIn, een relatief kleine toko is. Hoe kijken jullie hiernaar? Ik moet er bij zeggen dat ik ook niet zo thuis ben in het registar wereldje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind bij mijn.host dan wel weer heel lelijk dat zijn (zoals de vele hosters) weer enkel prijzen Exclusief BTW tonen terwijl ze aan particulieren verkopen. Dat is verboden en misleidend omdat de prijzen dus hoger zijn dan geadverteerd.

Geeft altijd een vieze bijsmaak, dat soort praktijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Ronwiel schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:24:
Ik zie een behoorlijke horde Tweakers die zijn overgestapt naar mijn.host na de prijsverhogingen bij grote partijen begin 2024. Ik vraag me alleen af hoe het zit met de continuïteit bij mijn.host van de bedrijfsvoering omdat het, volgens LinkedIn, een relatief kleine toko is. Hoe kijken jullie hiernaar? Ik moet er bij zeggen dat ik ook niet zo thuis ben in het registar wereldje.
Tja, wat is klein… Volgens mij zijn ze aardig gegroeid heb ik het idee, waarschijnlijk door die prijsverhogingen van anderen inderdaad ;) Als een bedrijf groeit acht ik de kans laag in dat ze failliet gaan bijvoorbeeld. Ik zie niet zozeer risico’s in de grootte van het bedrijf, meer algemene risico’s die voor ieder hostingbedrijf gelden (brand, cyberattack, ddos, downtime, etc.)

Sowieso is het verstandig om altijd een backup extern te hebben, dan zit je in theorie altijd safe. Bij OVH (een grote provider) was bijvoorbeeld een paar jaar geleden een brand en was je al je data kwijt (als je data in het betreffende DC stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Room42 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:41:
Ik vind bij mijn.host dan wel weer heel lelijk dat zijn (zoals de vele hosters) weer enkel prijzen Exclusief BTW tonen terwijl ze aan particulieren verkopen. Dat is verboden en misleidend omdat de prijzen dus hoger zijn dan geadverteerd.

Geeft altijd een vieze bijsmaak, dat soort praktijken.
Hoe mijn.host het doet is het nou net niet verboden.
Levert u goederen aan of verricht u diensten voor particulieren? Dan is het verboden om dit aan te bieden voor een prijs waarbij de btw niet is inbegrepen. Het moet voor uw particuliere afnemer daarom altijd duidelijk zijn wat de prijs inclusief btw is. Is dat niet het geval, dan kunt u een boete krijgen.

Bron
Diverse keren op de website word vermeld dat het ex BTW prijzen zijn en hierdoor niet verboden.

Dan heb je nog het ding telefoonnummer. Ook die hebben ze niet vermeld en dat mag. Mijn.host is namelijk geen webshop, die zijn het wel verplicht. Oa webshop bol, megekko gaat dus wel de fout in, daar is geen telefoonnummer te bekennen.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 06-07-2024 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 01:17:
[...]

Hoe mijn.host het doet is het nou net niet verboden.

[...]

Diverse keren op de website word vermeld dat het ex BTW prijzen zijn en hierdoor niet verboden.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Mijn bron (ACM zelf):
Verkoopprijs

In elk aanbod vermeldt u de verkoopprijs op deze manier:

- Geef de prijs in euro’s, inclusief btw. Het btw-bedrag zelf hoeft u niet te vermelden.
- In de prijs zitten alle bijkomende kosten. Als die afhangen van de bestelling, geeft u een voorbeeld.
- Geef ook de prijs per meeteenheid, als dat moet volgens het Besluit prijsaanduidingen producten. U toont dan verkoopprijs + de prijs van bijvoorbeeld 1 meter of 1 liter.
Waarom zou mijn.host geen webshop zijn? Ik bestel toch online én heb recht op wet koop-op-afstand?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 06-07-2024 01:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vraag me af hoe groot het bedrijf is. Hun contactgegevens vermelden een flexwerkplek gebruikt door meerdere zaken.
Via de privacy-policy:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik daarop Google dan zie ik bedrijven als;
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, en meer. Hoeft opzich niets te zeggen natuurlijk, maar ik zou het wel willen weten of het een eenmanszaak is of ook daadwerkelijk een team in dienst.

Edit:
dbzokphp schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 02:41:
[...]

Als ik streetview check is het gewoon een bedrijfspand waar meerdere bedrijven in zitten. Dat ze ook flexplekken aanbieden zegt niet zoveel. Volgens mij mag je anders ook niet zomaar een adres als inschrijving gebruiken voor de KvK. Daarover gesproken, in de KvK kun je wel zien dat het een BV is en geen eenmanszaak.

Wat ik wel weet, in de jaren dat ik klant ben, ben ik al zeker door 7 verschillende personen geholpen in mijn tickets als ik de historie bekijk.
Kijk, daar heb ik wat aan :). Ik schrik vaak als ik een verzamelunit zie, maar getuige ervaringen hier lijkt het dus wel voor elkaar :). Liever dat ze het geld in iets anders stoppen dan een enorm duur kantoorpand haha.

[ Voor 50% gewijzigd door Kecin op 06-07-2024 08:00 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Room42 Oke dan gaat dus zn beetje elk webhosting bedrijf de fout in (die incl btw vermelden zijn inderdaad zeldzaam). Waarom grijpt de ACM dan niet in?

Mijn.host is redelijk nieuw maar vele andere hanteren al jaren ex BTW prijzen en zijn telefonisch niet bereikbaar (wat dus ook moet aangezien ze een webshop zijn).

Webshop is in mijn beleving dat ik iets bestel en fysiek geleverd krijg. Maar net even gegoogled een dienst (webhosting dus of een .NL) is inderdaad ook webshop. Dan is er heel veel werk aan de winkel voor de ACM.

@Kecin Is dat niet gewoon een verzamel kantoor pand waar tig bedrijven inzitten ala dnoffice? Bunq (lijkt mij geen eenmanszaak) heeft ook niet een eigen pand op hun adres zitten ook meerdere bedrijven.

[ Voor 18% gewijzigd door RobbyTown op 06-07-2024 02:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzokphp
Kecin schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 02:09:
Ik vraag me af hoe groot het bedrijf is. Hun contactgegevens vermelden een flexwerkplek gebruikt door meerdere zaken.
Via de privacy-policy:

***members only***

Als ik daarop Google dan zie ik bedrijven als;
***members only***
, en meer. Hoeft opzich niets te zeggen natuurlijk, maar ik zou het wel willen weten of het een eenmanszaak is of ook daadwerkelijk een team in dienst.
Als ik streetview check is het gewoon een bedrijfspand waar meerdere bedrijven in zitten. Dat ze ook flexplekken aanbieden zegt niet zoveel. Volgens mij mag je anders ook niet zomaar een adres als inschrijving gebruiken voor de KvK. Daarover gesproken, in de KvK kun je wel zien dat het een BV is en geen eenmanszaak.

Wat ik wel weet, in de jaren dat ik klant ben, ben ik al zeker door 7 verschillende personen geholpen in mijn tickets als ik de historie bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Kecin Volgens LinkedIn vier personen. Kan in theorie natuurlijk meer zijn. Vimexx is bijvoorbeeld iets groter met 18 personen. Maar vind ik het qua security dan weer een fijn idee dat het onderdeel is van team.blue en er eenvoudige externe expertise ingevlogen kan worden. Daarnaast wat als de directeur omvalt? Draait de zaak dan nog lekker door?

Maar goed misschien dat iedere registar gebruikt maakt van dezelfde whitelabel registratiesoftware en dat het qua security allemaal we snor zit?

Ik ben het overigens met veel Tweakers eens dat de grote jongens de prijzen absurt hebben verhoogd. Maar qua continuïteit, security, kwaliteit DNS etc. heb ik het goed dat je moet opletten dat goedkoop geen duurkoop wordt.

Maar misschien dat het bedrijfsaccount even kan toelichten, wat nogmaals; ik ben niet zo thuis in het wereldje.

[ Voor 4% gewijzigd door Ronwiel op 06-07-2024 09:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

Graag wil ik enkele punten ophelderen over de onduidelijkheden welke worden aangeven.

Wat betreft de grootte van mijn.host, we zijn inmiddels met een team van in totaal 11 personen. De afgelopen 12 maanden hebben we redelijk wat nieuwe collega's mogen verwelkomen. Niet al onze collega's zijn (actief) op LinkedIn. We zien onszelf inmiddels niet meer als een hele kleine speler op de markt en we bedienen momenteel bijna 20.000 klanten.

We zijn volledig onafhankelijk en we hebben geen plannen dit te veranderen, omdat hierin juist onze kracht ligt waardoor we zover zijn gekomen. We proberen te blijven innoveren en we brengen regelmatig nieuwe features toe aan onze dienstverlening, wat je kunt terugvinden in ons blog. We hebben nog veel plannen en er staat nog veel op onze roadmap, we zijn nog lang niet klaar ;)

We hebben inderdaad bedrijfsruimte in Amsterdam op het aangegeven adres. Een deel van ons team werkt voornamelijk remote.

Qua veiligheid en kwaliteit proberen we onze zaken goed op orde te hebben. We draaien vrij moderne software en hardware, inclusief WAF firewall, DDoS Protection, etc. Veel services hebben we afgeschermd voor de buitenwereld en alle software houden we actief up-to-date. Ook hebben alle websites welke wij hosten een 100% score op internet.nl, hoewel dat nog niet alles zegt geeft het wel een idee. We maken ook back-ups van alle data naar een ander datacenter in Nederland, waarvan de servers uitsluitend in ons beheer zijn.

Wat betreft het tonen van tarieven exclusief BTW, dit komt omdat mijn.host voorheen voornamelijk zakelijke klanten bediende. Wel hebben we inmiddels ook steeds meer particuliere klanten. Hoewel onder ieder hostingpakket wordt gemeld dat het tarief exclusief 21% BTW is, ben ik het eens dat de tarieven ook direct inclusief BTW getoond zouden moeten worden. Ik zal maandag (als mijn collega's er zijn) dit even aankaarten.

Als er nog andere vragen zijn voel je vrij om te reageren. Je kunt ons ook altijd een berichtje sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:10
Klinkt goed, jammer dat de VPS zo duur is in vergelijk met bijvoorbeeld Versio. Iets vergelijkbaars heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:02
Een beetje concurrentie op de VPS markt zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

DennisV1984 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:09:
Klinkt goed, jammer dat de VPS zo duur is in vergelijk met bijvoorbeeld Versio. Iets vergelijkbaars heb ik nog niet kunnen vinden.
Bij Versio is t bij mijn weten unmanaged. @mijn.host doet beiden, standaard is t managed. Met een druk op de knop zie je de unmanaged prijzen.

En verder zijn er natuurlijk partijen als Snel.com, Hetzmer, OpenBSD.Amsterdam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

kuipje schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:36:
Een beetje concurrentie op de VPS markt zou welkom zijn.
Die is er al? Er zijn zoveel VPS/IaaS boeren dat het lastig is om door de bomen t bos te zien. Also, die bovenstaand ^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
jurroen schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:42:
[...]

Die is er al? Er zijn zoveel VPS/IaaS boeren dat het lastig is om door de bomen t bos te zien. Also, die bovenstaand ^.
Het bos wat ik bedoel betreft het Nederlandse bos. Hier is geen concurentie, alle prijzen liggen gelijk en zijn hoog, of je nu vultr, Digitalocean, Transip, Tilaa of mijn.host etc neemt. Hierdoor is er maar 1 optie en dat is uitwijken naar Duitsland.

P.s. Spelers zoals Leaseweb, onderdelen van team rood zijn hobbyclubs en laat ik in deze buiten beschouwing. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RobbyTown schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 02:20:
@Room42 Oke dan gaat dus zn beetje elk webhosting bedrijf de fout in (die incl btw vermelden zijn inderdaad zeldzaam). Waarom grijpt de ACM dan niet in? [...]
Klopt, dat is ook mijn frustratie. PCExtreme had het beleid net aangepast voordat ze werden overgenomen. Nu zijn ze van 'een van de grote' (en heten ze versio) en wordt er weer alleen excl. BTW getoond. Inderdaad vind ik dat de ACM hier wat mee mag doen. Ik zal eens een klacht wagen.

Overigens heb ik het bij mijn.host gemeld en die geeft aan komende week met een reactie te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

kuipje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:04:
[...]
Het bos wat ik bedoel betreft het Nederlandse bos. Hier is geen concurentie, alle prijzen liggen gelijk en zijn hoog, of je nu vultr, Digitalocean, Transip, Tilaa of mijn.host etc neemt. Hierdoor is er maar 1 optie en dat is uitwijken naar Duitsland.

P.s. Spelers zoals Leaseweb, onderdelen van team rood zijn hobbyclubs en laat ik in deze buiten beschouwing. :o
Wat bedoel je met het Nederlandse bos? Gezien je bijvoorbeeld ook Vultr en DO noemt, ga ik er vanuit dat je doelt op een IaaS provider met (onder andere) Nederlandse infrastructuur, niet dat het een Nederlands bedrijf moet zijn.

Wat bijvoorbeeld Hetzner in Duitsland doet kan simpelweg niet op Nederlandse bodem. Althans, niet voor dezelfde prijzen. De reden daarvoor is dat zaken als grond (colocatie/datacenter), stroom en andere benodigde resources hier een stuk meer kosten.

Hetzner doet dat heel handig, ze hebben eigen datacenters (wat een optie is vanwege de lagere prijzen) en doen bijna alles zelf. Ook servers bouwen. Deze video van der8auer geeft daar wel een mooie inkijk in.

Het zou in theorie wel kunnen, om het goedkoper op Nederlandse grond te doen, maar dan gaan er consessies zijn. Bijvoorbeeld: extreme overselling, inleveren op redundantie, etc. Zou jij dat willen, als klant? (oprechte vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuipje
Voor mij is het Nederlandse bos een omgeving die fysiek in nederland staat, 😀.

Ik realiseer mij wat Hetzner doet hier niet haalbaar is. Maar een server bij hetzner met 4gb ram, 2 v cores en 40gb ssd voor 4,50 kost in NL minimaal 25 euro excl btw en dat geld voor bijna alle partijen.

Stel je zou voor 3 keer de prijs van hetzner deze dienst in NL kunnen leveren waarbij overselling minimaal is, dan ben je concurerent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Is het een risico dat jquery 3.4.1 wordt gedraaid in het control panel? https://security.snyk.io/package/npm/jquery/3.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
@Ronwiel jQuery 3.7.1 bedoel je denk ik als ik de broncode check? Of waar zie je 3.4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@dbzokphp hij is na mijn post aangepast zie ik. Nu staat er een up to date versie.

Nu zie ik op de homepage dat er een nog oudere versie draait. 3.3.1. Nu maar een screenshot gemaakt, anders lijk ik ook maar uit m'n nek te kletsen ;).

Een versie uit 2018 die ook nog wat gaatjes bevat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8_SH2DcII3f9VLkLzHvC45wmZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TEzeQ0u9zcMMF0WzyCjqosA4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door Ronwiel op 08-07-2024 19:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@Ronwiel Onze developer meldt me zojuist dat hij het inderdaad op het forum zag en hier direct mee aan de slag ging. Het ligt dus niet aan jou ;) Hij geeft aan dat het op het front-end ook al is geüpdatet sinds vanmiddag. Wellicht dat je nog een gecached versie ziet.

----

Daarnaast kan ik ook een update melden m.b.t. het tonen van BTW op onze website. We hebben dit vandaag intern overlegd en we zijn het unaniem eens dat dit beter kan. Zowel om te voldoen aan de regelgeving, alsook om verwarring voor particuliere klanten te voorkomen. We geven onder ieder hostingpakket wel aan dat het exclusief BTW is, maar we gaan de optie inbouwen om onze tarieven inclusief BTW op de website te tonen.

Dit zal enige tijd in beslag nemen omdat deze aanpassing tot diep in het core van ons systeem zit. We kunnen nog geen harde datum hiervoor geven, maar we verwachten dat dit binnen uiterlijk 2 maanden gereed zal zijn, waarschijnlijk eerder.

Bovenstaande update is ook gemaild naar klanten die dit afgelopen week bij ons hebben aangekaart per mail. We willen jullie bedanken voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Ronwiel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:34:
@dbzokphp hij is na mijn post aangepast zie ik. Nu staat er een up to date versie.

Nu zie ik op de homepage dat er een nog oudere versie draait. 3.3.1. Nu maar een screenshot gemaakt, anders lijk ik ook maar uit m'n nek te kletsen ;).

Een versie uit 2018 die ook nog wat gaatjes bevat.

[Afbeelding]
Ik zag blijkbaar al de aangepaste versie inderdaad. Ik checkte zojuist m'n vorige provider Antagonist, en daar zie ik op het front-end jQuery v1.11.2. Die is nog ouder met meer vulnerabilities, maar geen idee hoe gevaarlijk deze vulnerabilities zijn. Ik zal ze even een berichtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_23

Eric_23

\\______

DennisV1984 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 11:09:
Mja voor ik mijn VPS van TransIP ging verplaatsen ben ik ook gaan kijken maar bij Versio en meer aanbieders is het nog SSD en geen nVME en dat is echt wel een dingetje voor mij geweest. Je krijgt wel meer opslag maar is dus ook goedkopere opslag en minder snel. En de RAM/CPU versus RAM/CPU bij @mijn.host was voor mij dan ook wel een groot verschil. Bij de meeste aanbieders was dat wel meer gelijk maar qua prijs een heel verschil weer.

Dus Versio is misschien wel goedkoop maar wat je ervoor krijgt is maar een vraag. Ook hebben ze maar 2 OS's ter beschikking. En wat ik wel chill vind is dat je bij @mijn.host je VPS helemaal zelf nog instellen. Extra CPU of RAM erbij en klaar. En als je dat maar een maand ofzo nodig hebt voor wat drukte kan je die daarna weer weghalen.

Biep Biep Byte Byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Wat is op dit moment de zin en onzin van whois privacy bescherming? Ik zie dat mijn.host hier 2 euro per jaar voor rekent. Maar is het niet zo dat in de EU geregistreerde domeinen (waaronder .com) vanwege AVG/GDPR sowieso geanonimiseerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Ik zie dat mijn.host een eigen site builder heeft uitgebracht. Wel interessant dat het draait op WordPress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ronwiel schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 19:34:
Wat is op dit moment de zin en onzin van whois privacy bescherming? Ik zie dat mijn.host hier 2 euro per jaar voor rekent. Maar is het niet zo dat in de EU geregistreerde domeinen (waaronder .com) vanwege AVG/GDPR sowieso geanonimiseerd moeten worden?
Bij mij is het al geanonimiseerd zonder dat ik daar wat voor heb hoeven doen? Misschien omdat ik het bij Vimexx ook al had en het is overgenomen door mijn.host. Enige wat niet geanonimiseerd is, is het mailadres. Maar daar heb ik een alias opgegeven gezien ik een catch-all gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ThinkPad schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Bij mij is het al geanonimiseerd zonder dat ik daar wat voor heb hoeven doen? Misschien omdat ik het bij Vimexx ook al had en het is overgenomen door mijn.host. Enige wat niet geanonimiseerd is, is het mailadres. Maar daar heb ik een alias opgegeven gezien ik een catch-all gebruik.
Ik kreeg van mijn.host als antwoord op mijn vraag daarover:
quote: mijn.host | Klantenservice - support@mijn.host
voor een .nl mag je niet meer anoniem registreren (nieuws: SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden ger...).

Maar als je dit particulier doet dan is enkel je e-mailadres zichtbaar dus als je hier een 'anoniem' e-mailadres voor gebruikt zal niemand dit kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_23

Eric_23

\\______

voor domeinen buiten de EU misschien?

Biep Biep Byte Byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Room42 @Eric_23 Toevallig net bericht gehad. Dit gaat om een .com domein:
In verband met GDPR worden de gegevens al standaard voor particulieren afgeschermd maar niet alles. De provincie en het land worden bijvoorbeeld nog wel getoond.
Dat land kan je dan weinig aan doen. Provincie hoef je vaak in je profiel voor domeinnaam registratie niet verplicht in te vullen. Dus als je dat leeglaat wordt dat niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds kort .be registrar. Nu ook een AI tool voor WordPress website
https://mijn.host/blog/ai-website-builder-gelanceerd/

Top dat jullie een filmpje hebben toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:18
Was zelf ook wel even nieuwsgierig als concullega maar het is deze builder: https://zipwp.com/for-hosts/ (vergelijk de screenshots).

Ben benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
In de zoektocht naar een hosting provider voor een kleinschalige applicatie kwam ik o.a. bij mijn.host uit als mogelijk geschikt. Aangezien @mijn.host hier ook actief is, mogelijk dat ik ook hier antwoord kan vinden.

De applicatie betreft een React Next.js applicatie in combinatie met een Express API.
Voor zowel de API als de Next.js applicatie is de wens zowel een staging als production versie te draaien.

Database hosting separaat geregeld via MongoDB atlas.

Nu zie ik dat jullie onder webhosting aangeven ondersteuning te hebben voor node.js.
Als ook ondersteuning voor staging.

Maar in de documentatie kan ik niet duidelijk achterhalen hoever deze support reikt.

Voor beide functionaliteiten lijkt het erop dat jullie softaculous gebruiken, klopt dit?
Qua ondersteuning lees ik op het softaculous forum in de volgende post dat er januari 2024 in ieder geval nog geen ondersteuning voor React applicaties lijkt te zijn:
https://www.softaculous.com/board/index.php?tid=15881

Ik kan niet goed achterhalen of dit inmiddels anders is, oftewel of de webhosting optie eventueel bruikbaar is als gekozen hosting optie voor Next.JS applicaties, aangezien dit React-based is.

Idem dito, kan ik bijzonder weinig bevestiging vinden of een Express applicatie draait als node applicatie met softaculous of niet.

Voor wat betreft staging zie ik in de documentatie een wordpress voorbeeld. Maar hoe zit dit, indien ondersteuning überhaupt aanwezig voor Next.js en Express. Is in de staging stap er een automatisch schakelen tussen development en production Environment Variables mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@psychodude: We hebben inderdaad ondersteuning voor Node.js. Hiervoor gebruiken we niet Softaculous, maar is dit een onderdeel van CloudLinux (het OS wat op onze servers draait).
Next.JS zou hier prima op moeten kunnen draaien.

Een staging omgeving aanmaken voor een Node.js app werkt dus niet hetzelfde zoals het bijvoorbeeld voor WordPress werkt, omdat dat via Softaculous gaat.
Je kunt wel 2 environments aanmaken (twee verschillende Node.js apps, een staging en live omgeving). De staging moet je dan alleen zelf live zetten.

Optioneel kun je ook kiezen voor een VPS voor nog meer controle.
Mocht je hier meer specifieke vragen over hebben, is het wellicht beter om hiervoor een ticket aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_23

Eric_23

\\______

psychodude schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:26:

Idem dito, kan ik bijzonder weinig bevestiging vinden of een Express applicatie draait als node applicatie met softaculous of niet.
je kan gewoon react js / next js /vue js draaien daar test ik ook mee op die shared servers voor ik het op mijn eigen vps zet. Dan weet ik zeker dat het voor elke gebruiker te draaien is op een shared hosting server. Op mijn vps kan ik alles lekker zelf bepalen maar ik merk niet zoveel verschil. Los dat je geen root bent maar via die virtual environment zit je in een eigen root omgeving. Best wel chill.

Je maakt een virtual environment aan met die cloudlinux node js app en daarna kan je zelf alles doen, is meer dat je een environment meteen hebt die met die webserver van ze werkt (litespeed)

NPM etc is allemaal voor je beschikbaar. Dat vind ik best wel tof van ze.
En die staging kan je gewoon doen door bijvoorbeeld een staging en productie .env files te maken.
Of gewoon PM2 te installeren via NPM en via die manier je nodes beheren. Weet niet of je ook wil "pushen" of dat je gewoon aparte installs wil die je dan build als production.

Maar die helpdesk medewerkers weten je ook wel te helpen anders

Biep Biep Byte Byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46

EiT

Ronwiel schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 08:39:
@Kecin Vimexx is bijvoorbeeld iets groter met 18 personen. Maar vind ik het qua security dan weer een fijn idee dat het onderdeel is van team.blue en er eenvoudige externe expertise ingevlogen kan worden.
Dat is een illusie, team.blue focus is winst en bezuinigingen. Intern rommelt het ook.

Ik denk dat je dan beter af bent bij een bedrijf waar de werknemers nog passie hebben. Ben het er wel mee eens dat een onderneming van maar 4 een risico is, maar zo te zien zijn ze gegroeid.

Ik probeer die toko juist te vermijden.

Helaas hier hetzelfde probleem gehad Antagonist, na jaren klant te zijn geweest werden de prijzen 4-5x zo hoog en ben ik vertrokken. Had alleen wat kleine sites zonder traffic en ook domeinen verhuist naar mijn.host. En op deze manier is ook mijn website uit 2001 gesneuveld.

Zoals eerder gemeld, de naam is waardeloos. Je kan niet zoeken op mijn.host.

Hoop wel dat ze iemand aannemen / inhuren voor het stukje cyber security. Als er zaken via dit topic gemeld worden is een beetje waardeloos. Maar laat wel de kracht van een kleine onderneming zien, direct oppakken en oplossen.

Maarja, binnen een x jaar worden ze toch overgenomen zoals de rest. Misschien mooi business model, goedkoop ik de markt springen, veel klanten werven en daarna terug verkopen aan bedrijven waar die klanten vandaan kwamen ;).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
EiT schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:18:
[...]
Dat is een illusie, team.blue focus is winst en bezuinigingen. Intern rommelt het ook.
Inderdaad, vroeger innoveerde bijv. TransIP best vaak met nieuwe producten en features, hoewel de diensten die ze leveren verder wel gewoon goed zijn. Je ziet nu voornamelijk dat team.blue overnames in andere EU-landen doet. Ben wel benieuwd waarop je baseert dat het intern rommelt, kun je daar meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handy112
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 14:25
@mijn.host Klein puntje, maar Phyton ondersteuning op mijn.host/webhosting moet denk ik Python ondersteuning zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijn.host

mijn.host

@handy112: Bedankt voor het melden! We hebben dit aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 16:24

Step

step@tweakers.net#

Hier ook een tevreden gebruiker van mijn.host. Ik draai nog een aantal domeinnamen bij Versio waar ik graag wil vertrekken zit ik er nog een aantal jaren aan vast omdat ik destijds heb verlengd voor een aantal jaar. :)

Helaas konden ze de extra jaren niet overnemen, daarom moet ik nog even geduld hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Step op 21-08-2024 14:55 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:00
Op Mijn.Host is het zeker niet mogelijk om anonieme WHOIS-gegevens te krijgen.
Bij Vimexx lijkt dat wel mogelijk.

Weet iemand of bovenstaande klopt?

PS, het lijkt erop dat adresgegevens tegenwoordig afgeschermd zijn (het gaat om een .nl adres).

Erg bizar namelijk dat het adres altijd maar gewoon in de WHOIS verscheen.

[ Voor 36% gewijzigd door brambello op 24-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

brambello schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:46:

Dan houd Vimexx zich niet aan de regels dat kan/mag namelijk niet meer zie: nieuws: SIDN: .nl-domeinen mogen vanaf oktober niet meer via proxy worden ger....
PS, het lijkt erop dat adresgegevens tegenwoordig afgeschermd zijn (het gaat om een .nl adres).

Adres bij .nl is al vele jaren afgeschermd (sinds 2010). Zie: nieuws: SIDN anonimiseert whois-gegevens. In 2009 waar daar al een aankondiging van: nieuws: SIDN gaat volgend jaar deel whois-gegevens anonimiseren.

Voor de .com kon je vroeger extra betalen om bij .com je adres af te schermen. Door GDPR word dit nu ook verborgen zonder extra kosten (meer info). Dus die dienst kun je ook schrappen om af te nemen.

[ Voor 41% gewijzigd door RobbyTown op 24-08-2024 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

mijn.host schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:38:
@handy112: Bedankt voor het melden! We hebben dit aangepast.
Als je toch bezig bent ;)
Onze medewerkers staan je graag ter woord.
Dit onderscheid onze hosting van veel andere hostingproviders.
Wanneer je op dat moment ook een domein besteld
Ik ben verder een tevreden klant (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:00
Ik heb nu Wordpress geinstalleerd via mijn.host op mijn domeinnaam, maar ik zou Wordpress weer willen verwijderen omdat ik toch Wix wil gebruiken.

Weet iemand hoe ik Wordpress weer verwijder in Mijn Host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
brambello schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:46:

Bij Vimexx is dat bij nieuwe/verhuisde domeinen ook niet meer mogelijk, toevallig laatst nog geprobeerd maar de anonieme houder die ik erbij had staan kon ik niet meer kiezen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17-05 17:22
Ik ga denk ik ook maar overstappen, want waar ik bij Antagonist t/m 2020 nog 35 euro per jaar betaalde is dat voor komend jaar opeens 150 per jaar :{
Dat vind ik toch wat veel voor mijn eigen 'hobbysite', wel jammer want ook al bijna 15 jaar bij Antagonist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzbee
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 15:47
Ben op zoek naar een VPS provider, en zag dit topic voorbij komen. Heeft mijn.host een telefoonnummer of e-mailadres? Kan het niet vinden op de website, contact-opties gaan richting webformulier.

Of is telefoon of e-mail niet meer van deze tijd voor een VPS provider? (niet sarcastisch bedoeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
@nzbee support@mijn.host. Ze hebben geen telefonische support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 17-05 17:22
Ik ben overigens overgestapt, bevalt tot nu toe prima.
Tickets worden snel beantwoord, vanmorgen was ie binnen 20 minuten beantwoord/opgelost.

Ook de ingebouwde imapsync-tool is echt genot. Mailboxen zijn zo over d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dbzokphp
https://mijn.host/blog/tarieven-voor-2025/
SIDN heeft weer een prijsverhoging lees ik? Ik kan hierover niks vinden op de website van SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:22
dbzokphp schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:23:
SIDN heeft weer een prijsverhoging lees ik? Ik kan hierover niks vinden op de website van SIDN.
SIDN heeft vanmiddag per email de deelnemers van SIDN een aankondiging van de prijsverhoging gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Elk geval netjes dat mijn.host prijzen binnen perken wil houden en niet minimaal 2 euro of meer erbij (wat dus nog meer is dan de verhoging zelf is :/ ), wat andere dus doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 18:11
Pino112 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:06:
Ik ga denk ik ook maar overstappen, want waar ik bij Antagonist t/m 2020 nog 35 euro per jaar betaalde is dat voor komend jaar opeens 150 per jaar :{
Dat vind ik toch wat veel voor mijn eigen 'hobbysite', wel jammer want ook al bijna 15 jaar bij Antagonist.
Hier nog een, had een reseller pakket, van 64 euro, word ineens 230 euro.
Dat zijn geen grappen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 15:43
Weet iemand hoe ik DNSSEC weer kan genereren/enablen voor een van mijn domeinen? Staat nu uit/verwijderd omdat ik even met Cloudflare aan het klooien was. Aanzetten lukt niet omdat ik een key moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Omdat je even aan het klooien was. Waar staan je nameservers nu op mijn.host op Cloudflare?

Mijn.host dan zou dat via dit moeten kunnen:
https://mijn.host/kb/domeinnaam/wat-is-dnssec
Wanneer je in het mijn.host controle paneel zit, ga je naar je gewenste domein. Eenmaal daar zie je onder domein instellingen 'DNSSEC actief' met deze hoogst waarschijnlijk al actief. Wanneer je het domein verwijst naar externe nameservers kan het zijn dat DNSSEC is uitgeschakeld, dit is omdat mijn.host geen beheer heeft over de andere nameservers.
Niet op mijn.host maar Cloudflare op naar Cloudflare dan....
https://developers.cloudf...resolution/enable-dnssec/

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:42

rvk

Daar staat niet wat je bij "sleutel beheren" in moet geven. Ik neem aan dat die gegevens gewist zijn bij het uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
Volgens mij moet je opnieuw de mijn.host nameservers toekennen aan je domeinnaam, bij mij ging DNSSEC dan automatisch aan.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

rvk schreef op donderdag 28 november 2024 @ 00:24:
[...]

Daar staat niet wat je bij "sleutel beheren" in moet geven. Ik neem aan dat die gegevens gewist zijn bij het uitschakelen.
Klopt dat citeerde ik al uit het artikel van mijn.host. nog even stukje vet gedrukt gemaakt.
Wanneer je in het mijn.host controle paneel zit, ga je naar je gewenste domein. Eenmaal daar zie je onder domein instellingen 'DNSSEC actief' met deze hoogst waarschijnlijk al actief. Wanneer je het domein verwijst naar externe nameservers kan het zijn dat DNSSEC is uitgeschakeld, dit is omdat mijn.host geen beheer heeft over de andere nameservers.
Daarom belangrijk welke nameservers worden er gebruikt ;).

Indien mijn.host dan zou het automatisch moeten goed gaan.

Indien Cloudflare zie: https://developers.cloudf...resolution/enable-dnssec/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 15:43
Dank voor de hulp, ik na het uitstapje naar Cloudflare de nameservers weer op die van mijn.host gezet. DNSSEC werd toen actief. Later kwam ik erachter dat DNSSEC uitstond en de key weg was.

Ik heb nu nogmaals voor de nameservers van mijn.host gekozen en DNSSEC staat weer aan, inclusief key.

Hopelijk blijft 't zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-05 09:39
Geen black friday/cyber monday deals dit jaar bij mijn.host trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SherlockHolmes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-04 16:06
Dank voor de tips, overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

BaSsDruM schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:21:
Geen black friday/cyber monday deals dit jaar bij mijn.host trouwens?
Controversiële mening: gelukkig niet. De prijzen die ze voeren zijn marginaal. Genoeg, zeker, maar onder de streep zal er geen gigantische miljoenenwinst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg opeens marketing email van websitevhjaar.nl voor "Website van het Jaar certificatie" op mijn email alias dat ik exclusief voor @mijn.host gebruik. Hier heb ik niet om gevraagd, en ik kan me op mijn.host nergens uitschrijven voor marketing emails.

Als ik wil dat dit stopt, dan moet ik eerst een "unsubscribe" ping geven aan een derde commerciële website emerce.nl zodat ze weten wat mijn ip-adres is, welke browser ik gebruik, dat het een warm email adres is, etc.

Ik dacht dat ik in zee ging met één partij. Hier heb ik al 10 jaar geen geduld meer voor. Meestal gaat zo'n alias per direct offline en dan krijg ik helemaal geen email meer. Maar omdat ik een dienst af neem ga ik er van uit dat ik open moet staan voor belangrijke emails.

Bij voorkeur kan ik via mijn.host zelf - en dus niet via een partij waar ik geen dienstverband mee heb - me uitschrijven van alle externe mailings waar mijn.host me voor opgegeven heeft, en me tevens afmelden van alle toekomstige mailings.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:
[...]

Bij voorkeur kan ik via mijn.host zelf - en dus niet via een partij waar ik geen dienstverband mee heb - me uitschrijven van alle externe mailings waar mijn.host me voor opgegeven heeft, en me tevens afmelden van alle toekomstige mailings.
Is dit een serviceverzoek? :? Want dan denk ik dat je beter direct met de klantenservice contact op kunt nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Sando schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:51:

Mijn.host heeft je hier niet voor opgegeven. Jij staat als domeinhouder geregistreerd en (een klein deel van) die informatie is publiekelijk zichtbaar. Kijk maar eens op SIDN.nl, vul je domein in en klik op "Toon mij de gegevens". Het is niet wenselijk als mijn.host (of welke registrar dan ook) het domein op hun naam registreert. Nu kun je bij een dispuut nog arbitrage beginnen bij SIDN. En het registreren op een privacy/proxy adres is niet toegestaan.

Wat je wel kunt doen is zorgen dat er verschil zit in het e-mailadres welke mijn.host gebruikt en degene in de publieke whois. Meest handige is dan om voor de eerste een nieuwe alias aan te maken, omdat de huidige nu al publieke kennis is. Je kunt ook, zoals @Room42 hiervoor een ticket openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:21
Ik zit eens te kijken naar een overstap naar, voornamelijk, een andere registrar (ja, ik zit nu bij TransIP die nogal duur wordt :+).
V.w.b. puur DNS/nameservers ga ik de boel waarschijnlijk onder brengen bij deSEC.io. Dus domeinnaam registreren bij mijn.host en dan de nameservers aanpassen naar deSEC. Wat ik zo kan zien moet dat allemaal prima lukken incl. het gebruik van DNSSEC? Ik heb nu ook al wat niet .nl domeinen bij Porkrbun, ook met deSEC als nameserver, en dat werkt in zoverre prima met alle toeters en bellen zoals DNSSEC. Mogelijk dat ik die ook verhuis naar mijn.host, maar dat is een latere zorg. Mijn "oude" .nl is momenteel de enige die bij TransIP staat en daar wil ik sowieso weg zijn tegen de tijd dat verlenging aan de orde komt.

"Voor de lol" zat ik ook even te kijken naar tools als DNSControl en octoDNS, waarmee je DNS vast legt in code / configuratie en de tool dit kan uitrollen naar eender welke ondersteunde nameserver (deSEC, Cloudflare, TransIP, ...). Dit zou dan ook makkelijk zijn bij overstappen, of als ik bv van deSEC toch terug wil naar de nameserver van de registar. Maar helaas lijken beide tools geen ondersteuning te hebben voor mijn.host? "lego", de Go library voor Lets Encrypt zoals o.a. gebruikt door Traefik, ondersteund mijn.host dan weer wel dus dat is in ieder geval een plus. Een alternatief waar ik naar zat te kijken lijkt helemaal geen API te hebben dus is sowieso al een dikke streep door gegaan.

Daarnaast zit ik ook even te kijken naar het mail pakket. Maar kun je dit ook "zelfstandig" afnemen? Of is dit gekoppeld aan een hosting pakket? Uit de handleiding lijk ik op te maken dat een hosting pakket vereist is? Terwijl mail hosting dat uiteraard niet zou hoeven vereisen. Nu begrijp ik best dat ze het niet "zomaar" aanbieden en de respectievelijke domeinnaam wel bij hun ondergebracht moet zijn, maar als je ook webhosting moet afnemen vind ik dat wel een beetje iffy. Ik heb een VPS bij een andere partij, waar ik web hosting op doe, dus ik ben niet op zoek naar een oplossing daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:13
Kun je de mail ook niet zelf onderbrengen op die VPS?

Zelf ook recent overgestapt naar mijn.host van transip, ook een eigen (dedicated) server, waarop ik mijn eigen DNS, mail en webhosting draai. Kortom gebruik alléén mijn.host voor de registratie en doorzetten van het "hoofddomein" m.b.t. dns.

.nl domein kun je op elk moment overzetten, daar zitten geen kosten aan, totdat de daadwerkelijke verlenging plaats vind, dat was wel fijn! Andere extensies is direct betalen en worden met 1 jaar verlengt.

DNSSEC ging zonder problemen overigens voor het "hoofddomein".

Geen ervaringen met de hosting van mijn.host, echter lijken ze wel aparte e-mail hosting pakketten aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nalletje schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:53:
Kun je de mail ook niet zelf onderbrengen op die VPS?
Nja, eigenlijk doe ik dat ook :p. Maar heb ook iemand anders bij TransIP "onder gebracht" en die gebruikt weo de "hosting" maar eigenlijk alleen mail. En eigen mail voor mezelf vind ik acceptabel. Maar voor anderen "niet". Mail naar Microsoft hosted stuff die direct naar /dev/null gaat en zo :X. Simpelweg omdat eigen server natuurlijk geen (hoge) reputatie heeft en MS vaak moeilijk is daarin. En met een relay werken kan natuurlijk maar dat is weer geen " self hosted" :+.
Zelf ook recent overgestapt naar mijn.host van transip, ook een eigen (dedicated) server, waarop ik mijn eigen DNS, mail en webhosting draai. Kortom gebruik alléén mijn.host voor de registratie en doorzetten van het "hoofddomein" m.b.t. dns.
Jij draait eigen nameserver? :p Dat is een stap waar ik zelf nu nog nooit over heb gedacht om te doen. Wel 15 jaar geleden of zo binnenshuis eens bind gedraaid, maar dat is al lang vergane kennis.
Geen ervaringen met de hosting van mijn.host, echter lijken ze wel aparte e-mail hosting pakketten aan te bieden.
Jup, het staat wel op de website. Maar hier en daar in de handleiding wordt verwezen naar hostingpakket / DirectAdmin en dat soort termen. Wat mij dus doet twijfelen of je mail ook kunt afnemen zonder webhosting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:36

Mickey77

Allround ICT-er

Ik ben bijna klaar met het verhuizen van 25 domeinen en websites naar Mijn.Host en wil in het kader van ervaringen delen even een bedankje en een duim omhoog/omlaag geven.

Allereerst mijn dank aan andere deelnemers aan dit topic, die mij op het spoor hebben gebracht (ik weet niet meer wie mij het zetje gaf). Ik betaal nu ook flink minder dan aan mijn oude provider (nog minder dan de helft) en de verhuizing is eigenlijk prima verlopen. Dus dank voor de tip, mede-tweakers!

Ik was van plan om alles dat ik beheer in de afgelopen twee weken over te zetten. Ja, ik kon voorzien dat de feestdagen niet de beste tijd zijn als je support nodig hebt. Maar voor mij wel de beste tijd want ik heb nu meer tijd om het te doen en krijg deze periode weinig bezoekers. dus ben ik aan de slag gegaan.

Voor twee domeinen was ik afhankelijk van mijn oude provider (weet niet of ik de naam kan noemen) maar deze gaf aan (via handgeschreven mail) tot 6 januari alleen iets te willen doen bij storingen. Duim omlaag wat mij betreft, maar duim omhoog voor mijn.host. Zij reageerden namelijk wel in deze periode.

In algemene zin: als alles lekker loopt heb je natuurlijk weinig support nodig. Maar het is wel fijn als men bereikbaar is als er toch iets niet goed gaat en... ook fijn als er antwoord komt als je een vraag stelt die iets buiten 'de scope' van het pakket ligt dat je afneemt. Mijn vorige provider scoorde ooit ook heel goed op deze twee punten, maar is dus geleidelijk gezakt in service (maar in prijs dus niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_23

Eric_23

\\______

[b]RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:14:
Jup, het staat wel op de website. Maar hier en daar in de handleiding wordt verwezen naar hostingpakket / DirectAdmin en dat soort termen. Wat mij dus doet twijfelen of je mail ook kunt afnemen zonder webhosting.
Voor zover ik zie hebben ze mail only.

https://mijn.host/e-mail-hosting/

Biep Biep Byte Byte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 14:45
Privé heb ik al een tijdje 3x een Microsoft 365 Business Basic account + 2 tal domeinen.
De kosten gingen elk jaar omhoog. Niet alleen voor 365, maar ook voor de domeinen (Argeweb).

Ik heb voor wat andere zaken ook wat sites bij Vimexx gehost; daar is mail via imap & webmail nogal traag + altijd veel spam. Dus Vimexx viel af als mailhost.

Mede door dit topic, ben ik bij mijn.host gekomen voor mijn mail, agenda & contacten.
(Overigens: OneDrive-achtige-taken heb ik verhuisd naar Hetzner [NextCloud]).

Qua tooling is de controlpanel van mijn.host prima.
Ook de snelheid van webmail en imap is ook dik in orde.
Tot zoverre heb ik daarover niets te klagen.

Helaas is het wel jammer dat je geen agenda uitnodigingen kan sturen via CalDAV. Beter gezegd: deze kan de ontvangende partij niet accepteren. Je moet als ontvanger inloggen op de CalDAV-server van mijn.host (wat logischerwijs niet kan, want je hebt geen inloggegevens).
Helaas is het ook jammer dat de helpdesk niet echt antwoord geeft wat de oplossing is en dat je telkens om een status update moet vragen.

Ik heb het idee dat de servicedesk van mijn.host onderbemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
@ezra070 , neem je alleen mail af of is dit gekoppeld aan een hosting pakket? Ik heb hier laatst naar gevraagd in dit topic maar geen echt antwoord op ontvangen.

Nu ik zelf mijn eigen domein heb verplaatst* kan ik nog niet echt zien dat het mogelijk is om alleen mail, zonder hosting, af te nemen. Dit voor iemand waarvoor ik website op mijn VPS host, maar het overnemen van mail "tricky" vind (reputatie etc, gaat ook om ZZP gebruik). Liefst heb ik dat dus bij een andere partij (is nu TransIP, incl. ongebruikte hosting, wat het relatief aan de prijs maakt voor wat je aan mail krijgt, iets van 5 adressen, geen aliassen en maar paar GB opslag meen ik).

* Migratie ging gewoon prima en snel, TransIP => mijn.host En ook DeSEC.io als nameserver instellen ging snel en makkelijk. Zelfs DNSSEC werd automatisch ingevuld / overgenomen meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
@RobertMe, omdat het maar een paar Euro scheelde, heb ik een hostingpakket genomen.
Ik heb de .advance, mede omdat ik erg grote mailboxen heb.

[edit]
@RobertMe, ik zie dit nu pas: je kan ook voor dit gaan: https://mijn.host/microsoft-365/
Microsoft 365 of voor Exchange online.
Ik weet niet of ze exchange online zelf hosten of dat "gewoon" een Microsoft 365 dienst is die bij Microsoft draait.

[edit 2]
Exchange Online

Exchange Online is de gehoste e-mailservice van Microsoft zonder de andere diensten van de Microsoft 365-suite. Het biedt krachtige e-mailfunctionaliteit, inclusief e-mailverzending en -ontvangst, agenda's, contactpersonen en taken, allemaal gehost in de cloud. Gebruikers kunnen toegang krijgen tot hun e-mails en agenda's via een webinterface of compatibele e-mailclients zoals Outlook*, waardoor ze overal en altijd verbonden kunnen blijven met hun werk. Exchange Online biedt ook geavanceerde beveiligings- en compliancefuncties om de e-mailcommunicatie te beschermen en te voldoen aan regelgevende vereisten.

[ Voor 92% gewijzigd door ezra070 op 18-02-2025 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ezra070 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:30:
Helaas is het ook jammer dat de helpdesk niet echt antwoord geeft wat de oplossing is en dat je telkens om een status update moet vragen.

Ik heb het idee dat de servicedesk van mijn.host onderbemand is.
Dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Laatst een keer een ticket ingeschoten omdat ik mijn DirectAdmin server naar mijn.host shared hosting aan het verplaatsen ben, mijn vraag was concreet of het mogelijk was om sub-addressing (dus dat je bijv. oon+tweakers@domeinnaam.nl kunt gebruiken) te activeren.
Daar kreeg ik dan wel op een woensdag om half 11 nog antwoord op, maar het was niet echt een super professioneel antwoord, en daarna heb ik nooit meer een follow-up gehad.

Verder ben ik overigens heel tevreden over mijn.host, het enige dat ik mis is een goedkopere disk upgrade optie. Ik heb één klant die een WP website heeft met foto's vanuit een extern systeem en dat blaast iedere keer weer op naar 25-30GB aan foto's (als ik oudere niet meer gebruikte content voor ze opruim), zou heel mooi zijn als ik ze op het goedkoopste pakket + 20GB opslag zou kunnen zetten ofzo, maar dan moet je meteen 100GB erbij voor 25 euro per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
@Oon ik ben zo'n 2 uur geleden naar iemand anders doorgezet die nu mijn probleem oppakt.
Het lijkt erop dat de intake van de 1ste lijn niet (altijd) goed gaat.

Leuk die foto's ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:11
Ook ik ben overgestapt naar mijn.host. Heb niet heel veel eisen betreft website opties. Het gaat mij voornamelijk om mijn domeinen en het gebruik van mijn email.
Zo af en toe wil ik nog wat proberen met het maken van een website. Maar (nog) nooit iets wat echt online is gekomen. Misschien dat ik in de toekomst wel een volledige website ga maken maar voorlopig nog geen plannen hoe en wat.

Mijn ervaring met mijn.host zijn tot nu toe erg positief. Snel antwoord op mijn vragen via een support ticket en het aanmaken en verhuizen van mijn host/domeinen is erg vlot verlopen. En oja, de prijs is wat ik "vroeger" ook gewend was bij Antagonist. Lekker betaalbaar voor dat kleine beetje wat ik gebruik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
ezra070 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:34:
@Oon ik ben zo'n 2 uur geleden naar iemand anders doorgezet die nu mijn probleem oppakt.
Het lijkt erop dat de intake van de 1ste lijn niet (altijd) goed gaat.

Leuk die foto's ;-)
(weer een) Kleine aanvulling; mijn probleem is gefixt, alles werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 17:10
Net mijn domeinen aan het moven naar mijn.host, lijkt hun hele website offline te zijn gegaan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
Lijkt hier te werken? Misschien is je IP geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
0fbe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:27:
Net mijn domeinen aan het moven naar mijn.host, lijkt hun hele website offline te zijn gegaan?!
Check dan altijd https://status.mijn.host/ even. Als het echt een storing aan hun kant lijkt, vol deze in: https://mijn.host/kb/algemeen/ik-wil-een-storing-melden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 14:02
Stomme vraag misschien, maar kan je bij mijn.host ook glue records instellen? Ik zie t niet in de knowledge base en heb (nog) geen domein om het zelf te proberen.

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nenoki
  • Laatst online: 12-05 14:16
kiekerjan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:37:
Stomme vraag misschien, maar kan je bij mijn.host ook glue records instellen? Ik zie t niet in de knowledge base en heb (nog) geen domein om het zelf te proberen.
Glue wordt automatisch aangemaakt als je je domein waar je glue voor wilt op je eigen gekozen nameservers instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
kiekerjan schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:37:
Je kunt zowel de records voor het hele domein instellen als NS records voor subdomeinen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChG6DNE6-1P1mpqawsH9sxYGhsg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tsqcUbWY1oXMmPj3Hn5NlqQa.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzVGOb8BPtUmVHW9BZFFXUhuzyA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WSBWkuQSr2fNNLQ9gI8UIfgD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 14:02
Nenoki schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:13:
Glue wordt automatisch aangemaakt als je je domein waar je glue voor wilt op je eigen gekozen nameservers instelt.
Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?

These are my principles. If you don't like them I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:42

rvk

kiekerjan schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:27:
[...]
Bedankt! Dus als ik de nameserver voor kiekerjan.nl instel op ns1.kiekerjan.nl komt automatisch de optie voorbij om het bijbehorende ip adres in te stellen?
En daarna kun je hier kijken of dat goed gaat met de glue records. https://intodns.com/kiekerjan.nl

(Ben benieuwd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

0fbe schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:27:
En hoe is het afgelopen?

Ik had hier ook last van. Tijdelijk (ik dacht voor een minuut of 5 of 10) word je ip geblokkeerd. Destijds mailtje naar support gedaan (elke keer ging ftpen blokkeerde de boel en leek alles offline). IP werd binnen 10 minuten gewhitelist daarna geen blokkade meer gehad.

Pagina: 1 2 Laatste