Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 85 86 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:05
deMercer schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Dat kan toch wel, dacht ik? Als ik het me goed herinner, zijn er 3 opties voor de bordherkenning (+ het muten van de melding bij overschrijding via het 3 sec ingedrukt houden van de volume mute toets op het stuurwiel). Eén daarvan is het volledig uitschakelen van de bordherkenning. Of zit ik nu helemaal mis en verwar ik de EV3 met een andere auto?
Nee hoor, je bent niet in de war.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-01 12:09
deMercer schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:07:
[...]

Dat kan toch wel, dacht ik? Als ik het me goed herinner, zijn er 3 opties voor de bordherkenning (+ het muten van de melding bij overschrijding via het 3 sec ingedrukt houden van de volume mute toets op het stuurwiel). Eén daarvan is het volledig uitschakelen van de bordherkenning. Of zit ik nu helemaal mis en verwar ik de EV3 met een andere auto?
Oh echt? Top dankjewel. Moet maar weer eens door het oerwoud aan settings om dat te vinden dan. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AtlAntA schreef op zondag 25 januari 2026 @ 12:09:
Oh echt? Top dankjewel. Moet maar weer eens door het oerwoud aan settings om dat te vinden dan. :)
Dat oerwoud valt mee in dit geval ;)

Zo uit mijn hoofd: ga naar de Bestuurdershulp, klik op het verkeersbord en maak je keuze.

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:44
Is hier iemand de weleens heeft gehoord van een ICCU probleem bij de EV3.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:59
De Eik schreef op zondag 25 januari 2026 @ 13:44:
gehoord zeker .. maar gelukkig zelf nog niet gehad ... maar kan op ieder moment opeens naar voren komen voor zover ik kan zien. Nieuwe auto maar ook na 12000km.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• Wess__
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:11
Sigmasailor schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:32:
[...]

Ah, zou zomaar het verschil kunnen maken; ik ga er op letten. Ik vind het overigens geen echt excuus; een auto die zomaar vanzelf aangaat is niet echt veilig?
Dit heeft inderdaad te maken met voorverwarmen. Het voorverwarm programma zorgt er voor dat de auto aangaat. Waarom denk je dat dit gevaarlijk is dan? De auto blijft op de rem staan zoals altijd en gaat niet ineens uitzichzelf rollen. De auto blijft ook vergrendeld, dus mensen kunnen niet in je auto springen en wegrijden.

Er zijn benzine auto's die uitzichzelf starten als je de standkachel activeert. Dat vind ik persoonlijk gevaarlijker als je bijvoorbeeld de auto in een garage heb staan en de standkachel vergeet uit te zetten. of in een ondergrondse garage staat te stinken.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wess__ schreef op zondag 25 januari 2026 @ 15:11:
[...]

Dit heeft inderdaad te maken met voorverwarmen. Het voorverwarm programma zorgt er voor dat de auto aangaat. Waarom denk je dat dit gevaarlijk is dan? De auto blijft op de rem staan zoals altijd en gaat niet ineens uitzichzelf rollen. De auto blijft ook vergrendeld, dus mensen kunnen niet in je auto springen en wegrijden.
Nouja, het is iets genuanceerder. De auto gaat inderdaad aan, maar de READY modus wordt pas actief zodra de sleutel is gedetecteerd binnen de auto. Stel dat er iemand in de auto is blijven zitten, dan kan die niet zomaar wegrijden wanneer je gaat voorverwarmen.

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:58
Dat speelde zeker in het begin. Soms auto’s weken onbruikbaar in afwachting van vervanging. Geen idee of het minder speelt nu, in dit forum komt het niet heel vaak meer langs lijkt het.

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:34
Yes, zelf de problemen gehad. (Merkte zelf alleen een aantal rode meldingen, 1x stil gestaan op de snelweg en alleen bij laag batterij percentage)
Netjes vervangen door Kia, tot op heden geen problemen meer mee gehad.
Pagina: 1 ... 85 86 Laatste