Auto 2 weken in bezit. Bevalt goed. Gekozen voor AP LR zonder testrit.
Pluspunten:
- Degelijk en compleet. Een redelijk mooi en uniek design. Geen 12-in-een-dozijn auto dus.
- Rijd gewoon lekker. Het optrekken, zelfs in eco-stand, is heerlijk.
- Voldoende bereik voor deze prijs
- Combinatie met app werkt beter dan verwacht, zoals status van opladen opvragen
- Dakraam is fijn
- Softwareupdate werd automatisch gedownload en was met 5 minuten geïnstalleerd. Lees hier verhalen over uren en usb-sticks dat heel niet nodig is volgens mij.
Nadelen:
- Niet onthouden van simpele modi zoals rij-modus en sommige (vrij onbelangrijke) piepjes.
- Middenconsole is een uitschuifbaar plankje met daaronder een gapend gat en verder geen lades/deksel oid. Dit is echt geen goed ontwerp geweest.
- Wegligging in bochten en de vering bij drempels zijn bij hogere snelheden opmerkelijk minder dan bij mijn vorige auto (een 12-in-een-dozijn station). Opzich logisch gezien het formaat/gewicht.
- De weggestopte dashboard onderdelen achter het stuur, in het bijzonder de bediening voor de ventilatie. Ook het zwarte stukje op het wiel vind ik wat storend ivm het scherm erachter.
- Entertainmentsysteem is te zwart. Met zonnebril op zijn de knoppen niet goed te onderscheiden van de achtergrond. De KIA kaart verkleind (Home) is dan ook zwart, maar full screen weer licht en goed leesbaar. Vreemd ontwerp en lijkt niet aanpasbaar.
- Meeste kleurkeuzes niet mooi (heb niks met pastelkleuren), maar dat is persoonlijk natuurlijk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Justinn1988 op 07-04-2025 12:05
]