In Latium heb ik 13 eilanden in gebruik, in Albion 11Chelseamarre123 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 18:54:
Mooi man, hoeveel steden zijn dat in totaal niet. Hoe behoud je het overzicht, dat vind in altijd de moeilijkheid als je wat verder in het spel komt
En overzicht... ik moet zeggen dat ik weinig switch van provincie, dus ik zit óf dagenlang alleen in Latium óf alleen in Albion, en dan weet ik het binnen die provincie wel een beetje bij te houden wat ik waar maak, maar als ik dan weer naar de andere provincie switch is het echt weer een verrassing welke eilanden ik daar ook alweer had en hoe de routes lopen... dus overzicht heb ik niet echt.
Ik probeer wel via de traderoutes iets van overzicht te bewaren. Elke traderoute gaat alleen van A naar B en weer terug, dus geen routes met meerdere stops, dat helpt wel iets.
Enige uitzondering is altijd de eerste traderoute die ik maak, namelijk "bouwmateriaal"; die gaat juist alle eilanden af (in zijn eigen provincie) en levert op elk eiland alle bouwmaterialen af, zo kan ik op elk eiland altijd gewoon bouwen wat ik wil zonder eerst een apart bootje met planken of bakstenen te hoeven regelen... elk eiland dat ik koloniseer voeg ik dan direct toe aan deze route. En op een gegeven moment zitten alle depots op alle eilanden vol, ja dan vaart ie verder voor niks rond, maar dat is ok.
Voor interregionaal transport maak ik overslaghavens aan de rand van de map, op de map van Latium het meeste westelijke eiland en in Albion het meest zuidelijke, hier worden alle producten die naar de andere regio moeten naartoe gebracht en dan zijn er slechts drie routes die tussen de provincies op en neer varen, wel vaak met meerdere bootjes per route... vooral bier en garum is niet aan te slepen. Binnenkomende producten uit de andere provincie komen ook op deze overslaghavens binnen en worden dan verder verspreid binnen de provincie.
/f/image/8CU6rqB8fUzkbEBVrv5JR6sS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r164EVWamdxd0CEXgK530yPH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HGgnrMFwXg5mq7jT7wTNfrCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oQbkakXQvSANXzfCFZgBSVTj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OzgvnYxIfAEAPikzAEVlF8vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pwZzy1uDxVXb2SPQUcHi8gEA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bQEaXoVaEeHj0fjboff7IjRu.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/n5MBk1Y2Yui17xQ7dIyeupsr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g9AXXj8kj2pouhxl5vs4RSUq.webp?f=fotoalbum_large)