Fragadder schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 19:46:
[...]
Ik vond het leuk, gewoon even kijken of het mijn soort spel is, even testen hoe het schuine bouwen werkt. Wat ik vooral wennen vond: je houthakker lijkt geen bomen te planten, dus je moet het in een bos zetten of hij werkt niet, je kan dus niet overal bouwen wat je wilt. Maar voor de rest - ja ik wacht ook op de release.
Dat hebben ze in de research tree gestopt. Het bomen planten moet je dus unlocken.
Zelf wacht ik ook wel op de release, uurtje de demo gespeeld en de UI is een ramp. Niet omdat ik Anno 1800 gewoon ben (bijna 1000uur er in 🤪), maar gewoon omdat het niet logisch is… het building menu is overal en nergens. De buffs/debufs stats staan overal, vaak enkel als icoontje… geen idee wat het allemaal wil zeggen. De map is ook erg onduidelijk… Ik had er niet om gegeven als ze wat meer sterke punten van 1800 gewoon identiek hadden overgenomen…
De graphics zagen er ook “soft” uit. Heb nog niet met de instellingen liggen spelen maar bij alles op ultra verwacht ik wel wat scherpte en mooiere licht effecten ‘s nachts.
De schuine straten zijn ook leuk, al kwam ik niks van gebouwen tegen die in die hoekjes passen dan… Waarom alweer huisjes van 3x3… dat had toch ook eens een soort zone implanting kunnen zijn zodat het er natuurlijker uit ziet, zeker in de early tiers. Een beetje zoals Cities Skylines ofzo. Gemiste kans om het deftig uit te werken ( ja kan het leeg laten ja dat weet ik, maar tegen de endgame is je ruimte meestal volledig volgebouwd in iedere vorige anno game 😅)
Anyway, het is een demo, ben zeker nog optimistisch dat er veel verbeteringen aankomen!