Heb dit ook wel eens, gewoon even op je dashboard kijken voor je wegrijdt, dan kun je zien in welke stand de i Pedal staat. Ik zit normaliter eigenlijk nooit aan de stuurflippers en snap ook niet hoe deze instelling kan veranderen. Maar als je niveau 3 rijdt, dan kom je er heel snel achter als het 1 is geworden._birdie_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:52:
Ik reed gisteren kort stukje naar huis en vertrouw normaliter helemaal op I-pedal lvl-3 (bijna of niet de rem gebruiken). Blijkt hij opeens op lvl-1 te staan en kreeg hem niet naar lvl-3 (hij gaf error dat het niet kon). Thuis auto uitgezet en weer aangezet en het werkte gelukkig weer !!. Maar was ff schrikken als je auto niet reageert zoals je gewend bent. Maar blijft perfecte auto. En ik word steeds enthousiaster over het HK sound system. Enigste probleem vind ik het grote verschil tussen radio en spofity/ytmusic qua volume maar gelukkig luister ik niet zoveel radio. Streaming is de norm.
Wanneer je switcht van drive mode en de sneeuwmodus activeert, dan gaat regen ook terug naar niveau 1 (hoogst beschikbare niveau voor die modus). Alleen blijft die vervolgens op 1 als je sneeuwmodus weer verlaat.
[ Voor 55% gewijzigd door Zr40 op 31-10-2025 15:17 ]
Kan hst zijn dat de rijmodus Snow was aangezet. Dan gaat de instelling namelijk naar lvl1 en kan hij niet hoger worden ingesteld._birdie_ schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:52:
Ik reed gisteren kort stukje naar huis en vertrouw normaliter helemaal op I-pedal lvl-3 (bijna of niet de rem gebruiken). Blijkt hij opeens op lvl-1 te staan en kreeg hem niet naar lvl-3 (hij gaf error dat het niet kon). Thuis auto uitgezet en weer aangezet en het werkte gelukkig weer !!. Maar was ff schrikken als je auto niet reageert zoals je gewend bent. Maar blijft perfecte auto. En ik word steeds enthousiaster over het HK sound system. Enigste probleem vind ik het grote verschil tussen radio en spofity/ytmusic qua volume maar gelukkig luister ik niet zoveel radio. Streaming is de norm.
Sinds een paar dagen kraakt de kofferbakklep aan de rechterkant wanneer ik over drempels rijd. Je hebt daar een uitstekend stukje zitten waar hij op lijkt te "knarsen" hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik dacht eerst dat het met de vering te maken had maar dat blijkt niet zo. Kooijman Utrecht herkende dit niet en er is een vervolg afspraak ingepland.
Precies dit ja! Dit hadden wij ook, als je 1 keer te weinig klikt op het modus knopje dan blijft ie op snow staan. Ook al is dat maar 2 seconden of zo, dan spring de regeneratie terug naar standje 1. Ook als je daarna doorklikt naar Eco. Maar eerlijk gezegd merk je dit direct bij eerste keer gas loslaten en is oplossing daarna dus heel simpel, doorklikken naar Eco en met stuur flippers regeneratie weer naar 3 zetten.Zr40 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:12:
Wanneer je switcht van drive mode en de sneeuwmodus activeert, dan gaat regen ook terug naar niveau 1 (hoogst beschikbare niveau voor die modus). Alleen blijft die vervolgens op 1 als je sneeuwmodus weer verlaat.
[Afbeelding]
"Sinds een paar dagen kraakt de kofferbakklep aan de rechterkant wanneer ik over drempels rijd. Je hebt daar een uitstekend stukje zitten waar hij op lijkt te "knarsen" hebben meer mensen hier last van (gehad)? Ik dacht eerst dat het met de vering te maken had maar dat blijkt niet zo. Kooijman Utrecht herkende dit niet en er is een vervolg afspraak ingepland."
Herkenbaar: ik dacht ook dat het van binnen en rechtsachter kwam. Maar er werd in eerste instantie niks gevonden. Ook aan de onderkant bleek er niks te rammelen. Uiteindelijk is het euvel verholpen door (het slot van) de achterklep anders/bij te stellen. Probleem was zo verholpen..
Succes.
Herkenbaar: ik dacht ook dat het van binnen en rechtsachter kwam. Maar er werd in eerste instantie niks gevonden. Ook aan de onderkant bleek er niks te rammelen. Uiteindelijk is het euvel verholpen door (het slot van) de achterklep anders/bij te stellen. Probleem was zo verholpen..
Succes.
Succes.
[/quote]
Aah bedankt voor je tip! Dit ga ik zeker bespreken tijdens de afspraak.
Succes.
[/quote]
Aah bedankt voor je tip! Dit ga ik zeker bespreken tijdens de afspraak.
Wel slim om niet zonder de banden met de velgen te gaan rijden.Aedriaen1 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:59:
[...]
Ik heb op marktplaats een paar nette, gebruikte Kia Niro ev velgen van 17 inch gekocht. Kleinere wielen rijden efficienter en dat vind ik prettig in de winter. Verder heb ik daar winterbanden om laten leggen, mijn ervaring met winterbanden is dat deze als het er echt op aankomt, tijdens gladde omstandigheden, erg goed presteren. Laat ze in het voorjaar weer vervangen door de 19 velgen die dan ook geen pekel voor hun kiezen krijgen.
Ook wanneer de trailer modus geactiveerd is (geweest) gooit hij alle instellingen in de war. Afstand tot voorligger op maximaal, 'op rijstijl gebaseerde ACC' staat uit, en vast nog wel meer een paar van die geintjes.Zr40 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:12:
[Afbeelding]
Even wat anders, en ik mag gek worden, maar hoort in dit menu (onder EV-routeplanner) nog niet een extra tabblad waar je de keuze voor (snel)laadstations kunt aangeven? Voorheen kon ik de voorkeur voor bv. Fastned of Ionity aangeven, ik heb alle menu's nu drie keer doorgelopen, maar kan het niet (meer) vinden.
Hou er ook rekening mee dat banden met een lagere load index vaak ook soepelere wangen hebben en dus het rijgedrag veranderen. Even snel de rotonde ronden wordt dan een iets andere ervaring. Op onze EV worden de volgende banden weer wat stugger in ieder geval.Roland_EM25 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:08:
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op winterbanden. Ik heb via MP een set nieuwe KIA 19inch velgen + TPMS sensoren aan kunnen schaffen voor een zeer gunstige prijs en wil hier graag winterbanden voor aanschaffen.
M’n zomerbanden zijn Hankook Ion banden met maatvoering 215/50 R19 97H. Als ik nu kijk naar winterbanden met deze maatvoering van merken als Michelin en Continental vind ik wel de juiste banden maat, maar de load index gaat niet hoger dan 93.
De enige optie zouden goodyear ultra grip performance 3 banden zijn, aangezien deze wel met de juiste load index verkrijgbaar zijn.
Ter info de load index betekent per band:
93: 650kg
97: 730kg
Met een rijklare massa van 1885kg en een maximaal toegestane massa van 2355kg, zou ik met een load index van 93 ook uitkomen. Maar mag dit?
Ik heb Kia gemaild met deze vraag, maar die antwoorden wat ontwijkend met als antwoord dat in de accessoires webshop passende winterbanden voor de EV3 te vinden zijn…
Ja, dat snap ik, maar ik vind deze sets buiten proportioneel prijzig.
Vraag aan EV3 rijders met winterbanden om 19inch velgen, welke load index is bij jullie gemonteerd??
Ik heb goede ervaringen met continental winter contact banden dus zou het liefst voor deze banden gaan. Maar als dat niet gaat, dan worden het de goodyear banden.
Bedankt alvast!
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik ben er vanmorgen achtergekomen dat het verstellen van de bestuurdersstoel niet meer mogelijk is. Geen van de knoppen werkt meer. Waar kan dat aan liggen of zie ik iets over het hoofd? Ik heb de Plus Advanced en het verstellen ging altijd goed.
EV3 Adv+ LR 19"
stekkertje los?Danois55 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:29:
Ik ben er vanmorgen achtergekomen dat het verstellen van de bestuurdersstoel niet meer mogelijk is. Geen van de knoppen werkt meer. Waar kan dat aan liggen of zie ik iets over het hoofd? Ik heb de Plus Advanced en het verstellen ging altijd goed.
zekering door?
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Heb ik nooit gekund in dat menu, auto gekocht in augustus.aikink schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:44:
[...]
Ook wanneer de trailer modus geactiveerd is (geweest) gooit hij alle instellingen in de war. Afstand tot voorligger op maximaal, 'op rijstijl gebaseerde ACC' staat uit, en vast nog wel meer een paar van die geintjes.
Even wat anders, en ik mag gek worden, maar hoort in dit menu (onder EV-routeplanner) nog niet een extra tabblad waar je de keuze voor (snel)laadstations kunt aangeven? Voorheen kon ik de voorkeur voor bv. Fastned of Ionity aangeven, ik heb alle menu's nu drie keer doorgelopen, maar kan het niet (meer) vinden.![]()
[Afbeelding]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb ik wel geprobeerd uit het oogpunt van kostenbesparing, dit bleek enigszins tegen te vallen...... Reed wel erg effcientonzenuub schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:47:
[...]
Wel slim om niet zonder de banden met de velgen te gaan rijden.
In overleg met dealer liggen er bij mij de Continental AllSeasonContact 2 215/50 R19 93T op. Bevalt prima maar N=1 natuurlijk. Als ze op zijn ga ik misschien over naar 17" het hele jaar ivm geluid/comfort/bereik, maar zag nu nog niet echt velgen die wat stijl betreft bij de GT-plusline aansloten (die RC34 hierboven was wel kandidaat).Roland_EM25 in "Het grote Kia EV3 topic"Roland_EM25 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 23:08
Vraag aan EV3 rijders met winterbanden om 19inch velgen, welke load index is bij jullie gemonteerd??
Oh, ik zie net opmerking over minder stijve wangen en rotondes: dat soort bochtjes maakt de EV3 niet van harte, maar weet niet of andere banden daar helpen.
[ Voor 18% gewijzigd door jonk op 01-11-2025 16:14 ]
Zo, dat leek na maanden indrogen (ja....) nog niet zo eenvoudig. Maar wondermiddeltje gevonden: Koch Chemie insecten- en vuilverwijderaar. Herstelt alleen geen steenslagjonk schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 12:50:
Nu ga ik eens kijken hoe ik al die dode vliegen van de snuit afkrijg.
Ook voor steenslag is de Kia EV3 een magneet. Er zat al een krasje op bij aankoop, maar de afgelopen maand nog een bij kunnen noteren. Ik heb wel een lakkwastje meegekregen dus enigszins is het op te lappen. Maar die voorkant is zo niet dynamisch dat alles er op lijkt te klappen.jonk schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:48:
[...]
Zo, dat leek na maanden indrogen (ja....) nog niet zo eenvoudig. Maar wondermiddeltje gevonden: Koch Chemie insecten- en vuilverwijderaar. Herstelt alleen geen steenslag
EV3 GT LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
kreeg vandaag een emailtje van de dealer dat mijn ev3 in jaarlijks onderhoud moet. begreep bij aflevering dat dat maar eens in 2j hoeft ... vreemd
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
ik kreeg in de auto bij 15k al een melding dat er onderhoud nodig was. De garage gaf aan dat het 30k of 2 jr zou moeten zijn. Moest wel even langskomen om de melding te laten resetten._birdie_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:36:
kreeg vandaag een emailtje van de dealer dat mijn ev3 in jaarlijks onderhoud moet. begreep bij aflevering dat dat maar eens in 2j hoeft ... vreemd
EV3 adv + LR 19” allseason
ik krijg bericht via email .. niet via auto .. zal maandag eens bellen ..pati schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:07:
[...]
ik kreeg in de auto bij 15k al een melding dat er onderhoud nodig was. De garage gaf aan dat het 30k of 2 jr zou moeten zijn. Moest wel even langskomen om de melding te laten resetten.
f
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Hoogstwaarschijnlijk gewoon automatisch mailtje.... Want inderdaad 1x per 2 jaar of elke 30.000 km_birdie_ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:20:
[...]
ik krijg bericht via email .. niet via auto .. zal maandag eens bellen ..
f
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air