Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] Anno 117: Pax Romana

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 14:45
Heb de game ook gehaald, maar nog bijna niet gespeeld. Wat ik gespeeld heb zag het er wel leuk, maar ik denk dat ik wacht tot er ook wat DLC uit is. Wat DLC betreft is er ook bekend of Anno 117 een hele groot eiland krijgt zoals Crown Falls in Anno 1800? Vond van 1800 dat grote eiland volbouwen was voor mij altijd het leukste onderdeel.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SMD007 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:05:
Heb de game ook gehaald, maar nog bijna niet gespeeld. Wat ik gespeeld heb zag het er wel leuk, maar ik denk dat ik wacht tot er ook wat DLC uit is. Wat DLC betreft is er ook bekend of Anno 117 een hele groot eiland krijgt zoals Crown Falls in Anno 1800? Vond van 1800 dat grote eiland volbouwen was voor mij altijd het leukste onderdeel.
AntiChrist7 in "[PC] Anno 117: Pax Romana"
Prophecies of Ash
In Prophecies of Ash you’ll discover a large new island in Latium, perfect for building massive cities. A wild untamed land abundant with resources, unique cultural encounters, a new deity to worship, and plenty of strategic depth await. But be wary, as the island also features a towering volcano with a burning desire to erupt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 17:41
Nathilion schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:48:
[...]

Goed om te horen dat het met een vleugje magie is opgelost.

Maar je keuze voor de upgrade is niet permanent! Die keuze bepaalt alleen maar wat de standaard upgrade doet ('u' toets). Maar je kan er ook voor kiezen om naar de romeinse tak te gaan. Als je op 'u' drukt zie je rechtsonder welke type je voor gaat, je kan het daar ook aanpassen. Of je kan 'i' indrukken voor de 'indigenous' upgrade en, ik dacht, 'y' voor de romeinse upgrade.

Je kan zelfs op één eiland beide hebben!
Was dat niet pas het geval nadat je in de hoogste tier zit? Dat je daarna beide kunt en daarvoor je beperkt wordt tot één? Heb de game nog niet gespeeld maar meen me te herinneren dat het in een review zo werd vermeld. Zo was het in Anno 2070 in ieder geval wel geregeld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-11 14:45
Ah thanks! ik wist dus wel dat er een vulkaan zou komen (dat op zich is al vet!) maar die komt dus ook nog eens op een groot eiland. Perfect!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 18:42

Rannasha

Does not compute.

sdk1985 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:19:
[...]

Was dat niet pas het geval nadat je in de hoogste tier zit? Dat je daarna beide kunt en daarvoor je beperkt wordt tot één? Heb de game nog niet gespeeld maar meen me te herinneren dat het in een review zo werd vermeld. Zo was het in Anno 2070 in ieder geval wel geregeld.
Klopt. Je moet tier 3 huisjes unlocken om de andere tak vrij te spelen in Albion.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11 14:14
@sdk1985 Dat klopt. Je hebt één noble (Romeinse tak) of één alderman (Celtische) nodig. En daarna kan je bouwen wat je wilt.

Ik zelf was begonnen met Romanisatie maar toen ik eenmaal de smiths had vond ik hen makkelijker om steden mee te bouwen dan met de Romeinse. Dit omdat de Mercators een aantal noden hebben die vanuit Latium moeten komen (zoals zeep). Met de Smiths kan je alles volledig lokaal houden en is het dus makkelijker om door te gaan naar Aldermen. Ergens ook wel logisch dat het moeilijker voor de buitenstaander is om binnen te komen. 😉

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11 13:56
Ik vind het wel leuk gedaan dat je ze ook kunt combineren in een stad. Efficient zal het misschien niet zijn maar de vrijheid is sowieso positief!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53

Martinspire

Awesomeness

Voor wie hem ineens niet meer op kan starten:
Ubi-Admin — gisteren om 17:58
We are currently investigating an issue affecting Steam and Ubisoft Connect and preventing you from launching Anno 117: Pax Romana.

As a workaround, please try changing the Windows regional settings to English UK, then restart your system.

Change the Windows regional settings to modify the appearance of some data ty...

Our teams are still actively working on a fix but this should get you into the game.

We apologise for any inconvenience caused.
Ik had gehoopt dat ze al wel een hotfix konden uitbrengen, maar helaas.
Al is het niet zo'n probleem, windows hoeft niet te herstarten om die regio te wisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 19-11-2025 18:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Dutchy88
  • Laatst online: 16:41
Het is erg stil in dit topic, iedereen druk aan het spelen of slaat dit deel simpelweg minder aan dan 1800?

• Nathilion
Helaas moet er ook nog gewerkt worden zodat de stroom bepaald kan worden om mee te gamen. 😋

Maar ook een verhaal te geven:

Gisteravond trapte ik weer eens in de nummer in Anno regel: nooit een alliantie aangaan met een AI.

Met Tarron had ik een defense verdrag en hij besloot om Athr de oorlog te verklaren. Ik dacht: "Nou vooruit dan maar, ik wil mijn reputatie niet laten tanken." Probleem is alleen dat de AI geen flikker deed om Athr aan te vallen en alles aan mij overliet. Terwijl ik hals over kop een oorlogsvloot bouwde en wanhopig Athr 's schepen een voor een uitschakelde.
Drie uur later en de zeeën zijn van mij maar zonder katapulten is siegen zeer kostbaar. En nog steeds in oorlog want blijkbaar kan alleen degene die de oorlog startte hem ook beëindigen. Stomme eikel van een AI laat mij mooi het zware werk doen en doet nog steeds niks.

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik had een lekker avondje willen bouwen en in plaats daarvan heb ik een van de slechtste RTS ooit gespeeld en is er geen enkele vooruitgang geweest in mijn steden.

Zo direct start ik wel een endless game zonder rivals en alleen raiders en ga dan het wel goede deel van Anno spelen. Lekker bouwen, bouwen, bouwen!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik ga alleen handelsverdragen aan, anders precies dat, heb je alles op orde krijg je oorlog door zo'n medespeler.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:10
Dat dus precies. Aleen handels overeenkomsten. Geen allianties. Speelt een stuk relaxter. Je kan ook zonder AI spelen maar dan mis je wel weer veel trade mogelijkheden.
Verder vond ik anno 1800 toch wel beter dan deze anno. Op een of andere manier ben ik nu al uitgekeken op anno 117

[ Voor 25% gewijzigd door mark777 op 21-11-2025 19:09 ]

• Nathilion
Je kan rivals later uitnodigen. Ik ga nu lekker mijn eigen keizerrijk maken door 3/4 van de map te bezetten en dan nodig ik wel één voor één rivals uit om ze te verslaan voor de achievement.

@mark777 Ik moet ook wel eerlijk zeggen dat 117 minder substantie heeft, maar dat is ook niet gek na vier jaar aan DLCs voor 1800. En eigenlijk ook na 2205. Die was ik hiervoor aan het spelen. Daar heb je zo veel verschillende gebieden met allemaal hun eigen 'monumentenqueeste' plus nog eens de overkoepelende campagne aan het begin
Maar, we weten nu al dat Egypte er aan komt als derde gebied en ze zullen vast nog wel een vierde en een vijfde gebied al in de pijplijn hebben zitten. Als ze dezelfde hoeveelheid, en kwaliteit, DLC weten te maken voor 117 als voor 1800 dan zal het uiteindelijk wel goedkomen. Tot die tijd is de wereld inderdaad wat 'leeg'.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nog wat meer kritiek van mijn zijde; in Anno 1800 leven de steden echt, in 117 niet echt er lopen wel wat mensen rond maar daar houdt het dan ook mee op.
Verder is de brandweer bugged (geen water en soms blijven ze hangen in een loop), simpel detail maar vind het wel slordig.

De bouw menu's vind ik nog steeds erg verwarrend, waarom zit een deel in het algemene deel en de rest bij de classes. Misschien word ik oud :+ maar soms ben ik echt even vergeten waar ik welk gebouw ook alweer kan vinden... nooit last van gehad bij 1404 en 1800.

Maar misschien waren de (onze) verwachtingen te hoog en zijn we daarom ietwat teleurgesteld.

Ik ben wel benieuwd naar de Egypt uitbreiding!

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 21-11-2025 19:47 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• DFJCTW033
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-11 20:24
Mijn vriendin en ik spelen het samen op de XSX. Ondanks dat de menu's af en toe verwarrend zijn en dat de basis game misschien wat 'kaal' is, vermaken we ons echt heel erg. We kijken uit naar de DLC's. Voor ons voelt dit echt als een basis game, maar na Split Fiction is dit super leuk om samen te doen. Top game!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:38
Ik ben met de campaign begonnen aar ben er na 8u wel op uitgekeken. Verhaal boeit me niet zoveel, en word vaak gestoord door die quests en dergelijke terwijl ik aan het bouwen ben.

Denk dat ik maar een sandbox game ga starten, is er een mogelijkheid om het te spelen zonder aan troepen te moeten denken? In 1800 speelde ik ook meestal zonder piraten.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:22
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 12:41:
Ik ben met de campaign begonnen aar ben er na 8u wel op uitgekeken. Verhaal boeit me niet zoveel, en word vaak gestoord door die quests en dergelijke terwijl ik aan het bouwen ben.

Denk dat ik maar een sandbox game ga starten, is er een mogelijkheid om het te spelen zonder aan troepen te moeten denken? In 1800 speelde ik ook meestal zonder piraten.
Je kan piraten uitzetten (met volgens mij zelfs de optie ze later weer aan te zetten. Je kan dan nog kiezen om alleen te starten of met de laagste rivals, die zij voor zover ik gezien heb helemaal niet bezig met aanvallen. Maar kunnen wel handig zijn qua trades etc.

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:33
In 1800 kocht ik altijd kanonnen van de piraten om ze in de nieuwe wereld te verkopen, is er niet zoiets dat geld oplevert?

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
na ~ 15 uurtjes moet ik zeggen dat ik me prima vermaak. De campaign (of ik :P) is wat traag merk ik maar je leert wel de nieuwe dingen een beetje kennen meteen.

Ik loop nu alleen tegen het volgende aan:
Mijn nobles (Albion) willen graag vogel-tong Pathe (yuck) en ik heb nu een eilandje gevonden waar ik de vogeltjes kan vangen. maar.. de workforce zijn.. nobles. De overige maak-de-nobles-happy stuff moet ik uit Latium halen, maar in de campaign kun je nog niet van provincie wisselen.

is de enige manier om dat hele eiland ook weer naar Nobles te brengen ?

Gwindorian's Diablo Profiel

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gwindorian schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 17:43:
is de enige manier om dat hele eiland ook weer naar Nobles te brengen ?
Je kunt proberen om via passive trade (op je warenhuis) de vogels in te kopen, maar heel stabiel qua voorraad zal dat niet per se zijn. Anders moet je inderdaad Nobles hebben op je nieuwe eiland. Het is een wat vreemde keten wat dat betreft, want normaal heb je voor de boerderijen e.d. alleen de laagste tier nodig, bij bird charmers niet.

Ik vermaak me verder ook nog prima, maar het gaat nog op een wat laag tempo. Ik ben een sandbox game op "Legend" difficulty gestart ("Veteran" en dan Hall of Fame uitgeschakeld) in Albion. Dat is ten eerste een uitdaging omdat Neferneru (de 3-ster tegenstander) binnen no-time alle eilanden had geclaimed. Ik zit dus redelijk vast op m'n starteiland. Een oorlog starten om een eilandje over te nemen voor de nodige grondstoffen heb ik geprobeerd: kansloos.

Nu dus maar Concordia aanvallen (heeft 1 starteiland, geen verdediging, dus dat lukt wel). Hopelijk kan ik daarmee genoeg workforce opbouwen om m'n leger wat uit te breiden, want dat is nog wel de grootste bottleneck: er is nagenoeg geen plek meer om nog huizen te bouwen, en met maar 2 workforce per huis is een substantieel leger onderhouden is haast niet te doen.

Natuurlijk loop ik wel tegen de bug aan dat ik de basis-goden niet kan kiezen (ook lastig voor de economie aan het begin, maar met wat research kan ik nu wel stappen maken en heb ik al wat goden vrijgespeeld). Ook een bug: ik kom Voada (piraat) in Albion nergens tegen, terwijl die wel ingeschakeld staat. Ik hoop dus dat een patch snel volgt, al weet ik niet of dat problemen in deze save gaat oplossen.

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
tszcheetah schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:14:
[...]

Nu dus maar Concordia aanvallen (heeft 1 starteiland, geen verdediging, dus dat lukt wel). Hopelijk kan ik daarmee genoeg workforce opbouwen om m'n leger wat uit te breiden, want dat is nog wel de grootste bottleneck: er is nagenoeg geen plek meer om nog huizen te bouwen, en met maar 2 workforce per huis is een substantieel leger onderhouden is haast niet te doen.
Duidelijk dankje!

mbt de workforce per huis: Ik heb vrij laat ontdekt dat er productiegebouwen zijn die een +1 geven op population. Dat helpt enorm om meer mensejes op minder oppervlakte te krijgen. overigens niet alleen workforce ook income en andere zaken dus het loont op middenin je dorp ook productie te plaatsen (wat ik zelf in eerdere Anno's eigenlijk nooit deed)

Gwindorian's Diablo Profiel

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gwindorian schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:26:
[...]
mbt de workforce per huis: Ik heb vrij laat ontdekt dat er productiegebouwen zijn die een +1 geven op population. Dat helpt enorm om meer mensejes op minder oppervlakte te krijgen. overigens niet alleen workforce ook income en andere zaken dus het loont op middenin je dorp ook productie te plaatsen (wat ik zelf in eerdere Anno's eigenlijk nooit deed)
De productiegebouwen van Waders en Smiths leveren nog geen population op (wel andere area effects). Dus dan helpen alleen de market en hearth om population erbij te krijgen, en die heb ik al volop staan. Ik ga nu proberen of ik met tin importeren (heb zelf geen toegang tot een tin-mijn) ook de Aldermen kan vrijspelen. Hoe dan ook: het houdt me nog wel een tijdje bezig :)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste