Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 86 ... 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-02 18:36
deMercer schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Dat kan toch wel, dacht ik? Als ik het me goed herinner, zijn er 3 opties voor de bordherkenning (+ het muten van de melding bij overschrijding via het 3 sec ingedrukt houden van de volume mute toets op het stuurwiel). Eén daarvan is het volledig uitschakelen van de bordherkenning. Of zit ik nu helemaal mis en verwar ik de EV3 met een andere auto?
Nee hoor, je bent niet in de war.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:04
deMercer schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Dat kan toch wel, dacht ik? Als ik het me goed herinner, zijn er 3 opties voor de bordherkenning (+ het muten van de melding bij overschrijding via het 3 sec ingedrukt houden van de volume mute toets op het stuurwiel). Eén daarvan is het volledig uitschakelen van de bordherkenning. Of zit ik nu helemaal mis en verwar ik de EV3 met een andere auto?
Oh echt? Top dankjewel. Moet maar weer eens door het oerwoud aan settings om dat te vinden dan. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:09:
Oh echt? Top dankjewel. Moet maar weer eens door het oerwoud aan settings om dat te vinden dan. :)
Dat oerwoud valt mee in dit geval ;)

Zo uit mijn hoofd: ga naar de Bestuurdershulp, klik op het verkeersbord en maak je keuze.

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-03 22:45
Is hier iemand de weleens heeft gehoord van een ICCU probleem bij de EV3.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:51
De Eik schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:44:
gehoord zeker .. maar gelukkig zelf nog niet gehad ... maar kan op ieder moment opeens naar voren komen voor zover ik kan zien. Nieuwe auto maar ook na 12000km.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Wess__
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-01 15:11
Sigmasailor schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:32:
[...]

Ah, zou zomaar het verschil kunnen maken; ik ga er op letten. Ik vind het overigens geen echt excuus; een auto die zomaar vanzelf aangaat is niet echt veilig?
Dit heeft inderdaad te maken met voorverwarmen. Het voorverwarm programma zorgt er voor dat de auto aangaat. Waarom denk je dat dit gevaarlijk is dan? De auto blijft op de rem staan zoals altijd en gaat niet ineens uitzichzelf rollen. De auto blijft ook vergrendeld, dus mensen kunnen niet in je auto springen en wegrijden.

Er zijn benzine auto's die uitzichzelf starten als je de standkachel activeert. Dat vind ik persoonlijk gevaarlijker als je bijvoorbeeld de auto in een garage heb staan en de standkachel vergeet uit te zetten. of in een ondergrondse garage staat te stinken.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wess__ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:11:
[...]

Dit heeft inderdaad te maken met voorverwarmen. Het voorverwarm programma zorgt er voor dat de auto aangaat. Waarom denk je dat dit gevaarlijk is dan? De auto blijft op de rem staan zoals altijd en gaat niet ineens uitzichzelf rollen. De auto blijft ook vergrendeld, dus mensen kunnen niet in je auto springen en wegrijden.
Nouja, het is iets genuanceerder. De auto gaat inderdaad aan, maar de READY modus wordt pas actief zodra de sleutel is gedetecteerd binnen de auto. Stel dat er iemand in de auto is blijven zitten, dan kan die niet zomaar wegrijden wanneer je gaat voorverwarmen.

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-03 19:00
Dat speelde zeker in het begin. Soms auto’s weken onbruikbaar in afwachting van vervanging. Geen idee of het minder speelt nu, in dit forum komt het niet heel vaak meer langs lijkt het.

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:00
Yes, zelf de problemen gehad. (Merkte zelf alleen een aantal rode meldingen, 1x stil gestaan op de snelweg en alleen bij laag batterij percentage)
Netjes vervangen door Kia, tot op heden geen problemen meer mee gehad.

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:52
iemand al ondekt welk kabeltje je eruit moet trekken om de Driver Awareness System of het "koffiekopje" uit te schakelen?

[ Voor 7% gewijzigd door eboellie op 26-01-2026 10:17 ]

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:52
_birdie_ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:50:
[...]

gehoord zeker .. maar gelukkig zelf nog niet gehad ... maar kan op ieder moment opeens naar voren komen voor zover ik kan zien. Nieuwe auto maar ook na 12000km.
De ICCU regelt de AC-laadstroom, de 12 V-voeding en de communicatie met het laadpunt. Wanneer deze component faalt heb je de volgende symptomen:
- AC-laden werkt slecht of niet meer.
- De 12V-accu laadt niet meer op.
De auto kan op den duur niet goed functioneren of starten.

Dat duidt mogleijk op een ICCU storing.

• jeroentb
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 13:12
Is het mogelijk in het oplaadschema meerdere tijdsblokken op te geven?
in de app lijkt dat niet te kunnen, ik wil eigenlijk dat de auto thuis tussen 17:00-19:00 niet laad...
Nu doe ik dus moeilijk door na 17:00 een nieuw laadschema in te stellen, dat moet toch makkelijker kunnen?

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-03 14:35
Ik doe dat zelf door het laadschema van de laadpaal aan te passen en niet de auto.

• deMercer
  • Niet online
Sinds enkele weken functioneert de Digital Key in mijn Apple Watch niet meer. Vorige week deed ook de Digital Key in mijn iPhone het niet meer. Stond ik met m’n handen vol met boodschappen in de parkeergarage van de supermarkt … Gelukkig kon ik de auto nog openen met de app, en starten door de telefoon op de NCF-lezer te leggen.

Eenmaal thuis de UWB-module gereset obv de tips hier in het forum (witte stekker bij het zekeringkastje onder het stuur lostrekken, 1 minuut wachten, en weer inpluggen). Dank daarvoor!

Sindsdien werken de Digital Keys van zowel m’n Apple Watch als de iPhone weer vlekkeloos. Hopelijk blijven ze het lang doen. Mocht het weer fout gaan, dan weet ik nu de goede oplossing.

NB Deze reset schakelde overigens de HVAC compleet uit. Een volgende keer eraan denken deze gelijk weer in te schakelen.

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 20:05
Weet iemand mij te vertellen of de Spiegel standen net als de stoelen onthouden worden per bestuurder ?

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 23:56
De laatste tijd, met deze kou, merk ik dat mijn thuislader soms niet meer met 11 kW laadt maar ongeveer met de helft. Eerst dacht ik dat het aan de lader lag, maar het lijkt te maken te hebben met het voorconditioneren van de batterij.

Op zich geen probleem, maar wat ik vreemd vind: zodra ik preconditionering aanzet terwijl de auto aan de lader hangt, trekt de auto stroom voor het voorverwarmen uit stroomnetwerk ipv de batterij en stopt preconditionering volledig. Laden en preconditioneren tegelijk lijkt dus niet te kunnen.
Ik moet de stekker eruit halen, preconditionering aanzetten en als de batterij op temperatuur is, daarna weer opnieuw aansluiten om te laden.

Wat ik opvallend vind, bij het voorverwarmen van het interieur wordt de stroom wél netjes uit het net gehaald en niet uit de batterij, en dat werkt dus prima samen met laden. Waarom trekt hij stroom van het netwerk als dit niet kan tegelijkertijd met preconditioneren?

Is dit normaal gedrag bij de EV3, of mis ik een instelling / softwarelogica? Hebben anderen hier ook ervaring mee?

• deMercer
  • Niet online
uray schreef op maandag 26 januari 2026 @ 14:24:
Weet iemand mij te vertellen of de Spiegel standen net als de stoelen onthouden worden per bestuurder ?
Ja, de buitenspiegels worden per bestuurder per profiel onthouden.

• uray
deMercer schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Ja, de buitenspiegels worden per bestuurder per profiel onthouden.
In dat geval gaat er bij die van ons iets niet goed. Op de een of andere manier onthoudt ie mijn ingestelde voorkeur niet.

Of is er een extra handeling die ik zou moeten doen ?

[ Voor 8% gewijzigd door uray op 26-01-2026 17:44 ]

• deMercer
  • Niet online
uray schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:43:
Anders dan de wijzigingen opslaan via het lang indrukken van de knop Bestuurder 1 of de knop Bestuurder 2 in de deur niet, voor zover ik weet. Althans, dat hebben wij niet gedaan en hier werkt het zoals gewenst.

• uray
Dat had ik dus ook al nog eens gedaan, en toch staan mijn spiegels nadat de tweede bestuurder deze gebruikt heeft niet goed als ik hem daarna weer gebruik. Stoel gaat wel in de juiste positie, Spiegels niet.

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:47
adsa schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:23:
De laatste tijd, met deze kou, merk ik dat mijn thuislader soms niet meer met 11 kW laadt maar ongeveer met de helft. Eerst dacht ik dat het aan de lader lag, maar het lijkt te maken te hebben met het voorconditioneren van de batterij.

Op zich geen probleem, maar wat ik vreemd vind: zodra ik preconditionering aanzet terwijl de auto aan de lader hangt, trekt de auto stroom voor het voorverwarmen uit stroomnetwerk ipv de batterij en stopt preconditionering volledig. Laden en preconditioneren tegelijk lijkt dus niet te kunnen.
Ik moet de stekker eruit halen, preconditionering aanzetten en als de batterij op temperatuur is, daarna weer opnieuw aansluiten om te laden.

Wat ik opvallend vind, bij het voorverwarmen van het interieur wordt de stroom wél netjes uit het net gehaald en niet uit de batterij, en dat werkt dus prima samen met laden. Waarom trekt hij stroom van het netwerk als dit niet kan tegelijkertijd met preconditioneren?

Is dit normaal gedrag bij de EV3, of mis ik een instelling / softwarelogica? Hebben anderen hier ook ervaring mee?
Nou, dat is toevallig. Ik heb de afgelopen weken een paar maal gemerkt dat ook mijn EV3 thuis niet met 11kw laadde maar met 3,5-5,5kw. Soms laadde 'ie wél weer de volledig cyclus met 11kw. Accu voorverwarmen is niet van toepassing met AC laden, dat werkt enkel bij snelladen. Ik dacht eerst dat het met de kou te maken had, maar heb ook eens de auto geladen toen deze de hele dag in de garage van zo'n 17 graden had gestaan.

Ik heb vandaag de dealer gebeld, auto vanmorgen op 70% vol ipv 100%, hele nacht met 3.6kw geladen. De dealer gaf aan dat er momenteel een softwareupdate is die dit probleem zou moeten verhelpen. De informatie die hij had, was vrij recent. Ik heb echter afgelopen weken wel een update gehad, maar geen idee welke, en weet ook niet precies wanneer. Als deze update zou hebben verholpen, dan heeft het -in ieder geval bij mij- niet gewerkt.

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-02 23:56
slagroomsoes schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:30:
[...]

Nou, dat is toevallig. Ik heb de afgelopen weken een paar maal gemerkt dat ook mijn EV3 thuis niet met 11kw laadde maar met 3,5-5,5kw. Soms laadde 'ie wél weer de volledig cyclus met 11kw. Accu voorverwarmen is niet van toepassing met AC laden, dat werkt enkel bij snelladen. Ik dacht eerst dat het met de kou te maken had, maar heb ook eens de auto geladen toen deze de hele dag in de garage van zo'n 17 graden had gestaan.

Ik heb vandaag de dealer gebeld, auto vanmorgen op 70% vol ipv 100%, hele nacht met 3.6kw geladen. De dealer gaf aan dat er momenteel een softwareupdate is die dit probleem zou moeten verhelpen. De informatie die hij had, was vrij recent. Ik heb echter afgelopen weken wel een update gehad, maar geen idee welke, en weet ook niet precies wanneer. Als deze update zou hebben verholpen, dan heeft het -in ieder geval bij mij- niet gewerkt.
Ik dacht ook dat het niets te maken had met temperatuur maar na het voorverwarmen ging het toch weer met 11kw.

• AtlAntA
deMercer schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:17:
[...]

Dat oerwoud valt mee in dit geval ;)

Zo uit mijn hoofd: ga naar de Bestuurdershulp, klik op het verkeersbord en maak je keuze.
Geheel uit blijft het echter niet. Na elke boot gaat deze setting weer aan. Nog iets wat bij startup weer uitgezet zou moeten worden. Ik leer er wel mee leven.

• imiek99
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14-03 10:46

imiek99

EV3 +A LR

adsa schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Ik dacht ook dat het niets te maken had met temperatuur maar na het voorverwarmen ging het toch weer met 11kw.
Bij mij exact hetzelfde. Als het koud is (rond vriespunt en volgens mij ook als auto langer niet gebruikt is) dan laadt de auto idd langzamer op (bij mij 6,7 Kw). Na preconditioneren weer terug naar zo'n 10 Kw.

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-03 09:55
Wat is jullie ervaring met de achteruitrijverlichting?

Ik moet regelmatig tussen twee hagen achteruit rijden. Op de spiegels, zoals ik dat normaal doe, is dat bijna niet te doen. Gokwerk dus. Mbv de camera is dat ook niet te doen trouwens.
Bij achteruit fileparkeren zelfde gedoe. Stoepranden bijna niet te zien.
Volgens de dealer is de verlichting goed. Bij m'n vorige auto (Renault Megane E-Tech) was dat geen probleem

EV3 Adv+ LR 19"

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Danois55 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:51:

Ik moet regelmatig tussen twee hagen achteruit rijden. Op de spiegels, zoals ik dat normaal doe, is dat bijna niet te doen. Gokwerk dus. Mbv de camera is dat ook niet te doen trouwens.
Volgens de dealer is de verlichting goed. Bij m'n vorige auto (Renault Megane E-Tech) was dat geen probleem
Geen probleem hier, maar ruime oprit. Met achteruitparkeren is m’n enige dingetje dat ik vind dat de lijnen te breed zijn. Het lijkt daardoor alsof je amper ruimte hebt om uit te stappen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-03 19:13
Danois55 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 07:51:

Ik had voorheen een Renault Captur en daar was de achteruitrij verlichting ook beter.
Ik denk dat de plaatsing van de verlichting een grote rol speelt, en ook de lichtopbrengst natuurlijk.
Beeld van (360 graden) camera was ook beter in de Renault. Minder scherp maar minder vervorming als bij de 360 graden camera van de EV3 (GTPlusLine).
Elke auto heeft zijn voor- en nadelen. De perfecte auto bestaat volgens mij niet. En dan is 'perfect' ook voor iedereen anders. :)

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wat is jullie ervaring eigenlijk met het herkennen van de snelheidsborden?
Het zou volgens mij een combinatie moeten zijn tussen de max. snelheid uit de map-data en de borden langs de weg.
Maar mijn ervaring nu, na 10 maanden, is dat het vaker mis gaat dan goed.
Op sommige wegen gaat het b.v. standaard altijd mis.

En hoe zit het eigenlijk met de herkenning van andere verkeersborden?
Soms zie ik b.v. wel eens zo'n "pas op: overstekende kinderen"-bord.
Maar dat lijkt ook volstrekt willekeurig.

[ Voor 23% gewijzigd door BassieBulk op 27-01-2026 10:30 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mijn ervaring: meestal worden snelheidsborden goed herkend, soms wordt iets met cijfers ook herkend als een snelheidsbord en soms wordt een snelheidsbord bedoeld voor een parallelweg of uitvoegstrook ook herkend.

Het grootste probleem dat ik ervaar is dat het systeem niet goed weet wanneer borden met een afwijkende snelheid eindigen, bijvoorbeeld matrixborden bij filevorming, of borden zonder einde-bord die dus eindigen bij de volgende kruising. En het systeem weet niet dat matrixborden voor gaan op fysieke borden.

Of kaartdata gebruikt wordt weet ik niet zeker. Ik heb wel eens --- gezien op een weg die wel op de kaart staat. Het systeem heeft wel eens vanuit --- de snelheid herkend midden in een 30-zone zonder daar een bord voor te hoeven zien, dat suggereert kaartdata, maar ik heb het ook naar 50 zien gaan en dat komt zeker niet uit de kaartdata. Hoe dan ook, borden die gezien worden 'winnen' altijd.

De andere borden verschijnen ook wel eens wanneer dat niet van toepassing is. Het systeem ziet dan iets dat lijkt op zo'n bord (kan ook een vergelijkbaar bord uit een ander land zijn) en laat dat dan zien. Het doet verder niets dus ik heb er geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 27-01-2026 11:41 ]

• deMercer
  • Niet online
Mijn ervaring is ook dat snelheidsborden meestal goed worden herkend. Probleem is echter dat er ook vaak borden correct worden herkend die echter niet van toepassing zijn voor de weg waarop ik rijd. Bijvoorbeeld voor een afslaande weg (niet eens een afrit op de snelweg) of een parallelweg.

Ik durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat er ook kaartdata wordt gebruikt. Op vaste plaatsen zie ik opeens de in het dashboard getoonde snelheid veranderen, terwijl er echt geen enkel bord te zien is geweest.

En vwb de “gevaar (overstekende) kinderen” borden: diverse andere waarschuwingsborden hier, zoals bijv. “gevaar fietsers", toont de auto als steeds hetzelfde "gevaar kinderen” bord. En soms wordt dat bord ook getoond terwijl er geen enkel fysiek verkeersbord te zien is geweest, dus dat zal ook wel uit de kaartdata komen.

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-03 20:38
BassieBulk schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 10:09:
Wat is jullie ervaring eigenlijk met het herkennen van de snelheidsborden?
Het zou volgens mij een combinatie moeten zijn tussen de max. snelheid uit de map-data en de borden langs de weg.
Maar mijn ervaring nu, na 10 maanden, is dat het vaker mis gaat dan goed.
Op sommige wegen gaat het b.v. standaard altijd mis.

En hoe zit het eigenlijk met de herkenning van andere verkeersborden?
Soms zie ik b.v. wel eens zo'n "pas op: overstekende kinderen"-bord.
Maar dat lijkt ook volstrekt willekeurig.
Totaal niet op vertrouwen, is fuzzy logic, oftewel Kia gokt er maar naar!

• Aedriaen1
_birdie_ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:50:
[...]

Heb het met de Kia nog niet gehad, maar bij de Inster zit de 3e!! er inmiddels in en dat na 3400 km. Draait nu na 8500 km tot nu toe probleemloos, even afkloppen...... Is in de US of A een enorm probleem/geweest. En de Hyundai Group had alles behalve genoeg ICCU's op de plank liggen. Heeft daar de naam geschaad.

• Aedriaen1
uray schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:43:
[...]

In dat geval gaat er bij die van ons iets niet goed. Op de een of andere manier onthoudt ie mijn ingestelde voorkeur niet.

Hangt wel van de uitvoering af, de GT Plus line heeft het in ieder geval.

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
imiek99 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:45:
[...]

Bij mij exact hetzelfde. Als het koud is (rond vriespunt en volgens mij ook als auto langer niet gebruikt is) dan laadt de auto idd langzamer op (bij mij 6,7 Kw). Na preconditioneren weer terug naar zo'n 10 Kw.
Precies dit. Bij koude temperaturen afgelopen week laadt de ev3 LR met 6-7 kw. Maar afgelopen nachten weer gewoon op 11 kw.

• _EV_
BBKing schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:40:
[...]

Precies dit. Bij koude temperaturen afgelopen week laadt de ev3 LR met 6-7 kw. Maar afgelopen nachten weer gewoon op 11 kw.
Nu met 1 graad celcius gewoon 10,8 Kw aan het laden.

• BBKing
  • Niet online
_EV_ schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:37:
[...]

Nu met 1 graad celcius gewoon 10,8 Kw aan het laden.
Gisterenavond begonnen met 11 Kw (bij 60% SoC) maar na 15 minuten is ie teruggeschakeld naar 7 Kw. Dit heeft ie vannacht tot 80% SoC volgehouden.

• _EV_
BBKing schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 10:30:
[...]

Gisterenavond begonnen met 11 Kw (bij 60% SoC) maar na 15 minuten is ie teruggeschakeld naar 7 Kw. Dit heeft ie vannacht tot 80% SoC volgehouden.
Ja je hebt gelijk. Bij mij laad hij nu ook op 6,6 Kw. Geen andere auto op de publieke paal aanwezig. SoC 59%

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:40
Ja, ook al zou het eigenlijk alleen voor snelladen moeten zijn, ik lijk toch ook verschil te merken met "langzame" palen als ik wel of niet pre-condition.
Ik doe dus maar altijd de pre-condition aan als ik eraan denk.

• Jakob1969
  • Laatst online: 05-03 19:52
ik ben mij aan het oriënteren om mijn Kia Niro EV in te ruilen voor de EV3.

Daarbij twijfel ik tussen Plus Avanced of GT-Line Business Edition

Klopt het dat de GT-Line geen elektrisch bedienbare kofferbakdeksel en Harman Kardon Sound syrtem heeft? En dat Plus Advance geen digital key (2.0) heeft.

• uray
Ik gebruik een JuiceBooster 3 als lader. En haal eigenlijk altijd de 11kW. Misschien dat toch ook de Laadpalen er nog iets mee te maken hebben.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Jakob1969 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:45:

Klopt het dat de GT-Line geen elektrisch bedienbare kofferbakdeksel en Harman Kardon Sound syrtem heeft? En dat Plus Advance geen digital key (2.0) heeft.
Dat klopt inderdaad.
Alleen ik vind zelf de GT-Line looks mooier (meegespoten stootlijsten e.d.)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• NVranya
Jakob1969 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 12:45:

Volgens mij hebben alle EV3's die key (je bedoelt toch je telefoon gebruiken ipv normale sleutel?)
Mijn +A werkt gewoon met alleen telefoon als ik zou willen.

Volgens mij heeft de BL ook geen schuifdak en de +A wel, weet niet of er andere verschillen zijn, maar check https://www.kia.com/conte...s-Editions-prijslijst.pdf

Het zal er denk ik vooral om gaan of je looks wilt of handige extra's... ik zou het wel weten, maar wellicht ben jij meer van de looks :)

• Jakob1969
NVranya schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:56:
[...]

Volgens mij hebben alle EV3's die key (je bedoelt toch je telefoon gebruiken ipv normale sleutel?)
Mijn +A werkt gewoon met alleen telefoon als ik zou willen.

Volgens mij heeft de BL ook geen schuifdak en de +A wel, weet niet of er andere verschillen zijn, maar check https://www.kia.com/conte...s-Editions-prijslijst.pdf

Het zal er denk ik vooral om gaan of je looks wilt of handige extra's... ik zou het wel weten, maar wellicht ben jij meer van de looks :)
Ik denk dat er een verschil zit in de EV3 van 2025 en de nieuwe EV3 die in 2026 worden geleverd. GT line business ziet er mooier uit maar heet geen Harman Kardon speakers en geen elektrische kofferbak deksel.

• Jakob1969
op de Kia website staat dat digital key 2.0 vanaf de plus uitvoering beschikbaar is. In de prijslijst staat vanaf GT line business Editie.
Chat van Kia geeft ook geen duidelijkheid.

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-03 15:33
AMDFreak schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:45:
[...]

Dat klopt inderdaad.
Alleen ik vind zelf de GT-Line looks mooier (meegespoten stootlijsten e.d.)
nou, de plus advanced heeft wel een digital key

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• Jakob1969
noppie63 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 18:48:
[...]

nou, de plus advanced heeft wel een digital key
Niet op de 2026 model blijkbaar. Ook bevestigd door Kia Nederland.

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.

Mijn vraag heeft iemand anders ook zulke meldingen gehad met deze vieze sneeuw/ijssige wegen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvTqd6WxBFj813KbYqRZgGs-kWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aywPCCIsnKmI56Ss87mpMdgS.png?f=fotoalbum_large

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:28
tweakfdr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:15:
Wij onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.

Mijn vraag heeft iemand anders ook zulke meldingen gehad met deze vieze sneeuw/ijssige wegen?
Yep, is van sneeuw, ijs, rotzooi etc etc op de sensoren.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RALzRCzaQqE-ivAS58ksNCjHYQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8U3TPAqz3x8qBlLyuf7EwWDO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fABzWxSjOoQfxDSFXpp6G_CcXSM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ju7SGt4wKITeogvap0spxCh4.png?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• NVranya
tweakfdr schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 20:15:
Wij hebben onze EV3 nu 4 weken, bevalt uitstekend, op één puntje na. Afgelopen periode meerdere keren gehad dat het lampje "botsing" aan ging en daarna werkte de cruisecontrol niet meer. Weet het niet zeker of het sneeuw de sneeuw/smurie laagje de oorzaak is af dat het toch iets anders is. Soms gaat de melding opeens weg en kan ik CC weer gebruiken. Vandaag eens gestopt en de parkeersensoren / radar schoongemaakt. Weet niet of dit de oplossing is of dat het uitzetten e.e.a. reset.

[Afbeelding]
Ja, als het sneeuwt: even je radar schoonvegen helpt.
Dat is dat zwarte vierkant onder je nummerplaat vóór.

Daarnaast je voorruit goed ontwasemen zodat de camera achter (voor?) de achteruitkijkspiegel alles ook goed ziet.

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:13
Steeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:
Ontdekt dat je in de Kia Connect store nu voor €99 'levenslange' OTA-updates kunt krijgen. Voor zolang Kia Connect loopt, dus zeven jaar. Via USB blijft het gratis.
Verwarring alom want de optie is grijs in de auto. Volgende update maar afwachten?

• _EV_
Steeffoon schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 22:24:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En de verwarring wordt nog groter.
Onze grote vriend EV Odessey heeft in Engeland een update gekregen waarbij er gebruik gemaakt gaat worden van online kaarten. Dan zou de kaarten informatie altijd up-to-date zijn.
Dat betekend dat de OTA update voor de kaartinformatie niet meer nodig is.
Alleen maar de Infotainment software 2x per jaar. Die doe ik dan wel per usb stik.
Als wij tenminste die update ook gaan krijgen

• THE_BASE
  • Niet online
Update voor de app: eindelijk die trage startup verdwenen van die EV9. Het zijn de kleine dingen die het doen. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:20
_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 07:51:
[...]

Onze grote vriend EV Odessey heeft in Engeland een update gekregen waarbij er gebruik gemaakt gaat worden van online kaarten. Dan zou de kaarten informatie altijd up-to-date zijn.
Alleen maar de Infotainment software 2x per jaar. Die doe ik dan wel per usb stik.
Die update is hier ook al tijd uit en draai ik al dus die zal je zeker moeten krijgen ;)

• imiek99

imiek99

EV3 +A LR

[...]

Daar heb je wellicht deze abo voor nodig….??

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Maar mogelijk heb je daar dan ook een abo voor nodig?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• _EV_
Het zou gaan om een infotainment update van januari 2026, zie
https://update.kia.com/EU/EN/updateNoticeView/Y2YGqZ

Je zou deze update ook via de updater kunnen installeren.
Alleen zie ik deze update nergens terug, dat bedoel ik met verwarring

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWTHRgNHoCTnD4LNTvT9XMtbUeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLuewhed9p4hCGinkyhbDWoG.jpg?f=fotoalbum_large

• uray
Navigation Updater geeft ook nog steeds de September Update van 2025 aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoEwRs1sULrgrdIq8OoNkEu_Y0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VosA0kFOVZlM0QY7UziCS5F.jpg?f=fotoalbum_large

• jvdlely
  • Laatst online: 14-03 20:33
Ok, ik begrijp dat je voor OTA updates voor kaarten en Infotainment systeem dus 99 Euro moet gaan betalen? En als je het zelf via USB stick doet, kost het niks?
Nou ja, als kaart updates dan sneller komen, doe ik misschien die 99 Euro dan wel. Zit nog steeds te wachten op de kaartversie waarin de A24 (Vlaardingen - Rozenburg) gewoon actief is.

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

• _EV_
jvdlely schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:05:
Ok, ik begrijp dat je voor OTA updates voor kaarten en Infotainment systeem dus 99 Euro moet gaan betalen? En als je het zelf via USB stick doet, kost het niks?
Nou ja, als kaart updates dan sneller komen, doe ik misschien die 99 Euro dan wel. Zit nog steeds te wachten op de kaartversie waarin de A24 (Vlaardingen - Rozenburg) gewoon actief is.
A24 zelf staat er wel op maar blijkbaar de toegangsweg ernaar toe niet. Hij kan niet navigeren via de tunnel maar als je eenmaal op de A24 zit pakt hij de navigatie wel weer op

• _birdie_
_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:56:
[...]

A24 zelf staat er wel op maar blijkbaar de toegangsweg ernaar toe niet. Hij kan niet navigeren via de tunnel maar als je eenmaal op de A24 zit pakt hij de navigatie wel weer op
Reed er net doorheen. Heb de update maar reed op google Maps. Volgende keer in de gaten houden. Flink irritant dat hij na jaar nog niet instond.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-03 08:09
Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Maar mogelijk heb je daar dan ook een abo voor nodig?
Zoals ik de informatie in de Store lees kun je dat 'mogelijk' weglaten;
- De kaartdatabase wordt elke maand vernieuwd en automatisch via OTA naar uw voertuig gestuurd wanneer u dat nodig heeft. Zo bent u ... hoeft te doen;
- Uw infotainmentsysteem ontvangt ook regelmatig OTA-updates, doorgaans twee keer per jaar. ... Deze updates verbeteren ... de algehele gebruikerservaring.
Het blijft geld, maar voor €0,00062 per km kan ik daar denk ik nog wel mee leven.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Zo fijn die Kia app. Werkt al urenlang niet 😏

Hoopte dat het opgelost was door de hele app maar opnieuw in te stellen en de auto opnieuw te koppelen. Niet dus.

Meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQJSC5A64976wCJj0qa5WVQpIKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7rvL69vrs6MjqRzdks3CznzI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Steeffoon op 30-01-2026 19:36 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

_birdie_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 15:27:
[...]

Reed er net doorheen. Heb de update maar reed op google Maps. Volgende keer in de gaten houden. Flink irritant dat hij na jaar nog niet instond.
Zelfde is in Groningen. Knooppunt Julianaplein. Al een eeuwigheid anders dan hoe de kaart het zegt.

• grazara
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14-03 07:22
Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:46:

Hoopte dat het opgelost was door de hele app maar opnieuw in te stellen en de auto opnieuw te koppelen. Niet dus.

Meer mensen last van?

[Afbeelding]
Ik had daar ook last van gisteren.. vanaf de ochtend tot dat ik thuis kwam om 5u in de middag.
Net weer gekeken en werkt nog steeds niet goed

[ Voor 3% gewijzigd door grazara op 31-01-2026 07:24 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:46:

Meer mensen last van?

[Afbeelding]
Best vreemd, hier niets aan de hand. Hoe kan dat zo verschillend zijn? Wel dat de widget zei dat ik moest inloggen. App openen en was opgelost.

• AtlAntA
THE_BASE schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 08:58:
[...]

Best vreemd, hier niets aan de hand. Hoe kan dat zo verschillend zijn? Wel dat de widget zei dat ik moest inloggen. App openen en was opgelost.
ja gisteren zo goed als de hele dag. Vandaag weer goed.

• _EV_
aikink schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:25:
[...]

[...]

Het blijft geld, maar voor €0,00062 per km kan ik daar denk ik nog wel mee leven.
Ja ik ook wel maar het gaat mij meer om de onduidelijkheid.
Komt er eens in de 2 maanden een kaart update die je met dit abo via OTA binnen kan krijgen? Al dan niet gratis via navi updater en usb stick?
Of krijgen we de update zodat we gebruik maken van online kaarten die altijd up-to-date zijn?

Ik ben benieuwd of iemand die vraag kan beantwoorden.
Waarschijnlijk gewoon even afwachten wat er gaat komen. 😉

• AtlAntA
AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:44:
[...]

ja gisteren zo goed als de hele dag. Vandaag weer goed.
te vroeg gesproken. De app ligt er weer uit met dezelfde foutmelding dat de dienst momenteel beperkt is wegens een tijdelijk probleem met de voertuigverbinding.

Kia gaat al snel stellantis achterna met de kwaliteit van de app als ze zo doorgaan.

• Skv
  • Laatst online: 13-03 21:09

Skv

_EV_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 11:42:
[...]

Ja ik ook wel maar het gaat mij meer om de onduidelijkheid.
Komt er eens in de 2 maanden een kaart update die je met dit abo via OTA binnen kan krijgen? Al dan niet gratis via navi updater en usb stick?
Of krijgen we de update zodat we gebruik maken van online kaarten die altijd up-to-date zijn?

Ik ben benieuwd of iemand die vraag kan beantwoorden.
Waarschijnlijk gewoon even afwachten wat er gaat komen. 😉
Ik heb geen idee, maar wel net de pas van 99 Euro aangeschaft. Kan mijn ervaringen wel delen als ik updates langs zie komen. Ook al zouden de map updates gratis komen, dan nog vind ik alleen de systeem updates OTA ook wel fijn. Ik zag dat via USB vrij veel geklooi is met enorme bestanden. Ik heb de auto nog 5 jaar dus als het me 10 keer tijd bespaart dan is het me het geld wel waard.

Een andere vraag. Heeft iemand ervaring met een dongle om je telefoon te casten (beeld en geluid) naar het scherm? Dan kan ik tijdens het snelladen eens een stukje Netflix film kijken oid. Daar heb ik de abonnementskosten van Kia niet voor over.

[ Voor 12% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 15:59 ]

• Skv

Skv

AtlAntA schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]

te vroeg gesproken. De app ligt er weer uit met dezelfde foutmelding dat de dienst momenteel beperkt is wegens een tijdelijk probleem met de voertuigverbinding.

Kia gaat al snel stellantis achterna met de kwaliteit van de app als ze zo doorgaan.
Kan dit aan jouw voertuig liggen? Ik heb dit probleem nog nooit gehad. Ook gisteren en vandaag niet. Terwijl ik de app best vaak heb gebruikt op afstand, om voortgang laden te checken, klimaatregeling op afstand te starten etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 15:40 ]

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 22:11
In Engeland en Duitsland zijn nieuwe updates uitgebracht, die een andere functionaliteit van het connect systeem introduceert. Daarom staan de Nederlandse EV 3 nu op grijs voor wat betreft OTA. Dus inderdaad gewoon even afwachten tot Kia Nederland ook deze update uitrolt. Niet alleen hebben de eerder genoemde landen ook de ramen bediening functionaliteit in het remote gedeelte van de Kia app, zij hebben ook prioriteit bij de uitrol van de nieuwe cNcc software. Helaas blijkt elke land eigen functionaliteit te hebben. Ik wacht nog wel met de eventuele aanschaf van updates voor € 99, terwijl usb updates iets later gratis zijn. Maar het is gebruiksgemak. Bovendien vind ik de informatie nu tegenstrijdig. De nieuwe update suggereert dat kaart updates gratis zijn en plaats vinden bij elke start van het systeem. Dus waarom dan dat abonnement nu aanschaffen. Alleen voor het infosysteem? Dus kom op Kia Nederland kom met de update en geef duidelijke informatie wat de functionaliteit hier in Nederland is.

• deMercer
  • Niet online

Hier in Spanje de afgelopen dagen 0 problemen met de app. Aan de app an sich lijkt het niet te liggen, eerder in de connectiviteit / infrastructuur.

• deMercer
  • Niet online
Skipper_NH schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:40:
In Engeland en Duitsland zijn nieuwe updates uitgebracht, die een andere functionaliteit van het connect systeem introduceert. Daarom staan de Nederlandse EV 3 nu op grijs voor wat betreft OTA. Dus inderdaad gewoon even afwachten tot Kia Nederland ook deze update uitrolt. Niet alleen hebben de eerder genoemde landen ook de ramen bediening functionaliteit in het remote gedeelte van de Kia app, zij hebben ook prioriteit bij de uitrol van de nieuwe cNcc software.
Hier in Spanje heb ik wel de raambediening in de app, maar helaas wel een uitgegrijsde OTA instelling. Het hebben van die raambediening lijkt dus geen garantie te zijn voor het hebben van prioriteit bij nieuwe software.

NB Naast raambediening in de app zou het ook fijn zijn om het schuifdak te kunnen bedienen vanuit de app. Voor zover ik weet is dat jammer genoeg functionaliteit die in geen enkel land voorkomt.

• onzenuub
[...]

Bij mij geen probleem, zojuist aankoop OTA updates gedaan.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Het is dan per persoon verschillend, want hier al dagen geen (behalve die widget) problemen. Ook vandaag gewoon een werkende app.

Om nou gelijk te zeggen dat Kia (Hundai Motor Company) Stellantis achterna gaat vind ik persoonlijk wel wat overdreven. ;)

• Skv

Skv

Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 15:33:
[...]

Ik heb geen idee, maar wel net de pas van 99 Euro aangeschaft. Kan mijn ervaringen wel delen als ik updates langs zie komen. Ook al zouden de map updates gratis komen, dan nog vind ik alleen de systeem updates OTA ook wel fijn. Ik zag dat via USB vrij veel geklooi is met enorme bestanden. Ik heb de auto nog 5 jaar dus als het me 10 keer tijd bespaart dan is het me het geld wel waard.

Een andere vraag. Heeft iemand ervaring met een dongle om je telefoon te casten (beeld en geluid) naar het scherm? Dan kan ik tijdens het snelladen eens een stukje Netflix film kijken oid. Daar heb ik de abonnementskosten van Kia niet voor over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ElenKs3wcyFXKKsIvTSCD1XT14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OH13bGe8Cr7A8TSt71sjNjsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7rXP_f1cOBJbQ-pHBkwO2rCBJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HW5fs4nLYgFOJh6ashPayrVT.jpg?f=fotoalbum_large

Er lijken verder geen updates klaar te staan.

• THE_BASE
  • Niet online
Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik wacht wel op Black Friday. :+

• onzenuub
THE_BASE schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 17:46:
[...]

Ik wacht wel op Black Friday. :+
Dan zal de aanbieding wel 198 euro zijn

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Skv schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:12:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier wel, maar moest even downloaden, pas na de tweede rit na betaling was het gereed voor installatie. Nieuwe infotainmentversie: SV1.EUR.ccNC.001.002.251118, dat is dezelfde versie als grimson in "Het grote Kia EV3 topic"

• Skv

Skv

Zr40 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 18:20:
[...]

Hier wel, maar moest even downloaden, pas na de tweede rit na betaling was het gereed voor installatie. Nieuwe infotainmentversie: SV1.EUR.ccNC.001.002.251118, dat is dezelfde versie als grimson in "Het grote Kia EV3 topic"
Zal van de week wel komen dan inderdaad. Ik ga er vanuit dat ik niet ergens actief hoef te checken voor updates of een download moet activeren?

Merk je verschil in de navigatie na de update?

[ Voor 10% gewijzigd door Skv op 31-01-2026 19:13 ]

• _birdie_
[...]

ik heb niks betaald maar hem wel via OTA gekregen (auto jan 2025). Kwam afgelopen woensdag door. Ervaar sindsdien wel problemen met UWB toegang met auto. Weet niet of het er wat mee te maken heeft. Ook mijn telefoon vandaag maar even gerestart. Maar nog niet bij mijn auto geweest. Met deze update heb je toch geen nieuwe kia maps update mee nodig of begrijp ik het verkeerd.

• noppie63
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-03 15:33
_birdie_ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 19:18:
[...]

ik heb niks betaald maar hem wel via OTA gekregen (auto jan 2025). Kwam afgelopen woensdag door. Ervaar sindsdien wel problemen met UWB toegang met auto. Weet niet of het er wat mee te maken heeft. Ook mijn telefoon vandaag maar even gerestart. Maar nog niet bij mijn auto geweest. Met deze update heb je toch geen nieuwe kia maps update mee nodig of begrijp ik het verkeerd.
Ik heb ook niets betaald en heb de update ook gehad. Auto is van september 2025. Heb ook de optie niet om de updates af te kopen. Zoals ik het nu zie in de store, heb ik recht op alle updates gratis, t/m september 2032

Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat, KIA EV3 +A Pearl White LR

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:22
Passen die OTA kaartupdates in het kader van de wijzigingen die Kia eerder aankondigde, namelijk dat er gaat overgestapt worden van kaartaanbieder HERE naar Android Automotive?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nee, dat is iets heel anders. Android Automotive is niet een kaartaanbieder, maar een compleet softwareplatform (een OS als het ware). Dat verandert niet meer voor een bestaande auto.

Live kaartupdates zou nog steeds kaartdata van HERE kunnen gebruiken.

• Ingmar1990
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-02 21:07
_EV_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 12:56:
[...]

Iemand zou dit dan eerst via HERE Map Creator moeten doorgeven / verwerken zodat het wel goed werkt.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

grazara schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 07:23:
[...]

Ik had daar ook last van gisteren.. vanaf de ochtend tot dat ik thuis kwam om 5u in de middag.
Net weer gekeken en werkt nog steeds niet goed
Hier gisteren ook weer gezeur. Het hielp vreemd genoeg om de telefoon even op vliegtuigstand te zetten, en weer terug. Heel vreemd. Nu doet ie het nog steeds gelukkig.

• grazara
Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Hier gisteren ook weer gezeur. Het hielp vreemd genoeg om de telefoon even op vliegtuigstand te zetten, en weer terug. Heel vreemd. Nu doet ie het nog steeds gelukkig.
Dit heeft voor mij iets geholpen. Vandaag nog/weer problemen met de app

• THE_BASE
  • Niet online
grazara schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:16:
[...]

Snap het niet zo goed, want hier geen enkel probleem met de app. Je zou verwachten dat het dan bij iedereen het geval moet zijn?

• grazara
THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Snap het niet zo goed, want hier geen enkel probleem met de app. Je zou verwachten dat het dan bij iedereen het geval moet zijn?
Het kan app platform zijn.. ios of android. Of de 4g kaart van auto etc etc

• uray
Hier hebben we beide een iPhone, geen issues...

• imiek99

imiek99

EV3 +A LR

THE_BASE schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:47:
[...]

..of mogelijk draait niet alles op hetzelfde platform/systeem. Lijkt mij ook niet verstandig btw.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

grazara schreef op zondag 1 februari 2026 @ 10:16:
[...]

Hier ook helaas. Erg vervelend.
Hier Android.

[ Voor 3% gewijzigd door Steeffoon op 01-02-2026 11:53 ]

• grazara
Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Hier ook helaas. Erg vervelend.
Hier Android.
Hier dus ook android.

• onzenuub
Hier Android en werkt normaal op twee telefoons.

• _birdie_
hier ook normaal op android. had vd week na de infotainment update wel problemen met de UWB en keycard.
Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd. Maar app werkt wel normaal.

• Ohmak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11:24
Hier ios, geen issues met de app.

• AtlAntA
Steeffoon schreef op zondag 1 februari 2026 @ 09:32:
[...]

Cache verwijderen en de App opnieuw opstarten helpt bij mij.

Vermoed zelf dat de agressieve manier van Samsung om apps in slaap te duwen zorgt voor een stale connection oid.

Alle androids hier die issues hebben een Samsung?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik had gisteren, net als mijn vrouw gedoe met de kia app op onze samsungs.
Auto niet te bereiken urenlang. Ook in de auto geregeld een zwart scherm met Android auto en crashes van google maps, op beide telefoons.

De ingebouwde navigatie maar gebruikt, leerden we ook gelijk de namen van alle kolken van de IJssel :*)

• Skv

Skv

[...]

Ik krijg net op mijn telefoon deze melding. Mijn vrouw is op pad dus ik kan niet op de auto zien wat er is veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXEDzKLFIikGF-W_kk4kbs-byLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JGk4KtdWqQdierzSn0Dx10fo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Skv op 01-02-2026 16:51 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 93 Laatste