Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:30:
[...]

Heb je de metallic strip aan de voorkant nog steeds niet gewrapt? ;)
Haha nu je het zegt 8)7
Misschien toch maar eens over nadenken. Wat kostte dat bij jou? Of heb je het zelf gedaan?

Nevermind, zat even terug te scrollen... 4 tientjes is prima te overzien. Ga toch eens kijken! Want het is inderdaad een stuk beter! :9~ :9~ :9~

[ Voor 19% gewijzigd door Steeffoon op 09-11-2025 10:03 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:00:
[...]

Haha nu je het zegt 8)7
Misschien toch maar eens over nadenken. Wat kostte dat bij jou? Of heb je het zelf gedaan?

Nevermind, zat even terug te scrollen... 4 tientjes is prima te overzien. Ga toch eens kijken! Want het is inderdaad een stuk beter! :9~ :9~ :9~
Het is nog vroeg! :)

Maar inderdaad voor 4 tientjes en een klein uurtje was ik klaar. En ziet er veel beter uit, zeker met een GT-(Plus)Line en zwarte lak. Doen dus!

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

THE_BASE schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:43:
[...]

Het is nog vroeg! :)

Maar inderdaad voor 4 tientjes en een klein uurtje was ik klaar. En ziet er veel beter uit, zeker met een GT-(Plus)Line en zwarte lak. Doen dus!
Ik zal eens een wrapper op gaan zoeken, en even contact leggen! Zie je niet veel kleurverschil tussen het pianoblack van de auto zelf, en de wrap? Dat lijkt op jouw foto een beetje het geval.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:17
_birdie_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:37:
[...]

Ik probeer altijd 2 van mijn 3 sleutels bij me te hebben. de fysiek sleutel (dat kleine witte ding) neem ik alleen mee op verre reizen. De keyfob heb ik bijna nooit meer bij me. Sinds ik een UWB telefoon heb neem ik mijn keycard als extra mee. Normaliter kun je hem dan ook nog eens openen met de KIA App.
Zoals je weet gebruik ik mijn mobiel zonder UWB, zodat er geen onnodige registratie plaatsvindt. En dus ook geen keyless entry voor mij. Nooit gemist, scheelt hopelijk energie en sowieso onnodige open&dicht acties.

Als backup heb ik de kleine fysieke sleutel aan mijn sleutelbos en een Kia card verstopt in de auto (als je die vindt mag je ermee wegrijden :9 )

• eboellie
  • Registratie: Juni 2011
THE_BASE schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:19:
[...]

Er zijn er in dit topic meen ik een aantal die de Fitcam X hebben. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan vanwege de slechte recensies. Het apparaat zou snel defect zijn. Ik weet de ervaringen van hier niet.
Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met de Fitcam x? Eerlijk gezegd heb ik tot op heden alleen maar goede ervaringen. Over sommige zaken haal ik mijn schouders op, zoals locatie. Geen rechter die zal zeggen "beelden tellen niet mee want geen locatie-gegevens".
De cam zit prachtig en doet wat ie doen moet.

De eerste 10 negatieve reviews die ik lees op trustpilot slaan nergens op (gaan vooral over customer support? ik heb zelf 2x email contact gehad en dat ging prima. Duurde minimaal 24 uur, maar ja andere tijdzone he).

• THE_BASE
  • Niet online
eboellie schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:16:
[...]

Zijn er meer mensen met slechte ervaringen met de Fitcam x? Eerlijk gezegd heb ik tot op heden alleen maar goede ervaringen. Over sommige zaken haal ik mijn schouders op, zoals locatie. Geen rechter die zal zeggen "beelden tellen niet mee want geen locatie-gegevens".

De eerste 10 negatieve reviews die ik lees op trustpilot slaan nergens op (gaan vooral over customer support? ik heb zelf 2x email contact gehad en dat ging prima. Duurde minimaal 24 uur, maar ja andere tijdzone he).
Heb me er verder niet in verdiept, eerlijk gezegd. Had 8 jaar een dashcam op m’n vorige auto en nooit iets noemenswaardig van kunnen gebruiken, behalve af en toe een koekwaus op een kinderbrommer die onderuit ging. :)

Dus besloot ik om geen dashcam meer te nemen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online
Steeffoon schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:22:
[...]

Ik zal eens een wrapper op gaan zoeken, en even contact leggen! Zie je niet veel kleurverschil tussen het pianoblack van de auto zelf, en de wrap? Dat lijkt op jouw foto een beetje het geval.
Het is natuurlijk geen lak, dus verschil zie je alleen als je heel goed kijkt naar de twee onderdelen tegen elkaar. Maar van een afstandje en zeker als je rijdt zie je geen verschil.

Gisteren kwamen er nog twee oudere mensen langslopen en die zeiden: wat heeft u een mooie strakke auto! Dat is toch weer leuk om te horen.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

eboellie schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:16:
[...]

Hier geen klachten. Eigenlijk het enige minpuntje is dat ik het installeren een beetje lastig vond, maar dat ligt meer aan mijn eigen onhandigheid. Het ziet er strak uit en werkt prima.

Wat betreft ontbrekende locatie en snelheid: dat heb je voor betrokkenheid bij ongevallen niet nodig. Snelheid kan namelijk ook achterhaald worden door de tijd te meten tussen het passeren van twee referentiepunten. Het is vooral handig voor jezelf, als je ooit vragen hebt zoals "waar was dit ook al weer?" of "is deze snelheidsboete wel terecht?"

• PeVer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-11 20:47
Goedemiddag Luitjes,

Reed vorige week met mijn EV3 door de Westerschelde-tunnel. Cruise-control ingesteld op de aldaar toegestane snelheid. Afstand 3 blokjes >> geen voorganger te bekennen.
Plotseling gaat de EV3 vol in de remmen!! Direct een straal "gas" gegeven waarna/waarmee "het remmen' opgeheven werd.

Iemand enig idee waar deze spontane rem-actie vandaan komt of waardoor deze veroorzaakt zou kunnen worden (en/of zijn?)?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:28
PeVer schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:11:
Goedemiddag Luitjes,

Reed vorige week met mijn EV3 door de Westerschelde-tunnel. Cruise-control ingesteld op de aldaar toegestane snelheid. Afstand 3 blokjes >> geen voorganger te bekennen.
Plotseling gaat de EV3 vol in de remmen!! Direct een straal "gas" gegeven waarna "het remmen' opgeheven werd.

Iemand enig idee waar deze spontane rem-actie vandaan komt of waardoor deze veroorzaakt zou kunnen worden (en/of zijn?)?
Phantom-braking in tunnels komt meestal door schaduw of teveel licht/donker contrast als je de tunel inrijdt... het visuele systeem denkt dan dat er iets van een massief object op de weg ligt.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Goedemiddag Luitjes,

Plotseling gaat de EV3 vol in de remmen!! Direct een straal "gas" gegeven waarna/waarmee "het remmen' opgeheven werd.

Inderdaad wat @olafmol aangeeft.
Ik lees het relatief vaak bij Renault en Tesla, maar nog niet bij Kia. Hopelijk blijft het bij één keer.

Heb het jaren geleden voor het laatst gehad met een Hyundai op een leeg stuk snelweg. Je schrikt je de herrie...

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
Goedemiddag Luitjes,

Dat heb ik ook gehad in de Westerscheldetunnel. Daarom staan er borden voor de tunnel dat je de cruisecontrol uit moet zetten.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

olafmol schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:44:
[...]
Phantom-braking in tunnels komt meestal door schaduw of teveel licht/donker contrast als je de tunel inrijdt... het visuele systeem denkt dan dat er iets van een massief object op de weg ligt.
De EV3 gebruikt radar voor obstakeldetectie, niet camera's zoals bij Tesla. Schaduw of licht/donker contrast hebben daar geen invloed op. Maar ook radar is niet immuun. Het heeft alleen op een andere manier last van tunnels, radargolven kunnen weerkaatsen op muren/plafond waardoor objecten in een andere hoek gezien worden.
Webbeb schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:34:
[...]
Dat heb ik ook gehad in de Westerscheldetunnel. Daarom staan er borden voor de tunnel dat je de cruisecontrol uit moet zetten.
Inderdaad, zo ziet dit bord er uit. Mag wel duidelijker, vind ik! Dit bord mis je gemakkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WenL6rRwqZnQqLlL1lzVo3jl2dI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SNfSAmX1kRgblcKpNE34SG9J.png?f=fotoalbum_large

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32
Ik sta voor een raadsel. Normaal kan ik opladen tot 100% met mijn thuis Ratiolader. Nu lukt dat niet meer. Het enige dat anders is, is update van KIA app.
Weet iemand hoe ik weer tot 100% laden kan instellen? Meestal moet ik lange stukken rijden en dan vind ik 100% wel prettig.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:47
doggy1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:48:
Ik sta voor een raadsel. Normaal kan ik opladen tot 100% met mijn thuis Ratiolader. Nu lukt dat niet meer. Het enige dat anders is, is update van KIA app.
Weet iemand hoe ik weer tot 100% laden kan instellen? Meestal moet ik lange stukken rijden en dan vind ik 100% wel prettig.
Zet hem in de app eens op max 90%, wacht 10 minuten en zet hem weer op 100%. Heb dit ook gehad toen ik van de oude Kia app naar de nieuwe ging.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32
AtlAntA schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:59:
[...]

Zet hem in de app eens op max 90%, wacht 10 minuten en zet hem weer op 100%. Heb dit ook gehad toen ik van de oude Kia app naar de nieuwe ging.
Ik heb zelf nooit laadinstelling ingesteld en weet ook niet waar te vinden in app of auto. Blijkbaar stond hij bij aankoop op 100%

Inmiddels gevonden, eindelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door doggy1 op 09-11-2025 17:44 ]

• PeVer
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09-11 20:47
Luitjes,

dank voor de uitleg "rem-actie in Westerschelde-tunnel". Het aangegeven bord helemaal niet gezien.

Heb nu - sinds 10 januari 2025 - 25.000 met de Kia EV3 gereden, wil nooit meer een "plof-auto'.

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:41:
De EV3 gebruikt radar voor obstakeldetectie, niet camera's zoals bij Tesla. Schaduw of licht/donker contrast hebben daar geen invloed op. Maar ook radar is niet immuun. Het heeft alleen op een andere manier last van tunnels, radargolven kunnen weerkaatsen op muren/plafond waardoor objecten in een andere hoek gezien worden.
Dit roept bij mij wel de vraag op wat er zo bijzonder is aan de Westerscheldetunnel dat ACC kennelijk systematisch niet werkt (ze zetten zo’n waarschuwing er niet voor niets neer)? Het afgelopen jaar al heel veel tunnels genomen met de EV3 hier in Zuid-Spanj, en heb (gelukkig!) nog nooit een geval van phantom braking ervaren. Ook nog nooit een vergelijkbaar waarschuwingsbord hier gezien trouwens.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

deMercer schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:15:
[...]

Dit roept bij mij wel de vraag op wat er zo bijzonder is aan de Westerscheldetunnel dat ACC kennelijk systematisch niet werkt (ze zetten zo’n waarschuwing er niet voor niets neer)? Het afgelopen jaar al heel veel tunnels genomen met de EV3 hier in Zuid-Spanj, en heb (gelukkig!) nog nooit een geval van phantom braking ervaren. Ook nog nooit een vergelijkbaar waarschuwingsbord hier gezien trouwens.
In mijn zoektocht naar informatie hierover kwam ik dit tegen over het voor Rijkswaterstaat in kaart brengen van hoe tunnels door radar gezien worden. Mogelijk is dat de aanleiding geweest dat bij deze tunnel dit bord is geplaatst!

https://nl.linkedin.com/p...-7228775194629210114-Bmj3

Afbeeldingslocatie: https://media.licdn.com/dms/image/v2/D4D22AQH-L85PAVtUFw/feedshare-shrink_800/feedshare-shrink_800/0/1723388991941?e=2147483647&v=beta&t=dzmSqX9Y7wN779-0kbgCPlkTdHL8za246rwEofsUwyM

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 09-11-2025 20:42 ]

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-11 20:48
_birdie_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:36:
kreeg vandaag een emailtje van de dealer dat mijn ev3 in jaarlijks onderhoud moet. begreep bij aflevering dat dat maar eens in 2j hoeft ... vreemd
Mijn dealer gaf aan de auto eens per jaar of 15000 km te "willen zien". Denk dat dit met een verdienmodel te maken heeft........ Zou eens in de 30000 km moeten zijn als ik het allemaal goed begrepen heb.

• deMercer
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:33:
In mijn zoektocht naar informatie hierover kwam ik dit tegen over het voor Rijkswaterstaat in kaart brengen van hoe tunnels door radar gezien worden. Mogelijk is dat de aanleiding geweest dat bij deze tunnel dit bord is geplaatst!
Interessante info. Ik ben benieuwd wat die lichte vlekken op de rechtermuur zijn. Deuren naar de vlucht-/onderhoudroutes?

• deMercer
  • Niet online
Aedriaen1 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:44:
Mijn dealer gaf aan de auto eens per jaar of 15000 km te "willen zien". Denk dat dit met een verdienmodel te maken heeft........ Zou eens in de 30000 km moeten zijn als ik het allemaal goed begrepen heb.
Wij hebben 3 jaar gratis onderhoud ‘gekregen’ bij de aanschaf als ik het me goed herinner. Kunnen we de 1e 3 jaar uitproberen of het zinnig is om jaarlijks langs te gaan. >:)

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:33:
[...]

https://nl.linkedin.com/p...-7228775194629210114-Bmj3

[Afbeelding]
Zou dit ook de reden kunnen zijn dat de luchtcirculatie wordt aangepast een kilometer voordat ik een tunnel in ga? Had het niet eerder gedien, pas sinds deze week.

Ik navigeer met Waze en toch werkt het. Dus de sensoren zien misschien een donkere buis aankomen, of hij ziet het toch vanwege de ingebouwde navigatie op de achtergrond?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

THE_BASE schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:58:
[...]

Zou dit ook de reden kunnen zijn dat de luchtcirculatie wordt aangepast een kilometer voordat ik een tunnel in ga? Had het niet eerder gedien, pas sinds deze week.

Ik navigeer met Waze en toch werkt het. Dus de sensoren zien misschien een donkere buis aankomen, of hij ziet het toch vanwege de ingebouwde navigatie op de achtergrond?
Volgens de handleiding werkt dit enkel op basis van de navigatiekaart (ook zonder actieve route of wanneer je een app gebruikt) en alleen voor tunnels op snelwegen en hoofdwegen. Het schakelt ongeveer 7 seconden van tevoren in.

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
deMercer schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:23:
[...]

Ik heb het verhaal over het hoge sluipverbruik begrepen als de combinatie van een ingestelde Digital Key én geactiveerde echte Keyless Entry, dus de instelling dat de auto ontgrendelt als je alleen al in de buurt van de auto komt.

Ik heb een Digital Key aangemaakt en geïnstalleerd op mijn iPhone en Apple Watch, en gebruik deze normaliter altijd ipv de keyfob. De instelling voor echte Keyless Entry staat in onze EV3 UIT (ivm consistentie tussen ver- en ontgrendelen). Wij ont- en vergrendelen de auto altijd door te drukken op de handgreep. Onze EV3 heeft duidelijk een veel lager sluipverbruik, en dat inclusief een altijd actieve marterverjager. Dus enkel de Digital Key is niet de oorzaak van een hoog sluipverbruik.
Ik heb het inmiddels ook uitgezet. Nu even afwachten of het helpt.

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op maandag 10 november 2025 @ 00:07:
[...]

Volgens de handleiding werkt dit enkel op basis van de navigatiekaart (ook zonder actieve route of wanneer je een app gebruikt) en alleen voor tunnels op snelwegen en hoofdwegen. Het schakelt ongeveer 7 seconden van tevoren in.
Je merkt het al: de handleiding heb ik niet volledig doorgenomen. ;)

Dank voor de uitleg!

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste