Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37

Coffee

Coffee

pati schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Is dus helaas nu nog niet mogelijk. Ik heb via de connect app in de sectie Klantenservice onder het kopje functie verzoeken een wijziging/update aangevraagd.
Het is wel een functie die wordt geadverteerd in de how to video’s van Kia op de EV3. Daar heet het walk-away lock, en zit het in het menu waar je kan regelen dat hij open gaat als je richting de auto loopt. Denk dat het nog gaat komen?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
pati schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Is dus helaas nu nog niet mogelijk. Ik heb via de connect app in de sectie Klantenservice onder het kopje functie verzoeken een wijziging/update aangevraagd.
Bedankt voor de tip! Dit ga ik ook doen, hoe meer mensen dit willen, hoe groter de kans is dat er iets mee gedaan wordt :)
Thyz-e schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:54:
[quote]DaanDH schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Ze kosten 24 euro per bakje maar zag nu dat ze niet meer leverbaar waren.
Wellicht komen ze binnenkort weer terug.

Auto bevalt goed, elke dag een feest om in te rijden :)

Enige minpunt vind ik de dooie hoek waarschuwing...bij inhalen moet je bijna 3 auto lengtes voorbij een auto zijn voordat je terug kunt zonder alarm.. :?
Ik kon de bakjes inderdaad ook niet meer makkelijk vinden op Ali, waarschijnlijk is er nu een run op omdat de EV3 steeds vaker geleverd wordt.

Door de dodehoekwaarschuwing ben ik ook een paar keer flink geschrokken. De eerste keren stuurde ik meteen terug, omdat ik dacht dat er een auto naast me reed die wilde invoegen, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ik kijk altijd goed in de spiegels en vertrouw nooit puur op de piepjes. Het volume van de waarschuwingssystemen aanpassen heeft bij mij wel geholpen.

[ Voor 57% gewijzigd door DaanDH op 18-02-2025 08:52 . Reden: Extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arns301
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-07 14:32
Ik heb mijn EV3 nu iets meer dan een week. Sinds het wat kouder is krijg ik iedere ochtend, bij het opstarten van de auto foutmeldingen.

Er komt een driehoek met uitroepteken in mijn beeldscherm die ik niet kan openen. Waardoor lane assist en andere opties het niet meer doen. Misschien dat het komt door de vorst, maar dit is mijn eerste EV. Na 5 - 10 minuten verdwijnen rijden gaan alle meldingen vanzelf uit en werkt de wagen weer perfect.

Moet ik me zorgen maken en de dealer bellen? Daarbij hoe kan ik de foutmeldingen in mijn scherm openen en zien. Dit kan ik nergens terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1QIb8F2YTq9c0XQJqLya8z7qvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6W6KO4chXyF1PfjNaQDPHJ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 10:16
Arns301 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:19:
Ik heb mijn EV3 nu iets meer dan een week. Sinds het wat kouder is krijg ik iedere ochtend, bij het opstarten van de auto foutmeldingen.

Er komt een driehoek met uitroepteken in mijn beeldscherm die ik niet kan openen. Waardoor lane assist en andere opties het niet meer doen. Misschien dat het komt door de vorst, maar dit is mijn eerste EV. Na 5 - 10 minuten verdwijnen rijden gaan alle meldingen vanzelf uit en werkt de wagen weer perfect.

Moet ik me zorgen maken en de dealer bellen? Daarbij hoe kan ik de foutmeldingen in mijn scherm openen en zien. Dit kan ik nergens terugvinden.

[Afbeelding]
Mogelijk dat de radar nog wat ijsvorming heeft, de auto moet namelijk goed kunnen "zien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:37

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Arns301 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:19:

[Afbeelding]
Ik heb precies deze ervaring ook nu het kouder wordt, en al meermaals gehad. 9 van de 10 keer zijn de meldingen in 5 minuten verdwenen, ik ga er dus eigenlijk vanuit dat er sprake is van ijsvorming op in ieder geval de botssensor.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:38

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

De geavanceerde functies zijn ook afhankelijk van de camera - die heeft last van condensvorming. Dan krijg je die melding.

Meldingen kun je volgens mij via een van de menu's in het "home" menu zien (niet setup) of door lang op de OK knop aan de linkerkant van het stuur te drukken. Dat weet ik niet zeker, vrouw is op pad met de EV3 dus kan niet controleren ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
De zon doet goed zijn best dus er is nu al 7kW beschikbaar voor de EVSE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFs0J2cjP0ZhmrxnLDvdvmXZQjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ndZd2yQIM7pY8oAzTcrKNptw.png?f=fotoalbum_large

De EV3 houd het bij deze buitentemperaturen bij 5kW dus ik dacht eens proberen wat de battery conditioning doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skO6FHGY4m_RQike8eO93KH7g1k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bB7JV3mezNNVPIr809TCuSZW.png?f=fotoalbum_large

Computer says no.

Ik zie ook geen wijziging in het afgenomen vermogen dus er wordt ook niks opgewarmd. Werkt dit bij iemand?

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 17:53
Gisteren scheen het zonnetje heerlijk (nu weer trouwens), en omdat ik zo stom was geweest om mijn zonnebril in mijn oude auto te laten liggen bij het inleveren reed ik zonder zonnebril rond.
Ik merkte dat iedere keer als de zon in mijn ogen scheen de auto vrijwel meteen het piepje en oog- lampje activeerde omdat het dacht dat ik niet naar de weg aan het kijken was. Op een ritje van 10 minuten gebeurde dit meer dan 20 keer...

Wellicht kneep ik eerst ietwat met mijn ogen door de zon, maar zelfs toen ik me echt concentreerde op de weg en zorgde dat mijn ogen "normaal" open waren, bleven de piepjes komen.

Is iemand anders dit ook opgevallen? Ik heb nog niet met zonnebril op rond gereden, maar ik vrees nu al dat hij hierdoor alleen maar meer piepjes gaat geven, afhankelijk hoe goed hij mijn ogen dan nog kan zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48
Gisteren toevallig eigenlijk voor het eerst met zonnebril op in de auto gereden. Ik had het idee dat ik juist minder piepjes kreeg dan met m'n gewone bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

maarten_NL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:50:
De zon doet goed zijn best dus er is nu al 7kW beschikbaar voor de EVSE.

[Afbeelding]

De EV3 houd het bij deze buitentemperaturen bij 5kW dus ik dacht eens proberen wat de battery conditioning doet.

[Afbeelding]

Computer says no.

Ik zie ook geen wijziging in het afgenomen vermogen dus er wordt ook niks opgewarmd. Werkt dit bij iemand?
Ik kan me voorstellen dat je de conditionering moet starten vóórdat de auto aan de lader hangt want conditionering betekent "vóórverwarmen van de batterij". Tijdens het laden krijg je dan een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_NL
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 22:10
Twee Dee schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je de conditionering moet starten vóórdat de auto aan de lader hangt want conditionering betekent "vóórverwarmen van de batterij". Tijdens het laden krijg je dan een foutmelding.
Net zoals cabin climate zou dat gewoon op de stroom van de paal moeten kunnen. Ik heb de laadsessie gestopt en battery conditioning gepoogd te starten, het resultaat is hetzelfde.

Bij een nog lagere temperatuur, ik ken de Kia calibratie niet, maar als ze bij -5 al flink terug regelen heb ik het idee dat het toegestaan afgenomen vermogen bij een bepaald punt op 0 staat. Dan heb je dus ook externe voeding nodig om de batterij op te warmen voor je überhaupt kan rijden of laden.

Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
DaanDH schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Bedankt voor de tip! Dit ga ik ook doen, hoe meer mensen dit willen, hoe groter de kans is dat er iets mee gedaan wordt :)

[...]
Zojuist antwoord ontvangen van Kia Connect Support:
Beste,

Hartelijk dank voor je bericht aan Kia Connect.

We willen je bedanken voor je feedback en zullen dit meenemen in de toekomst. We durven niet te zeggen of dit er ooit komt.

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Zie het dus helaas niet snel gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27
Hebben jullie ook dat als je de achterklep met de digitale sleutel (iPhone) open maakt door er achter te gaan staan, daarna sluit en vervolgens naast de auto voordeur gaat staan om deze te openen dat deze dan niet open wil gaan.
Moet dan of via de connect app of met de sleutel de auto openen. Andersom is het ook het geval, de deuren gaan dan open maar als ik achter de auto ga staan gaat de achterklep weer niet open.
Heb ik nu ergens een setting fout staan?

[ Voor 15% gewijzigd door pati op 18-02-2025 16:38 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
DaanDH schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Ik kon de bakjes inderdaad ook niet meer makkelijk vinden op Ali, waarschijnlijk is er nu een run op omdat de EV3 steeds vaker geleverd wordt.
Ze staan nu ook op eBay https://www.ebay.nl/itm/396084768977?var=664773918459

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyz-e
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09-07 23:25
Ev3 fan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:27:
[...]

Dit is geen gt-line maar ik zie wel gt-line velgen, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Bijbetalen ;)
Staan ook in de Kia shop.

[ Voor 5% gewijzigd door Thyz-e op 18-02-2025 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• longrun56
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 26-02 13:29
Afgelopen donderdag kreeg ik na het inschakelen, de auto niet in een versnelling (D of R). Het enige in het dashboard getoond werd is een alarm aangegeven met een rode accu. (12V accu).
Hiervoor had ik mijn garage gebeld en zij gaven aan om de KIA Service lijn te bellen. Na het melden van dit probleem in een app, heeft een hulpdienst een jumpstarter op de accu gezet en was het weer mogelijk om de auto in een versnelling (D of R) te krijgen. Eergisteren en gisteren had het weer, maar toen lukte het mij (na enige tijd) om zonder hulpdienst weg te rijden.

(Ben nieuw op het forum en weet nog niet hoe ik op de juiste wijze moet reageren op een bericht)

Het zelfde probleem heb ik vorige week ook gehad.
Nadat ik de auto vanaf een parkeerplaats achteruit had gereden en daarna weg wilde rijden had ik dit probleem ook.
Na de auto uit te hebben gezet en opnieuw weer aan bleek het probleem nog steeds te bestaan. Ik dacht daar sta je dan.
Ben toen na uitschakelen de auto uitgestapt en een keer om de auto heen gelopen.
Na opnieuw instappen en aanzetten kon ik weer wegrijden.🤔

[ Voor 4% gewijzigd door longrun56 op 18-02-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27
longrun56 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:37:
Afgelopen donderdag kreeg ik na het inschakelen, de auto niet in een versnelling (D of R). Het enige in het dashboard getoond werd is een alarm aangegeven met een rode accu. (12V accu).
Hiervoor had ik mijn garage gebeld en zij gaven aan om de KIA Service lijn te bellen. Na het melden van dit probleem in een app, heeft een hulpdienst een jumpstarter op de accu gezet en was het weer mogelijk om de auto in een versnelling (D of R) te krijgen. Eergisteren en gisteren had het weer, maar toen lukte het mij (na enige tijd) om zonder hulpdienst weg te rijden.

Het zelfde probleem heb ik vorige week ook gehad.
Nadat ik de auto vanaf een parkeerplaats achteruit had gereden en daarna weg wilde rijden had ik dit probleem ook.
Na de auto uit te hebben gezet en opnieuw weer aan bleek het probleem nog steeds te bestaan. Ik dacht daar sta je dan.
Ben toen na uitschakelen de auto uitgestapt en een keer om de auto heen gelopen.
Na opnieuw instappen en aanzetten kon ik weer wegrijden.🤔
Ik heb dit probleem ook al een keer of 4 gehad. Meestal na laden (DC en ook AC). Heb bij inschakelen ev knop altijd mn voet op de rem. Oplossing lijkt elke keer uitstappen, afsluiten en weer openen..
Ga dit iig wel even aankaarten bij de dealer.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Hebben jullie ook dat de ventilatie een tikkend geluid geeft wanneer deze op stand 1 of 2 staat? Het geluid lijkt achter het display vandaan te komen. Het geluid stopt wanner de ventilatie uit staat. Je hoort deze ook niet wanneer de ventilatie harder staat (of als je muziek lekker hard staat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12:46
Coffee schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:20:
Hebben jullie ook dat de ventilatie een tikkend geluid geeft wanneer deze op stand 1 of 2 staat? Het geluid lijkt achter het display vandaan te komen. Het geluid stopt wanner de ventilatie uit staat. Je hoort deze ook niet wanneer de ventilatie harder staat (of als je muziek lekker hard staat :P )
Heb ik ook last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-09 11:34
Thyz-e schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:09:
[...]

Bijbetalen ;)
Ah dat is meestal het toverwoord inderdaad, had aan mijn dealer voorgesteld om ze op 1 op 1 te ruilen met de blokvelgen maar dat kon dus niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Mijn Kia dealer wilde daar ook niet aan meewerken. Ik kon wel een setje gt velgen erbij kopen en zelf maar de A-plus velgen verkopen.
Ik heb het dus maar zo gelaten...
Thyz-e schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:09:
[...]

Bijbetalen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door NDISAYSOK op 19-02-2025 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Sinds afgelopen vrijdag werkt het voorverwarmen van de auto niet geheel zoals het hoort. De airco verwarmt wel maar de stuur en stoelverwarming ineens niet meer. Zowel niet met schema als met handmatig aanzetten.

In de app onder remote-klimaatverandering instellingen staat stoel en stuurverwaming wel aan en bij het ev-service menu staat verwarmingsinstelling ook aangevinkt bij de vertrektijd instellingen.

Iemand ideeën?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:36
En er zijn er meer dan 3000 aangemeld bij RDW; https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 20:51

F4E

Krijg mijn Plus Advanced waarschijnlijk deze week, iemand tips en tricks voor begin instellingen / dingen waar ik op moet gaan letten bij de eerste rit?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09 19:27
F4E schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:41:
Krijg mijn Plus Advanced waarschijnlijk deze week, iemand tips en tricks voor begin instellingen / dingen waar ik op moet gaan letten bij de eerste rit?

Alvast bedankt!
Mooie aankoop .. heb precies dezelfde ...
Lees de manual eens door en kijk op YT de KIA ev3 how to filmpjes

https://ownersmanual.kia....ngCode=HO&countryCode=C14

of in pdf https://media.kia.nl/productenDb/documents/306.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door _birdie_ op 19-02-2025 16:20 ]

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazalt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:58
Vandaag de Plus variant besteld, Frost Blue, Long Range. Met dank aan dit forum waar ik veel van mijn vragen al beantwoord zag. Hopelijk hebben we hem voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Bazalt schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:29:
Vandaag de Plus variant besteld, Frost Blue, Long Range. Met dank aan dit forum waar ik veel van mijn vragen al beantwoord zag. Hopelijk hebben we hem voor de zomer.
best nog wel lange levertijden ... veel voorplezier !. Ik heb er ook bijna 6m op moeten wachten.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Hé, eindelijk een pdf, fijn!
Volgende week vrijdag kunnen we die van ons ophalen, dus ik heb nog een week om te studeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 22:08
De smart cruise control is heerlijk tijdens het rijden in een file. Werkt perfect, alleen 1 ding. Na een relatief kort tijd stil staan rijdt de auto niet meer van zelf weg wanneer de file begint te rijden. Er verschijnt tijdens het stilstaan een waarschuwing dat het voetpedaal of de scc up/down schakelaar moet worden gebruikt om weg te rijden. Als je dat niet doet verschijnt er een melding dat het verkeer voor je wegrijdt maar de auto blijft stilstaan. Iemand een idee of deze tijdsinterval kan worden aangepast of worden uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
AtlAntA schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:58:
Sinds afgelopen vrijdag werkt het voorverwarmen van de auto niet geheel zoals het hoort. De airco verwarmt wel maar de stuur en stoelverwarming ineens niet meer. Zowel niet met schema als met handmatig aanzetten.

In de app onder remote-klimaatverandering instellingen staat stoel en stuurverwaming wel aan en bij het ev-service menu staat verwarmingsinstelling ook aangevinkt bij de vertrektijd instellingen.

Iemand ideeën?
hmm, nu je dit zo zegt klinkt mij dit ook bekend, het was me alleen niet zo bewust opgevallen. Ik heb nu 3 keer de auto voorverwarmd, en de optie stoelverwarming daarbij geselecteerd, maar bij het instappen was de stoel inderdaad niet warm. Ik meende toen gedacht te hebben dat ik net "te laat" was ingestapt, waardoor de stoel weer was afgekoeld, maar dat klopt volgens mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20

aip

T--men schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:52:
De smart cruise control is heerlijk tijdens het rijden in een file. Werkt perfect, alleen 1 ding. Na een relatief kort tijd stil staan rijdt de auto niet meer van zelf weg wanneer de file begint te rijden. Er verschijnt tijdens het stilstaan een waarschuwing dat het voetpedaal of de scc up/down schakelaar moet worden gebruikt om weg te rijden. Als je dat niet doet verschijnt er een melding dat het verkeer voor je wegrijdt maar de auto blijft stilstaan. Iemand een idee of deze tijdsinterval kan worden aangepast of worden uitgezet?
Volgens mij niet. En dat past ook wel in wat ik met andere auto's gewoon ben. Alle auto's met ACC die konden wegrijden deden dat maar ca. 5 seconden, daarna moest je even met je voet het gaspedaal aanraken of op een knopje op het stuur drukken. Zou mij niet verbazen als dat ook EU regels zijn. Ook niet onlogisch, je wil niet dat een auto vanzelf gaat rijden wanneer een bestuurder is ingedommeld/afgeleid/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:27

winnie

de poes...

Shmoozer schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:54:
[...]

hmm, nu je dit zo zegt klinkt mij dit ook bekend, het was me alleen niet zo bewust opgevallen. Ik heb nu 3 keer de auto voorverwarmd, en de optie stoelverwarming daarbij geselecteerd, maar bij het instappen was de stoel inderdaad niet warm. Ik meende toen gedacht te hebben dat ik net "te laat" was ingestapt, waardoor de stoel weer was afgekoeld, maar dat klopt volgens mij niet.
Volgens mij zit de stoel niet in de defrost settings. Wel het stuur, de achterruit + spiegels en de voorruit. Allemaal apart van elkaar in of uit te schekelen bij de remote settings voor defrost + warmer. Seat settings is een aparte optie die niet vanuit de EV service kan worden gestart. Climate duration heeft dan wel weer effect op de EV service.
Afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
winnie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:35:
[...]

Volgens mij zit de stoel niet in de defrost settings. Wel het stuur, de achterruit + spiegels en de voorruit. Allemaal apart van elkaar in of uit te schekelen bij de remote settings voor defrost + warmer. Seat settings is een aparte optie die niet vanuit de EV service kan worden gestart. Climate duration heeft dan wel weer effect op de EV service.
Afaik.
Toen ik vanmiddag de verwarming handmatig op afstand aan deed werkte het wel zoals ingesteld. Niet echt betrouwbaar dus maar was blij met een warme onderrug en warme handjes. ;)

Mits onder de vertrektijd goed ingesteld worden alle instellingen in de onderstaande screenshot meegenomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0zW5323aTSQJSS036tNCN0IvZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIzqLcAmIqncyq10MMkE5x8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
Bij mij is het audio systeem er opeens mee opgehouden, op de heenweg nog lekker muziek geluisterd en op de terugweg hoor ik niks meer na het starten, mute knop gecheckt, alle radio kanalen gecontroleerd, bluetooth audio gecontroleerd volume omhoog omlaag, geen idee waar het aan ligt, ook de auto uitgedaan, uitgestapt, vergrendeld heeft ook niet geholpen, morgen maar even de dealer bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ev3 fan op 19-02-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Mijn EV3 zou volgens de app van leasemaatschappij Ayvens geleverd worden medio april, maar ik werd vandaag gebeld dat ik hem al kon ophalen. :P

Nog kunnen rekken tot na de vakantie aangezien mijn andere private lease nog loopt tot en met mei…

In de vakantie dit hele topic maar eens rustig vanaf pagina 1 gaan lezen en een soort van samenvatting maken ofzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Ev3 fan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:54:
Bij mij is het audio systeem er opeens mee opgehouden, op de heenweg nog lekker muziek geluisterd en op de terugweg hoor ik niks meer na het starten, mute knop gecheckt, alle radio kanalen gecontroleerd, bluetooth audio gecontroleerd volume omhoog omlaag, geen idee waar het aan ligt, ook de auto uitgedaan, uitgestapt, vergrendeld heeft ook niet geholpen, morgen maar even de dealer bellen.
Morgen doet ie t weer, wat ik je brom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
aip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Morgen doet ie t weer, wat ik je brom ;)
Ja hij doet het nu weer, gelukkig maar ,maar wel gek toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip

aip

Ev3 fan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:11:
[...]

Ja hij doet het nu weer, gelukkig maar ,maar wel gek toch?
Ja, maar ik ben niet verbaasd. Zo gaat het met geloof ik alle moderne auto's en zeker EV's. Plotsklaps valt er wat uit, en even later doet het t weer. Het geeft mij een beetje een windows 95 gevoel. (sorry, opa hier)

• AtlAntA
aip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:50:
[...]

Ja, maar ik ben niet verbaasd. Zo gaat het met geloof ik alle moderne auto's en zeker EV's. Plotsklaps valt er wat uit, en even later doet het t weer. Het geeft mij een beetje een windows 95 gevoel. (sorry, opa hier)
Dat gevoel heb ik ook. Gisteren begon de audio uit android auto wat te haperen. Enkele seconden later viel de head unit uit tijdens het rijden en startte daarna opnieuw op.

Niet geheel onverwachts omdat dit in onze e208 ook wel eens gebeurde maar had van de ev3 beter verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-09 21:47
aip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:50:
[...]

"did you try to turn it off and on again ?"

• Shmoozer
winnie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:35:
[...]

Afaik.
Ik zet remotely ook niet de defrost aan, maar de "Start climate control". hierin zitten 4 onderdelen:
1) De temperatuur hoogte
2) "Defrost & warmer"
3) "Seat settings"
4) "Climate duration"

Ik zou het vreemd vinden dat punten 1, 2 en 4 bij de climate settings activeren, alleen punt 3 niet...

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:56

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Goedemorgen,

Volgende week staat nog een tweede proefrit gepland in de EV3 en dan willen we hoogstwaarschijnlijk de knoop door gaan hakken om een EV3 Plus met de 81,4kWh accu te kopen.

We twijfelen nog een beetje over de kleur, mede omdat dit de levertijd enorm lijkt te beïnvloeden en daarmee ook de inruilwaarde van onze huidige auto. Aventurine Green is bijvoorbeeld leverbaar binnen 6-8 weken en Terracotta Red in 20-26 weken.

In het verleden altijd Renault's gekocht en hier lukte het altijd om van de initiële offerte nog 1000-1500 af te krijgen. Vaak in de vorm van gratis kleur en het laten vervallen van de kosten rijklaar maken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee bij Kia? Ik vrees dat de marge niet zo heel groot is, daarnaast wordt er momenteel "3000 euro extra inruilpremie" gegeven, waar de dealer waarschijnlijk mee gaat schermen.

De offerte is nu als volgt opgebouwd:
- Catalogusprijs: € 42220
- Kleur: € 795
- Extra's: € 231 (Volle accu en waxoyl), waxoyl gaan we sowieso niet doen.
- Overheidskosten: € 128,40
- Kosten rijklaar maken: € 887,03
Totaal: € 44261 zonder inruil.

Ik was van mening dat "kosten rijklaar maken" niet meer mochten, maar volgens de prijslijst kost de EV3 81,4kWh plus € 43195. Waarom de dealer de catalogusprijs verlaagd en apart kosten rijklaar maken toevoegt is me niet geheel duidelijk...

Hoe dan ook zijn we enorm enthousiast over de EV3, dus we gaan er vast wel uit komen.

Ook nog wel getwijfeld over de plus advanced uitvoering, maar aangezien er ook nog een laadpaal moet komen.... :)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gisterenmiddag de EV3 Plus Advanced LR in Ivory Silver opgehaald, precies 7 maanden na de EV3 experience vorig jaar. En wat een fijne auto!! Even wennen aan de piepjes (maar die kunnen heel snel uit). Top acceleratie, whoooooeeeeiii bij het stoplicht :-) Harman Kardon icm met de door @Coffee aangehaalde instellingen van de equalizer is fantastisch! Ik was beetje huiverig na alle commentaar hier in het forum maar via spotify via draadloos android auto echt prima geluid. Met mooie volle bass.

Vannacht / gisterenavond laat de eerste oplaadbeurt bij ons thuis voor de deur gedaan. Bij 1 graad boven nul, binnen 5 seconden naar de 11KW. Later deze week maar eens een snellader proberen.

Vanochtend klimaatsysteem via de app ingepland, heerlijk warme auto bij instappen. Door het voorverwarmen van het interieur was echter de lader ook weer aan het opladen gegaan en ik kon niet ontdekken hoe we dat weer konden stoppen in de KIA. Uiteindelijk maar via de laadrobot uitgezet en toen werd de kabel aan de auto-zijde netjes ontgrendeld. Is daar ook iets mogelijk in de auto zelf?

Verder op level 3 regeneratie aan het rijden nu, vroeg me nog af of de remlichten aangaan als je regeneert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoozer
Roland_EM25 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:32:

- Extra's: € 231 (Volle accu en waxoyl), waxoyl gaan we sowieso niet doen.
Geen idee wat Waxoyl is, maar ik kreeg de Kia met de accu op 91% vol afgeleverd. (en niet gekozen voor de "volle accu" optie).

Als je niet voor de die Waxoyl gaat kan je je wel 231 euro besparen lijkt me ;)

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Shmoozer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Geen idee wat Waxoyl is, maar ik kreeg de Kia met de accu op 91% vol afgeleverd. (en niet gekozen voor de "volle accu" optie).

Dat is goed om te weten van jouw accupercentage bij levering! Ik vroeg me al af hoe ze m anders af zouden leveren, met 2%? 😉

Waxoyl is een soort extra beschermlaag voor de lak, maar vrij discutabel qua effect op de langere termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48
BBKing schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:27:
Gisterenmiddag de EV3 Plus Advanced LR in Ivory Silver opgehaald, precies 7 maanden na de EV3 experience vorig jaar. En wat een fijne auto!! Even wennen aan de piepjes (maar die kunnen heel snel uit). Top acceleratie, whoooooeeeeiii bij het stoplicht :-) Harman Kardon icm met de door @Coffee aangehaalde instellingen van de equalizer is fantastisch! Ik was beetje huiverig na alle commentaar hier in het forum maar via spotify via draadloos android auto echt prima geluid. Met mooie volle bass.

Vannacht / gisterenavond laat de eerste oplaadbeurt bij ons thuis voor de deur gedaan. Bij 1 graad boven nul, binnen 5 seconden naar de 11KW. Later deze week maar eens een snellader proberen.

Vanochtend klimaatsysteem via de app ingepland, heerlijk warme auto bij instappen. Door het voorverwarmen van het interieur was echter de lader ook weer aan het opladen gegaan en ik kon niet ontdekken hoe we dat weer konden stoppen in de KIA. Uiteindelijk maar via de laadrobot uitgezet en toen werd de kabel aan de auto-zijde netjes ontgrendeld. Is daar ook iets mogelijk in de auto zelf?

Verder op level 3 regeneratie aan het rijden nu, vroeg me nog af of de remlichten aangaan als je regeneert?
Ja die gaan aan. Kun je ook checken door in het dashboard cluster tussen de meters het menu met de auto te tonen. Als je remt, gaan daar ook de remlichten aan. De geek in mij vindt dat erg leuk gedaan door Kia 8)

• Ev3 fan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mjz2Q5a2l9eW2Qnu_qw47vPdvfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFXDMIib9JH3GXvmgehppHg0.jpg?f=fotoalbum_large

Zie hier de reden dat de achterkant snel vuil wordt, wiel steekt zijwaarts uit de achterbumper waardoor regenwater en vuil heel snel op de achterklep plakken. Ben benieuwd of iemand in dit forum al spatlappen hebben en of het verschil maakt.

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 16:16
Ev3 fan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:57:
[Afbeelding]

Zie hier de reden dat de achterkant snel vuil wordt, wiel steekt uit de achterbumper waardoor regenwater en vuil heel snel op de achterklep plakken. Ben benieuwd of iemand in dit forum al spatlappen hebben en of het verschil maakt.
Volgens mij is dat bij bijna elke auto zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezr
  • Laatst online: 17-09 16:16
Er komt nog een extra snelle EV3 GT versie:
https://www.autoweek.nl/a...gtx-het-leven-zuur-maken/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTXfTwbuf3KhPdENUl2daQmn0lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/4Sb8wgHuMVrgkeL9XJPHlkhP.webp?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door Freezr op 20-02-2025 14:12 ]

• Ev3 fan
Freezr schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Volgens mij is dat bij bijna elke auto zo...
Onderkant snap ik ook wel, maar bij meeste auto’s is de wiel meestal binnen de formaat van de bumper, hier steekt ie zijwaarts uit zoals te zien op de foto.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Zowel mn Opel Ampera E, Kia E Soul alsook mn BMW iX1 wordt alleen achterkant vuil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:58

DEVegg

DEVegg

RFr1980 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:55:
Mijn EV3 zou volgens de app van leasemaatschappij Ayvens geleverd worden medio april, maar ik werd vandaag gebeld dat ik hem al kon ophalen. :P

Nog kunnen rekken tot na de vakantie aangezien mijn andere private lease nog loopt tot en met mei…

In de vakantie dit hele topic maar eens rustig vanaf pagina 1 gaan lezen en een soort van samenvatting maken ofzo. :D
Ik zou ook volgende week mijn auto kunnen op halen, maar ik heb gelukkig vast laten leggen (omdat de prognose 16 weken levertijd zou zijn) wanneer deze - niet eerder dan x - op naam (= uitgeleverd) zou mogen worden. Ayvens heeft uit coulance 14 dagen van het lopende contract afgehaald, waardoor de overlap gelukkig beperkt blijft.

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

[Afbeelding]

Zie hier de reden dat de achterkant snel vuil wordt, wiel steekt zijwaarts uit de achterbumper waardoor regenwater en vuil heel snel op de achterklep plakken. Ben benieuwd of iemand in dit forum al spatlappen hebben en of het verschil maakt.
En zie daar het voordeel van een Shale Grey kleurtje >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
Ben benieuwd of iemand in dit forum al spatlappen hebben en of het verschil maakt.
Uit nieuwsgierigheid effe gezocht en de spatlappen (4 stukes) zijn voor iets van een $25-$30 te vinden op Ali.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
aip schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:44:
[...]

En zie daar het voordeel van een Shale Grey kleurtje >:)
Omdat die er altijd uitziet als vies door de kleur zelf? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdlely
Spatlappen staan ook in de KIA shop: https://webshop.kia.nl/ac...XVF46ACF00EU&modelid=176/

Beetje aan de prijs.... Geen idee of het helpt.

EV3 Plus + ADAS LR BlueFro, Zaptec Go 2 laadpaal aangestuurd door EVCC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
BBKing schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:27:

Gefeliciteerd! Je kan in het ev menu ergens het gedrag van de laadkabel aanpassen. Weet niet precies hoe deze instellingen eruitzien.

Op standje 2 regeneratie gaan de remlichten wel aan dus op 3 ook. Persoonlijk vind ik het remlicht gedrag van de ev3 heel irritant.

Het is een communicatiemiddel bovenal en ik ben me altijd heel erg bewust van wanneer remlichten wel of niet aan staan (je kan het zien in de graphics in het midden van je display) en er is zeer weinig invloed op uit te oefenen als je one pedal driving doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09 14:29
Die kosten voor een volle accu en Waxoyl zou ik skippen als ik de EV3 particulier zou kopen. Voor een stuk minder kun je 'm zelf wel laden en Waxoyl is -no matter what- altijd overpriced. Weinig glans en slechte standtijd. Beter koop je zelf een coating vsn Sotf99 (bijv Fusso). Langere standtijd en met een potje doe je net zo lang als met de EV3 😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ben hier ook wel benieuwd naar, de spatlab ziet er niet heel erg indrukwekkend uit:
https://webshop.kia.nl/ac...XVF46ACF00EU&modelid=176/

Ik heb hem niet besteld met de auto maar overweeg het wel om die bij aflevering alsnog te laten monteren.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• karinnl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08:46
F4E schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:41:

Alvast bedankt!
Ik heb voor mezelf een mini-handleiding gemaakt om er in de auto bij te houden.
Zie https://docs.google.com/d...046145&rtpof=true&sd=true
Wij hebben een GT-plusline, maakt misschien hier en daar wel verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Erg handig en bedankt voor het delen.
karinnl schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00
Je leest toch meer en meer verontrustende berichten over defecten aan de EV3. Het lijkt alsof je al van heel veel geluk mag spreken als je een exemplaar krijgt die vrij zal zijn van problemen. Bij deze auto zal een pechbijstand zeker geen weggegooid geld zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGro3772
  • Laatst online: 17-09 13:28
Twee Dee schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:32:
Trouwens - is er een instelling om standaard in "ECO" drive mode te starten? Bij mij start hij altijd weer terug op "normal".
Ik ben gisteren bij de dealer geweest en heb onder andere het onthouden van je gewenste DRIVE MODE voorgelegd. Voor de EV3 heb ik 9 maanden en een nieuwe Niro EV gereden, mijn ervaring hier was dat deze type auto wel de DRIVE MODE onthield.
Onze contactpersoon heeft hierbij direct de KIA importeur gebeld en deze heeft gemeld dat het bij KIA gemeld is en we hopen dat het in de eerst volgende OTA meegenomen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

bartmaniac schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:16:
Je leest toch meer en meer verontrustende berichten over defecten aan de EV3. Het lijkt alsof je al van heel veel geluk mag spreken als je een exemplaar krijgt die vrij zal zijn van problemen. Bij deze auto zal een pechbijstand zeker geen weggegooid geld zijn
Kinderziektes zie je vooral in het begin. Daarnaast worden alle problemen gemeld en heel veel berijders zijn gewoon onzichtbaar aan het genieten van hun EV3.

Zal dus vast meevallen, KIA heeft vaker (elektrische) autos gebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
PGro3772 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:40:
[...]

Ik ben gisteren bij de dealer geweest en heb onder andere het onthouden van je gewenste DRIVE MODE voorgelegd. Voor de EV3 heb ik 9 maanden en een nieuwe Niro EV gereden, mijn ervaring hier was dat deze type auto wel de DRIVE MODE onthield.
Onze contactpersoon heeft hierbij direct de KIA importeur gebeld en deze heeft gemeld dat het bij KIA gemeld is en we hopen dat het in de eerst volgende OTA meegenomen wordt.
je kunt je verbeterings voorstellen ook inbrengen in de kia Connect app ...

Ik vind drive mode ook irritant .. hij moet opdezelfde blijven staan maar ook niet direct naar de opvolgende schieten (je voelt dan opeens de sportmode) .. eerst klik waar sta ik op en daarna een klik naar de volgende .. en lekker op je gewenste stand laten staan (desnoods via optie in het menu wat je eenmalig instelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:42
Pechbijstand heb je standaard via Kia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _birdie_
Twee Dee schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Kinderziektes zie je vooral in het begin. Daarnaast worden alle problemen gemeld en heel veel berijders zijn gewoon onzichtbaar aan het genieten van hun EV3.

er schijnt hele groot update te komen en de AI activeert (uit te voeren door de dealer) =

Verder geniet ik van de EV3 en zit met glimlach achter het stuur ,.. en daarnaast heb ik voorlopig 10j garantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Is die 10j garantie op alle niet zelf veroorzaakte defecten geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Als ik bij Amsterdam vanuit Schiphol over de A9 rijdt, altijd ongeveer ten hoogte van het KPMG gebouw, dan vertraagd de SCC zonder dat er iets van een melding komt.

Ik sta bijvoorbeeld op 90km/u ingesteld, maar hij vertraagd ineens naar een zeer lage snelheid. Heb niet kunnen testen hoe laag, want ik wilde geen 60 rijden op een 90 weg, maar zou me niks verbazen als die tot stilstand komt.

Als ik zelf gas geef komt er het bericht “Drive Carefully”. Daarna pakt SCC het weer op en rijdt hij gewoon door. Dit gebeurt echt elke keer.

Iemand dit ook tegengekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 21-02-2025 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Coffee schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:57:
Als ik bij Amsterdam vanuit Schiphol over de A9 rijdt, altijd ongeveer ten hoogte van het KPMG gebouw, dan vertraagd de SCC zonder dat er iets van een melding komt.

Ik sta bijvoorbeeld op 90km/u ingesteld, maar hij vertraagd ineens naar een zeer lage snelheid. Heb niet kunnen testen hoe laag, want ik wilde geen 60 rijden op een 90 weg, maar zou me niks verbazen als die tot stilstand komt.

Als ik zelf gas geef komt er het bericht “Drive Carefully”. Daarna pakt SCC het weer op en rijdt hij gewoon door. Dit gebeurt echt elke keer.

Had ik ook op de A73 bij Venlo, richting het noorden. Was een instelling ergens maar weet zo even niet meer welke. Heb ik toen uitgezet, sindsdien is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 21:57

Als ik me niet vergis zijn ze daar de weg aan het omleggen toch? Is een stuk 90km/u. Volgens mij heb je het hier dan over HDA (Highway Driving Assist) die dus ook de maximum snelheid in de gaten houdt op basis van borden en navigatie data. Maar aangezien dit een tijdelijk stuk weg is, raken dat soort systemen in de stress en denken ze dat je op de 50 of 80km/u weg rijdt die lag waar nu dat nieuwe stuk snelweg ligt. M'n Tesla raakt daar ook in de stress.

Makkelijkste oplossing is daar geen ACC gebruiken :D maarrrr als ik me niet vergis werkt HDA zo dat als je exact de snelheid limiet als ACC snelheid neemt, hij de snelheid dynamisch aanpast (de ingestelde ACC snelheid wordt dan groen van kleur), maar als je 1 km/u sneller of langzamer doet (dus in dit geval 89 of 91km/u), dan doet hij dat niet en blijft hij die snelheid aanhouden (de ingestelde ACC snelheid is dan wit). Hoor graag van iemand anders dit getest heeft, of dat verhaal klopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
If de ACC snelheid 1 hoger of lager te zetten dan wat van toepassing is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:36
Er zijn in Nederland bijna 3000 EV3 op naam gezet op dit moment. De zaken die niet goed gaan worden gepost, van de eigenaren waar alles bij goed gaat hoor je niets of bijna niets. Relatief gezien worden er meer klachten gepost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F4E
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-09 20:51

F4E

Net mijn zwarte EV3 Plus Advanced in ontvangst mogen nemen.
Rijdt echt fantastisch, is ook veel sneller dan verwacht, al een paar instellingen aangepast; waarschuwingen voor snelheid e.d.

Voor de rest nog even kijken en afwegen wat fijn is, in iedergeval een enorm uitgebreid systeem met mega veel opties, dus dat wordt nog even wat huiswerk doen..

Super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 15:11
Terranca schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Als ik me niet vergis zijn ze daar de weg aan het omleggen toch? Is een stuk 90km/u. Volgens mij heb je het hier dan over HDA (Highway Driving Assist) die dus ook de maximum snelheid in de gaten houdt op basis van borden en navigatie data. Maar aangezien dit een tijdelijk stuk weg is, raken dat soort systemen in de stress en denken ze dat je op de 50 of 80km/u weg rijdt die lag waar nu dat nieuwe stuk snelweg ligt. M'n Tesla raakt daar ook in de stress.

Makkelijkste oplossing is daar geen ACC gebruiken :D maarrrr als ik me niet vergis werkt HDA zo dat als je exact de snelheid limiet als ACC snelheid neemt, hij de snelheid dynamisch aanpast (de ingestelde ACC snelheid wordt dan groen van kleur), maar als je 1 km/u sneller of langzamer doet (dus in dit geval 89 of 91km/u), dan doet hij dat niet en blijft hij die snelheid aanhouden (de ingestelde ACC snelheid is dan wit). Hoor graag van iemand anders dit getest heeft, of dat verhaal klopt :)
Dank voor de tip, ik had dit gisteren in de Craeybeckxtunnel in antwerpen, schrok me rot...en de VW caddy achter me nog meer volgens mij haha...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranca
Ik vandaag ook de offerte laten ondertekenen door de baas; Shale Gray Plus + ADAS *O* Levering pas eind november ivm aflopen vorige lease contract.

Ik vind dat jullie veelste weinig foto's posten voor de wannabe EV3 rijders trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
Omdat we onze EV3 volgende week kunnen ophalen heb ik vandaag onze huidige auto al leeggehaald. Ik vroeg me af wat er in de afleverset van de Kia zit. Ik heb nu bijvoorbeeld een noodhamer, reflecterende hesjes, een EHBO-tas enzovoort die bij de auto horen (en die ik erbij kreeg toen ik deze auto aanschafte). Krijg ik die ook weer van Kia, of kan ik die beter achterhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Terranca schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Klopt, dat zijn ze daar aan het doen. Mijn M3 had er ook last van, ging vol in de remmen daar (maar juist op de andere rijrichting).

Ik had inderdaad HDA aanstaan, maar ook als ik hem op 1km/u hoger of lager zet gaat hij nog remmen...

Denk dan inderdaad dat het afwachten wordt tot ze daar klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:42
bartmaniac schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:51:
Is die 10j garantie op alle niet zelf veroorzaakte defecten geldig?
Niet op normale slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
Twee Dee schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Ja maar wel de eerste keer een EV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Terranca schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:39:
Ik vandaag ook de offerte laten ondertekenen door de baas; Shale Gray Plus + ADAS *O* Levering pas eind november ivm aflopen vorige lease contract.

Ik vind dat jullie veelste weinig foto's posten voor de wannabe EV3 rijders trouwens :X
.

[ Voor 12% gewijzigd door JWillems op 21-02-2025 16:20 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWillems
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Kiwi70 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:48:
Omdat we onze EV3 volgende week kunnen ophalen heb ik vandaag onze huidige auto al leeggehaald. Ik vroeg me af wat er in de afleverset van de Kia zit. Ik heb nu bijvoorbeeld een noodhamer, reflecterende hesjes, een EHBO-tas enzovoort die bij de auto horen (en die ik erbij kreeg toen ik deze auto aanschafte). Krijg ik die ook weer van Kia, of kan ik die beter achterhouden?
Wij dit wekend onze auto leeg maken, ook volgende week onze Kia ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 22:08
Weer wat geleerd, en voor wie zich ook afvraagt waar de knop met “hold” op de sleutel voor is:
Als de auto afgesloten is druk 2x op sluiten gevolgd door het iets langer indrukken van de “hold” knop en de auto start op afstand….

Super handig voor als je je telefoon kwijt bent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Terranca schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:39:

Gefeliciteerd! Mooie kleur, gaat het voor ons ook worden denk ik :)

Wat zijn precies de toevoegingen van het ADAS pakket? Mijn dealer is hier niet heel erg duidelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ_B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 10:51

Kan dit de optie zijn dat aan de hand van navigatie gegevens de snelheid aangepast wordt? Ik heb dat ergens in het menu zien staan bij de SCC instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

bartmaniac schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:57:
[...]

Ja maar wel de eerste keer een EV3
Ja en wat wil je hiermee zeggen? Joh als jij je er niet prettig bij wilt voelen - dan is de EV3 toch niks voor jou. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Mijn advies, ga lekker een Golf rijden dan slaap je vast beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Roland_EM25 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie kleur, gaat het voor ons ook worden denk ik :)

Wat zijn precies de toevoegingen van het ADAS pakket? Mijn dealer is hier niet heel erg duidelijk in...
Nee klopt, daar zijn ze vrij onduidelijk in. Maar het zijn iets meer veiligheidsfeatures, iets betere HDA (versie 2) en automatische rijstrookwisseling. Maar het is een optie van 500 euro dus vond het vooral leuk extraatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thyz-e
  • Laatst online: 09-07 23:25
[Afbeelding]

Spatlappen zullen misschien iets helpen maar meeste vuil komt door zuiging van achter de auto.
Kun je niks aan veranderen en alle hatchbacks hebben hier in meer of mindere mate last van.
Mogelijk zijn spatlappen ook niet gunstig voor je aero/verbruik want ze laten niet voor niks de achterkant wat smaller uitlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris12345
  • Laatst online: 17-09 21:03
Kiwi70 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:48:
Noodhamer (1 onderaan bij het stuur), 2 hesjes, driehoek en ehbo spulletjes zaten er hier bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-09 09:33
Thyz-e schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:34:
[...]

Spatlappen zullen misschien iets helpen maar meeste vuil komt door zuiging van achter de auto.
Kun je niks aan veranderen en alle hatchbacks hebben hier in meer of mindere mate last van.
Mogelijk zijn spatlappen ook niet gunstig voor je aero/verbruik want ze laten niet voor niks de achterkant wat smaller uitlopen.
Spatlappen helpen iets, maar niet veel, had dit met mijn eSoul ook. Kocht ze bij de dealer die ze ook monteerde. Inmiddels wijzer geworden nu gekocht op Ali, voor 22 euri's en zijn simpel te bevestigen. Scheelt maar ruim 150 euri's ,met de dealer?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
AtlAntA schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Gefeliciteerd! Je kan in het ev menu ergens het gedrag van de laadkabel aanpassen. Weet niet precies hoe deze instellingen eruitzien.

Op standje 2 regeneratie gaan de remlichten wel aan dus op 3 ook. Persoonlijk vind ik het remlicht gedrag van de ev3 heel irritant.

Het is een communicatiemiddel bovenal en ik ben me altijd heel erg bewust van wanneer remlichten wel of niet aan staan (je kan het zien in de graphics in het midden van je display) en er is zeer weinig invloed op uit te oefenen als je one pedal driving doet.
Op het moment dat de remvertraging 1,3 m/s2 is dan moeten wettelijk gezien de remlichten gaan branden en inderdaad geeft dit bij tijden onder bepaalde omstandigheden een erg onrustig verkeersbeeld.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aedriaen1
karinnl schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Leuk gedaan de manual is bijna een studie.,... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
AtlAntA schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 05:12:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Gisteren begon de audio uit android auto wat te haperen. Enkele seconden later viel de head unit uit tijdens het rijden en startte daarna opnieuw op.

Niet geheel onverwachts omdat dit in onze e208 ook wel eens gebeurde maar had van de ev3 beter verwacht.
Las op internet dat de laatste update van android auto vooral bij draadloos verbinden voor problemen zorgt, Google zou met een update bezig zijn. Bedraad zou geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Shmoozer schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb de waxoyl overgeslagen, zet hem zelf wel in de was..... 231 euri's kun je heel veel kilometers op rijden als je het omzet in stroom..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arns301
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-07 14:32
Onervaren EV rijder hier 😅

Als ik gepland laden via de Kia Connect app aan zet. Bijvoorbeeld 21:00 (vandaag) tot 09:00 (morgen) dan geeft de app aan dat binnen 2u 55m de batterij tot 80% is geladen.

Vorige keer deed ik precies hetzelfde. Toen deed de openbare AC lader er aanzienlijk langer over. Waarschijnlijk te maken met het koude weer want nu staat er dat de lader 9.7kW doet.

Hoe gaat het gepland laten precies in z’n werking:

Rekt hij het laden over de tijd die je hebt ingesteld tot het uiteindelijke doel of laad de auto op de hoogst haalbare aantal kW en schakelt hij zichzelf uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
giancarlo_f schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:28:
[...]

Mijn advies, ga lekker een Golf rijden dan slaap je vast beter ;)
Sorry Golf vind ik saaie auto’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi70
Chris12345 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:56:
[...]

Noodhamer (1 onderaan bij het stuur), 2 hesjes, driehoek en ehbo spulletjes zaten er hier bij.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Arns301 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:02:
Onervaren EV rijder hier 😅

Als ik gepland laden via de Kia Connect app aan zet. Bijvoorbeeld 21:00 (vandaag) tot 09:00 (morgen) dan geeft de app aan dat binnen 2u 55m de batterij tot 80% is geladen.

Vorige keer deed ik precies hetzelfde. Toen deed de openbare AC lader er aanzienlijk langer over. Waarschijnlijk te maken met het koude weer want nu staat er dat de lader 9.7kW doet.

Hoe gaat het gepland laten precies in z’n werking:

Rekt hij het laden over de tijd die je hebt ingesteld tot het uiteindelijke doel of laad de auto op de hoogst haalbare aantal kW en schakelt hij zichzelf uit..
Het laatste. De auto zal het maximale vermogen willen wat hij krijgen kan. Dat hij de vorige keer wat minder deed zal misschien met de kou te maken hebben alhoewel dat me sterk lijkt. Je hebt het over een publieke ac laadpaal dus zal hoogstwaarschijnlijk load balancing zijn geweest waardoor je toen langzamer hebt kunnen laden.

Normaliter wil je AC altijd zo snel mogelijk doen omdat de omvormer dan minder lang hoeft te werken en dus minder stroom verbruikt. Ik weet voor de ev3 de exacte cijfers niet maar veel ev's hebben een omvormer die ~250w gebruiken tijdens het laden om je ac naar DC om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:10
Katarn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:11:
Na een tijdje gebruik loop ik tegen twee dingen aan.

Bij het sluiten van de auto klapt de spiegel aan de bestuurderskant niet in, tenzij ik de spiegel heel licht begeleid. Iemand die dit herkent? Wordt denk ik maar even bezoekje aan de garage. Lijkt me vooral lastig al ik de wasstraat in wil, las eerder dat je dan beste de spiegels kunt inklappen.
Eergister is het probleem met de spiegel verergerd. Klapt niet vanzelf in, maar motortje blijft wel draaien en vreselijk ratelgeluid als gevolg. Inmiddels bij de garage geweest, spiegel moet compleet vervangen worden. Tot de spiegel binnen is kunnen ze niks doen. Dus bij afsluiten auto maar dat vreselijke geluid accepteren. Motortje stopt wel vanzelf, maar blijft echt een minuut draaien, zelfs als ik met de hand de spiegel inklap :?
Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste