Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:02
Ik heb de instellingen van mijn audio nog wat bijgesteld. Met de opmerking in mijn achterhoofd dat speakers wat tijd nodig hebben om `los` te komen dacht ik na 2000 km gereden/muziek geluisterd te hebben; eens kijken of het nog beter kan.

Aanpassingen die ik heb gedaan (en voor mij/mijn muziek smaken werken) zijn:

- het "centrum" nog 1 tikje verder naar achter (volgens mij nu 3 stapjes naar achteren vanuit het centrum)
- Treble naar standje 2
- Bas naar standje 3

Ik was verbaasd dat dit nog een significant positief verschil gaf.

Ohja, ik heb een niet-Harman Kardon model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:41
Welke datum staat bij jullie na de update van gisteren?Hier staat nog steeds bijgewerkt op 31-3. Is hij dan toch niet geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:38

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zr40 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:03:
Dat moet er een geweest zijn die al onderweg was op een schip toen je had besteld :)

Die van mij is op 12 maart besteld, en heb nog geen definitieve leverdatum gekregen. Schatting eind april/begin mei.
Klopt, deze configuratie was al onderweg. Niet elke lak kleur was zo snel beschikbaar, maar van de GT-line was destijds Shale Grey, Terracotta Red en Ivory Silver te "reserveren".

In Maart besteld en schatting eind april/begin mei valt ook nog mee. Ik heb ooit eens 6 maanden op een bestelde auto gewacht :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Roland_EM25 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:10:
[...]
Klopt, deze configuratie was al onderweg. Niet elke lak kleur was zo snel beschikbaar, maar van de GT-line was destijds Shale Grey, Terracotta Red en Ivory Silver te "reserveren".

In Maart besteld en schatting eind april/begin mei valt ook nog mee. Ik heb ooit eens 6 maanden op een bestelde auto gewacht :)
Hetzelfde hier - GT-Plusline in Snow White Pearl, en daar waren voldoende al 'op zee'. Waarschijnlijk onderweg op de Morning Composer, die wordt maandag verwacht in Rotterdam dus het zal niet lang meer duren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:07

Vagax

Hehe

Mijn EV3 Adv + laat zich nog even op zich wachten, hij moet nog gebouwd worden in Korea hoorde ik net. Schatting is eind juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 23:01
Zr40 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:31:
[...]

Hetzelfde hier - GT-Plusline in Snow White Pearl, en daar waren voldoende al 'op zee'. Waarschijnlijk onderweg op de Morning Composer, die wordt maandag verwacht in Rotterdam dus het zal niet lang meer duren :P
Mooi geluk, mijn GT+ met ivory silver glossy is al sinds december besteld, staat sinds afgelopen weekend pas op de boot

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:11
Weer iets heel aparts. Mijn auto KIAEV3 plus advance zou vandaag worden geleverd. Word ik gebeld door dealer met mededeling dat kentekenplaat niet is geleverd vandaag bij hen door leverancier die dat verzorgd.Levering wordt uitgesteld. Werkelijk nog nooit meegemaakt. Zal nu als alles goed a.s. za worden. Bizar en ook wel teleurstellend allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannYzeE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 15:37
Robert1962 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:49:
Weer iets heel aparts. Mijn auto KIAEV3 plus advance zou vandaag worden geleverd. Word ik gebeld door dealer met mededeling dat kentekenplaat niet is geleverd vandaag bij hen door leverancier die dat verzorgd.Levering wordt uitgesteld. Werkelijk nog nooit meegemaakt. Zal nu als alles goed a.s. za worden. Bizar en ook wel teleurstellend allemaal
Kan je dealer toch niets aan doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar "nog nooit meegemaakt" is een beetje overdreven. Alsof je dagelijks een nieuwe kentekenplaat krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:06
AtlAntA schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:55:
[...]

Standaard routine bij het starten van de auto aanleren om het volume wiel even ingedrukt houden?

Ik zie niet snel gebeuren dat dit aangepast wordt. Het zal via een update moeten denk ik.
Ik reed gisteravond na 19:00 op de A4 en de navigatie gaf keurig 120 aan. Dit is na de recentelijke update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:47
bartmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:16:
[...]

Niet voor GT plus zie ik staan, wat is de reden?
Geen idee, moet je de leverancier vragen. Misschien is het vak groter of kleiner dan de plus etc. De gt is toch immers iets langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
BBKing schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:04:
[...]

Ik snap dat je teleurgesteld bent. Maar "nog nooit meegemaakt" is een beetje overdreven. Alsof je dagelijks een nieuwe kentekenplaat krijgt.
Nou ik heb meerdere auto’s gehad maar dit echt nog nooit meegemaakt hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
dannYzeE schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:03:
[...]

Kan je dealer toch niets aan doen?
Nee klopt maar ik vind het gewoon raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 22:18
De mijne heeft geluk. De dealer vertelde me dat de levering tot 5 maanden is. Het duurde echter slechts 3 weken van bestelling tot levering. Mijn bestelling is in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everthree
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-05 23:12
Die van ons gaat, als alles goed gaat de 23e april komen. Ruim 4 maanden op gewacht.
Vandaag zijn we gebeld door een verzekering medewerker van KIA Wensink. Een onaangename verrassing: 16,6 % verhoging van de geofreerde autoverzekering met 5 jaar nieuwwaarde. Oftewel van 75 euro naar 89.
Ik heb de heer in kwestie duidelijk laten weten wat ik hier van vond. Een onaangename start van het afleveringsproces. Ook gezegd dat ik het niet netjes vond gezien de ongevraagde wachttijd op de auto.
Later belde hij terug en bood een verzekering van Mercedes aan; uiteindelijk bij dezelfde "moedermaatschappij " deze bood hij mij aan voor onze nieuwe Ev3. Maandpremie 80 euro.
Dat gaan we dan maar doen.
Kon geen mercedeslogo meer van af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Everthree schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:35:
Die van ons gaat, als alles goed gaat de 23e april komen. Ruim 4 maanden op gewacht.
Vandaag zijn we gebeld door een verzekering medewerker van KIA Wensink. Een onaangename verrassing: 16,6 % verhoging van de geofreerde autoverzekering met 5 jaar nieuwwaarde. Oftewel van 75 euro naar 89.
Ik heb de heer in kwestie duidelijk laten weten wat ik hier van vond. Een onaangename start van het afleveringsproces. Ook gezegd dat ik het niet netjes vond gezien de ongevraagde wachttijd op de auto.
Later belde hij terug en bood een verzekering van Mercedes aan; uiteindelijk bij dezelfde "moedermaatschappij " deze bood hij mij aan voor onze nieuwe Ev3. Maandpremie 80 euro.
Dat gaan we dan maar doen.
Kon geen mercedeslogo meer van af :)
Je hoeft die verzekering toch niet af te nemen? Genoeg alternativen voor veel minder zou ik zeggen! Voor €20 per maand minder heb ik een prima alternatief gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door giancarlo_f op 10-04-2025 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 11:40
Vandaag de Plus LR op mogen halen in Snow White Pearl.
De auto zelf daar is alles wel over geschreven daar besteden we geen woorden aan.
Nu ben ik al jaren lease rijder; en ook ik maak mij schuldig aan de creativiteit zoals de bijtellingsklapper en dat dan combineren met de "aanbiedings-configuratie" van de lease maatschappij.
De leverende dealer, is voor mij een afhaal station, niks meer niks minder.

Maar - vandaag - de overbezette leverende dealer van de EV3 uit de actie daar heb ik geen woorden voor.
Ik snap het dat de marges door de leasemaatschappij minimaal zijn.
Ook begrijp ik dat als die boot komt en spontaan je er 40-60 krijgt om binnen 3 weken weg te duwen waar klanten op zitten te wachten - dus in je uppie 4+ afleveringen per dag - da's druk.

Maar mij weg sturen met een auto waarin in het interieur ikzelf nog beschermend plastic mag verwijderen;
Dat de koppeling met Kia Connect crashed ( zoek je zelf maar uit ... )
Oh en op de bestelling stond 1 wens - het de-badging van de auto aan de achterkant ( hebben we niet gezien..... )

Wel benadrukken dat op de equete alleen een 10 telt

Euhh zo ben ik nog nooit behandeld door de Peugeot met 308 met 14% laatste december leveringen bijvoorbeeld.

De EV3 loopt wel los, deze dealer die het even druk heeft had misschien zich niet moeten aanmelden voor dit massa is misschien kassa spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 13:16
Klinkt als mijn ervaring in Zoetermeer 🫣

Kut service en lef hebben om toch een 10 te vragen ivm het Nps rating systeem.
Seven_of_Nine schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:18:
Vandaag de Plus LR op mogen halen in Snow White Pearl.
De auto zelf daar is alles wel over geschreven daar besteden we geen woorden aan.
Nu ben ik al jaren lease rijder; en ook ik maak mij schuldig aan de creativiteit zoals de bijtellingsklapper en dat dan combineren met de "aanbiedings-configuratie" van de lease maatschappij.
De leverende dealer, is voor mij een afhaal station, niks meer niks minder.

Maar - vandaag - de overbezette leverende dealer van de EV3 uit de actie daar heb ik geen woorden voor.
Ik snap het dat de marges door de leasemaatschappij minimaal zijn.
Ook begrijp ik dat als die boot komt en spontaan je er 40-60 krijgt om binnen 3 weken weg te duwen waar klanten op zitten te wachten - dus in je uppie 4+ afleveringen per dag - da's druk.

Maar mij weg sturen met een auto waarin in het interieur ikzelf nog beschermend plastic mag verwijderen;
Dat de koppeling met Kia Connect crashed ( zoek je zelf maar uit ... )
Oh en op de bestelling stond 1 wens - het de-badging van de auto aan de achterkant ( hebben we niet gezien..... )

Wel benadrukken dat op de equete alleen een 10 telt

Euhh zo ben ik nog nooit behandeld door de Peugeot met 308 met 14% laatste december leveringen bijvoorbeeld.

De EV3 loopt wel los, deze dealer die het even druk heeft had misschien zich niet moeten aanmelden voor dit massa is misschien kassa spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
diquan2001 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:30:
Klinkt als mijn ervaring in Zoetermeer 🫣
Nee, beetje centraal in Nederland...
Ik hoef de dealer voor de rest niet te noemen, daar werken meer mensen elke dag denk ik heel hard met reparaties/onderhoud en alles.
Volgende keer laat ik hem op de trailer maar hier thuis droppen zeg maar. De lol is er wel vanaf zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:42

aip

Seven_of_Nine schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:39:
[...]

Ik hoef de dealer voor de rest niet te noemen, daar werken meer mensen elke dag denk ik heel hard met reparaties/onderhoud en alles.
Volgende keer laat ik hem op de trailer maar hier thuis droppen zeg maar. De lol is er wel vanaf zo.
Niet om de dealers in bescherming te nemen, maar ik denk echt dat veel mensen overschatten wat een dealer nog zelf beslist. In veel gevallen is het geen kwestie van 'intekenen', maar aangewezen worden. De importeur en de leasemij maken afspraken, en de dealer heeft geen andere keus dan te luisteren, tegen een verdomd lage vergoeding. Wil je niet, doe je moeilijk? Prima, dan kun je ook zwaaien naar je dealercontract.

Dat doet niets af aan het feit dat de ervaring die jullie hebben buitengewoon ruk zal zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dealers zijn nog nauwelijks echt zelfstandig en kunnen nauwelijks nog beslissen. Niet voor niets dat er zo veel worden weggesneden en samengevoegd bij eigenlijk alle merken. Dat laatste is zelden helemaal een initiatief van de dealers zelf, de importeur stuurt dat proces actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channie-g
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 28-05 18:57
Ik had een verplichte aflevering bij grote dealer, of ik van de buurt in rotterdam even naar het oosten kon tijden want hun dichtst bijzijnde kia dealer was Amersfoort. Dus bezorging thuis. Werd 1 dag te vroeg ineens gebeld dat ze voor mijn deur stonden, dus uiteindelijk werd mijn auto bij de renault dealer van dezelfde dealer groep hier in mijn woonplaats gedropt. Stijf bevroren dus kon niets controleren. Wax strepen en nog folie resten op de alu strips aan de zijkant die ik er niet af krijg. Wacht nog steeds op de afspraak om het te laten verwijderen…. Terwijl de Kia dealer in de buurt, daar mag ik niet naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channie-g
Vraag: ik heb de tijd op automatisch op gps staan. Zelfs al aan/uit gezet maar de wintertijd blijft gewoon. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansen04
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50
Channie-g schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:55:
Vraag: ik heb de tijd op automatisch op gps staan. Zelfs al aan/uit gezet maar de wintertijd blijft gewoon. Iemand anders hier last van?
Ja, dat heb ik ook. Ik hoopte dat het met de update goed zou komen, maar nee.
Ik heb hem weer op manual gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:57

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

In de instellingen bij tijd zit een schuifje voor "zomertijd".
Ik denk dat de devs een luie dag hadden

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 23:01
Gelukkig heb ik de ervaring helemaal niet bij onze dealer, van Mossel in Apeldoorn. Afgelopen weekend kreeg ik nog een persoonlijk filmpje (ja toevallig echt persoonlijk met naam en toenaam in het filmpje) dat de auto op de boot staat. Dit komt na het geboorte kaartje wat ik al eerder had gepost.

Niet alleen maar negatieve dingen over dealers, van Mossel doet het echt goed!!

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tot nu toe zijn wij ook voldoende tevreden over Van Mossel, zelf nog wel wat plastic moeten verwijderen zo hier en daar. Blijkbaar was het eind februari toch wat te donker in de showroom om alles te zien zitten.

Oh, de update van deze week heeft het thuis laden flink verbeterd. Nu geen onverwachte stops meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 14:27
Ik weet niet of het met de updates van laatst te maken heeft, maar ik heb de laatste 4 a 5 dagen wel heel vaak dat de status in de Kia Connect app op Disconnected staat. Meer mensen daar iets in gemerkt? Is dat iets dat je als bestuurder zelf kunt verbeteren? evcc begint daardoor ook niet te laden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:27
Weet niet hoe dat zit bij Kia, maar bij Ford staat er bij GPS expliciet bij dat er geen rekening met zomertijd wordt gehouden. Dan moet je dus geen GPS gebruiken en zelf inderdaad dat zomertijd schuifje gebruiken.
Lijkt een soort standaard oplossing voor auto software, maar is inderdaad een beetje “apart”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:33
josduisings schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:53:
Ik weet niet of het met de updates van laatst te maken heeft, maar ik heb de laatste 4 a 5 dagen wel heel vaak dat de status in de Kia Connect app op Disconnected staat. Meer mensen daar iets in gemerkt? Is dat iets dat je als bestuurder zelf kunt verbeteren? evcc begint daardoor ook niet te laden :(
Nee, dat heb ik al vanaf het begin. Continu aan/connected zou ook sluipverbruik betekenen toch? Ik neem aan dat de wagen in slaapstand gaat, en alleen bij bepaalde triggers weer wakker wordt. Wanneer er daadwerkelijk geladen wordt is de verbinding wel actief, en werken commando's ook bijna direct. Bij slaapstand duurt het even voordat ik de reactie zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:57
Seven_of_Nine schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:39:
[...]

Ik heb een vergelijkbare ervaring met een locatie in Nieuwegein :+ Al kon het introductiepraatje van mij verder niet snel genoeg voorbij zijn hoor, er werd mij relatief weinig nieuws verteld die dag. Ik vond het op dat moment een beetje charme weghalen qua presentatie en setting, dat heb ik inderdaad eerder anders gezien. Ik zag wel dat die mensen ontzettend hard aan het werk waren, dus dat het waarschijnlijk door de werkdruk en doorloop van afleveringen kwam. Het is ze vergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Channie-g
Johan9711 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:00:
[...]

Oh die had ik bij mij nog niet gezien…. Maar heeft gisteren weer een update gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 07:27
Ben gisteren gebeld door van Mossel Apeldoorn dat ze een deal kunnen doen voor het boetevrij overstappen van mn huidige private lease contract van een Niro EV naar een EV3. Daarbij ook een korting tav mn huidige maandtermijn.
Ga maandag eens even babbelen. Ben geinteresseerd in wat ze willen bieden en waarom. Maar ik ga,gezien ze blijkbaar graag mijn Niro EV willen, natuurlijk niet akkoord met een Air versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascalb89
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 13:05
bartmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:16:
[...]

Niet voor GT plus zie ik staan, wat is de reden?
Dat is onzin, ik heb een GT plusline en hier past die prima.
Sowieso zit er helemaal geen verschil tussen de middel console van de GT line en die van de GT plusline.

Ik heb ondertussen ook de software updates binnen en daarnaast is gisteren mijn afneembare trekhaak gemonteerd. Beetje jammer verder dat ze alle entertainment functies weer achter een betaalmuur hebben geplaatst en daar ook nog eens de hoofdprijs voor vragen. Dat gaan we dus zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJonke
  • Laatst online: 26-05 16:41
Hoe lang geleden had je die trekhaak besteld? Mijn dealer heeft 30 backorders voor Kia trekhaken staan en weet niet wanneer ze binnenkomen. Heeft kennelijk met de kabelboom te maken, niet met het 'ijzer'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matje70
Nog steeds opzoek naar een alternatief voor je gsm? Deze werkt prima. Even Google op telefoonhouder met zuignap. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwuehq6EiFURO_9YBZrn_q7U6vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdX992Yc0SnM6rNS6LzlkPRK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wDBLoA-6LABGUPI54GNnHC__9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGy8zjyJNuRxMN2mDbFXon23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne0IZFsTAdVDMX76P2M6qVCvE_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtjsnQtGWM9CAgY1f61bJSym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansen04
Johan9711 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:00:
[...]

Ah... Dank je! Note to self: altijd doorscrollen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

matje70 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:33:
Nog steeds opzoek naar een alternatief voor je gsm? Deze werkt prima. Even Google op telefoonhouder met zuignap. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sinds ik CarPlay gebruik heb ik geen behoefte aan dit soort producten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:07

Vagax

Hehe

Ben al blij dat ik eindelijk juist niet meer me telefoon in beeld hoeft te hebben :) vind het al een luxe om van geen Android Auto naar draadloze Android Auto te gaan op zo een mooi scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 69Earlybay
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:40
Ik heb ook goede ervaringen met de dealer in Rotterdam. Tussentijds op de hoogte gehouden. En een week na aflevering een belletje of alles beviel. Erg netjes! Plus een fles bubbels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 69Earlybay
  • Laatst online: 18:40
Vagax schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:13:
Ben al blij dat ik eindelijk juist niet meer me telefoon in beeld hoeft te hebben :) vind het al een luxe om van geen Android Auto naar draadloze Android Auto te gaan op zo een mooi scherm
Ja inderdaad, waarom zou je je telefoon op een houder willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
69Earlybay schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 16:46:
[...]

Ja inderdaad, waarom zou je je telefoon op een houder willen?
de vraag over een telefoonhouder werd in januari gesteld. Ik heb de houder voor mijn bijrijder, zo’n tiener die niet buiten zijn eigen scherm kan. Dit is een elegante oplossing, die niet in het zicht zit wanneer deze niet wordt gebruikt en voor degene met 2 gsm’s ( wuppies) kunnen zo hun digitale wereld in de gaten houden. De EV3 is echt een fijne reis auto en daarom ook voor de jeugd een beetje gestailled 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:23
Wij werden bij Content Autogroep in Eindhoven om de paar weken op de hoogte gehouden over de vorderingen m.b.t. De levertijd. Ook na de levering goed op de hoogte gehouden over levering en montage trekhaak. Ook na levering enkele keren gebeld met de vraag of alles in orde was etc. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
Wensink Heerenveen heeft mijn EV3 geleverd. Prima info rond levering. Fijne aftersales, met als kadootje een IPhone 15! De beoordeling 10 is zeker bij deze dealer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everthree
giancarlo_f schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:16:
[...]

Je hoeft die verzekering toch niet af te nemen? Genoeg alternativen voor veel minder zou ik zeggen! Voor €20 per maand minder heb ik een prima alternatief gevonden.
Ook met 5 jaar nieuwwaarde? Die heb ik niet kunnen vinden, ben benieuwd waar je deze verzekering dan hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:01
GJonke schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:06:
Hoe lang geleden had je die trekhaak besteld? Mijn dealer heeft 30 backorders voor Kia trekhaken staan en weet niet wanneer ze binnenkomen. Heeft kennelijk met de kabelboom te maken, niet met het 'ijzer'.
Ik heb iets van 6 weken op de trekhaak moeten wachten en die is vorige week gemonteerd. Toen hadden ze er ineens (ik geloof) 19 binnen gekregen. Ik was op dat moment nummer 4 op de lijst bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Hier precies hetzelfde wij willen nog op vakantie ermee in juni met fietsen maar nog maar de vraag of dat gaat lukken ivm trekhaak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
Even naar beneden scrollen en zomertijd activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalb89
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-05 13:05
De afneembare trekhaak was gelijktijdig met de auto besteld eind september.
De auto was begin januari al geleverd, maar de trekhaak was nog niet in Nederland goed gekeurd en moest dus later geleverd en gemonteerd worden. Wat in mijn geval dus gisteren is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
koelkast schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:40:
Oh, de update van deze week heeft het thuis laden flink verbeterd. Nu geen onverwachte stops meer!
Grappig, ben er sinds vanmiddag achter dat alle 3 openbare AC laders (van diverse fabrikanten, diverse leeftijden) in de buurt niet werken op de verse EV3. ( de vorige plug-in hybride werkte op alle drie - die palen zijn prima in orde ). Het is, kabel aangesloten, de melding "ik ga AC laden" en meteen "Laad proces succesvol voltooid" alle laadpalen schieten dan op rood.

Net even de snel-lader bezocht, dat werkte wel. Dit weekend komen we door. Bijzonder allemaal.
Maandag maar even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:40
Seven_of_Nine schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:01:
[...]

Grappig, ben er sinds vanmiddag achter dat alle 3 openbare AC laders (van diverse fabrikanten, diverse leeftijden) in de buurt niet werken op de verse EV3. ( de vorige plug-in hybride werkte op alle drie - die palen zijn prima in orde ). Het is, kabel aangesloten, de melding "ik ga AC laden" en meteen "Laad proces succesvol voltooid" alle laadpalen schieten dan op rood.

Net even de snel-lader bezocht, dat werkte wel. Dit weekend komen we door. Bijzonder allemaal.
Thuis met de granny charger werkt wel?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 10:06
Mijn vrouw heeft 'een' update gedaan maar ik kan nergens achteraf vinden welke update of wat dit betreft. Ik ben vooral benieuwd of de ICCU update in de auto is. Kan ik dat ergens controleren?

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 22:35
dubbelep schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:37:
Mijn vrouw heeft 'een' update gedaan maar ik kan nergens achteraf vinden welke update of wat dit betreft. Ik ben vooral benieuwd of de ICCU update in de auto is. Kan ik dat ergens controleren?
Vanuit de Britse fora:
Open Kia Connect, click on the three dots bottom right (More), then Versions and you should see

If your Vehicle System Version is 24.x then you do not have the update. If it is 25.3.1, then you have had the update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-05 09:49
In de KIA Connect app, onder Meer en dan Versie kan je controleren:
  • Infotainment system softwareversie
  • Kaartversie
  • Voertuigsysteemversie
Bij de laatste update gaf de auto na de update zelf aan dat de voertuigsysteemversie nu 25.3.1 is (toevallig onthouden).

Echter zie ik deze dan weer niet terug op de lijst hier: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList
Wel de eerdere update voor het infotainmentsysteem, maar ik heb eigenlijk geen idee wat de update voor het voertuigsysteem nou allemaal in houdt, behalve wat er op fora wordt gezegd (iets met ICCU?)

[ Voor 9% gewijzigd door Justinn1988 op 12-04-2025 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-05 23:18
Van https://www.kia.com/nl/se...dregeleenheid+%28ICCU%29:
'Deze OTA software-update voor het voertuig verbetert de stabiliteit van AC-opladen. De details van de update kunnen verschillen afhankelijk van de productiedatum van het voertuig en de optionele functies. We hopen dat deze OTA-update je rijervaring zal verbeteren.'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 09:58
De afdekhoes voor de gleuf tussen de hoedenplank en de achterbank is ook beschikbaar.
https://webshop.kia.nl/ac...0/EV182ADE00&modelid=176/

Ik heb hem besteld met als optie hem te laten installeren. Het lijkt een simpele installatie te zijn met wat klitten band strips plakken. Maar ikzelf heb een belabberde fijne motoriek dus krijg die strip er nooit recht op :)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:51
AtlAntA schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:56:
De afdekhoes voor de gleuf tussen de hoedenplank en de achterbank is ook beschikbaar.
https://webshop.kia.nl/ac...0/EV182ADE00&modelid=176/

Ik heb hem besteld met als optie hem te laten installeren. Het lijkt een simpele installatie te zijn met wat klitten band strips plakken. Maar ikzelf heb een belabberde fijne motoriek dus krijg die strip er nooit recht op :)
Kun je nu nog makkelijk/ eenvoudig de afdekhoes en die nieuwe uitbreiding verwijderen door de bevestiging aan de hoofdsteunen? In de webshop beschrijving staat Deze uitbreiding is stevig en eenvoudig te bevestigen aan de hoofdsteunarmen en aan de andere kan met klittenband aan de hoofdbagagehoes.

[ Voor 3% gewijzigd door pati op 12-04-2025 10:16 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Laatst online: 09:58
pati schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:14:
[...]

Kun je nu nog makkelijk/ eenvoudig de afdekhoes en die nieuwe uitbreiding verwijderen door de bevestiging aan de hoofdsteunen? In de webshop beschrijving staat Deze uitbreiding is stevig en eenvoudig te bevestigen aan de hoofdsteunarmen en aan de andere kan met klittenband aan de hoofdbagagehoes.
Zoals ik het van plan ben is de hoes losmaken van de hoofdsteun voldoende om het geheel eruit te kunnen trekken. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat daar drukknoopjes worden gebruikt.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redeker1
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 27-05 14:57
Tip: Update voor de auto regeneratie stand. Kia Connect -> Account -> Kia Connect Store -> Smart Regenerative System Plus: € 0, levenslange pas. Houdt bij het afremmen rekening met de kaart. Gezien bij een wat aparte Britse Youtuber met EV3. Maar die heeft vaak wel goede tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
redeker1 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:22:
Tip: Update voor de auto regeneratie stand. Kia Connect -> Account -> Kia Connect Store -> Smart Regenerative System Plus: € 0, levenslange pas. Houdt bij het afremmen rekening met de kaart. Gezien bij een wat aparte Britse Youtuber met EV3. Maar die heeft vaak wel goede tips.
Dit is hier anderhalve week geleden ofzo al besproken. Ik heb het geïnstalleerd, maar gebruik het niet meer. Het voelt of ik te weinig controle heb over wanneer en hoe de auto gaat afremmen. Ik gebruik veel liever i-pedal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
Ik had nog nooit een andere EV3 in het wild gezien, tot vandaag. In twee keer 200 km zag ik vanochtend een groene, en vanmiddag een zwarte rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Kiwi70 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:54:
Ik had nog nooit een andere EV3 in het wild gezien, tot vandaag. In twee keer 200 km zag ik vanochtend een groene, en vanmiddag een zwarte rijden.
Dat kan ineens snel groeien. Maandag komt het EUKOR schip Morning Composer aan in de haven van Rotterdam. Ik verwacht heel wat leveringen in de aankomende weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:42

aip

Zr40 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:56:
[...]

Dat kan ineens snel groeien. Maandag komt het EUKOR schip Morning Composer aan in de haven van Rotterdam. Ik verwacht heel wat leveringen in de aankomende weken :)
Er rijden er al 4,5k rond. Dat is in een goede 3 maanden best al veel.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazalt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:39
Zr40 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 18:56:
[...]

Ja, daar staat waarschijnlijk die van ons op. Ben benieuwd..De Lake Saint Anne is ook op nog maar een paar dagen varen van Rotterdam, maar geen idee of die ook Kia's aan boord heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robert1962
Auto kiaev3 gisteren opgehaald. Gelijk even goede rit gemaakt en wat een heerlijke auto is het toch. Ik heb de ev6 ingeruilld, was ook een heerlijke auto maat nu iets compacter allemaal voor de toekomst. Ben blij met mijn keuze hoor. Nu nog van alles uitproberen. Zag trouwens dat ie al bezig is op achtergrond met downloaden van updates. Had gehoopt dat die al waren gedaan maar ook dat zal mijn pret allemaal niet drukken. Genieten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:26
@Robert1962 ervaar je nou veel verschil met de EV6?
En ik ga er van uit dat je nog het “oude” model had met de gen5 software, hoe vervaar je dat verschil?

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

grimson

domeingrommer

Ik weet niet of het voor de update al mogelijk was maar het lijkt nu dat op het digitale instrumentenpaneel in het midden een grafische voorstelling van de auto zichtbaar is als keuze naast de vele mogelijke tekstuele informatieschermpjes.
Zichtbaar bijvoorbeeld remlichten indien geactiveerd, dode hoek signalering, rijbaancorrectie etc.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 19:06
grimson schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:51:
Ik weet niet of het voor de update al mogelijk was maar het lijkt nu dat op het digitale instrumentenpaneel in het midden een grafische voorstelling van de auto zichtbaar is als keuze naast de vele mogelijke tekstuele informatieschermpjes.
Zichtbaar bijvoorbeeld remlichten indien geactiveerd, dode hoek signalering, rijbaancorrectie etc.
Dat is niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

grimson

domeingrommer

Hmm, ok dank voor de bevestiging. Ik kan mij herinneren dat ik alle mogelijke schermpjes geprobeerd had maar blijkbaar deze niet gezien of valt het mij nu pas op.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:08
Seven_of_Nine schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:01:
[...]

Niet toevallig huidige lading > 80 % en AC target op 80%?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
Soepie schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:39:
@Robert1962 ervaar je nou veel verschil met de EV6?
En ik ga er van uit dat je nog het “oude” model had met de gen5 software, hoe vervaar je dat verschil?
Ja ik vind ev3 beter hoor tov gen5 software. Maar denk wel dat het per persoon zal verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 14:12
Weet iemand of je de Kia EV3 ook via een API kan uitlezen zonder hardwarematige toevoeging? Eigenlijk ben ik hierbij alleen geintereseerd in de status van de accu, hoe vol deze is. Zag zo snel ook geen integratie met Home assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevje
  • Laatst online: 27-05 15:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhguRSgxYTRIpX7B0ULFpgPAA48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oAR76wqmvXYOq0ixqXnM5PP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eevje
Hij hangt nu aan de Tesla lader in Harderwijk.
gaat als een speer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSNE
  • Laatst online: 13:02
grimson schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:51:
Dat is altijd al zo geweest: drukken op de knop links op het stuur rechtsboven en dan krijg je alle mogelijkheden van het schermpje op een rij...je kunt dan ook nog op het wieltje tussen menu's wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevje
Klopt iets niet. 74 kW in een half uur. En er gaat maar maximaal 58 in!
Iemand ook een dergelijke ervaring na de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:53

WTM

rorie schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:46:
Weet iemand of je de Kia EV3 ook via een API kan uitlezen zonder hardwarematige toevoeging? Eigenlijk ben ik hierbij alleen geintereseerd in de status van de accu, hoe vol deze is. Zag zo snel ook geen integratie met Home assistant.
Ik heb ABRP (A better route planner) app (met premium abo van 5 euro per maand) via CarPlay geïnstalleerd en die Connect via 'enode' ? (je logt dan in bij Kia Connect en die verbindt dan). Je ziet zo de status van je accu rechtsboven. (En hij doet een inschatting hoeveel de stand is als je aankomt bij je bestemming).

[ Voor 3% gewijzigd door WTM op 13-04-2025 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:51

Coffee

Coffee

Eevje schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:37:
Klopt iets niet. 74 kW in een half uur. En er gaat maar maximaal 58 in!
Iemand ook een dergelijke ervaring na de update?
Wacht even… 74 kW als in laadvermogen, of bedoel je dat je totaal 74 kWh aan energie hebt geladen? En heb je de standard range of de long range?

Desalniettemin, die 151kW (laadvermogen) kan niet kloppen. Het maximum is zo’n 105kW voor de standard range of 130kW voor de Long Range. Of de update moet ook hogere piekvermogen mogelijk hebben gemaakt…

Zat je niet per ongeluk in een EV6? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Coffee op 13-04-2025 18:19 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Die is er zeker. Ik zou de custom integratie van Kia Uvo installeren: https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevje
Coffee schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:19:
[...]

Wacht even… 74 kW als in laadvermogen, of bedoel je dat je totaal 74 kWh aan energie hebt geladen? En heb je de standard range of de long range?

Desalniettemin, die 151kW (laadvermogen) kan niet kloppen. Het maximum is zo’n 105kW voor de standard range of 130kW voor de Long Range. Of de update moet ook hogere piekvermogen mogelijk hebben gemaakt…

Zat je niet per ongeluk in een EV6? ;)
Nee, geen EV6😁😉
De laadsessie was volgens de samenvatting van Tesla 74 kW. Ik heb een standaard range, dus dat kan niet kloppen.
Als je het laadvermogen van 150 halveert, kom je op 75 kWh en dat is meestal het gemiddelde bij Tesla. Dan moet je die 74 kW die ik heb geladen ook delen door twee. Dat is 37 kW. En dat klopt met het werkelijke percentage wat ik heb geladen. Dit betekent dat de boordcomputer een factor 2 te hoog aangeeft en daardoor de rekening van Tesla helaas ook. 😢
Vreemd verhaal.
Of zou het aan de laadpaal kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Eevje schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:04:
[...]

Nee, geen EV6😁😉
De laadsessie was volgens de samenvatting van Tesla 74 kW. Ik heb een standaard range, dus dat kan niet kloppen.
Als je het laadvermogen van 150 halveert, kom je op 75 kWh en dat is meestal het gemiddelde bij Tesla. Dan moet je die 74 kW die ik heb geladen ook delen door twee. Dat is 37 kW. En dat klopt met het werkelijke percentage wat ik heb geladen. Dit betekent dat de boordcomputer een factor 2 te hoog aangeeft en daardoor de rekening van Tesla helaas ook. 😢
Vreemd verhaal.
Het lijkt me niet dat de SuperCharger luistert naar wat de boordcomputer van de gekoppelde auto zegt, maar een interne meting doet. Het lijkt me dan eerder dat de boordcomputer luistert naar de laadpaal, maar eigenlijk vind ik ook dat vreemd. Zouden ze allebei tegelijkertijd fout zitten?

Ben je dit vaker tegengekomen? Of één keer? Al contact opgenomen met Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Iemand enig idee welke type zekeringen er in de zekeringkast (in de auto / links onder stuur) gebruikt worden? ATS / MICRO2 of MINI ?

Dit iv het het hardwire'n van de aan te schaffen dashcam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:53

WTM

Weet iemand een manier om de passagiersstoel in een 'vaste stand' te krijgen? Nu bij het in- en uitstappen komt het voor dat de passagier met de benen tegen de knoppen van de passagiersstoel aan komt. En dan beweegt de stoel.

(het is niet de functie van 'makkelijk in en uitstappen' trouwens, die staat uit).

Anders moet ik misschien eens kijken of ik een plastic
Ik zou ze eigenlijk willen 'locken' soort kinderbeveiliging. Misschien een plastic kapje maken die eroverheen hangt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59
Eevje schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:04:
[...]
Nee, geen EV6😁😉
Vreemd verhaal.
Volgens mij haal je de eenheden door elkaar. De laadsnelheid wordt gemeten in kW, de hoeveelheid geladen energie in kWh. Dus de 74 kW die Tesla rapporteert is waarschijnlijk de gemiddelde laadsnelheid van je sessie. Dat zou prima passen bij een maximale laadsnelheid van 105 kW van je standard range EV3.
Als je een half uur hebt geladen met een (gemiddelde) laadsnelheid van 74 kW dan is er dus 37 kWh in je accu bijgeladen, wat prima past binnen de max. accucapaciteit van 58 kWh. Bv. als je geladen hebt van 16% tot 80%.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:33
Wesco schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:41:
[...]

Volgens mij haal je de eenheden door elkaar. De laadsnelheid wordt gemeten in kW, de hoeveelheid geladen energie in kWh. Dus de 74 kW die Tesla rapporteert is waarschijnlijk de gemiddelde laadsnelheid van je sessie. Dat zou prima passen bij een maximale laadsnelheid van 105 kW van je standard range EV3.
Als je een half uur hebt geladen met een (gemiddelde) laadsnelheid van 74 kW dan is er dus 37 kWh in je accu bijgeladen, wat prima past binnen de max. accucapaciteit van 58 kWh. Bv. als je geladen hebt van 16% tot 80%.
Aan de andere kant, de screenshot van @Eevje een paar posts daarboven laat toch echt een laadvermogen van 151 kW zien. Maar het lijkt daar ook alsof de accu al helemaal vol zit, althans, de groene balk is tot 100% aangevuld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevje
aikink schreef op maandag 14 april 2025 @ 06:47:
[...]

Aan de andere kant, de screenshot van @Eevje een paar posts daarboven laat toch echt een laadvermogen van 151 kW zien. Maar het lijkt daar ook alsof de accu al helemaal vol zit, althans, de groene balk is tot 100% aangevuld. :?
Nee, als je goed kijkt zie je dat het nog 25 minuten duurt tot 80% vol. Dus de accu was niet vol. Was iets van 24% vol op dat moment.

In de app van Tesla staat dat er voor 74 KW is geladen, dus iets klopt er niet.🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:29:
[...]

Nee, als je goed kijkt zie je dat het nog 25 minuten duurt tot 80% vol. Dus de accu was niet vol. Was iets van 24% vol op dat moment.

In de app van Tesla staat dat er voor 74 KW is geladen, dus iets klopt er niet.🤷‍♂️
Het is nog steeds niet helemaal duidelijk?

kW = laadsnelheid
kWh = hoeveelheid stroom die in de accu is gegaan.

Als je gedurende 74 uur met 1 kW laad, dan zit er 74kWh in. Anders om als gedurende 1 uur met 74 kW laad, dan zit er ook 74 kWh in.

Voor 74kW geladen kan niet, of je zij loopt een beetje raar. Bedoel je dat er voor 74 kWh geladen is, of bedoel je dat de laadsnelheid 74kW betrof?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjansen04
De Hyundai-KIA-Connect integratie in Home Assistant
https://github.com/Hyundai-Kia-Connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59
aikink schreef op maandag 14 april 2025 @ 06:47:
[...]
Aan de andere kant, de screenshot van @Eevje een paar posts daarboven laat toch echt een laadvermogen van 151 kW zien.
[…]
Dat is een beetje vreemd inderdaad, maar het kan best zijn dat tijdens het initialiseren van de snellaadsessie even een hoger vermogen getoond wordt, dat vervolgens teruggeregeld wordt op basis van de accutemperatuur en hoeveel stroom er in de accu zit.
Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 07:29:
[...]
Als ik in mijn Tesla app kijk zie ik bij de laadhistorie alleen de geladen kWh, (dus hoeveel stroom er geladen is, niet hoe snel) de prijs €/kWh en het totaalbedrag. Nu zijn dit laadsessies uit 2024, dus misschien is er iets veranderd bij Tesla.

Kun je anders een screenshot delen?

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:51
Wesco schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:49:
[...]

Dat is een beetje vreemd inderdaad, maar het kan best zijn dat tijdens het initialiseren van de snellaadsessie even een hoger vermogen getoond wordt, dat vervolgens teruggeregeld wordt op basis van de accutemperatuur en hoeveel stroom er in de accu zit.

[...]

Als ik in mijn Tesla app kijk zie ik bij de laadhistorie alleen de geladen kWh, (dus hoeveel stroom er geladen is, niet hoe snel) de prijs €/kWh en het totaalbedrag. Nu zijn dit laadsessies uit 2024, dus misschien is er iets veranderd bij Tesla.

In de Tesla app zie je in je laad geschiedenis:
Oplaadkosten en prijs per kWh van de betreffende sessie
Geladen energie ((kWh)
Sessieduur (in min)

Je kunt dus je gem laadsnelheid uitrekenen maar ziet geen piek/dal

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everthree
Stanjac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:07:
[...]
Heb dezelfde configuratie gekocht bij Sunware, bedankt voor de tip. Had de deksel nog niet zelf gevonden. Ook een inzet gekocht. Nu de auto nog haha, nog een kleine 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-05 22:35

[...]

Rookie snellader vraag: what kost dat bij de Tesla’s en heeft een abonnement zin? (Ik vind overal algemene verhalen, maar nooit prijs informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Joukev schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:03:
[...]

Rookie snellader vraag: what kost dat bij de Tesla’s en heeft een abonnement zin? (Ik vind overal algemene verhalen, maar nooit prijs informatie.
Volgens Chargeprice (bij de settings even onder 'For experts' het vinkje aanzetten) zijn de huidige tarieven (edit: bij de voor mij dichtstbijzijnde locatie) € 0,45/kWh zonder abonnement, en € 0,35/kWh met abonnement van € 9,99 per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 14-04-2025 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1956
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42

Hans1956

Pixel 8 Pro

Let wel op dat Tesla tijds afhankelijke prijzen heeft. Daarnaast per locatie ook nog verschillen. Er is niet één Tesla tarief.

Volvo EX30 | SMER | Plus | Vapour Grey / Indigo | MY24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:33
Joukev schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:03:
[...]

in de tesla app kun je alles zien

met abbon en zonder abbon en het nieuwste Tesla fenomeen de prijzen met per daggedeelte .. smorgens vroeg veel goedkopen dan smiddags / avonds om maar voorbeeld te noemen.
Daarnaast zijn de prijzen bij de diverse tesla's suc's niet gelijk ..

Ik laad liefst thuis maar voor onderweg zal het wel tesla worden (meeste suc's). het is gemiddeld 10c goedkoper (schat ik in en ik zit denk ik hoog) per KWh dus je moet er 100 laden voor je breakeven bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huubkuh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-05 09:27
Blaauw87 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:41:
Nu ook een paar dagen in het bezig van mijn Plus LR, vooralsnog zeer positief en aan het wennen aan de verschillende opties. Ik vind de AAC soms nog wat fel in het afremmen, en dan weer vrij bokkig versnellen als ik een rijbaan opschuif. Is dat iets subtieler in te stellen?

Verder zie ik in de app de volgende melding, wat moet ik hier verder mee ivm battery conditioning recomended..

[Afbeelding]
Het wat abrupt en bokkig reageren van de ACC ervaar ik ook. Qua instellingen staat alles zo traag mogelijk en ik vind het nog steeds “bokkig”.
Wat ook een raar gedrag is dat bij loslaten van het “gaspedaal” de ACC met een hik naat de ingestelde snelheid gaat.

Ook bij i-pedal level 3 stand remt ie vrij heftig af als je de ACC uitschakelt. Het blijft dan lastig om voor het uitschakelen van de ACC de juiste stand van het gaspedaal te vinden zodat ie niet te fors afremt.

Kan veel gelijkmatiger mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eevje
[...]

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvPa0f9PpOZ7_Ni0xX5xX2bGSRc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ilUi2WUv1UVcyV3ZYWMhLScS.png?f=fotoalbum_large

76kWh in een standaard range proppen is toch knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:23
Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:43:
[...]

[Afbeelding]

Hoe heb jij zoveel geladen in 34 minuten? Dat is wel heel erg snel?

Edit: lees dat het mogelijk om een fout gaat, wilde net zeggen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 14-04-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:11
Eevje schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:43:
[...]

[Afbeelding]

Bijzonder inderdaad, zelfs in de long range krijg je in 34min nog geen 76 kWh of ze moeten de laadcurve heel erg verbeterd hebben xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Laatst online: 06:27
turkeyhakan schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:47:
[...]

Hoe heb jij zoveel geladen in 34 minuten? Dat is wel heel erg snel?

Edit: lees dat het mogelijk om een fout gaat, wilde net zeggen :-)
Of heel erg veel verlies? Of kan dat niet zoveel zijn?
Pagina: 1 ... 46 ... 52 Laatste