Kom ik er na een week rijden achter dat er nog een folie over de complete display zat…. 
Stuk scherper beeld nu die er af is.

Zou toch verwachten dat dat valt onder "kosten rijklaar maken"T--men schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:13:
Kom ik er na een week rijden achter dat er nog een folie over de complete display zat….
Dank, heb even met de dealer gesproken en hij benadrukt dat de auto eenmaal een rijdend computer is en continu gegevens stuurt via de kia connect app, app verwijderen zou geen verschil maken zegt ie, maakt ie zelf ook mee zegt ie als hij auto’s rijklaar maakt dat er opeens 5% af is na enkele dagen, zelf denkt hij niet dat het perse door de kou komt. Geeft aan dat het niet iets is om zorgen over te maken dus, maar ik ga het wel in de gaten houden, mochten er meer mensen hier ‘last’ van hebben dan lees ik het hier wel.Terranca schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:28:
Dat heet ook wel "vampire drain". Heb 't bij eerdere EVs wel gehad als er iets de auto "wakker" houdt; dan blijft de boordcomputer aan staan en dat vreet je batterij op. Voorbeelden zijn een integratie met een third-party app, of vaak de KIA app openen om daar iets te checken (weet niet precies wanneer hij dan de auto wakker zou maken -- bij Tesla was het vroeger altijd als je de app opende, tegenwoordig alleen als je bvb verwarming aan zet)
Gebruik je de Kia app? Je zou kunnen proberen die eens van je telefoon te halen, kijken of dat helpt? Of de digitale sleutel? Gaat je auto vaak van slot als je in huis loopt etc?
![]() | ![]() |
Gisteren 100km snelweg gereden. 25% lading kwijt.ericbes schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:14:
Hoi,
Ik ga woensdag proefrijden met de ev3 en wij zijn voornemens een Gtplus line te kopen.
Kan iemand mij vertellen wat jullie persoonlijke actieradius is?
Boekjes en autoverkopers zijn niet echt representatief.
Ik hoor graag van jullie.
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
Je bent niet de enige hoor, groot deel van de filmpjes op YouTube die ik tegenkom zijn mensen met (zichtbaar) het folie nog over het schermT--men schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:13:
EV3 Plus + ADAS LR BlueFrost
Ik ga er af en toe overheen met zo’n micro-vezel doek. Heb laatst wel zo’n setje met Kia logo d’r op bij de Ali besteld…🙈jvdlely schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:24:
Nog in afwachting van mijn EV3... maar alvast de vraag: maken jullie het display (regelmatig) schoon en zo ja waarmee? Al die vingervegen....
[ Voor 5% gewijzigd door bart155 op 14-02-2025 18:28 ]
0,65€ bij Actionbart155 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:24:
[...]
Ik ga er af en toe overheen met zo’n micro-vezel doek. Heb laatst wel zo’n setje met Kia logo d’r op bij de Ali besteld…🙈
Ben van plan om het logo en type aanduiding zwart te maken met HyperDip (piano black). Heb het al binnen maar het is nog een beetje te koud en vochtig om daar aan te beginnen. Heb wel binnen een plekje maar dat moet ik nog even regelen.Peterjgp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:13:
Zijn er mensen die hun auto ook deels gaan wrappen? Ikzelf wil de logo's zwart maken, maar ook een gedeelte in carrosserie kleur.
Nu hebben we de Snow White Pearl kleur en ik was benieuwd of mensen nog tips hebben voor een wrap die het dichts bij deze kleur in de buurt komt.
Ps, aanstaande woensdag kunnen we hem ophalen 😊
En vergeet niet, dat aanhouden van de verbinding is niet alleen voor updates. Sterker nog: ik denk eerder voor zaken als het kunnen inschakelen van de voorverwarming, starten/stoppen van het laden, etc. Bij onze Volvo staat de verbinding ook altijd aan, tot na 72u. Dan gaat 'ie in standby, maar kun je bij vorst dus ook niet voorverwarmen via de app. Had ik toevallig vanmorgen weer last vanTerranca schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:47:
Lijkt me niet heel efficient als ze dat continu aan houden? Hoe vaak moet je even inbellen om te kijken of er een update is etc? 1x per dag/week? Daar hoef echt die auto niet always connected voor te zijn.
Maar goed, als dat zo is, is 1% een continu verbruik van zo'n 30 Watt... dat is natuurlijk niet heel veel te noemen
Zie de post van @NVranya een paar pagina’s terug; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81583906Peterjgp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:13:
Zijn er mensen die hun auto ook deels gaan wrappen? Ikzelf wil de logo's zwart maken, maar ook een gedeelte in carrosserie kleur.
Nu hebben we de Snow White Pearl kleur en ik was benieuwd of mensen nog tips hebben voor een wrap die het dichts bij deze kleur in de buurt komt.
Ps, aanstaande woensdag kunnen we hem ophalen 😊
Gewoon spullen
[ Voor 10% gewijzigd door Coffee op 14-02-2025 21:10 ]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Had je de sentry mode aan? Dat scheelde een slok op een borrel herinner ik mij.Coffee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:10:
Mijn Tesla verloor makkelijk 5-6% per nacht, dus ik ben helemaal blij met de 0-2% die de EV3 in een hele dag doet!
In de kia folder staat: ‘voorbereid voor draadloos Apple car play’. Denk je toch dat het bedraad is?Soepie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:29:
[...]
De EV3 heeft ook gewoon bedraadde CarPlay, dus die kastjes werken vast ook gewoon.
Dat kan alleen als je Sentry aan had of een een of andere externe app die de auto de hele tijd wakker hield. Ik kan de Tesla rustig 10 dagen op Schiphol laten staan en bij terugkeer 1 a 2% accu kwijt zijn. Ook onze Renault ZOE ZE50 raakt in 14 dagen maximaal 2% kwijt.Coffee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:10:
Mijn Tesla verloor makkelijk 5-6% per nacht, dus ik ben helemaal blij met de 0-2% die de EV3 in een hele dag doet!
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ik denk dat het gewoon OOK bedraad kan.Ev3 fan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:22:
[...]
In de kia folder staat: ‘voorbereid voor draadloos Apple car play’. Denk je toch dat het bedraad is?
Gewoon spullen
Ik kan het niet bevestigen, want niet geprobeerd, maar het lijkt mij uitgesloten dat het niet zo is. Feit is dat je voor de linker USB poort kan kiezen of dat alleen de voeding geeft, of ook een data-connectie, en het zou wel heel onlogisch zijn om als je airplay wel draadloos implementeert, je de bedrade variant (wat de basis is) niet mogelijk maakt via de data connectie van de USB poort.Soepie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:36:
[...]
Ik denk dat het gewoon OOK bedraad kan.
De meeste auto’s die wireless ondersteunen doen het vaak ook wel met draadje.
Helaas kan ik het nog niet voor je testen, dus misschien kunnen reeds eigenaren het een keer voor je testen.
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Spiegel: dat klinkt als een bezoekje aan de dealer.Katarn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:11:
Na een tijdje gebruik loop ik tegen twee dingen aan.
Bij het sluiten van de auto klapt de spiegel aan de bestuurderskant niet in, tenzij ik de spiegel heel licht begeleid. Iemand die dit herkent? Wordt denk ik maar even bezoekje aan de garage. Lijkt me vooral lastig al ik de wasstraat in wil, las eerder dat je dan beste de spiegels kunt inklappen.
Daarnaast heb ik een probleem met de radio. Hij lijkt vrij vaak te wisselen tussen DAB en FM. Er zit echter een volumeverschil tussen beide, en ook een kleine vertraging. Heel irritant, blijf aan de volumeknop draaien. Valt hier iets aan te doen?
[ Voor 10% gewijzigd door aip op 14-02-2025 22:42 ]
Ja deze had ik gezien. Zwart is goed te verkregen als wrap, maar kan nog niet de SWP kleur vinden. Vandaar dat ik benieuwd was of mensen al wat hadden gevondenSoepie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:35:
[...]
Zie de post van @NVranya een paar pagina’s terug; https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/81583906
Ziet er wel erg gaaf uit met zo’n zwart dak.
Ik heb een gast op Youtube dat zien doen met zo’n carplay box in de EV3 als test. Het werkte goed. Ik meen mij te herinneren van car-essentials. Ik kan het echter niet meer vinden. Ik blijf even zoeken. Als ik het vind pist ik het hierSoepie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:29:
[...]
De EV3 heeft ook gewoon bedraadde CarPlay, dus die kastjes werken vast ook gewoon.
Wacht op EV3 +A SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Bekijk dit filmpje eens: YouTube: My Kia EV3 GT Line S one week on. My observations good and bad & mor... vanaf ongeveer 6 min.Ev3 fan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:18:
Heeft iemand al een kastje gevonden om op de EV3 aan te sluiten ( soort dongle of kastje) zodat Netflix en youtube te kijken is? Ik zelf heb wel kastje gevonden maar die zijn allemaal voor bedrade carplay, de EV3 heeft echter draadloze CarPlay dus zoek iets wat daar voor compatible is.
Wacht op EV3 +A SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Gewoon spullen
Oeh, sorry, niet helemaal goed gelezen, je wilt hem dus “helemaal” wit maken. Dus eigenlijk de donkere delen licht maken…Peterjgp schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:27:
[...]
Ja deze had ik gezien. Zwart is goed te verkregen als wrap, maar kan nog niet de SWP kleur vinden. Vandaar dat ik benieuwd was of mensen al wat hadden gevonden
Gewoon spullen
Zelfde dilemma gehad. Voor mij was die 1k per jaar, 6k over hele lease periode niet de moeite waard. In mijn geval 1x per jaar verre vakantie van 1700km, betekent dat die ene vakantie 1k duurder wordt. Andere vakanties zijn met de bus of vliegtuig. Uiteindelijk scheelt het per zo'n lange reisongeveer 1,5 uur minder laden heen en weer. Als je het makkelijk kan betalen dan prima.Terranca schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:29:
Nog een aardig filmpje door de Italianen, met een hoop EV's -- de EV3 komt er niet slecht uitwel gunstige weersomstandigheden (zonnetje, 15 graden)
YouTube: I CONSUMI REALI di 12 auto elettriche 🔋 La PROVA 2025 (Alfa Junior, ...
[Afbeelding]
Ik zit zelf nogal in de twijfelmodus of de extra range van de 83kWh me +/- 80 euro per maand waard is. Heb 't 95% van de tijd niet nodig, maar in de winter op lange reizen... maar goed, is 1000 euro per jaar voor worst case een uurtje extra aan de snellader op een lange reis... ah well, heb nog even om te kiezen
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Hetzelfde geldt voor CarPlay! Deze zal niet willen starten als je een VPN aan hebt staan. Heb nog niet gecheckt of dit omzeild kan worden middels een dual channel functie, of het uitschakelen van de kill switch of zoiets.maarten_NL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:21:
@Soepie @aip
Ik gebruik Android auto via het draadje en inderdaad dat moet je de linker USB op laden/data zetten.
Draadloos android auto gaat blijkbaar via wifi en dat werkt niet als je een VPN aan hebt staan, mateloos irritant rood foutmelding scherm krijg je op de telefoon en constant een banner op de infotaiment.
Die overweging had ik ook, maar was toch voor LR gegaan ivm trekvermogen , De specs van het kleine model ook anders waren toen ik de LR bestelde. Ik wilde die 700kg extra trekvermogen (1000kg totaal), in verband met veel klussen in huis. Ruim na bestellen werd ineens duidelijk dat de standard range 700kg kan trekken ipv 300kg.adsa schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:32:
[...]
Zelfde dilemma gehad. Voor mij was die 1k per jaar, 6k over hele lease periode niet de moeite waard. In mijn geval 1x per jaar verre vakantie van 1700km, betekent dat die ene vakantie 1k duurder wordt. Andere vakanties zijn met de bus of vliegtuig. Uiteindelijk scheelt het per zo'n lange reisongeveer 1,5 uur minder laden heen en weer. Als je het makkelijk kan betalen dan prima.
DEVegg schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:43:
[...]
Bekijk dit filmpje eens: YouTube: My Kia EV3 GT Line S one week on. My observations good and bad & mor... vanaf ongeveer 6 min.
Dat is inderdaad ook wel een overweging... Standard Range mag 500kg trekken toch? Uit de prijslijst (eerste kolom 58kWh, tweede 83kWH):Coffee schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:02:
[...]
Die overweging had ik ook, maar was toch voor LR gegaan ivm trekvermogen , De specs van het kleine model ook anders waren toen ik de LR bestelde. Ik wilde die 700kg extra trekvermogen (1000kg totaal), in verband met veel klussen in huis. Ruim na bestellen werd ineens duidelijk dat de standard range 700kg kan trekken ipv 300kg.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik heb een magsafe hoesje van JeTech en het is me bij het oppakken nog niet opgevallen dat de ring abnormaal warm was. Laden lijkt ook normaal dus ook niet opgevallen of dat langzaam is, leg de iPhone ook alleen maar in de lader op lange ritten.AtlAntA schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:27:
Hoe zijn jullie ervaringen met de draadloze lader en magsafe hoesjes?
Ik heb een s25 ultra en gebruik daarvan de digitale sleutel en leg altijd mijn telefoon op de draadloze lader. Bij de 2 magsafe hoesjes die ik heb zit er zo'n ring omheen die je als stand enzo kan gebruiken. Bij het eerste El cheapo Ali hoesje wordt die ring heel erg heet. Zo heet dat het pijnlijk is. En dat al na enkele minuten. Bij het tweede hoesje is die ring plastic en wordt zo warm niet maar is het laden niet zo vlot en is het me ook al een keer gebeurt dat de laad indicator begint te knipperen en het laden stopt.
Mis ik een stukje van de puzzel of is magsafe laden incompatible met nornale charging pads zoals in de ev3? Of is dit misschien ev3 specifiek?
EV3 adv + LR 19” allseason
Ja inderdaad, sommige chroomdelen willen we SWP maken. Maar dat staat natuurlijk niet als de kleur helemaal “off” is van de echte kleur.Soepie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 00:42:
[...]
Oeh, sorry, niet helemaal goed gelezen, je wilt hem dus “helemaal” wit maken. Dus eigenlijk de donkere delen licht maken…
Geen persoonlijke aanval maar persoonlijk zie ik liever die laadpaal discussies niet in dit forum, maar ik begrijp ook dat het een specifieke feature is specifiek voor de EV3.GJonke schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:02:
Ik lees al een tijdje niks meer over ervaringen met de EV3 en V2H of V2G en/of over de beste en betaalbare laadpaal daarvoor.
Zit iedereen misschien te wachten op nieuwe ontwikkelingen rond de techniek en/of de regelingen?
En zo ja, wanneer worden die verwacht? Ik krijg onze EV3 half maart en wil tegen dan ook graag besluiten over wel/niet een laadpaal voorziening bij het huis.
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ik gebruik de draadloos CarPlay. Werkt prima en stabiel. Maakt automatisch verbinding na eerste configuratie.Ev3 fan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:22:
[...]
In de kia folder staat: ‘voorbereid voor draadloos Apple car play’. Denk je toch dat het bedraad is?
Ik denk zelf dat een van de belangrijke redenen dat Kia terughoudend is geweest (en nogsteeds is), is dat dit allemaal nog heel erg in het begin van het experimentele stadium in de praktijk zit. Ik weet dat er in Utrecht een proefproject mee draait, maar voor publiek gebruik is het nog nergens goedgekeurd, en dat gaat nog wel even duren ook. En dat is dan nog los van de wetgeving, waaronder de energiebelasting. Dat probleem is er ook al voor het terugleveren na schrappen van de salderingsregeling per 2027, en dat gaat hier natuurlijk onverkort voor gelden. En de minister van EZ heeft daar al voor aangegeven dat ze er voorlopig geen oplossing voor zien.GJonke schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:33:
Snap de terughoudendheid. Maar V2H en/of V2G is steeds één van de belangrijke 'verkoopthema's' geweest en een belangrijke reden voor aanschaf. KIA Nederland is steeds erg terughoudend geweest met relevante informatie op dit front, terwijl het toch behoorlijk relevant is voor het (toekomstige) gebruik voor veel kopers.
Vandaar mijn vraag.
Als iemand een forum weet waar dit soort laadpaalgegevens helder wordt weergegeven, ga ik daar wel verder.
[ Voor 4% gewijzigd door Skipper_NH op 15-02-2025 14:46 . Reden: link toegevoegd ]
Gefeliciteerd.DaanDH schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:43:
Sinds afgelopen dinsdag ben ik eigenaar van een Kia EV3 Plus Long Range in Ivory Silver. Hiervoor had ik een Tesla Model 3 en merk dat de opbergruimte in de EV3 wat beperkt is. Vooral onder de armsteun mis ik een handige plek om kleine spulletjes uit het zicht te houden in het grote vak. Heeft iemand hier al een manier gevonden om de ruimte onder de armsteun beter te benutten?
En weten jullie of er ergens een passend matje of ander materiaal te krijgen is voor in de armsteun om geratel tegen te gaan? Ik zat er zelf aan te denken om een stukje plakvilt op maat te knippen om gerammel te voorkomen, maar als er een mooiere oplossing is, hoor ik het graag.
Dank alvast voor de tips!
Binnenkant laadklep wordt idd erg nat.Ev3 fan schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:04:
[Afbeelding]
Vandaag auto toch maar door de wasstraat gewaagd, ging prima , wel binnenkant van kofferbakranden waren voorzien van sop. Maar is makkelijke weg te vegen met een doekje. En binnenkant laadklep was heel nat , ook weggeveegd met een doekje. Goed te doen gelukkig.
Ik geval van private lease snap ik de afweging en is standaard accu in meeste omstandigheden prima en is de voordeligste keus.adsa schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:32:
[...]
Zelfde dilemma gehad. Voor mij was die 1k per jaar, 6k over hele lease periode niet de moeite waard. In mijn geval 1x per jaar verre vakantie van 1700km, betekent dat die ene vakantie 1k duurder wordt. Andere vakanties zijn met de bus of vliegtuig. Uiteindelijk scheelt het per zo'n lange reisongeveer 1,5 uur minder laden heen en weer. Als je het makkelijk kan betalen dan prima.
Heb je toevallig een link naar die dop?Thyz-e schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:09:
[...]
Binnenkant laadklep wordt idd erg nat.
Zeker oppassen met hogedrukspuit en zeker niet vlak voor het laden heb ik gemerkt.
Ik kreeg foutmelding toen ik laadkabel na het wassen erop wilden zetten.
Ik heb nu maar een rubbere dop van Ali expres erop gedaan voor de zekerheid.
Beetje slordig van Kia dat klep slecht is afgedicht...lijkt me kleine moeite.
YouTube: How to protect your Kia EV3 AC charge port from water potential wate...rkvvkevin schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Heb je toevallig een link naar die dop?
ik heb deze gekocht:rkvvkevin schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:06:
[...]
Heb je toevallig een link naar die dop?
Vergissing van mijn kant, was even geleden 😅Terranca schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:41:
[...]
Dat is inderdaad ook wel een overweging... Standard Range mag 500kg trekken toch? Uit de prijslijst (eerste kolom 58kWh, tweede 83kWH):
[Afbeelding]
Hier iPhone met altijd vpn aan nooit issues met CarPlay verbindingCoffee schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 07:58:
[...]
Hetzelfde geldt voor CarPlay! Deze zal niet willen starten als je een VPN aan hebt staan. Heb nog niet gecheckt of dit omzeild kan worden middels een dual channel functie, of het uitschakelen van de kill switch of zoiets.
Welke VPN? Ik heb ook die kill switch aan staan.jebman schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:26:
[...]
Hier iPhone met altijd vpn aan nooit issues met CarPlay verbinding
bor7 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:30:
[...]
ik heb deze gekocht:
https://www.amazon.nl/Lea...%2Caps%2C109&sr=8-27&th=1
gezien de plaatjes heb ik gekozen voor "langzaam laden".
Ik laat wel weten of het inderdaad past als ik het binnen heb..
Dit staat volgens mij ook in de accessoire lijst als optie. Dus kan ook officieel i.p.v. aftermarket?Ev3 fan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:47:
Ik heb een advance plus dus geen sfeerverlichting binnen in , heeft er iemand georiënteerd op achteraf plaatsen van de sfeerverlichting? Ik denk er aan om het achteraf te laten inbouwen inclusief voetverlichting? Blijft de garantie intact als ik het achteraf laat inbouwen? En kennen jullie iemand die dat kan inbouwen voor een redelijke prijs?
[ Voor 7% gewijzigd door Coffee op 16-02-2025 12:57 ]
NordVPN en ProtonCoffee schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:55:
[...]
Welke VPN? Ik heb ook die kill switch aan staan.
Hier met Proton, Dan werkt CarPlay niet meer..
[ Voor 13% gewijzigd door Bimmer op 16-02-2025 14:44 ]
Dit is wel normale prijs denk ik.NDISAYSOK schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:13:
Volgende week wordt onze LR A-plus Glossy Silver geleverd en ik ben best gecharmeerd over het glans zwarte dak.
Hier Rotterdam eo heb ik enkele auto wrap bedrijven gevraagd en zij komen met prijzen rond €750 voor het dak en antenne (zonder dakraam), daklijsten en achterspoiler. Ik weet niet of dit normale prijs is.
Heeft iemand ook bedrijven hiervoor benaderd? Zo ja, is €750 een goede prijs?
Nee helaas geen optie bij kia om dit als accessoire te kiezen.Coffee schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:56:
[...]
Dit staat volgens mij ook in de accessoire lijst als optie. Dus kan ook officieel i.p.v. aftermarket?
Tenzij je die niet mooi vind?
Als ik de prijslijst bekijk wel, dan heeft de business de 3 reflector cubes en de plus de 12 projector cubes. Maar ik ben niet heel bekend met de Belgische versies.Bimmer schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:04:
Is er een verschil in de verlichting tussen de Business en de Business plus versie ?
Gewoon spullen
Thyz-e schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:10:
[...]
Dit is wel normale prijs denk ik.
Ik had zelf 600,- als prijs gehad maar dat was zonder spoiler en buitenzijde dak (naast dakdragers).
Ik heb het uiteindelijk niet gedaan want vindt het ontwerp met ''floating roof'' toch wel horen bij de EV3 en mooier/unieker dan volledig zwart dak wat je al heel veel ziet bij suv's.
Ik heb nu alleen 'chrome delete' gedaan met brushed black.
Ik overweeg nog de zwarte spiegelkappen.
Ik heb 460 betaald maar was wel wat duurdere wrap folie (brushed black)NDISAYSOK schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:12:
Ok, wat vragen ze voor chrome delete bij je gekozen auto wrap bedrijf? Ben ook aan het overwegen.
[...]
[ Voor 55% gewijzigd door Thyz-e op 16-02-2025 17:49 ]
Dit is geen gt-line maar ik zie wel gt-line velgen, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?Thyz-e schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:27:
[...]
Ik heb 460 betaald maar was wel wat duurdere wrap folie (brushed black)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe kom je bij 80 euro per maand extra? Is dat private lease, or bijtelling? Er zit "maar" een verschil van 5k tussen de kleine en grote batterijTerranca schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:29:
Ik zit zelf nogal in de twijfelmodus of de extra range van de 83kWh me +/- 80 euro per maand waard is. Heb 't 95% van de tijd niet nodig, maar in de winter op lange reizen... maar goed, is 1000 euro per jaar voor worst case een uurtje extra aan de snellader op een lange reis... ah well, heb nog even om te kiezen
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Dit is al eerder langs gekomen, maar op het moment dat je de auto inschakeld (power button) moet je de rem ingetrapt houden. Wanneer je dat niet doet, krijg je het genoemde symptoom. Ik heb werkelijk geen idee waarom dat is, maar het staat wel ergens in de handleiding.PGro3772 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:55:
Afgelopen donderdag kreeg ik na het inschakelen, de auto niet in een versnelling (D of R). Het enige in het dashboard getoond werd is een alarm aangegeven met een rode accu. (12V accu).
Hiervoor had ik mijn garage gebeld en zij gaven aan om de KIA Service lijn te bellen. Na het melden van dit probleem in een app, heeft een hulpdienst een jumpstarter op de accu gezet en was het weer mogelijk om de auto in een versnelling (D of R) te krijgen. Eergisteren en gisteren had het weer, maar toen lukte het mij (na enige tijd) om zonder hulpdienst weg te rijden.
- Wie herkent dit?
- Komt dit vaker voor?
- Doe ik iets verkeerd bij het inschakelen van de auto?
- En hoe is dit te voorkomen of op te lossen?
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Combinatie van bijtelling (82 bruto) en lagere leaseprijs, waarbij ik de rest bruto uitgekeerd krijg (80 bruto verschil ongeveer)bonyuri schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:03:
[...]
Hoe kom je bij 80 euro per maand extra? Is dat private lease, or bijtelling? Er zit "maar" een verschil van 5k tussen de kleine en grote batterij
Zombie mode?!?PGro3772 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:55:
Afgelopen donderdag kreeg ik na het inschakelen, de auto niet in een versnelling (D of R). Het enige in het dashboard getoond werd is een alarm aangegeven met een rode accu. (12V accu).
Hiervoor had ik mijn garage gebeld en zij gaven aan om de KIA Service lijn te bellen. Na het melden van dit probleem in een app, heeft een hulpdienst een jumpstarter op de accu gezet en was het weer mogelijk om de auto in een versnelling (D of R) te krijgen. Eergisteren en gisteren had het weer, maar toen lukte het mij (na enige tijd) om zonder hulpdienst weg te rijden.
- Wie herkent dit?
- Komt dit vaker voor?
[ Voor 4% gewijzigd door PrimaBB op 17-02-2025 12:30 ]
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Toch wel hoor: https://webshop.kia.nl/ac.../66650ADE31W&modelid=176/ hier kan je de verlichting voor de achterbank bestellen, en deze bestaat ook voor de voorkant. Of bedoel je iets anders?Ev3 fan schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:44:
[...]
Nee helaas geen optie bij kia om dit als accessoire te kiezen.
Mijn Niro EV gaf laatst een 12V waarschuwing. De auto had toen al bijna 2 weken alleen maar heel korte stukjes gereden en het was koud dus wel steeds de verwarming aan. Ik kreeg de auto wel steeds aan de praat en heb een wat langer stuk gereden. Toen was het probleem opgelost. In het instructieboekje staat ook dat je ingeval van een low 12V battery de auto een tijdlang ingeschakeld moet laten of een uur gaan rijden. De 12V accu wordt alleen geladen vanuit de HV accu als de auto ingeschakeld is is mijn conclusie.PGro3772 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:55:
- Wie herkent dit?
- Komt dit vaker voor?
Niro EV Exec 07-2023
Bekend probleem inderdaad bij veel EV's, de Zoe heeft er ook last van, en ik heb het bij andere merken ook gehoord. Te veel korte ritjes over langere tijd of een lange vakantie waarbij de auto stilstaat, en dan loopt de 12v accu leeg.Henk1023 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:
[...]
Mijn Niro EV gaf laatst een 12V waarschuwing. De auto had toen al bijna 2 weken alleen maar heel korte stukjes gereden en het was koud dus wel steeds de verwarming aan. Ik kreeg de auto wel steeds aan de praat en heb een wat langer stuk gereden. Toen was het probleem opgelost. In het instructieboekje staat ook dat je ingeval van een low 12V battery de auto een tijdlang ingeschakeld moet laten of een uur gaan rijden. De 12V accu wordt alleen geladen vanuit de HV accu als de auto ingeschakeld is is mijn conclusie.
De 12V wordt ook bijgeladen als auto 'uit' is. Dat maakt niet uit.Henk1023 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:
[...]
Mijn Niro EV gaf laatst een 12V waarschuwing. De auto had toen al bijna 2 weken alleen maar heel korte stukjes gereden en het was koud dus wel steeds de verwarming aan. Ik kreeg de auto wel steeds aan de praat en heb een wat langer stuk gereden. Toen was het probleem opgelost. In het instructieboekje staat ook dat je ingeval van een low 12V battery de auto een tijdlang ingeschakeld moet laten of een uur gaan rijden. De 12V accu wordt alleen geladen vanuit de HV accu als de auto ingeschakeld is is mijn conclusie.
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Ja ok, dat is de voetverlichting inderdaad, maar ik bedoel primair de sfeerverlichting op het dashboard en de deuren, en dan kan je bij hetzelfde bedrijf de voetverlichting ook gelijk laten doen. Iemand al laten doen? Is er een bepaalde bedrijf aan te raden daarvoor die dat zorgvuldig kunnen doen.Coffee schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:01:
[...]
Toch wel hoor: https://webshop.kia.nl/ac.../66650ADE31W&modelid=176/ hier kan je de verlichting voor de achterbank bestellen, en deze bestaat ook voor de voorkant. Of bedoel je iets anders?
[Afbeelding]
Mijn Kia HEV 2020 heeft dit in deze koude maanden ook. Mega irritant. Iets met een te kleine accessoires accu oid. Er is gelukkig een workaround met een knopje (de modellen van voor 2020 hadden deze niet). Dan start je het systeem op middels spanning over de grote accu.Henk1023 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:18:
[...]
Bedankt, jij ook gefeliciteerd! Hoe bevalt de auto tot nu toe?Thyz-e schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Gefeliciteerd.
Hier ook trotse Kia EV3 LR Ivory Silver eigenaar sinds 13-01![]()
Zit met hetzelfde.
Op Ali hebben ze al een en ander hiervoor beschikbaar en ga dit eerdaags bestellen.
Vandaag is mijn auto afgesleept door KIA service-lijn richting dealer. Rood accu lampje brandde en nog een ander storingslampje.. Eergisteren was hij plotseling gestopt bij het laden. Ik lees nu op internet over ICCU problemen (net als bij IONIC 5)PGro3772 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:55:
- Wie herkent dit?
- Komt dit vaker voor?
Dat is niet het geval, zelfs met intrappen van de rem wil de auto met geen mogelijkheid in de D of R. Bij mij werkte het alleen om uit te stappen, af te sluiten en opnieuw te openen, rem intrappen en op de ev knopdrukken. Daarna lukte het wel om naar D of R te schakelen. Moet het hier nog eens over hebben met de dealer, je zult maar snel weg moeten…..Johan9711 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:18:
[...]
Dit is al eerder langs gekomen, maar op het moment dat je de auto inschakeld (power button) moet je de rem ingetrapt houden. Wanneer je dat niet doet, krijg je het genoemde symptoom. Ik heb werkelijk geen idee waarom dat is, maar het staat wel ergens in de handleiding.
Is dus helaas nu nog niet mogelijk. Ik heb via de connect app in de sectie Klantenservice onder het kopje functie verzoeken een wijziging/update aangevraagd.DaanDH schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Bedankt, jij ook gefeliciteerd! Hoe bevalt de auto tot nu toe?
Ik zag deze ook voorbij komen op Ali, maar vond €80 voor de box en het bakje in de armsteun nogal prijzig. Ben benieuwd hoe het bevalt als het er straks in zit.
Nog een andere vraag:
Ik was bij mijn Tesla gewend dat deze automatisch op slot ging wanneer ik wegliep. Met de Kia zie ik wel dat de auto automatisch opent wanneer ik in de buurt kom, maar ik heb nog geen optie gevonden voor automatisch vergrendelen bij weglopen. Is dit iets wat misschien nog via een software-update beschikbaar komt, of zit er al ergens een instelling verstopt die ik over het hoofd zie?
Ik heb voor mijn EV3 een eSoul gereden, deze heeft mij dit 5x geflikt in 86000 km. Ik heb een mini jumpstarter bij de Lidl gekocht [rond de 60 euri's] en als tie het niet deed, even aansluiten op de accu, even wachten starten en hij kon er weer vanaf. Voor ik totnutoe lees, heeft zelfs de EV9 incidenteel ook dit probleem, en aan u te horen, de EV3 dus ook. Heb de Soul verkocht maar de jumpstarter [die ik ook regelmatig laadt] gewoon in de EV3 gedaan, want kijk nergens meer van op. Ergo altijd zorgen dat je een jumpstarter [is maar een klein ding] bij je hebt.PGro3772 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:55:
- Wie herkent dit?
- Komt dit vaker voor?
[ Voor 20% gewijzigd door Thyz-e op 17-02-2025 18:55 ]
Dat lijkt me ook niet mee dan normaal. Als je zelf op de cruise control rijdt en er gaat iemand vlak voor je rijden gaat je auto afremmen, daar wordt je niet blij van.Thyz-e schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:54:
[quote]DaanDH schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:16:
[...]
Ze kosten 24 euro per bakje maar zag nu dat ze niet meer leverbaar waren.
Wellicht komen ze binnenkort weer terug.
Auto bevalt goed, elke dag een feest om in te rijden![]()
Enige minpunt vind ik de dooie hoek waarschuwing...bij inhalen moet je bijna 3 auto lengtes voorbij een auto zijn voordat je terug kunt zonder alarm..
Klopt maar vindt hem wel erg veilig afgesteld.deejeebv schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:57:
[...]
Dat lijkt me ook niet mee dan normaal. Als je zelf op de cruise control rijdt en er gaat iemand vlak voor je rijden gaat je auto afremmen, daar wordt je niet blij van.
Het volume kun je instellen.Thyz-e schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:03:
[...]
Klopt maar vindt hem wel erg veilig afgesteld.
Bijvoorbeeld bij file rijden en dan baan verwisselen zijn de gaten kleiner en gaat evengoed het ''alarm'' af.
Had wel iets minder paniekerig en zachter gekund.
ah ok.
En ook de E-Niro had er vaak last van. Al kwam dat vaak door slecht sluiten van de kofferbak waardoor er een contact actief bleef, zonder dat de verlichting bleef branden. En dashcam werd ook als schuldige aangewezen.aip schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:21:
[...]
Bekend probleem inderdaad bij veel EV's, de Zoe heeft er ook last van, en ik heb het bij andere merken ook gehoord. Te veel korte ritjes over langere tijd of een lange vakantie waarbij de auto stilstaat, en dan loopt de 12v accu leeg.
Ik denk (maar weet het niet, de leek spreekt hier) dat het met de kracht van de 12v accu te maken heeft. Die hoeft immers geen startmotor te laten draaien en kan dus vrij klein zijn. Keerzijde is dat ze dus ook veel minder lang goed blijven... Ik kan mij van mijn moeders BMW 525TDS herinneren dat daar nog een 150 ah accu in zat, in 1991 (die ik nog steeds heb, maar al 20 jaar sinds haar overlijden stil staat bij een schuur in Frankrijk). Daar kon je bij wijze van spreken een hele avond op gourmetten. Dat hoef je op het accutje dat in de Zoe zat niet te proberen.jebman schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:28:
[...]
En ook de E-Niro had er vaak last van. Al kwam dat vaak door slecht sluiten van de kofferbak waardoor er een contact actief bleef, zonder dat de verlichting bleef branden. En dashcam werd ook als schuldige aangewezen.
Mij zelf een keer overkomen door parkeerlicht hele nacht te laten branden.
En ook een keer overkomen met de hybride Sorento na inpakken terugreis wintersport in de kou en binnen verlichting 15m aan en klep aantal keren open en dicht.
Heb nu een jumpstarter in de auto liggen, een powerbank met accuklemmen. Ca €100.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq