[mijn.host] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:22
mijn.host schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Zou het probleem wellicht de TLD kunnen zijn? Dat het niet goed werkt met .host? Test eventueel eens met een andere TLD, bijvoorbeeld .nl? Puur om te zien of de melding dan weg gaat.
Probleem opgelost, de os-ddclient plugin in OPNsense verwacht alleen mijn.host in het 'Server' veld. Het deel '/nic/update' zit in de source al ingebakken schijnbaar als je DynDNS kiest. Het werkt nu met onderstaande settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zPnTnfYVdNzTsDMjc2wP_ficXwk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c2Wy54ci36oTUNYpEaDpIvsY.png?f=user_large

Op het tabje 'General settings' nog de 'Backend' naar 'native' gezet en de check interval van 900 naar 3600 (zo vaak wijzigt m'n IP toch niet).

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:37
Grappig hoe dat gaat. mijn.host die dyndns toevoegt dat voor mij de trigger is om toch maar eens dyndns met DeSEC in te regelen :Y) Domein wel geregistreerd bij mijn.host, maar DeSEC dan als nameserver.

Ooit jaren terug een .nl bij TransIP gekocht. Jaren later wat exotische TLDs bij Porkbun. Nadat Porkbun een storing op hun DNS had + dat het een Amerikaanse partij is de boel van maar ondergebracht bij DeSEC, qua nameserver dan (Porkbun is wel, ook nu nog, de registar). Jaar of twee terug na de zoveelste prijsverhoging van TransIP de DNS ook naar DeSEC over gezet en dan verhuisd naar mijn.host.

De domeinen kan ik volgens mij wel ook naar mijn.host migreren. Zowel beschikbaar als geen enorme prijsverschillen. Zou ik alleen even moeten kijken hoe het zit met de looptijd. Heb die een tijd terug verlengd voor meerdere jaren. Maar ik meen dat verhuizen met behoudt van "aangekochte jaren" bij deze (.app, .dev en .xyz) geen issue was. Hoogstens dat je voor verhuizen betaalt maar daarvoor ook weer een jaar eraan vast plakt. (Dus effectief een jaar verlenging).

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:48
Gisteren na het lezen van alle positieve berichten ook maar de overstap gemaakt, Dat had ik veel eerder moeten doen, na jaren bij PCextreme/versio te hebben gezeten, is de site nu veel vlotter bereikbaar en de verhuisservice is perfect, DNS instellingen voor MS365 overgenomen waardoor mail is blijven werken, Enige puntje was dat er een aantal plaatjes niet bleken te werken, maar ook dat werd vlot opgepakt en opgelost.
Kan alleen maar zeggen 'Ga zo door' (y)

Recentie ook geschreven op hostingvergelijker

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Ook ik ben na 15jaar Hostnet weg naar mijn.host. Vroegen tegenwoordig echt belachelijke bedragen voor verlengen van .nl domeinen. So far erg tevreden met de interface en de api! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47
Aangezien @mijn.host hier ook meeleest: wat is jullie overweging om het plakken van de 2FA code bij het inloggen in het controlepanel zo lastig te maken?
Ik vind het in ieder geval heel onhandig dat ik onder Android alleen het eerste cijfer kan plakken en de rest handmatig moet intypen. Het zou een stuk prettiger zijn (IMO) als ik die gewoon direct vanuit mijn 2fa manager kan plakken.

• mijn.host
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:18

mijn.host

Bedrijfsaccount mijn.host
Wimbo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:40:
[...]

Dit werkt nu prima, als ik een extra ddns entry voor *.hoofdomein.nl aanmaak.
Het vinkje Wildcard forceren werkt echter niet, als ik hoofdomein.nl gebruik, en dat vinkje aanzet.
Dat vinkje zou nu ook moeten werken.
EDIT schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:26:
Aangezien @mijn.host hier ook meeleest: wat is jullie overweging om het plakken van de 2FA code bij het inloggen in het controlepanel zo lastig te maken?
Ik vind het in ieder geval heel onhandig dat ik onder Android alleen het eerste cijfer kan plakken en de rest handmatig moet intypen. Het zou een stuk prettiger zijn (IMO) als ik die gewoon direct vanuit mijn 2fa manager kan plakken.
We konden dit niet direct herproduceren, maar onze developer heeft enkele aanpassingen gedaan wat het misschien verholpen heeft. Zou je nog eens kunnen testen?

Mocht het nog niet werken, maak gerust een ticket aan, dan kan onze dev het verder uitzoeken.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:47
mijn.host schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:39:
[...]

We konden dit niet direct herproduceren, maar onze developer heeft enkele aanpassingen gedaan wat het misschien verholpen heeft. Zou je nog eens kunnen testen?

Mocht het nog niet werken, maak gerust een ticket aan, dan kan onze dev het verder uitzoeken.
Het werkt nu inderdaad perfect, heel erg fijn, dank voor deze aanpassing!

• remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:01
remyz schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:45:
[...]

Ik monitor de drie DNS-servers van mijn.host al een paar weken (met Gatus, records van mijn eigen domein, elke 30 minuten van zowel een KPN als een Ziggo internetaansluiting). De ns3 geeft zeer regelmatig niet thuis (time-out). Volgens support zou dat komen door het out-of-sync zijn van een cluser node van ns3. Dat is verholpen, maar de slechte response van ns3 blijft. Nu al ruim een week geen terugkoppeling op mijn ticket gehad.
Mijn.host heeft mij gisteren laten weten dat de problemen met ns3 opgelost zouden moeten zijn. Als ik naar de monitoring van afgelopen 24 uur kijk klopt dat. Fijn dat het opgelost is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4Hs-5iN4ntoItlyK54bDk4T-lE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uGJ3s3ekqseCbTz2ag8pWCFY.png?f=fotoalbum_large

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:48
Vraag, Ik zie via mxtoolbox op DNS check de volgende waarschuwingen.

SOA Serial Number Format is Invalid,
Suggested serial format year was 1782 which is before 1970.

SOA Expire Value out of recommended range,
Expire is recommended to be between 1209600 and 2419200.

Moet ik me zorgen maken of komt dit vanzelf goed?

@mijn.host je weet over welk domein dit gaat?

[ Voor 7% gewijzigd door anpat op 24-06-2026 15:07 ]

• remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:01
anpat schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:06:
Vraag, Ik zie via mxtoolbox op DNS check de volgende waarschuwingen.

SOA Serial Number Format is Invalid,
Suggested serial format year was 1782 which is before 1970.

SOA Expire Value out of recommended range,
Expire is recommended to be between 1209600 and 2419200.

Moet ik me zorgen maken of komt dit vanzelf goed?

@mijn.host je weet over welk domein dit gaat?
Je hoeft je geen zorgen te maken. Het serienummer is vaak de datum en tijd van de laatste zone update, maar mag ook gewoon een opvolgend nummer zijn. De expire value van mijn domeinen staat op 604800 en dat is 7 dagen. Ook prima. Het advies dat mxtoolbox geeft is 14 tot 28 dagen.

• mijn.host

mijn.host

Drardollan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:55:
Leuke toevoeging @mijn.host !

Is er ook toevallig een planning wanneer er wat aan de portal gesleuteld gaat worden? Het filteren bij bijvoorbeeld domeinnamen is niet te doen, filters worden constant vergeten en de tags zijn onbruikbaar.
Onze dev heeft dit nu ook verbeterd, voel je vrij om je feedback te geven.

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-07 22:27
Het is mooi om te zien hoe Mijn Host zo direct met klanten communiceert en implementeert. Mijn ervaringen met Mijn Host zijn ook erg positief. Binnenkort zal ik nog 2 domeinen overzetten en ook een hostingpakket. Love it! _/-\o_

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ook van mijn kant even een shout-out naar mijn.host; de support, de certbot integratie in mijn Nginx Proxy Admin echt helemaal top. Op mijn werk ook het balletje aan het laten rollen, scheelt ons 70% (bijna 800 euro) op alleen de domeinnamen...

[ Voor 11% gewijzigd door Icey op 26-06-2026 11:40 ]

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:13
Wimbo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:10:
[...]

Goede toevoeging!
Voor Unifi is het wat complexer ivm het aanpassen van de URL, https is hierbij niet nodig.
code:
1
mijn.host/nic/update?hostname=%h&myip=%i
Werkende settings voor Unifi (UCG-Fiber 5.1.19 met Network 10.4.57):
[Afbeelding]

Vraagje: als je het hoofddomein updated, wordt dan ook het *.hoofddomein.nl geupdated?
Ik kan namelijk niet * toevoegen, dat is dan een ongeldige hostnaam.
EDIT: helaas niet, het * record wordt niet gewijzigd... Is hier een andere manier voor?
Thanks! Dit werkt perfect :)

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 22:51
Ik ben aan het zoeken voor een nieuwe provider voor een vereniging waarvan ik de website enzo beheer.
Ze hebben 10 mailboxen en 1 wordpress website en 1 domeinnaam.
Draait nu bij TransIP maar erg duur, niet mijn keuze ik heb het beheer overgenomen en dit is ooit zo opgezet.
Ik zie bij mijn.host (daar heb ik zelf 2 domeinnamen) dat een webhosting pakket basic 100 mailboxen bij inbegrepen zitten.
Dat lijkt mij wel erg veel want een los email hosting pakket met 10 mailboxen kost al €5 per maand.
Klopt dit wel of is dit gewoon een hele scherpe prijs?

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:52

rvk

ComTech schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:10:
Ze hebben 10 mailboxen en 1 wordpress website en 1 domeinnaam.
Als je de verhuisservice niet nodig hebt kun je misschien zelfs wel uit met de Starter versie.

De reden van de prijzen is dat bij zowel webhosting als bij E-mail only gewoon opslagruimte inbegrepen zit. Dus of je er nu een website bij zet is niet zoveel duurder dan E-mail only. Let wel op dat de opslagruimte dus bij imap permanent gebruikt gaat worden. Tenzij je pop gebruikt en de mail lokaal binnenhaalt (e.v. direct in E-mail client of via een lokaal mailservertje).

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-07 20:15
Ik ben een aantal maanden geleden ook overgestapt naar mijn.host, mijn vorige hoster was zo ongelooflijk duur geworden: meer dan 4x zo duur voor het verlengen van een .NL-domein als dat ik nu bij mijn.host betaal. En ik betaal nu de helft voor het hostingpakket dat ook nog eens ove 4x meer resources beschikt (behalve opslag).

Overstapservice was prima, tickets worden snel en zonder onzin opgepakt, gewoon goed alles bij elkaar. Voor wie in hetzelfde schuitje zit (veel te lang bij een hoster blijven die de prijzen zonder schaamte blijft ophogen tot onredelijke waardes): het is vrij simpel en snel geregeld.

Bekabelde WIFI

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
mijn.host schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Onze dev heeft dit nu ook verbeterd, voel je vrij om je feedback te geven.
Dat is al een hele verademing, filters blijven nu bewaard. Nog 1 klein dingetje voor de feedback, als je tags wil selecteren dan moet je eerst de plus doen en dan zijn alle tags geselecteerd. Die moet je dan 1 voor 1 uitklikken. Dat is niet werkbaar met 20+ tags :)

All your base are belong to us!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 10:59
Voor een kleine webshop (woocommerce) ben ik aan het rondkijken naar een nieuwe host. Momenteel zit ik bij Vimexx maar door de oplopende kosten zou een overstap fijn zijn. Nu zag ik bij een aantal concurrenten dat die in de vergelijking van de verschillende pakketten ook vaak het aantal PHP Workers benoemd. Hier zag ik echter niks over staan bij mijn.host. Dus was even benieuwd of hier meer info over beschikbaar is. Ik ging er sowieso even vanuit dat hiervoor het WP Basic pakket nodig is voor Woocommerce.

Daarnaast kwam ik ook dit tegen: https://mijn.host/kb/domeinnaam/cloudflare-voor-je-domeinnaam-activeren Ik vroeg mij even af wat hier het voordeel van was tov het zelf regelen via Cloudflare?

• Nachtkastje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-07 18:31
Kevsk schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:56:
Voor een kleine webshop (woocommerce) ben ik aan het rondkijken naar een nieuwe host. Momenteel zit ik bij Vimexx maar door de oplopende kosten zou een overstap fijn zijn. Nu zag ik bij een aantal concurrenten dat die in de vergelijking van de verschillende pakketten ook vaak het aantal PHP Workers benoemd. Hier zag ik echter niks over staan bij mijn.host. Dus was even benieuwd of hier meer info over beschikbaar is. Ik ging er sowieso even vanuit dat hiervoor het WP Basic pakket nodig is voor Woocommerce.

Daarnaast kwam ik ook dit tegen: https://mijn.host/kb/domeinnaam/cloudflare-voor-je-domeinnaam-activeren Ik vroeg mij even af wat hier het voordeel van was tov het zelf regelen via Cloudflare?
Ik draai zelf een aantal stores met WooCommerce bij mijn.host, het is qua snelheid prima maar verwacht zeker geen lightning edge snelheid zeg maar. Je moet je caching echt wel goed instellen.

Hun CF koppeling heb ik nooit gebrukt, maar ik denk dat ze dan de DNS syncen met Cloudflare of iets.

• mijn.host

mijn.host

Omdat we jullie feedback en die van onze klanten waardevol vinden, kun je nieuwe ideeën en feature requests voortaan centraal indienen via ons controlepaneel. Dit staat nu live op https://mijn.host/cp/ideas/.

Je kunt er ook trending ideeën bekijken en upvoten. Populaire ideeën pakken we actief op en implementeren we waar mogelijk.

Daarnaast zijn we deze maand gestart met devblogs: iedere maand delen we daarin de belangrijkste updates aan ons platform.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de OP eens flink bijgewerkt met informatie van mijn.host. Als je foutieve zaken tegenkomt, laat met me weten, bij voorkeur in een PB. :)

Koop al mijn ads!

• king006
Ter informatie voor het geval mensen op zoek zijn waarom hun website of mail niet werkt:

https://status.mijn.host/history/inci_3coas9NiO6UFxx

@mijn.host Is er echt een storing? Of heeft het te maken met de CVE die hier in de reactie wordt besproken op het artikel van YourHosting die noodzakelijk spoedonderhoud had?

nieuws: Yourhosting-servers waren kort offline door noodzakelijk spoedonderhoud - update

[ Voor 48% gewijzigd door king006 op 08-07-2026 11:36 ]

• mijn.host

mijn.host

@king006 de oorzaak bleek een DDoS aanval te zijn. Gelukkig konden we het snel isoleren zodat de meeste diensten weer online kwamen.

Het had bij ons niks met de CVE te maken, de patch is gistermiddag al uitgevoerd op onze servers.

• king006
mijn.host schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:36:
@king006 de oorzaak bleek een DDoS aanval te zijn. Gelukkig konden we het snel isoleren zodat de meeste diensten weer online kwamen.

Het had bij ons niks met de CVE te maken, de patch is gistermiddag al uitgevoerd op onze servers.
Thanks voor de reactie! 👍🏻

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04
Meer mensen die niet uit kunnen mailen? Blijkbaar zet Mijn Host een blokkade op de hele shared server:
SMTP error from remote mail server after end of data: 451 Your account has been locked. Please contact your administrator. See http://filter101.mijn.hos...st/2a11:4881:1:7d9::1/112 for more information.
Op zich goed dat ze dit doen bij vermeend misbruik, alleen jammer dat alle users getroffen worden (en de blokkade niet actief wordt opgemerkt).

Edit: is inmiddels opgelost (na een ticket)

[ Voor 6% gewijzigd door nescafe op 13-07-2026 10:30 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1 2 3 4 Laatste