Ja dat snap ik, maar tegen kosten krijg je dat. Al was het gratis had ik het ook gedaan. Het is voor mij een kleine moeite om het via USB te doen.MacZappa schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Gemakkelijk is dan weer dat je niet moet zoeken of er überhaupt een update is, met een abo komen ze automatisch.
Nee hoor, die versie had ik ook eergisteren en kon het abonnement gewoon afsluiten.matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:07:
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)[Afbeelding]
Daarna direct upgrade naar 26.1.1.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
[quote]matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:07:
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)
Bij mij stond dezelfde software versie op de auto. Op mijn Android telefoon, Samsung Galaxy S24, werd de OTA mogelijkheid wel aangegeven. Zou het kunnen dat het aan de Androidversie op de telefoon ligt dat e.e.a. Niet weergegeven wordt?
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)
Bij mij stond dezelfde software versie op de auto. Op mijn Android telefoon, Samsung Galaxy S24, werd de OTA mogelijkheid wel aangegeven. Zou het kunnen dat het aan de Androidversie op de telefoon ligt dat e.e.a. Niet weergegeven wordt?
Heeft iemand al geprobeerd een POI of locatie van Google Maps naar de EV3 te sturen sinds de update?
Ik krijg na het delen (share functie van Google Maps en dan de Kia app kiezen) de melding dat de locatie is gedeeld. Mijn auto ontvangt ook een locatie. Alleen krijgt hij altijd een locatie in de Loire in Frankrijk binnen, wat ik ook stuur.
Voorheen werkte de share functie ook anders. De Kia app opende waarin de Google Maps locatie op kaart werd getoond. Die kon je dan vanuit de Kia app naar de auto sturen. Opzich mooi dat ze deze stap uit het proces halen, maar dan moet wel de juiste locatie doorkomen.
Ik krijg na het delen (share functie van Google Maps en dan de Kia app kiezen) de melding dat de locatie is gedeeld. Mijn auto ontvangt ook een locatie. Alleen krijgt hij altijd een locatie in de Loire in Frankrijk binnen, wat ik ook stuur.
Voorheen werkte de share functie ook anders. De Kia app opende waarin de Google Maps locatie op kaart werd getoond. Die kon je dan vanuit de Kia app naar de auto sturen. Opzich mooi dat ze deze stap uit het proces halen, maar dan moet wel de juiste locatie doorkomen.
Dat gaat druk worden met KIa's EV3 daar dan de komende tijdSkv schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:46:
Ook ik heb het pakket aangeschaft. Vanmiddag een update toen ik net wegreed. Omdat ik - volgens de melding - de motor moest laten draaien, ben ik maar op de rotonde blijven rijden omdat je anders toch regelmatig tot stoppen wordt gedwongen. Na 216 rondjes op de rotonde was de update klaar. Gelukkig had ik een vuilniszak in de auto waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
De update gaat gewoon verder als je de auto uitschakelt en weer inschakelt. Had je een vuilniszak bespaard.koelkast schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:51:
Ook ik heb het pakket aangeschaft. Vanmiddag een update toen ik net wegreed. Omdat ik - volgens de melding - de motor moest laten draaien, ben ik maar op de rotonde blijven rijden omdat je anders toch regelmatig tot stoppen wordt gedwongen. Na 216 rondjes op de rotonde was de update klaar. Gelukkig had ik een vuilniszak in de auto waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Toch nog iets nieuws ontdekt mbt de update naar 26.1.1. Het 'koffiekopje' piepte vandaag langer dan anders en de alarmmelding is nu meer linksboven zichtbaar op het scherm. Is al meer mensen dit overkomen?
Ik krijg deze melding eigenlijk bijna nooit dus wellicht is dit al eerder aangepast en mij nog niet opgevallen.
Ik krijg deze melding eigenlijk bijna nooit dus wellicht is dit al eerder aangepast en mij nog niet opgevallen.
[ Voor 21% gewijzigd door BBKing op 04-02-2026 23:39 ]
Hoeveel tijd is er nodig voor de infotaiment update? Sloeg het minuten gade maar dat bleef maar staan op voorbereiden. Auto uitgezet en terug aan in de hoop dat er iets anders kwam maar terug update voorbereiden. Wat moet er dan voorbereid worden en waarom duurt dat zo lang. Auto staat thuis geparkeerd
Bij mij ongeveer 10 minuten onder het rijdenbartmaniac schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:47:
Hoeveel tijd is er nodig voor de infotaiment update? Sloeg het minuten gade maar dat bleef maar staan op voorbereiden. Auto uitgezet en terug aan in de hoop dat er iets anders kwam maar terug update voorbereiden. Wat moet er dan voorbereid worden en waarom duurt dat zo lang. Auto staat thuis geparkeerd
Na afsluiten van OTA abo gelijk een update van infotainment ontvangen.
En blijkbaar ook een nieuwe versie v/d kaarten, EUR.18.43.57.011.934.0.
Dit was 933.
In de Kia App wordt er nu wel via de A24 tunnel (Blankenburg verbinding) genavigeerd, ik mag aannemen dat de auto zelf dit dan ook kan overnemen.
Ik vraag me wel af hoe dit dan werkt?
De kaartversie in de auto moet dus gelinked zijn met de Kia App.
Dit was 933.
In de Kia App wordt er nu wel via de A24 tunnel (Blankenburg verbinding) genavigeerd, ik mag aannemen dat de auto zelf dit dan ook kan overnemen.
Ik vraag me wel af hoe dit dan werkt?
De kaartversie in de auto moet dus gelinked zijn met de Kia App.
En weer continue gezeik met die Kia app....
Continue "geen verbinding". Als je dan vliegtuigstand activeert op de telefoon, dan gaat het weer even goed.
Word je toch ook moedeloos van.
Is er een speciaal mailadres bij Kia waar je dit aan kan terugkoppelen?
Continue "geen verbinding". Als je dan vliegtuigstand activeert op de telefoon, dan gaat het weer even goed.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik heb van de week die 26.1.1 update ook gehad, maar mijn kaartversie en infotainmentversie zijn niet mee ge-update. Ook op de Kia-update site zie ik alleen de versie van september vorig jaar staan. Krijg je die updates misschien eerder als je een abonnement hebt?_EV_ schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:04:
Na afsluiten van OTA abo gelijk een update van infotainment ontvangen.
Dit was 933.
[Afbeelding]
Voorlopig al ongeveer 10 minuten in 2 korte ritten en nu al 15 minuten ritje+opladen en nog steeds “ voorbereiden”.bartmaniac schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 23:47:
Kan zijn dat bij té korte ritten hij opnieuw begint, maar zou toch verwachten dat hij tijdens het laden gewoon even snel zij ding zou doen.
Ik kom vanaf 25.12.1 voor huidige versie en 250601 voor infotainment , dus wat ouder en misschien daarom ook trager.
En of het toevallig is of niet weet ik niet, maar heb vandaag al de hele tijd geen audio van radio of carplay, maar wel de systeemgeluiden.
Update:
Na enkele minuten update klaar voor installatie (denk dus 20-25 minuten voorbereiding).
Voertuig uitgezet om te starten en na enkele minuten aan.
Nu nog steeds versie 25.12.1 maar dan met 251118 voor infotainment.
Ik zie wel dat OTA service geactiveerd is, dus ik neem aan binnenkort de 2026.1.1 update binnen te zien komen.
Oh, en geluid doet het weer gelukkig
[ Voor 16% gewijzigd door NVranya op 05-02-2026 09:51 ]
Hier duurde het voorbereiden ook lang, maar had wat korte ritten van maximaal 10 minuten. Uiteindelijk was na het voorbereiden de update zo geïnstalleerd.NVranya schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:38:
[...]
Voorlopig al ongeveer 10 minuten in 2 korte ritten en nu al 15 minuten ritje+opladen en nog steeds “ voorbereiden”.
Kan zijn dat bij té korte ritten hij opnieuw begint, maar zou toch verwachten dat hij tijdens het laden gewoon even snel zij ding zou doen.
Ik kom vanaf 25.12.1 voor huidige versie en 250601 voor infotainment , dus wat ouder en misschien daarom ook trager.
En of het toevallig is of niet weet ik niet, maar heb vandaag al de hele tijd geen audio van radio of carplay, maar wel de systeemgeluiden.
Update:
Na enkele minuten update klaar voor installatie (denk dus 20-25 minuten voorbereiding).
Voertuig uitgezet om te starten en na enkele minuten aan.
Nu nog steeds versie 25.12.1 maar dan met 251118 voor infotainment.
Ik zie wel dat OTA service geactiveerd is, dus ik neem aan binnenkort de 2026.1.1 update binnen te zien komen.
Oh, en geluid doet het weer gelukkig
Heel irritant, zou het aan Android kunnen liggen of de combinatie Kia app op Android? Want met iOS lijken de problemen een stuk minder. Niet dat het uit zou mogen maken, maar wellicht kun je er iets uithalen.Steeffoon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:09:
Ik heb wel een OTA abo afgesloten en blijkbaar heb ik gelijk nieuwe kaarten ontvangen. Ook in de auto navigeert hij nu via de A24 Blankenburg verbinding.Bazalt schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:33:
[...]
Ik heb van de week die 26.1.1 update ook gehad, maar mijn kaartversie en infotainmentversie zijn niet mee ge-update. Ook op de Kia-update site zie ik alleen de versie van september vorig jaar staan. Krijg je die updates misschien eerder als je een abonnement hebt?
Of de nieuwe kaarten tzt ook op de updatesite https://update.kia.com/EU/NL/home komen te staan weet ik niet.
Best mogelijk dat Kia nieuwe kaarten bewust pas later op de site zet om handmatig te updaten. En waarschijnlijk ook niet elke maand. Gewoon om het OTA abo te willen promoten
Het laadsysteem?grazara schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:39:
[...]
[...]
Oorzaak een fout in het 400v systeem. Meer weet ik nog niet hij staat bij de dealer
Hoor graag van je wat er precies was mocht je meer weten.
Vanochtend toen ik de auto startte kreeg ik een niet-skipbare "Updating navigation system" melding. Sindsdien lijkt het live kaartdata te gebruiken. Ook nieuw: een witte pijl over de route bij afslaan of voorsorteren.
Versienummers zijn nog ongewijzigd: Vehicle software 25.12.1, infotainment die eindigt op 251118, en kaart die eindigt op 941.0.
Versienummers zijn nog ongewijzigd: Vehicle software 25.12.1, infotainment die eindigt op 251118, en kaart die eindigt op 941.0.
Kaartversie na update is hier 934.0. Wellicht zit het hem daar in.Zr40 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:38:
Vanochtend toen ik de auto startte kreeg ik een niet-skipbare "Updating navigation system" melding. Sindsdien lijkt het live kaartdata te gebruiken. Ook nieuw: een witte pijl over de route bij afslaan of voorsorteren.
Ik heb vandaag contact gehad met de dealer. Niets kunnen vinden in het ev systeem. Dus kon hem weer ophalen.eboellie schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:49:
[...]
Het laadsysteem?
Hoor graag van je wat er precies was mocht je meer weten.
Bij ons in het noorden had het gisteren geijzeld dus dacht even lekker opstoken en weg rijden.
Maar helaas hij staat nu nog bij de dealer want de verwarming word dus niet warm.
Vermoedelijk was dat het probleem van afgelopen maandag avond...
Denk toch echt dat het aan de combinatie van jou telefoon en Android ligt. Wij hebben iPhones, en de mensen in onze omgeving met een Kia ook. Hoor van niemand deze klachten.Steeffoon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:09:
Via https://update.kia.com/EU/NL/search kan er op EV3 gezocht worden, daarna kan de 02.2026 navigation update gedownload worden (na drukken op knop download opent de Kia updater (die natuurlijk wel eerst geïnstalleerd moet zijn)).
ik ben nu aan het downloaden via de Kia updater, daarna op USB zetten en daarna instaleren. Ik weiger voorlopig 99euro te betalen voor iets wat ik in een koffiepauze kan doen./f/image/TwQjT54ZF3vygnLWKL7KZm6V.png?f=fotoalbum_large)
ik ben nu aan het downloaden via de Kia updater, daarna op USB zetten en daarna instaleren. Ik weiger voorlopig 99euro te betalen voor iets wat ik in een koffiepauze kan doen.
/f/image/TwQjT54ZF3vygnLWKL7KZm6V.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door winnie op 05-02-2026 18:02 ]
Je hoeft jezelf natuurlijk niet te verantwoorden.winnie schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:58:
Ik weiger voorlopig 99euro te betalen voor iets wat ik in een koffiepauze kan doen.
Het viel mij vandaag voor het eerst op dat de 3D modellen van gebouwen niet enkel meer grijs zijn op de kaart van de Kia navigatie. Zo heb ik naast grijze ook diverse rode (het lijkt erop dat dat politie, brandweer etc. zijn) en groene (geen enkel idee wat dit zijn) gebouwen gezien. Is dit nieuw, of bestaat dit al langer en is mij dit gewoon nooit eerder opgevallen? En wat is er bijzonder aan de groene gebouwen?
Ja best irritant. Meestal zet ik de kachel aan tijdens de wandeling naar de auto op het einde van de werkdag. Met de widget op mijn homescreen een actie van 2 seconden. Nu zit je eerst weer te pielen. Het zijn de kleine dingen die irritant worden. Je kan in de App dingen melden bij de klantenservice.Steeffoon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:09:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Deze week is mijn EV3 naar de dealer geweest voor de eerste beurt. Nu valt het me op dat de spiegels niet meer inklappen bij het afsluiten. Ik kon in de instellingen niet vinden of dit aan te passen is. Iemand een idee, of moet ik de deler bellen?
Dus om de update te installeren moet de wagen in beweging gebracht worden en niet enkel contact aan?
Nee.bartmaniac schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:41:
Dus om de update te installeren moet de wagen in beweging gebracht worden en niet enkel contact aan?
Herkenbaar. Precies dit inderdaad.AtlAntA schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:53:
[...]
Ja best irritant. Meestal zet ik de kachel aan tijdens de wandeling naar de auto op het einde van de werkdag. Met de widget op mijn homescreen een actie van 2 seconden. Nu zit je eerst weer te pielen. Het zijn de kleine dingen die irritant worden. Je kan in de App dingen melden bij de klantenservice.
Ja, het lijkt er inderdaad wel op. Dan maar weer een iPhone kopenTHE_BASE schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:11:
[...]
Heel irritant, zou het aan Android kunnen liggen of de combinatie Kia app op Android? Want met iOS lijken de problemen een stuk minder. Niet dat het uit zou mogen maken, maar wellicht kun je er iets uithalen.
Ik denk het niet, aangezien het in Facebook-groepen van de EV3 ook regelmatig voorbijkomt, helaas.uray schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:47:
[...]
Denk toch echt dat het aan de combinatie van jou telefoon en Android ligt. Wij hebben iPhones, en de mensen in onze omgeving met een Kia ook. Hoor van niemand deze klachten.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Helpt het niet om je ccNC te resetten in de auto zelf? Is even werk, maar heb je dat al uitgesloten?matje70 schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:50:
[Afbeelding].
Wat is nu de laatste kaartversie? Ik zie veel verschillende getallen langskomen. Helaas kan ik nog steeds geen OTA abo afsluiten. Deze is niet zichtbaar in de store en klantenservice geeft geen antwoord op mijn vraag😭
Ik heb wel een abo kunnen afsluiten en heb:
:strip_exif()/f/image/fedw8EzGuwjevQonPgHQq451.png?f=user_large)
Nog geen melding ontvangen van een kaartupdate overigens.
:strip_exif()/f/image/fedw8EzGuwjevQonPgHQq451.png?f=user_large)
Interressant, ik heb ook een abonnement en dezelfde software en kaart versies, maar de huidige versie staat op 25.12.1nassau schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:57:
[Afbeelding]
Ik snap hun versiebeheer niet helemaal denk ik.
Wellicht ligt het aan het model? Ik heb een Plus Advanced.
Ik heb ook een Plus Advanced ...NVranya schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:12:
[...]
Interressant, ik heb ook een abonnement en dezelfde software en kaart versies, maar de huidige versie staat op 25.12.1
Ik snap hun versiebeheer niet helemaal denk ik.
Wellicht ligt het aan het model? Ik heb een Plus Advanced.
Als jou het binnen een koffiepauze lukt. Weet niet wat het is, maar dat downloaden duurde bij mij heel lang. Op een 10Gb/s glas verbinding meer dan een half uur geduurdwinnie schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:58:
Via https://update.kia.com/EU/NL/search kan er op EV3 gezocht worden, daarna kan de 02.2026 navigation update gedownload worden (na drukken op knop download opent de Kia updater (die natuurlijk wel eerst geïnstalleerd moet zijn)).
ik ben nu aan het downloaden via de Kia updater, daarna op USB zetten en daarna instaleren. Ik weiger voorlopig 99euro te betalen voor iets wat ik in een koffiepauze kan doen.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die ervaring had ik al met mijn Kia Niro. Ik had gehoop dat het verbeterd zou zijn. Niet dus.
Hoe snel ging het bij jou?
Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Sinds de update rijdt de auto zelf achteruit bij uitparkeren. Waar zit in hemelsnaam die functie om uit te zetten?
Staat AUTO HOLD niet gewoon uit? (Knop in de armsteun)THE_BASE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:07:
Sinds de update rijdt de auto zelf achteruit bij uitparkeren. Waar zit in hemelsnaam die functie om uit te zetten?
https://ownersmanual.kia..../nl_NL/topics/t00405.htmlTHE_BASE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:07:
Daar had ik nog niet gezocht. Ik vind die logischer bij Bestuurdershulp. :)
bij de update staat i-pedal achteruit ook uit.BassieBulk schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Staat AUTO HOLD niet gewoon uit? (Knop in de armsteun)
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
In Korea nietTHE_BASE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 13:58:
[...]
Daar had ik nog niet gezocht. Ik vind die logischer bij Bestuurdershulp. :)
waarom is die kaart 48 gb zeker een kaart van de hele wereld. En dat met een snelheid van 28mb duurt het wel even
Ik heb de dealer maar even gebeld. De menu instelling zit bij instelling van de lichten. Die stond nog aan. Toen op het knopje bij de spiegelverstelling geklikt. De eerste keer gebeurde er niets, toen nog eens geklikt, toen klapten de spiegels in. Daarna werkte het automatisch inklappen weer.deejeebv schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:42:
Deze week is mijn EV3 naar de dealer geweest voor de eerste beurt. Nu valt het me op dat de spiegels niet meer inklappen bij het afsluiten. Ik kon in de instellingen niet vinden of dit aan te passen is. Iemand een idee, of moet ik de deler bellen?
Is dit een nieuwere versie die ik heb (hoger nummer?) of is die van jou nieuwer?nassau schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:57:
[Afbeelding]
Ik heb een iPhone trouwens en ik kan niet die updates kopen, staat er niet bij als optie…?
Het lijkt mij dat jij een nieuwere kaartversie hebt? Heb al 2 dagen niet met de auto gereden zal morgen kijken of er een update klaar staat.WTM schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 18:59:
[...]
Is dit een nieuwere versie die ik heb (hoger nummer?) of is die van jou nieuwer?
Ik heb een iPhone trouwens en ik kan niet die updates kopen, staat er niet bij als optie…?
[Afbeelding]
Hier ook iPhone, abo aangeschaft 3 februari toen de shop nog niet down was.
Mijn android toestel van Samsung werkt al anderhalve week niet meer lekker met android auto samen. Steeds crashes, telefoon wordt langzaam en beeld in de ev3 wordt zwart. Nu dus maar de kia navigatie in gebruik....THE_BASE schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:10:
[...]
Hier duurde het voorbereiden ook lang, maar had wat korte ritten van maximaal 10 minuten. Uiteindelijk was na het voorbereiden de update zo geïnstalleerd.
Wat me wel opvalt tussen navigatie van Kia en bijvoorbeeld Waze via CarPlay: de eerste is veel minder vloeiend en schokkeriger. Heeft dat te maken met geheugen of processor?
Gebruik meestal Waze, maar voor korte bekende ritten soms Kia.
Gebruik meestal Waze, maar voor korte bekende ritten soms Kia.
Lijkt mij een wat te drastisch manier. Ik wacht nog even af.THE_BASE schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 09:56:
[...]
Helpt het niet om je ccNC te resetten in de auto zelf? Is even werk, maar heb je dat al uitgesloten?
EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB
Valt reuze mee hoor. Maar een paar settings die je echt opnieuw moet instellen.matje70 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:19:
[...]
Lijkt mij een wat te drastisch manier. Ik wacht nog even af.
Weet iemand dit: Is er een manier om een update of check te forceren?
Paar dagen geleden geupdate, maar zoals ik hier zie niet de laatste versie van software of kaarten?
Maakt niet veel uit, want ik gebruik Google maps, maar toch uit nieuwsgierigheid
Paar dagen geleden geupdate, maar zoals ik hier zie niet de laatste versie van software of kaarten?
Maakt niet veel uit, want ik gebruik Google maps, maar toch uit nieuwsgierigheid
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SMmyeSxuQfnbNa6YHsaq97B7.jpg?f=user_large)
Gedownload, overgezet op usb, geïnstalleerd. De kaartgegevens zijn nieuwer dan op het screenshot van de OTA update. Vergelijk mijn screenshot met het screenshot van WTM in "Het grote Kia EV3 topic"
[ Voor 17% gewijzigd door winnie op 09-02-2026 13:56 ]
Reddit over de update en dat I-Pedal in reverse ineens is uitgeschakeld. Ik ben dus niet de enige die achteruit vloog. :
https://www.reddit.com/r/KiaEV3/comments/1qyix2c/software_update_2611_removed_ipedal_in_reverse/
https://www.reddit.com/r/KiaEV3/comments/1qyix2c/software_update_2611_removed_ipedal_in_reverse/
Vandaag voor het eerst een melding dat de kaart werd bijgewerkt tijdens het rijden. Staat nu ook een Realtime kaart versienummer in het overzicht van de auto.
I-pedal in zijn geheel was uit. Was hier eerder ook al over gepost. Eigenlijk een wonder dat de eerste reports over schade door deze onverwachte settings wijziging nog niet boven zijn komen drijven.THE_BASE schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:38:
Reddit over de update en dat I-Pedal in reverse ineens is uitgeschakeld. Ik ben dus niet de enige die achteruit vloog. :
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wordt de kaart enkel bijgewerkt wanneer je bij vertrek een bestemming invoert of ook wanneer je zonder navigatie naar je bestemming rijdt (voor een traject dat ik dagelijks doe zet ik geen navigatie op, betekent dit dat dan de kaarten niet geactualiseerd worden?Ingmar1990 schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 18:56:
Vandaag voor het eerst een melding dat de kaart werd bijgewerkt tijdens het rijden. Staat nu ook een Realtime kaart versienummer in het overzicht van de auto.
Ik reed afgelopen week zonder een bestemming te hebben ingevoerd, maar zag wel dat ik ineens in niemandsland reed. Een paar seconde later werd de map ververst. Ik vermoed dus dat de kaart normaalgesproken just-in-time bijgewerkt wordt.bartmaniac schreef op zondag 8 februari 2026 @ 00:37:
[...]
Wordt de kaart enkel bijgewerkt wanneer je bij vertrek een bestemming invoert of ook wanneer je zonder navigatie naar je bestemming rijdt (voor een traject dat ik dagelijks doe zet ik geen navigatie op, betekent dit dat dan de kaarten niet geactualiseerd worden?
Overigens, direct na het aanschaffen, downloaden en installeren van voornoemde update kreeg ik een halve minuut dit scherm te zien:
:strip_exif()/f/image/Xjlg4S9nv48v6rwmmam5X446.jpg?f=fotoalbum_large)
Die is daarna niet meer voorbij gekomen.
Overigens 2: ik heb standaard de instelling 'gedetailleerde afslagen weergeven' aan staan, die laat dan het volgende routepunt zien in de uitgeschoven tab (of hoe je dat onderdeel waar ik hierboven het energieverbruik heb staan ook noemt). Dat doet ie dus sinds de update niet meer. Afritten van snelwegen verschijnen nog wel, maar bijvoorbeeld een rotonde of kruispunt niet meer.
Hmm, het bleek dat ik de Update-site moest verversen, hij pakte steeds de cache versie van september vorig jaar. Nu zie ik wel de nieuwste update staan.Bazalt schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 09:33:
[...]
Ik heb van de week die 26.1.1 update ook gehad, maar mijn kaartversie en infotainmentversie zijn niet mee ge-update. Ook op de Kia-update site zie ik alleen de versie van september vorig jaar staan. Krijg je die updates misschien eerder als je een abonnement hebt?
Weet je wat pas lang duurt. Na download op USB de installatie in de EV3 zelf.DEVegg schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 10:34:
[...]
Als jou het binnen een koffiepauze lukt. Weet niet wat het is, maar dat downloaden duurde bij mij heel lang. Op een 10Gb/s glas verbinding meer dan een half uur geduurd![]()
Die ervaring had ik al met mijn Kia Niro. Ik had gehoop dat het verbeterd zou zijn. Niet dus.
Hoe snel ging het bij jou?
Allemachtig. De Kia heb ik nu al 1:30u in utility mode draaien en nog steeds ‘update voorbereiding’ in beeld.
Mijn EV6 deed er toen minuutje of 20 over.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of je de USB een weekje in de auto kan laten zodat als er gereden wordt de update beetje bij beetje van USB geladen wordt richting installatie.
Als deze handeling me elke keer zoveel tijd kost betaal ik die 99 Euro wel.
Overigens vraag ik me wbt het jarenlange ‘recht op OTA’ wel weer af hoeveel jaar Kia überhaupt updates blijft geven.
Na paar jaar ontvang je denk ik alleen nog maar navigatie updates.
Daarvan is de vraag welke meerwaarde dit heeft. Dit hangt sterk af van wat navigatie app voorkeur heeft natuurlijk.
Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Op die manier heb ik mijn Hyundai Kona met dezelfde software als de Kia, destijds geüpdatet. Ik verwacht dat het bij Kia net zo werkt, als je de USB er gewoon in laat zitten.PrimaBB schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:34:
[...]
Weet je wat pas lang duurt. Na download op USB de installatie in de EV3 zelf.
Allemachtig. De Kia heb ik nu al 1:30u in utility mode draaien en nog steeds ‘update voorbereiding’ in beeld.
Mijn EV6 deed er toen minuutje of 20 over.
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is of je de USB een weekje in de auto kan laten zodat als er gereden wordt de update beetje bij beetje van USB geladen wordt richting installatie.
Heb ook besloten de USB de komende dagen in de auto te laten zitten. Ook eerst anderhalf uur in utility mode geprobeerd maar was nog niet klaar. Ik mis wel een voortgangs indicator. Bericht op beeldscherm was dat de update door zou gaan wanneer de auto weer wordt aangezet. Ik ga het zien de komende dagen....
EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC
Hier hetzelfde, geen OTA optie te vinden in de KIA connect store. Ik heb net ruim anderhalf uur nodig gehad om met de usb-stick methode de laatste updates te installeren en wil toch ook maar voor die OTA optie gaan, maar die is dus niet te vinden. De softwarekant van KIA blijft me verbazen, in negatieve zin.matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:40:
[...]
Ook op mijn androidtoestel ontbreekt de OTA.
Vooralsnog voor de EV4 en EV5. De EV3 volgt eerdaags?
https://connectstore-eu.k...laythemes-collection-twdc
Op die poespas zit ik niet te wachten, denk dat men liever een goedwerkende app heeft.Ingmar1990 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 23:37:
Vooralsnog voor de EV4 en EV5. De EV3 volgt eerdaags?
En zelf heb ik nog wel interesse in Light Patterns.
Zo een team werkt niet alleen aan thema's en ook aan de updates die je gewend bent, dit zijn gewoon extras die als je wilt gewoon kan negeren en je verder niet in de weg zal staan. In je instellingen heb je al het menu om thema's te veranderen maar die is dus nu leeg met alleen wit/donker modus.THE_BASE schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Op die poespas zit ik niet te wachten, denk dat men liever een goedwerkende app heeft.
En zelf heb ik nog wel interesse in Light Patterns.
Thema's overigens had je in bepaalde landen al met NBA thema's, die hebben we ook hier niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 09-02-2026 09:05 ]
Ik snap hoe het werkt, persoonlijk geen enkele interesse in thema's.Vagax schreef op maandag 9 februari 2026 @ 09:04:
[...]
Zo een team werkt niet alleen aan thema's en ook aan de updates die je gewend bent, dit zijn gewoon extras die als je wilt gewoon kan negeren en je verder niet in de weg zal staan. In je instellingen heb je al het menu om thema's te veranderen maar die is dus nu leeg met alleen wit/donker modus.
Thema's overigens had je in bepaalde landen al met NBA thema's, die hebben we ook hier niet.
Update voor de Kia app (voor Android) in de Google Play Store. Nu maar bidden dat het gezeik met die app voorbij is. Gisteravond in ieder geval melding gemaakt bij de klantenservice.
Volgens Kia kan je met de app de auto starten. Ik wil dit graag gebruiken, omdat ik het opstarten erg lang vind duren. Ik kan echter in de app nergens de functie auto starten vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een iPhone en een Plus versie.
Volgens mij gaat dat alleen via de app als je ook een Digital Key hebt.lebesh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:21:
Volgens Kia kan je met de app de auto starten. Ik wil dit graag gebruiken, omdat ik het opstarten erg lang vind duren. Ik kan echter in de app nergens de functie auto starten vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een iPhone en een Plus versie.
Bedoel je het opstarten van het infotainmentsysteem? Als je de infotainment op dat moment niet nodig hebt, dan hoef je niet te wachten, de auto is verder volledig te bedienen terwijl de infotainment nog bezig is met opstarten.lebesh schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:21:
Wat je eventueel kan doen is vanuit de app de climate control aanzetten, het opstarten is dan vaak al klaar wanneer je bent ingestapt.
Als Apple ook Digital Key is, dan zou dit dus moeten werken? Ik zie de functie niet verschijnen in de app.deMercer schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:59:
Als je het starten van de auto zelf bedoelt, dat kan op deze plek in de app:
[Afbeelding]
Maar zoals ik zei, dat kan alleen als je een Digital Key hebt aangemaakt.
Helaas heb ik versie OCD
en KIA is niet echt duidelijk hierover vind ik.
Betreft de Infotainment-update Februari 2026 update die gedownloaded kan worden via de USB downloader. De titel doet vermoeden dat het hier dus gaat om de eerder al aangeboden OTA update die alleen de navigatiesoftware doet bijwerken met de Google POI's en 'realtime maps' update.
Wat ik zie met betrekking tot versiebeheer als ik deze update download of selecteer:Deze infotainment update is inderdaad al via OTA geïnstalleerd (tevens laatste gratis 2e OTA update
) en dan zou je verwachten ok, geen nieuw kaartmateriaal?!USB update lijkt toch een nieuwere kaart te bevatten namelijk;Ik ga de proef op de som nemen en dus inderdaad gewoon deze versie flashen. Rapporteer later de versies :)
Betreft de Infotainment-update Februari 2026 update die gedownloaded kan worden via de USB downloader. De titel doet vermoeden dat het hier dus gaat om de eerder al aangeboden OTA update die alleen de navigatiesoftware doet bijwerken met de Google POI's en 'realtime maps' update.
Wat ik zie met betrekking tot versiebeheer als ik deze update download of selecteer:
Geselecteerd updatebestand wordt gedownload... 2025 EV3 | ccNC-navigatie | 2026.02 | SV1.ERT.ccNC_Lite.001.002.251118 | SV1.EUR.ccNC.001.002.251118
Huidige versie informatie via KIA App
Vehicle software version Current version 26.1.1 Vehicle model SV1AE.SCBMC.EU Infotainment system software SV1.EUR.ccNC.001.002.251118 Navigation map version EUR.18.47.47.400.941.0
Versies in update bestand C:\Users\<user>\Downloads\NaU\2025_EV3_EU\2025_EV3_EU.ver
+|20462|SV1.EUR.ccNC.001.002.251118|KM|2025_EV3_EU|1755|1 2025_EV3_EU|CCNCLITE_SYSTEM_ALL_ALL_0000_00_001_002_251118_224719.enc|305807|-447679648|2935846538|1 2025_EV3_EU|CCNC_MCU_ALL_EUR_0000_00_156_000_250829_171336.enc|304930|1353645896|94865502|1 2025_EV3_EU|CCNCLITE_MCU_ALL_ALL_0000_00_000_156_250829_171336.enc|304932|1889885402|94865502|1 2025_EV3_EU|ccNC_NAVI_MAP_EUR_18_47_48_420_942_0.enc|304933|952968653|38219825838|1 2025_EV3_EU|CCNC_SYSTEM_ALL_EUR_0000_00_001_002_251118_222153.enc|305808|1846549104|5437757918|1 2025_EV3_EU|ccNC_NAVI_SW_ALL_ALL_251030_2537E31.enc|304935|902243375|270317193|1 2025_EV3_EU|CCNC_VR_ALL_EUR_0000_00_00257_00811.enc|304936|324565694|3291647206|1 2025_EV3_EU|CCNC_GPS_ALL_ALL_0000_00_8100.10-91-2_069.000.000.enc|304937|1441922616|82379640|1 2025_EV3_EU|MAINCONFIG_G1.json|313057|234131675|109535|1 2025_EV3_EU|CCNCLITE_GPS_ALL_ALL_0000_00_8100.000_069.000.000.enc|304938|2053456988|82379702|1
EUR.18.47.47.400.941.0 → EUR.18.47.48.420.942.0
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Heb de vraag ook aan KIA gestuurd, heb nl helemaal geen behoefte aan die twee schermen die je moet bevestigen voordat het infotainment beschikbaar is. Volgens KIA is het een extra beveiligingsmechanisme. Als je direct gaat rijden, wat mogelijk is, moet je bv wel al rijdend je navi instellen (gaat met voice lang niet altijd goed) en ook met de sneltoets de OWA uitzetten. Kan me voorstellen dat daardoor de aandacht op de weg minder is.Zr40 schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:45:
[...]
Bedoel je het opstarten van het infotainmentsysteem? Als je de infotainment op dat moment niet nodig hebt, dan hoef je niet te wachten, de auto is verder volledig te bedienen terwijl de infotainment nog bezig is met opstarten.
Wat je eventueel kan doen is vanuit de app de climate control aanzetten, het opstarten is dan vaak al klaar wanneer je bent ingestapt.
EV3 adv + LR 19” allseason
Niet alles hoeft altijd snel, snel, snel. Iets met tranquilo.pati schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:30:
[...]
Heb de vraag ook aan KIA gestuurd, heb nl helemaal geen behoefte aan die twee schermen die je moet bevestigen voordat het infotainment beschikbaar is. Volgens KIA is het een extra beveiligingsmechanisme. Als je direct gaat rijden, wat mogelijk is, moet je bv wel al rijdend je navi instellen (gaat met voice lang niet altijd goed) en ook met de sneltoets de OWA uitzetten. Kan me voorstellen dat daardoor de aandacht op de weg minder is.
Dat klopt. Ik heb de USB update gedaan en dit is mijn kaartversie nu:grimson schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:25:
USB update lijkt toch een nieuwere kaart te bevatten namelijk;Ik ga de proef op de som nemen en dus inderdaad gewoon deze versie flashen. Rapporteer later de versies :)EUR.18.47.47.400.941.0 → EUR.18.47.48.420.942.0
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SMmyeSxuQfnbNa6YHsaq97B7.jpg?f=user_large)
Zoals ook al gemeld op winnie in "Het grote Kia EV3 topic" waar ik dezelfde opmerking maak.
Nice, sorry overheen gelezen.winnie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 13:54:
[...]
Dat klopt. Ik heb de USB update gedaan en dit is mijn kaartversie nu:
[Afbeelding]
Zoals ook al gemeld op winnie in "Het grote Kia EV3 topic" waar ik dezelfde opmerking maak.
Helaas heb ik geen geschikte USB stick, minimaal 64 en max 128GB. Een 256GB stick wordt iig niet herkend
Klik 'Aanbevolen specificaties voor verwisselbare opslagmedia'
En dan moet de stick ook nog usb c ondersteunen of er is een verloopstukje nodig. Nee, het leven wordt er niet makkelijker op. Enfin, eenmaal een tientje investeren en daarna kun je weer jaren vooruit. Heb je wel de nieuwste kaartversie
Waarbij niemand zegt wat het verschil is met die laatste paar cijfers. Dat kan wel slaan op OTA of USB.winnie schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:11:
En dan moet de stick ook nog usb c ondersteunen of er is een verloopstukje nodig. Nee, het leven wordt er niet makkelijker op. Enfin, eenmaal een tientje investeren en daarna kun je weer jaren vooruit. Heb je wel de nieuwste kaartversie
Mijn OCD zegt 'must update' .. dus tot dit niet gelijk is pijnigt mij dit verschilTHE_BASE schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:24:
[...]
Waarbij niemand zegt wat het verschil is met die laatste paar cijfers. Dat kan wel slaan op OTA of USB.
Ik heb een abonnement, maar toch even gedownload. Puur om te checken hoe het eigenlijk werkt. Ik snap je OCD overigens maar al te goed. :)grimson schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:02:
[...]
Mijn OCD zegt 'must update' .. dus tot dit niet gelijk is pijnigt mij dit verschil. Er is niet voor niets een versie bump
Ik gebruik een iPhone en heb daarmee een Digital Key aangemaakt. Wat wel het geval is, is dat de sectie “Digital Key” niet altijd verschijnt. Na opstarten van de app wel altijd, elke volgende keer openen van de app daarna is het “hit and miss”: soms verschijnt de sectie wel, soms pas na een tijdje wachten, en soms helemaal niet. Hetzelfde is het geval bij het switchen van tab onderin.THE_BASE schreef op maandag 9 februari 2026 @ 12:22:
Als Apple ook Digital Key is, dan zou dit dus moeten werken? Ik zie de functie niet verschijnen in de app.
Heb jij de sectie “Digital Key” wel in de app staan, of niet? Ik kan daar trouwens niets aan instellen (wat wel kan bij de sectie “Remote Controle”).
Alleen de optie ‘Beheer van digitale sleutel’. Daar is geen optie te vinden inderdaad. Maar zie nu het ‘probleem’ starten zit in de app, niet in de widget. :)deMercer schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:02:
[...]
Ik gebruik een iPhone en heb daarmee een Digital Key aangemaakt. Wat wel het geval is, is dat de sectie “Digital Key” niet altijd verschijnt. Na opstarten van de app wel altijd, elke volgende keer openen van de app daarna is het “hit and miss”: soms verschijnt de sectie wel, soms pas na een tijdje wachten, en soms helemaal niet. Hetzelfde is het geval bij het switchen van tab onderin.
Heb jij de sectie “Digital Key” wel in de app staan, of niet? Ik kan daar trouwens niets aan instellen (wat wel kan bij de sectie “Remote Controle”).
Ik heb de laatste versies van de software. Toen ik vanochtend instapte verschenen de meldingen op het bestuurdersgedeelte van het scherm ineens in het Koreaans! 😜 Overigens stond het multimedia gedeelte wel gewoon in het Engels.
:strip_exif()/f/image/J9tOi212imVv87q8Wxbjs5Yz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de taalinstellingen nagekeken, stond netjes op Engels ingesteld. Ik heb toen een stukje gereden, ben uitgestapt en kwam een half uur later terug. Toen stond alles wel weer netjes in het Engels. Misschien ergens een kleine hickup.
:strip_exif()/f/image/J9tOi212imVv87q8Wxbjs5Yz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de taalinstellingen nagekeken, stond netjes op Engels ingesteld. Ik heb toen een stukje gereden, ben uitgestapt en kwam een half uur later terug. Toen stond alles wel weer netjes in het Engels. Misschien ergens een kleine hickup.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Was het Noord Koreaans of Zuid Koreaans?aidanl schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:42:
Ik heb de laatste versies van de software. Toen ik vanochtend instapte verschenen de meldingen op het bestuurdersgedeelte van het scherm ineens in het Koreaans! 😜 Overigens stond het multimedia gedeelte wel gewoon in het Engels.
[Afbeelding]
Ik heb het maar even door AI heen gehaaldonzenuub schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:12:
[...]
Was het Noord Koreaans of Zuid Koreaans?
code:
Dus dat.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Ja — dit is Zuid-Koreaans (Standaard Koreaans / Hangul zoals gebruikt in Zuid-Korea). Waarom dit duidelijk Zuid-Koreaans is: - De woordkeuze en grammatica zijn typisch formeel modern Koreaans, zoals je dat ziet in auto’s, elektronica en software. - Uitdrukking “…정지되었습니다” (“is gestopt / uitgeschakeld”) is standaard Zuid-Koreaans systeemtaalgebruik. - Noord-Korea gebruikt vaak andere termen, andere spellingen en soms andere grammaticale constructies (en zelden deze exacte formulering in consumentenelektronica). Ter illustratie, de tekst betekent: “De werking van het geheugen voor de rijpositie is tijdelijk gestopt.” |
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Inmiddels antwoord van Kia gehad: het multimediasysteem resetten. Hiervoor even met een pinnetje of de punt van een pen in het gaatje bij de volumeknop. Dat nu geprobeerd. Ben benieuwd. Als het niet werkt, willen ze het graag van me weten.Steeffoon schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:01:
Update voor de Kia app (voor Android) in de Google Play Store. Nu maar bidden dat het gezeik met die app voorbij is. Gisteravond in ieder geval melding gemaakt bij de klantenservice.
Je krijgt nu 20 procent korting in de Lifestyle shop van Kia. Je kunt nu met een leuke korting de Kia EV3 knuffel kopen: ik zeg doen, ik blijf 'm tof vinden 
Net geprobeerd de februari update van de EV3 op een disk te zetten. Maar helaas, je hebt dus zowel 100+GB losse usb stick nodig EN hij moet een tussenlocatie hebben om de bestanden te downloaden. En die tussenlocatie moet per se een (interne) harde schijf zijn met jawel 100GB vrije ruimte. Aangezien ik nog maar 15 GB vrij heb lukt dat dus niet. En de 3 externe harde schijven die ik heb, heb ik nu dus geen hol aan.
Ja, zo krijg je het groepje mensen dat niet voor de OTA willen betalen ook wel overstag....
Heeft iemand andere ervaringen of tips?
Ja, zo krijg je het groepje mensen dat niet voor de OTA willen betalen ook wel overstag....
Wat ruimte betreft blijft die 100+Gb nodig. Ergens. Op een mountable storage.josduisings schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:36:
Net geprobeerd de februari update van de EV3 op een disk te zetten. Maar helaas, je hebt dus zowel 100+GB losse usb stick nodig EN hij moet een tussenlocatie hebben om de bestanden te downloaden. En die tussenlocatie moet per se een (interne) harde schijf zijn met jawel 100GB vrije ruimte. Aangezien ik nog maar 15 GB vrij heb lukt dat dus niet. En de 3 externe harde schijven die ik heb, heb ik nu dus geen hol aan.
[Afbeelding]
Ik heb een USB-C card reader gebruikt met een SD kaartje.
Voor wbt temp storage bij downloaden. Kan je met de Kia Download tool geen specifieke temp file location aangeven? Weet ik zo niet
[ Voor 6% gewijzigd door PrimaBB op 10-02-2026 18:58 ]
Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (pre-facelift) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Ik heb maar 1 tip als je niet wilt betalen en dat is toch zorgen dat je die 100+ GB vrij maakt.josduisings schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:36:
[Afbeelding]
Het downloaden is ongeveer 50GB en daarna wordt het nog uitgepakt, vandaar dat je zoveel ruimte nodig hebt.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Hier gewoon op een 64GB USB-stick kunnen zetten, puur als test want ik heb dus het abonnement. Inmiddels heb ik vanwege een vakantie al 2 uur rijden er op zitten en nog steeds aan het voorbereiden. De update was vorige week met abonnement zo gepiept, dus ik kan echt alleen maar aanraden om het abonnement te nemen als je de financiële middelen hebt.josduisings schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:36:
[Afbeelding]
Hier ook, update binnengehaald op laptop en overgezet op 60 gb stick. Inmiddels staat de nieuwe kaart op het scherm. Een OTA abo afsluiten lukt nog steeds niet, is niet zichtbaar in de store.josduisings schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:36:
[Afbeelding]
EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB
Hier ook steeds gedoe met de Kia app op Android, problemen met verbinden. Is uberhaupt heel traag (10+ seconden makkelijk) om de remote te kunnen zien.
Ondertussen lijkt het dan op de iPhone wel gewoon te werken.
Heb je het multimediasysteem al gereset (je raakt niks kwijt), door het gaatje bij de volumeknop in te drukken met bijvoorbeeld een pen. Het lijkt tot nu toe hier nog steeds te werken.CrossYY schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:28:
Hier ook steeds gedoe met de Kia app op Android, problemen met verbinden. Is uberhaupt heel traag (10+ seconden makkelijk) om de remote te kunnen zien.
- Edit: nu de kabel losgekoppeld is, blijkt het toch allemaal weer niet te werken.
Kia Connect klantenservice maar weer mailen. Als iedereen met problemen dat nou even doet, dan worden ze misschien wakker
[ Voor 17% gewijzigd door Steeffoon op 11-02-2026 15:49 ]
Wat heftig om zo je auto erbij te zien staangrazara schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:13:
Vorige week maakte ik een bericht dat mijn ev3 een probleem.had met het 400v systeem.
De dealer is er op dit moment mee bezig en zijn er achter dat het aan de verwarmingselement ligt.
Nadeel is wel dat ze er niet makkelijk bij komen.[Afbeelding]
Hopelijk is het snel opgelost voor je!
Dat is het eerste wat ik dacht…Steeffoon schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:14:
[...]
Wat heftig om zo je auto erbij te zien staan![]()
Hopelijk is het snel opgelost voor je!
:strip_exif()/f/image/yXWsPE7oLXQfDbuaNqUhJjRm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ieAmeiA4IUFfEkkYwPMHgSsd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eF75HypLDgh5Bra6zPrO6x9I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BRdoWJ1zY8fXaXVBseLEKVbv.jpg?f=fotoalbum_large)