Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 40 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:40
Fred25 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Ok nou ik red mij wel niet helemaal goed gekeken dan. Ben wel benieuwd naar de ervaringen andere rijders SR. jij zegt 55 bruikbaar ik dacht 58,3 ?
Beste is altijd op evdatabase kijken: https://ev-database.org/car/2211/Kia-EV3-Standard-Range

58.3 is het bruto capaciteit (aka het marketingverhaal), waarvan dan 3.3kWh buffer is.

Heb nu een model 3 met 49kWh bruikbaar; wel veel betere aerodynamica natuurlijk dus hopelijk kom ik op ongeveer zelfde range uit. Zeker met thuis laden nooit range anxiety gehad, behalve misschien met wintersport maar dat is ook wel de limiet opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:25
jeroenkb schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:17:
[...]

Nope. Net even gekeken voor de nieuwe 2025 EV6 en daar kun je gewoon de achterstoelen/bank nog een beetje verstellen.

https://youtu.be/SP0MnOshi50?t=629
oh, vaag. Had bij de EV3 ook wel gemogen, beetje achterover leunen geeft toch wat meer hoofdruimte.
Maar goed, ik zit straks toch achter het stuur en de rest zoekt het maar uit _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:15

aip

NVranya schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:27:
[...]
oh, vaag. Had bij de EV3 ook wel gemogen, beetje achterover leunen geeft toch wat meer hoofdruimte.
Maar goed, ik zit straks toch achter het stuur en de rest zoekt het maar uit _O-
Ligt kennelijk aan het kliksysteem voor de bank dat ze bij de EV3 gebruiken. Dat zorgde bij de Euro NCAP net voor een lagere kwalificatie, dus er is voor gekozen die functie eruit te halen, las ik op Autoweek (of Autovisie?). Dat ze dan het opvuldekzeil-gebeuren een betaalde optie maken, dat is dan wel weer vrij schraal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:49
Ik heb sinds 10 jan tot volle tevredenheid mijn KIA EV3 Plus advanced long range. De settings voor 90% naar mijn "likings" geconfigureerd.

Alleen heb ik nog vragen over digitale keys als alternatief voor de sleutels. Omdat ik geen UWB waardige telefoon heb (samsung A54) en omdat ik NFC daarop niet geconfigureerd krijg heb ik mijn (oudere) iPhone XS Max gebruikt om er NFC key op te zetten (UWB zit er pas standaard op vanaf iPhone 11). Dat gaat prima. Maar ik krijg de auto er niet mee open / dicht (dat moet via de KIA Connect app) maar de auto start wel met de Iphone op de NFC reader. Is dit een normale gang van zaken dat de auto niet opent door de telefoon bij de deur te houden maar ik KIA Connect moet gebruiken. Wat is jullie ervaring met NFC key op een telefoon ?
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een KIA digi card maar die heb ik op Amazon alleen nog maar bij Amerikaanse dealers gezien (die niet shippen naar NL en is ook voor de EV6). Ik wil een goed alternatief hebben voor een sleutel wat ik gewoon een bakbeest ik mijn zak vind.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:40
Roland_EM25 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:10:
[...]

Dat is inderdaad een trucje wat ik vaker gezien heb. Hedin automotive geeft een "gratis laadpaal" t.w.v. 1900 euro, bij navraag is deze actie is dan weer niet combineerbaar met de inruilpremie.
Nou, hier eigenlijk ook 0 ruimte, waarde iets (400eu) onder de door Kia geschatte waarde. Wel 3000 euro (!) onder de anwb veilingwaarde :( uiteindelijk met die 3k wel prima, maar ja wel beetje sigaar uit eigen doos.

[ Voor 7% gewijzigd door WouterL op 15-03-2025 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 19:24
_birdie_ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:31:
Ik heb sinds 10 jan tot volle tevredenheid mijn KIA EV3 Plus advanced long range. De settings voor 90% naar mijn "likings" geconfigureerd.

Alleen heb ik nog vragen over digitale keys als alternatief voor de sleutels. Omdat ik geen UWB waardige telefoon heb (samsung A54) en omdat ik NFC daarop niet geconfigureerd krijg heb ik mijn (oudere) iPhone XS Max gebruikt om er NFC key op te zetten (UWB zit er pas standaard op vanaf iPhone 11). Dat gaat prima. Maar ik krijg de auto er niet mee open / dicht (dat moet via de KIA Connect app) maar de auto start wel met de Iphone op de NFC reader. Is dit een normale gang van zaken dat de auto niet opent door de telefoon bij de deur te houden maar ik KIA Connect moet gebruiken. Wat is jullie ervaring met NFC key op een telefoon ?
Verder ben ik nog steeds op zoek naar een KIA digi card maar die heb ik op Amazon alleen nog maar bij Amerikaanse dealers gezien (die niet shippen naar NL en is ook voor de EV6). Ik wil een goed alternatief hebben voor een sleutel wat ik gewoon een bakbeest ik mijn zak vind.
Via mijn iPhone en Apple Watch gaat bij benaderen van de auto deze open. Dicht gaat net als bij sleutel via de handgreep of via de digitale sleutelkaart in mijn Apple Wallet. Dit is d.m.v. UWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
T--men schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Via mijn iPhone en Apple Watch gaat bij benaderen van de auto deze open. Dicht gaat net als bij sleutel via de handgreep of via de digitale sleutelkaart in mijn Apple Wallet. Dit is d.m.v. UWB
Maar hoe werkt het met NFC?. UWB heeft groter bereik dan NFC.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
_birdie_ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Maar hoe werkt het met NFC?. UWB heeft groter bereik dan NFC.
Ik had nog een iPhone XR, met alleen NFC. En heb het getest hoe het bij mij werkt. Openen en sluiten werkt, alleen wel anders.

- Open en unlock eerst de digitale sleutel op je iPhone vanuit je Wallet. Zodat deze actief is, net zo als je een betaling doet.

- Houd, terwijl digitale sleutel actief is, telefoon heel dicht bij of op de deurgreep.

De auto gaat open, sluiten gaat op de zelfde wijze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 07:33
Autovisie heeft een actieradius test gedaan met EV3 LR. Opgegeven verbruik en laadtijd komt redelijk overeen met wat KIA opgeeft. Ik heb zelf een SR en een zachte rechtervoet. Bij 17 (test temp) graden Celsius haal ik makkelijk 16kw/100km.
https://www.autovisie.nl/...tieradius-van-de-kia-ev3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
T--men schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Ik had nog een iPhone XR, met alleen NFC. En heb het getest hoe het bij mij werkt. Openen en sluiten werkt, alleen wel anders.

- Open en unlock eerst de digitale sleutel op je iPhone vanuit je Wallet. Zodat deze actief is, net zo als je een betaling doet.

- Houd, terwijl digitale sleutel actief is, telefoon heel dicht bij of op de deurgreep.

De auto gaat open, sluiten gaat op de zelfde wijze.
Bedankt het werkt, maar het is wel tergend traag.

F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10 09:17
Vanochtend getekend voor een EV3 voor m'n vrouw. Showroom model dus we hoeven maar 3 weken te wachten. Het wordt een Ivorily Silver Glossy Plus Advanced SR.

Kreeg wel hetzelfde verhaal dat ik hier meer heb gelezen: de dealer zit boven (120%) z'n kenteken quotum dat opgelegd is vanuit Kia Nederland en kan daarom pas in april weer ev3's op kenteken zetten.

Wel nog een eerste vraag. Wij hebben op lange tochten vaak de mobiel in een houder zitten (ja, ondanks Android auto), ook voor de bijrijder. Heeft er iemand al iets gevonden/bedacht om ergens een telefoonhouder te bevestigen? Degene die ik in mijn auto gebruik (bmw i4) klemt in het ventilatie rooster en dat gaat volgens mij niet bij de EV3?

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adsa
Ik heb mijn EV3 Adv+ SR al 7 weken en bijna 2400km opzitten. Het is mijn eerste EV en ik ben echt heel tevreden. Ten opzichte van mijn vorige auto, Mazda 6 diesel uit 2013 (wat een super fijne auto was) is het een flinke vooruitgang. Er zijn uiteraard wat kleine irritaties zoals piepjes en het niet onthouden van rijmodus, maar de startknop is wel eentje waarvan ik me afvraag waarom KIA hiervoor heeft gekozen. Ik wil gewoon wegrijden als ik instap. Verder, als ik vergeet mijn voet op de rempedaal te houden terwijl ik auto aanzet dan lukt het niet om de versnelling in D of R te krijgen. Ik moet hem eerst uit en aanzetten met de rempedaal ingedrukt. Wellicht doe ik iets fout hier en ben benieuwd naar de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:11
Ik heb een proefritje gemaakt in een EV3, ben een Kia Niro EV gewend. Daar kan ik extra bijremmen door de linker flipper achter het stuur in te houden. Dat leek tijdens de proefrit niet meer te werken, klopt dat?

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 15:04
Gemeni schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:10:
Ik heb een proefritje gemaakt in een EV3, ben een Kia Niro EV gewend. Daar kan ik extra bijremmen door de linker flipper achter het stuur in te houden. Dat leek tijdens de proefrit niet meer te werken, klopt dat?
Klopt, je kunt one pedal drive instellen, dat in combinatie met stand 3 regeneratie zorgt dat je de mate van afremmen regels met je gaspedaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-10 21:34
Ik probeer de Digital key te koppelen aan mijn iPhone SE maar dat lukt mij niet. Ik krijg de melding ‘koppelingscode voor KIA’ op mijn iphone : ik moet een 8-cijferige code invoeren. Iemand enig idee waar ik die kan vinden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:15

aip

deejeebv schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Klopt, je kunt one pedal drive instellen, dat in combinatie met stand 3 regeneratie zorgt dat je de mate van afremmen regels met je gaspedaal.
En als je dat niet aanzet, werken de flippers wel. Dus het kan nog net zo als in de Niro, maar het hoeft niet, one pedal driving kan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-10 18:28
adsa schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:12:
Ik heb mijn EV3 Adv+ SR al 7 weken en bijna 2400km opzitten. Het is mijn eerste EV en ik ben echt heel tevreden. Ten opzichte van mijn vorige auto, Mazda 6 diesel uit 2013 (wat een super fijne auto was) is het een flinke vooruitgang. Er zijn uiteraard wat kleine irritaties zoals piepjes en het niet onthouden van rijmodus, maar de startknop is wel eentje waarvan ik me afvraag waarom KIA hiervoor heeft gekozen. Ik wil gewoon wegrijden als ik instap. Verder, als ik vergeet mijn voet op de rempedaal te houden terwijl ik auto aanzet dan lukt het niet om de versnelling in D of R te krijgen. Ik moet hem eerst uit en aanzetten met de rempedaal ingedrukt. Wellicht doe ik iets fout hier en ben benieuwd naar de tips.
Je moet alles in goede volgorde doen en vooral niet te snel. Dus voet eerst goed op de rem en goed indrukken; knop voor starten indrukken en wachten tot je ready op scherm ziet verschijnen dan in D zetten. Ik heb het ook gehad in mijn ev6. Daar hebben ze update gedaan bij me en nooit meer last gehad. Mocht je vast komen te zitten en het lukt niet, dan gewoon je voet van de rem; startknop indrukken en dan is ie uit. Daarna weer voet op rem en verdere procedure volgen. Maar zou mij niet verbazen als dit dezelfde kinderziekte is die ev6 ook had. Ik verbaas me erover omdat je zou verwachten dat ze niet dezelfde fouten maken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
De_Buurmannen schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:57:
Ik probeer de Digital key te koppelen aan mijn iPhone SE maar dat lukt mij niet. Ik krijg de melding ‘koppelingscode voor KIA’ op mijn iphone : ik moet een 8-cijferige code invoeren. Iemand enig idee waar ik die kan vinden .
Start je de koppeling vanuit de Kia Connect app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus55
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-10 12:03
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met updates die er gaan komen? Worden updates Over The Air uitgevoerd of moet ik een update ergens downloaden, op een usb stick zetten en daarna uploaden en uitvoeren in de auto zelf. En waar zou ik dan eventueel kunnen zien of er een update beschikbaar is voor mij? Ik vind het allemaal erg verwarrend af en toe op dit forum.
Het irritante piepen van het kopje koffie krijg ik niet weg, terwijl ik hier lees dat dat wel moet kunnen door het attention warning system uit thee zetten. Helaas werkt dat bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
T--men schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Start je de koppeling vanuit de Kia Connect app?
Dat is dus het vreemde : die koppeling is er niet. Ik las dat deze er wel is in de Android-app. Ik start in EV3, digitale sleutels, smart-phone. Daar komt ie echter niet verder hoewel mijn iphone wel bekend is. Ik heb het ook geprobeerd met de Samsung S24 van mijn vrouw, hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsdopey82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-07 17:49
Even een update over het probleem "opladen volgens schema voltooid". Het laden gaat na de melding op een gegeven moment weer van start. De melding krijg ik een keer of 5 vanaf start laden tot voltooiing. Misschien zoals eerder gezegd druk op het net, waardoor die dat doet. Geen idee verder. Ik hou het in gaten en meld het als ik verandering zie of een "oplossing" heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
De_Buurmannen schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:24:
[...]

Dat is dus het vreemde : die koppeling is er niet. Ik las dat deze er wel is in de Android-app. Ik start in EV3, digitale sleutels, smart-phone. Daar komt ie echter niet verder hoewel mijn iphone wel bekend is. Ik heb het ook geprobeerd met de Samsung S24 van mijn vrouw, hetzelfde issue.
Vreemd, bij mij (iPhone 14) staat in de Kia Connect app > meer > digitale sleutel. Daar kan je de koppeling starten. Kan alleen met de auto aan in P en met beide fysieke sleutels in auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY9sEQmqHfdEKAO46aFDcDay_qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hN8X0FXoAgnvpoQrQnjavW6n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Even iets over de achterklep, klopt het dat je hem niet kunt open doen als de auto aan staat? Dus in D? Je moet de auto dus uitzetten, als je erbij wilt.

Ook vraag ik me af hoe je de klep kan openen, als je achter de auto staat. Bij mij gaat ie met de sleutel in m'n zak niet open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adsa
Robert1962 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:31:
[...]

Je moet alles in goede volgorde doen en vooral niet te snel. Dus voet eerst goed op de rem en goed indrukken; knop voor starten indrukken en wachten tot je ready op scherm ziet verschijnen dan in D zetten. Ik heb het ook gehad in mijn ev6. Daar hebben ze update gedaan bij me en nooit meer last gehad. Mocht je vast komen te zitten en het lukt niet, dan gewoon je voet van de rem; startknop indrukken en dan is ie uit. Daarna weer voet op rem en verdere procedure volgen. Maar zou mij niet verbazen als dit dezelfde kinderziekte is die ev6 ook had. Ik verbaas me erover omdat je zou verwachten dat ze niet dezelfde fouten maken…..
Gek hé. Ik had gehoopt dat dit aan mij zou liggen. We wachten het maar even af. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimDoos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-10 21:38
Vandaag iets interessants opgemerkt. Ik heb mijn EV3 het hele weekend ingeplugd aan mijn thuislaadpunt om het overschot van zonnestroom aan de auto te kunnen leveren. Nu blijkt echter dat als na een dagje laden de zon ondergaat, de auto gewoon stroom blijft gebruiken uit de HV accu gedurende de hele nacht. :?
Met een groffe berekening kom ik erop uit dat de auto continue ongeveer 250W blijft gebruiken. Mijn hypothese is dat vanaf het moment dat de auto begint met laden, de ICCU niet meer stand-by gaat tot de stekker daadwerkelijk wordt losgekoppeld.

Heeft iemand dit eerder al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4jS1ErlLCRS0Bs4_gAaN98spGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LnhGR463eFEYVGytky0Slgnb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Lijkt me de grootte van het standby verbruik van een actieve V2L. Zou die in de wagen actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
T--men schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Vreemd, bij mij (iPhone 14) staat in de Kia Connect app > meer > digitale sleutel. Daar kan je de koppeling starten. Kan alleen met de auto aan in P en met beide fysieke sleutels in auto.
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels de digitale sleutel op de Samsung van mijn vrouw kunnen maken : die optie staat wel in de Samsung-KiaConnect-app maar niet op mijn iphone KC-app. Het delen van de digitale sleutel lukt op de Samsung, alleen krijg ik hem niet op mijn iphone. Inmiddels zegt de KC-app dat het klaar is voor vandaag…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Afgelopen woensdag tot 100% geladen om toch eens te kijken hoeveel kilometer ik eruit kan halen. Inmiddels ruim 320km gereden en nog 41% over.

_/-\o_

Ik moet wel zeggen dat ik vrij zuinig rij, maar heb wel regelmatig in de ochtend stoelverwarming en de AC aangehad. Valt me heel erg mee met deze temperaturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
PimDoos schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:46:
Vandaag iets interessants opgemerkt. Ik heb mijn EV3 het hele weekend ingeplugd aan mijn thuislaadpunt om het overschot van zonnestroom aan de auto te kunnen leveren. Nu blijkt echter dat als na een dagje laden de zon ondergaat, de auto gewoon stroom blijft gebruiken uit de HV accu gedurende de hele nacht. :?
Met een groffe berekening kom ik erop uit dat de auto continue ongeveer 250W blijft gebruiken. Mijn hypothese is dat vanaf het moment dat de auto begint met laden, de ICCU niet meer stand-by gaat tot de stekker daadwerkelijk wordt losgekoppeld.

Heeft iemand dit eerder al eens gezien?

[Afbeelding]
Niet eerder gezien maar het is me wel opgevallen dat de auto als die voor langere tijd aan de stroom hangt geregeld weer voor korte tijd volgas bij laadt. Lijkt er dus op dat ie dan die 250watt sluipverbruik gaat bijladen die jij constateert.

Dit lijkt me niet normaal gedrag en zou misschien kunnen bijdragen aan de hoge failure rates van de iccu?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:45
koelkast schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:49:
Even iets over de achterklep, klopt het dat je hem niet kunt open doen als de auto aan staat? Dus in D? Je moet de auto dus uitzetten, als je erbij wilt.

Ook vraag ik me af hoe je de klep kan openen, als je achter de auto staat. Bij mij gaat ie met de sleutel in m'n zak niet open.
De automatische achterklep gaat alleen open als de auto aan staat en in P staat. Dit is volgens mij bij alle Kia’s zo.

In het menu kun je instellen dat de achterklep automatisch opengaat als je met de sleutel (of smartphone) achter de auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Laatst online: 19:10
AtlAntA schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Niet eerder gezien maar het is me wel opgevallen dat de auto als die voor langere tijd aan de stroom hangt geregeld weer voor korte tijd volgas bij laadt. Lijkt er dus op dat ie dan die 250watt sluipverbruik gaat bijladen die jij constateert.

Dit lijkt me niet normaal gedrag en zou misschien kunnen bijdragen aan de hoge failure rates van de iccu?
Vreemd, dat vind ik niet terug in de logs van de laadpaal. Sinds vanochtend staat die aan de lader, iets over 14:00 was het programma gereed met 35,3 kWh geladen, en tot nu toe zie ik geen (sluip)verbruik in het portaal. Ik zal het morgenvroeg eens in de gaten houden voordat de preconditioning aanslaat.

edit/toevoeging: bij mij 's nachts geen sluipverbruik gevonden. Vanochtend ging de voorverwarming aan, tot die tijd is de hoeveelheid energie die de laadpaal heeft geleverd niet gewijzigd. Dan zit er ergens toch verschil tussen auto's en sluipverbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door aikink op 17-03-2025 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:35

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

WouterL schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:35:
[...]

Nou, hier eigenlijk ook 0 ruimte, waarde iets (400eu) onder de door Kia geschatte waarde. Wel 3000 euro (!) onder de anwb veilingwaarde :( uiteindelijk met die 3k wel prima, maar ja wel beetje sigaar uit eigen doos.
3000 euro onder de veilingwaarde is wel een enorm groot verschil! Hoe verklaarde jouw dealer dat verschil?

Die 3000 euro premie is dan makkelijk te geven inderdaad. Wat zijn je plannen nu verder?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
Ik kreeg net een melding rechts in het scherm over ‘slimme luchtventilatie gestart’ ofzo? Ik heb geen idee waarom dat gebeurt en merkte daarna ook niks. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roland_EM25 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:00:
[...]

3000 euro onder de veilingwaarde is wel een enorm groot verschil! Hoe verklaarde jouw dealer dat verschil?

Die 3000 euro premie is dan makkelijk te geven inderdaad. Wat zijn je plannen nu verder?
Tja, ik twijfel. Ik vind de upgrade path van de Kia best wel hard gaan. Zoals ik de auto wil, ziet die inclusief rijklaar maken op 43k. En dan scheelt het ineens nog maar 4K met de tesla y. Wat los van wat je van Elon vindt, ook een behoorlijke EV is die direct al heel compleet is. Maw, ik twijfel.

Ik heb een Peugeot 2008, en dealer schermde met de puretech 1.2 motor. Beetje zwak allemaal.
Ik ga even rondbellen om te vragen wat andere dealers/inkopers bieden voor de auto. Het is een hele nette super complete Peugeot 2008 uit 2020, 28k op de teller. Bod: 16700.

[ Voor 17% gewijzigd door WouterL op 16-03-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
De_Buurmannen schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:57:
Kan het zijn dat je iPhone geen UWB ondersteunt en de optie daarom niet beschikbaar is? Ik meen dat de digitale key UWB nodig heeft, en dat zit volgens Apple niet op de SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Pegasus55 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:55:
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met updates die er gaan komen? Worden updates Over The Air uitgevoerd of moet ik een update ergens downloaden, op een usb stick zetten en daarna uploaden en uitvoeren in de auto zelf. En waar zou ik dan eventueel kunnen zien of er een update beschikbaar is voor mij? Ik vind het allemaal erg verwarrend af en toe op dit forum.
Het irritante piepen van het kopje koffie krijg ik niet weg, terwijl ik hier lees dat dat wel moet kunnen door het attention warning system uit thee zetten. Helaas werkt dat bij mij niet.
Kopje koffie melding kan niet worden uitgezet, dat is verplichte optie volgens de wet. Mijn ervaring na een.lange trip afgelopen week (meer dan 2000 km) is dat als je de automatisch sturen optie aanzet (knopje op het stuur) je de koffie melding niet meer krijgt. Die melding is dus blijkbaar sterk afhankelijk van je stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-10 20:59
BBKing schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Kopje koffie melding kan niet worden uitgezet, dat is verplichte optie volgens de wet. Mijn ervaring na een.lange trip afgelopen week (meer dan 2000 km) is dat als je de automatisch sturen optie aanzet (knopje op het stuur) je de koffie melding niet meer krijgt. Die melding is dus blijkbaar sterk afhankelijk van je stuurgedrag.
Mijn dealer vertelde dat het koffiekopje een optelsom is van verschillende meldingen binnen een bepaalde tijd, zoals over een doorgetrokken streep rijden en/of niet naar voren kijken en/of je gordel niet om hebben wanneer je weg rijd maar al rijdend je gordel omdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roland_EM25 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:00:
[...]

Anwb inruilservice was al helemaal huilen: 15.5k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:28
Soepstengel01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 22:41:
[...]

Mijn dealer vertelde dat het koffiekopje een optelsom is van verschillende meldingen binnen een bepaalde tijd, zoals over een doorgetrokken streep rijden en/of niet naar voren kijken en/of je gordel niet om hebben wanneer je weg rijd maar al rijdend je gordel omdoet.
Of je dakraam openen tijdens rijden (door de passagier) :?

Er ging een behoorlijk gepiep af.

Mijn vrouw had de auto bijna langs de weg gezet, omdat niet direct duidelijk was wat waarom het piepen afging + ze nog steeds niet gewend is geraakt aan de de overdaad aan scherminformatie.

Onderhand zijn al die verschillende waarschuwingen van de 'rijhulp systemen' een aanzienlijk risico voor de rijveilgheid.
Zelf maak ik me bv ook schuldig aan het blijven instellen/uitzetten vlak nadat je al aan het rijden bent. Wat dus eigenlijk niet de bedoeling is.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-10 22:05
Weet iemand hoe je het welkom scherm kunt vermijden. Ik bedoel daarmee ook bevestiging van de bestuurder en de dan (de max) 10 seconden tijd die gaat “terugtellen”. Ik wil eigenlijk dit scherm helemaal niet zien en direct bv DAW kunnen uitzetten.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimaBB
pati schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:02:
Weet iemand hoe je het welkom scherm kunt vermijden. Ik bedoel daarmee ook bevestiging van de bestuurder en de dan (de max) 10 seconden tijd die gaat “terugtellen”. Ik wil eigenlijk dit scherm helemaal niet zien en direct bv DAW kunnen uitzetten.
Kan niet. Verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
heb je bij de KIA ook eigenlijk gebruikersprofielen, in combinatie met de verstelbaarheid van de stoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Lijkt me vreemd, snap dat dan ook niet want ik kan nl wel direct gaan rijden.
Moet dan echter al rijdend zaken gaan uitschakelen (zoals in het menu de DAW en gemakkelijker met de mute knop de “snelheids piepjes”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
WouterL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:51:
heb je bij de KIA ook eigenlijk gebruikersprofielen, in combinatie met de verstelbaarheid van de stoel?
Volgens mij in NL alleen in de duurste trim uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pati schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Volgens mij in NL alleen in de duurste trim uitvoering.
De plus advanced? Of doel je op de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13:42
Net gebeld door de dealer, de trekhaak is er. Wordt er 7 april op gezet, eerder kon ik niet. Zwaar leven, gepensioneerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:51

Vagax

Hehe

Heeft iemand via de Kia shop accessoires gekocht en eventueel zelf geïnstalleerd, denk aan de extra interieur LED verlichting of de metalen pedalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
Kan je voor de auto een pre-conditioneren schema maken per dag van de week? Dus bijv: ma, di, do om 8:15 conditioneren, op woe om 9:30, op zat en zon niet?

En heeft iemand toevallig al een slimme telefoonhouder voor de EV3 gevonden?

Car 1: BMW i4 M50 San Remo Green - Car 2: Per 4/4: Kia EV3 Plus Adv. SR Ivory Silver Glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
pati schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:19:
[...]

Lijkt me vreemd, snap dat dan ook niet want ik kan nl wel direct gaan rijden.
Moet dan echter al rijdend zaken gaan uitschakelen (zoals in het menu de DAW en gemakkelijker met de mute knop de “snelheids piepjes”).
Zijn wettelijke 'consents', toestemming.

Ik zou ook graag zien dat ik bv via Kia app 1-malig een consent kan geven voor 'altijd'. Helaas is dit niet mogelijk.

En eens, daarna al die bevestigingen, en daarna piepjes uitzetten terwijl je rijdt is nogal gevaarlijk.
Vandaar dus weer die consent :) Zelf verantwoordelijk voor het met-halsbrekende-toeren op schermpjes klikken.

[ Voor 18% gewijzigd door PrimaBB op 17-03-2025 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
PrimaBB schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:00:
[...]

Zijn wettelijke 'consents', toestemming.

Ik zou ook graag zien dat ik bv via Kia app 1-malig een consent kan geven voor 'altijd'. Helaas is dit niet mogelijk.

En eens, daarna al die bevestigingen, en daarna piepjes uitzetten terwijl je rijdt is nogal gevaarlijk.
Vandaar dus weer die consent :) Zelf verantwoordelijk voor het met-halsbrekende-toeren op schermpjes klikken.
En je hoeft de piepjes en zo natuurlijk niet uit te zetten O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
jeroenkb schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:12:
[...]

En je hoeft de piepjes en zo natuurlijk niet uit te zetten O-)
Sterker nog, je hoeft geen auto te rijden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Laatst online: 15-10 14:40
Volgens mij zijn er een aantal hier op het forum welke de auto tot 100% vol laden en een aantal niet.

Wat zijn de bezwaren om niet tot 100% te laden? En als je niet tot 100% vol laad, wat stel je dan als max in qua %, en wat is de logica achter dat getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:48

winnie

de poes...

Vandaag bij het boodschappen doen, hebben we onze Aventurine Green EV3 naast een andere EV3 in de kleur Aventurine Green gezet. Het was een apart gezicht. De andere EV3 was een Air (gok ik). Geen ingeklapte spiegels en 17inch velgen. Wat ik wel opvallande vond: de banden waren Kumho ECSTA. Terwijl de onze op Hankook ION staat.
Zouden die Kumho's een klantwens zijn of worden de auto's op 17inch daar standaard mee uitgerust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
winnie schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:52:
Vandaag bij het boodschappen doen, hebben we onze Aventurine Green EV3 naast een andere EV3 in de kleur Aventurine Green gezet. Het was een apart gezicht. De andere EV3 was een Air (gok ik). Geen ingeklapte spiegels en 17inch velgen. Wat ik wel opvallande vond: de banden waren Kumho ECSTA. Terwijl de onze op Hankook ION staat.
Zouden die Kumho's een klantwens zijn of worden de auto's op 17inch daar standaard mee uitgerust?
Wij hebben ook Kumho's gekregen (17" Air).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pegasus55
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-10 12:03
Als je tot 100% vol laadt, dan kan het zo zijn dat in de eerste kilometers het remmen bij gebruik van i-pedal minder goed werkt omdat het systeem de opgewekte energie bij het remmen niet kwijt kan in een volle accu. Ik rij standaard met i-pedal in stand 3 en heb dit al een paar keer ondervonden. Nu ik dit weet kan ik er rekening mee houden en laad ik meestal tot 80% op. Alleen voor lange ritten laad ik naar 100%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
Shmoozer schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:32:
Volgens mij zijn er een aantal hier op het forum welke de auto tot 100% vol laden en een aantal niet.

Wat zijn de bezwaren om niet tot 100% te laden? En als je niet tot 100% vol laad, wat stel je dan als max in qua %, en wat is de logica achter dat getal?
Geen idee wat de motivaties van anderen zijn, maar over het algemeen is het voor de accu beter om in de range 20-80% te zitten, dus niet te lang op 0, niet te lang op 100. De batterij degradeert dan iets sneller. Of je dat op (korte) termijn gaat merken is de vraag. Bij Tesla merkte ik het wel maar had je er ook maar beperkt invloed op. Ook snel optrekken, rijden met heel koud of juist heel warm weer, etc heeft daar invloed op namelijk.

Dus wil je hem over 4-5 jaar weer inruilen? Dan merk je het vast niet; niet druk om maken en instellen op wat je nodig hebt/comfortabel voelt. Wil je hem veel langer rijden? Dan kan je overwegen of 80% niet genoeg voor je is, en 100% alleen bij langere ritten te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
Kan je ergens in de Kia connect app de kilometerstand zien, dit ivm ritadministratie.
En/of is er zoals eerder in de andere app van de e-Niro een ritadministratie module om een .csv te downloaden?

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:08
dubbelep schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:41:
Kan je voor de auto een pre-conditioneren schema maken per dag van de week? Dus bijv: ma, di, do om 8:15 conditioneren, op woe om 9:30, op zat en zon niet?
Dit gebruik je volgens mij alleen wanneer je wilt gaan snelladen, niet vlak voor dat je weggaat. Tenzij je het over de geplande klimaat regeling hebt, dat kan via de EV-service in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
jebman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:57:
Kan je ergens in de Kia connect app de kilometerstand zien, dit ivm ritadministratie.
En/of is er zoals eerder in de andere app van de e-Niro een ritadministratie module om een .csv te downloaden?
Kan via het start menu in de sectie voertuig rapport onder het menu item voertuig diagnose en daar staat het bovenaan de pagina. Heb nog niet ontdekt of dit item voertuig rapport ook vanuit de app te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
byebye171 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Dit gebruik je volgens mij alleen wanneer je wilt gaan snelladen, niet vlak voor dat je weggaat. Tenzij je het over de geplande klimaat regeling hebt, dat kan via de EV-service in de app.
Ik bedoel inderdaad de geplande klimaatbeheersing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
Ik dacht laat ik eens een backup maken van mijn gebruikersprofiel en deze, na verwijderen van mijn profiel in de auto, terugplaatsen.

Geen idee wat wordt gebackupt, maar het is niet veel.
Ik kon alle bestuurders hulp en comfort instellingen opnieuw instellen.

En wat die instellingen betreft. Er is al veel over geschreven, maar sommige instellingen zijn echt te stom voor woorden. Is er hier bijvoorbeeld iemand die de instelling “waarschuwing controleer achterbank” aan laat staan?? Of laat ik het anders vragen, is er hier iemand die ooit z’n kinderen op de achterbank is vergeten? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Laatst online: 15-10 14:40
T--men schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:56:

En wat die instellingen betreft. Er is al veel over geschreven, maar sommige instellingen zijn echt te stom voor woorden. Is er hier bijvoorbeeld iemand die de instelling “waarschuwing controleer achterbank” aan laat staan??
Ja

Of laat ik het anders vragen, is er hier iemand die ooit z’n kinderen op de achterbank is vergeten? 7(8)7
Nee; maar wel andere spullen die ik incidenteel mee neem en op de achterbank leg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980

(…) Is er hier bijvoorbeeld iemand die de instelling “waarschuwing controleer achterbank” aan laat staan?? Of laat ik het anders vragen, is er hier iemand die ooit z’n kinderen op de achterbank is vergeten? 7(8)7
Ik gelukkig niet, maar het komt helaas nog te vaak voor dat iemand zijn kind wel vergeet en bij terugkomst erachter komt dat zijn kind in een snikhete auto is overleden… ;(

Dus zo bizar vind ik die waarschuwing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steps67
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-10 17:52
Ik gebruik de nederlandse app ,RouteReg, rit registratie, met een bluetooth usb dongle, is niet duur en werkt goed. je kunt dan een overzicht naar je zelf mailen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

AvK

Ready Set Go

Terranca schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Geen idee wat de motivaties van anderen zijn, maar over het algemeen is het voor de accu beter om in de range 20-80% te zitten, dus niet te lang op 0, niet te lang op 100. De batterij degradeert dan iets sneller. Of je dat op (korte) termijn gaat merken is de vraag. Bij Tesla merkte ik het wel maar had je er ook maar beperkt invloed op. Ook snel optrekken, rijden met heel koud of juist heel warm weer, etc heeft daar invloed op namelijk.

Dus wil je hem over 4-5 jaar weer inruilen? Dan merk je het vast niet; niet druk om maken en instellen op wat je nodig hebt/comfortabel voelt. Wil je hem veel langer rijden? Dan kan je overwegen of 80% niet genoeg voor je is, en 100% alleen bij langere ritten te doen.
Allang achterhaald. Gewoon niet waar. Die testen 'vroegah' waren allemaal theoretische testen. Laboratorium testen. Het is juist anders. Als je de batterij gewoon gebruikt zoals vrijwel iedereen in het dagelijks gebruik zijn auto rijdt..... Hard gas geven. Laden tot 100%, regelmatig aan de snellader, vaak aan de gewone rustig lader. Koud of warm maakt geen reet uit. Gewoon je auto gebruiken hoe je het wilt. En de accu heeft er BAAT bij. Ja ja. Je pakket blijft in een betere conditie wijzen de recente testen uit. Dus gewoon lekker rustig rijden en een beetje trappen met die handel. Snel laden en rustig laden. Naar 100% en naar 5 %. Gewoon lekker doen. Is beter voor je accu pakket.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:08
Kun je vinden onder Status en dan Vehicle management (onderste optie).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBRtPDJupSYD7NO21dprNKe-bf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1atVGhQZt6oPUmU18b0HozT.jpg?f=fotoalbum_large

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
AvK schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Allang achterhaald. Gewoon niet waar. Die testen 'vroegah' waren allemaal theoretische testen. Laboratorium testen. Het is juist anders. Als je de batterij gewoon gebruikt zoals vrijwel iedereen in het dagelijks gebruik zijn auto rijdt..... Hard gas geven. Laden tot 100%, regelmatig aan de snellader, vaak aan de gewone rustig lader. Koud of warm maakt geen reet uit. Gewoon je auto gebruiken hoe je het wilt. En de accu heeft er BAAT bij. Ja ja. Je pakket blijft in een betere conditie wijzen de recente testen uit. Dus gewoon lekker rustig rijden en een beetje trappen met die handel. Snel laden en rustig laden. Naar 100% en naar 5 %. Gewoon lekker doen. Is beter voor je accu pakket.
Ok, dat zou top zijn. Het staat nog altijd wel in de handleiding van Kia (en andere merken) dus vandaar. Heb je paar bronnen? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
In de Connect-app staat er een foutmelding/uitroepteken bij ‘Bestuurdersh’. Iemand een idee wat dat is?

Lijkt op bestuurdershulp, maar de auto staat al paar uurtjes stil. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfzXGvmk0IbmGeOXivGuDL0yzD4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dyeaJ5BatDKgGnAWR2ZBmTXe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hoeveel wltp schelen de 19 inch velgen op de 58kw versie tov de 17?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:33
WouterL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:51:
Hoeveel wltp schelen de 19 inch velgen op de 58kw versie tov de 17?
Staat in de prijslijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xj1K4Y2lqzrdC7Pi9R9CVSeqdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TRFlQBxfVVjrQDXS8KE0NXHC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
AvK schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:25:
[...]

Ben het hier wel mee eens. Er zit al genoeg veiligheidsmarge in de paketten ingebouwd wat het verschil tussen bruto en netto capaciteit verklaart. Verder is normaal gebruik wel het beste. Je batterij micro managen versta ik niet onder normaal gebruik.

Soms staat de auto 4 dagen aan de stekker hier op de oprit en soms is die na 4 minuten weer uitgeplugd omdat ik iets vergeten ben. Soms rij ik wat sportiever met koude accu's omdat ik laat ben en soms ben ik een zondagsrijder.

Ik gebruik ook veel accu's in mijn rc auto's (lipo) en degene die ik het meeste misbruik qua temperatuur/laadsnelheid/ontladen (nog wel net binnen bepaalde normen) zijn tot op heden mijn meest betrouwbare.

Je mag er wmb vanuit gaan dat de bms in de auto de randvoorwaarden bepaalt en wij als eindgebruikers gewoon de auto als auto kunnen gebruiken.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordHaan88
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-03 09:33
Weet iemand al of de auto is voorbereid voor de nieuwe versie van Apple CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordHaan88
  • Laatst online: 31-03 09:33
.

[ Voor 100% gewijzigd door JordHaan88 op 18-03-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:51

Vagax

Hehe

JordHaan88 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:53:
Weet iemand al of de auto is voorbereid voor de nieuwe versie van Apple CarPlay?
Alleen Aston Martin en Porsch hebben aangegeven dat ze CarPlay 2.0 tot een punt zullen ondersteuning, eigenlijk is er nog vrijwel niks over bekend hoe dit technisch allemaal gaat werken en welke auto's dit zullen ondersteunen dus nee, tot zo ver is er nog geen bevestiging dat het werkt op de EV3.

[ Voor 4% gewijzigd door Vagax op 18-03-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
Vagax schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Alleen Austin Martin en Porsch hebben aangegeven dat ze CarPlay 2.0 tot een punt zullen ondersteuning, eigenlijk is er nog vrijwel niks over bekend hoe dit technisch allemaal gaat werken en welke auto's dit zullen ondersteunen dus nee, tot zo ver is er nog geen bevestiging dat het werkt op de EV3.
*Aston Martin, (het is daarentegen wel Austin Healey) en Porsche idd, verder las ik ook nog deze lijst:
Acura
Audi
Ford
Honda
Infiniti
Jaguar
Land Rover
Lincoln
Mercedes-Benz
Nissan
Polestar
Porsche
Renault
Volvo
Aston Martin

Helaas nog geen Kia dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:12
Al iemand zelf updates via en usb-stick uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
JWillems schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:51:
Al iemand zelf updates via en usb-stick uitgevoerd?
Nee, ben ook aan het kijken of ik het ga doen, er is toch al een update beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
koelkast schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Nee, ben ook aan het kijken of ik het ga doen, er is toch al een update beschikbaar?
Ik kan in de connect store nog geen update vinden anders dan Streaming. Heb nog niet in de auto zelf gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dubbelep
Gebruikt iemand hier ABRP? Ik kan daarin 3 EV3's selecteren: Light fwd, Wind fwd, Wind GT awd. Geen opties om LR of SR te selecteren. Iemand enig idee hoe je dat aan kan passen? En evt. je persoonlijke verbruik in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Van de week de dashcam front & rear via de Kia webshop laten inbouwen door Kia dealer.
Bij naderen van een voertuig aan de voorkant en benaderd worden door een voertuig aan de achterkant elke keer piepjes...
Yeaaaaaahhhh nog meer piepies 😅🤪😭🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:49
dubbelep schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:14:
Gebruikt iemand hier ABRP? Ik kan daarin 3 EV3's selecteren: Light fwd, Wind fwd, Wind GT awd. Geen opties om LR of SR te selecteren. Iemand enig idee hoe je dat aan kan passen? En evt. je persoonlijke verbruik in te vullen?
Je zou ze kunnen mailen met vraag om uitvoeringen toe te voegen, maar is best versnipperd (bv geen warmtepomp in NL, soms wel in buurlanden).
ABRP bouwt wel historie op van je eigen / praktijkgebruik auto en kan op basis daarvan plannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HBrink
  • Laatst online: 23-09 15:07
Nieuw hier in het Kia EV3 forum. Sinds een paar weken een EV3 Plus Long Range en tot nu toe bevalt de auto goed. Wel meegekregen dat de accu soms melding geeft en dat je dan eerst de auto uit moet zetten, de deur even open doen en dan werkt alles weer. Gelezen dat dit kan door problemen met de ICCU en kwam vanochtend de volgende meldingen tegen:

YouTube: Kia EV3 Gets ICCU software update in EU & UK and more EU EV9 updates

https://www.kiaownersclub...E2%80%99s-ota-site.82190/

Blijkbaar zijn er dus toch problemen die met software worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
jonk schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 07:27:
[...]

Je zou ze kunnen mailen met vraag om uitvoeringen toe te voegen, maar is best versnipperd (bv geen warmtepomp in NL, soms wel in buurlanden).
ABRP bouwt wel historie op van je eigen / praktijkgebruik auto en kan op basis daarvan plannen.
Dat kan dan alleen als ik een OBDII verbinding maak met ABRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deMercer
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
dubbelep schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:14:
Volgens mij is de Light FWD de Short Range, en de Wind FWD de Long Range. Het te gebruiken referentie verbruik kun je invullen in de Instellingen (iOS app te bereiken via het hamburgermenu linksboven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:57

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

RFr1980 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 21:28:
In de Connect-app staat er een foutmelding/uitroepteken bij ‘Bestuurdersh’. Iemand een idee wat dat is?

Lijkt op bestuurdershulp, maar de auto staat al paar uurtjes stil. :?

[Afbeelding]
Vaak is bij díe foutmelding de camera geblokkeerd (vocht of ijs). Voor die diagnostische test zou het systeem best even aangezet kunnen worden.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Hmm, SOS lampje op dashboard blijft branden. Storing in Ecall systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
onzenuub schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:13:
Hmm, SOS lampje op dashboard blijft branden. Storing in Ecall systeem.
Heb ik ook gehad maar was na herstart weer OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
pati schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Heb ik ook gehad maar was na herstart weer OK
Nope, blijft terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbelep
deMercer schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:09:
[...]

Volgens mij is de Light FWD de Short Range, en de Wind FWD de Long Range. Het te gebruiken referentie verbruik kun je invullen in de Instellingen (iOS app te bereiken via het hamburgermenu linksboven).
Aantal kWh vs percentage batterij wijst iig op de short range idd (ca 55kWh). Maar met of zonder warmtepomp is nog niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-10 21:15
Wat gebeurt er wanneer je de wagen niet uitzet (dus nadat je hem in P-stand hebt gezet en daarna niet op de AAN/UIT knop hebt gedrukt? Stel dat je dat doet als je 's avonds thuiskomt en je laat dit de hele nacht zo, kan dat kwaad voor je 12V batterij of valt de wagen na een tijdje vanzelf uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:47

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

bartmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:13:
Wat gebeurt er wanneer je de wagen niet uitzet (dus nadat je hem in P-stand hebt gezet en daarna niet op de AAN/UIT knop hebt gedrukt? Stel dat je dat doet als je 's avonds thuiskomt en je laat dit de hele nacht zo, kan dat kwaad voor je 12V batterij of valt de wagen na een tijdje vanzelf uit?
Hij geeft zon harde piep bij het verlaten van de auto dat je het eigenlijk niet kan missen

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-10 21:15
Johan9711 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Hij geeft zon harde piep bij het verlaten van de auto dat je het eigenlijk niet kan missen
kan dit dan iets nieuw zijn? Toen we eenGT line versie testreden in december stapten we aan het einde uit en kon met de sleutel de deuren niet sluiten, ik had toen niet door dat dit kwam omdat ik niet op de aan/uit knop had gedrukt maar ik herinner me wel geen harde piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 12:16
Johan9711 in "Het grote Kia EV3 topic"Johan9711 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:14[/boodschap]:
[...]

Geeft het een melding op KIA app telefoon in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
bartmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:13:
Dan zijn er altijd wat buitenlandse vrienden die zo vriendelijk zijn de auto elders te parkeren. Later kun je hem dan misschien ophalen in het Oostblok of ergens in Afrika.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deejeebv
onzenuub schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:31:
[...]

Dan zijn er altijd wat buitenlandse vrienden die zo vriendelijk zijn de auto elders te parkeren. Later kun je hem dan misschien ophalen in het Oostblok of ergens in Afrika.
Als de sleutel niet in de auto is kun je niet wegrijden ook al staat de auto aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
deejeebv schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Als de sleutel niet in de auto is kun je niet wegrijden ook al staat de auto aan.
Jawel, alleen als hij dan uit gaat krijg je m niet meer gestart. Probeer maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
onzenuub schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:01:
[...]

Jawel, alleen als hij dan uit gaat krijg je m niet meer gestart. Probeer maar eens.
Nee ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19:42
bartmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:31:
[...]

kan dit dan iets nieuw zijn? Toen we eenGT line versie testreden in december stapten we aan het einde uit en kon met de sleutel de deuren niet sluiten, ik had toen niet door dat dit kwam omdat ik niet op de aan/uit knop had gedrukt maar ik herinner me wel geen harde piep
Klopt, dat is nog steeds zo. Heb de dealer bij thuiskomst gelijk gebeld dat ik hem niet op slot kreeg 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:49
dubbelep schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:03:
[...]
Dat kan dan alleen als ik een OBDII verbinding maak met ABRP?
Ah ja, ik ben m'n Model 3 gewend, daar kan ABRP via een API van Tesla live meekijken. Voor de EV3 moet je inderdaad een BLE OBD dongle gebruiken, of je kunt via Enode met je Kia account verbinden. Maar bij die laatste optie staat "This vehicle connection gives you basic SoC and other data, but is not precise or frequent enough for vehicle calibration.". Zoek op EV3 in https://abetterrouteplanner.com/compare/livedata/
Wanneer m'n EV3 binnenkomt zal ik er zelf eens mee gaan spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door jonk op 19-03-2025 20:08 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 75 Laatste