Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:12
_EV_ schreef op zondag 4 januari 2026 @ 08:08:
In de EV4 test van IAV van alweer 3 maanden geleden heeft hij het bij tijdstip15:20 dat dit de eerste Kia is met ‘online’ navigatie.
De kaarten zijn dan altijd up-to-date.
YouTube: Rijden met de Kia EV4 | Oplossing voor achilleshiel is aanstaande!

Ik ben benieuwd op dit ook in de EV3 gaat komen
In mijn vorige auto, een Renault Captur van 5 jaar geleden, had ik dit al.
Hierop loopt Kia niet voorop
Met een beetje hulp van EV Odessey kom ik uit bij deze site, waarin vermeld wordt dat Online Navigation nu ook (onder andere) op de EV3 komt. Verder wat verbeteringen met Carplay en Android Auto.

Heb deze nog niet zien verschijnen in de auto, maar de update voor het dakraam is bij mij ook nog maar net doorgekomen,

Meer info: EV Odessey.
Toevoeging: zelf heeft hij de update ook nog niet kunnen installeren, wordt dus vervolgd.

[ Voor 4% gewijzigd door aikink op 06-01-2026 07:17 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
WTM schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:05:
Ik moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast was m.b.t. de prestaties van de EV3 in de sneeuw. Heb wel winterbanden (continental op 17” velgen, set van Kia erbij gekocht) maar met de ‘snow’ stand gaat het als een tierelier.

Ook voorverwarmen vooraf is ideaal eigenlijk. Enige is wel: verbruik gaat wel als een malle. Richting de 30 kWh per 100 km….(voorverwarmen, kachel beetje hoog etc…) maar goed met een ICE heb je ook hoger verbruik met dit weer….. Hoe is jullie verbruik?
Mijn ervaring is helaas totaal anders...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37

grimson

domeingrommer

Ik had online updaten van entertainment systeem uitstaan en net naar aanleiding van de laatste berichten weer aangezet; meteen versie SV1.EUR.ccNC.001.002.251118 (infotainment only) aangeboden gekregen.
Vorige versie infortainment systeem: SV1.EUR.ccNC.001.002.250601.
En inderdaad staat o.a. in de release notes verbeterde Apple CarPlay en Android samen met 'Online naviagatie'; het bijwerken van de kaarten terwijl een route start.
Vehicle version is al een tijd 25.12.1 (plus versie).
Update is bezig, nog niet mee gereden.

Ik vermoed dat in de versienummering een datum zit verwerkt zoals bij veel andere releases wordt gedaan;
25-06-01
25-11-18
25.12.1

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 06-01-2026 10:13 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:46
Gelukkig ging je niet helemaal de greppel in. Je weet natuurlijk nooit zeker wat de ondergrond is, ging gisteren ook bijna op mijn plaat tijdens het uitlaten van de hond. Grond leek een pak sneeuw te zijn maar daaronder zat blijkbaar inmiddels allemaal ijs.

Blijf de sneeuwmodus fijn rijden vinden, wielspin lijkt heel erg mee te vallen ten opzichte van wat ik bij anderen zie. Wel waren mijn deuren en deurhendels vanochtend bevroren, deuren gingen niet echt lekker open 😅

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Steeffoon

Smartphone-nerd

aikink schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:14:
[...]

Met een beetje hulp van EV Odessey kom ik uit bij deze site, waarin vermeld wordt dat Online Navigation nu ook (onder andere) op de EV3 komt. Verder wat verbeteringen met Carplay en Android Auto.

Heb deze nog niet zien verschijnen in de auto, maar de update voor het dakraam is bij mij ook nog maar net doorgekomen,

Meer info: EV Odessey.
Toevoeging: zelf heeft hij de update ook nog niet kunnen installeren, wordt dus vervolgd.
Maar online navigatie was het toch al? Bedoel, zaken als filedrukte en dergelijke waren er toch allemaal al? Die flitspalen komen ook niet offline ineens naar voren :P

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:11
Toch vind ik de updates maar vaag.
Als ik in de auto kijk zie ik de Voertuig software versie nergens terug.
In de Kia app zie ik v26.1.1 staan terwijl andere pas zijn geüpdate naar 25.12.1
Loop ik dan voor? Mijn gt plusline is 13 november afgeleverd dus nog jong Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GsqUnJiwG9nlv48otvnywjgChY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DPLxnOZxKWTvXJEZpTpw2Fh.jpg?f=fotoalbum_large

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:12
Steeffoon schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:19:
[...]

Maar online navigatie was het toch al? Bedoel, zaken als filedrukte en dergelijke waren er toch allemaal al? Die flitspalen komen ook niet offline ineens naar voren :P
In de release notes onder "Online navigation is here..." staat:
- Always up-to-date maps - The system downloads the latest map data along your route in real time.
- Efficient performance - Previously downloaded maps are cached and reused to save data and speed things up.
Dat lijken me dus extra's t.o.v. de file-informatie en flitsers.

[ Voor 5% gewijzigd door aikink op 06-01-2026 11:27 ]

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:29
Vervelende glijder ja :( als er ijs onder lag werken zelfs sneeuwbanden niet meer, en het blijft een zware auto, dus die wil graag rechtdoor. Wat voor banden heb je er onder zitten?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:22
Terranca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:28:
[...]

Vervelende glijder ja :( als er ijs onder lag werken zelfs sneeuwbanden niet meer, en het blijft een zware auto, dus die wil graag rechtdoor. Wat voor banden heb je er onder zitten?
Ik heb wel zomerbanden, vandaar dat ik al heel langzaam reed (en iemand achter mij zat te bumperkleven, ik kan je vertellen dat die nadat dit gebeurde behoorlijk wat afstand hield). Ik was me er echt wel van bewust dat als ik eenmaal ga dat ik niet snel stil sta, maar dat het alsnog zolang duurde dat had ik niet verwacht.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

aikink schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:27:
[...]

In de release notes onder "Online navigation is here..." staat:

[...]

Dat lijken me dus extra's t.o.v. de file-informatie en flitsers.
Ah, helder, had ik in de gauwigheid overheen gelezen. 8)7

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31

WTM

Wel goed gegaan, gelukkig maar snap dat het spannend was. Welke banden heb je eronder?
heb je winterbanden?

/edit zomerbanden lees ik. ja weet niet of de 17" velgen met winterbanden ipv de GT Plusline velgen (19"?) met zomerbanden het verschil maken... Maar de snow stand en met regenereren lvl 1 one pedal, werkt wel prettig. maar verwacht niet dat je op een ijsbaan kan rijden... wegen war gestrooid is en met sneeuwschuivers dan durf ik wel. Met slootjes in de buurt, spannend.

[ Voor 33% gewijzigd door WTM op 06-01-2026 11:55 ]

• Terranca
Ik heb wel eens slip-cursus in de sneeuw gedaan met winterbanden én zomerbanden, en zeker met een zware auto ben je met zomerbanden echt kansloos in situaties die met winterbanden heel makkelijk op te vangen zijn. In de regen is het verschil al minder. En ja, in Nederland heb je dit soort dagen nauwelijks, dus of winterbanden/allweathers het waard zijn is een 2e, maar met dit soort weer en zomerbanden zou ik persoonlijk even bedanken. Maar gelukkig is het goed afgelopen :)

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:35
Terranca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:14:
Ik heb wel eens slip-cursus in de sneeuw gedaan met winterbanden én zomerbanden, en zeker met een zware auto ben je met zomerbanden echt kansloos in situaties die met winterbanden heel makkelijk op te vangen zijn. In de regen is het verschil al minder. En ja, in Nederland heb je dit soort dagen nauwelijks, dus of winterbanden/allweathers het waard zijn is een 2e, maar met dit soort weer en zomerbanden zou ik persoonlijk even bedanken. Maar gelukkig is het goed afgelopen :)
Als je 1 keer schade rijdt, heb je de kosten van de winterbanden er al uit. Velg en band kapot al rap meer dan 1000 euro, carrosserieschade al rap meer dan 2000 euro. Dus wijs is. . . . . . . Achteraf denk je, had ik ze toch maar genomen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou, daar ging ik dan: de oprit af met mijn Hankook EVO iON zomerbanden. Het ritje duurde welgeteld enkele seconden. Tot ik compleet vaststond. Gelukkig waren er buren om mij te helpen.

Het was overigens echt een ritje uit noodzaak, anders had ik de auto gewoon laten staan. Red me doorgaans prima met zomerbanden in ons land. En eenmaal op de grote weg was er niets aan de hand.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
Er was ook al iemand voor jou op bijna de exacte manier de bocht "uitgevlogen", aan de sporen te zien.

Ik kan in ieder geval wel melden dat de Snow stand i.c.m. Winterbanden echt goed werkt. Onze andere auto heeft ook Winterbanden, en ook die had verder geen problemen in tegenstelling tot veel buurtgenoten. Wat ik echter pas achteraf hoorde, ben meestal erg vroeg al weg.

Onze wijk is ook een schaatsbaan sinds ze niet meer strooien omdat we opeens bij een andere gemeente horen.

• aidanl
En zelfs als ze zouden willen strooien, ze zijn maximaal belast. Zag vanochtend hoe een afval auto van de gemeente vast kwam te zitten in diepe sneeuw, en de gemeentelijke ploeg wagen die hem kwam redden zelf ook vervolgens vast zat. Helpt ook niet echt mee :+

Maar waar mijn Opel Corsa toch nog wel moeite heeft met de sneeuw gaat de Kia er zonder problemen doorheen.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wat een simpel clickbait artikel weer. Een onderbouwing van lik m'n versje :+

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
Steeffoon schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Wat een simpel clickbait artikel weer. Een onderbouwing van lik m'n versje :+
Mee eens... De soep wordt echt wel minder heet gegeten dan dat...
Ik had ook wel een mening over het feit dat Kia Nederland de Warmtepomp niet als optie geeft.
Echter, de reden erachter begrijp ik ook weer wel. Zeer onderbouwd hebben ze toch wel een punt.
Waar ik dan weer minder begrip voor kan opbrengen, laat die keus lekker aan je klanten...

• DerLeonov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:12
Ik heb all-season banden met een sneeuwvlok-icoon (dat betekent bijvoorbeeld dat ze in Duitsland tellen als de verplichte winterband) en heb in combinatie met de Snow drivemode geen problemen gehad zover (afkloppen!)

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

DerLeonov schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:22:
Ik heb all-season banden met een sneeuwvlok-icoon (dat betekent bijvoorbeeld dat ze in Duitsland tellen als de verplichte winterband) en heb in combinatie met de Snow drivemode geen problemen gehad zover (afkloppen!)
Same here.

Maar bij gladheid maakt het weinig uit welke band je hebt, vooral met sneeuwrijden kan het verschil maken.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Steeffoon schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:50:
Maar bij gladheid maakt het weinig uit welke band je hebt, vooral met sneeuwrijden kan het verschil maken.
Ben ik niet met je eens. Tijdens een rijvaardigheidscursus zoveel jaar geleden heb ik het verschil op spekglad wegdek kunnen zien en ervaren tussen winterbanden en zomerbanden. Een wereld van verschil!

Het grote probleem is (was toen?) echter dat veel mensen die met winterbanden rijden denken dat ze gewoon door kunnen blijven rijden als ware het zomer. En dat is toch echt niet zo. Ook met winterbanden moet je je rijstijl en -gedrag aanpassen.

• aidanl
Dat het een verschil kan maken geloof ik, maar of de marge tussen zomer / all-season / winter dermate groot is betwijfel ik. Op sneeuw ja door het zachtere rubber en grotere profiel. Maar op puur ijs zal het verschil minimaal zijn, misschien alleen het voordeel van het zachtere rubber als de band ook opgewarmd is.

Momenteel geeft het vooral een onterecht gevoel van veiligheid en zie je mensen met winderbanden vooral idioot rijgedrag vertonen (te snel zowel rechtdoor als door de bochten, bumperkleven etc.) ipv zoals het hoort aan te passen aan de omstandigheden.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

deMercer schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:11:
[...]

Ben ik niet met je eens. Tijdens een rijvaardigheidscursus zoveel jaar geleden heb ik het verschil op spekglad wegdek kunnen zien en ervaren tussen winterbanden en zomerbanden. Een wereld van verschil!

Het grote probleem is (was toen?) echter dat veel mensen die met winterbanden rijden denken dat ze gewoon door kunnen blijven rijden als ware het zomer. En dat is toch echt niet zo. Ook met winterbanden moet je je rijstijl en -gedrag aanpassen.
Interessant! Ik heb zelf geen praktijkervaring met zomerbanden op ijs, omdat ik al jaaaaren all-seasons rij, maar als het echt spekglad is, had ik geen verschil verwacht, nav wat ik tot nu toe heb gelezen. Dan heb ik niks gezegd!

• De Eik
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:06
Vraagje,
Wordt er bij de EV3 een laadkabel meegeleverd?

• Terranca
Naar aanleiding van de berichten over nieuwe updates weer eens de menu's in gedoken en tot mijn verbazing zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/509WfJDek9Mre0CeUC3FEabnKKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZycxxPdpYzh33kJjoH5uKuC.jpg?f=fotoalbum_large

Service niet geactiveerd? En toen ik hem nieuw had (november) wel gewoon updates gekregen en gedownload. Heb voor zover ik weet niks geks gedaan; ik zie in de app ook op mijn account (zelfde profiel als in screenshot) gewoon een Kia Connect abbo dat verloopt in 2032... iemand dit ook? Of wordt dit toch echt mijn eerste belletje naar de dealer?

• Ohmak
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21:26
De Eik schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:24:
Vraagje,
Ja, deze: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CQfavlsfThgFIvytx8qLYMyiKM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sVaEDVZgTmICPnLZAixDFT2k.png?f=user_large

• feijen7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:11
Vraagje,
Jazeker, komt met de officele kia laadkabel, die als het goed is tot 22kW ondersteunt

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:23
Hoe kan ik verwarming van de EV3 laten draaien tijdens het snelladen maar toch de auto vergrendelen?
Als ik via de app klimaat probeer te starten terwijl de auto aan de snellader hangt krijg ik een melding dat het niet beschikbaar is.

• _EV_
Terranca schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:28:
Naar aanleiding van de berichten over nieuwe updates weer eens de menu's in gedoken en tot mijn verbazing zie ik dit:

[Afbeelding]

Service niet geactiveerd? En toen ik hem nieuw had (november) wel gewoon updates gekregen en gedownload. Heb voor zover ik weet niks geks gedaan; ik zie in de app ook op mijn account (zelfde profiel als in screenshot) gewoon een Kia Connect abbo dat verloopt in 2032... iemand dit ook? Of wordt dit toch echt mijn eerste belletje naar de dealer?
Voor zover ik het begrepen heb zijn er twee soorten OTA's
1. OTA update voor voertuig software
2. OTA update voor infotainment systeem en kaarten.

De eerste is gratis en loopt lang door, tot 2032.
De tweede niet. Je krijgt 2 OTA updates gratis en daarna niet meer.
Hiervoor kun je een abonnement afsluiten of handmatig via een usb stick updaten.
Daarom geeft de auto de melding service niet geactiveerd
Zie verder https://update.kia.com/EU/NL/home

Binnenkort zou er een infotainment update aankomen dat de kaarten online altijd bijgewerkt worden.
Die update zie ik nog niet op de update site staan.

• Terranca
Thanks -- dat zou het idd wel verklaren... volgens mij kreeg ik de 1e dag dat ik hem had al 2 navigatie updates dus op die manier kan ik ook "gratis" updates weggeven :D maar goed, we wachten het af...

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

DenBeke schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:46:
Hoe kan ik verwarming van de EV3 laten draaien tijdens het snelladen maar toch de auto vergrendelen?
Als ik via de app klimaat probeer te starten terwijl de auto aan de snellader hangt krijg ik een melding dat het niet beschikbaar is.
Je zou de auto in POWER ON modus kunnen zetten: druk op de EV-knop zonder het rempedaal aan te raken. Dan zijn alle infotainment en klimaatfuncties beschikbaar. Als het goed is kan je de auto dan ook vergrendelen.

• aidanl
Zr40 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:06:
[...]

Je zou de auto in POWER ON modus kunnen zetten: druk op de EV-knop zonder het rempedaal aan te raken. Dan zijn alle infotainment en klimaatfuncties beschikbaar. Als het goed is kan je de auto dan ook vergrendelen.
Dat werkte bij mij vanochtend dus niet gek genoeg. Ach met vooraf opwarmen en daarna de auto aanzetten en verder laten verwarmen terwijl ik de auto sneeuwvrij maakte was er niets meer aan de hand tegen de tijd dat ik daadwerkelijk weg reed.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Terranca schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:54:
Thanks -- dat zou het idd wel verklaren... volgens mij kreeg ik de 1e dag dat ik hem had al 2 navigatie updates dus op die manier kan ik ook "gratis" updates weggeven :D maar goed, we wachten het af...
De functionele updates tellen niet mee voor die 2 gratis updates. Ik heb er al 5 gehad :D

Maar sowieso ben ik nergens een update teller tegengekomen en ik vermoed dat met die aankomende update waarbij kaartdata altijd live is het ook niet meer relevant gaat zijn.

• Baps
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:16
_EV_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:51:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb zijn er twee soorten OTA's
1. OTA update voor voertuig software
2. OTA update voor infotainment systeem en kaarten.

De eerste is gratis en loopt lang door, tot 2032.
De tweede niet. Je krijgt 2 OTA updates gratis en daarna niet meer.
Hiervoor kun je een abonnement afsluiten of handmatig via een usb stick updaten.
Daarom geeft de auto de melding service niet geactiveerd
Zie verder https://update.kia.com/EU/NL/home
Ik las dit ook ergens, maar wat ik mij dan afvraag is waar je überhaupt een abonnement zou kunnen afsluiten? Ik vind daarover namelijk niets terug online. Niet dat ik het per se wil, maar wel handig om te weten. Zoals anderen ook zeggen, is een update teller ook nergens te vinden. Ben wel benieuwd hoe dat zit, want mijn laatste update onder 2. is geïnstalleerd toen de auto nog bij de dealer te koop stond. Of zoiets meetelt is wel handig om te weten (vind ik).

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Vraagje,
Ja wel een laadkabel maar geen grannylader.

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:44
edit: is net al beantwoord.

[ Voor 88% gewijzigd door NVranya op 07-01-2026 12:53 ]

• deMercer
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 09:35:
Dat het een verschil kan maken geloof ik, maar of de marge tussen zomer / all-season / winter dermate groot is betwijfel ik. Op sneeuw ja door het zachtere rubber en grotere profiel. Maar op puur ijs zal het verschil minimaal zijn, misschien alleen het voordeel van het zachtere rubber als de band ook opgewarmd is.
De remweg op spekgladde ondergrond (vergelijkbaar met ijs) was op winterbanden 33% tot 50% korter tov zomerbanden, als ik het me goed herinner. Ook kon je met winterbanden met hogere snelheid een bocht nemen, dan wel met dezelfde snelheid een bocht krapper nemen.
Dat was wel rond 2011, het kan zijn dat inmiddels de verschillen tussen zomer- en winterbanden weer kleiner zijn geworden (in de 15 jaar daarvoor waren de verschillen juist steeds groter geworden).

• deMercer
  • Niet online
Terranca schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:28:

[Afbeelding]

Ja, ik zag dit vandaag ook voor het eerst. En als je naar beneden scrollt, wordt het nog vreemder IMO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IT3vdF-TjcAslDo47qDU3DqdP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKxC1sGDKnmAJTWKfIXh4Syt.jpg?f=fotoalbum_large

Deze twee opties zijn allebei uitgegrijsd, ik kan ze dus niet wijzigen :?

• _EV_
Met die updates vindt ik vaag.
Ik dacht dat ik een tijdje terug wel het OTA abonnement in de store te hebben gezien.
Maar als straks de kaarten continu bijgewerkt worden (online) dan is dat abonnements model inderdaad niet belangrijk meer. Misschien hebben ze het daarom al wel weggehaald

• WTM

WTM

DenBeke schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:46:
Je kan de auto ook op utility modus ‘kampeer modus’ zetten toch tijdens (snel) laden en dan de verwarming etc aan?

• deMercer
  • Niet online
De laatste tijd werkt de Digital Key op mijn Apple Watch vrijwel nooit meer, terwijl die op mijn iPhone het nog steeds vlekkeloos doet. Nu schijnt dit te verhelpen te zijn door de 12V accu los te koppelen en na minimaal 10 minuten wachten weer aan te koppelen.

Voordat ik dit ga proberen, zou ik graag antwoord willen op de volgende vragen:
  1. Is dit inderdaad een oplossing die mijn probleem kan oplossen?
  2. Moet ik opnieuw een Digital Key aanmaken als ik dit heb gedaan, of is dat niet nodig?[l/li]
  3. Zijn alle instellingen teruggezet naar de fabriekswaarden, of blijven deze zoals ze waren voor het loskoppelen?[l/li]
Iemand die hier meer over weet?

• deMercer
  • Niet online
WTM schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:30:
Je kan de auto ook op utility modus ‘kampeer modus’ zetten toch tijdens (snel) laden en dan de verwarming etc aan?
De EV3 is dan alleen niet zomaar te vergrendelen. Dat zul je dan via de app moeten doen.

• WTM

WTM

deMercer schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:54:
[...]

De EV3 is dan alleen niet zomaar te vergrendelen. Dat zul je dan via de app moeten doen.
Ik doe het raam open, knopje van vergrendeling indrukken en raam dicht (en arm terug trekken ;-))

Wel zeker zijn dat je sleutel / werkende app hebt om weer in de auto te komen. natuurlijk!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:07

Skv

Ik snap de updates ook niet. Wilde net de 'live kaarten update' aanzetten, maar ik kreeg na het starten van de auto geen melding. Bij settings staat..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u529zz0-2SpbXWG-t5yUjZ22PFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJbt12Lsx1I8yJ7ePirZBDlw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU_FWXQU-5nAaub-qsLbQJ8g6iE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWI8gf8Z7Om7vOI53T53SoB3.jpg?f=fotoalbum_large
De beide knoppen zijn greyed out, ik kan ze niet bedienen.

[ Voor 24% gewijzigd door Skv op 07-01-2026 19:51 ]

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:07

Skv

_EV_ schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:11:
Met die updates vindt ik vaag.
Ik dacht dat ik een tijdje terug wel het OTA abonnement in de store te hebben gezien.
Maar als straks de kaarten continu bijgewerkt worden (online) dan is dat abonnements model inderdaad niet belangrijk meer. Misschien hebben ze het daarom al wel weggehaald
Het abonnement staat bij mij nog in de store. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6sFsiSw-dB2G0HghckJLxIuRxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwgQ5m2FrNhPuFB0V1z9QXyQ.jpg?f=fotoalbum_large

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:03
Is de update uitvoeren via de usb stick dan gratis?

• WTM

WTM

bartmaniac schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:29:
Is de update uitvoeren via de usb stick dan gratis?
Ja
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste