[mijn.host] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

  • ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
mijn.host schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Zou het probleem wellicht de TLD kunnen zijn? Dat het niet goed werkt met .host? Test eventueel eens met een andere TLD, bijvoorbeeld .nl? Puur om te zien of de melding dan weg gaat.
Probleem opgelost, de os-ddclient plugin in OPNsense verwacht alleen mijn.host in het 'Server' veld. Het deel '/nic/update' zit in de source al ingebakken schijnbaar als je DynDNS kiest. Het werkt nu met onderstaande settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPnTnfYVdNzTsDMjc2wP_ficXwk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c2Wy54ci36oTUNYpEaDpIvsY.png?f=user_large

Op het tabje 'General settings' nog de 'Backend' naar 'native' gezet en de check interval van 900 naar 3600 (zo vaak wijzigt m'n IP toch niet).

  • RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:14
Grappig hoe dat gaat. mijn.host die dyndns toevoegt dat voor mij de trigger is om toch maar eens dyndns met DeSEC in te regelen :Y) Domein wel geregistreerd bij mijn.host, maar DeSEC dan als nameserver.

Ooit jaren terug een .nl bij TransIP gekocht. Jaren later wat exotische TLDs bij Porkbun. Nadat Porkbun een storing op hun DNS had + dat het een Amerikaanse partij is de boel van maar ondergebracht bij DeSEC, qua nameserver dan (Porkbun is wel, ook nu nog, de registar). Jaar of twee terug na de zoveelste prijsverhoging van TransIP de DNS ook naar DeSEC over gezet en dan verhuisd naar mijn.host.

De domeinen kan ik volgens mij wel ook naar mijn.host migreren. Zowel beschikbaar als geen enorme prijsverschillen. Zou ik alleen even moeten kijken hoe het zit met de looptijd. Heb die een tijd terug verlengd voor meerdere jaren. Maar ik meen dat verhuizen met behoudt van "aangekochte jaren" bij deze (.app, .dev en .xyz) geen issue was. Hoogstens dat je voor verhuizen betaalt maar daarvoor ook weer een jaar eraan vast plakt. (Dus effectief een jaar verlenging).

  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:47
Gisteren na het lezen van alle positieve berichten ook maar de overstap gemaakt, Dat had ik veel eerder moeten doen, na jaren bij PCextreme/versio te hebben gezeten, is de site nu veel vlotter bereikbaar en de verhuisservice is perfect, DNS instellingen voor MS365 overgenomen waardoor mail is blijven werken, Enige puntje was dat er een aantal plaatjes niet bleken te werken, maar ook dat werd vlot opgepakt en opgelost.
Kan alleen maar zeggen 'Ga zo door' (y)

Recentie ook geschreven op hostingvergelijker

  • chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:54
Ook ik ben na 15jaar Hostnet weg naar mijn.host. Vroegen tegenwoordig echt belachelijke bedragen voor verlengen van .nl domeinen. So far erg tevreden met de interface en de api! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!


  • EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:36
Aangezien @mijn.host hier ook meeleest: wat is jullie overweging om het plakken van de 2FA code bij het inloggen in het controlepanel zo lastig te maken?
Ik vind het in ieder geval heel onhandig dat ik onder Android alleen het eerste cijfer kan plakken en de rest handmatig moet intypen. Het zou een stuk prettiger zijn (IMO) als ik die gewoon direct vanuit mijn 2fa manager kan plakken.

  • mijn.host
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 24-06 17:01

mijn.host

Bedrijfsaccount mijn.host
Wimbo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:40:
[...]


Dit werkt nu prima, als ik een extra ddns entry voor *.hoofdomein.nl aanmaak.
Het vinkje Wildcard forceren werkt echter niet, als ik hoofdomein.nl gebruik, en dat vinkje aanzet.
Dat vinkje zou nu ook moeten werken.
EDIT schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:26:
Aangezien @mijn.host hier ook meeleest: wat is jullie overweging om het plakken van de 2FA code bij het inloggen in het controlepanel zo lastig te maken?
Ik vind het in ieder geval heel onhandig dat ik onder Android alleen het eerste cijfer kan plakken en de rest handmatig moet intypen. Het zou een stuk prettiger zijn (IMO) als ik die gewoon direct vanuit mijn 2fa manager kan plakken.
We konden dit niet direct herproduceren, maar onze developer heeft enkele aanpassingen gedaan wat het misschien verholpen heeft. Zou je nog eens kunnen testen?

Mocht het nog niet werken, maak gerust een ticket aan, dan kan onze dev het verder uitzoeken.

  • EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:36
mijn.host schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:39:
[...]

We konden dit niet direct herproduceren, maar onze developer heeft enkele aanpassingen gedaan wat het misschien verholpen heeft. Zou je nog eens kunnen testen?

Mocht het nog niet werken, maak gerust een ticket aan, dan kan onze dev het verder uitzoeken.
Het werkt nu inderdaad perfect, heel erg fijn, dank voor deze aanpassing!

  • remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:03
remyz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:45:
[...]

Ik monitor de drie DNS-servers van mijn.host al een paar weken (met Gatus, records van mijn eigen domein, elke 30 minuten van zowel een KPN als een Ziggo internetaansluiting). De ns3 geeft zeer regelmatig niet thuis (time-out). Volgens support zou dat komen door het out-of-sync zijn van een cluser node van ns3. Dat is verholpen, maar de slechte response van ns3 blijft. Nu al ruim een week geen terugkoppeling op mijn ticket gehad.
Mijn.host heeft mij gisteren laten weten dat de problemen met ns3 opgelost zouden moeten zijn. Als ik naar de monitoring van afgelopen 24 uur kijk klopt dat. Fijn dat het opgelost is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4Hs-5iN4ntoItlyK54bDk4T-lE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uGJ3s3ekqseCbTz2ag8pWCFY.png?f=fotoalbum_large

  • anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:47
Vraag, Ik zie via mxtoolbox op DNS check de volgende waarschuwingen.

SOA Serial Number Format is Invalid,
Suggested serial format year was 1782 which is before 1970.

SOA Expire Value out of recommended range,
Expire is recommended to be between 1209600 and 2419200.

Moet ik me zorgen maken of komt dit vanzelf goed?

@mijn.host je weet over welk domein dit gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door anpat op 24-06-2026 15:07 ]


  • remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:03
anpat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:06:
Vraag, Ik zie via mxtoolbox op DNS check de volgende waarschuwingen.

SOA Serial Number Format is Invalid,
Suggested serial format year was 1782 which is before 1970.

SOA Expire Value out of recommended range,
Expire is recommended to be between 1209600 and 2419200.

Moet ik me zorgen maken of komt dit vanzelf goed?

@mijn.host je weet over welk domein dit gaat?
Je hoeft je geen zorgen te maken. Het serienummer is vaak de datum en tijd van de laatste zone update, maar mag ook gewoon een opvolgend nummer zijn. De expire value van mijn domeinen staat op 604800 en dat is 7 dagen. Ook prima. Het advies dat mxtoolbox geeft is 14 tot 28 dagen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste