Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 74 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
josduisings schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 07:34:
De EV3 heeft links achter in de kofferbak een lamp zitten. Maar die gaat nooit aan als de kofferbak open gaat. Weet iemand of dit hoort, en waar ik dat kan instellen?
Hier gaat die lamp juist altijd aan als de kofferbak open gaat. Dat het bij jou niet zo is, lijkt me niet te kloppen. Ik kan me ook geen instelling herinneren voor de werking van dit licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25
aip schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:29:
[...]

Ik herken het probleem maar dan met Apple. En nee, ik heb nog geen workaround gevonden. Als Carplay opstart, gaat de audio daarheen. Die moet ik daarna weer handmatig terugzetten naar DAB....
Hier ook geen probleem bij starten van de auto. Als DAB aan stond blijft dat zo, als Carplay actief was start hij gewoon daar waar hij gebleven was.
Maar volgens mij is er inderdaad ergens een setting voor, maar daar zou ik in moeten duiken.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18
De EV3 heeft links achter in de kofferbak een lamp zitten. Maar die gaat nooit aan als de kofferbak open gaat. Weet iemand of dit hoort, en waar ik dat kan instellen?
De online manual rept er met geen woord over en ik kan er hier op het forum ook niet iets over vinden.

https://media.kia.nl/productenDb/documents/306.pdf
Gaat hier gewoon aan, heb ook nooit een instelling ervoor gezien dus denk dat je even langs de garage moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:18
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over het draadloos laden van je telefoon in de EV3? Mijn Samsung wordt behoorlijk warm als ik dit doe. Vraag me serieus af of dit goed is voor de accu van de telefoon. Telefoon wordt overigens ook al goed warm als je android auto gebruikt en bijvoorbeeld navigeert en streamt op hetzelfde moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de functie uitgeschakeld, ben sowieso niet van het draadloos laden.

Maar toen ik het probeerde werd mijn iPhone zó warm en ging er (toevallig of niet) 1% van zijn conditie af. :+

Ik hang er wel een kabel aan, maar in principe laadt ik sowieso niet in de auto, tenzij enorm lange ritten.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:18:
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over het draadloos laden van je telefoon in de EV3? Mijn Samsung wordt behoorlijk warm als ik dit doe. Vraag me serieus af of dit goed is voor de accu van de telefoon. Telefoon wordt overigens ook al goed warm als je android auto gebruikt en bijvoorbeeld navigeert en streamt op hetzelfde moment.
Helaas hoort dit. Het is ook zeker niet goed voor de telefoon/accu. Maar met draadloos laden gaat er relatief veel energie verloren wat wordt omgezet naar warmte, ook doet je telefoon in de auto veel (wellicht is die constant aan het zoeken naar wifi netwerken, staan Android auto aan, is die constant aan het hoppen naar andere zendmasten, in geval van Android auto dan staat de gps ook telkens te pollen).

Dus ja aan die warmte ontkom je helaas niet. Het helpt wel iets door met een kabel op te laden maar zoals ik al zei, je telefoon doet ook veel in de auto dus helemaal afkoelen dat gaat hem niet worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
DutchKel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:29:
Helaas hoort dit. Het is ook zeker niet goed voor de telefoon/accu. Maar met draadloos laden gaat er relatief veel energie verloren wat wordt omgezet naar warmte, ook doet je telefoon in de auto veel (wellicht is die constant aan het zoeken naar wifi netwerken, staan Android auto aan, is die constant aan het hoppen naar andere zendmasten, in geval van Android auto dan staat de gps ook telkens te pollen).

Dus ja aan die warmte ontkom je helaas niet. Het helpt wel iets door met een kabel op te laden maar zoals ik al zei, je telefoon doet ook veel in de auto dus helemaal afkoelen dat gaat hem niet worden.
Ja, het is erg jammer dat de draadloze lader in de EV3 niet gekoeld is. Dan zou die tenminste bruikbaar zijn zonder teveel hittestress in de accu van je telefoon. Ik heb hem ook maar uitgeschakeld, net als @THE_BASE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Niet online
aip schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:29:
Ik herken het probleem maar dan met Apple. En nee, ik heb nog geen workaround gevonden. Als Carplay opstart, gaat de audio daarheen. Die moet ik daarna weer handmatig terugzetten naar DAB....
Vandaag getest met zowel USB-stick, DAB-radio als Natuurgeluiden als actieve mediabron bij het afsluiten van de auto. In alle gevallen bij openen en starten van de auto was de actieve mediabron bij afsluiten ook nog steeds de actieve mediabron bij opnieuw starten, terwijl in alle gevallen de EV3 ook direct en automatisch een CarPlay-verbinding met mijn iPhone legde.

Zoals ik eerder zei, ik heb wel een instelling à la “Media hervatten / afspelen bij opstarten auto” op UIT gezet, standaard staat deze aan. Dat betekent dus dat ik na starten van de auto even op Play moet drukken op het home screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ftpfreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:45
De online manual rept er met geen woord over en ik kan er hier op het forum ook niet iets over vinden.

Bij mij gaat de lamp in de kofferbak altijd aan zodra de kofferbak open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49

Bij mij gaat die lamp aan als ik de kofferbak open net als de 2 spotjes die ik extra erop heb laten zetten (waar ik ivm de honden helemaal geen spijt van heb).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:43
deMercer schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:13:
[...]

Vandaag getest met zowel USB-stick, DAB-radio als Natuurgeluiden als actieve mediabron bij het afsluiten van de auto. In alle gevallen bij openen en starten van de auto was de actieve mediabron bij afsluiten ook nog steeds de actieve mediabron bij opnieuw starten, terwijl in alle gevallen de EV3 ook direct en automatisch een CarPlay-verbinding met mijn iPhone legde.

Zoals ik eerder zei, ik heb wel een instelling à la “Media hervatten / afspelen bij opstarten auto” op UIT gezet, standaard staat deze aan. Dat betekent dus dat ik na starten van de auto even op Play moet drukken op het home screen.
Het ging mij puur om het moment dat je via media navigeert naar android auto om google maps aan te zetten. Op dat moment schakelt hij niet alleen het beeld om naar android auto, maar ook het geluid. En dat wil ik niet. Maar wellicht helpt die setting daar ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:43
Aedriaen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:18:
Mijn samsung werd zo warm tijdens draadloos laden + android auto dat hij stopte met laden. En dan trekt android auto de accu snel leeg. Dus ik heb hem maar weer via de usb kabel aangesloten.
Pagina: 1 ... 74 75 Laatste