Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat
Voor zover ik weet niet, ik heb het in ieder geval nergens kunnen vinden.noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:13:
Als je op de homeknop drukt krijg je een indeling met 3 vensters. Deze kun eventueel rangschikken naar eigen inzicht door een venster lang ingedrukt te houden. Het navigatievenster vind ik wel handig maar is erg donker. Kunnen de kleuren daarvan aangepast worden?
Het matcht overigens wel goed met de rest van de schermen, dat donkere.
Dat laatste klopt, maar ik vind het wel heel erg donker....deMercer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:57:
[...]
Voor zover ik weet niet, ik heb het in ieder geval nergens kunnen vinden.
Het matcht overigens wel goed met de rest van de schermen, dat donkere.
Quatt Hybrid. Woning: , 2 onder 1 kap, 141 m², HR++ glas, bouwjaar 1977. Volledig geïsoleerd. Bosch HR 30 Combi, LG WH20S Toon 2 thermostaat
[ Voor 10% gewijzigd door dhl102 op 30-09-2025 14:58 ]
Dat lijkt me ook niet nodig. Wel nieuwsgierig welke banden je hebt gekozen...dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:48:
Heeft iemand ervaring met het wisselen van de wielen van een KIA EV3? Hoe regel je dat? Ik heb 14.000 km gereden met all-seasonbanden. De handleiding adviseert om de wielen te wisselen. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Sorry, ik bedoel de bandenrotatie.noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:51:
[...]
Dat lijkt me ook niet nodig. Wel nieuwsgierig welke banden je hebt gekozen...
Maar ik zie dat je op All Seasons rijdt. Welke heb je?
Geen ervaring mee, maar wat ik ervan weet is dat het is bedoeld om de banden meer gelijkmatig te laten slijten. Naast profieldiepte is ook leeftijd een reden dat banden aan vervanging toe zijn. En door bandenrotatie kun je zowel het profiel als de leeftijd maximaal uitnutten. Als je alle banden, zowel voor als achter, sowieso qua profiel helemaal oprijdt binnen de maximale levensduur is dat echter geen issue.dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:48:
Heeft iemand ervaring met het bandenrotatie van een KIA EV3? Hoe regel je dat? Ik heb 14.000 km gereden met all-seasonbanden. De handleiding adviseert om de bandenrotatie. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Ik heb Vredestein QUATRAC PRO 215/60R17 96H. Ik ruil ze met mijn zomerbanden + extra 500 euro via KIA dealer.noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:13:
[...]
Maar ik zie dat je op All Seasons rijdt. Welke heb je?
Dank je weldhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:46:
[...]
Ik heb Vredestein QUATRAC PRO 215/60R17 96H. Ik ruil ze met mijn zomerbanden + extra 500 euro via KIA dealer.
Ik weet even niet waar de setting verstopt zit maar er zijn 4 kleurenschema's te kiezen voor de kaart. Twee licht en twee donker.noppie63 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:13:
Een vraag over het infotainmentsysteem:
Als je op de homeknop drukt krijg je een indeling met 3 vensters. Deze kun eventueel rangschikken naar eigen inzicht door een venster lang ingedrukt te houden. Het navigatievenster vind ik wel handig maar is erg donker. Kunnen de kleuren daarvan aangepast worden?
Welke keycard gebruik je? Kan maar weinig info vinden over gebruik van keycard voor EV3. Kia biedt zelf ook geen keycard aan voor de EV3_birdie_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:49:
[...]
bedankt voor de info. Sinds kort ook UWB telefoon. Houd de digital keycard dan maar erbij.
een digital card besteld op e-bay in de USA. in de how-to-kia-ev3 filmpjes vind je het terug maar hier leverbaar in NL. Het is in principe een NFC card (dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).Johan Kemp schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:10:
[...]
Welke keycard gebruik je? Kan maar weinig info vinden over gebruik van keycard voor EV3. Kia biedt zelf ook geen keycard aan voor de EV3
[ Voor 34% gewijzigd door _birdie_ op 30-09-2025 17:31 ]
Android S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Jij hebt wel een heel bad ass EV3!_birdie_ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:17:
(dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).
gewoon een ev3 +A LR. geen gtline ...
maar bevalt prima.
Android S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Nee hoor, de navigatie stuurt je over de snelste route, als er een kleine opstopping op de hoofdrijbaan is wordt je gewoon over de af-/oprit gestuurd. Is mij ook al gebeurt vanaf de A5 richting Rotterdam om dan over de afslag hoofddorp te moeten.Chris12345 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:04:
Je kunt de kortste of snelste kiezen.
Het klinkt overigens onlogisch dat het via een af- en oprit korter is. Wilde hij je niet langs een laadpaal sturen, omdat je anders bij aankomst onder het ingestelde minimum zou uitkomen?
De route bepaling is soms een beetje apart, je komt er wel dus een echt probleem is het niet.
Bij Tesla is het ook algemeen advies maar gaven ze “op basis van veldervaring” aan dat het in Nederland geen meerwaarde heeft.dhl102 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:48:
De handleiding adviseert om de bandenrotatie. Ik heb Kwik-fit gebeld, maar de monteur vertelde me dat dat niet nodig is.
Dat was wel een achterwielaangedreven auto, voor wat het waard is.
[ Voor 8% gewijzigd door jonk op 30-09-2025 20:06 ]
Even korte vraag.... Moet de NFC kaart op de console blijven liggen na starten? Kan anders mijn telefoon niet draadloos laden._birdie_ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 17:17:
[...]
een digital card besteld op e-bay in de USA. in de how-to-kia-ev3 filmpjes vind je het terug maar hier leverbaar in NL. Het is in principe een NFC card (dicht bij de kling houden en de card op je console legge. Ook afslluiten via de kling).
Naar aanleiding van een reactie op dit artikel
dacht ik eigenlijk hmja.. wij doen daar ook aan mee zegmaar, het 'verval' van de EU automobielfabrieken. Maar aan de andere kant denk ik van tja, de EV3 is toch nog steeds een goede keuze geweest ten opzichte van het EU aanbod. Achja, ik stond inderdaad net onder de doucheBosch gaat al 13000 banen schappen. Daar komen we zo nog wel een paar bij.
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
na het starten kan hij weg. Wordt ook aanbevolen heb ik ergens gelezenRevenge69 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:37:
[...]
Even korte vraag.... Moet de NFC kaart op de console blijven liggen na starten? Kan anders mijn telefoon niet draadloos laden.
Dat heb ik de laatste tijd ook, volgens mij als de auto onder een bepaald percentage komt (waarmee ik dan nog wel 10x naar huis kan rijden).uray schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:35:
[...]
Behalve dan dat ie al een paar keer het conditioneren van de accu aanzet terwijl ik dat zelf helemaal niet nodig vindt. En dat desondanks ik helemaal geen Laadpunt als bestemming heb ingegeven.
\Marieke2006 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Dat heb ik de laatste tijd ook, volgens mij als de auto onder een bepaald percentage komt (waarmee ik dan nog wel 10x naar huis kan rijden).
Kan je uitzetten in het EV menu.
Ik probeer altijd de beste te kopen voor het geld wat ik te besteden heb. Jarenlang ook Duitsers gehad toen ze nog goed waren maar ze lopen in Duitsland al jarenlang achter qua features en kwaliteit. Auto's voelen alsof ze gemaakt zijn om 5 jaar mee te gaan ipv 20 jaar.grimson schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:41:
Even misschien geheel wat anders of misschien al langsgekomen;
Naar aanleiding van een reactie op dit artikel
[...]
dacht ik eigenlijk hmja.. wij doen daar ook aan mee zegmaar, het 'verval' van de EU automobielfabrieken. Maar aan de andere kant denk ik van tja, de EV3 is toch nog steeds een goede keuze geweest ten opzichte van het EU aanbod. Achja, ik stond inderdaad net onder de douche
Eigen schuld dikke bult zeg ik dan. Laat ze eerst maar betere auto's maken en dan zie ik dan wel weer. Geldt ook voor stellantis bijvoorbeeld.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En langer garantie geven……AtlAntA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:00:
[...]
Ik probeer altijd de beste te kopen voor het geld wat ik te besteden heb. Jarenlang ook Duitsers gehad toen ze nog goed waren maar ze lopen in Duitsland al jarenlang achter qua features en kwaliteit. Auto's voelen alsof ze gemaakt zijn om 5 jaar mee te gaan ipv 20 jaar.
Eigen schuld dikke bult zeg ik dan. Laat ze eerst maar betere auto's maken en dan zie ik dan wel weer. Geldt ook voor stellantis bijvoorbeeld.
Ik denk er dus ook over om aftermarket tpms sensoren te laten monteren op mijn winterset. Wat houdt het inleren in en moet dat iedere keer gebeuren na een bandenwissel?
Jarenlang was hun dominante strategie om risicoloos de markt uit te melken en (EV) keuzes ten aanzien van de toekomst te negeren. Daarbij werden wensen ten aanzien van kwaliteit, vormgeving en betaalbaarheid genegeerd.
Het is iets dat in dit forum nauwelijks aan bod komt. Die Europese autoindustrie heeft genegeerd dat de nodige autorijders met name ook de styling van de UGCs (Ugly German Cars) helemaal zat waren: bombastisch, oerlelijk, fantasieloos, angstaanjagend in de achteruitkijkspiegel, etc.
Het is in hoge mate natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik dacht bij het kiezen voor een nieuwe auto al lang dat ik qua uitstraling (plus qua prijs, bouwkwaliteit, rijgemak, doordachtheid, etc.) iets heel anders wilde. Een belangrijke meldenswaardige kwaliteit van de KIA EV3 is (zeker ook ná aanschaf) dat ik bijzonder VROLIJK word/blijf van de uitstraling (van binnen en buiten) en dat elke meter rijden me een opgewekt gemoed bezorgt.
Dit oordeel komt niet voort uit jeugdige overmoed, want ik ben 73.

Het interesseert me voor deze uitgave geen reet of het een Europees product is, voor dat geld moet het gewoon goed zijn en fijn rijden. En dat doet ‘ie.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Inlezen houdt in dat je met een TPMS tool langs de wielen gaat, dat apparaatje reset het signaal naar de spanning van de banden die er dan op liggen. Apparaatje kost een euro of vijf op Alie. Als je het laat doen bij een garage dan rekenen die er aardig wat meer voor.Huubkuh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 01:30:
Excuses voor de late reactie.
Ik denk er dus ook over om aftermarket tpms sensoren te laten monteren op mijn winterset. Wat houdt het inleren in en moet dat iedere keer gebeuren na een bandenwissel?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Naar je Wallet gaan, KIA kaart kiezen.THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:18:
Ik dacht dat ik mijn Digital Key kon delen, maar kan dit nergens in Wallet vinden. Een tweede Key aanmaken kan blijkbaar ook niet. Is delen niet mogelijk?
Dan heb je boven in dat Doorstuur Icoontje.
Instructies volgen, klaar...
Dus delen is wel mogelijk, een tweede key aanmaken niet.
[ Voor 7% gewijzigd door uray op 02-10-2025 11:01 ]
Dit kan volgens mij ook via de KIA app, vanaf het eerste scherm. Sluit de overlay en klik op (de Nederlandse variant van) Vehicle sharing.THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:18:
Ik dacht dat ik mijn Digital Key kon delen, maar kan dit nergens in Wallet vinden.
OMG. Ik had mijzelf slimmer ingeschat. In de video op YouTube stond dat ik op de drie puntjes moet drukken en daar staat kaart delen. Had niet eens die pijl gezien.uray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
Naar je Wallet gaan, KIA kaart kiezen.
Dan heb je boven in dat Doorstuur Icoontje.
Instructies volgen, klaar...
Dus delen is wel mogelijk, een tweede key aanmaken niet.

Ja, @THE_BASE , het begint bij de basis!THE_BASE schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:28:
[...]
OMG. Ik had mijzelf slimmer ingeschat. In de video op YouTube stond dat ik op de drie puntjes moet drukken en daar staat kaart delen. Had niet eens die pijl gezien.
Haha. Ik wil van die naam af.
Bij de vraag van zo laten of zwart, zei ze droogjes: en nix ?
Gaat dat goed met de KIA-logo’s? Ik meen dat daarvoor gaatjes in de carrosserie zitten.uray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:19:
Nou ik geloof dat ie van ons binnenkort Badge en Embleem loos is.
Bij de vraag van zo laten of zwart, zei ze droogjes: en nix ?
Dart klopt, ergens in dit topic kwam iemand er niet langs met visdraad omdat er gaatjes zitten waar die pennetjes van het logo invallen.deMercer schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:52:
[...]
Gaat dat goed met de KIA-logo’s? Ik meen dat daarvoor gaatjes in de carrosserie zitten.
Alleen aan de voorkant, de achterkant logos zijn gewoon geplakt als het goed isuray schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 19:04:
Das dan jammer, valt die optie weer af. Ga de vraag opnieuw stellen....