Daar kun je dan mooi de OTA update voor 7 jaar van kopen.THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:49:
Nog een laatste update van Kia, waar ze zoals ik lees mee aan de slag gaan met de term levenslang. En ik een cadeaubon krijg als ik de boel wil annuleren.
[Afbeelding]
Haha, het is wel goed zo. Ik ga een andere onderbroek aan doen en laat het los.onzenuub schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:38:
[...]
Daar kun je dan mooi de OTA update voor 7 jaar van kopen.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Haha, iemand interesse als ik die laat maken en verkoop? 1 april
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Zijn ze wel schoon?THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:46:
[...]
Haha, iemand interesse als ik die laat maken en verkoop? 1 april
Wat jij graag wilt, overal is een markt voor.
De EV3 moet wel een relatief probleemloze auto zijn als we onze discussies vooral gebruiken voor lichtvoetige onderwerpen die off-topic zijn
helemaal waar voor mij althansjdbiggelaa schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:18:
De EV3 moet wel een relatief probleemloze auto zijn als we onze discussies vooral gebruiken voor lichtvoetige onderwerpen die off-topic zijn
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Dan moet je mij toch even vertellen hoe dit dat verbruik hebt gehaald?
Ik neem aan dat dit veelal snelweg kilometers waren. Of heb je de gehele rit in de file gestaan? ;-)
Gisteren 250km (voornamelijk 95% snelwegkilometers) en dan zit ik op 18~19kwh de 100.
Ik neem aan dat dit veelal snelweg kilometers waren. Of heb je de gehele rit in de file gestaan? ;-)
Gisteren 250km (voornamelijk 95% snelwegkilometers) en dan zit ik op 18~19kwh de 100.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
ik reed op rijksweg op ipedal 3 met gefixte (daar heeft ipedal 3 geen invloed) snelheid op 96/97 km per uur (ik heb zelf nauwelijks gaf gegeven en alles door de auto laten doen (dus ook afstand houden) .. daardoor reed ik soms 80-85 en vond ik wel weer tijd om die voorganger voorbij te gaan. Ik heb op mydrive gereden (die is ingesteld op eco met met sportief sturen). Temp was 18.5 graden (driver only airco) .. ook had ik automatisch weg volgen aangezet (ben ff kwijt wat de kia termen zijn). Op de niet snelweg 80 gereden en goed I-pedal 3 laten werken door bijna niet zelf te remmen. Ik was zelf ook wel verbaasd dat ik op heen en terug weg hetzelfde haalde (de wind speelt meestal wel een rol in verbruik) en ook nog eens bij 10 graden. Kortom niet jagen, rustig rijden, de auto het werk laten doen en waar mogelijk gebruik i-pedal 3 en maximaal laten regeneren. Ik heb ook nauwelijks de rem gebruikt. Ik heb niet zo haast meer en die paar km langzamer dan 100 maakt me niet uit. Ik geniet toch wel van het rijden in de EV3 met lekker muziekje op.AMDFreak schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:11:
Dan moet je mij toch even vertellen hoe dit dat verbruik hebt gehaald?
Als je 110-120 gaat rijden dan krijg je jouw waarden denk ik. Maar je mag toch niet harder dan 100 en met bekeuringen ben ik wel klaar. Ik vind de KIA navi ook goed werken bij traject controles trouwens (geeft het gemiddelde aan wat je rijdt). Mijn ervaring is dat de sweetspot qua verbruik net onder de 100 ligt. In duitsland reed ik een keer 300km met 8km/kWh. Net als een hoge berg over in Oostenrijk (heel veel regen doen bij de afdaling (weg was rustig dus het kon).
[ Voor 6% gewijzigd door _birdie_ op 01-04-2026 20:31 ]
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Volgens mij mag dit niet. Je koopt een digitale dienstverlening (en dus niet een digitaal product, belangrijke nuance). In NL/EU geld dat je dan 14 dagen heroepingsrecht hebt, en wanneer je in die periode annuleert je recht hebt op terug betalen in geld en via hetzelfde betaalmiddels als wat voor de aankoop gebruikt is.THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:49:
Nog een laatste update van Kia, waar ze zoals ik lees mee aan de slag gaan met de term levenslang. En ik een cadeaubon krijg als ik de boel wil annuleren.
[Afbeelding]
Als het meer als 14 dagen geleden is geweest dan is uiteraard het tegoed iets wat ze bieden uit coulance en zijn ze dus niet verplicht in geld terug te betalen.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik denk zelf dat ze het niet eens meer terug kúnnen draaien en daardoor maar een tegoedbon aan bieden.aidanl schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:06:
[...]
Volgens mij mag dit niet. Je koopt een digitale dienstverlening (en dus niet een digitaal product, belangrijke nuance). In NL/EU geld dat je dan 14 dagen heroepingsrecht hebt, en wanneer je in die periode annuleert je recht hebt op terug betalen in geld en via hetzelfde betaalmiddels als wat voor de aankoop gebruikt is.
Als het meer als 14 dagen geleden is geweest dan is uiteraard het tegoed iets wat ze bieden uit coulance en zijn ze dus niet verplicht in geld terug te betalen.
Ik denk dat we om half 12 vannacht allemaal een mailtje krijgen van KIA Connect Store en KlIA klantenservice waarin staat 1 april, kikker in je bil.THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:25:
[...]
Ik denk zelf dat ze het niet eens meer terug kúnnen draaien en daardoor maar een tegoedbon aan bieden.
/f/image/QOtO0YPI6eOffAGUek30xP0v.png?f=fotoalbum_large)