Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:56
AtlAntA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Top dankjewel. De mijne werkt de navigatie ook niet. Dus ook niet de hulpsystemen die daar gebruik van maken. Ook heb ik het idee dat andere systemen minder soepel werken dan de auto waarin ik heb proegereden. Hopelijk worden meteen alle modules bijgewerkt naar de laatste versie.
Ja dan zou ik zeker je dealer even bellen. Want ik kon bijv de Kia Connect app ook niet koppelen. Tevens bestaat de optie 'modeminformatie' niet bij systeeminfo, terwijl dat wel in de handleiding staat.

Kreeg afgelopen week een belletje dat ze het probleem hebben voorgelegd aan Kia Nederland en dus een software-update de oplossing is.

[ Voor 3% gewijzigd door Destralak op 13-01-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _koen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 12:54
Ik overweeg om een Kia EV3 particulier te kopen (in België) maar twijfel nog of dit wel het juiste moment is.

Ik kan gerust nog twee jaar wachten en met oude Toyota ICE als tweede wagen doorgaan. Over twee jaar zijn er misschien betere batterijen beschikbaar.

Ik wil een LFP-batterij omdat deze 100% mag laden en dacht daarom toch die 58kWh-versie aan te kopen. Indien 58 LFP en 81 NMC dan is er ook wel iets minder reden om voor de 81 te gaan. Maar het internet en/of KIA is onduidelijk. Is die 58kWh-versie nu een LFP of niet? Google zegt van wel, Wikipedia zegt van niet en de dealer hoort het in Keulen donderen...

Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanjac
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-09 22:24
Misschien zijn er over twee jaar wel betere batterijen, maar dán kun je ook weer twijfelen omdat er weer andere dingen over enige tijd weer beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:50
Destralak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:08:
[...]

Ja dan zou ik zeker je dealer even bellen. Want ik kon bijv de Kia Connect app ook niet koppelen. Tevens bestaat de optie 'modeminformatie' niet bij systeeminfo, terwijl dat wel in de handleiding staat.

Kreeg afgelopen week een belletje dat ze het probleem hebben voorgelegd aan Kia Nederland en dus een software-update de oplossing is.
De dealer weet er al van. Toen ik hem zaterdag ophaalde werd mij al verteld dat de navigatie niet werkte en dat zou later opgelost worden middels een update. Ik had zelf toen nog niet bedacht dat er meerdere dingen zoals kia connect en automatische rijbaan assistentie niet zou werken.

Ik heb nog gekeken of ik het zelf kon doen maar de ev3 staat er nog niet bij in de update software. https://update.kia.com/EU/E1/Main

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
_koen schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:25:
Ik overweeg om een Kia EV3 particulier te kopen (in België) maar twijfel nog of dit wel het juiste moment is.

Ik kan gerust nog twee jaar wachten en met oude Toyota ICE als tweede wagen doorgaan. Over twee jaar zijn er misschien betere batterijen beschikbaar.

Ik wil een LFP-batterij omdat deze 100% mag laden en dacht daarom toch die 58kWh-versie aan te kopen. Indien 58 LFP en 81 NMC dan is er ook wel iets minder reden om voor de 81 te gaan. Maar het internet en/of KIA is onduidelijk. Is die 58kWh-versie nu een LFP of niet? Google zegt van wel, Wikipedia zegt van niet en de dealer hoort het in Keulen donderen...

Iemand?
Wachten kan geen kwaad. Wacht eerst gebruikerservaringen af. Er komen al wel wat issues voorbij hier als ook andere media. De Volvo ex30 is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet. Verder komt er nog veel moois aan de komende tijd. De Corolla houdt zijn waarde wel. De Ev3 is wel gehyped, maar toch geen auto van het jaar. Dat vind ik wel opvallend. Het is geen lfp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:37

grimson

domeingrommer

Hmm ik voel een topicstart aanpassing aankomen met daarbij vermeld de laatste softwareversie?
Lijkt het er dus op dat de (auto)firmware/software alleen door de dealer bijgewerkt kan worden en door de gebruiker alleen het entertainmentsysteem en kaarten? (Nog geen EV3 in ontvangst mogen nemen maar lees graag mee :))

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-09 16:52
Vandaag opgehaald :-) GTplus, snow white pearl.

Verbruik valt mee bij eerste rit. Zelfde omstandigheden en klimaat als heen in Niro.
Naar de dealer op 19" met warmtepomp en 2.9 bar met 15,5kwh/100km. Terug op 3,1 bar (laten aanpassen in de garage standaard 2.5) op 17" met 18.7 kWh/100km dit is ook gebruik tijdens uitleg/stilstand. Op 4 seizoenen band Vredestein Quatrac (de testwinnaar bij Autoweek ;-) )Overal heeft de auto 17,3 gedaan vanaf de fabriek.

Alles zoals bij de proefrit. Genoten.

eerste vraag: als de navigatie vanuit CarPlay wat heeft gezegd valt de radio uit, moet ik weer handmatig andere media bron kiezen. Vorige auto werd radio weggedrukt door CarPlay en kwam weer terug na melding Waze.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8arotj8-B2kbOJZt9bKpR2yigY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPFdJAOrUxPLtOL15oX329iA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyCrCuFLtKOHNfTrdLA-z1vTSJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pURKUWZ2YYujg4A0HvxqAhez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RseKzGIwCmTcycVPHBWleJUyM0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p09LEMrr4bW6i2J0J55na4Ip.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRj1GA11EI3W95LdpFZ8SDIN9xE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1FejFNXVjb7xijT1By7RHtY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDe7jmnxbAj5bBXtuWyUKyWBtQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oAoFRpjPdUZ3ircWAkXl90cY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhGZvkRmDilxWpAwXqujrO9cbms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NHptPYpZ7tEQnPX7OPlYjOmB.png?f=fotoalbum_large

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 20:08
AtlAntA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:49:
Zijn er mensen die een versie check willen doen? Ik denk dat ik nog een hele oude versie erop heb. Als ik de naam van de updates extrapoleer dan lijkt het op afgelopen zomer. Wat voor de EU eigenlijk best wel ver pre release is.

[Afbeelding]
Ik heb de dezelfde versies draaien in mijn EV3, ben eigenlijk nog niet tegen problemen aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
bart155 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:35:
[...]

Ik heb de dezelfde versies draaien in mijn EV3, ben eigenlijk nog niet tegen problemen aangelopen.
Denk ook niet dat het te maken heeft met de softwareversie, eerder een verkeerde instelling. We gaan het zien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:54
AtlAntA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:49:
Zijn er mensen die een versie check willen doen? Ik denk dat ik nog een hele oude versie erop heb. Als ik de naam van de updates extrapoleer dan lijkt het op afgelopen zomer. Wat voor de EU eigenlijk best wel ver pre release is.

[Afbeelding]
Ik heb zelfde firmware .. radio eigenlijk nog niet aangehad .. alleen spotify / yt music via Android auto.
Navigatie werkt prima .. ook Android auto maar trekt je telefoon binnen 1.5 u leeg.

Baal alleen dat ik mijn telefoon met alleen NFC niet kan configgen als sleutel :(

[ Voor 3% gewijzigd door _birdie_ op 13-01-2025 16:49 ]

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
_birdie_ schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:48:
[...]

Ik heb zelfde firmware .. radio eigenlijk nog niet aangehad .. alleen spotify / yt music via Android auto.
Navigatie werkt prima .. ook Android auto maar trekt je telefoon binnen 1.5 u leeg.

Baal alleen dat ik mijn telefoon met alleen NFC niet kan configgen als sleutel :(
Ik kreeg vandaag van de dealer te horen dat men de navigatie niet mag bijwerken van kia omdat er een fout in de software zou zitten. Lijkt me sterk eerlijk gezegd maar kan het niet verifiëren.

Heb nu uitgevraagd of het ontbreken van kia connect daar dus los van staat want dat mis ik eerlijk gezegd het meeste.

Edit: volgens de dealer lijkt het erop dat kia connect inderdaad bij de navigatie software is inbegrepen. Maar afwachten dus.

[ Voor 8% gewijzigd door AtlAntA op 13-01-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Vagax schreef op zondag 12 januari 2025 @ 00:20:
Ik kan even geen foto of video vinden van een EV3 die niet dynamische interieur verlichting heeft. Heeft hier iemand wel een filmpje of foto hiervan? Of als iemand een niet GT lijn heeft, is er verlichting in het deurvak en bij je voeten?

Edit: Net dit gevonden bij de prijslijst, komt dit overeen?

[Afbeelding]
Helaas niet, hier een Advanced Plus en geen enkele ambient-verlichting, had er wel een beetje op gehoopt maar de plaatjes kloppen dus niet echt😩

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-10 20:08
Heeft iemand wellicht nog wat gehoord over de "speciale" kofferbakmat? Ik zie 'm nog niet in de webshop en de dealer kon mij ook niet echt een antwoord geven. Zou graag wel wat bescherming willen achter in de bak. Het moet niet te lang meer duren, zeker niet met deze weersomstandigheden. Alternatief is dan wellicht deze. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 12:00

Vagax

Hehe

Ericjooo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Helaas niet, hier een Advanced Plus en geen enkele ambient-verlichting, had er wel een beetje op gehoopt maar de plaatjes kloppen dus niet echt😩
Ach jammer.. Ik zag wel dat als je nog iets van sfeer verlichting wilt dat je ook hier voor kan gaan.

https://webshop.kia.nl/ac.../66650ADE20W&modelid=176/ (ook in het rood)
https://webshop.kia.nl/ac.../66650ADE31W&modelid=176/ (en deze ook)
https://webshop.kia.nl/ac...0/66652ADE00&modelid=176/

Wel ongeveer 300 euro totaal per stuk inclusief installatiekosten maar als ik het goed begrijp kan je dit ook thuis zelf doen, scheelt weer kosten. De lichten gaan aan als je de deur opendoet en in de auto zit tot je de motor aanzet, dan gaan ze weer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:07
bart155 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:47:
Heeft iemand wellicht nog wat gehoord over de "speciale" kofferbakmat? Ik zie 'm nog niet in de webshop en de dealer kon mij ook niet echt een antwoord geven. Zou graag wel wat bescherming willen achter in de bak. Het moet niet te lang meer duren, zeker niet met deze weersomstandigheden. Alternatief is dan wellicht deze. Thanks!
Of hier: https://www.justcarpets.n...3/kia-ev3-from-2024/var1/

Voor mijn huidige auto ook matten etc gekocht. Uitstekende kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:21
Ericjooo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:53:
[...]

Dat is wel jammer inderdaad. Had gehoopt dat dit net als bij EV6 bij Plus Adv. ook aanwezig zou zijn.

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Net telefoontje gekregen van Zeeuw & Zeeuw Kia Rotterdam dat mijn auto al binnen is en over 2 weken geleverd wordt! Auto is pas 2 weken geleden besteld, dus had al rekening gehouden met een paar maanden levertijd, maar dit is wel heel erg snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVegg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:48

DEVegg

DEVegg

Flowmo schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:45:
Net telefoontje gekregen van Zeeuw & Zeeuw Kia Rotterdam dat mijn auto al binnen is en over 2 weken geleverd wordt! Auto is pas 2 weken geleden besteld, dus had al rekening gehouden met een paar maanden levertijd, maar dit is wel heel erg snel!
Zeeuw & Zeeuw Schiedam hetzelfde, maar ik heb hem besteld als opvolger van mijn huidige Niro private lease. Ze hadden gezegd minimaal 16 weken levertijd.... ik heb gelukkig vast laten leggen dat ik hem niet wil voor een bepaalde datum (ivm dubbele kosten). Nu zullen ze de auto een paar maanden moeten opslaan bij de dealer. Jammer dat er geen mauw aan te passen is bij de lease maatschappij. Maar goed wat in het vat zit... Advanced Plus Shale Grey (klein accu-pakket) #KanNietWachten

EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:36
Weet iemand of het mogelijk is om de gewenste drive mode (bij Eco Mode) te koppelen aan het bestuurdersprofiel. Ik wil graag standaard in ECO mode rijden, maar hij begint altijd in Normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 21:11

Coffee

Coffee

DEVegg schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Zeeuw & Zeeuw Schiedam hetzelfde, maar ik heb hem besteld als opvolger van mijn huidige Niro private lease. Ze hadden gezegd minimaal 16 weken levertijd.... ik heb gelukkig vast laten leggen dat ik hem niet wil voor een bepaalde datum (ivm dubbele kosten). Nu zullen ze de auto een paar maanden moeten opslaan bij de dealer. Jammer dat er geen mauw aan te passen is bij de lease maatschappij. Maar goed wat in het vat zit... Advanced Plus Shale Grey (klein accu-pakket) #KanNietWachten
Ik snap er echt niks van. Mijne in juli besteld, en ze zeggen pas tegen februari te kunnen leveren. Wel groot accupakket i.p.v. klein.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
deejeebv schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:36:
Weet iemand of het mogelijk is om de gewenste drive mode (bij Eco Mode) te koppelen aan het bestuurdersprofiel. Ik wil graag standaard in ECO mode rijden, maar hij begint altijd in Normal.
Als ik het goed begrepen heb blijft de auto alleen in de my drive mode staan. Bij de anderen gaat hij altijd terug naar normal.

Misschien kan je my drive aanpassen op zo'n manier dat hij hetzelfde is als eco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:55
Ook in my-drive gaat hij terug naar normaal (net getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:49

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

DEVegg schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb mijn EV3 air (groot accupakket) besteld bij een lokale Kia dealer in november, levertijd stond steeds op begin maart, maar ik mocht zojuist de leveringsafspraak inplannen, volgende week vrijdag is het zo ver :)

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
[quote]AtlAntA schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:05:
[...]

Als ik het goed begrepen heb blijft de auto alleen in de my drive mode staan. Bij de anderen gaat hij altijd terug naar normal.

Misschien kan je my drive aanpassen op zo'n manier dat hij hetzelfde is als eco?
[

[ Voor 18% gewijzigd door pati op 14-01-2025 17:29 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
Coffee schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Ik snap er echt niks van. Mijne in juli besteld, en ze zeggen pas tegen februari te kunnen leveren. Wel groot accupakket i.p.v. klein.
Bij ons ook het zelfde, bestelling in juli maar nog steeds geen leverdatum afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 12-10 20:07
pati schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:33:
[...]

Bij ons ook het zelfde, bestelling in juli maar nog steeds geen leverdatum afspraak.
Hier ook hetzelfde, bestelling in juli. Dealer verwacht ergens in februari te kunnen leveren. Ik vermoed dat de leasemaatschappijen groot hebben ingekocht zonder al leasecontracten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Veld-NL schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:21:
Ook in my-drive gaat hij terug naar normaal (net getest).
Dat is apart. Ben er 99% zeker van dat die van mij wel in my drive blijft staan. Zal er morgenochtend nog eens extra op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:54
pati schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:33:
[...]

bestelling 12 July. Ze leverden uit vanaf 6 jan maar kon pas 10jan. Was al 3 weken van te voren in NL. De meeste (grotere) dealers hadden er groot aantal (100+) van te voren ingekocht. En volgens mijn dealer worden er regelmatig nieuwe batches door de importeur aangeboden. Mijn dealer was door zijn voorraad heen. Maar wilde wel met mijn FIFO (first in first out) doen.

Samsung S25 Ultra, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:17
AtlAntA schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:58:
[...]

Dat is apart. Ben er 99% zeker van dat die van mij wel in my drive blijft staan. Zal er morgenochtend nog eens extra op letten.
Ha, dacht dat het aan mij lag. Bij de Niro EV kon je instellen dat hij in ECO (of wat dan ook) blijft staan. Ik dacht die functie in 'My Drive; ook weer gevonden te hebben. Hij start elke keer in 'normal' op. Ook de 'auto' stand van de rechterflipper wordt niet 'onthouden'. Niet onoverkomelijk, wel een puntje wat beter kan.

Nog iets vreemds; de ene keer start de auto vanzelf op ('ready') als ik in stap; andere keren moet je zelf starten. Ik dacht dat je altijd even de startknop zou moeten bedienen (was dat ook gewend) tot ik er achterkwam dat je hem soms dan juist weer 'uit' zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ_B
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-05 10:51
Dat laatste heeft mijn vrouw deze week ook al twee keer gehad. Ik had geen idee wat er aan de hand was (ik heb het nog niet gehad) maar het beschrijft precies wat er gebeurt. Ze zet de auto uit i.p.v. aan en kan vervolgens niet weg rijden.

Zou wel handig zijn als het altijd automatisch gaat (zoals bij Volvo bijvoorbeeld) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 16:16
Soepstengel01 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:54:
[...]

Hier ook hetzelfde, bestelling in juli. Dealer verwacht ergens in februari te kunnen leveren. Ik vermoed dat de leasemaatschappijen groot hebben ingekocht zonder al leasecontracten te hebben.
Eind november besteld bij ayvens operationele lease. Plus zou levertijd hebben begin januari en advance plus 12 weken wachten. Had voor de plus gekozen en levertijd uiteindelijk 27jan - 2 feb geworden door Kia de beer Rotterdam

Al met al bijna, ik maak me alleen lichtelijk zorgen om de software problemen. Het is de bedoeling dat ik vooruit ga zoals voorverwarmen van de auto. Maar als mijn ruiten beslaan door de slechte software kan ik net zo goed mijn ICE pakken. Ik wacht af totdat ik het zelf kan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:44
Ik heb eind van het jaar een ev3 gekozen uit de lijst van beschikbare exemplaren die op de boot onderweg zijn. De boot moet ergens deze maand aankomen.
En als het goed is zet de dealer de trekhaak eronder. Heb niets gehoord over dat hier problemen mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karinnl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:43
Ook wij kozen eind november voor een kleur die 'al onderweg' was. Vandaag met de dealer gebeld. Auto is in de haven van Rotterdam. Ze verwachten de bestelde auto's binnen 2 weken bij de dealer en daarna hopelijk snel af te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
Chris12345 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:40:
Ik heb eind van het jaar een ev3 gekozen uit de lijst van beschikbare exemplaren die op de boot onderweg zijn. De boot moet ergens deze maand aankomen.
En als het goed is zet de dealer de trekhaak eronder. Heb niets gehoord over dat hier problemen mee zijn.
Trekhaken pas vanaf maart leverbaar hoorde ik van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12345
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 21:44
Dan zal mijn dealer nog wel met het minder goede nieuws van de trekhaak gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Destralak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:41:
[...]

Denk ook niet dat het te maken heeft met de softwareversie, eerder een verkeerde instelling. We gaan het zien morgen.
Al meer bekend over software issues? En meer inzicht over de versies/mogelijke updates bij dealer? Ben benieuwd- ook hier over plm 3 weken een EV3 LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmartens9
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-05 17:33
Hebben jullie al bij publieke laadpalen geladen? Ik haal voorlopig niet meer dan 6.8kW terwijl het vermogen van de paal 11kW heeft. Iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:24
Mmartens9 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:31:
Hebben jullie al bij publieke laadpalen geladen? Ik haal voorlopig niet meer dan 6.8kW terwijl het vermogen van de paal 11kW heeft. Iemand enig idee waarom?
Stond er iemand aan dezelfde paal? Ik heb namelijk wel gewoon met 11kw kunnen laden aan een Vattenfall paal en ik stond alleen. Mogelijk dat het vermogen dus door de helft gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmartens9
byebye171 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Stond er iemand aan dezelfde paal? Ik heb namelijk wel gewoon met 11kw kunnen laden aan een Vattenfall paal en ik stond alleen. Mogelijk dat het vermogen dus door de helft gaat.
Nee ik stond er beide keren alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
Mmartens9 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:41:
[...]

Nee ik stond er beide keren alleen.
Heb jezelf de berekening gemaakt of live in de gaten gehouden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 09:56

aip

Mmartens9 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:31:
Ik constateerde bij de laadpaal bij ons voor de deur hetzelfde. Zag toen in de app dat je bij EV-services de AC-laadstroom op 60%, 90% of 100% kan instellen. En laat 60% van 11kW nou ongeveer 6.8 kW zijn. Dat was bij ons precies de oorzaak, dus ik zou dat even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmartens9
aip schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:22:
[...]

Ik constateerde bij de laadpaal bij ons voor de deur hetzelfde. Zag toen in de app dat je bij EV-services de AC-laadstroom op 60%, 90% of 100% kan instellen. En laat 60% van 11kW nou ongeveer 6.8 kW zijn. Dat was bij ons precies de oorzaak, dus ik zou dat even checken.
Hij stond wel al op 100, ik zie nu wel in de app dat hij inmiddels op 10.8 zit maar dat heeft wel 3 uur geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Mmartens9 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:40:
[...]

Hij stond wel al op 100, ik zie nu wel in de app dat hij inmiddels op 10.8 zit maar dat heeft wel 3 uur geduurd
Dat klinkt dan eerder als een koude accu. Hoewel 3 uur dan wel weer lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:21
onzenuub schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Trekhaken pas vanaf maart leverbaar hoorde ik van de dealer.
Wordt pas van de zomer volgens mijn dealer. :X

Maar die dealer van mij is nogal van under promise, over deliver. :)

Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 09:48
pang schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Eind november besteld bij ayvens operationele lease. Plus zou levertijd hebben begin januari en advance plus 12 weken wachten. Had voor de plus gekozen en levertijd uiteindelijk 27jan - 2 feb geworden door Kia de beer Rotterdam

Al met al bijna, ik maak me alleen lichtelijk zorgen om de software problemen. Het is de bedoeling dat ik vooruit ga zoals voorverwarmen van de auto. Maar als mijn ruiten beslaan door de slechte software kan ik net zo goed mijn ICE pakken. Ik wacht af totdat ik het zelf kan ervaren.
Ik heb mijne op 25 November besteld, Advanced plus in Shale grey bij Ayvens. Levering 20-26 januari maar nog geen bericht van de dealer 🙁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byebye171
PrimaBB schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:22:
[...]

Wordt pas van de zomer volgens mijn dealer. :X

Maar die dealer van mij is nogal van under promise, over deliver. :)
Ik heb de afneembare trekhaak al, dus de dealer kletst een beetje. Er moet nog een speciale update plaatsvinden, zodat de toetsers en bellen van de auto goed blijven werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 13:58
Mijne gisteren middag op kunnen halen. Man wat is dat elektrisch rijden prettig.

Wat me wel opviel:
ik kreeg na een half uurtje al zo'n koffie icoontje melding + bijbehorende trits aan piepjes. Valt dit uit te zetten, heb ik niet echt kunnen vinden in de settings?
Vind wel dat de airco best luid zoemt en een licht tikkend geluid maakt. Had deze op driver only 20graden staan zonder radio aan.
En als ik thuis op de bank zit, ben ik met m'n gsm te dicht bij de auto schijnbaar, dan gaat ie vanzelf open. Had iemand hier eerder ook al gemeld, dat vind ik wel een irritatie. Denk dat ik dat maar weer allemaal uitzet.

[ Voor 3% gewijzigd door josduisings op 15-01-2025 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 09:50
josduisings schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:49:
Mijne gisteren middag op kunnen halen. Man wat is dat elektrisch rijden prettig.

Wat me wel opviel:
ik kreeg na een half uurtje al zo'n koffie icoontje melding + bijbehorende trits aan piepjes. Valt dit uit te zetten, heb ik niet echt kunnen vinden in de settings?
Vind wel dat de airco best luid zoemt en een licht tikkend geluid maakt. Had deze op driver only 20graden staan zonder radio aan.
En als ik thuis op de bank zit, ben ik met m'n gsm te dicht bij de auto schijnbaar, dan gaat ie vanzelf open. Had iemand hier eerder ook al gemeld, dat vind ik wel een irritatie. Denk dat ik dat maar weer allemaal uitzet.
Ik heb dat ongeveer de helft van de ritten. Ik zit klaarwakker achter het stuur, en krijg toch een melding voor koffiepauze...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Misschien wil de Kia van iedereen een koffie liefhebber maken? Tafeltje, met V2L een bonen machine aandrijven. Kampvuur op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Klopt het dat er een sneltoets in zit om de biepjes uit te zetten? Ik kan zweren ergens te lezen dat je de volume knop ergens 3 seconden naar beneden moest houden en dat ze dan uit gingen of je werd naar het menu gebracht waar je ze zelf uit kan tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

Vagax schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:28:
Klopt het dat er een sneltoets in zit om de biepjes uit te zetten? Ik kan zweren ergens te lezen dat je de volume knop ergens 3 seconden naar beneden moest houden en dat ze dan uit gingen of je werd naar het menu gebracht waar je ze zelf uit kan tikken.
Alleen de snelheidsmelding helaas. Die gaat na 2-3 seconden de mute knop indrukken uit. De rest niet, dat moet in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
AtlAntA schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:58:
[...]

Moet mezelf corrigeren. Gaat weer terug naar normal drive mode.

Best wel irritant eerlijk gezegd. Elke keer als je instapt een hele procedure doorlopen. Voordat alles weer staat zoals je wilt. Je zal maar school runs, boodschappen etcetera doen op een middag. Dan doe je dit meerdere keren in een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
aip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Alleen de snelheidsmelding helaas. Die gaat na 2-3 seconden de mute knop indrukken uit. De rest niet, dat moet in het menu.
Er zijn meerdere knoppen waar je een zelf te kiezen functie aan kunt toewijzen, afh van de knop bepaalde keuzes. Ik heb bij aflevering meteen de onderste knop op het stuur ingesteld gekregen om naar het menu met de instellingen van de rijassistentie te gaan, en daar moet je dan alertheid uitvinken.

Dus bij elke rit moet je na starten mute doen, rijhulpen dimmen, drive mode kiezen, regeneratie stand kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwolmug
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 22:14
Hoi allemaal,

Leuk om al jullie ervaringen te lezen over de EV3. Zelf ben ik van plan de Standard Range Plus (58,3 KWh) zakelijk te gaan leasen, maar ben toch wel geschrokken van de reviews over het verbruik en rijbereik in de winter. De reviews gaan echter bijna uitsluitend over de GT-Plus met een 81,4 KWh accu. Ik heb nu de Hyundai Kona uit 2019 (met volgens mij een warmtepomp) en die heeft met het weer van de afgelopen dagen een verbruik van ongeveer 17 KW/100 km.

Zijn er binnen dit forum mensen die ervaring hebben met de Standard Range? Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:49
Sinds 3 januari rijd ik een Advanced Plus LR. Heerlijke auto maar snap niet helemaal de plaatsing van de achteruitrijcamera. Bij droog weer is dat goed en heb je een prima overzicht.

Bij het natte weer van de laatste tijd is de camera vaak onbruikbaar door de druppels die voor de camera hangen. In het donker is het helemaal een "drama" en is achteruitrijden vaak een gok. Achteruitrijverlichting vind ik ook niet best. Zeker vergeleken met mijn vorige auto (Renault Megane E-Tech)

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:49
jebman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Dus bij elke rit moet je na starten mute doen, rijhulpen dimmen, drive mode kiezen, regeneratie stand kiezen.
Regeneratie stand blijft in onze auto gehandhaafd van de vorige rit. Net als I-Pedal hoef ik de regeneratie niet opnieuw in te stellen.

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Danois55 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:03:
Sinds 3 januari rijd ik een Advanced Plus LR. Heerlijke auto maar snap niet helemaal de plaatsing van de achteruitrijcamera. Bij droog weer is dat goed en heb je een prima overzicht.

Bij het natte weer van de laatste tijd is de camera vaak onbruikbaar door de druppels die voor de camera hangen. In het donker is het helemaal een "drama" en is achteruitrijden vaak een gok. Achteruitrijverlichting vind ik ook niet best. Zeker vergeleken met mijn vorige auto (Renault Megane E-Tech)
Ik merk exact hetzelfde bij de Tesla M3 die ik tot eind december reed, en momenteel bij mijn Kia Ceed voorloopauto. Ik zie het ook bij vrienden/kennissen met bijvoorbeeld de Ford Focus Station, en ik weet dat de Kia Niro EV (zowel de face-lift als het vorige model) hier ook last van hadden. Volgens mij is dat gewoon de aard van het beestje, toch?

Ik wilde zelf een waterafstotende coating toepassen.

Achteruitrijverlichting lijkt inderdaad zwak te zijn. De Kia Niro had hier ook last van, daarvoor bestonden er aftermarket lichten voor het achteruit rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 15-01-2025 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10 16:25
Coffee schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Ik merk exact hetzelfde bij de Tesla M3 die ik tot eind december reed, en momenteel bij mijn Kia Ceed voorloopauto. Ik zie het ook bij vrienden/kennissen met bijvoorbeeld de Ford Focus Station, en ik weet dat de Kia Niro EV (zowel de face-lift als het vorige model) hier ook last van hadden. Volgens mij is dat gewoon de aard van het beestje, toch?

Ik wilde zelf een waterafstotende coating toepassen.

Achteruitrijverlichting lijkt inderdaad zwak te zijn. De Kia Niro had hier ook last van, daarvoor bestonden er aftermarket lichten voor het achteruit rijden.
Misschien de camera poetsen met autowas ? Dan zou het water er af moeten lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pati
De_Buurmannen schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:54:
[...]

Misschien de camera poetsen met autowas ? Dan zou het water er af moeten lopen
Ik deed altijd RainX op alle camera’s van de Tesla( 2019 model). Vooral de zij camera's hadden last van regen/ regendruppels en dan werkten de FSD functie slecht met de RainX was het probleem wel verholpen( ook voor de achter camera). Spul werkte helaas niet langdurig mogelijk dat autowas een langere werking geeft.

[ Voor 18% gewijzigd door pati op 15-01-2025 11:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Zwolmug schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:02:
Hoi allemaal,

Leuk om al jullie ervaringen te lezen over de EV3. Zelf ben ik van plan de Standard Range Plus (58,3 KWh) zakelijk te gaan leasen, maar ben toch wel geschrokken van de reviews over het verbruik en rijbereik in de winter. De reviews gaan echter bijna uitsluitend over de GT-Plus met een 81,4 KWh accu. Ik heb nu de Hyundai Kona uit 2019 (met volgens mij een warmtepomp) en die heeft met het weer van de afgelopen dagen een verbruik van ongeveer 17 KW/100 km.

Zijn er binnen dit forum mensen die ervaring hebben met de Standard Range? Ik ben erg benieuwd!
Wat mij opvalt aan die reviews die klagen over het verbruik is dat het vaak mensen zijn die zonder jas in ijskoud weer in de auto gaan zitten met de verwarming op 22+ graden. Niet gek dat ie dan een stuk meer verbruikt om de auto warm te houden ;)

Moet nog 2 weken wachten tot ik kan gaan ervaren wat ie qua verbruik in de winter doet, maar ik heb voorheen altijd met 19 graden gereden. Stoelverwarming schijnt ook een stuk minder te verbruiken, dus dat doen met lagere temperatuur lijkt me zelf al comfortabel genoeg en houdt het verbruik wat beter onder controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Flowmo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Wat mij opvalt aan die reviews die klagen over het verbruik is dat het vaak mensen zijn die zonder jas in ijskoud weer in de auto gaan zitten met de verwarming op 22+ graden. Niet gek dat ie dan een stuk meer verbruikt om de auto warm te houden ;)

Moet nog 2 weken wachten tot ik kan gaan ervaren wat ie qua verbruik in de winter doet, maar ik heb voorheen altijd met 19 graden gereden. Stoelverwarming schijnt ook een stuk minder te verbruiken, dus dat doen met lagere temperatuur lijkt me zelf al comfortabel genoeg en houdt het verbruik wat beter onder controle.
Eens, 22 ° is erg veel. Maar ook weer niet zo veel dat het ongebruikelijk is voor mensen die gewend zijn om in een brandstof auto te rijden.

Overigens wordt altijd aangeraden om zonder jas aan te rijden, want als je te water raakt of over de kop gaat is het heel veel lastiger om jezelf te redden. Zowel de ANWB als de Duitse ADAC constateren dat het dragen van (winter)jassen je overlevingskans significant verkleint. In Spanje is het zelfs verboden om kleding te dragen die je bewegingsvrijheid beperkt (op last van 200 euro boete). Het kan ook leiden tot veel ernstigere verwondingen, omdat het invloed heeft op de werking van je riem.

https://www.autovisie.nl/...deren-auto-winterkleding/

https://radar.avrotros.nl...s-op-ernstig-letsel-38486

https://www.ad.nl/auto/wa...e-winterjas-aan~a93f2217/

[ Voor 14% gewijzigd door Coffee op 15-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• onzenuub
Coffee schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Eens, 22 ° is erg veel. Maar ook weer niet zo veel dat het ongebruikelijk is voor mensen die gewend zijn om in een brandstof auto te rijden.

Overigens wordt altijd aangeraden om zonder jas aan te rijden, want als je te water raakt of over de kop gaat is het heel veel lastiger om jezelf te redden. Zowel de ANWB als de Duitse ADAC constateren dat het dragen van (winter)jassen je overlevingskans significant verkleint. In Spanje is het zelfs verboden om kleding te dragen die je bewegingsvrijheid beperkt (op last van 200 euro boete). Het kan ook leiden tot veel ernstigere verwondingen, omdat het invloed heeft op de werking van je riem.

https://www.autovisie.nl/...deren-auto-winterkleding/

https://radar.avrotros.nl...s-op-ernstig-letsel-38486

https://www.ad.nl/auto/wa...e-winterjas-aan~a93f2217/
En als je in je blote reet in de auto gaat zitten krijg je ook weer een boete. Wel verwarrend allemaal zo :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destralak
Joukev schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:26:
[...]

Al meer bekend over software issues? En meer inzicht over de versies/mogelijke updates bij dealer? Ben benieuwd- ook hier over plm 3 weken een EV3 LR.
Het software issue is volgens mij beperkt, de andere EV3's die dezelfde dag de dealer verlieten hadden het issue niet.

De auto is gisteren bij de dealer geweest, die heeft softwarematig wat instellingen gewijzigd/geupdate en nu werkt alles perfect. Zie onder de huidige softwareversies.

@AtlAntA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2Slb-ZtFKjjh0UemKcWHuGwDfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KUkiBWtGg6fE5SUgdL4sM7k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmkLoWa3ut7HTv3vwJgtLA2ONHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDbDwQrfFes2ak6eJIObsEZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
aip schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Klopt, wanneer het rechter stuurwieltje je indrukt dus niet omhoog of omlaagscrolt gaat het met 3 seconden op mute.

Tip: Als je dit met het linker wieltje doet, dan ga je naar het menu om de piepjes uit te zetten. Hier kan je ook 1 van de (ster) sneltoetsen voor gbruiken, maar op zldeze maniet kan je dus wat anders programmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
Danois55 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:11:
[...]

Regeneratie stand blijft in onze auto gehandhaafd van de vorige rit. Net als I-Pedal hoef ik de regeneratie niet opnieuw in te stellen.
Bij mij ook, behalve als hij op automatisch staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marcelvdhorst
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-01 23:49
Ik heb de EV3 Plus12 dagen in bezit en 1300 km mee gereden, gemm verbruik volgens KIa connect app 19.5 kwh/100 km, met veel snelwegkilometers van rond de 107 km/hr en klima op 19,5 + stuurwielverw en stoelverwarm op 1.

Fijne auto, absoluut, Maar er zijn ook wat minpuntjes, volgens mij ben ik ze in het forum allemaal wel tegengekomen. (Mocht een ergernis komen door onkunde, dus dat ik een verkeerde setting gebruik, lees ik het graag)

Op persoonlijke ergernis volgorde:
1)Niet automatisch vergrendelen bij verlaten auto, of je nu de sleutel of UWB smartphone gebruikt.
2)Slechts één smartphone te koppelen als key
3)Eco drive is niet als vaste aanvangsconditie in te stellen

De overige zaken zie ik iets minder negatief, maar als er nog een workaround komt om met 1 knop de lane-assist, vermoeidheids/oplettendheid detector en max snelheid uit te zetten, dan zou ik die graag willen. (Lane assist is niet handig op de dijkjes waar ik woon)

De nogal open middenconsole is al benoemd, ik ga ook nog experimenteren met antislipmatjes

Zou ik hem weer kopen? Waarschijnlijk wel

[ Voor 0% gewijzigd door marcelvdhorst op 15-01-2025 13:32 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Kan je echt maar 1 smartphone koppelen? Of is het 1 per profiel? En kan je delen vanuit Apple Carkey?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:44
Wat ik begrepen heb ik dat je je digital key inderdaad kan delen? Zou wel sneu zijn als er maar 1 smartphone te koppelen is.

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Volgens Kia kan je de Digitale Sleutel met 7 andere smartphones delen. Mogelijk moet dit dan wel vanuit 1 primaire smartphone gebeuren, en kan je via Apple Wallet tot 7 secundaire telefoons toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPOrEnkbWZ4fNL44Yv9R9nJQNT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GOqtwcMYMlI23oqQ5Hq7AIKb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelvdhorst
Dat er één smartphone gekoppeld kon worden (onafhankelijk van het gebruikersprofiel, of meerdere gebruikersprofielen) had ik van de (overigens zeer fijne en bekwame verkoper) begrepen. Maar wat jullie schrijven ziet er hoopvol uit.

Ik had voor mijn Samsung S23 de Duitse Samsung wallet gedownload. Ik zie nu in deze walletapp dat je daar de key kunt "delen".

Vanavond eens kijken of de iphone van mijn partner dit gaat begrijpen. Jullie bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door marcelvdhorst op 15-01-2025 14:34 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Hier nog een nieuwe studie over wintergebruik van EVs, grosso modo 20-30% minder range dan in zomercondities. https://www.recurrentauto.com/research/winter-ev-range-loss
Big data met verschillende auto’s, nog niet met EV3 maar wel andere KIa modellen alsook vergelijking tussen modellen met/zonder warmtepomp.
Once your car is warm and you’re on the road, plan to use seat warmers, a heated steering wheel, and turn down the cabin heater. These features use less energy and provide targeted heat, giving you more battery to travel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard_star
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08 11:33
Mijn man staat als hoofdbestuurder in de auto. Zijn telefoon heeft geen uwb. Hij kan dus geen digital key toevoegen.
Mijn dochter wil op haar iPhone graag de digital key. Dat lukt tot nu toe niet.
Wat we nu hebben begrepen is dat alleen de hoofdbestuurder de digital key aan kan maken en dat die hem eventueel kan doorsturen naar anderen. Op die manier lukt het bij ons dus niet. Heeft iemand een idee of we digital key via een andere manier op de iPhone van mijn dochten kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdhorst
gerard_star schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:22:
Mijn man staat als hoofdbestuurder in de auto. Zijn telefoon heeft geen uwb. Hij kan dus geen digital key toevoegen.
Mijn dochter wil op haar iPhone graag de digital key. Dat lukt tot nu toe niet.
Wat we nu hebben begrepen is dat alleen de hoofdbestuurder de digital key aan kan maken en dat die hem eventueel kan doorsturen naar anderen. Op die manier lukt het bij ons dus niet. Heeft iemand een idee of we digital key via een andere manier op de iPhone van mijn dochten kunnen krijgen?
UWB is niet noodzakelijk voor digital key.
Ik (als hoofdbestuurder) heb prima op mijn parnters iphone met UWB de digital key kunnen instaleren (eerste installatie, later weer verwijderd, later weer toegevoegd en weer verwijderd). Ik heb nu de digital key op mijn samsung gezet. Let alleen op dat je de samsung wallet daarvoor eerst moet downloaden. Overigens mijn S23 heeft ook geen UWB. Dan moet je dus echt gaan swaffelen bij de deur om te ontgrendelen. In de praktijk neem ik dus wel de sleutel mee, en staat de digital key op mijn Samsung alleen voor nood. Off topic, dat op slot doen na het rijden blijft een getop en gaat ( naar mijn idee) nog het makkelijkst met de sleutel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Willen jullie niet zo veel posten hier. Ik krijg mijn EV3 pas in april en kan onmogelijk alles weer gaan teruglezen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Dat denk ik wel vaker van sommige mega threads hier. Wanneer komt er een soort Tweakers Forum Copilot waarmee je een hele thread gemakkelijk kan samenvatten, of technische vragen aan kan stellen (uiteraard met referentie naar de originele post)??

Enfin, mijn oplossing is gewoon dagelijks lezen en reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-10 10:10
marcelvdhorst schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:35:
[...]

UWB is niet noodzakelijk voor digital key.
Ik (als hoofdbestuurder) heb prima op mijn parnters iphone met UWB de digital key kunnen instaleren (eerste installatie, later weer verwijderd, later weer toegevoegd en weer verwijderd). Ik heb nu de digital key op mijn samsung gezet. Let alleen op dat je de samsung wallet daarvoor eerst moet downloaden. Overigens mijn S23 heeft ook geen UWB. Dan moet je dus echt gaan swaffelen bij de deur om te ontgrendelen. In de praktijk neem ik dus wel de sleutel mee, en staat de digital key op mijn Samsung alleen voor nood. Off topic, dat op slot doen na het rijden blijft een getop en gaat ( naar mijn idee) nog het makkelijkst met de sleutel
Als ik Samsung Wallet wil downloaden krijg ik de melding dat deze niet verkrijgbaar in mijn land??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdhorst
klopt maar ik heb de duitse versie gedownload (samsung store op duitsland gezet, meen ik)

[ Voor 32% gewijzigd door marcelvdhorst op 15-01-2025 16:53 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Destralak schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Het software issue is volgens mij beperkt, de andere EV3's die dezelfde dag de dealer verlieten hadden het issue niet.

De auto is gisteren bij de dealer geweest, die heeft softwarematig wat instellingen gewijzigd/geupdate en nu werkt alles perfect. Zie onder de huidige softwareversies.

@AtlAntA

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dankjewel!

Ook iets gehoord dat men dit eigenlijk niet mocht bijwerken van kia wegens een bug? Dat vertelde de verkoper mij maar geloof er niks van eerlijk gezegd. Deze verkoper zit zowiezo vol van gebakken lucht en zichzelf dus ik verwacht weinig eerlijks uit die hoek zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
AtlAntA schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Dankjewel!

Ook iets gehoord dat men dit eigenlijk niet mocht bijwerken van kia wegens een bug? Dat vertelde de verkoper mij maar geloof er niks van eerlijk gezegd. Deze verkoper zit zowiezo vol van gebakken lucht en zichzelf dus ik verwacht weinig eerlijks uit die hoek zeg maar ;)
Welke dealer is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
Aedriaen1 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Als ik Samsung Wallet wil downloaden krijg ik de melding dat deze niet verkrijgbaar in mijn land??
Zojuist ook geprobeerd, ik kreeg dezelfde melding. Daarna nog een keer afgesloten en opnieuw gestart, toen kon ik een land kiezen (geen NL) en lijkt de app goed geïnstalleerd.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 20:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m1Q6qH--bMXLzl10M22SA8wFwqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sLAPtxdOGizjEB8yNn4ZxqIV.jpg?f=fotoalbum_large

Jaja, vanmiddag opgehaald! Black pearl long range, heerlijke auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMrtN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:06
Er is inderdaad maar één digital key aan te maken, maar die kan wel gedeeld worden met 3 andere apparaten, volgens de Connect app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FBL3PuzLyhmouaYbBeY-ajg9Io=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYpS31XPWejeaXstSQJ2GyGr.jpg?f=fotoalbum_large
De “Beheer van digitale sleutel” knop brengt mij naar Apple Wallet waar ik de sleutel kan delen. Dat is mij gelukt (iPhone naar iPhone via Airdrop, allebei met UWB) en beide telefoons kunnen nu de auto ontgrendelen.

[ Voor 17% gewijzigd door TheMrtN op 15-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
slagroomsoes schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:54:

Jaja, vanmiddag opgehaald! Black pearl long range, heerlijke auto!
G- kenteken nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
Flowmo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:22:
[...]

Eh, hogerop heb ik mijn eerste getallen genoemd. Ik rijd vrij spartaans met minimaal kachel aan en stel de kachel ook altijd op 19C, driver only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Soepstengel01 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:36:
[...]

Zojuist ook geprobeerd, ik kreeg dezelfde melding. Daarna nog een keer afgesloten en opnieuw gestart, toen kon ik een land kiezen (geen NL) en lijkt de app goed geïnstalleerd.
Krijg deze app zelfs niet meer aangeboden in Play Store???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-10 16:25
TheMrtN schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:48:
Er is inderdaad maar één digital key aan te maken, maar die kan wel gedeeld worden met 3 andere apparaten, volgens de Connect app:
[Afbeelding]
De “Beheer van digitale sleutel” knop brengt mij naar Apple Wallet waar ik de sleutel kan delen. Dat is mij gelukt (iPhone naar iPhone via Airdrop, allebei met UWB) en beide telefoons kunnen nu de auto ontgrendelen.
Ik las idd dat je kunt delen tussen ios, maar kun je ook delen tussen iPhone en Android ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard_star
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08 11:33
Goedenavond, als ik probeer in onze EV3 de bandenspanning te controleren dan krijg ik een foutmelding. Overigens bij alle controles krijg ik foutmeldingen. Hebben anderen hier ook last van?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXeZA_YROQT5tkq7BVzFZlUR0PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1AsnkqV6v6GtOqp5UDft1bx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

De_Buurmannen schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Ik las idd dat je kunt delen tussen ios, maar kun je ook delen tussen iPhone en Android ?
Ik denk het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liley
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 12:26
pang schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:39:
[...]

Wij hebben hem daar ook en hebben al die software problemen niet. We hebben gewoon (up-to-date) navigatie en Kia Connect.

Onze trekhaak zit er al op maar kunnen we pas gebruiken na de update zodat ook alle systemen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
Aedriaen1 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:59:
[...]

Krijg deze app zelfs niet meer aangeboden in Play Store???
Net gecheckt maar bij mij ook niet in de Play store. Ik heb een Samsung en Samsung heeft een eigen "store". Daar heb ik de Samsung Wallet app wel in gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Aedriaen1 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:59:
[...]

Krijg deze app zelfs niet meer aangeboden in Play Store??? Kon naar later bleek wel in de Samsung store deze app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Liley schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Wij hebben hem daar ook en hebben al die software problemen niet. We hebben gewoon (up-to-date) navigatie en Kia Connect.

Onze trekhaak zit er al op maar kunnen we pas gebruiken na de update zodat ook alle systemen goed werken.
Begreep van de dealer dat het ADAS systeem wordt uitgeschakeld als de 13 polige stekker wordt ingestoken. Hij had het over een "kastje" dat ertussen gemonteerd moest worden. Bij de eNiro is het hetzelfde laken en pak. Dit kastje zou later voor de EV3 beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Herkent iemand dat de koppeling met telefoons en herkenning van de berijder niet altijd feilloos gaat? We hebben nu al twee keer ervaren dat 1 van ons twee instapte, de ander nergens in de buurt was, maar de gebruiker toch niet werd herkend. Om het erger te maken: bij het daarna handmatig wisselen naar de andere berijder, lijkt dat niet altijd te werken en de berijder 'vergeten' te zijn, en je alle instellingen weer opnieuw te moeten programmeren, van stoel tot verlichting etc. Ook deed carplay het dan niet vanzelf. Bijzonder irritant. Kost je gerust 5 minuten, terwijl je echt weg moet.

Qua rijgedrag bevalt de auto tot nu toe prima, maar dit soort zaken, en het niet afsluiten bij weglopen etc. zijn bijzonder irritant, en vallen toch wel tegen. Dat was ik bij de Tesla niet gewend, en qua op slot gaan werkte zelfs de Zoe van 10+ jaar oud fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
aip schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:44:
Herkent iemand dat de koppeling met telefoons en herkenning van de berijder niet altijd feilloos gaat? We hebben nu al twee keer ervaren dat 1 van ons twee instapte, de ander nergens in de buurt was, maar de gebruiker toch niet werd herkend. Om het erger te maken: bij het daarna handmatig wisselen naar de andere berijder, lijkt dat niet altijd te werken en de berijder 'vergeten' te zijn, en je alle instellingen weer opnieuw te moeten programmeren, van stoel tot verlichting etc. Ook deed carplay het dan niet vanzelf. Bijzonder irritant. Kost je gerust 5 minuten, terwijl je echt weg moet.

Qua rijgedrag bevalt de auto tot nu toe prima, maar dit soort zaken, en het niet afsluiten bij weglopen etc. zijn bijzonder irritant, en vallen toch wel tegen. Dat was ik bij de Tesla niet gewend, en qua op slot gaan werkte zelfs de Zoe van 10+ jaar oud fijner.
Hoe werkt dat überhaupt eigenlijk? Begrijp ik goed dat er 2 verschillende berijders aangemaakt kunnen worden die dan ieder hun eigen instellingen hebben? En kan dat dan ook op basis van de 2 sleutels? Heb geen UWB gsm en ga de gsm hooguit gebruiken voor Android auto navigatie en spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

BBKing schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Hoe werkt dat überhaupt eigenlijk? Begrijp ik goed dat er 2 verschillende berijders aangemaakt kunnen worden die dan ieder hun eigen instellingen hebben? En kan dat dan ook op basis van de 2 sleutels? Heb geen UWB gsm en ga de gsm hooguit gebruiken voor Android auto navigatie en spotify.
Euhm, ja, je kunt meerdere berijders aanmaken. En ik begrijp dat je die kunt koppelen aan telefoons..... maar de praktijk is nogal weerbarstig. Ik heb er pas afgelopen zaterdag tijd in kunnen steken, dus ken de finesses nog niet, maar het is in ieder geval niet zo plug&play als ik bij andere auto's gewend ben. Vooralsnog: fijne auto, maar er zijn nog wel wat verbeterpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik was vandaag bij de Kia dealer en hij zegt dat de EV3 als een gek wordt verkocht, in zijn 6 jaar bij de dealership actief te zijn heeft hij nog nooit zo veel bestellingen ontvangen voor 1 auto in zo een korte tijd, er waren al 4000 EV3's verkocht voor hij er uberhaupt één in de showroom had staan.

Daarnaast zijn drie kwart van alle verkochten varianten een Plus of Plus Advanced, daarvan ook bijna altijd de standaard range batterij.

Offerte is in ieder geval binnen, hij rijdt heel erg fijn al krijg ik wel het gevoel dat het sturen wat losjes aanvoelt maar volgens mij is dat een algeheel EV iets. Voor de rest is hij goed rap, het HDA systeem op de snelweg werkt zeer goed en het i-Pedal rijden vindt ik ook erg goed werken, voor de rest vond ik het HK geluids systeem oké, klinkt lang niet zo vol kwa geluid als bijvoorbeeld het B&W geluidssysteem in Volvo en het dus eigenlijk hier wel meer van verwacht, maar ik vind het dan ook geen dealbreaker want het klinkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 16-01-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13
Vagax schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:32:
Ik was vandaag bij de Kia dealer en hij zegt dat de EV3 als een gek wordt verkocht, in zijn 6 jaar bij de dealership actief te zijn heeft hij nog nooit zo veel bestellingen ontvangen voor 1 auto in zo een korte tijd, er waren al 4000 EV3's verkocht voor hij er uberhaupt één in de showroom had staan.

Daarnaast zijn drie kwart van alle verkochten varianten een Plus of Plus Advanced, daarvan ook bijna altijd de standaard range batterij.

Offerte is in ieder geval binnen, hij rijdt heel erg fijn al krijg ik wel het gevoel dat het sturen wat losjes aanvoelt maar volgens mij is dat een algeheel EV iets. Voor de rest is hij goed rap, het HDA systeem op de snelweg werkt zeer goed en het i-Pedal rijden vindt ik ook erg goed werken, voor de rest vond ik het HK geluids systeem oké, klinkt lang niet zo vol kwa geluid als bijvoorbeeld het B&W geluidssysteem in Volvo en het dus eigenlijk hier wel meer van verwacht, maar ik vind het dan ook geen dealbreaker want het klinkt prima.
Ik ga dinsdag ook eens een proefrit maken, ben erg benieuwd :) kom nu van een Model 3 SR+ van eind '20, maar ik ben wel beetje verbaasd dat de "kleine" accu het populairste is. Maakt niemand langere reizen met z'n auto?

Ik vond de "rijdbare" (80%-10%) realistische range van de Model 3 van minder dan 180km bij kouder weer al best irritant; na anderhalf uur sta je alweer te laden. En dat gaat bij de EV3 nog iets langzamer ook. Ik zie hierboven wat verbruikcijfers van ~19kwh/100km dus dan zit je op 203km 80/10 bereik.

Met de grote accu zit je dan op 287km -- dat vind ik wel een significant verschil :) ik ga iig kijken of het budget strekt naar een 81kWh Plus in Shale Grey (past toch het mooiste bij de wielbogen imho)

Tot die tijd benieuwd naar jullie verhalen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Terranca schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Ik ga dinsdag ook eens een proefrit maken, ben erg benieuwd :) kom nu van een Model 3 SR+ van eind '20, maar ik ben wel beetje verbaasd dat de "kleine" accu het populairste is. Maakt niemand langere reizen met z'n auto?

Ik vond de "rijdbare" (80%-10%) realistische range van de Model 3 van minder dan 180km bij kouder weer al best irritant; na anderhalf uur sta je alweer te laden. En dat gaat bij de EV3 nog iets langzamer ook. Ik zie hierboven wat verbruikcijfers van ~19kwh/100km dus dan zit je op 203km 80/10 bereik.

Met de grote accu zit je dan op 287km -- dat vind ik wel een significant verschil :) ik ga iig kijken of het budget strekt naar een 81kWh Plus in Shale Grey (past toch het mooiste bij de wielbogen imho)

Als je niet vaak met vakantie gaat of daar geen planning voor hebt dan past de range van de normale batterij prima, vakantie kan nog steeds maar dan moet je 1 of 2 keer extra stoppen.

Ik heb de kleine batterij (offerte nu nog in ieder geval), maar ik kan op werk en thuis prive laden dus ik zie niet de behoefte voor paar duizend euro voor de grotere batterij. Daarnaast zit er een vakantie naar Zweden dit jaar er in en als ik kijk moeten we in totaal 6 keer stoppen (over een rit van 10 uur) om 20 minuten op te laden, wij stoppen sowieso om de tijd wel eventjes om de beentjes te strekken dus eigenlijk veranderd er niet heel veel

[ Voor 10% gewijzigd door Vagax op 16-01-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Terranca schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:01:
[...]

Hier 5 jaar een SR+ gehad. Niets persoonlijks, maar 180km realistisch bereik? Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat lukte ons echt niet, tenzij je het 'gaspedaal' alleen maar als een binaire aan-uit schakelaar gebruikt.

Wij hopen in de praktijk bij de EV3 uit te komen op +- 350km door het jaar heen, dus dat is 3x op een neer van huis naar werk. In een mooie niet te warme zomerse week misschien 4 dagen, in de winter 2,5. En na de eerste week lijkt dat redelijk te gaan kloppen. Met de M3 lukte 2 dagen, dus 230 km altijd, tenzij het windkracht 9 bij +2c was. Maar 180km? Poeh.

Oh: hier nu een GT Plus, dus de grote accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13
aip schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Hier 5 jaar een SR+ gehad. Niets persoonlijks, maar 180km realistisch bereik? Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat lukte ons echt niet, tenzij je het 'gaspedaal' alleen maar als een binaire aan-uit schakelaar gebruikt.

Wij hopen in de praktijk bij de EV3 uit te komen op +- 350km door het jaar heen, dus dat is 3x op een neer van huis naar werk. In een mooie niet te warme zomerse week misschien 4 dagen, in de winter 2,5. En na de eerste week lijkt dat redelijk te gaan kloppen. Met de M3 lukte 2 dagen, dus 230 km altijd, tenzij het windkracht 9 bij +2c was. Maar 180km? Poeh.

Oh: hier nu een GT Plus, dus de grote accu.
Ik doel dan wel op 180km om hem van 80% naar 10% te rijden (dus wat je doet op roadtrips); ik heb nog een LFP batterij uit december '20 met zo'n 50kWh bruikbaar, en met 2 volwassen, 2 kids, bagage, 19" velgen en winterbanden eronder kreeg ik hem op de snelweg niet veel efficiënter dan 19kWh/100km, dus een volle accu doe je dan 263km mee. 70% daarvan is 184km

Overigens heb ik die range verder nooit een issue gevonden idd, woon-werk en alles binnen Nederland (waar je toch niet harder dan 100 mag, lekker efficient rijden d:)b) is het idd wel genoeg voor. Ben benieuwd hoe het er bij staat als er meer mensen hier hun verbruik posten :)

Edit: hier een stintje in Duitsland bvb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVp8wWLJNIaroCKgpJzI1V3-oQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SbJ6RPJcYe8tbI3lE52IqOYV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Terranca op 16-01-2025 17:54 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste