Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:25

WTM

Bij mij rammelt het ook, heb een GT plus line. Al bij dealer geweest maar dat bracht geen soelaas. Hebben een rubber gesmeerd rechts achter ofzo maar hoor het nog steeds. Wel minder?

• GJonke
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:17
De irritante 'rammel' in onze EV3 werd in juli door onze dealer (Hedin Maastricht) helemaal opgelost. Ik weet niet wat ze precies deden: alleen de rubbers bij de achterklep aanpassen en/of ook het slot. Maar, het is sindsdien gelukkig helemaal verdwenen.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:21
Net geprobeerd een FitcamX te installeren in mijn EV3. Wat een ellende...

Sowieso is het plaatsen van de draad naar achteren toe (met mijn onhandigheid) niet heel makkelijk. Ik heb deze tutorial gebruikt.

Probleem nummer 1: Ik moest de lijst waar de gordel aan vast zit een stukje naar voren halen, nu lijkt het alsof het verstelbare deel van de gordel niet goed meer "pakt", waardoor ik hem niet meer kan stellen en hij zichzelf ook niet meer strak trekt. Gaat om dit onderdeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91r_n22l-BFomLGVVHwTeeG0nJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEoRSFNgfCEzJaA3Wrtibdnv.jpg?f=fotoalbum_large

Probleem 2: ik heb de achtercamera nog niet aangesloten, maar de front-camera wel. Ik start net de auto om te kijken of dat werkt en word getrakteerd op dit scherm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDB61-p1ikVXBjQIjS-GYFGynG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJJYnDHcshKs7GIG2SkNgvHF.jpg?f=fotoalbum_large

Dik spijt dat ik dit überhaupt ben gaan proberen, maar ik dacht "hoe moeilijk kan het zijn". Iemand tips voor beide issues?

Edit: als ik de camera loshaal werkt alles (goddank) weer gewoon, dus ik kan in ieder geval nog rijden. Neemt niet weg dat er blijkbaar iets mis is met de camera. Ik ga FitcamX maar even mailen.

Mocht iemand nog tips hebben voor de gordel, dan hoor ik dat ook graag.

[ Voor 7% gewijzigd door posttoast op 20-12-2025 16:34 ]

omniscale.nl

• Theowl123
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:28
Ohmak schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 12:31:
Hi ,

Volgens mij kan je dat bij: Instellingen > Voertuig > Lichten > sfeerverlichting doen.

Vr grt
Hartelijk _/-\o_ dank Ohmak!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03

Steeffoon

Smartphone-nerd

PSNE schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:07:
[quote]Steeffoon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:38:
[...]

Oh, dat is interessant. Dat zou het ook nog weleens kunnen zijn dan. Welke dealer is het?

Hedin in Sittard. De buitengewoon irritante rammel op met name klinkerachtige wegen is hiermee (vrijwel) volledig verdwenen..
[...]
Interessant. Jammer dat die dealer voor mij een roteind weg zit :+
noppie63 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 10:26:
[...]

Speelt dit ook met een elektrische kofferbak?
Ik heb er nl (nog) geen last van....
Ik heb een GT-PlusLine, met elektrische achterklep.
GJonke schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:17:
De irritante 'rammel' in onze EV3 werd in juli door onze dealer (Hedin Maastricht) helemaal opgelost. Ik weet niet wat ze precies deden: alleen de rubbers bij de achterklep aanpassen en/of ook het slot. Maar, het is sindsdien gelukkig helemaal verdwenen.
Ah, interessant. Had gehoopt dat meer dealers de oplossing zouden weten. Maar zal mijn dealer vertellen, dat ze dan maar even moeten bellen met Hedin in Maastricht.

@Veld-NL zoals vermeld maakt dat uitdraaien van die dopjes geen enkel verschil hier

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• WTM

WTM

posttoast schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 16:17:
Net geprobeerd een FitcamX te installeren in mijn EV3. Wat een ellende...

Sowieso is het plaatsen van de draad naar achteren toe (met mijn onhandigheid) niet heel makkelijk. Ik heb deze tutorial gebruikt.

Probleem nummer 1: Ik moest de lijst waar de gordel aan vast zit een stukje naar voren halen, nu lijkt het alsof het verstelbare deel van de gordel niet goed meer "pakt", waardoor ik hem niet meer kan stellen en hij zichzelf ook niet meer strak trekt. Gaat om dit onderdeel:

[Afbeelding]

Probleem 2: ik heb de achtercamera nog niet aangesloten, maar de front-camera wel. Ik start net de auto om te kijken of dat werkt en word getrakteerd op dit scherm:

[Afbeelding]

Dik spijt dat ik dit überhaupt ben gaan proberen, maar ik dacht "hoe moeilijk kan het zijn". Iemand tips voor beide issues?

Edit: als ik de camera loshaal werkt alles (goddank) weer gewoon, dus ik kan in ieder geval nog rijden. Neemt niet weg dat er blijkbaar iets mis is met de camera. Ik ga FitcamX maar even mailen.

Mocht iemand nog tips hebben voor de gordel, dan hoor ik dat ook graag.
Ik heb 'm alleen voor geïnstalleerd, daar zag ik tegenop maar viel me eigenlijk reuze mee. Geen beste storingsmelding trouwens.

• posttoast
WTM schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:55:
[...]

Ik heb 'm alleen voor geïnstalleerd, daar zag ik tegenop maar viel me eigenlijk reuze mee. Geen beste storingsmelding trouwens.
Nee, ik was er ook niet zo blij mee :D

Maar goed, de storingsmelding gaat (gelukkig) weg als ik de camera weer loskoppel. Dus daar lijkt iets niet lekker te gaan. Heb jij heb ook aan de regensensor aangesloten? Of ergens anders?

omniscale.nl

• WTM

WTM

posttoast schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 17:57:
[...]

Nee, ik was er ook niet zo blij mee :D

Maar goed, de storingsmelding gaat (gelukkig) weg als ik de camera weer loskoppel. Dus daar lijkt iets niet lekker te gaan. Heb jij heb ook aan de regensensor aangesloten? Of ergens anders?
Ik heb deze YouTube tutorial gekeken: https://youtu.be/dMSMRtxM8Z4?si=bYscry1hAtqwTe82

en in een EV6:
YouTube: The ABSOLUTE BEST, OEM-Integrated Dash Cam for Your Car - FitCamX 4K...

Ik DACHT dat ik 'm in de middelste had gedaan, die met een witte stekker.

• posttoast
WTM schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 18:04:
[...]

Ik heb deze YouTube tutorial gekeken: https://youtu.be/dMSMRtxM8Z4?si=bYscry1hAtqwTe82

en in een EV6:
YouTube: The ABSOLUTE BEST, OEM-Integrated Dash Cam for Your Car - FitCamX 4K...

Ik DACHT dat ik 'm in de middelste had gedaan, die met een witte stekker.
Hmm, volgens mij zit ie bij mij juist met een zwarte stekker (maar wel in het kastje waar hij in dat tweede filmpje van jou wordt ingestoken). Misschien toch eens de andere proberen dan...

Edit: en ja hoor, hij moest in de middelste. Met de witte stekker. Aangesloten en niets aan de hand...

Nu alleen nog mijn gordel gefixed krijgen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 20-12-2025 18:34 ]

omniscale.nl

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:32
@Veld-NL zoals vermeld maakt dat uitdraaien van die dopjes geen enkel verschil hier
[/quote]
Bij mij steken ze nu zo ver uit 1.5cm dat de klep echt dicht gegooit moet worden. Regelmatig dat ik binnen kom en de melding krijg dat de kofferklep niet volledig is gesloten. De auto gaat wel op slot, spiegels klappen in dus dan denk je dat zit goed, toch niet...

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:27
Veld-NL schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 19:19:
[/quote]
Bij mij steken ze nu zo ver uit 1.5cm dat de klep echt dicht gegooit moet worden. Regelmatig dat ik binnen kom en de melding krijg dat de kofferklep niet volledig is gesloten. De auto gaat wel op slot, spiegels klappen in dus dan denk je dat zit goed, toch niet...
De auto zelf sluit afzonderlijk van de kofferbak. Je kunt de kofferbak ook openen zonder de auto zelf te ontgrendelen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:32
Als de kofferklep helemaal open is kan je niet de auto op slot doen. Hij zit zegmaar in het eerste klikje van het slot. Niet helemaal dicht maar (dus melding), maar dicht genoeg om de auto op slot te krijgen. De kofferklep kan trouwens niet geopend worden.
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste