Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-06 23:14
pati schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:27:
[...]

Heb je de blauwe kleur voor de middenconsole van de EV3? Hoe staat de kleur van het bakje lijkt deze op die van de middenconsole of wijkt het erg af.
Zoals beloofd hier de foto's. Het bakje is een stuk blauwer dan de middenconsole (die opeens veel grijzer lijkt), maar het stoort me niet. Het inzetbakje is grijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tA8bv69pL9eJH3BQ7VP_p-bBLZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcHwEFKRlWySz18m6oAspzzj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-q65v_MBzFSllG5TniZHsTC8oMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OU94yQ0txWPEkX5o9xA8CXQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazalt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:11
diquan2001 schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:01:
krijg hier het koffiekopje soms al binnen 5 minuten .

en soms piept het echt best irritant lang door .
heb wel gemerkt als je even de rem aantikt dat het gepiep weer uitgaat .

maar mocht iemand het knopje vinden om geen koffiekopje meer te zien graag :)

[...]
Tijdens de proefrit heb ik het beruchte koffiekopje niet gezien, maar bij mijn vriendin begon het gepiep al na 5 minuten. Kan met haar bril al dan niet in combinatie met kleine ogen te maken hebben. Ik neem aan dat de Driver Awarenes sensor dat veroorzaakt. Ik las dat sommigen die unit afplakken of er een kapje overheen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Bazalt schreef op zondag 6 april 2025 @ 18:16:
[...]

Tijdens de proefrit heb ik het beruchte koffiekopje niet gezien, maar bij mijn vriendin begon het gepiep al na 5 minuten. Kan met haar bril al dan niet in combinatie met kleine ogen te maken hebben. Ik neem aan dat de Driver Awarenes sensor dat veroorzaakt. Ik las dat sommigen die unit afplakken of er een kapje overheen plaatsen.
Het koffiekopje heeft volgens mij vooral te maken met hoe 'netjes' je rijdt. Dus of je niet teveel over de belijning gaat (lane assist instellen helpt!), of je je gordel om hebt, dat soort dingen. Ik had tijdens de proefrit juist heel vaak een koffiekopje, maar de laatste tijd eigenlijk nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als je je gordel niet om hebt dan krijg je veel irritantere piepjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 17:34
Het klopt toch dat er geen automatische inparkeerfunctie is? Ik bedoel dat de auto zichzelf parkeert terwijl je er in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:27
Klopt, maar ergens vermoed ik dat die ooit -en zeker voor de hogere modellen- als upgrade in de Connect Store te vinden gaat zijn, net zoals dat voor de EV9 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Zijn er nog die smart regeneraton niet geindstalleed krijgen? Ik heb dat via de app geactiveerd daarna in de wagen de melding “deze gekochte functies zijn gereed voor installatie Het installeren begint zodra het voertuig wordt uitgeschakeld. Dat doe ik dan ook en heel kort zie ik een kort upgrade nu maar verschijnt zeer kort en is te vlug weg om te bevestigen en de auto gaat gewoon uit. Misschien nog noet beschikbaar in België

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k9bJaZVVT1jKAhCFR8a_ATZacU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCHG1mTBMetH8YVXFomdTvPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeQtoEvJ9r_ZbvCo0mwuK7eOWyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKMvBgxs0zrzUHafA4Jv9QOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22mXO8rK4f0Lb-9sGJbJOAMPuAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHBjFrOfzH0naFNO3GDrskao.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen zaterdag de aluminium look van mijn plus advanced naar zwart aan laten passen (wrap)! Jammer dat het geen fabrieksoptie was, maar vind de auto zo wat meer smoel hebben :-). Ook het ev3 logo laten verwijderen en de Kia logo’s zwart laten wrappen. Heel blij met het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:00
bartmaniac schreef op maandag 7 april 2025 @ 01:39:
Zijn er nog die smart regeneraton niet geindstalleed krijgen? Ik heb dat via de app geactiveerd daarna in de wagen de melding “deze gekochte functies zijn gereed voor installatie Het installeren begint zodra het voertuig wordt uitgeschakeld. Dat doe ik dan ook en heel kort zie ik een kort upgrade nu maar verschijnt zeer kort en is te vlug weg om te bevestigen en de auto gaat gewoon uit. Misschien nog noet beschikbaar in België
Afgelopen donderdag of vrijdag op installeren gedrukt en vanmorgen de popup dat deze feature nu bruikbaar is.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:16

Coffee

Coffee

Laatst reed ik ‘s nachts over de A2. Na 1900, dus je mocht 130 km/u. Kennelijk begrijpt de navigatie van Kia de verschillende snelheidslimieten niet. Hij dacht dat ik maximaal 100km/u mocht.

Als ik die functie niet handmatig had uitgezet, tijdens het rijden, was die gerust de volledige 15 minuten heel hard blijven piepen!!

Iemand een idee om dit op te lossen?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Coffee schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:36:
Laatst reed ik ‘s nachts over de A2. Na 1900, dus je mocht 130 km/u. Kennelijk begrijpt de navigatie van Kia de verschillende snelheidslimieten niet. Hij dacht dat ik maximaal 100km/u mocht.

Als ik die functie niet handmatig had uitgezet, tijdens het rijden, was die gerust de volledige 15 minuten heel hard blijven piepen!!

Standaard routine bij het starten van de auto aanleren om het volume wiel even ingedrukt houden?

Ik zie niet snel gebeuren dat dit aangepast wordt. Het zal via een update moeten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Hier ook wat @AtlAntA zegt.
De eerste 3 dingen als ik gestart heb:

1. Volume knop ingedrukt houden om de snelheids waarschuwing uit te zetten.
2. (Tegelijkertijd). Lane keep assist knop (of hoe dat knopje ook heet) ingedrukt houden.
3. Met de * Toets op het dashboard naar de instellingen om DAW uit te zetten.

Gewoon spullen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdg875
Soepie schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:22:
Hier ook wat @AtlAntA zegt.
De eerste 3 dingen als ik gestart heb:

1. Volume knop ingedrukt houden om de snelheids waarschuwing uit te zetten.
2. (Tegelijkertijd). Lane keep assist knop (of hoe dat knopje ook heet) ingedrukt houden.
3. Met de * Toets op het dashboard naar de instellingen om DAW uit te zetten.
4. 4x op de drive mode klikken om naar de eco stand te gaan :*)

(al klik ik maar kort op het lane keep icoontje om de stuur assistentie aan te zetten, vind ik zelf erg fijn rijden!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:06
sdg875 schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:25:
[...]

4. 4x op de drive mode klikken om naar de eco stand te gaan :*)

(al klik ik maar kort op het lane keep icoontje om de stuur assistentie aan te zetten, vind ik zelf erg fijn rijden!)
ik heb my drive op eco gezet met sportief sturen .. hoef ik maar 2x te drukken ;) net iets andere rijervaring dan eco.

[ Voor 4% gewijzigd door _birdie_ op 07-04-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
_birdie_ schreef op maandag 7 april 2025 @ 08:34:
[...]

ik heb my drive op eco gezet met sportief sturen .. hoef ik maar 2x te drukken ;) net iets andere rijervaring dan eco.
Hehe dat moet ik ook maar eens doen! Goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
AtlAntA schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:32:
[...]

Afgelopen donderdag of vrijdag op installeren gedrukt en vanmorgen de popup dat deze feature nu bruikbaar is.
Vanmorgen is het dan toch gelukt. Kreeg de tijd om op installeer nu te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaname
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-06 12:21
Heeft iemand ervaring met een extra kussen op het middenarm tafeltje? Ik ben zelf niet zo lang en kan mijn elleboog net niet lekker op het steuntje leggen. Ik dacht zelf aan zoiets; https://www.amazon.nl/Arm...9zZWFyY2hfbXRm&psc=1&th=1

Heeft iemand zoiets geplaatst en past het goed?

Edit: net afmetingen gemeten, kussen is te lang. Moet wrs op zoek naar ander formaat

[ Voor 4% gewijzigd door Kaname op 07-04-2025 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:02

Vreemd, bij mij gaat hij om 19:00 uur automatism naar 130 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:07
Hoe is jullie ervaring met de Digital key? In 95 % van de gevallen werkt dit perfect bij mij, je komt aanlopen met je mobiel in je zak en de auto gaat open en je kan zo weg rijden. Maar ik heb nu ook al twee keer gehad dat de auto niet open gaat, dan moet ik eerst de sleutel gaan halen om de auto te kunnen openen. Het liefst zou ik de sleutel helemaal thuis laten maar ben er een beetje bang voor dat als ik ergens sta ik niet meer naar huis kan. Ik gebruik de digital key icm een Iphone 13 KIA EV3 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 05:22
rorie schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:59:
Hoe is jullie ervaring met de Digital key? In 95 % van de gevallen werkt dit perfect bij mij, je komt aanlopen met je mobiel in je zak en de auto gaat open en je kan zo weg rijden. Maar ik heb nu ook al twee keer gehad dat de auto niet open gaat, dan moet ik eerst de sleutel gaan halen om de auto te kunnen openen.
Heb ik ook al een paar keer gehad, toen met de app de deuren geopend😀

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-05 05:22
sdg875 schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:30:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelopen zaterdag de aluminium look van mijn plus advanced naar zwart aan laten passen (wrap)! Jammer dat het geen fabrieksoptie was, maar vind de auto zo wat meer smoel hebben :-). Ook het ev3 logo laten verwijderen en de Kia logo’s zwart laten wrappen. Heel blij met het resultaat!
Heel mooi, waar heb je het laten doen enne…..als Hollander, duur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
rorie schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:59:
Hoe is jullie ervaring met de Digital key? In 95 % van de gevallen werkt dit perfect bij mij, je komt aanlopen met je mobiel in je zak en de auto gaat open en je kan zo weg rijden. Maar ik heb nu ook al twee keer gehad dat de auto niet open gaat, dan moet ik eerst de sleutel gaan halen om de auto te kunnen openen. Het liefst zou ik de sleutel helemaal thuis laten maar ben er een beetje bang voor dat als ik ergens sta ik niet meer naar huis kan. Ik gebruik de digital key icm een Iphone 13 KIA EV3 plus.
Ericjooo schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:03:
Heb ik ook al een paar keer gehad, toen met de app de deuren geopend😀
Ik ook wel een paar keer. Maar dan kon ik wel de deur openen met de vinger op de deurgreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdg875
Ericjooo schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:04:
[...]

Heel mooi, waar heb je het laten doen enne…..als Hollander, duur?
Thanks!

Via via bij iemand in de buurt uitgekomen die het op een vrije zaterdag gefixt heeft. Achteraf zei hij trouwens dat het voor de logo's bijna de moeite niet waard was en een zwart logo bij Amazon bestellen misschien wel een betere optie was geweest. Maar we hadden al een prijs afgesproken dus hij heeft het wel gewoon gedaan :-).

Prijs was 320,- (270,- voor alle bumper delen en 25,- per logo). Heb overigens niet bij een officieel bedrijf geinformeerd wat het daar zou kosten dus die vergelijking weet ik niet - even googelen op een bedrijf wat wraps verzogt zou je genoeg opties moeten geven denk ik :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 10:59
Auto 2 weken in bezit. Bevalt goed. Gekozen voor AP LR zonder testrit.

Pluspunten:
- Degelijk en compleet. Een redelijk mooi en uniek design. Geen 12-in-een-dozijn auto dus.
- Rijd gewoon lekker. Het optrekken, zelfs in eco-stand, is heerlijk.
- Voldoende bereik voor deze prijs
- Combinatie met app werkt beter dan verwacht, zoals status van opladen opvragen
- Dakraam is fijn
- Softwareupdate werd automatisch gedownload en was met 5 minuten geïnstalleerd. Lees hier verhalen over uren en usb-sticks dat heel niet nodig is volgens mij.

Nadelen:
- Niet onthouden van simpele modi zoals rij-modus en sommige (vrij onbelangrijke) piepjes.
- Middenconsole is een uitschuifbaar plankje met daaronder een gapend gat en verder geen lades/deksel oid. Dit is echt geen goed ontwerp geweest.
- Wegligging in bochten en de vering bij drempels zijn bij hogere snelheden opmerkelijk minder dan bij mijn vorige auto (een 12-in-een-dozijn station). Opzich logisch gezien het formaat/gewicht.
- De weggestopte dashboard onderdelen achter het stuur, in het bijzonder de bediening voor de ventilatie. Ook het zwarte stukje op het wiel vind ik wat storend ivm het scherm erachter.
- Entertainmentsysteem is te zwart. Met zonnebril op zijn de knoppen niet goed te onderscheiden van de achtergrond. De KIA kaart verkleind (Home) is dan ook zwart, maar full screen weer licht en goed leesbaar. Vreemd ontwerp en lijkt niet aanpasbaar.
- Meeste kleurkeuzes niet mooi (heb niks met pastelkleuren), maar dat is persoonlijk natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Justinn1988 op 07-04-2025 12:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Justinn1988 schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:04:
Auto 2 weken in bezit. Bevalt goed. Gekozen voor AP LR zonder testrit.

Pluspunten:
- Degelijk en compleet. Een redelijk mooi en uniek design. Geen 12-in-een-dozijn auto dus.
- Rijd gewoon lekker. Het optrekken, zelfs in eco-stand, is heerlijk.
- Voldoende bereik voor deze prijs
- Combinatie met app werkt beter dan verwacht, zoals status van opladen opvragen
- Dakraam is fijn
- Softwareupdate werd automatisch gedownload en was met 5 minuten geïnstalleerd. Lees hier verhalen over uren en usb-sticks dat heel niet nodig is volgens mij.

Nadelen:
- Niet onthouden van simpele modi zoals rij-modus en sommige (vrij onbelangrijke) piepjes.
- Middenconsole is een uitschuifbaar plankje met daaronder een gapend gat en verder geen lades/deksel oid. Dit is echt geen goed ontwerp geweest.
- Wegligging in bochten en de vering bij drempels zijn bij hogere snelheden opmerkelijk minder dan bij mijn vorige auto (een 12-in-een-dozijn station). Opzich logisch gezien het formaat/gewicht.
- De weggestopte dashboard onderdelen achter het stuur, in het bijzonder de bediening voor de ventilatie. Ook het zwarte stukje op het wiel vind ik wat storend ivm het scherm erachter.
- Entertainmentsysteem is te zwart. Met zonnebril op zijn de knoppen niet goed te onderscheiden van de achtergrond. De KIA kaart verkleind (Home) is dan ook zwart, maar full screen weer licht en goed leesbaar. Vreemd ontwerp en lijkt niet aanpasbaar.
- Meeste kleurkeuzes niet mooi (heb niks met pastelkleuren), maar dat is persoonlijk natuurlijk.
13..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-05 14:25

Was mij juist opgevallen dat op het stuk snelweg bij mij in de buurt dat het juist wel eindelijk goed met de kloktijd afhankelijke maximum snelheid

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 14:20
Ik rijd zelf niet zo vaak in onze EV3 omdat mijn vrouw er meestal gebruik van maakt, maar afgelopen weekend zelf eens behoorlijk wat kms gemaakt.

Wat mij opvalt is een behoorlijke kraak (goed te horen) achterin bij rijden op lokale wegen. Lijkt van achterklep ergens te komen.
Ik heb niet het idee dat het vanuit vering/onderstel komt. Eerder wat hoger

Vooral goed te horen bij rotondes rijden of op/afrit drempels wat schuin nemen.
Dus wanneer er wat torsie van de carrosserie optreedt.

Op snelwegen eigenlijk niet merkbaar.

Iemand anders ook last van?

[ Voor 7% gewijzigd door PrimaBB op 07-04-2025 14:10 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
PrimaBB schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:09:
Ik rijd zelf niet zo vaak in onze EV3 omdat mijn vrouw er meestal gebruik van maakt, maar afgelopen weekend zelf eens behoorlijk wat kms gemaakt.

Wat mij opvalt is een behoorlijke kraak (goed te horen) achterin bij rijden op lokale wegen. Lijkt van achterklep ergens te komen.
Ik heb niet het idee dat het vanuit vering/onderstel komt. Eerder wat hoger

Vooral goed te horen bij rotondes rijden of op/afrit drempels wat schuin nemen.
Dus wanneer er wat torsie van de carrosserie optreedt.

Op snelwegen eigenlijk niet merkbaar.

Iemand anders ook last van?
Nee nooit gemerkt. Wel dat mijn laadkabel (die ik los achterin bewaar) ergens tegenaan lag te tikken. Misschien even alles er uithalen, incl de dubbele laadvloer en alles wat daar onder ligt, en terugplaatsen? Misschien dat een van die plaatdelen niet recht ligt? Als je dan nog steeds wat hoort zou ik even bij de dealer langs gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel B.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:52
JWillems schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:13:
[...]

Vreemd, bij mij gaat hij om 19:00 uur automatism naar 130 km/h.
Deed ie bij mij ook, tot afgelopen vrijdag, na de update. En dan is het niet de waarschuwing van te hard rijden die met de volumeknop uit te zetten is, maar de waarschuwing voor de flitser - gedurende de hele trajectcontrole...
Alleen uit te zetten door bij de navigatie instellingen - waarschuwingen de vaste flitsers uit te zetten. Al even gekeken of die via de ster keuze op stuur/dashboard in te stellen is maar niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus55
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 02-06 22:50
Gisteren kreeg ik tijdens het rijden plots de melding dat de batterijconditionering gestart was. Het batterijpercentage was op dat moment zo’n 22%. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen, ik begreep dat dit met name iets voor in de winter is en niet voor in de zomer. Kan ik dit uitzetten of anders instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:42

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Pegasus55 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:45:
Gisteren kreeg ik tijdens het rijden plots de melding dat de batterijconditionering gestart was. Het batterijpercentage was op dat moment zo’n 22%. Ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen, ik begreep dat dit met name iets voor in de winter is en niet voor in de zomer. Kan ik dit uitzetten of anders instellen ?
Gebruikte je de ingebouwde navigatie naar een laadpunt toe?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:34
Pegasus55 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:45:
Als je via de KIA map/navi een route had ingesteld dan moet je even kijken wat je ingestelde SoC op de eindlocatie is. Als die bv 30% was dan heeft de navi er een laad tussenstop bij gezet en voor die tussenstop is de conditionering dan gestart.
Volgens mij kun je de conditionering ook via het EV menu bij de instellingen weer uitzetten net zoals je deze handmatig kunt starten.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 15:27

DEVegg

DEVegg

Vandaag eindelijk mijn EV3 Adv+ SR opgehaald. Heeft ruim 3 maanden bij de dealer gestaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uO1PlDp2aSNhg2qfUOI8d_Bwmos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYalDkw4itYTgSnG7vFWtPYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYaLY0YoZ-gZEYOJ0jtQZhnGqCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZiGI1rWhIJcWmfQihPk2gsc.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Weet er iemand waarom er meer laadpunten op de kia charge app staan dan op het scherm in de kia. Je zou denken als ze toch bij kia op de hoogte zijn van het bestaan van deze laadpunten waarom deze dan niet getoond worden en je ze dan ook niet kan selecteren om ernaartoe te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:06
Nu ook een paar dagen in het bezig van mijn Plus LR, vooralsnog zeer positief en aan het wennen aan de verschillende opties. Ik vind de AAC soms nog wat fel in het afremmen, en dan weer vrij bokkig versnellen als ik een rijbaan opschuif. Is dat iets subtieler in te stellen?

Verder zie ik in de app de volgende melding, wat moet ik hier verder mee ivm battery conditioning recomended..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u1_MuGGUiCwAoDmYy294dhD90Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEJJ5Z2rOP5VA0zIgbKnNVTT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Lijkt er op dat Youtube etc. nu ook in NL werkt!
Er staan nu 3 nieuwe opties in de Kia Connect Store:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/005Br8IbjATqWdkKMVb8-3SMRec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zWhHqbnDWdCroL0amBG2eCB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzFflf_VAGJGNEZ-J-9l12S2fqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjc3qZbg4ikYprDuqSUlcUQh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCEKEz9WZBu3_QHYyF3v8JNxAAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQx2bpOVubQOlWpqNu0V0r7m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 21:49
BassieBulk schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tsja, als je de pegels niet meer kunt verdienen aan de beurtjes dan krijg je dit soort bokkesprongen. Youtuben tijdens het rijden, beetje mazzel zie je je eigen aanrijding :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

AtlAntA schreef op maandag 7 april 2025 @ 07:55:
[...]

Standaard routine bij het starten van de auto aanleren om het volume wiel even ingedrukt houden?

Ik zie niet snel gebeuren dat dit aangepast wordt. Het zal via een update moeten denk ik.
Dat doe ik al standaard! Dit gaat om de flitspalen en trajectcontrole waarschuwing, niet om de snelheidswaarschuwing.

Je kan ze apart van elkaar in schakelen en uitschakelen :)

Echter gaat die dus uit van 100 ipv 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Aedriaen1 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:59:
[...]

Tsja, als je de pegels niet meer kunt verdienen aan de beurtjes dan krijg je dit soort bokkesprongen. Youtuben tijdens het rijden, beetje mazzel zie je je eigen aanrijding :) :) :)
Natuurlijk werkt YouTube alleen als je in Park staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

jebman schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:07:
[...]

Was mij juist opgevallen dat op het stuk snelweg bij mij in de buurt dat het juist wel eindelijk goed met de kloktijd afhankelijke maximum snelheid
Wat raar joh! Bij mij heeft hij het nooit automatisch herkend. Alleen was het geluid eerder niet zo irritant. Dan stopt het na 15 seconden. Nu was het gerust 20 minuten doorgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 14:20
sdg875 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:15:
[...]

Nee nooit gemerkt. Wel dat mijn laadkabel (die ik los achterin bewaar) ergens tegenaan lag te tikken. Misschien even alles er uithalen, incl de dubbele laadvloer en alles wat daar onder ligt, en terugplaatsen? Misschien dat een van die plaatdelen niet recht ligt? Als je dan nog steeds wat hoort zou ik even bij de dealer langs gaan :)
Ik moet eind deze week toch de auto inpakken voor weekje Zuid Frankrijk. Dan even alles nalopen idd.

Bij blijvende klachten zal ik het doorspelen aan de dealer.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:47
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een belachelijke prijzen zeg, zeker aangezien je het allemaal met je eigen abo’s kan fixen.
Ligt misschien aan mij, maar is hier echt veel animo voor? :?
Is iemand hier van plan het te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42

Vagax

Hehe

NVranya schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:21:
[...]

Wat een belachelijke prijzen zeg, zeker aangezien je het allemaal met je eigen abo’s kan fixen.
Ik heb mij er nog niet in verdiept maar ik zou gokken dat je via Android Auto en misschien ook Carplay dat je via een manier alsnog YouTube en Netflix er op kan afspelen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat hier overigens voor de rest ook bij wat je nou precies krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Net eens "Entertainment Plus" geprobeerd in de auto. Beetje rommelig. Je krijgt dus een Youtube-app in het hoofdscherm en een Entertainment-knop. Onder de Entertainment-knop zit een soort van aparte appstore. Daar zit nu Netflix, weer Youtube, LG Channels, een karaoke-app, een spelletje en een nieuws app in. Die Youtube-app is dus anders dan die app in het hoofdscherm, je moet hier dus opnieuw inloggen. Voor de Netflix-app moet je dus een eigen Netflix-account hebben. Die LG Channels kennen de mensen wel die een LG-TV hebben. Daar ook nog nooit gekeken naar die gratis kanalen. Na het selecteren van de dienst in de Kia Connect Store moet je nog een hele lijst invoeren van Vodafone om de dienst te activeren in de auto. Ik heb "Entertainment Plus" aangeklikt, maar ik had vreemd genoeg nu wel de optie om een wifi hotspot te creëren. Misschien omdat het de gratis proefmaand is. Maar voor mij is het niets, als ik dan een keer ga DC laden, kijk ik lekker wel op mijn telefoon. Of laptop... heb er tenslotte een uitschuif-strijkplankje voor.
Sterker nog, net getest. Je moet nog met je eigen Netflix-account inloggen, dus je betaalt dubbel.
Vagax schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:43:
Staat hier overigens voor de rest ook bij wat je nou precies krijgt?
Volgens mij is "Standard" alleen Youtube, "Plus" Youtube + andere apps en "Plus WIFI" voorgaand + wifi hotspot mogelijkheid.
Vagax schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:37:
Ik heb mij er nog niet in verdiept maar ik zou gokken dat je via Android Auto en misschien ook Carplay dat je via een manier alsnog YouTube en Netflix er op kan afspelen mocht je dat willen.
Officieel niet. Via Android Auto zijn niet alle apps toegestaan. Van apps als Google Maps, Flitsmeister, Waze etc. bestaat er wel een Android Auto versie. Er zijn wel losse "illegale" Android-kastjes waar je wel Youtube etc. mee kunt starten. Is hierboven wel vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Zou desnoods gek gezegd nog liever een prima tablet halen zoals de Xiaomi Pad of Galaxy Tab en die in je auto leggen dan maandelijks betalen om ongemakkelijk naar zo een scherm kijken, misschien dat het in de praktijk anders werkt maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 10:59
Ik vind het Home scherm met aparte tegels voor bijvoorbeeld de Kia navigatie en radio te donker. Is daar iets aan de toen?

Met name de navigatie (die dan verkleind is) staat standaard op donker, terwijl deze full screen wel lichtgrijze tinten heeft en beter afleesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-06 07:01
Hallo forummers,

Na de laatste OTA upgrade geeft mijn navigatie ineens veel meer meldingen over met name trajectcontroles en flitsers die in de verste verte niet aanwezig zijn.

Hebben jullie dezelfde ervaring? Heb FlitsMeister er naast liggen en die hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 10:07
Blaauw87 schreef op maandag 7 april 2025 @ 17:41:
Nu ook een paar dagen in het bezig van mijn Plus LR, vooralsnog zeer positief en aan het wennen aan de verschillende opties. Ik vind de AAC soms nog wat fel in het afremmen, en dan weer vrij bokkig versnellen als ik een rijbaan opschuif. Is dat iets subtieler in te stellen?

Verder zie ik in de app de volgende melding, wat moet ik hier verder mee ivm battery conditioning recomended..

[Afbeelding]
Dit vraag ik me dus ook al een tijdje af, wat moetje met die batterij melding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdg875
rorie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:04:
[...]

Dit vraag ik me dus ook al een tijdje af, wat moetje met die batterij melding?
Helemaal niks :-)

ok, dat is een beetje kort door de bocht...maar je zal het vrij weinig gebruiken, of je moet heel veel snelladen. Het conditioneren van de batterij zorgt ervoor dat zodra je bij een snellader komt, de maximale laadsnelheid zsm gehaald kan worden. De auto zorgt dan dat het accupakket op de juiste temperatuur komt om dat aan te kunnen. Doe je het niet, nog niks aan de hand maar kan het iets langer duren voor je de maximale snelheid bereikt. Het is vooral in hele koude maanden merkbaar, denk dat het met de huidige temperaturen al wel meevalt.

Voor normaal opladen aan je eigen laadpaal of een publieke (niet snel)lader is het niet nodig. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:22

winnie

de poes...

Grappige test in de Autoweek van afgelopen week: Presteren de banden die claims over lage rolweerstand en hoger bereik beloven? Autoweek website
Voor ons in zoverre van belang omdat een deel van de EV3's (A+, GT(+)) op de Hankook ION evo worden uitgeleverd. Maar het wordt helemaal leuk als deze test naast een test van zomerbanden in de Autoweek van de week ervoor wordt gehouden.
Dan is mijn conclusie dat de banden uit de EV-test duidelijk zuiniger zijn maar ook duidelijk onderpresteren op nat wegdek. Zowel bij aquaplaning in rechte lijn als bocht-aquaplaning scoren de EV banden op middelmaat (of slechter) niveau, in vergelijking met de "gewone" zomerbanden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, zou ik zeggen. En slecht presteren bij aquaplaning betekent ook vaak slecht presteren bij sneeuw/ijs. Prestatie op droog zijn wel goed tot uitstekend.

Overigens is de ranglijst van de test op de Autoweek website niet gelijk aan de ranglijst in het tijdschrift. Op de website staat alleen de top drie van het onderdeel kosten/duurzaamheid. Er zijn ook nog onderdelen nat wegdek en droog wegdek (met alle bijbehorende testen). In het tijdschrift is de ranglijst 1) Hankook, 2) Continental, 3) Goodyear. Bijzonder. De pdf die gedownload kan worden is het tijdschriftartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-06 15:25

F4E

[...]

En dan ook nog eens op jaar niveau, anders betaal je je helemaal suf voor bijv. maar 3 maanden, slaat echt nergens op :?, heeft Tesla het toch beter voor elkaar met hun 10 euro p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 14:10
Revenge69 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 07:42:
Hallo forummers,

Na de laatste OTA upgrade geeft mijn navigatie ineens veel meer meldingen over met name trajectcontroles en flitsers die in de verste verte niet aanwezig zijn.

Hebben jullie dezelfde ervaring? Heb FlitsMeister er naast liggen en die hoor ik niet.
Hier gisteren ook ineens een melding mbt trajectcontrole op een stuk weg waar ik deze melding voorheen niet kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus55
  • Laatst online: 02-06 22:50
Johan9711 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:45:
[...]

Gebruikte je de ingebouwde navigatie naar een laadpunt toe?
Neen, ik had alleen een adres ingevoerd. Het enige is dat het batterij percentage laag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huubkuh
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-06 13:57
Ik heb een EV3 sinds 23 jan 2025 en tot gisteren heel erg tevreden.
Echter gisteren mertkte ik dat de spraakherkenning niet meer goed werkt.
Na het geven van een commando, "zegt" het systeem soms "ik snap het" en dat is dan alles.
Ook vaak de melding de server reageert niet probeer het later nog eens.
Dit ook bij niet navigatie opdrachten.

Onlangs is een trekhaak gemonteerd maar daar koppel ik dit gedrag niet direct aan. Heb iig direct daarna dit niet gemerkt.
Wel daarna een update van het infotainment systeem, via OTA, gekregen en geïnstalleerd.
Ik verwacht dat de update de spraakherkenning verklooid heeft.

Herkent iemand dit?

p.s. de dealer gebeld en er kan pas op 22 mei naar gekeken worden...... erg slecht deze service voor een nieuwe auto.
ook zou het handig zijn om terug te kunnen gaan na een vorige software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

Voor degenen die ook met een hond in de EV3 zitten: heb gisteren het hondenrek laten plaatsen. Is stevig, maar qua afwerking wel een stukje minder dan bij onze Volvo XC60. Daar kun je het roldoek over de achterbak nog gewoon gebruiken, en het hek wegklappen. Dat kan bij de Kia niet, wat jammer is. We hebben dus een roldoek over die nu in de loods gaat liggen verstoffen ;)

Maar ja, liever dat dan de kans op een hond van 35+ kilo in mijn nek bij een ongeval. Dat is voor hem en mij niet gezond. Prijs viel mee. Met rubberen mat voor in de achterbak was ik inclusief installatie 538 kwijt. Dat is een stukje minder dan de hondenbench van Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
F4E schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:23:
[...]

En dan ook nog eens op jaar niveau, anders betaal je je helemaal suf voor bijv. maar 3 maanden, slaat echt nergens op :?, heeft Tesla het toch beter voor elkaar met hun 10 euro p/m.
Nou, als je het een jaar neemt is de 3 maanden optie een fractie goedkoper aangezien dan de prijs na die drie maanden zakt.
Maar we praten (bij de duurste) nog steeds over meer dan 300 euro per jaar.
Dan is een apart kastje (bijv. carlinkit) of tablet toch voordeliger (en kan je ook tijdens het rijden gebruiken, maar voor de kids natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj Sbocaj
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-06 18:42
Iemand (na de laatste OTA) problemen met automatisch parkeren EV3 GTplusLine? Buiten de auto met de smart key op en neer gaat wel, nadat de nodige instellingen weer teruggezet waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

aip

Naj Sbocaj schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:21:
Iemand (na de laatste OTA) problemen met automatisch parkeren EV3 GTplusLine? Buiten de auto met de smart key op en neer gaat wel, nadat de nodige instellingen weer teruggezet waren.
Wij hebben (ook GT Plus line) dat hele automatisch parkeren werkelijk nog nooit gebruikt. Wat kan het nou helemaal behalve heen-en-weer rijden? Echt inparkeren niet toch? Als in fileparkeren ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:49

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

30 april mogen wij onze EV3 GT-Line in het Ivory Silver ophalen!!

21 Maart besteld, dus zeer tevreden met de levertijd!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat moet er een geweest zijn die al onderweg was op een schip toen je had besteld :)

Die van mij is op 12 maart besteld, en heb nog geen definitieve leverdatum gekregen. Schatting eind april/begin mei.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stanjac
  • Laatst online: 03-06 11:07
past mooi, vind ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LclGwiKCglUdmFPetOGK1h_C8DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cg3DHRFIKTwRgvuY2BaoQ7VQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5rPtwWp4BHTeQ7Irs4HCA4Ryxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJcbAe7HclFHp7rECcl0guQY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matje70
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPv8yAeJbC2HetqWTKTLd_OaFPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxAbJf3S18KsYzryNDkDSR5N.jpg?f=fotoalbum_large

Besteld bij Amazone € 40,00. Is zwart waardoor deze van buitenaf nauwelijks zichtbaar is. En ik heb een EV3 Plus adv. Past prima

[ Voor 4% gewijzigd door matje70 op 08-04-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaname
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 04-06 12:21
Heeft er iemand een achterbak mat gevonden die past als de vloer in de laagste stand zit? Ik zie bij de meeste staan dat die voor de hoogste stand is, maar wij vervoeren regelmatig de kinderwagen en dat past beter op de laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
winnie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:50:
Grappige test in de Autoweek van afgelopen week: Presteren de banden die claims over lage rolweerstand en hoger bereik beloven? Autoweek website
Voor ons in zoverre van belang omdat een deel van de EV3's (A+, GT(+)) op de Hankook ION evo worden uitgeleverd. Maar het wordt helemaal leuk als deze test naast een test van zomerbanden in de Autoweek van de week ervoor wordt gehouden.
Dan is mijn conclusie dat de banden uit de EV-test duidelijk zuiniger zijn maar ook duidelijk onderpresteren op nat wegdek. Zowel bij aquaplaning in rechte lijn als bocht-aquaplaning scoren de EV banden op middelmaat (of slechter) niveau, in vergelijking met de "gewone" zomerbanden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, zou ik zeggen. En slecht presteren bij aquaplaning betekent ook vaak slecht presteren bij sneeuw/ijs. Prestatie op droog zijn wel goed tot uitstekend.

Overigens is de ranglijst van de test op de Autoweek website niet gelijk aan de ranglijst in het tijdschrift. Op de website staat alleen de top drie van het onderdeel kosten/duurzaamheid. Er zijn ook nog onderdelen nat wegdek en droog wegdek (met alle bijbehorende testen). In het tijdschrift is de ranglijst 1) Hankook, 2) Continental, 3) Goodyear. Bijzonder. De pdf die gedownload kan worden is het tijdschriftartikel.
En de Hankook is voorzien van een schuimlaag om het geluidsniveau van de band te drukken. Ik vraag mezelf ernstig af of ik nog wel wat heb aan het lekke bandensetje van Kia???? Lijkt mij dat deze schuimlaag er ook voor zorgt dat het antilekmiddel niet bij het lek in het loopvlak kan komen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vraag van een EV3 geïnteresseerde;
Kan de EV3 laden op een 1 fase aansluiting? Het zal langzamer gaan, maar kan het wanneer de laadpaal het ook ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
matje70 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]

Besteld bij Amazone € 40,00. Is zwart waardoor deze van buitenaf nauwelijks zichtbaar is. En ik heb een EV3 Plus adv. Past prima
Was daar ook naar aan het kijken op amazon. Kan je dat dicht schuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 09:34
stefanvverk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:30:
Kan de EV3 laden op een 1 fase aansluiting? Het zal langzamer gaan, maar kan het wanneer de laadpaal het ook ondersteunt?
Jazeker. Ik heb een eenfase lader, begrensd op 20A, laden gaat inderdaad niet zo snel, maar het werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSNE
  • Laatst online: 14:02
stefanvverk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:30:
Jazeker, dat gaat prima met een mobiele lader. Te krijgen bij, onder andere, Amazon.
Je moet wel geduld hebben natuurlijk, maar als je de tijd hebt en niet teveel rijdt is het goed te doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje70
  • Nu online
bartmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:31:
[...]

Was daar ook naar aan het kijken op amazon. Kan je dat dicht schuiven?
De bovenkant is een verschuifbaar bakje dat ongeveer de helft dichtschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

PSNE schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:10:
[...]

Jazeker, dat gaat prima met een mobiele lader. Te krijgen bij, onder andere, Amazon.
Je moet wel geduld hebben natuurlijk, maar als je de tijd hebt en niet teveel rijdt is het goed te doen !
Heb jij (of iemand anders) ervaring met zo'n mobiele lader? Traag begrijp ik, maar biedt zo'n amazon versie nog een beetje kwaliteit?
Ik moet nog een laadpaal kopen en ik schrik een beetje van de prijzen. Niet zo zeer de laadpaal zelf maar wel het aanleggen (inclusief 20meter kabel onder het huis en door de tuin). Plus overgang van 1+35A naar 3+25A (Wat alleen al 500euro kost). Ik vrees dat de terugverdientijd van een eigen laadpaal in orde van 5 tot 7 jaar ligt. Zoveel rijden we niet en de zon schijnt ook niet elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

deejeebv schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:32:
[...]

Jazeker. Ik heb een eenfase lader, begrensd op 20A, laden gaat inderdaad niet zo snel, maar het werkt prima.
Mag ik vragen welke je dan hebt? Een laadpaal die begrenst is of zo'n mobiele lader? Bij Amazon kom ik alleen max 16A laders tegen

[ Voor 6% gewijzigd door winnie op 09-04-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
winnie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:03:
[...]

Mag ik vragen welke je dan hebt? Een laadpaal die begrenst is of zo'n mobiele lader? Bij Amazon kom ik alleen max 16A laders tegen
Ik heb een Alfen Eve Single Pro. Mijn vorige auto had een 1 fase lader, mijn huis was ook 1 fase. Inmiddels verhuisd naar huis met 3 fase aansluiting, maar de laadpaal meeverhuisd. De laadpaal is inderdaad begrensd, bij mijn vorige woning ging hij tot 32A.
Mocht er eeb bi-directionele lader beschikbaar komen tegen een aanvaardbare prijs dan ga ik wellicht voor een nieuwe laadpaal, tot die tijd gebruik ik de 1 fase lader. Nadeel is wel dat ik niet de volledige 8k zonne-energie kan benutten, maar met mijn huidige energiecontract en saldering is dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-06 14:37
Zijn er nu twee updates uitgestuurd voor de EV3? Vorige week kreeg ik die entertainment/infotainment update. Nu net kreeg ik nog een melding opeens dat er een update klaar stond. Ik heb geen idee wat de release notes zijn, op de Kia pagina zie ik alleen die infotainment update staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIsbxfHBBpiLKyil_pajfvFsFIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5G45P1h7MyyPoh1ZOlUUx7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

deejeebv schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:56:
[...]

Ik heb een Alfen Eve Single Pro. Mijn vorige auto had een 1 fase lader, mijn huis was ook 1 fase. Inmiddels verhuisd naar huis met 3 fase aansluiting, maar de laadpaal meeverhuisd. De laadpaal is inderdaad begrensd, bij mijn vorige woning ging hij tot 32A.
Mocht er eeb bi-directionele lader beschikbaar komen tegen een aanvaardbare prijs dan ga ik wellicht voor een nieuwe laadpaal, tot die tijd gebruik ik de 1 fase lader. Nadeel is wel dat ik niet de volledige 8k zonne-energie kan benutten, maar met mijn huidige energiecontract en saldering is dat geen probleem.
En heb je die dan op een stopcontact aangesloten? Want dit lijkt een normale laadpaal die op 3 fase of 1 fase kan. en zou betekenen dat ik nog steeds 20 meter kabel moet trekken vanaf de meterkast. Alleen de ombouw naar 3 fase is dan niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23
josduisings schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:59:
Zijn er nu twee updates uitgestuurd voor de EV3? Vorige week kreeg ik die entertainment/infotainment update. Nu net kreeg ik nog een melding opeens dat er een update klaar stond. Ik heb geen idee wat de release notes zijn, op de Kia pagina zie ik alleen die infotainment update staan.
[Afbeelding]
Kreeg hem ook vanmorgen, vermoed dat dit de ICCU en PTGM updates zijn:
https://www.kia.com/nl/se...oplaadregeleenheid+(ICCU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
winnie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:04:
[...]

En heb je die dan op een stopcontact aangesloten? Want dit lijkt een normale laadpaal die op 3 fase of 1 fase kan. en zou betekenen dat ik nog steeds 20 meter kabel moet trekken vanaf de meterkast. Alleen de ombouw naar 3 fase is dan niet nodig.
Nee, deze zit op een eigen 20A automaat in de meterkast aangesloten. De kabel is al voorbereid voor een 3 fase lader. Het is inderdaad een normale laadpaal, maar hij kan maar op 1 fase.
Laden via een normaal stopcontact kan alleen als dat stopcontact op een eigen groep zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06 15:27

DEVegg

DEVegg

Zeker. Waar had je ze besteld? Was het de Sigma home opbergbox 5L? Met Tray en Deksel? Dat stofje op het deksel is dat standaard, want dat vind ik wel erg mooi?

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-06 23:06
winnie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:03:
[...]

PS hier een redelijk geprijsde 1 fase wallcharger van de Lidl aangeschaft (was 150 eur in Duitsland), kan ook load balancing doen en eventueel compatibel met home automation stacks. Doet het prima- zie Het grote Lidl wallbox voor thuisladen topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stanjac
  • Laatst online: 03-06 11:07
DEVegg schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:29:
[...]

Zeker. Waar had je ze besteld? Was het de Sigma home opbergbox 5L? Met Tray en Deksel? Dat stofje op het deksel is dat standaard, want dat vind ik wel erg mooi?
Is standaard https://www.sunware.com/n...auw-opbergbox-5l-10000187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:27
Pegasus55 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:40:
[...]

Neen, ik had alleen een adres ingevoerd. Het enige is dat het batterij percentage laag was.
Hoe laag staat (stond) de minimum batterijlading bij aankomst op bestemming? (tweede screenshot)
Zoiets had ik laatst ook, ca. 25% nog in de batterij, maar wel de melding dat de conditionering in werd geschakeld. Bleek dus dat ik thuis zou komen met 17%, en dat was lager dan de ingestelde 20% waardoor de auto zo even 4 kW aan vermogen uit de accu trok om op te warmen voor een geplande laadsessie van 2(!) minuten. Handmatig kon de conditionering weer uitgezet worden, maar na een minuutje ging die weer vanzelf aan. Heb daarop maar ingesteld dat 10% acculading voldoende is bij de eindbestemming.

Daarover gesproken, ik heb nu de accu nu één keer onder de 10% gehad. Bij 20% verschijnt de eerste melding (laag energieniveau), op 10% komt daar een nieuw bericht bij dat het motorvermogen beperkt wordt. Alleen... op 7% merkte ik daar nog steeds bijna niets van, de wagen kwam nog steeds goed van z'n plek. Benieuwd wanneer die dan echt ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
deejeebv schreef op woensdag 9 april 2025 @ 06:32:
[...]

Laadt al jaren op éénfase, eerst middels de grannylader [laadverlies tegen de 25 %] en na verloop van tijd een wallbox [laadverlies 9%]. Heb wel het amperage van de hoofdstop laten verhogen tot 40 amp. [was op advies van een monteur, die zei dat dit beter was dan 3 fase] Verhogen naar 40 ampere was kosteloos. Gaat natuurlijk niet zo snel als driefase, maar voor mij maakt dit niet uit. Met zonnepanelen,een thuisbatterij, een wallbox en een warmtepomp is een loadbalancer wel erg praktisch. Het draait probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
winnie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:02:
[...]

Heb jij (of iemand anders) ervaring met zo'n mobiele lader? Traag begrijp ik, maar biedt zo'n amazon versie nog een beetje kwaliteit?
Ik moet nog een laadpaal kopen en ik schrik een beetje van de prijzen. Niet zo zeer de laadpaal zelf maar wel het aanleggen (inclusief 20meter kabel onder het huis en door de tuin). Plus overgang van 1+35A naar 3+25A (Wat alleen al 500euro kost). Ik vrees dat de terugverdientijd van een eigen laadpaal in orde van 5 tot 7 jaar ligt. Zoveel rijden we niet en de zon schijnt ook niet elke dag.
Grappig hoe veel onze situatie op elkaar lijkt. Ik heb dus ook 3x25A overwogen maar ga voor 1x35A, wat er nu al ligt. Dit vanwege de kookgroep die eigenlijk niet op 1 fase van 25A mag en de zonnepanelen welke nog een 1 fase omvormer hebben waardoor ik de helft van het huis niet van zonnepaneel stroom kan voorzien. En je bespaart inderdaad netbeheer kosten voor de omzet naar 3x25A.

Daarom mijn plan en vraag van hierboven om op 1x35A te gaan laden middels een laadpaal. De Alfen Eve Single S-Line lijkt me prima geschikt hiervoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matje70
  • Nu online
matje70 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]

Ter illustratie:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCyRkUfm2a0E4kki4icGO133Erw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vNsf75yKGDirdyzh8OahkWh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc1dSqQxQ2cMMlh8YQTGuQkDDGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tPPqd0Lc9AAR0KtI1ChsKEb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door matje70 op 09-04-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11
Gaat dit nou van de 2 gratis OTA updates af?
mats schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
mats schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:06:
[...]

En zo fietsen we dus door onze 'gratis' ota's heen alsof het niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
diquan2001 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:26:
Gaat dit nou van de 2 gratis OTA updates af?

[...]
Hoe zit het uberhaupt qua 'gratis' updates als je een zakelijke lease hebt. Ik betaal in principe voor volledig onderhoud... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Blaauw87 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:14:
[...]

Hoe zit het uberhaupt qua 'gratis' updates als je een zakelijke lease hebt. Ik betaal in principe voor volledig onderhoud... O-)
Je mag de auto naar de dealer brengen waar ze hem gratis voor je updaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Niet voor GT plus zie ik staan, wat is de reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
AtlAntA schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:04:
[...]

Vreemd want die twee updates zijn bij mij in de garage gedaan tijdens de montage van de trekhaak eind maart. De auto gaf net voor het uitzetten aan dat er een update geïnstalleerd kon worden.
Had vorige week ook al de entertainment update OTA binnen gehaald en toen was daarbij beduidend minder info dan nu. Benieuwd wat er binnen aan het komen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Het zou mooier zijn dat we voor aanvang van het downloaden van de updates de optie krijgen om dit wel of niet over the air te doen. Nu lijkt het alsof de updates gewoon gedownload worden op de achtergrond zonder toestemming van de gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
AtlAntA schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:01:
Het zou mooier zijn dat we voor aanvang van het downloaden van de updates de optie krijgen om dit wel of niet over the air te doen. Nu lijkt het alsof de updates gewoon gedownload worden op de achtergrond zonder toestemming van de gebruiker?
Ik kon de entertainmentupdate vorige week gewoon uitstellen in de auto. Ik heb 'm daarna op een USB-stick geladen en zo geüpdatet. Maar ik zie de bestanden voor de iccu-update nog niet online staan, dus die kan ik nog niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gezien feit dat dit nu niet gebeurd, ga ik er vanuit dat deze updates niet meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
AtlAntA schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:04:
[...]

Als het inderdaad die “hotfixes” zijn, zou dat dan tellen als een gratis update?
Ik denk dat als dit ICCU problemen verhelpt, ze dit je verplichten, en dus gratis pushen?
Het zal ze meer kosten om alle ICCU’s potentieel te moeten vervangen en als niet geforceerd OTA zullen veel gebruikers niet eens weten dat ze moeten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Ik lees trouwens dat de ICCU-update geldt voor 'sommige EV3-varianten'. Weten we al welke varianten wel en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik weet het niet zeker, ik heb mijn EV3 nog niet, maar als ik https://connect.kia.com/nl/store/ bekijk lijken deze twee gratis OTA updates te gaan over "Over-the-air (OTA) updates voor kaart en infotainmentsysteem". Bugfixes voor de werking van de auto lijken mij niet beperkt tot 2 keer.

Maar vraag het vooral even na bij de dealer!

edit: Uit https://connect.kia.com/nl/customer-support/faq onder "Wat kost het gebruik van Kia Connect?":
Voor nieuwe Kia-modellen vanaf modeljaar 2022, die verkocht zijn na 1 mei 2021 en uitgerust zijn met navigatie, biedt Kia twee gratis “over-the-air updates” aan van zowel de kaarten van je navigatiesysteem als de software van de Head Unit. We noemen dit ook wel “OTA-updates”. Als je de twee gratis OTA-updates hebt gebruikt, kun je alsnog gratis updates ontvangen, maar niet over-the-air. Voor deze updates kun je terecht bij je Kia-dealer of op onderstaande website, waar je de meeste recente softwareversie kunt downloaden: https://update.kia.com/EU/NL/Main

[ Voor 33% gewijzigd door Zr40 op 09-04-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
pati schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:34:
[...]

Vreemd want die twee updates zijn bij mij in de garage gedaan tijdens de montage van de trekhaak eind maart. De auto gaf net voor het uitzetten aan dat er een update geïnstalleerd kon worden.
Had vorige week ook al de entertainment update OTA binnen gehaald en toen was daarbij beduidend minder info dan nu. Benieuwd wat er binnen aan het komen is.
Heb nog even contact opgenomen met de garage want de update lijkt hetzelfde te betreffen als wat tijdens de montage van de trekhaak is uitgevoerd. Gelukkig had ik een foto genomen van de detail info in de auto na de update vandaag en hoop dat ze me uitsluitsel kunnen geven waarom ik deze update nogmaals maar nu OTA heb aangeboden gekregen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Channie-g
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 28-05 18:57
Ik heb af en toe meegelezen in deze topic vanaf het moment dat ik de ev3 overwoog vorig jaar augustus tot nu. Dank voor jullie ervaringen en tips.

Op 6 januari mijn EV3, shale grey plus LR gekregen. Net als meerdere hier een kenteken gzn. En terwijl ik trots bij die eerste paar 100 op de weg zat, bleken een dezelfde week er nog 2 in de wijk te staan. Wel de ivory en frost blue, dus gelukkig geen verwarring bij de laadpaal (geen eigen laadpaal mogelijk bij mijn huis).

Eerst baalde ik dat ik geen advanced plus in mijn leasekeuze budget kon krijgen, maar dat tafeltje was voor mij bij nader inzien toch minder comfortabel (dame met brede heupen). En heb nu wel een bakje voor mijn brillen die afsluitbaar is :-)

Erg blij met mijn EV3, heb alleen soms dat het laden niet lukt. Foutmelding aan de openbare paal en denk ik dat het aan de paal ligt. Maar blijkt iemand anders wel gewoon te kunnen laden. Vooral met kouder weer kwam dit vaker voor.

Zelf tot nu toe niet gereageerd omdat ik geen profiel had. Ik zag echter een aantal topics waar nog geen reactie op was en ik wel de oplossing weet, dus toch een profiel aangemaakt:

[Niet meer door je volledige favorietenlijst van de radiozenders meer kunnen scrollen na de update: Oplossing: ik heb even alle favorieten verwijderd en weer toegevoegd, probleem opgelost.

Koffiepiepje ook al zit je nog maar kort achter het stuur: Heb het een paar keer gehad. Is vooral als je het gaspendaal onregelmatig intrapt (dus veel wisseling in druk op het pendaal). Irritant want soms laat je gewoon je gas even wat los om snelheid te minderen als het druk is op de weg.

De ev3 lijkt hier gevoeliger voor dan mijn vorige auto, maar daar had ik het ook wel bij als ik vaak tempo wisseling had op een drukke weg.

[ Voor 26% gewijzigd door Channie-g op 10-04-2025 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
CarPlay vloog er bij mij vandaag ene paar keer uit, of dit te maken heeft met de laatste update kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Hoop dat dit morgen opgelost is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 04-06 19:38
Channie-g schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:57:

Niet meer door je volledige favorietenlijst van de radiozenders meer kunnen scrollen na de update. Oplossing: ik heb even alle favorieten verwijderd en weer toegevoegd
Dank voor de tip!
Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste