Ik heb hem via Amazon besteld voor 37, vaak hebben ze op aliexpress 4 varianten, de middenconsole ligt meestal rond de 30. Via Amazon komt het evengoed via China, duurde ongeveer een week via DHL. Past prima in mijn GT Plus Line. het afdek deksel kan je makkelijk verschuiven naar voor of achter, dekt ongeveer 2/5 van de bak af. Heet GAFAT EV3 GT Line 2025 2026 Opbergboxdubbelep schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:45:
Heeft er iemand al zo'n organizer voor de center console via Aliexpress besteld? Zo ja, past het een beetje lekker? Ik kan ze daar opeens niet meer vinden. Wel op amazon maar daar kosten ze 40 euro, en ik dacht dat ze bij Aliexpress ongeveer de helft waren?
Snelheidswaarschuwingen uitzetten lukt nu prima door lang drukken op de draaiknop op het stuur.Coffee schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:58:
[...]
Hij kan in het zwart, dan zie je er niks van. Scheelt weer een aantal stappen in je preflight checks
DAW uitzetten lukt ook prima via een voorkeuze toets ster op het stuur en dan op DAW in het scherm klikken.
Wat dan nog steeds aan staat: een heel klein piepje bij herkennen van elke verkeerbord? Kan dat ook uit?
Ik wil 'm in het zicht hebben om als ik stil sta (file, verkeerslicht) een bericht/mail te kunnen lezen.Shmoozer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Uit nieuwsgierigheid; is dit om je telefoon gewoon makkelijk ergens op te bergen, of wil je hem in het zicht hebben ergens voor?
Ik zelf doe alles waar ik mijn telefoon tijdens/voor het rijden voor nodig heb via het scherm van de auto zelf, dus ben benieuwd waar je eventueel nog je telefoon zelf voor nodig zou hebben.
Ik had in mijn vorige auto een houder met een zuignap op het raam, zoiets als deze https://www.gsmpunt.nl/ho...-houder-met-zuignap-zwartShmoozer schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:19:
[...]
Uit nieuwsgierigheid; is dit om je telefoon gewoon makkelijk ergens op te bergen, of wil je hem in het zicht hebben ergens voor?
Ik zelf doe alles waar ik mijn telefoon tijdens/voor het rijden voor nodig heb via het scherm van de auto zelf, dus ben benieuwd waar je eventueel nog je telefoon zelf voor nodig zou hebben.
Heb hem met de auto verkocht omdat de zuignap niet meer los wilde
Ja, de verkeersbordherkenning/snelheidswaarschuwing kent 3 standen. Standaard staat alles aan na een start, met het lang indrukken van de mute-knop op het stuur gaat de snelheidswaarschuwing uit. Middels de instellingen via het scherm van het infotainmentsysteem kun je ook de 3e stand kiezen: alles uit.Freezr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:28:
Wat dan nog steeds aan staat: een heel klein piepje bij herkennen van elke verkeerbord? Kan dat ook uit?
Wellicht handig om de snelkoppeling op het stuur 1 niveau hoger in te stellen? Dus niet naar de DAW laten springen maar naar alle ADAS-functies?
Wij hadden ook besteld voor m'n vrouw, maar mijn vrouw vond het niet fraai. Daarom teruggestuurd.dubbelep schreef op maandag 24 maart 2025 @ 11:45:
Heeft er iemand al zo'n organizer voor de center console via Aliexpress besteld? Zo ja, past het een beetje lekker? Ik kan ze daar opeens niet meer vinden. Wel op amazon maar daar kosten ze 40 euro, en ik dacht dat ze bij Aliexpress ongeveer de helft waren?
Het blijft met dat ding van AliExpress een open ruimte met allerlei vakjes en nog meer hard zwart plastic erbij.
Wij hebben nu een mandje erin. Die stijl past er best wel bij.
Deksel laten scharnieren aan de achterkant.
:strip_exif()/f/image/vrCCDehN4rbAzIha9CQ9KziB.jpg?f=fotoalbum_large)
Misschien dat m'n vrouw dat ook wel leuk vindt. Waar heb je dat gevonden?Freezr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:58:
[...]
Wij hadden ook besteld voor m'n vrouw, maar mijn vrouw vond het niet fraai. Daarom teruggestuurd.
Het blijft met dat ding van AliExpress een open ruimte met allerlei vakjes en nog meer hard zwart plastic erbij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy
Action 😄
https://www.action.com/nl-nl/p/3016647/opbergmand/
Deze past. Deksel "scharnier" kan je even aanpassen.
https://www.action.com/nl-nl/p/3016647/opbergmand/
Deze past. Deksel "scharnier" kan je even aanpassen.
Iemand dit wel eens gehad? Heb een paar weken prima met alleen m'n telefoon (Android, Samsung S24 Ultra) kunnen rijden. Koppelen ging prima met de Samsung Walllet app icm. Kia Connect. Maar nu heb ik 2x gehad (2 dagen ertussen) dat de Digital Key in ene gewist wordt uit de Samsung Wallet. Omdat mijn Google-account verwijderd zou zijn ?! Google-account is uiteraard niet verwijderd, ik deed ook verder niets met de app of telefoon of auto. Ga nu minder zeker op pad zonder fysieke sleutel...:strip_exif()/f/image/VfvLdTvftOiF1nmR7o4Gu4uw.jpg?f=fotoalbum_large)
Opnieuw koppelen gaat, na dit automatische wissen, wel gewoon weer. Moet dan wel meer met beide fysieke sleutels de auto in om te koppelen.
:strip_exif()/f/image/VfvLdTvftOiF1nmR7o4Gu4uw.jpg?f=fotoalbum_large)
Opnieuw koppelen gaat, na dit automatische wissen, wel gewoon weer. Moet dan wel meer met beide fysieke sleutels de auto in om te koppelen.
Wellicht open deur maar heb je de wallet al eens via de Samsung app store bijgewerkt?BassieBulk schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:10:
Iemand dit wel eens gehad? Heb een paar weken prima met alleen m'n telefoon (Android, Samsung S24 Ultra) kunnen rijden. Koppelen ging prima met de Samsung Walllet app icm. Kia Connect. Maar nu heb ik 2x gehad (2 dagen ertussen) dat de Digital Key in ene gewist wordt uit de Samsung Wallet. Omdat mijn Google-account verwijderd zou zijn ?! Google-account is uiteraard niet verwijderd, ik deed ook verder niets met de app of telefoon of auto. Ga nu minder zeker op pad zonder fysieke sleutel...[Afbeelding]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Interessant, ik heb een poging gedaan dit uit te rekenen. Eerlijk gezegd denk ik al niet meer aan salderen omdat dit (jammer genoeg) nog maar 1.5 jaar kan.gerard_star schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:24:
[...]
Vergeet niet dat als je langzamer laad, het laadverlies ook groter is. Ik saldeer al mijn energie, meer laadverlies is minder salderen en daardoor waarschijnlijk niet goedkoper. Pas als je meer opwekt dan je kan salderen lijkt het me interessant.
Als ik naar het verschil kijk tussen wat ik opwek en mijn accu in gaat kom ik bij benadering tot een verlies van 8.5%. Dit lijkt aardig te kloppen. Want in het omzetten van DC naar AC wordt aangegeven dat je zo’n 4% verliest. De auto laden kost je 2x een omzetting, 1x van zonnepaneel naar laadpaal en 1x van laadpaal naar autoaccu. Salderen kost je 1x verlies, dus door je auto direct te laden heb ik ruim 4% verlies t.o.v. salderen. Iemand een andere mening?
Ik kan met de omvormer van de zonnepanelen niet direct (zonder tussenkomst van het net) mn auto opladen. Mijn panelen en omvormers zijn al wel wat ouder (5+ jaar) net als de oplader. Weet niet of dit in NL nu met nieuwere apparatuur anders kan. Dus wel ongunstige verlies situatieT--men schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Interessant, ik heb een poging gedaan dit uit te rekenen. Eerlijk gezegd denk ik al niet meer aan salderen omdat dit (jammer genoeg) nog maar 1.5 jaar kan.
Als ik naar het verschil kijk tussen wat ik opwek en mijn accu in gaat kom ik bij benadering tot een verlies van 8.5%. Dit lijkt aardig te kloppen. Want in het omzetten van DC naar AC wordt aangegeven dat je zo’n 4% verliest. De auto laden kost je 2x een omzetting, 1x van zonnepaneel naar laadpaal en 1x van laadpaal naar autoaccu. Salderen kost je 1x verlies, dus door je auto direct te laden heb ik ruim 4% verlies t.o.v. salderen. Iemand een andere mening?
EV3 adv + LR 19” allseason
Je maakt altijd gebruik van het net, omdat je omvormer stroom van het net nodig heeft. Anders werkt hij niet. Het gaat om het verschil tussen leveren en opwekken, waarbij het vooralsnog niet uitmaakt als je op 1 fase teruglevert en van 3 fasen afneemt.
Ik las opmerkingen over dat salderen goedkoper is dan het extra verlies op het alleen laden op zonne energie. Zijn er nog aanbieders zonder terugleverkosten dan? Anders kan het namelijk niet goedkoper zijn. Door de terugleverkosten betaal je een bedrag per kW voor je stroom. Dat is meer dan het laadverlies.
Verder zorg je met laden op zonnestroom voor minder belasting van het net.
Ik las opmerkingen over dat salderen goedkoper is dan het extra verlies op het alleen laden op zonne energie. Zijn er nog aanbieders zonder terugleverkosten dan? Anders kan het namelijk niet goedkoper zijn. Door de terugleverkosten betaal je een bedrag per kW voor je stroom. Dat is meer dan het laadverlies.
Laad "verlies" heb je altijd en bij de ene auto is het meer dan de ander. Wat mij opviel is dat de EV3 het display aan houd terwijl de deur dicht/op slot is. In het kader van onnodige stroomverbruikers mag die van mij uit, ik zit er toch niet in.
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto
Alle modelcontracten hebben (nog) geen terugleverkosten dus als je een niet al te veel extra stroom nodig hebt dan is dat de beste keuze, of als je het wil/kan sturen dan kan je een dynamisch contract nemen. zie het energie forum
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto
Alle modelcontracten hebben (nog) geen terugleverkosten dus als je een niet al te veel extra stroom nodig hebt dan is dat de beste keuze, of als je het wil/kan sturen dan kan je een dynamisch contract nemen. zie het energie forum
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Na een minuutje (o.i.d.) zou het scherm uit moeten gaan, althans in mijn geval bij langzaam laden.maarten_NL schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:23:
Laad "verlies" heb je altijd en bij de ene auto is het meer dan de ander. Wat mij opviel is dat de EV3 het display aan houd terwijl de deur dicht/op slot is. In het kader van onnodige stroomverbruikers mag die van mij uit, ik zit er toch niet in.
Vandaag mijn EV3 mogen ophalen, wat een machine:
:strip_exif()/f/image/scLlkD2d9w2EGUFrcaT6ZuvR.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou rijd ik al 25+ jaar automaat maar I-Pedal is wel even wennen hoor.
Voor de rest een fantastische auto
Nu lekker alles ontdekken want er zit echt een hoop op.
:strip_exif()/f/image/scLlkD2d9w2EGUFrcaT6ZuvR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Soepie op 24-03-2025 19:55 ]
Gewoon spullen
Ga je heel snel aan wennen. Alleen goed kijken of ze niet te dicht achter je zitten want op lvl3 gaat tie wel heel hard afremmen (en bij genereren).Soepie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:54:
[Afbeelding]
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Maar gelukkig gaan de remlichten dan wel gewoon aan, ook als je zelf de remmen niet aanraakt._birdie_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:57:
[...]
Ga je heel snel aan wennen. Alleen goed kijken of ze niet te dicht achter je zitten want op lvl3 gaat tie wel heel hard afremmen (en bij genereren).
Dat laatste is ook precies wat wennen is, en ja, het zal vast wel snel wennen._birdie_ schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:57:
[...]
Ga je heel snel aan wennen. Alleen goed kijken of ze niet te dicht achter je zitten want op lvl3 gaat tie wel heel hard afremmen (en bij genereren).
Nu eerst gewoon lekker genieten 😉
Gewoon spullen
Ik heb een contract bij Mega. Zolang ik onder de 2000 kwh teruglever betaal ik 65 euro, kom ik daarboven dan wordt het het dubbele. Ik denk dat als ik regelmatig de auto op zonnige momenten laad, zonder langzaam laden dat ik dan onder de 2000kwh teruglever.Chris12345 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:00:
Je maakt altijd gebruik van het net, omdat je omvormer stroom van het net nodig heeft. Anders werkt hij niet. Het gaat om het verschil tussen leveren en opwekken, waarbij het vooralsnog niet uitmaakt als je op 1 fase teruglevert en van 3 fasen afneemt.
Voor mij is langzaam laden tijdens de zonnige uren niet zo voordelig. Het laadverlies neemt met circa 10% toe. Dit verlies saldeer ik niet en kost dus geld.
Ik heb hier eerder een opmerking over gemaakt omdat het lijkt alsof mensen het jammer vinden dat ze niet alleen op zonne energie kunnen laden, terwijl ik me afvraag wat nou daadwerkelijk de winst is zolang we nog kunnen salderen.
Zodra het salderen eraf is veranderd dit uiteraard en neem ik het extra laad verlies voor lief om zoveel mogelijk van mijn eigen zonne energie te gebruiken
Bij mij is het verschil in verlies tussen langzaam laden en snel laden aanzienlijk. Langzaam laden geeft ca. 10% meer verlies.T--men schreef op maandag 24 maart 2025 @ 17:53:
[...]
Interessant, ik heb een poging gedaan dit uit te rekenen. Eerlijk gezegd denk ik al niet meer aan salderen omdat dit (jammer genoeg) nog maar 1.5 jaar kan.
Als ik vergelijk wat mijn laadstation registreert als geladen met wat de auto is bijgeladen dan zit ik bij 11kwh op 10 tot 15 % verlies en bij langzaam laden op ca. 25 % verlies.
Bij langzaam laden kom ik inderdaad uit op ca. 25%RFr1980 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:35:
[...]
Hoe groot wordt het laadverlies eigenlijk dan? Maximaal 20-25 procent? Of nog veel meer?
In mijn vorige auto’s en in die van mijn vrouw had/heb ik deze van het merk Brodit. Ik meen mij te herinneren dat er nu ook iets voor de EV3 te krijgen is.slagroomsoes schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:06:
Ik ben op zoek naar een houder voor mijn mobiele telefoon voor in de EV3. De meeste modellen plaats je tussen het ventilatierooster. Dit lukt echter niet bij de EV3. Heeft iemand een goede houder in gebruik of oplossing gevonden en zoja, welke?
Edit: voorbeeld voor Apple
https://shop.brodit.nl/proclip-kia-ev3-25-left-mount.html
https://shop.brodit.nl/catalogsearch/result/?q=Apple
[ Voor 12% gewijzigd door DEVegg op 25-03-2025 00:48 ]
EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Ik heb gisteren de score bijgehouden. Volgens CarScanner begon het laden op 64,5% met 48,372 kWh SoC, en eindigde die op 82% met 62,828 kWh in de accu. Totaal 14,456 kWh bijgeladen. De laadpaal heeft 16,360 kWh geregistreerd. Dat zou een verlies van iets boven de 13% betekenen. Laadprofiel: laden op de zon, gemiddeld vermogen lag op 6,4 kW, met een korte piek op 10,7 kW.gerard_star schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:50:
[...]
Bij mij is het verschil in verlies tussen langzaam laden en snel laden aanzienlijk. Langzaam laden geeft ca. 10% meer verlies.
Als ik vergelijk wat mijn laadstation registreert als geladen met wat de auto is bijgeladen dan zit ik bij 11kwh op 10 tot 15 % verlies en bij langzaam laden op ca. 25 % verlies.
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Dan heb je nog relatief lage terugleverkosten. Bij andere aanbieders is het globaal zo'n 10 cent per kilowatt. Met dat soort tarieven is het stukje extra verlies bij het laden wel rendabel. Als je daarmee tenminste in een lagere categorie van terugleverkosten uitkomt.gerard_star schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:42:
[...]
Ik heb een contract bij Mega. Zolang ik onder de 2000 kwh teruglever betaal ik 65 euro, kom ik daarboven dan wordt het het dubbele. Ik denk dat als ik regelmatig de auto op zonnige momenten laad, zonder langzaam laden dat ik dan onder de 2000kwh teruglever.
Voor mij is langzaam laden tijdens de zonnige uren niet zo voordelig. Het laadverlies neemt met circa 10% toe. Dit verlies saldeer ik niet en kost dus geld.
Ik heb hier eerder een opmerking over gemaakt omdat het lijkt alsof mensen het jammer vinden dat ze niet alleen op zonne energie kunnen laden, terwijl ik me afvraag wat nou daadwerkelijk de winst is zolang we nog kunnen salderen.
Zodra het salderen eraf is veranderd dit uiteraard en neem ik het extra laad verlies voor lief om zoveel mogelijk van mijn eigen zonne energie te gebruiken
Ik heb alleen een 3-fase laadpaal thuis die ik kan monitoren. Die wordt beheerd door een derde partij, dus dingen aanpassen gaat niet.maarten_NL schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:17:
@aikink
Zou je het ook eens op 1 fase 10A (granny charger power) kunnen proberen?
Volgens mij moet er nog wel ergens een granny charger liggen, maar die kan ik weer niet bemeteren. Dus als iemand anders zich geroepen voelt...
Haha super leuk gedaan, me vader had een nieuwe Volvo jaren geleden gekocht en het kwam bijna er op neer dat hij een telefoontje kreeg met dat die volgende week klaar is en dat hij hem kon ophalen, hij kwam hem ophalen en het was een snel rondje om de auto, sleutels en ja hoor doei. Dat was een auto van 80k.Mistacal schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:00:
Vandaag een geboortekaartje gekregen, van onze nieuwe auto... zeer goede actie van Van Mossel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk om te zien dat het ook anders kan aangezien het toch een flinke investering
Vandaag de verticaal afneembare trekhaak geplaatst gekregen en gelijk zijn de ICCU software upgrade en power tailgate module upgrade uitgevoerd. Er moest ergens ook een nieuwe sticker voor de koelvloeistof geplakt worden maar helaas dus nog geen functionele updates.
Ik heb de auto via Anode gesynchroniseerd, dit gaat gewoon via de data van de telefoon. Wel perfect qua aankomstpercentage en verwachte kilometers, fijne combi😀Terranca schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Als je ABRP data hebt ben ik wel benieuwd of je wil delen wat je verbruikscijfers waren over deze rit
Morgen is het D-day. Dan gaan we de kia GT line ( de Belgische versie) ophalen. Zijn er zaken die ik zeker moet vragen of dit of dat nagekeken is. Kan ik bijvoorbeeld beginnen over het mogelijke probleem met de iccu en hoe dit dan zal lopen?.
Mooi hoor:)Soepie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:54:
[Afbeelding]
Dat 1 pedal drive is echt fantastisch
Donderdag is voor ons D-day met de Plus Advanced Ivory Silver.
Maarre, de afneembare trekhaak is er dan nog niet bij.
De dealer blijft mistig over wat de echte oorzaak is ("de leverancier kan niet leveren").
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven en over wat de 'echte' termijn is die voor plaatsing staat?
2 weken, 1 maand, 3 maanden, half jaar? Scheelt het nog per dealer (wij via Hedin)?
De dealer blijft mistig over wat de echte oorzaak is ("de leverancier kan niet leveren").
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven en over wat de 'echte' termijn is die voor plaatsing staat?
2 weken, 1 maand, 3 maanden, half jaar? Scheelt het nog per dealer (wij via Hedin)?
De trekhaak is een tijd niet leverbaar geweest volgens mij door leververtraging bij Kia maar ongeveer sinds deze maand wel beschikbaar.GJonke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:18:
Onze trekhaak wordt donderdag gemonteerd.
De dealer wil de EV3 ‘s ochtends vroeg binnen hebben, want het wordt hun eerste trekhaak montage voor de EV3
Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Ik kan je alleen vertellen dat bij ons de trekhaak vorige week is gemonteerd. Wij hebben de EV3 al sinds begin januari dus het lijkt er op dat ze nu toch leverbaar zouden moeten zijn of wellicht zijn ze nu al door de voorraad heen vanwege al die backorders… 🤷🏻♂️GJonke schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:18:
Ik heb ook een granny charger,bij 10 ampere heb ik ongeveer 20 % laadverlies en bij 13 ampere iets minder rond 15%..maarten_NL schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:17:
@aikink
Zou je het ook eens op 1 fase 10A (granny charger power) kunnen proberen?
Onze is vorige week ook gemonteerd.bart155 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:55:
[...]
Ik kan je alleen vertellen dat bij ons de trekhaak vorige week is gemonteerd. Wij hebben de EV3 al sinds begin januari dus het lijkt er op dat ze nu toch leverbaar zouden moeten zijn of wellicht zijn ze nu al door de voorraad heen vanwege al die backorders… 🤷🏻♂️
Helaas nog langere vertraging, er was al gecommuniceerd dat er schade was bij de kofferbak door Fleetport. Daar was de auto vorige week woensdag al geleverd, helaas is de auto (nog steeds..) niet opgehaald ter reparatie. Het gaat om een zakelijke lease via mijn werkgever, kan ik dan alsnog documentatie krijgen bij het ophalen van de auto mbt de schade en reparaties?
Hebben jullie ook dat als je eerst je achterklep van je ev3 open/dicht doet en je dan naar de voordeur loopt hij niet automatisch opengaat met je keyfob?. Krijg hem dan alleen open via KIA Connect app.
Of is dit een feature .. (ik vind het niet normaal in ieder geval).
Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Volgensmij is dat normaal, werkt bij mij ook niet. Maar ook geen groot gemis, gewoon je vinger op de deurgreep scanner leggen. App is niet nodig._birdie_ schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:33:
Hebben jullie ook dat als je eerst je achterklep van je ev3 open/dicht doet en je dan naar de voordeur loopt hij niet automatisch opengaat met je keyfob?. Krijg hem dan alleen open via KIA Connect app.
ok Thx for feedback !! gaan we proberen ..kraakie7 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Volgensmij is dat normaal, werkt bij mij ook niet. Maar ook geen groot gemis, gewoon je vinger op de deurgreep scanner leggen. App is niet nodig.
Heb ik ook en andersom (eerst automatisch deur open en daarna automatisch achterklep openen) gaat het ook niet. Je hoeft echter niet de app te gebruiken, de deur gaat open door je vinger op het rechthoekje te houden, de achterklep door je vinger op het knopje, onder het logo, te houden._birdie_ schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:33:
Heb deze nu ook in de auto, past redelijk; er blijft wel nog een kleine ruimte ( ong 5cm) over achter het mandje.Freezr schreef op maandag 24 maart 2025 @ 13:58:
[...]
Wij hadden ook besteld voor m'n vrouw, maar mijn vrouw vond het niet fraai. Daarom teruggestuurd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We hebben een advanced plus uitvoering en ik heb de blauwe kleur van de midden console kunnen vinden; het mandje is nu dus dezelfde kleur
Heb je het mandje gespoten?pati schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:15:
[...]
Heb deze nu ook in de auto, past redelijk; er blijft wel nog een kleine ruimte ( ong 5cm) over achter het mandje.
We hebben een advanced plus uitvoering en ik heb de blauwe kleur van de midden console kunnen vinden; het mandje is nu dus dezelfde kleur
Ik zoek eigenlijk een wat meer.... modern/strakke oplossing met een deksel. Nog niet echt wat kunnen vinden.
Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy
Ik gebruik 2 Curver-bakjes waarbij de bovenste in de onderste valt. Zo kan ik tijdens het rijden een bril oid pakken zonder dat ik zit te knoeien met een deksel. Voorlopig bevalt ditdubbelep schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:38:
[...]
Heb je het mandje gespoten?
Ik zoek eigenlijk een wat meer.... modern/strakke oplossing met een deksel. Nog niet echt wat kunnen vinden.
Vandaag de navigatie getest. Ik vermoed dat de KIA wil dat ik kilometers maak want hij stuurde mij de verkeerde kant op (oprit A5 thv Hornbach). Op de A4 richting Den Haag wilde hij mij op de A4 laten rijden terwijl ik de A44 moest hebben (gaf ie later ook aan). De Koreaanse mevrouw is nieuw in Nederland zal ik maar denken.
Gewoon met de kwast, het mandje is van een plastic materiaal verf hecht goed.dubbelep schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:38:
[...]
Heb je het mandje gespoten?
Zou ook liever een oplossing hebben met een roldeksel maar nog niets gevonden. Voor€2,99 iig een redelijke oplossing.
Ik wilde iig een bakje in dezelfde kleur als de midden console.
[ Voor 6% gewijzigd door pati op 26-03-2025 17:29 ]
Wij gebruiken vaak gewoon google maps via carplay, maar ik moet zeggen dat de navigatie van de auto me nog niet tegenvalt. Ook files/omleidingen etc. komen vrij vlot door.De_Buurmannen schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:49:
Vandaag de navigatie getest. Ik vermoed dat de KIA wil dat ik kilometers maak want hij stuurde mij de verkeerde kant op (oprit A5 thv Hornbach). Op de A4 richting Den Haag wilde hij mij op de A4 laten rijden terwijl ik de A44 moest hebben (gaf ie later ook aan). De Koreaanse mevrouw is nieuw in Nederland zal ik maar denken.
Maar goed, google maps gewend + flitsmeister op de achtergrond, dus dat staat meestal aan. Wat dat betreft vraag ik me af of op de lange termijn niet veel meer auto's met de simpele optie geleverd gaan worden die Dacia (dacht ik?) ook al als optie heeft: een scherm met carplay/android auto. Zoek het zelf maar uit, navigatie etc. doen we als autofabrikant niet meer aan.
Zelfde hier ook.
Dacht ook dat het raar was maar goed kan het wel overleven 😎
Dacht ook dat het raar was maar goed kan het wel overleven 😎
kraakie7 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Volgensmij is dat normaal, werkt bij mij ook niet. Maar ook geen groot gemis, gewoon je vinger op de deurgreep scanner leggen. App is niet nodig.
Ik heb de eerste weken met de Kia navi software gereden ipv Android Auto. Na deze weken toch maar overgestapt naar Android Auto, werkt net even wat prettiger. Enige nadeel is dat het accu% bij aankomst bij Android Auto niet aangegeven wordt.aip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:27:
[...]
Wij gebruiken vaak gewoon google maps via carplay, maar ik moet zeggen dat de navigatie van de auto me nog niet tegenvalt. Ook files/omleidingen etc. komen vrij vlot door.
Maar goed, google maps gewend + flitsmeister op de achtergrond, dus dat staat meestal aan. Wat dat betreft vraag ik me af of op de lange termijn niet veel meer auto's met de simpele optie geleverd gaan worden die Dacia (dacht ik?) ook al als optie heeft: een scherm met carplay/android auto. Zoek het zelf maar uit, navigatie etc. doen we als autofabrikant niet meer aan.
Gebeurt met gezonde weerstand vanuit meeste autofabrikanten begrijp ik: klantervaring uit handen geven aan big tech en zelf een hardware leverancier worden.aip schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:27:
[...]
Wat dat betreft vraag ik me af of op de lange termijn niet veel meer auto's met de simpele optie geleverd gaan worden die Dacia (dacht ik?) ook al als optie heeft: een scherm met carplay/android auto. Zoek het zelf maar uit, navigatie etc. doen we als autofabrikant niet meer aan.
Leuk gebaar,maakt het toch iets persoonlijker.Mistacal schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:00:
Vandaag een geboortekaartje gekregen, van onze nieuwe auto... zeer goede actie van Van Mossel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tja, blijft mooi om te zien hoe mensen daar in verschillen. Ik denk dan alleen maar (ook gezien de bos bloemen / taart / whatever bij aflevering) had me dan maar 50 euro extra korting gegeven...... (geen lease hier)dropie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 05:42:
[...]
Leuk gebaar,maakt het toch iets persoonlijker.
Nou ik kan je gerust stellen dat een kaartje sturen en een bosje bloemen het bedrijf geen 50 euro kost dus dat scheelt, kan jij weer lekker slapen want dan hoefde het geen 50 euro te schelenjeroenkb schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:47:
[...]
Tja, blijft mooi om te zien hoe mensen daar in verschillen. Ik denk dan alleen maar (ook gezien de bos bloemen / taart / whatever bij aflevering) had me dan maar 50 euro extra korting gegeven...... (geen lease hier)
[ Voor 5% gewijzigd door Vagax op 27-03-2025 09:57 ]
Vagax schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Nou ik kan je gerust stellen dat een kaartje sturen en een bosje bloemen het bedrijf geen 50 euro kost dus dat scheelt, kan jij weer lekker slapen want dan hoefde het geen 50 euro te schelen
offtopic:
Ik kreeg naast de bos bloemen ook een geurstokken pakket van, volgens internet, 35 euro
Ik kreeg naast de bos bloemen ook een geurstokken pakket van, volgens internet, 35 euro
Voor degenen met ICCU problemen een vraag. Hoe is dat bij jullie begonnen? Zo maar ineens, of telkens (fout)meldingen bij laden? Onze EV3 heeft de laatste dagen bij het laden kuren, geeft telkens meldingen dat het laden is gestopt, maar start dan een paar minuten weer vanzelf. En dat doet 'ie op meerdere laadpalen. Herkent iemand dit?
Vraagje ivm ABRP. Ik heb de premium versie en voor de connectie met de KIA gebruikt ik Enode. Vanmorgen een rit gedaan maar wanneer ik in de ABRP-app ga kijken staat er voor vandaag geen activiteit. Kan dit komen omdat ik wel geen route had ingesteld? Was de gebruikelijke route naar het werk. Dus vanmorgen zo vertrokken zonder bestemming in te geven
[ Voor 9% gewijzigd door bartmaniac op 27-03-2025 14:54 ]
Ik was in de veronderstelling dat navigatie instructies via het HUD enkel zou werken als je de kia navigatie gebruikt maar vanavond voor de eerste keer navigatie via carplay ABRP en zo geeft die ook de aanwijzingen weer op het HUD en in het deel achter het stuur. Morgen Waze eens laten navigeren of die dat ook via de HUD toont
[ Voor 11% gewijzigd door bartmaniac op 27-03-2025 20:37 ]
Bij mij is de auto in één keer bij het laden ermee gestopt.aip schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:35:
Voor degenen met ICCU problemen een vraag. Hoe is dat bij jullie begonnen? Zo maar ineens, of telkens (fout)meldingen bij laden? Onze EV3 heeft de laatste dagen bij het laden kuren, geeft telkens meldingen dat het laden is gestopt, maar start dan een paar minuten weer vanzelf. En dat doet 'ie op meerdere laadpalen. Herkent iemand dit?
Géén voortekenen.
Overigens staat hij sinds half februari nog steeds bij de dealer op een achterterrein te wachten op reparatie....
Gisteren een (zoveelste?) feestje bij Hedin Maastricht: de EV3 opgehaald.
1e dag prachtige ritten door het stralende Zuid-Limburgse heuvelland.
Bij aflevering geen geurkaarsen maar een doos heerlijke bonbons!
Thuis even de oplaadkabel geprobeerd (laadt prima op) en in de frunk gestopt.
Daarna wilde de 'motor'kap klep niet dicht, tenminste niet op een normaal/beschaafde manier (van een beetje hoogte laten vallen en indrukken). Alleen na hem van 'grote hoogte' naar beneden te 'gooien' lukte het. Als de klep niet echt dicht is, krijg je de auto trouwens (terecht) ook niet op slot.
Verder alleen genieten en .... wachten op de trekhaak.
1e dag prachtige ritten door het stralende Zuid-Limburgse heuvelland.
Bij aflevering geen geurkaarsen maar een doos heerlijke bonbons!
Thuis even de oplaadkabel geprobeerd (laadt prima op) en in de frunk gestopt.
Daarna wilde de 'motor'kap klep niet dicht, tenminste niet op een normaal/beschaafde manier (van een beetje hoogte laten vallen en indrukken). Alleen na hem van 'grote hoogte' naar beneden te 'gooien' lukte het. Als de klep niet echt dicht is, krijg je de auto trouwens (terecht) ook niet op slot.
Verder alleen genieten en .... wachten op de trekhaak.
Iemand al een goede bevestigingsplek ontdekt voor een lifehammer?
Iemand een goede app waarmee je rittengeschiedenis wordt opgeslagen (neen niet dat wat de Kia connect app toont). Ik zoek er één waar je tags kan toevoegen. Apps zoals Tronity en Eevee maar dan veel goedkoper. Blijkbaar was eevee vroeger gratis nu 129/jaar
Had ik ook last van, maar nu ipv laten vallen of naar beneden gooien laat ik het nu zachtjes naar beneden gaan en als het aansluiting vind even indrukken met lichaamsgewicht erbij en dan zit het bij mij vast. Mijn laad kabel steekt dam zelfs nog een beetje uit de frunk.GJonke schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 07:43:
Standaard zit er toch 1 linksonder het stuur?Naj Sbocaj schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:54:
Iemand al een goede bevestigingsplek ontdekt voor een lifehammer?
[ Voor 30% gewijzigd door pang op 28-03-2025 13:03 ]
Die lifehammer is dat enkel voor Nederland want ik heb dat niet meegekregen
Dat zijn vaak extra eisen/extraatjes vanuit lease-maatschappijen. Ik weet iig dat mijn vorige leasebak ook met een lifehammer kwam voorgemonteerd.
Bij zat hij er gewoon in bij privé aankoopTerranca schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:10:
Dat zijn vaak extra eisen/extraatjes vanuit lease-maatschappijen. Ik weet iig dat mijn vorige leasebak ook met een lifehammer kwam voorgemonteerd.
Waar hebben ze deze geplaatst? Ik heb de life hammer er los bij gekregen (ook prive aanschaf).
Ik krijg met iPhone CarPlay alleen aanwijzingen als ik de kaarten app gebruik. Waze en Google maps worden niet ondersteundbartmaniac schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:35:
Ik was in de veronderstelling dat navigatie instructies via het HUD enkel zou werken als je de kia navigatie gebruikt maar vanavond voor de eerste keer navigatie via carplay ABRP en zo geeft die ook de aanwijzingen weer op het HUD en in het deel achter het stuur. Morgen Waze eens laten navigeren of die dat ook via de HUD toont
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
Veiligheidshamer op de middenconsole is beter want dan kan een eventuele passagier er misschien ook nog bij. Soms worden er ook twee exemplaren meegeleverd en/of gemonteerd.jebman schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:07:
[...]
idem hier. Maar dan naast mijn rechterbeen op de middenconsole.
Opel Ampera-e (2020)
Bij gebruik van Waze of Google Maps via Android auto werkt dit in ieder geval wel.bartmaniac schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:35:
HIER !!! PAK AAN
Ik denk dat het echt wel €50 kost. Vooral bij de wat grotere ondernemingen moet je niet je onderschatten wat de kosten zijn voor zo’n proces.Vagax schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Nou ik kan je gerust stellen dat een kaartje sturen en een bosje bloemen het bedrijf geen 50 euro kost dus dat scheelt, kan jij weer lekker slapen want dan hoefde het geen 50 euro te schelen
Collega B moet van collega A de opdracht krijgen om bloemen en een kaartje te bestellen. Vervolgens krijgt men bij de financiële afdeling een factuur. Daar moet collega C collega B vragen of de factuur betaald kan worden, etc. etc.
Aan de hand van uw verhaal vandaag Kia navi gereden [begrafenis in Nijmegen]. Bij de eerste de beste wegomlegging compleet de weg kwijt en deze bleef ook kwijt, ik hou het maar op Google al is die ook niet feilloos.slagroomsoes schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 19:41:
[...]
Ik heb de eerste weken met de Kia navi software gereden ipv Android Auto. Na deze weken toch maar overgestapt naar Android Auto, werkt net even wat prettiger. Enige nadeel is dat het accu% bij aankomst bij Android Auto niet aangegeven wordt.
Die bij onze ev3 (prive) is vlak boven de pedalen gemonteerd. Leek me niet perse de meest handige plaats.Wesco schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:44:
[...]
Veiligheidshamer op de middenconsole is beter want dan kan een eventuele passagier er misschien ook nog bij. Soms worden er ook twee exemplaren meegeleverd en/of gemonteerd.
Dan via apple carplay ookFlarrestein schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:10:
[...]
Bij gebruik van Waze of Google Maps via Android auto werkt dit in ieder geval wel.
Iemand hier al eens geprobeerd om een koppeling te maken met de app Tronity? Ik.heb de kia verbonden maar tot nu komt geen enkele data door. Of het moet zijn dat dit een dag of 2 duurt?
[ Voor 49% gewijzigd door bartmaniac op 28-03-2025 18:16 ]
Mogelijk komt er op termijn een module van een the ioniq guy om de deuren na het sluiten op slot te doen. Nu verkrijgbaar voor de ev6 en ev9.
https://www.theioniqguy.c...XD1M3JWL_D9FO6wfNjTyfoBg9
Hier prive aanschaf, zat de life hammer er ook bij, ook al gemonteerd links onder het stuur. Ik vroeg er naar bij de dealer, die gaf aan dat deze plek (inclusief montage) vanuit KIA geinstrueerd was.pati schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:05:
[...]
Waar hebben ze deze geplaatst? Ik heb de life hammer er los bij gekregen (ook prive aanschaf).
Hier ook privé-aanschaf inclusief lifehammer links onder het stuur.
Een tweede lifehammer (die we nog hadden) ligt bij gebrek aan een betere plek los in het kastje in de middenconsole (Plus-versie, dus daar zit een afsluitbaar vak in plaats van dat uitschuifbare tafeltje).
Een tweede lifehammer (die we nog hadden) ligt bij gebrek aan een betere plek los in het kastje in de middenconsole (Plus-versie, dus daar zit een afsluitbaar vak in plaats van dat uitschuifbare tafeltje).
Ah, da's balen zeg. Lekker asociaal ook.
Dit lijkt me wel een top toevoeging. Maar eerlijk gezegd moet het toch aan de fabrikant zijn om dit op zijn minst als optie in de software aan te bieden?koelkast schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 21:05:
Mogelijk komt er op termijn een module van een the ioniq guy om de deuren na het sluiten op slot te doen. Nu verkrijgbaar voor de ev6 en ev9.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik gebruikte Tronity op mijn vorige EV dus direct na het ontvangen van de EV3 deze ingesteld. Maar het werkt erg matig, eerste data ophalen duurde inderdaad meerdere dagen maar ook daarna was de data regelmatig incompleet. Wat ik begreep van de support is dat ze wachten op de nieuwe API van Kia die binnenkort zou komen, heb ze gevraagd mij te laten weten wanneer dat is en in de tussentijd de subscription stopgezet en me geld teruggekregen.bartmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:05:
Iemand hier al eens geprobeerd om een koppeling te maken met de app Tronity? Ik.heb de kia verbonden maar tot nu komt geen enkele data door. Of het moet zijn dat dit een dag of 2 duurt?[Afbeelding]
Ok ik zit nu nog in de proefperiode. Er is ook nog eevee maar diurder en waarschijnlijk gaan die ook hetzelfde probleem hebben als Tronitymats schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 08:37:
[...]
Ik gebruikte Tronity op mijn vorige EV dus direct na het ontvangen van de EV3 deze ingesteld. Maar het werkt erg matig, eerste data ophalen duurde inderdaad meerdere dagen maar ook daarna was de data regelmatig incompleet. Wat ik begreep van de support is dat ze wachten op de nieuwe API van Kia die binnenkort zou komen, heb ze gevraagd mij te laten weten wanneer dat is en in de tussentijd de subscription stopgezet en me geld teruggekregen.
Ik heb een keer een foutmelding gekregen (onverwachtse gebeurtenis), toen tegelijk allemaal rode lampjes. Een dag later ging hij in noodloop rijden.aip schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:35:
Ik zit ook aan die Zaptec Go 2 te denken. Heb je die inmiddels en zo ja wat is je ervaring?Webbeb schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 00:30:
Ik heb wel een laadpaal aangeschaft die dat gaat kunnen, Zaptec go 2. Werkt softwarematig voorlopig niet maar gaat wel komen. Kost 995 euro + installatie, iets duurder dus.Wordt maart geleverd, net zoals de EV3. Dus nog geen ervaring.
Aangezien onze Soul onherstelbaar blijkt, wordt het inruilen. Mogelijk voor iets nieuws, afhankelijk van het voorstel van de dealer.
Nu twijfel ik tussen een niro en een EV3. De kids zijn nu 8 en 6, maar ik wil de auto wel 10 jaar rijden, dus uiteindelijk heb ik een stel pubers achterin. En ik ben bijna 2 meter, dus mijn stoel staat zoveel mogelijk naar achteren.
In reviews wordt gesproken over minder ruimte tov de Niro, maar als ik specs vergelijk in de autoweek carbase scheelt het het niet veel
EV3: afstand rugleuning voor/achter 580-860 mm
Niro: afstand rugleuning voor/achter 595-845 mm
Die 1,5 cm ga ik niet merken. Of loopt de EV3 schuiner af waardoor het krapper zou zijn?
Nu twijfel ik tussen een niro en een EV3. De kids zijn nu 8 en 6, maar ik wil de auto wel 10 jaar rijden, dus uiteindelijk heb ik een stel pubers achterin. En ik ben bijna 2 meter, dus mijn stoel staat zoveel mogelijk naar achteren.
In reviews wordt gesproken over minder ruimte tov de Niro, maar als ik specs vergelijk in de autoweek carbase scheelt het het niet veel
Die 1,5 cm ga ik niet merken. Of loopt de EV3 schuiner af waardoor het krapper zou zijn?
Als ik ze in de toonzaal zie, merk ik geen verschil
Met 1.93 en 2 lange pubers achterin gaat het bij ons prima. Ik merkte geen of in ieder geval te weinig verschil met de niro. Nog geen klachten gehad vanuit achteren.greatgonzo schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:46:
Aangezien onze Soul onherstelbaar blijkt, wordt het inruilen. Mogelijk voor iets nieuws, afhankelijk van het voorstel van de dealer.
Dat valt wel mee: https://www.carsized.com/...v-ev-vs-kia-ev3-2024-suv/greatgonzo schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:46:
Iemand een idee hoe je de dagteller reset? Ik heb zitten zoeken in de handleiding, in de instellingen en in dit topic maar ik kon het niet vinden. (Het is vast onwijs makkelijk te vinden en zeg straks "oooooh daar!" 🫣)
ik denk dat die 10.06 Miles zijn ipv km ... dan klopt het beterSoepie schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:41:
De eerste 400km zitten er op. Kan me alleen niet voorstellen dat het verbruik zo laag is:
[Afbeelding]
Is wel een beetje aan de lage kant volgens mij.
bij mij staat hij over een maand op 8.50.
Ik heb de laatste tijd heel veel problemen met CarKey. De auto gaat meestal niet vanzelf open als ik er naar toe loop, en hij wil niet starten tenzij ik hem specifiek op de lader leg met CarKey geactiveerd.
Iemand die hier ook tegenaan loopt? Het werkte eerst altijd perfect.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
probeer de 2e sleutel eens ..Coffee schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:04:
Ik heb de laatste tijd heel veel problemen met CarKey. De auto gaat meestal niet vanzelf open als ik er naar toe loop, en hij wil niet starten tenzij ik hem specifiek op de lader leg met CarKey geactiveerd.
Bij mij wordt de Zaptec Go 2 komende dinsdag geinstalleerd. Zal na een paar dagen melden wat de ervaring is. Heb gIsteren de EV3 opgehaald. Prachtige auto! Even wennen aan al die hulpsystemen....Bazalt schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:25:
[...]
Ik zit ook aan die Zaptec Go 2 te denken. Heb je die inmiddels en zo ja wat is je ervaring?
EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC
Behalve dat het waarschijnlijk om miles gaat: op het tabblad 'Status' staan dezelfde cijfers als die de auto zelf ook toont, die kloppen beter dan deze cijfers heb ik gemerkt.
Er zijn drie tellers: sinds de laatste reset, sinds de laatste laadbeurt en van de actuele rit. Je kunt schakelen tussen die drie met het wieltje/knopje links op je stuur. Resetten is volgens mij niet mogelijk, maar ook niet echt nodig omdat hij elke afzonderlijke rit kan weergeven.Soepstengel01 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:24:
Iemand een idee hoe je de dagteller reset? Ik heb zitten zoeken in de handleiding, in de instellingen en in dit topic maar ik kon het niet vinden. (Het is vast onwijs makkelijk te vinden en zeg straks "oooooh daar!" 🫣)
:strip_exif()/f/image/gWmumc6cU3Lih4ISrvb1xeSG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4L1N1tcMAQDX11IlAsUxQfnR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YCJGYtdHXdrA8ir834cdk8oU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PS4vXipyzSxCm3mZLwxNL4fq.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/XAUdM1LciBrYeLnfgDVvy4Us.png?f=fotoalbum_large)