Goedemorgen,
Volgende week staat nog een tweede proefrit gepland in de EV3 en dan willen we hoogstwaarschijnlijk de knoop door gaan hakken om een EV3 Plus met de 81,4kWh accu te kopen.
We twijfelen nog een beetje over de kleur, mede omdat dit de levertijd enorm lijkt te beïnvloeden en daarmee ook de inruilwaarde van onze huidige auto. Aventurine Green is bijvoorbeeld leverbaar binnen 6-8 weken en Terracotta Red in 20-26 weken.
In het verleden altijd Renault's gekocht en hier lukte het altijd om van de initiële offerte nog 1000-1500 af te krijgen. Vaak in de vorm van gratis kleur en het laten vervallen van de kosten rijklaar maken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee bij Kia? Ik vrees dat de marge niet zo heel groot is, daarnaast wordt er momenteel "3000 euro extra inruilpremie" gegeven, waar de dealer waarschijnlijk mee gaat schermen.
De offerte is nu als volgt opgebouwd:
- Catalogusprijs: € 42220
- Kleur: € 795
- Extra's: € 231 (Volle accu en waxoyl), waxoyl gaan we sowieso niet doen.
- Overheidskosten: € 128,40
- Kosten rijklaar maken: € 887,03
Totaal: € 44261 zonder inruil.
Ik was van mening dat "kosten rijklaar maken" niet meer mochten, maar volgens de prijslijst kost de EV3 81,4kWh plus € 43195. Waarom de dealer de catalogusprijs verlaagd en apart kosten rijklaar maken toevoegt is me niet geheel duidelijk...
Hoe dan ook zijn we enorm enthousiast over de EV3, dus we gaan er vast wel uit komen.
Ook nog wel getwijfeld over de plus advanced uitvoering, maar aangezien er ook nog een laadpaal moet komen....