Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 19 ... 70 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 15:40
De_Buurmannen schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:34:
[...]

Klopt. Degene die mijn laadpaal komt plaatsen raadde mij af om het nieuwste model Zaptect te kiezen omdat er functionaliteiten worden aangeboden die nog niet te gebruiken zijn. De verwachting is dat dat zomaar nog een paar jaar kan duren voordat dat wel werkt en tegen die tijd zijn die laadpalen goedkoper geworden.
Begreep dat Europa er zijn zegje over moet doen. Net zoiets als dat de zonnepanelen bij woonhuizen door Europese regels btw plichtig zijn. Dus het gaat helaas nog wel even duren.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
jebman schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:35:
[...]
Net zoiets als dat de zonnepanelen bij woonhuizen door Europese regels btw plichtig zijn.
Als je de subsidie hebt gekozen😆

iRacing Profiel

• Aedriaen1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:41
deejeebv schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:31:
[...]

Ik zie nog niet dat de aangeboden wallboxen v2g ondersteunen, maar misschien lees ik er overheen?
U heeft gelijk, ik heb dit kennelijk met een wishfull thinking mind gelezen, verontschuldiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:34
Vanochtend fantastisch nieuws gekregen dat mijn EV3 plus Advanced in week 4 ipv week 12 wordt geleverd 🎉. Best snel aangezien bestelling in eerste week van november is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero92
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-04 19:10
Nog steeds geen mensen die bij Kooijman besteld hebben met een definitieve leverdatum? Toch wel opvallend. Of misschien ook niet, geen idee hoe het werkt en of dat dealer-afhankelijk is. Besteld op 1 augustus.

[ Voor 11% gewijzigd door libero92 op 27-12-2024 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-09 23:21
libero92 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:43:
Nog steeds geen mensen die bij Kooijman besteld hebben met een definitieve leverdatum? Toch wel opvallend. Of misschien ook niet, geen idee hoe het werkt en of dat dealer-afhankelijk is. Besteld op 1 augustus.
Wij hebben eind juli besteld bij Van Vliet en ook nog geen definitieve datum, februari is alles wat we tot nu toe weten.
Ik krijg het idee dat leasemaatschappijen al wel sneller kunnen leveren en dat de GT uitvoeringen particulier eerder worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Begin okt besteld bij Van Mossel, private lease. Er werd direct aangegeven dat eind januari zou worden geleverd en dat lijkt nog steeds zo te zijn. Dus ik vermoed dat onze wagen op de "Lake Shirasagi" boot staat die nu onderweg naar Rotterdam is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Hier nog wat afleverinformatie.
Half augustus EV3 Air besteld, aflevering 2 januari, Kia Winters Valkenswaard.
Nog 1 week!

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-09 18:37
libero92 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:43:
Ik heb 10 oktober akkoord gegeven op een ev3 plus via private lease. Vorige week ben ik gebeld door kooijman utrecht dat ik hem 9 jan kan ophalen. Eerste leverdatum was week 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
BBKing schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:59:
Begin okt besteld bij Van Mossel, private lease. Er werd direct aangegeven dat eind januari zou worden geleverd en dat lijkt nog steeds zo te zijn. Dus ik vermoed dat onze wagen op de "Lake Shirasagi" boot staat die nu onderweg naar Rotterdam is.
Die van ons, eind september besteld, komt rond 23 januari aan bij van mossel. Staat waarschijnlijk ook op die boot :) . Geen idee hoe snel ze zo'n trekhaak erop kunnen zetten, anders doe ik dat later....

Ik twijfel wel wat over velgen en banden; die 19 inch van de advanced plus vind ik niet echt mooi en overweeg om er iets anders op te laten zetten in 19 inch. Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
koelkast schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:07:
[...]

Die van ons, eind september besteld, komt rond 23 januari aan bij van mossel. Staat waarschijnlijk ook op die boot :) . Geen idee hoe snel ze zo'n trekhaak erop kunnen zetten, anders doe ik dat later....

Ik twijfel wel wat over velgen en banden; die 19 inch van de advanced plus vind ik niet echt mooi en overweeg om er iets anders op te laten zetten in 19 inch. Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?
Zelfde situatie hier, zou liever andere velgen hebben. Vraag me alleen af of de zwarte GT velgen erbij passen aangezien op de Advanced plus de zwarte accenten mat zijn en niet glimmend. 🤔 Keuzes....keuzes....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
[...]

Ik vind die bijzondere velgen juist wel wat hebben, ze voegen echt iets toe aan het al wat afwijkende hoekige ontwerp van de EV3. In het "echt" staan ze ook niet precies recht zoals op alle promo-fotos :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FskBFN4nBEYu7F8p138vD9DN93A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhWPwhjVaDnvzWKCznJKkUWm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:47
Private Lease besteld via ANWB/Ayvens begin nov en verwachte uitlevering laatste week januari 😎

Plus Shale Grey Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 08:00
BBKing schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:20:
[...]

Ik vind die bijzondere velgen juist wel wat hebben, ze voegen echt iets toe aan het al wat afwijkende hoekige ontwerp van de EV3. In het "echt" staan ze ook niet precies recht zoals op alle promo-fotos :o

[Afbeelding]
Helemaal eens! Ik laat ze er ook gewoon op zitten. Al bestel ik wel een set 17” Winter wielen er bij. In het winterseizoen is verbruik ook wat meer een issue dus dan compenseert dat een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Eergisteren een zwarte zien rijden in omgeving alkmaar. Gaaf hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterjgp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:44
[...]

Wat hadden exact hetzelfde. Echter vinden wij ze zo lelijk dat we ze laten wisselen met de GT velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-09 11:34
Peterjgp schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:36:
[...]

Wat hadden exact hetzelfde. Echter vinden wij ze zo lelijk dat we ze laten wisselen met de GT velgen.
Is dat tegen meerprijs of kan dat 1 op 1 omgewisseld worden bij aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:18
Downgraden (naar minder luxe of naar kleiner) gaat meestal kostenloos zoals ik hier wel lees. Upgraden heb ik nog niets over gehoord maar zal ongetwijfeld niet voor niks zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:16
Ik verwacht komende week een zakelijk account om via Ayvens een EV3 samen te stellen. Benieuwd op welke setup ik uitkom, proefrit vorige week was al super dus de knoop is eigenlijk al doorgehakt.

Vermoed dat de keuze op de 81.4 Plus gaat vallen, Plus Advanced vind ik de meerprijs niet echt waard. Kijk er al naar uit om een paar dagen te puzzelen naar een interessante setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterjgp
  • Laatst online: 15:44
Ev3 fan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:11:
[...]

Is dat tegen meerprijs of kan dat 1 op 1 omgewisseld worden bij aflevering?
Tegen een meerprijs van €750. Ik kreeg anders geen toestemming van de directie thuis 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:45

WTM

BBKing schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:59:
Deze? https://www.marinevesselt...OSITION/1024869/636023592

Maar die gaat naar het VK, Tilbury (https://www.vesselfinder.com/vessels/details/1024869)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Klopt, en daarna door naar Rotterdam, op 23 januari verwacht daar. Zie afbeelding paar paginas terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Braajun schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:57:
Wij hebben 17-11-2024 een Kia EV3 58.3kWh Plus, ADAS pack Plus, Aurora Black Pearl besteld oOo
Volgens de dealer zou hij op 29-01-2025 in Rotterdam aankomen, maar volgens Eukor (https://www.eukor.com/schedule-search) zijn de volgende schepen onderweg:

[Afbeelding]

De schepen kan je trouwens hier volgen (even op naam zoeken):
https://www.vesselfinder.com/
Deze bedoel ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Mini tip: deze site geeft wel gratis/zonder registreren real-time positie van die autoschepen: https://www.marinetraffic...me/shipid:9177742/zoom:10 (hij is al een stuk verder). *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Zijn dit allemaal 'KIA schepen'? Vanuit https://www.eukor.com/schedule-search

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG_IE4V4ccsoNO1n8ctM_bO6OsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6pqwKzIiwtmUPZIsYIrWZ35.jpg?f=fotoalbum_large

Dealer gaf aan 18 maart als leverdatum te hebben maar mogelijk eerder. Welk schip zou dit zijn? of staat ie hier nog niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Klopt het dat je met de EV3 niet kan gaan laden bij Tesla? In een YT filmpje van EV Odessey scrolde hij door een lijst ik zag daar oa Ionity FastNed en nog een paar staan maar geen Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ericjooo
De EV3 heeft net als elke nieuwe EV een type2 aansluiting, en bij de superchargers hangen deze ook, gaat prima!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
bartmaniac schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:56:
Klopt het dat je met de EV3 niet kan gaan laden bij Tesla? In een YT filmpje van EV Odessey scrolde hij door een lijst ik zag daar oa Ionity FastNed en nog een paar staan maar geen Tesla?
Je kan elke EV laden bij een Tesla SuC die daarvoor is opengesteld.
Maar het Kia infotainment systeem toont de Tesla SuC locaties (nog) niet in de nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49

aip

WTM schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:37:
Zijn dit allemaal 'KIA schepen'? Vanuit https://www.eukor.com/schedule-search

[Afbeelding]

Dealer gaf aan 18 maart als leverdatum te hebben maar mogelijk eerder. Welk schip zou dit zijn? of staat ie hier nog niet tussen?
Kia en Hyundai als het goed is - die verschepen beiden uit dezelfde haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49

aip

IvoB2 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:20:
[...]

Je kan elke EV laden bij een Tesla SuC die daarvoor is opengesteld.
Maar het Kia infotainment systeem toont de Tesla SuC locaties (nog) niet in de nav.
Hier de lijst.

https://www.tesla.com/nl_...superchargers/Netherlands

In Nederland (bijna) allemaal toegankelijk voor elke EV met CCS. Even een account aanmaken, en dan gaat het vanzelf. Maar: in sommige buitenlanden niet overal, dus wel altijd van te voren even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Inderdaad, dat schreef ik al.
Maar het is niet omdat je een Tesla account hebt dat je daarom de Telsa SuC op het infotainment van een Kia EV ziet verschijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veld-NL
Is iemand al de gelukkige eigenaar van een Plus? Ik ben wel benieuwd of die led strips er nu wel of niet inzitten. En of je de kleur zelf kan veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:56
Veld-NL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:17:
Is iemand al de gelukkige eigenaar van een Plus? Ik ben wel benieuwd of die led strips er nu wel of niet inzitten. En of je de kleur zelf kan veranderen. :)
Ambient light zit alleen op de 2 GT modellen ..

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
Dus toch.. jammer dat ze dit verkeerd hebben staan in hun prijslijst :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:55
Veld-NL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:53:
Ik zou er niet te snel vanuit gaan dat wat @_birdie_ zegt ook klopt.

Ik ga ervan uit dat de beide GT's dynamische verlichting hebben. Wat inhoudt dat ze veranderen van kleur als je rijpmodus verandert en bij muziek en zulk soort dingen.De modellen onder de GT's hebben een RGB strip die je kan instellen.

Weet het niet zeker maar dit is wat ik verwacht.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Veld-NL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:53:
Ik heb 2x in gts modellen proefgereden en het eigenlijk niet eens opgemerkt. Is mi meer iets voor in het donker.

Zelf krijg ik olus advanced op 10jan en daar heb ik vandaag nog even in mogen rijden. Hij is en blijft geweldig. Vooral de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel bevalt me super. En de stof van air/plus vind ik wat besmettelijk (te licht van kleur).

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmartens9
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-05 17:33
De ambient light zit niet in de plus versie. Hier een vrij uitgebreide beschrijving van de functionaliteiten. Ambient Lightning komt hier niet voor en bij de GT modellen van deze dealer wel. https://www.wassinkautogr...leverbaar-demo-818888955/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veld-NL
AtlAntA schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:46:
[...]

Ik zou er niet te snel vanuit gaan dat wat @_birdie_ zegt ook klopt.

Ik ga ervan uit dat de beide GT's dynamische verlichting hebben. Wat inhoudt dat ze veranderen van kleur als je rijpmodus verandert en bij muziek en zulk soort dingen.De modellen onder de GT's hebben een RGB strip die je kan instellen.

Weet het niet zeker maar dit is wat ik verwacht.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Raar dat dit niet duidelijk is aangegeven. Hoeft niet heel moeilijk te zijn lijkt mij. Nog 11 dagen en dan kunnen we de Plus ophalen. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel01
Voor wie het leuk vind, een review van Autogefuhl van de EV3.
Ik vind zijn reviews altijd wel aardig, veel interessante praktische zaken komen aan bod en gewoon kritisch.

YouTube: Kia EV3 driving REVIEW - better or worse than Skoda Elroq and VW ID3?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Bob Popcorn

Plop!

Aedriaen1 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:32:
[...]

Mijn Kia eSoul [heb een GT Plusline besteld] is bijna 5 jaar oud en heeft 85000 km gelopen. Terwijl ik een proefrit maakte met de EV3 heeft de dealer de State Of Health van de batterij bekeken, deze was 100%. Vooropgesteld dat ik de auto particulier rijdt, nooit onder de 20% rijdt of boven de 80% laadt. En nog nooit heb snelgeladen [laadt thuis aan een Zonneplan wallbox]. Eigenlijk lijdt de accu dan erg weinig. Raadpleeg hiervoor de filmpjes van dr. Dahn op Youtube en de site van de Battery university, erg leerzaam en informatief.
Maar je gebruikt dus wezenlijk maar 60% van de capaciteit... als je al die moeite niet had genomen, had je nu nog steeds meer dan 60% over gehad.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Bob Popcorn schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:52:
[...]

Maar je gebruikt dus wezenlijk maar 60% van de capaciteit... als je al die moeite niet had genomen, had je nu nog steeds meer dan 60% over gehad.
Inderdaad, maar nu brengt tie nog wat op :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Ericjooo schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:05:
De EV3 heeft net als elke nieuwe EV een type2 aansluiting, en bij de superchargers hangen deze ook, gaat prima!
Ik lees dat de EV9 problemen heeft bij superchargers V3/V4 van Tesla en op de V2 versies met 86KwH kan laden. Heeft dat te maken met 800volt van de EV9 ? en is de verwachting dat de EV3 gegeven 400volt wel goed met elke tesla lader overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:52

Bob Popcorn

Plop!

Aedriaen1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:57:
[...]

Inderdaad, maar nu brengt tie nog wat op :) :) :) :)
5 jaar lang billenknijpen... ben benieuwd wat het verschil in opbrengst gaat zijn. Inruil is het sowieso nihil.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:34
Aedriaen1 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 20:32:
[...]

Mijn Kia eSoul [heb een GT Plusline besteld] is bijna 5 jaar oud en heeft 85000 km gelopen. Terwijl ik een proefrit maakte met de EV3 heeft de dealer de State Of Health van de batterij bekeken, deze was 100%. Vooropgesteld dat ik de auto particulier rijdt, nooit onder de 20% rijdt of boven de 80% laadt. En nog nooit heb snelgeladen [laadt thuis aan een Zonneplan wallbox]. Eigenlijk lijdt de accu dan erg weinig. Raadpleeg hiervoor de filmpjes van dr. Dahn op Youtube en de site van de Battery university, erg leerzaam en informatief.
Mijn Kia E Soul taxi had ik 285.000km op gezet.
Iedere dag laden naar 100%
2-3 x per week aan snellader, omdat de zaak een eigen snellader had.

Reed nog steeds ver boven WLTP 485 zoals lente en zomer 520+
met uitschieters van 570 en zelfs 603 en toen zat ik al boven de 200.000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalb89
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 22:10
pascalb89 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:39:
Ik heb de keuze gemaakt voor de Kia EV3 GT-PlusLine in de kleur Aventurine Green.
Daarnaast is er ook een stelpost van €1500 meegenomen voor de afneembare trekhaak + kabelset.

De auto is inmiddels besteld door Ayvens en de verwachte levertijd is week 12.
Ik hoop dat hij eerder geleverd kan worden, maar gezien de populariteit ben ik bang dat ik nog eventjes geduld zal moeten hebben.
Goed nieuws ik werd begin deze week door de dealer gebeld, de EV3 is ondertussen bij de dealer en zal binnenkort afgeleverd worden. Dus 10 januari heb ik hem voor de deur staan i.p.v. midden maart zoals eerst verwacht werd. :D

Wel is de trekhaak nog niet officieel goed gekeurd, dus die zal nageleverd worden en volgens de dealer kon dat nog wel zeker een maand of twee duren dus daar gaan we niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
pascalb89 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:28:
[...]

Goed nieuws ik werd begin deze week door de dealer gebeld, de EV3 is ondertussen bij de dealer en zal binnenkort afgeleverd worden. Dus 10 januari heb ik hem voor de deur staan i.p.v. midden maart zoals eerst verwacht werd. :D

Wel is de trekhaak nog niet officieel goed gekeurd, dus die zal nageleverd worden en volgens de dealer kon dat nog wel zeker een maand of twee duren dus daar gaan we niet op wachten.
hier ook 10 jan (kon ook 6 maar drukke week dus liever vijdag, Besteld op 12 July trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 21:11
Wij hebben helaas de pech van een mindere Kia dealer. Eerdere belofte begin januari werd niet gehaald en laatst werd bericht dat de verwachte levering begin februari wordt.
Fijn voor iedereen die eerder dan verwacht hun EV3 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-08 17:56
Ons was ook begin januari beloofd (de auto zou al eind december in Nederland zijn), maar het laatste bericht was dat het eind januari/begin februari wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:38
NDISAYSOK schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:35:
Wij hebben helaas de pech van een mindere Kia dealer. Eerdere belofte begin januari werd niet gehaald en laatst werd bericht dat de verwachte levering begin februari wordt.
Welke dealer en waar?

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:27
NDISAYSOK schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:35:
Ik denk dat de dealer geen invloed heeft op de levertijd, of krijgt een grote dealer die er meer besteld voorrang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
RonaldPr schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de dealer geen invloed heeft op de levertijd, of krijgt een grote dealer die er meer besteld voorrang?
Ik verwacht eerder dat grote dealers en leasebedrijven op voorraad hebben besteld of gereserveerd en dat je vanuit die voorraad geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDISAYSOK
Een van de Zeeuw en Zeeuw Kia uit Zuid Holland hebben we ons Adv Plus besteld (uit de gereserveerde voorraad). Helaas bij nader bericht werd duidelijk dat ie pas eind januari aankomt. Hij gaf als reden dat onze kleur en adv plus erg gewild is en daardoor vertraagd is met de levering.... klonk bs, maar kon er ook niets aan doen, want dealer had ook aangegeven dat er een kans bestond dat levering later kan zijn.
Overigens was het bovenstaande niet de enige reden waarom we minder tevreden zijn op deze dealer, maar dat we enorm moesten trekken aan de communicatie rondom de auto. En helaas dit veelste laat (eind november) hebben gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door NDISAYSOK op 30-12-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:38
NDISAYSOK schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:45:
Een van de Zeeuw en Zeeuw Kia uit Zuid Holland hebben we ons Adv Plus besteld (uit de gereserveerde voorraad). Helaas bij nader bericht werd duidelijk dat ie pas eind januari aankomt. Hij gaf als reden dat onze kleur en adv plus erg gewild is en daardoor vertraagd is met de levering.... klonk bs, maar kon er ook niets aan doen, want dealer had ook aangegeven dat er een kans bestond dat levering later kan zijn.
Overigens was het bovenstaande niet de enige reden waarom we minder tevreden zijn op deze dealer, maar dat we enorm moesten trekken aan de communicatie rondom de auto. En helaas dit veelste laat (eind november) hebben gedaan.
Geeft dit nu evt. problemen met de SEPP subsidie en/of BPM verhoging?

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
NDISAYSOK schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:45:
Zelfde hier, advanced plus en ook later (half februari i.p.v. eerste week januari) en dealer is niet erg communicatief (niet reageren op mail). Is bijzonder om te lezen dat anderen veel later bestellen en eerder geleverd krijgen. Aan de andere kant, de dealer zal zelf ook z.s.m. willen leveren en afhankelijk zijn van de importeur. Ik probeer het positief te bekijken, binnenkort hopelijk verhalen hier van enthousiaste EV3 eigenaren. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
pati schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32:
[...]

Geeft dit nu evt. problemen met de SEPP subsidie en/of BPM verhoging?
Als het goed is niet.[quote]pati schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32:
[...]

[ Voor 11% gewijzigd door doggy1 op 30-12-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDISAYSOK
Sepp geen probleem, mits deze is aangevraagd en goedgekeurd is.
Bpm verhoging zal waarschijnlijk een extra €650 op de eindprijs bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel01
NDISAYSOK schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:10:
Sepp geen probleem, mits deze is aangevraagd en goedgekeurd is.
Bpm verhoging zal waarschijnlijk een extra €650 op de eindprijs bijkomen.
Mijn dealer heeft me wel gewaarschuwd voor de extra BPM kosten wanneer de auto pas in het nieuwe jaar zou aankomen dus ik verwacht dat die kosten erbij gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:48
Soepstengel01 schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:16:
[...]

Zelfde hier, advanced plus en ook later (half februari i.p.v. eerste week januari) en dealer is niet erg communicatief (niet reageren op mail). Is bijzonder om te lezen dat anderen veel later bestellen en eerder geleverd krijgen. Aan de andere kant, de dealer zal zelf ook z.s.m. willen leveren en afhankelijk zijn van de importeur. Ik probeer het positief te bekijken, binnenkort hopelijk verhalen hier van enthousiaste EV3 eigenaren. 😇
Ik heb net besteld bij Zeeuw & Zeeuw voor - vooralsnog - halverwege april. Ik zal tzt voor de vergelijkende cijfers in de gaten houden of ze eerder of later gaan zijn.
(halverwege april bewuste planning omdat dat einde huidig leasecontract is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Ik heb slechte ervaringen met z&z. Zit hier een km vandaan maar toch aande andere kant vd Maas gekocht.
Ik was er vroeg bij. Ik was de eerste (9:00 morgens op eerste dag dat het kon)) en mocht kiezen wanneer ik hem wilde afhalen vanaf 6 Jan. Qua werk lastig dus maar voor 10 Jan gekozen. Advanced plus LR / groen.
Inmiddels paar keer proefgereden (daarvoor is z&z wel goed voor) en het wordt zeker geen tegenvaller.
Ik begreep toen dat de dealer er 100+ vooraf besteld had. Toen was de levertijd trouwens nog half november. Maar werd twee weken later gebeld dat dat niet mocht / kon. Er zijn er trouwens wel 30 (zwart) uitgeleverd aan een bedrijf in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:35
Soepstengel01 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:23:
[...]

Mijn dealer heeft me wel gewaarschuwd voor de extra BPM kosten wanneer de auto pas in het nieuwe jaar zou aankomen dus ik verwacht dat die kosten erbij gaan komen.
Mijn dealer vertelde dat Kia kosten BPM voor zijn rekening neemt, augustus besteld, levering half/eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aedriaen1
Ruim 3 weken terug EV3 besteld, dealer kon zien dat deze op de boot onderweg was en nog niet verkocht, kleur en specs zoals ik ze wilde hebben . Is als het goed is 18 december geland in Rozenburg [boot Morning Cecilie]. Verwacht auto in januari af te kunnen halen. Begint toch te kriebelen nu:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aedriaen1
Ferry34 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:14:
[...]

Mijn Kia E Soul taxi had ik 285.000km op gezet.
Iedere dag laden naar 100%
2-3 x per week aan snellader, omdat de zaak een eigen snellader had.

Reed nog steeds ver boven WLTP 485 zoals lente en zomer 520+
met uitschieters van 570 en zelfs 603 en toen zat ik al boven de 200.000km
Duidelijk wordt uit dit verhaal dat ik heel voorzichtig ben geweest en dit dus niet hoef te zijn. Hartelijk dank voor deze bijdrage! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Laatst online: 14-09 19:29
Vandaag ook maar eens een mailtje richting de dealer (Venray) gestuurd om te checken voor de leveringsstatus. De originele levering was hoogstwaarschijnlijk januari. "Daar kon ik wel vanuit gaan", zoals ze het zelf vermeldden eind november.
Echter zojuist een mailtje terug gekregen met de excuses... levering bij de dealer wordt pas eind januari, dus kan ik hem ergens februari op kunnen halen.
Heb maar even een mailtje terug gestuurd met de vraag of de auto toevallig op de "LAKE SHIRASAGI" zit, zodat ik hem zelf ook in de gaten kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
Een nieuwe award voor de EV3- belofte van het jaar 2025… https://autofans.be/nl/ni...3-is-belofte-van-het-jaar
Nu maar duimen draaien tot de schepen deze ladingen naar ons brengen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
onzenuub schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:21:
[...]

Mijn dealer vertelde dat Kia kosten BPM voor zijn rekening neemt, augustus besteld, levering half/eind januari
Mijn dealer stuurt net een mailtje dat als ik geen bpm wil betalen dat ik het geld vandaag of uiterlijk morgen moet overmaken🙄

Tja, 650 euro is toch wel veel “rente” voor een weekje eerder betalen😆 (wij krijgen 6 januari de auto)

Maar KIA betaald dus niks aan BPM

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 16:59
Vandaag proefrit gemaakt, toen de puber van 14 ontdekte dat er geen opbergruimte in de armsteun zat werd dat als een "scam" geclassificeerd _O- (zelfs kinderen snappen die Koreaanse overweging niet).

Was de meest luxe uitvoering maar dit enorme scherm met een hud voelt toch wel als een overload aan informatie. Moest ook even wennen aan het pookje om te schakelen.

Verder valt me iets op dat de Elroq ook had en ik weet niet of het door mijn lengte komt (1,98) maar het stuur zit deels voor het scherm erachter. Nu is dat scherm bij de Elroq best klein, maar bij de EV3 valt toch wel wat informatie weg.
Heb dit alleen kunnen oplossen door het stuur onhandig hoog te zetten, of mijn stoel heel laag wat na een half uurtje wat ongemakkelijk werd. Vraag me af of ik een instelling ergens heb gemist waar ik dit mee zou kunnen oplossen.

De hud lost het wel deels op, maar alleen daarom de duurste versie is ook zo/zo qua oplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Holzschuh schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:23:
Vandaag proefrit gemaakt, toen de puber van 14 ontdekte dat er geen opbergruimte in de armsteun zat werd dat als een "scam" geclassificeerd _O- (zelfs kinderen snappen die Koreaanse overweging niet).

Was de meest luxe uitvoering maar dit enorme scherm met een hud voelt toch wel als een overload aan informatie. Moest ook even wennen aan het pookje om te schakelen.

Verder valt me iets op dat de Elroq ook had en ik weet niet of het door mijn lengte komt (1,98) maar het stuur zit deels voor het scherm erachter. Nu is dat scherm bij de Elroq best klein, maar bij de EV3 valt toch wel wat informatie weg.
Heb dit alleen kunnen oplossen door het stuur onhandig hoog te zetten, of mijn stoel heel laag wat na een half uurtje wat ongemakkelijk werd. Vraag me af of ik een instelling ergens heb gemist waar ik dit mee zou kunnen oplossen.

De hud lost het wel deels op, maar alleen daarom de duurste versie is ook zo/zo qua oplossing :/
De hud kan je ook verplaatsen qua hoog/laag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Laatst online: 16:59
WTM schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:32:
[...]

De hud kan je ook verplaatsen qua hoog/laag volgens mij.
Ja, die optie had ik ook al gevonden tijdens de rit. De navigatie viel soms uit beeld dus dat kon ik corrigeren.

Maar op het scherm valt een deel van de informatie weg. Die is dan wel zichtbaar op de hud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
Ericjooo schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:00:
[...]

Mijn dealer stuurt net een mailtje dat als ik geen bpm wil betalen dat ik het geld vandaag of uiterlijk morgen moet overmaken🙄

Tja, 650 euro is toch wel veel “rente” voor een weekje eerder betalen😆 (wij krijgen 6 januari de auto)

Maar KIA betaald dus niks aan BPM
BPM heeft er niets mee te maken wanneer de auto betaald is, maar wanneer de auto in Nederland is binnengekomen en geregistreerd. Dus als jouw auto in januari binnenkomst en wordt geregistreerd dan zal toch de BPM betaald moeten worden. Auto registreren voordat deze in Nederland is, kan niet.

https://blog.kenteken.tv/...mporteurs-je-nieuwe-auto/

[ Voor 5% gewijzigd door onzenuub op 30-12-2024 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bor7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:44
over de BPM:

wat ik van mijn dealer begrijp is dat hij inderdaad uiterlijk 31 december geregistreerd moet zijn, maar dat hij als dealer nog wel 30 dagen de tijd heeft om het officieel over te zetten naar mij, vandaar dat ik mijn auto nog wel eind januari kan krijgen.

Ik laat mijn huidige lease, die loopt tot eind februari, dan een maand eerder stoppen, kost me dan 40% boete over die maand, maar dat is duidelijk minder dan die bpm...

Dus wie weet kan iemand er morgen/sorry: vandaag nog zijn voordeel mee doen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
onzenuub schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:20:
[...]

BPM heeft er niets mee te maken wanneer de auto betaald is, maar wanneer de auto in Nederland is binnengekomen en geregistreerd. Dus als jouw auto in januari binnenkomst en wordt geregistreerd dan zal toch de BPM betaald moeten worden. Auto registreren voordat deze in Nederland is, kan niet.

https://blog.kenteken.tv/...mporteurs-je-nieuwe-auto/
Onze auto staat al een paar weken bij de dealer en het kenteken is ook al sinds de 27 december bekend, hij moet alleen nog even op mijn naam dus :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Maar in de basis zou een dealer moeten weten op welke boot die staat? Cq een VIN nummer moeten weten? En kenteken komt dan paar weken voor levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
Ericjooo schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 04:11:
[...]

Onze auto staat al een paar weken bij de dealer en het kenteken is ook al sinds de 27 december bekend, hij moet alleen nog even op mijn naam dus :P
Dan is het dus grote onzin dat je nu moet betalen om geen bpm te hoeven betalen. Die valt nog onder de bpm vrijstelling omdat de auto voor 1 januari is ingeschreven in Nederland. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
WTM schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:27:
Maar in de basis zou een dealer moeten weten op welke boot die staat? Cq een VIN nummer moeten weten? En kenteken komt dan paar weken voor levering?
VIN is bekend zodra de auto gemaakt is in Korea

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
Inmiddels al 2137 op kenteken gezet.

https://www.kenteken.tv/h...&filter=EV3&bjmin=&bjmax=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
WTM schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:27:
Ik heb het gevraagd aan mijn dealer, maar die wist de naam van de boot niet waar mijn auto op zou moeten staan... Alleen dat hij gepland is om eind januari aan te komen. Dat zou volgens mij dan moeten betekenen dat het maar 1 boot kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:27
Dat zijn er nogal wat, dan gaan we ze de komende tijd meer in het wild zien, tot nu toe nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
RonaldPr schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:46:
[...]

Dat zijn er nogal wat, dan gaan we ze de komende tijd meer in het wild zien, tot nu toe nog niets.
De eersten zullen eind deze week wel uitgeleverd worden. Die van mij wordt als het goed is donderdag/vrijdag ingepland voor uitlevering in de 2 weken daarna. Moet het eerst nog maar zien. Ook deze dealer is er 1 die na het zetten van de handtekening slecht bereikbaar is en niet nakomt wat er toegezegd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mihan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 21:07
Vanochtend op de valreep nog een advance plus ivory silver besteld. Onze dealer zei dat de bpm in onze prijs berekend was. Nu twijfel ik dus of ik alsnog bpm moet aftikken volgend jaar and dat ie bedoelde dat daarom de prijs "extra" omlaag was...
Verwachte levering eind februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
onzenuub schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:27:
[...]

Dan is het dus grote onzin dat je nu moet betalen om geen bpm te hoeven betalen. Die valt nog onder de bpm vrijstelling omdat de auto voor 1 januari is ingeschreven in Nederland. :P
Klopt, vandaag afgesproken dat hij pas in 2025 betaald gaat worden😜

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Shmoozer schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:45:
[...]

Ik heb het gevraagd aan mijn dealer, maar die wist de naam van de boot niet waar mijn auto op zou moeten staan... Alleen dat hij gepland is om eind januari aan te komen. Dat zou volgens mij dan moeten betekenen dat het maar 1 boot kan zijn?
hij zal ooit wel aankomen (op een boot) ...

F

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WTM

WTM

het is me toch ook allemaal spannend :-).

Vond dit trouwens nog wel een leuk reclame filmpje van de EV3 in de US, weet niet of die hier voorbij is gekomen eerder:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
WTM schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:29:

Vond dit trouwens nog wel een leuk reclame filmpje van de EV3 in de US, weet niet of die hier voorbij is gekomen eerder:
[YouTube: The Kia EV3 | Empower Your Life]
staat al tijdje op YT ,,, maar inderdaad een zeer gave infocommercial

F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09-09 11:50

DKP

bartmaniac schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:08:
Denken jullie dat een koersfiets maat 56 in de koffer zou passen? Wel met het voorwiel er uit
Ik heb een Citroën ë-C3, daar past mijn koersfiets (maat L, vergelijkbaar met maat 58) in, maar met het voorwiel eruit.
Het zou mij verbazen dat het dan niet zou kunnen in een Kia Ev 3 😉

Edit: ohw ja, bij de ë-C3 wel met de achterbank plat gelegd natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door DKP op 01-01-2025 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
DKP schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 00:15:
[...]

Ik heb een Citroën ë-C3, daar past mijn koersfiets (maat L, vergelijkbaar met maat 58) in, maar met het voorwiel eruit.
Het zou mij verbazen dat het dan niet zou kunnen in een Kia Ev 3 😉

Edit: ohw ja, bij de ë-C3 wel met de achterbank plat gelegd natuurlijk.
Bij de EV3 kun je de voorwielen er ook uithalen. Geen probleem. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:45

grimson

domeingrommer

WTM schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:29:

[YouTube: The Kia EV3 | Empower Your Life]
YouTube: The Kia EV3 | Empower Your Life 0:54
Tja.. wat zou hij denken op 0:54 :+

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

Een lunch plankje! (en eronder een ruimte om een zakje neer te zetten met koek(?) / drinken om z'n dochter tevreden te stellen dat hij de EV3 meeneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
WTM schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Een lunch plankje! (en eronder een ruimte om een zakje neer te zetten met koek(?) / drinken om z'n dochter tevreden te stellen dat hij de EV3 meeneemt).
er zijn al overlays te koop in carbon en hout kleur ... dan wordt de strijkplank een broodplank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
Wellicht is het hier al eens besproken maar kan het niet terug vinden; Ik ga er vanuit dat er standaard geen V2L adapter bij zal zitten; heeft iemand zich hier al eens in verdiept wat goed is, en waar je op moet letten? Ik zie bij KIA dat ze 389,-- voor vragen... Elders zie ik varianten van 100,-- of daar nog onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM

WTM

_birdie_ schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:56:
[...]

er zijn al overlays te koop in carbon en hout kleur ... dan wordt de strijkplank een broodplank
Zoiets bedoel je? https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTM

WTM

Shmoozer schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:21:
Wellicht is het hier al eens besproken maar kan het niet terug vinden; Ik ga er vanuit dat er standaard geen V2L adapter bij zal zitten; heeft iemand zich hier al eens in verdiept wat goed is, en waar je op moet letten? Ik zie bij KIA dat ze 389,-- voor vragen... Elders zie ik varianten van 100,-- of daar nog onder.
Zoiets:
https://www.amazon.nl/Ada...psc=1&smid=A2AT7UFPFDNEJO

Maar zou wel aarzelen om geen originele KIA adapter te kopen maar https://webshop.kia.nl/ac...0/DOH68AK0R0&modelid=176/ is niet goedkoop.

Maar je kan toch altijd binnen in de auto deze aansluiting gebruiken bij de achterbank ? Zie rond 24 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09 20:21
Weet niet of het al besproken is, maar de KIA EV3 in NL heeft geen warmtepomp en ik heb toch gezien dat het toch enorme invloed heeft in de winter op het elektragebruik. Ik kijk naar Instaavlog en daar kwam het aan de orde. Enorm hoog verbruik. Iemand al ervaring daarmee? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Laatst online: 23-08 20:13
Nee maar het is wel bijzonder dat de optie in Belgie en Duitsland leverbaar is. En dan is de totaalprijs vergelijkbaar met Nederland, maar dan inclusief wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Vreemd toch dat het in NL niet als optie beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Had je de zoekfunctie gebruikt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbeb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:12
Mijn dealer zegt dat een warmtepomp niet nodig is omdat de batterij van de EV3 elektrisch wordt verwarmd. Ik heb geen idee of dat invloed heeft op het gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Mij ging het over het hoge verbruik in winter zonder warmtepomp en daar is niets over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
Webbeb schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:34:
Mijn dealer zegt dat een warmtepomp niet nodig is omdat de batterij van de EV3 elektrisch wordt verwarmd. Ik heb geen idee of dat invloed heeft op het gebruik....
Nee volgens mij niet want voorverwamen van batterij kost ook energie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WTM

WTM

Robert1962 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Mij ging het over het hoge verbruik in winter zonder warmtepomp en daar is niets over te vinden
Deze wellicht interessant om te lezen: https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto

gewicht van dat ding speelt ook weer mee? TLDR alleen op echt langere ritten kan het schelen in verbruik maar of meer KG's meetorsen daarvoor zinnig is... meningen verdeeld maar Duitse automobielclub ADAC stelt blijkbaar dat 't niet veel boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
WTM schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:44:
[...]

Deze wellicht interessant om te lezen: https://gocar.be/nl/auton...epomp-in-elektrische-auto

gewicht van dat ding speelt ook weer mee? TLDR alleen op echt langere ritten kan het schelen in verbruik maar of meer KG's meetorsen daarvoor zinnig is... meningen verdeeld maar Duitse automobielclub ADAC stelt blijkbaar dat 't niet veel boeit.
Dank voor je reactie
Pagina: 1 ... 19 ... 70 Laatste