Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
Skv schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:12:
[...]

Goed om te lezen dat er optimalisaties mogelijk zijn. Mij viel het geluid iig tegen Spotify via Android Auto ten opzichte van de ID3. Die geeft toch een voller geluid. Als ik de auto kan ophalen (levering waarschijnlijk eind dit jaar), dan zal ik eens met de EQ's gaan prutsen. En kijken of directe bluetoothverbinding tot betere resultaten leidt dan via Android Auto.
Ik heb dan wel de GT line maar aan het begin viel de audio me ook best tegen. De e208 van vrouwlief klonk toen stukken beter. Wat een beetje hielp waren de EQ settings die hier in dit topic zijn gedeeld. Maar wat ook een groot verschil maakt is dat alles nog een beetje moet inspelen om het zo maar te zeggen. De luidsprekers moeten nog wat los komen. En dat heeft bij mij wel meer dan 6 maanden geduurd. Het is nog steeds niet super fantastisch maar een voldoende krijgt het nu wel.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Misschien ben ik alleen maar brakke speakers gewend, dat zou kunnen, maar ik ben dik tevreden over de HK speakers met standaard equalizer instellingen. Ik speel audio uitsluitend via Apple CarPlay en gebruik géén Spotify.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:50
AtlAntA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:03:
[...]

Ik heb dan wel de GT line maar aan het begin viel de audio me ook best tegen. De e208 van vrouwlief klonk toen stukken beter. Wat een beetje hielp waren de EQ settings die hier in dit topic zijn gedeeld. Maar wat ook een groot verschil maakt is dat alles nog een beetje moet inspelen om het zo maar te zeggen. De luidsprekers moeten nog wat los komen. En dat heeft bij mij wel meer dan 6 maanden geduurd. Het is nog steeds niet super fantastisch maar een voldoende krijgt het nu wel.
ik ben ook steeds meer tevreden over de HK. Vond het in het begin magertjes maar is wel beter geworden (of het moet een een perceptie zijn). Ik gebruik nu ook spotify allerhoogste kwaliteit en ik ben echt onder de indruk. Enigste verschil is dat de radio en spotify een verschillend geluidsnivo hebben (de radio is 25 hard en bij spotify 40. Als ik terugga van spotify naar radio knallen de boxen (voor de bassen) uit mijn auto zowat.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• imiek99
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-11 14:39

imiek99

EV3 +A LR

MarFan schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:42:
[...]

Waarschijnlijk wel, garage is een leen-auto aan het regelen... ze hadden al een aantal andere EV(6)'s in de garage staan. Wist niet dat dit zo'n groot probleem was/is.
Zorgwekkend…

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:29
Zr40 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:28:
Volgens de handleiding betreft dit ook het inklappen.

[...]
Werkt bij mijn Niro net zo. Heb de instelling net gemaakt. Spiegels klappen nu niet meer in.

Niro EV Exec 07-2023

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat is de juiste bandenspanning voor de ev3? In de deur staat 2.5 bar ondrr alle omstandigheden, maar bij aflevering stond alles op 3.0 en inmiddels is het 2.2 geworden.

Oppompen tot 2.5 of hoger?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:25
koelkast schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:06:
Wat is de juiste bandenspanning voor de ev3? In de deur staat 2.5 bar ondrr alle omstandigheden, maar bij aflevering stond alles op 3.0 en inmiddels is het 2.2 geworden.

Oppompen tot 2.5 of hoger?
Net onder de 2.2 gaat hij al miepen dat de bandenspanning te laag is. Toevallig eerder deze week gehad. Zelf heb ik ze opgepompt tot 2.5. Ook de mijne waren bij aflevering 2.9 wat aan de hoge kant is eerlijk gezegd.
Mijn persoonlijke mening is dat 2.5 het fijnste rijdt. Veel zachter voelt al gauw te zweverig aan omdat de auto zelf ook al zacht is afgeveerd.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wanneer het binnenkort kouder wordt, of je banden zijn al opgewarmd wanneer je oppompt na een rit, dan is 2.6 ook zinvol. De bandenspanning daalt namelijk bij een lagere temperatuur, en 2.6 voorkomt dat je het twee weken later opnieuw mag doen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bijzonder. Hier waren ze opgepompt tot 40 PSI. Rijdt overigens lekker, maar mag best iets minder. Laat ze nu langzaam leeglopen tot wat ik prettig vind.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 21-11-2025 19:36 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

4.0 bar? Dat klinkt wel extreem hoog!

Zou het wellicht 40 psi (Amerikaanse eenheid) geweest kunnen zijn? Dat komt overeen met 2.75 bar.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De banden van onze EV3 hadden bij aflevering een spanning variërend van 40 tot ik meen 43 PSI. Het heeft een tijdje geduurd, maar inmiddels met het koudere weer houd ik ze op 37 PSI van de pomp, en dan geeft de auto 35 of 36 PSI aan. Het valt me op hoe veel invloed de temperatuur heeft. Een paar graden kouder en de spanning is al weer een PSI lager.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
AtlAntA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:20:
Net onder de 2.2 gaat hij al miepen dat de bandenspanning te laag is. Toevallig eerder deze week gehad.
Daar ben ik wel blij mee, dat de auto dat zo snel aangeeft. Bij onze vorige auto duurde dat meer dan 0,7 bar drukverlies, dat vond ik wel erg veel. Dan liever dit.

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:44
AtlAntA schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:20:
[...]

Net onder de 2.2 gaat hij al miepen dat de bandenspanning te laag is. Toevallig eerder deze week gehad. Zelf heb ik ze opgepompt tot 2.5. Ook de mijne waren bij aflevering 2.9 wat aan de hoge kant is eerlijk gezegd.
Mijn persoonlijke mening is dat 2.5 het fijnste rijdt. Veel zachter voelt al gauw te zweverig aan omdat de auto zelf ook al zacht is afgeveerd.
Hier zeurt hij vanaf 2.3
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de standaard EV3 banden het beste 3.0 moesten hebben, maar kan niet meer vinden waar dat was.
Nu het snel kouder wordt vul ik ze zelf tot 2.6 indien “warm” gereden en 2.5 als ik net vertrek (dus nog koude banden).

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:34

Steeffoon

Smartphone-nerd

Las her en der bij EV3-rijders al dat zij gerammel horen van achterin, waarschijnlijk uit de achterklep. Ik merk dit nu ook. Alleen te horen bij bijvoorbeeld het rijden over klinkers of oneffen wegdek. Dealer heeft volgende maand pas tijd...

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste