Braajun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:03:
Morgen is eindelijk de dag dat wij onze EV3 58.3kWh Plus + ADAS in Aurora Black Pearl mogen ophalen :-).
Ik was benieuwd naar de verdeling van de geleverde kleuren want ik hoorde niet zoveel mensen over zwart en heb daar een pie van gemaakt

Ik heb nu 3 EV3's in het wild gespot, en dat was 3x een zwarte uitvoering.

Zelf vind ik het een wat mindere kleur, juist omdat het contrast met de standaard zwarte delen dan bijna helemaal wegvalt. Maar hé, da's mijn mening, als jullie er blij mee zijn, gáán met dat ding!

[
Afbeelding]
Ik neem aan dat Ivory Silver ook onder grijs valt (dus 3 kleuren) en voor wit zijn er ook 2 kleuren volgens mij.
Valt me mee dat blauw niet zo populair is. Ik zag er laatst eentje en die vind ik toch ook echt wel mooi

.
Inderdaad, op de plaatjes uit de brochure vond ik die kleur ook niet mooi, maar bij de dealer op de stoep viel me die kleur 100% mee. Sterker nog, als ik die kleur eerder gezien had dan zou de keuze daar op vallen.
Ik heb de data met deze URL opgehaald:
https://opendata.rdw.nl/r...5EV3%25%27)&$limit=500000
3.501 op kenteken gezet (laatst bijgewerkt 01-03-2025)
Nog een vraag:
Wie heeft al dakdragers (en eventueel een dakkoffer; volgens mij zal een glossy zwarte prachtig op onze EV3 staan) gekocht? Voor originele Thule / Kia gegaan of voor een ander merk? Hoor graag jullie ervaringen.
Ik mocht gisteren onze EV3 ophalen, bij de dealer stond een lichtgrijze EV3 met eenzelfde kleur Thule dakkoffer. Misstond echt niet, maar die luchtweerstand...

Dan zou ik voor een trekhaakkoffer gaan, verslechtert het bereik van de wagen in ieder geval niet. (en ik weet nog wel een adres om te testen

)