Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-04 22:11
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:49:
Nog een laatste update van Kia, waar ze zoals ik lees mee aan de slag gaan met de term levenslang. En ik een cadeaubon krijg als ik de boel wil annuleren. :+

[Afbeelding]
Daar kun je dan mooi de OTA update voor 7 jaar van kopen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
onzenuub schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:38:
[...]

Daar kun je dan mooi de OTA update voor 7 jaar van kopen.
Haha, het is wel goed zo. Ik ga een andere onderbroek aan doen en laat het los. 8)

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• Riesje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 12:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBAsRz6J1pt8QEJbdahDP5NXM90=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QOtO0YPI6eOffAGUek30xP0v.png?f=fotoalbum_large

• THE_BASE
  • Niet online
Haha, iemand interesse als ik die laat maken en verkoop? 1 april :+

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• onzenuub
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 14:46:
[...]

Haha, iemand interesse als ik die laat maken en verkoop? 1 april :+
Zijn ze wel schoon? :P

• THE_BASE
  • Niet online
Wat jij graag wilt, overal is een markt voor. ;)

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-04 21:50
De EV3 moet wel een relatief probleemloze auto zijn als we onze discussies vooral gebruiken voor lichtvoetige onderwerpen die off-topic zijn :)

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:42
jdbiggelaa schreef op woensdag 1 april 2026 @ 17:18:
De EV3 moet wel een relatief probleemloze auto zijn als we onze discussies vooral gebruiken voor lichtvoetige onderwerpen die off-topic zijn :)
helemaal waar voor mij althans :) ik ben na 15 maanden nog steeds erg tevreden en heb groot plezier ermee te rijden .. en vandaag ritje van schiedam naar heemstede en terug .. 7.3km/kwh .. das boven de WLTP van een +A. En dat met maar 10 graden. Enigste smetje tot nu toe is dat ik OTA updates niet kon kopen in de KIA app maar dat is inmiddels ook weer geregeld door de upgrade van de KIA connect store. Het is precies de maat KIA die bij mij past (ev2 te klein en ev5 te groot).

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:20

AMDFreak

Intel is zo..

Dan moet je mij toch even vertellen hoe dit dat verbruik hebt gehaald?
Ik neem aan dat dit veelal snelweg kilometers waren. Of heb je de gehele rit in de file gestaan? ;-)
Gisteren 250km (voornamelijk 95% snelwegkilometers) en dan zit ik op 18~19kwh de 100.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• _birdie_
AMDFreak schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:11:
Dan moet je mij toch even vertellen hoe dit dat verbruik hebt gehaald?
Ik neem aan dat dit veelal snelweg kilometers waren. Of heb je de gehele rit in de file gestaan? ;-)
Gisteren 250km (voornamelijk 95% snelwegkilometers) en dan zit ik op 18~19kwh de 100.
ik reed op rijksweg op ipedal 3 met gefixte (daar heeft ipedal 3 geen invloed) snelheid op 96/97 km per uur (ik heb zelf nauwelijks gaf gegeven en alles door de auto laten doen (dus ook afstand houden) .. daardoor reed ik soms 80-85 en vond ik wel weer tijd om die voorganger voorbij te gaan. Ik heb op mydrive gereden (die is ingesteld op eco met met sportief sturen). Temp was 18.5 graden (driver only airco) .. ook had ik automatisch weg volgen aangezet (ben ff kwijt wat de kia termen zijn). Op de niet snelweg 80 gereden en goed I-pedal 3 laten werken door bijna niet zelf te remmen. Ik was zelf ook wel verbaasd dat ik op heen en terug weg hetzelfde haalde (de wind speelt meestal wel een rol in verbruik) en ook nog eens bij 10 graden. Kortom niet jagen, rustig rijden, de auto het werk laten doen en waar mogelijk gebruik i-pedal 3 en maximaal laten regeneren. Ik heb ook nauwelijks de rem gebruikt. Ik heb niet zo haast meer en die paar km langzamer dan 100 maakt me niet uit. Ik geniet toch wel van het rijden in de EV3 met lekker muziekje op.
Als je 110-120 gaat rijden dan krijg je jouw waarden denk ik. Maar je mag toch niet harder dan 100 en met bekeuringen ben ik wel klaar. Ik vind de KIA navi ook goed werken bij traject controles trouwens (geeft het gemiddelde aan wat je rijdt). Mijn ervaring is dat de sweetspot qua verbruik net onder de 100 ligt. In duitsland reed ik een keer 300km met 8km/kWh. Net als een hoge berg over in Oostenrijk (heel veel regen doen bij de afdaling (weg was rustig dus het kon).

[ Voor 6% gewijzigd door _birdie_ op 01-04-2026 20:31 ]

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:25
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:49:
Nog een laatste update van Kia, waar ze zoals ik lees mee aan de slag gaan met de term levenslang. En ik een cadeaubon krijg als ik de boel wil annuleren. :+

[Afbeelding]
Volgens mij mag dit niet. Je koopt een digitale dienstverlening (en dus niet een digitaal product, belangrijke nuance). In NL/EU geld dat je dan 14 dagen heroepingsrecht hebt, en wanneer je in die periode annuleert je recht hebt op terug betalen in geld en via hetzelfde betaalmiddels als wat voor de aankoop gebruikt is.

Als het meer als 14 dagen geleden is geweest dan is uiteraard het tegoed iets wat ze bieden uit coulance en zijn ze dus niet verplicht in geld terug te betalen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• THE_BASE
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:06:
[...]

Volgens mij mag dit niet. Je koopt een digitale dienstverlening (en dus niet een digitaal product, belangrijke nuance). In NL/EU geld dat je dan 14 dagen heroepingsrecht hebt, en wanneer je in die periode annuleert je recht hebt op terug betalen in geld en via hetzelfde betaalmiddels als wat voor de aankoop gebruikt is.

Als het meer als 14 dagen geleden is geweest dan is uiteraard het tegoed iets wat ze bieden uit coulance en zijn ze dus niet verplicht in geld terug te betalen.
Ik denk zelf dat ze het niet eens meer terug kúnnen draaien en daardoor maar een tegoedbon aan bieden.

• onzenuub
THE_BASE schreef op woensdag 1 april 2026 @ 22:25:
[...]

Ik denk zelf dat ze het niet eens meer terug kúnnen draaien en daardoor maar een tegoedbon aan bieden.
Ik denk dat we om half 12 vannacht allemaal een mailtje krijgen van KIA Connect Store en KlIA klantenservice waarin staat 1 april, kikker in je bil. :P

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-04 20:03
Ik controleerde het vakje zekering onder het stuur en vond iets raars. De handleiding zegt dat er een zekering moet zijn voor de Front Wiper 2 (rode cirkel), maar deze ontbreekt. En er is een extra zekering die niets doet (blauwe cirkel). Is jouw Kia EV3 ook zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atvMXUQfEdPUVjsRPRDMTWPd1JQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgyiVexvOWJ7f1nXjCS8fawt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgygM01UrU0PHqgnVmEZNG-VR_Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl6049P6YxdtNHvUVm3bAihr.jpg?f=fotoalbum_tile

• aidanl
Let op dat als je hem wisselt je wel de juiste waarde zekering gebruikt. Zo te zien is voor die wiper maar een 10A zekering nodig.

Maar zal straks ook voor de zekerheid is kijken.

---

N.a.v. mijn laadperikelen contact opgenomen met de dealer. Ze hebben het al is eerder geprobeerd te testen (1 dag na de levering) aan hun eigen paal en toen ging het wel goed. Nu heb ik afgelopen weekend op een paal gezien dat die aangaf dat de paal er klaar voor was en op de auto aan het wachten was. Dan doet dat er op lijken dat het issue echt bij de auto ligt en niet dus aan netcongestie / paal eigenaar / gebruikte pas etc.. En ja, ik heb de auto en alle telefoons waar de Kia app op draait nagelopen, er is geen scheduled laden ingesteld.

Nu heeft de dealer aangegeven dat als ik een afspraak inplan ze weer kunnen testen met hun eigen paal, maar ook met die bij de bouwmarkt verder op. Blijkbaar was er ook veel uitval dus het zou nog even duren voor ik bij de dealer aan de beurt was, dus ga wel eerst zelf de test doen bij de bouwmarkt om er zeker van te zijn dat als ze testen ze dit kunnen reproduceren.

Een andere optie die ik overweeg was om het hele systeem te resetten, zoals anderen hier ook hebben gedaan. Ik weet alleen niet of een reset via het dashboard ook echt de auto systemen reset of echt alleen het multimedia systeem... ik verwacht van niet.

[ Voor 76% gewijzigd door aidanl op 02-04-2026 13:37 ]

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-04 13:13
Dinsdag aanstaande eindelijk mijn KIA EV3 ophalen😁 Heb er zin in! Ik lease hem via mijn werk. Het gaat om de Air variant met long range.

Zijn er nog handige tips en tricks waar ik wat mee kan? 👍🏽

• THE_BASE
  • Niet online
Smit260 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 02:07:
Dinsdag aanstaande eindelijk mijn KIA EV3 ophalen😁 Heb er zin in! Ik lease hem via mijn werk. Het gaat om de Air variant met long range.

Dit topic van A tot Z doorlezen en de zoekfunctie gebruiken? ;)

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

@Smit260 Lekker genieten.. vooral de stilte van de motor.. ;-)

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 23:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

Smit260 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 02:07:

Veel plezier alvast!
Het topic staat vol met tips en tricks. Op YouTube zijn ook enkele video's te vinden, dus ik zou zeggen: lekker de tijd achter de computer doorbrengen de komende dagen, dat is goed voor de voorpret 8)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• aidanl
dhl102 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:52:
Ik controleerde het vakje zekering onder het stuur en vond iets raars. De handleiding zegt dat er een zekering moet zijn voor de Front Wiper 2 (rode cirkel), maar deze ontbreekt. En er is een extra zekering die niets doet (blauwe cirkel). Is jouw Kia EV3 ook zo?
[Afbeelding][Afbeelding]
Net zelf gecheckt, ik heb dezelfde indeling als jou. Maar het valt mij ook op dat het LOT NO bij mij begint met EVO1025 (bij jou EVO1024) en er ook onder gigantisch EVO10 staat, terwijl in de 2de afbeelding die je deelt verwezen wordt naar EVO20 (links onderin). Ik vermoed dat er afhankelijk van model type en bouw datum er misschien een andere indeling is.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dhl102 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:52:
In onze EV3 is de indeling exact hetzelfde als ik het goed zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6YjBr1CPEuDhwKsHHNFO7puyng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjwhS3ITxMKjzmMXb0Jgc7cX.jpg?f=fotoalbum_large

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 13-04 20:03
deMercer schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
De tekening is dus niet correct, denk ik

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:41
Kwam langs op YouTube voor UK dacht ik, maar iemand hier al gehad dat navigatie Tesla laders ondersteunt? Dus inplant en accu voorverwarmt als je er heengaat?
Bij mij is Tesla nog taboe.

• JBarn
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-04 14:27
jonk schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:59:
Kwam langs op YouTube voor UK dacht ik, maar iemand hier al gehad dat navigatie Tesla laders ondersteunt? Dus inplant en accu voorverwarmt als je er heengaat?
Ja, dat werkt hier na een update van een tijdje terug.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:49
Zou normaliter ‘het Kia’ moeten werken op de EV3 plus?

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:34
henkna schreef op zondag 5 april 2026 @ 23:40:
Zou normaliter ‘het Kia’ moeten werken op de EV3 plus?
Bedoel je de spraak assistent met “Hé Kia”?
Dat zou voor zover ik weet op alle modellen moeten werken.
Je moet het wel aan hebben gezet in de opties.

• henkna
Hmmm, met he Kia, blijft het angstvallig stil

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-04 09:14
henkna schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:14:
Hmmm, met he Kia, blijft het angstvallig stil
Dat werkt niet meer na de laatste update.....

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-04 10:11
jonk schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:59:
Niet rechtstreeks, maar je kunt de Tesla Superchargers in je reisplan toevoegen, en dan zou het voorverwarmen ook moeten werken.

• NVranya
noppie63 schreef op maandag 6 april 2026 @ 08:43:
[...]

Dat werkt niet meer na de laatste update.....
Oh, bij mij wel, maar hij staat wel op Engels, dus vandaar dan denk ik

• _birdie_
NVranya schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:11:
[...]

de laatste android auto heeft Gemini support. Zou dat ook naar de KIA EV3 komen ?

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 11:42:
[...]

de laatste android auto heeft Gemini support. Zou dat ook naar de KIA EV3 komen ?
Sowieso wel via CarPlay: ChatGPT heeft dat al uitgerold. Erg handig!

• _birdie_
THE_BASE schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:40:
[...]

Sowieso wel via CarPlay: ChatGPT heeft dat al uitgerold. Erg handig!
chatgpt ? .. hoe dan ?

Android auto is van google .. zou eerder gemini verwachten dan chatgpt ..

• hwennink
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YI2AA1ezOK9K0F0NjM3ojOBiLUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeWrGlfAJCTS826IFPZC4b8S.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds kort staan er op het display 4 liggende streepjes, waarvan 1 opgelicht.
Wat betekenen deze streepjes en hoe kan ik die veranderen?

Vrijstaande woning 100m2 vloerverwarming, full electric warmtepomp 10 kW met vloerverwarming open verdeler

• _birdie_
hwennink schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:02:
[Afbeelding]
dat je kunt swipen naar volgende schermen ?

• THE_BASE
  • Niet online
_birdie_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:41:
[...]

chatgpt ? .. hoe dan ?

Android auto is van google .. zou eerder gemini verwachten dan chatgpt ..
Android Auto is geen CarPlay, dus geen idee of die eerste het ook ondersteund.

• evertmulder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04 10:54
hwennink schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:02:
[Afbeelding]
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de EV3 en dat zag ik ook en wist niet waar die voor bedoeld waren. Inmiddels heeft er iemand gereageerd dat je naar volgende schermen kunt swipen. Echter wat mij ook opgevallen was dat het navigatiescherm zo donker was en dat zie ik hier ook. In de Niro EV was die veel lichter en alles goed zichtbaar. Kan dat hier ook?

• _birdie_
evertmulder schreef op maandag 6 april 2026 @ 13:19:
[...]

Vanmorgen een proefrit gemaakt in de EV3 en dat zag ik ook en wist niet waar die voor bedoeld waren. Inmiddels heeft er iemand gereageerd dat je naar volgende schermen kunt swipen. Echter wat mij ook opgevallen was dat het navigatiescherm zo donker was en dat zie ik hier ook. In de Niro EV was die veel lichter en alles goed zichtbaar. Kan dat hier ook?
je kunt intensiviteit aanpassen naar veel hoger .. ik denk dat de mijne rond de 20% staat op dit moment.

• onzenuub

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:56
Is het scherm dan even reactie gevoelig?
Is een doekje voor glas niet efficiënter EN goedkoper?

• noppie63
NVranya schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:11:
[...]

Klopt, in het Engels werkt het wel......

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• henkna
Wat ik wel bloed irritant vind is dat mijn favoriete DAB radio stations soms terug schakelen naar FM. Heb DAB/FM omschakelen uit staan maar dit helpt niet…

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Toch wel he.. dacht dat het aan mij lag, dat ik een verkeerde zender in m'n favorieten had staan, toevallig SLAM! ?
Bij andere radiozenders is het mij niet echt opgevallen.

• henkna
Haha, bij mij radio 538

• aidanl
Ik kon überhaupt de instelling voor het wisselen tussen DAB en FM niet eens meer vinden. Het is af en toe echt zoeken naar waar ze een instelling verborgen hebben (en de categorisering vind ik niet altijd even logisch).

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-04 22:13
deMercer schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]
Kun je die zekeringen er niet even allemaal op dezelfde manier inzetten? Vind het een beetje lastig kijken zo.....

• THE_BASE
  • Niet online
Revenge69 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:47:
[...]

Kun je die zekeringen er niet even allemaal op dezelfde manier inzetten? Vind het een beetje lastig kijken zo.....
Haha. Zo zit het bij mij ook en m’n OCD vindt dat niet leuk. Maar heb toch maar aan exposuretherapie gedaan en laten zitten. :)

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
henkna schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:25:
Wat ik wel bloed irritant vind is dat mijn favoriete DAB radio stations soms terug schakelen naar FM. Heb DAB/FM omschakelen uit staan maar dit helpt niet…
Waar vindt ik deze functie überhaupt ?

• deMercer
  • Niet online
Revenge69 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:47:
Zo beter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6L80tmyxeSXe6WxlTkt8Ozsv_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRyJElA86qKk3P7qKNbivK1w.jpg?f=fotoalbum_large

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19
henkna schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:25:
Dat is nog niks...

Ik heb het met Q-Music in Limburg. Maar Limburg heeft een eigen Q-Music die heel anders is dan de Nederlandse Q-Music. De autoradio denkt echter dat het dezelfde zender is en als ik net op de grens zit dat het DAB signaal slechter wordt dan springt die dus telkens over naar een hele andere zender.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• _birdie_
Het weer maakt toch wel het verschil in de range !! ... twee ritjes van 15km .. de ene 7.6km/kwh en de terugweg (8.9km/kwh). inclusief 6km over snelweg (waar je max 80 mag .. dat dan weer wel).

• deMercer
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:13:
Ik heb het met Q-Music in Limburg. Maar Limburg heeft een eigen Q-Music die heel anders is dan de Nederlandse Q-Music. De autoradio denkt echter dat het dezelfde zender is en als ik net op de grens zit dat het DAB signaal slechter wordt dan springt die dus telkens over naar een hele andere zender.
Dat is ook een leuke, ja.

Hier hebben we twee compleet verschillende, lokale zenders op dezelfde frequentie zitten. Afhankelijk van welke zender het sterkst is, hoor je de ene of de ander zender. En hier in de bergen kan dat dus om de 100 meter wisselen, met hetzelfde gevolg: continue schakeling tussen deze twee zenders.

[ Voor 38% gewijzigd door deMercer op 08-04-2026 15:27 ]

• deMercer
  • Niet online
_birdie_ schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:39:
Het weer maakt toch wel het verschil in de range !! ... twee ritjes van 15km .. de ene 7.6km/kwh en de terugweg (8.9km/kwh). inclusief 6km over snelweg (waar je max 80 mag .. dat dan weer wel).
Dat is nog niks: als ik van huis naar de supermarkt rijd (25 km enkele reis), heb ik op de heenweg een verbruik van 0 kWh / 100 km, en op de terugweg 29 à 30 kWh / 100 km. 8)

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-04 22:13
Ik wordt helemaal zen _/-\o_ _/-\o_

• _birdie_
deMercer schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:29:
[...]

Dat is nog niks: als ik van huis naar de supermarkt rijd (25 km enkele reis), heb ik op de heenweg een verbruik van 0 kWh / 100 km, en op de terugweg 29 à 30 kWh / 100 km. 8)
daar zit ongetwijfeld een heuvel bij :)

• deMercer
  • Niet online
_birdie_ schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:17:
daar zit ongetwijfeld een heuvel bij :)
Dat klopt helemaal: de route begin op +- 700 meter hoogte en gaat via een klim naar +- 800 meter naar ongeveer zeeniveau.

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:18
Sinds een paar dagen lijkt de USB-C laadpoort niet meer te werken aan de bestuurderskant. De rechter bij de bijrijderskant werkt met de zelfde kabel nog wel. Andere kabel mocht helaas ook niets oplossen. Meer mensen die dit probleem hebben ervaren? Lijken geen zekeringen doorgebrand te zijn. Lampje in de poort werkt ook nog naar behoren.

• TweakGr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:47
Ik heb de EV3 geshortlist als leaseauto.

Weet iemand of er nog een wijziging is doorgevoerd in de EV3.
In de prijslijst April 2026 staat dat het nu een achterwielaandrijver is. Dat lijkt me niet te kloppen? Of is er een MY27 wijziging?

Ook staat de AWD versie nu in de prijslijst

[ Voor 8% gewijzigd door TweakGr op 13-04-2026 09:18 ]

• GJonke
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 20-04 08:51
Sinds kort ervaar ik problemen bij het laden van de EV3 aan een Zaptec Goto 2 thuislaadpaal:
Wanneer ik de auto aansluit en het laadproces opstart krijg ik na enkele minuten en enkele kWh laden een melding dat het laadproces is voltooid en dus is stopgezet. Terwijl ik toch zeker nog tientallen kWh laadruimte heb te gaan.
Ik heb niets aan de instellingen veranderd in de laadpaal- of Kia app.

Het laadproces kan wel meteen weer opnieuw worden opgestart, maar na enkele minuten gebeurt weer hetzelfde.
Zo ben je dus in een uur laden een keer of 15 bezig! Dat schiet niet op en het klopt ook niet, want tot nog maar een week geleden ging het laden zonder enig probleem...

Hebben heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen? Ligt het aan de Kia en/of aan de Zaptec? Geen idee.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

GJonke schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:03:
Sinds kort ervaar ik problemen bij het laden van de EV3 aan een Zaptec Goto 2 thuislaadpaal:
Wanneer ik de auto aansluit en het laadproces opstart krijg ik na enkele minuten en enkele kWh laden een melding dat het laadproces is voltooid en dus is stopgezet. Terwijl ik toch zeker nog tientallen kWh laadruimte heb te gaan.

Het laadproces kan wel meteen weer opnieuw worden opgestart, maar na enkele minuten gebeurt weer hetzelfde.
Zo ben je dus in een uur laden een keer of 15 bezig! Dat schiet niet op en het klopt ook niet, want tot nog maar een week geleden ging het laden zonder enig probleem...

Hebben heeft iemand van jullie soortgelijke ervaringen? Ligt het aan de Kia en/of aan de Zaptec? Geen idee.
En wat gebeurde er toen je hem aan een andere laadpaal testte?

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 16:22
Het na enkele minuten stoppen met laden heb ik regelmatig thuis, maar in mijn geval wel verwacht, na het aanmelden bij KIA Smart Charge. Als je deze ooit ingesteld hebt, zie je ook alleen in deze app of het laden hiermee tijdelijk onderbroken wordt (na bepalen van laadsnelheid) om op een later - voor het net of je daluren - gunstiger tijdstip weer gestart te worden.
https://apps.apple.com/nl/app/kia-smart-charge/id6473739197
Heb je het ooit ingesteld dan moet je waarschijnlijk eerst je locatie & auto verwijderen en je daarna afmelden voordat je de app weggooit.

• aidanl

Ik ervaar precies hetzelfde bij publieke palen, waarbij op degene met een schermpje te zien is dat de paal er klaar voor is en wacht op de auto. Dat zou dus betekenen dat de auto niet om stroom vraagt.

Probeer voor de grap is de kabel aangesloten te laten vanacht, dus ook na de melding dat het laden voldaan is. Bij mij wil die dan ineens wel laden, ondanks dat er nergens iets van schematisch laden aan staat. Overigens heb ik binnenkort (mei 😅) een afspraak gepland staan waar de dealer 2 dagen lang de auto gaat doortesten precies voor dit probleem.

---
Michel B. schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:26:
Het na enkele minuten stoppen met laden heb ik regelmatig thuis, maar in mijn geval wel verwacht, na het aanmelden bij KIA Smart Charge. Als je deze ooit ingesteld hebt, zie je ook alleen in deze app of het laden hiermee tijdelijk onderbroken wordt (na bepalen van laadsnelheid) om op een later - voor het net of je daluren - gunstiger tijdstip weer gestart te worden.
https://apps.apple.com/nl/app/kia-smart-charge/id6473739197
Heb je het ooit ingesteld dan moet je waarschijnlijk eerst je locatie & auto verwijderen en je daarna afmelden voordat je de app weggooit.
Nee toch... hoop echt niet dat dit het probleem al die tijd veroorzaakt heeft, anders is het wel heel achterlijk dat je het nergens anders terug ziet. Heb de app net geïnstalleerd, daarna alles uit mijn profiel verwijderd. Zal zo de auto is aan de paal hangen. Als dit de oplossing is geweest ben je echt mijn held.

[ Voor 25% gewijzigd door aidanl op 13-04-2026 16:34 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Kia EV3 (2026) US-model. Inclusief volledig zwart dak en side markers. Ik ben er nog niet over uit of het een verbetering is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDbJIa8FrdNn0MQvyodc9iT-S-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9hejb3IEWZKphCAbizxLNc8q.avif?f=fotoalbum_large

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:44

Niet om u op te beuren, maar zag op internet diverse filmpjes van deze lader die problemen gaf zoals u omschrijft, met diverse merken auto's. Was ook van plan er 1 aan te schaffen vanwege de MID meter. Maar heb daar na contact met de VER vanaf gezien omdat ik ook wil dat ik deze lader voor V2G wil kunnen gebruiken daar adverteren ze ook mee, alleen de protocollen daarvan worden nu europees vastgesteld en zijn dus anders als de nu gebruikte. Ik kijk dit eerst eens een poosje aan, was ook het advies van de VER. Sterkte met de lader!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals @TweakGr al stelt lijken er wat veranderingen te zijn in de nieuwste prijslijst (april 2026):

Er is een AWD versie beschikbaar, die een actieradius van 572 km heeft en 265 pk met 2 elektromotoren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmDkp6DZmYjhh1ttNJYZUSJUmMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxuPzRPmqPQAQ6Pfpnvmvk7p.png?f=fotoalbum_large

Er is een optioneel EV Tech Pack toegevoegd:
Warmtepomp, 22kW on-board charger, V2L 230V-aansluiting) Air en GT-Line Business Edition uitgesloten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peAHOJiZD84oYSLHTB45F3dcoyg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHinZQxGo9ZpkRYKmNs5I7SS.png?f=fotoalbum_large

Hebben alle niet-AWD modellen nu standaard achterwielaandrijving volgens de prijslijst? Of is dit een fout? Koppel en vermogen zijn hetzelfde nog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6dxw7LEjmN7fSheYQXtNXGcyIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GuwabxAbs04pQWTpTE6IPT8V.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door koelkast op 13-04-2026 20:31 ]

• onzenuub
Kan, staat ook in dat de achterbank verstelbaar is. Kan ook weer allemaal een foutje zijn.

• henkna
Iemand al gelukt om het fifa wk thema te installeren? Staat in de app dat het niet beschikbaar is voor de EV3?

• THE_BASE
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:26:
Zoals @TweakGr al stelt lijken er wat veranderingen te zijn in de nieuwste prijslijst (april 2026):
Kan goed die van USA zijn met wat fouten of iets.
Er is een AWD versie beschikbaar, die een actieradius van 572 km heeft en 265 pk met 2 elektromotoren:
[Afbeelding]

Warmtepomp, 22kW on-board charger, V2L 230V-aansluiting) Air en GT-Line Business Edition uitgesloten
[Afbeelding]

Hebben alle niet-AWD modellen nu standaard achterwielaandrijving volgens de prijslijst? Of is dit een fout? Koppel en vermogen zijn hetzelfde nog?

[Afbeelding]

• noppie63
henkna schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:27:
Iemand al gelukt om het fifa wk thema te installeren? Staat in de app dat het niet beschikbaar is voor de EV3?
Helaas bij mij staat bijna alles op niet beschikbaar voor mijn auto

• _EV_
  • Laatst online: 09:49
koelkast schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ga ervan uit dat de 'achterwiel aandrijving' een fout is.
Autoweek heeft het gewoon over de voorwiel aandrijver en nu dus ook een 4wd
https://www.autoweek.nl/a...ielaandrijving-en-265-pk/

• noppie63
_EV_ schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 10:10:
[...]

Ik ga ervan uit dat de 'achterwiel aandrijving' een fout is.
Autoweek heeft het gewoon over de voorwiel aandrijver en nu dus ook een 4wd
https://www.autoweek.nl/a...ielaandrijving-en-265-pk/
AWD = All Wheel Drive en de aandrijving is niet veranderd, dus zal wel een foutje zijn

[ Voor 7% gewijzigd door noppie63 op 14-04-2026 11:31 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:38
Eigenlijk wel jammer. Had graag achterwielaandrijving op deze auto gezien

• aidanl
Heb mijn auto net aan de paal gezet (na gisteren alles uit de Kia Smart Charge app verwijderd te hebben) en laad inmiddels al meer als 20 minuten constant... het is dus niet vanuit de auto zelf zichtbaar dat die logica aan staat, en staat dus ook los van de gebruikte laadpas/provider 😢

Dus @Michel B. je bent een held. Ik heb hier al maanden last van dat na 10 minuten het laden afgekapt werd, en Kia zelf kon mij ook niet wijzer maken.

Wel 1 vervelend nieuwtje, in het infotainment deel van het scherm is een streep zichtbaar met afwijkende kleur. Lijkt op een issue met de pixels in het scherm zelf. Er is niets tegen aan gekomen of iets bijzonders mee gebeurd. Mag Kia mooi naar kijken onder garantie, auto is nog een jaar oud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojyV5vpmVIlTbfyoCJcrBzR-5vw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FK1rYSdvEnWIpVsCNUyPzA89.png?f=user_large

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:02
Je kan in de Kia smart charge app ook kiezen om hem uit te zetten (slim laden uitzetten) tot je hem weer wilt gebruiken. Dat werkt bij mij prima als ik op PV overschot thuis wil laden. Doe ik dat niet, dat uitzetten, dan zie ik een vergelijkbaar gedrag of zelfs helemaal geen laadsessie terwijl er overschot is. Dit is dus bij thuisladen en een Vattenfall contract.
Als ik de auto uit het net wil/moet laden, dan zet ik de app aan om een slimme sessie te activeren. Sinds de laatste update is de app ontzettend traag en onbetrouwbaar in weergave actuele situatie. Daarnaast zijn de slimme sessies verre van slim. Er wordt gewoon geladen in de piekuren en soms met gereduceerd vermogen (5,4) en soms met vol vermogen (10,7). Dus de app is echt verre van goed, maar het levert me 0,01 € per kWh op en alle beetjes helpen.

• Bravy
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22-04 23:21
Hallo allemaal,
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen op dit forum omdat het tijd wordt mijn e-Niro uit 2019 in te ruilen voor een modernere EV. KIA bevalt me op zich prima en het nieuwe ijzeren ros gaat dan ook een EV3 worden.
De bestelling is geplaatst: een GT + LR met EV Tech pack (model 2027) in terracotta. Levertijd 4-5 maanden, dus ik heb nog even om de rest van dit forum te lezen... 😅

Vroeger was een auto gewoon een auto, maar tegenwoordig zijn het rijdende computers, met alle softwareperikelen die we in de gewone wereld ook hebben. Interessant om te lezen waar jullie allemaal tegenaan lopen en wáár er oplossingen voor zijn (en waar niet).

O ja, ik heb onlangs mijn 1 fase laadpaal laten vervangen door een Zaptec Go 2. Nu de auto nog. 😎

Ik ga weer verder met lezen. Nog 300 pagina's... 😬

In bestelling: EV3 GT Plusline LR Terracotta op 17 inch Continental Allseason / Zaptec GO 2

• Aedriaen1
Heb contact gehad met Zonneplan, mijn energie provider met betrekking tot de ERE certificaten waardoor je 10 cent bruto per geladen Kw kan terug krijgen. De zonneplan wallbox heeft helaas geen MID meter, verplicht voor deze regeling. Gaat volgens hun zeggen er ook niet komen omdat het niet rendabel zou zijn, als voorbeeld werd gegeven iemand die 35000 km per jaar rijdt en daar 100 euro aan over zou houden. Ik had sterke twijfels over deze getallen dus neergelegd bij de Vereniging van electrische rijders de VER, [zouden we allemaal lid van moeten worden, kan kosteloos]. Daar verklaarde men mij dat het voorgaande niet waar is. Kijk, rijk worden we er niet van, maar het scheelt. Ben ook aan het kijken voor een andere laadpaal die voldoet aan de eisen van de ERE regeling en wil dan gelijk een laadpaal die geschikt is als thuisbatterij voor V2G. Dacht hierbij aan de Zaptec Go2. Ook dit gevraagd aan de VER, blijkt dat men op Europees niveau nog bezig is om hier de protocollen voor te formaliseren. De huidige laadpalen zijn hiervoor dus nog niet geschikt en dit gaat ook zeker nog even duren. Voor u allen een weet. Ter Leringh ende Vermaeck.

• THE_BASE
  • Niet online
Aedriaen1 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:44:
Heb contact gehad met Zonneplan, mijn energie provider met betrekking tot de ERE certificaten waardoor je 10 cent bruto per geladen Kw kan terug krijgen. De zonneplan wallbox heeft helaas geen MID meter, verplicht voor deze regeling. Gaat volgens hun zeggen er ook niet komen omdat het niet rendabel zou zijn, als voorbeeld werd gegeven iemand die 35000 km per jaar rijdt en daar 100 euro aan over zou houden. Ik had sterke twijfels over deze getallen dus neergelegd bij de Vereniging van electrische rijders de VER, [zouden we allemaal lid van moeten worden, kan kosteloos]. Daar verklaarde men mij dat het voorgaande niet waar is. Kijk, rijk worden we er niet van, maar het scheelt. Ben ook aan het kijken voor een andere laadpaal die voldoet aan de eisen van de ERE regeling en wil dan gelijk een laadpaal die geschikt is als thuisbatterij voor V2G. Dacht hierbij aan de Zaptec Go2. Ook dit gevraagd aan de VER, blijkt dat men op Europees niveau nog bezig is om hier de protocollen voor te formaliseren. De huidige laadpalen zijn hiervoor dus nog niet geschikt en dit gaat ook zeker nog even duren. Voor u allen een weet. Ter Leringh ende Vermaeck.
Toevallig vorig jaar de Zaptec Go 2 op laten hangen, kost wat, maar heb er nu plezier van. Ik heb me aangemeld bij lekkerladen.com en die houden 25% in (jaarcontract), ik zit tot nu toe op ongeveer 100 euro (gebaseerd op fictieve ERE bedragen van afgelopen tijd). Dat je er op 35.000 km slechts 100 euro uithaalt is klinkklare onzin.

• Bravy
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22-04 23:21
Aedriaen1 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:44:
Ik zit bij Zeres en krijg daar 10-12 cent per kWh.
35000 km betekent zeker 5000 kWh. Als je die allemaal thuis laadt is dat dus € 500-600 per jaar. Heb je een MIB-gecertificeerde laadpaal er best snel uit.

In bestelling: EV3 GT Plusline LR Terracotta op 17 inch Continental Allseason / Zaptec GO 2

• GJonke
  • Laatst online: 20-04 08:51
Even verder over het laadprobleempje dat ik maandag 13-4 j.l. rapporteerde: het is bij mij bij één keer hink-stap-sprong-laden gebleven.
Ik hoorde elders dat je de stekkers 'echt' goed in de box en auto moet stoppen (niet te losjes) en dat je bij het starten van de laadapp ook de diverse klikken duidelijk moet horen. Kennelijk had ik dat niet voldoende secuur gedaan.
Inmiddels gaat het laden thuis weer als een 'zonnetje' en is het vooral wachten tot bi-directioneel laden een serieuze een optie wordt....
Soms vrees ik dat dat wachten wordt tot we een ons wegen, terwijl het aantal auto's dat het in principe kan snel toeneemt én dat de noodzaak van ontlasting van het net alleen maar groter wordt.
Iets voor een (Europese) belangengroep?

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:49

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Wat is jullie ervaring met de ingebouwde KIA navigatie t.o.v. ABRP?
Vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Italië. Ik heb toen ABRP gebruikt en dat werkte echt heel goed. Het enige nadeel was dat als ik meer laadde dan gepland ik handmatig de route moest herberekenen. Resultaat was dat ik me totaal niet heb gehouden aan de geplande laadstops.
Ik wil dat nu anders doen. Is de KIA na igatie hier beter in?
En ziet deze ook superchargers van Tesla?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• onzenuub
Bravy schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:26:
[...]

Ik zit bij Zeres en krijg daar 10-12 cent per kWh.
35000 km betekent zeker 5000 kWh. Als je die allemaal thuis laadt is dat dus € 500-600 per jaar. Heb je een MIB-gecertificeerde laadpaal er best snel uit.
Die 10-12 cent staat niet vast, dat is een mogelijkheid en afhankelijk van de ERE prijs op moment van verkoop. Zie daarvoor het ERE topic.

• Aedriaen1
Loop tegen een vreemd fenomeen aan, als ik het schuifdak dicht wil doen, dan gaat tie 95% dicht om vervolgens weer open te gaan, hoe vaak ik het ook probeer. Na het contact afgezet te hebben om het daarna weer te proberen dan gaat het dak wel dicht. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
@Johan9711 Ben zeer tevreden over ABRP gekoppeld aan de Kia. Maar ik heb nog niet heel erg grote afstanden afgelegd in een keer.

@Aedriaen1 Nee, dat heb ik tot dusver nog niet ervaren.

[ Voor 19% gewijzigd door uray op 17-04-2026 18:44 ]

• onzenuub
Aedriaen1 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:19:
Loop tegen een vreemd fenomeen aan, als ik het schuifdak dicht wil doen, dan gaat tie 95% dicht om vervolgens weer open te gaan, hoe vaak ik het ook probeer. Na het contact afgezet te hebben om het daarna weer te proberen dan gaat het dak wel dicht. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Nee. Niet gehad. En als je het dak met spraak probeert te sluiten?

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:38
Van de week de OTA update 26.4.1 gekregen.
Nu heb ik het idee dat de snelheid-waarschuwing niet meteen als er 1 km te hard wordt gereden gaat piepen maar pas na 2 a 3 km overschrijden.
Verbeeld ik mij dat of hebben anderen dat ook ervaren?

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:41
Johan9711 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:12:
Het enige nadeel was dat als ik meer laadde dan gepland ik handmatig de route moest herberekenen.

ABRP wel gekoppeld zodat ie de SoC regelmatig update? Na langere laadstop kun je hem laten herplannen, dat gaat in mijn ervaring wel goed.

Navigatie Kia plant volgens mij nog steeds geen Tesla en vind ik minder flexibel.

• NVranya
Nee. Zou even extra checken of er niks in de rails ligt. Onwaarschijnlijk, aangezien hij wel dicht gaat na uit/aan, maar toch.
Zelfde gedrag als je niet dicht doet maar op de “kier”stand? Dus knop indrukken in plaats van naar voren?
Sowieso even langs de garage, want als hij plots echt niet meer dicht wil ben je verder van huis.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 23:26

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier gelukkig nog niet ervaren, en al wel vrij vaak gebruikt. Zou er even mee langs de dealer gaan.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
De Eik schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:20:
Nu heb ik het idee dat de snelheid-waarschuwing niet meteen als er 1 km te hard wordt gereden gaat piepen maar pas na 2 a 3 km overschrijden.
Is dat niet een instelling die je aan kunt passen?

Niro EV Exec 07-2023

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 09:38
Henk1023 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 08:49:
[...]

Is dat niet een instelling die je aan kunt passen?
De snelheid grens van de warning kan je niet instellen, je kan wel het geluid van de melding uitzetten. Wat is jouw ervaring?

• deMercer
  • Niet online
Johan9711 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:12:
Wat is jullie ervaring met de ingebouwde KIA navigatie t.o.v. ABRP?
Vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Italië. Ik heb toen ABRP gebruikt en dat werkte echt heel goed. Het enige nadeel was dat als ik meer laadde dan gepland ik handmatig de route moest herberekenen. Resultaat was dat ik me totaal niet heb gehouden aan de geplande laadstops.
Ik wil dat nu anders doen. Is de KIA na igatie hier beter in?
Voor het geval je er niet bekend mee bent: je kunt in ABRP handmatig de SoC aanpassen, ook vanaf het scherm in de auto als je ABRP gebruikt via Carplay. Tenminste, zo deden wij dat vorig jaar. Ik zou verwachten dat ABRP dan de route ook herberekent mocht dat mogelijk zijn (wij hadden op voorhand al stops ingepland, dus daar geen ervaring mee).

Ervaring met de KIA navigatie voor langere trips waarbij tussentijds laden noodzakelijk is, heb ik niet. Wel merk ik dat op trips waarbij 'de auto zenuwachtig wordt' ivm de eind SoC deze niet de meest logische/handige laadstops inplant (te vroeg, en dan bij langzame(re) laders).

Via YouTuber EVOdessy begreep ik dat je in de KIA navigatie inmiddels Tesla superchargers als bestemming kunt instellen. Of de KIA navigatie ook Tesla superchargers uit zichzelf als laadstop inplant, weet ik niet.

• deMercer
  • Niet online
De Eik schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:20:
Ik heb ook het idee dat daar iets is gewijzigd, maar heb er tot nu toe te weinig op gelet om te kunnen zeggen wat precies. Maar je zou hier best eens gelijk in kunnen hebben. Ik zal er de volgende rit eens expliciet op letten.

• Aedriaen1
NVranya schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:36:
[...]

Nee. Zou even extra checken of er niks in de rails ligt. Onwaarschijnlijk, aangezien hij wel dicht gaat na uit/aan, maar toch.
Zelfde gedrag als je niet dicht doet maar op de “kier”stand? Dus knop indrukken in plaats van naar voren?
Sowieso even langs de garage, want als hij plots echt niet meer dicht wil ben je verder van huis.
Rail bekeken, kon het niet zijn omdat dat na het verbreken en opstarten van het contact de ruit wel gewoon dicht gaat. Ga er eerdaags mee langs de dealer. Zal wel een bitje omgevallen zijn .

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
De Eik schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:32:
[...]

De snelheid grens van de warning kan je niet instellen, je kan wel het geluid van de melding uitzetten. Wat is jouw ervaring?
Bij mijn Niro kan ik de warning grens een paar km aanpassen. Tot +5 dacht ik. Maar misschien is dat met de laatste update veranderd. In ieder geval hoef ik het geluid niet steeds uit te zetten.

Niro EV Exec 07-2023

• zwolly68
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-04 16:52
Had je al geprobeerd om het schuifdak te resetten?
Het lijkt wel of deze zijn 0 punt kwijt is. Klik

• Aedriaen1
zwolly68 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:34:
[...]

Betreft kennelijk toch een omgevallen bitje, na een keer of 5 doet tie het weer gewoon?

• Aedriaen1
zwolly68 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:34:
[...]

Na het uit en aanzetten van het kontakt heeft het raam hier geen problemen mee?? Dan sluit tie feilloos.

• Jakob1969
  • Laatst online: 11:23
Heeft iemand ervaring met de zwarte logo en embleem? https://webshop.kia.nl/pr...v3-embleem/ZKZWLOGOSETEV3

op een zwarte Kia EV3 lijkt mij dit wel erg gaaf

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jakob1969 schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:57:
Heeft iemand ervaring met de zwarte logo en embleem? https://webshop.kia.nl/pr...v3-embleem/ZKZWLOGOSETEV3

Ik heb een setje van 2 van aliexpress gehaald en die er inmiddels op zitten.

Stuk goedkoper.

• noppie63
Jakob1969 schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:57:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzlWxC7tL04e26ijIB5M3hxt-kI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeIY75JwbGNEE9wOi8SEIU6g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ0xSMvbhj37anE7dUAnsHtt6e4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olUSghTU4H2lH5KxJiKansey.jpg?f=fotoalbum_large

Die van mij zijn bestickerd.

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste