Ben benieuwd hoe het vergelijkt met het audio systeem van de Air en Plus, zal nog eens een proefritje maken eerdaags aangezien ik pas rond maart een bestelling kan doen
Ik ben ook benieuwd hoe het geluid van deze uitvoeringen is. Iemand al ervaringen?Vagax schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 16:04:
Ben benieuwd hoe het vergelijkt met het audio systeem van de Air en Plus, zal nog eens een proefritje maken eerdaags aangezien ik pas rond maart een bestelling kan doen
Gister dan ook mijn Eeviee (EV3 GT PlusLine, Shale Grey) mogen ophalen 🤭
Helaas wel al een deukje in de achterdeur bij ontvangst en nog wat sticker resten op de auto, maar die zal volgende week gemaakt worden.
Lekkere “hoge” instap en prima wegligging, adaptive cruise control werkt ook fijn, zit zelfs assist op voor het wisselen van de rijbaan.
Wat ik mis, of nog niet heb gevonden. Het echte “keyless” entry wat Tesla heeft. Ik krijg de achterklep wel open met de sleutel in mijn tas/zak, maar de deuren zelf niet… TBC!
:strip_exif()/f/image/8dlOY6E2cbv85XijQ5Y5Usxz.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas wel al een deukje in de achterdeur bij ontvangst en nog wat sticker resten op de auto, maar die zal volgende week gemaakt worden.
Lekkere “hoge” instap en prima wegligging, adaptive cruise control werkt ook fijn, zit zelfs assist op voor het wisselen van de rijbaan.
Wat ik mis, of nog niet heb gevonden. Het echte “keyless” entry wat Tesla heeft. Ik krijg de achterklep wel open met de sleutel in mijn tas/zak, maar de deuren zelf niet… TBC!
:strip_exif()/f/image/8dlOY6E2cbv85XijQ5Y5Usxz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xNyk3CnLNmnP2bJdUTP6b96j.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik moet even rectificeren tav mijn vorige post. Het ADAS pakket zit er wel op. Je moet alleen cruise control aan hebben, lane assist en highway drive assist. Dan krijg je de groene banen met die pijltjes en dan wisselt hij idd zelf van rijbaan. Hij houdt het knipperlicht aan totdat hij vindt dat ie goed in de juiste baan zit. Dus niet de 3/5/7 knippers die je instelt. Als je zelf teveel input aan het stuurwiel geeft dan breekt hij de actie af, echt nog even wennen eraan.Coffee schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Het enige verschil tussen wel/geen ADAS is de actieve lane change assist en een iets betere forward collision assist. Dus een kwestie van snelweg oprijden en je richtingaanwijzer aanzetten. Als hij vanzelf wisselt heb je het wel, anders heb je het niet. Verder is het allemaal (muv de Air) hetzelfde; highway drive assist, automatische cruise control, reverse collision assist, zit er allemaal gewoon op.
Verder wat meer snelweg gereden vandaag. Wennen met lvl3 recuperatie, als je dan de cruise uitzet remt ie hard af. Rijdt wel echt heerlijk soepel op de snelweg, echt luxe.
Ik word wel beetje simpel van alle piepjes. Met name in stadsverkeer dat ik af en toe denk, WAAR piep je nou weer voor. Ik snap echt de helft van de piepjes niet. Kijk ik op het dashboard, zie ik niks. Niet te hard iig, die staat uit. Afijn... nog steeds met een lach rondrijden hoor.
Stiekem even fototje gemaakt voor die rijbaanwissel;
:strip_exif()/f/image/U9aeXutnyvmqIXZrUJekXPvS.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij zouden de deuren wel van slot moeten gaan als je in de buurt ben, maar mogelijk gaat de auto niet automatisch op slot. Ik weet dat enkele andere Kia/Hyundai/Genesis modellen dit niet doen, waaronder bijvoorbeeld de Kia EV6 en EV9. Er bestaan echter modules die je in de auto kan bouwen die deze functionaliteit toevoegen, bijvoorbeeld die van The Ioniq Guy: https://www.theioniqguy.c...le?variant=40964277043271. Ik weet echter niet of deze functie al ingebouwd zou moeten zitten bij de EV3. Ik weet ook niet of die module zou werken bij de EV3.MerCy schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:24:
Gister dan ook mijn Eeviee (EV3 GT PlusLine, Shale Grey) mogen ophalen 🤭
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V
Heeft iemand al ergens iets gelezen/gehoord over het laden van de EV3 bij Tesla SuC?
We weten dat de EV6 en EV9 niet werken op de v3 en traag zijn bij de v2.
Kan er alleen nog helemaal niets over vinden over de de EV3 daar deze van 400v techniek is voorzien ipv de 800v van de 6 en 9.
Kan er alleen nog helemaal niets over vinden over de de EV3 daar deze van 400v techniek is voorzien ipv de 800v van de 6 en 9.
Gewoon spullen
Had die vraag hier ook al uitstaan. Ben wel benieuwd.Soepie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:28:
Heeft iemand al ergens iets gelezen/gehoord over het laden van de EV3 bij Tesla SuC?
WTM schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:38:
[...]
Ik lees dat de EV9 problemen heeft bij superchargers V3/V4 van Tesla en op de V2 versies met 86KwH kan laden. Heeft dat te maken met 800volt van de EV9 ? en is de verwachting dat de EV3 gegeven 400volt wel goed met elke tesla lader overweg kan?
Je zet de kachel echt niet op driver only,is een optie van niks vind ik,je kunt gewoon vernemen dat er kou naast je is,het verwarmt alleen de rijdersgedeelte en je kunt gewoon vernemen dat het niet echt warm wordt.AtlAntA schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 00:06:
[...]
Tuurlijk wat buyers bias van mijn kant maar de kachel zo hoog in de winter? En zo te zien ook de gehele cabine verwarmen en niet de stand drivers only gebruiken. Reviewer geeft zelfs ergens aan dat de kachel een tijdje wat te hoog stond en iets te toasty werd.
Komt bij dat dit grofweg dezelfde verbruikscijfers zijn die onze e208 (met wp) ook laat zien in deze tijd van het jaar. Met een beetje efficiënter gebruik van de kachel zonder comfort in te leveren verwacht ik met gemak betere cijfers te krijgen.
Het ontwasem /beslagen ruiten verhaal vind ik wel vervelend. Onze e208 heeft dat ook en elke keer als je ramen aan de binnenkant beslagen zijn wordt er toch een klein laagje residu achter gelaten wat er toch voor zorgt dat je het raam vaker schoon moet maken aan de binnenkant.
Het is dan ook niet echt bedoelt als comfort functie, maar als functie om energie te besparen. Prima functie om net even die extra kilometers te pakken waardoor je het red om thuis op te laden ipv nog 20 minuten bij een snellader te staan.dropie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 06:13:
[...]
Je zet de kachel echt niet op driver only,is een optie van niks vind ik,je kunt gewoon vernemen dat er kou naast je is,het verwarmt alleen de rijdersgedeelte en je kunt gewoon vernemen dat het niet echt warm wordt.
Dat is dan wel weer jammer. Ergens wel logisch natuurlijk maar had gehoopt dat men de kachel zo kon tunen dat je comfortabel warm kon zitten met laag energieverbruik.dropie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 06:13:
[...]
Je zet de kachel echt niet op driver only,is een optie van niks vind ik,je kunt gewoon vernemen dat er kou naast je is,het verwarmt alleen de rijdersgedeelte en je kunt gewoon vernemen dat het niet echt warm wordt.
Morgenmiddag mag ik mijn gt ophalen dus dan zal ik het snel genoeg zelf ervaren.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Volgens deze instructie (rond de 2:24 staan 'walk-away lock', 'approach lock' en 'power tailgate') kun je dat wel met een smart key, dus dan lijkt mij dat de normale sleutel ook zo werkt.Coffee schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:52:
[...]
Volgens mij zouden de deuren wel van slot moeten gaan als je in de buurt ben, maar mogelijk gaat de auto niet automatisch op slot. Ik weet dat enkele andere Kia/Hyundai/Genesis modellen dit niet doen, waaronder bijvoorbeeld de Kia EV6 en EV9. Er bestaan echter modules die je in de auto kan bouwen die deze functionaliteit toevoegen, bijvoorbeeld die van The Ioniq Guy: https://www.theioniqguy.c...le?variant=40964277043271. Ik weet echter niet of deze functie al ingebouwd zou moeten zitten bij de EV3. Ik weet ook niet of die module zou werken bij de EV3.
Alhoewel; het menu in deze Ierse review die al eerder voorbij kwam laat een iets andere indeling zien, en daar staat de walk-away lock weer niet tussen.
Ah, dus toch inderdaad. Dacht al te herinneren het ergens te hebben gezien. Wel interessant dat de EV3 meer of eerder slimme functies krijgt dan de EV6 / EV9. Dan hoef je die module niet te hebben inderdaad!aikink schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:05:
[...]
Volgens deze instructie (rond de 2:24 staan 'walk-away lock', 'approach lock' en 'power tailgate') kun je dat wel met een smart key, dus dan lijkt mij dat de normale sleutel ook zo werkt.
Alhoewel; het menu in deze Ierse review die al eerder voorbij kwam laat een iets andere indeling zien, en daar staat de walk-away lock weer niet tussen.
Je hebt 2 soorten digitale sleutels op je telefoon. 1tje die nfc gebruikt en waarbij je je telefoon echt tegen de deuren aan moet houden en 1tje die uwb gebruikt waarbij je gewoon de telefoon in je zak kan houden en de deuren los gaan. Ikzelf ga ervan uit dat bij de uwb variant de deuren wel automatisch op slot gaan.Coffee schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:09:
[...]
Ah, dus toch inderdaad. Dacht al te herinneren het ergens te hebben gezien. Wel interessant dat de EV3 meer of eerder slimme functies krijgt dan de EV6 / EV9. Dan hoef je die module niet te hebben inderdaad!
En ik hoop dus ook dat de sleutel op dezelfde manier gaat reageren als een uwb telefoon. Vooral ook omdat ik geen telefoon met uwb heb.
Ter referentie :
YouTube: Utilizing a digital key 2.0 | The Kia EV3
En
YouTube: How to register and delete a digital key 2.0 | The Kia EV3
[ Voor 12% gewijzigd door AtlAntA op 10-01-2025 07:37 ]
Mijn ervaring, sinds de 7de trotse eigenaar EV3 A Plus, als je dicht bij de auto komt gaat deze van slot met de sleutel zonder deze te gebruiken. Loop je daarna weer weg gaat de auto opslot. Achterklep blijft wel dicht. Als je met de auto hebt gereden, gaat deur niet op slot als je wegloopt of ik ben niet geduldig genoeg geweest. Of te bang dat de auto niet op slot gaat 
Digitale sleutel met uwb ga ik nog gebruiken binnenkort.
Klopt, ja. Maar het blijkt dus dat met de keyfob geen auto lock op de EV6/9 heeft.AtlAntA schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:27:
[...]
Je hebt 2 soorten digitale sleutels op je telefoon. 1tje die nfc gebruikt en waarbij je je telefoon echt tegen de deuren aan moet houden en 1tje die uwb gebruikt waarbij je gewoon de telefoon in je zak kan houden en de deuren los gaan. Ikzelf ga ervan uit dat bij de uwb variant de deuren wel automatisch op slot gaan.
En ik hoop dus ook dat de sleutel op dezelfde manier gaat reageren als een uwb telefoon. Vooral ook omdat ik geen telefoon met uwb heb.
Ter referentie :
YouTube: Utilizing a digital key 2.0 | The Kia EV3
En
YouTube: How to register and delete a digital key 2.0 | The Kia EV3
Je hebt overigens ook nog de NFC Card Key. Dat is een pasje waarmee je de auto kan openen, op dezelfde plek als waar je je telefoon met NFC unlock zou plaatsen.
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een EV3, GT in de favoriete kleur groenbyebye171 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:57:
Mijn ervaring, sinds de 7de trotse eigenaar EV3 A Plus, als je dicht bij de auto komt gaat deze van slot met de sleutel zonder deze te gebruiken. Loop je daarna weer weg gaat de auto opslot. Achterklep blijft wel dicht. Als je met de auto hebt gereden, gaat deur niet op slot als je wegloopt of ik ben niet geduldig genoeg geweest. Of te bang dat de auto niet op slot gaat
Dealer vertelde me dat je de deur altijd op slot moet doen, dat gaat niet automatisch.
Ga nu in dit topic nog maar eens wat teruglezen. De handleiding vind ik echt een gedrocht
Even inpikken op:
Indien uw regenlevel als vervelend ervaren wordt neem even de aandrijving over met de voet net voor het uitzetten van de ACC
Indien de EV3 hetzelfde gedrag zou vertonen aan de Niro EV, bij het rijden op ACC kan je ook het stroompedaal indrukken. Druk je harder dan de ACC ingestelde snelheid dan versnel je, druk je zachter dan vertraagd je.Verder wat meer snelweg gereden vandaag. Wennen met lvl3 recuperatie, als je dan de cruise uitzet remt ie hard af. Rijdt wel echt heerlijk soepel op de snelweg, echt luxe.
Indien uw regenlevel als vervelend ervaren wordt neem even de aandrijving over met de voet net voor het uitzetten van de ACC
Heeft de EV3 ook een soort 'sentry' mode zoals Tesla, dat Camera's bij beweging of inbraak aan kunnen gaan?
Van harte met je nieuwe EV3. Mooie kleur!Katarn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:03:
[...]
Sinds gisteren ook trotse eigenaar van een EV3, GT in de favoriete kleur groen![]()
Dealer vertelde me dat je de deur altijd op slot moet doen, dat gaat niet automatisch.
Ga nu in dit topic nog maar eens wat teruglezen. De handleiding vind ik echt een gedrocht
Verbaasd me wel dat de deur niet vanzelf op slot gaat. Dat zou toch onderdeel moeten zijn van de keyless entry/start functionaliteit.
[ Voor 6% gewijzigd door Soepstengel01 op 10-01-2025 13:05 ]
Dit is een goede suggestie, dat ga ik eens proberen. Anders zul je inderdaad het stroompedaal iets moeten indrukken als je de ACC uitzet. Dit is echter niet echt instinctief natuurlijk na 20 jaar benzine auto rijden, dan rol je altijd uit. Ik wil wel graag met lvl3 blijven rijden, one-pedal driving bevalt me in het stadsverkeer prima. Nog steeds in bepaalde situaties dat je uit gewoonte je voet er helemaal af haalt en al naar de rem grijpt, maar met een paar weekjes zou je daar toch helemaal aan gewend moeten zijn.bruneelm schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:54:
Even inpikken op:
[...]
Indien de EV3 hetzelfde gedrag zou vertonen aan de Niro EV, bij het rijden op ACC kan je ook het stroompedaal indrukken. Druk je harder dan de ACC ingestelde snelheid dan versnel je, druk je zachter dan vertraagd je.
Vanochtend onze zoon lopend naar school gebracht ivm sneeuw en ijs op de straat, op de terugweg even de verwarming aangezet en bij thuiskomst stapte ik zo op een warme stoel en waren de ruiten geheel ontdooit. Potverdorie wat een luxe
Nice, doe even een fotootje als je wilt. Wij hebben dezelfde kleur, ben benieuwd!AtlAntA schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:01:
[...]
Morgenmiddag mag ik mijn gt ophalen dus dan zal ik het snel genoeg zelf ervaren.
Het gaat best hard deze week. Al zo'n 500 uitgeleverd zo te zien (tot 1 januari stonden er ca 125 op kenteken, als demo's denk ik). Heb ze nog niet in het wild gezien behalve die van onszelf.
https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=
https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=
Sinds afgelopen dinsdag cruise ik in de GT plus Terracotta. Heel blij mee en begin al te wennen aan de opstart procedure. 
-line assist uit door knop op het stuur ingedrukt te houden
- met de sneltoets op het stuur direct naar de "bestuurdershulp" om daar DAW en snelheidslimiet uit te schakelen
Bij mij opent de auto trouwens automatisch als ik aan kom lopen met de sleutel in de zak.
Alleen de kia connect app werkt niet op mijn Android telefoon. Blijft op een zwart scherm met Kia Connect in beeld staan. Reboot telefoon en app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijft hetzelfde. Op een ios telefoon werkt het prima.
- met de sneltoets op het stuur direct naar de "bestuurdershulp" om daar DAW en snelheidslimiet uit te schakelen
Bij mij opent de auto trouwens automatisch als ik aan kom lopen met de sleutel in de zak.
Alleen de kia connect app werkt niet op mijn Android telefoon. Blijft op een zwart scherm met Kia Connect in beeld staan. Reboot telefoon en app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar blijft hetzelfde. Op een ios telefoon werkt het prima.
:strip_exif()/f/image/Rw1r4NaZH0v8SoPj8qTSY87p.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door MJ_B op 10-01-2025 14:15 ]
Hoop stiekem dat ze via een software update vooralsnog de functie toevoegen om bepaalde hulpsystemen uit te zetten door middel van bijvoorbeeld een knop in te drukken ipv dat je naar het menu telkens moet gaan om ze uit te zetten, ik weet dat in sommige Citroëns je dit kan doen evenals andere auto's
Daarbij zullen ze zich wel moeten houden aan de EU regelgeving, die zegt dat het uitzetten van die systemen niet in 1 korte handeling moet kunnen... Bij renault kun je wel een sneltoets instellen in de scenic, maar die moet je dan minimaal x seconden ingedrukt houden geloof ik.Vagax schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:24:
Hoop stiekem dat ze via een software update vooralsnog de functie toevoegen om bepaalde hulpsystemen uit te zetten door middel van bijvoorbeeld een knop in te drukken ipv dat je naar het menu telkens moet gaan om ze uit te zetten, ik weet dat in sommige Citroëns je dit kan doen evenals andere auto's
Heel benieuwd naar. Hoop dat mijn iPhone 12 (met UWB) gewoon in mijn zak kan blijven zitten en ik geen sleutels meer nodig heb. Zou echt héél handig zijn lijkt me.byebye171 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:57:
Kan je telefoon gewoon in je zak blijven zitten om de auto te openen?
[ Voor 23% gewijzigd door jrn op 10-01-2025 14:58 ]
Bijzondere kleur! Verfrissend weer eens iets nieuws op de weg te zienMJ_B schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:03:
Sinds afgelopen dinsdag cruise ik in de GT plus Terracotta. Heel blij mee en begin al te wennen aan de opstart procedure.
[Afbeelding]
Jep, net even ingesteld en je kan nu gewoon naar de auto lopen met je telefoon in de zak. Als je dichtbij komt zie je dat de deuren ontgrendeld worden, vervolgens gewoon instappen en starten. Het juiste (Kia Connect) profiel wordt trouwens ook meteen geselecteerd. Super!jrn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Heel benieuwd naar. Hoop dat mijn iPhone 12 (met UWB) gewoon in mijn zak kan blijven zitten en ik geen sleutels meer nodig heb. Zou echt héél handig zijn lijkt me.
Auto zojuist opgehaald, V2L adapter getest, hij werkt. Stuk goedkoper dan de variant van Kia.deejeebv schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:52:
Ik heb deze besteld.
Vrijdag kan ik testen of hij werkt. Ik krijg een Plus, dus de V2L adapter is niet standaard meegeleverd. Die van Kia vind ik te duur.
Net gebeld door de dealer. Auto, Advanced Plus ivory silver, wordt 20 januari geleverd. Trekhaak waarschijnlijk in maart.
Ben benieuwd. Wij mogen ook eind januarionzenuub schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:37:
Net gebeld door de dealer. Auto, Advanced Plus ivory silver, wordt 20 januari geleverd. Trekhaak waarschijnlijk in maart.

Trekhaak 'elders', wel via dealer besteld.
Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025
Bij het verlaten van de auto; worden dan de deuren vergrendeld?bart155 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:36:
[...]
Jep, net even ingesteld en je kan nu gewoon naar de auto lopen met je telefoon in de zak. Als je dichtbij komt zie je dat de deuren ontgrendeld worden, vervolgens gewoon instappen en starten. Het juiste (Kia Connect) profiel wordt trouwens ook meteen geselecteerd. Super!
Als je met de telefoon met UWB bent wel. Met de gewone keyFOB niet.edhollan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:17:
[...]
Bij het verlaten van de auto; worden dan de deuren vergrendeld?
Mijn Zaptec Go is geplaatst : nu wachten op de EV3De_Buurmannen schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:39:
[...]
Ik heb het advies gekregen om nog niet voor de bi-directionele laadpaal te gaan omdat V2H nog niet mogelijk is. Ik heb daarom gekozen voor de Zaptec Go ipv de Go 2
Bedankt voor het bevestigen. Vind jij het echt een handige feature? Probeer voor mezelf in te schatten of ik dan toch maar een nieuwe telefoon doe binnenkort..aip schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:20:
[...]
Als je met de telefoon met UWB bent wel. Met de gewone keyFOB niet.
Ik vond het bij de Tesla verdomd handig. De EV3 heb ik pas 1x gebruikt, die is van de eega en die is er elke dag mee weg geweest van vroeg tot laat.AtlAntA schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:19:
[...]
Bedankt voor het bevestigen. Vind jij het echt een handige feature? Probeer voor mezelf in te schatten of ik dan toch maar een nieuwe telefoon doe binnenkort..
Maar mijn ervaring met de Tesla: ja, al was het maar omdat 'ie ook weer dichtgaat als je wegloopt. Dat mis ik echt als ik in een andere auto weg ben, dan vergeet ik veel te vaak de boel op slot te doen, terwijl ze allemaal wel open gaan als je je hand op de deurklink legt en je dus heel makkelijk vergeet ze handmatig op slot te doen.
Edit: Het stomme is dat je bij al die moderne auto's daarna wel een melding van de app op je telefoon krijgt dat de auto niet op slot staat tien minuten nadat je hebt geparkeerd. Als de auto dat doorheeft en kan melden, kan 'ie toch ook op slot gaan? Maar goed.
[ Voor 14% gewijzigd door aip op 10-01-2025 18:27 ]
Wat bedoelen jullie met uwb? Ben niet zo goed met afkortingenCoffee schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:37:
[...]
Klopt, ja. Maar het blijkt dus dat met de keyfob geen auto lock op de EV6/9 heeft.
Je hebt overigens ook nog de NFC Card Key. Dat is een pasje waarmee je de auto kan openen, op dezelfde plek als waar je je telefoon met NFC unlock zou plaatsen.
Wikipedia: Ultra-widebandRobert1962 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:00:
[...]
Wat bedoelen jullie met uwb? Ben niet zo goed met afkortingen
Een communicatiebandbreedte/methode die door sommige telefoons (iPhone's en high end Samsungs met name) wordt gebruikt. Soort van variant op NFC zoals je ook voor apple pay en google pay gebruikt. Telefoons met UWB kunnen als digitale sleutel worden gebruikt bij sommige auto's (zoals dus de EV3 en de Model 3 en Model Y)
Hoe dan? Ik heb een iPhone 13 dus UWB maar onze EV3 gaat alleen open en niet dicht. Kan in de instellingen ook alleen maar openen vinden en niet sluiten..aip schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:20:
[...]
Als je met de telefoon met UWB bent wel. Met de gewone keyFOB niet.
Ik heb hem pas 1x gebruikt, dit is wat ik van mijn vrouw begrijp. En die is ook chronisch slordig als het gaat om de auto op slot doen.Liley schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:12:
[...]
Hoe dan? Ik heb een iPhone 13 dus UWB maar onze EV3 gaat alleen open en niet dicht. Kan in de instellingen ook alleen maar openen vinden en niet sluiten..
Ik ga er morgen eens mee spelen.
Ps. had je niet (ook) een keyfob in de buurt?
Ik denk als veiligheidsmaatregel. De sleutel uit de auto wil niet zeggen dat er niemand meer inzit.aip schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:24:
[...]
Ik vond het bij de Tesla verdomd handig. De EV3 heb ik pas 1x gebruikt, die is van de eega en die is er elke dag mee weg geweest van vroeg tot laat.
Maar mijn ervaring met de Tesla: ja, al was het maar omdat 'ie ook weer dichtgaat als je wegloopt. Dat mis ik echt als ik in een andere auto weg ben, dan vergeet ik veel te vaak de boel op slot te doen, terwijl ze allemaal wel open gaan als je je hand op de deurklink legt en je dus heel makkelijk vergeet ze handmatig op slot te doen.
Edit: Het stomme is dat je bij al die moderne auto's daarna wel een melding van de app op je telefoon krijgt dat de auto niet op slot staat tien minuten nadat je hebt geparkeerd. Als de auto dat doorheeft en kan melden, kan 'ie toch ook op slot gaan? Maar goed.
Kun je met de EV3 afsluiten door je hand tegen de klink aan te tikken? Dat is wat ik nu gewend ben van mijn Skoda. Binnenkant klink is open, tegen de buitenkant aan is dicht.
Dus dat handje ertegen is nu een automatisme (ook met volle handen).
Heb begrepen dat als je de "mute" knop op het stuur ingedrukt houdt, dat je dan de snelheidspiep uitschakelt.twowheeler schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:20:
[...]
Bijzondere kleur! Verfrissend weer eens iets nieuws op de weg te zien
Net m'n EV3 opgehaald. Ik krijg de buitenspiegel aan rijderskant niet versteld
. Zet knopje netjes van R naar L, maar hij blijft de rechterspiegel verstellen. Wat doe ik verkeerd?
Lekker begin zo haha *lacht als boer met kiespijn*
Lekker begin zo haha *lacht als boer met kiespijn*
[ Voor 12% gewijzigd door libero92 op 10-01-2025 20:23 ]
Nee, in beide gevallen gaat hij wel vanzelf open maar niet vanzelf dicht. Wel als je je hand op de deurklink legt natuurlijk maar je kunt niet zomaar weglopen.aip schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:21:
[...]
Ik heb hem pas 1x gebruikt, dit is wat ik van mijn vrouw begrijp. En die is ook chronisch slordig als het gaat om de auto op slot doen.
Ik ga er morgen eens mee spelen.
Ps. had je niet (ook) een keyfob in de buurt?
Klopt. Moet je wel elke keer herhalen. En als je een stickertje op de camera op het stuur plakt dan krijg je bij starten 1 piepje en een foutmelding maar heb je niet meer elke een piepje als je 2 seconden van de weg af kijkt. Of zoals bij mij: als hij je ogen niet meer ziet omdat je arm voor de camera zit als je de bocht omgaat..Aedriaen1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:09:
[...]
Heb begrepen dat als je de "mute" knop op het stuur ingedrukt houdt, dat je dan de snelheidspiep uitschakelt.
@Liley zie je die foutmelding eenmalig bij het starten van de auto of permanent in de vorm van bijvoorbeeld een oranje of rood driehoekje?
Permanent als een oranje driehoekje onderin je scherm en het rode oogje blijft branden. Maar dat is een stuk beter dan alle (onterechte) piepjes. Als er een echte melding bijkomt dan komt er een ander cijfer bij het driehoekje te staan dus je weet nog wel of er ook echt iets aan de hand is.slagroomsoes schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:57:
@Liley zie je die foutmelding eenmalig bij het starten van de auto of permanent in de vorm van bijvoorbeeld een oranje of rood driehoekje?
@Liley volgens mij is auto unlock standaard ingesteld maar moet je auto lock activeren in de instelligg nog en. Tenminste volgens die video’s die op YouTube staan en hier gisteren waren gereageerd.
Als ik mijn telefoon wil Connecten voor de digital key vraagt hij om een 8-cijferige code. Weet iemand waar je deze kan vinden?
Vandaag de EV3 (GT +) in ontvangst mogen nemen. Ik had al de nodige e-Niro en Niro-EV ervaring dus eigenlijk rij je er zo mee weg. Ik 'mis' tot nu toe alleen de 'retarder' functie op de linker flipper (schakelt nu one pedal driving in); kwestie van even wennen.
Ik zit nu dus ook met een 'tafeltje' zonder opbergvakje; jammer; krijg je genoeg andere leuke dingen voor terug. Dat onderste opbergvak is niet heel slim; groot en zal dus al snel een onoverzichtelijk zooitje worden zonder onderverdeling. Op Alie zag ik handige inserts voor dat bakje maar weet niet zeker of de bak aan de onderkant gelijk is aan de bak van de de 'niet' GT uitvoeringen. Iemand die dat weet?
Piepjes vallen best mee; gewoon op de weg letten en niet te snel willen en je hebt er geen last van.
Ik heb de handleiding al snel gevonden op het WWW; is er ook een PDF versie van de hardcopy ergens te vinden (lukt mij nog niet). Foei, foei, wat een onhandige website dat elektronische handleiding gebeuren (mening voor eigen rekening).
Ik zit nu dus ook met een 'tafeltje' zonder opbergvakje; jammer; krijg je genoeg andere leuke dingen voor terug. Dat onderste opbergvak is niet heel slim; groot en zal dus al snel een onoverzichtelijk zooitje worden zonder onderverdeling. Op Alie zag ik handige inserts voor dat bakje maar weet niet zeker of de bak aan de onderkant gelijk is aan de bak van de de 'niet' GT uitvoeringen. Iemand die dat weet?
Piepjes vallen best mee; gewoon op de weg letten en niet te snel willen en je hebt er geen last van.
Ik heb de handleiding al snel gevonden op het WWW; is er ook een PDF versie van de hardcopy ergens te vinden (lukt mij nog niet). Foei, foei, wat een onhandige website dat elektronische handleiding gebeuren (mening voor eigen rekening).
Vandaag mijn Iphone 11 gekoppeld; werkt perfect.jrn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:45:
[...]
Heel benieuwd naar. Hoop dat mijn iPhone 12 (met UWB) gewoon in mijn zak kan blijven zitten en ik geen sleutels meer nodig heb. Zou echt héél handig zijn lijkt me.
Ben wel heel benieuwd waar dat grote prijsverschil nu in zit. Je zou denken dat de Ali versie wat onderdelen mist. Nou ben ik geen elektricien, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat er wat safeguards zijn weggelaten. Iemand een idee? Als er geen verschil is, dan bijna oplichting te noemen door Kia.deejeebv schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Auto zojuist opgehaald, V2L adapter getest, hij werkt. Stuk goedkoper dan de variant van Kia.
EV3 Plus Advanced SR Shale Grey, Het gaat er niet om wat jij zegt, maar om wat ik begrijp
Ben benieuwd of deze ook werkt op de Air (basisversie)…DEVegg schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:55:
[...]
Ben wel heel benieuwd waar dat grote prijsverschil nu in zit. Je zou denken dat de Ali versie wat onderdelen mist. Nou ben ik geen elektricien, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat er wat safeguards zijn weggelaten. Iemand een idee? Als er geen verschil is, dan bijna oplichting te noemen door Kia.
Hartelijk dank voor je uitleg. Daar heb ik dan niks aan want ik heb een samsung s21 en het geldt alleen van plus en ultra. En om daar nou een nieuwe telefoon voor te kopen vind ik ook onzin.aip schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:04:
[...]
Wikipedia: Ultra-wideband
Een communicatiebandbreedte/methode die door sommige telefoons (iPhone's en high end Samsungs met name) wordt gebruikt. Soort van variant op NFC zoals je ook voor apple pay en google pay gebruikt. Telefoons met UWB kunnen als digitale sleutel worden gebruikt bij sommige auto's (zoals dus de EV3 en de Model 3 en Model Y)
Ik laad met ev 6 vaak bij v4 laders van Tesla en ja dan gaat het wat langzamer, oimdat ev6 800 volts techniek heeft, maar max 97kwh haalt die wel. Met de ev3 zouhet geen problemen moeten opleveren om maximum te halen omdat het 400 volts techniek is maar goed dat gaan we dan ook nog zienWTM schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:14:
[...]
Had die vraag hier ook al uitstaan. Ben wel benieuwd.
[...]
Waar had je de V2L adapter besteld? Bij Amazon?deejeebv schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Auto zojuist opgehaald, V2L adapter getest, hij werkt. Stuk goedkoper dan de variant van Kia.
Kan iemand mij uitleggen waarom je een V2L adapter zou moeten/willen gebruiken als er al een normaal 220 stopcontact in de auto zit?
Kan me voorstellen dat je bij wildkamperen stroom in je tent wil , die naast de auto staat, en dat je dan niet je deur s nachts open wil laten staan?Shmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:22:
Kan iemand mij uitleggen waarom je een V2L adapter zou moeten/willen gebruiken als er al een normaal 220 stopcontact in de auto zit?
Toch niet elke versie heeft een stopcontact onder de achterbank?Shmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:22:
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
hmm,dat klinkt wel logisch inderdaadBBKing schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:32:
[...]
Kan me voorstellen dat je bij wildkamperen stroom in je tent wil , die naast de auto staat, en dat je dan niet je deur s nachts open wil laten staan?
zojuist update gehad van de dealer dat ik dinsdag 12 feb de auto kan ophalen!
Als je stroom buiten nodig hebt dan wil je de deuren dicht kunnen laten.Shmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:22:
Stel je bent aan het klussen ergens (bouwen van garage/huis/schuur oid) en er is geen stroom dan heb je geen generator nodig om toch wat power tools te kunnen gebruiken.
Naar het strand met het gezin en allerlei opblaas speelgoed mee. Kan je mooi met een 220 compressor opblazen met de deuren dicht zodat je geen muggen in de auto krijgt.
Kan zo nog wel even doorgaan.
Oke, oke, jullie hebben me overtuigd
Klinkt inderdaad wel handig!
hmm goed punt, ik dacht van wel, maar nu ik nog eens de prijslijst doorlees zie ik dat de Air deze aansluiting niet heeft.jebman schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:58:
[...]
Toch niet elke versie heeft een stopcontact onder de achterbank?
Dat maakt (volgens het altijd ware InternetShmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:24:
Oke, oke, jullie hebben me overtuigdKlinkt inderdaad wel handig!
[...]
hmm goed punt, ik dacht van wel, maar nu ik nog eens de prijslijst doorlees zie ik dat de Air deze aansluiting niet heeft.
Maar ik heb ook een uitvoering zonder stekker in de auto, maar wel de bestelling lopen bij Amazon. Ik zal hier de resultaten terugkoppelen
mprkooij schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:19:Inleiding
Op 23 mei 2024 is de Kia EV3 officieel voorgesteld! De EV3 is de derde auto van Kia op het E-GMP platform (dat ontwikkeld is door het moederbedrijf Hyundai Motor Group).
Het doel van dit topic is discussiëren, ervaringen delen, vragen stellen m.b.t. de EV3!
Veel plezier.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In de mooiste kleurgerard_star schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:57:
we hebben gisteren onze mooie ev3 opgehaald in Dordrecht. Met vaste trekhaak. [Afbeelding]
Over de deuren en telefoonsleutel: ik heb het zojuist geprobeerd, en als je naar de auto toe loopt gaan de handvaten 'open'. Als je dan weer wegloopt klappen ze weer in. Dus de auto lijkt toch echt zelf weer op slot te gaan.
Krijg je ook nog de software update? Die zou eind januari beschikbaar komen speciaal voor de trekhaak.gerard_star schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:57:
we hebben gisteren onze mooie ev3 opgehaald in Dordrecht. Met vaste trekhaak. [Afbeelding]
Ook als je de EV hebt gestart?aip schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:04:
[...]
In de mooiste kleur. Persoonlijk vind ik een vaste haak jammer, maar het voorkomt wel schade (heb ik persoonlijk vorige zomer op de ring Parijs gemerkt - ik was vergeten de haak weg te klappen die ochtend, dat heeft me een bumper gescheeld).
Over de deuren en telefoonsleutel: ik heb het zojuist geprobeerd, en als je naar de auto toe loopt gaan de handvaten 'open'. Als je dan weer wegloopt klappen ze weer in. Dus de auto lijkt toch echt zelf weer op slot te gaan.
Risico is wel bij een iets hardere aanrijding dat het frame van de trekhaak het chassis van de auto krom duwt.aip schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:04:
[...]
In de mooiste kleur. Persoonlijk vind ik een vaste haak jammer, maar het voorkomt wel schade (heb ik persoonlijk vorige zomer op de ring Parijs gemerkt - ik was vergeten de haak weg te klappen die ochtend, dat heeft me een bumper gescheeld).
Ik heb net de tailgate optie uitgeprobeerd met volle handen. Achterkant van de auto gaan staan even wachten, piepjes en voila de achterklep gaat open. Uwb sleutel btw.
Dat is natuurlijk waar, maar als de klap eenmaal van dat kaliber is, wil je ook niet weten wat de kosten van bumpers, spatborden en LED-verlichtingsunits zijn. Ik heb ooit in de 6e week na aankoop van mijn XC60 een grote verkeerspion tegen mijn koplamp en bumper gehad die onder een vrachtwagen vandaan schoot, en was 6500 ex BTW verder - de radar-unit bleek links achter de bumper te zitten, en van een LED koplamp unit wil je de prijs ook niet weten.onzenuub schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:09:
[...]
Risico is wel bij een iets hardere aanrijding dat het frame van de trekhaak het chassis van de auto krom duwt.
Dan kan je auto als 'ie zo nieuw is beter total loss zijn, denk ik dan soms. Dan krijg je tenminste de nieuwwaarde terug.
De vrachtwagen reed overigens door (was in Frankrijk), dus die schade is nooit verhaald.
Enige hoop: volgens de Spaanse accesoiresite is de V2L adapter van Kia (DOH68AKORO) compatible met de baseline versie https://www.kia.com/conte...ia_EV3_accesorios2024.pdfjeroenkb schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Dat maakt (volgens het altijd ware Internet) niets uit voor het werken van de externe adapter.
Maar ik heb ook een uitvoering zonder stekker in de auto, maar wel de bestelling lopen bij Amazon. Ik zal hier de resultaten terugkoppelen
Ook ergens nog gevonden (press release ev3):
De NL website geeft aan dat deze (prijzige) stekker alleen toepasbaar is op plus modellen.https://webshop.kia.nl/ac.../0/DOH68AK0R0&modelid=176Every EV3 is also capable of bi-directional charging, including Vehicle-to-Grid, Vehicle-to-Home, and Vehicle-to-Building6, which will gradually be introduced across European markets.
Ben benieuwd naar de eerste die het kan testen op de Air (of in BE: business) versie…
Dat is zoals ik het begrepen heb inderdaad het geval zolang je de deuren niet opent.aip schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:04:
[...]
Zodra je de deuren geopend hebt gaan ze niet meer vanzelf op slot.
Maar als ie terug is maar even proberen, dan weten we het zeker
Gewoon spullen
Inmiddels die van mij ook mogen ophalen. Er was iets niet goed gegaan met de laatste software update. Nu heb ik geen kia connect optie en de navigatie werkt niet. Dat wordt wel zsm opgelost dus het mag de pret vooralsnog niet drukken!
Heb er nog maar heel kort in kunnen rijden want vrouwlief moest weg en de kinderen hebben nog wel toezicht Nodig. Eerste indrukken zijn zeer goed.
Hier alvast wat foto's.
:strip_exif()/f/image/6SCTlvliLCYecgJjy0fULVVa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/onfYdUFIzwhKnRS1kGzHEd6z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lhsBkPVS37K1lakLsvV0BWo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u6CjopMV90PesaqMWvRz6pCj.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleur is zeer goed geslaagd.
Heb er nog maar heel kort in kunnen rijden want vrouwlief moest weg en de kinderen hebben nog wel toezicht Nodig. Eerste indrukken zijn zeer goed.
Hier alvast wat foto's.
:strip_exif()/f/image/6SCTlvliLCYecgJjy0fULVVa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/onfYdUFIzwhKnRS1kGzHEd6z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5lhsBkPVS37K1lakLsvV0BWo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u6CjopMV90PesaqMWvRz6pCj.jpg?f=fotoalbum_large)
Kleur is zeer goed geslaagd.
Kon je thuis wel vinden zonder navigatie?AtlAntA schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:46:
Inmiddels die van mij ook mogen ophalen. Er was iets niet goed gegaan met de laatste software update. Nu heb ik geen kia connect optie en de navigatie werkt niet.
Haha ja dat ging prima. Android auto FTW!onzenuub schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:48:
[...]
Kon je thuis wel vinden zonder navigatie?
Ergens wel jammer dat de kia connect app nu dus nog niet bruikbaar is. Het van te voren instellen van ac/stoelverwarming enzo is toch wel een luxe waar ik aan gewend ben en niet graag zonder zit.
Heb nog even geprobeerd zelf te updaten maar de ev3 staat nog niet bij de Kia Navigation Updater in de lijst. Het schijnt dat andere software paketten ook op die manier bijgewerkt kunnen worden. Ota updaten zal niet werken want daar is weer kia connect voor nodig.
Ben wel benieuwd of dat inderdaad gaat werken, heb ook de Air versie.Joukev schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:02:
[...]
Enige hoop: volgens de Spaanse accesoiresite is de V2L adapter van Kia (DOH68AKORO) compatible met de baseline versie https://www.kia.com/conte...ia_EV3_accesorios2024.pdf
Ook ergens nog gevonden (press release ev3):
[...]
De NL website geeft aan dat deze (prijzige) stekker alleen toepasbaar is op plus modellen.https://webshop.kia.nl/ac.../0/DOH68AK0R0&modelid=176
Ben benieuwd naar de eerste die het kan testen op de Air (of in BE: business) versie…
nog niet echt use-cases voor, maar het is wel fijn om te weten of het uberhaupt kan
Br(36) Ba(56)
Is er toevallig iemand die zijn zwarte gt line velgen zou willen ruilen voor de plus advanced velgen 19”?
Nog even doorgegraven, die KIA adapter zit bijzonder weinig in-zie dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=K22CFmSA1bM&t=746s 1 weerstand, 1 schakelaar en 1 temperatuur zekering.deejeebv schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:12:
[...]
Wel brutaal om daar 400 eur voor te vragen….
Hebben er meer mensen de All-Season banden besteld en zo ja; is het bekend werk merk + type/serie dit zal zijn? (Wellicht ook dealer afhankelijk nu ik er over nadenk...)
Ja, zie mijn link in eerdere post.Robert1962 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:08:
[...]
Waar had je de V2L adapter besteld? Bij Amazon?
Ja, op 17” velg. Vredestein in mijn contract. Krijg m maandag afgeleverd. Type band onbekend.Shmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:08:
Hebben er meer mensen de All-Season banden besteld en zo ja; is het bekend werk merk + type/serie dit zal zijn? (Wellicht ook dealer afhankelijk nu ik er over nadenk...)
GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season
Ik kan even geen foto of video vinden van een EV3 die niet dynamische interieur verlichting heeft. Heeft hier iemand wel een filmpje of foto hiervan? Of als iemand een niet GT lijn heeft, is er verlichting in het deurvak en bij je voeten?
Edit: Net dit gevonden bij de prijslijst, komt dit overeen?
Edit: Net dit gevonden bij de prijslijst, komt dit overeen?
/f/image/QH8zO5G2TivunQNocFKO5yMy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Vagax op 12-01-2025 00:22 ]
Waar heb je gelezen dat dit kan bij de air?jeroenkb schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:45:
[...]
Dat maakt (volgens het altijd ware Internet) niets uit voor het werken van de externe adapter.
Edit: ah, de press release van de Spaanse website.
Kan alsnog wel dat het hier niet werkt. De modellen hebben soms toch grote verschillen tussen landen. De Air biedt ook geen V2X in Nederland, en volgens mij wordt dezelfde hardware daarvoor gebruikt.
[ Voor 23% gewijzigd door Coffee op 12-01-2025 08:50 ]
Hier ook op 19 inch, maar bij navraag nog niet bekend welke band. Of zelfs welke specifieke maat.Shmoozer schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:08:
De Air heeft geen On-board charger, 11kW 3-fase inclusief V2X-voorbereiding, deze is standaard vanaf de Plus, zie de prijslijst https://www.kia.com/conte...ands-EV3-prijslijst-1.pdf
Dat weet ik, vandaar dat ik het eigenlijk niet kan geloven. Die OBC is uni-directioneel en zou dus niet terug kunnen leveren, en dus zou de V2L adapter niet moeten werken. Maar als Kia Spanje zegt dat het wel kan…deejeebv schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:53:
[...]
De Air heeft geen On-board charger, 11kW 3-fase inclusief V2X-voorbereiding, deze is standaard vanaf de Plus, zie de prijslijst https://www.kia.com/conte...ands-EV3-prijslijst-1.pdf
De modellen in Spanje kunnen andere opties hebben als in Nederland. Proberen kan natuurlijk altijd.Coffee schreef op zondag 12 januari 2025 @ 08:56:
[...]
Dat weet ik, vandaar dat ik het eigenlijk niet kan geloven. Die OBC is uni-directioneel en zou dus niet terug kunnen leveren, en dus zou de V2L adapter niet moeten werken. Maar als Kia Spanje zegt dat het wel kan…
Zo is in België (mijn domicilie) het on board stopcontact altijd een extra optie (EV tech pack, waar ook de V2L stekker in zit), alleen te bestellen in combinatie met warmtepomp. Wel beschikbaar voor de basisversie (die dan Business heet ipv Air - hopelijk over 3 weken bij ons in bezit maar dan zonder WP).deejeebv schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:10:
[...]
De modellen in Spanje kunnen andere opties hebben als in Nederland. Proberen kan natuurlijk altijd.
Weet één van de EV3 eigenaren of het mogelijk is om youtube of netflix te kijken in de EV3? Uiteraard tijdens laden, niet tijdens het rijden.
Is als extra service bij te kopenslagroomsoes schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:44:
Weet één van de EV3 eigenaren of het mogelijk is om youtube of netflix te kijken in de EV3? Uiteraard tijdens laden, niet tijdens het rijden.
Edit: ging om de muziekstreaming. Als ik mij niet vergis kan dit nu nog niet en komt dit als extra dienst (dus betalen) bij een volgende update
[ Voor 19% gewijzigd door byebye171 op 12-01-2025 11:04 ]
Hmm, ook niet via Android Auto onbetaald mogelijk?
Er zijn via omwegen wel mogelijkheden maar is mij niet zeker of dit nog werkt. Android auto is flink dicht getimmerd. Is meestal wel root en wat 3rd party apps voor nodig. Google en xda is your friendslagroomsoes schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:03:
Hmm, ook niet via Android Auto onbetaald mogelijk?
Vanmorgen bij mijn ouders geweest en zachtjes bij een stoeprand op gereden. Inderdaad.. Eerste stoeprand schade aan de velg is een feit. Erg zuur natuurlijk maar ik neem hem op de kin en ga door.
Iemand met EV3 al zijn telefoon als digital key toegevoegd.
Ik lees dat je daar UWB (iPhone 11+ en high-end samsung)voor nodig hebt maar in KIA "how to" filmpje zeggen ze dat het ook gaat met NFC (die moet je dan tegen je deur klingel houden (in tegenstelling tot UWB telefoons die openen bij het naar auto lopen).
Bij mijn (Samsung A54) krijg ik de digital key niet toegevoegd voor NFC. Werkte dit echt niet of doe ik iets verkeerd. Ik krijg als melding : er zijn geen digitale sleutels beschikbaar voor deze telefoon. controleer compatible apparaten en/of OS.
Ik dacht dat als UWB niet werkt op de selected telefoons dan werkt het via NFC op alle andere telefoons.
ben ik de war geraakt door deze video YouTube: How to use a digital key 2.0 | The Kia EV3
of wordt het tijd voor een betere telefoon !
Ik lees dat je daar UWB (iPhone 11+ en high-end samsung)voor nodig hebt maar in KIA "how to" filmpje zeggen ze dat het ook gaat met NFC (die moet je dan tegen je deur klingel houden (in tegenstelling tot UWB telefoons die openen bij het naar auto lopen).
Bij mijn (Samsung A54) krijg ik de digital key niet toegevoegd voor NFC. Werkte dit echt niet of doe ik iets verkeerd. Ik krijg als melding : er zijn geen digitale sleutels beschikbaar voor deze telefoon. controleer compatible apparaten en/of OS.
Ik dacht dat als UWB niet werkt op de selected telefoons dan werkt het via NFC op alle andere telefoons.
ben ik de war geraakt door deze video YouTube: How to use a digital key 2.0 | The Kia EV3
of wordt het tijd voor een betere telefoon !
Misschien helpt dit:
https://www.samsung.com/n...OfTRMedxABIQYd2_8NvWAJ3mY
https://www.samsung.com/n...OfTRMedxABIQYd2_8NvWAJ3mY
Zijn er mensen die een versie check willen doen? Ik denk dat ik nog een hele oude versie erop heb. Als ik de naam van de updates extrapoleer dan lijkt het op afgelopen zomer. Wat voor de EU eigenlijk best wel ver pre release is.
:strip_exif()/f/image/IcDRbhdAlEwDLLtTTgu8as3i.jpg?f=fotoalbum_large)
Even een behoorlijke bump van deze post. Draait het EV3 infotainment nu op webOS van LG of is het het ‘klassiekere’ cncc systeem, of draait cncc onderhuids op webOS?
Zo te zien draait het inderdaad op het WebOS systeem volgens hun eigen artikelSanderp schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:20:
[...]
Even een behoorlijke bump van deze post. Draait het EV3 infotainment nu op webOS van LG of is het het ‘klassiekere’ cncc systeem, of draait cncc onderhuids op webOS?
De nieuwe EV3 onderscheidt zich in het snel groeiende segment ook met zijn arsenaal aan connectiviteits- en entertainmentfuncties, waaronder streambare (gaming)content via de Premium Streaming-service van LG's Automotive Content Platform (ACP) dat werkt met webOS.
[ Voor 23% gewijzigd door Vagax op 13-01-2025 08:45 ]
Mijn EV3 wordt morgen bij de dealer geüpdatet omdat de navigatie niet werkt (internet werkt uberhaupt niet), ik zal een foto maken van het versienummer vóór en na de update.AtlAntA schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:49:
Zijn er mensen die een versie check willen doen? Ik denk dat ik nog een hele oude versie erop heb. Als ik de naam van de updates extrapoleer dan lijkt het op afgelopen zomer. Wat voor de EU eigenlijk best wel ver pre release is.
[Afbeelding]
Top dankjewel. De mijne werkt de navigatie ook niet. Dus ook niet de hulpsystemen die daar gebruik van maken. Ook heb ik het idee dat andere systemen minder soepel werken dan de auto waarin ik heb proegereden. Hopelijk worden meteen alle modules bijgewerkt naar de laatste versie.Destralak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:10:
[...]
Mijn EV3 wordt morgen bij de dealer geüpdatet omdat de navigatie niet werkt (internet werkt uberhaupt niet), ik zal een foto maken van het versienummer vóór en na de update.