Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 70 71 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

eboellie schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:32:
[...]

Maakt het uit of je de rem gebruikt? I-Pedal en rem zullen toch beide eenzelfde "dynamo" hebben?
Maakt in principe niet uit, alle manieren om te remmen (rempedaal, i-Pedal, SCC, zelfs de emergency stop) sturen hetzelfde mechanisme aan. Alleen wanneer de remvraag groter is dan wat met regeneratief remmen mogelijk is, springen de frictieremmen bij. Bij een lager regeneratieniveau dan LV3 springen de frictieremmen al eerder bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 16-09-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of ligt de app er al de halve middag uit?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Steeffoon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:44:
Gebruiken jullie een tool om het verbruik bij te houden? Ik deed dat altijd graag bij de Kona. Echter komen Fuelio en Spritmonitor met vage waarden die totaal afwijken van de werkelijkheid, en ook omdat ik zelden tot 100% laadt, wordt de berekening van die twee apps een zootje.

Hoop dat iemand een goed alternatief heeft!
Ik houd het zelf niet bij, maar dat is meer uit luiheid gepaard met de kennis dat de financiële besparing vrij klein is. Ik houd al een 'normale' rijstijl aan (snelheidslimiet aanhouden en niet bumperkleven) en het verbruik bij deze rijstijl is gewoon prima; nog zuiniger rijden gaat gepaard met compromissen die ik niet bereid ben te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
THE_BASE schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:00:
Ligt het aan mij of ligt de app er al de halve middag uit?
Nee ligt niet aan jou. Ik ben voor het eerst sinds maanden uitgelogd en kan niet meer inloggen. Server error 500.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eevje schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:22:
Valt mij op dat de EV3 soms heel sterk inhoudt, remt, als ik een vrachtwagen passeer. Iemand dezelfde ervaring?
Dit is met SCC actief neem ik aan? En gebruik je de richtingaanwijzer bij het wisselen van rijstrook?

Ik merk dit ook wel eens wanneer ik de richtingaanwijzer te vroeg uit zet, wanneer mijn zijkant de zijkant van de vrachtwagen nog niet volledig is gepasseerd. Wanneer de richtingaanwijzer uit staat, dan denkt SCC dat de voorligger (de vrachtwagen) langzamer rijdt en remt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:35
AtlAntA schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:09:
[...]

Nee ligt niet aan jou. Ik ben voor het eerst sinds maanden uitgelogd en kan niet meer inloggen. Server error 500.
Hoe geen probleem, kreeg net nog melding dat portieren niet vergrendeld waren, vanuit de app laten doen, daarna bevestiging gekregen. (iPhone app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:04
Pegasus55 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 00:23:
Ik heb vandaag na het topic over rijbereik van elektrische auto’s bij Radar, eens gekeken naar wat ik zelf als
rijbereik heb vastgelegd. Ik heb de Kia ev3 short range welke volgens opgave 437 km zou moeten kunnen
rijden. Uiteindelijk kom ik nu in de praktijk op 324 km uit. Ik heb de wagen sinds 15 januari 2025 en heb een best wel vlotte rijstijl . Ik ben bang dat met een volle winterperiode het bereik onder de 300 km gaat komen.
Zijn er mensen die een gunstiger bereik hebben weten te bereiken? Zo ja, hoe kan je het verbruik en het rijbereik optimaliseren.? De ev- database geeft gemiddeld 325 kilometer , maar bij een koude winter net boven de 200 km.
Ik heb die van mij sinds eind mei (Plus SR) en mijn gemiddeld verbruik is 14,6 kWh/100 km na ongeveer 8000 km gereden te hebben. Verste dat ik er op 1 lading mee heb gereden (met nog max 34 km bereik) is 378 km. Ik ben benieuwd hoe dit in de winter gaat zijn.

Ik heb regeneratie op lvl 3 staan. Verder is mijn woon-werk vooral op 80/100 wegen met klein stukje snelweg. Ik rij zoveel mogelijk op ACC en probeer ook vaak vooruit te kijken en uit te laten rollen bij afremmen. Optrekken doe ik dan wel weer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:25
Meer mensen last van een niet werkende app?
Ook online kan ik overigens niet inloggen. Gaat volgens mij niet helemaal ok.
Had zelfs de app al een keer verwijderd en opnieuw gedownload maar dat hielp ook niet.

Wel nu widget kwijt en ik hoop dat mijn digital key nog werkt.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14
Vanmiddag deed de app niks, bleef hangen op die Kia in het laadscherm.
Vroeg in de avond werkte alles gewoon weer. Nu net even voor je gechecked en krijg de volgende melding: Communicatie met de server is mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:25
Ligt dus niet aan mij 8)7

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uray
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:14
Nope

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PbWoBmbmG3YsrobIpsMIAcmDCU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IaIJY39LWmVsjXb4tHdcBu8K.png?f=fotoalbum_large

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hier sputterde de app vanmorgen ook even en toevallig wilde ik net wat extra bijladen, omdat ik vandaag veel ga rijden. Op het moment van opladen zat de auto voor 80% vol en het tijdstip viel buiten het geplande laadschema, dus het laden startte niet. Ik kon echter met geen mogelijkheid de optie in de auto vinden om het laden geforceerd te starten. Ik zal de optie vast over het hoofd zien, maar het was wel een moment waarop ik mijn Tesla echt miste. Hoe is het toch mogelijk dat Tesla de enige fabrikant is die het wel lukt om een intuitieve bediening te maken en het bij alle andere autofabrikanten onhandig gepruts blijft? Er zijn zeker ook dingen die Kia beter doet qua bediening, zoals meer fysieke knoppen, maar ook na 20.0000 km blijft mijn ervaring met de Kia (net zoals bij alle merken waarmee ik ervaring heb) dat het infotainment systeem omslachtig is waarbij je steeds moet zoeken en bij Tesla werkt alles gewoon.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EricEric752 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:39:
Hier sputterde de app vanmorgen ook even en toevallig wilde ik net wat extra bijladen, omdat ik vandaag veel ga rijden. Op het moment van opladen zat de auto voor 80% vol en het tijdstip viel buiten het geplande laadschema, dus het laden startte niet. Ik kon echter met geen mogelijkheid de optie in de auto vinden om het laden geforceerd te starten. Ik zal de optie vast over het hoofd zien, maar het was wel een moment waarop ik mijn Tesla echt miste. Hoe is het toch mogelijk dat Tesla de enige fabrikant is die het wel lukt om een intuitieve bediening te maken en het bij alle andere autofabrikanten onhandig gepruts blijft? Er zijn zeker ook dingen die Kia beter doet qua bediening, zoals meer fysieke knoppen, maar ook na 20.0000 km blijft mijn ervaring met de Kia (net zoals bij alle merken waarmee ik ervaring heb) dat het infotainment systeem omslachtig is waarbij je steeds moet zoeken en bij Tesla werkt alles gewoon.
Maar je hebt toch in het EV scherm een optie met Gepland laden? Die kun je daar toch uitschakelen? De auto overruled de app altijd neem ik aan.

Dan had je in elk geval gewoon kunnen bijladen. Ik hoef niets te zoeken en vind ccNc gewoon overzichtelijk. Maar ben dan gelukkig ook geen Tesla gewend. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:44:
[...]

Maar je hebt toch in het EV scherm een optie met Gepland laden? Die kun je daar toch uitschakelen? De auto overruled de app altijd neem ik aan.

Dan had je in elk geval gewoon kunnen bijladen. Ik hoef niets te zoeken en vind ccNc gewoon overzichtelijk. Maar ben dan gelukkig ook geen Tesla gewend. :)
Je hebt helemaal gelijk. Die optie is er maar mijn strikt persoonlijke ervaring is dat ik die over het hoofd zag. Dat is precies mijn punt: voor mij heeft Tesla het gebruiksgemak van een paar sokken en infotainment systemen van andere fabrikanten het "gemak" van een oven die 200 handige recepten kent en je daarmee steeds lastig wil vallen. Het blijft heel persoonlijk maar het verschil is voor mij heel frappant met aan de ene kant Tesla en aan de andere kant alle anderen. Verder vind ik de EV3 trouwens erg fijn hoor, maar ik blijf het gevoel houden dat ik me aan de auto moet aanpassen ipv andersom.
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste