Het grote Kia EV3 topic

Pagina: 1 ... 16 ... 70 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merinh
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 09-03 20:30
IvoB2 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:11:
Een automerk dat subsidie geeft? :)
Je bedoelt de gebruikelijke eindejaarskortingen overgoten met wat goed klinkende marketingtaal? :+
Benoem het "subsidie" en de klant schier wakker. O-)
Wel slim aangezien de subsidiepot op is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:47
IvoB2 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:11:
Een automerk dat subsidie geeft? :)
Je bedoelt de gebruikelijke eindejaarskortingen overgoten met wat goed klinkende marketingtaal? :+
Benoem het "subsidie" en de klant schier wakker. O-)
KIA vindt het sneu voor de mensen die nu geconfronteerd worden met een lege subsidiepot en gunt deze groep dezelfde korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:02
Laat alleen maar zien dat ze de subsidie bij de prijs hadden inberekend en dat dit waarschijnlijk de prijs zou zijn als de subsidie niet had bestaan.

Voor het verschil in uitrustingsniveau vond ik het prijsverschil al erg klein tussen de 2 gt versies en de versies daaronder die wel recht op subsidie hebben/hadden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Toen ik een EV3 bestelde, gaf de verkoper aan, dat ik mss beter een goedkopere laadpaal kon aanschaffen, want hij vond de KIA laadpaal ook te duur.
Hij heeft niets gezegd over sw die alleen voor KIA laadpaal vrijgegeven zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
doggy1 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:35:
Toen ik een EV3 bestelde, gaf de verkoper aan, dat ik mss beter een goedkopere laadpaal kon aanschaffen, want hij vond de KIA laadpaal ook te duur.
Hij heeft niets gezegd over sw die alleen voor KIA laadpaal vrijgegeven zou worden.
De laadpaal van KIA is toch gewoon een Zaptec Go ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
De_Buurmannen schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:35:
[...]

De laadpaal van KIA is toch gewoon een Zaptec Go ?
Dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-08 20:13
Claude schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:35:
[...]

Maar niet van toepassing op de GT(Plus)-line
Daarop is de korting nog wat hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50

aip

peter243 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:55:
[...]

Daarop is de korting nog wat hoger!
En dat werkt vast niet met terugwerkende kracht voor bestellingen uit september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
aip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 18:12:
[...]

En dat werkt vast niet met terugwerkende kracht voor bestellingen uit september...
Dat weet ik niet. Ik heb gewacht tot subsidie op was. Kortingen zijn fors voor voorraad auto’s. Maar ook op te bestellen auto’s is de korting riant. Daarbij woon ik in de grensstreek. Een met de gt plus vergelijkbare ev3 zit op 42000 dat is zonder zonnedak maar met warmtepomp. Wel nog denken aan bpm en transport. Het wordt interessant vanaf het voorjaar wanneer de transportboten arriveren en er voorraad ontstaat. Volledige mrb is dan in aantocht. Ben benieuwd wat dat doet met de prijzen. Maar goed een meer op milieu gerichte regering kan dit alles er weer anders uit laten zien😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Is annulering van bestelling wettelijk toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:40
https://www.telegraaf.nl/...n-beleg-af-oppositie-boos

Alle Kia's moeten in Zuid Korea blijven. Mag er geen meer het land verlaten.:) :) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:06
onzenuub schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:03:
https://www.telegraaf.nl/...n-beleg-af-oppositie-boos

Alle Kia's moeten in Zuid Korea blijven. Mag er geen meer het land verlaten.:) :) :*) :*)
de boten die onderweg zijn moeten terug keren !

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
_birdie_ schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 19:06:
[...]

de boten die onderweg zijn moeten terug keren !
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Om deze reden mocht ik kosteloos annuleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
All your Kias are belong to us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mijn sarcasme radar staat bij de garage ;)

Is dit echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
Schnee von gestern…..
Annuleren kan bij prijsstijgingen vanuit Kia na het zetten handtekening. Bij prijsdalingen weet ik het niet😄.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-09 23:21
Zojuist onze dealer gesproken, hij verwacht levering van onze Advanced plus pas ergens in februari en dat met een slag om de arm. 😌
Bestelling eind juli gedaan dus lichte teleurstelling aangezien de levering op 2 januari gepland stond.
Zij krijgen eind december pas de eerste GT(plus) lines en daarna pas andere uitvoeringen.
We wachten het gewoon af, kan er toch niks aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 22:05
FietsCAD schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:11:
[...]

Ze komen hem morgen bij me brengen, maar dat komt door een deal met de leasemaatschappij
En, staat ie al op de oprit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
Soepstengel01 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:49:
Zojuist onze dealer gesproken, hij verwacht levering van onze Advanced plus pas ergens in februari en dat met een slag om de arm. 😌
Bestelling eind juli gedaan dus lichte teleurstelling aangezien de levering op 2 januari gepland stond.
Zij krijgen eind december pas de eerste GT(plus) lines en daarna pas andere uitvoeringen.
We wachten het gewoon af, kan er toch niks aan veranderen.
als dat waar is zou ik ook zeer teleurgesteld zijn (12 July/eerste dag mogelijk besteld)

Mijn dealer heeft gezegd dat hij op de boot stond midden november (aplus/LR). Maar je weet het nooit).

Ik begreep dat de APLUS de meest bestelde was,

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danois55
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:18
_birdie_ schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:20:
[...]

als dat waar is zou ik ook zeer teleurgesteld zijn (12 July/eerste dag mogelijk besteld)

Mijn dealer heeft gezegd dat hij op de boot stond midden november (aplus/LR). Maar je weet het nooit).

Ik begreep dat de APLUS de meest bestelde was,
Dit is mij ook verteld door de dealer. APLUS LR besteld op 20 juli. Moet niet zo zijn dat we hierdoor de subsidie mislopen.

EV3 Adv+ LR 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
Danois55 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:06:
[...]

Dit is mij ook verteld door de dealer. APLUS LR besteld op 20 juli. Moet niet zo zijn dat we hierdoor de subsidie mislopen.
aankoop datum geldt ... maar 9m wachten terwijl je binnen 2 weken je tesla hebt (niet dat ik dat wil).

we wachten gewoon af ... en horen de dealer wel deze maand ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jazeker, beetje groter dan verwacht maar verder bevalt de auto goed en zeker geen klachten. En het is maar de vraag of dat 1e echt erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
FietsCAD schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:12:
[...]

Jazeker, beetje groter dan verwacht maar verder bevalt de auto goed en zeker geen klachten. En het is maar de vraag of dat 1e echt erg is.
Ik denk dat dat echt heel erg snel went!

Rijdt ie verder ook naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-09 18:37
FietsCAD schreef op woensdag 4 december 2024 @ 19:12:
[...]

Oee mazzelaar!! Ik moet nog even wachten op mijn zwarte plus line. Welke heb heb jij staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsCAD
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hij rijdt prima, maar ik ben wat dit betreft niet bepaald een fijnproever. En ik moet nog van alles ontdekken, zoals bijvoorbeeld de sommige veiligheidsfuncties makkelijk uitschakelen. Maar binnenkort de dealer maar eens opzoeken daarvoor.

Ik heb de Air staan, dus over opties kan ik niets vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veld-NL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-09 18:37
Aha, jij hebt de armsteun die iedereen wil ;)

Heeft de Plus de gekleurde binnen verlichting? Op de afbeelding van de Kia website zie ik het van wel, maar bij de optielijst kom ik het niet tegen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _birdie_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49

Coffee

Coffee

Veld-NL schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:41:
Aha, jij hebt de armsteun die iedereen wil ;)

Heeft de Plus de gekleurde binnen verlichting? Op de afbeelding van de Kia website zie ik het van wel, maar bij de optielijst kom ik het niet tegen...
Deze vraag is eerder behandeld. In de prijslijst van de EV3 staat dat alle modellen met gekleurde binnenverlichting komen, zie de foto's van de binnenverlichting. Echter is deze kleur niet dynamisch. Waarschijnlijk zit er dus maar één kleur op, ik meen dat dit blauw was. De kleur zal in ieder geval niet veranderen bij het wijzigen van de rijmodus (eco/normal/sport/snow).

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzenuub
Wie had een van deze auto’s besteld? Lakstiftje eroverheen, napoetsen met doekje en weer als nieuw.

YouTube: New Kia EV3 Crash & Safety Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josduisings
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 22:05
Ik wist niet dat er tussen de voorstoelen ook een airbag omhoog klapt.

Is de EV3 ook al door EuroNCAP getest? Zitten er verschillen in veiligheidsuitrusting tussen deze markten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
josduisings schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:58:
Ik wist niet dat er tussen de voorstoelen ook een airbag omhoog klapt.

Is de EV3 ook al door EuroNCAP getest? Zitten er verschillen in veiligheidsuitrusting tussen deze markten?
Nope, nog geen NCAP rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ev3 fan
  • Laatst online: 11-09 11:34
Coffee schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:46:
[...]

Deze vraag is eerder behandeld. In de prijslijst van de EV3 staat dat alle modellen met gekleurde binnenverlichting komen, zie de foto's van de binnenverlichting. Echter is deze kleur niet dynamisch. Waarschijnlijk zit er dus maar één kleur op, ik meen dat dit blauw was. De kleur zal in ieder geval niet veranderen bij het wijzigen van de rijmodus (eco/normal/sport/snow).
Dit klopt niet helemaal, ambient lighting is pas vanaf de gt line van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ev3 fan schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:52:
[...]

Dit klopt niet helemaal, ambient lighting is pas vanaf de gt line van toepassing.
Dynamic ambient lighting inderdaad. Als ik het goed begrepen heb is dat dat de verlichting mee danst op de muziek enzo. In de gt zit dat niet maar kan je wel gewoon rgb kleurtje uitzoeken. Als ik het me goed herinner was dat in de advanced plus die we hebben proefgereden ook zo maar dat is alweer een tijdje terug dus zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzenuub
https://www.autoweek.nl/a...ontent=&utm_term=a_128959

Vanaf minuut 24 over KIA EV3 o.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
Bidirectioneel laden gaat nog lang duren in Nederland voordat dat kan: https://solarmagazine.nl/...-bij-bidirectioneel-laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Ik zie voor mijn situatie echt geen use case voor v2g maar v2h zou zeker wel aantrekkelijk zijn. Ik zou met de ev3 (natte vingerwerk nu even) een groot gedeelte van de lente/zomer onafhankelijk van het net kunnen zijn als de auto thuis staat.

Volledig onafhankelijk van het net zou leuker zijn maar voor ons nog verre toekomst muziek.

Hoeft technisch toch ook niet echt ingewikkeld te zijn? Wat schakel apparatuur tussen de de kabels uit de grond en de laadpaal met wat software en je bent er. Over simplification ofcourse maar toch. Geen rocket science meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
AtlAntA schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:07:
Ik zie voor mijn situatie echt geen use case voor v2g maar v2h zou zeker wel aantrekkelijk zijn. Ik zou met de ev3 (natte vingerwerk nu even) een groot gedeelte van de lente/zomer onafhankelijk van het net kunnen zijn als de auto thuis staat.

Volledig onafhankelijk van het net zou leuker zijn maar voor ons nog verre toekomst muziek.

Hoeft technisch toch ook niet echt ingewikkeld te zijn? Wat schakel apparatuur tussen de de kabels uit de grond en de laadpaal met wat software en je bent er. Over simplification ofcourse maar toch. Geen rocket science meer.
Mijn laadpaal-leverancier heeft gewaarschuwd dat V2H nog toekomst is en nog wel enige jaren kan duren. Ik vermoed dat dit komt door bureaucratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
AtlAntA schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:07:
Op 1/11/24 hier het proefproject gestart voor off grid en dat o.a. op basis van de EV6 met V2L (ingericht als V2H).
Werkt tot nu toe probleemloos.
Maar niet via de laadpaal maar via een "walstroom" verbinding tussen EV en woning waarbij de EV de wal is en de woning de boot. :)
Use case (mijn situatie) is nu net om totaal onafhankelijk te zijn van het grid. Wat PV tussen november en februari niet/te weinig kan leveren aan de woning wordt dan aangevuld door de accu van de EV.

Maar dat is iets totaal anders dan V2G.
Bij V2L/H moet je GEEN rekening houden met de restricties opgelegd door de netbeheerder.
Je moet er alleen voor zorgen dat wanneer de EV als aggregaat wordt ingeschakeld het net fysiek (hardwarematig) van je woning wordt losgekoppeld.
Net en aggregaat mogen immers (toch niet in België) nooit gelijktijdig in gebruik zijn.

De EV6 en de EV3 zijn van dezelfde producent en staan op hetzelfde platform.
Ik vermoed dat het voor EV3 niet anders zal werken dan voor de EV6.

[ Voor 24% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2024 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51
In de zaterdag krant van het NRC - weekend bijlage een review/autotest van de EV3 door Bas van Putten:
“Prachtig gemaakt, doodstil, uitstekende stoelen.”

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdg875
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 08:00
Weet niet zeker of ik hem al voorbij had zien komen hier, ik dacht van niet! (en anders excuses voor de dubbele post)

De volledige accessoire brochure en prijslijst is bekend!
https://digitale-showroom.nl/ev3-accessoires-brochure/

Alles van dakdragers, trekhaken, matten, alternatieve velgen tot bestickering van de C-stijl staat omschreven.

Bij mij gaat in ieder geval de extension voor de kofferbak afscherming de bestelling in! (om het gat tussen het afdekscherm en de achterbank te dichten)...voor de nieuwsgierigen: EUR 89,-

Misschien ook nog wel een 17" winterset voor mijn Plus Advanced maar daar ga ik nog even over nadenken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Buurmannen
sdg875 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:35:
Weet niet zeker of ik hem al voorbij had zien komen hier, ik dacht van niet! (en anders excuses voor de dubbele post)

De volledige accessoire brochure en prijslijst is bekend!
https://digitale-showroom.nl/ev3-accessoires-brochure/

Alles van dakdragers, trekhaken, matten, alternatieve velgen tot bestickering van de C-stijl staat omschreven.

Bij mij gaat in ieder geval de extension voor de kofferbak afscherming de bestelling in! (om het gat tussen het afdekscherm en de achterbank te dichten)...voor de nieuwsgierigen: EUR 89,-

Misschien ook nog wel een 17" winterset voor mijn Plus Advanced maar daar ga ik nog even over nadenken :-)
Mag toch aannemen dat ik voor die 40k ook wel een paar vloermatten krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
De_Buurmannen schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:51:
[...]

Mag toch aannemen dat ik voor die 40k ook wel een paar vloermatten krijg
Haha ja daar ga ik ook vanuit, dus die bestel ik ook niet ;) Maar als je een keer nieuwe (of rubberen) wil bestellen kan dat dus wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zal wel van de dealer afhangen maar bij mijn EV6 werden zowel de stoffen als de rubberen (nu ja "gerecycleerde oceaanplastic") matten voor interieur en koffer meegeleverd.
De stoffen matten liggen nu ergens nog ingepakt in de garage te verpieteren.
Dat kunststof "rubber" spul is makkelijker in onderhoud.

[ Voor 10% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdg875
IvoB2 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:03:
Zal wel van de dealer afhangen maar bij mijn EV6 werden zowel de stoffen als de rubberen (nu ja "gerecycleerde oceaanplastic") matten voor interieur en koffer meegeleverd.
De stoffen matten liggen nu ergens nog ingepakt in de garage te verpieteren.
Dat kunststof "rubber" spul is makkelijker in onderhoud.
Dat is heel netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Yep en zonder naar te vragen.
Doen ze (volgens de verkoper bij aflevering) standaard voor de klanten van een EV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:55

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Whoa - levering zou half februari verwacht worden maar werd gisteren al gebeld voor een onverwacht Sinterklaascadeautje... Eigenlijk best gedoe omdat de wagenparkbeheerder mijn huidige auto ongevraagd had verlengd tot 1 april 2025... :/

Kon het eigenlijk prima uithouden tot april - maar toen ik hoorde dat hij er al was veranderde dat toch wel :D

Dus nu de knoop doorgehakt om even wat zaken te regelen en alsnog te zorgen dat ik deze maand de EV3 geleverd krijg! EV3 GT-line in kleur Frost Blue. Financieel helpt de 1% bijtellingsverschil (tot €30k) om dit niet een heel duur grapje te maken...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bor7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 22:40
Bij een Belgische review las ik:

"... Dit is al het geval bij het instapmodel, maar de GT Line-versies versterken dit comfort met frequentieselectieve dempers (FSD)."

Ik kan nergens vinden of dat inderdaad zo is, dus dat de niet-GT versies dat niet hebben, FSD.
Misschien is het in Nederland wel standaard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Net een belletje gekregen van de verkoper van Van Mossel Apeldoorn, 7 januari om 1500 uur mogen we het karretje ophalen🥳😆

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ericjooo schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:50:
Net een belletje gekregen van de verkoper van Van Mossel Apeldoorn, 7 januari om 1500 uur mogen we het karretje ophalen🥳😆
Wanneer besteld daar? En welke versie? Want wij hebben onze bestelling daar eind oktober gedaan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
bor7 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:47:
Bij een Belgische review las ik:

"... Dit is al het geval bij het instapmodel, maar de GT Line-versies versterken dit comfort met frequentieselectieve dempers (FSD)."

Ik kan nergens vinden of dat inderdaad zo is, dus dat de niet-GT versies dat niet hebben, FSD.
Misschien is het in Nederland wel standaard?
Het staat nergens op de prijslijst vermeld vziw. Dus of ze hebben het allemaal of ze hebben het allemaal niet. Ikzelf ga uit van het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Rij nu met een long range model 3 destijds gekozen toen de verspreiding van snelladers nog niet zo uitgebreid was als heden en daarom ben ik niet zeker of ik de Kia met de grote batterij zou nemen. Maar wat ik me afvraag hoeveel tijdverlies ga ik oplopen met een standaard batterij bij een autorit naar bijvoorbeeld het zuiden van Duitsland?
Andere vraag, bestaat er voor Kia iets gelijkaardigs als er bestaat voor Tesla en dat zijn die 3d party apps zoals Tessie TezlabTronity waarin je rittengeschiedenis en laadhistoriek bijgehouden

[ Voor 22% gewijzigd door bartmaniac op 06-12-2024 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
IvoB2 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:39:
[...]

Op 1/11/24 hier het proefproject gestart voor off grid en dat o.a. op basis van de EV6 met V2L (ingericht als V2H).
Werkt tot nu toe probleemloos.
Maar niet via de laadpaal maar via een "walstroom" verbinding tussen EV en woning waarbij de EV de wal is en de woning de boot. :)
Use case (mijn situatie) is nu net om totaal onafhankelijk te zijn van het grid. Wat PV tussen november en februari niet/te weinig kan leveren aan de woning wordt dan aangevuld door de accu van de EV.

Maar dat is iets totaal anders dan V2G.
Bij V2L/H moet je GEEN rekening houden met de restricties opgelegd door de netbeheerder.
Je moet er alleen voor zorgen dat wanneer de EV als aggregaat wordt ingeschakeld het net fysiek (hardwarematig) van je woning wordt losgekoppeld.
Net en aggregaat mogen immers (toch niet in België) nooit gelijktijdig in gebruik zijn.

De EV6 en de EV3 zijn van dezelfde producent en staan op hetzelfde platform.
Ik vermoed dat het voor EV3 niet anders zal werken dan voor de EV6.
Dat klinkt interessant.
Terugleveren aan het net is nu nog niet zo van belang voor mij(toekomst), maar EV gbruiken als batterij dus EV levert na zonsondergang benodigde electra aan huis.
Ben benieuwd hoe dat gaat, mn hoe sluit je EV aan op electriciteitsnet van huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
BBKing schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 19:15:
[...]

Wanneer besteld daar? En welke versie? Want wij hebben onze bestelling daar eind oktober gedaan. Ben benieuwd!
Wij hebben op 8 augustus de krabbel gezet voor een grijze Advanced Plus, was toen wel al een bestelde auto, dus eerste batch….benieuwd wanneer die van jullie geleverd gaat worden👍

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
doggy1 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:37:
[...]
Ben benieuwd hoe dat gaat, mn hoe sluit je EV aan op electriciteitsnet van huis.
Via een Victron (of ander merk CEE inletstopcontact, dus male stopcontact ipv female) "walaansluiting" verbonden aan een inverter met netscheider of een ATS (automatic transfer switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
bartmaniac schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 23:30:
Rij nu met een long range model 3 destijds gekozen toen de verspreiding van snelladers nog niet zo uitgebreid was als heden en daarom ben ik niet zeker of ik de Kia met de grote batterij zou nemen. Maar wat ik me afvraag hoeveel tijdverlies ga ik oplopen met een standaard batterij bij een autorit naar bijvoorbeeld het zuiden van Duitsland?
Andere vraag, bestaat er voor Kia iets gelijkaardigs als er bestaat voor Tesla en dat zijn die 3d party apps zoals Tessie TezlabTronity waarin je rittengeschiedenis en laadhistoriek bijgehouden
Een rit naar Zuid Duitsland hangt nogal af van waar je precies vandaan komt en waar je naar toe moet. EV3 doet voor beide batterijen ongeveer 30 minuten over 10-80%. Voor de normale batterij is dat bv in de praktijk ca 230km (EV database) en voor de grote batterij 320km. Daarmee heb je dus per 320 km ongeveer een kwartiertje verlies met de kleinere batterij, door extra laadstops (3 stops voor de kleine batterij vs 2 voor de grote). Je begint eventueel met 100% zodat je op eerste lading met de grote batterij ook zo'n 100km verder kunt komen.

Met die getallen kun je eenvoudig per afstand een idee krijgen. Laatste stuk hoef je mogelijk niet volledig te laden, maar kun je dan ongeveer naar rato bijstellen (laden is wel iets sneller bij lage SoC, maar EV3 heeft een redelijk vlakke laadcurve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

TechLight schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:14:
[...]

Een rit naar Zuid Duitsland hangt nogal af van waar je precies vandaan komt en waar je naar toe moet. EV3 doet voor beide batterijen ongeveer 30 minuten over 10-80%. Voor de normale batterij is dat bv in de praktijk ca 230km (EV database) en voor de grote batterij 320km. Daarmee heb je dus per 320 km ongeveer een kwartiertje verlies met de kleinere batterij, door extra laadstops (3 stops voor de kleine batterij vs 2 voor de grote). Je begint eventueel met 100% zodat je op eerste lading met de grote batterij ook zo'n 100km verder kunt komen.

Met die getallen kun je eenvoudig per afstand een idee krijgen. Laatste stuk hoef je mogelijk niet volledig te laden, maar kun je dan ongeveer naar rato bijstellen (laden is wel iets sneller bij lage SoC, maar EV3 heeft een redelijk vlakke laadcurve)
Die cijfers die EV Database gebruikt, zijn dat praktijkmetingen? De 320 voor 10-80 lijkt mij voorzichtig geschat namelijk, ik zou eerder rond de 360-370 verwachten. Dat maakt 470 totale range op de snelweg bij koud weer, wat meer bij een WLTP van 605 km past? Zo'n 20-25% van de WLTP af is toch een beetje de praktijk?

(natuurlijk geen 140+ gaan rijden, gewoon rond de 110-120)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
aip schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:40:
[...]

Die cijfers die EV Database gebruikt, zijn dat praktijkmetingen? De 320 voor 10-80 lijkt mij voorzichtig geschat namelijk, ik zou eerder rond de 360-370 verwachten. Dat maakt 470 totale range op de snelweg bij koud weer, wat meer bij een WLTP van 605 km past? Zo'n 20-25% van de WLTP af is toch een beetje de praktijk?

(natuurlijk geen 140+ gaan rijden, gewoon rond de 110-120)
Ja, range is altijd heel persoonlijk én situatieafhankelijk. Het gaat dus sowieso slechts om een indruk. Als je weet dat je rustig / zomers rijdt kan je de range van beide varianten oprekken, of als je hard / winters rijdt misschien nog iets conservatiever zetten. Op een lange trip rijd je natuurlijk wel veel snelweg en dus (relatief) hard gedurende lange tijd (mits geen spits / wegwerk).

Ik denk dat dat voor het indicatieve verschil niet zo veel uitmaakt uiteindelijk. Je keuze zal bovendien nog afhangen hoe vervelend je het wachten bij laden vindt, wat precies je laadstops gaan zijn, en hoe vaak je zo'n trip maakt (en hoe belangrijk je de meerkosten vindt). Staar je dus niet al te veel blind op de precieze getallen.

Overigens is enig conservatisme in de getallen voor nieuwe rijders wel goed, want dan gaat het in de praktijk eerder meevallen en voel je het niet als een miskoop als het toch net wat minder goed past.

[ Voor 7% gewijzigd door TechLight op 07-12-2024 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

TechLight schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:37:
[...]
Overigens is enig conservatisme in de getallen voor nieuwe rijders wel goed, want dan gaat het in de praktijk eerder meevallen en voel je het niet als een miskoop als het toch net wat minder goed past.
Da's natuurlijk sowieso waar. En als je eenmaal gewend bent, dan is die range-anxiety al snel weg.

En met een EV in een (school)vakantieweek op wintersport zie ik mezelf toch niet snel doen. Ik kan me de rijen die ik bij de superchargers zag tijdens de voorjaarsvakantie week twee jaar terug nog goed herinneren. Die sla ik over, dan tank ik wel gewoon benzine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joukev
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-06 22:25
pati schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:28:
In de zaterdag krant van het NRC - weekend bijlage een review/autotest van de EV3 door Bas van Putten:
“Prachtig gemaakt, doodstil, uitstekende stoelen.”
Inderdaad een zeer lovende recensie! Bas heeft het wel over een tegenvallend verbruik van op zijn best 17,3 kWh per 100 km. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Buurmannen
aip schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 13:55:
[...]

Da's natuurlijk sowieso waar. En als je eenmaal gewend bent, dan is die range-anxiety al snel weg.

En met een EV in een (school)vakantieweek op wintersport zie ik mezelf toch niet snel doen. Ik kan me de rijen die ik bij de superchargers zag tijdens de voorjaarsvakantie week twee jaar terug nog goed herinneren. Die sla ik over, dan tank ik wel gewoon benzine. ;)
Ik maak altijd een route als ik naar Duitsland of Oostenrijk ga : TomTom stuurt iedereen over dezelfde route, die neem ik dus niet. Omdat het vakantie is, boek ik gewoon een hotel onderweg. Gevolg is dat ik relaxed op vakantie ga omdat ik over minder drukke wegen rij. Duitsland is te mooi om hard doorheen te rijden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Ericjooo schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 07:51:
[...]

Wij hebben op 8 augustus de krabbel gezet voor een grijze Advanced Plus, was toen wel al een bestelde auto, dus eerste batch….benieuwd wanneer die van jullie geleverd gaat worden👍
Even contact gehad. Onze AP LR staat nu op de boot en komt eind januari in NL aan. Nog heel even geduld dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:22
Joukev schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:34:
[...]

Inderdaad een zeer lovende recensie! Bas heeft het wel over een tegenvallend verbruik van op zijn best 17,3 kWh per 100 km. Klopt dat?
Het verbruik van de 19inch versie ligt dacht ik wel hoger en de range lager

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
[...]

Dat hangt grotendeels van je rijstijl en de buitentemperatuur af.
Na iets meer dan 5 maanden in een EV6 met 19" wielen zit ik nu op een gemiddelde van 15,7 kWh/100 km (met uitschieters van 11 kWh in de zomer zonder airco en 19 kWh/100 km bij 2°C op de autosnelweg en heater op 21°C).
Waarschijnlijk een iets andere rijstijl dan de voornoemde tester? :)
(ik rij altijd in ecomodus).

Bij een accu van "slechts" 74 kWh netto bruikbaar (die van de LR EV3 is boven de 80 kWh) en bij dit herfst/winterweer nog altijd een range van ruim boven de 400 km (met verwarming aan).

Kan me - buiten een andere rijstijl of uitsluitend getest bij extreme weersomstandigheden - niet voorstellen dat dit bij een EV3 LR die lichter is tot een hoger gemiddeld verbruik dan bij een EV6 zou leiden.

[ Voor 23% gewijzigd door IvoB2 op 07-12-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-09 15:40
Tav rithostorie:
Dat kan via de app van mijn Kia. Bij mijn huidige Kia’s was dat eerste jaar helemaal gratis. Per 2025 gaat alles achter de betaalmuur. Bizar. €4 om iets simpels als is auto op slot, handrem aan etc. En nog meer als je de rithistorie wilt hebben.
Overigens toen ik het nog gratis had wel een lifesaver geweest toen ik op de veerboot stond en net die keer vergeten was de handrem aan te trekken. Kreeg een melding, met bemanning naar afgesloten dek en kunnen fixen. Pffff. Hoe die melding is doorgekomen bij stalen scheepsruim??

Hoorde van verkoper bij proefrit dat over een tijdje bij nieuwe modellen ook accessoires achter een abonnement gaan.

GT Plus SnowWhitePearl op 17" Vredestein all season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
Vraagje voor de huidige bezitters:
- kan je de EV3 voorverwarmen ? Kan dat alleen aan de laadkabel of ook los als standverwarming?
- kwam in een Koreaanse youtube vlog tegen dat de GT met de rondom camera deze ook als dashcam werken. Is dat ook in NL
- verbaas mij over de accessoire lijst, dank voor delen, dat de laadkabel als accessoire staat en niet een symbooltje heeft inbegrepen. Krijg je niet een laadkabel en een granny charger bij de auto meegeleverd?
- is bij de net afgeleverde auto's de Kia app ook al achter de betaalmuur of krijg je die eerste jaren nog gratis?

Maar even gebeld met de dealer over leverdatum (besteld eind aug. Staat op de boot, eind dit jaar in NL, in Januari aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Op de website staat:

Kia Connect
Informatie- en bedieningsservice voor jouw Kia; de Kia Connect Live Services zijn gratis beschikbaar voor een periode van zeven jaar ingaande op de dag waarop het voertuig wordt verkocht aan de eerste eigenaar van het voertuig. Dat wil zeggen het tijdstip waarop de oorspronkelijke koopovereenkomst van kracht wordt. Deze periode van zeven jaar kan onderhevig zijn aan verandering. Nadere informatie over de werking en de gebruiksvoorwaarden zijn verkrijgbaar bij de Kia-dealer en op kia.com. Je hebt een smartphone met iOS- of Android-besturingssysteem inclusief een abonnement voor mobiele data nodig, waarbij additionele kosten kunnen bestaan, om gebruik te kunnen maken van de volledige functionaliteit van Kia Connect.
> Bekijk het Kia Connect app privacy statement
> Bekijk de veelgestelde vragen over Kia Connect
Lees meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Vraag me af hoe het zit met de dingen in de kia connect store zoals het streamen van media. Als ik het goed begrepen heb staat dat weer los van de live services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hoe het bij de EV3 geregeld is weet ik niet (maar het zou me verwonderen dat Kia daar een uitzondering zou maken) maar bij de EV6 is kia connect store zeven jaar na eerste inschrijving gratis voor de gebruikers (dus ook voor oproep navigatie, verkeersinformatie,....) maar uiteraard niet om betalende media abo te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

Autoweek: Skoda Elroq meer waard voor z'n geld dan de EV3.

https://www.autoweek.nl/a...elroq-kort-maar-krachtig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennypacker
  • Laatst online: 17-06 22:30
Ik heb (heel kort) getwijfeld tussen die Skoda en de EV3. Voor de versies met kleine accu is het verschil in actieradius erg groot (60 km in het voordeel in de EV3) en weegt de Skoda veel te veel (MRB). Ook is de Skoda een stuk trager qua acceleratie en een saaie verschijning, al is dat laatste subjectief. Autoweek is sowieso niet bijzonder positief over de EV3 terwijl ik elders de ena na de andere erg positieve review lees, voor wat dat waard is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:32

winnie

de poes...

https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/109841-109838-109493-109494/
Voor de vergelijking van de versies met de grote accu. Ik vind het nogal mee vallen, dat de skoda meer waarde voor zijn geld biedt dan de EV3. Schuif/kanteldak van de EV3 zie ik niet terugkomen in de vergelijking, terwijl de plus versies dat echt hebben.
Verder begreep ik uit de podcast die wat verder hierboven wordt genoemd, dat de EV3 in de duurtestvloot van Autoweek komt. Volgens mij zegt dat ook wel iets, dat doen ze niet bij een oninteressante auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Ergens is het ook wel jammer dat EV3 niet op 800v is gebouwd, dan had hij alle concurrentie echt weggeblazen. Nu ontloopt het elkaar gewoon allemaal niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
Pennypacker schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:25:
Ik heb (heel kort) getwijfeld tussen die Skoda en de EV3. Voor de versies met kleine accu is het verschil in actieradius erg groot (60 km in het voordeel in de EV3) en weegt de Skoda veel te veel (MRB). Ook is de Skoda een stuk trager qua acceleratie en een saaie verschijning, al is dat laatste subjectief. Autoweek is sowieso niet bijzonder positief over de EV3 terwijl ik elders de ena na de andere erg positieve review lees, voor wat dat waard is ..
Volgens mij had men verwacht dat hij meer vernieuwend zou zijn. Daarbij is het gemis van de warmtepompoptie wel jammer. Zeker bij particuliere aankoop wordt dat bij inruil over vier jaar een waardeverminderende dingetje. Bij de elroq is hij als meerprijs verkrijgbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thyz-e
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09-07 23:25
Ik hoop dat veel mensen voor de (saaie) Skoda kiezen zodat niet iedereen straks een EV3 rijdt ;)

...en eeh..2 jaar of 7 jaar garantie...lastige keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:17
peter243 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:43:
[...]

Volgens mij had men verwacht dat hij meer vernieuwend zou zijn. Daarbij is het gemis van de warmtepompoptie wel jammer. Zeker bij particuliere aankoop wordt dat bij inruil over vier jaar een waardeverminderende dingetje. Bij de elroq is hij als meerprijs verkrijgbaar.
Dat het ontbreken van een warmtepomp gaat leiden tot extra waardevermindering betwijfel ik.
Dat ding is een zwaar overschat onderdeel.

Wel is een EV een van de slechtst mogelijke investeringen, maar dat ligt dan meer aan de snelheid van vernieuwing op gebied van accu + laden.

Overigens wacht ik op dit moment ook met smart op de levering van onze EV3. Privé aanschaf.

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thyz-e
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09-07 23:25
peter243 schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:43:
[...]

De grotere accu gaat pas echt wat betekenen voor de inruil waarde na 4 jaar verwacht ik maar als je om de 4 jaar een andere auto koopt is het per definitie duur rijden en gaat die warmtepomp je ook niet veel helpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
winnie schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:18:
https://www.autoweek.nl/auto/vergelijk/109841-109838-109493-109494/
Voor de vergelijking van de versies met de grote accu. Ik vind het nogal mee vallen, dat de skoda meer waarde voor zijn geld biedt dan de EV3. Schuif/kanteldak van de EV3 zie ik niet terugkomen in de vergelijking, terwijl de plus versies dat echt hebben.
Verder begreep ik uit de podcast die wat verder hierboven wordt genoemd, dat de EV3 in de duurtestvloot van Autoweek komt. Volgens mij zegt dat ook wel iets, dat doen ze niet bij een oninteressante auto.
`

In de vergelijking staat een EuroNCAP rating voor de KIA EV3 van 4, alleen is de KIA EV3 nog niet getest voor de EURO NCAP rating: As of December 2024, the Kia EV3 has not been crash tested by Euro NCAP
https://www.thecarexpert.co.uk/kia-ev3-2024/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebman
Hoorde vandaag van de dealer dat in december mijn auto met de pakjesboot aankomt en begin januari wordt afgeleverd.
Maar eind december al bij hen mocht ik willen proefrijden. Ga toch niet proefrit doen in eigen auto maar toch in een demo auto?!
Heb nooit meer wat van de verkoper gehoord. Nu maar eens een eerste proefrit bij hem ingepland. Hoop niet dat het een kenteken 2024 wordt. Dan is ie een week later al een jaar oud in auto jargon. Bijtelling niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Takkie25
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-09 21:41
Hier ook. Auto komt aan in december en daarom zonder die 400 euro bpm omdat het moment van inklaren bij de douane voor de jaarwisseling ligt. Wel wordt de auto pas in 2025 op kenteken gezet. Levering ergens in januari. Was erg druk met uitleveringen dus ze konden nog niet precies zeggen wanneer. Ik vind het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
IvoB2 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:19:
Hoe het bij de EV3 geregeld is weet ik niet (maar het zou me verwonderen dat Kia daar een uitzondering zou maken) maar bij de EV6 is kia connect store zeven jaar na eerste inschrijving gratis voor de gebruikers (dus ook voor oproep navigatie, verkeersinformatie,....) maar uiteraard niet om betalende media abo te streamen.
Dus als ik het goed begrijp heb je helemaal geen diensten beschikbaar in jouw kia connect store? Alles is gewoon aangevinkt voor de komende jaren?

Dat dit geen garantie is voor de ev3 snap ik maar het laat in ieder geval het huidige beleid zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ik weet niet over welke diensten je het hebt.

Ik heb gewoon de Kia Connect app om de status van de EV op te volgen (laadstatus, portieren, laadpoort open of gesloten, enz. )en de Kie Live Nav actief (om actuele verkeersinfo op te volgen en o.a. Nav met spraak te besturen.
Dat loopt 7 jaar (maar ik heb de EV maar 4-5 jaar in gebruik dus dat maakt hier niet uit).
Ook recht op de 2 "gratis" OTA updates maar ook daar maak ik geen gebruik van (en functie uitgeschakeld in de Connect app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
AtlAntA schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:02:
[...]

Dus als ik het goed begrijp heb je helemaal geen diensten beschikbaar in jouw kia connect store? Alles is gewoon aangevinkt voor de komende jaren?

Dat dit geen garantie is voor de ev3 snap ik maar het laat in ieder geval het huidige beleid zien.
Als je het 100% zeker wil weten dan kan @FietsCAD waarschijnlijk al wel antwoord geven, hij heeft zijn EV3 al binnen en vast ook al de app geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
Thyz-e schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:20:
Ik hoop dat veel mensen voor de (saaie) Skoda kiezen zodat niet iedereen straks een EV3 rijdt ;)

...en eeh..2 jaar of 7 jaar garantie...lastige keuze...
Skoda heeft 2 jaar garantie en kia 7, maar met veel kleine letterjes als aanvulling. Dus nee niet echt 7 jaar. Maar inderdaad wel bijzonder dat skoda 2 jaar geeft op elektro en 4 jaar op de rest. Misschien toch wat weinig vertrouwen in eigen product.

[ Voor 15% gewijzigd door peter243 op 10-12-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
PrimaBB schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:27:
[...]

Dat het ontbreken van een warmtepomp gaat leiden tot extra waardevermindering betwijfel ik.
Dat ding is een zwaar overschat onderdeel.

Wel is een EV een van de slechtst mogelijke investeringen, maar dat ligt dan meer aan de snelheid van vernieuwing op gebied van accu + laden.

Overigens wacht ik op dit moment ook met smart op de levering van onze EV3. Privé aanschaf.
Xenon, led, airco, allemaal ooit zwaar overschat, nu de norm. Ze hadden hem als optie kunnen aanbieden, het blijft bijzonder dat dit niet gebeurd. In onze buurlanden is hij gewoon verkrijgbaar en is de ev3 goedkoper. Dus prijstechnisch word je hier in Nederland toch een beetje gen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
Thyz-e schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:32:
[...]

De grotere accu gaat pas echt wat betekenen voor de inruil waarde na 4 jaar verwacht ik maar als je om de 4 jaar een andere auto koopt is het per definitie duur rijden en gaat die warmtepomp je ook niet veel helpen ;)
Valt mee ik koop om de 4 jaar een nieuwe bmw, altijd eindejaar (voorraadauto) en verkoop mijn eigen auto zo. Dan maken die opties wel het verschil. Net mijn i3 verkocht. Veel reacties, twee vragen werden steeds gesteld, heeft hij led en heeft hij een warmtepomp. Bij particuliere verkoop zal het over 4 jaar dus waarschijnlijk wel een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
Vraag me af of je siri commando’s kunt gebruiken met de EV3 , bv om via een Apple watch terwijl je aan komt lopen de achterklep te openen. Kon dit met mn Tesla ook via de watch maar ook bv de laadstekker ontgrendelen. Heb even snel gezocht maar kon niets relevants vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
YouTube: Utilizing a digital key 2.0 | The Kia EV3

YouTube: How to use a digital key 2.0 | The Kia EV3

YouTube: How to register and delete a digital key 2.0 | The Kia EV3

Dit is wat ik tot nu toe heb begrepen met hoe de digital key werkt.

Voor echt contactloos toegang heb je dus een apparaat met uwb nodig. Zonder uwb is het dus echt je device tegen de greepjes aanhouden om de deuren los te maken. Hoe dat dan bij kofferklep zou werken is me niet echt duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip

aip

AtlAntA schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:20:
YouTube: Utilizing a digital key 2.0 | The Kia EV3

YouTube: How to use a digital key 2.0 | The Kia EV3

YouTube: How to register and delete a digital key 2.0 | The Kia EV3

Dit is wat ik tot nu toe heb begrepen met hoe de digital key werkt.

Voor echt contactloos toegang heb je dus een apparaat met uwb nodig. Zonder uwb is het dus echt je device tegen de greepjes aanhouden om de deuren los te maken. Hoe dat dan bij kofferklep zou werken is me niet echt duidelijk.
De meeste high-level smartphones (iPhone, Samsung) van de laatste 4-5 jaar hebben toch allemaal uwb? Dan zou dat voor de meeste gebruikers dus prima moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
aip schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:30:
[...]

De meeste high-level smartphones (iPhone, Samsung) van de laatste 4-5 jaar hebben toch allemaal uwb? Dan zou dat voor de meeste gebruikers dus prima moeten werken?
Als de Kia connect app zichtbaar is als optie in de Apple opdrachten app dan kun je als de functie achterklep openen in de connect app ook beschikbaar is denk ik wel een siri opdracht maken. Mijn Tesla had geen automatisch openende achterklep maar via de app kon ik die wel ontgrendelenen en dan ook siri dat laten aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moos99
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-12-2024
Weet iemand hoe het zit met de EV3 Plus Advanced en de 'opties' FCA 2.0 en HDA 2.0?
Zijn deze uiteindelijk via Kia te software unlocken, moest dit vooraf of hoe werkt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzenuub
Moos99 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:22:
Weet iemand hoe het zit met de EV3 Plus Advanced en de 'opties' FCA 2.0 en HDA 2.0?
Zijn deze uiteindelijk via Kia te software unlocken, moest dit vooraf of hoe werkt dit?
Zit in het adas pakket. Moet bij de auto besteld worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
aip schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:30:
[...]

Ja maar aan de Samsung kant dus echt de super high end. De ultras vanaf de S20. Ikzelf heb een gewone s23 en die heeft het niet. Nu zit ik erover na te denken om misschien een galaxy watch te nemen die wel uwb heeft maar daar moet ik nog even over nadenken. Vraag me af of het echt wel prettiger werkt dan gewoon een sleutel aan de hanger. Moet wegens redenen toch al een flinke bos mee nemen.

Nu is die kia key fob best een grote dus wellicht iets om eerst in de praktijk te ervaren voor ik daar een knoop over doorhak.

Edit: de nieuwste galaxy watch heeft geen uwb dus die vlieger gaat niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 10-12-2024 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
[...]

Bij een 100% volle accu zou je bij de LR 81,4 kWh beschikbaar moeten hebben. Bij 17,3 kWh per 100 km zou de range 470 km zijn. Nu heb ik van de week eindelijk een proefrit gemaakt (met LR GT-Line) en voor een range van slechts 470 km op een volle (LR) accu moet je toch wel je best doen. Ik reed bij dealer weg met een accu die niet geheel opgeladen was en de 'middelste' range op het dashboard was al 490 km. Tijdens proefrit aardig lopen planken (in sport modus :9~ ) en uiteindelijk na dik half uur weer ingeleverd met 460 km range.

Kortom, ik maak me niet zo druk, dat met die range en het verbruik komt echt wel goed, normaal rijdt je in Nederland max 105 km/u en waarschijnlijk in eco modus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kajvde
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:44
https://youtu.be/Wp7oS9wFfME?si=eLrKqQPrD4evdHaV

Leuke vergelijking video met de ev3 en skoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Opvallend dat de Elroq iets efficiënter is, ondanks hogere gewicht en grootte. Op minuut 35 de resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Patox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:45:
[...]

Opvallend dat de Elroq iets efficiënter is, ondanks hogere gewicht en grootte. Op minuut 35 de resultaten
EV3 CW-waarde. 0,263

Elroq CW-waarde. 0,26

Kia EV6 Plus Advanced AWD Aurora Black Pearl 2022 | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
PrimaBB schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:06:
[...]

EV3 CW-waarde. 0,263

Elroq CW-waarde. 0,26
Zal misschien niet de enige factor zijn, maar wel 1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimaBB
Patox schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:10:
[...]

Zal misschien niet de enige factor zijn, maar wel 1 inderdaad.
De twee ontlopen elkaar niet veel.

Weersomstandigheden verschil zal verwaarloosbaar zijn.
Verschil in rijgedrag zal grootste factor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Volgens hun berekening zouden ze in die omstandigheden (grotendeels snelweg 130, wind, regen, tussen 5 en 10c) toch nog 400km en een beetje kunnen halen op een volle LR accu.

Best wel indrukwekkend.

Pagina: 1 ... 16 ... 70 Laatste