Hallo allemaal,
In augustus kreeg ik van mijn werkgever het bericht dat ik een nieuwe auto mocht uitzoeken ( nu nog een tijdelijke auto (Ford focus - active Hybride)).
En tot mijn verbazing kon ik niet kiezen uit een Hybride auto (in welke vorm dan ook), de reden van de verbazing is om dat ik storingsmonteur ben en soms best wel wat afstanden moet rijden.
Dus een klein beetje een paniek moment (beetje wat de boer niet kent etc..).
Na wat lezen hier en daar ben ik uit gekomen bij de EV 3 van Kia ook om dat wij (mijn vrouw en ik) een Picanto rijden en het merk ons heel erg aanspreekt
Dus gelijk bij de dealer een test rit gepland en het wachten kon beginnen op mijn eerste ervaring met een EV auto.
De dag van de test rit was aangebroken.
Vrouw mee want ook die heeft natuurlijk ook een beslissing te maken gezien dat wij de auto ook privé willen gebruiken ( bijtelling).
We waren in het begin heel huiverig over hoe het allemaal te werk ging en hoe het zou rijden.
De test rit mochten wij doen met een GT plus line met alles er op en er aan.
Na een goed half uurtje was niet alleen ik om maar ook mijn vrouw.
Normaal gesproken word mijn vrouw altijd wagenziek tijdens auto ritten maar dat was nu niet het geval.
Het enigste wat mij niet aan stond was alle waarschuwingen die je krijgt, lijkt wel of je een piloot bent met al die pingeltjes en bliepjes (maar na onderzoek blijkt het dat je dat voor het grootste gedeelte uit kan zetten).
Ondanks dat hebben we een fijne test rit gehad.
En toen kwam het wat gaan we nu doen moment.
We hadden namelijk ook een proefrit geboekt voor een Ford Explorer, gelukkig stond de afspraak 2 uur later na dat we de rit gemaakt hadden met de kia.
Deze rit was al weer anders want ja, De kia heeft ons wel echt weg geblazen.
Nadat de proefrit klaar was van de Ford hoorde ik mijn vrouw gelijk zeggen " Het word de kia hoor!!", "De zelfde als de proefrit, je moet wel alles er op hebben want je rijd veel".
Zonder enige tegen woord heb ik de Kia Ev3 GT-PlusLine besteld.
En toen is het grote wachten begonnen.
Ze verwachten dat hij week 51 geleverd kan worden, Ondertussen lees ik hier gezellig mee en hoop ik al veel te leren van de auto