Goedemorgen!
Gisterenochtend totaal onverwacht een proefrit gemaakt in een EV3. De Kia Picanto van m'n vriendin moest voor een onderhoudsbeurt, dit liep allemaal wat uit dus ik wandelde even door de showroom en bleef bij de EV3 "hangen". Verrast door de ruimte in het interieur bekijk ik ook de ruimte in de kofferbak en toen werd ik gespot door een verkoper

Het demo model was nog een uur beschikbaar, dus ik mocht een proefrit maken.
We zijn al wel een tijdje opzoek naar een vervanger voor onze station gezinsauto, maar de EV3 was eigenlijk op het oog afgevallen vanwege het gebrek aan ruimte. In de praktijk blijkt dit (voor ons) enorm mee te vallen, we zijn allebei niet zo lang, dus de voorstoelen hoeven niet helemaal naar achter geschoven te worden.
Enfin, terug naar de proefrit.
Het was voor mij de eerste keer dat ik in een elektrisch voertuig reed. Het was even wennen, zeker met maximaal regenereren aan, maar al snel viel op hoe veel power er in de wagen zat en hoe soepeltjes het eigenlijk rijdt. Het interieur oogt naar mijn mening rustig en het display is niet zo enorm groot en aanwezig als bij andere fabrikanten/modellen. Uiteraard was de demo auto een GT-plus line en zat dus bomvol snufjes (en piepjes!).
Nu maar eens de prijslijst bestuderen. Vooralsnog denk ik dat de "plus" uitvoering met het grote accupakket voor ons het meest geschikt is. De "plus advanced" is weer 2500 euro duurder, en waarvoor ik dit zou overwegen is eigenlijk enkel het geluidssysteem van Harman Kardon en de elektrische achterklep.
Wat is jullie ervaring met het standaard geluidssysteem? Wellicht is dit nog een beetje te upgraden?
En dan de kleur, dit vind ik een lastige. In de showroom stond "terracotta", een mooie kleur, maar in de landelijke omgeving waar ik woon is de auto vaak doelwit van vogelpoep en dan is rood wellicht niet zo handig. De kleur "Frost Blue" vind ik ook mooi, maar onder sommige omstandigheden weer neigen naar babyblauw

"aventurine Green" vind ik ook mooi, lastig......
Leuk om hier alle ervaringen te lezen van jullie, het lijkt er op dat over het algemeen de auto prima bevalt, alhoewel de piepjes en meldingen wat minder kunnen
Ik houd jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen....