Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 47 ... 76 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:43:
[...]
[Afbeelding]

76kWh in een standaard range proppen is toch knap
Wat gaf de auto zelf aan hoeveel kWh er is geladen tijdens die laadsessie?

[ Voor 70% gewijzigd door Zr40 op 14-04-2025 15:14 ]

• Eevje
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:30
Zr40 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:13:
[...]

Wat gaf de auto zelf aan hoeveel kWh er is geladen tijdens die laadsessie?
Kan je dat achteraf zien? Wat de boordcomputer in ieder geval aangaf was dat er met 151 kW werd geladen. Dat klopt sowieso niet, want afgeregeld op 101 kW

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:07:
[...]

Kan je dat achteraf zien? Wat de boordcomputer in ieder geval aangaf was dat er met 151 kW werd geladen. Dat klopt sowieso niet, want afgeregeld op 101 kW
Je kunt dat ook uitrekenen; tijdsduur vs geladen hoeveelheid energie. Zou dat iig kortsluiten met Tesla, de vergelijking met de max laadsnelheid voor de SR gaat iig mank of KIA moet een verklaring kunnen geven.
Ik heb iig met een LR in alle Tesla SuC laad sessies (5x) een laadsnelheid die klopt met de LR accu specs..

EV3 adv + LR 19” allseason

• Eevje
pati schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:45:
[...]

Je kunt dat ook uitrekenen; tijdsduur vs geladen hoeveelheid energie. Zou dat iig kortsluiten met Tesla, de vergelijking met de max laadsnelheid voor de SR gaat iig mank of KIA moet een verklaring kunnen geven.
Ik heb iig met een LR in alle Tesla SuC laad sessies (5x) een laadsnelheid die klopt met de LR accu specs..
Tot nu toe klopte het ook altijd bij mij. Geen idee of de updates van afgelopen weken er iets mee te maken hebben. Maar volgens Tesla ligt het niet aan hun.
De Kia dealer zou nog contact met mij opnemen ben benieuwd.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:27
[...]
[Afbeelding]

Ik zie nu wat je bedoelt. Er lijkt dus iets mis te zijn gegaan.

Bij het gebruik van de Tesla app moet je daar het nummer van de gebruikte laadpaal kiezen, kan het zijn dat daarbij iets is misgegaan? Die nummers staan er niet heel duidelijk op is mijn ervaring. Maar dan zou iemand anders met een sneller ladende EV (en grotere accu) tegelijk ook een fout gemaakt moeten hebben :?

Opel Ampera-e (2020)

• Eevje
Nee, het nummer was goed te lezen. Ben benieuwd hoe het de volgende keer vergaat.

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:31
[...]

[Afbeelding]

Zeker als je snellaad instelling op 80% staat. Hier is duidelijk sprake van foutieve informatie. Of de laadsessie hiervoor is niet juist afgesloten en wordt er bijgeteld.

Niro EV Exec 07-2023

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:57
diquan2001 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:30:
Klinkt als mijn ervaring in Zoetermeer 🫣

Kut service en lef hebben om toch een 10 te vragen ivm het Nps rating systeem.

[...]
Hmmm dan ben ik erg benieuwd, want de mijne is besteld en wordt geleverd door Zoetermeer. Was langs geweest voor een proefrit, meteen duidelijk gemaakt dat het om lease ging. Verkoper was opzich prima, moest alleen wel echt informatie uit hem trekken. Goed, het ging om lease maar toch. Gaf aan een levertijd van 5 á 6 maanden (week van 27-06-2025). Toen ik hier las dat er toch wel regelmatig eerder geleverd werd heb ik de verkoper een mailtje gestuurd. Daar kreeg ik een droog antwoord op terug over het aantal maanden en dat ik daar dan vanuit moest gaan.

Verwacht dus eigenlijk helemaal geen persoonlijke filmpjes of berichten :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:29
Ik probeer voor de fun er zelf achter te komen hoe ik een zo hoog mogelijke energie-efficiëntie behaal. De WLTP van 605 km haal je theoretisch immers alleen onder zo efficiënt en ideaal mogelijk omstandigheden en dat is wel eens leuk om te benaderen en de weersomstandigheden waren redelijk ideaal (18°C) vandaag!

Dus met volle accu vertrokken en met de volgende instellingen van werk naar huis gereden (88 km enkele rit, waarvan 78 km snelweg):
- Eco stand
- Lv3 i-Pedal
- Ventilatie helemaal uit (dakraam op kier)
- Geen apparaten aan de lader
- Zo rustig mogelijk rijden en niet te hard.

En ik had na 88 km nog 87% accu over met een energie-efficiëntie van 7.6 km/kWh volgens de app. Best knap eigenlijk! Dat zou theoretisch een totale rij-afstand van 7.6 x 81.4 kWh ≈ 619 km betekenen. Het stemt mij enigszins beter, want het behalen van de WLTP is daarmee niet helemaal een sprookje zoals dat soms voelt. Volgens mij is de grootste variabele factor naast de eigen rijstijl, de ventilatie. De eco-stand geeft gevoelsmatig misschien 10 km winst, en i-Pedal is volkomen afhankelijk van 'recuperatie'.

Zouden er nog meer mogelijk zijn om de efficiëntie te verhogen?

[ Voor 23% gewijzigd door Justinn1988 op 15-04-2025 16:30 ]

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
PrimaBB schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:09:
Ik rijd zelf niet zo vaak in onze EV3 omdat mijn vrouw er meestal gebruik van maakt, maar afgelopen weekend zelf eens behoorlijk wat kms gemaakt.

Wat mij opvalt is een behoorlijke kraak (goed te horen) achterin bij rijden op lokale wegen. Lijkt van achterklep ergens te komen.
Ik heb niet het idee dat het vanuit vering/onderstel komt. Eerder wat hoger

Vooral goed te horen bij rotondes rijden of op/afrit drempels wat schuin nemen.
Dus wanneer er wat torsie van de carrosserie optreedt.

Op snelwegen eigenlijk niet merkbaar.

Iemand anders ook last van?
Ik herken dit. Vandaag bij de bandenwissel dit ook aangegeven en nu is de achterklep opnieuw afgesteld. Net maar een klein stukje gereden, maar dit lijkt het opgelost te hebben.

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:54
Justinn1988 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:19:
Ik probeer voor de fun er zelf achter te komen hoe ik een zo hoog mogelijke energie-efficiëntie behaal. De WLTP van 605 km haal je theoretisch immers alleen onder zo efficiënt en ideaal mogelijk omstandigheden en dat is wel eens leuk om te benaderen en de weersomstandigheden waren redelijk ideaal (18°C) vandaag!

Dus met volle accu vertrokken en met de volgende instellingen van werk naar huis gereden (88 km enkele rit, waarvan 78 km snelweg):
- Eco stand
- Lv3 i-Pedal

En ik had na 88 km nog 87% accu over met een energie-efficiëntie van 7.6 km/kWh volgens de app. Best knap eigenlijk! Dat zou theoretisch een totale rij-afstand van 7.6 x 81.4 kWh ≈ 619 km betekenen. Het stemt mij enigszins beter, want het behalen van de WLTP is daarmee niet helemaal een sprookje zoals dat soms voelt. Volgens mij is de grootste variabele factor naast de eigen rijstijl, de ventilatie. De eco-stand geeft gevoelsmatig misschien 10 km winst, en i-Pedal is volkomen afhankelijk van 'recuperatie'.

ik heb dezelfde "kick" om het te doen en bereik ook rond de wltp. een 100% ac lading geeft ook 592km ... die is ook basis van je rijstijl (op termijn) .. filerijden is het meest efficient :)

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_birdie_ schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:38:
[...]

ik heb dezelfde "kick" om het te doen en bereik ook rond de wltp. een 100% ac lading geeft ook 592km ... die is ook basis van je rijstijl (op termijn) .. filerijden is het meest efficient :)
Ik had deze week met een buitentemp van 20 graden, eco, ipedal 2, ac uit en rustig en stabiel rijden ook 14 kWh / 100 km. Niet al te snel optrekken helpt al flink. Overigens vraag ik me af of iPedal 2 of 3 de beste setting is. Op de snelweg beter uit, denk ik?

Oh, wel een leuke sport om hem precies op de juiste plek te laten stoppen :)

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:20
Huubkuh schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:25:
[...]

Het wat abrupt en bokkig reageren van de ACC ervaar ik ook. Qua instellingen staat alles zo traag mogelijk en ik vind het nog steeds “bokkig”.
Wat ook een raar gedrag is dat bij loslaten van het “gaspedaal” de ACC met een hik naat de ingestelde snelheid gaat.

Ook bij i-pedal level 3 stand remt ie vrij heftig af als je de ACC uitschakelt. Het blijft dan lastig om voor het uitschakelen van de ACC de juiste stand van het gaspedaal te vinden zodat ie niet te fors afremt.

Kan veel gelijkmatiger mijn inziens.
Ik ben benieuwd hoe je de instelling trager hebt ingesteld, of doel je op de ipedal niveaus?

De momenten dat de auto afremt wegens afstand tot een voorligger, ik een baan opschuif waardoor de auto al versnelt (dmv richtingaanwijzer) en door het versnellen weer dicht op de voorligger komt en dus weer remt...

Misschien is het een subtiel teken om sneller van baan te wisselen, maar naar mijn gevoel kan dit echt iets comfortabeler allemaal.

• _birdie_
koelkast schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:32:
[...]

Ik had deze week met een buitentemp van 20 graden, eco, ipedal 2, ac uit en rustig en stabiel rijden ook 14 kWh / 100 km. Niet al te snel optrekken helpt al flink. Overigens vraag ik me af of iPedal 2 of 3 de beste setting is. Op de snelweg beter uit, denk ik?

Oh, wel een leuke sport om hem precies op de juiste plek te laten stoppen :)
het optrekken in i-pedal 3 is in ieder geval trager dan i-pedal 2 ... ik voel een lichte vertraging ..

Het leren rijden met i-pedal is zeker een feestje :)

F

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52

- Eco stand
- Lv3 i-Pedal

hogere bandenspanning

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:27
Maken jullie vaak gebruik (indien geïnstalleerd) van het Smart Regenerative System Plus wanneer een bestemming is ingesteld? Soms heb ik het gevoel dat de wagen pas te laat een voorligger ziet. De auto begint wel zf te remmen maar vaak moet ik zelf nog bruusk ingrijpen of ik zou al enkele keren er knal tegengereden zijn maar andere momenten remt hij wel op tijd en hard genoeg

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:02

- Eco stand
- Lv3 i-Pedal

Je hebt netto geen 81kwh tot je beschikking maar 78.

https://ev-database.org/nl/auto/2212/Kia-EV3-Long-Range

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Justinn1988
Ik vermoede al zoiets te lezen. Waarom is dat eigenlijk zo?

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 23:13

aip

Justinn1988 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:23:
[...]

Batterijtechniek. Lang verhaal kort: batterijen houden er niet van te leeg te raken, en ook niet van te vol te zijn. Dus het BMS (batterij management systeem) zorgt ervoor dat de onderste x% en de bovenste x% niet worden gebruikt.

Als het je interesse heeft, kun je hier op tweakers genoeg over het onderwerp lezen. Maar als gewone gebruiken zou ik het bij deze kennis laten ;)

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10 19:28
Even een vraag. Bij de Ev6 was ik gewend bij gebruik van ipedal dat auto bij uitrollen automatisch stopt; je kreeg dan ook stop in scherm te zien. Dat gebeurt bij EV3 nu niet. Hij stopt ook niet in ipedal bij uitrollen. Doe ik iets verkeerd of kan het niet meer?

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-10 16:09
Robert1962 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:57:
Even een vraag. Bij de Ev6 was ik gewend bij gebruik van ipedal dat auto bij uitrollen automatisch stopt; je kreeg dan ook stop in scherm te zien. Dat gebeurt bij EV3 nu niet. Hij stopt ook niet in ipedal bij uitrollen. Doe ik iets verkeerd of kan het niet meer?
Je krijgt hier eveneens stop te zien bij ipedal. En stopt ook echt bij het uitrollen. Ik vermoed dat jij op regen level heb staan. Linker flipper ingedrukt houden en je ziet vanzelf ipedal aan staan links midden

• _birdie_
pang schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:07:
[...]

Je krijgt hier eveneens stop te zien bij ipedal. En stopt ook echt bij het uitrollen. Ik vermoed dat jij op regen level heb staan. Linker flipper ingedrukt houden en je ziet vanzelf ipedal aan staan links midden
en op Lvl-3 zetten door paar keer te klikken op de flipper

[ Voor 5% gewijzigd door _birdie_ op 16-04-2025 13:15 ]

• not2shabby
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-07 20:19
Gentlepeople,

ik heb sinds 3 januari mijn EV3 en nu zo'n 3000km op de teller. Het is mijn eerste EV en bevalt uitstekend. Behalve het 'getik' achter de ventilator waar ik op dit forum ook over lees en een irritant resonerend luchtvolume in de auto als ik rij met beide achterramen open viel mij nog 1 ding op. Ik vroeg me af of iemand dezelfde ervaring heeft.

het lijkt erop dat mijn snelheidsmeter structureel 2km/h te hoog aangeeft. Mijn vorige auto was een mazda 6 en de snelheidsmeter was altijd spot-on met de snelheidsmeting op google navigatie en ook met die radarpalen in woonwijken met snelheids display. Ik merk nu in mijn EV3 dat die praktisch over de hele snelheids range 2km/h sneller aangeeft dan google navigatie en de radarpalen.

2km/h valt wellicht binnen de gespecificeerde meetnauwkeurigheid maar aangezien mijn mazda altijd precies hetzelfde aangaf valt het verschil nu wel op. Ik lees trouwens net een artikel over Tesla waarin wordt gesuggereerd dat Tesla het aantal gereden km niet daadwerkelijk meet maar berekent uit energiegebruik en rijgedrag. Of dat klopt is nog niet helder maar met dat in het achterhoofd reist wel de vraag of de EV3 wellicht ook zoiets zou doen. Wordt de snelheid direct (mechanisch) gemeten of indirekt afgeleidt uit andere zaken?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit is een veiligheidsmarge en iedere auto heeft dit in meer of mindere mate afhankelijk van het formaat van de banden.

De weergegeven snelheid mag nooit lager zijn dan de werkelijke snelheid. Het aantal rotaties per seconde van de wielen wordt accuraat gemeten, maar de afgelegde afstand per rotatie is afhankelijk van de omtrek van de band. De auto weet niet hoe dik de band daadwerkelijk is, dus moet uit gaan van de maximaal mogelijke bandomtrek waar mee gereden zou kunnen worden.

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:15
not2shabby schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:31:
Gentlepeople,

ik heb sinds 3 januari mijn EV3 en nu zo'n 3000km op de teller. Het is mijn eerste EV en bevalt uitstekend. Behalve het 'getik' achter de ventilator waar ik op dit forum ook over lees en een irritant resonerend luchtvolume in de auto als ik rij met beide achterramen open viel mij nog 1 ding op. Ik vroeg me af of iemand dezelfde ervaring heeft.

het lijkt erop dat mijn snelheidsmeter structureel 2km/h te hoog aangeeft. Mijn vorige auto was een mazda 6 en de snelheidsmeter was altijd spot-on met de snelheidsmeting op google navigatie en ook met die radarpalen in woonwijken met snelheids display. Ik merk nu in mijn EV3 dat die praktisch over de hele snelheids range 2km/h sneller aangeeft dan google navigatie en de radarpalen.

2km/h valt wellicht binnen de gespecificeerde meetnauwkeurigheid maar aangezien mijn mazda altijd precies hetzelfde aangaf valt het verschil nu wel op. Ik lees trouwens net een artikel over Tesla waarin wordt gesuggereerd dat Tesla het aantal gereden km niet daadwerkelijk meet maar berekent uit energiegebruik en rijgedrag. Of dat klopt is nog niet helder maar met dat in het achterhoofd reist wel de vraag of de EV3 wellicht ook zoiets zou doen. Wordt de snelheid direct (mechanisch) gemeten of indirekt afgeleidt uit andere zaken?
Bij mij viel juist het tegenovergestelde op. de EV3 is spot on (met 19" banden) en (bijna) gelijk aan GPS snelheid.
Bij mijn vorige Auto (VW E-Golf) gaf die juist altijd 3-5km/u meer aan dan de GPS snelheid.

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:33

Coffee

Coffee

Ik heb hetzelfde. Bij mij is het verschil tussen de 0 en 1 km/u. Dat is wel even wat anders dan andere auto's, waar je gerust 105km/u kan rijden (omdat je dan daadwerkelijk zo'n 100, misschien 101km/u rijdt). Bij de EV3 moet je dat niet proberen, want dan heb je een boete aan je broek :)

[ Voor 16% gewijzigd door Coffee op 16-04-2025 15:02 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:00
Kiwi70 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:52:
[...]

Dit is hier anderhalve week geleden ofzo al besproken. Ik heb het geïnstalleerd, maar gebruik het niet meer. Het voelt of ik te weinig controle heb over wanneer en hoe de auto gaat afremmen. Ik gebruik veel liever i-pedal.
Ik heb het ook geinstalleerd, maar heb de indruk dat het niet werkt, hoewel het in het voertuig aangevinkt is. Die engelsman [Brian] heeft het in het filmpje over coasten terwijl hij geen gas geeft. Bij mij gaat de EV3 alleen langzamer rijden als ik het stroompedaal los laat?? En doet dus alles behalve coasten op een provinciale weg waar je 80 mag??

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-10 11:32

DEVegg

DEVegg

Gentlepeople,

Mijn ervaring is dat de snelheid op de meter van mijn EV3 op grote banden is dat deze bijna gelijk is aan de snelheid die de radar langs de weg of mijn navigatie app aangeeft. Mijn oude Kia Niro zat er eigenlijk altijd onder. Dat is wel even wennen, want ik heb nu de neiging steevast te hard te rijden.
De Niro was ongeveer: 50 -> 53, 80 -> 84, 100 -> 109, etc.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:31
Gentlepeople,

Ik heb net de 17 inch zomerbanden weer onder mijn Niro EV. Het verschil in de snelheidsmeting met de 16 inch winterwielen geeft duidelijk aan dat de gemeten wordt met de wielomwentelingen.

Niro EV Exec 07-2023

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10 09:56
DEVegg schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:00:
[...]

Mijn ervaring is dat de snelheid op de meter van mijn EV3 op grote banden is dat deze bijna gelijk is aan de snelheid die de radar langs de weg of mijn navigatie app aangeeft. Mijn oude Kia Niro zat er eigenlijk altijd onder. Dat is wel even wennen, want ik heb nu de neiging steevast te hard te rijden.
De Niro was ongeveer: 50 -> 53, 80 -> 84, 100 -> 109, etc.
Ik stap a.s. vrijdag over van Niro naar EV3 :) , maar wel gewone banden. Ik zal eens gaan vergelijken of dat verschil uitmaakt.

• not2shabby
  • Laatst online: 26-07 20:19
mats schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:52:
[...]

Bij mij viel juist het tegenovergestelde op. de EV3 is spot on (met 19" banden) en (bijna) gelijk aan GPS snelheid.
Bij mijn vorige Auto (VW E-Golf) gaf die juist altijd 3-5km/u meer aan dan de GPS snelheid.
Bedankt. Ja mijn EV3 heeft 17" banden en dat samen met de uitleg van Zr40 zou inderdaad verklaren dat hij in mijn geval wat hogere snelheden aangeeft.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de ramen nogal 'lomp' openen en sluiten? Zit blijkbaar een flink krachtige motor in, de deur (bij het raam) beweegt / vervormt helemaal bij het sluiten :/

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Staat de Auto hold wel aan?

• pang
Kiwi70 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:29:
[...]

Staat de Auto hold wel aan?
Is niet vereist. Ik rij op ipeddle lvl 3 met auto hold uit. Hij stopt gewoon tot stilstand na zijn gebruikelijke uitrijremweg

• AtlAntA
Justinn1988 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:23:
[...]

Extra stukje marge voor de levensduur van de batterij. En sommige merken geven bepaalde garanties zoals na 5 jaar nog 80%accu capaciteit over. Daar wordt een beetje overprovisioning ook voor gebruikt. Geen idee of kia die garantie geeft trouwens.

• 69Earlybay
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-10 09:15
Zie je wel de tekst ipedal in het groen aan staan!
Level 3 betekent nog niet dat je ipedal aan staat.
Hij remt alleen harder op level 3.
Volgens mij moet je 1 van de 2 flippers lang indrukken om de ipedal daadwerkelijk te activeren. En dan stopt hij. Al vind ik wel dat hij lang door rolt voordat hij stil staat. Bij mij Nissan Leaf was dat veel directer. En stond de auto ook vrij snel stil.

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
not2shabby schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:39:
[...]

Bedankt. Ja mijn EV3 heeft 17" banden en dat samen met de uitleg van Zr40 zou inderdaad verklaren dat hij in mijn geval wat hogere snelheden aangeeft.
Exact zelfde conclusie hier, de auto geeft 2-3 km/h te veel aan tov de gps apps. Maar ik heb dan ook 17"

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-10 06:34

WTM

Vandaag snel geladen bij een Allego paal. Begon met soc 53% en eindigde met 82% soc. Maar de snelheid kwam niet boven de 85 kWh uit. Vond ik tegenvallen. Er waren twee snellaad kabels beschikbaar en ik was de enige die ging laden.

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:17
WTM schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:44:
Vandaag snel geladen bij een Allego paal. Begon met soc 53% en eindigde met 82% soc. Maar de snelheid kwam niet boven de 85 kWh uit. Vond ik tegenvallen. Er waren twee snellaad kabels beschikbaar en ik was de enige die ging laden.
Dat lijkt mij een prima snelheid, bij dat (relatief hoge) SoC%

iRacing Profiel

• _birdie_
remove

[ Voor 96% gewijzigd door _birdie_ op 17-04-2025 06:44 ]

• Coffee

Coffee

Coffee

WTM schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:44:
Was de accu wel geconditioneerd?

Daarover gesproken. Het valt mij op dat de auto niet wil conditioneren als de accu-capaciteit te laag ligt?

Ik meen dat dit ook al gebeurt als de accu onder de 20%(!!) komt.

Waarom zou ik al ruim boven 20% gaan pre-conditioneren? Dan zit er nog ruim 100km in de accu (LR).

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10 07:47
Fijn zo'n update, geen problemen gehad met thuis laden en na de update stopt hij regelmatig tijdens het laden.
Volgende laadsessie eens een publieke paal proberen kijken wat hij dan doet.

• honey91
  • Laatst online: 23-10 13:21
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:46:
[...]

Nee in tegendeel, de laadpaal waar ik het probleem nooit heb doet maximaal 3.6kw. Maar ik heb ook wel meerdere publieke/hotel laders gehad waar het ook probleemloos ging tussen de 10-11kw.
Even een update hiervan. Ik ben naar de garage geweest en heb de ICCU update laten doorvoeren. Eerste keer opladen ging perfect. Gisteren voor de tweede keer na de update aangesloten en het ging weer mis. Nu nog even opnieuw aan een publieke laadpaal om te zien of daar weer dezelfde problemen (opladen dat willekeurig stopt en soms start) opkomen.

Garage maar weer gebeld om te kijken hoe verder....

• dubbelep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10 09:17
giancarlo_f schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:11:
Iemand enig idee welke type zekeringen er in de zekeringkast (in de auto / links onder stuur) gebruikt worden? ATS / MICRO2 of MINI ?

Dit iv het het hardwire'n van de aan te schaffen dashcam..
Ik kan het voor de EV3 nog niet vinden, maar op Ali kan je voor veel auto's (waaronder de EV9) dashcams kopen die volledig integreren rond de spiegel, inclusief speciale aansluitkabels voor de stekkers die daar toch al zitten.

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:47
Omdat we in juni de sleutel krijgen van ons nieuwe huis lijkt me handig om een trekhaak te laten monteren. Er moet veel worden gesloopt en afgevoerd. Een karretje achter de auto is dan onmisbaar.

Mijn eigen dealer kan niet garanderen dat dat lukt voor juni.

Er zijn bedrijven die wel een trekhaak voor de EV3 kunnen leveren (bv.: https://www.rameder.nl/trekhaak/kia/ev3/ ) Zou dat een goed idee zijn of zitten daar "haken" en ogen aan. Is dat betrouwbaar en krijg ik geen gedonder met garantie oid.?

EV3 Adv+ LR 19"

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
Danois55 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:28:
Omdat we in juni de sleutel krijgen van ons nieuwe huis lijkt me handig om een trekhaak te laten monteren. Er moet veel worden gesloopt en afgevoerd. Een karretje achter de auto is dan onmisbaar.

Mijn eigen dealer kan niet garanderen dat dat lukt voor juni.

Er zijn bedrijven die wel een trekhaak voor de EV3 kunnen leveren (bv.: https://www.rameder.nl/trekhaak/kia/ev3/ ) Zou dat een goed idee zijn of zitten daar "haken" en ogen aan. Is dat betrouwbaar en krijg ik geen gedonder met garantie oid.?
De trekhaak zelf zal denk ik niet het probleem zijn. De kabelboom en aansluiting op het auto ( beheer) systeem mogelijk wel het zou b.v. kunnen dat de trailer modus niet juist gaat werken.
Ik heb na de levering van de auto eind jan tot eind maart moeten wachten op de trekhaak installatie door de KIA dealer want de kabelboom stond in nalevering.

EV3 adv + LR 19” allseason

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:47
pati schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:35:
[...]

De trekhaak zelf zal denk ik niet het probleem zijn. De kabelboom en aansluiting op het auto ( beheer) systeem mogelijk wel het zou b.v. kunnen dat de trailer modus niet juist gaat werken.
Ik heb na de levering van de auto eind jan tot eind maart moeten wachten op de trekhaak installatie door de KIA dealer want de kabelboom stond in nalevering.
Dan lijkt me dat risico te groot worden. Ik wacht wel tot het door KIA te leveren is. Bedankt Pati

EV3 Adv+ LR 19"

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-10 19:28
Een week verder met de kiaEV3 LR Adventurine Green en wat een fijne auto is dat. Grote update van entertainment systeem n kaart ging vlekkeloos via OTA. Ik ga niet zitten klooien met usb stick als het ook automatisch kan. Gemak komt uit deze auto en daar maak ik volop gebruik van. Stereo Harman Kardon prima! Ik ben er dik tevreden mee.En inmiddels ook door hoe het werkt met I Pedal. Dank voor alle tips. Was eigenlijk ook weer niet veel anders dan in EV6. Piepjes schakel ik vooraf allemaal uit met snelkoppeling op stuur naar bestuurdershulp. Eco stand want daar rijd ik graag in stel ik ook in voordat ik wegrijd. En ik moet jullie zeggen ik vind de EV3 nog fijner en comfortabeler rijden dan de EV6 en daar had ik geen klagen over. Kortom ben enorm blij met deze keuze. Moet alleen nog wachten tot trekhaak beschikbaar is maar dat is een landelijk probleem heb ik van dealer begrepen. Voor een ieder die twijfelt over de KIAEV3 zeg ik als je het kan doen doe het!Ik stap iedere dag met grote glimlach in deze auto. Super gewoon.

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn als je een snellader er niet goed in krijgt? Ik zie ook steeds een rood kruis. En als ik geen rood kruis krijgt zegt de laadpaal dat hij niet connect met de auto. Ik ben al aan het proberen om met het slot open en dicht maar ik krijg het niet voor elkaar. :(

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Ah, ligt vast een de paal zelf want bij een ander werkt het wel gewoon. Toch handig als je kunt laden onderweg naar vakantie. :P

• _birdie_
Robert1962 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:45:
Een week verder met de kiaEV3 LR Adventurine Green en wat een fijne auto is dat. Grote update van entertainment systeem n kaart ging vlekkeloos via OTA. Ik ga niet zitten klooien met usb stick als het ook automatisch kan. Gemak komt uit deze auto en daar maak ik volop gebruik van. Stereo Harman Kardon prima! Ik ben er dik tevreden mee.En inmiddels ook door hoe het werkt met I Pedal. Dank voor alle tips. Was eigenlijk ook weer niet veel anders dan in EV6. Piepjes schakel ik vooraf allemaal uit met snelkoppeling op stuur naar bestuurdershulp. Eco stand want daar rijd ik graag in stel ik ook in voordat ik wegrijd. En ik moet jullie zeggen ik vind de EV3 nog fijner en comfortabeler rijden dan de EV6 en daar had ik geen klagen over. Kortom ben enorm blij met deze keuze. Moet alleen nog wachten tot trekhaak beschikbaar is maar dat is een landelijk probleem heb ik van dealer begrepen. Voor een ieder die twijfelt over de KIAEV3 zeg ik als je het kan doen doe het!Ik stap iedere dag met grote glimlach in deze auto. Super gewoon.
Heb exact dezelfde en helemaal blij met alles ... ik zet soms alleen snelheids piepje uit ... ik gebruik voor eco nu mydrive (in eco stand en sportief sturen (scheelt weer wat klikjes op die knop)). Het is mijn eerste ev maar heb er vele proefgereden maar kia de spande de kroop en werd het de EV3. Ik heb dezelfde glimlach en we hebben geen ongelijk gekregen met onze keuze nu hij worldcar of the year is (vorig jaar zijn grote broer ev9). Ik vind het geluid ook prima uit de HK maar ik heb wel soms het gevoel dat de source (YTM, spotify) wat minder is qua sound dan de natuursounds / radio. Bij die laatste 2 knallen de bassen uit mijn deuren.
En je ziet ze gelukkig ook steeds meer in het wild.

• Eevje
heb je de equalizer instellingen van Spotify al geprobeerd aan te passen? En de geluidskwaliteit is in Spotify is ook instelbaar. Dat scheelt allebei een hoop.

[ Voor 6% gewijzigd door Eevje op 18-04-2025 13:00 ]

• AtlAntA
Eevje schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:00:
heb je de equalizer instellingen van Spotify al geprobeerd aan te passen? En de geluidskwaliteit is in Spotify is ook instelbaar. Dat scheelt allebei een hoop.
Zit daar ook wat in rond te kijken. Ik wil natuurlijk dat het klinkt zoals de auteur in den origine heeft bedoeld. Enig idee welke equalizer settings in Spotify icm met het hk audio systeem in de ev3 hier het dichtste bij in de buurt komen?

• Everthree
  • Laatst online: 25-10 17:26
Als je dat wil, raad ik aan om Spotify te verlaten en Qobuz te nemen. Hoge resolutie, perfecte kwaliteit, groot aanbod. Voor net geen 140,00 p/jr een hoop serieus plezier, ook op je hifi thuis.🎶🎧

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:30

Vagax

Hehe

Everthree schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:21:
Als je dat wil, raad ik aan om Spotify te verlaten en Qobuz te nemen. Hoge resolutie, perfecte kwaliteit, groot aanbod. Voor net geen 140,00 p/jr een hoop serieus plezier, ook op je hifi thuis.🎶🎧
Had vorig jaar gespeeld met hogere resolutie audio maar in de gemiddelde auto waaronder dit HK systeem merk je echt geen verschil, ik begrijp wat hier bedoelt wordt want DAB klinkt veel opener en helderder dan audio via de telefoon.

Overigens, Android Auto en CarPlay ondersteunen maximaal 16-bit/48 kHz dus dat is zonde als je hi-fi abbo hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Vagax op 18-04-2025 16:12 ]

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
ChatGPT werkt gewoon sinds die nieuwe update!
https://www.kiaownersclub.co.uk/posts/572921/

Net even uitgeprobeerd, is nogal afgeremd maar werkt ook Nederlandstalig (krijg vaak “kan hier geen antwoord op geven”) maar de EV3 kan sprookjes verzinnen, hoofdrekenen en routebeschrijvingen geven…

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik hoop dat dat wel uitgeschakeld kan worden...

• Vagax

Vagax

Hehe

Zr40 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:41:
Ik hoop dat dat wel uitgeschakeld kan worden...
Als je niet op de spraak assistent knop drukt, gaat die ook niet aan :) Hey Kia is uit te zetten in de instellingen

[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 18-04-2025 16:49 ]

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:45

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Ik had inderdaad al getest, maar mij vallen een paar zaken op.
1) de spraakherkenning is ronduit belabberd. Vaak herkent hij de helft van een zin niet
2) het is een verouderd taalmodel (ik vermoed mogelijk GPT-3 of iets van die generatie) i.c.m. zeer verouderde data. Zo denkt het model bijvoorbeeld dat Mark Rutte nog steeds premier is.
3) de AI heeft zeer specifieke parameters meegekregen om korte antwoorden te geven van maximaal 40 woorden, maar het liefst korter. (Dat heb ik hem gevraagd)

Als dit het is is het ronduit teleurstellend en hooguit een gimmick.

[ Voor 6% gewijzigd door Johan9711 op 18-04-2025 17:01 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• aip

aip

Johan9711 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:00:
Ik had inderdaad al getest, maar mij vallen een paar zaken op.
1) de spraakherkenning is ronduit belabberd. Vaak herkent hij de helft van een zin niet
2) het is een verouderd taalmodel (ik vermoed mogelijk GPT-3 of iets van die generatie) i.c.m. zeer verouderde data. Zo denkt het model bijvoorbeeld dat Mark Rutte nog steeds premier is.
3) de AI heeft zeer specifieke parameters meegekregen om korte antwoorden te geven van maximaal 40 woorden, maar het liefst korter. (Dat heb ik hem gevraagd)

Als dit het is is het ronduit teleurstellend en hooguit een gimmick.
Ik snap sowieso niet waarom je dit zou willen in de auto als ik eerlijk ben. Ik gebruik AI wel regelmatig voor het uitzoeken van juridische vragen (als basis), maar waarom mijn auto dit zou moeten bieden is mij een raadsel.

Maar goed, de autofabrikant probeert toch iets bijzonders te bieden, denk ik dan maar. Ik sla over.

• AtlAntA
Vagax schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:07:
[...]

Had vorig jaar gespeeld met hogere resolutie audio maar in de gemiddelde auto waaronder dit HK systeem merk je echt geen verschil, ik begrijp wat hier bedoelt wordt want DAB klinkt veel opener en helderder dan audio via de telefoon.

Overigens, Android Auto en CarPlay ondersteunen maximaal 16-bit/48 kHz dus dat is zonde als je hi-fi abbo hebt.
Ik heb nog een usb stick in de auto zitten met lossless flac muziek (wel veel meuk uit de jaren 90 wat volgens velen qua pure audio kwaliteit echt slecht was) en daar hoor ik wel ietwat een verschil met Spotify maar niet zo groot als met DAB. Bij DAB heb ik het idee dat er een andere equalizer oid wordt gebruikt. Soundstage klinkt inderdaad wat breder.

Nu eenmaal ingespeeld klinkt de HK setup wel stukken beter dan in het begin maar vooral de mids verzuipen snel in de bass net alsof dezelfde speaker beide tonen tegelijk moet afspelen.

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-10 07:47
Vagax schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 16:49:
[...]

Als je niet op de spraak assistent knop drukt, gaat die ook niet aan :) Hey Kia is uit te zetten in de instellingen
Waar vind ik deze instelling?

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
JWillems schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:00:
[...]

Waar vind ik deze instelling?
Dat kun je vragen aan He Kia ;)

• pang
jeroenkb schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:11:
[...]

Dat kun je vragen aan He Kia ;)
Ik krijg siri aan de lijn, als ik op spraak commando druk. Ik gebruik appleplay

• Coffee

Coffee

Coffee

pang schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:03:
[...]

Ik krijg siri aan de lijn, als ik op spraak commando druk. Ik gebruik appleplay
Lang ingedrukt krijg je Siri of Google Assistent, kort indrukken is de Kia assistent.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Dit is toch standaard bij alle auto’s en vaak zelfs een veel groter verschil. Is echt afhankelijk van de omtrek van je banden en dus zelfs het verschil tussen nieuwe en vrijwel versleten banden kan zomaar 2km/h zijn. Bij mijn zomer en winterbanden moet ik er altijd weer even aan denken dat daar ook bijna 2km/h verschil in zit en dus even weer “ijken” met GPS. De waarden met nieuwe banden kun je dan aanhouden, bij het verslijten van je banden ga je bij dezelfde snelheid op de teller steeds langzamer rijden >:)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-10 07:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ng-smXprzlSxdASAtbLkHTw9pzc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fB8vf5QsxuGZiWWyeRHTTfAC.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gekocht bij Kruidvat, bakje voor onder de armsteun. Past precies.

• Pegasus55
  • Laatst online: 29-10 11:13
Ik heb ongeveer 3000 km gereden met mijn ev3 SR en kwam in de Ika Connect app tegen dat mijn energieverbruik verdeeld is in 72% rijden, 25% electronica , en 3% klimaatregeling.
Vooral de 25% electronica valt mij op. Behalve navigatie en radio gebruik ik volgens mij geen speciale zaken in de auto die stroom gebruiken. Gebruikt de wagen wellicht zonder dat ik daar invloed op heb veel stroom, bijvoorbeeld de OTA geladen en daarna geïnstalleerde updates ? ik vind het een erg hoog percentage dat ten koste gaat van het rijbereik.
Hebben jullie ook dit hoge verbruik aan electronica en enig idee waar dit vandaan komt ? Ik rij overigens altijd in de eco stand.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pegasus55 schreef op zondag 20 april 2025 @ 11:51:
Ik heb ongeveer 3000 km gereden met mijn ev3 SR en kwam in de Ika Connect app tegen dat mijn energieverbruik verdeeld is in 72% rijden, 25% electronica , en 3% klimaatregeling.
Vooral de 25% electronica valt mij op. Behalve navigatie en radio gebruik ik volgens mij geen speciale zaken in de auto die stroom gebruiken. Gebruikt de wagen wellicht zonder dat ik daar invloed op heb veel stroom, bijvoorbeeld de OTA geladen en daarna geïnstalleerde updates ? ik vind het een erg hoog percentage dat ten koste gaat van het rijbereik.
Hebben jullie ook dit hoge verbruik aan electronica en enig idee waar dit vandaan komt ? Ik rij overigens altijd in de eco stand.
Ik heb de auto zelf nog niet dus geen praktijkervaring, maar zou het kunnen dat je bent vergeten de auto uit te schakelen na de laatste rit? De hoogspanningsaccu levert namelijk geen stroom wanneer de auto is uitgeschakeld en het kleine beetje elektronica dat wel actief is wordt door de 12V accu gevoed.

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13:46
Mij lijkt het meer dat je de verwarming/ airco aan hebt. En achterruitverwarming/ spiegelverwarming gebruikt ook wat om niet te spreken over de stoelen stuurverwarming daar zou je het moeten zoeken.

EV3 PLUS Adv LR all -season 19” ivory / HW 2xPIB

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:51

winnie

de poes...

matje70 schreef op zondag 20 april 2025 @ 14:24:
[...]

Mij lijkt het meer dat je de verwarming/ airco aan hebt. En achterruitverwarming/ spiegelverwarming gebruikt ook wat om niet te spreken over de stoelen stuurverwarming daar zou je het moeten zoeken.
Klimaatregeling wordt apart vermeld bij het stroomverbruik. Bij mij is het verbruik van de elektronica ook verrassend. Ik heb erg weinig aan (geennavigatie, alleen de radio, vrijwel nooit verlichting. Ik heb er ook geen verklaring voor. Het % verbruik voor elektronica schommelt rond de 12%.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Tijdens het rijden, wat is het verbruik van de elektronica in kW? Dat is beter vergelijkbaar, want het percentage is afhankelijk van het totaal verbruik van je huidige/laatste rit en dus van je rijstijl dan wel route (verkeerslichten, moeten wachten op voorrang, stil staan om iemand in te laten stappen, file, etc).

Ter illustratie, een foto uit dit topic, van jebman in "Het grote Kia EV3 topic"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnHUbkrEVR_IU0el12deVHrnwAA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/asfEhe6StAc2D6nk6bkRn4so.jpg?f=user_large

[ Voor 46% gewijzigd door Zr40 op 20-04-2025 16:19 ]

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Batterij preconditioneren aangezet? Dat vergt veel stroom en alleen nodig bij snelladen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Valt dat niet onder die laatste categorie, "Batterijverzorging"?

• CEdS
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:12
Ik lees trouwens net een artikel over Tesla waarin wordt gesuggereerd dat Tesla het aantal gereden km niet daadwerkelijk meet maar berekent uit energiegebruik en rijgedrag.
Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk omdat een kilometerregistratie zuiver moet zijn. Fiscaal, voor NAP, etc. Mijn gevoel zegt dat dit een broodje aap verhaal is om Tesla nog meer in een negatief daglicht te plaatsen.

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

*knip*

[ Voor 133% gewijzigd door twain4me op 21-04-2025 12:10 . Reden: offtopic ]

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

• Pegasus55
  • Laatst online: 29-10 11:13
Zr40 schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:03:
Tijdens het rijden, wat is het verbruik van de elektronica in kW? Dat is beter vergelijkbaar, want het percentage is afhankelijk van het totaal verbruik van je huidige/laatste rit en dus van je rijstijl dan wel route (verkeerslichten, moeten wachten op voorrang, stil staan om iemand in te laten stappen, file, etc).

Ter illustratie, een foto uit dit topic, van jebman in "Het grote Kia EV3 topic"
[Afbeelding]
Hoe krijg jij dit overzicht op je scherm te zien in de auto ? Is dit iets van de GT-line?

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Pegasus55 schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:29:
[...]

Hoe krijg jij dit overzicht op je scherm te zien in de auto ? Is dit iets van de GT-line?
Nee hoor, heb ik ook in de Plus.

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:45
[...]

Zit onder het EV menu

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:57
Everthree schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 15:21:
Deezer is goedkoper, vergelijkbaar aanbod als Spotify.

• De_Buurmannen
AtlAntA schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:42:
[...]

Zit daar ook wat in rond te kijken. Ik wil natuurlijk dat het klinkt zoals de auteur in den origine heeft bedoeld. Enig idee welke equalizer settings in Spotify icm met het hk audio systeem in de ev3 hier het dichtste bij in de buurt komen?
Ik heb de equalizer in de auto aangepast (iemand heeft dat reeds gepost) en luister vnl Arrow Classic Rock via DAB. Geluid is prima.

• pang
[...]

Ik kon deze scherm ook met grote moeite vinden. Je zou verwachten dat je dit bij settings kan vinden en dan EV batterij. Helaas!

Druk op de home knop en dan nog een keer op de home knop. Dan zie je rechts knopje met ev en daar 2 tab zie je real time het verbruik.

• Justinn1988
Leuk een elektrische achterklep, maar pas op in lage garages. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALIhN0vU-ZONcuOSit__9hsBEaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNnNDleZLxiwgDTj7xFf5rTY.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij is het mechanisme bij het openen zelf niet of nauwelijks tegen te houden.

• _birdie_
Justinn1988 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:12:

[Afbeelding]

Volgens mij is het mechanisme bij het openen zelf niet of nauwelijks tegen te houden.
je kunt hem lager zetten ...

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-10 09:51

[Afbeelding]

Als je op de openen/sluiten knop drukt tijdens de opgaande beweging stopt hij ook meteen. Als je hem vervolgens weer indrukt gaat hij naar beneden. Bij weinig ruimte dus even hand bij de knop houden en op tijd tot stilstand brengen :-)

• Justinn1988
sdg875 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:25:
[...]

Als je op de openen/sluiten knop drukt tijdens de opgaande beweging stopt hij ook meteen. Als je hem vervolgens weer indrukt gaat hij naar beneden. Bij weinig ruimte dus even hand bij de knop houden en op tijd tot stilstand brengen :-)
Totaal niet bij stil gestaan natuurlijk 8)7 . Dank je!

• Coffee

Coffee

Coffee

Nee hoor. Is heel makkelijk tegen te houden! Je hebt er weinig kracht voor nodig. Alternatief is inderdaad op de knop drukken, maar zelf tegenhouden (in geval van nood, als je er laat achter komt) is nog iets sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Coffee op 22-04-2025 08:08 ]

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:49
Dan ben ik toch blij met een normale klep hoor. Doet het altijd

• Junior1958
  • Laatst online: 09:41
Klopt het dat er geen “piepjes” zijn bij deuren sluiten of ontgrendelen ? Lees ergens dat je beide knoppen 4 seconden moet vasthouden op de sleutel en dat het dan werkt (of niet werkt) maar hier dus geen geluid. :?

• Vagax

Vagax

Hehe

twowheeler schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:29:
Elektrisch doet het ook gewoon zoals het hoort maar je moet wel even weten dat je op het knopje moet drukken ;)

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 22-04-2025 13:31 . Reden: ik heb je even DM gestuurd :) ]

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:17
Hallo forummers,

Wij willen deze zomer gaan roadtrippen door Duitsland. Al vaker gedaan maar nu voor het eerst elektrisch met onze EV3.

Bestaat er een mogelijkheid om de optie "vermijd snelwegen" ergens aan te vinken met de navigatie van de EV3?

Hoor het graag!

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:17
Naj Sbocaj schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:21:
Iemand (na de laatste OTA) problemen met automatisch parkeren EV3 GTplusLine? Buiten de auto met de smart key op en neer gaat wel, nadat de nodige instellingen weer teruggezet waren.
Hallo Jan,

Kun jij jouw instellingen eens doorgeven? Ik krijg het niet (meer) voor elkaar om de optie te gebruiken. Heb ook een GT+

Ik vind het wel makkelijk. Al een keer erg vastgezet in parkeergarage en heb toen de auto naast mij moeten "verwijderen"

Hoor het graag!

• aip

aip

Revenge69 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:15:
Hallo forummers,

Wij willen deze zomer gaan roadtrippen door Duitsland. Al vaker gedaan maar nu voor het eerst elektrisch met onze EV3.

Bestaat er een mogelijkheid om de optie "vermijd snelwegen" ergens aan te vinken met de navigatie van de EV3?

Hoor het graag!
Wij zijn afgelopen zondag met de EV3 naar Zuid Frankrijk gereden. Eerste keer, normaal gaan we met mijn Volvo, maar mevrouw wilde het graag eens met haar auto proberen. De optie geen snelwegen heb ik niet gevonden. Wat ik storender vond is dat de Tesla Superchargers niet in het navigatiesysteem staan. Terwijl dat de meest ideale optie is voor snelladen. Net naast de snelweg, veel goedkoper dan Ionity en dergelijke (zeker als je een maand een abbo neemt op Tesla, dan betaal je gemiddeld ca. 36 ct per kWh), en er zijn vaak winkelcentra of fastfood restaurants bij de Superchargers (of andersom eigenlijk).

Via Apple Carplay en Google Maps dat dus maar opgelost.

De reis beviel eigenlijk best prima trouwens. Het scheelt ongeveer 1,5 uur in vergelijking met op benzine rijden en dus 1x tanken en door voor 1100 km. De hond moet toch ook 2x eruit om te plassen, dus die 1,5 uur is acceptabel voor ons, maar veel meer moet het niet worden.

Rijgedrag van de EV3 bevalt ook goed. Alleen de stoelen kunnen aan de Volvo niet tippen, maar daar staat Volvo ook bekend om, dus dat kan ik de EV3 niet aanrekenen. Al met al beviel het prima.

Zondag of maandag weer naar huis, zien hoe dat loopt, en wat de totale kosten dan zijn. Ik gok dat het bij laden bij Tesla zo ongeveer 120-150 euro scheelt t.o.v. benzine tanken voor een retourtje, en dan heb ik gewoon altijd de maximum snelheid +3km gereden, dus niet geprobeerd zuinig te zijn.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:51

winnie

de poes...

aip schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 17:46:
[...]

Zondag of maandag weer naar huis, zien hoe dat loopt, en wat de totale kosten dan zijn. Ik gok dat het bij laden bij Tesla zo ongeveer 120-150 euro scheelt t.o.v. benzine tanken voor een retourtje, en dan heb ik gewoon altijd de maximum snelheid +3km gereden, dus niet geprobeerd zuinig te zijn.
Wat is het verbruik bij 133km.h?

• Coffee

Coffee

Coffee

twowheeler schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:29:
Zei iemand dat die klep het soms niet doet? :)

• De_Buurmannen
Revenge69 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:15:
Hallo forummers,

Hoor het graag!
Ik weet niet of je een route wilt maken : ik gebruik MRA (MyRouteApp). Bedoelt voor de motor maar werkt ook met Apple Airplay. Voordeel is dat je bestaande routes kunt gebruiken waarmee je op de mooiste plaatsen komt. Standaard routeplanners gebruiken in het buitenland toch vaak de snelweg ipv de Romantische Strasse

• DEVegg

DEVegg

DEVegg

In dit topic is meermaals gesproken over het kunnen kijken van video op het scherm in de Kia EV3. Dat is sinds kort mogelijk via (duur) betaalde Kia services + eigen Netflix account of via een extern kastje. Onlangs is daar, voorlopig in elk geval. een andere mogelijkheid bij gekomen: https://9to5mac.com/2025/...ing-video-hits-app-store/
(CarPlay app with web browser for streaming video hits App Store)

Deze link was eerder per abuis weg gemodereerd. Daarom met wat meer uitleg opnieuw geplaatst voor de liefhebbers.

[ Voor 6% gewijzigd door DEVegg op 22-04-2025 21:25 ]

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:17
DEVegg schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:23:
In dit topic is meermaals gesproken over het kunnen kijken van video op het scherm in de Kia EV3. Dat is sinds kort mogelijk via (duur) betaalde Kia services + eigen Netflix account of via een extern kastje. Onlangs is daar, voorlopig in elk geval. een andere mogelijkheid bij gekomen: https://9to5mac.com/2025/...ing-video-hits-app-store/
(CarPlay app with web browser for streaming video hits App Store)

Deze link was eerder per abuis weg gemodereerd. Daarom met wat meer uitleg opnieuw geplaatst voor de liefhebbers.
Jouw verhaal was een dag later al achterhaald zo te zien: https://9to5mac.com/2025/...eature-refunds-available/
Pagina: 1 ... 47 ... 76 Laatste