Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 87 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-02 21:20
Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

AtlAntA schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:06:
[...]

Cache verwijderen en de App opnieuw opstarten helpt bij mij.

Vermoed zelf dat de agressieve manier van Samsung om apps in slaap te duwen zorgt voor een stale connection oid.

Alle androids hier die issues hebben een Samsung?
Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-03 15:33
Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:54:
[...]

Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.
iOS: Nul problemen. Ook niet gehad

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Robert1962 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:27:
Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld
Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-03 19:53
THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:35:
[...]

Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.
Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.

EV3 adv + LR 19” allseason

• THE_BASE
  • Niet online
pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.
Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• pati
THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:34:
[...]

Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?
Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-03 21:09

Skv

pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:50:
[...]

Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.
Ja. Zie een paar posts hierboven.

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-03 10:38

Coffee

Coffee

Steeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom maken ze die auto niet 100 euro duurder? :S

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• THE_BASE
  • Niet online
Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]

Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:45
THE_BASE schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:26:
[...]

Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?
Omdat ze meer winst willen maken.

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:58:
[...]

Dat snap ik, tegenwoordig verdienen veel bedrijven meer aan 'diensten' dan aan de marge op producten.

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:13
[...]

Deze vorm van de abo, met deze prijs is pas 1 week beschikbaar.
Ik geloof nooit dat ze zo snel een verkoopprijs van de complete auto erop kunnen aanpassen.
Daarnaast krijg je dan zoveel wijzigingen dat de verkoopprijs continu aangepast gaat worden. Ook dan worden we niet blij.

En nu heeft iedereen de keuze om het wel of niet te nemen, anders wordt het je opgedrongen.
Daar zouden dan ook weer mensen over gaan klagen. :)

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-03 08:09
onzenuub schreef op maandag 2 februari 2026 @ 09:58:
[...]

5,5% winstmarge is nou ook weer niet bijster bijzonder.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]

Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:29
Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
Waar sluit je dit af. Kan het niet vinden in de KIA app. Of kijk ik verkeerd?

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
Maar welke updates ontvang je niet meer zonder betaald abonnement?

OTA ontvang je sowieso gedurende de 7 jaar Kia Connect, meen ik? Alleen entertainment- en kaartupdates zouden hiermee gepusht worden in plaats van een USB-stick. De werking daarvan ken ik niet, maar zou ook gedoe zijn...

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gisteravond toch ook maar de 7 jaar OTA updates aangeschaft. Vind de prijs best schappelijk, en scheelt gedoe met zelf via een USB-stick de updates uitvoeren. Voor dat gemak wil ik best zo’n € 17 /jr betalen.

En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote die nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.

• _EV_
deMercer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:52:
Gisteravond toch ook maar de 7 jaar OTA updates aangeschaft. Vind de prijs best schappelijk, en scheelt gedoe met zelf via een USB-stick de updates uitvoeren. Voor dat gemak wil ik best zo’n € 17 /jr betalen.

En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote die nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.
Ja, dan ga ik hem ook maar aanschaffen denk ik.
Overigens valt de Vehicle Software buiten dit abo.
Dit is volgens mij een voertuig systeemsoftware wat je sowieso OTA krijgt gedurende de 7 jaar.
De OTA abo is alleen voor de infotainment software en kaartupdates

Mijn EV3 is 13 november afgeleverd met V26.1.1 al aan boord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Br1lZJeixR1o_amukf-2547Zmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SRJmKj799xHUhn7xRs6wa5vY.png?f=fotoalbum_large

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Grappig, die verschillen. Ik heb een oudere versie, maar nieuwere infotainment en nieuwere kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCGg2bNVgIa31Z3UzArRaSEngik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoOeoWGwN49Px9UgVsgc2G65.jpg?f=fotoalbum_large

• deMercer
  • Niet online
_EV_ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:35:
Overigens valt de Vehicle Software buiten dit abo.
Dit is volgens mij een voertuig systeemsoftware wat je sowieso OTA krijgt gedurende de 7 jaar.
De OTA abo is alleen voor de infotainment software en kaartupdates
Volgens mij klopt het hoor, wat je zegt. Ik vond het alleen wel erg toevallig dat de nieuwe versie de eerste de beste keer starten van de auto na aanschaf van die 7 jaar abo binnenkomt.
Mijn EV3 is 13 november afgeleverd met V26.1.1 al aan boord
Mijn versieinformatie ziet er nu dus ook precies zo uit, waarbij er momenteel dus een grote download loopt.
Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:42:
Grappig, die verschillen. Ik heb een oudere versie, maar nieuwere infotainment en nieuwere kaart.
Ik ben benieuwd of mijn EV3 nu ook upgrade naar deze versies van het infotainmentsysteem / navigatiekaart.

• THE_BASE
  • Niet online
Hier stond er ineens een update (gratis, zonder abonnement) klaar. Huidige versie is nu 26.1.1.

• _birdie_
THE_BASE schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:49:
Hier stond er ineens een update (gratis, zonder abonnement) klaar. Huidige versie is nu 26.1.1.
zag net ook wat voorbij schieten maar was te laat met approven en was hij weer weg .. komt wel weer terug.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• onzenuub
Update gehad, vervolgens de melding; controleer electr systeem wagen………….Dealer gebeld, volgende week donderdag aan de beurt. Tijdens het rijden niks te merken verder. Volgens dealer kan ik er ook gewoon mee blijven rijden.

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:12
Ik heb nog geen OTA abo, wil deze afsluiten, maar ik kan de OTA abo niet meer vinden in de kia connect store? Heb maar een vraag gesteld aan klantenservice, of weet iemand wat ik fout doe?

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

• _EV_
matje70 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:56:
Ik heb nog geen OTA abo, wil deze afsluiten, maar ik kan de OTA abo niet meer vinden in de kia connect store? Heb maar een vraag gesteld aan klantenservice, of weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb net gekeken, bij mij staat hij er nog wel in.
Heb het abo 2 uurtjes geleden geactiveerd

• THE_BASE
  • Niet online
matje70 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:56:
Net afgesloten, dus gewoon mogelijk aan deze kant met iOS-app.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 17:44

grimson

domeingrommer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSRmVMpBAjERerrk2BTuxjPKUzc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8fNIKAMtGAcAxjyk3xz51ZJb.png?f=fotoalbum_large Voertuig firmware v26.1.1 lijkt klaar te staan.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• longrun56
  • Laatst online: 03-02 16:58
Vandaag heeft mijn EV3 de laatste software update binnen gehaald. versie 26.1.1
Bij mijn eerste rit merkte ik dat I-pedal niet meer zo werkt als ik gewend ben. Ik rij vaak met I-pedal level3. De auto remt wel af maar komt niet meer tot stilstand Zie ik een andere instelling over het hoofd?

• deMercer
  • Niet online
longrun56 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:12:
Vandaag heeft mijn EV3 de laatste software update binnen gehaald. versie 26.1.1
Bij mijn eerste rit merkte ik dat I-pedal niet meer zo werkt als ik gewend ben. Ik rij vaak met I-pedal level3. De auto remt wel af maar komt niet meer tot stilstand Zie ik een andere instelling over het hoofd?
In mijn EV3 staat de regeneratie altijd op level 3, en staat i-pedal ook altijd aan. Na de update naar 26.1.1 in stond regeneratie opeens op level 1, en stond i-pedal uit. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Met de linkerflipper (lang vasthouden) schakel je i-pedal weer in.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:42

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

deMercer schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:40:
[...]

In mijn EV3 staat de regeneratie altijd op level 3, en staat i-pedal ook altijd aan. Na de update naar 26.1.1 in stond regeneratie opeens op level 1, en stond i-pedal uit. Wellicht is dat bij jou ook het geval? Met de linkerflipper (lang vasthouden) schakel je i-pedal weer in.
Hier precies het zelfde.
Best gevaarlijk als je het niet verwacht. Eerst al dat regen ineens op level 1 stond waardoor ik te laat was met remmen, vervolgens laat ik mijn rem los vlak voor het einde, blijkt i-pedal ook nog eens uit te staan. Ging net goed gelukkig.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• grazara
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07:22
Zo juist pech gehad met de auto.. kon onder begeleiding van de anwb naar huis komen maar morgen naar de dealer
Dit alles toen ik buiten de auto stond en ik een doffe knal hoorde en daarna een sissend geluid. In de auto een electra brandlucht....
Zucht 8000km op de teller
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqHPGwC-izhfn9zReK9r3Ajdv8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zxybck2dSwEYl4P9RWR3rkN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVfN8rYPiQPn9tpCJ7v20jkSbsM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qa6L2a7zKnQ3dntLSXGFlLVM.jpg?f=fotoalbum_tile

• Skv
  • Laatst online: 13-03 21:09

Skv

Vermoedelijk heeft de Kia app ook een update gehad. Je kan nu vanuit Google Maps een POI (met de share knop) verzenden naar de Kia app. Eerder opende de Kia app dan de kaart en moest je de locatie handmatig versturen naar de auto. Nu lijkt hij het direct door te sturen naar de auto, dus zonder dat de Kia app geopend hoeft te worden.

Edit: het gaat niet goed. De auto ontvangt een POI in Frankrijk, terwijl ik toch echt Rotterdam doorstuur.

[ Voor 14% gewijzigd door Skv op 03-02-2026 07:49 ]

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-03 19:00
Wonderlijk dat je in de connect store alleen iets kunt kopen wanneer je verklaart consument te zijn. Hoe zien ze dat voor zich met zakelijke rijders?

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-03 08:09
Johan9711 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:11:
[...]

Hier precies het zelfde.
Best gevaarlijk als je het niet verwacht. Eerst al dat regen ineens op level 1 stond waardoor ik te laat was met remmen, vervolgens laat ik mijn rem los vlak voor het einde, blijkt i-pedal ook nog eens uit te staan. Ging net goed gelukkig.
Idem, dat was even een dingetje. :X Ook de ipedal bij achteruitrijden stond uitgeschakeld.
Wat wel positief is, is dat ik nu onder rijmodus > mydrive zo te zien een instelling erbij heb. Eerder kon ik alleen maar de stuurstand aanpassen, nu staat de motorinstelling er ook weer bij. Lijkt dus op een opgeloste bug.

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:26
grazara schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:27:
Zo juist pech gehad met de auto.. kon onder begeleiding van de anwb naar huis komen maar morgen naar de dealer
Dit alles toen ik buiten de auto stond en ik een doffe knal hoorde en daarna een sissend geluid. In de auto een electra brandlucht....
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow, wel nieuwsgierig wat de oorzaak was. Sterkte.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[Afbeelding][Afbeelding]
Oef, das wel een ding.
Benieuwd naar de oorzaak!

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Niet online
Ik stap net de auto in, na gisteren het abonnement te hebben afgesloten, en update 251118 staat klaar. Geen toeval dus.

• onzenuub
THE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:40:
Ik stap net de auto in, na gisteren het abonnement te hebben afgesloten, en update 251118 staat klaar. Geen toeval dus.
Was gisteren bij mij ook, daarna na upgrade melding storing voertuigcontrole storing elektrische systeem.

• pati
Hier geen problemen na entertainment update en daarna na de voertuigsysteem update naar 26.1.1
Heb wel maar eens met Kia in een chat mn verzoek gedaan of we eindelijk na 1 jaar eens de optie krijgen om de drive mode ‘vast’ te zetten in de laatst gebruikte instelling. Wordt weer doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Heb maar niet gevraagd naar de extra opties in het remote menu van de app die in landen om ons heen wel beschikbaar zijn.

• knarfbo
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12:49
vandaag bij de dealer geweest voor het stilstand verlies. Ik verlies ruim 3% per dag aan acculading. Auto uitgelezen, ik moest niet zo vaak de stekker in en uit de auto halen. De computer gaf aan dat ik in 6 maanden 850 keer de stekker in en uit de auto had gedaan. Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk, wij doen de stekker er in als we thuis komen en er uit als we weggaan. Ik denk dat tijdens het laden op zonne-energie de lader nogal eens uit en aan gaat ( afhankelijk van het zonaanbod) en dat dit wordt geregistreerd als stekker er in en er uit. Maar dat is alleen in de zomer en nu is het verlies nog net zo groot

Ze hebben nu kia connect uitgeschakeld en ik doe de stekker er alleen in met laden. Wel lastig want ik laad meestal ‘s nachts. Nu een week kijken hoe het gaat. Vervelend zonder carplay, muziek, Brave, en het programbeeerbare sterretje op het stuur doet het ook niet meer

• deMercer
  • Niet online
Inmiddels is 251118 in onze EV3 geïnstalleerd. En ook versie 934 van de Navigation Map. Weer helemaal bij dus :)

• deMercer
  • Niet online
Oei, dat klinkt niet best :-( Sterkte!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:27
Ik heb geen abonnement en zag net deze melding op mijn telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxAU3aoewrHUwALod3GBmCPLRWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4M6BqVz6ed34xa08bD3xYe6y.jpg?f=fotoalbum_large

Wel toeval dus ;)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-03 21:54
Jep... ze proberen hier ook het OTA abonnement te verkopen. Als ik er een paar keer op doorklik krijg ik trouwens gewoon een foutmelding bij het laden van die pagina dus of ze kunnen de drukte niet aan, of er zit ergens een bugje.

Ik vind het overigens redelijk debiel; ik heb die auto midden november gekregen, ze downloaden toen direct een aantal updates. Sindsdien niks meer gekregen, en blijkbaar zit ik nu al door mijn "gratis OTA updates" heen. Ja hallo, zo kan ik het ook, lekker af-fabriek met oude software leveren, en vervolgens direct die "gratis" updates er doorheen jagen. Misschien de dealer ook maar even bellen want is niet heel chique.

• THE_BASE
  • Niet online
Terranca schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:57:
Jep... ze proberen hier ook het OTA abonnement te verkopen. Als ik er een paar keer op doorklik krijg ik trouwens gewoon een foutmelding bij het laden van die pagina dus of ze kunnen de drukte niet aan, of er zit ergens een bugje.

Ik vind het overigens redelijk debiel; ik heb die auto midden november gekregen, ze downloaden toen direct een aantal updates. Sindsdien niks meer gekregen, en blijkbaar zit ik nu al door mijn "gratis OTA updates" heen. Ja hallo, zo kan ik het ook, lekker af-fabriek met oude software leveren, en vervolgens direct die "gratis" updates er doorheen jagen. Misschien de dealer ook maar even bellen want is niet heel chique.
En wat denk je dat de dealer gaat doen voor je?

Ik heb er ook even aan moeten wennen, maar als er stond 15,- per jaar had ik het ook gedaan, dus 99 euro voo 7 jaar is dan ook prima voor updates én gemak.

• THE_BASE
  • Niet online
NVranya schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:41:
[...]

Ik heb geen abonnement en zag net deze melding op mijn telefoon:

[Afbeelding]

Wel toeval dus ;)
Niet als je al twee updates hebt gehad. :)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Terranca schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:57:

Had ik ook. Heb daar ook de dealer over benaderd. Keurig financieel gecompenseerd hiervoor.

• _birdie_
ik zie nog steeds nergens de KIA connect update betaling optie in de KIA app. Kijk ik verkeerd of zit hij op geheim plekkie ?

ik zie alleen muziek streamen, entertainment standard/plus/wifi/smart regenerative plus en kia connect waarbij staat actief van 2025/1/10 tot 2032/01/10 (breng uw mobiliteitsbeleving naar het digitale tijdperk). ik heb nooit iets betaald. Heb ik het gratis ?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Vraag mij af hoe zij met zakelijke lease auto's omgaan.
Binnen 3-4 weken krijg ik mijn zakelijke EV3 geleverd. En ik voel mij niet zo geroepen om dan een abbo af te sluiten op een auto die ik misschien over 1 jaar weer inlever als ik bv een andere werkgever heb.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-03 20:38
pati schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 14:00:
Hier geen problemen na entertainment update en daarna na de voertuigsysteem update naar 26.1.1
Heb wel maar eens met Kia in een chat mn verzoek gedaan of we eindelijk na 1 jaar eens de optie krijgen om de drive mode ‘vast’ te zetten in de laatst gebruikte instelling. Wordt weer doorgegeven aan de betreffende afdeling.
Heb maar niet gevraagd naar de extra opties in het remote menu van de app die in landen om ons heen wel beschikbaar zijn.
Helaas, luistert men bij KIA niet naar de klant, daar vindt men het heel normaal dat je 12x moet klikken om alle instellingen naar je zin te zetten, bij elke rit, iedere dag weer, meerdere keren. Nog even los van het feit dat er een dashcam inzit die ze softwarematig onbereikbaar hebben gemaakt. Klant is koning, behalve bij KIA.....

• matje70
_birdie_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 16:08:
ik zie nog steeds nergens de KIA connect update betaling optie in de KIA app. Kijk ik verkeerd of zit hij op geheim plekkie ?

ik zie alleen muziek streamen, entertainment standard/plus/wifi/smart regenerative plus en kia connect waarbij staat actief van 2025/1/10 tot 2032/01/10 (breng uw mobiliteitsbeleving naar het digitale tijdperk). ik heb nooit iets betaald. Heb ik het gratis ?
Dit heb ik ook. Het nieuwste is dat thuisladen op 60% gebeurd terwijl connect op 100% staat. Wat is er hier mis? Software ding of is de lader aan het “ dood” gaan? Offline updaten gaat niet omdat de site alleen een map van september 25 laat zien. Deze opgehaald, auto zegt over een nieuwere versie te beschikken. Al met al vreemd en langzamerhand niet meer te volgen. Wie heeft raad?

• _birdie_
matje70 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 17:10:
[...]

Dit heb ik ook. Het nieuwste is dat thuisladen op 60% gebeurd terwijl connect op 100% staat. Wat is er hier mis? Software ding of is de lader aan het “ dood” gaan? Offline updaten gaat niet omdat de site alleen een map van september 25 laat zien. Deze opgehaald, auto zegt over een nieuwere versie te beschikken. Al met al vreemd en langzamerhand niet meer te volgen. Wie heeft raad?
kijk eens of het bij een public AC lader wel goed gaat.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meermaals geprobeerd de OTA updates aan te schaffen. Zonder succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAoFGM9MzaCc0hgjWz3uFUTzgkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RK0ZXTBzHsKKiNMZJdVsbW45.jpg?f=fotoalbum_large

• Eevje
  • Laatst online: 13-03 17:14
Maar klopt het dan dat als je geen gebruik maakt van de voertuignavigatie, maar bijvoorbeeld Waze, dat je dan het abonnement eigenlijk niet nodig hebt?

• Eevje
Deze variant had ik op het forum nog niet langs zien komen. Ben benieuwd wanneer de update er op staat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeNCOx_emPNM-mYn9NK5VwXaT_U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LM1ymFdEg8TSO6JhaSrOBsjC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Eevje op 03-02-2026 18:48 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Eevje schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:45:
Maar klopt het dan dat als je geen gebruik maakt van de voertuignavigatie, maar bijvoorbeeld Waze, dat je dan het abonnement eigenlijk niet nodig hebt?
Dat klopt voor wat betreft de kaartupdates, maar je ontvangt dan ook geen updates meer voor ccNC (infotainmentscherm aan de rechterkant).

• AtlAntA
  • Laatst online: 12-03 09:49
aikink schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:58:
[...]

Idem, dat was even een dingetje. :X Ook de ipedal bij achteruitrijden stond uitgeschakeld.
Wat wel positief is, is dat ik nu onder rijmodus > mydrive zo te zien een instelling erbij heb. Eerder kon ik alleen maar de stuurstand aanpassen, nu staat de motorinstelling er ook weer bij. Lijkt dus op een opgeloste bug.
Ja dat was wel even schrikken inderdaad. Ik rijd altijd achteruit het erf op waarbij ik eerst vooruit richting een lantaarnpaal rijd. Kan je je voorstellen hoe ik schrok dat de auto niet netjes afremde en achteruit ging rijden toen ik hem in zijn achteruit deed maar gewoon door bleef rollen?

Best wel slecht dat kia dit zo heeft gedaan. Evenals de reclame voor dat voor mij nutteloze abbonement. Valt toch allemaal wat in slechte smaak zulke dingen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• matje70
_birdie_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:07:
[...]

kijk eens of het bij een public AC lader wel goed gaat.
Ook bij een andere laadpaal maar 60%. Terwijl een ander 100% laadt. Software? Bezoekje aan de garage om eea te vragen.

• grazara
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07:22
Steeffoon schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 13:21:
[...]

Oef, das wel een ding.
Benieuwd naar de oorzaak!
eboellie schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Wow, wel nieuwsgierig wat de oorzaak was. Sterkte.
Oorzaak een fout in het 400v systeem. Meer weet ik nog niet hij staat bij de dealer

• _birdie_
matje70 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:38:
[...]

Ook bij een andere laadpaal maar 60%. Terwijl een ander 100% laadt. Software? Bezoekje aan de garage om eea te vragen.
bezoekje lijkt me nuttig ja. Hij hij in de Kia app (of settings auto) niet op 60% (misschien overbodige vraag natuurlijk) ?

• deMercer
  • Niet online
Eevje schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:46:
Deze variant had ik op het forum nog niet langs zien komen. Ben benieuwd wanneer de update er op staat.
Dat was de status van onze EV3 maandagochtend vroeg. Inmiddels is de Vehicle Software, het infotainmentsysteem en de kaart ge-update.

• Eevje
THE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Dat klopt voor wat betreft de kaartupdates, maar je ontvangt dan ook geen updates meer voor ccNC (infotainmentscherm aan de rechterkant).
Ah goeie aanvulling. Toch dan maar eens kijken wat ik doe

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-03 12:19

Vagax

Hehe

Steeffoon schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 18:44:
Meermaals geprobeerd de OTA updates aan te schaffen. Zonder succes.

[Afbeelding]
Lekker professionele foutmelding is dat zeg :P

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:52
Zonet de aankoop van 99 euro willen doen er werd 1 euro afgeschreven van de kredietkaart en enkele telllen later werd dit automatisch ongedaan gemaakt

• vorse012
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-02 15:23
Zijn de problemen met de verzonken deurgrepen (flush) ook op de EV3 van toepassing? Ik lees nl dat er twee soorten zijn: zoals op de EV3 en ook deurgrepen die bij nadering met de sleutel automatisch naar buiten komen. Zijn de laatste "gevaarlijker" dan de eerste?

• THE_BASE
  • Niet online
vorse012 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:44:
Zijn de problemen met de verzonken deurgrepen (flush) ook op de EV3 van toepassing? Ik lees nl dat er twee soorten zijn: zoals op de EV3 en ook deurgrepen die bij nadering met de sleutel automatisch naar buiten komen. Zijn de laatste "gevaarlijker" dan de eerste?
Nee. Volgens mij gaat het er om dat bij een aanrijding en wanneer de bestuurder bewusteloos is, de grepen verzonken zijn en blijven. Niemand kan dan de deur open doen.

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
_birdie_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 19:50:
[...]

bezoekje lijkt me nuttig ja. Hij hij in de Kia app (of settings auto) niet op 60% (misschien overbodige vraag natuurlijk) ?
Kijk even paar paginas terug. Bij kou laadt de EV3 op ongeveer 6-7 kW. Ik denk om batterij te beschermen. Als het over week weer warmer is dan gaat ie gewoon weer op 11 kw laden

• vorse012
Dat is idd wat ik bedoel. Kan iemand in zo'n situatie het portier van een EV3 niet openen van buitenaf?

• jvdlely
  • Laatst online: 20:33
vorse012 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:42:
Dat is idd wat ik bedoel. Kan iemand in zo'n situatie het portier van een EV3 niet openen van buitenaf?
De EV3 heeft in de achterdeuren 'gewone' portier sloten. Die zijn niet electrisch, althans, niet met die verzonken handgrepen. Weet niet hoe compleet dat verbod wordt maar als je het voorportier niet kunt openen door electrische problemen kan je wellicht het achterportier openen. Als die tenminste niet op slot zit (dat ook electrisch gaat(?)). Worden portieren automatisch 'unlocked' bij een crash?

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Flush hoeft geen probleem te zijn. Het probleem in het nieuws gaat over deurklinken die je onmogelijk kan vastgrijpen zodra de auto geen stroom meer heeft. Daar is geen sprake van bij de EV3, omdat de klink werkt met een scharnier die je ook met de hand kan bedienen. Dus je kan de klink altijd vastpakken ook wanneer het elektrische uitklapmechanisme niet werkt. En met de fysieke sleutel krijg je het mechanische slot (achter de deurklink) ook open.

En ja, bij een crash gaan alle sloten open.

[ Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 03-02-2026 22:59 ]

• jvdlely
  • Laatst online: 20:33
Zr40 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:56:
Flush hoeft geen probleem te zijn. Het probleem in het nieuws gaat over deurklinken die je onmogelijk kan vastgrijpen zodra de auto geen stroom meer heeft. Daar is geen sprake van bij de EV3, omdat de klink werkt met een scharnier die je ook met de hand kan bedienen. Dus je kan de klink altijd vastpakken ook wanneer het elektrische uitklapmechanisme niet werkt. En met de fysieke sleutel krijg je het mechanische slot (achter de deurklink) ook open.

En ja, bij een crash gaan alle sloten open.
Ah, helder! Dank voor de toelichting!

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

• vorse012
Dank, helder!

• deMercer
  • Niet online
bartmaniac schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:35:
Zonet de aankoop van 99 euro willen doen er werd 1 euro afgeschreven van de kredietkaart en enkele telllen later werd dit automatisch ongedaan gemaakt
Die € 1 is voor de validatie van de kaart. Dat had ik ook, waarna de betaling van € 99 plaats vond. Dat gebeurde bij jou niet?

• NVranya
THE_BASE schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:50:
[...]
Ik heb er ook even aan moeten wennen, maar als er stond 15,- per jaar had ik het ook gedaan, dus 99 euro voo 7 jaar is dan ook prima voor updates én gemak.
Voor de veel mensen is er al een jaar voorbij en betaal je dus voor 6 jaar.
Ik twijfel nog, heb lease en moet er waarschijnlijk nog 3 jaartjes mee doen. Maar geen zin in USB gedoe en wil wel up-to-date blijven.
Aan de andere kant is het ook maar een paar tientjes per jaar....

• THE_BASE
  • Niet online
NVranya schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:32:
[...]

Voor de veel mensen is er al een jaar voorbij en betaal je dus voor 6 jaar.
Ik twijfel nog, heb lease en moet er waarschijnlijk nog 3 jaartjes mee doen. Maar geen zin in USB gedoe en wil wel up-to-date blijven.
Aan de andere kant is het ook maar een paar tientjes per jaar....
Ik heb het eigenlijk nergens gelezen, maar was als je auto totalloss is of een nieuwe Kia koopt? Heeft de volgende eigenaar dan mazzel of kan het worden overgezet? Onduidelijk in elk geval.

Hier ook nog 6 jaar te gaan met Kia Connect, maar zelfs dan is nog geen 20 euro per jaar mij het comfort wel waard.

• onzenuub
THE_BASE schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:59:
[...]

Ik heb het eigenlijk nergens gelezen, maar was als je auto totalloss is of een nieuwe Kia koopt? Heeft de volgende eigenaar dan mazzel of kan het worden overgezet? Onduidelijk in elk geval.

Hier ook nog 6 jaar te gaan met Kia Connect, maar zelfs dan is nog geen 20 euro per jaar mij het comfort wel waard.
Kan ik de eerder aangeschafte upgrade ook in andere voertuigen gebruiken?
Helaas is dit niet mogelijk omdat de upgrades voor een specifiek voertuig zijn gekocht. De upgrades moeten voor het betreffende voertuig geschikt zijn en daarom moet je ze opnieuw kopen voor een ander voertuig.

https://connectstore-eu.kia.com/be/nl/service/faq

• NVranya
THE_BASE schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 07:59:
[...]

Total loss lijkt mij gewoon pech.

En volgens mij zitten je aankopen op je Kia Account. De auto laadt tenslotte ook eerst je profiel?
Dus als je de wagen wegdoet (verkoop, einde lease) mag de volgende eigenaar denk ik weer een abo afsluiten en jij hebt pech.

Update: ah ,the link van @onzenuub is handig.
De volgende eigenaar heeft dus geluk!
Wat moet ik doen als ik het voertuig waarin ik upgrades gebruik wil verkopen?
Als je een upgrade met een onbeperkte gebruiksduur hebt gekocht, kan de volgende voertuigeigenaar deze upgrade gebruiken. Upgrades met een beperkte gebruiksduur moeten eerst worden gedeïnstalleerd voordat de Kia Connect services worden gedeactiveerd.
Is de procedure voor het kopen van upgrades en diensten hetzelfde voor zakelijke of huurauto-gebruikers en algemene klanten?
Onafhankelijk van de manier van aanschaf van het voertuig, zoals leasing, huur, etc. blijft de aankoopprocedure hetzelfde.

Het kan echter na de installatie van upgrades nodig zijn dat deze via OTA (Over-the-Air) worden bijgewerkt. Om die reden mogen geen apparaten worden aangesloten aan de OBD-aansluiting in het voertuig. Daarnaast moeten alle lopende transacties worden voltooid (installatie/deïnstallatie van upgrades etc.) voor teruggave van het voertuig.

[ Voor 45% gewijzigd door NVranya op 04-02-2026 08:18 ]

• THE_BASE
  • Niet online
onzenuub schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 08:11:
[...]

Kan ik de eerder aangeschafte upgrade ook in andere voertuigen gebruiken?
Helaas is dit niet mogelijk omdat de upgrades voor een specifiek voertuig zijn gekocht. De upgrades moeten voor het betreffende voertuig geschikt zijn en daarom moet je ze opnieuw kopen voor een ander voertuig.

https://connectstore-eu.kia.com/be/nl/service/faq
Helder. En jammer. Maar voorlopig rijd ik (veilig) nog een jaar of 6 met deze heerlijke EV3!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:52
deMercer schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 06:58:
[...]

Die € 1 is voor de validatie van de kaart. Dat had ik ook, waarna de betaling van € 99 plaats vond. Dat gebeurde bij jou niet?
Is ondertussen in orde en abonnement geactiveerd. Ben wel nog niet gaan kijken in de wagen of er nu een update is (kaart en of systeemupdate)

• nderscholten
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12-03 15:37
Ik heb de EV3 nu een jaar en alle updates uitgevoerd.
Gisterenavond ook de OTA 26.1.1 geïnstalleerd zonder het abonnement te nemen. Het lijkt er dus op dat je zonder het abonnement ook nog wel kunt updaten.
Wel vanmorgen inderdaad de iPedal instellingen opnieuw moeten instellen want die staan inderdaad ineens uit ook voor het achteruit rijden maar gelukkig was ik al gewaarschuwd ;-)

• BBKing
  • Niet online
Hier gisteren ook 99 euro afgetikt, is me het niet hoeven klooien met USB stick wel waard.
Direct 's avonds de kaartupdate en daarna systeemversie 26.1.1 binnengekregen. En inderdaad stond I-pedal daarna uit en de regeneratie op level 1.

Nog geen verdere bijzonderheden ontdekt vanochtend, alles lijkt verder smooth te werken. Kia navigatie gebruik ik eigenlijk bijna niet, alleen als er storing bij Google maps is. Dus kan niet zoveel zeggen over hoe dat nu werkt, zijn daar al enthousiaste verhalen over te melden?

• matje70
Omdat ik private lease rijder ben kan ik het OTA abo niet afsluiten. Is dat waar? Ik heb deze vraag ook gesteld aan de leasemaatschappij. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.

• onzenuub
matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:23:
Omdat ik private lease rijder ben kan ik het OTA abo niet afsluiten. Is dat waar? Ik heb deze vraag ook gesteld aan de leasemaatschappij. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Nee hoor, ik ben ook private lease rijder en de updates vallen buiten de lease en zijn voor eigen rekening. Ik kon via de app dan ook gewoon de 99 euri afrekenen.

• matje70
onzenuub schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:32:
[...]

Nee hoor, ik ben ook private lease rijder en de updates vallen buiten de lease en zijn voor eigen rekening. Ik kon via de app dan ook gewoon de 99 euri afrekenen.
Dank je wel, alleen is het niet duidelijk waarom ik in de store de aanbieding niet zie. Dat hebben meer mensen. Geen idee hoe nu verder.

• _birdie_
matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:35:
[...]

Dank je wel, alleen is het niet duidelijk waarom ik in de store de aanbieding niet zie. Dat hebben meer mensen. Geen idee hoe nu verder.
ik zie de store aanbieding wel maar krijg de OTA's wel zo te zien ..(zo staat het in de app althans).

• BBKing
  • Niet online
matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:23:
Ik heb Private lease en kon m gewoon aanschaffen

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

nderscholten schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:44:
Ik heb de EV3 nu een jaar en alle updates uitgevoerd.
Gisterenavond ook de OTA 26.1.1 geïnstalleerd zonder het abonnement te nemen. Het lijkt er dus op dat je zonder het abonnement ook nog wel kunt updaten.
Mijn opvatting is dat systeemupdates altijd beschikbaar zijn. Alleen updates voor infotainment en kaartupdates zijn na het eerste jaar alleen beschikbaar met de aanschaf.

• onzenuub
matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:35:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren?

• matje70
onzenuub schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:42:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren?
App verwijderd, iPhone uit aan gedaan. Helaas geen OTA abo te zien. :N

• onzenuub
matje70 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:58:
[...]

App verwijderd, iPhone uit aan gedaan. Helaas geen OTA abo te zien. :N
Dan Tim Cook, CEO van Apple bellen en zeggen dat hij een flutproduct verkoopt. :P

• _EV_
onzenuub schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Dan Tim Cook, CEO van Apple bellen en zeggen dat hij een flutproduct verkoopt. :P
Ik meen toch de afgelopen dagen gelezen te hebben dat juist de Android telefoons verbindings problemen hadden met de Kia App. ;)

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik blijf bij de USB updates, als de afgelopen maanden een indicatie is betekend dat ik misschien 4 keer per jaar even de update moet uitvoeren wat mij 99 euro scheelt

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:04:
Ik blijf bij de USB updates, als de afgelopen maanden een indicatie is betekend dat ik misschien 4 keer per jaar even de update moet uitvoeren wat mij 99 euro scheelt
Over 7 jaar dus 3,5 euro per keer. Hoeveel tijd ben je kwijt aan handmatig die updates doen?

• _birdie_
jeroenkb schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:05:
[...]

Over 7 jaar dus 3,5 euro per keer. Hoeveel tijd ben je kwijt aan handmatig die updates doen?
een keer gedaan toen de grote update niet kwam. Wat een gedoe. En toen ik hem wilde doen was hij er opeens online. Helemaal mee eens dat je voor dat geld die moeite niet wilt doen. Ik kan hem alleen niet zien in mijn app (hebben er meer last van denk ik).

• Vagax

Vagax

Hehe

jeroenkb schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:05:
[...]

USB voorbereiden kosten mij denk 3 minuten met Kia's update software? De software opent, ik klik op 'Download update' en na een minuut 'Zet op USB', daarna eerstvolgende keer als ik in de auto zit voer ik de update uit als ik op locatie ben.

Vind er weinig poespas aan om er 100 euro aan voor uit te geven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 04-02-2026 15:09 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Vagax schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:08:
[...]

USB voorbereiden kosten mij denk 3 minuten met Kia's update software? De software opent, ik klik op 'Download update' en na een minuut 'Zet op USB', daarna eerstvolgende keer als ik in de auto zit voer ik de update uit als ik op locatie ben.

Ieder zijn keuze, ik heb er ook aan getwijfeld. Maar het was toch wel erg makkelijk vanmorgen: update geïnstalleerd. Niets voor hoeven doen: 15 euro per jaar/1,25 euro per maand. Dat haal ik er met gemak uit.

• matje70
_EV_ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:01:
[...]

Ik meen toch de afgelopen dagen gelezen te hebben dat juist de Android telefoons verbindings problemen hadden met de Kia App. ;)
Ook op mijn androidtoestel ontbreekt de OTA.

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
Vagax schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 15:08:
[...]

Gemakkelijk is dan weer dat je niet moet zoeken of er überhaupt een update is, met een abo komen ze automatisch.

• matje70
Mogelijke oorzaak van het niet zien van het OTA abo is de softwareversie waar mijn auto nu mee rondtoert. Deze zal eerst up to date gemaakt moeten worden. De versie 26.1.1 mist. Ik rij nog met 25.12.2. Dus rustig afwachten tot de software is bijgewerkt. Het komt waarschijnlijk doordat de auto niet vaak is gebruikt de laatste maanden. Een andere oorzaak kan ikzelf niet vinden. En zelf 26.1.1 erop zetten gaat volgens mij niet, of is dat wel mogelijk en waar vind ik die dan ( link aub)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86L7o4E3ztqmF3xUeCM1vo60nzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xz6f1tlzkoYcFgY2eSeIzA95.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door matje70 op 04-02-2026 16:11 ]

Pagina: 1 ... 87 ... 93 Laatste