Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:50
Zojuist een telefoontje gehad van de dealer, we mogen onze EV3 GT-Line 9 januari komen ophalen (in juli besteld). Trekhaak staat wel nog in backorder en zal later worden geleverd / geïnstalleerd...

[ Voor 3% gewijzigd door bart155 op 12-12-2024 13:18 ]

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 18:38
bart155 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:18:
Zojuist een telefoontje gehad van de dealer, we mogen onze EV3 GT-Line 9 januari komen ophalen (in juli besteld). Trekhaak staat wel nog in backorder en zal later worden geleverd / geïnstalleerd...
Welke dealer? Heb ook een juli bestelling :)

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:50
pati schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:49:
[...]

Welke dealer? Heb ook een juli bestelling :)
VDNS in Venlo...

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Toch nog even aanhalen: In de autobild van deze week (nr 50) staat een artikel over de catalogusprijs versus de werkelijke prijs. Op een.EV3 Air wordt blijkbaar al een korting van 4500euro gegeven. Te vinden via mobile.de:
https://suchen.mobile.de/...41b37&s=Car&sb=rel&vc=Car
Genoemde reden voor de kortingen op nieuwe auto's (niet alleen Kia): de gestegen prijzen waardoor de markt voor nieuwe auto's zonder korting zou instorten. Een golf in basis uitvoering kostte in 2018 €18.075, vandaag kost een golf in basisuitvoering €28.330
En dus veel korting om de verkoop op gang te houden. Bijzondere is dan wel dat de markt voor nieuwe compacte auto's (C-klasse, oftewel Golf) met 17,2% is gestegen in de eerste tien maanden. Reden: de D-klasse (VW passat) wordt blijkbaar opgegeten door de c-klasse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:15

aip

Zo, de dame is zojuist gebeld door de garage. Als ze even de euro's overmaakt kan ze vanaf 2 januari de Shale grey GT Plus komen halen. Sneller gegaan dan gedacht, is op 9 september besteld.

(oh, en zoals verwacht: eerder mocht niet van Kia.... dus het wordt pas in de week van 6 januari wegens vakantie)

[ Voor 23% gewijzigd door aip op 13-12-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30

Coffee

Coffee

Heb zelf ook een juli bestelling, maar nog niks gehoord. Heb wel al een VIN nummer. Ik kreeg een verwarrende uittreksel van een tabel doorgestuurd.

“Delivery week / year” staat op week 51 / 2024
“Retail week / year” op week 53 / 2024
“Geplande bezorgweek” op week 00
En “verwachte los datum” op 5 januari 2025

Iemand enig idee wat dat betekent?

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Coffee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:32:
Heb zelf ook een juli bestelling, maar nog niks gehoord. Heb wel al een VIN nummer. Ik kreeg een verwarrende uittreksel van een tabel doorgestuurd.

Week 51 in de haven, week 53 bij de dealer, vanaf 5 januari (dat zal 6 zijn) uitleverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-06 16:21
Coffee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:32:

Ook in july (12) besteld. Alleen gehoord dat.hij op weg is naar dealer. Geen VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

aip schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:43:
[...]

Week 51 in de haven, week 53 bij de dealer, vanaf 5 januari (dat zal 6 zijn) uitleverbaar?
Klinkt wel logisch, als je het zo zegt. Echter gaf de dealer over de telefoon dat hij verwachtte hem pas eind januari klaar te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 13-12-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Moeten eerst nog de beschermplastics eraf, controle op beschadigingen, schoonmaken, strik eromheen, etc. Dus eind januari zal het inderdaad zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Coffee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:07:
[...]

Klinkt wel logisch, als je het zo zegt. Echter gaf de dealer over de telefoon dat hij verwachtte hem pas eind januari klaar te hebben.
Dat kan natuurlijk. Maar volgens mij worden auto's meestal CIF geleverd, dus zijn ze tot aflevering in de haven van aankomst voor verantwoording van de leverancier (fabrikant) (i.t.t. FOB, dat is tot haven van verscheping voor rekening leverancier). Dus dan is het 'levering week 51' ook logisch. Dan komt ie in de haven, heeft de fabriek geleverd, en is het verder voor de importeur en daarna dealer. Vandaar dat ik inschat dat week 51 levering haven is. Daarna is het aan de Nederlandse partijen.

Overigens lijkt mij drie weken voor het 'rij klaar maken' wel lang. Maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi70
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:08
Ik heb ook maar eens geïnformeerd of er al iets bekend is. De auto zou op een schip staan en op 20 januari aankomen. Eind januari/begin februari kunnen we 'm dan ophalen.
Op 25 september besteld trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

BBKing schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:10:
Moeten eerst nog de beschermplastics eraf, controle op beschadigingen, schoonmaken, strik eromheen, etc. Dus eind januari zal het inderdaad zo zijn.
Oh, ja, die strik. En anders wel de mooie doek die er over gespannen. Als ik ergens een hekel aan heb....Ik snap dat een klant die vele duizenden euro's aftikt, een luxe ontvangst wil. Maar wat nou als je gewoon de sleutels wilt en wilt gaan rijden? Die koffie is meestal niet te zuipen en die instructie over alle knopjes (sliders!) ben ik na vijf minuten toch weer vergeten.
Enfin, de dealer zegt dat de onze naar verwachting half januari klaar staat. Vierde week augustus besteld. Oorspronkelijk was februari als levermaand opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braajun
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:07
Wij hebben 17-11-2024 een Kia EV3 58.3kWh Plus, ADAS pack Plus, Aurora Black Pearl besteld oOo
Volgens de dealer zou hij op 29-01-2025 in Rotterdam aankomen, maar volgens Eukor (https://www.eukor.com/schedule-search) zijn de volgende schepen onderweg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gBoX7Tf3kqbyXmd5Cb-dFN57FE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PIkEyJbDx5PFJDOZigZUNAhL.png?f=fotoalbum_large

De schepen kan je trouwens hier volgen (even op naam zoeken):
https://www.vesselfinder.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Braajun op 13-12-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Braajun schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:57:
Wij hebben 17-11-2024 een Kia EV3 58.3kWh Plus, ADAS pack Plus, Aurora Black Pearl besteld oOo
Volgens de dealer zou hij op 29-01-2025 in Rotterdam aankomen, maar volgens Eukor (https://www.eukor.com/schedule-search) zijn de volgende schepen onderweg:

[Afbeelding]

Het zijn natuurlijk niet alleen maar EV3's en niet alleen maar voor Nederland... Maar met zeg 3000-3500 auto's per schip vermoed ik dat we vanaf eind januari of medio februari heel veel EV3's gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:27
Coffee schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:07:
[...]

Wat moet de dealer nog doen dan behalve de beschermfolie verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie

winnie

de poes...

De_Buurmannen schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:09:
[...]

Wat moet de dealer nog doen dan behalve de beschermfolie verwijderen ?
https://www.autoweek.nl/n...-ofwel-afleveringskosten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:39
We hebben eind juli een Plus Advanced LR besteld. Vandaag een mailtje gekregen van de dealer dat de auto binnenkort arriveert. Afspraak voor ophalen gemaakt voor 3 januari. Nog drie weekjes :)

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

aip schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 15:25:
[...]

Dat kan natuurlijk. Maar volgens mij worden auto's meestal CIF geleverd, dus zijn ze tot aflevering in de haven van aankomst voor verantwoording van de leverancier (fabrikant) (i.t.t. FOB, dat is tot haven van verscheping voor rekening leverancier). Dus dan is het 'levering week 51' ook logisch. Dan komt ie in de haven, heeft de fabriek geleverd, en is het verder voor de importeur en daarna dealer. Vandaar dat ik inschat dat week 51 levering haven is. Daarna is het aan de Nederlandse partijen.

Overigens lijkt mij drie weken voor het 'rij klaar maken' wel lang. Maar dat terzijde.
Thanks, ik ga er maar vanuit dat dat het inderdaad is denk ik!

Hopelijk wordt het iets eerder dan eind januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06 13:39
Hoe zit het bij jullie met de afleverkosten?

Ik heb €809 onderaan mijn offerte staan onder "overig" en in de specificatie zijn dat afleverkosten. En ook nog €135 vaste kosten overheid.

Volgens https://www.kia.com/nl/verkoopvoorwaarden/ zitten deze kosten echter in de verkoopprijs en ook in de prijslijst staat deze kosten niet, komen ook in de online configurator niet naar boven
Maar, voor de prijs van de auto is de fiscale waarde gebruikt en niet de hogere consumenten adviesprijs die in de prijslijst ook deze voetnoot heeft: De consumentenadviesprijs is inclusief kosten rijklaarmaken bestaande uit: het transporteren van de auto, het reinigen en poetsen van de auto, de nulbeurt, de
kentekenplaten, handling- en administratiekosten, recyclingbijdrage, legeskosten, kosten tenaamstelling, een modelspecifieke mattenset en een veiligheidshamer.

Uiteindelijk is het verschil tussen de prijs van de auto uit de voorlaatste kolom met extra kosten afleveren en overheid precies gelijk.

Waarom doen ze dit op deze manier? Een offerte van een andere dealer had zelfde prijsopbouw.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-06 21:04
jebman schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:23:
Hoe zit het bij jullie met de afleverkosten?

Ik heb €809 onderaan mijn offerte staan onder "overig" en in de specificatie zijn dat afleverkosten. En ook nog €135 vaste kosten overheid.

Waarom doen ze dit op deze manier? Een offerte van een andere dealer had zelfde prijsopbouw.
Op mijn offerte staat:
- fiscale waarde
- extra’s (bestelkosten, trekhaak, etc)
- kosten overheid (135 euro)
- overige kosten (rijklaarmaken/afleverkosten)
- evt korting

In de Kia voorwaarden staat dat de Consumentenadviesprijs inclusief aflever/rijklaar maken kosten is.
Dit is ook te zien in de prijslijst.

Consumentenadviesprijs = fiscale waarde + kosten overheid + overige kosten (rijklaar maken)

Belangrijk is het ‘lostrekken’ van de fiscale waarde van alle andere niet ‘af fabriek’ kosten die niet onder bv bijtelling vallen.

Voor mij is de specificatie best wel duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PrimaBB op 14-12-2024 11:46 ]

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jebman
Ter voorbereiding is alvast de gebruiksaanwijzing te lezen

https://ownersmanual.kia....ngCode=HO&countryCode=C14

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aip

aip

Je moet even door de iets te enthousiaste Britse dames heen prikken, maar verder wel een leuke vergelijking tussen de EX30 en de EV3.

YouTube: TWIN TEST: Kia EV3 vs Volvo EX30: we find the UK’s best electric car...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-06 23:27
Hoe dealen jullie met het ontbreken van een afgesloten compartiment bij de GT line versie voor je spullen. Denken jullie dat er hiervoor ooit accessoires op de markt gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
je bedoelt de middenconsole?
Ik hoop dat er een handige harrie met een 3D print komt of dat bij Blokker (..) een plastic bak is te vinden.
Maar geen enkele uitvoering heeft toch een opbergvak in de middenconsole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14:43
De versies zonder 'laptoptafel' hebben een opbergvak in de middenarmsteun. Ook ik hoop een aftermarket oplossing voor een fatsoenlijke middenconsole/tunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebman
ik ook. Hoe zou je laptop moeten kunnen balanceren op een smal plankje? En als je typt kantelt ie. En dan half gedraaid zitten, no way. Laptop moet op je lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

jebman schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:23:
ik ook. Hoe zou je laptop moeten kunnen balanceren op een smal plankje? En als je typt kantelt ie. En dan half gedraaid zitten, no way. Laptop moet op je lap.
Haha, dat zeggen die iets te blije Britse dames dus precies ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
jebman schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:00:
je bedoelt de middenconsole?
Ik hoop dat er een handige harrie met een 3D print komt of dat bij Blokker (..) een plastic bak is te vinden.
Maar geen enkele uitvoering heeft toch een opbergvak in de middenconsole?
Ik denk dat AliExpress wel in dit gat springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:32
De versies zonder strijkplank hebben een vakje onder de armsteun. Voor mij zou dat afdoende zijn dus ik hoop dat ik na verloop van tijd dat stuk kan verwisselen.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
De_Buurmannen schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat AliExpress wel in dit gat springt.
Ali heeft in ieder geval al een overlay voor het plankje (carbon of hout kleurig (dan wordt het de broodplank ipv de strijkplank). benieuw waar ze mee komen om iets afsluitbaar te hebben.

Naast de plank ben ik geen fan van de kleur van de "bak" onder ... maar helaas is niet alles perfect aan de ev3. Ik heb hem nu diverse malen proefgereden (eindelijk ook de Aplus) en hij bevalt me iedere keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Al iemand een tip voor een(niet te dure)laadpaal aan huis, die rekening houdt met levering naar huis(terug naar energieleverancier vind ik niet zo belangrijk). Jaarlijks overschot is ca 5000.
EV3 particuier gebruik.
Mooie bijkomstigheid zou evt zijn, dat ik kosten kan berekenen als iemand bij mij (zakelijk) komt laden.
Met name aansluiten en aanpassen 3x230/400V meterkast wil ik laten doen, rest kan in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
doggy1 schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:01:
Al iemand een tip voor een(niet te dure)laadpaal aan huis, die rekening houdt met levering naar huis(terug naar energieleverancier vind ik niet zo belangrijk). Jaarlijks overschot is ca 5000.
EV3 particuier gebruik.
Mooie bijkomstigheid zou evt zijn, dat ik kosten kan berekenen als iemand bij mij (zakelijk) komt laden.
Met name aansluiten en aanpassen 3x230/400V meterkast wil ik laten doen, rest kan in eigen beheer.
Bij mij wordt er begin januari een laadpaal geplaatst, een Zaptec Go. Terugleveren naar huis is nog niet mogelijk, ik kreeg het advies om voor de Zaptec Go te gaan en niet voor de Go 2 omdat deze weliswaar op de toekomst is voorbereid, maar daar heb je nu nog niets aan. Ik laat alles doen door de leverancier ivm eventuele discussies. Omdat ik alleen telefonisch contact heb gehad met de leverancier, kan ik hem nog niet aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

De_Buurmannen schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:08:
[...]

Bij mij wordt er begin januari een laadpaal geplaatst, een Zaptec Go. Terugleveren naar huis is nog niet mogelijk, ik kreeg het advies om voor de Zaptec Go te gaan en niet voor de Go 2 omdat deze weliswaar op de toekomst is voorbereid, maar daar heb je nu nog niets aan. Ik laat alles doen door de leverancier ivm eventuele discussies. Omdat ik alleen telefonisch contact heb gehad met de leverancier, kan ik hem nog niet aanbevelen.
Kreeg je al een grove inschatting van de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
_birdie_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:05:
[...]

Ali heeft in ieder geval al een overlay voor het plankje (carbon of hout kleurig (dan wordt het de broodplank ipv de strijkplank). benieuw waar ze mee komen om iets afsluitbaar te hebben.

Naast de plank ben ik geen fan van de kleur van de "bak" onder ... maar helaas is niet alles perfect aan de ev3. Ik heb hem nu diverse malen proefgereden (eindelijk ook de Aplus) en hij bevalt me iedere keer beter.
Ik ben het met je eens, een voordeel kan zijn dat mijn auto nu netjes blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
aip schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:09:
[...]

1550 € met 10 meter kabel. Was de goedkoopste van de 4 offertes en degene die het beste telefonisch advies gaf ( vragen naar dingen waar je het antwoord al op weet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
aip schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:09:
[...]

Supereco.nl maar zoals gezegd nog geen ervaring met daadwerkelijke plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
Recent een Zappi laten plaatsen. €1650 incl volledige installatie en een 17m kabel. Niet geschikt voor V2x
Keurig gegaan. Door het bedrijf wat groot op de website staat van Zappi (myenergie)

[ Voor 28% gewijzigd door jebman op 16-12-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

jebman schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:46:
Recent een Zappi laten plaatsen. €1650 incl volledige installatie en een 17m kabel. Niet geschikt voor V2x
Keurig gegaan. Door het bedrijf wat groot op de website staat van Zappi (myenergie)
En daar kun je ook mee verrekenen voor de zaak toch? Mijn oude lader (2014) vertoont kuren, dus wil ik maar eens vervangen en dan ook direct zakelijk kunnen verrekenen met een pasje zodat ook derden hier kunnen laden (dat kan bij mijn huidige paal niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

@doggy1 Zelf heb ik mijn vaste installateur een Alfen Eve S laten plaatsen. Als Tweaker wilde ik toch zo veel mogelijk beheersmogelijkheden bij mijzelf houden. De paal kostte me 1400 euro incl btw om te laten installeren, inclusief vaste kabel a 5m, en licenties voor loadbalancing en 4g modem. De paal kan onder beheer worden opgenomen bij E-Flux als backend, en ondersteunt daarmee zakelijk berekenen. Je kan ook zelf pasjes registreren die gratis mogen laden.

Je kan de Alfen ook koppelen aan home assistant, en allerlei zaken automatiseren. Het maakt het ook mogelijk om het energieverbruik te labelen ten op zichtte van je overig energieverbruik.

[ Voor 17% gewijzigd door Coffee op 17-12-2024 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Braajun schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:57:

[Afbeelding]

Op MarineTraffic (ik heb geen betaalde versie) laatste status van deze twee schepen:
De Morning Cecilie wordt vandaag (17/12) om 21:00 uur verwacht in Rotterdam, de Morning Calm is onderweg in het kanaal naar Immingham(UK) ETA 18/12 17:05 daarna naar R’dam(?)

Hoop dus gauw wat te horen over mijn leverdatum ( besteld in juli).

[ Voor 4% gewijzigd door pati op 17-12-2024 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
aip schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:06:
[...]

En daar kun je ook mee verrekenen voor de zaak toch? Mijn oude lader (2014) vertoont kuren, dus wil ik maar eens vervangen en dan ook direct zakelijk kunnen verrekenen met een pasje zodat ook derden hier kunnen laden (dat kan bij mijn huidige paal niet).
Ja en nee. Niet met een pasje. Wel kan je de paal koppelen aan een zakelijk platform voor verrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:36
Ik zie dat een aantal leden via de garage een aanvraag hebben gedaan om ná levering een trekhaak te monteren. Zitten hier ook deals tussen dat via een lease gaan (Ayvens bijvoorbeeld?). Aantrekkelijke auto dat zowel esthetisch als functioneel hoog bij mij scoort. Een trekhaak is bij mij op termijn echt een must (fietsenrek en trekhaakkoffer). Het selecteren van een trekhaak is via de Ayvens portal niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Blaauw87 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:53:
Ik zie dat een aantal leden via de garage een aanvraag hebben gedaan om ná levering een trekhaak te monteren. Zitten hier ook deals tussen dat via een lease gaan (Ayvens bijvoorbeeld?). Aantrekkelijke auto dat zowel esthetisch als functioneel hoog bij mij scoort. Een trekhaak is bij mij op termijn echt een must (fietsenrek en trekhaakkoffer). Het selecteren van een trekhaak is via de Ayvens portal niet mogelijk.
Bij mij gewoon via Ayvens gedaan. Dit kan dan niet in de portal, maar je kan het wel aanvragen via de dealer die uiteindelijk levert. Die geeft een aangepaste offerte, welke jij per mail inlevert bij de LM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:58
Coffee schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:04:
[...]

Bij mij gewoon via Ayvens gedaan. Dit kan dan niet in de portal, maar je kan het wel aanvragen via de dealer die uiteindelijk levert. Die geeft een aangepaste offerte, welke jij per mail inlevert bij de LM.
Heb ik op dezelfde manier gedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-06 22:30
pati schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:16:
[...]

Op MarineTraffic (ik heb geen betaalde versie) laatste status van deze twee schepen:
De Morning Cecilie wordt vandaag (17/12) om 21:00 uur verwacht in Rotterdam, de Morning Calm is onderweg in het kanaal naar Immingham(UK) ETA 18/12 17:05 daarna naar R’dam(?)

Hoop dus gauw wat te horen over mijn leverdatum ( besteld in juli).
Ik denk dat de Cecilie de wind mee had… zie foto einde middag, nabij Schiedam 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90uF7cDpBiPSZAMr2PwNKjt9t10=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W1IlbZLqel67BpPF8icTcGi9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

Pennypacker schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:50:
[...]

Ik denk dat de Cecilie de wind mee had… zie foto einde middag, nabij Schiedam 😁[Afbeelding]
Die onderste, he? Dat is vast de mijne.. of die van de helft van de posters in deze thread d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2184602

[...]

Ik denk dat de Cecilie de wind mee had… zie foto einde middag, nabij Schiedam 😁[Afbeelding]
Wij in het Inster topic volgden de Cecilie denkende dat daar de Insters op zaten. Blijkbaar waren die met een andere boot gekomen: YouTube: De Hyundai INSTER arriveert in Nederland | Hyundai Nederland

Zou het kunnen dat die Kia's ook op die boot zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

[...]

Dat Shale Grey (da's de bovenste toch?) ziet er in het echt erg goed uit. 6 januari mag 'ie worden opgepikt.

Over welke boot: Het is hetzelfde concern, en verschepen ze ook niet vanuit dezelfde haven? Dan zou het mij niets verbazen als er Inster's en EV3's op hetzelfde schip zitten.

Edit: zie net op Marinetraffic dat de Cecilie nog onderweg is, over 15 minuten zou moeten afmeren. Dus vast op een ander schip aangekomen inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door aip op 17-12-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Coffee schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:56:
[...]

Die onderste, he? Dat is vast de mijne.. of die van de helft van de posters in deze thread d:)b
nee het is de mijne :) (afgeleverd 10jan (mocht ook 6 jan maar kon die week van ma-do niet)). Volgens een FB poll is groen meest populaire kleur,

[ Voor 7% gewijzigd door _birdie_ op 17-12-2024 19:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01
Er zijn momenteel 126 exemplaren van de EV3 op kenteken gezet waarvan 24 de groene kleur hebben (19 %). Er zijn er 47 in het zwart (37 %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Die 126 staat het al meerdere weken op. Ik denk dat op een enkele uitzondering na dit allemaal demo auto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:06
Wat ik wel jammer vind aan de EV3 dat er veel ruimte tussen de achterbank en bagageafdekking zit en je hiervoor een extra verlenging voor de bagageafdekking moet aanschaffen.
Waarom is het niet mogelijk om dit gelijk te doen?
En waarom is het zo'n lelijk flap?
Het kan toch ook anders? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macnl
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-12-2024
Vorige week de plus 81kw pearl white besteld.. komt als het goed is in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
PGro3772 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:55:
Wat ik wel jammer vind aan de EV3 dat er veel ruimte tussen de achterbank en bagageafdekking zit en je hiervoor een extra verlenging voor de bagageafdekking moet aanschaffen.
Waarom is het niet mogelijk om dit gelijk te doen?
En waarom is het zo'n lelijk flap?
Het kan toch ook anders? Of niet?
Bij een van mijn vorige auto’s zat die ‘flap’ vast aan de bagageruimte afdekking en dekte zo dat gat naar de leuning af. Nu moet je als je de bagage afdekking wegneemt ook die losse flap weghalen/oprollen want ik neem niet aan dat er bevestigingsmateriaal op de originele rolhoes zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
Dacht iets van klittenband te herkennen op de foto in de accessoire folder.
Hoorde van verkoper dat dit is omdat buiten Europa de achterbank wel verstelbaar is maar de bevestiging slechter scoort op de Europese crashtest en daarom is gekozen voor vaste achterbank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mmartens9
  • Laatst online: 10-05 17:33
Zojuist bericht ontvangen dat ik mijn Plus Black Pearl 10 januari kan ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38

grimson

domeingrommer

Uit de EV3 online handleiding:

De prestaties en de levensduur van de batterij kunnen achteruitgaan als er continu gebruik wordt gemaakt van een DC-lader.
Het gebruik van DC-laden moet tot een minimum worden beperkt voor een zo lang mogelijke levensduur van de hoogspanningsbatterij.
Om de hoogspanningsbatterij in optimale conditie te houden, wordt aangeraden de AC (L2-normal) laadprocedure te volgen.
Als de HV-batterij slechts voor 80% opgeladen is en u zo weinig mogelijk DC-snelladen gebruikt, kunt u de prestaties van de HV-batterij optimaal houden. (in plaats van de HV-batterij op te laden tot 100% en/of te laden na elke rijcyclus.)
Blijkbaar is toch de 'oude beproefde' 80% regel weer van toepassing inclusief het zo min mogelijk snelladen.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

grimson schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:37:

[...]

[...]

Blijkbaar is toch de 'oude beproefde' 80% regel weer van toepassing inclusief het zo min mogelijk snelladen.
Tsja, batterijen blijven batterijen (totdat ze nieuwe technieken uitrollen die hier geen last meer van hebben). Dat gaat bij de EV3 niet anders zijn. Maar uit de praktijkervaringen lees je overal (en merk ik ook zelf) dat het allemaal nogal meevalt met terugloop van de capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
grimson schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:37:

[...]

[...]

Kortom, kun je thuisladen, dan de auto iedere avond aan de lader en de maximale lading op 80% zetten. Die ene keer dat je wat verder moet gaat rijden kun je m eenmalig naar 100% zetten. Eenmaal onderweg bij een lange trip dan is het verstandig om tussen de 20 en de 80 procent lading te blijven , dan ben je het snelste aan het bijladen bij een snellader. Concreet dus eens in de 200/250 km een plaspauze en direct even snelladen. Lekker relaxt op vakantie zo :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
aip schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:13:
[...]

Tsja, batterijen blijven batterijen (totdat ze nieuwe technieken uitrollen die hier geen last meer van hebben). Dat gaat bij de EV3 niet anders zijn. Maar uit de praktijkervaringen lees je overal (en merk ik ook zelf) dat het allemaal nogal meevalt met terugloop van de capaciteit.
Volgens mij was de long range NMP batterij terwijl standard range LFP heeft. De laatste zou beter moeten omgaan met snelladen en 100% charging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aip

aip

BBKing schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:28:
[...]

Kortom, kun je thuisladen, dan de auto iedere avond aan de lader en de maximale lading op 80% zetten. Die ene keer dat je wat verder moet gaat rijden kun je m eenmalig naar 100% zetten. Eenmaal onderweg bij een lange trip dan is het verstandig om tussen de 20 en de 80 procent lading te blijven , dan ben je het snelste aan het bijladen bij een snellader. Concreet dus eens in de 200/250 km een plaspauze en direct even snelladen. Lekker relaxt op vakantie zo :-)
Ik hoop dat wij (GT Plusline) uit kunnen komen op 4 dagen woon-werk in de zomer, 3 dagen in de winter, grofweg 440 in de zomer, 330 in de winter. En dan 1x per week op het werk laden, in het weekeinde overdag thuis. Het is in de randstad, dus snel rijden zit er toch niet in, dat helpt.

We gaan het zien vanaf 6 januari.

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Welke laadkabel wordt standaard bijgeleverd? Ik kan het in de brochure en prijslijst niet vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:20
doggy1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 00:15:
Welke laadkabel wordt standaard bijgeleverd? Ik kan het in de brochure en prijslijst niet vinden.
Een kabel van 5 meter, type 2.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:36
Komende zaterdag een proefrit, vrouwlief ook maar mee om de WAF positief te beïnvloeden. Ik ben benieuwd!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
In Vlaanderen werd de premie voor uitstootloos rijden vorige maand afgevoerd.
KIA compenseert dit met een premie tot 5000 € (o.a. ook voor de EV3) tot eind januari 2025.

• Joukev
IvoB2 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:33:
In Vlaanderen werd de premie voor uitstootloos rijden vorige maand afgevoerd.
KIA compenseert dit met een premie tot 5000 € (o.a. ook voor de EV3) tot eind januari 2025.
Ik probeerde het terug te vinden maar de saloncondities zijn toch iets minder gunstig dan eerder (3500 korting en 1500 inruilpremie). De long range business(baseline) toch net wat duurder dan weleer. Wel mooie prijzen voor de business plus modellen (inclusief warmtepomp).

• BBKing
  • Niet online
aip schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:56:
[...]

Ik hoop dat wij (GT Plusline) uit kunnen komen op 4 dagen woon-werk in de zomer, 3 dagen in de winter, grofweg 440 in de zomer, 330 in de winter. En dan 1x per week op het werk laden, in het weekeinde overdag thuis. Het is in de randstad, dus snel rijden zit er toch niet in, dat helpt.

We gaan het zien vanaf 6 januari.
Klopt helemaal voor Nederlandse verkeer, hier kun/mag je toch maar 100 km/u. En dan lukt het in de meeste gevallen inderdaad om retour naar huis op 1 acculading te doen. Dus alleen thuisladen.

Voor langere vakantiereizen ga je toch waarschijnlijk met 130-140 km/u over de autobahn en dan is 200-250 km range in de winter meer logisch als je tussen de 20 en 80 % lading blijft. Prima, elke anderhalf tot 2 uur een plaspauze en direct ff snelladen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AtlAntA
Mijn auto staat al bij de dealer. Wordt of morgen of volgende week een afspraak gemaakt voor uitlevering in de week van 6 januari.

oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWwDTlKYytgBealaKIRCf-7VlDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4Mulj04qQP1J62GCopSGCzU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRSVY9nvo0vZ9V6SbEYQfZnG0a8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aR2GwFl90fAuzFpaevU6hcBo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
AtlAntA schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:52:
Mijn auto staat al bij de dealer. Wordt of morgen of volgende week een afspraak gemaakt voor uitlevering in de week van 6 januari.

oOo

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! (Helemaal niet bevooroordeeld haha want helemaal niet zelf ook besteld O-) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
Vandaag gehoord, dat de EV3 Advanced Plus die we besteld hebben op 5 januari aankomt. Gelijk werd gezegd dat we ons niet druk hoefden te maken over de BPM, deze wordt door KIA betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
BBKing schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:53:
[...]

Mooie kleur! (Helemaal niet bevooroordeeld haha want helemaal niet zelf ook besteld O-) )
Haha nou moet eerlijk zeggen dat ik de kleur in dit soort lichtomstandigheden er niet op zijn best uit komt in mijn optiek. In onderstaand filmpje ziet bij de beelden binnen en buiten de kleur er echt goed uit. Je zit natuurlijk met verschillende camera's etcetera maar dan nog.

YouTube: 2024 Kia EV3 | Exterieur, Interieur, Kofferbak & Infotainment | Visu...

In de onderste foto van mijn post zie je op de achtergrond links een ev3 staan die dezelfde kleur heeft maar er alweer heel anders uitziet. Lijkt wel een beetje een zilveren kameleon dat ivory silver :)

• pati
Heeft iemand van dealer Kooijman / Vianen al een afleverdatum ( indien ja - welke versie en indicatie besteldatum)?

• libero92
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-04 19:10
pati schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:49:
Heeft iemand van dealer Kooijman / Vianen al een afleverdatum ( indien ja - welke versie en indicatie besteldatum)?
Bij dezelfde dealer besteld, ook nog geen datum. Alleen een schatting: januari.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:09
BBKing schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:28:
[...]

Ik laadde mn Kia E Soul 64kwh iedere dag op naar 100% en na 280.000km ging ik nog steeds ver boven de WLTP

Zelfs 570 en 603km bij 260.000 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

pati schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:49:
Ik ook bij Kooijman, maar vestiging Utrecht. Ik kreeg een screenshot van een tabel waar op staat dat de los datum 5 januari is, maar dat is een zondag. Toen ik vorige week de dealer belde zeiden ze me dat hij deze week aan wal komt. Ze verwachten pas eind januari uit te leveren, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ik denk/hoop dat dit wat eerder zal zijn.

Had zelf op de eerste dag dat bestellingen mogelijk waren besteld (in juli), een van de eerste 20 bestellingen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Coffee op 19-12-2024 20:27 ]

• slagroomsoes
Iemand besteld bij Kooijman IJsselstein en leverdatum bekend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pati
Coffee schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:11:
[...]

Ik ook bij Kooijman, maar een andere vestiging. Ik kreeg een screenshot van een tabel waar op staat dat de los datum 5 januari is, maar dat is een zondag. Toen ik vorige week de dealer belde zeiden ze me dat hij deze week aan wal komt. Ze verwachten pas eind januari uit te leveren, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ik denk/hoop dat dit wat eerder zal zijn.

Had zelf op de eerste dag dat bestellingen mogelijk waren besteld (in juli), een van de eerste 20 bestellingen d:)b
Hier ook juli en zou bij de eerste batch zitten (begin nov info auto met VIN op de boot) Gezien de info zou de auto op de Morning Cecilie of Morning Calm beiden departure rond of begin november uit South Korea. Morning Cecilie was dinsdag in Rozenburg, Morning Calm ETA 20/12.
Volgende schepen voor Rotterdam pas eind januari en midden feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
Coffee schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:11:
[...]

Ik ook 1e dag besteld (10 uur smorgens). Ik kon hem 6 jan krijgen maar kan geen vrij nemen van werk dus nu 10jan. It is a long wait (12 july 10 jan = half jaar min 2 dagen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

_birdie_ schreef op donderdag 19 december 2024 @ 22:44:
[...]

Ik ook 1e dag besteld (10 uur smorgens). Ik kon hem 6 jan krijgen maar kan geen vrij nemen van werk dus nu 10jan. It is a long wait (12 july 10 jan = half jaar min 2 dagen).
Bij Kooijman (Utrecht)? Heb je gebeld of namen ze net jou contact op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
onzenuub schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:02:
[...]

Een kabel van 5 meter, type 2.
En ook nog een draagbare lader / granny charger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:21

oOo

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben heel benieuwd ze te gaan zien op de weg. Die zwarte ziet er ook mooi uit!

Ik ben nog lang niet aan de beurt voor een nieuwe auto, maar deze is toch erg boeiend. Voelt als een auto die qua specs de boel weer op scherp zet. Zeker als je de long range hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
jebman schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:31:
[...]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee

Coffee

Coffee

jebman schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 08:31:
[...]

Die worden tegenwoordig bijna nooit meer meegeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 22:19

oOo

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit, vooral die blauwe blokjes laten zitten voor het authentieke Koreaanse gevoel :). Kom regelmatig in Korea, en daar rijden ze heel vaak jaren met die blokjes rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Laatst online: 17-06 22:30
Kun je eigenlijk in de Kia zelf aangeven dat je tot 80% wilt laden of doe je dat op de laadpaal? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
In de KIA.
En zowel voor AC als DC (afzonderlijk in te stellen).

Niet alle laadpalen hebben een instelling om de max. SoC van de EV in te stellen (wel een schema om tijdsduur en vermogen in te stellen).

[ Voor 51% gewijzigd door IvoB2 op 20-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 17:13
... zelfde antwoord als hierboven al is gegeven

[ Voor 187% gewijzigd door Freezr op 20-12-2024 14:46 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
8 jan is deze van onsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuSWBYFWRFNO08jPNjKx2-YDnIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfUPW1bscwkHVDpAGfsy16GK.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop dat vrouwlief er snel aan went en de EV9 ook eens aandurft 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

sloddervos schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:31:
8 jan is deze van ons[Afbeelding]

Hoop dat vrouwlief er snel aan went en de EV9 ook eens aandurft 😁

Ben benieuwd naar de kleur in het echt - op 2 januari haal ik er zo eentje op - zonder Plus. Veel plezier alvast!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
pati schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:30:
[...]
Hier ook juli en zou bij de eerste batch zitten (begin nov info auto met VIN op de boot) Gezien de info zou de auto op de Morning Cecilie of Morning Calm beiden departure rond of begin november uit South Korea. Morning Cecilie was dinsdag in Rozenburg, Morning Calm ETA 20/12.
Volgende schepen voor Rotterdam pas eind januari en midden feb.
PS er is nog 1 schip dat tussendoor aankomt NOCC Atlantic 16 jan in Zeebrugge/19 in Antwerpen. Inclusief de onze als het goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
Coffee schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 06:55:
[...]

Bij Kooijman (Utrecht)? Heb je gebeld of namen ze net jou contact op?
nee kia de beer Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:38

grimson

domeingrommer

Gaaf dat hij er is! Misschien een zeur maar leuk dat hij binnen staat maar persoonlijk minder leuk dat hij als 'showmodel' wordt gebruikt. Of zie ik dat nu echt heel negatief?

[ Voor 8% gewijzigd door grimson op 20-12-2024 17:51 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slagroomsoes
Ik kwam vandaag langs de dealer, terrein stond vol met EV3's. Mijn toekomstige Plus LR Black Pearl stond op het dak 😀.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn9q_CiNgV48wOxJlsKY8KKcMKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5yqmRmYrco1HSdzUwfRriaT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jebman
Mijne staat in de haven. Na de kerst bij de dealer. 1e week januari ophalen. Dus een kenteken op 2025 beginnend met een H.
GT plus pearl white. Downgrade naar 17” gratis… meerprijs dasan velg €500 als uiterste. Niet gedaan. Upgrade 4 seizoenen band €300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
grimson schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 17:51:
[...]
Gaaf dat hij er is! Misschien een zeur maar leuk dat hij binnen staat maar persoonlijk minder leuk dat hij als 'showmodel' wordt gebruikt. Of zie ik dat nu echt heel negatief?
Haha het is een vraag die ik bij bestelling heb gesteld. Zie vaak mensen in showrooms op een manier met auto's omgaan (kinderen er los in laten, met tassen tegen de lak, etcetera - relatief respectloos zeg maar) en zou dat absoluut niet willen met mijn auto.

Heb dus gevraagd of dat ook met mijn auto zou gebeuren. Werd me verteld dat dit niet zou gebeuren. En dat het helemaal niet zo'n gekke vraag is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
[...]
Ik vind het geen probleem, het is een nette dealer. En hij staat er maar 2 weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jebman
[...]
Vind ik niet. Je hebt een afspraak om een nieuwe auto te kopen, niet een demo oid. Zelfs niet als hij afgesloten in de showroom staat. Een andere auto "eisen" die vers van de trailer/opslag komt. Of een behoorlijk korting (geld geven ze niet, natura wel dus zoek accessoires uit twv een €500) als goedmaker.
En zeker in dit geval: bij aflevering maak ik vooraf nooit alles over, de laatste 2500€ pin ik bij overdracht, kan je altijd makkelijk afdingen. Helaas 1x nodig gehad toen ik een 2e hands ging ophalen en tussen verkoop en week later aflevering was er schade mee gereden. Was goede stok achter de deur. Tot na 5-en met de verkoper gezeten op zaterdag, uiteindelijk auto niet mee gekregen omdat ik niet had betaald, en zij niet hadden geleverd. Met de auto van de verkoper naar huis gegaan en na schade herstel occassion voor eerdere prijs gekregen.
Zou de auto minitieus nalopen op gebruikssporen in interieur en exterieur.

Pagina: 1 ... 17 ... 56 Laatste