Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:52
Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheid in Frankrijk? Ik ben sterk aan het overwegen om een auto van de zaak te nemen en neigde naar de Xpeng G6 (o.a. vanwege formaat en laadsnelheid). Vanwege het feit dat ik parttime werk kom ik echter niet lekker uit met leasebudget en ben ik aan het kijken naar alternatieven. Dan komt de EV3 al snel in beeld.

Wie heeft ervaringen met het rijden van NL (zelf woon ik in zuid Limburg) naar Spanje? Kun je met de EV3 onderweg goede laadsnelheden bereiken zodat je inderdaad na een half uur weer met 80% accu capaciteit de weg kunt vervolgen, of loopt je vaak tegen te langzame laders aan op dit traject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36

bonyuri

Investigator!

Steefmeister schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:08:
Wat zijn jullie ervaringen met laadsnelheid in Frankrijk? Ik ben sterk aan het overwegen om een auto van de zaak te nemen en neigde naar de Xpeng G6 (o.a. vanwege formaat en laadsnelheid). Vanwege het feit dat ik parttime werk kom ik echter niet lekker uit met leasebudget en ben ik aan het kijken naar alternatieven. Dan komt de EV3 al snel in beeld.

Wie heeft ervaringen met het rijden van NL (zelf woon ik in zuid Limburg) naar Spanje? Kun je met de EV3 onderweg goede laadsnelheden bereiken zodat je inderdaad na een half uur weer met 80% accu capaciteit de weg kunt vervolgen, of loopt je vaak tegen te langzame laders aan op dit traject?
Gebruik A Better Route Planner eens: https://abetterrouteplanner.com/
Hiermee kun je een reis simuleren met een bepaalde auto, dan zie je hoeveel laadstops er voorgesteld worden.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-10 20:19
NDISAYSOK schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:03:
Gisteren ging mijn KIA automatisch updaten. Werkt goed vind ik en jammer dat het na 2 keer niet kosteloos meer is...
Persoonlijk vind ik de KIA navi ook fijner werken dan eerder wegens de pijl en borden aanwijzingen achter het stuur (ik heb geen hud) en duidelijker de afslagen aanwijzingen weergeeft in het splitscreen helemaal rechts. Dit is zelfs fijner dan google maps (die bij mij geen aanwijzingen geeft achter het stuur), maar dat is mijn ervaring van 1 dag. Ik weet echter niet hoe snel de KIA navi file omleidt met een alternatieve route. Dat doet google opzich prima.
Google maps geeft bij mij wel aanwijzingen in het dashboard achter het stuur. Of is dit alleen bij Android auto.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Ik gebruik inderdaad de carplay van mijn iphone en geen Android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Frankrijk heeft een enorme inhaalslag gemaakt en waarschijnlijk meer snelladers langs de (vooral tolweg) snelwegen staan dan Nederland. Laadpleinen van 16 tot 32 stuks zijn geen bijzonderheid meer. Dus is geen enkel probleem meer.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:21
WTM schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:26:
[...]

Dat wat op scherm achter stuur staat en hud zou zelfde moeten zijn met navigatie, Kia navigatie in elk geval. Dus hopelijk kan met CarPlay iOS 18.4 update en Google maps update en kiezen als primaire navigatie op je iPhone dit ook zo goed werken.
Werkt niet, Google zal wat moeten aanpassen, aangezien ABRP wel de aanwijzingen laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:13

DEVegg

DEVegg

WTM schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:23:
[...]

Google maps zelf ook updaten werkte bij mij
Done that… geen verschil. Ook even Google maps verwijderd en opnieuw toegevoegd. #vaag

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 15:52
bonyuri schreef op woensdag 2 april 2025 @ 10:22:
[...]

Gebruik A Better Route Planner eens: https://abetterrouteplanner.com/
Hiermee kun je een reis simuleren met een bepaalde auto, dan zie je hoeveel laadstops er voorgesteld worden.
Thanks! Waar ik vooral naar op zoek ben zijn praktijk ervaringen. Komt het vaak voor dat je een laadstation aangeraden krijgt met snelladers langs dit traject maar dat je verre van de optimale snelheid qua laden bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Ik heb zojuist de USB-stick ingeplugd voor de update. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn deuren op slot als het contact aan staat. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Laat maar, ik heb de kampeermodus gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door Kiwi70 op 02-04-2025 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Kiwi70 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:57:
Ik heb zojuist de USB-stick ingeplugd voor de update. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn deuren op slot als het contact aan staat. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen?

Laat maar, ik heb de kampeermodus gevonden!
Via de app lukt het wel als de auto in utility mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
mats schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:43:
[...]

Via de app lukt het wel als de auto in utility mode staat.
Klopt, maar ik had de utility mode dus nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-10 12:39

F4E

Update via OTA gedaan, binnen 10 minuten klaar en geïnstalleerd. Vind het alleen slecht dat ze het abonnement e.d. nog niet klaar hebben, hebt dus nog niets aan die entertainment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 22:12
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik een abonnement ga nemen voor die paar keren dat ik een youtube filmpje zou kijken tijdens het opladen.
Dan zou ik persoonlijk liever een paar eurootjes in zo een kastje steken of gewoon op mijn telefoon kijken.
F4E schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:51:
Update via OTA gedaan, binnen 10 minuten klaar en geïnstalleerd. Vind het alleen slecht dat ze het abonnement e.d. nog niet klaar hebben, hebt dus nog niets aan die entertainment...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Naj Sbocaj
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-07 10:38
5 liter bakje van Sigma met inzet tray en deksel (ook omgekeerd te gebruiken). o.a. te koop bij Kwantum; past perfect klem in de ruimte onder de armconsole in het midden. Diverse kleuren, samen was mij investering €16,70

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6V8N0f9FJDFCwmU5mZClIpM4i74=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/hPrSKyb6aLywzzOcYeWOUh7P.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKop5UTBx0foI7ldTYDsc8nMMJs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1PdwS4sa7rEWIX1bKZacITUD.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJ8g5jFrdJyuWxtCAsVa-T6f9rY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HiqqVSRf4FDNPwHm9dEsF62n.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:48
diquan2001 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:34:
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik een abonnement ga nemen voor die paar keren dat ik een youtube filmpje zou kijken tijdens het opladen.
Dan zou ik persoonlijk liever een paar eurootjes in zo een kastje steken of gewoon op mijn telefoon kijken.

[...]
Als ik fast laad ben ik op vakantie of langer weg. Dan heb ik ook zeker mijn iPad / tablet bij me en die geeft mi een mooier beeld dan het infotainment scherm. Icm unlimited data kom ik dan een heel eind (ja in het buitenland is dat maar 50GB) maar je kunt ook preloaden op je iPad. Maar ik denk dat ik liever gewoon de benen strek of broodje eet tijdens een snellaad sessie. Kortom deze feature vind ik niet zo belangrijk. Vraag me wel af waar dat AI blijft ...

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-10 07:28

Wat iemand anders ook al schreef; het is in Frankrijk aardig goed geregeld. Het aantal elektrische auto's is wel toegenomen, dus ben wel benieuwd hoe druk het gaat zijn.
Afgelopen jaar Italië vond ik wel wat minder, maar dan nog was de uitdaging meer bij de vakantiebestemming dan onderweg. In de dorpjes staan de laadpalen op vreemde plekken en de laadsnelheid laat te wensen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-10 17:18
Ik kreeg vanavond de vraag waarom de tijd in de auto nog op de winterstand stond.
"Echt niet, die heb ik direct omgezet".
"Echt wel, bij mij is het nog maar half 7 i.p.v. half 8".

Blijkt dus dat je in ieder profiel de omschakeling van winter- naar zomertijd moet maken. }:|

Verder vandaag de update OTA uitgevoerd. Het downloaden duurde langer dan de installatie, die was met een paar minuten klaar. Ik mis nog wel steeds de carwash mode. Verder lijkt me vooral de instellingen voor SoC bij tussenstops en eindbestemmingen de belangrijkste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:40
aikink schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:27:
Ik kreeg vanavond de vraag waarom de tijd in de auto nog op de winterstand stond.
"Echt niet, die heb ik direct omgezet".
"Echt wel, bij mij is het nog maar half 7 i.p.v. half 8".

Blijkt dus dat je in ieder profiel de omschakeling van winter- naar zomertijd moet maken. }:|

Verder vandaag de update OTA uitgevoerd. Het downloaden duurde langer dan de installatie, die was met een paar minuten klaar. Ik mis nog wel steeds de carwash mode. Verder lijkt me vooral de instellingen voor SoC bij tussenstops en eindbestemmingen de belangrijkste te zijn.
Mijn kaart versie is ook anders, kan echter aan het versie nummer niet herleiden hoe actueel deze is (EUR.17.50.56.026.931.0 is wel de laatste versie volgens de update site)

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:34

WTM

Ik heb nog niet de update in de Kia EV3 gedaan, vrijdag naar dealer die dat voor me doet (want auto is er toch, ivm die kleine schade).

Maar iOS 18.4 update en Google Maps update en instellen dat Google Maps default navigatie is, gaf helaas toch niet via CarPlay dat de richting aanwijzers op de HUD display kwam..... jammer, volgens mij kan het wel.
Ik zag ook niet dat CarPlay nu met '3 rijen van icoontjes kwam'. Nogsteeds 2. Update naar 18.4 iOS zou dat mogelijk gemaakt kunnen hebben.... .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Laatst online: 14:19

Coffee

Coffee

_birdie_ schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:54:
[...]

Vraag me wel af waar dat AI blijft ...
Volgens mij is die nu net uitgekomen:
YouTube: What’s new in EU/UK Kia/Hyundai cCNC Maps update March 2025

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Gisteravond toen ik thuiskwam gaf de auto de melding dat de update klaar was voor installatie. Heb op doorgaan gedrukt en ben in huis gegaan. Tijdje later popup op de telefoon dat de update geslaagd is.

Stap ik vanmorgen in de auto kan ik er met geen mogelijkheid nog audio uit krijgen. Geen dab, Android auto, USB met flac, natuurgeluiden, helemaal niks. Het opstart geluid werkt nog wel dus de speakers kunnen aangestuurd worden. Maar geen enkele vorm van media krijg ik daadwerkelijk geluid.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
AtlAntA schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:16:
Gisteravond toen ik thuiskwam gaf de auto de melding dat de update klaar was voor installatie. Heb op doorgaan gedrukt en ben in huis gegaan. Tijdje later popup op de telefoon dat de update geslaagd is.

Stap ik vanmorgen in de auto kan ik er met geen mogelijkheid nog audio uit krijgen. Geen dab, Android auto, USB met flac, natuurgeluiden, helemaal niks. Het opstart geluid werkt nog wel dus de speakers kunnen aangestuurd worden. Maar geen enkele vorm van media krijg ik daadwerkelijk geluid.

Iemand de gouden tip?
Als het hier allemaal zo hoor sla ik deze update over. Hoop dat ik niet elke keer de popup ga krijgen. Heb geen extra apps nodig en navigeren doe ik via CarPlay.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 18:25
jebman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:41:
[...]

Als het hier allemaal zo hoor sla ik deze update over. Hoop dat ik niet elke keer de popup ga krijgen. Heb geen extra apps nodig en navigeren doe ik via CarPlay.
Precies; if it ain't broken don't fix it! Ik heb 10 jaar geleden (toen had ik voor het eerst Carplay) de navi systemen van autofabrikantern al opgegeven. Ik gebruik Waze maar andere Carplay mogelijkheden werken ook prima. Altijd actueel en geen gedoe met updates.

Wel jammer dat Kia geen updates regelt voor zaken die er wel toe doen (bijvoorbeeld het onthouden van de rijmode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
AtlAntA schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:16:

Iemand de gouden tip?
De dealer even gebeld maar veel verder dan alles resetten via het gaatje naast de volumeknop kwamen we niet. Zal dat straks eens proberen. Iemand een idee of de digitale sleutels dan ook weg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

WTM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 00:14:
Ik zag ook niet dat CarPlay nu met '3 rijen van icoontjes kwam'. Nogsteeds 2. Update naar 18.4 iOS zou dat mogelijk gemaakt kunnen hebben.... .
Dit schijnt afhankelijk te zijn van de hoogte van het scherm. Alleen wanneer het scherm hoog genoeg is, krijg je 3 rijen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zr40 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:11:
[...]

Dit schijnt afhankelijk te zijn van de hoogte van het scherm. Alleen wanneer het scherm hoog genoeg is, krijg je 3 rijen te zien.
Klopt, in onze huidige EV (Megane e-tech met groot scherm) heb ik sinds iOS 18.4 idd 3 rijen iconen. Ziet er stukken beter uit dan eerder, toen waren de iconen nogal opgeblazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mats
De Smart Regeneration System Plus upgrade staat nu ook in de Kia connect store in de app om te activeren voor de auto (gratis):
https://www.press-eu.kia....d-extends-kia-ev3-s-range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:51
mats schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:33:
De Smart Regeneration System Plus upgrade staat nu ook in de Kia connect store in de app om te activeren voor de auto (gratis):
Gaat dit van je 2 gratis OTA af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
JWillems schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:43:
[...]

Het staat er niet bij maar dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik heb het maar besteld. Ik zie wel hoe of wat.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
JWillems schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:43:
[...]

Volgens mij is OTA specifiek voor kaart- en infotainmentupdates. Deze telt dus niet mee.

Ik heb deze update zojuist geïnstalleerd in de auto. Begrijp ik nu goed dat ik óf smart regen gebruik, óf i-pedal? Ik kan ze zo te zien niet allebei tegelijk aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:01

aip

Chris12345 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:39:
[...]

Wat iemand anders ook al schreef; het is in Frankrijk aardig goed geregeld. Het aantal elektrische auto's is wel toegenomen, dus ben wel benieuwd hoe druk het gaat zijn.
Afgelopen jaar Italië vond ik wel wat minder, maar dan nog was de uitdaging meer bij de vakantiebestemming dan onderweg. In de dorpjes staan de laadpalen op vreemde plekken en de laadsnelheid laat te wensen over.
Frankrijk is echt steeds beter, en zeker met de Tesla laders langs de A71/A20 is het echt prima te doen weet ik met de Model 3. Ik ga over 2 weken met de EV3, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-06 22:30
Na de update kan ik niet meer switchen tussen de radiozenders in mijn favorieten map via het scrollwieltje op het stuur. Erg irritant en weer jammer dat zo’n update zaken die prima werken verklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
Werkt wel maar krijg niet geactiveerd met Hey Kia alleen met de knop op het stuur, wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
AtlAntA schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:06:
[...]

De dealer even gebeld maar veel verder dan alles resetten via het gaatje naast de volumeknop kwamen we niet. Zal dat straks eens proberen. Iemand een idee of de digitale sleutels dan ook weg zijn?
Geen tijd gehad om te resetten tussen de middag maar toen ik op het einde van de werkdag weer instapte werkte alle audio gewoon. Misschien had de auto 2 extra reboots nodig? Of wat langer uit zodat bepaalde geheugens gereset worden? Who knows, ik was in ieder geval super blij dat ik met mijn dakraampje open heerlijk van de zon en een muziekje kon genieten. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-10 14:51
Braajun schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:12:
[...]

Heb ik helaas de laatste week ook. Daarvoor werkte het ook bij mij perfect (zou het misschien aan m’n iPhone 15 Pro liggen 🤔).
Wat ik heb gedaan (doe dit niet!): de digitale sleutel verwijderd via Kia Connect en dan wordt hij ook uit je Wallet en bij je auto verwijderd. Echter, ik krijg met geen mogelijkheid nu weer een nieuwe Digitale Sleutel geïnstalleerd 😢. Krijg een foutmelding: ‘Autosleutel toevoegen niet mogelijk. Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het toevoegen van deze KIA-sleutel aan wallet’. Al meerdere keren geprobeerd (en ja, ik zit dan in de auto met beide fysieke sleutels en auto gestart in P). 🤬
Na de infotainment update krijg ik de digitale sleutel weer gekoppeld, dus geen reset meer nodig van de UWB module….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-10 17:18
Pennypacker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:00:
Na de update kan ik niet meer switchen tussen de radiozenders in mijn favorieten map via het scrollwieltje op het stuur. Erg irritant en weer jammer dat zo’n update zaken die prima werken verklooien.
Werkt bij mij nog steeds prima. Is dat niet ergens een instelling die gewijzigd is, al dan niet door de update zelf? Ik merkte bv. dat de kaart weer op de standaard was ingesteld, in plaats van de donkere modus die ik ingesteld had. Daarnaast ook nog een paar andere kleine instellingen weer terug moeten zetten, net of de update die weer op default had gezet.

Sinds vandaag zit de trekhaak er ook onder, mooi weggewerkt zo met een uitklapbare stekkerdoos. Overigens noemde de persoon die me de sleutels retourneerde ook nog dat ze een paar kleine (terugroep)acties hadden uitgevoerd, waaronder een software-update voor de ICCU. Ik had vooraf nog gekeken of er recalls uit stonden. Niet dus, maar blijkbaar doen ze dan toch het een ander. Hier kon ik wel het één en ander vinden over bepaalde updates, zouden ze dat uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:21
Al gepost

[ Voor 93% gewijzigd door eelco_akker op 03-04-2025 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
ik zie eigenlijk niet wat het voordeel ervan is ?

ik rijd toch het grotendeel met regen op lvl3 dat is wel zo fijn rijden dat de auto ook zelf remd enz,
eelco_akker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:18:
Bij mij staat in Kia Connect nu : Smart Regenerative System Plus als gratis optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

T--men schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:55:
[...]

Na de infotainment update krijg ik de digitale sleutel weer gekoppeld, dus geen reset meer nodig van de UWB module….
Wat bedoel je precies? Ik heb helaas dus ook dat CarKey de auto niet goed opent. Werkt alleen soms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

diquan2001 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:20:

ik rijd toch het grotendeel met regen op lvl3 dat is wel zo fijn rijden dat de auto ook zelf remd enz,
De benaming is een beetje verwarrend, het is niet hetzelfde als het gebruik van regenerative braking of i-Pedal. Dit is een uitgebreidere versie van het Smart Regenerative System, de functie die automatisch de snelheid vermindert in bepaalde situaties. De intensiteit daarvan kan je hier instellen:

Afbeeldingslocatie: https://ownersmanual.kia.com/docview/webhelp/Kia/72c71176-e721-4591-b8ea-4faef28f24ba/images/OSV054343R.eps.jpg

Volgens https://ownersmanual.kia....8f24ba/topics/t00407.html werkt de Plus versie op dezelfde manier, maar waar de reguliere alleen werkt wanneer de helling verandert of de afstand/snelheid van de voorligger, werkt de Plus versie ook bij bochten, het volgens de navigatie afslaan bij een kruising, en bij rotondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

jebman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:41:
[...]

Ik heb hem net geupdate en alles is goed gegaan 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 18:11
Pennypacker schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:00:
Bij mij hetzelfde probleem. Heb nog niet gekeken of dit een instelling is die mogelijk reset is, maar irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:37
Hallo, ik kan het artikel wel vinden natuurlijk, maar de link naar de download is voor mij een raadsel. Kunt u een tipje van de sluier oplichten? Bij voorbaat dank. vrgr Aedriaen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Aedriaen1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:43:
[...]

Hallo, ik kan het artikel wel vinden natuurlijk, maar de link naar de download is voor mij een raadsel. Kunt u een tipje van de sluier oplichten? Bij voorbaat dank. vrgr Aedriaen
Ben eruit via een filmpje op YouTube, ziet er goed uit! Is inmiddels geinstalleerd, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-10 21:15
Voor de eerste keer aan de DC lader met de ev3 de hele tijd constant rond de 121kWAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RD9C_ZU5syFFS4dVbUZPGUkAzxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maYg4tn6FdNGllUJRaKuFnNB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
Coffee schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:35:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik heb helaas dus ook dat CarKey de auto niet goed opent. Werkt alleen soms
Dit betreft een ander probleem. Het komt voor dat wanneer je de digitale sleutel uit je Wallet verwijderd (in mijn geval Apple Wallet) en daarna weer wil toevoegen dit niet lukt. Gelukkig heeft de update dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Mauzer schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Bovenstaande klopt als een bus. Standaard staan de 2 dip-switches naar boven, en laadt de Wall Connector enkel Tesla's. Door dip-switch 2 om te zetten (naar beneden, OFF) gaat de connector op "legacy-mode" draaien, en kan je elke auto ermee laden.
Het wijzigen van de Dip-switches gaf geen oplossing. Helaas weigert de KIA te laden mogelijks omdat ik thuis een IT-netwerk heb. Weet iemand of de kia überhaupt op een IT-netwerk kan laden? Wanneer ik aan een openbare laadpaal laad lukt het laden wel maar dat is dan aan een TN/TT netwerk. Met wat geluk loopt er door mijl straat toch een nieuwe kabel maar dat betekent dus een nieuwe kabel vanaf de straat naar huis en een aanpassing in de verdeelkast

[ Voor 3% gewijzigd door bartmaniac op 04-04-2025 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
bartmaniac schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:39:
[...]

Het wijzigen van de Dip-switches gaf geen oplossing. Helaas weigert de KIA te laden mogelijks omdat ik thuis een IT-netwerk heb. Weet iemand of de kia überhaupt op een IT-netwerk kan laden? Wanneer ik aan een openbare laadpaal laad lukt het laden wel maar dat is dan aan een TN/TT netwerk. Met wat geluk loopt er door mijl straat toch een nieuwe kabel maar dat betekent dus een nieuwe kabel vanaf de straat naar huis en een aanpassing in de verdeelkast
Ik zou die vraag ook eens op het teslamotors forum vragen..Als ik het goed begrijp gaat het hier om Belgische infrastructuur en er moeten meer gebruikers zijn die een Tesla en ander EV merk hebben en mogelijk tegen eenzelfde probleem aanlopen..
Hieronder de link maar dat is niet naar het betreffende probleem, hopelijk even zoeken….
https://teslamotorsclub.c...-and-the-netherlands.118/

[ Voor 4% gewijzigd door pati op 04-04-2025 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:26
Interessante laatste alinea: “Kia plans to introduce an all-wheel drive (AWD) variant of the EV3 as well as a GT model, expanding the range of choice for customers beyond the current two-wheel drive (2WD) models.” Er komt dus niet alleen een GT, maar ook nog een normale AWD versie op termijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T--men
diquan2001 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:20:

[...]
Ik heb de Smart Regeneration geïnstalleerd en vanmorgen mee gereden. Het is naar mijn mening een leuke feature maar voegt niet veel toe t.o.v. het rijden met I-pedal in lv3. Wel is de rijervaring wat vloeiender en hoef je minder te compenseren met het gaspedaal. Helemaal volledig werkt het niet, als je op een kruising met richting aangeven af slaat reageert de auto daar niet op en moet je zelf remmen. Sowieso is de regeneratie een stuk minder dan rijden in lv3 volgens mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mats
T--men schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:45:
[...]

Ik heb de Smart Regeneration geïnstalleerd en vanmorgen mee gereden. Het is naar mijn mening een leuke feature maar voegt niet veel toe t.o.v. het rijden met I-pedal in lv3. Wel is de rijervaring wat vloeiender en hoef je minder te compenseren met het gaspedaal. Helemaal volledig werkt het niet, als je op een kruising met richting aangeven af slaat reageert de auto daar niet op en moet je zelf remmen. Sowieso is de regeneratie een stuk minder dan rijden in lv3 volgens mij.
Ben ook geen fan, het is niet voorspelbaar genoeg hoe de auto gaat reageren dus maar weer teruggezet naar I-Pedal lvl3. Met de auto mode zit je constant af te vragen of de auto voor deze kruising wel of niet gaat remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:51
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:19:
[...]

Ben ook geen fan, het is niet voorspelbaar genoeg hoe de auto gaat reageren dus maar weer teruggezet naar I-Pedal lvl3. Met de auto mode zit je constant af te vragen of de auto voor deze kruising wel of niet gaat remmen.
Ik vind al die termen soms wat verwarrend :$
Is I-Pedal level 3 dan hetzelfde als 1-pedal ?

Zo nee, als ik vragen mag, is dat dan niet fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey91
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-10 13:21
Hoi iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik rij nu al sinds begin dit jaar in mijn EV3. Tot voor kort super tevreden over de auto.
Enkele weken geleden begon echter een probleem met het opladen. Als hij aan de laadpaal hangt, laad hij voor een periode op normale snelheid op om vervolgens fors naar beneden te schieten (rond de 1,4 kw). De laadpaal is helemaal doorgemeten en in orde. Gezien de problemen die ik lees met de iccu, heb ik een vermoeden dat het hier iets mee te maken kan hebben. Kunnen jullie dit bevestigen?
Ik ga 8 april naar de garage ermee maar telefonisch waren ze erg terughoudend ermee (probleem ligt waarschijnlijk bij de laadpaal volgens hun). Ik wil dus wel goed beslagen ten ijs komen. Dus alle informatie of tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
honey91 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:35:
Hoi iedereen, ik ben nieuw op dit forum. Ik rij nu al sinds begin dit jaar in mijn EV3. Tot voor kort super tevreden over de auto.
Enkele weken geleden begon echter een probleem met het opladen. Als hij aan de laadpaal hangt, laad hij voor een periode op normale snelheid op om vervolgens fors naar beneden te schieten (rond de 1,4 kw). De laadpaal is helemaal doorgemeten en in orde. Gezien de problemen die ik lees met de iccu, heb ik een vermoeden dat het hier iets mee te maken kan hebben. Kunnen jullie dit bevestigen?
Ik ga 8 april naar de garage ermee maar telefonisch waren ze erg terughoudend ermee (probleem ligt waarschijnlijk bij de laadpaal volgens hun). Ik wil dus wel goed beslagen ten ijs komen. Dus alle informatie of tips zijn welkom!
Ook al eens aan een andere laadpaal proberen te laden? Dan kun je beter uitsluiten of het aan de auto of toch aan je eigen laadpaal ligt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:44
Vervelende situatie! Zoals Himalaya al zegt, even testen aan een (of meerdere) andere laadpalen. Neem wel gewone AC laadpalen en geen snelladers, het DC laadsysteem is gescheiden en kan best normaal functioneren als er op AC een probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
NVranya schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
[...]

Alle I-Pedal levels zijn 1-pedal volgens mij, alleen hoe hoger het level hoe zwaarder de regen (meer vertraging bij loslaten stroompedaal).
Er is een update voor de ICCU vanwege problemen met stabiliteit van laden, is deze al geinstalleerd? Sinds 1 april zou deze ook via OTA moeten komen zie ik (maar de update was eerder al bij de dealers volgens mij beschikbaar):
https://www.kia.com/nl/se...adregeleenheid+%28ICCU%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
NVranya schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
[...]

I-pedal is de functie van Kia om “one pedal drive” te activeren. Deze functie kan je gebruiken icm level 1, 2 of 3 regeneratie. De I-pedal activeer je door de linker flipper vast te houden. Daarnaast heb je nu dus ook “Smart regeneratie plus” na gratis aanschaf en installatie. Die activeer je door de rechter flipper vast te houden. Check YouTube: The smart regeneration system plus | The Kia EV3
Bij Smart regeneratie gebruik je geen level 1, 2 of 3 regeneratie maar bepaald de auto op basis van zijn navigatie systeem waar af te remmen en waar niet

[ Voor 9% gewijzigd door T--men op 04-04-2025 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08:44
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:19:
[...]

Helemaal mee eens, ik hou hem ook lekker op i-pedal lv3! Voorspelbaarheid vind ik heel belangrijk en ben hier na 6500km al helemaal mee versmolten dus voor mij is het goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdlely
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:33
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:30:
[...]

Er is een update voor de ICCU vanwege problemen met stabiliteit van laden, is deze al geinstalleerd? Sinds 1 april zou deze ook via OTA moeten komen zie ik (maar de update was eerder al bij de dealers volgens mij beschikbaar):
Ik heb mijn EV3 LR vorige week vrijdag 28 maart opgehaald. Heb uiteraard gevraagd naar de update voor de ICCU omdat ik al gelezen had dat deze eind maart/begin april beschikbaar zou komen. Dealer antwoordde dat de update is geinstalleerd. Mijn vraag: kan je dat ergens aan een versienummer of zo aan zien? Of gewoon 'fingers crossed and hope for the best'?

Oh ja, wel heel blij met mijn EV3! Ben nog 1-pedal vs auto-regen (en nu dan plus auto-regen) aan het uitproberen. Ik neig bij rijden op de snelweg auto-regen te gebruiken en in 'stedelijke' omgevingen 1-pedal. Ben er nog niet helemaal uit.

[Edit] typo

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
sdg875 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:43:
[...]
Helemaal mee eens, ik hou hem ook lekker op i-pedal lv3! Voorspelbaarheid vind ik heel belangrijk en ben hier na 6500km al helemaal mee versmolten dus voor mij is het goed zo :)
Snap ik!

Het is inderdaad net wat je gewend bent. Zo ben ik de afgelopen 4+ jaar juist heel erg gaan leunen op de 'intelligente regeneratie' van VAG (in ID.3 en Q4) - geen idee hoe zij dit noemen. Ik ben daarom blij dat Kia een soortgelijke functie nu beschikbaar maakt :) De EV3 staat op mijn lijstje van potentiele volgende auto's.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey91
Himalaya schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:42:
[...]

Ook al eens aan een andere laadpaal proberen te laden? Dan kun je beter uitsluiten of het aan de auto of toch aan je eigen laadpaal ligt.
Ik ga proberen om voor de 8ste de accu nog eens goed leeg te maken zodat hij een langere tijd aan een andere laadpaal kan hangen. Het lastige hiervan is, is dat het niet altijd gebeurt en pas na een langere periode aan opladen gebeurt. Dus wat lastig op te zoeken. Aangezien we een laadpaal aan huis hebben laden we hem bijna alleen thuis voor een langere periode op.
[...]

Alle I-Pedal levels zijn 1-pedal volgens mij, alleen hoe hoger het level hoe zwaarder de regen (meer vertraging bij loslaten stroompedaal).

[...]

Ik zag dat die online stond maar er is nog niks bij mijn auto binnen gekomen. Of moet ik die actief erin zetten? De andere OTA van het multimedia systeem is automatisch geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
honey91 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:06:
[...]

Ik ga proberen om voor de 8ste de accu nog eens goed leeg te maken zodat hij een langere tijd aan een andere laadpaal kan hangen. Het lastige hiervan is, is dat het niet altijd gebeurt en pas na een langere periode aan opladen gebeurt. Dus wat lastig op te zoeken. Aangezien we een laadpaal aan huis hebben laden we hem bijna alleen thuis voor een langere periode op.
[...]

Ik zag dat die online stond maar er is nog niks bij mijn auto binnen gekomen. Of moet ik die actief erin zetten? De andere OTA van het multimedia systeem is automatisch geüpdate.
Moet zeggen dat ik zelf ook hetzelfde issue heb maar ook niet weet waar je kan zien of de OTA al binnen is gekomen, zal is door het systeem zoeken later.

Bij mij is het issue op 2 verschillende laadpalen (1 privé paal bij familie en 1 publieke van Allego) dat die ook teruggaat naar 1.x kw na een tijdje maar bij de laadpaal die ik 99% van de tijd gebruik is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey91
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:12:
[...]

Moet zeggen dat ik zelf ook hetzelfde issue heb maar ook niet weet waar je kan zien of de OTA al binnen is gekomen, zal is door het systeem zoeken later.

Bij mij is het issue op 2 verschillende laadpalen (1 privé paal bij familie en 1 publieke van Allego) dat die ook teruggaat naar 1.x kw na een tijdje maar bij de laadpaal die ik 99% van de tijd gebruik is het probleem niet.
Kan het zijn dat de laadpaal waar je het probleem normaal gesproken niet heb, sneller laad? Ik heb het gevoel dat als de laadsnelheid hoger is, het minder snel gebeurt maar dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Naj Sbocaj schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:51:
5 liter bakje van Sigma met inzet tray en deksel (ook omgekeerd te gebruiken). o.a. te koop bij Kwantum; past perfect klem in de ruimte onder de armconsole in het midden. Diverse kleuren, samen was mij investering €16,70

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Opbergbox is nu voor 6 euro te krijgen bij bol.com.
5 liter blauw en groen. Deksels en inzetbaar ook daar verkrijgbaar:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
honey91 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:17:
[...]

Kan het zijn dat de laadpaal waar je het probleem normaal gesproken niet heb, sneller laad? Ik heb het gevoel dat als de laadsnelheid hoger is, het minder snel gebeurt maar dit weet ik niet zeker.
Nee in tegendeel, de laadpaal waar ik het probleem nooit heb doet maximaal 3.6kw. Maar ik heb ook wel meerdere publieke/hotel laders gehad waar het ook probleemloos ging tussen de 10-11kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 10:23

Ik vind de verschillen in updates toch verwarrend.
Er is de update die ik deze week via USB heb gedaan (https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v), die naast de update van de navigatie ook o.a. de Youtube-tegel en instellen van gewenst batterijniveau bij aankomst heeft toegevoegd.

Bovenstaande updates staan dan weer op een andere pagina vermeld (recalls?) en worden zo te zien enkel als OTA aangeboden. Tellen deze mee voor de gratis OTA-updates die we kregen? Als de update voor de power tailgate en de update voor de ICCU worden uitgevoerd dan zijn onze gratis updates op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
bertalizer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:48:
[...]

Ik vind de verschillen in updates toch verwarrend.
Er is de update die ik deze week via USB heb gedaan (https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v), die naast de update van de navigatie ook o.a. de Youtube-tegel en instellen van gewenst batterijniveau bij aankomst heeft toegevoegd.

Bovenstaande updates staan dan weer op een andere pagina vermeld (recalls?) en worden zo te zien enkel als OTA aangeboden. Tellen deze mee voor de gratis OTA-updates die we kregen? Als de update voor de power tailgate en de update voor de ICCU worden uitgevoerd dan zijn onze gratis updates op...
Gewoon bij de dealer langs gaan en als service laten uitvoeren lijkt mij. Een update is toch zoiets als garantie en zou gratis bij onze nieuwe auto's moeten zijn. Die OTA is denk ik puur om de hoeveelheid mobiele data van de auto te beperken.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey91
mats schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:46:
[...]

Nee in tegendeel, de laadpaal waar ik het probleem nooit heb doet maximaal 3.6kw. Maar ik heb ook wel meerdere publieke/hotel laders gehad waar het ook probleemloos ging tussen de 10-11kw.
Haha, tot zover mijn hypothese. Het is een vreemd probleem die moeilijk te reproduceren is. Het is alleen wel zover bij mij dat het elke keer gebeurt als ik hem thuis meer dan ongeveer 30% oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10 08:16
Hallo Allemaal,

Ik rijd ook sinds een maand een EV3.
Ik ben best tevreden over hoe hij rijd. Hij rijd lekker en erg veel kofferruimte.
Je kunt profielen aanmaken voor diverse gebruikers en er zitten best veel opties in.

Ik heb 2 punten waar ik tegen aan loop en weet niet of dat instelbaar is.

Parkeersensor vooruit.
Ik parkeer meestal langs de straat en dan achter een andere auto, nu valt het me op de de vooruit parkeer sensor niet werkt als ik vooruit parkeer. Gezien de krappe plek is dat vervelend. Als ik hem in de achteruit zet en weer in de vooruit werkt het wel.

Lane Assist
Ik vind de lane assist niet fijn werken, ik wil soms iets meer naar rechts rijden als ik in de verte iets zie aankomen, hij stuurt dan irritant tegen, soms heb je een weg met stippellijnen voor fietsers, ik wil dan rechts rijden omdat er een auto aankomt en dan krijg je ook constant meldingen en tegensturen.
Kan die ook ingesteld worden dat het pas bij 100 inschakelt in plaats van 60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-10 12:39

F4E

awh84 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:19:

Parkeersensor vooruit.
Ik parkeer meestal langs de straat en dan achter een andere auto, nu valt het me op de de vooruit parkeer sensor niet werkt als ik vooruit parkeer. Gezien de krappe plek is dat vervelend. Als ik hem in de achteruit zet en weer in de vooruit werkt het wel.
Druk je ook handmatig de knop in op de uitschuifbare tafel? Je hebt daar de P Cam en de P sensor, deze moet ik ook vaak handmatig aanzetten bij parkeren. Weet niet waar deze knoppen gevestigd zitten bij de Air en Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mats
Parkeersensor vooruit.
In het menu heb je een optie om de parkeersensoren bij lage snelheid automatisch in te schakelen, heb je die al aangezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
josduisings schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:49:
Mijne gisteren middag op kunnen halen. Man wat is dat elektrisch rijden prettig.

Wat me wel opviel:
ik kreeg na een half uurtje al zo'n koffie icoontje melding + bijbehorende trits aan piepjes. Valt dit uit te zetten, heb ik niet echt kunnen vinden in de settings?
Vind wel dat de airco best luid zoemt en een licht tikkend geluid maakt. Had deze op driver only 20graden staan zonder radio aan.
En als ik thuis op de bank zit, ben ik met m'n gsm te dicht bij de auto schijnbaar, dan gaat ie vanzelf open. Had iemand hier eerder ook al gemeld, dat vind ik wel een irritatie. Denk dat ik dat maar weer allemaal uitzet.
Heb jij toevallig al een manier gevonden om die koffiemelding uit te zetten? Super irritant en gaat soms al na een kwartiertje rijden lopen piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Ik worstel telkens als ik wil laden met de laadklep. Ik stap uit om de laadkabel uit de koffer te halen maar vaak is dat de klep vergrendeld en snap dat niet goed waarom dat zo is want de bestuurders deur is dan open Dius wat is de juiste handeling om te zorgen dat de laadklep opent? Het is telkens de kia connnect app openen en daar dan zolen en auto eens ontgrendelen vergrendelen ontgrendelen tot het dan toch van slot gaat

[ Voor 32% gewijzigd door bartmaniac op 04-04-2025 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0bb3rt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-10 07:05
Afgelopen woensdag heb ik een proefrit mogen maken in de EV3 (GT-Plusline) en wat rijdt dat lekker.
Mijn huidige auto (BMW 330e) mag er dit jaar uit en daarom ben ik aan het shoppen geweest.

De ruimte die ik in de EV3 ervoer was doorslag gevend en heb die van mij besteld.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Plus met 58kWh batterij.
De (vegan) lederen bekleding vind ik persoonlijk niet fijn en de opbergruimte in het middenconsole van de Plus ervaar ik zelf als praktisch (meer dan een plankje).

Levering staat voorlopig medio juli/augustus. Maar die datum is nog flexibel 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
koelkast schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:21:
[...]

Ik heb er een bij Sunware zelf besteld (met 5% korting met een code die je krijgt als je je voor de nieuwsbrief inschrijft), daar zijn ze in nog meer kleuren te koop. Omdat ik nog meer spullen nodig had betaalde ik geen verzendkosten.
Ik heb er ook een inzet bij, maar geen deksel, omdat ik nu al weet dat ik me daaraan ga ergeren.

In ieder geval: @Naj Sbocaj bedankt voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwi70 op 04-04-2025 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-10 21:10
bartmaniac schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:22:
Ik worstel telkens als ik wil laden met de laadklep. Ik stap uit om de laadkabel uit de koffer te halen maar vaak is dat de klep vergrendeld en snap dat niet goed waarom dat zo is want de bestuurders deur is dan open Dius wat is de juiste handeling om te zorgen dat de laadklep opent? Het is telkens de kia connnect app openen en daar dan zolen en auto eens ontgrendelen vergrendelen ontgrendelen tot het dan toch van slot gaat
Eerst laadklep openen en dan kabel pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajvde
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:02
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik een laadsessie stop, kabels beide ontgrendeld en eruit, maar dat lampje op lader van de auto op groen blijft en ik de klep niet kan sluiten.. Ook app en auto geven netjes aan dat sessie gestopt is. Even wat aan klote met sluiten/open en op een gegeven moment lukt het dan wel. Andere dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everthree
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-10 17:26
Wij hopen op 23 april onze Ev3 te krijgen, Plus advanced 58kwh frostblue.
In afwachting van de aflevering heb de dealer gevraagd naar de updates, ik ontving deze mail!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYBujgPrp764G8Qfk9bMUgXVgoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAJsitBg7p4HIODZyJD191zn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Everthree
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 25-10 17:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Wat ik niet snap is waarom de auto zelf niet op wifi netwerken kan. Bij veel mensen kan de auto zo op de oprit zijn updates via WiFi binnen halen. Of je maakt een hotspot aan met je telefoon en haalt zo updates binnen. Dan zit je ook niet met het geouwehoer rond de max 2 ota's.

Onze e208 heeft dit wel. Is er een logische reden te bedenken waarom de kia dit niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Kiwi70 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb er een bij Sunware zelf besteld (met 5% korting met een code die je krijgt als je je voor de nieuwsbrief inschrijft), daar zijn ze in nog meer kleuren te koop. Omdat ik nog meer spullen nodig had betaalde ik geen verzendkosten.
Ik heb er ook een inzet bij, maar geen deksel, omdat ik nu al weet dat ik me daaraan ga ergeren.

In ieder geval: @Naj Sbocaj bedankt voor de tip!
Heb je de blauwe kleur voor de middenconsole van de EV3? Hoe staat de kleur van het bakje lijkt deze op die van de middenconsole of wijkt het erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Everthree schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 18:25:
Wij hopen op 23 april onze Ev3 te krijgen, Plus advanced 58kwh frostblue.
In afwachting van de aflevering heb de dealer gevraagd naar de updates, ik ontving deze mail!

[Afbeelding]
Hopelijk ook voor de Belgische klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
pati schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 19:27:
[...]

Heb je de blauwe kleur voor de middenconsole van de EV3? Hoe staat de kleur van het bakje lijkt deze op die van de middenconsole of wijkt het erg af.
Ik heb inderdaad de lichtblauwe. Hij wijkt wel iets af, maar dat stoort me niet echt. Ik zal morgen bij daglicht een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 26-10 10:12
Na de update is me iets opgevallen bij het gebruik van de radio-favorieten.
Wanneer ik via de favorietenlijst naar een zender ga (bijvoorbeeld van zender 1 naar 2), kan ik daarna niet met de knop terug naar de vorige zender. De lijst lijkt maar één kant op te werken. Dus als ik van zender 1 naar 2 ga, moet ik helemaal door naar zender 10 om weer bij 1 uit te komen.

De knop zelf is niet kapot — ik heb getest in andere menu’s en daar werkt hij prima.

Heeft iemand anders hier ook last van, of is dit een bug in de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWillems
Hallo Allemaal,

Ik rijd ook sinds een maand een EV3.
Ik ben best tevreden over hoe hij rijd. Hij rijd lekker en erg veel kofferruimte.
Je kunt profielen aanmaken voor diverse gebruikers en er zitten best veel opties in.

Ik heb 2 punten waar ik tegen aan loop en weet niet of dat instelbaar is.

Parkeersensor vooruit.

Lane Assist
Ik vind de lane assist niet fijn werken, ik wil soms iets meer naar rechts rijden als ik in de verte iets zie aankomen, hij stuurt dan irritant tegen, soms heb je een weg met stippellijnen voor fietsers, ik wil dan rechts rijden omdat er een auto aankomt en dan krijg je ook constant meldingen en tegensturen.
Kan die ook ingesteld worden dat het pas bij 100 inschakelt in plaats van 60?
Kan je uitzetten door 3sec op de knop van lane assist te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:55
Mediokas schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:12:
[...]

Heb jij toevallig al een manier gevonden om die koffiemelding uit te zetten? Super irritant en gaat soms al na een kwartiertje rijden lopen piepen.
Geen 100% manier gevonden. Wat voor mijn idee wel helpt is de lane assist volledig aanhebben. Dat heb ik laatste tijd altijd aan en voor mijn gevoel nu minder meldingen. Maar dat rijdt op wegen zonder midden streep niet fijn want dan zit ik teveel midden op de weg.
Dat, of ik rijd gewoon een stuk netter nu volgens de Kia…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
josduisings schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 06:56:
[...]

Geen 100% manier gevonden. Wat voor mijn idee wel helpt is de lane assist volledig aanhebben. Dat heb ik laatste tijd altijd aan en voor mijn gevoel nu minder meldingen. Maar dat rijdt op wegen zonder midden streep niet fijn want dan zit ik teveel midden op de weg.
Dank voor het antwoord. Echt irritant dit, want hij geeft de melding op momenten dat ik gewoon heel alert en uitgerust achter het stuur zit en pas even onderweg ben. Misschien dat ze het met updates wat kunnen verbeteren, want nu slaat het nergens op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
josduisings schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 06:56:
[...]

Precies dit is ook mijn ervaring. Lane assist standaard aan, geen enkele koffie melding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:34

WTM

De EV3 is gerepareerd, kleine schade bij bumper zie je niets meer van. Kijken of ik een gedeelte van de schade kan verhalen bij waarborgfonds, daar een andere onbekende auto dit gedaan. Had een EV6 mee als leenauto. Fijne auto ook maar wel laag.

Update installeren heb ik zelf met USB c stick gedaan. Ging best makkelijk. Duurde wel lang vond ik ~ 1 uur en 45 min en toen kon ik verder aangeven ‘installeren’. Nog kwartiertje ofzo dus 2 uur in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 18:25
Mediokas schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:12:
[...]

Ik heb er nu zo'n 4000 km opzitten in de EV3 en heb nog geen koffiekopje gezien? Ik gebruik zelf meestel een dubbelwandig glas thuis. Maar, alle gekheid op een stokje, ook in de EV3 heb ik geen 'last' van het koffiekopje of de piepjes. Wel af en toe piepjes als je te lang naar je display kijkt in plaats van naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb eens even gereden met de regeneratie plus mode aan (en dus op auto). Niet echt geschikt voor mij. Sowieso vind ik iPedal l2 of l3 veel fijner werken, ook op parkeerplaatsen enzo.

Vooral heb ik het gevoel dat je veel minder controle hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
koelkast schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:54:
Ik heb eens even gereden met de regeneratie plus mode aan (en dus op auto). Niet echt geschikt voor mij. Sowieso vind ik iPedal l2 of l3 veel fijner werken, ook op parkeerplaatsen enzo.

Vooral heb ik het gevoel dat je veel minder controle hebt.
Is ook mijn ervaring. De onvoorspelbaarheid van de reactie op je inputs voelt alleen maar meer stressvol in plaats van meer ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisakker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-10 23:26
Wie heeft er nog meer de neiging om de ruimte onder het uitschuifbare tafeltje open te snijden, voor het creëren van een mooi opbergvakje?
En is er al iemand die dit gedaan heeft? Of hier meer vanaf weet?
Volgens mij herbergt dit een perfect (afdekbaar) compartiment, maar tsja, wie is de eerste die dit daadwerkelijk uitprobeert?
Er lijkt maar een heel dun laagje plastic als afdek te zitten, en ik vraag me wat er daadwerkelijk daaronder in de console zit. Loze ruimte? Of toch gevuld met allerhande elektronica?
Online nog niets over kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

chrisakker schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:02:
Wie heeft er nog meer de neiging om de ruimte onder het uitschuifbare tafeltje open te snijden, voor het creëren van een mooi opbergvakje?
Volgens mij herbergt dit een perfect (afdekbaar) compartiment, maar tsja, wie is de eerste die dit daadwerkelijk uitprobeert?
Er lijkt maar een heel dun laagje plastic als afdek te zitten, en ik vraag me wat er daadwerkelijk daaronder in de console zit. Loze ruimte? Of toch gevuld met allerhande elektronica?
Ik heb de air, en daar zit gewoon een klein opbergvakje op die plaats.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
koelkast schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:21:
[...]

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Hallo, dit is het eerste mooie boxje dat ik zie, goeie tip, heb gekeken op Bol, maar deksel worden daar niet aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
chrisakker schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:02:
Als hier echt loze ruimte onder zit dan is het mij echt een raadsel waarom Kia hier niet een scharnier op heeft gezet. Ik hoop dat iemand dus echt snel dit even gaat uit proberen. Ik zal dit niet doen want de mijne is een (prive) lease auto en denk dus niet dat dit mij in dank wordt afgenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
krijg hier het koffiekopje soms al binnen 5 minuten .

en soms piept het echt best irritant lang door .
heb wel gemerkt als je even de rem aantikt dat het gepiep weer uitgaat .

maar mocht iemand het knopje vinden om geen koffiekopje meer te zien graag :)
Sigmasailor schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:05:
[...]

Ik heb er nu zo'n 4000 km opzitten in de EV3 en heb nog geen koffiekopje gezien? Ik gebruik zelf meestel een dubbelwandig glas thuis. Maar, alle gekheid op een stokje, ook in de EV3 heb ik geen 'last' van het koffiekopje of de piepjes. Wel af en toe piepjes als je te lang naar je display kijkt in plaats van naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bij mijn proefrit van een uur geen koffiekopje gezien. Wel het oogje, maar dat had waarschijnlijk meer te maken met dat ik onderweg beter ben gaan zitten en de stoel en het stuur niet nogmaals had afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:48
diquan2001 schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:01:
krijg hier het koffiekopje soms al binnen 5 minuten .

en soms piept het echt best irritant lang door .
heb wel gemerkt als je even de rem aantikt dat het gepiep weer uitgaat .

maar mocht iemand het knopje vinden om geen koffiekopje meer te zien graag :)

[...]
ooit de koffiekop tijdens een proefrit gehad maar sinds begin Januari nooit gezien .. wel af een toe een piepje maar ik zet het niet eens meer uit ... moet ik maar beter opletten :) je went eraan ..

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste