Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 10:23
aikink schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:12:
[...]
  • De head-up display is goed zichtbaar, behalve als je een Polaroid zonnebril op je neus hebt. Die filtert het hele beeld weg, dat kun je deels beperken door je hoofd (lees: bril) wat schuin te houden, maar dat is ook geen pretje om lang vol te houden; :P
  • [...]
  • Iedere rit dezelfde preflight check went snel en is op zich wel te doen, maar ik moet ook de lane keep assistant iedere keer aanzetten, de knop met stuur-icoon op het linkerdeel van het stuurwiel. Ik had het idee dat die altijd ingeschakeld zou blijven;
[...]
Je kan in dat geval de HUD ook 2 stapjes schuin zetten. Ik vind het geen zicht maar dan is de HUD wel zichtbaar met de zonnebril.
Ik heb het nu trouwens al 2 keer gehad dat de hoogte-instelling van de HUD verloren is gegaan. Die heb ik dan telkens opnieuw moeten instellen.

De dealer zei me dat lane keep assist pas automatisch wordt ingeschakeld vanaf 101km/h.
De dealer was dus fout. Het is 60km/h

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-10 14:52
bertalizer schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:37:
[...]

De dealer zei me dat lane keep assist pas automatisch wordt ingeschakeld vanaf 101km/h.
Dat is vanaf 60 km/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 19:24
Nog even over het beruchte koffiekopje.
Ik reed vandaag in de file volledig op ACC, stuurhulp aan. Ogen op de weg, handen aan het stuur….en toch het koffiekopje in beeld met de melding te pauzeren. Ik blijf het vreemd vinden.

Soms blijft de melding behoorlijk lang in beeld staan te piepen. Ben er achter gekomen dat door richting aan te geven de melding verdwijnt, maar ja, dat kan niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04-10 12:39

F4E

T--men schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:41:
Ik reed vandaag in de file volledig op ACC, stuurhulp aan. Ogen op de weg, handen aan het stuur….en toch het koffiekopje in beeld met de melding te pauzeren. Ik blijf het vreemd vinden.

Soms blijft de melding behoorlijk lang in beeld staan te piepen. Ben er achter gekomen dat door richting aan te geven de melding verdwijnt, maar ja, dat kan niet altijd.
Yep.. had hem vanochtend ook voor een lange periode te pakken, normaal eigenlijk nooit last van, vanochtend tijdens ACC en stuurhulp ook enorm lang door piepen, werd nog nét niet gek :+

Thanks voor de tip van de richting, hopen dat ik de irritante piep de volgende keer zo kan verhelpen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gevehi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 15:47

Laatst had ik dat piepen ook voor langere tijd ook de rem aantikken werkt al voor het stoppen van dat gepiep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhl102
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-10 18:18
Heeft u enig idee of we later een power tailgate voor de Air/Plus versie kunnen installeren? Mijn vrouw is klein, dus deze functie is nuttig. We willen de AP niet voor andere onfeilbare opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-10 17:00
Heten de uitvoeringen nu ineens anders? Zie nu business/earth etc staan op de configurator.

Heel apart, lijken wel of er 2 verschillende documenten rondzweven

Blijkbaar heten die dingen in belgie zo :+
dhl102 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:46:
Heeft u enig idee of we later een power tailgate voor de Air/Plus versie kunnen installeren? Mijn vrouw is klein, dus deze functie is nuttig. We willen de AP niet voor andere onfeilbare opties
Ik denk het naderhand inbouwen ook behoorlijk in de papieren kan lopen en het prijsverschil met de advanced of plus advanced is 2500 euro

[ Voor 91% gewijzigd door Mistacal op 12-03-2025 12:48 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Over hulpsystemen gesproken, vind het toch een beetje spannend om op een bochtige N-weg het sturen over te laten aan de auto zelf, ook al heb ik m'n handen wel licht aan het stuur. Heb het gevoel dat 'ie soms wat laat reageert met sturen. Hebben jullie dit ook?

Ook de ACC; als er bijvoorbeeld een auto voor je van de weg af gaat (bijv een oprit), dan is hij geneigd om laat en hard te remmen, totdat de auto 100% van de weg af is, dan trekt hij weer hard op. Kan dit anders?

Ik had laatst de ACC ineens op NAV modus staan. Is het dan dat 'ie de maximumsnelheid automatisch aanpast, en afremt voor rotondes? Wie gebruikt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-10 12:35
koelkast schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:34:
Over hulpsystemen gesproken, vind het toch een beetje spannend om op een bochtige N-weg het sturen over te laten aan de auto zelf, ook al heb ik m'n handen wel licht aan het stuur. Heb het gevoel dat 'ie soms wat laat reageert met sturen. Hebben jullie dit ook?

Ook de ACC; als er bijvoorbeeld een auto voor je van de weg af gaat (bijv een oprit), dan is hij geneigd om laat en hard te remmen, totdat de auto 100% van de weg af is, dan trekt hij weer hard op. Kan dit anders?

Ik had laatst de ACC ineens op NAV modus staan. Is het dan dat 'ie de maximumsnelheid automatisch aanpast, en afremt voor rotondes? Wie gebruikt dit?
Hoe zet je de ACC in de NAV modus aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-10 17:17

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Klein stukje EV3 humor, plaatje was tijdelijk te vinden op de officiële Instagram pagina van Kia Noorwegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8MPPnK4P3ydRrbxBxSK74VNFds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q0r2nolnXGOF3IAYhnk1yXtk.webp?f=fotoalbum_large

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:48
JWillems schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Hoe zet je de ACC in de NAV modus aan?
Staat in de handleiding onder 'op navigatie gebaseerde smart cruise control (NSCC) (indien van toepassing)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
koelkast schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:34:
Ik vind de lane keep of lane follow (of hoe het ding ook heet) beter werken en door scherpere bochten sturen dan de vorige auto. Maar goed, handen aan het stuur is en blijft gewoon nodig. Ik stuur liever zelf door een chicane dan dat het programma dat voor mij doet, maar op lange stukken vind ik het echt een uitkomst.
Ik probeer het te voorkomen door het gaspedaal iets in te drukken. Andere voorwaarden zoals afstand tot de voorligger en acceleratie bij vrij baan kun je instellen.
Volgens mij werk NAV alleen op snelwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
Zojuist gebeld door de leasemaatschappij. Ik had een wegklapbare trekhaak besteld maar die kan dus blijkbaar helemaal niet en gaat ook niet komen zover ik begrijp. Nu dus maar een afneembare genomen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:27

aip

Mistacal schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:54:
Zojuist gebeld door de leasemaatschappij. Ik had een wegklapbare trekhaak besteld maar die kan dus blijkbaar helemaal niet en gaat ook niet komen zover ik begrijp. Nu dus maar een afneembare genomen.
Bijzonder. Ik heb van de dealer nog niets gehoord. (We hebben de auto al sinds 6 januari, de trekhaak zou eind maart worden ingebouwd, staat ook al op de factuur hoewel ik EUR 1250 heb ingehouden bij de betaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-10 17:56
Heeft iemand al een echt nette oplossing bedacht om de sensor op de stuurconsole voor de "Driver Attention Warning" te bedekken? Of moeten we even wachten/zoeken op een soort van cover van AliExpress?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Freezr schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:43:
Heeft iemand al een echt nette oplossing bedacht om de sensor op de stuurconsole voor de "Driver Attention Warning" te bedekken? Of moeten we even wachten/zoeken op een soort van cover van AliExpress?...
Even terugzoeken, heeft iemand al een kapje voor ge-3D-print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
aip schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Bijzonder. Ik heb van de dealer nog niets gehoord. (We hebben de auto al sinds 6 januari, de trekhaak zou eind maart worden ingebouwd, staat ook al op de factuur hoewel ik EUR 1250 heb ingehouden bij de betaling)
Vond ik dus ook maar zie het ook nergens meer terug op de configurator of prijslijsten

Pagina 39

https://digitale-showroom.nl/ev3-accessoires-brochure/

[ Voor 7% gewijzigd door Mistacal op 12-03-2025 15:52 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:56

Coffee

Coffee

Mocht je een (vriend met een) printer hebben:
https://www.thingiverse.com/thing:6516152

Heb deze zelf geprint en geplaatst en het werkt prima. Had liever de hele functie niet, maar goed.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:05
Mistacal schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Vond ik dus ook maar zie het ook nergens meer terug op de configurator of prijslijsten

Pagina 39

https://digitale-showroom.nl/ev3-accessoires-brochure/
Alle beschikbare/monteerbare types trekhaken nog wel te vinden in de webshop:
https://webshop.kia.nl/ev3/
3 verschillende versies trekhaken; vast , horizontaal afneembaar en vertikaal afneembaar (Brinks en GDW versies) ook de benodigde kabelset. Helaas geen wegklapbare versie.

[ Voor 7% gewijzigd door pati op 12-03-2025 16:19 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Of de DAW even uitzetten voordat je gaat rijden. Kun je direct in hetzelfde menu de verkeersbord functie uitzetten en eventueel de "lane departure warning". Geen lelijk kapje nodig en ook geen irritante piepjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:56

Coffee

Coffee

BBKing schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Of de DAW even uitzetten voordat je gaat rijden. Kun je direct in hetzelfde menu de verkeersbord functie uitzetten en eventueel de "lane departure warning". Geen lelijk kapje nodig en ook geen irritante piepjes meer.
Hij kan in het zwart, dan zie je er niks van. Scheelt weer een aantal stappen in je preflight checks :)

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-10 12:34
BBKing schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Echter zijn die andere twee met sneltoetsen op je stuur uit te zetten, maar de DAW niet. Om van de snelheidswaarschuwing af te komen kan je de volumeknop een aantal seconden inhouden, voor de LKA kun je het stuurtje inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-10 17:29
dropie schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 05:57:
[...]

Als je een nieuwe installatie hebt moeten de luidsprekers nog wat ingewerkt worden,om de geluidskwaliteit na een paar dagen te beoordelen is niet reeël,geef het een maand en luister dan weer.
Ik heb de ev3 al sinds 7 januari. Het wordt inderdaad wel wat beter maar in mijn opinie niet significant. De instellingen hier eerder gedeeld maakten een groter verschil.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Hoe kom je bij DAW? Waar zit het precies?
Kan dus niet via een sneltoets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bor7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 22:22
ik heb nu ook dat ie steeds stopt met laden ( binnen een minuut),ik heb nergens iets veranderd.

Maar wel is het dat ik gisteren de smart charge app heb geïnstalleerd. Maar daar lijkt ook niets te staan van stoppen ofzo. Hij zegt zelfs niet te kunnen verbinden ( kon ook het adres dat ik invoer niet vinden).

Uiteindelijk in de kia connect app via "remote" het laden gestart, nu doet ie het , ik hou het even in de gaten.
PS hij bleef ook steeds kwa kilometers bij " sinds laden" op de oude stand staan, alsof hij dus helemaal niet geladen had.

Dit willen we dus niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gevehi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-10 15:47
jebman schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:22:
[...]

Ik heb https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title besteld. Gewoon hele dop gebruikt en originele dopje snelladen omhoog geklapt. Past net
[Afbeelding]
Beetje bij trimmen maar dan past die perfect!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOvfgqjA_ok9c7KEyms9GsPP43Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5JhTLvzqgO2klIpNRvohAkf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
Freezr schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:23:
Hoe kom je bij DAW? Waar zit het precies?
Kan dus niet via een sneltoets?
Handigste is om “instellingen bestuurdershulp” op een sneltoets te zetten (ster op stuur of middenconsole).

De instelling is standaard te vinden onder:
Instellingen>Voertuig>Bestuurdershulp>DAW
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQXsxZObj8kCcP3P1K4Dv4_0yNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4orH3Tb8lbp84Pw3k4I9Difl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:39
Vandaag ging mijn Kia met 100 km/uur cruisecontrol plotseling vol in de remmen in de Scheldetunnel, niks bijzonders aan de hand, geen voor of achterliggers. Was schrikken maar bij 77 km/uur kon ik weer gas geven. Iemand een idee wat dat was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
Webbeb schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:54:
Vandaag ging mijn Kia met 100 km/uur cruisecontrol plotseling vol in de remmen in de Scheldetunnel, niks bijzonders aan de hand, geen voor of achterliggers. Was schrikken maar bij 77 km/uur kon ik weer gas geven. Iemand een idee wat dat was?
Ook een keer gehad. Staat iets over in de manual:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORm8aXFei_DxyH2ady9_wacJmgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jm20pQ9aOKvvNJQpNiJ6RnNf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aip

aip

Een vaker voorkomend probleem bij alle auto's die ik ken met de moderne noodsystemen. Schaduw op de weg kan soms worden gezien als een mogelijk obstakel en dan gaat de auto in paniek en remmen. Bij de tesla M3 noemden ze het ghost breaking geloof ik. Wen er maar aan.... bij alle auto's die camera's gebruiken kan dat gebeuren, sommige types meer dan anderen. Met Lidar of radar is dat probleem er niet, maar ja, daar zijn zo weer andere punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
JWillems schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 21:56:
[...]

Vandaag voor het eerst geladen krijg ook steed de melding “geladen volgens schema voltooid” zo duurt het laden wel lang, morgen maar even met de dealer bellen.
Bij de dealer was nog niets bekend van deze meldingen, vandaag nog eens geprobeerd bij de laadpaal van gisteren weer de zelfde meldingen. Toen een paar straten verder zelfde paal en provider geladen geen probleem, is schijnbaar toch laadpaal gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 18:25
Volgens onze zuiderburen komt het ICCU probleem 'maar' bij 1% van de Kia en Hyundai voertuigen voor. Wel jammer als je net die ene procent bent (of het zelfs al twee keer hebt meegemaak). Voor de meelezende Kia medewerkers: ik kom met alle plezier (om niet) de 4-O methodiek eens toelichten om dit probleem voor eens en altijd uit de wereld te helpen.
Linkje: https://gocar.be/nl/auton...8e62438315daeb336ee0141e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Laatst online: 14-07 07:58
JWillems schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:17:
[...]

Bij de dealer was nog niets bekend van deze meldingen, vandaag nog eens geprobeerd bij de laadpaal van gisteren weer de zelfde meldingen. Toen een paar straten verder zelfde paal en provider geladen geen probleem, is schijnbaar toch laadpaal gerelateerd.
Bij mijn eigen laadpaal thuis heb ik deze meldingen ook niet gekregen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
https://www.carscoops.com...rior-in-latest-spy-shots/

Had al her en der wat gelezen over een Dual motor 4wd optie die in de pijplijn zit. Moet eerlijk bekennen dat 276 pk niet echt klinkt als een grote upgrade tov van wat we nu hebben. Het huidige vermogen X2 doen is niet zo simpel als het klinkt maar zo rond de 350 pk zou voor dit gewicht met 4wd best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
Gevehi schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Beetje bij trimmen maar dan past die perfect!
[Afbeelding]
Wij hebben 'm ook. Ik vind het wel met moeite passen. Gaan we niet lang gebruiken denk ik.
Hopelijk is de dop die ik op Ali bestelde iets beter?
https://nl.aliexpress.com/item/1005007848554951.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowVision
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-04 14:21

Mijn collega heeft dit ook heel veel.
Op het stuk van de zaak naar huis wat ongeveer 30km rijden is kreeg hij de melding 22 keer.
Via de leasemaatschappij is er een expert langs geweest om met zijn auto te rijden en hij kreeg de melding ook een keer of 7 op een stuk rijden van een kilometer of 20.
Denk dat het iets in de software is? Ik heb de auto pas sinds dinsdag maar nog geen meldingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Laatst online: 15-10 12:19
Ik heb dezelfde ervaring maar dan in de westerscheldetunnel. Bij mijn eerste keer met de EV3 door de tunnel was het wel schrikken. Tot 3 keer toe bot in de remmen, gelukkig had ik geen achterligger.
Maar bij de volgens passage zag ik dat er duidelijk vermeld werd dat je de ACC moet uitschakelen!
Waarom de auto ingrijpt weet ik niet precies, in andere tunnels herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

T--men schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:03:
[...]
Ook een keer gehad. Staat iets over in de manual:
[Afbeelding]
Dat is misschien niet van toepassing - ACC is iets anders dan aanrijdingspreventiesysteem. Die geeft nog wel veel extra piepjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
Twee Dee schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:15:
[...]

Dat is misschien niet van toepassing - ACC is iets anders dan aanrijdingspreventiesysteem. Die geeft nog wel veel extra piepjes etc.
Als de aanrijdingpreventie activeert gaat je auto toch echt op de rem. Probeer maar eens uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

T--men schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:45:
[...]

Als de aanrijdingpreventie activeert gaat je auto toch echt op de rem. Probeer maar eens uit ;)
En waar zie je mij dat tegenspreken dan?

Als de ACC ingrijpt gaat je auto ook op de rem. Ik zeg dat in bovengenoemd voorbeeld het niet per sé de aanrijdingspreventie hoeft te zijn. Voor jouw informatie, als de ACC je snelheid afremt is dat dus niet de aanrijdingspreventiefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
Twee Dee schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:52:
[...]

En waar zie je mij dat tegenspreken dan?

Als de ACC ingrijpt gaat je auto ook op de rem. Ik zeg dat in bovengenoemd voorbeeld het niet per sé de aanrijdingspreventie hoeft te zijn. Voor jouw informatie, als de ACC je snelheid afremt is dat dus niet de aanrijdingspreventiefunctie.
Prima, mijn reactie was gebaseerd op de tekst “vol in de remmen” dat klinkt mij niet als een afremmende ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-10 18:28
Maakt niemand zich hier zorgen over alle ICCCU problemen? Regelmatig zie ik daarover berichten hier maar ook in buitenland. Feitelijk is het een schande dat Kia dit maar niet onder controle krijgt ook niet met EV3. Maar goed laten we hopen op betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Laatst online: 14-07 07:58
Robert1962 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:22:
Maakt niemand zich hier zorgen over alle ICCCU problemen? Regelmatig zie ik daarover berichten hier maar ook in buitenland. Feitelijk is het een schande dat Kia dit maar niet onder controle krijgt ook niet met EV3. Maar goed laten we hopen op betere tijden.
Ik las ergens dat het 1% betreft. Daar maak ik me dus geen zorgen om nee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:52
Zojuist mijn EV3 Plus opgehaald bij de dealer na het monteren van de (afneembare) trekhaak. Ze hebben ook een softwareupdate gedaan, deze ou nodig zijn om stabieler te laden. Ik heb zelf nog geen problemen met laden ervaren.
De update zou gisteren uitgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:15
deejeebv schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:48:
Zojuist mijn EV3 Plus opgehaald bij de dealer na het monteren van de (afneembare) trekhaak. Ze hebben ook een softwareupdate gedaan, deze ou nodig zijn om stabieler te laden. Ik heb zelf nog geen problemen met laden ervaren.
is dat de originele trekhaak van KIA zelf? Ik wacht ook nog op bericht van mijn dealer (in Belgie) wanneer de afneembare trekhaak bij hen geleverd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
bartmaniac schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:51:
[...]

is dat de originele trekhaak van KIA zelf? Ik wacht ook nog op bericht van mijn dealer (in Belgie) wanneer de afneembare trekhaak bij hen geleverd wordt
In elk geval door Kia geleverd, maar wat voor een het precies is weet ik niet. Bij aflevering van de auto (10 januari) was hij nog niet leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bor7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 22:22
bor7 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:25:
ik heb nu ook dat ie steeds stopt met laden ( binnen een minuut),ik heb nergens iets veranderd.

Maar wel is het dat ik gisteren de smart charge app heb geïnstalleerd. Maar daar lijkt ook niets te staan van stoppen ofzo. Hij zegt zelfs niet te kunnen verbinden ( kon ook het adres dat ik invoer niet vinden).

Uiteindelijk in de kia connect app via "remote" het laden gestart, nu doet ie het , ik hou het even in de gaten.
PS hij bleef ook steeds kwa kilometers bij " sinds laden" op de oude stand staan, alsof hij dus helemaal niet geladen had.

Dit willen we dus niet....
vanmorgen weer: laden en direct stopt ie ermee
ik heb vervolgens mijn auto in de Kia smart charge app losgekoppeld, nu laadt hij gewoon. :)

Dus de Kia Smart Charge app, niet de kia connect app, dat zijn twee verschillende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:15
bor7 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:04:
[...]

vanmorgen weer: laden en direct stopt ie ermee
ik heb vervolgens mijn auto in de Kia smart charge app losgekoppeld, nu laadt hij gewoon. :)

Dus de Kia Smart Charge app, niet de kia connect app, dat zijn twee verschillende apps.
Ik vind die kia smart charge app zelfs niet terug in de apple store of is die app enkel bedoeld voor de Nederlandse markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:47
Ik kan online nog niets vinden over een software update. Ben benieuwd wanneer we die kunnen verwachten en of deze OTA of bij de dealer moet worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Dat is goed nieuws. Ik kreeg van de berichten hier de indruk dat de afneembare trekhaak in het geheel niet geleverd zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
aip schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:32:
[...]

Dat is goed nieuws. Ik kreeg van de berichten hier de indruk dat de afneembare trekhaak in het geheel niet geleverd zou gaan worden.
De wegklapbare trekhaak is/wordt niet leverbaar (zie bericht van @Mistacal). De afneembare staat gewoon in de lijst met accessoires, daar wacht ik ook nog steeds op.

@deejeebv wanneer heeft de dealer contact met je opgenomen? Vorige week kreeg ik nog te horen dat de trekhaken (nog) niet door Kia zouden zijn goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
aikink schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:57:
[...]

De wegklapbare trekhaak is/wordt niet leverbaar (zie bericht van @Mistacal). De afneembare staat gewoon in de lijst met accessoires, daar wacht ik ook nog steeds op.

@deejeebv wanneer heeft de dealer contact met je opgenomen? Vorige week kreeg ik nog te horen dat de trekhaken (nog) niet door Kia zouden zijn goedgekeurd.
Ik heb de afspraak al op 31 janauri gemaakt. Ik wilde graag voor 22-2, maar dat kon niet omdat de trekhaak dan nog niet beschikbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:05
deejeebv schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:13:
[...]

Ik heb de afspraak al op 31 janauri gemaakt. Ik wilde graag voor 22-2, maar dat kon niet omdat de trekhaak dan nog niet beschikbaar zou zijn.
Ik kreeg eind januari te horen dat de trekhaak (afneembaar verticaal GDW) niet het probleem was maar dat de kabelboom op nalevering stond.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
pati schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Ik kreeg eind januari te horen dat de trekhaak (afneembaar verticaal GDW) niet het probleem was maar dat de kabelboom op nalevering stond.
Kan bij mij ook de kabelboom geweest zijn die de bottleneck was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
aikink schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Onze wagen is 2 weken geleden (in BE) gewoon geleverd met de afneembare trekhaak gemonteerd. Ik moet hem zelfs nog eens losmaken en kijken hoe ik het in de koffer ga opbergen.

EDIT: "2 weken geleden" toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door bertalizer op 13-03-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
RFr1980 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:37:
[...]
Totdat het jezelf overkomt. Langdurig wachten op nwe iccu en geen vervangend vervoer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalizer
Robert1962 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Totdat het jezelf overkomt. Langdurig wachten op nwe iccu en geen vervangend vervoer
Onze dealer heeft al 3 wagens staan met geen duidelijkheid over vervangstukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-10 09:22
Robert1962 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Vervangend vervoer zullen ze binnen de garantieperiode toch wel ter beschikking stellen? Dat zou wel heel schraal zijn anders :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
sdg875 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Vervangend vervoer zullen ze binnen de garantieperiode toch wel ter beschikking stellen? Dat zou wel heel schraal zijn anders :o
Ik heb andere verhalen gelezen slechts tijdelijk en soms duurt het wel 6 weken of langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-10 09:22
Robert1962 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:54:
[...]

Ik heb andere verhalen gelezen slechts tijdelijk en soms duurt het wel 6 weken of langer
Dat is echt slecht :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Dat is niet slecht, dat is onacceptabel. Het zal maar je enige auto zijn, of je zult hem om andere reden echt nodig hebben. Voor ons zou het niet nodig zijn, ik pak wel een ander, maar stel je voor dat je hem least. Dan kun je dus wel maandelijks betalen, terwijl je geen auto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-10 19:27
aip schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Dat is niet slecht, dat is onacceptabel. Het zal maar je enige auto zijn, of je zult hem om andere reden echt nodig hebben. Voor ons zou het niet nodig zijn, ik pak wel een ander, maar stel je voor dat je hem least. Dan kun je dus wel maandelijks betalen, terwijl je geen auto hebt?
Lease is na 24 of 48 uur vervangende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

onzenuub schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:43:
[...]

Lease is na 24 of 48 uur vervangende auto.
Dat hangt van het contract af. Maar zelfs dan: dan zou ik dat als leasemaatschappij ook bepaald niet acceptabel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aip schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:15:
[...]

Nadat onze e208 tot twee keer toe met een kapotte obc (ongeveer hetzelfde als de iccu in de kia) 4+ weken bij de dealer heeft gestaan heb ik bewust weer private lease gedaan. Bij de Peugeot hadden we binnen 24u vervangend vervoer en dat heb ik bij dit lease contract van de ev3 er weer bij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Innomine schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:17:
[...]

Ik kan online nog niets vinden over een software update. Ben benieuwd wanneer we die kunnen verwachten en of deze OTA of bij de dealer moet worden uitgevoerd.
Update OTA komt beschikbaar op 14 april,
Raar, ik kan dit alleen maar op Duitse sites vinden gedateerd 11 maart:https://vision-mobility.d...onnektivitaet-371589.html inclusief comfortuitbreidingen (alle waarschuwingen piepjes weg door de mute knop lang in te drukken), en ook Chatgpt integratie.i
Wie weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:49
RFr1980 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:37:
[...]
Nou....ik lees dat vaak hoor, Kia EV3 en EV6
Vele weken wachten ook

Is gewoon een serieus probleem bij Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-10 18:25
[...]

Bij mij was de ICCU gelukkig al met 10 dagen vervangen. Het gebeuren zelf heeft mij een volledige werkdag gekost dankzij de ronduit waardeloze KIW. Zondag om hulp gevraagd: ga maandag maar naar de dealer. Dat gedaan; nee je moet KIW hebben. Die laten je dan ruim 3 uur wachten en veel gedoe met vervangend vervoer. Laten we het positief houden: er is gelukkig veel ruimte voor verbetering (als de wil maar daar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Sigmasailor schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Bij mij was de ICCU gelukkig al met 10 dagen vervangen. Het gebeuren zelf heeft mij een volledige werkdag gekost dankzij de ronduit waardeloze KIW. Zondag om hulp gevraagd: ga maandag maar naar de dealer. Dat gedaan; nee je moet KIW hebben. Die laten je dan ruim 3 uur wachten en veel gedoe met vervangend vervoer. Laten we het positief houden: er is gelukkig veel ruimte voor verbetering (als de wil maar daar is).
Ben ik met je eens hoor maar het zal je gebeuren zoals met jou. Ik vind dat Kia veel meer inspanningen moet doen om mensen schadeloos te stellen en zeker om het voorkomen! Dit kan echt niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:16

Vagax

Hehe

Joukev schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:31:
[...]

Update OTA komt beschikbaar op 14 april,
Raar, ik kan dit alleen maar op Duitse sites vinden gedateerd 11 maart:https://vision-mobility.d...onnektivitaet-371589.html inclusief comfortuitbreidingen (alle waarschuwingen piepjes weg door de mute knop lang in te drukken), en ook Chatgpt integratie.i
Wie weet…
Misschien lees ik het verkeerd maar er staat dat als je de volume knop ingedrukt houdt, alleen de snelheids waarschuwing wordt uitgeschakeld, niet dat je zelf kan instellen dat andere opties ook uit moeten.

Het kost overigens €7,99 per maand voor "muziekdiensten" en YouTube of €85.99 voor een heel jaar. Het grotere pakket, Entertainment+, is duurder en geeft toegang to alle apps zoals Netflix, Prime en karaoke.

Update is hier te vinden: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v Zou dit overigens ook tellen als 1 van de 2 gratis updates?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWwx0rmo6BA6-WYcoMYTU8EZ0SM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9f127EfTecC02kez9WSrhMIN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJbqkeNfCA7dDRKXm5ezGBda15Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ddap0hItIXY9kIC7k6K1EBIU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Vagax op 13-03-2025 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
Vagax schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:30:
[...]

Update is hier te vinden: https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/owEq3v Zou dit overigens ook tellen als 1 van de 2 gratis updates?
Ik krijg zoveel vragen als ik die teksten op de update pagina probeer te begrijpen dat ik maar even afwacht……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:11
aip schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:03:
[...]
Een vaker voorkomend probleem bij alle auto's die ik ken met de moderne noodsystemen. Schaduw op de weg kan soms worden gezien als een mogelijk obstakel en dan gaat de auto in paniek en remmen. Bij de tesla M3 noemden ze het ghost breaking geloof ik. Wen er maar aan.... bij alle auto's die camera's gebruiken kan dat gebeuren, sommige types meer dan anderen. Met Lidar of radar is dat probleem er niet, maar ja, daar zijn zo weer andere punten...
De Model 3 had er met radar ook gewoon last van. Je zit met een stuk software dat op basis van video en/of radar input moet bepalen of de weg vrij is en in geval van twijfel de veilige optie moet kiezen (afremmen). Het is in de loop der jaren wel beter geworden bij de Model 3, maar zeker niet perfect. (Ik heb het dan over de EU-versie van de software, in VS wordt een andere gebruikt die geavanceerder is). Als mens rijd je bij een viaduct of tunnel toch ook wel eens een stuk in dat je slecht ziet maar dan 'vertrouw je erop' dat het veilig is. Hoeveel vertrouwen mag software hebben?

Wat ik wel merkte is dat een deel van de situaties waarin afgeremd wordt voorspelbaar is, die compenseer je op een gegeven moment vrij automatisch (voet hangt boven het gaspedaal). Het lastigst zijn de software acties die voor een mens volledig uit de lucht komen vallen; ik vermoed dat we daar nog wel even mee moeten leven, hardnekkig probleem met AI.

[ Voor 4% gewijzigd door jonk op 14-03-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Vagax schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:30:
[...]

Misschien lees ik het verkeerd maar er staat dat als je de volume knop ingedrukt houdt, alleen de snelheids waarschuwing wordt uitgeschakeld, niet dat je zelf kan instellen dat andere opties ook uit moeten.

Het kost overigens €7,99 per maand voor "muziekdiensten" en YouTube of €85.99 voor een heel jaar. Het grotere pakket, Entertainment+, is duurder en geeft toegang to alle apps zoals Netflix, Prime en karaoke.

Dank! hier geen gewag van de chatgpt integratie zoals op die Duitse pagina (wellicht EU blokkade?). Dure services voor weinig maar niet ongewoon (zie Tesla).

Qua Update: Ik dacht dat het via USB altijd kon, maar de zogenaamde Kia Navigation Updater is verouderd - laat niet de EV3 zien als type (Mac versie, app datum 18 november 2024)...

[ Voor 9% gewijzigd door Joukev op 14-03-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Heeft iemand bij zijn Kia dealer nog kunnen onderhandelen over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
[...]

ja, 7 jaar 10 jaar garantie bij KIA moet je met een korreltje zout nemen

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:53

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

WouterL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:22:
Heeft iemand bij zijn Kia dealer nog kunnen onderhandelen over de prijs?
Vooralsnog vrij moeizaam ;)
Volgende week gaan we verder in gesprek over de mogelijke (particuliere) aanschaf van een EV3 GT-line 81,4kWh.

Momenteel heeft Kia een actie met 3000 euro inruilpremie. Echter is de aangeboden inruil voor mijn huidige auto vrij laag, gelijk aan de "veilingprijs" volgens de ANWB autowaarde. Zo kan ik ook extra inruil geven natuurlijk. De dealer gaf aan niet veel hoger qua inruilwaarde te kunnen gaan i.v.m. zijn marge. Van de 3000 euro komt een blijkbaar een deel van Kia NL en een deel van de marge van de dealer af... O-)

Ik ben benieuwd wat verder de mogelijkheden zijn...

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-10 19:27
https://webshop.kia.nl/ac...0/EV182ADE00&modelid=176/

Toch apart dat je moet betalen om een probleem op te lossen wat door KIA zelf gecreëerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Roland_EM25 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Volgende week gaan we verder in gesprek over de mogelijke (particuliere) aanschaf van een EV3 GT-line 81,4kWh.

Momenteel heeft Kia een actie met 3000 euro inruilpremie. Echter is de aangeboden inruil voor mijn huidige auto vrij laag, gelijk aan de "veilingprijs" volgens de ANWB autowaarde. Zo kan ik ook extra inruil geven natuurlijk. De dealer gaf aan niet veel hoger qua inruilwaarde te kunnen gaan i.v.m. zijn marge. Van de 3000 euro komt een blijkbaar een deel van Kia NL en een deel van de marge van de dealer af... O-)

Tsja, de marges van dealerbedrijven zijn door de importeurs (wat tegenwoordig eigenlijk altijd de fabrikanten zelf zijn, onafhankelijke importeurs zijn er nog maar weinig) volledig uitgekleed, en met de overgang naar agentuur-overeenkomsten die bij veel merken speelt is dat niet anders, vaak zelfs nog veel minder.

Ik ken de dealerovereenkomsten van KIA niet, maar wel die van VAG en BMW, en daar lusten de honden geen brood van. De tijd dat je als dealer echt leuk kon ondernemen is al heel lang voorbij. Het is niet voor niets zo dat er nog maar weinig zelfstandige kleine dealerbedrijven zijn, maar steeds meer grote ketens. Dat is de enige manier om te overleven.

[ Voor 6% gewijzigd door aip op 14-03-2025 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roland_EM25 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Kwam t beetje in de buurt van de Kia waardebepaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

WouterL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Kwam t beetje in de buurt van de Kia waardebepaling?
Nee niet echt. Was en verschil van ca 1300 euro, en dan niet in mijn voordeel ;)
Na wat getouwtrek is de inruilwaarde wel iets verhoogd, maar nog steeds een verschil van ca 900 euro met de oorspronkelijke inruilwaarde via de online taxatie tool.

Eerlijk is eerlijk, door de 3000 euro die er dan bovenop komt door die premie is het uiteindelijk een prima bedrag. Op de vraag waardoor dit verschil ontstond kwam dus het verhaal dat een deel van die 3000 euro door Kia NL wordt betaald en een deel door de dealer zelf, waardoor eigenlijk een groot deel van de marge voor de dealer verloren gaat.

Ik hoop nog wat te kunnen bereiken in aftrek van kosten rijklaar maken en iets van accessoires ofzo.

Ook ga ik door de vermelde ICCU problemen nog even goed informeren naar hun ervaringen en met name de regeling vervangend vervoer mocht het onverhoopt nodig zijn. Ik weet dat bijvoorbeeld Renault enorm goed om gaat met deze service, ooit eens een kapotte distributieketting gehad nét buiten de fabrieksgarantie, na overleg heb ik toen 30% van de rekening betaald én vervangend vervoer van ca 2 weken was gratis op de brandstofkosten na uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roland_EM25 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Nee niet echt. Was en verschil van ca 1300 euro, en dan niet in mijn voordeel ;)
Na wat getouwtrek is de inruilwaarde wel iets verhoogd, maar nog steeds een verschil van ca 900 euro met de oorspronkelijke inruilwaarde via de online taxatie tool.

Eerlijk is eerlijk, door de 3000 euro die er dan bovenop komt door die premie is het uiteindelijk een prima bedrag. Op de vraag waardoor dit verschil ontstond kwam dus het verhaal dat een deel van die 3000 euro door Kia NL wordt betaald en een deel door de dealer zelf, waardoor eigenlijk een groot deel van de marge voor de dealer verloren gaat.

Ik hoop nog wat te kunnen bereiken in aftrek van kosten rijklaar maken en iets van accessoires ofzo.

Ook ga ik door de vermelde ICCU problemen nog even goed informeren naar hun ervaringen en met name de regeling vervangend vervoer mocht het onverhoopt nodig zijn. Ik weet dat bijvoorbeeld Renault enorm goed om gaat met deze service, ooit eens een kapotte distributieketting gehad nét buiten de fabrieksgarantie, na overleg heb ik toen 30% van de rekening betaald én vervangend vervoer van ca 2 weken was gratis op de brandstofkosten na uiteraard.
https://www.wintersdeals.nl/kia/acties/ev3-58-3kwh-air/

Wat is hier het addertje onder het gras? Je ziet best veel aanbieders met een lagere vanaf prijs vanaf 34k

Edit: ik denk dat ik t al weet. Hier zit de 3k inruilwaarde al in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-10 18:50

WTM

Bericht binnen dat volgende week woensdag de EV3 Gt-PluslLine klaar staat in Shale Grey. :-) Zin in!

Waar hebben jullie nog op gelet bij de aflevering?

Moet de verzekering nog regelen maar die premies vallen me wel beetje tegen. 20+ schade vrije jaren.

Nog tips ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NVranya
  • Laatst online: 06:02
onzenuub schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:18:
https://webshop.kia.nl/ac...0/EV182ADE00&modelid=176/

Toch apart dat je moet betalen om een probleem op te lossen wat door KIA zelf gecreëerd is.
Tja, in andere landen (bijv. Korea) kan je de achterbank nog wat naar achteren klappen, daarvoor is die ruimte nodig.
Maar kennelijk mocht dat niet in Europa (want niet veilig genoeg), dus het mechanisme van de achterbank is hier vast, maar de rest is niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
NVranya schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Tja, in andere landen (bijv. Korea) kan je de achterbank nog wat naar achteren klappen, daarvoor is die ruimte nodig.
Maar kennelijk mocht dat niet in Europa (want niet veilig genoeg), dus het mechanisme van de achterbank is hier vast, maar de rest is niet aangepast.
Dat is best heel erg slordig van KIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NVranya schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Apart. In een EV6 kan dat wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

WouterL schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:20:
[...]

https://www.wintersdeals.nl/kia/acties/ev3-58-3kwh-air/

Wat is hier het addertje onder het gras? Je ziet best veel aanbieders met een lagere vanaf prijs vanaf 34k

Edit: ik denk dat ik t al weet. Hier zit de 3k inruilwaarde al in..
Dat is inderdaad een trucje wat ik vaker gezien heb. Hedin automotive geeft een "gratis laadpaal" t.w.v. 1900 euro, bij navraag is deze actie is dan weer niet combineerbaar met de inruilpremie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

WTM schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:46:
Bericht binnen dat volgende week woensdag de EV3 Gt-PluslLine klaar staat in Shale Grey. :-) Zin in!

Moet de verzekering nog regelen maar die premies vallen me wel beetje tegen. 20+ schade vrije jaren.

Nog tips ?
Promovendum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Roland_EM25 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:46:
[...]

Ben benieuwd of je er nog wat vanaf krijgt. Welke dealer shop je? Ik ga morgen polsen bij Kia Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-10 21:34
WTM schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:46:

Nog tips ?
Ik heb mijn KIA bij KIA verzekerd. Heeft de beste voorwaarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWillems
De_Buurmannen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:49:
[...]

Ik heb mijn KIA bij KIA verzekerd. Heeft de beste voorwaarden
Ik ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:16

Vagax

Hehe

Er is getekend, Plus Advanced SR is in aantocht, moet nog een datum uitkomen wanneer die precies geleverd wordt. Had nog de twijfel tussen Air + LR of Plus Advanced + SR maar aangezien ik thuis en op werk een laadpaal heb, wou ik liever de luxe dan de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVranya
  • Laatst online: 06:02
jeroenkb schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:09:
[...]

Apart. In een EV6 kan dat wel gewoon...
Tja, misschien was dat onder de oude regels waar alle piepjes ook nog niet verplicht waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
NVranya schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 07:51:
[...]

Tja, misschien was dat onder de oude regels waar alle piepjes ook nog niet verplicht waren?
Nope. Net even gekeken voor de nieuwe 2025 EV6 en daar kun je gewoon de achterstoelen/bank nog een beetje verstellen.

https://youtu.be/SP0MnOshi50?t=629

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-10 21:34
Ik heb een klein bedrag gepind : stel dat er iets niet goed is heb je nog iets achter de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

winnie

de poes...

Over korting bij aanschaf: dat werkt mijns inziens het beste bij inruilen van ene andere auto. En focus je niet alleen op een paar dealers in de regio: De dealer waar ik de auto gekocht heb ligt 100km van mijn woonplaats. Afspraak maken, langs gaan, inruiler tonen en daarna onderhandelen. En dealers tegen elkaar uitspelen. Helaas heb ik nog geen eens de beste deal: de garage waar mijn inruiler 8 jaar in onderhoud was bood nog 500euro boven op de beste inruilprijs. Ik wam daar pas te laat achter.
Leasemaatschappijen bedingen tot (ik meen) 7% korting maar hebben de dealers zo erg in de klem dat dealers bij particulieren proberen hun marges te verbeteren. En leasemaatschappijen bellen echt het hele land rond voor het leveren van een auto.

Afleveren: ik heb inderdaad alles minus 1000euro van te voren overgemaakt en de 1000euro ter plekke gepind. Dat had ik vooraf overlegd met mijn dealer (en akkoord op gekregen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

winnie schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:14:
Over korting bij aanschaf: dat werkt mijns inziens het beste bij inruilen van ene andere auto. En focus je niet alleen op een paar dealers in de regio: De dealer waar ik de auto gekocht heb ligt 100km van mijn woonplaats. Afspraak maken, langs gaan, inruiler tonen en daarna onderhandelen. En dealers tegen elkaar uitspelen. Helaas heb ik nog geen eens de beste deal: de garage waar mijn inruiler 8 jaar in onderhoud was bood nog 500euro boven op de beste inruilprijs. Ik wam daar pas te laat achter.
Leasemaatschappijen bedingen tot (ik meen) 7% korting maar hebben de dealers zo erg in de klem dat dealers bij particulieren proberen hun marges te verbeteren. En leasemaatschappijen bellen echt het hele land rond voor het leveren van een auto.

Afleveren: ik heb inderdaad alles minus 1000euro van te voren overgemaakt en de 1000euro ter plekke gepind. Dat had ik vooraf overlegd met mijn dealer (en akkoord op gekregen)..
Ik weet van een aantal leasemaatschappijen (ik heb een aantal cliënten in de automotive business, ook als leasemaatschappij en fleet beheerders) dat die niet eens zaken doen met dealers. Die handelen rechtstreeks met de importeur, en de importeur wijst de dealer aan die feitelijk mag leveren. Die krijgt daar een vast bedrag voor, en daar moet ie het mee doen, en dan maar hopen dat de berijder de auto daar in onderhoud brengt (als de berijder die keuze al mag maken, bij een aantal grote fleetoperators is ook de partij die het onderhoud mag doen aangewezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred25
  • Laatst online: 20-04 23:06
Donderdag de EV3 plus opgehaald, was E Niro rijder. Tov E-Niro groot verschil.

Ik schrok echter wel van het bereik bij 100% oplading maar 370 km. Dat was bij de E-Niro 440 km. Rijd eigenlijk altijd in de eco stand. Klopt dit wel, zo koud is het overdag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Fred25 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:29:
Donderdag de EV3 plus opgehaald, was E Niro rijder. Tov E-Niro groot verschil.

Ik schrok echter wel van het bereik bij 100% oplading maar 370 km. Dat was bij de E-Niro 440 km. Rijd eigenlijk altijd in de eco stand. Klopt dit wel, zo koud is het overdag niet.
De SR of de LR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred25
De SR , met batterij 58,3 kWh. Bijna gelijk aan de E-Niro die had volgens mij 62 KWh.

Verbruik dan veel hoger per km ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Fred25 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:47:
De SR , met batterij 58,3 kWh. Bijna gelijk aan de E-Niro die had volgens mij 62 KWh.

Verbruik dan veel hoger per km ?
Dan gokt hij dat je gemiddeld minder dan 15kWh/100km rijdt; dat lijkt me heel erg zuinig juist. Misschien past hij zich aan als je weinig op de snelweg rijdt enzo maar 370km lijkt me zelfs aan de hoge kant gegokt met temperaturen tussen de 0 en 10 graden.

Edit: zo te zien had je E-Niro 64kWh bruikbaar en je EV3 heeft 55kWh bruikbaar. Dus niet echt "bijna gelijk"; dat is bijna 15% minder, dus ik denk dat het wel betrouwbare cijfers zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Terranca op 15-03-2025 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred25
Terranca schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:54:
[...]

Dan gokt hij dat je gemiddeld minder dan 15kWh/100km rijdt; dat lijkt me heel erg zuinig juist. Misschien past hij zich aan als je weinig op de snelweg rijdt enzo maar 370km lijkt me zelfs aan de hoge kant gegokt met temperaturen tussen de 0 en 10 graden.

Edit: zo te zien had je E-Niro 64kWh bruikbaar en je EV3 heeft 55kWh bruikbaar. Dus niet echt "bijna gelijk"; dat is bijna 15% minder, dus ik denk dat het wel betrouwbare cijfers zijn.
Ok nou ik red mij wel niet helemaal goed gekeken dan. Ben wel benieuwd naar de ervaringen andere rijders SR. jij zegt 55 bruikbaar ik dacht 58,3 ?
Pagina: 1 ... 39 ... 75 Laatste