Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Is de laatste dagen al een paar keer gevraagd hier, en beantwoord (dus teruglezen is een kleine moeite).Skipper_NH schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:09:
Worden de navigatie aanwijzingen van Apple kaarten, Waze of Flitsmeister via Carplay weergegeven in de head-up display van de GT-line Plus? Graag een bevestiging dat het ook echt werkt, want er zijn wel aanwijzingen dat het zou kunnen/moeten werken. Ik vraag dit, omdat over het algemeen na enige tijd de gratis kaart updates én verkeersinformatie van de autofabrikant stopt en ik dan over wil kunnen gaan op de informatie die in Apple Carplay beschikbaar is.
Google Maps via iPhone worden niet aangegeven op de HUD, als ik de antwoorden van anderen lees (ik heb geen android devices) via een android telefoon wel. Waze en Apple maps gebruik ik nooit, dus geen idee.
Kia heeft een 'mijnkia' omgeving: https://mijnkia.nl/pati schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:31:
[...]
Kan je toevoegen in het profiel menu bij het item ‘ Mijn Kia’s’
En een Kia App.
Dit zijn 2 verschillende accounts bij mij.
In de app heb ik mijn EV6 staan + mijn vrouw heeft de EV3 zelf geregistreerd en 'gedeeld'.
Dus ik kan in de app switchen tussen de Kia's. Helemaal prima.
Kia had blijkbaar de initële invite van de EV3 naar mijn email adres gestuurd.
De mijnkia.nl is hierdoor denk ik wat in verwarring geraakt. En account werd geblokkeerd.
Ik kan inmiddels weer in mijn account. Daar staat alleen mijn EV6.
Toevoegen van de EV3 in mijnkia.nl geeft foutmelding: 'Er ging iets mis tijdens het toevoegen van je auto. Probeer het later opnieuw'.
Blijft warrig dat er onderscheid is tussen mijnkia.nl en de Kia App.
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
ik heb aplus en vind het nog wat tegenvallen .. maar heb nog niet echt met een en ander gespeeld qua settings. Kan ook dat mijn source (YouTube music) niet de beste kwaliteit doorgeeft (staat wel op hoogste maar de track zelf kan ook minder zijn) . de radio vond ik beter klinken en de ingebouwde (natuur) geluiden klinken wel mooi .. dus nog ff experimenteren denk ik ....Roland_EM25 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:08:
Wat is jullie ervaring met het standaard, dus niet harman kardon, geluidssysteem. Is dit een beetje oké? Hier in de omgeving staan alleen maar EV3’s in plus advanced of hoger.
Ik ben absoluut geen audiofiel, maar een beetje leuk geluid wil ik wel.
Helemaal mee eens ... de beste feature van de plus advanced is de electrisch verstelbare stoel. Open dak ook zeker fijn (en ik vind de accentuering met zwarte dak ook mooier) ... ook elektrisch achterklep wel fijn maar de premium sound ben ik nog niet helemaal uit (en kan niet vergelijken of het beter is dan lager model).sdg875 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:39:
[...]
Succes met je keuze! Voor mij was de electrisch verstelbare bestuurdersstoel met lendesteun de doorslaggevende afweging om toch voor Plus Advanced te gaan. De rest zijn leuke opties, maar hier heb ik echt elke rit zoveel plezier van.
Al met al heb je geweldige auto in alle de 5 de trim en persoonlijke smaak/financien bepalen de extra's. Ik vind het nog steeds jammer dat de het plus optie pakket (ADAS) de prijs van de auto boven de sepp bracht. Ik begreep wel dat als ik dat gekozen had hem nog niet gehad had (en in July besteld).
/f/image/Kgi24H93qvpeUZZX3aa32lNq.png?f=fotoalbum_large)
Hij rijdt heel soepel en heeft meer 'oempf' dan ik in eerst instantie had verwacht (kom van een Tesla Model 3). Eigenlijk vind ik de acceleratiecurve op de eco stand zelfs nog iets te stijl. Ik vind het prettig om toegang te hebben tot meer vermogen wanneer nodig, maar relaxed te rijden in 'normale' omstandigheden.
Enkele zaken die opvallen:
- De groene kleur is wat blauwer dan verwacht, maar wordt door buren e.d. als 'vriendelijk stoer' ervaren.
- Zoals vaker gezegd hier zijn er veel piepjes. Ik moet zeggen dat ik me met name stoor aan de DAW (driver attention warning), de rest vind ik niet zo vervelend. Hier ga ik zeker een sticker voor plakken of een kapje voor 3d-printen.
- Draadloze carplay is zeer prettig en betrouwbaar (betrouwbaarder dan CarPlay via een kabel). Draadloos laden is ook zeer prettig!
- De ingebouwde kaarten app werkt zeer prettig en ziet er een stuk mooier uit dan die deed bij mijn Kia Ceed (voorloopauto)
- Herman Kardon audio valt een beetje tegen. Het is niet slecht, maar ook niet bijzonder goed. Mogelijk dat een update dit nog verhelpt?
- Ik heb hem pas een paar uur, maar de auto heeft zichzelf al geunlocked terwijl de sleutels aan de andere kant van het huis waren. Ik zal ze toch maar in een metalen doosje bewaren. Daarbij gaat de auto niet op slot als je hem niet expliciet 'uit' zet. Komende van Model 3 is dat wel even wennen.
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Van een ervaringsdeskundige hier op het forum heb ik begrepen dat dit wel een continue foutmelding genereert (alleen een lampje, maar toch).Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:01:
- Zoals vaker gezegd hier zijn er veel piepjes. Ik moet zeggen dat ik me met name stoor aan de DAW (driver attention warning), de rest vind ik niet zo vervelend. Hier ga ik zeker een sticker voor plakken of een kapje voor 3d-printen.
na 1500+ km heb ik inmiddels wel een automatische start up procedure als ik ga zitten en stoort het me niet meer zo.
- 4x op drive mode klikken naar eco
- volume knop ingedrukt houden voor snelheidswaarschuwing
- ster-knop onder het display ingesteld op DA systemen om de DAW met 2 tikjes uit te zetten
- ster knop op het stuur om CarPlay op het display te zetten.
En voor ik de straat uit ben is alles al ingesteld.
Had ik ook gezien, maar denk dat ik daar een zwart stickertje overheen plaksdg875 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:12:
[...]
Van een ervaringsdeskundige hier op het forum heb ik begrepen dat dit wel een continue foutmelding genereert (alleen een lampje, maar toch).
na 1500+ km heb ik inmiddels wel een automatische start up procedure als ik ga zitten en stoort het me niet meer zo.
- 4x op drive mode klikken naar eco
- volume knop ingedrukt houden voor snelheidswaarschuwing
- ster-knop onder het display ingesteld op DA systemen om de DAW met 2 tikjes uit te zetten
- ster knop op het stuur om CarPlay op het display te zetten.
En voor ik de straat uit ben is alles al ingesteld.
hahaha dat is een mooie oplossing ja...al weet ik niet of je dan ook andere foutmeldingen mist ;-).Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:14:
[...]
Had ik ook gezien, maar denk dat ik daar een zwart stickertje overheen plak
https://www.ad.nl/auto/be...matig%20uit%20te%20zetten.sdg875 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:14:
[...]
hahaha dat is een mooie oplossing ja...al weet ik niet of je dan ook andere foutmeldingen mist ;-).
[ Voor 11% gewijzigd door Coffee op 07-02-2025 13:28 ]
Mijn vorige auto was de Ford Fiesta(2019) en heb nog een Toyota Yaris hybrid staan. Ik heb nu zelf de Kia EV3 Plus. Het geluid dat ik nu heb in de Kia is vele malen beter dan wat ik ooit heb gehad. Ik luister zelf veel Youtube Music en Ik heb een premium youtube account. Geluid handsfree bellen is ook beter. Dus wat de meeste mensen zeggen over het geluid in de EV3, die mening deel ik niet, als geen audiofiel zijnde.Roland_EM25 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:08:
Wat is jullie ervaring met het standaard, dus niet harman kardon, geluidssysteem. Is dit een beetje oké? Hier in de omgeving staan alleen maar EV3’s in plus advanced of hoger.
Ik ben absoluut geen audiofiel, maar een beetje leuk geluid wil ik wel.
Zeker, van via de KIA app!Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:31:
Is er een manier om de auto van buiten te vergrendelen als je bent vergeten deze uit te zetten? Kan je hem op afstand uitzetten ofzo?
Ja via de KIA Connect app krijg je n seintje dat de auto niet op slot is en je kunt m via de app op slot zetten en nog veel meer.Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:31:
Is er een manier om de auto van buiten te vergrendelen als je bent vergeten deze uit te zetten? Kan je hem op afstand uitzetten ofzo?
Dat werkt (bij mij?) dus niet wanneer de auto nog aan staat. Dus als ik niet op de aan/uit knop heb gedrukt bij het uitstappen. Dan gaat de auto niet op slot, of ik hem nu met de sleutel of met de app op slot probeer te zetten.
Dat klopt, auto moet uit staan. En waarom zou je de auto aan laten staan en deze verlaten? Geef hem dan gewoon weg aan de eerste beste voorbijganger.Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:35:
@onzenuub @sdg875
Dat werkt (bij mij?) dus niet wanneer de auto nog aan staat. Dus als ik niet op de aan/uit knop heb gedrukt bij het uitstappen. Dan gaat de auto niet op slot, of ik hem nu met de sleutel of met de app op slot probeer te zetten.
Klopt helaas. Die implementatie (van het gebruik van de telefoon als sleutel, automatisch ont-/vergrendelen, etc.) is bij Kia wat mij betreft echt nog een stukje minder dan bij Tesla en een aantal andere merken. Zou een keus kunnen zijn, maar handig is anders. Onze Zoe van 2013 ging op slot bij weglopen, de Tesla ook, maar de EV3 niet. Hoogst onhandig, zeker als je eraan gewend bent.Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:41:
Een Tesla staat aan of uit aan de hand van aanwezigheid van je telefoon in de ruimte. Weglopen met je telefoon = auto uit.
[ Voor 20% gewijzigd door Coffee op 07-02-2025 13:48 ]
Als hij aan staat, je hem niet uit zet en dan met de sleutel weggaat en probeert hem op afstand dicht te doen, zoals je in je eerdere post over sprak, dan kun je er wel mee wegrijden, niet op slot doen op afstand. Nadat je er mee bent weggereden en de sleutel is er niet meer en je zet hem dan uit, dan krijg je m niet meer aan. Dat dus.Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:46:
Hmm, maar ik had zojuist dat ik hem wel open kon doen en aan kon zetten, maar niet weg kon rijden. Hierbij kwam het oranje icoontje op dat aangaf dat de autosleutel ontbreekt. Aan betekent dus niet dat je ook kan wegrijden, daarvoor heb je de sleutel nog steeds nodig.
Via de KIA connect app menu item “meer” naar “klantenservice” scrollen en daar onder “klantenservice” voor de optie “ ondersteuning voor Kia etc kiezen voor “functieverzoeken”. Hier kun je software wijzigingen voorstellen. B.v. automatisch afsluiten met uwb telefoon bij weglopen indien auto is uitgezet. Heb ook al gevraagd om driving mode vast te zetten op basis van laatst gebruikte setting ( dit is vast geen issue vwb EU regulations).aip schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:46:
[...]
Klopt helaas. Die implementatie (van het gebruik van de telefoon als sleutel, automatisch ont-/vergrendelen, etc.) is bij Kia wat mij betreft echt nog een stukje minder dan bij Tesla en een aantal andere merken. Zou een keus kunnen zijn, maar handig is anders. Onze Zoe van 2013 ging op slot bij weglopen, de Tesla ook, maar de EV3 niet. Hoogst onhandig, zeker als je eraan gewend bent.
EV3 adv + LR 19” allseason
Zal wel ergens een setting zijn want ik heb meermaals de sleutel vergeten de auto op locatie afgesloten en later op de dag weer geopend gestart in de DofR gezet en weer weggereden met mn telefoon in de broekzakCoffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:46:
Hmm, maar ik had zojuist dat ik hem wel open kon doen en aan kon zetten, maar niet weg kon rijden. Hierbij kwam het oranje icoontje op dat aangaf dat de autosleutel ontbreekt. Aan betekent dus niet dat je ook kan wegrijden, daarvoor heb je de sleutel nog steeds nodig.
Je moet dan wel de digitale sleutel configuratie gedaan hebben.
En als je een tankstation inloopt voor een bakkie en er zitten passagiers in de auto ?Coffee schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:41:
Een Tesla staat aan of uit aan de hand van aanwezigheid van je telefoon in de ruimte. Weglopen met je telefoon = auto uit.
Volgens mij herkent hij dat en blijft die aanDe_Buurmannen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:
[...]
En als je een tankstation inloopt voor een bakkie en er zitten passagiers in de auto ?
Ik ga dit nog even testen, want dat gebeurde bij mij net dus juist niet.onzenuub schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:54:
[...]
Als hij aan staat, je hem niet uit zet en dan met de sleutel weggaat en probeert hem op afstand dicht te doen, zoals je in je eerdere post over sprak, dan kun je er wel mee wegrijden, niet op slot doen op afstand. Nadat je er mee bent weggereden en de sleutel is er niet meer en je zet hem dan uit, dan krijg je m niet meer aan. Dat dus.
Klopt, heb ik al gedaan.pati schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Via de KIA connect app menu item “meer” naar “klantenservice” scrollen en daar onder “klantenservice” voor de optie “ ondersteuning voor Kia etc kiezen voor “functieverzoeken”. Hier kun je software wijzigingen voorstellen. B.v. automatisch afsluiten met uwb telefoon bij weglopen indien auto is uitgezet. Heb ook al gevraagd om driving mode vast te zetten op basis van laatst gebruikte setting ( dit is vast geen issue vwb EU regulations).
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 08-02-2025 07:24 . Reden: Probeer dat nog eens, maar dan vriendelijker ]
[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 08-02-2025 07:25 . Reden: Maak voortaan een TR aan aub ]
Ik kan hier nog wel op antwoorden aangezien hier de Tesla nog voor de deur staat tot de Kia komt: dat is altijd ff oppassen want als je de deur dichtgooit en er zitten nog kids achterin, gaat hij idd doodleuk uit en op slot. Soms gaat dan zelfs het alarm af omdat hij activiteit in je auto ziet (duh). Dus moest dan altijd de deur niet helemaal dicht doen (je kan m dichtklikken zonder dat hij echt dicht is) of een Climate On / Dog Mode aanzetten. En natuurlijk een "PIN to Drive" om te voorkomen dat er iemand mee weg rijdtDe_Buurmannen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:11:
[...]
En als je een tankstation inloopt voor een bakkie en er zitten passagiers in de auto ?
Zo heeft ieder systeem z'n voor- en nadelen. Ik kan wel wennen aan het weer klassiek uitzetten van m'n auto denk ik.
Is even wennen inderdaad.Terranca schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:29:
[...]
Ik kan hier nog wel op antwoorden aangezien hier de Tesla nog voor de deur staat tot de Kia komt: dat is altijd ff oppassen want als je de deur dichtgooit en er zitten nog kids achterin, gaat hij idd doodleuk uit en op slot. Soms gaat dan zelfs het alarm af omdat hij activiteit in je auto ziet (duh). Dus moest dan altijd de deur niet helemaal dicht doen (je kan m dichtklikken zonder dat hij echt dicht is) of een Climate On / Dog Mode aanzetten. En natuurlijk een "PIN to Drive" om te voorkomen dat er iemand mee weg rijdt![]()
Zo heeft ieder systeem z'n voor- en nadelen. Ik kan wel wennen aan het weer klassiek uitzetten van m'n auto denk ik.
En anders verteld de app je wel dat je vergeten bent je Kia op slot te doen je al in de stad aan het wandelen bent.
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Is natuurlijk ook zo, maar als je in verschillende auto's rijdt, is het niet heel handig dat de een anders reageert dan de ander. First world problems, ik weet het.Terranca schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:29:
[...]
Als ik na een menu-instelling maar ook bijv. vanuit Apple CarPlay op de Home-knop onder het scherm klik, kom ik steeds op scherm 2 van het infotainment systeem van de auto (begint met instellingen voor de Telefoon).
Ik verwacht eigenlijk met Home standaard op scherm 1 met de kaart/media/EV indeling te komen, wat mij logischer lijkt.
Is er dan een andere manier om op het 1e scherm te komen?
Twee keer achter elkaar op de Home knop drukken.arjen100 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:04:
Inmiddels een week in de EV3 aan het rijden wat goed bevalt. Loop tegen het volgende aan.
Als ik na een menu-instelling maar ook bijv. vanuit Apple CarPlay op de Home-knop onder het scherm klik, kom ik steeds op scherm 2 van het infotainment systeem van de auto (begint met instellingen voor de Telefoon).
Ik verwacht eigenlijk met Home standaard op scherm 1 met de kaart/media/EV indeling te komen, wat mij logischer lijkt.
Is er dan een andere manier om op het 1e scherm te komen?
Geen idee maar ik had vanmiddag bij starten auto een pop-up dat ik met nieuwe voorwaarden akkoord moest gaan.pati schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:23:
[...]
Hoe heb je die aangeboden gekregen? Ik heb gekeken in het menu software update maar daar stond geen mogelijkheid/optie om een update uit te voeren.
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
Ik ook. Hoop scrollen maar kon via slider rechts snel naar einde. Nu maar hopen dat ik niet met iets akkoord ben gegaan wat ik eigenlijk niet wil.jebman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:13:
[...]
Geen idee maar ik had vanmiddag bij starten auto een pop-up dat ik met nieuwe voorwaarden akkoord moest gaan.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Van de week kreeg ik hem ook in mijn Kia Niro_birdie_ schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:26:
[...]
Ik ook. Hoop scrollen maar kon via slider rechts snel naar einde. Nu maar hopen dat ik niet met iets akkoord ben gegaan wat ik eigenlijk niet wil.
EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Hij gaat mooi vanzelf open en start, alleen als ik klaar ben met rijden weet ik niet hoe ik ben weer op slot krijg 😅
Heb het gevoel dat ik iets heel logisch en simpel over het hoofd zie haha.
[ Voor 16% gewijzigd door Coffee op 08-02-2025 13:21 ]
Ik gebruik niet de digital key, maar klik gewoon op het handvat. Simpel zatCoffee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:19:
Hoe werkt het op slot doen als je de Digital Key gebruikt op en iPhone?
Hij gaat mooi vanzelf open en start, alleen als ik klaar ben met rijden weet ik niet hoe ik ben weer op slot krijg 😅
Heb het gevoel dat ik iets heel logisch en simpel over het hoofd zie haha.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Heb bij de kringloop een metalen trommeltje gekocht. € 0,30….BBKing schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:47:
Leggen jullie je digital key in een metalen doosje thuis? Of andere oplossing voor ongewenst openen van de Kia?
Nooit druk over gemaakt bij geen enkele auto.BBKing schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:47:
Leggen jullie je digital key in een metalen doosje thuis? Of andere oplossing voor ongewenst openen van de Kia?
Maar is het niet zo tegenwoordig dat als je de key fob een tijdje stillegt de remote functie vanzelf uitschakelt?
Beweging zet dan de remote functie weer 'aan'.
[ Voor 8% gewijzigd door PrimaBB op 08-02-2025 14:46 ]
Klopt.PrimaBB schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Nooit druk over gemaakt bij geen enkele auto.
Maar is het niet zo tegenwoordig dat als je de key fob een tijdje stillegt de remote functie vanzelf uitschakelt?
Beweging zet dan de remote functie weer 'aan'.
Apple kaarten doet het wel, Waze en Google maps niet.aip schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:16:
[...]
Is de laatste dagen al een paar keer gevraagd hier, en beantwoord (dus teruglezen is een kleine moeite).
Google Maps via iPhone worden niet aangegeven op de HUD, als ik de antwoorden van anderen lees (ik heb geen android devices) via een android telefoon wel. Waze en Apple maps gebruik ik nooit, dus geen idee.
Ook ergens gelezen dat Waze het wel zou doen als je de route al had gestart voor het koppelen met de auto maar helaas ook dan geen aanwijzingen in de HUD.
/f/image/suKLV3k4UcGqzODd0B5BgJPF.png?f=fotoalbum_large)
Ik zet m uit in Apple Wallet (i op rechterbovenhoek en dan schuifje passieve toegang uit/aan). Dat doe ik als ik thuis ben en de auto op de oprit staat. Zelfs als ik binnen ben en ca 5m van de auto verwijderd ben krijg ik soms een melding op telefoon dat de auto is geopend. Wil ik niet en ook niet ivm de kans op diefstal dmv signaal versterkers.BBKing schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:47:
In deze stand kan je de auto alleen openen alsof je een betaling gaat verrichten door 2x op de zijknop te drukken. Als ik weet ik dat ik ga rijden of te ver weg ben van mijn auto laat ik m actief.
De originele sleutel heb ik in een RFID hoesje thuis.
Ik lees regelmatig dat mensen last hebben van de gevoeligheid van het automatisch openen. Bij mij gaat het pas open als ik voor de auto sta tot midden. Als ik achter de auto sta gaat het nog niet eens open, totdat ik ergens bij de achterdeur ben gelopen dan pas wil het dan openen.jebman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:22:
[...]
IZelfs als ik binnen ben en ca 5m van de auto verwijderd ben krijg ik soms een melding op telefoon dat de auto is geopend.
Voor de ICE Nissan haalde ik altijd stickers bij ANWB. https://www.anwb.nl/webwi...lampsticker-engeland-anwb
Maar vandaag zag ik er eentje waar het dak helemaal zwart is, leek een advanced plus.
Is dat standaard of is dat een optie (die ik gemist heb)? Ziet er wel strak uit
:strip_exif()/f/image/8rNA7jFOBLPbEolzn3FYZKwZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedoel je het handvat indrukken? Gaat hij daarmee op slot?Johan9711 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:37:
[...]
Ik gebruik niet de digital key, maar klik gewoon op het handvat. Simpel zat
Edit: ah, er zit een klein streepje op het handvat waar je op kan drukken. Daarmee gaat hij op slot en van slot!
[ Voor 17% gewijzigd door Coffee op 08-02-2025 16:45 ]
Is dat zo voor de Kia sleutel? Een jaar of wat geleden had Kia nog een actie met een speciale knoopcel batterij van sleepingbattery punt com Die heb ik in de sleutel van mijn andere auto.
Voor de 1e gen e-Niro was dat al niet meer nodig. En je kan heel eenvoudig de instellingen veranderen naar mph voor juiste weergave op dashboardWTM schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:33:
Iemand enig idee of je, als je met deze auto uit NL in het VK (Verenigd Koninkrijk) wil rijden, moet je dan ook stickers op de lampen plakken of? I.v.m. verblinden omdat je op andere rijbaan (links) gaat rijden.
Voor de ICE Nissan haalde ik altijd stickers bij ANWB. https://www.anwb.nl/webwi...lampsticker-engeland-anwb
Zeker niet standaard. Onze GT Plus is grijs, en het dak ook. Maar de optie voor zwart heb ik ook niet gezien.NVranya schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:09:
Nu zie ik online altijd dat het dak in de kleur van de auto is, bijvoorbeeld zoals hier: https://www.jurnileasing.co.uk/uploads/2-ev3-roof.jpg
Maar vandaag zag ik er eentje waar het dak helemaal zwart is, leek een advanced plus.
[Afbeelding]
Als ik m'n vlakke hand op het handvat leg, gaan de deuren ook op slot. Ik hoef niet op dat streepje te drukkenCoffee schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:11:
[...]
Bedoel je het handvat indrukken? Gaat hij daarmee op slot?
Edit: ah, er zit een klein streepje op het handvat waar je op kan drukken. Daarmee gaat hij op slot en van slot!
EV3 Adv+ LR 19"
Uit de handleiding van de KIA EV3: Als de smart key een tijdje niet wordt bewogen, wordt de detectiefunctie (indien aanwezig) voor de werking van de smart key onderbroken. Til de smart key op omjebman schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:10:
[...]
Is dat zo voor de Kia sleutel? Een jaar of wat geleden had Kia nog een actie met een speciale knoopcel batterij van sleepingbattery punt com Die heb ik in de sleutel van mijn andere auto.
de detectiefunctie opnieuw te activeren.
Die instellingen gaan alleen over het ontkoppelen van de laadstekker. Als er geen steller in zit dan moet de locking gewoon open staan. Even een belletje naar de dealer zou ik zeggen.matje70 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:21:
Wanneer ik bij thuiskomst de ev3 aan de laadpaal wil koppelen, moet altijd eerst nogmaals op de openknop op de afstandsbediening drukken om de steker helemaal in de autoplug te krijgen. Anders gaat de steker er niet helemaal in. Bij ‘electrische auto’ tref ik in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt maar twee standen aan om de stekker te (ont) koppelen. In elke stand moet ik altijd eerst open indrukken, terwijl de auto open is is dit een fout van het systeem of een extra veiligheid?[Afbeelding]
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Ik gok dat het een eigen wrap is, heb ik ook al op het ev9 forum voorbij zien komen.NVranya schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:09:
Nu zie ik online altijd dat het dak in de kleur van de auto is, bijvoorbeeld zoals hier: https://www.jurnileasing.co.uk/uploads/2-ev3-roof.jpg
[Afbeelding]
Wel heel erg gaaf zo overigens.
Gewoon spullen
Als je op ACC rijd, je remt (voor een stoplicht bijv) en vervolgens laat je de rem los pakt de ACC niet lekker op en geeft een flinke "bonk" om vevolgens zijn werk wel weer prima te doen.
De Kona pakte ook al niet super zacht op maar de EV3 doet het dus echt niet netjes.
Met de Kona rijd ik eigenlijk alleen standje auto regeneratie, super handig want ik rol liever uit dan ik het pedaal ergens halverwege vast moet houden. Laat de radar en auto dat maar lekker uitvogelen wat er nodig is als er op afstand toch nog een auto stil staat. Bi de EV3 wordt de standje auto niet onthouden dus bij de volgende rit sta je weer op de level 1-2-3.
Er zit een resonantie in de banden of iets, elke paar honderd meter voel je een trilling door de auto gaan dus vd week de dealer maar eens bellen en de ACC feedback meegeven, wellicht dat de Kia engineers de calibratie nog wat aan kunnen passen.
Vaillant AroTHERM+ WP - 1.8kWp W + 11.6kWp Z + 2.7kWp O PV - Kona EV + Kia ev3 - ESP8266 FTW!
Helemaal eens met je verhaal. Ik heb alle instellingen van de ACC nu wel uit geprobeerd en het is eigenlijk niet mogelijk om de ACC soepel het werk over te laten nemen.maarten_NL schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:52:
De ACC vind ik bij de EV3 nog niet helemaal af.
Als je op ACC rijd, je remt (voor een stoplicht bijv) en vervolgens laat je de rem los pakt de ACC niet lekker op en geeft een flinke "bonk" om vevolgens zijn werk wel weer prima te doen.
De Kona pakte ook al niet super zacht op maar de EV3 doet het dus echt niet netjes.
Met de Kona rijd ik eigenlijk alleen standje auto regeneratie, super handig want ik rol liever uit dan ik het pedaal ergens halverwege vast moet houden. Laat de radar en auto dat maar lekker uitvogelen wat er nodig is als er op afstand toch nog een auto stil staat. Bi de EV3 wordt de standje auto niet onthouden dus bij de volgende rit sta je weer op de level 1-2-3.
Er zit een resonantie in de banden of iets, elke paar honderd meter voel je een trilling door de auto gaan dus vd week de dealer maar eens bellen en de ACC feedback meegeven, wellicht dat de Kia engineers de calibratie nog wat aan kunnen passen.
Qua resonantie in de banden heb ik dat ook. Dealer vermoedt dat het misschien komt door lang stilstaan op de boot waardoor er platte kantjes op de banden zitten. Ik heb het vooral zo rond de 90km/u. Heb het idee dat het heel langzaamaan minder wordt dus ik laat het nog even zo.
Lees voor de grap het EV9 topic eens over trillen, banden en Kia….AtlAntA schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:46:
[...]
Qua resonantie in de banden heb ik dat ook. Dealer vermoedt dat het misschien komt door lang stilstaan op de boot waardoor er platte kantjes op de banden zitten. Ik heb het vooral zo rond de 90km/u. Heb het idee dat het heel langzaamaan minder wordt dus ik laat het nog even zo.
Daar wordt er ook over geklaagd. Ik hoop dat het inderdaad het stilstaan is.
Gewoon spullen
Ergens zou dat vreemd zijn, je zou toch zeggen dat alle Kia's lang op de boot stil staan (en andere merken die buiten Europa worden geproduceerd).AtlAntA schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:46:
Ik heb ook meerdere keren gelezen dat de geluidsisolatie van band los kan gaan zitten, waardoor de banden gaan trillen (ook op een EV9 forum dacht ik).Soepstengel01 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 07:53:
[...]
Ergens zou dat vreemd zijn, je zou toch zeggen dat alle Kia's lang op de boot stil staan (en andere merken die buiten Europa worden geproduceerd).
Mijn 'eigen' EV3 heeft dit niet, is na anderhalve dag naar de bandenspecialist gegaan voor winterbanden, en trilt ook op winterbanden niet.
Platte banden omdat de auto een tijdje stil heeft gestaan moet je ook horen en zou na een stuk(je) rijden over moeten zijn.
Ik had tijdens de proefrit vooral het idee dat de banden niet goed gebalanceerd waren, als het mijn auto was had ik ze opnieuw laten balanceren.
Vanuit ervaring: zoek een bandenspecialist (en dat is de dealer niet 😉) met een Hunter met road force balanceerapparaat (meelooprol die druk van auto op de weg simuleert). En ja, dat kost je dan misschien €70,- ofzo, maar je weet wel dat het goed is.
Ik gebruik de volgende instellingen (ook gevonden hier op het forum) sindsdien gaat het allemaal soepeltjes gaan.AtlAntA schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:46:
[...]
Helemaal eens met je verhaal. Ik heb alle instellingen van de ACC nu wel uit geprobeerd en het is eigenlijk niet mogelijk om de ACC soepel het werk over te laten nemen.
.
:strip_exif()/f/image/Xqn1VnY26njcv10ve9RB3Ur3.jpg?f=fotoalbum_large)
De autist zijn wat te jong voor cupping. Maar veel Kia modellen hebben daar last van. Ook de Niro en Ceed. Heeft te maken met oa de verticale veerweg die die modellen maken.slagroomsoes schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:46:
De EV3 waarin ik een proefrit heb gemaakt trilde ook op de snelweg tussen de 95 en 105kmh.
Mijn 'eigen' EV3 heeft dit niet, is na anderhalve dag naar de bandenspecialist gegaan voor winterbanden, en trilt ook op winterbanden niet.
Platte banden omdat de auto een tijdje stil heeft gestaan moet je ook horen en zou na een stuk(je) rijden over moeten zijn.
Ik had tijdens de proefrit vooral het idee dat de banden niet goed gebalanceerd waren, als het mijn auto was had ik ze opnieuw laten balanceren.
Vanuit ervaring: zoek een bandenspecialist (en dat is de dealer niet 😉) met een Hunter met road force balanceerapparaat (meelooprol die druk van auto op de weg simuleert). En ja, dat kost je dan misschien €70,- ofzo, maar je weet wel dat het goed is.
Kijk ook eens naar en varieer met je bandenspanning
Thanks, ik zal deze instellingen eens proberen.byebye171 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:05:
[...]
Ik gebruik de volgende instellingen (ook gevonden hier op het forum) sindsdien gaat het allemaal soepeltjes gaan.
[Afbeelding]
Wat betreft het banden verhaal zal ik inderdaad maar eens een banden specialist op zoeken. De dealer suggereerde als oplossing de banden een nacht te laten liggen (los van de auto) met 6 bar erin en daarna een nacht leeg om ze daarna weer op te pompen en weer op de auto te zetten.
Kan de theorie erachter wel snappen als het echt vlakke kantjes zijn maar bij langzaam rijden is het totaal niet merkbaar of hoorbaar en dat strookt dus niet met de theorie.
Rectificatie, inderdaad u heeft gelijk je krijgt maps gewoon in de hud weergegeven, bij de Soul was dit niet mogelijk. Weer wat geleerd, bedankt!TheBazeman schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:02:
[...]
Bij mij wordt de Android Auto route gewoon keurig weergegeven in de HUD
Als ik het allemaal goed begrijp moet er een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel in zitten, deze heeft ook voeding nodig.bertalizer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:46:
[...]
De verkoper op Ali liet me al weten dat het niet gaat passen.
Dongar wil foto’s van de stekker bij vragen over compatibiliteit… vandaar mijn vraag naar een foto.
Onze wagen wordt eind deze maand geleverd en ik wil graag een nette oplossing. In onze huidige wagen loopt de draad (zo goed mogelijk weggewerkt) langs de rand van het raam en wordt de cigarettenaansteker gebruikt. Daar willen we vanaf.
Mijn vrouw is nogal langbenig (en tegen de 180) en heeft daardoor vaak last van de zithouding in auto's. Juist daarom een GT Plus line gekozen, en die stoelen zijn goed verstelbaar en comfortabel voor haar.Skipper_NH schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:24:
Wat zijn de ervaringen met lange ritten (langer dan 2 - 2,5 uur) qua zitcomfort met de GT line stoelen. Vooral van mensen met een lengte tussen 1,80 en 1,90. De stoelen zijn vrij kort dus vraag mij af wat de ondersteuning doet op die lange ritten.
Ik zelf heb met mijn korte beentjes en 175 sowieso nergens last van
Ziet er uit als een wrap! Zwart dak was inderdaad geen optie. Hij/zij heeft zo te zien ook de chromen delen laten wrappen op de deuren en achterzijde. Misstaat niet moet ik zeggen!NVranya schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:09:
[Afbeelding]
Ik ben 1m93 en heb nergens last van in mijn Plus Advanced. Denk dat de lengte van de zitting niet zal verschillen met de GT line? De electrische verstelling zorgt dat je het zitvlak kan kantelen, door hem voor iets hoger te zetten heb ik toch een gevoel van steun onder mijn bovenbenen. Persoonlijk heel blij met de zitpositie!Skipper_NH schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:24:
Wat zijn de ervaringen met lange ritten (langer dan 2 - 2,5 uur) qua zitcomfort met de GT line stoelen. Vooral van mensen met een lengte tussen 1,80 en 1,90. De stoelen zijn vrij kort dus vraag mij af wat de ondersteuning doet op die lange ritten.
In December heb ik de EV3 GT-line Averturine Green besteld, de verwachte levertermijn vanuit de Leasemaatschappij was halverwege Mei. Vandaag navraag gedaan bij de leverende Dealer of deze datum nog klopt. Tot verbazing (volgens mij ook van de Dealer), komt mijn EV3 deze week al bij hun binnen.Bolko schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:37:
De EV3 GT Plusline (Aurora black pearl) is eindelijk in bestelling genomen door de dealer. Mijn app van de leasemaatschappij geeft een geschatte levertijd op 23-06-25. Hopend at dit een beetje klopt en wellicht al wat eerder is!
[ Voor 4% gewijzigd door pati op 10-02-2025 13:52 ]
Dat zijn de leukere berichten! Als ik niks hoor van de dealer ga ik eind februari eens een belletje plegen.Gevehi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:31:
[...]
In December heb ik de EV3 GT-line Averturine Green besteld, de verwachte levertermijn vanuit de Leasemaatschappij was halverwege Mei. Vandaag navraag gedaan bij de leverende Dealer of deze datum nog klopt. Tot verbazing (volgens mij ook van de Dealer), komt mijn EV3 deze week al bij hun binnen.
Ter referentie, ik heb de bass 2 punten en de treble 1 punt geplust. Daarbij heb ik de audio balans 2 punten naar achteren bewogen. Voor mijn smaak komt het nog steeds iets te veel van voren, maar als ik hem nog verder naar achteren zet heeft dat invloed op de (ervaren) geluidskwaliteit.
Ik heb thuis een 5.0 surround systeem, en de auto kan dit nu minstens evenaren. De subwoofer moet nog komen, dus ik verwacht dat het systeem thuis weer indrukwekkender wordt zodra ik die in huis heb gehaald.
Top, dank voor de tips! Zal hem morgen ook eens op dezelfde manier afstellen :-)Coffee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:05:
Inmiddels een bescheiden 150km op de tellerIk wil toch even terugkomen op eerdere mijn opmerking over het geluid. Na het tweaken van de erg summiere equalizer settings, en het gebruiken van de juist bron (CarPlay, USB of DAB), vind ik het Harman/Kardon geluid toch best wel goed, misschien zelfs geweldig!
Ter referentie, ik heb de bass 2 punten en de treble 1 punt geplust. Daarbij heb ik de audio balans 2 punten naar achteren bewogen. Voor mijn smaak komt het nog steeds iets te veel van voren, maar als ik hem nog verder naar achteren zet heeft dat invloed op de (ervaren) geluidskwaliteit.
Ik heb thuis een 5.0 surround systeem, en de auto kan dit nu minstens evenaren. De subwoofer moet nog komen, dus ik verwacht dat het systeem thuis weer indrukwekkender wordt zodra ik die in huis heb gehaald.
De installatie gaat nog beter klinken zodra hij is “ingespeeld”. In onze eNiro was de JBL ook niet geweldig maar na een half jaartje klonk het steeds beter!Coffee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:05:
Inmiddels een bescheiden 150km op de tellerIk wil toch even terugkomen op eerdere mijn opmerking over het geluid. Na het tweaken van de erg summiere equalizer settings, en het gebruiken van de juist bron (CarPlay, USB of DAB), vind ik het Harman/Kardon geluid toch best wel goed, misschien wel…..
Stukje van KEF (die ook wel eens iets met speakers doen😀) “ Omdat bij de constructie van moderne ophangingen en omrandingen geavanceerde materialen worden gebruikt, veranderen de prestaties van een luidspreker na verloop van tijd. Uit de doos zal een luidspreker een beetje stijf klinken, vooral in de lage tonen, en u zult merken dat de algemene respons van uw nieuwe drivers een beetje strak of beperkt is. Na verloop van tijd zult u merken dat de luidsprekers meer open worden en natuurlijker gaan klinken”
Dus…..alles komt goed🥳😆
Na contact met Kia hebben ze de EV3 nu toegevoegd aan de mijnkia omgeving.PrimaBB schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:15:
[...]
Kia heeft een 'mijnkia' omgeving: https://mijnkia.nl/
En een Kia App.
Dit zijn 2 verschillende accounts bij mij.
In de app heb ik mijn EV6 staan + mijn vrouw heeft de EV3 zelf geregistreerd en 'gedeeld'.
Dus ik kan in de app switchen tussen de Kia's. Helemaal prima.
....
Ik kan inmiddels weer in mijn account. Daar staat alleen mijn EV6.
Toevoegen van de EV3 in mijnkia.nl geeft foutmelding: 'Er ging iets mis tijdens het toevoegen van je auto. Probeer het later opnieuw'.
Blijft warrig dat er onderscheid is tussen mijnkia.nl en de Kia App.
Nu wel de 2 auto's in de mijn omgeving.
:strip_exif()/f/image/do1uiqHQ59zkL48LxJEniSl9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wonderlijke wereld, dat leasespul. Begin september besteld, in eerste instantie stond de leverdatum week 9, vandaag bericht dat het nu week 12 is geworden. Nog iets langer geduld hebben dus...Gevehi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:31:
[...]
In December heb ik de EV3 GT-line Averturine Green besteld, de verwachte levertermijn vanuit de Leasemaatschappij was halverwege Mei. Vandaag navraag gedaan bij de leverende Dealer of deze datum nog klopt. Tot verbazing (volgens mij ook van de Dealer), komt mijn EV3 deze week al bij hun binnen.
Goed punt, dat is zeker waar. De woofers zullen in het begin nog wat stijver zijn dan ze horen te zijn. Denk aan het inlopen van schoenen. Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel duidelijk weet hoe groot het verschil kan zijn, maar het is een fenomeen dat in de audio branche vaker wordt gezien. Mogelijk is het ook deel van de reden waarom ik hem de eerste 10km niet mooi vond, en nu al een stuk beter (icm aangepaste equalizer)?Ericjooo schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:26:
[...]
De installatie gaat nog beter klinken zodra hij is “ingespeeld”. In onze eNiro was de JBL ook niet geweldig maar na een half jaartje klonk het steeds beter!
Stukje van KEF (die ook wel eens iets met speakers doen😀) “ Omdat bij de constructie van moderne ophangingen en omrandingen geavanceerde materialen worden gebruikt, veranderen de prestaties van een luidspreker na verloop van tijd. Uit de doos zal een luidspreker een beetje stijf klinken, vooral in de lage tonen, en u zult merken dat de algemene respons van uw nieuwe drivers een beetje strak of beperkt is. Na verloop van tijd zult u merken dat de luidsprekers meer open worden en natuurlijker gaan klinken”
Dus…..alles komt goed🥳😆
Net je instellingen al even getest en idd een goede aanpassing, vooral die 2 kliks naar achteren doet veel qua beleving voor mijn gevoel! Merci!Coffee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:40:
[...]
Goed punt, dat is zeker waar. De woofers zullen in het begin nog wat stijver zijn dan ze horen te zijn. Denk aan het inlopen van schoenen. Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel duidelijk weet hoe groot het verschil kan zijn, maar het is een fenomeen dat in de audio branche vaker wordt gezien. Mogelijk is het ook deel van de reden waarom ik hem de eerste 10km niet mooi vond, en nu al een stuk beter (icm aangepaste equalizer)?
Ik heb je instellingen even geprobeerd en het verschil is signifact! Ik denk dat vooral die 2 klikjes naar achteren het grote verschil maken. Ik vind de mids nog steeds snel weg vallen en detail missen maar het is zeker weten een grote vooruitgang! Dank!Coffee schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:05:
Inmiddels een bescheiden 150km op de tellerIk wil toch even terugkomen op eerdere mijn opmerking over het geluid. Na het tweaken van de erg summiere equalizer settings, en het gebruiken van de juist bron (CarPlay, USB of DAB), vind ik het Harman/Kardon geluid toch best wel goed, misschien zelfs geweldig!
@Ericjooo top! Zal de volume knop wat vaker de sporen geven
[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 10-02-2025 17:31 ]
Ik vind het geluid van HK ook wat tegenvallen. Maar gisteren reed ik even rondje van 100km om een en ander te proberen en het viel me op dat het geluid met de "special sounds" juist prachtig is. Ik gebruik icm Andriod Auto met YTMusic/Spotify en dat geluid is toch wat minder (ik heb overal de beste kwaliteit aanstaan). Ik zal nog eens met de interne settings zoals aangegeven spelen. Met de special sounds knallen de bassen bijna uit mijn deuren maar met die andere sources ervaar ik dat niet.sdg875 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:14:
[...]
Top, dank voor de tips! Zal hem morgen ook eens op dezelfde manier afstellen :-)
Zou Android auto wat minder compatible zijn met KIA EV3 HK en het niet over alle boxen gooien.
Ik heb acht jaar zonder geluid in een oud wrak (20j oude picanto) gereden dus het is nu altijd beter dan ik had.
F
Kwaliteit van je audio bron is zeker ook belangrijk._birdie_ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:39:
[...]
Ik vind het geluid van HK ook wat tegenvallen. Maar gisteren reed ik even rondje van 100km om een en ander te proberen en het viel me op dat het geluid met de "special sounds" juist prachtig is. Ik gebruik icm Andriod Auto met YTMusic/Spotify en dat geluid is toch wat minder (ik heb overal de beste kwaliteit aanstaan). Ik zal nog eens met de interne settings zoals aangegeven spelen. Met de special sounds knallen de bassen bijna uit mijn deuren maar met die andere sources ervaar ik dat niet.
Zou Android auto wat minder compatible zijn met KIA EV3 HK en het niet over alle boxen gooien.
Ik heb acht jaar zonder geluid in een oud wrak (20j oude picanto) gereden dus het is nu altijd beter dan ik had.
F
Daarom heb ik al jaren Deezer met High Fidelity.
Qobuz of Tidal ook is nog beter, maar mij te duur.
Lossless op USB drive mee is ook een optie, maar voor mij weer te bewerkelijk.
Zelf heb ik in mijn EV6 de HK sub verwisseld voor een actieve sub woofer. Dat scheelt ook aanzienlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door PrimaBB op 10-02-2025 18:27 ]
Het probleem met de kofferbak bedekking heb ik opgelost door een stuk vloerbedekking passend te maken. De plank kan nu zelfs nog onderin worden gelegd en de ruimte onder de plank wordt veel bruikbaarder.
Je moet wel even de spulletjes eronder iets anders neerleggen zodat er geen bult uitsteekt. Ook naar de achterbank toe is nu alles dicht wat niet het geval is als de plank onderin ligt
:strip_exif()/f/image/P3vwAzo0eGjPJT3Nrh4g4bef.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FZsn2UbqwlgfBXA5aDmgDKgP.jpg?f=fotoalbum_large)
De sleutel van de auto is ook als digitale sleutel op een iphone toe te voegen en dat werkt prima. Voor wie een android telefoon heeft met Android 15, kan daar via de Samsung Wallet ook de sleutel op een android telefoon zetten, maar dit dus alleen nog met Android 15 denk ik. De auto reageert wel sneller op een iphone dan op een android telefoon.
[ Voor 42% gewijzigd door Mondiger op 10-02-2025 19:34 ]
Wat zit er in de zwarte KIA hoesje???
[ Voor 12% gewijzigd door onzenuub op 10-02-2025 19:35 ]
Daar lag ook de stopcontactadapter maar die stak echt te ver uit, dus die heb ik naar boven verhuisd naar het vak links naast de plank. Aanvankelijk gaf dat daar wel een rammelend geluid dus heb ik dat daar met wat doeken vast gezet.
[ Voor 42% gewijzigd door Mondiger op 10-02-2025 19:41 ]
Twee grote sleutels? Waar zijn die dan weer voor?Mondiger schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:38:
De verbanddoos, de hesjes en de gevarendriehoek en twee grote sleutels die bij aflevering rechts in het nu lege vak lagen maar daar te ver naar boven uitstaken.
Daar lag ook de stopcontactadapter maar die stak echt te ver uit, dus die heb ik naar boven verhuisd naar het vak links naast de plank. Aanvankelijk gaf dat daar wel een rammelend geluid dus heb ik dat daar met wat doeken vast gezet.
Sleepogen?onzenuub schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:42:
[...]
Twee grote sleutels? Waar zijn die dan weer voor?