Ziet er leuk toch veelbelovend uit. Had er niet zoveel van verwacht maar ik ga hem denk ik toch maar kopen!
En 2070 dus ook helemaal overgeslagen?ArcticWolf schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:26:
[...]
ah oops, 2205 nooit gespeelddus ook nooit bijgebleven.
Als je 1800 niet leuk vond, de laatste editie, denk ik dat 117 ook tegen gaat vallen. Van wat ik tot nu toe voorbij zie komen is het qua gameplay heel erg vergelijkbaar. Natuurlijk komen er nieuwe features en mogelijkheden bij, maar de basis lijkt hetzelfde.Chip. schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:44:
Wow het ziet er echt heel goed uit! Het brengt bij mij echt het oude Anno gevoel terug, iets wat ik bij de laatste twee edities niet had.
Als je met "de laatste twee edities" de futuristische 2070 en 2205 bedoelt, dan snap ik het beter. Overigens heb ik me zelf ook meer dan prima vermaakt met 2070, de core gameplay daarvan vind ik nog steeds wel typisch Anno.
Kortom: ik ben benieuwd wat bij jou dat Anno-gevoel oproept. En probeer Anno 1800 dan eens, als je dat niet al gedaan hebt, ik denk dat dat wel een goede graadmeter is om te bepalen of Anno 117 bij je past of niet.
Nieuw devblog over geloof, religie enz
Op elk eiland kun je een tempel bouwen, en een god kiezen. Dat levert weer effecten op op dat eiland. Door toewijding aan het geloof te verdienen en kun je extra effecten vrijspelen. De dominante god levert ook wereldwijde effecten op. Geloof verdien je door openbare gebouwen en goederen te leveren (en met items).
Al met al dus weer een nieuwe dimensie die toegevoegd wordt aan de gameplay. Lijkt me leuk
Op elk eiland kun je een tempel bouwen, en een god kiezen. Dat levert weer effecten op op dat eiland. Door toewijding aan het geloof te verdienen en kun je extra effecten vrijspelen. De dominante god levert ook wereldwijde effecten op. Geloof verdien je door openbare gebouwen en goederen te leveren (en met items).
Al met al dus weer een nieuwe dimensie die toegevoegd wordt aan de gameplay. Lijkt me leuk
En nu een DevBlog over de knowledge tree
Het komt neer op een redelijk gebruikelijke tech-tree, verdeeld over 3 categorieën (economisch, militair en civiel), waarmee je nieuwe gebouwen e.d. vrijspeelt. De voornaamste reden lijkt te zijn om spelers meer bewust te maken van nieuwe gebouwen, in plaats van dat er op vaste momenten ineens veel mogelijkheden bijkomen en het daardoor overweldigend wordt.
Het komt neer op een redelijk gebruikelijke tech-tree, verdeeld over 3 categorieën (economisch, militair en civiel), waarmee je nieuwe gebouwen e.d. vrijspeelt. De voornaamste reden lijkt te zijn om spelers meer bewust te maken van nieuwe gebouwen, in plaats van dat er op vaste momenten ineens veel mogelijkheden bijkomen en het daardoor overweldigend wordt.
Het leest alsof ze goed geleerd hebben van de scholars in Anno 1800. Het genereren van de knowledge punten door huizen, en nu zelfs fabrieken, kennen we natuurlijk daar van.
An sich is het wel een interessant systeem. Het heeft zeker voordelen om zo spelers bekend te maken met alles wat ze aanklikken. Maar het brengt ook een time-gate met zich mee. Je kan dus niet "rushen" naar de volgende population tier en zaken en mass unlocken.
Ik ben ook wel blij dat met genoeg tijd alles te researchen is. Dat vond ik zo jammer aan de tech tree in 2205 (die via het ruimtestation), je kon niet alles kiezen en zo had je al gauw je favorieten die je altijd koos.
An sich is het wel een interessant systeem. Het heeft zeker voordelen om zo spelers bekend te maken met alles wat ze aanklikken. Maar het brengt ook een time-gate met zich mee. Je kan dus niet "rushen" naar de volgende population tier en zaken en mass unlocken.
Ik ben ook wel blij dat met genoeg tijd alles te researchen is. Dat vond ik zo jammer aan de tech tree in 2205 (die via het ruimtestation), je kon niet alles kiezen en zo had je al gauw je favorieten die je altijd koos.
Inhoud van de Year 1 Pass: iets met Pompeii en Egypte?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
De release date is nu ook bekend:
Step into the sandals of a Roman governor and build your legacy in Anno 117: Pax Romana. Your provinces await your command. Are you ready, Governor?
Anno 117: Pax Romana is available November 13, 2025
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Normaal ben ik van de standaard edities (en niet van het pre-orderen), maar dit is een easy gold editie pre-order voor mijg0tanks schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:40:
Inhoud van de Year 1 Pass: iets met Pompeii en Egypte?
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 08-06-2025 23:16 ]
Ubisoft games staan erom bekend om rap in de aanbieding te gaan. Vaak al voor de helft van de prijs als het spel nog maar een halfjaar oud is. Ik zal dan ook nooit een Ubi game per-orderen.
Onbegrijpelijk ook dat je ze proberen te lokken om 5 maanden vooraf al te pre-orderen en dan krijg je deze slappe extra's:
- Town Crier-standbeeld
- Capitoline Wolf-standbeeld
- Battle Standard
- Spelerslogo met een wolf
Onbegrijpelijk ook dat je ze proberen te lokken om 5 maanden vooraf al te pre-orderen en dan krijg je deze slappe extra's:
- Town Crier-standbeeld
- Battle Standard
Beakzz schreef op zondag 8 juni 2025 @ 23:13:
[...]
Normaal ben ik van de standaard edities (en niet van het pre-orderen), maar dit is een easy gold editie pre-order voor mijAannemende dat er geen overtreffende trap beschikbaar is.

https://www.ubisoft.com/e...tion-danno-117-pax-romana
https://www.amazon.de/Ann...a-Governors/dp/B0FC2YKWKX
Oef dat is wel een epische set.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Enige reden om een spel niet te pre-orderen in mijn ogen is dat de jammer factor nogal impact kan hebben als het spel niet af is. Diablo 4 redelijk snel na de release (wel met korting) gekocht: vreselijk spel, nog geen 4u gespeeld, enkele maanden later nog een keer geprobeerd met alle updates... nooit meer aangeraakt. Zelfde met City Skylines 2, zelfs na maanden development tijd vind ik het nog geen leuk spel terwijl ik mij altijd goed heb vermaakt met CS1.EdwinB schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:21:
Ubisoft games staan erom bekend om rap in de aanbieding te gaan. Vaak al voor de helft van de prijs als het spel nog maar een halfjaar oud is. Ik zal dan ook nooit een Ubi game per-orderen.
- Town Crier-standbeeld
- Battle Standard
Cyberpunk 2077 heeft zich gelukkig wel goed herstelt maar dat is ook een zeldzaamheid volgens mij.
Pluspuntje van de Anno reeks is dat er altijd wel een goed development team op zit (oud Bluebyte), gezien de status van Ubisoft op dit moment denk ik dat "falen" ook geen optie is. Maar goed, met Settlers is het ook nooit meer echt goed gekomen sinds Settlers 2 en 3
Dit is eigenlijk merchandise, leuk voor de verzamelaar, maar de game blijft digitaal. Laat dit aan mij voorbij gaan. Zeker gezien de prijs van €160,-
Anno 1800 heb ik ook gepreorderd. Niet voor de (magere) extra’s maar omdat dit een van de weinige game series is waarbij ze iedere keer een top game afleveren. Dan vind ik het niet erg om hier 10/20,- meer voor neer te leggen.EdwinB schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:21:
- Town Crier-standbeeld
- Battle Standard
Heb tot 1800 uitkwam nog regelmatig 1404 grijs gespeeld. Jaren na release, dus dat was het geld ook meer dan waard.
Terwijl die in mijn herinnering ook binnen een jaar in de afprijsbak lag.
[ Voor 6% gewijzigd door dr86 op 09-06-2025 10:22 ]
Is er al iets van minimum specs bekend? Heb nog een heel oude videokaart(GTX 980 TI)
1800 kan ik probleemloos spelen, hopelijk lukt dat met 117 ook.
1800 kan ik probleemloos spelen, hopelijk lukt dat met 117 ook.
Je hebt daar een punt en exact waarom ik bijna nooit een game op release koop van Ubi (of hoe dan ook), maar de Anno reeks zakt niet zo snel in prijs als andere games van hun (tot nu toe). Laat ik maar zeggen dat ik deze serie zo waardeer dat ik met liefde een uitzondering maak en geen half jaar wil wachten dus wel pre-order.EdwinB schreef op maandag 9 juni 2025 @ 00:21:
- Town Crier-standbeeld
- Battle Standard
Van Anno 1800 heb ik alle dlc inclusief de cosmetic packs gekocht en nooit het idee gehad een cent teveel te hebben betaald.
Amazon Duitsland heeft ook een Tribun Edition, gewoon de basisgame in steelboek voor €60 (en 3 kaartjes er bij): https://www.amazon.de/-/en/dp/B0FC2YYNXM

Lijkt me weinig uit te maken dat de Year 1 pass er dan niet bij zit, hoop een beetje dat die uiteindelijk los ook voor die 30 euro beschikbaar is. Niks meer betaalt, wel een leuke steelbook
Nu nog hopen dat deze ook normaal in Nederland verkrijgbaar wordt...

Lijkt me weinig uit te maken dat de Year 1 pass er dan niet bij zit, hoop een beetje dat die uiteindelijk los ook voor die 30 euro beschikbaar is. Niks meer betaalt, wel een leuke steelbook
Nu nog hopen dat deze ook normaal in Nederland verkrijgbaar wordt...
[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 09-06-2025 15:10 ]
Is die Tribun edition van Amazon.de dan ook in het Duits of gewoon in het Engels?
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Edit : error in mijn hoofd. Laat maarjorank schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:43:
Is die Tribun edition van Amazon.de dan ook in het Duits of gewoon in het Engels?
[ Voor 42% gewijzigd door Beakzz op 09-06-2025 18:41 ]
Toevallig is Anno 1800 momenteel in een superaanbieding op Steam. 15 euro voor de basegame.Beakzz schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:45:
[...]
Je hebt daar een punt en exact waarom ik bijna nooit een game op release koop van Ubi (of hoe dan ook), maar de Anno reeks zakt niet zo snel in prijs als andere games van hun (tot nu toe). Laat ik maar zeggen dat ik deze serie zo waardeer dat ik met liefde een uitzondering maak en geen half jaar wil wachten dus wel pre-order.
Van Anno 1800 heb ik alle dlc inclusief de cosmetic packs gekocht en nooit het idee gehad een cent teveel te hebben betaald.
Ja lekker prijsje voor een 5 jaar oude, maar nog steeds actuele game. Heb de Year 5 gold edition voor mijn broer gekocht (is 50 euro), want die speelt het helemaal plat sinds de game op Gamepass staat.Rickokun schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:55:
[...]
Toevallig is Anno 1800 momenteel in een superaanbieding op Steam. 15 euro voor de basegame.
Ja het is gek maar eigenlijk is 1800 geheel naast me gevlogen.Beakzz schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:27:
[...]
Ja lekker prijsje voor een 5 jaar oude, maar nog steeds actuele game. Heb de Year 5 gold edition voor mijn broer gekocht (is 50 euro), want die speelt het helemaal plat sinds de game op Gamepass staat.
Heb alleen 1602 met veel plezier gespeeld. Had ook die ene in de toekomst gekocht, maar dat vond ik maar niks.
Ik hoop dat met Pax Romana weer wat meer naar de "roots" wordt wedergekeerd.
Hmmm, misschien toch maar 1800 zelf kopen dan
Zojuist besteld. Nog nooit een pre-order gedaan, laat staan een collectors edition gekocht. Maar eens moet de eerste keer zijn 
Die collector's editie staat mij ook wel aan vind die 3D puzzel ook erg gaaf! Je krijgt ook toegang tot alle toekomstige DLC's. Mijn ervaring met Anno 1800 Collectors Editie is dat je uiteindelijk helemaal niet zo gek veel meer betaalde dan als je alle DLC's los zou halen. Dat was voor mij toen ook reden om die van 1800 te halen.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Als je 1602 leuk vind dan zou je 1404 in principe ook leuk moeten vinden (denk ikRickokun schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:05:
[...]
Ja het is gek maar eigenlijk is 1800 geheel naast me gevlogen.
Heb alleen 1602 met veel plezier gespeeld. Had ook die ene in de toekomst gekocht, maar dat vond ik maar niks.
Ik hoop dat met Pax Romana weer wat meer naar de "roots" wordt wedergekeerd.
Hmmm, misschien toch maar 1800 zelf kopen dan
1800 is wel iets anders maar ik vond die wel echt leuk om te spelen.
Let op only the year 1 season pass. Dus andere season passes moet je nog wel voor betalen.SMD007 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:24:
Die collector's editie staat mij ook wel aan vind die 3D puzzel ook erg gaaf! Je krijgt ook toegang tot alle toekomstige DLC's. Mijn ervaring met Anno 1800 Collectors Editie is dat je uiteindelijk helemaal niet zo gek veel meer betaalde dan als je alle DLC's los zou halen. Dat was voor mij toen ook reden om die van 1800 te halen.
ah ja goed dat je het zegt zo was het ook bij Anno 1800. Vond dat toen wel wat matig nu ik er zo over denk. maar die collectors editie van Anno 1800 viel mij sowieso wat tegen vooral omdat er niet iets vets bij zat om te displayen (behalve de doos zelf). Nu je die 3D puzzel erbij hebt is dit al weer meer een must have voor mij.happy killer schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:57:
[...]
Let op only the year 1 season pass. Dus andere season passes moet je nog wel voor betalen.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Governor's edition besteld. Anno 1602 was de eerste game waar ik de volle prijs voor betaalde, HFL 99,99, en niet wachtte totdat die afgeprijsd was (ik heb de CD nog steeds). Anno 1800 was de tweede (de andere Anno's heb ik allemaal pas gekocht toen ze goedkoper werden).
Waar besteld? Vind 'm zo gauw niet.Rens1967 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 17:50:
Governor's edition besteld. Anno 1602 was de eerste game waar ik de volle prijs voor betaalde, HFL 99,99, en niet wachtte totdat die afgeprijsd was (ik heb de CD nog steeds). Anno 1800 was de tweede (de andere Anno's heb ik allemaal pas gekocht toen ze goedkoper werden).
ik heb ook de gold editie besteld in de ubisoft store. lang geleden dat ik zo vroeg een preorder heb gedaan. Maar anno blijft samen met battlefield toch mijn instabuy's zijn.
Ik denk over de Tribune editie. Maar hoe zit dat dan met het versturen?
Het spel komt de 13de uit. Wordt de 15de geleverd volgens Amazon. Dan krijg je dus pas 2 dagen later toegang tot het spel? Of zou de code ook al digitaal komen?
Het spel komt de 13de uit. Wordt de 15de geleverd volgens Amazon. Dan krijg je dus pas 2 dagen later toegang tot het spel? Of zou de code ook al digitaal komen?
Had ik ook bijna gedaan, maar meer omdat het nog niet in mijn systeem zat dat die nu ook gelijk op Steam uit komt dus ik bestel hem toch daar.BBRemi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 23:23:
ik heb ook de gold editie besteld in de ubisoft store. lang geleden dat ik zo vroeg een preorder heb gedaan. Maar anno blijft samen met battlefield toch mijn instabuy's zijn.
Nog even getwijfeld over de Governor's Edition, maar die 3D puzzel doet mij niets dus dan zou ik 70 euro voor de andere extra's betalen en op deze manier kan ik ook 100% op release spelen.
Woensdag is er vanaf 17:00 een livestream over de militaire gameplay in Anno 117, zowel op zee als op land. En Anno zal op de GamesCom aanwezig zijn, maar veel laten ze daar in het nieuwe blog nog niet veel over los.
Hopelijk speelt de AI ook weer wat realistischer. Vond ze in anno 1800 echt helemaal niets. Zelfs als je ze volledig afsloot tot 1 eiland in de old world wist de AI nog endgame buildings en items te produceren. Vond dat in Anno 1404 juist altijd leuk het eiland omsingelen met je schepen alle shoreline buildings slopen en het volk dat dan in opstand kwam het halve eiland platbranden met rellen. Daarna de boel met je grondtroepen aanvegen. Dat was altijd leuk om te doen.
Hopelijk brengen ze dat ook weer een beetje terug in 117.
Hopelijk brengen ze dat ook weer een beetje terug in 117.
De AI zal waarschijnlijk wel weer cheaten. Anders kunnen ze niet zo heel veel tegenstand bieden, zo goed is 'ie niet uitgewerkt. Tenminste, dat was t/m Anno 1800 zo
In de nieuwe blog duiken ze ook in op de militaire gameplay. Het gaat over verschillende types land units, scheepsmodules en verdediging die je kunt bouwen.
Militairen gebruiken workforce e.d. van een van je eilanden (ik gok waar je ze hebt geproduceerd). Als je dat eiland verliest worden ze toegewezen aan een ander eiland. Als dat niet kan (omdat je dus te weinig workforce hebt) gaan ze langzaamaan dood.
En voor de vreedzame bouwers: je kunt tegenstanders en piraten zoals altijd gewoon uitzetten in de opties
In de nieuwe blog duiken ze ook in op de militaire gameplay. Het gaat over verschillende types land units, scheepsmodules en verdediging die je kunt bouwen.
Militairen gebruiken workforce e.d. van een van je eilanden (ik gok waar je ze hebt geproduceerd). Als je dat eiland verliest worden ze toegewezen aan een ander eiland. Als dat niet kan (omdat je dus te weinig workforce hebt) gaan ze langzaamaan dood.
En voor de vreedzame bouwers: je kunt tegenstanders en piraten zoals altijd gewoon uitzetten in de opties
Vraag me af of je ook land units apart uit kan zetten. Dus alleen zee oorlogje.tszcheetah schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 01:18:
Lijkt mij onwaarschijnlijk @Arvado. De blog geeft een voorbeeld van het vernietigen van een villa op het eiland als één van de voorwaardes voor verovering. Ook alle andere defensieve structuren moeten vernietigd worden.
Als je land units uit zou zetten dan zouden al deze structuren aan de kust gebouwd moeten worden waar de schepen er bij kunnen komen. Ja, je zou een zone op elk eiland kunnen maken (zoals stranden ook een zone zijn). Maar het maakt het wel weer aardig complex. En onduidelijk waarom die villa niet in het centrum van je stad geplaatst kan worden.
Als je land units uit zou zetten dan zouden al deze structuren aan de kust gebouwd moeten worden waar de schepen er bij kunnen komen. Ja, je zou een zone op elk eiland kunnen maken (zoals stranden ook een zone zijn). Maar het maakt het wel weer aardig complex. En onduidelijk waarom die villa niet in het centrum van je stad geplaatst kan worden.
Ja ik denk ook dat je gelijk hebt.
De enige mogelijkheid zou zijn dat als je landunits uit zet je ook geen verdediging op je eiland zelf kan bouwen. Dus dat je enkel de haven moet vernietigen om een eiland over te nemen net als in 1800.
Maar gezien die villa een vereiste is zal het inderdaad niet gebeuren.
De enige mogelijkheid zou zijn dat als je landunits uit zet je ook geen verdediging op je eiland zelf kan bouwen. Dus dat je enkel de haven moet vernietigen om een eiland over te nemen net als in 1800.
Maar gezien die villa een vereiste is zal het inderdaad niet gebeuren.
Doet me denken aan Anno 1602, waar je alle warehouse gebouwen moest vernietigen om een speler te wipen.
Wat je dan kon doen was je laatste warehouse omringen met bomen, aangezien je daar niet kon door schieten/lopen
Wat je dan kon doen was je laatste warehouse omringen met bomen, aangezien je daar niet kon door schieten/lopen
Er is een nieuwe(?) ronde om je in te schrijven voor een kans in de gesloten bèta
https://register.ubisoft.com/anno-117/en-US
https://register.ubisoft.com/anno-117/en-US
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Het is heel gek, maar ik kan echt niet wachten.
Anno was/is zo anders dan andere games, Mijn eerste ervaring met Anno was ook echt de eerste Anno, en wat een gevoel. Dit was nognooit gedaan. Helaas, ik was er een beetje klaar mee na Anno 2070. Het pakte mij gewoon niet.
Ik had de hele serie losgelaten, maar kreeg uit het niets kriebels bij 1800.
Het was een echte "Oh wow, they're back baby!". Er zijn nog studios die het hebben. Ze bestaan.
Nu Blizzard nog >.>
Anno was/is zo anders dan andere games, Mijn eerste ervaring met Anno was ook echt de eerste Anno, en wat een gevoel. Dit was nognooit gedaan. Helaas, ik was er een beetje klaar mee na Anno 2070. Het pakte mij gewoon niet.
Ik had de hele serie losgelaten, maar kreeg uit het niets kriebels bij 1800.
Het was een echte "Oh wow, they're back baby!". Er zijn nog studios die het hebben. Ze bestaan.
Nu Blizzard nog >.>
Ik heb de eerste anno nog in het frans gekocht om mijn ouders te overtuigen dat ik er iets van zou leren
niet dat er veel is blijven hangen
Misschien is de nieuwe versie goed voor je LatijnAntiChrist7 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:47:
Ik heb de eerste anno nog in het frans gekocht om mijn ouders te overtuigen dat ik er iets van zou leren
6 jaar latijn en het enige dat blijven hangen is asinusmigchiell schreef op maandag 7 juli 2025 @ 18:04:
[...]
Misschien is de nieuwe versie goed voor je Latijn
Marcus et Cornelia in horto ambulant.AntiChrist7 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:39:
[...]
6 jaar latijn en het enige dat blijven hangen is asinus

Deze doet het toch ook altijd leuk op feestjes. 'Wist je dat er een soort romeinse boog in Amsterdam is met Latijn erop? Je raadt nooit wat er staat!' (ok ok het is niet officieel Latijn, maar toch grappig)
[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 09-07-2025 21:32 ]
"Een wijs mens pist niet tegen de wind in."
Mijn oude Latijndocent had deze meermaals met ons gedeeld tijdens de lessen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Mijn oude Latijndocent had deze meermaals met ons gedeeld tijdens de lessen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Tijd om je mailbox in de gaten te houden! Volgende week worden er uitnodigingen gestuurd voor de eerste closed beta. Die is nog onder NDA (dus je mag niks delen) en je moet geluk hebben om te worden uitgekozen. Maar het komt er dus aan.
Ook is er tijdens Gamescom een community event (op 20 augustus in Keulen) waarvoor je je kan aanmelden.
Ze hebben ook nog een artbook aangekondigd, samen met Dark Horse Comics. Kost maar liefst nog eens €50 (via Amazon Duitsland, excl verzendkosten) en komt 9 december uit. Je moet ervan houden
Toegegeven, de voorbeelden in de blogpost zien er wel goed uit... maar dit soort boeken open ik zelf zelden dus daarvoor is het wat prijzig.
Ook is er tijdens Gamescom een community event (op 20 augustus in Keulen) waarvoor je je kan aanmelden.
Ze hebben ook nog een artbook aangekondigd, samen met Dark Horse Comics. Kost maar liefst nog eens €50 (via Amazon Duitsland, excl verzendkosten) en komt 9 december uit. Je moet ervan houden
SameDaan0s schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:57:
Ik kan niks bevestigen maar ik heb een sterk voorgevoel dat er iets in de mailbox zit.
Key ontvangen, je kan na inloggen nog 4 mensen uitnodigen, 15 t/m 27 juli kun je spelen, let op: NDA
Mocht iemand nog iemand zoeken om uit te nodigen dan hou ik me aanbevolen
Mocht iemand een ander willen uitnodigen dan hou ik mezelf sterk aanbevolen.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Hier ook vooralsnog niks helaas. Mocht het inderdaad mogelijk zijn anderen uit te nodigen dan houdt ik mij aanbevolen
Ik heb een link voor 4 spelers om te inviten, eerste die een DM stuurt heeft mazzel.
edit: allemaal vergeven, have fun.
edit: allemaal vergeven, have fun.
[ Voor 35% gewijzigd door Imperium op 15-07-2025 14:26 ]
Ik heb vandaag ook mijn uitnodiging ontvangen en mag nog 4 mensen extra uitnodigen. Helaas ben ik nog wel aan het werk tot 10 uur vanavond.
Thanks @Imperium hij is rustig aan het downloaden nu.
Het is volgens mij niet zo dat als je via een friend-invite de beta kan spelen je vervolgens ook weer 4 mensen kan inviten toch?
Het is volgens mij niet zo dat als je via een friend-invite de beta kan spelen je vervolgens ook weer 4 mensen kan inviten toch?
Ooh leuk, gelukkig is de beta ook voor consoles. Heb ook 4 invites, zal wel even wat DM'en
Als iemand me blij wil maken met een code, graag 
EDIT: heb er al eentje
EDIT: heb er al eentje
[ Voor 64% gewijzigd door Chelseamarre123 op 15-07-2025 17:05 ]
Hier ook weer een uitnodiging gekregen, helaas heb ik via Reddit al mijn codes weggegeven.
Al de tweede uitnodiging, in mei ook al gespeeld met de technical test. Eens kijken of ze in de tussentijd de performance hebben verbeterd. Hij draaide toen niet echt lekker op de PC.
Al de tweede uitnodiging, in mei ook al gespeeld met de technical test. Eens kijken of ze in de tussentijd de performance hebben verbeterd. Hij draaide toen niet echt lekker op de PC.
Ik heb ook een link voor 4 invites. De eerste 4 DM's zijn de gelukkige.
EDIT: Alle 4 vergeven
EDIT: Alle 4 vergeven
[ Voor 14% gewijzigd door Daan0s op 15-07-2025 16:24 ]
Ik zou ook graag een code ontvangen. Ik heb de komende dagen ook zeker tijd om te spelen :-)
Hier nog 4 invites voor de mensen die willen pmTrisjin schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:07:
Ik ben aan het downloaden, ben benieuwd
mocht iemand nog een code hebben
War is the only proper school of the surgeon.
Ik hou mij ook van harte aanbevolen, mijn dank zal groot zijn!
Ik houd me ook aanbevolen voor een code. Waarom zouden ze gekozen hebben om mensen 4 codes te sturen in plaats van iedereen 1? Zal wel meer hype creëren zo of wellicht makkelijker om met vrienden te spelen.
EDIT: VERGEVEN... Ik kan er nog 3 uitnodigen voor de PC, stuur maar een DM
[ Voor 15% gewijzigd door ettie1990 op 15-07-2025 19:55 ]
Codes zijn op elk platform te gebruiken. Toen ik hem verzilverde moest ik zeggen of ik op Xbox, PS5 of PC wou spelenettie1990 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:07:
ik kan er nog 3 uitnodigen voor de PC, stuur maar een DM
Los van al het betageweld zag ik vandaag ook dat de Governor's Edition nu ook bij Bol te bestellen is. Dat is toch weer iets voordeliger dan 'm uit Duitsland halen
Oke ik ben nu een uurtje onderweg en ik denk dat de pre-order ergens binnenkort de deur uitgaat 
Heeft iedereen die beta-code tekst door het beeld lopen? Ik snap dat ze het doen maar het is wel erg irritant
Heeft iedereen die beta-code tekst door het beeld lopen? Ik snap dat ze het doen maar het is wel erg irritant
Echt heel iritant.PB-powell schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:59:
Oke ik ben nu een uurtje onderweg en ik denk dat de pre-order ergens binnenkort de deur uitgaat
Tipje: je hebt een NDA getekend... ik zou dit soort vragen/opmerkingen/enz beperken tot het besloten Discordkanaal wat hiervoor bestemd is.PB-powell schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:59:
De link voor het Discord kanaal werkt bij niet. Ik krijg een redirect error. Werkt die wel bij jullie?
En ja @PB-powell ik heb die tekst ook diagonaal over alles heen.
Discord gebruik ik amper, maar een opmerking over de tekst op het beeld is nou niet bepaald NDA schending.tszcheetah schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:15:
[...]
Tipje: je hebt een NDA getekend... ik zou dit soort vragen/opmerkingen/enz beperken tot het besloten Discordkanaal wat hiervoor bestemd is.
Heb ik ook. Mega irritant. Zelfs zo irritant dat ik er alweer mee stop.PB-powell schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:38:
[...]
Discord gebruik ik amper, maar een opmerking over de tekst op het beeld is nou niet bepaald NDA schending.
Ik krijg ook een error.Nathilion schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:36:
De link voor het Discord kanaal werkt bij niet. Ik krijg een redirect error. Werkt die wel bij jullie?
Helaas ook geen e-mail gehad. Hier ook graag een code, nu nog vol in Anno 1800.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als je bugs ervaart, waar kun je die melden? De discord is nog niet geopend helaas
Ja, dit is echt niet te doen. Mega fan, kan niet wachten om het uit te proberen. Maar die tekst is niet te harden.Imperium schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:45:
[...]
Heb ik ook. Mega irritant. Zelfs zo irritant dat ik er alweer mee stop.
PSN: MrMistral
Al mijn mails en spam gecheckt en helaas hier nog niets te vinden. Ze selecteren dan iig niet op malloten die alles van Anno kopen anders was ik wel uitgenodigd
Voor de discord link moet je op het discord logo'tje klikken in de mail, niet op de knop daaronder! Dan werkt het wel. @PB-powell @Nathilion
Tekst door het scherm is vanwege de NDA zodat je met geen mogelijkheid toch iets kan delen omdat daar al je informatie in staat. Deel je het toch is het gelijk dag dag beta toegang.
Tekst door het scherm is vanwege de NDA zodat je met geen mogelijkheid toch iets kan delen omdat daar al je informatie in staat. Deel je het toch is het gelijk dag dag beta toegang.
heb je nog nooit een besloten beta gespeeld? Dat is standaard hoor. Het is een unieke/gepersonaliseerde code, zodat wanneer er leaks opduiken Ubisoft (of eender welke developer) direct weet vanwaar het komtPB-powell schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:59:
Leviathius schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:03:
Voor de discord link moet je op het discord logo'tje klikken in de mail, niet op de knop daaronder! Dan werkt het wel. @PB-powell @Nathilion
Ja die snap ik. Maar je hebt watermerken en watermerken...AntiChrist7 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:46:
[...]
heb je nog nooit een besloten beta gespeeld? Dat is standaard hoor. Het is een unieke/gepersonaliseerde code, zodat wanneer er leaks opduiken Ubisoft (of eender welke developer) direct weet vanwaar het komt
PSN: MrMistral
MrMistral schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:53:
[...]
[...]
Ja die snap ik. Maar je hebt watermerken en watermerken...

Ik heb door de jaren heen vele gesloten beta's en alpha testen gedaan..maar watermerken zoals Ubisoft nu doet heb ik letterlijk nog nooit meegemaakt..Groot, dwars door het scherm, tooltips verborgen door de watermerken etc..het is echt een verschrikking..Zo kun je toch totaal niet lekker spelen en dus testen?AntiChrist7 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 23:46:
[...]
heb je nog nooit een besloten beta gespeeld? Dat is standaard hoor. Het is een unieke/gepersonaliseerde code, zodat wanneer er leaks opduiken Ubisoft (of eender welke developer) direct weet vanwaar het komt
na 15 minuten was ik er zat van..Wat is er mis met gewoon een normaal watermerk onderin het scherm op een normale grootte..