Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12

Coffee

Coffee

Webbeb schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:00:
Vorige week mijn Ev3 Advanced Plus opgehaald. Heel tevreden, rijdt lekker soepel en rustig. Gisteren hoorde ik echter rare geluiden onder de motorkap, soort ruis of gebrom als ik 'm in de versnelling zet. Ik denk, dat is niet pluis en langs de garage gegaan. Daar zeiden ze dat het een speakertje aan de voorkant is die het geluid van een motor nadoet. Echt? Kan ik dat ergens aan/uit zetten?
Hoe klinkt het? Bij ons klinkt het als en synthetische / zangerige toon, die reageert op hoe hard je accelereert.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:05
Coffee schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Hoe klinkt het? Bij ons klinkt het als en synthetische / zangerige toon, die reageert op hoe hard je accelereert.
Ja, precies zo. Ik had geen idee maar snap het nu wel.... Het is een speakertje, voelde me wel een beetje voor joker staan bij de dealer. ;)
In reactie boven staat dat het geluid bij hogere snelheid uit gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Braajun
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-10 23:25
Morgen is eindelijk de dag dat wij onze EV3 58.3kWh Plus + ADAS in Aurora Black Pearl mogen ophalen :-).

Ik was benieuwd naar de verdeling van de geleverde kleuren want ik hoorde niet zoveel mensen over zwart en heb daar een pie van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3DFiv85OPTFzwEIWpZXQqztIN8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QUym1WcOYDHRpFXKdbTXGNU8.png?f=user_large

Ik neem aan dat Ivory Silver ook onder grijs valt (dus 3 kleuren) en voor wit zijn er ook 2 kleuren volgens mij.
Valt me mee dat blauw niet zo populair is. Ik zag er laatst eentje en die vind ik toch ook echt wel mooi :).

Ik heb de data met deze URL opgehaald:
https://opendata.rdw.nl/r...5EV3%25%27)&$limit=500000

3.501 op kenteken gezet (laatst bijgewerkt 01-03-2025)

Nog een vraag:
Wie heeft al dakdragers (en eventueel een dakkoffer; volgens mij zal een glossy zwarte prachtig op onze EV3 staan) gekocht? Voor originele Thule / Kia gegaan of voor een ander merk? Hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Webbeb schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:38:
[...]

Ja, precies zo. Ik had geen idee maar snap het nu wel.... Het is een speakertje, voelde me wel een beetje voor joker staan bij de dealer. ;)
In reactie boven staat dat het geluid bij hogere snelheid uit gaat.
Klopt inderdaad. Ik heb ook bij de Kia Niro en t zusje Hyundai Kona gelezen dat het mogelijk is om deze VESS speaker los te koppelen. Weet niet of dit ook bij de EV3 zou kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 04-03-2025 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:05
Coffee schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:57:
[...]

Klopt inderdaad. Ik heb ook bij de Kia Niro en t zusje Hyundai Kona gelezen dat het mogelijk is om deze VESS speaker los te koppelen. Weet niet of dit ook bij de EV3 zou kunnen.
Wel, het speakertje dient toch om de voetgangers en fietsers te beschermen. Dat is toch een goed ding... Ik laat het er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Dat weet ik, ik heb er ook geen last van. Laat hem er zelf ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:48
Braajun schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 21:03:
Morgen is eindelijk de dag dat wij onze EV3 58.3kWh Plus + ADAS in Aurora Black Pearl mogen ophalen :-).

Ik was benieuwd naar de verdeling van de geleverde kleuren want ik hoorde niet zoveel mensen over zwart en heb daar een pie van gemaakt :)
Ik heb nu 3 EV3's in het wild gespot, en dat was 3x een zwarte uitvoering. :9 Zelf vind ik het een wat mindere kleur, juist omdat het contrast met de standaard zwarte delen dan bijna helemaal wegvalt. Maar hé, da's mijn mening, als jullie er blij mee zijn, gáán met dat ding! ;)
[Afbeelding]

Ik neem aan dat Ivory Silver ook onder grijs valt (dus 3 kleuren) en voor wit zijn er ook 2 kleuren volgens mij.
Valt me mee dat blauw niet zo populair is. Ik zag er laatst eentje en die vind ik toch ook echt wel mooi :).
Inderdaad, op de plaatjes uit de brochure vond ik die kleur ook niet mooi, maar bij de dealer op de stoep viel me die kleur 100% mee. Sterker nog, als ik die kleur eerder gezien had dan zou de keuze daar op vallen.

Nog een vraag:
Wie heeft al dakdragers (en eventueel een dakkoffer; volgens mij zal een glossy zwarte prachtig op onze EV3 staan) gekocht? Voor originele Thule / Kia gegaan of voor een ander merk? Hoor graag jullie ervaringen.
Ik mocht gisteren onze EV3 ophalen, bij de dealer stond een lichtgrijze EV3 met eenzelfde kleur Thule dakkoffer. Misstond echt niet, maar die luchtweerstand... :X Dan zou ik voor een trekhaakkoffer gaan, verslechtert het bereik van de wagen in ieder geval niet. (en ik weet nog wel een adres om te testen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00

aip

aikink schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 07:33:

Ik mocht gisteren onze EV3 ophalen, bij de dealer stond een lichtgrijze EV3 met eenzelfde kleur Thule dakkoffer. Misstond echt niet, maar die luchtweerstand... :X Dan zou ik voor een trekhaakkoffer gaan, verslechtert het bereik van de wagen in ieder geval niet. (en ik weet nog wel een adres om te testen ;) )
Ook belangrijk: het scheelt heel veel lawaai, een trekhaakkoffer in plaats van een dakkoffer. En hou het lawaai ook in gedachten als je toch voor een dakkoffer gaat. Wij hebben 1x een Hapro, en 1 keer een Volvo (/Thule) dakkoffer. De laatste maakt echt heel veel minder lawaai dan de Hapro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasperAmsterdam
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-04 20:38
Ik heb de Air uitvoering en het viel mij op dat vanuit het dashboard een zacht tikkend geluid komt als de verwarming aanstaat. Dit is te horen als je stil staat en de ventilator staat op standje 1. Hebben anderen dit ook of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-10 21:34
JasperAmsterdam schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:17:
Ik heb de Air uitvoering en het viel mij op dat vanuit het dashboard een zacht tikkend geluid komt als de verwarming aanstaat. Dit is te horen als je stil staat en de ventilator staat op standje 1. Hebben anderen dit ook of ben ik de enige?
Dit werd genoemd in 1 van de vele videos op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
  • Laatst online: 06:31
Hallo Forummers,

Nu 1 week de GT+ Line in bezit. Hiervoor 5 jaar in een E-niro gereden. Ben tot nu toe heel tevreden (de discussie over ontbreken warmtepomp laat ik even voor wat het is ;-) )

Heb gisteren keyless-entry ingesteld. (Samsung S23) Werkt ook prima, maar wat ik niet kan vinden is hoe ik de auto weer afsluit. Gaat dat automatisch als je van de auto wegloopt? Zo ja, hoelang duurt het dan?

Nu een beetje suf, openen met telefoon en sluiten toch weer met de sleutel ... Ik doe denk ik iets verkeerd. Iemand de oplossing of antwoord?

Groet,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
Revenge69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:36:
Hallo Forummers,

Nu 1 week de GT+ Line in bezit. Hiervoor 5 jaar in een E-niro gereden. Ben tot nu toe heel tevreden (de discussie over ontbreken warmtepomp laat ik even voor wat het is ;-) )

Heb gisteren keyless-entry ingesteld. (Samsung S23) Werkt ook prima, maar wat ik niet kan vinden is hoe ik de auto weer afsluit. Gaat dat automatisch als je van de auto wegloopt? Zo ja, hoelang duurt het dan?

Nu een beetje suf, openen met telefoon en sluiten toch weer met de sleutel ... Ik doe denk ik iets verkeerd. Iemand de oplossing of antwoord?

Groet,

Hans
Lees even de topics van de laatste 2 weken of zoek op het onderwerp : je bent niet de enige met de vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aip

aip

En het antwoord is: nee, sluit niet automagisch. Maar na het sluiten van de deur je vinger op het rechthoekje op het handvat leggen, en als een wonder gaat ie dan wel op slot. Niet handig nee, maar het voorkomt dat je de sleutel moet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Laatst online: 14-07 07:58
Net mijn EV3 opgehaald. Eerste dat mij opviel is dat de auto echt snel is en heerlijk stil. :)

Verder zag ik op het stuur een grote knop waar je heel simpel de stand van ECO naar Normaal, Sport, etc kunt aanpassen. Wat is dan het probleem dat volgens jullie elke keer opnieuw die instelling moet worden veranderd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

RFr1980 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:37:
Net mijn EV3 opgehaald. Eerste dat mij opviel is dat de auto echt snel is en heerlijk stil. :)

Verder zag ik op het stuur een grote knop waar je heel simpel de stand van ECO naar Normaal, Sport, etc kunt aanpassen. Wat is dan het probleem dat volgens jullie elke keer opnieuw die instelling moet worden veranderd?
Omdat je elke keer die knop 5 keer moet indrukken. Daarnaast moet je natuurlijk het volume knop ingedrukt houden om de meestal foutieve snelheidswaarschuwing uit te zetten, én dan door het instellingen menu te gaan om DAW uit te schakelen.

Het lijkt bijna wel alsof je een preflight checklist moet doorgaan terwijl je gewoon in een auto rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFr1980
Coffee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:47:
[...]

Omdat je elke keer die knop 5 keer moet indrukken. Daarnaast moet je natuurlijk het volume knop ingedrukt houden om de meestal foutieve snelheidswaarschuwing uit te zetten, én dan door het instellingen menu te gaan om DAW uit te schakelen.

Het lijkt bijna wel alsof je een preflight checklist moet doorgaan terwijl je gewoon in een auto rijdt.
Ja eens hoor. Ik dacht alleen dat je die modus alleen aan kan passen in het menu maar dat valt dus gelukkig mee.

Eigenlijk was ik hier al zo bang gemaakt dat de praktijk voor mij dus wel meevalt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
RFr1980 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ja eens hoor. Ik dacht alleen dat je die modus alleen aan kan passen in het menu maar dat valt dus gelukkig mee.

Eigenlijk was ik hier al zo bang gemaakt dat de praktijk voor mij dus wel meevalt. :P
Je kunt de meest irritante instelling (Voor mij HDA) onder de knop favorieten plaatsen (sterretje aan de rechterkant van stuur)

Dan kun je het met 1 druk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
[...]

De rijmode hoef je maar 1 keer in te stellen. Bvb de ECO stand blijft aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innomine
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Revenge69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Rijmodus wordt niet onthouden. Als jij denkt van wel; HOEDAN.jpg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

[...]

Nope, wordt standaard op Normaal gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Revenge69 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Je kunt de meest irritante instelling (Voor mij HDA) onder de knop favorieten plaatsen (sterretje aan de rechterkant van stuur)

Dan kun je het met 1 druk uitzetten.
Je kan daarmee alleen naar het menu toe. Dan moet je in het menu nog rond tappen om het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30

[Afbeelding]

Nog een vraag:
Grappig.. ik heb hetzelfde eens gedaan voor long range of standard range op basis van massa_ledig_gewicht, dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD_QwC7T1RCV41iA6d3JIp5IpvQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5NPooFl5xfa6qPwZ4dsdDf0E.png?f=user_large

Eerder in dit topic beweerde dealers dat de kleinere accu meer verkocht werd, maar dat lijkt tot nu toe iig absoluut niet zo te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mibber
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 17:56
Ev3 fan schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:11:
[...]

Lijkt mij dat je dan wel de kofferbak verlichting kwijt bent.
Klopt. Maar zit met klittenband vast en kan dus makkelijk uit de auto gehaald worden. Verder leest onze hond weinig boeken in de kofferbak, misschien een handleiding ‘hoe te onderhandelen voor meer brokjes’ zo nu en dan, maar daar blijft het dan ook bij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:29
[...]

Nog een vraag:
Als je op de site van Thule kijkt kan je inmiddels ook de EV3 selecteren. Zelf heb ik van mijn Ford Focus Wagon nog de Evo Wingbar met daarbij ook de voetjes die op de rails passen. Als ik kijk naar de plaatjes lijken dit exact dezelfde voetjes te zijn dus gok dat het past, tezamen met de Thule dakkoffer die ik al heb.

Zal waarschijnlijk wel gigantisch veel invloed hebben op bereik, zo aerodynamisch als een aardappel. Al ziet de auto er bij default al niet echt ontzettend aerodynamisch uit :P Maar goed, ik moet af en toe naar Ierland (OF via Engeland/Wales OF via Frankrijk) met gezin en hond (lomp grote Golden Retriever) dus ben bang dat ik er niet helemaal onderuit ga komen.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:45
Terranca schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Grappig.. ik heb hetzelfde eens gedaan voor long range of standard range op basis van massa_ledig_gewicht, dan krijg je dit:

[Afbeelding]

Eerder in dit topic beweerde dealers dat de kleinere accu meer verkocht werd, maar dat lijkt tot nu toe iig absoluut niet zo te zijn.
Je zou voor de grap ook nog onderscheid kunnen maken tussen zakelijke en particuliere eigenaar, ik verwacht dat de meeste leaserijders voor de LR gaan en particuliere kopers voor de SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56

Ik had graag een blauwe gehad, en die in eerste instantie ook besteld. Tot ik erachter kwam dat blauw geen metallic lak is, en dat vond ik toch wel erg jammer. We hebben nu een groene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70

Ik zou ook heel graag weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb het bij de aflevering van onze auto vrijdag ook aan de dealer gevraagd en die zou er nog op terugkomen. In het menu bij de rijmodus blijft 'ie inderdaad op eco staan, maar op het scherm achter je stuur springt 'ie elke keer dat je de motor uitzet weer naar normaal.

Edit: volgens de handleiding hangt dit af van de regio. Waarschijnlijk woon je dan niet in Nederland?

[ Voor 9% gewijzigd door Kiwi70 op 05-03-2025 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mae
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 18:23

mae

Hier kan ik de carwash instelling ook niet vinden: GT-plusline … :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 14:40
[...]

én dan door het instellingen menu te gaan om DAW uit te schakelen.
Wat schakel je precies uit als je DAW uitschakelt? wat dit heb ik nog niet eerder uitgeschakeld volgens mij. De piepjes die ik nu heb is van het niet kijken naar de weg, waarbij het rode oogje ook op het dashboard komt.

Het "enige" wat ik uitschakel is de snelheid en de lane-assist(?) activatie; en dat is beide knopjes op het stuur tegelijk 3 seconden indrukken.
En dan kom er ik er na gemiddeld 10+ km gereden te hebben achter dat de auto nog niet in eco mode staat, en doe ik voor het idee deze ook nog overschakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Shmoozer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Wat schakel je precies uit als je DAW uitschakelt? wat dit heb ik nog niet eerder uitgeschakeld volgens mij. De piepjes die ik nu heb is van het niet kijken naar de weg, waarbij het rode oogje ook op het dashboard komt.
Dat is dus precies wat je daarmee uitschakelt: de Driver Attention Warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Mibber schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:27:
[...]

Wij hebben onderstaande gekocht en werkt prima. We willen nog iets dat perfect op maat is voor de EV3 en wellicht wat steviger, maar voor nu is dit echt prima.

JOEJOY Trunk Protection for Dogs
https://www.amazon.nl/-/e...on-for-Dogs/dp/B09FXPC3TL
Ik zoek nog gewoon verder naar een op maat gemaakte bench zoals ik die ook voor onze Volvo heb. Veilig, stevig, en je houdt de halve achterbak nog gewoon over.

https://www.vstore.nl/med...c85f8/h/o/hondenhek_6.jpg

Maar dat zal nog wel even duren, voordat ze bij Ali zoiets leveren.

Edit: zo'n deken is ook best handig hoor, hebben wij ook voor op de achterbank van onze 230i cabrio, zodat de hond daar onder het windscherm meekan, maar voor de achterbak, nee, dan maar een losse bench.

[ Voor 12% gewijzigd door aip op 05-03-2025 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:46
aip schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:33:
[...]

Ik zoek nog gewoon verder naar een op maat gemaakte bench zoals ik die ook voor onze Volvo heb. Veilig, stevig, en je houdt de halve achterbak nog gewoon over.

https://www.vstore.nl/med...c85f8/h/o/hondenhek_6.jpg

Maar dat zal nog wel even duren, voordat ze bij Ali zoiets leveren.

Edit: zo'n deken is ook best handig hoor, hebben wij ook voor op de achterbank van onze 230i cabrio, zodat de hond daar onder het windscherm meekan, maar voor de achterbak, nee, dan maar een losse bench.
Wij hebben een rekje vastgemaakt aan hoofdsteunen achterbank + een boot liner over de gehele bodem, achterkant bank en zijflappen.

We moeten nog even kijken of er ruimte over is in de EV3 voor bv een gesloten kratje, mocht je ruimte nodig hebben voor spullen achterin.
Maar dit valt of staat ook mbt bevestiging ervan. Mag niet gaan schuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door PrimaBB op 05-03-2025 19:01 ]

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

PrimaBB schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Wij hebben een rekje vastgemaakt aan hoofdsteunen achterbank + een boot liner over de gehele bodem, achterkant bank en zijflappen.

We moeten nog even kijken of er ruimte over is in de EV3 voor bv een gesloten kratje, mocht je ruimte nodig hebben voor spullen achterin.
Veiligheid voor alles. Juist daarom zoek ik naar zo'n oplossing als we in de Volvo hebben. En tot die tijd dus maar een gewone bench die wordt vastgesnoerd aan de hoofdsteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Laatst online: 19:48
mae schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:44:
Hier kan ik de carwash instelling ook niet vinden: GT-plusline … :?
Yup, hier ook. Niet dat het na 2 dagen al nodig zou zijn, maar op termijn wellicht handig voordat het kofferdeksel wordt doorgedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Shmoozer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Het "enige" wat ik uitschakel is de snelheid en de lane-assist(?) activatie; en dat is beide knopjes op het stuur tegelijk 3 seconden indrukken.
En dan kom er ik er na gemiddeld 10+ km gereden te hebben achter dat de auto nog niet in eco mode staat, en doe ik voor het idee deze ook nog overschakelen :P
Precies wat @Kiwi70 zei, de Driver Attention Warning. Dat ding piept namelijk al bij normaal en volgens RDW goed kijkgedrag:
  • Spiegels controleren: PIEP
  • Richting aangeven: ...
  • Links en rechts kijken: PIEP
  • Schoudercheck: PIEP
  • Handeling uitvoeren: ...
Ik heb er maar een klein plaatje voor ge-3D-print, nu geen afleiding meer tijdens de toch soms stressvolle situatie.

Verder vind ik HDA, Lane Assist, forward collision avoidance, etc wel erg handige veiligsheidsfuncties! Ik ben zeker niet tegen alle ADAS'en. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Coffee op 05-03-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10 18:06
de auto wil nu steeds al heel vroeg stoppen en altijd 20% buffer aanhouden
Inderdaad en indien ik me niet vergis laat de accuverwarming het afweten beneden die 20% wat misschien de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Coffee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:59:
[...]
  • Spiegels controleren: PIEP
  • Richting aangeven: ...
  • Links en rechts kijken: PIEP
  • Schoudercheck: PIEP
  • Handeling uitvoeren: ...
je kan ook overdrijven he? :P volgens mij duurt het zeker meer dan 5 seconden voordat zo'n piepje komt. geen idee hoe lang jij in spiegels tuurt ;)

maar ik denk dat ik wel deze uitschakeling onder de sneltoets op het stuur ga stoppen, die is nu nog niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
bruneelm schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:21:
[...]

Inderdaad en indien ik me niet vergis laat de accuverwarming het afweten beneden die 20% wat misschien de reden is.
Dat dacht ik ook maar ik kreeg 1x een melding dat het voorverwarmen was gestopt vanwege het resterende accu % maar dat was niet op 20%. Weet het niet precies maar zal denk rond de 12-15% zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudt
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-03 21:13
Een vraag over het conditioneren /voorverwarmen van de batterij. De dealer adviseerde om dat te doen (niet alleen omdat de auto dan zuiniger rijdt, maar ook omdat de batterij dan langer mee gaat) met de auto aan de lader. Want dan kost het geen bereik.

Maar het valt me op dat als ik via telefoon conditioneren aanzet, (melding: “succes batterij conditionering gestart”), met de auto aan de lader, ik binnen een minuut een nieuwe melding krijg “AC-opladen gestart”. Ik kan dan ook niet conditioneren stoppen (laden stoppen werkt wel).

Hoort dit zo of gaat hier iets fout?

Terzijde, wat me ook niet duidelijk is, is hoe lang je het beste kunt conditioneren bij bepaalde temperaturen.ik kan verschillende tijden instellen, maar wat is genoeg om voorverwarmd op pad te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Ruudt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:43:
Een vraag over het conditioneren /voorverwarmen van de batterij. De dealer adviseerde om dat te doen (niet alleen omdat de auto dan zuiniger rijdt, maar ook omdat de batterij dan langer mee gaat) met de auto aan de lader. Want dan kost het geen bereik.

Maar het valt me op dat als ik via telefoon conditioneren aanzet, (melding: “succes batterij conditionering gestart”), met de auto aan de lader, ik binnen een minuut een nieuwe melding krijg “AC-opladen gestart”. Ik kan dan ook niet conditioneren stoppen (laden stoppen werkt wel).

Terzijde, wat me ook niet duidelijk is, is hoe lang je het beste kunt conditioneren bij bepaalde temperaturen.ik kan verschillende tijden instellen, maar wat is genoeg om voorverwarmd op pad te gaan?
Volgens mij is dat echt niet nodig voor als een gewone rit gaat doen. Het op perfecte temperatuur hebben van de accu is met name belangrijk als je gaat snelladen of als je het maximale vermogen wil gebruiken (maar dat is meer een issue wanneer de accu veel te koud or warm is).

Wanneer de temperatuur van de accu (te) warm is na het snelladen gaat de auto zelf de batterij koelen. Ik neem dus aan dat er in het BMS wel wat waardes staan geprogrammeerd dat de auto zelf het conditioneren start wanneer dit echt noodzakelijk is.

Wat mij betreft zou ik alleen aan de AC lader conditioneren wanneer ik naar een snellader moet gaan binnen 75km ofzoiets maar dat lijkt me een situatie die maar weinig voorkomt als je toch al aan de lader staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
Eerste dag zit er op. :)

Naar het feit dat ik de auto top vind, toch een paar dingen die me opvallen:

- Stoelverwarming (of iets dergelijks) aanzetten in de KIA Connect app lijkt niet zomaar te werken. Kan dat niet zomaar bij ‘Remote’ en dan ‘Stoelinstellingen’? Of moet ik dan eerst Airco aanzetten of iets dergelijks? Ik ben alle 146 pagina’s aan het doorlezen en dacht dat ik het ergens gelezen had maar nog niet gevonden…
- eveneens in de KIA Connect app heb ik al vrij snel de melding ‘aantal voertuigcontroles overschreden’. Ik kan nu niet eens meer de app openen omdat ik moet inloggen en dan blijft hij ook deze melding geven. Ook dit heb ik hier al eens gelezen dacht ik, maar ik blijf dit bijzonder vinden;
- de KIA-laadpas kan alleen geactiveerd worden als je Paypal of VISA hebt? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

RFr1980 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:16:

- de KIA-laadpas kan alleen geactiveerd worden als je Paypal of VISA hebt? :(
Dat vond ik ook bizar. Voor ons dus geen KIA laadpas- ik heb geen zakelijke creditcard, en aan paypal op de zaak ga ik al helemaal niet beginnen. SEPA werkt prima door heel de EU, dus je zou verwachten dat KIA ook gewoon met automatische incasso kan werken.

[ Voor 11% gewijzigd door aip op 05-03-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:25
Sigmasailor schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:37:
[...]

Nieuwe ICCU komt over een week of 3.
De dealer had gemeld dat de nieuwe ICCU in de week van 10 maart zou komen. Vanmiddag (5 maart) werd ik (aangenaam) verrast met het telefoontje dat mijn EV3 weer gefixt is. Kennelijk stoppen ze er weer gewoon hetzelfde type ICCU in (ben benieuwd hoe lang deze het gaat volhouden). Ik heb nog even nagevraagd naar de conditie van de (niet opgeladen) 12V accu. Die is getest en was OK. Gaan we ook meemaken.

Mooi dat het weer in orde is; toch wat teleurstellend dat Kia die ICCU's niet gewoon ergens in de buurt op voorraad heeft. Het lijkt wat op een verbruiksonderdeel als je leest hoe vaak ze stuk gaan.

Ik wacht overigens nog op een reactie van Kia NL voor de enorm slechte KIW service. Laat ik natuurlijk ook even weten.

Ik ben blij dat ik mijn EV3 (zelfs fris gewassen) weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Ruudt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:43:

Je hoeft alleen de batterij maar te pre-conditioneren als je wilt snelladen. Buiten dat om zie ik het nut er niet van in. Het kost erg veel energie en je merkt er in de praktijk zo goed als niks van. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het beter voor de accu's is om dit te doen.

Als je echt snel wilt laden dan moet de accu op een bepaalde temperatuur zijn anders haal je de max laadsnelheid niet. Buiten dat om heeft vziw het pre conditioneren (het heet niet voor niks zo) geen nut.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 19:24
RFr1980 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:16:

- Stoelverwarming (of iets dergelijks) aanzetten in de KIA Connect app lijkt niet zomaar te werken. Kan dat niet zomaar bij ‘Remote’ en dan ‘Stoelinstellingen’? Of moet ik dan eerst Airco aanzetten of iets dergelijks? Ik ben alle 146 pagina’s aan het doorlezen en dacht dat ik het ergens gelezen had maar nog niet gevonden.
Eerst stel je onder Remote je klimaatinstellingen in, en bepaal je welke stoelen je hoe warm wil voorverwarmen. Vervolgens schakel je dit in via “Airco starten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Shmoozer schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:22:
[...]

je kan ook overdrijven he? :P volgens mij duurt het zeker meer dan 5 seconden voordat zo'n piepje komt. geen idee hoe lang jij in spiegels tuurt ;)

maar ik denk dat ik wel deze uitschakeling onder de sneltoets op het stuur ga stoppen, die is nu nog niet in gebruik.
Niet zo heel lang, maar het gaat er om hoe lang je gecombineerd weg kijkt van de weg. Dus misschien doet hij het nog niet bij de eerste keer spiegels, maar dan wel als je over je schouders kijkt. Om eerlijk te zijn doet hij het niet elke keer als ik de stappen doorloop om af te slaan, maar zeker een aantal keer per rit.

Enfin, het staat nu permanent ‘uit’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revenge69
Ja, herkenbaar! Met name het volumeverschil tussen DAB en FM is groot. Best wel schrikken als hij schakelt naar FM. Die is beduidend harder.

Heb de vraag voor het uitzetten van FM bij de dealer neergelegd, maar nog geen reactie.

Heeft iemand dat toevallig al wel opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revenge69
Kiwi70 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:03:
[...]

Ik zou ook heel graag weten hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik heb het bij de aflevering van onze auto vrijdag ook aan de dealer gevraagd en die zou er nog op terugkomen. In het menu bij de rijmodus blijft 'ie inderdaad op eco staan, maar op het scherm achter je stuur springt 'ie elke keer dat je de motor uitzet weer naar normaal.

Edit: volgens de handleiding hangt dit af van de regio. Waarschijnlijk woon je dan niet in Nederland?
Ik moet excuses aanbieden aan iedereen :(

Was in de veronderstelling dat ik constant in de ECO modus reed, maar mijn ondernemende zoon heeft de standaard interieur kleur van de NORMAAL mode aangepast naar de kleur van de ECO mode. (dat vond ie mooier...)

Heb ook nooit verder gekeken dan mijn neus lang was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revenge69
T--men schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:36:
Sinds een week een EV3 plus 58 kwh in bezit.

Ben er blij mee! Is mijn eerste elektrische auto en mijn eerste automaat. Dus wel een beetje wennen.

Hier wat bevindingen waar ik tegenaan loop, ben benieuwd of meer mensen dit ook hebben. Of weten waar het aan ligt.

Als ik de auto heb laten voorverwarmen en ik start de auto als het voorverwarmen nog actief is, slaat de ventilatie op hol, en gaat naar standje orkaan. Ik moet dan eerst de klimaat beheersing op “auto” zetten en dan gaat het weer goed.
Heb je hier al iets voor gevonden? Zelfde probleem aan deze kant. Dealer kan mij hier niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 19:49
Dan heb jij geluk....
Mijn dealer meldde eergisteren dat mijn ICCU pas de eerste week van april verwacht werd... dan heb ik dus ongeveer 6 weken geen auto gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
PSNE schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:47:
Dan heb jij geluk....
Mijn dealer meldde eergisteren dat mijn ICCU pas de eerste week van april verwacht werd... dan heb ik dus ongeveer 6 weken geen auto gehad...
Misschien heb ik wat duidelijker mijn ongenoegen richting Kia gemaakt? Geen idee eigenlijk. Ik moet kennelijk nog van geluk spreken ook? Heel vreemd dat deze onderdelen er gewoon niet zijn. Pakje van Alie gaat meestal nog sneller. Ben toch aangenaam verrast; 'slechts' 10 dagen gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:28
RFr1980 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:37:

Instelling wordt niet bewaard dus elke keer als je de auto start moet je opnieuw eco stand instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSNE
  • Laatst online: 19:49
Was reactie op eerder bericht kapotte ICCU
PSNE schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:47:
Dan heb jij geluk....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
Revenge69 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:50:
Ja, herkenbaar! Met name het volumeverschil tussen DAB en FM is groot. Best wel schrikken als hij schakelt naar FM. Die is beduidend harder.

Heb de vraag voor het uitzetten van FM bij de dealer neergelegd, maar nog geen reactie.

Heeft iemand dat toevallig al wel opgelost?
http://webmanual.kia.com/.../Dutch/Media_radiofm.html

Had de link al een keer gepost maar er staat daar een menu optie om het automatisch switchen uit te zetten (puntje 5).

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revenge69
PrimaBB schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:55:
[...]

Maak gebruik van "Bagageklemmen 4 Stuks - Voor het vastzetten van uw bagage" Kijk maar even op bol punt com.

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
aip schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:25:
[...]

Dat vond ik ook bizar. Voor ons dus geen KIA laadpas- ik heb geen zakelijke creditcard, en aan paypal op de zaak ga ik al helemaal niet beginnen. SEPA werkt prima door heel de EU, dus je zou verwachten dat KIA ook gewoon met automatische incasso kan werken.
Paypal koppel je aan je prive-cc en is gratis. Ik gebruik dit voor internet aankopen wegens 2FA. Ik heb geen KIA-laadpas maar een ANWB-laadpas : alleen betalen bij gebruik. Het advies is om meerdere laadpassen te hebben als je veel onderweg wilt laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

De_Buurmannen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Paypal koppel je aan je prive-cc en is gratis. Ik gebruik dit voor internet aankopen wegens 2FA. Ik heb geen KIA-laadpas maar een ANWB-laadpas : alleen betalen bij gebruik. Het advies is om meerdere laadpassen te hebben als je veel onderweg wilt laden.
Dat snap ik, maar dan komen de laadkosten op de prive CC binnen, en kan ik weer van alles gaan boeken in RC naar de zaak. Daar heb ik dus geen zin an. En we hebben 3 verschillende laadpassen op de zaak, dus dat komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-10 19:24
Revenge69 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Heb je hier al iets voor gevonden? Zelfde probleem aan deze kant. Dealer kan mij hier niets zinnigs over zeggen.
Nee, wat wel werkt is ventilatie direct op “auto” zetten als je instapt, dan houdt het meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:32
27 maart kan ik mijn auto ophalen, een stuk vlotter dan de eerder gecommuniceerde periode van eind mei!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:07

Flarrestein

Superworm Jim

Krijg zojuist een telefoontje van de dealer dat mijn LR Plus Advanced de 20e wordt afgeleverd. Vorige week nog een e-mail ontvangen van de leasemaatschappij waarin de 1e week juni werd genoemd :-)

Maar goed, kan niet wachten

HIER !!! PAK AAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:18
Robert1962 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Instelling wordt niet bewaard dus elke keer als je de auto start moet je opnieuw eco stand instellen
Iedere keer als je instapt 4x op de mode knop drukken voor je in de eco stand zit, het lijkt er sterk op dat een mentaal invalide werknemer van Kia dit bedacht heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Coffee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:36:
Zojuist ingelogd op de Kia Smart Charge App. De app blijkt te werken op basis van de technologie van Jedlix (Nederlandse partij). Er zijn meerdere aanbieders die hier gebruik van maken, waaronder energiemaatschappijen. Ik weet dat in ieder geval Frank Energie hier gebruik van maakt.

Ik heb in het verleden wel eens de app van Jedlix zelf gebruikt, toen met een Tesla Model 3. Mijn ervaring was dat het niet erg betrouwbaar was. Soms werd er bijvoorbeeld gewoon niet geladen.

Was wel iets van een half jaar geleden, en dus met een andere auto. Mogelijk werkt het nu beter.

[Afbeelding]
Ik gebruik de Kia app al bijna 5 jaar en een enkele keer wordt gevraagd opnieuw in te loggen, maar de app werkte bij mijn eSoul prima en nu ook met mijn EV3. Wel gebruik ik de Zonneplan app om thuis te laden,
[Zonneplan wallbox]deze is prima instelbaar en wat gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RFr1980
Wat een heerlijke auto voor in de file zeg. Bijna genieten als er file staat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Aedriaen1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:22:
[...]

Ik gebruik de Kia app al bijna 5 jaar en een enkele keer wordt gevraagd opnieuw in te loggen, maar de app werkte bij mijn eSoul prima en nu ook met mijn EV3. Wel gebruik ik de Zonneplan app om thuis te laden,
[Zonneplan wallbox]deze is prima instelbaar en wat gebruiksvriendelijker.
Was dit een reactie op mijn post? :) ik had het niet over de bestaande Kia App, maar de recent uitgebrachte Kia Smart Charge app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie25
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13-10 21:49
Coffee schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:36:
Zojuist ingelogd op de Kia Smart Charge App. De app blijkt te werken op basis van de technologie van Jedlix (Nederlandse partij). Er zijn meerdere aanbieders die hier gebruik van maken, waaronder energiemaatschappijen. Ik weet dat in ieder geval Frank Energie hier gebruik van maakt.

Ik heb in het verleden wel eens de app van Jedlix zelf gebruikt, toen met een Tesla Model 3. Mijn ervaring was dat het niet erg betrouwbaar was. Soms werd er bijvoorbeeld gewoon niet geladen.

Was wel iets van een half jaar geleden, en dus met een andere auto. Mogelijk werkt het nu beter.

[Afbeelding]
Ik heb hem ook geladen en gekoppeld aan Frank Energie met mijn dynamisch contract. Wat ik nog niet helemaal begrijp: wat is het verschil met de aansturing vanuit de app van Frank zelf? Die gebruik ik altijd en volgens mij kijkt die ook op basis van beschikbare tijd tot vertrek auto en uurprijs naar hoe hij het meest efficiënt kan laden. Doet deze app volgens jou iets anders/beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozkan6978
  • Laatst online: 04-06 17:14
Nadat mijn ICCU is vervangen viel dat weer na 2 weken uit , gaat de dealer obd vervangen. Auto is geleverd op 7 jan. Echt balen . Ik kreeg de advies om de thuislaadpaal te laten controleren. Ik heb een Absina 11 KwH model die gewoon in de stopcontact kan met een aparte groep. Heeft iemand ervaring tips etc. ? Hopeloze gaval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Takkie25 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 22:23:
[...]

Ik heb hem ook geladen en gekoppeld aan Frank Energie met mijn dynamisch contract. Wat ik nog niet helemaal begrijp: wat is het verschil met de aansturing vanuit de app van Frank zelf? Die gebruik ik altijd en volgens mij kijkt die ook op basis van beschikbare tijd tot vertrek auto en uurprijs naar hoe hij het meest efficiënt kan laden. Doet deze app volgens jou iets anders/beter?
Niet per see, ik was met name benieuwd hoe die werkte. Toen ik de naam Jedlix zag dacht ik; dat heb ik al eens geprobeerd.

Ik heb zelf een betrouwbaardere oplossing middel mijn zelf beheerde Alfen Eve S-Line + Home Assistant met EV Smart Charging integratie die de uurtarieven ophaalt bij de API van Frank Energie. Werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gebruiken jullie de ingebouwde navigatie of die van je telefoon, zoals Maps?

Ik merk dat de ingebouwde geen actuele kaarten gebruikt, bijna 2 jaar geleden verhuisd naar nieuwbouw en kent m'n eigen adres niet.

Is dat zelf te updaten? En geldt dat ook voor het infotainment systeem? Updates staan aan in de instellingen, maar er komt niets binnen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Ozkan6978 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:10:
Nadat mijn ICCU is vervangen viel dat weer na 2 weken uit , gaat de dealer obd vervangen. Auto is geleverd op 7 jan. Echt balen . Ik kreeg de advies om de thuislaadpaal te laten controleren. Ik heb een Absina 11 KwH model die gewoon in de stopcontact kan met een aparte groep. Heeft iemand ervaring tips etc. ? Hopeloze gaval
Oef, dat is zwaar k*t zeg. Hopelijk heb je wel gepast vervangend vervoer gekregen?

Die lader kan toch niet daadwerkelijk 11kw laden via het stopcontact? Ook al zit die op een aparte groep dan nog is de standaard bedrading achter een stopcontact daar niet op berekend. Zou er persoonlijk voor kiezen om een lader rechtsreeks op een groep aan te laten sluiten om zo zo weinig mogelijk points of failures te krijgen.

Of dit ook de oorzaak kan zijn van je kapotte auto durf ik niet te zeggen. Wat mij betreft is de auto dan simpelweg niet goed beveiligd ook al heb je een brakke lader. Stoppen met laden en een foutmelding? Prima. Maar kapot gaan en de lader de schuld geven zou ik niet akkoord mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
koelkast schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:50:
Gebruiken jullie de ingebouwde navigatie of die van je telefoon, zoals Maps?

Ik merk dat de ingebouwde geen actuele kaarten gebruikt, bijna 2 jaar geleden verhuisd naar nieuwbouw en kent m'n eigen adres niet.

Is dat zelf te updaten? En geldt dat ook voor het infotainment systeem? Updates staan aan in de instellingen, maar er komt niets binnen ...
Navigatie is zelf te updaten via https://update.kia.com/EU/E1/Main alleen staat de ev3 er nog niet tussen in de software.

Vooralsnog hoop ik dat ze hun focussen op de software. Die is in veel gevallen wat brak te noemen.
Ohja je hebt 3 gratis ota updates per jaar. De rest zal je zelf moeten doen of men gaat nog een betaalde ota optie toevoegen.
Ik denk dat je trouwens wel gratis kan laten updaten bij de dealer als je het zelf niet wilt doen. Maar die zal op zondagmiddag niet kunnen denk ik. :)

[ Voor 16% gewijzigd door AtlAntA op 07-03-2025 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

AtlAntA schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:03:
[...]

Navigatie is zelf te updaten via https://update.kia.com/EU/E1/Main alleen staat de ev3 er nog niet tussen in de software.

Vooralsnog hoop ik dat ze hun focussen op de software. Die is in veel gevallen wat brak te noemen.
Ohja je hebt 3 gratis ota updates per jaar. De rest zal je zelf moeten doen of men gaat nog een betaalde ota optie toevoegen.
Ik denk dat je trouwens wel gratis kan laten updaten bij de dealer als je het zelf niet wilt doen. Maar die zal op zondagmiddag niet kunnen denk ik. :)
Drie per jaar? Ik dacht 2 totaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
Coffee schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Dat dacht ik ook ja.

Via bedraad/USB oid kan het wel zo vaak je wil meen ik (zelf lokaal downloaden en dan uploaden in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Coffee schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Ik geloof je meteen. Deed het even uit mijn hoofd. :)

Toen ik laatst bij de dealer begon over zelf updaten werd het mij sterk afgeraden. Met zulke nieuwe auto's vertrouwd men updates blijkbaar niet zo waardoor ze liever even afwachten om te kijken of er niet meer kapot gaat dan er gefixed wordt. Dat is best een goede logica natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Aedriaen1 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:12:
[...]

Iedere keer als je instapt 4x op de mode knop drukken voor je in de eco stand zit, het lijkt er sterk op dat een mentaal invalide werknemer van Kia dit bedacht heeft???
Mee eens hoor. Ik rijd nu in een ev6 en daar werkt het wel. Ik rijd altijd in eco stand en dan hoef ik het maar 1 keer in te stellen. Zal nog wel update voor komen denk ik in ev3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Ik las hier eerder dat er verschil zit tussen het verbruik in de app en het verbruik dat de auto aangeeft. Zojuist heb ik een kort (zuinig!) ritje gemaakt. Volgens de auto verbruikte hij 12,3 kwh/100 km. Volgens de app echter maar 11,69 kwh/200 km. Kan iemand dit verklaren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QzWG2ycPol95ZeOi3AWdOwIBAM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yNLDEmceQJjOrIZjf970QFMA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _EV_
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:00
Ik vindt het nog niet echt duidelijk met de (navigatie) updates bij Kia.
Er bestaan namelijk verschillende systemen.
De nieuwe modellen, en ik denk ook de EV3 hebben ccNC archtictuur.
Zie ook http://webmanual.kia.com/ccNC/AVNT/EUR/Dutch/Video.html

De oudere hebben de Gen5W archtectuur.
En ik denk dat de link https://update.kia.com/EU/E1/Main daarvan is.

Maar zoals gezegd, heel onduidelijk

Ik ben nu verder op de site http://webmanual.kia.com/ccNC/AVNT/EUR/Dutch/Video.html aan het klikken en daar staat ook updates bij, wordt je toch weer naar https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate gestuurd

[ Voor 21% gewijzigd door _EV_ op 07-03-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-10 07:58
Ik had een vraag over de smart key van de Plus advanced versie, wat kan ik nou met het knopje ‘hold’? Vooralsnog gebeurt er niets als ik hem indruk of ingedrukt houd, iemand wel goeie ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Ev3 fan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:32:
Ik had een vraag over de smart key van de Plus advanced versie, wat kan ik nou met het knopje ‘hold’? Vooralsnog gebeurt er niets als ik hem indruk of ingedrukt houd, iemand wel goeie ervaring mee?
Volgens het instructieboekje is dat knopje voor starten op afstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bn3RvIXwnkZVcS49D3hdQhugUW8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pCHFTF2m2TN7GjcziUTVywLF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
Kiwi70 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Volgens het instructieboekje is dat knopje voor starten op afstand:

[Afbeelding]
Helaas wordt hier ook niet wijzer van, het zou dan op afstand moeten starten maar dat heb ik dus geprobeerd, gebeurt niks, dashboard blijft donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:27
Ev3 fan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Helaas wordt hier ook niet wijzer van, het zou dan op afstand moeten starten maar dat heb ik dus geprobeerd, gebeurt niks, dashboard blijft donker.
Dat knopje is om te holden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
[...]

Is dat niet gekoppeld aan het automatisch inparkeren? Die functie is alleen beschikbaar op de GT- plusline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kajvde
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-10 19:40
[...]

Ik las ergens; 2x op sluiten (als auto gesloten is) gevolgd door ‘hold’ ingedrukt houden. Dan start auto op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
kajvde schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Ik las ergens; 2x op sluiten (als auto gesloten is) gevolgd door ‘hold’ ingedrukt houden. Dan start auto op afstand
Ik snap niet wat het voor zin heeft om de auto te starten als je er zelf nog niet in zit. Had liever iets gehad als zonnedak open en dicht doen om alvast te luchten of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limmelambok
  • Laatst online: 20:45
Ev3 fan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:00:
[...]

Ik snap niet wat het voor zin heeft om de auto te starten als je er zelf nog niet in zit. Had liever iets gehad als zonnedak open en dicht doen om alvast te luchten of zo.
Een hele smalle parkeerplaats in/uitrijden. (Geldt voor 3/4 van de vrije plaatsen op de luchthaven van Zaventem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08:01
Wanneer je de open of dicht knop ingedrukt houd op de afstandbediening gaan de ramen (voorkant) open of dicht. Is het mogelijk om dit ook bij de achter ramen te in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Ozkan6978 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 07:10:
Je thuis laadpaal is een relatief 'dom' ding. Na wat communiceren over laadstroom sluit een flink relais en doet de lader in de auto (ICCU) de rest. Lijkt nogal op afschuiven van problemen die al tenminste een jaar of 4 bij Kia spelen. De ICCU is (forum wijsheid) een in de basis niet echt geweldig ontwerp. Ze sneuvelen al jaren bij bosjes. Als Kia de oorzaak niet bij de bron aanpakt blijft dat zo. Triest om te moeten lezen dat een vervangende ICCU na twee weken ook alweer de geest geeft. Gelukkig is de mijne net 2 dagen geleden vervangen; kan ik nog 12 dagen genieten van mijn EV3.

In Amerika (met zijn claim cultuur en de 'lemon law' in diverse staten) is er al een grote terugroepactie (meerdere honderduizenden auto's) gaande (allemaal forum wijsheid die je al snel tegenkomt als je even zoekt) . Ik heb geen idee of we in de EU hetzelfde gaan meemaken; Kia is zo communicatief als een loden deur.

[ Voor 23% gewijzigd door Sigmasailor op 07-03-2025 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-10 18:47
_EV_ schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:57:
Ik vindt het nog niet echt duidelijk met de (navigatie) updates bij Kia.
Er bestaan namelijk verschillende systemen.
De nieuwe modellen, en ik denk ook de EV3 hebben ccNC archtictuur.
Zie ook http://webmanual.kia.com/ccNC/AVNT/EUR/Dutch/Video.html

De oudere hebben de Gen5W archtectuur.
En ik denk dat de link https://update.kia.com/EU/E1/Main daarvan is.

Maar zoals gezegd, heel onduidelijk

Ik ben nu verder op de site http://webmanual.kia.com/ccNC/AVNT/EUR/Dutch/Video.html aan het klikken en daar staat ook updates bij, wordt je toch weer naar https://update.kia.com/EU/E1/navigationUpdate gestuurd
Die kaartupdates is dat afkomstig vzn TomTom? (Hopelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:27
bartmaniac schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:51:
[...]

Die kaartupdates is dat afkomstig vzn TomTom? (Hopelijk niet)
Here volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Coffee schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:29:
[...]

Was dit een reactie op mijn post? :) ik had het niet over de bestaande Kia App, maar de recent uitgebrachte Kia Smart Charge app.
OK, duidelijk, die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
Limmelambok schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 18:17:
[...]

Een hele smalle parkeerplaats in/uitrijden. (Geldt voor 3/4 van de vrije plaatsen op de luchthaven van Zaventem)
Ik heb de plus advanced uitvoering dus naar voren en naar achteren rijden met de afstandbediening gaat niet. Snap dus nog steeds dat knopje ‘hold’ niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NVranya
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:18
Ev3 fan schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 21:01:
[...]

Ik heb de plus advanced uitvoering dus naar voren en naar achteren rijden met de afstandbediening gaat niet. Snap dus nog steeds dat knopje ‘hold’ niet.
Ik heb hem helaas nog niet, dus kan niet testen, maar ik meen gelezen te hebben dat dit voor remote start is.
Dit is dan om voor te verwarmen/koelen indien je niet de app gebruikt.

Dus waarschijnlijk in de meeste gevallen gewoon een overbodig knopje 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Dacht ook dat die knop voor remote start was. Ik gebruik persoonlijk uitsluitend de digitale sleutel op mijn telefoon, dus heb het nog niet in de praktijk geprobeerd

[ Voor 57% gewijzigd door Coffee op 08-03-2025 00:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Buurmannen
Zoals beloofd een foto van het afdekrubber van het AC-laadpunt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ft7yLqbQAL8EYBiKbauNH0qqih8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNIsyPyY13XqtXKSeUpMLEga.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
De_Buurmannen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:13:
Zoals beloofd een foto van het afdekrubber van het AC-laadpunt.
Had je die bij Amazon besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
Kiwi70 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 11:35:
[...]

Had je die bij Amazon besteld?
Ali…het geld is op…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
[...]

Dat kan alleen maar vanaf gt line. Niet alles wat in boekje staat kun je ook voor jouw model doen. Zo simpel is het

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mondiger
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-08 03:43
Een aantal berichten terug werd gezocht naar een goede dop voor het laadpunt van de EV3. In de KIA garage werd mij verteld dat KIA ook voor andere auto’s, zelfs als je hem daar kwijt bent, geen losse doppen levert.MAAR Hyundai levert ze wel voor de Kona of mogelijk ander model voor ongeveer 20 euro als set voor inclusief ook de ander dop. Even losmaken en dan heb je de perfecte dop voor de EV3!!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvKuB5hPG2a0DoLrqkGaCTvrcAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3pWrZWNhPZQDHPwrJoxDK0C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Mondiger schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:01:
Een aantal berichten terug werd gezocht naar een goede dop voor het laadpunt van de EV3. In de KIA garage werd mij verteld dat KIA ook voor andere auto’s, zelfs als je hem daar kwijt bent, geen losse doppen levert.MAAR Hyundai levert ze wel voor de Kona voor ongeveer 25 euro als set voor inclusief ook de ander dop. Even losmaken en dan heb je de perfecte dop voor de EV3!![Afbeelding]
Nou op hyundai accessoirelijst gekeken bij kona maar niet te vinden hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
Opbergbakjes voor in de middenconsole (Curver, Action)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aWKAy24ylx_UdpWAKQCwsGE9vs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVR8pWw50sUVrL9o3rOULyzn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

De_Buurmannen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:13:
Opbergbakjes voor in de middenconsole (Curver, Action)
[Afbeelding]
Eerlijk? Ik vin'net maar niks. Maar ik snap de keuze van KIA om er geen gewone middenconsole van te maken dan ook voor geen meter. Nu ligt alles los in een gapend gat, en een opbergvak in de armsteun... ho maar. Onbegrijpelijk.
Pagina: 1 ... 37 ... 75 Laatste