Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 99 100 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AMijnheer
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 20:44
Danois55 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 12:01:
Door mijn eigen stomme schuld heb ik tijdens het achteruitrijden de rechterbuitenspiegel kapot gereden. Spiegel zelf is nog heel maar het huis is beschadigd. M'n Kia dealer rekent voor deze grap ongeveer €1200. Half uurtje werk werd er bij gezegd. Laat ik er een dag over doen, dat maakt me niet uit maar is dit sowieso eenvoudig zelf te doen? Heb ik speciaal gereedschap nodig? Ik heb op YouTube filmpjes bekeken maar niet van de EV3. De ene keer zie dat de binnenkant van de deur er van af moet, de andere keer alleen de kap.

Wat denken jullie (ben wel redelijk handig maar met auto's gelukkig minder ervaring)
Dus werkloon ongeveer 50 Euro.......en een nieuwe spiegel (kap) zou dan 1150 Euro kosten? Is dat ding van goud of zo?

Belachelijke prijs!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:00

Steeffoon

Smartphone-nerd

Door mijn eigen stomme schuld heb ik tijdens het achteruitrijden de rechterbuitenspiegel kapot gereden. Spiegel zelf is nog heel maar het huis is beschadigd. M'n Kia dealer rekent voor deze grap ongeveer €1200. Half uurtje werk werd er bij gezegd. Laat ik er een dag over doen, dat maakt me niet uit maar is dit sowieso eenvoudig zelf te doen? Heb ik speciaal gereedschap nodig? Ik heb op YouTube filmpjes bekeken maar niet van de EV3. De ene keer zie dat de binnenkant van de deur er van af moet, de andere keer alleen de kap.

Wat denken jullie (ben wel redelijk handig maar met auto's gelukkig minder ervaring)
Geen idee of het scheelt, maar je kan eventueel wat andere dealers vragen, of contact opnemen met schadehersteller. Misschien zit daar dan nog prijsverschil tussen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:00
De kap in de kleur van de auto is in tact dus die kunnen ze overzetten. De onderkant en het gedeelte waarin de richtingaanwijzer zit is beschadigd.

Spiegel zelf zou inderdaad zo rond de €1100 kosten. Ik ga wel 's verder shoppen

EV3 Adv+ LR 19"

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:31
Danois55 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:27:
De kap in de kleur van de auto is in tact dus die kunnen ze overzetten. De onderkant en het gedeelte waarin de richtingaanwijzer zit is beschadigd.

Spiegel zelf zou inderdaad zo rond de €1100 kosten. Ik ga wel 's verder shoppen
Kijk hier eens: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/kenteken/jfg26t/modeltype/111310/onderdeel/buitenspiegel-rechts/

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:00
Ik ga daar 's informeren. Bedankt.

Moet ik alleen nog uit gaan zoeken hoe je zo'n spiegel moet vervangen

EV3 Adv+ LR 19"

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:41

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:50

winnie

de poes...

AMijnheer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Dus werkloon ongeveer 50 Euro.......en een nieuwe spiegel (kap) zou dan 1150 Euro kosten? Is dat ding van goud of zo?

Belachelijke prijs!
Dan weet je nog niet wat het vervangen van een deurhendel voor kost. Ik was 1450euro kwijt, nadat iemand de mijne had afgebroken. En ik praat dus over alleen dat staafje dat naar buiten klapt bij het ontgrendelen van de auto.

En de universele schadehersteller was dan ook nog goedkoper dan de dealer die het onderdeel trouwens nergens kon bestellen. De schadehersteller vond er 1 (!) in heel Nederland. Dit was juni vorig jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door winnie op 11-06-2026 19:50 ]

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:44

https://deijne.nl/nl/onderdelen?regions=&brands=kia&models=ev3&sub-models=&states=&categories=&parts=buitenspiegel-rechts&vehicle-id=&article-id=&automate-id=&license-plate=&keyword=&years=null,null&page=1&time=1781203400376
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste