Ja dat snap ik, maar tegen kosten krijg je dat. Al was het gratis had ik het ook gedaan. Het is voor mij een kleine moeite om het via USB te doen.MacZappa schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Gemakkelijk is dan weer dat je niet moet zoeken of er überhaupt een update is, met een abo komen ze automatisch.
Nee hoor, die versie had ik ook eergisteren en kon het abonnement gewoon afsluiten.matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:07:
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)[Afbeelding]
Daarna direct upgrade naar 26.1.1.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
[quote]matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:07:
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)
Bij mij stond dezelfde software versie op de auto. Op mijn Android telefoon, Samsung Galaxy S24, werd de OTA mogelijkheid wel aangegeven. Zou het kunnen dat het aan de Androidversie op de telefoon ligt dat e.e.a. Niet weergegeven wordt?
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)
Bij mij stond dezelfde software versie op de auto. Op mijn Android telefoon, Samsung Galaxy S24, werd de OTA mogelijkheid wel aangegeven. Zou het kunnen dat het aan de Androidversie op de telefoon ligt dat e.e.a. Niet weergegeven wordt?
Heeft iemand al geprobeerd een POI of locatie van Google Maps naar de EV3 te sturen sinds de update?
Ik krijg na het delen (share functie van Google Maps en dan de Kia app kiezen) de melding dat de locatie is gedeeld. Mijn auto ontvangt ook een locatie. Alleen krijgt hij altijd een locatie in de Loire in Frankrijk binnen, wat ik ook stuur.
Voorheen werkte de share functie ook anders. De Kia app opende waarin de Google Maps locatie op kaart werd getoond. Die kon je dan vanuit de Kia app naar de auto sturen. Opzich mooi dat ze deze stap uit het proces halen, maar dan moet wel de juiste locatie doorkomen.
Ik krijg na het delen (share functie van Google Maps en dan de Kia app kiezen) de melding dat de locatie is gedeeld. Mijn auto ontvangt ook een locatie. Alleen krijgt hij altijd een locatie in de Loire in Frankrijk binnen, wat ik ook stuur.
Voorheen werkte de share functie ook anders. De Kia app opende waarin de Google Maps locatie op kaart werd getoond. Die kon je dan vanuit de Kia app naar de auto sturen. Opzich mooi dat ze deze stap uit het proces halen, maar dan moet wel de juiste locatie doorkomen.