Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld
Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.AtlAntA schreef op zondag 1 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Cache verwijderen en de App opnieuw opstarten helpt bij mij.
Vermoed zelf dat de agressieve manier van Samsung om apps in slaap te duwen zorgt voor een stale connection oid.
Alle androids hier die issues hebben een Samsung?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
iOS: Nul problemen. Ook niet gehadSteeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:54:
[...]
Nope, Google Pixel 10 Pro XL hier. Zou wel raar zijn als dat ineens het probleem is. Dat was namelijk nooit.
Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR
Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.Robert1962 schreef op zondag 1 februari 2026 @ 17:27:
Ik had ook ota update 99 eur betaald en kreeg vandaag gelijk update en dezelfde melding als hiervoor dat draadloze ota update is voltooid. Zelf denk ik dat je alleen met deze betaalde ota update de automatische update voor kaarten en infotainment systeem voor een periode van 7 jr ontgrendeld
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 18:35:
[...]
Dan kun je het beter snel regelen om er lang profijt van te hebben.
EV3 adv + LR 19” allseason
Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:11:
[...]
Kreeg ook gelijk een update binnen, alleen jammer dat er geen voortgangs indicatie tijdens het proces.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:34:
[...]
Dat zou wel prettiger zijn. Ook niet via systeem te zien, als de auto stilstaat?
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.
EV3 adv + LR 19” allseason
Ja. Zie een paar posts hierboven.pati schreef op zondag 1 februari 2026 @ 19:50:
[...]
Heb gezocht maar niets gevonden, ook niet in de app (IOS). Systeem geeft aan dat de update verder gaat wanneer de auto weer gestart wordt. Je zou hem dus in de kampeermodus kunnen zetten en afsluiten met de app.
Weet nog niet of je een melding krijgt als het update proces voltooid is.
Waarom maken ze die auto niet 100 euro duurder? :SSteeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Waarom maken ze die auto niet 100 euro duurder? :S
Omdat ze meer winst willen maken.THE_BASE schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:26:
[...]
Waarom zit die 99 euro niet allang in die verkoopprijs?
Dat snap ik, tegenwoordig verdienen veel bedrijven meer aan 'diensten' dan aan de marge op producten.
Deze vorm van de abo, met deze prijs is pas 1 week beschikbaar.Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Ik geloof nooit dat ze zo snel een verkoopprijs van de complete auto erop kunnen aanpassen.
Daarnaast krijg je dan zoveel wijzigingen dat de verkoopprijs continu aangepast gaat worden. Ook dan worden we niet blij.
En nu heeft iedereen de keuze om het wel of niet te nemen, anders wordt het je opgedrongen.
Daar zouden dan ook weer mensen over gaan klagen.
5,5% winstmarge is nou ook weer niet bijster bijzonder.
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.Coffee schreef op maandag 2 februari 2026 @ 07:44:
[...]
Waar sluit je dit af. Kan het niet vinden in de KIA app. Of kijk ik verkeerd?Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Maar welke updates ontvang je niet meer zonder betaald abonnement?Zr40 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:33:
[...]
Ik weet het niet hoor, maar 100 euro voor 6 jaar aan niet-essentiële updates vind ik zeer schappelijk. Minder dan 17 euro per jaar. Het is ook niet alsof de auto het nodig heeft om te blijven werken zoals het altijd al deed, je kan zelf kiezen of je het de meerprijs waard vind.
OTA ontvang je sowieso gedurende de 7 jaar Kia Connect, meen ik? Alleen entertainment- en kaartupdates zouden hiermee gepusht worden in plaats van een USB-stick. De werking daarvan ken ik niet, maar zou ook gedoe zijn...
Gisteravond toch ook maar de 7 jaar OTA updates aangeschaft. Vind de prijs best schappelijk, en scheelt gedoe met zelf via een USB-stick de updates uitvoeren. Voor dat gemak wil ik best zo’n € 17 /jr betalen.
En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote waarvan de download nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.
En toeval of niet, vanochtend bij het wegrijden startte direct de download van een update, wat de Vehicle Software v 26.1.1 bleek te zijn. En bij de terugrit startte weer een download, een heel grote waarvan de download nog niet is afgerond. Ben benieuwd welke dat gaat zijn.